ORDIN nr. 7.436 din 19 noiembrie 2024privind aprobarea Calendarului etapelor și acțiunilor pentru stabilirea cifrei de școlarizare în învățământul preuniversitar dual și în învățământul profesional de stat pentru anul școlar 2025-2026, a modelelor proiectelor cifrei de școlarizare în învățământul preuniversitar dual și în învățământul profesional de stat pentru avizarea de către Comitetul local de dezvoltare a parteneriatului social, Centrul Național de Dezvoltare a Învățământului Profesional și Tehnic și unitatea administrativ-teritorială, precum și a modelelor "Situația solicitărilor operatorilor economici și propunerea de cifră de școlarizare în învățământul profesional de stat pentru anul școlar 2025-2026", "Solicitare de școlarizare în învățământul profesional de stat pentru anul școlar 2025-2026" și "Solicitare de școlarizare în învățământul preuniversitar dual pentru anul școlar 2025-2026"
EMITENT
  • MINISTERUL EDUCAȚIEI
  • Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 1176 din 26 noiembrie 2024



    Având în vedere:– prevederile art. 19 alin. (8), art. 23 și ale art. 248 alin. (16) din Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023 cu modificările ulterioare și completările ulterioare;– prevederile art. X și XI din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 128/2024 pentru modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal și măsuri specifice pentru digitalizare, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative;– prevederile art. 1 alin. (3) din Ordinul ministrului educației nr. 6.072/2023 privind aprobarea unor măsuri tranzitorii aplicabile la nivelul sistemului național de învățământ preuniversitar și superior, cu modificările ulterioare;– Referatul de aprobare nr. VET 1.766 din 13.11.2024 referitor la proiectul de ordin privind aprobarea Calendarului etapelor și acțiunilor pentru stabilirea cifrei de școlarizare în învățământul preuniversitar dual și în învățământul profesional de stat pentru anul școlar 2025-2026, a modelelor proiectelor cifrei de școlarizare în învățământul preuniversitar dual și în învățământul profesional de stat pentru avizarea de către Comitetul local de dezvoltare a parteneriatului social, Centrul Național de Dezvoltare a Învățământului Profesional și Tehnic și unitatea administrativ-teritorială, precum și a modelelor „Situația solicitărilor operatorilor economici și propunerea de cifră de școlarizare în învățământul profesional de stat pentru anul școlar 2025-2026“, „Solicitare de școlarizare în învățământul profesional de stat pentru anul școlar 2025-2026“ și „Solicitare de școlarizare în învățământul preuniversitar dual pentru anul școlar 2025-2026“,în temeiul prevederilor art. 13 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 731/2024 privind organizarea și funcționarea Ministerului Educației, cu modificările ulterioare:ministrul educației emite prezentul ordin.  +  Articolul 1(1) Se aprobă Calendarul etapelor și acțiunilor pentru stabilirea cifrei de școlarizare în învățământul preuniversitar dual și în învățământul profesional de stat pentru anul școlar 2025-2026, prevăzut în anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezentul ordin.(2) Cifra de școlarizare în învățământul preuniversitar dual și în învățământul profesional de stat pentru anul școlar 2025-2026 se stabilește în conformitate cu prevederile art. 23, 36, 37, 43 și 44 din Metodologia de organizare și funcționare a învățământului dual, aprobată prin Ordinul ministrului educației nr. 5.732/2022, cu prevederile art. 3 din Metodologia de acces și de organizare și desfășurare a admiterii în învățământul dual pentru calificări profesionale de nivel 4, conform Cadrului național al calificărilor, aprobată prin Ordinul ministrului educației nr. 5.733/2022, cu prevederile art. 9 din Metodologia de organizare și funcționare a învățământului profesional de stat, aprobată prin Ordinul ministrului educației naționale și cercetării științifice nr. 5.033/2016, cu modificările și completările ulterioare, și cu respectarea prevederilor Metodologiei privind fundamentarea cifrei de școlarizare pentru învățământul preuniversitar de stat, evidența efectivelor de antepreșcolari/preșcolari și elevi școlarizați în unitățile de învățământ particular pentru anul școlar 2025-2026, aprobată prin ordin al ministrului educației.  +  Articolul 2Se aprobă modelele proiectelor cifrei de școlarizare în învățământul preuniversitar dual și în învățământul profesional de stat pentru avizarea de către Comitetul local de dezvoltare a parteneriatului social (CLDPS), Centrul Național de Dezvoltare a Învățământului Profesional și Tehnic (CNDIPT) și unitatea administrativ-teritorială (UAT), prevăzute în anexele nr. 2-4 care fac parte integrantă din prezentul ordin.  +  Articolul 3Se aprobă modelul „Situația solicitărilor operatorilor economici și propunerea de cifră de școlarizare în învățământul profesional de stat pentru anul școlar 2025-2026“, în vederea transmiterii de către unitățile de învățământ la inspectoratele școlare, în conformitate cu anexa nr. 5 care face parte integrantă din prezentul ordin.  +  Articolul 4Se aprobă modelul „Solicitare de școlarizare în învățământul profesional de stat pentru anul școlar 2025-2026“, în conformitate cu anexa nr. 6 care face parte integrantă din prezentul ordin.  +  Articolul 5Se aprobă modelul „Solicitare de școlarizare în învățământul preuniversitar dual pentru anul școlar 2025-2026“, în conformitate cu anexa nr. 7 care face parte integrantă din prezentul ordin.  +  Articolul 6Direcția generală echitate și performanță în învățământul preuniversitar, Direcția generală management, carieră didactică și rețea școlară în învățământul preuniversitar, Direcția generală minorități și desegregare, Centrul Național de Dezvoltare a Învățământului Profesional și Tehnic, inspectoratele școlare județene/al municipiului București și unitățile de învățământ preuniversitar care școlarizează în învățământul preuniversitar dual și profesional duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.  +  Articolul 7Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    p. Ministrul educației,
    Gigel Paraschiv,
    secretar de stat
    București, 19 noiembrie 2024.Nr. 7.436.  +  Anexa nr. 1
    CALENDARUL
    etapelor și acțiunilor pentru stabilirea cifrei de școlarizare
    în învățământul preuniversitar dual și în
    învățământul profesional de stat pentru anul școlar 2025-2026
    Nr. crt.Etapa/AcțiuneaPerioada/Termenul de finalizare a etapei/acțiunii
    ETAPA 1 Informarea operatorilor economici și a autorităților publice locale cu privire la Calendarul etapelor și acțiunilor pentru stabilirea cifrei de școlarizare în învățământul preuniversitar dual și în învățământul profesional de stat pentru anul școlar 2025-2026
    1.Inspectoratele școlare județene/Inspectoratul Școlar al Municipiului București (ISJ/ISMB) realizează, cu sprijinul camerelor de comerț și al instituțiilor reprezentate în comitetele locale de dezvoltare a parteneriatului social, acțiuni de informare și popularizare în rândul operatorilor economici și al unităților de învățământ profesional și tehnic privind calendarul etapelor și acțiunilor pentru stabilirea cifrei de școlarizare în învățământul preuniversitar dual și în învățământul profesional de stat pentru anul școlar 2025-2026. ISJ/ISMB publică pe site-ul instituției calendarul etapelor și acțiunilor pentru stabilirea cifrei de școlarizare în învățământul preuniversitar dual și în învățământul profesional de stat pentru anul școlar 2025-2026. NOTĂ: În toate acțiunile de popularizare, precum și în anunțul publicat pe site-urile inspectoratelor școlare, operatorii economici vor fi avertizați cu privire la termenul-limită de transmitere a formularelor de solicitare de școlarizare în învățământul preuniversitar dual și în cel profesional de stat pentru a putea fi luate în considerare pentru proiectul planului de școlarizare.până la 25 noiembrie 2024
    2.ISJ/ISMB informează autoritățile administrației publice locale cu privire la rolurile acestora în stabilirea cifrei de școlarizare și încheierea contractelor de parteneriat pentru învățământul preuniversitar dual. NOTĂ: Autoritățile administrației publice locale vor fi informate cu privire la necesitatea încheierii contractelor de parteneriat pentru învățământul preuniversitar dual în perioada menționată în prezentul calendar.până la 25 noiembrie 2024
    ETAPA 2 Realizarea propunerilor privind locurile în învățământul preuniversitar dual și în învățământul profesional de stat
    ETAPA 2 A Învățământ preuniversitar dual
    1.Operatorii economici transmit la Centrul Național de Dezvoltare a Învățământului Profesional și Tehnic (CNDIPT) solicitările de școlarizare în învățământul preuniversitar dual, conform modelului de solicitare din anexa nr. 7 la ordin. NOTĂ: Operatorii economici pot solicita școlarizare prin învățământul dual pentru calificări profesionale de nivel 3, conform Cadrului național al calificărilor (CNC), organizat după clasa a VIII-a, învățământ de zi, precum și pentru calificări profesionale de nivel 4 CNC, organizat la clasa a XI-a, învățământ cu frecvență de zi cu durata de 2 ani sau învățământ cu frecvență seral cu durata de 3 ani, cu respectarea prevederilor stabilite prin Metodologia de organizare și funcționare a învățământului dual, aprobată prin Ordinul ministrului educației nr. 5.732/2022, Metodologia de acces și de organizare și desfășurare a admiterii în învățământul dual pentru calificări profesionale de nivel 4, conform Cadrului național al calificărilor, aprobată prin Ordinul ministrului educației nr. 5.733/2022, și prin prezentul calendar. Solicitările din partea operatorilor economici se transmit la CNDIPT prin e-mail, la adresa tvet@tvet.ro, cu respectarea termenului-limită prevăzut în prezentul calendar. Eventualele solicitări din partea operatorilor economici transmise unităților de învățământ sau inspectoratelor școlare vor fi redirecționate cu celeritate la CNDIPT. Nerespectarea termenului-limită prevăzut în prezentul calendar pentru transmiterea solicitărilor din partea operatorilor economici conduce la riscul necuprinderii solicitărilor în proiectul planului de școlarizare.până la 9 decembrie 2024
    2.CNDIPT centralizează solicitările operatorilor economici și transmite către inspectoratele școlare și unitățile administrativ-teritoriale pe raza cărora s-a solicitat școlarizarea situația solicitărilor operatorilor economici pentru școlarizare în învățământul preuniversitar dual.până la 16 decembrie 2024
    3.Inspectoratele școlare analizează împreună cu unitățile de învățământ solicitările operatorilor economici, în conformitate cu Ordinul ministrului educației nr. 6.469/2022 pentru aprobarea Nomenclatorului de încadrare a calificărilor profesionale de nivel 3 și de nivel 4 conform Cadrului național al calificărilor, pe domenii de pregătire de bază, și cu obligațiile stabilite la art. 23 alin. (6)-(8) din Metodologia de organizare și funcționare a învățământului dual, aprobată prin Ordinul ministrului educației nr. 5.732/2022. Inspectoratele școlare transmit la CNDIPT situația cu locurile propuse, ca răspuns la aceste solicitări, conform anexelor nr. 2 și 3 la ordin (fără avize, în această fază). NOTĂ: Anexele nr. 2 și3 la ordin vor conține în rubrica „Observații“ argumente obiective, în cazul în care numărul de locuri din propunerea de ofertă de școlarizare nu satisface integral solicitarea de școlarizare din partea operatorilor economici, cu respectarea precizărilor din art. 23 alin. (6)-(8) din Metodologia de organizare și funcționare a învățământului dual, aprobată prin Ordinul ministrului educației nr. 5.732/2022.până la 20 decembrie 2024
    4.CNDIPT analizează gradul de satisfacere a solicitărilor operatorilor economici, motivele de nesatisfacere a acestora la nivel județean/al municipiului București și inițiază, după caz, demersuri pentru identificarea soluțiilor de satisfacere la nivel regional a solicitărilor care, din motive obiective, nu pot fi satisfăcute la nivel județean. CNDIPT formulează propuneri pentru creșterea gradului de satisfacere a solicitărilor operatorilor economici, pe care le transmite la ISJ/ISMB.până la 8 ianuarie 2025
    5.ISJ/ISMB definitivează situația cu locurile propuse pentru învățământul preuniversitar dual și transmite situația la CNDIPT, conform anexelor nr. 2 și 3 la ordin (fără avizări, în această fază). NOTĂ: În situația nesoluționării propunerilor CNDIPT pentru creșterea gradului de satisfacere a solicitărilor operatorilor economici, ISJ/ISMB va furniza în rubrica „Observații“ a anexelor nr. 2 și 3 la ordin argumentele pentru care nu au fost soluționate, în raport cu precizările din art. 23 alin. (6)-(8) din Metodologia de organizare și funcționare a învățământului dual, aprobată prin Ordinul ministrului educației nr. 5.732/2022.până la 15 ianuarie 2025
    ETAPA 2 B Învățământ profesional de stat
    1.Operatorii economici înaintează unităților de învățământ profesional și tehnic sau inspectoratelor școlare solicitările de școlarizare în învățământul profesional pentru anul școlar 2025-2026, conform modelului prevăzut în anexa nr. 6 la ordin. NOTĂ: ISJ/ISMB transmite solicitările primite de la operatorii economici la unitățile de învățământ nominalizate în solicitările operatorilor economici sau, în absența nominalizării de către operatorii economici a unei unități de învățământ, la unități de învățământ care pot cuprinde în oferta educațională calificările solicitate.până la 9 decembrie 2024
    2.Unitățile de învățământ profesional și tehnic înaintează la ISJ/ISMB situația solicitărilor operatorilor economici și propunerile de cifre de școlarizare în învățământul profesional pentru anul școlar 2025-2026, conform anexei nr. 5 la ordin, împreună cu contractele-cadru încheiate. NOTĂ: În conformitate cu art. 8 din Metodologia de organizare și funcționare a învățământului profesional de stat, aprobată prin Ordinul ministrului educației naționale și cercetării științifice nr. 5.033/2016, cu modificările și completările ulterioare, unitățile de învățământ au obligația să anexeze la propunerea privind planul de școlarizare contracte-cadru încheiate cu operatori economici/instituții publice, cu respectarea modelului contractului-cadru stabilit prin Ordinul ministrului educației naționale și cercetării științifice nr. 5.033/2016, cu modificările și completările ulterioare.până la 16 decembrie 2024
    3.ISJ/ISMB centralizează situațiile transmise de unitățile de învățământ și analizează gradul de satisfacere a solicitărilor. ISJ/ISMB identifică împreună cu unitățile de învățământ soluții pentru asigurarea unui grad de satisfacere cât mai înalt a solicitărilor operatorilor economici. ISJ/ISMB transmite la CNDIPT situația cu locurile propuse în învățământul profesional, ca răspuns la solicitările operatorilor economici, conform anexei nr. 4 la ordin (fără avizări, în această fază). NOTĂ: ISJ/ISMB completează anexa nr. 4 la ordin cu toate solicitările operatorilor economici, indiferent dacă pentru acestea sunt sau nu sunt alocate locuri în situația cu locurile propuse. Anexa nr. 4 la ordin va conține în rubrica „Observații“ argumente obiective, în cazul în care numărul de locuri din propunerea de ofertă de școlarizare nu satisface integral solicitarea de școlarizare din partea operatorilor economici.până la 20 decembrie 2024
    4.CNDIPT analizează gradul de satisfacere a solicitărilor operatorilor economici, motivele de nesatisfacere a acestora la nivel județean și formulează propuneri pentru creșterea gradului de satisfacere a solicitărilor operatorilor economici, pe care le transmite la ISJ/ISMB.până la 8 ianuarie 2025
    5.ISJ/ISMB definitivează situația cu locurile propuse în învățământul profesional de stat, în urma propunerilor formulate de CNDIPT, conform anexei nr. 4 la ordin (fără avizări, în această fază). NOTĂ: În situația nesoluționării propunerilor CNDIPT pentru creșterea gradului de satisfacere a solicitărilor operatorilor economici, ISJ/ISMB va furniza în rubrica „Observații“ a anexei nr. 4 la ordin argumentele pentru care acestea nu au fost soluționate.până la 15 ianuarie 2025
    ETAPA 3 Analiza și avizarea propunerilor de locuri în proiectul cifrei de școlarizare în învățământul profesional și tehnic
    1.ISJ/ISMB organizează ședința Comitetului local de dezvoltare a parteneriatului social (CLDPS), pentru analiza și avizarea proiectului cifrei de școlarizare pentru învățământul profesional și tehnic: învățământ profesional de stat, învățământ preuniversitar dual, stagii de pregătire practică, învățământ liceal filiera tehnologică și învățământ postliceal. La ședința CLDPS participă reprezentanții CNDIPT, ai operatorilor economici care au solicitat școlarizare în învățământul preuniversitar dual, ai unităților administrativ-teritoriale pe raza cărora s-a solicitat școlarizarea în învățământul preuniversitar dual de către operatorii economici și directorii unităților de învățământ propuse să școlarizeze în învățământul preuniversitar dual. NOTĂ: În cadrul ședinței CLDPS se analizează și avizează mai întâi cifrele de școlarizare propuse pentru învățământul preuniversitar dual și pentru învățământul profesional pe baza solicitărilor de școlarizare din partea operatorilor economici, apoi cele care vizează învățământul liceal tehnologic și postliceal. Solicitările pentru învățământul preuniversitar dual sunt analizate și introduse cu prioritate în planul de școlarizare pentru satisfacerea integrală a acestora, cu excepția situațiilor care pot fi motivate obiectiv în legătură cu autorizarea unităților de învățământ, capacitatea de școlarizare în cadrul rețelei de învățământ existente sau imposibilitatea constituirii formațiunilor de studiu în limitele efectivelor de elevi stabilite prin reglementările în vigoare. Locurile în învățământul preuniversitar dual primesc avizul pentru includerea în proiectul planului de școlarizare sub rezerva încheierii până la data prevăzută în prezentul calendar a contractelor de parteneriat între unitățile de învățământ, operatorii economici și unitatea administrativ-teritorială pe raza căreia se află unitatea de învățământ. Aceeași condiționare se aplică și în ceea ce privește existența contractelor-cadru pentru formarea profesională a elevilor prin învățământul profesional, încheiate conform Ordinului ministrului educației naționale și cercetării științifice nr. 5.033/2016, cu modificările și completările ulterioare.16-23 ianuarie 2025
    2.ISJ/ISMB transmite la unitățile de învățământ și la unitățile administrativ-teritoriale pe raza cărora se află unitățile de învățământ respective proiectul cifrei de școlarizare în învățământul preuniversitar dual, avizat de CLDPS și CNDIPT, conform modelului din anexa nr. 2 la ordin. ISJ/ISMB transmite la unitățile de învățământ proiectul cifrei de școlarizare în învățământul profesional de stat, avizat de CLDPS și CNDIPT, conform anexei nr. 4 la ordin. ISJ/ISMB transmite la CNDIPT proiectul cifrei de școlarizare în învățământul preuniversitar dual și învățământul profesional, conform anexelor nr. 2-4 la ordin.27 ianuarie 2025
    3.Unitățile de învățământ care au cifră de școlarizare pentru învățământul preuniversitar dual încheie contractele de parteneriat cu operatorii economici și cu unitatea administrativ-teritorială pe raza căreia se află unitatea de învățământ și transmit la inspectoratul școlar copii ale contractelor.până la 4 februarie 2025
    4.ISJ/ISMB aprobă proiectul cifrei de școlarizare în consiliul de administrație.până la 7 februarie 2025
    5.ISJ/ISMB transmite proiectul cifrei de școlarizare la Ministerul Educației și la CNDIPT. Proiectul cifrei de școlarizare transmis la CNDIPT va fi însoțit de copii ale contractelor de parteneriat încheiate de unitățile de învățământ cu operatorii economici și cu unitatea administrativ-teritorială pe raza căreia se află unitatea de învățământ, pentru învățământul preuniversitar dual. Proiectul cifrei de școlarizare cuprinde anexele nr. 2-4 la ordin, precum și anexele la planul de școlarizare referitoare la învățământul liceal tehnologic, profesional, preuniversitar dual și postliceal, conform metodologiei privind fundamentarea cifrei de școlarizare pentru învățământul preuniversitar de stat, evidența efectivelor de antepreșcolari, preșcolari și elevi școlarizați în unitățile de învățământ particular, precum și emiterea avizului conform în vederea organizării rețelei unităților de învățământ preuniversitar pentru anul școlar 2025-2026.până la 7 februarie 2025
    6.CNDIPT transmite către Ministerul Educației Situația centralizatoare a proiectului cifrei de școlarizare pentru învățământul profesional și învățământul preuniversitar dual, precum și Nota de informare privind avizarea de către CLDPS și CNDIPT a cifrei de școlarizare pentru învățământul profesional și tehnic.14 februarie 2025
     +  Anexa nr. 2Avizat, CLDPSPreședinte/Vicepreședinte,........................(numele, prenumele și semnătura) Avizat, CNDIPTInspector,........................(numele, prenumele și semnătura) AvizatReprezentant al unității administrativ-teritoriale,........................(numele, prenumele și semnătura)
    Proiectul cifrei de școlarizare în învățământul preuniversitar dual
    pentru anul școlar 2025-2026,
    de pe raza unității administrativ-teritoriale ......, județul .......^1)
    I. Pentru școlarizare în calificări de nivel 3 CNC
    Nr. crt.Denumirea operatorului economicCIF/CUIDatele de contact ale operatorului economicPersoana de contact din partea operatorului economicSolicitarea de școlarizareRepartizarea cifrei de școlarizare în învățământul dual
    E-mailTelefonNumele și prenumele, funcțiaE-mailTelefonDomeniul de bazăCalificarea profesională de nivel 3 CNCNr. de locuri solicitateNr. de locuriGradul de satisfacere a solicitărilorUnitatea de învățământObservații^2)
    TOTAL
    ^1) Se completează câte o situație centralizată pentru fiecare unitate administrativ-teritorială pe raza căreia au fost înregistrate solicitări ale operatorilor economici.^2) Se completează cu argumente, în cazul în care numărul de locuri din propunerea de ofertă de școlarizare nu satisface integral solicitarea de școlarizare din partea operatorilor economici.
    II. Pentru școlarizare în calificări de nivel 4 CNC, învățământ cu frecvență de zi
    Nr. crt.Denumirea operatorului economicCIF/CUIDatele de contact ale operatorului economicPersoana de contact din partea operatorului economicSolicitarea de școlarizareRepartizarea cifrei de școlarizare în învățământul dual
    E-mailTelefonNumele și prenumele, funcțiaE-mailTelefonDomeniul de bazăCalificarea profesională de nivel 4 CNCNr. de locuri solicitateNr. de locuriGradul de satisfacere a solicitărilorUnitatea de învățământObservații^1)
    TOTAL
    ^1) Se completează cu argumente, în cazul în care numărul de locuri din propunerea de ofertă de școlarizare nu satisface integral solicitarea de școlarizare din partea operatorilor economici.
    III. Pentru școlarizare în calificări de nivel 4 CNC, învățământ cu frecvență seral
    Nr. crt.Denumirea operatorului economicCIF/CUIDatele de contact ale operatorului economicPersoana de contact din partea operatorului economicSolicitarea de școlarizareRepartizarea cifrei de școlarizare în învățământul dual
    E-mailTelefonNumele și prenumele, funcțiaE-mailTelefonDomeniul de bazăCalificarea profesională de nivel 4 CNCNr. de locuri solicitateNr. de locuriGradul de satisfacere a solicitărilorUnitatea de învățământObservații^1)
    TOTAL
    ^1) Se completează cu argumente în cazul în care numărul de locuri din propunerea de ofertă de școlarizare nu satisface integral solicitarea de școlarizare din partea operatorilor economici.
    Inspector școlar general,........................(numele, prenumele și semnătura)Inspector școlar pentru învățământul profesional și tehnic,........................(numele, prenumele și semnătura)
     +  Anexa nr. 3Avizat, CLDPSPreședinte/Vicepreședinte,........................(numele, prenumele și semnătura) Avizat, CNDIPTInspector, ........................(numele, prenumele și semnătura)
    Proiectul cifrei de școlarizare în învățământul preuniversitar dual
    pentru anul școlar 2025-2026, județul ..........
    I. Pentru școlarizare în calificări de nivel 3 CNC
    Nr. crt.Denumirea operatorului economicCIF/CUIDatele de contact ale operatorului economicPersoana de contact din partea operatorului economicSolicitarea de școlarizareRepartizarea cifrei de școlarizare în învățământul dual
    E-mailTelefonNumele și prenumele, funcțiaE-mailTelefonDomeniul de bazăCalificarea profesională de nivel 3 CNCNr. de locuri solicitateNr. de locuriGradul de satisfacere a solicitărilorUnitatea de învățământObservații^1)
    TOTAL
    ^1) Se completează cu argumente, în cazul în care numărul de locuri din propunerea de ofertă de școlarizare nu satisface integral solicitarea de școlarizare din partea operatorilor economici.
    II. Pentru școlarizare în calificări de nivel 4 CNC, învățământ cu frecvență de zi
    Nr. crt.Denumirea operatorului economicCIF/CUIDatele de contact ale operatorului economicPersoana de contact din partea operatorului economicSolicitarea de școlarizareRepartizarea cifrei de școlarizare în învățământul dual
    E-mailTelefonNumele și prenumele, funcțiaE-mailTelefonDomeniul de bazăCalificarea profesională de nivel 4 CNCNr. de locuri solicitateNr. de locuriGradul de satisfacere a solicitărilorUnitatea de învățământObservații^1)
    TOTAL
    III. Pentru școlarizare în calificări de nivel 4 CNC, învățământ cu frecvență seral
    Nr. crt.Denumirea operatorului economicCIF/CUIDatele de contact ale operatorului economicPersoana de contact din partea operatorului economicSolicitarea de școlarizareRepartizarea cifrei de școlarizare în învățământul dual
    E-mailTelefonNumele și prenumele, funcțiaE-mailTelefonDomeniul de bazăCalificarea profesională de nivel 4 CNCNr. de locuri solicitateNr. de locuriGradul de satisfacere a solicitărilorUnitatea de învățământObservații^1)
    TOTAL
    ^1) Se completează cu argumente, în cazul în care numărul de locuri din propunerea de ofertă de școlarizare nu satisface integral solicitarea de școlarizare din partea operatorilor economici.
    Inspector școlar general,........................(numele, prenumele și semnătura)Inspector școlar pentru învățământul profesional și tehnic, ........................(numele, prenumele și semnătura)
     +  Anexa nr. 4Avizat, CLDPSPreședinte/Vicepreședinte,.....................(numele, prenumele și semnătura) Avizat, CNDIPTInspector, .....................(numele, prenumele și semnătura)
    Proiectul cifrei de școlarizare în învățământul profesional de stat
    pentru anul școlar 2025-2026, județul .........
    Nr. crt.Denumirea operatorului economicCIF/CUIDatele de contact ale operatorului economicPersoana de contact din partea operatorului economicSolicitarea de școlarizareRepartizarea cifrei de școlarizare în învățământul dual
    E-mailTelefonNumele și prenumele, funcțiaE-mailTelefonDomeniul de bazăCalificarea profesională de nivel 3 CNCNr. de locuri solicitateNr. de locuriGradul de satisfacere a solicitărilorUnitatea de învățământObservații^1)
    TOTAL
    ^1) Se completează cu argumente, în cazul în care numărul de locuri din propunerea de ofertă de școlarizare nu satisface integral solicitarea de școlarizare din partea operatorilor economici.Inspector școlar general,.....................(numele, prenumele și semnătura)Inspector școlar pentru învățământul profesional și tehnic,.....................(numele, prenumele și semnătura)
     +  Anexa nr. 5Unitatea de învățământ: .........
    Situația solicitărilor operatorilor economici și
    propunerea de cifră de școlarizare în învățământul profesional de stat
    pentru anul școlar 2025-2026
    Nr. crt.Denumirea operatorului economic^1)CIF/CUIDatele de contact ale operatorului economicPersoana de contact din partea operatorului economicSolicitarea de școlarizareRepartizarea cifrei de școlarizare în învățământul dual
    E-mailTelefonNumele și prenumele, funcțiaE-mailTelefonDomeniul de bazăCalificarea profesională de nivel 3 CNCNr. de locuri solicitateNr. de locuriGradul de satisfacere a solicitărilorObservații^2)
    TOTAL
    Director,................ (numele, prenumele și semnătura) ^1) Se completează toți operatorii economici care au solicitat școlarizare în învățământul profesional prin comunicare direct cu unitatea de învățământ, precum și operatorii economici care s-au adresat inspectoratului școlar, acesta direcționând solicitările lor către unitatea de învățământ.^2) Se completează cu argumente, în cazul în care numărul de locuri din propunerea de ofertă de școlarizare nu satisface integral solicitarea de școlarizare din partea operatorilor economici.
     +  Anexa nr. 6(Antet operator economic) (Nr. de înregistrare)
    Solicitare de școlarizare în învățământul profesional de stat
    pentru anul școlar 2025-2026
    1. Date privind operatorul economic1.1. Denumirea operatorului economic: ................................1.2. CIF/CUI: ................................1.3. Adresa: ................................1.4. Date de contact Telefon: ................................ Fax: ................................E-mail: ................................Pagină web: ................................1.5. Persoana de contactNumele și prenumele: ................................Funcția: ................................Date de contactTelefon: ................................ Fax: ................................E-mail: ................................2. Solicitarea de școlarizareSolicităm includerea următoarelor calificări în planul de școlarizare pentru învățământul profesional în anul școlar 2025-2026
    Calificarea profesională de nivel 3 CNC solicitatăNumărul de locuri solicitate
    3. Precizări privind unitatea de învățământ partenerăAvem o unitate de învățământ parteneră/cu care dorim să colaborăm pentru practica elevilor din învățământul profesional pentru calificările mai sus menționate:da [ ] precizați unitatea de învățământ parteneră ...................nu [ ]4. Precizări privind asigurarea stagiilor de practică a elevilor la operatorul de practică
    Calificarea profesională de nivel 3 CNC solicitatăVom asigura efectuarea stagiilor de practică a elevilor
    Da/Nu^1Observații^2
    5. Acord cu privire la utilizarea datelor cu caracter personalPrin semnarea prezentului document ne exprimăm acordul pentru utilizarea datelor cu caracter personal din conținutul acestuia în următoarele scopuri:– procesul de analiză și aprobare a planului de școlarizare de către instituțiile implicate: inspectoratul școlar, unitățile de învățământ, autoritățile locale, Ministerul Educației și Centrul Național de Dezvoltare a Învățământului Profesional și Tehnic;– acțiuni de consultare inițiate de Ministerul Educației, Centrul Național de Dezvoltare a Învățământului Profesional și Tehnic și alte instituții partenere cu privire la politici, programe, propuneri legislative, strategii, documente de planificare strategică a ofertei de educație și formare profesională;– anchete în rândul operatorilor economici cu privire la anticiparea nevoilor de calificări și competențe pe piața muncii, în scopul adaptării ofertei de educație și formare profesională la nevoile identificate, derulate de Ministerul Educației, Centrul Național de Dezvoltare a Învățământului Profesional și Tehnic și alte instituții partenere pentru implementarea mecanismelor de anticipare a nevoilor de calificări și competențe, de monitorizare a inserției profesionale a absolvenților, de evaluare și monitorizare a politicilor publice privind măsurile active și formarea profesională.Data: ............Reprezentant legal,Funcția ............Numele și prenumele ............Semnătura (ștampila) ............^1 Pentru fiecare calificare solicitată, vă rugăm să menționați „Da“ (în cazul în care veți asigura practica elevilor în firma dumneavoastră) sau Nu (în cazul în care nu puteți asigura practica elevilor în firma dumneavoastră).^2 Vă rugăm să includeți în colana „Observații“ eventuale mențiuni pe care le considerați relevante privind susținerea de către firma dumneavoastră a practicii elevilor la firma dumneavoastră sau la unitatea de învățământ și eventuale alte facilități/forme de sprijin pentru elevi oferite de firmă.
     +  Anexa nr. 7(Antet operator economic) (Nr. de înregistrare)
    Solicitare de școlarizare în învățământul preuniversitar dual
    pentru anul școlar 2025-2026
    1. Date privind operatorul economic1.1. Denumirea operatorului economic: ...................1.2. CIF/CUI: ...................1.3. Adresa: ...................1.4. Date de contact Telefon: ................... Fax: ...................E-mail: ...................Pagină web: ...................1.5. Persoana de contactNumele și prenumele: ...................Funcția: ...................Date de contactTelefon: ................... Fax: ...................E-mail: ...................2. Solicitarea de școlarizareSolicităm includerea următoarelor calificări în planul de școlarizare pentru învățământul preuniversitar dual în anul școlar 2025-2026
    Calificarea profesională solicitată^1Nivelul de calificare conform CNC(nivel 3/nivel 4)Numărul de locuri solicitateTipul de frecvență^2
    ^1 Se completează calificarea conform denumirii din Registrul național al calificărilor profesionale (RNCP) disponibil pe pagina de internet a Autorității Naționale pentru Calificări (ANC), https://www.anc.edu.ro/rncp/.^2 Pentru calificările de nivel 3 CNC frecvența este de zi, pentru calificările de nivel 4 se completează cu tipul de frecvență dorit, de zi și/sau seral, după caz. Este obligatorie precizarea tipului de frecvență pentru solicitările pentru calificări de nivel 4.
    3. Precizări privind unitatea administrativ-teritorială/unitățile administrativ-teritoriale pe raza căreia/cărora se solicită școlarizare și preferințele privind unitatea de învățământ pentru încheierea contractului de parteneriat
    JudețulLocalitateaUnitatea de învățământ parteneră preferată^3
    Menționăm că vom asigura pregătirea practică a elevilor în cadrul unității noastre, în conformitate cu standardele de pregătire profesională în vigoare. Menționăm că vom acorda pentru fiecare elev, conform numărului de locuri solicitate pentru nivelul 3, bursă la nivelul celei acordate din fonduri publice pentru învățământul tehnologic. Menționăm că vom angaja cheltuieli pentru formarea de calitate a elevilor, cheltuieli care vor fi negociate și detaliate în contractul de parteneriat pe care îl vom încheia cu unitatea de învățământ și unitatea administrativ-teritorială pe raza căreia se află unitatea școlară la care vor fi alocate locurile aprobate pentru școlarizare în învățământul profesional dual.
    4. Acord cu privire la utilizarea datelor cu caracter personalPrin semnarea prezentului document ne exprimăm acordul pentru utilizarea datelor cu caracter personal din conținutul acestuia în următoarele scopuri:– procesul de analiză și aprobare a planului de școlarizare de către instituțiile implicate: inspectoratul școlar, unitățile de învățământ, autoritățile locale, Ministerul Educației și Centrul Național de Dezvoltare a Învățământului Profesional și Tehnic;– acțiuni de consultare inițiate de Ministerul Educației, Centrul Național de Dezvoltare a Învățământului Profesional și Tehnic și alte instituții partenere cu privire la politici, programe, propuneri legislative, strategii, documente de planificare strategică a ofertei de educație și formare profesională;– anchete în rândul operatorilor economici cu privire la anticiparea nevoilor de calificări și competențe pe piața muncii, în scopul adaptării ofertei de educație și formare profesională la nevoile identificate, derulate de Ministerul Educației, Centrul Național de Dezvoltare a Învățământului Profesional și Tehnic și alte instituții partenere pentru implementarea mecanismelor de anticipare a nevoilor de calificări și competențe, de monitorizare a inserției profesionale a absolvenților, de evaluare și monitorizare a politicilor publice privind măsurile active și formarea profesională.Data: ...........Reprezentant legal,Funcția ...........Numele și prenumele ...........Semnătura (ștampila) ...........^3 Indicarea preferinței pentru o unitate de învățământ este opțională. În cazul în care solicitarea de școlarizare include mai multe unități de învățământ, alături de denumirea acestora se menționează și calificarea profesională vizată la fiecare dintre acestea. Alocarea pe unități de învățământ a cifrei de școlarizare în învățământul profesional dual se va realiza ținând cont de preferințele operatorilor economici și în funcție de posibilitățile de constituire a formațiunilor de studii, cu respectarea reglementărilor legale în vigoare referitoare la efectivele minime și maxime de elevi.
    -------