NORME din 30 septembrie 2011 (*actualizate*)
privind modul de gestionare a fondului de risc pentru întreprinderi mici şi mijlocii, precum şi înregistrarea în contabilitatea Trezoreriei Statului**)
(actualizate până la data de 11 martie 2014*)
EMITENT
  • MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE




  • ---------------
    *) Forma actualizată a acestui act normativ până la data de 11 martie 2014 este realizată de către Departamentul juridic din cadrul S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. Piatra-Neamţ prin includerea tuturor modificărilor şi completărilor aduse de către ORDINUL nr. 295 din 25 februarie 2014.
    Conţinutul acestui act aparţine exclusiv S.C. Centrul Teritorial de Calcul Electronic S.A. Piatra-Neamţ şi nu este un document cu caracter oficial, fiind destinat pentru informarea utilizatorilor.
    ------------
    **) Titlul normelor a fost modificat de pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 295 din 25 februarie 2014 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 172 din 11 martie 2014.

    Capitolul I
    Încasări şi plăţi din fondul de risc pentru întreprinderi mici şi mijlocii
    -------------
    Titlul cap. I a fost modificat de pct. 11 al art. I din ORDINUL nr. 295 din 25 februarie 2014 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 172 din 11 martie 2014, prin înlocuirea unei sintagme.
    Încasări în fondul de risc pentru întreprinderi mici şi mijlocii
    ------------
    Primul paragr. al cap. I a fost modificat de pct. 11 al art. I din ORDINUL nr. 295 din 25 februarie 2014 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 172 din 11 martie 2014, prin înlocuirea unei sintagme.
    1. Fondul de risc pentru întreprinderi mici şi mijlocii se constituie potrivit art. 7 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 92/2013 privind Programul de garantare a creditelor pentru întreprinderi mici şi mijlocii, din următoarele surse:
    a) comisionul de risc încasat de la beneficiarii programelor;
    b) sumele recuperate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală în contul valorii de executare a garanţiilor plătite de către Ministerul Finanţelor Publice în cadrul programelor;
    c) obligaţiile fiscale accesorii la nivelul celor prevăzute pentru neplata în termen a obligaţiilor fiscale, aplicate creanţelor rezultate din plata garanţiilor în cadrul programelor, calculate şi recuperate de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală;
    d) dobânzile bonificate la disponibilul fondului de risc în cadrul programelor;
    e) în cazul în care disponibilul fondului de risc nu acoperă valoarea de executare a garanţiilor, acesta se alimentează de la bugetul de stat prin alocaţiile bugetare anuale pe perioada 2013-2018 prin bugetul Ministerului Finanţelor Publice - Acţiuni Generale.
    -------------
    Pct. 1 al cap. I a fost modificat de lit. a) a pct. 4 al art. I din ORDINUL nr. 295 din 25 februarie 2014 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 172 din 11 martie 2014.
    2. Beneficiarii programelor au obligaţia de a plăti comisionul de risc în cuantumul şi până la termenul stipulat în contractul de garantare prevăzut de art. 2 lit. b) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 60/2011 privind aprobarea Programului Mihail Kogălniceanu pentru întreprinderi mici şi mijlocii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 218/2012, respectiv de art. 2 lit. c) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 92/2013 în contul IBAN RO24TREZ999650101XXXXXXX deschis pe numele Ministerului Finanţelor Publice la Trezoreria Operativă Centrală, cod de identificare fiscală 8609468.
    -------------
    Pct. 2 al cap. I a fost modificat de lit. b) a pct. 4 al art. I din ORDINUL nr. 295 din 25 februarie 2014 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 172 din 11 martie 2014.
    2^1. În înţelesul prezentelor norme, termenul «beneficiarii programelor» defineşte operatorii economici care se încadrează în categoria întreprinderilor mici şi mijlocii în condiţiile Legii nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificările şi completările ulterioare, beneficiari ai Programului Mihail Kogălniceanu pentru întreprinderi mici şi mijlocii, aprobat prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 60/2011, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 218/2012, respectiv ai Programului de garantare a creditelor pentru întreprinderi mici şi mijlocii, aprobat prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 92/2013, denumite în continuare programe.
    ------------
    Pct. 2^1 al cap. I a fost introdus de lit. c) a pct. 4 al art. I din ORDINUL nr. 295 din 25 februarie 2014 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 172 din 11 martie 2014.
    3. Titlul de creanţă, împreună cu dovada efectuării procedurii de transmitere către debitorul beneficiar al programului, însoţit de contractul de garantare şi documentele prevăzute în normele metodologice de aplicare a ordonanţei, se înaintează de către Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii (F.N.G.C.I.M.M.) organelor fiscale competente ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, în vederea recuperării, în condiţiile legii.
    4. După începerea procedurii de executare silită de către organele fiscale competente ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, beneficiarii programelor au obligaţia de a plăti creanţele aferente fondului de risc în contul de disponibil 50.86.04 "Disponibil din executarea silită a sumelor fondului de risc" deschis la unitatea de trezorerie a organului fiscal competent, pe codul de identificare fiscală al debitorilor.
    ------------
    Pct. 4 al cap. I a fost modificat de pct. 11 al art. I din ORDINUL nr. 295 din 25 februarie 2014 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 172 din 11 martie 2014, prin înlocuirea unei sintagme.
    5. Unitatea de trezorerie a organului fiscal competent, în ziua imediat următoare încasării sumelor, comunică compartimentului cu atribuţii de executare din cadrul organului fiscal competent operaţiunile efectuate în contul de disponibil 50.86.04, împreună cu "Borderoul însoţitor extras de cont".
    6. Până cel târziu în ziua imediat următoare primirii operaţiunilor prevăzute la pct. 5, organele fiscale competente ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală sting obligaţiile care se încasează în contul de disponibil 50.86.04, aplicând în mod corespunzător prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    7. În termenul prevăzut la pct. 6, compartimentul cu atribuţii de executare silită din cadrul organului fiscal competent întocmeşte şi transmite unităţii trezoreriei statului un referat prin care să dispună transferul sumelor încasate în contul 50.86.04 în contul prevăzut la pct. 2. Pe baza acestui referat, unităţile trezoreriei statului transferă sumele corespunzătoare în contul indicat în referat.
    8. Pentru neachitarea creanţelor aferente fondului de risc se datorează dobânzi şi penalităţi de întârziere începând cu ziua imediat următoare datei plăţii sumei rezultate din executarea garanţiei până la data stingerii integrale a sumei datorate inclusiv, care se stabilesc prin decizii emise de organele fiscale competente ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, potrivit legii.
    9. În situaţia achitării creanţelor aferente fondului de risc de către beneficiarii programelor în interiorul termenelor prevăzute la art. 25 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 60/2011 privind aprobarea Programului Mihail Kogălniceanu pentru întreprinderi mici şi mijlocii, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 682/2011, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv la art. 20 din Normele metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 92/2013 privind aprobarea Programului de garantare a creditelor pentru întreprinderi mici şi mijlocii, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 936/2013, Direcţia generală de trezorerie şi datorie publică va informa organele fiscale competente cu privire la aceasta, indicând obligaţia datorată, suma achitată de beneficiarii programelor, data plăţii sumei rezultate din executarea garanţiei şi data încasării în contul menţionat la pct. 2. În baza acestei informări, precum şi a documentelor transmise de F.N.G.C.I.M.M. potrivit pct. 3, organele fiscale competente ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală calculează obligaţii fiscale accesorii conform pct. 8.
    ------------
    Pct. 9 al cap. I a fost modificat de lit. d) a pct. 4 al art. I din ORDINUL nr. 295 din 25 februarie 2014 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 172 din 11 martie 2014.
    10. Obligaţiile fiscale accesorii prevăzute la pct. 8 şi 9 se plătesc de către beneficiarii programelor în contul de disponibil prevăzut la pct. 4.
    ------------
    Pct. 10 al cap. I a fost modificat de pct. 11 al art. I din ORDINUL nr. 295 din 25 februarie 2014 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 172 din 11 martie 2014, prin înlocuirea unei sintagme.
    Plăţi din fondul de risc pentru întreprinderi mici şi mijlocii
    ------------
    Paragr. al doilea al pct. 10 al cap. I a fost modificat de pct. 11 al art. I din ORDINUL nr. 295 din 25 februarie 2014 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 172 din 11 martie 2014, prin înlocuirea unei sintagme.
    Sumele aflate în fondul de risc sunt destinate achitării obligaţiilor de plată a valorii de executare a garanţiilor de stat în cadrul programului.
    În cazul în care disponibilul fondului de risc al programului nu acoperă valoarea de executare a garanţiilor, acesta se alimentează de la bugetul de stat în limita alocaţiilor bugetare anuale.
    La sfârşitul anului bugetar, Ministerul Finanţelor Publice regularizează cu bugetul de stat disponibilităţile aflate în fondul de risc întreprinderi mici şi mijlocii în limita sumelor alocate din acest buget. Disponibilităţile rămase în fondul de risc la sfârşitul anului după regularizarea cu bugetul de stat se reportează în anul următor cu aceeaşi destinaţie, pe perioada derulării programului.
    ------------
    Paragr. al cincilea al pct. 10 al cap. I a fost modificat de pct. 11 al art. I din ORDINUL nr. 295 din 25 februarie 2014 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 172 din 11 martie 2014, prin înlocuirea unei sintagme.
    Disponibilităţile aflate în fondul de risc la sfârşitul anului 2018 se fac venit la bugetul de stat. Începând cu anul 2019, sumele recuperate la fondul de risc de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală în contul valorii de executare a garanţiilor plătite de către Ministerul Finanţelor Publice, precum şi al obligaţiilor fiscale accesorii aferente se vor face venit la bugetul de stat în termen de 5 zile lucrătoare de la încasarea acestora.
    -----------
    Ultimul alin. al titlului "Plăţi din fondul de risc pentru Programul Mihail Kogălniceanu pentru întreprinderi mici şi mijlocii" a fost introdus de lit. e) a pct. 4 al art. I din ORDINUL nr. 295 din 25 februarie 2014 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 172 din 11 martie 2014.


    Capitolul II Proceduri de plată

    1. Ministrul finanţelor publice în calitate de ordonator principal de credite, în cazul administrării şi gestionării fondului de risc, îndeplineşte atribuţiile şi răspunderile prevăzute în Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare, referitoare la aprobarea angajării, lichidării şi ordonanţării cheltuielilor din fonduri publice.
    În situaţia în care instituţia de credit finanţatoare solicită executarea garanţiei şi transmite F.N.G.C.I.M.M. o cerere de plată, ministrul finanţelor publice sau persoana căreia i-au fost delegate aceste atribuţii, în calitate de garant, dispune efectuarea plăţii pe baza următoarelor documente, după caz:
    a) decizia F.N.G.C.I.M.M. de aprobare a cererii de plată a garanţiei;
    b) nota de decontare a sumei în lei necesară plăţii la scadenţă prevăzută în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentele norme, din disponibilul fondului de risc pentru întreprinderi mici şi mijlocii, pentru decontarea valorii de executare a garanţiei aprobată de ordonatorul principal de credite sau de persoana căreia i-au fost delegate aceste atribuţii.
    ------------
    Lit. b) a paragr. al doilea al pct. 1 de la cap. II a fost modificată de pct. 11 al art. I din ORDINUL nr. 295 din 25 februarie 2014 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 172 din 11 martie 2014, prin înlocuirea unei sintagme.
    În cazul în care disponibilul din fondul de risc pentru întreprinderi mici şi mijlocii nu acoperă valoarea de executare a garanţiei, Direcţia generală de trezorerie şi datorie publică va întocmi şi va transmite la Direcţia generală trezorerie şi contabilitate publică, pe lângă documentele menţionate mai sus, şi următoarele documente:
    ------------
    Partea introd. a paragr. al treilea al pct. 1 de la cap. II a fost modificată de pct. 11 al art. I din ORDINUL nr. 295 din 25 februarie 2014 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 172 din 11 martie 2014, prin înlocuirea unei sintagme.
    - notă de fundamentare, prevăzută în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentele norme, prin care se propune semnarea cererii pentru deschiderea de credite bugetare din capitolul 54.01 subcapitolul 50, titlul 51, articolul 02, alineatul 30 "Fondul de risc pentru întreprinderi mici şi mijlocii" aprobată de ordonatorul principal de credite sau de persoana căreia i-au fost delegate aceste atribuţii;
    ------------
    Prima liniuţă a paragr. al treilea al pct. 1 de la cap. II a fost modificată de pct. 11 al art. I din ORDINUL nr. 295 din 25 februarie 2014 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 172 din 11 martie 2014, prin înlocuirea unei sintagme.
    - cererea pentru deschiderea de credite bugetare, nota justificativă pentru deschiderea creditelor bugetare şi dispoziţia bugetară privind repartizarea/retragerea creditelor bugetare semnate de ordonatorul principal de credite sau de persoana căreia i-au fost delegate aceste atribuţii, cu viza controlorului financiar preventiv propriu şi/sau delegat, după caz, întocmite în conformitate cu Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 501/2013 pentru aprobarea Normelor metodologice privind deschiderea şi repartizarea/retragerea creditelor bugetare din bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetul asigurărilor pentru şomaj, bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate, bugetul Trezoreriei Statului, bugetul Fondului pentru mediu şi bugetele locale.
    ------------
    A doua liniuţă a paragr. al trei-lea al pct. 1 de la cap. II a fost modificată de pct. 5 al art. I din ORDINUL nr. 295 din 25 februarie 2014 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 172 din 11 martie 2014.
    - notă de lichidare, prevăzută în anexa nr. 3, care face parte integrantă din prezentele norme, prin care se propune alimentarea contului "Disponibil fond de risc pentru întreprinderi mici şi mijlocii", de la capitolul 54.01 subcapitolul 50, titlul 51, articolul 02, alineatul 30 "Fondul de risc pentru întreprinderi mici şi mijlocii", aprobată pentru bun de plată de ordonatorul principal de credite sau de persoana căreia i-au fost delegate aceste atribuţii;
    -------------
    A treia liniuţă a par. al 3-lea al pct. 1 de la cap. II a fost modificată de pct. 11 al art. I din ORDINUL nr. 295 din 25 februarie 2014 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 172 din 11 martie 2014, prin înlocuirea unei sintagme.
    - ordonanţare de plată, prevăzută în anexa nr. 4, care face parte integrantă din prezentele norme, aprobată de ordonatorul principal de credite sau de persoana căreia i-au fost delegate aceste atribuţii, cu viza controlului financiar preventiv propriu şi delegat.
    2. În termen de 5 zile lucrătoare de la data plăţii, Ministerul Finanţelor Publice prin Direcţia generală de trezorerie şi datorie publică informează F.N.G.C.I.M.M. cu privire la efectuarea plăţii şi data acesteia şi va transmite F.N.G.C.I.M.M. dovada efectuării plăţii.


    Capitolul III
    Evidenţa, raportarea, modul de constituire, administrare şi utilizare a fondului de risc pentru întreprinderi mici şi mijlocii
    -------------
    Titlul cap. III a fost modificat de pct. 11 al art. I din ORDINUL nr. 295 din 25 februarie 2014 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 172 din 11 martie 2014, prin înlocuirea unei sintagme.
    1. Direcţia generală de trezorerie şi datorie publică va prezenta, anual, conducerii ministerului, spre informare, un raport privind modul de constituire şi utilizare a fondului de risc pentru întreprinderi mici şi mijlocii, pe baza datelor privind comisionul la fondul de risc din contractul de garantare prevăzut de art. 2 lit. b) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 60/2011, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 218/2012, respectiv de art. 2 lit. c) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 92/2013, a extraselor şi fişelor de cont întocmite de Direcţia generală trezorerie şi contabilitate publică, precum şi a informărilor primite de la Agenţia Naţională de Administrare Fiscală prin Direcţia generală de planificare, monitorizare şi sinteză privind sumele recuperate de la beneficiarii programelor în contul valorii de executare a garanţiilor plătite de către Ministerul Finanţelor Publice, precum şi în contul obligaţiilor fiscale accesorii aferente.
    ------------
    Pct. 1 al cap. III a fost modificat de pct. 6 al art. I din ORDINUL nr. 295 din 25 februarie 2014 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 172 din 11 martie 2014.
    2. Direcţia generală trezorerie şi contabilitate publică transmite Direcţiei generale de trezorerie şi datorie publică, pentru codificare, extrasele de cont conţinând sumele încasate de către Ministerul Finanţelor Publice de la beneficiarii programelor. Codificarea documentelor justificative se efectuează în termen de 3 zile lucrătoare de la primirea acestora.
    ------------
    Primul paragr. al pct. 2 al cap. III a fost modificat de pct. 7 al art. I din ORDINUL nr. 295 din 25 februarie 2014 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 172 din 11 martie 2014.
    Odată cu codificarea sumelor încasate în contul comisionului de risc, Direcţia generală de trezorerie şi datorie publică va comunica Direcţiei generale trezorerie şi contabilitate publică şi valoarea comisionului de risc datorat în baza contractului de garantare, în vederea înregistrării acestuia în contabilitate.
    3. În baza plăţilor din fondul de risc pentru întreprinderi mici şi mijlocii evidenţiate în extrasele de cont şi a documentelor justificative aferente acestora, Direcţia generală trezorerie şi contabilitate publică înregistrează beneficiarii programelor, ca debitori la fondul de risc pentru obligaţiile de plată aferente executării garanţiilor.
    ------------
    Pct. 3 al cap. III a fost modificat de pct. 11 al art. I din ORDINUL nr. 295 din 25 februarie 2014 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 172 din 11 martie 2014, prin înlocuirea unor sintagme.
    4. Direcţia generală trezorerie şi contabilitate publică transmite Direcţiei generale de trezorerie şi datorie publică, pentru codificare, extrasele de cont conţinând sumele recuperate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală prin organele fiscale competente în contul valorii de executare a garanţiilor plătite de către Ministerul Finanţelor Publice, precum şi în contul obligaţiilor fiscale accesorii aferente. Codificarea documentelor justificative se efectuează în termen de 3 zile lucrătoare de la primirea acestora, pe baza informărilor primite de la Agenţia Naţională de Administrare Fiscală prin organele fiscale competente.
    5. Începând cu prima plată efectuată de Ministerul Finanţelor Publice din fondul de risc pentru întreprinderi mici şi mijlocii potrivit prevederilor ordonanţei, în urma notificării primite de la Direcţia generală de trezorerie şi datorie publică, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală prin Direcţia generală de planificare strategică şi monitorizare a realizării creanţelor bugetare va transmite Direcţiei generale trezorerie şi contabilitate publică, până la data de 20 a lunii următoare trimestrului încheiat, în vederea înregistrării în contabilitatea publică, următoarele situaţii, întocmite distinct pentru fiecare debitor beneficiar al programului:
    ------------
    Partea introd. a pct. 5 al cap. III a fost modificat de pct. 11 al art. I din ORDINUL nr. 295 din 25 februarie 2014 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 172 din 11 martie 2014, prin înlocuirea unei sintagme.
    a) situaţia sumelor recuperate la sfârşitul trimestrului încheiat în contul valorii de executare a garanţiilor plătite de către Ministerul Finanţelor Publice;
    b) situaţia obligaţiilor fiscale accesorii aferente valorii de executare a garanţiilor plătite de către Ministerul Finanţelor Publice, calculate până la sfârşitul trimestrului încheiat.
    Obligaţia întocmirii acestor situaţii şi transmiterii lor Direcţiei generale de planificare strategică şi monitorizare a realizării creanţelor bugetare în vederea centralizării revine organelor fiscale competente din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.
    Direcţia generală de planificare strategică şi monitorizare a realizării creanţelor bugetare din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală va transmite situaţiile de mai sus, spre informare şi Direcţiei generale de trezorerie şi datorie publică.
    6. Direcţia generală trezorerie şi contabilitate publică transmite anual Direcţiei generale de planificare strategică şi monitorizare a realizării creanţelor bugetare - Agenţia Naţională de Administrare Fiscală fişele de cont aferente debitelor de recuperat la fondul de risc pentru întreprinderi mici şi mijlocii în vederea confirmării lor de către organele fiscale competente şi spre informare Direcţiei generale de trezorerie şi datorie publică.
    Direcţia generală trezorerie şi contabilitate publică transmite anual debitorilor beneficiari ai programelor extrasele de cont aferente debitelor de recuperat la fondul de risc pentru întreprinderi mici şi mijlocii pentru a fi confirmate potrivit prevederilor Normelor privind organizarea şi efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.861/2009.
    ------------
    Pct. 6 al cap. III a fost modificat de pct. 11 al art. I din ORDINUL nr. 295 din 25 februarie 2014 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 172 din 11 martie 2014, prin înlocuirea unor sintagme.
    7.1. Direcţia generală trezorerie şi contabilitate publică, pe baza situaţiilor primite de la Direcţia generală de trezorerie şi datorie publică, va scădea din evidenţa contabilă a Ministerului Finanţelor Publice creanţele fiscale reprezentând valoarea de executare a garanţiilor plătite de către Ministerul Finanţelor Publice, precum şi obligaţiile fiscale accesorii aferente acestora datorate de beneficiarii programelor care nu mai pot fi recuperate potrivit prevederilor legale în vigoare, datorită faptului că beneficiarii programelor au fost radiaţi din registrul comerţului, nu există nici succesori de drept ai acestora care să preia drepturile şi obligaţiile şi nu a fost atrasă răspunderea altor persoane pentru plata obligaţiilor conform legii.
    ------------
    Pct. 7.1. al cap. III a fost modificat de pct. 11 al art. I din ORDINUL nr. 295 din 25 februarie 2014 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 172 din 11 martie 2014, prin înlocuirea unei sintagme.
    7.2. Direcţia generală de trezorerie şi datorie publică va întocmi situaţiile prevăzute la alin. (1) pe baza comunicărilor primite de la organele fiscale competente din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.


    Capitolul IV
    Contabilitatea fondului de risc pentru întreprinderi mici şi mijlocii
    ------------
    Titlul cap. IV a fost modificat de pct. 11 al art. I din ORDINUL nr. 295 din 25 februarie 2014 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 172 din 11 martie 2014, prin înlocuirea unei sintagme.
    1. Evidenţa contabilă sintetică şi analitică a fondului de risc pentru întreprinderi mici şi mijlocii se organizează în cadrul Direcţiei generale trezorerie şi contabilitate publică potrivit Legii contabilităţii nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi reglementărilor contabile aplicabile trezoreriei centrale aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.917/2005 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea şi conducerea contabilităţii instituţiilor publice, Planul de conturi pentru instituţiile publice şi instrucţiunile de aplicare a acestuia, cu modificările şi completările ulterioare.
    ------------
    Pct. 1 al cap. IV a fost modificat de pct. 11 al art. I din ORDINUL nr. 295 din 25 februarie 2014 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 172 din 11 martie 2014, prin înlocuirea unei sintagme.
    2. Evidenţierea distinctă a operaţiunilor aferente fondului de risc pentru întreprinderi mici şi mijlocii constituit potrivit art. 7 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 92/2013 se asigură prin deschiderea de conturi analitice distincte în cadrul conturilor sintetice aferente fondului de risc.
    ------------
    Pct. 2 al cap. IV a fost modificat de pct. 8 al art. I din ORDINUL nr. 295 din 25 februarie 2014 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 172 din 11 martie 2014.


    Capitolul V
    Procedura de restituire/transfer a sumelor încasate la fondul de risc pentru întreprinderi mici şi mijlocii
    1. Sumele încasate la fondul de risc pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi înregistrate în contabilitate la poziţia «Creditori la fondul de risc pentru întreprinderi mici şi mijlocii», precum şi sumele încasate în contul 65.01.01 «Decontări în contul trezoreriei centrale - operaţiuni proprii», cod IBAN RO24TREZ999650101XXXXXXX deschis pe numele Ministerului Finanţelor Publice la Trezoreria Operativă Centrală, de la solicitanţii eligibili în cadrul programelor şi pentru care nu s-a obţinut garantarea împrumutului, se restituie la cererea beneficiarilor programelor, care vor depune o cerere de restituire a sumelor respective la Direcţia generală de trezorerie şi datorie publică. Aceasta va verifica cererea sub aspectul realităţii şi exactităţii celor solicitate, precum şi al încadrării în termenul legal de prescripţie a dreptului de a cere compensarea sau restituirea sumelor în cauză.
    2. Cererea de restituire se soluţionează în termen de 45 de zile de la data înregistrării acesteia la Direcţia generală de trezorerie şi datorie publică. Cererea va cuprinde codul de înregistrare fiscală al beneficiarului, suma solicitată, instituţia de credit la care este deschis contul în care se solicită restituirea sumei, codul IBAN al contului beneficiarului respectiv, precum şi contul bancar în care doreşte să i se efectueze restituirea. La cererea de restituire, beneficiarul va anexa copia ordinului de plată privind plata comisionului de risc.
    3. În situaţia în care Direcţiei generale de trezorerie şi datorie publică îi sunt necesare alte documente relevante soluţionării cererii, aceasta va solicita beneficiarului respectiv, în scris, prezentarea datelor suplimentare.
    4. Termenul de 45 de zile pentru soluţionarea cererii de restituire se prelungeşte, conform legii, cu perioada de timp cuprinsă între data la care s-a comunicat beneficiarului solicitarea de furnizare a datelor suplimentare relevante soluţionării acesteia şi data primirii acestor informaţii la Direcţia generală de trezorerie şi datorie publică.
    5. În urma verificărilor, Direcţia generală de trezorerie şi datorie publică va emite o dispoziţie de restituire a sumelor de la fondul de risc pentru întreprinderi mici şi mijlocii, în două exemplare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 5, care face parte integrantă din prezentele norme.
    Prin dispoziţia de restituire aprobată de directorul general adjunct al Departamentului Back Office din cadrul acestei direcţii se confirmă dreptul la restituire al beneficiarului respectiv. Un exemplar al dispoziţiei de restituire se comunică, după aprobare, solicitantului.
    6. Direcţia generală de trezorerie şi datorie publică va transmite un exemplar al dispoziţiei de restituire împreună cu originalul cererii de restituire organului fiscal în a cărui rază teritorială îşi are domiciliul fiscal beneficiarul respectiv, în vederea verificării datelor din evidenţa analitică pe plătitori şi a efectuării compensărilor cu eventualele obligaţii fiscale restante ale solicitantului, respectiv a efectuării restituirii propriu-zise a sumei rezultate după compensare, prevederile Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 1.899/2004 pentru aprobarea Procedurii de restituire şi de rambursare a sumelor de la buget, precum şi de acordare a dobânzilor cuvenite contribuabililor pentru sumele restituite sau rambursate cu depăşirea termenului legal aplicându-se în mod corespunzător. Totodată, va solicita organului fiscal competent în administrarea beneficiarului respectiv deschiderea contului 50.86.04 «Disponibil din executări/restituiri fond de risc» pe codul de identificare fiscală al beneficiarului.
    7. Ulterior transmiterii către organul fiscal teritorial a documentelor menţionate mai sus, Direcţia generală de trezorerie şi datorie publică va dispune transferul sumei înscrise pe dispoziţia de restituire, din contul RO24TREZ999650101XXXXXXX, cod de identificare fiscala 8609468, deschis pe numele Ministerului Finanţelor Publice la Trezoreria Operativă Centrală în contul 50.86.04 «Disponibil din executări/restituiri fond de risc», deschis la unitatea de trezorerie şi contabilitate publică la care este arondat organul fiscal competent în administrarea beneficiarului, pe codul de identificare fiscală al beneficiarului respectiv. În acest sens, Direcţia generală de trezorerie şi datorie publică va întocmi Nota de transfer conform modelului prevăzut în anexa nr. 6, care face parte integrantă din prezentele norme, aprobată de ordonatorul principal de credite sau de persoana căreia i-au fost delegate aceste atribuţii.
    8. În cazul în care disponibilul din fondul de risc pentru întreprinderi mici şi mijlocii nu acoperă suma în lei necesară transferului, Direcţia generală de trezorerie şi datorie publică va întocmi şi va transmite Direcţiei generale trezorerie şi contabilitate publică, pe lângă Nota de transfer menţionată la pct. 7, şi următoarele documente:
    - nota de fundamentare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 7, care face parte integrantă din prezentele norme, prin care se propune semnarea cererii de deschidere de credite bugetare, aprobată de ordonatorul principal de credite sau de persoana căreia i-au fost delegate aceste atribuţii;
    - cererea pentru deschiderea de credite bugetare, nota justificativă pentru deschiderea creditelor bugetare şi dispoziţia bugetară privind repartizarea/retragerea creditelor bugetare semnate de ordonatorul principal de credite sau de persoana căreia i-au fost delegate aceste atribuţii, cu viza controlorului financiar preventiv propriu şi/sau delegat, după caz, întocmite în conformitate cu Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 501/2013;
    - nota de lichidare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 8, care face parte integrantă din prezentele norme, prin care se propune alimentarea contului «Disponibil fond de risc pentru întreprinderi mici şi mijlocii» de la capitolul 54.01, subcapitolul 50, titlul 51, articolul 02, alineatul 30 «Fondul de risc pentru întreprinderi mici şi mijlocii», aprobată pentru bun de plată de ordonatorul principal de credite sau de persoana căreia i-au fost delegate aceste atribuţii;
    - ordonanţare de plată, conform modelului prevăzut în anexa nr. 9, care face parte integrantă din prezentele norme, aprobată de ordonatorul principal de credite sau de persoana căreia i-au fost delegate aceste atribuţii, cu viza controlorului financiar preventiv propriu şi delegat.
    9. După primirea cererii de restituire şi a unui exemplar al dispoziţiei de restituire, organul fiscal competent va efectua verificarea acestora şi a datelor din evidenţa analitică pe plătitori - persoane juridice.
    10. În cazul în care organul fiscal competent constată existenţa unor obligaţii fiscale restante ale beneficiarului respectiv, sumele solicitate se restituie acestuia numai după efectuarea compensării acestora cu obligaţiile fiscale restante, întocmind în acest sens, în 3 exemplare, Decizia privind compensarea obligaţiilor fiscale - M.F.P. - A.N.A.F. cod 14.13.41.99. Restituirea sumelor cuvenite beneficiarului se face prin decontare bancară, în contul indicat în cererea de restituire.
    11. În cazul în care suma de restituit este mai mare decât suma reprezentând obligaţiile fiscale restante ale beneficiarului respectiv, organul fiscal competent constată compensarea până la concurenţa acestor obligaţii fiscale, iar diferenţa rezultată o restituie acestuia şi întocmeşte în acest sens, în 3 exemplare, decizia de restituire prevăzută de Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.899/2004. În baza deciziei de restituire aprobate, organul fiscal competent va întocmi, în 3 exemplare, Nota privind restituirea/rambursarea unor sume - M.F.P. - A.N.A.F. cod 14.13.41.99/a.
    12. În cazul în care beneficiarul respectiv nu înregistrează obligaţii fiscale restante, organul fiscal va întocmi, în 3 exemplare, Nota privind restituirea/rambursarea unor sume - M.F.P. - A.N.A.F. cod 14.13.41.99/a.
    13. Decizia privind compensarea obligaţiilor fiscale şi/sau Nota privind restituirea/rambursarea unor sume, după caz, se transmit/transmite la unitatea Trezoreriei Statului la care este arondat organul fiscal competent, în scopul efectuării operaţiunii de compensare şi/sau restituire.
    14. După efectuarea compensării şi/sau a restituirii, după caz, unitatea Trezoreriei Statului păstrează un exemplar al deciziei de compensare şi/sau al notei de restituire/rambursare a unor sume şi le transmite pe celelalte două organului fiscal competent, în termen de 3 zile de la efectuarea operaţiunilor, în vederea înregistrării în evidenţa analitică pe plătitori a acestora.
    15. Ulterior, organul fiscal competent va transmite, în termen de 7 zile de la primirea acestor documente, un exemplar al documentelor prevăzute la pct. 14 solicitantului şi va informa, printr-o adresă, Direcţia generală de trezorerie şi datorie publică.
    ------------
    Cap. V a fost introdus de pct. 9 al art. I din ORDINUL nr. 295 din 25 februarie 2014 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 172 din 11 martie 2014.


    Anexa 1
    la norme
        Se aprobă
        Ordonator principal de credite
        (sau persoana delegată de acesta)
                                          NOTĂ
                de decontare a sumei în lei necesară plăţii la scadenţă
                                        - model -
        Referitor la: Scadenţa din data de ...., aferentă împrumutului în valoare
    de ... lei, contractat de operatorul economic .... de la ....... (instituţia de
    credit finanţatoare) ............., garantat de stat prin Fondul Naţional de
    Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii
    (F.N.G.C.I.M.M.), potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 60/2011
    privind aprobarea Programului Mihail Kogălniceanu pentru întreprinderi mici
    şi mijlocii
    ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
              Obligaţia de plată scadentă, în lei:
    ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
    1. Soldul contului de disponibil al fondului de risc pentru întreprinderi
    mici şi mijlocii la data de ....... conform
    adresei Direcţiei generale ..../data: ....... lei
    2. Total plăţi angajate la data de ......: ....... lei
    3. (1-2) Sume disponibile în fondul de risc
    pentru întreprinderi mici şi mijlocii: ....... lei
    ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
        Având în vedere cele menţionate mai sus, propunem următoarele:
        1. aprobarea efectuării plăţii către ...... (instituţia de credit
    finanţatoare) .... de către Ministerul Finanţelor Publice a sumei în lei
    de ....., scadentă la data de ....., din disponibilul fondului de risc pentru
    întreprinderi mici şi mijlocii;
        2. virarea sumei de ..... lei din contul IBAN RO24TREZ999650101XXXXXXX (cod
    fiscal 8609468), deschis pe numele Ministerului Finanţelor Publice la
    Trezoreria Operativă Centrală, în contul IBAN ....... al ...... (finanţatorul)
    ....., deschis la ...., codul fiscal ...., şi transmiterea la Direcţia
    generală de trezorerie şi datorie publică a unei copii a ordinului de plată
    respectiv de către Direcţia generală trezorerie şi contabilitate publică;
        3. evidenţierea în contabilitate a sumei în lei aferente acestei plăţi,
    care reprezintă debit al operatorului economic ....... faţă de Ministerul
    Finanţelor Publice.
        (Anexăm la prezenta decizia nr. ... a F.N.G.C.I.M.M. de aprobare a cererii
    de plată transmise de instituţia de credit finanţatoare, înregistrată la
    Ministerul Finanţelor Publice cu nr. ......./data.)*)
        Conform prevederilor pct. 3.4 din Normele metodologice generale referitoare
    la exercitarea controlului financiar preventiv, aprobate prin Ordinul
    ministrului finanţelor publice nr. 522/2003, cu modificările şi completările
    ulterioare, certificăm operaţiunea în privinţa realităţii, regularităţii şi
    legalităţii.
                                     Şef serviciu,
                                    ...............

    ----------
    *) Se completează în cazul în care nu se întocmeşte nota de lichidare.
    ------------
    Anexa 1 a fost modificată de pct. 11 al art. I din ORDINUL nr. 295 din 25 februarie 2014 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 172 din 11 martie 2014, prin înlocuirea unei sintagme.


    Anexa 2
    la norme
        De acord
        Ordonator principal de credite
        (sau persoana delegată de acesta)
                                  NOTĂ DE FUNDAMENTARE
                                       - model -
        Referitor la: Scadenţa din data de ....., aferentă împrumutului în valoare
    de .... lei, contractat de operatorul economic ..... de la ....... (instituţia
    de credit finanţatoare) ..., garantat de stat prin Fondul Naţional de Garantare
    a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii, potrivit Ordonanţei de
    urgenţă a Guvernului nr. 60/2011 privind aprobarea Programului Mihail
    Kogălniceanu pentru întreprinderi mici şi mijlocii
    ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
        Obligaţia de plată scadentă, în lei:
    ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
    1. Soldul contului de disponibil al fondului de risc
    pentru întreprinderi mici şi mijlocii la data de ....,
    conform adresei Direcţiei generale ...../data: ....... lei
    2. Total plăţi angajate la data de ........: ....... lei
    3. (1-2) Sume disponibile în fondul de risc pentru
    întreprinderi mici şi mijlocii: ....... lei
    ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
    Diferenţa de alimentat la fondul de risc: ....... lei
    ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
        Având în vedere cele menţionate mai sus, propunem semnarea cererii pentru
    deschiderea de credite bugetare din capitolul 54.01, subcapitolul 50, titlul 51,
    articolul 02, alineatul 30 "Fondul de risc pentru întreprinderi mici şi mijlocii"
    în valoare de ..... lei, anexată, în vederea alimentării contului "Disponibil fond
    de risc pentru întreprinderi mici şi mijlocii" cu suma de ..... lei.
        Conform prevederilor pct. 3.4 din Normele metodologice generale referitoare
    la exercitarea controlului financiar preventiv, aprobate prin Ordinul
    ministrului finanţelor publice nr. 522/2003, cu modificările şi completările
    ulterioare, certificăm operaţiunea în privinţa realităţii, regularităţii şi
    legalităţii.
                                     Şef serviciu,
                                 .....................

    ------------
    Anexa 2 a fost modificată de pct. 11 al art. I din ORDINUL nr. 295 din 25 februarie 2014 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 172 din 11 martie 2014, prin înlocuirea unei sintagme.


    Anexa 3
    la norme
        Bun de plată
        Ordonator principal de credite
        (sau persoana delegată de acesta)
                                   NOTĂ DE LICHIDARE
                                       - model -
        Referitor la: Scadenţa din data de ..., aferentă împrumutului în valoare
    de .... lei, contractat de operatorul economic ..... de la ..... (instituţia
    de credit finanţatoare) ..., garantat de stat prin Fondul Naţional de Garantare
    a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii (F.N.G.C.I.M.M.), potrivit
    Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 60/2011 privind aprobarea Programului
    Mihail Kogălniceanu pentru întreprinderi mici şi mijlocii
    ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
        Obligaţia de plată scadentă, în lei:
    ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
    1. Soldul contului de disponibil al fondului de risc
    pentru întreprinderi mici şi mijlocii la data de ....
    conform adresei Direcţiei generale ..../data: ....... lei
    2. Total plăţi angajate la data de ...: ....... lei
    3. (1-2) Sume disponibile în fondul de risc
    pentru întreprinderi mici şi mijlocii: ....... lei
    ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
    Diferenţa de alimentat la fondul de risc pentru
    întreprinderi mici şi mijlocii: ....... lei
    ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
        În vederea asigurării sumelor necesare pentru lichidarea obligaţiilor de
    plată faţă de instituţia de credit finanţatoare, propunem alimentarea contului
    de disponibil fond de risc pentru întreprinderi mici şi mijlocii prin virarea
    sumei de ... lei din contul nr. ..., CUI 8609468, în contul
    nr. RO24TREZ999650101XXXXXXX, CUI 8609468.
        Anexăm la prezenta decizia nr. ... a F.N.G.C.I.M.M. de aprobare a cererii
    de plată transmise de instituţia de credit finanţatoare, înregistrată la
    Ministerul Finanţelor Publice cu nr. ...../data.
        Conform prevederilor pct. 3.4 din Normele metodologice generale referitoare
    la exercitarea controlului financiar preventiv, aprobate prin Ordinul
    ministrului finanţelor publice nr. 522/2003, cu modificările şi completările
    ulterioare, certificăm operaţiunea în privinţa realităţii, regularităţii şi
    legalităţii.
                                     Şef serviciu,
                                     .............

    ------------
    Anexa 3 a fost modificată de pct. 11 al art. I din ORDINUL nr. 295 din 25 februarie 2014 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 172 din 11 martie 2014, prin înlocuirea unei sintagme.


    Anexa 4
    la norme
    *Font 9*
        MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
                                                       Data emiterii .......................
                                                       Compartimentul de specialitate ......
                                                       Direcţia generală ...................
                                                       Nr./data ..........
                                  ORDONANŢARE DE PLATĂ
                                       - model -
        Natura cheltuielii - alimentarea contului "Disponibil fond de risc pentru întreprinderi
    mici şi mijlocii" cu suma în lei necesară plăţii valorii de executare a garanţiei aferente
    scadenţei din data de ...., aferentă împrumutului în valoare de ... lei, contractat de
    operatorul economic .... de la ..... (instituţia de credit) ...., garantat de stat prin
    Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii
    (F.N.G.C.I.M.M.), potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 60/2011 privind
    aprobarea Programului Mihail Kogălniceanu pentru întreprinderi mici şi mijlocii
        Lista documentelor justificative:
        - decizia nr. ... a F.N.G.C.I.M.M. de aprobare a cererii de plată transmise
        de instituţia de credit finanţatoare;
        - nota de lichidare nr. ...
        Nr./data angajamentului legal .....
        Modul de plată (virament/numerar):
        Lei/valută: ....................
        Suma datorată beneficiarului: ......... lei
        Avansuri acordate şi reţinute beneficiarului: .....
        Suma de plată: ........... lei
    ┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
    │ Suma de plată (valută) │
    ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
    │ - felul valutei ............. │
    ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
    │ - suma în valută ............ │
    ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
    │ - cursul valutar ............ │
    ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
    │ - suma în lei ............... │
    └────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
        Calculul disponibilului din contul de angajamente bugetare - lei -
    ┌──────────────────────────────────────┬───────────────────┬─────────────┬───────────────┐
    │Subdiviziune a clasificaţiei bugetare,│Disponibil înaintea│ │Disponibil după│
    │capitolul 54.01 subcapitolul 50 titlul│ efectuării plăţii │Suma de plată│ efectuarea │
    │ 51 articolul 02 alineatul 30 │ │ │ plăţii │
    ├──────────────────────────────────────┼───────────────────┼─────────────┼───────────────┤
    │ 0 │ 1 │ 2 │ 3 = col. 1-2 │
    ├──────────────────────────────────────┼───────────────────┼─────────────┼───────────────┤
    │ │ ....... lei │ ....... lei│ ....... lei │
    ├──────────────────────────────────────┴─────┬─────────────┴─────────────┴───────────────┤
    │Numele şi adresa beneficiarului │Nr. cont: RO24TREZ999650101XXXXXXX │
    │Ministerul Finanţelor Publice │CUI 8609468 │
    │Str. Apolodor nr.17, Bucureşti │ │
    ├─────────────────────────────┬──────────────┴───────────┬───────────────────────────────┤
    │ Compartimentul de │ Compartimentul de │ Control financiar preventiv │
    │ specialitate │ contabilitate │ │
    ├─────────────────────────────┴──────────────────────────┼────────────────┬──────────────┤
    │ Data ... Data ... │ CFPD │ CFPD │
    │ ├────────────────┼──────────────┤
    │ │ Data ....... │ Data ...... │
    │ ├────────────────┼──────────────┤
    │ │ Vizat ...... │ Vizat ...... │
    │ ├────────────────┼──────────────┤
    │ Semnătura ... Semnătura ...*) │Semnătura .... │Semnătura ... │
    └────────────────────────────────────────────────────────┴────────────────┴──────────────┘
                                 Ordonator de credite,
                                  Data ...............
                                   Semnătura ........

    ----------
    *) Răspunde de datele înscrise în col. 1.
    -----------
    Anexa 4 a fost modificată de pct. 11 al art. I din ORDINUL nr. 295 din 25 februarie 2014 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 172 din 11 martie 2014, prin înlocuirea unei sintagme.


    Anexa 5
    la norme
    - Model -
    MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
    DIRECŢIA GENERALĂ DE TREZORERIE ŞI DATORIE PUBLICĂ
    Departamentul back office
    Str. Apolodor nr.17, sectorul 5, Bucureşti
    DISPOZIŢIE DE RESTITUIRE
    a unor sume de la fondul de risc pentru întreprinderi mici şi mijlocii
    Nr. ...... data ...........
    Către
    Solicitant .................. (denumirea beneficiarului Programului Mihail Kogălniceanu pentru întreprinderi mici şi mijlocii/ Programului de garantare a creditelor pentru întreprinderi mici şi mijlocii), cu domiciliul fiscal ....................., având CUI ...............
    În baza Cererii dumneavoastră nr. ....../data ....... au fost efectuate verificări cu privire la situaţia sumelor plătite în plus faţă de obligaţia fiscală datorată fondului de risc pentru întreprinderi mici şi mijlocii, în urma cărora se certifică dreptul dumneavoastră de creanţă, pentru suma totală de ........ lei, şi se dispune restituirea acesteia.
    Totodată, vă aducem la cunoştinţă că un exemplar al prezentei dispoziţii de restituire a fost înaintat organului fiscal competent în vederea efectuării restituirii potrivit prevederilor art. 117 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, sens în care precizăm că din suma de restituit vor fi compensate de către organul fiscal competent eventualele obligaţii fiscale datorate şi neachitate la data restituirii.
    Director general adjunct
    Numele şi prenumele ..............
    Semnătura
    L.S.
    ------------
    Anexa 5 a fost introdusă de pct. 10 al art. I din ORDINUL nr. 295 din 25 februarie 2014 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 172 din 11 martie 2014 şi are conţinutul anexei 1 din acelaşi act normativ.


    Anexa 6
    la norme
    - Model -
    MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
    DIRECŢIA GENERALĂ DE TREZORERIE ŞI DATORIE PUBLICĂ
    Nr. ......./..........
    Se aprobă
    Ordonator principal de credite,
    (sau persoana delegată de acesta)
    ......................
    NOTĂ DE TRANSFER
    Referitor la: Sume încasate în plus la fondul de risc de la ................ (operatorul economic garantat de stat prin Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii S.A. - IFN, potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 60/2011 privind aprobarea Programului Mihail Kogălniceanu pentru întreprinderi mici şi mijlocii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 218/2012/Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 92/2013 privind Programul de garantare a creditelor pentru întreprinderi mici şi mijlocii)
    ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
    Suma de transferat, în lei: ....... lei
    ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
    1. Soldul contului de disponibil al fondului de risc pentru
    întreprinderi mici şi mijlocii la data de ....., conform
    adresei Direcţiei generale ..../data: ....... lei
    2. Total plăţi angajate la data de ...: ....... lei
    3. (1-2) Sume disponibile în fondul de risc: ....... lei
    ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

    Având în vedere cele menţionate mai sus, propunem următoarele:
    1. aprobarea transferării sumei de .... lei de către Ministerul Finanţelor Publice din disponibilul fondului de risc pentru întreprinderi mici şi mijlocii în vederea compensării/restituirii, după caz;
    2. transferarea sumei de ...... lei din contul IBAN RO24TREZ999650101XXXXXXX (cod fiscal 8609468), deschis pe numele Ministerului Finanţelor Publice la Trezoreria Operativă Centrală, în contul IBAN nr. ............, cod fiscal nr. ............, deschis pe numele ..................... (beneficiarul sumei) la Unitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publică ............. (a organului fiscal competent).
    (Anexăm la prezenta Cererea de restituire nr. ......../data şi dispoziţia de restituire a unor sume de la fondul de risc.)*)
    ---------
    *) Se completează în cazul în care nu se întocmeşte nota de lichidare.
    Conform prevederilor pct. 3.4 din Normele metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 522/2003, cu modificările şi completările ulterioare, certificăm operaţiunea în privinţa realităţii, regularităţii şi legalităţii.
    Şef serviciu,
    .............
    ------------
    Anexa 6 a fost introdusă de pct. 10 al art. I din ORDINUL nr. 295 din 25 februarie 2014 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 172 din 11 martie 2014 şi are conţinutul anexei 2 din acelaşi act normativ.


    Anexa 7
    la norme
    - Model -
    MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
    DIRECŢIA GENERALĂ DE TREZORERIE ŞI DATORIE PUBLICĂ
    Nr. ......./..........
    De acord
    Ordonator principal de credite,
    (sau persoana delegată de acesta)
    ..........................
    NOTĂ DE FUNDAMENTARE
    Referitor la: Sume încasate în plus la fondul de risc de la ................. (operatorul economic garantat de stat prin Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii S.A. - IFN, potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 60/2011 privind aprobarea Programului Mihail Kogălniceanu pentru întreprinderi mici şi mijlocii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 218/2012/Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 92/2013 privind Programul de garantare a creditelor pentru întreprinderi mici şi mijlocii)
    ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
    Suma de transferat, în lei: ....... lei
    ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
    1. Soldul contului de disponibil al fondului de risc pentru
    întreprinderi mici şi mijlocii la data de ....., conform
    adresei Direcţiei generale ..../data: ....... lei
    2. Total plăţi angajate la data de ...: ....... lei
    3. (1-2) Sume disponibile în fondul de risc: ....... lei
    ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
    Diferenţa de alimentat la fondul de risc: ....... lei
    ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

    Având în vedere cele menţionate mai sus, propunem semnarea cererii de deschidere de credite bugetare din capitolul 54.01, subcapitolul 50, titlul 51, articolul 02, alineatul 30 "Fondul de risc pentru întreprinderi mici şi mijlocii", în valoare de ............ lei, anexată, în vederea alimentării contului "Disponibil din fond de risc pentru întreprinderi mici şi mijlocii" cu suma de ........... lei.
    Conform prevederilor pct. 3.4 din Normele metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 522/2003, cu modificările şi completările ulterioare, certificăm operaţiunea în privinţa realităţii, regularităţii şi legalităţii.
    Şef serviciu,
    ................
    ------------
    Anexa 7 a fost introdusă de pct. 10 al art. I din ORDINUL nr. 295 din 25 februarie 2014 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 172 din 11 martie 2014 şi are conţinutul anexei 3 din acelaşi act normativ.


    Anexa 8
    la norme
    - Model -
    MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
    DIRECŢIA GENERALĂ DE TREZORERIE ŞI DATORIE PUBLICĂ
    Bun de plată
    Ordonator principal de credite,
    (sau persoana delegată de acesta)
    ................................
    NOTĂ DE LICHIDARE
    Referitor la: Sume încasate în plus la fondul de risc de la ................ (operatorul economic garantat de stat prin Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii S.A. - IFN, potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 60/2011 privind aprobarea Programului Mihail Kogălniceanu pentru întreprinderi mici şi mijlocii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 218/2012/Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 92/2013 privind Programul de garantare a creditelor pentru întreprinderi mici şi mijlocii)
    ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
    Suma de transferat, în lei: ....... lei
    ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
    1. Soldul contului de disponibil al fondului de risc pentru
    întreprinderi mici şi mijlocii la data de ....., conform
    adresei Direcţiei generale ..../data: ....... lei
    2. Total plăţi angajate la data de ...: ....... lei
    3. (1-2) Sume disponibile în fondul de risc: ....... lei
    ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
    Diferenţa de alimentat la fondul de risc: ....... lei
    ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

    În vederea asigurării sumelor necesare pentru lichidarea obligaţiilor de plată privind transferul sumelor în vederea compensării/restituirii, propunem alimentarea contului de disponibil al fondului de risc pentru întreprinderi mici şi mijlocii prin virarea sumei de ............lei din contul Ministerului Finanţelor Publice nr. ................, CUI 8609468, în contul Ministerului Finanţelor Publice nr. RO24TREZ999650101XXXXXXX, CUI 8609468.
    Anexăm la prezenta Cererea de restituire nr. .../data şi Dispoziţia de restituire nr. ......./data.
    Conform prevederilor pct. 3.4 din Normele metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 522/2003, cu modificările şi completările ulterioare, certificăm operaţiunea în privinţa realităţii, regularităţii şi legalităţii.
    Şef serviciu,
    ...............
    ------------
    Anexa 8 a fost introdusă de pct. 10 al art. I din ORDINUL nr. 295 din 25 februarie 2014 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 172 din 11 martie 2014 şi are conţinutul anexei 4 din acelaşi act normativ.


    Anexa 9
    la norme
    - Model -
    MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
    Data emiterii ...........
    Compartimentul de specialitate ......
    Direcţia generală ...................
    ORDONANŢARE DE PLATĂ
    Natura cheltuielii - alimentarea contului de disponibil al fondului de risc pentru întreprinderi mici şi mijlocii pentru asigurarea sumei de transferat de la fondul de risc în cadrul împrumutului în valoare de ..... lei, contractat de operatorul economic ............ de la ................. (instituţia de credit), garantat de stat prin Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii - S.A. IFN, potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 60/2011 privind aprobarea Programului Mihail Kogălniceanu pentru întreprinderi mici şi mijlocii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 218/2012/Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 92/2013 privind Programul de garantare a creditelor pentru întreprinderi mici şi mijlocii
    Lista documentelor justificative:
    - Cererea de restituire nr. ..../data;
    - Dispoziţia de restituire nr. ......./data;
    - Nota de lichidare nr. ..../data;
    Nr./data angajamentului legal .....................
    Modul de plată (virament/numerar):
    Lei/Valută: ........................................
    Suma datorată beneficiarului: .................. lei
    Avansuri acordate şi reţinute beneficiarului: ........
    Suma de plată: ................................. lei
    ┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
    │Suma de plată (valută) │
    ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
    │- felul valutei ................................; │
    ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
    │- suma în valută ...........................; │
    ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
    │- cursul valutar .............................; │
    ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
    │- suma în lei ................................ . │
    └─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
        Calculul disponibilului din contul de angajamente bugetare - lei -
    ┌────────────────────────────┬───────────────────┬─────────────┬───────────────┐
    │Subdiviziune a clasificaţiei│Disponibil înaintea│Suma de plată│Disponibil după│
    │bugetare, capitolul 54.01, │ efectuării plăţii │ │ efectuarea │
    │subcapitolul 50, titlul 51, │ │ │ plăţii │
    │articolul 02, alineatul 30 │ │ │ │
    ├────────────────────────────┼───────────────────┼─────────────┼───────────────┤
    │ 0 │ 1 │ 2 │3 = col. 1 - 2 │
    ├────────────────────────────┼───────────────────┼─────────────┼───────────────┤
    │ │ ........ lei │ ..... lei │ .... lei │
    ├────────────────────────────┼───────────────────┼─────────────┼───────────────┤
    │ │ │ │ │
    └────────────────────────────┴───────────────────┴─────────────┴───────────────┘
    ┌─────────────────────────────────────────────┬────────────────────────────────┐
    │Numele şi adresa beneficiarului │Nr. Cont: │
    │Ministerul Finanţelor Publice │RO24TREZ999650101XXXXXXX │
    │Str. Apolodor nr. 17, Bucureşti │CUI 8609468 │
    └─────────────────────────────────────────────┴────────────────────────────────┘
    ┌─────────────────────┬─────────────────────┬──────────────────────────────────┐
    │ Compartimentul de │ Compartimentul de │ Control financiar preventiv │
    │ specialitate │ contabilitate │ │
    ├─────────────────────┼─────────────────────┼────────────────┬─────────────────┤
    │Data ..... │Data ..... │CFPD │CFPD │
    │Semnătura ..... │Semnătura .....*) ├────────────────┼─────────────────┤
    │ │ │Data ....... │Data ....... │
    │ │ ├────────────────┼─────────────────┤
    │ │ │Vizat ...... │Vizat .... │
    │ │ ├────────────────┼─────────────────┤
    │ │ │Semnătura ......│Semnătura ...... │
    └─────────────────────┴─────────────────────┴────────────────┴─────────────────┘
    ---------
        * Răspunde de datele înscrise în col. 1.
                                 Ordonator de credite,
                                  Data ...............
                                   Semnătura .......

    ------------
    Anexa 9 a fost introdusă de pct. 10 al art. I din ORDINUL nr. 295 din 25 februarie 2014 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 172 din 11 martie 2014 şi are conţinutul anexei 5 din acelaşi act normativ.
    --------