ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 98 din 24 iunie 1999 (*actualizată*)
privind protecţia socială a persoanelor ale căror contracte individuale de muncă vor fi desfăcute ca urmare a concedierilor colective
(actualizată până la data de 19 aprilie 2001*)
----------------
*) Forma actualizată a acestui act normativ până la data de 19 aprilie 2001 este realizată de către Departamentul juridic din cadrul S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. Piatra-Neamţ prin includerea tuturor modificărilor şi completărilor aduse de către: ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 185 din 18 noiembrie 1999; ORDONANŢA nr. 73 din 27 august 1999; ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 217 din 29 decembrie 1999; ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 6 din 18 februarie 2000; ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 77 din 16 iunie 2000; RECTIFICAREA nr. 77 din 16 iunie 2000; LEGEA nr. 189 din 17 aprilie 2001.
Conţinutul acestui act aparţine exclusiv S.C. Centrul Teritorial de Calcul Electronic S.A. Piatra-Neamţ şi nu este un document cu caracter oficial, fiind destinat pentru informarea utilizatorilor.
În temeiul prevederilor art. 114 alin. (4) din Constituţia României,
Guvernul României emite următoarea ordonanţa de urgenţă:
Capitolul I Dispoziţii generale
Articolul 1
(1) Măsurile de protecţie prevăzute de prezenta ordonanţă de urgenţă se aplică salariaţilor încadraţi cu contract individual de muncă pe durata nedeterminată şi care sunt disponibilizaţi prin concedieri colective, efectuate în procesele de restructurare, reorganizare, închidere operaţională parţială sau totală a activităţii, privatizare sau lichidare, de către societăţi comerciale, companii naţionale, societăţi naţionale, precum şi regii autonome, societăţi comerciale ori alte unităţi aflate sub autoritatea administraţiei publice centrale sau locale, unităţi şi instituţii finanţate din fonduri bugetare şi extrabugetare, denumite în continuare angajatori. ...
(2) Prevederile alin. (1) nu se aplică salariaţilor încadraţi în aparatul propriu şi în serviciile publice descentralizate ale administraţiei publice centrale şi locale. ...
Articolul 2
În sensul prevederilor art. 1 este considerată concediere colectivă disponibilizarea de personal efectuată în decursul unei perioade de 60 de zile calendaristice, în condiţiile prevăzute de prezenta ordonanţă de urgenţă, a unui număr de salariaţi, după cum urmează:
a) cel puţin 10 salariaţi, dacă angajatorul care disponibilizeaza are încadraţi între 20 şi 100 de salariaţi; ...
b) cel puţin 10% din personal, dacă angajatorul care disponibilizeaza are încadraţi între 101 şi 300 de salariaţi; ...
c) cel puţin 30 de salariaţi, dacă angajatorul care disponibilizeaza are încadraţi peste 300 de salariaţi. ...
Articolul 3
(1) Prin personal disponibilizat, în sensul prezentei ordonanţe de urgenţă, se înţelege personalul căruia i s-a desfăcut contractul individual de muncă în temeiul art. 130 alin. (1) lit. a) sau b) din Codul muncii. ...
(2) Măsura disponibilizarii personalului prevăzut la alin. (1) se considera a fi luată la data la care actul prin care s-a dispus desfacerea contractului individual de muncă produce efecte juridice. ...
Capitolul II Procedura privind accesul la măsurile de protecţie socială acordate salariaţilor disponibilizaţi în urma concedierilor colective
Secţiunea I Restructurarea
1. Restructurarea angajatorilor cu capital integral de stat sau la care statul deţine cel puţin o treime din capital
Articolul 4
(1) În cazul restructurării societăţilor comerciale la care statul deţine cel puţin o treime din totalul drepturilor de vot în adunarea generală, a societăţilor naţionale, companiilor naţionale, regiilor autonome, societăţilor comerciale şi a altor unităţi aflate sub autoritatea administraţiei publice centrale sau locale, măsurile de protecţie socială prevăzute de prezenta ordonanţă de urgenţă se aplică în baza aprobării programelor de restructurare de către organele competente, în vederea diminuării sau eliminării pierderilor sau arieratelor. ...
(2) Programele de restructurare se aproba de către: ...
a) Comitetul de direcţie al Fondului Proprietăţii de Stat, pentru societăţile comerciale care au capitalul social mai mare de 18 miliarde lei; ...
b) comitetele de direcţie ale sucursalelor Fondului Proprietăţii de Stat, pentru societăţile comerciale care au capitalul social cuprins între 2,5 miliarde lei şi 18 miliarde lei; ...
c) adunarea generală a acţionarilor, în baza mandatului special dat de direcţiile teritoriale ale Fondului Proprietăţii de Stat reprezentantului sau în adunarea generală, pentru societăţile comerciale care au capital social până la 2,5 miliarde lei; ...
d) ministerul de resort sau autoritatea centrala coordonatoare, pentru societăţile naţionale, companiile naţionale, regiile autonome, societăţile comerciale şi alte unităţi aflate sub autoritatea acestora; ...
e) consiliile locale sau judeţene, pentru regiile autonome, societăţile comerciale, precum şi alte unităţi care funcţionează sub autoritatea acestora. ...
(3) În funcţie de schimbările survenite în structura şi în atribuţiile organelor competente sa aprobe programele de restructurare, prin hotărâre a Guvernului se pot modifica sau stabili noi competente de aprobare a acestor programe. ...
Articolul 5
(1) Programele de restructurare vor conţine în mod obligatoriu: numărul de personal existent la data întocmirii acestora, numărul persoanelor care urmează a fi disponibilizate, precum şi numărul de personal necesar pentru desfăşurarea activităţii în urma restructurării. ...
(2) Dacă restructurarea se desfăşoară în etape, programul de restructurare va cuprinde numărul de personal disponibilizat corespunzător fiecărei etape şi data începerii etapelor din programul de restructurare, cu îndeplinirea condiţiilor de concediere colectivă prevăzute la art. 2. ...
Articolul 6
Din resursele financiare prevăzute la cap. V angajatorii pot solicita acordarea măsurilor de protecţie pentru salariaţii disponibilizaţi colectiv în baza a cel mult două programe de restructurare, cu condiţia ca aceste programe sa nu fie prezentate în cursul aceluiaşi an.
Articolul 7
(1) Desfacerea contractelor individuale de muncă ale salariaţilor disponibilizaţi se va face în termen de 60 de zile de la data aprobării programului de restructurare, potrivit art. 4 alin. (2), respectiv de la data publicării în Monitorul Oficial al României a hotărârii Guvernului sau, după caz, a ordinului ministrului de resort, de la data emiterii deciziei autorităţii centrale coordonatoare, respectiv de la data hotărârii consiliului judeţean sau local, privind aprobarea programului de restructurare. ...
(2) Dacă disponibilizarea se realizează potrivit programului în etape, termenul de 60 de zile curge de la data prevăzută pentru fiecare etapa. ...
2. Restructurarea angajatorilor cu capital integral privat sau la care acţionarii privaţi deţin peste două treimi din capital
Articolul 8
(1) În cazul restructurării societăţilor comerciale la care acţionarii sunt persoane fizice sau persoane juridice, altele decât statul, şi care deţin drepturi de proprietate asupra unui pachet de acţiuni reprezentând mai mult de două treimi din totalul drepturilor de vot în adunarea generală a acţionarilor, măsurile de protecţie socială prevăzute de prezenta ordonanţă de urgenţă se realizează în urma aprobării de către agenţiile pentru ocupare şi formare profesională judeţene şi a municipiului Bucureşti a programelor de restructurare în vederea diminuării sau eliminării pierderilor sau arieratelor. ...
(2) Programele de restructurare se vor elabora cu respectarea prevederilor art. 5, 6 şi ale art. 7 alin. (2) din prezenta ordonanţă de urgenţă şi a clauzelor referitoare la disponibilizările prin concedieri colective din contractul de vânzare-cumpărare, în cazul existenţei acestora. ...
Articolul 9
(1) În vederea aprobării, programele de restructurare elaborate de societăţile comerciale, adoptate de adunările generale ale acţionarilor, vor fi evaluate şi certificate de persoane juridice sau fizice autorizate. ...
(2) Cheltuielile de expertizare şi certificare vor fi suportate de societatea comercială supusă restructurării. ...
(3) Modul de evaluare sau certificare, de autorizare a persoanelor juridice şi fizice şi de aprobare a programelor de restructurare, prevăzute la art. 8, se stabilesc prin hotărâre a Guvernului. ...
Articolul 10
(1) Agenţiile pentru ocupare şi formare profesională judeţene şi a municipiului Bucureşti vor aproba programele de restructurare în termen de 30 de zile de la data prezentării acestora. ...
(2) În cazul respingerii programului de restructurare angajatorul se poate adresa Consiliului de administraţie al Agenţiei Naţionale pentru Ocupare şi Formare Profesională, care va soluţiona contestaţia în termen de 30 de zile. ...
Articolul 11
Desfacerea contractelor individuale de muncă ale salariaţilor disponibilizaţi se va face în termen de 60 de zile de la data aprobării programelor de restructurare.
3. Restructurarea instituţiilor şi a altor unităţi finanţate din fonduri bugetare şi extrabugetare
Articolul 12
(1) Salariaţii disponibilizaţi prin concedieri colective din instituţii şi alte unităţi finanţate din fonduri bugetare şi extrabugetare beneficiază de prevederile prezentei ordonanţe de urgenţă în cazul restructurarilor determinate de reduceri ale alocaţiilor bugetare pentru cheltuieli de personal, respectiv de nerealizarea veniturilor extrabugetare potrivit prevederilor legale. ...
(2) În situaţiile prevăzute la alin. (1) restructurarea este aprobată prin dispoziţiile organelor competente, care vor cuprinde, în mod obligatoriu: numărul de personal existent la data emiterii acestora, numărul de personal disponibilizat şi, după caz, etapele în care se face disponibilizarea, respectiv numărul de personal necesar pentru desfăşurarea activităţii în urma restructurării. ...
(3) Desfacerea contractelor individuale de muncă ale salariaţilor disponibilizaţi se va face în termen de 60 de zile de la data emiterii actului prin care s-a dispus măsura restructurării sau de la data prevăzută pentru fiecare etapa. ...
Secţiunea a II-a Reorganizarea
Articolul 13
(1) În cazul reorganizării angajatorului potrivit Legii nr. 64/1995 privind procedura reorganizării judiciare şi a falimentului, modificată şi completată prin Legea nr. 99/1999 privind unele măsuri pentru accelerarea reformei economice, salariaţii disponibilizaţi prin concedieri colective beneficiază de măsurile de protecţie prevăzute de prezenta ordonanţă de urgenţă, dacă reorganizarea are loc în baza unui plan de reorganizare, confirmat prin hotărâre a judecătorului-sindic, rămasă definitivă şi executorie. ...
(2) Planul de reorganizare trebuie să conţină în mod obligatoriu: numărul de personal existent la data întocmirii acestuia, numărul de personal care urmează a fi disponibilizat şi numărul de personal necesar pentru desfăşurarea activităţii în urma reorganizării. ...
(3) Termenul de 60 de zile în care se pot face disponibilizările colective curge de la data rămânerii definitive a hotărârii de confirmare a planului de reorganizare. ...
Secţiunea a III-a Închiderea operaţională
Articolul 14
(1) În cazul închiderii operaţionale reglementate de Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societăţilor comerciale, modificată şi completată prin Legea nr. 99/1999, salariaţii disponibilizaţi prin concedieri colective beneficiază de măsurile de protecţie socială prevăzute de prezenta ordonanţă de urgenţă. ...
(2) Hotărârea adunării generale a acţionarilor sau, după caz, a consiliului de administraţie privind închiderea operaţională va stabili, în mod obligatoriu, numărul de persoane care urmează a fi disponibilizate. ...
(3) În cazul societăţilor comerciale la care statul deţine cel puţin o treime din totalul drepturilor de vot în adunarea generală a acţionarilor, în vederea închiderii operaţionale se va acorda mandat special de către Fondul Proprietăţii de Stat reprezentanţilor săi în adunarea generală. ...
(4) Posturile desfiinţate ca urmare a închiderii operaţionale a societăţilor comerciale nu vor putea fi reinfiintate decât după transferul de proprietate. ...
(5) Personalul disponibilizat, necesar pentru derularea închiderii operaţionale totale, poate fi angajat de către administrator cu convenţie civilă sau cu contract individual de muncă pe perioada determinata, cu menţinerea drepturilor prevăzute de prezenta ordonanţă de urgenţă, stabilite la data disponibilizarii. ...
Articolul 15
(1) De drepturile prevăzute în prezenta ordonanţă de urgenţă beneficiază şi salariaţii disponibilizaţi colectiv în urma închiderii operaţionale aprobate prin acte administrative, emise în baza unor acte normative. ...
(2) În cazul încetării activităţii unor mine şi cariere în baza art. 37 şi 38 din Legea minelor nr. 61/1998, a normelor aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 639/1998 şi a Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 51/1997 privind conservarea şi încetarea activităţilor unor mine, aprobată şi modificată prin Legea nr. 40/1998, desfacerea contractelor individuale de muncă se va face în termen de 60 de zile de la data aprobării încetării activităţii minelor şi carierelor, prin hotărâre a Guvernului. ...
(3) Salariaţii mentinuti în activitate pentru conservarea minelor şi carierelor, până la începerea lucrărilor de închidere, pot beneficia de prevederile prezentei ordonanţe de urgenţă după încheierea activităţii pentru care au fost mentinuti. ...
(4) Personalul disponibilizat, necesar pentru conservarea minelor şi carierelor, poate fi angajat cu convenţie civilă sau cu contract individual de muncă pe perioada determinata, cu menţinerea drepturilor prevăzute de prezenta ordonanţă de urgenţă, stabilite la data disponibilizarii. ...
Articolul 16
Termenul de 60 de zile în care se pot face disponibilizările colective, în condiţiile art. 14 şi art. 15 alin. (1) din prezenta ordonanţă de urgenţă, curge de la data hotărârii adunării generale a acţionarilor sau a consiliului de administraţie privind închiderea operaţională, respectiv de la data emiterii actului administrativ prin care se aproba disponibilizarea colectivă.
Secţiunea a IV-a Privatizarea
Articolul 17
Salariaţii disponibilizaţi prin concedieri colective în cadrul procesului de privatizare reglementat prin Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 88/1997, modificată şi completată prin Legea nr. 99/1999, beneficiază de măsurile de protecţie prevăzute de prezenta ordonanţă de urgenţă în următoarele condiţii:
a) contractul de vânzare-cumpărare sa cuprindă clauze referitoare la disponibilizări de personal prin concedieri colective; ...
b) prospectul ofertei publice de vânzare de valori mobiliare sau, după caz, documentul de oferta, în situaţia vânzării de valori mobiliare prin metode specifice pieţei de capital, sa conţină informaţii referitoare la disponibilizări de personal prin concedieri colective şi valorile mobiliare vândute sa reprezinte cel puţin o treime din totalul valorilor mobiliare emise. ...
Articolul 18
Beneficiază de măsurile de protecţie prevăzute de prezenta ordonanţă de urgenţă şi salariaţii societăţilor comerciale la care societăţile comerciale care se privatizează deţin participatii de cel puţin 50% din numărul total de acţiuni.
Articolul 19
Termenul de 60 de zile în care se pot face disponibilizări prin concedieri colective curge de la data semnării contractului de vânzare-cumpărare, respectiv a întocmirii raportului final privind rezultatele ofertei publice de vânzare sau, după caz, a raportului de confirmare a tranzacţiei pe piaţa de capital.
Articolul 20
Disponibilizarea personalului prevăzută la art. 17 se poate face şi în etape, în următoarele condiţii:
a) numărul de personal disponibilizat, corespunzător fiecărei etape, sa îndeplinească condiţiile de concediere colectivă prevăzute la art. 2; ...
b) disponibilizările colective să fie efectuate în termen de 60 de zile de la data prevăzută pentru fiecare etapa. ...
Articolul 21
(1) În cazul fuziunii prin absorbţie ori prin contopire sau al divizării totale ori parţiale a unor societăţi comerciale la care statul sau o autoritate a administraţiei publice locale deţine cel puţin o treime din capitalul social, care determina reduceri de personal, salariaţii disponibilizaţi prin concedieri colective beneficiază de prevederile prezentei ordonanţe de urgenţă. ...
(2) Hotărârea adunării generale a acţionarilor privind fuziunea sau divizarea trebuie să prevadă: numărul de personal existent la data adoptării acesteia şi numărul de personal ce urmează a fi disponibilizat. ...
(3) Termenul de 60 de zile în care se pot face disponibilizări prin concedieri colective în cazul societăţilor care se divizeaza curge de la data adoptării hotărârii adunării generale a acţionarilor privind divizarea. ...
-------------
Alin. (3) al art. 21 a fost modificat de pct. 1 al art. I din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 185 din 18 noiembrie 1999, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 564 din 19 noiembrie 1999.
(4) În situaţia fuziunii termenul de 60 de zile curge de la data adoptării, de către ultima dintre adunările generale ale acţionarilor din societăţile care fuzionează, a hotărârii privind fuziunea. ...
-------------
Alin. (4) al art. 21 a fost introdus de pct. 2 al art. I din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 185 din 18 noiembrie 1999, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 564 din 19 noiembrie 1999.
Articolul 22
Salariaţii disponibilizaţi prin concedieri colective din societăţile comerciale care aplica programe de restructurare după privatizare beneficiază de măsurile de protecţie prevăzute de prezenta ordonanţă de urgenţă, dacă sunt respectate condiţiile şi procedurile stabilite la art. 8, 9 şi 11.
Secţiunea a V-a Lichidarea şi falimentul
Articolul 23
Salariaţii disponibilizaţi prin concedieri colective de la angajatorii care intră în procedura de lichidare sau faliment beneficiază de măsurile de protecţie prevăzute de prezenta ordonanţă de urgenţă, dacă:
a) procedura de lichidare are loc potrivit prevederilor Legii nr. 31/1990 privind societăţile comerciale, republicată, cu modificările ulterioare, şi disponibilizarea personalului se realizează în termen de 60 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României a hotărârii adunării generale a acţionarilor prin care s-a dispus dizolvarea şi lichidarea societăţii comerciale; ...
b) procedura de faliment are loc potrivit prevederilor Legii nr. 64/1995, completată şi modificată prin Legea nr. 99/1999, iar disponibilizarea personalului se realizează în termen de 60 de zile de la data rămânerii definitive a hotărârii de deschidere a procedurii sau de ridicare a dreptului debitorului de a-şi conduce activitatea; ...
c) procedura de lichidare are loc potrivit prevederilor Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 88/1997, completată şi modificată prin Legea nr. 99/1999, iar disponibilizarea personalului are loc în termen de 60 de zile de la data rămânerii definitive a hotărârii de lichidare; ...
d) în cazul companiilor naţionale şi al altor societăţi comerciale de transporturi maritime sau fluviale care se lichidează sau care intră în procedura de faliment, termenul de 60 de zile curge de la data debarcarii sau de la data emiterii deciziei de repatriere luate de lichidator pentru personalul navigant aflat pe navele în curse internaţionale sau aflate sub stare de arest, sechestru, reţinere sau avarie în porturi străine. ...
Articolul 24
(1) Salariaţii mentinuti în activitate pentru finalizarea în termen a contractelor în derulare vor fi disponibilizaţi şi beneficiază de prevederile prezentei ordonanţe de urgenţă la încetarea activităţii pentru care au fost mentinuti. ...
(2) Personalul disponibilizat, necesar pentru desfăşurarea procesului de lichidare, poate fi angajat de către administrator sau lichidator, cu acordul judecătorului-sindic, cu convenţie civilă sau cu contract de muncă pe perioada determinata, cu menţinerea drepturilor prevăzute de prezenta ordonanţă de urgenţă, stabilite la data disponibilizarii. ...
Capitolul III Obligaţii pentru angajatori
Articolul 25
Posturile persoanelor cărora le încetează contractul individual de muncă în procesul de restructurare sau de reorganizare, în baza prevederilor art. 4-13 din prezenta ordonanţă de urgenţă, se desfiinţează şi nu pot fi reinfiintate timp de 18 luni.
Articolul 26
(1) Angajatorii care urmează să efectueze disponibilizări prin concedieri colective în condiţiile prevăzute de prezenta ordonanţă de urgenţă au obligaţia de a comunică, în scris, cu cel puţin 60 de zile înainte, organizaţiilor sindicale constituite la nivelul unităţii ori reprezentanţilor salariaţilor măsurile de disponibilizare a personalului, motivele care determina aceste măsuri, precum şi informaţii privind numărul de salariaţi ce urmează să fie disponibilizaţi. ...
(2) În termen de 7 zile de la primirea comunicării sindicatele sau, după caz, reprezentanţii salariaţilor pot adresa angajatorului obiecţii în scris la măsurile de disponibilizare a personalului. ...
(3) Angajatorul are obligaţia de a examina obiecţiile formulate şi de a comunică răspunsul în scris, în termen de 7 zile de la primirea acestora. ...
Articolul 27
În cadrul perioadei de 60 de zile, prevăzută în prezenta ordonanţă de urgenţă pentru efectuarea disponibilizarilor prin concedieri colective, angajatorii sunt obligaţi sa acorde preaviz salariaţilor ce urmează a fi disponibilizaţi, conform prevederilor Codului muncii sau ale contractului colectiv de muncă.
Capitolul IV Măsuri de protecţie socială a persoanelor ale căror contracte individuale de muncă vor fi desfăcute ca urmare a concedierilor colective
Secţiunea I Plati compensatorii
Articolul 28
Plata compensatorie reprezintă o sumă neimpozabila al carei cuantum lunar este egal cu salariul mediu net pe unitate, realizat în luna anterioară disponibilizarii.
Articolul 29
(1) Salariaţii disponibilizaţi prin concedieri colective în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţă beneficiază de plati compensatorii, dacă au fost încadraţi cu contract individual de muncă pe durata nedeterminată şi au o vechime în munca, la angajatorul care i-a disponibilizat, de minimum 6 luni, realizată în ultimele 12 luni înaintea disponibilizarii. ...
(2) În cazul în care salariaţii sunt disponibilizaţi de angajatorii rezultaţi în urma divizării, fuziunii sau privatizării, la care au fost transferaţi în interesul serviciului, condiţia prevăzută la alin. (1) este îndeplinită în situaţia în care vechimea de 6 luni este realizată prin însumarea perioadelor lucrate înainte şi după transfer. ...
(3) Dreptul la plata compensatorie se naşte la data desfacerii contractului individual de muncă şi se acordă fiecărei persoane o singură dată, pentru disponibilizările prin concedieri colective efectuate la aceeaşi unitate. ...
(4) Plăţile compensatorii se acordă numai persoanelor care fac dovada ca au participat la serviciile de preconcediere colectivă prevăzute la art. 46 din prezenta ordonanţă de urgenţă. ...
Articolul 30
(1) Nu beneficiază de plati compensatorii acordate în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţă persoanele care la data disponibilizarii se afla în una dintre următoarele situaţii: ...
a) sunt încadrate prin cumul de funcţii, având funcţia de baza la o alta unitate decât unitatea la care se fac disponibilizările prin concedieri colective; ...
b) cumulează pensia cu salariul; ...
c) deţin acţiuni sau părţi sociale reprezentând mai mult de 5% din totalul drepturilor de vot în adunarea generală a acţionarilor sau a asociaţilor la o societate comercială; ...
d) sunt autorizate potrivit legii sa desfăşoare activităţi economice pe baza liberei iniţiative ca persoane fizice independente sau ca asociaţii familiale. ...
(2) Nu beneficiază de plati compensatorii acordate în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţă persoanele care în termenul de 60 de zile, prevăzut la art. 2, îndeplinesc condiţiile de pensionare pentru munca depusa şi limita de vârsta sau la cerere. ...
Articolul 31
Angajatorii au obligaţia ca, în termen de 3 zile de la data desfacerii contractelor individuale de muncă, sa transmită agenţiilor pentru ocupare şi formare profesională judeţene şi a municipiului Bucureşti listele cu salariaţii disponibilizaţi.
Articolul 32
(1) Suma totală de bani acordată cu titlu de plată compensatorie se stabileşte, pentru fiecare persoana căreia i s-a desfăcut contractul individual de muncă potrivit prezentei ordonanţe de urgenţă, diferenţiat, după cum urmează: ...
a) 6 salarii medii nete pe unitate pentru salariaţii cu o vechime în munca mai mica de 5 ani; ...
b) 9 salarii medii nete pe unitate pentru salariaţii cu o vechime în munca între 5 şi 15 ani; ...
c) 12 salarii medii nete pe unitate pentru salariaţii cu o vechime în munca mai mare de 15 ani. ...
(2) Suma totală de bani acordată potrivit alin. (1) poate fi majorată cu un salariu mediu net pe unitate, dacă beneficiarul are domiciliul într-un judeţ în care nivelul ratei somajului este cu 5% peste nivelul mediu la nivel naţional, înregistrat în ultimele 3 luni consecutive, anterioare lunii în care are loc disponibilizarea. ...
Articolul 33
Sumele de bani reprezentând plati compensatorii se plătesc în rate egale lunare.
--------------
Art. 33 a fost modificat de pct. 1 al art. I din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 77 din 16 iunie 2000, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 283 din 22 iunie 2000.
Articolul 34
Abrogat.
--------------
Art. 34 a fost abrogat de pct. 2 al art. I din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 77 din 16 iunie 2000, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 283 din 22 iunie 2000.
Articolul 35
Abrogat.
--------------
Art. 35 a fost abrogat de pct. 2 al art. I din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 77 din 16 iunie 2000, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 283 din 22 iunie 2000.
Articolul 36
Abrogat.
--------------
Art. 36 a fost abrogat de pct. 2 al art. I din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 77 din 16 iunie 2000, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 283 din 22 iunie 2000.
Art. 36 se menţine abrogat prin pct. 13 al art. unic din LEGEA nr. 189 din 17 aprilie 2001, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 196 din 19 aprilie 2001 care modifică art. II din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 217 din 29 decembrie 1999, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 650 din 30 decembrie 1999.
Articolul 37
(1) Sumele de bani aferente plăţilor compensatorii se transfera, lunar, de către agenţiile pentru ocupare şi formare profesională judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, în conturi curente personale, purtătoare de dobânda, deschise pe numele beneficiarilor la Casa de Economii şi Consemnaţiuni, cu care Agenţia Naţionala pentru Ocupare şi Formare Profesională va încheia convenţie în acest scop. ...
(2) Pentru deschiderea de conturi curente personale şi pentru operaţiunile efectuate în acestea nu se percepe comision beneficiarilor de plati compensatorii. ...
(3) Conturile curente personale, purtătoare de dobânda, vor avea un sold minim lunar de 10.000 lei. ...
(4) Pentru sumele de bani aferente plăţilor compensatorii virate în conturile curente personale şi pentru eventualele regularizări ulterioare, Agenţia Naţionala pentru Ocupare şi Formare Profesională va plati Casei de Economii şi Consemnaţiuni un comision de 1%. ...
--------------
Art. 37 a fost repus în vigoare conform RECTIFICĂRII nr. 77 din 16 iunie 2000, publicate în MONITORUL OFICIAL nr. 370 din 9 iulie 2000, care modifică pct. 2 al art. I din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 77 din 16 iunie 2000, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 283 din 22 iunie 2000.
Articolul 38
Abrogat.
--------------
Art. 38 a fost abrogat de pct. 2 al art. I din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 77 din 16 iunie 2000, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 283 din 22 iunie 2000.
Articolul 39
Dreptul beneficiarului la plata compensatorie încetează la data reincadrarii în unitatea din care a fost disponibilizat sau la o alta unitate.
--------------
Art. 39 a fost modificat de pct. 3 al art. I din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 77 din 16 iunie 2000, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 283 din 22 iunie 2000.
Articolul 40
Plăţile compensatorii se suporta din resursele financiare prevăzute la art. 55.
Articolul 41
Abrogat.
--------------
Art. 41 a fost abrogat de pct. 4 al art. I din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 77 din 16 iunie 2000, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 283 din 22 iunie 2000.
Articolul 42
(1) Societăţile comerciale, societăţile şi companiile naţionale, precum şi regiile autonome sau alte unităţi aflate sub autoritatea administraţiei publice centrale sau locale pot acorda persoanelor disponibilizate prin concedieri colective, din fondul de salarii, compensaţii băneşti individuale, în condiţiile şi în cuantumurile prevăzute în contractele colective de muncă. ...
(2) În cursul anului 2000 regiile autonome, societăţile şi companiile naţionale şi unele societăţi comerciale cu capital majoritar de stat, prevăzute în anexele nr. 1 şi 2 la Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 58/2000 privind unele măsuri pentru întărirea disciplinei salariale şi financiare în regiile autonome, societăţile şi companiile naţionale şi în unele societăţi comerciale cu capital majoritar de stat, în anul 2000, nu pot acorda compensaţii băneşti individuale în condiţiile prevăzute la alin. (1). ...
--------------
Art. 42 a fost modificat de pct. 5 al art. I din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 77 din 16 iunie 2000, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 283 din 22 iunie 2000.
Articolul 43
Angajatorii pot acorda cu ocazia disponibilizarii şi alte facilităţi şi drepturi referitoare la disponibilizări prin concedieri colective prevăzute în contractele colective de muncă.
Articolul 44
(1) Salariaţii disponibilizaţi prin concedieri colective beneficiază de ajutor de şomaj şi de alocaţie de sprijin, acordate în condiţiile şi în cuantumul prevăzute de Legea nr. 1/1991 privind protecţia socială a şomerilor şi reintegrarea lor profesională, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. ...
(2) Ajutorul de şomaj se stabileşte la data disponibilizarii, se suspenda pe perioada acordării plăţilor compensatorii şi se pune în plata începând din prima luna după expirarea perioadei pentru care se acordă plati compensatorii, corectat cu toate indexarile acordate potrivit legii, în perioada suspendării. ...
(3) Dreptul la ajutor de şomaj după expirarea perioadei pentru care s-au acordat plati compensatorii încetează dacă în această perioadă au intervenit situaţii care, potrivit prevederilor Legii nr. 1/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, conduc la neacordarea acestui drept. ...
Articolul 45
(1) Persoanele disponibilizate prin concedieri colective beneficiază de vechime în munca în perioada pentru care primesc plati compensatorii, până la reincadrare cu contract individual de muncă sau până la data prezentării dovezilor ca au utilizat sumele potrivit scopului pentru care le-au solicitat. ...
--------------
Alin. (1) al art. 45 a fost modificat de pct. 6 al art. I din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 77 din 16 iunie 2000, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 283 din 22 iunie 2000.
(2) În perioada prevăzută la alin. (1) persoanele disponibilizate prin concedieri colective beneficiază de drepturile de asigurări sociale prevăzute de lege pentru persoanele încadrate în munca, precum şi, dacă este cazul, de pensia de invaliditate. ...
(3) În perioada prevăzută la alin. (1) contribuţia pentru asigurările sociale de sănătate a persoanelor disponibilizate prin concedieri colective se calculează asupra ajutorului de şomaj stabilit în condiţiile art. 44 şi se suporta din bugetul Fondului pentru plata ajutorului de şomaj. ...
Secţiunea a II-a Servicii de preconcediere colectivă şi măsuri active
Articolul 46
(1) În perioada preavizului prevăzut la art. 27, salariaţii sunt obligaţi sa participe la serviciile de preconcediere colectivă realizate de către agenţiile pentru ocupare şi formare profesională judeţene şi a municipiului Bucureşti sau de alţi prestatori de servicii, din sectorul public sau privat, autorizaţi şi selecţionaţi de către acestea în condiţiile legii. ...
(2) În sensul prezentei ordonanţe de urgenţă constituie servicii de preconcediere colectivă, în principal, următoarele activităţi: ...
a) consilierea privind prevederile legale referitoare la protecţia socială a şomerilor şi la reintegrarea lor profesională; ...
b) plasarea pe locurile de muncă vacante existente pe plan local şi instruirea în modalităţi de căutare a unui loc de muncă; ...
c) reorientarea profesională în cadrul sau în afară unităţii angajatoare, inclusiv prin cursuri de instruire de scurta durata; ...
d) sondarea opiniei salariaţilor şi informarea acestora cu privire la măsurile active de combatere a somajului. ...
(3) Pentru realizarea serviciilor de preconcediere colectivă, angajatorii sunt obligaţi sa înştiinţeze în scris, în termen de 3 zile de la aprobarea programelor de restructurare, agenţiile pentru ocupare şi formare profesională judeţene şi a municipiului Bucureşti despre disponibilizările prin concedieri colective, cu menţionarea numărului de personal ce urmează a fi concediat. ...
(4) De serviciile de preconcediere colectivă pot beneficia, la cerere, şi persoanele disponibilizate prin concedieri colective, prevăzute la art. 42. ...
--------------
Alin. (4) al art. 46 a fost introdus de pct. 7 al art. I din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 77 din 16 iunie 2000, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 283 din 22 iunie 2000.
(5) Angajatorii persoanelor prevăzute la alin. (4) vor comunică în scris agenţiilor pentru ocupare şi formare profesională judeţene, respectiv a muncipiului Bucureşti, în termen de 5 zile de la acordarea preavizului, lista cuprinzând persoanele care au solicitat servicii de preconcediere colectivă. ...
--------------
Alin. (5) al art. 46 a fost introdus de pct. 7 al art. I din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 77 din 16 iunie 2000, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 283 din 22 iunie 2000.
Articolul 47
(1) Persoanele disponibilizate prin concedieri colective în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţă beneficiază şi de măsuri active pentru combaterea somajului. ...
(2) În sensul prezentei ordonanţe de urgenţă, prin măsuri active pentru combaterea somajului se înţelege acele măsuri care au ca scop sprijinirea persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă pentru a dobândi statutul de persoana ocupată. ...
(3) Măsurile active pentru combaterea somajului sunt, în principal, următoarele: orientarea profesională, instruirea în modalităţi de căutare a unui loc de muncă, instruirea antreprenoriala şi profesională, înfiinţarea de centre de consultanţa şi dezvoltare de afaceri, sprijin financiar pentru crearea de noi locuri de muncă, inclusiv prin programe de lucrări publice. ...
(4) Măsurile active pentru combaterea somajului mai includ: ...
a) activităţi pregătitoare pentru recrutarea şi instruirea de personal în vederea realizării măsurilor active; ...
b) activităţi de furnizare a serviciilor şi de acordare a asistenţei de specialitate pentru beneficiarii măsurilor active; ...
c) activităţi de evaluare a măsurilor active. ...
Articolul 48
Măsurile active se realizează de către agenţiile pentru ocupare şi formare profesională judeţene şi a municipiului Bucureşti, precum şi de către alţi prestatori de servicii din sectorul public sau privat, autorizaţi şi selecţionaţi de către acestea în condiţiile legii.
Articolul 49
Prefecturile şi autorităţile administraţiei publice locale au obligaţia de a sprijini realizarea serviciilor de preconcediere colectivă şi a programelor de măsuri active pentru combaterea somajului.
Articolul 50
(1) Pentru aducerea la îndeplinire a prevederilor art. 48 Agenţia Naţionala pentru Ocupare şi Formare Profesională va utiliza sursele aferente din bugetul Fondului pentru plata ajutorului de şomaj, precum şi alte surse atrase, în condiţiile legii, în acest scop. ...
(2) Campania de sondare şi informare a opiniei publice privind realizarea măsurilor active de combatere a somajului, prevăzute în prezenta ordonanţă de urgenţă, se va face din sursele menţionate la alin. (1). ...
Secţiunea a III-a Abrogată
--------------
Secţiunea a III-a din Cap. IV a fost abrogată de pct. 8 al art. I din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 77 din 16 iunie 2000, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 283 din 22 iunie 2000.
Articolul 51
Abrogat.
--------------
Art. 51 a fost abrogat de pct. 8 al art. I din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 77 din 16 iunie 2000, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 283 din 22 iunie 2000.
Articolul 52
Abrogat.
--------------
Art. 52 a fost abrogat de pct. 8 al art. I din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 77 din 16 iunie 2000, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 283 din 22 iunie 2000.
Articolul 53
Abrogat.
--------------
Art. 53 a fost abrogat de pct. 8 al art. I din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 77 din 16 iunie 2000, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 283 din 22 iunie 2000.
Articolul 54
Abrogat.
--------------
Art. 54 a fost abrogat de pct. 8 al art. I din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 77 din 16 iunie 2000, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 283 din 22 iunie 2000.
Capitolul V Finanţarea plăţilor compensatorii şi a serviciilor de preconcediere colectivă
Articolul 55
(1) Resursele financiare pentru finanţarea plăţilor compensatorii şi a serviciilor de preconcediere colectivă se constituie din: ...
a) o cota de până la 25% din veniturile provenind din contribuţia de 5% datorată de agenţii economici potrivit prevederilor Legii nr. 1/1991 privind protecţia socială a şomerilor şi reintegrarea lor profesională, republicată, cu completările şi modificările ulterioare; ...
b) alte surse financiare, inclusiv din finanţare externa, în condiţiile legii. ...
(2) Resursele financiare de la alin. (1) se prevăd, se aproba, se evidenţiază şi se urmăresc distinct în cadrul capitolului de venituri al bugetului Fondului pentru plata ajutorului de şomaj. ...
Articolul 56
(1) Din resursele financiare prevăzute la art. 55 se efectuează cheltuieli pentru plati compensatorii şi pentru serviciile de preconcediere colectivă realizate de prestatori de servicii din sectorul public sau privat, mixt sau cooperatist, autorizaţi şi selecţionaţi în condiţiile legii, de către serviciile descentralizate ale Agenţiei Naţionale pentru Ocupare şi Formare Profesională. ...
(2) Cheltuielile destinate plăţilor compensatorii includ sumele necesare pentru transmiterea drepturilor. ...
(3) Cheltuielile se prevăd, se aproba, se evidenţiază şi se urmăresc distinct în cadrul capitolului de cheltuieli al bugetului Fondului pentru plata ajutorului de şomaj. ...
Articolul 57
Încasarea veniturilor şi efectuarea cheltuielilor prevăzute la art. 55 şi 56 se realizează în condiţiile prevederilor legislaţiei privind administrarea fondurilor publice.
Articolul 58
Pentru anul 1999, în aplicarea prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă se autorizează Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale, cu avizul Ministerului Finanţelor, sa introducă modificările corespunzătoare în structura şi în volumul bugetului Fondului pentru plata ajutorului de şomaj.
Articolul 59
În situaţii justificate, în cursul execuţiei bugetare, pentru asigurarea necesarului de cheltuieli prevăzute la art. 56 din prezenta ordonanţă de urgenţă Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale, cu avizul Ministerului Finanţelor, poate aproba majorarea veniturilor şi a cheltuielilor cu aceasta destinaţie în cadrul bugetului Fondului pentru plata ajutorului de şomaj, cu menţinerea echilibrului bugetar aprobat prin lege.
Capitolul VI Dispoziţii tranzitorii şi finale
Articolul 60
(1) Constituie contravenţii următoarele fapte, dacă nu au fost săvârşite în astfel de condiţii încât să fie considerate, potrivit legii penale, infracţiuni, şi se sancţionează după cum urmează: ...
a) încălcarea prevederilor art. 25 şi 32 se sancţionează cu amendă de la 10.000.000 lei la 15.000.000 lei; ...
--------------
Litera a) a alin. (1) al art. 60 a fost modificată de pct. 9 al art. I din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 77 din 16 iunie 2000, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 283 din 22 iunie 2000.
b) încălcarea prevederilor art. 29 alin. (1), art. 30, art. 31 şi ale art. 46 alin. (3) se sancţionează cu amendă de la 5.000.000 lei la 10.000.000 lei. ...
(2) Constatarea şi sancţionarea contravenţiilor prevăzute la alin. (1) se fac de către organele de control ale Agenţiei Naţionale pentru Ocupare şi Formare Profesională. ...
(3) Prevederile prezentului articol se completează cu dispoziţiile Legii nr. 32/1968 privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor, cu modificările ulterioare, cu excepţia art. 25-27. ...
Articolul 61
Abrogat.
--------------
Art. 61 a fost abrogat de pct. 10 al art. I din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 77 din 16 iunie 2000, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 283 din 22 iunie 2000.
Articolul 62
Abrogat.
--------------
Art. 62 a fost abrogat de pct. 10 al art. I din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 77 din 16 iunie 2000, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 283 din 22 iunie 2000.
Articolul 63
Legea nr. 1/1991 privind protecţia socială a şomerilor şi reintegrarea lor profesională, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 257 din 14 septembrie 1994, cu modificările şi completările ulterioare, se modifica şi se completează după cum urmează:
1. La alineatul (2) al articolului 20 se introduce litera f) cu următorul cuprins:
"f) pe perioada pentru care titularul primeşte plati compensatorii."
2. La alineatul (1) al articolului 24 literele e) şi f) vor avea următorul cuprins:
"e) acoperirea cheltuielilor privind plăţile compensatorii ce se acordă salariaţilor ale căror contracte individuale de muncă vor fi desfăcute ca urmare a concedierilor colective;
f) acoperirea cheltuielilor privind realizarea măsurilor active pentru combaterea somajului." ...
3. abrogat.
--------------
Pct. 3 al art. 63 a fost abrogat de pct. 10 al art. I din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 77 din 16 iunie 2000, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 283 din 22 iunie 2000.
Articolul 64
(1) Articolul 4 din Legea nr. 145/1998 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Ocupare şi Formare Profesională se completează cu litera h) care va avea următorul cuprins: ...
"h) aproba programele de restructurare şi proiectele de fezabilitate, în vederea acordării de credite, pentru societăţile comerciale la care acţionarii sunt persoane fizice sau juridice, altele decât statul, şi care deţin drepturi de proprietate asupra unui pachet de acţiuni reprezentând mai mult de două treimi din totalul drepturilor de vot în adunarea generală."
(2) Pentru realizarea atribuţiilor prevăzute la alin. (1) se vor modifica în mod corespunzător statutul şi organigrama Agenţiei Naţionale pentru Ocupare şi Formare Profesională. ...
Articolul 65
În termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale va elabora şi va supune spre aprobare Guvernului norme metodologice de aplicare.
Articolul 66
(1) La data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă se abroga actele normative cuprinse în anexa la lit. A, precum şi orice alte dispoziţii contrare. ...
(2) Anexa face parte integrantă din prezenta ordonanţă de urgenţă. ...
PRIM-MINISTRU
RADU VASILE
Contrasemnează:
---------------
Ministrul muncii
şi protecţiei sociale,
Alexandru Athanasiu
Ministrul finanţelor,
Decebal Traian Remes
Anexă
A. ACTE NORMATIVE CARE SE ABROGA
1. Hotărârea Guvernului nr. 838/1995 privind condiţiile pentru acordarea compensaţiilor care nu se supun impozitului pe salarii, acordate salariaţilor disponibilizaţi cu ocazia restructurării agenţilor economici cu capital majoritar privat, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 245 din 26 octombrie 1995.
2. Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 9/1997 cu privire la unele măsuri de protecţie pentru persoanele ale căror contracte individuale de muncă vor fi desfăcute ca urmare a concedierilor colective efectuate în procesul de restructurare, închidere operaţională a activităţii, privatizare sau lichidare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 64 din 15 aprilie 1997, aprobată şi modificată prin Legea nr. 108/1997, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 132 din 26 iunie 1997, modificată şi completată prin Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 52/1998, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 496 din 22 decembrie 1998, aprobată şi modificată prin Legea nr. 103/1999, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 273 din 16 iunie 1999.
3. Hotărârea Guvernului nr. 58/1999 privind aprobarea Normelor pentru aplicarea prevederilor Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 9/1997 cu privire la unele măsuri de protecţie pentru persoanele ale căror contracte individuale de muncă vor fi desfăcute ca urmare a concedierilor colective efectuate în procesul de restructurare, închidere operaţională a activităţii, privatizare sau lichidare, aprobată şi modificată prin Legea nr. 108/1997, modificată şi completată prin Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 52/1998, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 57 din 9 februarie 1999.
4. Ordonanţa Guvernului nr. 22/1997 privind unele măsuri de protecţie ce se acordă personalului din industria miniera şi din activităţile de prospecţiuni şi explorări geologice, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 200 din 20 august 1997, aprobată şi modificată prin Legea nr. 216/1997, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 372 din 22 decembrie 1997, completată şi modificată prin Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 68/1998, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 515 din 30 decembrie 1998.
5. Articolul 32 alin. (2), (3), (4) şi (5) din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societăţilor comerciale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 381 din 29 decembrie 1997, aprobată prin Legea nr. 44/1998, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 88 din 25 februarie 1998, cu modificările şi completările ulterioare, modificată şi completată prin Legea nr. 99/1999 privind unele măsuri pentru accelerarea reformei economice, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 236 din 27 mai 1999.
B. ACTE NORMATIVE CE SE VOR ABROGA DUPĂ APLICAREA PREVEDERILOR ART. 62 DIN PREZENTA ORDONANŢA DE URGENTA
1. Ordonanţa Guvernului nr. 69/1998 privind unele măsuri de protecţie pentru personalul al cărui contract individual de muncă va fi desfăcut ca urmare a concedierilor colective determinate de reorganizarea Societăţii Naţionale a Căilor Ferate Române, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 314 din 27 august 1998.
2. Hotărârea Guvernului nr. 668/1998 privind aprobarea Normelor de aplicare a Ordonanţei Guvernului nr. 69/1998 privind unele măsuri de protecţie pentru personalul al cărui contract individual de muncă va fi desfăcut ca urmare a concedierilor colective determinate de reorganizarea Societăţii Naţionale a Căilor Ferate Române, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 375 din 1 octombrie 1998.
3. Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 36/1998 privind unele măsuri de protecţie pentru personalul al cărui contract individual de muncă va fi desfăcut ca urmare a concedierilor colective determinate de reorganizarea Regiei Autonome de Electricitate "Renel", Regiei Autonome a Gazelor Naturale "Romgaz" Mediaş şi a Regiei Autonome a Petrolului "Petrom" Bucureşti, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 437 din 18 noiembrie 1998.
4. Hotărârea Guvernului nr. 127/1999 pentru aprobarea Normelor de aplicare a Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 36/1998 privind unele măsuri de protecţie pentru personalul al cărui contract individual de muncă va fi desfăcut ca urmare a concedierilor colective determinate de reorganizarea Regiei Autonome de Electricitate "Renel", Regiei Autonome a Gazelor Naturale "Romgaz" Mediaş şi a Regiei Autonome a Petrolului "Petrom" Bucureşti, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 93 din 4 martie 1999.
5. Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 4/1999 privind unele măsuri de protecţie pentru personalul al cărui contract individual de muncă va fi desfăcut ca urmare a concedierilor colective determinate de reorganizarea Regiei Naţionale a Pădurilor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 57 din 9 februarie 1999.
6. Hotărârea Guvernului nr. 367/1999 privind aprobarea Normelor pentru aplicarea prevederilor Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 4/1999 privind unele măsuri de protecţie pentru personalul al cărui contract individual de muncă va fi desfăcut ca urmare a concedierilor colective determinate de reorganizarea Regiei Naţionale a Pădurilor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 226 din 21 mai 1999.
-----------