ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ nr. 9 din 6 martie 2025pentru reglementarea unor măsuri referitoare la unele proiecte de extindere și schimbare a destinației, conversia sau modernizarea rețelelor de transport și distribuție a gazelor naturale, pentru modificarea și completarea unor acte normative, precum și pentru abrogarea Hotărârii Guvernului nr. 1.261/2024 privind aprobarea finanțării din Fondul pentru mediu a proiectelor de extindere și schimbare a destinației, conversia sau modernizarea rețelelor de transport și distribuție a gazelor
EMITENT
  • GUVERNUL ROMÂNIEI
  • Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 203 din 7 martie 2025



    Având în vedere faptul că, prin Autoritatea de management pentru Programul operațional Infrastructură mare 2014-2020, denumit în continuare POIM, din cadrul Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene, denumit în continuare MIPE, au fost finanțate 25 de proiecte aferente sistemelor de transport al gazelor naturale, pentru care au fost încheiate contracte de finanțare în cadrul axei prioritare 8 - Sisteme inteligente și sustenabile de transport al energiei electrice și gazelor naturale, obiectivul specific 8.2 - Creșterea gradului de interconectare a Sistemului național de transport al gazelor naturale cu alte state vecine, precum și faptul că pentru 18 contracte aflate în derulare, în valoare de 1,6 mld. lei, beneficiarii proiectelor au solicitat etapizarea acestora, procedură ce se realizează conform prevederilor Regulamentului (UE) 2021/1.060 al Parlamentului European și al Consiliului din 24 iunie 2021 de stabilire a dispozițiilor comune privind Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european Plus, Fondul de coeziune, Fondul pentru o tranziție justă și Fondul european pentru afaceri maritime, pescuit și acvacultură și de stabilire a normelor financiare aplicabile acestor fonduri, precum și Fondului pentru azil, migrație și integrare, Fondului pentru securitate internă și Instrumentului de sprijin financiar pentru managementul frontierelor și politica de vize, cu modificările și completările ulterioare, și cu respectarea regulilor de eligibilitate ale Programului Dezvoltare durabilă 2021-2027, denumit în continuare PDD, și ale condițiilor de finanțare aferente,ținând cont de faptul că MIPE a demarat procedurile necesare în acest sens, înainte de finalizarea perioadei de eligibilitate a POIM, respectiv 31 decembrie 2023, prin transmiterea solicitărilor către Comisia Europeană,în răspunsul său, prin Adresa nr. ARES(2024)1567205-29.02.2024, Comisia Europeană condiționează etapizarea proiectelor de dezvoltare a rețelelor inteligente de distribuție a gazelor naturale din POIM în PDD de justificarea de către statul român a sustenabilității, eficacității și relevanței pe termen lung a acestor tipuri de proiecte, conform evaluării finale a investițiilor în energie ale POIM, legătura acestor proiecte cu direcțiile strategice ale Planului național integrat în domeniul energiei și schimbărilor climatice pentru biogaz și justificarea acestora în termeni de emisii de gaze cu efect de seră/reducerea poluării, comparativ cu soluțiile alternative la proiectele de gaze.În considerarea faptului că, pentru a se asigura că proiectele etapizate de dezvoltare a rețelelor inteligente de distribuție a gazelor naturale nu determină sechestrarea emisiilor de carbon, ar fi fost necesar ca PDD să fie actualizat, prin includerea drept condiții cumulative a faptului că infrastructura rezultată din investițiile etapizate este pregătită pentru adăugarea de combustibili cu emisii reduse de carbon, asigură flexibilitatea rețelelor de gaze, în special prin utilizarea tehnologiilor IT pentru a răspunde provocărilor legate de cerere și ofertă, precum și a faptului că infrastructura cuprinde active pentru prevenirea sau atenuarea scurgerilor de gaz, inclusiv sisteme de detectare și remediere a scurgerilor, condiții care nu pot fi îndeplinite și nu au fost cunoscute la data stabilirii proiectelor ce pot beneficia de facilitatea etapizării și, prin urmare, aspectul nu era previzibil cu mult timp înainte și era independent de voința Guvernului,ținând cont de valoarea proiectelor nefinalizate, de faptul că beneficiarii acestora sunt unități administrativ-teritoriale sau asociații de dezvoltare intercomunitară al căror buget nu permite suportarea cheltuielilor aferente finalizării acestor proiecte, fapt care ar determina recuperarea sumelor rambursate de către Comisia Europeană,luând în considerare faptul că, deși Guvernul a adoptat Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 112/2024 privind modificarea și completarea unor acte normative asigurând cadrul legal necesar finanțării din Fondul pentru mediu a restului de executat aferent acestor proiecte, s-a dovedit că Administrația Fondului pentru Mediu nu deține instrumentele necesare derulării acestei finanțări, iar termenul de finalizare a acestor proiecte, potrivit dispozițiilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 36/2023 privind stabilirea cadrului general pentru închiderea programelor operaționale finanțate în perioada de programare 2014-2020, aprobată cu modificări prin Legea nr. 338/2023, cu modificările și completările ulterioare, este 31 decembrie 2025,luând în considerare faptul că responsabilitățile cu privire la schimbările climatice necesită o abordare clară și neîntârziată pentru îndeplinirea angajamentelor asumate de România la nivel internațional,având în vedere prevederile Acordului de la Paris adoptat în temeiul Convenției-cadru a Organizației Națiunilor Unite asupra schimbărilor climatice, denumit în continuare Acordul de la Paris, încheiat la Paris la 12 decembrie 2015 și semnat de România la New York la 22 aprilie 2016, ratificat prin Legea nr. 57/2017, care vizează consolidarea răspunsului la schimbările climatice și reprezintă un pas important către obiectivul de a realiza o Uniune Europeană neutră din punct de vedere climatic până în anul 2050,ținând cont de prevederile Pactului ecologic european, European Green Deal, publicat de Comisia Europeană la data de 11 decembrie 2019, parte integrantă a Strategiei Comisiei de punere în aplicare a Agendei 2030 a Organizației Națiunilor Unite și a obiectivelor de dezvoltare durabilă și care prezintă o nouă strategie de creștere care are drept scop transformarea Uniunii Europene într-o societate echitabilă și prosperă, cu o economie modernă, competitivă și eficientă din punctul de vedere al utilizării resurselor, în care să nu existe emisii nete de gaze cu efect de seră în anul 2050,având în vedere că Regulamentul (UE) 2021/1.119 al Parlamentului European și al Consiliului din 30 iunie 2021 de instituire a cadrului pentru realizarea neutralității climatice și de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 401/2009 și (UE) 2018/1.999 („Legea europeană a climei“) stabilește un obiectiv de reducere a emisiilor nete cu cel puțin 55% până în anul 2030 comparativ cu nivelurile din 1990, Directiva 2003/87/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 13 octombrie 2003 de stabilire a unui sistem de comercializare a cotelor de emisie de gaze cu efect de seră în cadrul Comunității și de modificare a Directivei 96/61/CE a Consiliului a fost modificată prin Directiva (UE) 2023/958 și Directiva (UE) 2023/959 a Parlamentului European și a Consiliului, cu scopul de a revizui schema de comercializare a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră EU ETS și de a pune în aplicare obiectivele ambițioase,luând în considerare faptul că, la acest moment, Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 115/2011 privind stabilirea cadrului instituțional și autorizarea Guvernului, prin Ministerul Finanțelor Publice, de a scoate la licitație certificatele de emisii de gaze cu efect de seră atribuite României la nivelul Uniunii Europene, aprobată prin Legea nr. 163/2012, cu modificările și completările ulterioare, necesită actualizare pentru a conferi cadrul legal aliniat în conformitate cu noile prevederi legislative de la nivel european, respectiv Regulamentului delegat (UE) 2023/2.830 al Comisiei din 17 octombrie 2023 de completare a Directivei 2003/87/CE a Parlamentului European și a Consiliului prin stabilirea de norme privind calendarul, administrarea și alte aspecte ale licitării certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră, neadoptarea prezentului act normativ conducând la imposibilitatea distribuirii sumelor rezultate din licitarea certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră,ținând cont de faptul că România este obligată să raporteze Comisiei Europene modul de utilizare a sumelor obținute în urma scoaterii la licitație a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră, cantitatea de emisii de gaze cu efect de seră, exprimată în tone de dioxid de carbon echivalent, redusă prin implementarea proiectelor din anul precedent, precum și orice alte informații suplimentare referitoare la utilizarea acestor sume, în temeiul Directivei 2003/87/CE, cu modificările și completările ulterioare,luând în considerare prevederile Regulamentului delegat (UE) 2023/2.830, care aduce modificări proceselor de licitații ale certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră începând cu 1 ianuarie 2025,având în vedere operaționalizarea instrumentelor financiare subsecvente politicii de coeziune și stabilirii unui cadru eficient de implementare a acordurilor de finanțare/contractelor prin care se pun în aplicare aceste instrumente în baza art. nr. 59 alin. (3) lit. a) și b) din Regulamentul (UE) 2021/1.060, cu modificările și completările ulterioare, se impune clarificarea reglementării privind intrarea în vigoare a acordurilor de finanțare/contractelor semnate de către părți.Ținând cont de faptul că, în conformitate cu prevederile art. 105 din Regulamentul (UE) 2021/1.060, cu modificările și completările ulterioare, începând cu anul 2025, Comisia Europeană poate dezangaja alocările nerambursabile anuale care nu au fost utilizate conform dispozițiilor acestui articol, astfel încât accelerarea implementării fondurilor europene reprezintă o prioritate strategică la nivelul politicii de coeziune,având în vedere faptul că, în conformitate cu prevederile art. 92 alin. (2) din Regulamentul (UE) 2021/1.060, cu modificările și completările ulterioare, în cazul instrumentelor financiare, valoarea inclusă în prima cerere de plată poate reprezenta până la 30% din cuantumul total al contribuțiilor din program angajate pentru aceste instrumente, contribuția instrumentelor financiare în vederea creșterii ritmului de absorbție fiind esențială, ținând cont de faptul că asigurarea unui cadru legislativ care să susțină punerea eficientă în aplicare a acordurilor de finanțare pentru instrumente financiare reprezintă o măsură urgentă și prioritară, care va conduce atât la demararea investițiilor în sectoare strategice, de exemplu, eficiență energetică, mediul de afaceri, cât și la evitarea riscului de dezangajare a fondurilor Uniunii Europene,întrucât elementele sus-menționate vizează interesul public și constituie o situație urgentă și extraordinară, a cărei reglementare nu poate fi amânată pentru a nu genera blocaje în utilizarea veniturilor obținute din licitarea certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră atribuite României și în implementarea proiectelor aferente sistemelor de transport al gazelor naturale, finanțate prin POIM în cadrul axei prioritare 8 - Sisteme inteligente și sustenabile de transport al energiei electrice și gazelor naturale, obiectivul specific 8.2 - Creșterea gradului de interconectare a Sistemului național de transport al gazelor naturale cu alte state vecine, cu impact asupra gradului de absorbție a fondurilor externe nerambursabile alocate României în perioada de programare 2014-2020, se impune adoptarea de măsuri imediate pe calea ordonanței de urgență.În temeiul art. 115 alin. (4) din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta ordonanță de urgență.  +  Articolul I(1) Începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, proiectele de extindere și schimbare a destinației, conversia sau modernizarea rețelelor de transport și distribuție a gazelor naturale finanțate prin Programul operațional Infrastructură mare 2014-2020 (POIM) în cadrul axei prioritare 8 - Sisteme inteligente și sustenabile de transport al energiei electrice și al gazelor naturale, obiectivul specific 8.2 - Creșterea gradului de interconectare a Sistemului național de transport al gazelor naturale cu alte state vecine, care nu sunt eligibile pentru etapizare în cadrul Programului Dezvoltare durabilă 2021-2027 (PDD), care au fost preluate la finanțare de către Administrația Fondului pentru Mediu din Fondul pentru mediu, se finanțează de către Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene, în vederea finalizării proiectelor. (2) Finanțarea în valoare de 1.186.394.918 lei din soldul existent la data de 31 decembrie 2024, din sumele acumulate, conform prevederilor art. 10 alin. (1) lit. b) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 115/2011 privind stabilirea cadrului instituțional și autorizarea Guvernului, prin Ministerul Finanțelor Publice, de a scoate la licitație certificatele de emisii de gaze cu efect de seră atribuite României la nivelul Uniunii Europene, aprobată prin Legea nr. 163/2012, cu modificările și completările ulterioare, se acordă Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene în două tranșe, după cum urmează:a) 802.836.518 lei, până la finalul anului 2025;b) 383.558.400 lei în cursul anului 2026.(3) Lista proiectelor și valoarea finanțării acordate sunt prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta ordonanță de urgență.(4) Contractele de finanțare aferente proiectelor prevăzute la alin. (3) se modifică prin act adițional prin care se stabilesc sursele de finanțare ale bugetului și condițiile aplicabile decontării și plății cheltuielilor, precum și condițiile de recuperare a sumelor utilizate neconform, aferente activităților realizate în perioada 1 ianuarie 2024-31 decembrie 2026 în scopul finalizării fizice/implementării integrale și funcționale a proiectelor, dovedit prin raportul final al beneficiarului, însoțit de documente privind implementarea integrală din punct de vedere fizic și funcționalitatea proiectului.(5) Proiectele pentru care raportul final al beneficiarului nu a fost aprobat de către Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene până la data de 31 decembrie 2025 devin proiecte nefuncționale, în condițiile secțiunii nr. 7 din Comunicarea Comisiei - Orientări referitoare la încheierea programelor operaționale adoptate pentru a beneficia de asistență din partea Fondului european de dezvoltare regională, a Fondului social european, a Fondului de coeziune și a Fondului european pentru pescuit și afaceri maritime, precum și a programelor de cooperare transfrontalieră din cadrul Instrumentului de asistență pentru preaderare (IPA II) (2014-2020) - C/2024/6126) și ale art. XLIII alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 115/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscală, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea și completarea unor acte normative, precum și pentru prorogarea unor termene, cu modificările și completările ulterioare.(6) Distinct de raportul prevăzut la alin. (4), până la data de 31 mai a fiecărui an, după caz, beneficiarii proiectelor prevăzute la alin. (3) raportează Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene modul de utilizare a sumelor din veniturile obținute în urma scoaterii la licitație a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră, cantitatea de emisii de gaze cu efect de seră, exprimată în tone de dioxid de carbon echivalent, redusă prin implementarea proiectelor în anul precedent raportării, precum și orice alte informații suplimentare referitoare la utilizarea veniturilor.(7) Ministerul Investițiilor și Fondurilor Europene comunică autorității publice centrale pentru protecția mediului, până la data de 30 iunie a fiecărui an, modul de utilizare a sumelor din veniturile obținute în urma scoaterii la licitație a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră, cantitatea de emisii de gaze cu efect de seră, exprimată în tone de dioxid de carbon echivalent, redusă prin implementarea proiectelor în anul precedent raportării, o scurtă descriere a proiectului finanțat, precum și orice alte informații suplimentare referitoare la utilizarea veniturilor, necesare pentru finalizarea raportării către Comisia Europeană. (8) Predarea-preluarea documentațiilor necesare finanțării investițiilor din cadrul proiectelor prevăzute la alin. (3) se realizează pe bază de protocol încheiat între Administrația Fondului pentru Mediu și Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență.  +  Articolul IIOrdonanța de urgență a Guvernului nr. 115/2011 privind stabilirea cadrului instituțional și autorizarea Guvernului, prin Ministerul Finanțelor Publice, de a scoate la licitație certificatele de emisii de gaze cu efect de seră atribuite României la nivelul Uniunii Europene, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 926 din 28 decembrie 2011, aprobată prin Legea nr. 163/2012, cu modificările și completările ulterioare, se completează după cum urmează:1. La articolul 10 alineatul (1), după litera e) se introduce o nouă literă, lit. f), cu următorul cuprins:f) suma de 1.186.395 mii lei, din soldul existent la data de 31 decembrie 2024 în contul de disponibil deschis pe numele Ministerului Finanțelor la Trezoreria operativă centrală din sumele acumulate, conform lit. b), se face venit la Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene și se virează de către gestionarul contului, în termen de 5 zile lucrătoare de la solicitarea Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene, într-un cont distinct de venituri ale bugetului de stat, deschis pe numele acestuia, la Activitatea de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București, pentru finanțarea, în perioada 2025-2026, a proiectelor nefinalizate aferente sistemelor de transport al gazelor naturale, pentru care au fost încheiate contracte de finanțare în cadrul axei prioritare 8 - Sisteme inteligente și sustenabile de transport al energiei electrice și gazelor naturale, obiectivul specific 8.2 - Creșterea gradului de interconectare a Sistemului național de transport al gazelor naturale cu alte state vecine din Programul operațional Infrastructură mare 2014-2020 (POIM)2. După articolul 10^3 se introduce un nou articol, art. 10^4, cu următorul cuprins:  +  Articolul 10^4(1) Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene solicită Ministerului Finanțelor virarea, la o poziție distinctă de venituri ale bugetului de stat, cu codul de identificare fiscală al Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene, a sumei, potrivit art. 10 alin. (1) lit. f).(2) Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene răspunde de modul de utilizare, în condițiile legii, a sumei prevăzute la art. 10 alin. (1) lit. f).(3) Se autorizează Ministerul Finanțelor, la propunerea Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene, să majoreze, la poziții distincte, veniturile bugetului de stat, precum și creditele de angajament și creditele bugetare prevăzute în bugetul acestuia cu suma virată potrivit art. 10 alin. (1) lit. f).(4) Se autorizează Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene să detalieze influențele potrivit alin. (3) în bugetul său și în anexele la acesta, să introducă proiectele în anexe și să le comunice Ministerului Finanțelor, în termen de 5 zile lucrătoare de la data aprobării.(5) Până la data de 22 decembrie a anului bugetar, sumele rămase neutilizate, determinate ca diferență între veniturile încasate potrivit alin. (1) și plățile efectuate, se virează de către Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene din contul de venituri al bugetului de stat în care au fost încasate într-un cont de disponibil deschis pe numele acestuia la Trezoreria Statului.(6) Sumele virate în contul prevăzut la alin. (5) se transferă în primele 5 zile lucrătoare ale anului următor de către Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene în contul de venituri al bugetului de stat prevăzut la alin. (1), urmând procedura prevăzută la alin. (1) și (3), și se utilizează în anul următor cu aceeași destinație.(7) În termen de 5 zile lucrătoare de la depunerea raportului de finalizare a proiectelor, Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene restituie sumele neutilizate din contul de venituri în care au fost încasate în contul de disponibil al Ministerului Finanțelor din care au fost virate inițial.  +  Articolul IIILa articolul 29^1 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 133/2021 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2021-2027 alocate României din Fondul european de dezvoltare regională, Fondul de coeziune, Fondul social european Plus, Fondul pentru o tranziție justă, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1207 din 20 decembrie 2021, aprobată cu modificări prin Legea nr. 231/2023, cu modificările și completările ulterioare, alineatul (3) se modifică și va avea următorul cuprins:(3) Contractele încheiate pentru executarea instrumentelor financiare cu instituțiile financiare internaționale prevăzute la alin. (1) se aprobă prin hotărâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene.  +  Articolul IVLa articolul 38 din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 492 din 28 iunie 2017, cu modificările și completările ulterioare, după alineatul (9) se introduce un nou alineat, alin. (10), cu următorul cuprins: (10) Raportul de muncă al personalului contractual plătit din fonduri publice în conformitate cu prezenta lege, care îndeplinește condițiile de pensionare și pentru care a fost emisă decizia de pensionare, încetează de drept, în condițiile art. 56 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare, chiar dacă salariatul a solicitat suspendarea plății pensiei.  +  Articolul VLa articolul 249 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 555 din 5 iulie 2019, cu modificările și completările ulterioare, alineatul (5) se modifică și va avea următorul cuprins:(5) Pentru îndeplinirea atribuțiilor și prerogativelor care îi revin potrivit legii, prefectul este ajutat de unul sau 2 subprefecți, după caz. Prefectul municipiului București este ajutat de 2 sau 3 subprefecți, după caz.  +  Articolul VILa data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență se abrogă:a) art. 13 alin. (5^12) și (5^13) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1193 din 30 decembrie 2005, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 105/2006, cu modificările și completările ulterioare;b) Hotărârea Guvernului nr. 1.261/2024 privind aprobarea finanțării din Fondul pentru mediu a proiectelor de extindere și schimbare a destinației, conversia sau modernizarea rețelelor de transport și distribuție a gazelor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1016 din 10 octombrie 2024.
    PRIM-MINISTRU
    ION-MARCEL CIOLACU
    Contrasemnează:
    Viceprim-ministru,
    Marian Neacșu
    Viceprim-ministru, ministrul finanțelor,
    Tánczos Barna
    p. Viceprim-ministru, ministrul afacerilor interne,
    Romeo Simionescu,
    secretar de stat
    Ministrul investițiilor și proiectelor europene,
    Marcel-Ioan Boloș
    Ministrul mediului, apelor și pădurilor,
    Mircea Fechet
    București, 6 martie 2025.Nr. 9.  +  ANEXĂ
    Lista proiectelor și valoarea finanțării acordate
    Nr. crt.Cod SMISBeneficiarTitlu proiectInvestiții neeligibile PDD, finanțate din Fondul pentru mediuValoare investiții neeligibile PDD, finanțate din Fondul pentru mediuValoarea TVA aferente valorii rămase de finanțat
    - lei -
    1140617Comuna ȘimianÎnființare sistem inteligent de distribuție a gazelor naturale - comuna Șimian, județul Mehedinți - satele Șimian, Cerneți și Dedovița Nouă (etapa 1)Lungimea rețelelor - 9,209 km Număr de branșamente - 618 Numărul de gospodării - 628 Obiective social-culturale - 1629.487.175,10 5.602.563,27
    2140633Comuna CoțofăneștiAlimentarea cu gaze naturale a comunei Coțofănești, satele Bâlca, Borșani, județul BacăuLungimea rețelelor - 0,065 km Nr. de gospodării - 297 buc. Conducta de racord - 1 Echipament și robinet de închidere - 3 Contor inteligent - 1.024 buc. Echipament Hardware - 1 buc.10.913.818,03 2.073.625,43
    3140705Comuna RemeteaÎnființare rețea de distribuție gaze naturale în comuna Remetea, satele Remetea și Sineu, județul HarghitaNumăr de branșamente - 4503.521.184,79 669.025,11
    4141256Comuna DăneștiÎnființarea infrastructurii inteligente de distribuție de gaze naturale și racordarea gospodăriilor și consumatorilor noncasnici publici în comunele Tomești, Cârța, Dănești, Mădăraș, extinderea și modernizarea rețelei existente în comuna SândominicLungime rețele - 2,166 km Nr. de branșamente - 1.345 buc.30.507.319,11 5.796.390,63
    5141451Asociația de Dezvoltare Intercomunitară ForestÎnființarea distribuției de gaze naturale în zona ADI FOREST - comunele Ciceu, Siculeni, RacuLungime rețele - 72,227 km Nr. de branșamente - 2.153 buc.11.972.295,78 2.274.736,20
    6141521Comuna OzunÎnființarea rețelei inteligente de distribuție de gaze naturale, branșamente și alimentare cu gaze naturale, comuna Ozun, județul CovasnaLungimea rețelelor - 9,874 km17.396.931,30 3.305.416,95
    7142841Comuna Poarta Albă, județul ConstanțaÎnființare distribuție gaze naturale în comuna Poarta Albă, județul ConstanțaLungimea rețelelor inteligente de transport și distribuție a gazelor naturale - 1,0375 km Stație de reglare-măsurare-presiune (SRMP) - 1 buc. Racord de presiune înaltă - 3,650 km Racorduri presiune medie în perioada de implementare - 827 buc.28.156.416,76 5.349.719,19
    8144729Orașul MurfatlarÎnființare distribuție de gaze naturale în orașul Murfatlar și satul aparținător Siminoc, județul ConstanțaLungimea rețelelor inteligente de transport și distribuție a gazelor naturale - 7,764 km Lungime racord înaltă presiune - Murfatlar Est - 1,130 km Stație de reglare-măsurare-presiune (SRMP) - 1 buc. Racorduri la rețeaua de distribuție - 85 buc.7.860.277,28 1.493.452,68
    9144776Asociația Administrativă Gaz Sud BihorÎnființarea rețelelor inteligente de distribuție a gazelor naturale în comunele Drăgănești, Buntești, Rieni, Lazuri de Beiuș, Pietroasa, județul BihorLungimea rețelelor inteligente de transport și distribuție a gazelor naturale - 114,836 km Contoare inteligente - 3.349 buc. Număr de persoane influențate pozitiv de reducerea gazelor cu efect de seră - 13.171 persoane Obiective social-culturale care beneficiază de racordarea la sistemul inteligent de distribuție a gazelor - 74 buc. Gospodării care beneficiază de racordarea la sistemul inteligent de distribuție a gazelor - 3.349 buc.103.940.747,47 19.748.742,02
    10144809Comuna NojoridIntroducere rețele inteligente de gaze naturale în zona metropolitană Oradea - etapa 1Lungimea rețelelor inteligente de transport și distribuție a gazelor naturale - 8,04 km Contoare inteligente - 3.772 buc Număr de persoane influențate pozitiv de reducerea gazelor cu efect de seră - 12.355 persoane93.700.709,39 17.803.134,78
    11145521Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Transalpina GazÎnființare sistem de distribuție gaze naturale, racord și stație de reglare-măsurare în localitățile Jina, Poiana Sibiului, Tilișca, Rod, județul SibiuLungimea rețelelor inteligente de transport și distribuție a gazelor naturale - 65,297 km Clădiri cu activități noneconomice (clădiri administrative publice) - 12 buc. Stație de reglare-măsurare plasată în UAT Tilișca - 1 buc. Numărul total de branșamente - 3.300 buc.74.123.613,54 14.083.486,57
    12148322Comuna CrișciorDezvoltare de rețele inteligente de distribuție a gazelor naturale pentru autoritățile publice locale: Crișcior, Ilia și DobraLungimea rețelelor inteligente de transport și distribuție a gazelor naturale - 174,744 km Gospodării echivalente racordate prin proiect - 5.793 buc.157.617.391,22 29.947.304,33
    13148922Municipiul BradDezvoltarea rețelelor inteligente de distribuție a gazelor naturale în municipiul Brad, județul HunedoaraLungimea rețelelor inteligente de transport și distribuție a gazelor naturale - 8,336 km Gospodării racordate la rețeaua inteligentă nou-înființată, inclusiv clădiri administrative - 9.562 buc. Stație de reglare-măsurare-predare (S.R.M.P.), presiune înaltă - 1 buc. Clădiri administrative racordate la rețeaua inteligentă de distribuție - 28 buc.35.458.680,15 6.737.149,23
    14148985Comuna UnireaÎnființare rețea inteligentă de distribuție de gaze naturale în comunele Unirea, Jegălia și Dichiseni, județul CălărașiLungimea rețelelor inteligente de transport și distribuție a gazelor naturale - 72,2569 km Gospodării racordate la rețeaua inteligentă nou-înființată - 3.442 buc. Număr de branșamente - 3.442 buc. Număr de consumatori noncasnici racordați prin proiect - 37 buc.59.337.127,34 11.274.054,19
    15149143Asociația ADI Înființare Distribuție Gaze Naturale în comunele Slobozia, Malu și VedeaÎnființare sistem inteligent de distribuție de gaze naturale în comunele Slobozia, Malu și Vedea, satele aparținătoare Slobozia, Malu și Vedea, județul GiurgiuLungimea rețelelor inteligente de transport și distribuție a gazelor naturale - 13,39 km Numărul total de branșamente - 2.679 racorduri Număr de gospodării individuale ce vor fi racordate - 2.655 racorduri Număr de clădiri administrative ce vor fi racordate - 24 racorduri 36.295.624,22 6.896.168,60
    16149332Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Gaz Valea MoldovițeiDezvoltare rețea inteligentă de distribuție a gazelor naturale în teritoriul Asociației de Dezvoltare Intercomunitară Gaz Valea Moldoviței (comuna Vama, comuna Frumosu, comuna Vatra Moldoviței și comuna Moldovița, județul Suceava)Lungimea rețelelor inteligente de transport și distribuție a gazelor naturale - 110,521 km Număr de gospodării și instituții publice ce vor fi branșate la sistemul inteligent de distribuție a gazelor - 5.346 buc. 122.556.820,11 23.285.795,82
    17149404Comuna Baia de CrișDezvoltarea rețelelor inteligente de distribuție a gazelor naturale în comunele Baia de Criș, Vața de Jos și Ribița, județul HunedoaraLungimea rețelelor inteligente de transport și distribuție a gazelor naturale - 91,4393 km Gospodării racordate la rețeaua inteligentă nou-înființată - 3.333 buc.101.060.723,13 19.201.537,40
    18149423Comuna BaruDezvoltarea rețelelor inteligente de distribuție a gazelor naturale în comunele Baru, Sântămăria-Orlea și Sălașu de Sus, județul HunedoaraLungimea rețelelor inteligente de transport și distribuție a gazelor naturale - 78,358 km Gospodării racordate la rețeaua inteligentă nou-înființată - 3.451 buc. Racorduri realizate prin proiect - 3.042 buc. Clădiri administrative publice în care se derulează activități noneconomice - 55 buc. Stații inteligente de reglare și măsurare - 3 buc.73.063.665,21 13.882.096,39
    TOTAL996.970.519,95189.424.398,79
    TOTAL GENERAL1.186.394.918,74
    ------