HOTĂRÂRE nr. 325 din 3 aprilie 2025privind aprobarea schemei "Ajutor de minimis pentru aplicarea Programului de susținere a producției de legume cultivate în spații protejate", în perioada 2025-2027
EMITENT
  • GUVERNUL ROMÂNIEI
  • Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 304 din 7 aprilie 2025



    Luând în considerare prevederile Programului de guvernare 2024-2028, prevăzut în anexa nr. 2 la Hotărârea Parlamentului României nr. 33/2024 pentru acordarea încrederii Guvernului,având în vedere prevederile Regulamentului (UE) nr. 1.408/2013 al Comisiei din 18 decembrie 2013 privind aplicarea articolelor 107 și 108 din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis în sectorul agricol, modificat prin Regulamentul (UE) 2024/3.118 al Comisiei din 10 decembrie 2024,în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.  +  Capitolul I Dispoziții generale  +  Articolul 1(1) Prezenta hotărâre stabilește o schemă transparentă de ajutor de minimis, potrivit prevederilor Regulamentului (UE) nr. 1.408/2013 al Comisiei din 18 decembrie 2013 privind aplicarea articolelor 107 și 108 din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis în sectorul agricol, modificat prin Regulamentul (UE) 2024/3.118 al Comisiei din 10 decembrie 2024, denumit în continuare Regulament, aplicabilă în cadrul Programului de susținere a producției de legume cultivate în spații protejate, în perioada 2025-2027, denumit în continuare Program. (2) Potrivit prevederilor art. 3 alin. (1) din Regulament, schema de ajutor de minimis este exceptată de la obligația de notificare prevăzută la art. 108 alin. (3) din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene.(3) Schema de ajutor de minimis reglementată de prezenta hotărâre nu se aplică categoriilor de ajutoare prevăzute la art. 1 alin. (1) din Regulament.  +  Articolul 2Schema de ajutor de minimis se aplică pe întreg teritoriul României pe o perioadă de 3 ani, respectiv 2025-2027, pentru susținerea producției de legume cultivate în spații protejate, după cum urmează:a) ardei gras și/sau lung și/sau gogoșar și/sau iute - Capsicum annuum L.;b) castraveți - Cucumis sativus L.;c) ceapă verde - Allium cepa L.;d) fasole păstăi - Phaseolus vulgaris L.;e) salată - Lactuca sativa L.;f) spanac - Spinacea oleracea L.;g) tomate - Solanum lycopersicum L.;h) varză - Brassica oleracea L.;i) vinete - Solanum melongena L.  +  Articolul 3În sensul prezentei hotărâri, termenii și expresiile de mai jos au următoarele semnificații:a) ajutor de minimis - ajutor acordat unei întreprinderi/întreprinderi unice care nu trebuie să depășească echivalentul în lei al sumei de 50.000 euro pe durata oricărei perioade de 3 ani, potrivit prevederilor art. 3 alin. (2) din Regulament;b) perioada de 3 ani - se evaluează în mod continuu și se calculează prin raportare la valoarea totală a ajutoarelor de minimis acordate de stat pentru fiecare beneficiar care își desfășoară activitatea în sectorul producției primare de produse agricole în ultimii 3 ani, începând cu anul 2022 până la data acordării prezentului ajutor de minimis pentru cererile depuse în anul 2025; aceeași perioadă se calculează prin raportare la valoarea totală a ajutoarelor de minimis acordate în sectorul producției primare de produse agricole în ultimii 3 ani, începând cu anul 2023, pentru cererile de ajutor de minimis aferente anului 2026, și, respectiv, începând cu anul 2024, pentru cererile aferente anului 2027;c) data acordării ajutorului de minimis - potrivit prevederilor art. 3 alin. (4) din Regulament este data publicării de către direcțiile pentru agricultură județene, denumite în continuare DAJ, pe pagina de internet a instituției a notificării cuprinzând beneficiarii sprijinului financiar și sumele solicitate de aceștia, prevăzută la art. 9 alin. (15);d) autorități competente - DAJ, structurile teritoriale ale Agenției de Plăți și Intervenție pentru Agricultură, respectiv centrele județene, denumite în continuare centre județene APIA, și oficiile fitosanitare din cadrul Autorității Naționale Fitosanitare, denumite în continuare OFJ;e) întreprindere - orice entitate care, potrivit pct. (4) din preambulul Regulamentului, desfășoară o activitate economică, indiferent de statutul său juridic și de modul în care este finanțată;f) întreprindere unică - entitatea definită la art. 2 alin. (2) din Regulament, care include toate întreprinderile între care există cel puțin una dintre relațiile următoare: o întreprindere deține majoritatea drepturilor de vot ale acționarilor sau ale asociaților unei alte întreprinderi și/sau o întreprindere are dreptul de a numi sau revoca majoritatea membrilor organelor de administrare, de conducere sau de supraveghere ale unei alte întreprinderi și/sau o întreprindere are dreptul de a exercita o influență dominantă asupra altei întreprinderi în temeiul unui contract încheiat cu întreprinderea în cauză sau în temeiul unei prevederi din contractul de societate sau din statutul acesteia și/sau o întreprindere care este acționar sau asociat al unei alte întreprinderi și care controlează singură, în baza unui acord cu alți acționari sau asociați ai acelei întreprinderi, majoritatea drepturilor de vot ale acționarilor sau ale asociaților întreprinderii respective;g) spații protejate - spații închise în care factorii de vegetație sunt dirijați pe întreg ciclul de producție, respectiv sere/solarii;h) factură electronică - potrivit prevederilor art. 2 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 120/2021 privind administrarea, funcționarea și implementarea sistemului național privind factura electronică RO e-Factura și factura electronică în România, precum și pentru completarea Ordonanței Guvernului nr. 78/2000 privind omologarea, eliberarea cărții de identitate a vehiculului și certificarea autenticității vehiculelor rutiere în vederea introducerii pe piață, punerii la dispoziție pe piață, înmatriculării sau înregistrării în România, precum și supravegherea pieței pentru acestea, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 139/2022, cu modificările și completările ulterioare.  +  Capitolul II Beneficiarii, condițiile de eligibilitate și valoarea totală a ajutorului de minimis pentru susținerea producției de legume cultivate în spații protejate  +  Articolul 4(1) Schema de ajutor de minimis se acordă întreprinderilor/întreprinderilor unice care își desfășoară activitatea în domeniul producției primare de produse agricole, pentru susținerea producției de legume cultivate în spații protejate, prevăzute la art. 2.(2) Prevederile prezentei scheme se aplică întreprinderilor/întreprinderilor unice, pentru culturile de legume cultivate în spații protejate prevăzute la art. 2, respectiv:a) producătorilor agricoli persoane fizice care dețin atestat de producător emis în baza Legii nr. 145/2014 pentru stabilirea unor măsuri de reglementare a pieței produselor din sectorul agricol, cu modificările și completările ulterioare, valabil până la data de 31 decembrie a anului în care se solicită sprijinul;b) producătorilor agricoli persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale și întreprinderi familiale, constituite potrivit prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 44/2008 privind desfășurarea activităților economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale și întreprinderile familiale, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 182/2016, cu modificările și completările ulterioare;c) producătorilor agricoli persoane juridice, indiferent de forma de organizare.  +  Articolul 5(1) Pentru a fi eligibili la acordarea ajutorului de minimis pentru producția de legume cultivate în spații protejate, beneficiarii prevăzuți la art. 4 alin. (2) trebuie să îndeplinească, cumulativ, următoarele criterii de eligibilitate:a) să utilizeze o suprafață de minimum 1.000 mp, cu respectarea cerințelor prevăzute în anexa nr. 1, privind tipul de cultură și suprafețele aferente acestora;b) să obțină producțiile minime corespunzătoare culturii înființate;c) să fie înregistrați în evidențele Registrului agricol deschis la primăriile în a căror rază administrativ-teritorială se află suprafețele cu legume cultivate în spațiile protejate în anul în care solicită sprijinul, respectiv la data solicitării sprijinului;d) să dețină Registrul de evidență a tratamentelor cu produse de protecție a plantelor, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2, completat începând cu data înființării culturii și avizat de OFJ, pentru fiecare solicitare a sprijinului;e) să obțină legume care nu depășesc conținutul maxim aplicabil reziduurilor de pesticide, condiție care se verifică conform prevederilor art. 12 alin. (3);f) să nu depășească, în sectorul producției primare de produse agricole, prin acordarea prezentului ajutor de minimis, echivalentul în lei a 50.000 euro/întreprindere/întreprindere unică pe durata ultimilor 3 ani.(2) Producțiile minime prevăzute la alin. (1) lit. b) sunt prevăzute în anexa nr. 3.(3) Recoltarea și valorificarea producțiilor prevăzute la alin. (2) se fac anual, după efectuarea verificărilor prevăzute la art. 10 alin. (1) și până cel târziu la data de 15 octombrie inclusiv a anului în care se solicită sprijinul.(4) Valorificarea producției se realizează prin cooperative, grupuri de producători, organizații de producători sau direct, în piețe, târguri, oboare, retail, industria de procesare.(5) Dovada obținerii producției de legume obținute în spații protejate, prevăzută la alin. (2), o constituie fila/filele din carnetul de comercializare a produselor agricole/e-facturile emise potrivit prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 120/2021, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 139/2022, cu modificările și completările ulterioare, și extrase din spațiul privat virtual - denumit în continuare SPV, potrivit prevederilor Ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 1.090/2022 privind aprobarea Procedurii de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanță între organul fiscal central și persoanele fizice, persoanele juridice și alte entități fără personalitate juridică, pentru legumele care fac obiectul Programului, emise după data înregistrării cererii de înscriere în Program.(6) Sprijinul financiar se acordă beneficiarilor care îndeplinesc integral condițiile prevăzute la alin. (1)-(5).  +  Articolul 6(1) Valoarea sprijinului financiar acordat prin schema de ajutor de minimis se exprimă sub forma unei subvenții, potrivit art. 3 alin. (6) din Regulament, și se acordă beneficiarilor care îndeplinesc condițiile prevăzute la art. 5.(2) Sprijinul financiar de ajutor de minimis este de 1,5 euro/mp, echivalentul a 1.500 euro/1.000 mp, pentru o suprafață cumulată de minimum 1.000 mp.(3) Sprijinul financiar prevăzut la alin. (2) se acordă pentru suprafețele cultivate cu culturile prevăzute la art. 2, cu respectarea cerințelor prevăzute în anexa nr. 1, privind tipul de cultură și suprafețele aferente acestora.(4) Pentru aceeași suprafață de spații protejate, ajutorul de minimis prevăzut de prezenta hotărâre se acordă o singură dată, în fiecare an de aplicare a Programului.(5) Valoarea totală a ajutoarelor de minimis acordate unei întreprinderi/întreprinderi unice nu poate depăși suma de 50.000 euro pe durata oricărei perioade de 3 ani, conform prevederilor art. 3 alin. (2) din Regulament.  +  Articolul 7(1) Resursele financiare necesare aplicării Programului se asigură de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, denumit în continuare MADR.(2) Pentru fiecare an de aplicare a schemei, dacă se depășesc resursele financiare aprobate anual, suma cuvenită fiecărui beneficiar se reduce proporțional în vederea încadrării în bugetul alocat.  +  Articolul 8(1) Pentru anul 2025, resursele financiare necesare aplicării schemei de ajutor de minimis prevăzute de prezenta hotărâre sunt în sumă totală de 342.400 mii lei și se asigură din bugetul aprobat MADR în anul 2025 la capitolul 83.01 „Agricultură, silvicultură, piscicultură și vânătoare“, titlul 51 „Transferuri între unități ale administrației publice“, articolul 51.01 „Transferuri curente“, alineatul 51.01.01 „Transferuri către instituții publice“, direcțiilor pentru agricultură județene care asigură sumele necesare acordării schemei de la capitolul 83.10 „Agricultură, silvicultură, piscicultură și vânătoare“, titlul 40 „Subvenții“, articolul 40.15 „Sprijinirea producătorilor agricoli“.(2) Pentru anul 2025, valoarea sprijinului financiar prevăzută la art. 6 alin. (2) se acordă în lei, la cursul de schimb din data publicării prezentei hotărâri în Monitorul Oficial al României, Partea I, stabilit de Banca Națională a României. (3) Pentru anii 2026 și 2027, valoarea sprijinului financiar prevăzută la art. 6 alin. (2) se acordă în lei, la cursul de schimb din data de 29 ianuarie 2026, respectiv 29 ianuarie 2027, stabilit de Banca Națională a României.  +  Capitolul III Modul de acordare și modalitățile de verificare a ajutorului de minimis pentru susținerea producției de legume cultivate în spații protejate  +  Articolul 9(1) Pentru anul 2025, potențialii beneficiari prevăzuți la art. 4 alin. (2) pot solicita ajutorul de minimis la DAJ printr-o cerere al cărei model este prevăzut în anexa nr. 4, începând cu data intrării în vigoare a prezentei hotărâri și până cel târziu la data de 30 mai 2025 inclusiv.(2) Pentru anii 2026 și 2027 sprijinul se solicită, anual, prin depunerea cererii prevăzute la alin. (1) sau (8), în perioada 2 februarie-15 aprilie inclusiv.(3) La depunerea cererii de înscriere în Program, responsabilii desemnați cu primirea cererilor din cadrul DAJ, în limita informațiilor deținute, pot sprijini potențialii beneficiari în verificarea sumelor primite pe schemele de ajutor de minimis în sectorul agricol pe perioada ultimilor 3 ani, potrivit prevederilor art. 3 lit. b).(4) În sensul prezentei hotărâri, data acordării ajutorului de minimis se consideră data publicării de către DAJ pe pagina de internet a instituției a notificării cuprinzând beneficiarii sprijinului financiar și sumele solicitate de aceștia, prevăzută la alin. (15).(5) Ajutoarele de minimis acordate de MADR în ultimii 3 ani sunt cele prevăzute de Hotărârea Guvernului nr. 365/2020 privind aprobarea schemei „Ajutor de minimis pentru aplicarea programului de susținere a crescătorilor de porci de reproducție din rasele Bazna și/sau Mangalița“, pentru perioada 2020-2022, precum și a unor măsuri de aplicare a acesteia, cu modificările și completările ulterioare, Hotărârea Guvernului nr. 782/2022 privind aprobarea schemei „Ajutor de minimis pentru aplicarea programului de susținere a producției de cartof de consum“, în anul 2022, Hotărârea Guvernului nr. 798/2022 pentru aprobarea Programului de susținere a producției de struguri de masă pentru anul 2022, cu modificările ulterioare, Hotărârea Guvernului nr. 148/2022 pentru aprobarea Programului de susținere a producției de legume în spații protejate pentru anul 2022, cu modificările ulterioare, Hotărârea Guvernului nr. 147/2022 pentru aprobarea schemei „Ajutor de minimis pentru aplicarea programului de susținere a producției de usturoi“, precum și pentru stabilirea unor măsuri de verificare și control al acesteia în anul 2022, cu modificările ulterioare, Hotărârea Guvernului nr. 1.569/2022 privind aprobarea programului de susținere a producției de tomate în spații protejate pentru anul 2023, cu modificările și completările ulterioare, Hotărârea Guvernului nr. 168/2023 privind aprobarea Programului de susținere a crescătorilor de porci de reproducție din rasele Bazna și/sau Mangalița pentru anul 2023, Hotărârea Guvernului nr. 846/2023 privind aprobarea Programului de susținere a producției de legume cultivate în spații protejate pentru perioada 2023-2024 și pentru modificarea art. 8 din Hotărârea Guvernului nr. 1.569/2022 privind aprobarea programului de susținere a producției de tomate în spații protejate pentru anul 2023, cu modificările ulterioare, Hotărârea Guvernului nr. 393/2023 privind aprobarea schemei „Ajutor de minimis pentru aplicarea Programului de susținere a producției de usturoi“, precum și pentru stabilirea unor măsuri de verificare și control al acesteia, în anul 2023, cu modificările și completările ulterioare, Hotărârea Guvernului nr. 394/2023 privind aprobarea schemei „Ajutor de minimis pentru aplicarea Programului de susținere a producției de cartof de consum“, în anul 2023, Hotărârea Guvernului nr. 150/2024 privind aprobarea schemei „Ajutor de minimis pentru aplicarea Programului de susținere a producției de cartof de consum“, în anul 2024, cu modificările ulterioare, Hotărârea Guvernului nr. 315/2024 privind aprobarea programului de susținere a crescătorilor de porci de reproducție din rasele Bazna și/sau Mangalița pentru anul 2024, cu modificările și completările ulterioare, Hotărârea Guvernului nr. 1.342/2024 privind aprobarea schemei „Ajutor de minimis pentru aplicarea Programului de susținere a producției de legume cultivate în spații protejate“, pentru perioada 2024-2025, cu modificările ulterioare.(6) Sumele solicitate de către potențialii beneficiari pentru legumele cultivate în spații protejate și înscrise în cererea prevăzută la alin. (1) și (2), împreună cu valoarea cumulată a ajutoarelor de minimis acordate pe perioada ultimilor 3 ani, nu trebuie să depășească 50.000 euro. (7) După efectuarea verificării prevăzute la alin. (3), potențialii beneficiari prevăzuți la art. 4 alin. (2) completează și depun cererea prevăzută la alin. (1) sau (2), însoțită de următoarele documente:a) copie a B.I./C.I. al/a solicitantului sau al/a reprezentantului legal dacă cererea este depusă prin reprezentant legal/ împuternicit;b) copie a atestatului de producător valabil până la data de 31 decembrie a anului în care solicită sprijinul;c) împuternicire și o copie a B.I./C.I. al/a unui reprezentant, după caz;d) copie a certificatului de înregistrare la Oficiul Național al Registrului Comerțului/Registrul național al asociațiilor și fundațiilor sau a actului în baza căruia își desfășoară activitatea;e) dovada unui cont activ la bancă/trezorerie;f) adeverință, în original, din Registrul agricol, conform înscrisurilor aferente anului în care solicită sprijinul, care atestă suprafața de teren cu spații protejate utilizată de solicitant în baza oricărui act juridic care conferă dreptul de folosință asupra terenului în cauză.(8) Cererea, însoțită de documentele prevăzute la alin. (7), poate fi transmisă la DAJ și prin mijloace electronice și/sau poștă/curierat.(9) Documentele transmise prin mijloace electronice trebuie să fie semnate și datate, iar copiile trebuie să fie certificate „conform cu originalul“ de către solicitant.(10) La data primirii cererilor prevăzute la alin. (1), (2) sau (8), după caz, DAJ are obligația înregistrării acestora în registrul de intrare-ieșire a corespondenței al instituției.(11) Prevederile alin. (3) se aplică și în situația depunerii cererilor potrivit alin. (8). (12) În situația în care solicitantul utilizează suprafețe de teren cu culturi de legume cultivate în spații protejate situate în județe/unități administrativ-teritoriale diferite, acesta va formula și depune o singură cerere de înscriere în program la DAJ unde are suprafața cultivată cea mai mare.(13) Responsabilii desemnați cu primirea cererilor din cadrul DAJ, înainte de înregistrarea cererii în Registrul unic pentru accesarea Programului, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 5, verifică existența tuturor documentelor obligatorii prevăzute la alin. (7), efectuează corespondența datelor din cerere cu datele din documente și întocmesc un proces-verbal de verificare a documentelor, în termen de 10 zile lucrătoare de la încheierea perioadei de depunere a cererilor de înscriere prevăzute la alin. (1) sau (2), după caz.(14) După verificarea prevăzută la alin. (13), responsabilii desemnați din cadrul DAJ înregistrează cererea în Registrul unic pentru accesarea Programului.(15) DAJ publică pe pagina de internet a instituției notificarea cuprinzând beneficiarii sprijinului financiar aferent schemei de ajutor de minimis și sumele solicitate de către aceștia, în termen de două zile lucrătoare de la data care rezultă din însumarea perioadelor prevăzute la alin. (1) sau (2) cu cea prevăzută la alin. (13).(16) Săptămânal, în perioada de depunere a cererilor, DAJ transmite către OFJ lista cu potențialii beneficiari ai schemei de ajutor de minimis în vederea efectuării de controale oficiale, inclusiv prelevare de probe pentru determinarea conținuturilor maxime aplicabile reziduurilor de pesticide din legume.(17) În situația în care beneficiarului i se acordă alte ajutoare de minimis între data depunerii cererii de înscriere și data-limită de depunere a cererilor de înscriere prevăzută la alin. (1) sau (2), acesta are obligația de a notifica DAJ, în vederea verificării încadrării în suma de 50.000 euro prevăzută la art. 3 lit. a).(18) Beneficiarul aflat în situația prevăzută la alin. (17) notifică DAJ până la data-limită de depunere a cererilor de înscriere, prevăzută la alin. (1) sau (2), și modifică cererea de înscriere, dacă suma solicitată inițial împreună cu valoarea cumulată a noilor ajutoare de minimis depășesc 50.000 euro.  +  Articolul 10(1) Reprezentanții DAJ, împreună cu reprezentanții centrelor județene APIA, efectuează verificări privind existența suprafețelor declarate și înființate și stabilirea suprafețelor cultivate în fiecare spațiu protejat.(2) DAJ solicită centrelor județene APIA desemnarea de reprezentanți în vederea constituirii echipelor mixte pentru efectuarea verificărilor prevăzute la alin. (1).(3) Verificarea/Verificările prevăzute la alin. (1) se efectuează în baza notificării/notificărilor scrise transmise la DAJ de către solicitanți, în funcție de cultura înființată, după data depunerii cererii și până cel târziu la data de 30 septembrie a fiecărui an, prin e-mail, fax sau poștă, întocmind fișa/fișele de verificare, al cărei/căror model este prevăzut în anexa nr. 6.(4) Beneficiarii sunt obligați să transmită în scris notificările prevăzute la alin. (3) către DAJ, prin e-mail, fax sau poștă.(5) Reprezentanții DAJ, împreună cu reprezentanții centrelor județene APIA, efectuează verificările prevăzute la alin. (3) în termen de 7 zile lucrătoare de la data primirii notificărilor prevăzute la alin. (3) și sunt direct răspunzători de veridicitatea constatărilor.  +  Articolul 11Verificările în teren, prevăzute la art. 10 alin. (1), se realizează pe baza notificărilor și în conformitate cu procedura operațională elaborată de structura cu atribuții în inspecții tehnice din cadrul MADR.  +  Articolul 12(1) Controlul respectării normelor privind utilizarea produselor de protecție a plantelor se face de către inspectorii fitosanitari care au în atribuții efectuarea controalelor oficiale și alte activități oficiale potrivit art. 1 alin. (2) lit. h) și art. 5 alin. (4) din Regulamentul (UE) 2017/625 al Parlamentului European și al Consiliului din 15 martie 2017 privind controalele oficiale și alte activități oficiale efectuate pentru a asigura aplicarea legislației privind alimentele și furajele, a normelor privind sănătatea și bunăstarea animalelor, sănătatea plantelor și produsele de protecție a plantelor, de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 999/2001, (CE) nr. 396/2005, (CE) nr. 1.069/2009, (CE) nr. 1.107/2009, (UE) nr. 1.151/2012, (UE) nr. 652/2014, (UE) 2016/429 și (UE) 2016/2.031 ale Parlamentului European și ale Consiliului, a Regulamentelor (CE) nr. 1/2005 și (CE) nr. 1.099/2009 ale Consiliului și a Directivelor 98/58/CE, 1999/74/CE, 2007/43/CE, 2008/119/CE și 2008/120/CE ale Consiliului și de abrogare a Regulamentelor (CE) nr. 854/2004 și (CE) nr. 882/2004 ale Parlamentului European și ale Consiliului, precum și a Directivelor 89/608/CEE, 89/662/CEE, 90/425/CEE, 91/496/CEE, 96/23/CE, 96/93/CE și 97/78/CE ale Consiliului și a Deciziei 92/438/CEE a Consiliului, cu modificările și completările ulterioare, și cu respectarea măsurilor de aplicare a prevederilor art. 5 alin. (3) din același regulament.(2) Pentru obținerea sprijinului prevăzut la art. 6 alin. (2), după efectuarea verificărilor prevăzute la art. 10 alin. (1), potențialii beneficiari înregistrați în Registrul unic pentru accesarea Programului au obligația să depună la DAJ unde au depus cererea documentele justificative prevăzute la art. 5 alin. (5), precum și copia Registrului de evidență a tratamentelor cu produse de protecție a plantelor, completat la zi și avizat de OFJ, până la data de 24 octombrie inclusiv a anului în care solicită sprijinul. (3) În vederea monitorizării calității legumelor, inspectorii din cadrul OFJ prelevează probe, prin sondaj și inopinat, în vederea efectuării analizelor de laborator pentru determinarea reziduurilor de pesticide atât la recoltare, cât și la valorificare.(4) OFJ are obligația transmiterii la DAJ a situației cu potențialii beneficiari ale căror legume, în urma efectuării analizelor prevăzute la alin. (3), au înregistrat depășiri ale conținuturilor maxime aplicabile reziduurilor de pesticide, potrivit prevederilor art. 26 alin. (1) și (2) din Regulamentul (CE) nr. 396/2005 al Parlamentului European și al Consiliului din 23 februarie 2005 privind conținuturile maxime aplicabile reziduurilor de pesticide din sau de pe produse alimentare și hrana de origine vegetală și animală pentru animale și de modificare a Directivei 91/414/CEE, cu modificările și completările ulterioare, cu încadrarea în termenul prevăzut la art. 13 alin. (1).(5) OFJ informează potențialii beneficiari cu privire la rezultatele analizelor de laborator prevăzute la alin. (4), prin e-mail sau prin poștă, în termen de 15 zile lucrătoare de la data prelevării probelor.  +  Articolul 13(1) Responsabilii desemnați din cadrul DAJ, după finalizarea tuturor verificărilor condițiilor de eligibilitate, întocmesc situația centralizatoare a beneficiarilor ajutorului de minimis, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 7, și o transmit la Direcția generală buget finanțe și fonduri europene din cadrul MADR până la data de 15 noiembrie a fiecărui an.(2) DAJ aprobă sumele aferente reprezentând ajutor de minimis, pentru fiecare beneficiar în parte, și se asigură că sumele totale care se acordă beneficiarului se încadrează în plafonul maxim, potrivit prevederilor art. 6 alin. (5).  +  Articolul 14(1) După primirea tuturor situațiilor centralizatoare prevăzute la art. 13 alin. (1), Direcția generală buget finanțe și fonduri europene din cadrul MADR întocmește situația centralizatoare a datelor comunicate de către toate DAJ, în vederea determinării valorii totale a sprijinului financiar cuvenit beneficiarilor.(2) În situația în care valoarea totală a sprijinului financiar cuvenit se încadrează în resursele financiare alocate schemei de ajutor de minimis pentru anul în care se acordă sprijinul, Direcția generală buget finanțe și fonduri europene din cadrul MADR întocmește situația centralizatoare, în vederea deschiderii creditelor bugetare, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 8.(3) Dacă valoarea totală a sprijinului financiar depășește resursele financiare alocate schemei de ajutor de minimis pentru anul în care se acordă sprijinul, Direcția generală buget finanțe și fonduri europene din cadrul MADR ajustează cuantumul sumelor cuprinse în situația centralizatoare al cărei model este prevăzut în anexa nr. 7, până la încadrarea în bugetul maxim aprobat acestei scheme pentru anul curent, și comunică către DAJ coeficientul de reducere a sumelor solicitate cuvenite beneficiarilor.(4) Coeficientul de reducere se calculează împărțind diferența dintre suma totală cuvenită beneficiarilor și suma totală aprobată în anul curent la suma totală cuvenită beneficiarilor, rezultat care se înmulțește cu 100.(5) În termen de trei zile lucrătoare de la primirea comunicării prevăzute la alin. (3), DAJ refac situațiile centralizatoare cu sumele necesare reprezentând sprijin financiar pe baza coeficientului de reducere corespunzător și le retransmit Direcției generale buget finanțe și fonduri europene din cadrul MADR, pentru întocmirea situației centralizatoare, în vederea deschiderii creditelor bugetare, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 8.  +  Articolul 15(1) După aprobarea de către Ministerul Finanțelor a deschiderii creditelor bugetare, din bugetul MADR se alimentează conturile DAJ.(2) Responsabilii desemnați din cadrul DAJ completează în Registrul unic pentru accesarea Programului ajutorul de minimis cuvenit fiecărui beneficiar.(3) DAJ virează sumele cuvenite în conturile beneficiarilor, stabilite potrivit dispozițiilor art. 14.  +  Articolul 16(1) Registrul unic pentru accesarea Programului, precum și documentația depusă pentru accesarea acestuia se păstrează la DAJ pe o perioadă de 10 ani fiscali de la data la care a fost plătit ajutorul de minimis.(2) DAJ, după aplicarea prevederilor art. 15 alin. (3), înscrie în notificarea prevăzută la art. 9 alin. (15) sumele acordate fiecărui beneficiar potrivit prezentei hotărâri.  +  Capitolul IV Dispoziții finale  +  Articolul 17Ajutorul de minimis acordat în temeiul prezentei hotărâri se cumulează cu orice alte ajutoare de minimis acordate în sectorul producției primare de produse agricole.  +  Articolul 18(1) În cazul nerespectării de către beneficiari a condițiilor prevăzute la art. 5, aceștia sunt obligați la restituirea contravalorii ajutorului de minimis, la care se adaugă dobânzi și penalități de întârziere calculate de la data încasării acestuia până la data recuperării integrale, potrivit prevederilor Legii nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare, și ale Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.(2) Sumele reprezentând ajutor de minimis necuvenit, prevăzut la alin. (1), reprezintă creanțe bugetare, pentru recuperarea acestora aplicându-se în mod corespunzător dispozițiile Legii nr. 207/2015, cu modificările și completările ulterioare, și ale Legii nr. 500/2002, cu modificările și completările ulterioare. Procesele-verbale de constatare a neregulilor și de stabilire a creanțelor bugetare întocmite de către DAJ, prin care se individualizează sumele de recuperat exprimate în moneda națională, constituie titluri de creanță și cuprind elementele actului administrativ-fiscal prevăzut de Legea nr. 207/2015, cu modificările și completările ulterioare.(3) Titlul de creanță constituie titlu executoriu la data împlinirii termenului de scadență prevăzut în cuprinsul acestuia, stabilit în conformitate cu prevederile Legii nr. 207/2015, cu modificările și completările ulterioare.(4) Înainte de a se adresa instanței de contencios administrativ competente, persoana care se consideră vătămată într-un drept al său sau într-un interes legitim printr-un act administrativ individual care i se adresează trebuie să solicite autorității publice emitente, în termen de 30 de zile de la data comunicării actului, revocarea, în tot sau în parte, în condițiile și termenele prevăzute de Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare.(5) Titlurile executorii împreună cu dovada comunicării acestora către debitor se transmit organelor fiscale competente subordonate Agenției Naționale de Administrare Fiscală, în vederea recuperării creanțelor bugetare, potrivit Legii nr. 207/2015, cu modificările și completările ulterioare.(6) Cuantumul creanțelor bugetare accesorii, reprezentate de dobânzi și penalități de întârziere, se calculează de către DAJ care a emis procesul-verbal de constatare a neregulilor și de stabilire a creanțelor bugetare.(7) Creanțele bugetare accesorii, reprezentate de dobânzi și penalități de întârziere, se individualizează prin procese-verbale de constatare a accesoriilor, ce reprezintă titluri de creanță, prevederile alin. (2)-(4) aplicându-se în mod corespunzător.(8) În procedura insolvenței, înscrierea creanței bugetare la masa credală a debitorului se efectuează de către DAJ.(9) Creanțele bugetare principale și accesorii se recuperează în conturile indicate în titlurile de creanță și se constituie venit integral la bugetul de stat.  +  Articolul 19Anexele nr. 1-8 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.  +  Articolul 20Prezenta hotărâre intră în vigoare în prima zi lucrătoare după data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    PRIM-MINISTRU
    ION-MARCEL CIOLACU
    Contrasemnează:
    Viceprim-ministru,
    Marian Neacșu
    Viceprim-ministru, ministrul finanțelor,
    Tánczos Barna
    Ministrul agriculturii și dezvoltării rurale,
    Florin-Ionuț Barbu
    p. Ministrul afacerilor externe,
    Janina-Mirela Sitaru,
    secretar de stat
    București, 3 aprilie 2025.Nr. 325.  +  Anexa nr. 1
    TABEL
    privind culturile care pot fi înființate în spații
    protejate și suprafețele aferente acestora
    Suprafața totală (mp)Suprafață minimă tomate (mp)Suprafață alte legume eligibile din listă
    (1)(2)(3) = (1) – (2)
    1.0001.000-
    1.001-2.0001.000diferența până la suprafața totală din coloana 1
    2.001-3.0001.000diferența până la suprafața totală din coloana 1
    3.001-4.0002.000diferența până la suprafața totală din coloana 1
    4.001-5.0002.000diferența până la suprafața totală din coloana 1
    5.001-6.0003.000diferența până la suprafața totală din coloana 1
    6.001-7.0003.000diferența până la suprafața totală din coloana 1
    7.001-8.0004.000diferența până la suprafața totală din coloana 1
    8.001-9.0004.000diferența până la suprafața totală din coloana 1
    9.001-10.0005.000diferența până la suprafața totală din coloana 1
    peste 10.001 6.000diferența până la suprafața totală din coloana 1
     +  Anexa nr. 2
    (Model)
    București, ...........................Nr. ....................................Persoana juridică/PFA/II/IF/PF ..........................Sediul (comuna, județul) ..................................Ferma (nume/număr, adresă) ............................
    REGISTRU
    de evidență a tratamentelor cu produse de protecție a plantelor*
    Data efectuării tratamentului (ziua, luna, anul)Cultura și locul unde este situat terenulTimpul aplicării/Fenofaza culturiiTratamentul efectuatNumele și prenumele persoanei responsabile de efectuarea tratamentului, semnăturaData începerii recoltării produsului agricolNr. și data documentului prin care s-a dat în consum populației
    Agentul de dăunare: boli/dăunători/buruieniDenumire ppp folositDoza omologată/Doza folosităSuprafața(ha)Cantități utilizate (kg, l)
    * Registrul se completează după fiecare utilizare a acestor produse, cu respectarea normelor privind utilizarea durabilă a produselor de protecție a plantelor prevăzute în Codul de bune practici pentru utilizarea în siguranță a produselor de protecție a plantelor, elaborat de Autoritatea Națională Fitosanitară, postat pe pagina web a Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, la secțiunea Fitosanitar/Utilizarea durabilă a produselor de protecție a plantelor.
    Semnătura solicitantului
    .......................................
    Avizat
    Oficiul Fitosanitar
    ......................................
    Șef serviciu/Șef birou/Coordonator
    Numele și prenumele ..........................
    Semnătura ................................
     +  Anexa nr. 3
    PRODUCȚIILE MINIME
    pentru care se acordă ajutor de minimis
    CulturaProducția minimă kg/1.000 mpProducția minimă kg/mp
    Ardei gras/lung/gogoșar 2.000 kg/1.000 mp2 kg/mp
    Ardei iute 600 kg/1.000 mp0,6 kg/mp
    Castraveți 4.000 kg/1.000 mp4 kg/mp
    Ceapă verde 100.000 bulbi/plante/1.000 mp100 bulbi/plante/mp
    Fasole păstăi 1.500 kg/1.000 mp1,5 kg/mp
    Salată 10.000 plante/1.000 mp10 plante/mp
    Spanac 1.000 kg/1.000 mp1 kg/mp
    Tomate 3.000 kg/1.000 mp 3 kg/mp
    Varză 4.000 kg/1.000 mp4 kg/mp
    Vinete 4.000 kg/1.000 mp4 kg/mp
     +  Anexa nr. 4
    (Model)
    Modalitate de depunere*)
    PersonalPoștăFormat electronic
    DAJ .................... Nr. și data cererii ....................[ ][ ][ ]
    Numele, prenumele și semnătura funcționarului care primește cererea

    CERERE DE ÎNSCRIERE
    în Programul de susținere a producției de legume cultivate în
    spații protejate pentru anul …………
    I. Date de identificare solicitantPERSOANE FIZICE
    Numele:Prenumele:
    Domiciliul:
    BI/CI seria ........... nr. ................, eliberat(ă) la data de ........................................ de ...................................................................
    CNP:
    Telefon:E-mail:
    *) Se va bifa căsuța corespunzătoare metodei de depunere. Funcționarul care primește cererea de solicitare a ajutorului de minimis va semna numai în cazul depunerii „personal“.PERSOANE JURIDICE ȘI PFA/II/IF
    Denumirea:
    Sediul social:
    Înregistrată la ONRC cu nr. .......................
    CUI/CIF:
    Cod CAEN:
    COORDONATE BANCARE
    Banca/TrezoreriaSucursala/Agenția
    Nr. cont IBAN:
    ÎMPUTERNICIT (pentru cazurile în care cererea este semnată prin împuternicit)
    NumelePrenumele
    CNP
    Nr. și data împuternicirii
    II. Suprafețe culturi și sume solicitateSolicit înregistrarea în Programul de susținere a producției de legume cultivate în spații protejate, potrivit Hotărârii Guvernului nr. ......./2025 privind aprobarea schemei „Ajutor de minimis pentru aplicarea Programului de susținere a producției de legume cultivate în spații protejate“, în perioada 2025-2027, pentru anul ……….., pentru cultura .........................., după cum urmează:
    Nr. crt.Suprafața solicitatăCultura care se înființează în spații protejate
    (1)
    (2)
    (3)
    (4)
    Total
    Solicit acordarea unui ajutor de minimis în valoare de ...............**), cunoscând prevederile art. 5 alin. (1) lit. f) și ale art. 14 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. ......../2025.
    III. DeclarațiiSubsemnatul/Subsemnata, ..............................................., identificat(ă) cu BI/CI nr. ................/seria ......................, eliberat(ă) de ...................... la data de ......................, având CNP ......................, în calitate de titular/administrator/reprezentant legal al ......................, declar că:1. am fost informat(ă) asupra condițiilor de înscriere în Programul de susținere a producției de legume cultivate în spații protejate și mă oblig să respect condițiile de eligibilitate prevăzute de Hotărârea Guvernului nr. ........../2025; am fost informat(ă) cu privire la valoarea maximă a sprijinului financiar de ajutor de minimis de care aș putea beneficia cu încadrarea în bugetul alocat schemei și sunt de acord cu aceasta;2. în ultimii 3 ani am/nu am beneficiat de ajutoare de minimis în temeiul art. 9 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. ......../2025, în oricare dintre formele de organizare conform art. 4 alin. (2) din aceeași hotărâre, după cum urmează:actul normativ ............................, suma ........................................................................;actul normativ ............................, suma ........................................................................;3. în ultimii 3 ani am/nu am beneficiat de alte ajutoare de minimis în baza Regulamentului (UE) 2023/2.831 al Comisiei din 13 decembrie 2023 privind aplicarea articolelor 107 și 108 din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis sau a Regulamentului (UE) nr. 717/2014 al Comisiei din 27 iunie 2014 privind aplicarea articolelor 107 și 108 din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis în sectorul pescuitului și acvaculturii, în oricare dintre formele de organizare conform art. 4 din Hotărârea Guvernului nr. ......../2025, după cum urmează:suma ...................................................;suma ...................................................;**) Se înscrie rezultatul calculului dintre înmulțirea suprafeței totale solicitate cu valoarea sprijinului conform art. 6 alin. (2) și cu rata de schimb stabilită la art. 8 alin. (2) sau (3) din hotărâre.4. sumele primite conform celor înscrise la pct. 2 și 3 și sumele solicitate în baza prezentei cereri depășesc/nu depășesc valoarea totală de 300.000 euro, prevăzută la art. 3 alin. (2) din Regulamentul (UE) 2023/2.831 al Comisiei din 13 decembrie 2023 privind aplicarea articolelor 107 și 108 din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis;5. mă angajez să notific în scris DAJ în termenul prevăzut la art. 10 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. ......../2025, în vederea efectuării verificărilor, potrivit Hotărârii Guvernului nr. ......./2025;6. mă angajez să prezint odată cu depunerea cererii de înscriere în program documentele obligatorii, potrivit prevederilor art. 9 alin. (7) din Hotărârea Guvernului nr. ......../2025;7. mă angajez să respect prevederile cap. II-IV din Hotărârea Guvernului nr. ......../2025;8. mă angajez să notific, în scris, DAJ în termen de 5 zile lucrătoare orice modificări privitoare la informațiile declarate în cererea de înscriere în program, anexând documentele justificative pentru aceste modificări, dacă este cazul;9. am fost informat(ă) de reprezentanții DAJ cu privire la verificările ce se vor efectua la culturile înscrise în program;10. am fost informat(ă) cu privire la reducerea proporțională a valorii ajutorului de minimis solicitat de către subsemnatul/subsemnata, care se poate realiza în situația în care sumele necesare, reprezentând ajutor de minimis, depășesc resursele financiare alocate schemei de ajutor de minimis;11. dețin registrul de evidență a tratamentelor cu produse de protecție a plantelor, prevăzut în anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. ......../2025;12. toate datele cu caracter personal colectate vor fi stocate numai cât este necesar îndeplinirii scopului pentru care au fost colectate, plus termenele de arhivare prevăzute de dispozițiile legale în materie, și/sau atât cât este necesar pentru ca părțile să își poată exercita drepturile legitime. Sunt de acord ca DAJ să prelucreze datele mele cu caracter personal în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor) - GDPR;13. cunoscând că falsul în declarații se pedepsește conform art. 326 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările și completările ulterioare, declar că datele înscrise în formularul de cerere și în documentele anexate sunt reale, corecte, complete și perfect valabile;14. sunt de acord ca în situația în care valoarea totală a sprijinului financiar depășește bugetul maxim prevăzut la art. 8 din Hotărârea Guvernului nr. ......../2025 să fie aplicat coeficientul de reducere calculat de Direcția generală buget finanțe și fonduri europene din cadrul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, conform prevederilor art. 14 alin. (3) din aceeași hotărâre.
    Semnătura potențialului beneficiar ………………....Data ……………
    IV. Lista documentelor atașate cererii de înscriere în program
    Nr. crt.Documente atașate cererii de înscriere în programDaNuNu este cazul.
    1.Copie BI/CI solicitant
    2.Copie BI/CI administrator/reprezentant legal
    3.Copie a atestatului de producător din care rezultă valabilitatea în anul .....................
    4.Împuternicire
    5.Copie a certificatului de înregistrare la Oficiul Național al Registrului Comerțului/Registrul național al asociațiilor și fundațiilor sau a actului în baza căruia își desfășoară activitatea
    6.Dovadă cont activ bancar/trezorerie
    7.Adeverință în original, care să ateste, conform înscrisurilor aferente anului ............, din Registrul agricol, suprafața de teren cu spații protejate utilizată de solicitant
    Suma încasată în anii anteriori pentru ajutoarele de minimis reglementate de prevederile art. ..... alin. (....) din Hotărârea Guvernului nr. ...../2025 este de ............................................ .Cererea a fost verificată și este completă, corectă și poate fi înregistrată.
    Semnătura potențialului beneficiar ..................Semnătura funcționarului ................................Data ...............
     +  Anexa nr. 5
    (Model)
    Ministerul Agriculturii și Dezvoltării RuraleDirecția pentru Agricultură a Județului ...............
    REGISTRUL UNIC
    pentru accesarea Programului de susținere a
    producției de legume cultivate în spații protejate
    Nr. crt.Producător agricol (numele și prenumele, denumirea, CNP/CUI, localitatea)Cererea de înscriere în program (nr./data)Cultura/CulturileSuprafața pentru care se solicită sprijinulCantitatea comercializată (kg)Ajutorul de minimis cuvenit (lei)
    Total (mp)din care:
    sere (mp)solarii (mp)
    (0)(1)(2)(3)(4)(5)(6)(7)(8)
    1. 1/dataCultura 1     
       Cultura 2     
       ......     
    TOTAL     
    2.        
    3.        
    4.        
    .....        
    NOTE: Coloana 7 se completează pe baza documentelor justificative depuse de solicitant.Coloana 8 se completează după împărțirea per beneficiar a sumelor aprobate în urma deschiderii creditelor bugetare.
    Întocmit
    ...............................................................
    (numele, prenumele, funcția, semnătura, ștampila)
     +  Anexa nr. 6
    (Model)
    FIȘĂ DE VERIFICARE
    Nr. ........................ data ........................Verificarea în teren a suprafeței cultivate cu legumeDate de identificare a potențialului beneficiar:PERSOANE FIZICE
    Numele:Prenumele:
    Domiciliul:
    BI/CI seria ................ nr. ................, eliberat(ă) la data de ................................................ de .......................................................
    CNP:
    Telefon:E-mail:
    PERSOANE JURIDICE ȘI PFA/II/IF
    Denumirea:
    Sediul social:
    CUI/CIF:
    Telefon:E-mail:
    Spațiul protejat: seră [ ] solar [ ]Cultura/Culturile: ..................................................................................................................................................................................................................................................................Data înființării culturii/culturilor declarate de producător: ..........................................................................................................................................................................................................................În cazul în care se depun cereri de înscriere în program în mai multe județe:Suprafața ......................, județul ......................
    Nr. crt.Suprafața solicitatăSuprafața confirmatăCultura solicitatăCultura confirmatăNr. foto georeferențiată
    1.
    2.
    3.
    ....
    Total
    Observații: ......................Data:
    Reprezentant DAJ,
    ....................................
    Reprezentant
    centrul județean APIA,
    ....................................
    Sunt de acord cu rezultatul controlului.
    Solicitant,
    .....................................
    NOTĂ:Această fișă se va completa în urma notificării scrise, de către solicitant, potrivit art. ............. alin. (...) din Hotărârea Guvernului nr. .../2025 privind aprobarea schemei „Ajutor de minimis pentru aplicarea Programului de susținere a producției de legume cultivate în spații protejate“, în perioada 2025-2027.
     +  Anexa nr. 7
    (Model)
    Ministerul Agriculturii și Dezvoltării RuraleDirecția pentru Agricultură a Județului ……………………..Nr. de înregistrare ..................../......................
    SITUAȚIA CENTRALIZATOARE
    cu beneficiarii eligibili și sumele necesare reprezentând sprijin financiar
    Bun de plată pentru suma de ……....…… lei
    Director executiv,
    .........……….
    (semnătura)
    Nr. crt.Numele și prenumele/DenumireaCulturaSuprafața (mp)Valoare cuvenită ajutor de minimis(euro)Valoare cuvenită ajutor de minimis (lei)
    (1)(2)(3)(4)(5) = (4) x 1,5(6) = (5) x curs euro
    1.Ardei gras
    Ardei lung
    Ardei gogoșar
    Ardei iute
    Castraveți
    Ceapă verde
    Fasole păstăi
    Salată
    Spanac
    Tomate
    Varză
    Vinete
    Total beneficiar 1xxx
    2.Ardei gras
    Ardei lung
    Ardei gogoșar
    Ardei iute
    Castraveți
    Ceapă verde
    Fasole păstăi
    Salată
    Spanac
    Tomate
    Varză
    Vinete
    Total beneficiar 2xxx
    3................................................................................
    TOTAL GENERALxxx
    Certificat din punctul de vedere al legalității, realității și regularității
    Director executiv DAJ,
    ……..........................……………….
    (numele, prenumele, semnătura, ștampila)
    Întocmit…….........................................…(numele, prenumele, funcția, semnătura)Verificat…….........................................…(numele, prenumele, funcția, semnătura)
     +  Anexa nr. 8
    (Model)
    Ministerul Agriculturii și Dezvoltării RuraleDirecția generală buget finanțe și fonduri europene
    Se aprobă,
    Ordonator principal de credite,
    ............................................

    SITUAȚIE CENTRALIZATOARE
    cu sumele aprobate reprezentând sprijin financiar la nivel de județ
    Nr. crt.JudețulNumărul de beneficiariCulturileValoarea ajutorului (lei)
    1.Alba
    2.Arad
    3.Argeș
    4.Bacău
    5.Bihor
    6.Bistrița-Năsăud
    7.Botoșani
    8.Brașov
    9.Brăila
    10.Buzău
    11.Caraș-Severin
    12.Călărași
    13.Cluj
    14.Constanța
    15.Covasna
    16.Dâmbovița
    17.Dolj
    18.Galați
    19.Giurgiu
    20.Gorj
    21.Harghita
    22.Hunedoara
    23.Ialomița
    24.Iași
    25.Ilfov
    26. Maramureș
    27.Mehedinți
    28.Mureș
    29.Neamț
    30.Olt
    31.Prahova
    32.Satu Mare
    33.Sălaj
    34.Sibiu
    35.Suceava
    36.Teleorman
    37.Timiș
    38.Tulcea
    39.Vaslui
    40.Vâlcea
    41.Vrancea
    42.București
    TOTAL GENERAL

    Director general,
    ..................................................................
    -----