STANDARDE din 10 ianuarie 2007de autorizare de funcționare provizorie a unitaților de învățământ preuniversitar
EMITENT
  • GUVERNUL
  • Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 38 din 18 ianuarie 2007 Notă
    Aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 21 din 10 ianuarie 2007, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 38 din 18 ianuarie 2007.

    Standardul reprezintă descrierea cerințelor formulate în termeni de reguli sau rezultate, care definesc nivelul minim obligatoriu de realizare a unei activități de educație.
    Standardele de autorizare sunt standarde naționale, care se aplică învățământului preuniversitar de stat și particular, și se referă la domeniile prevăzute de art. 10 din Ordonanța de Urgenta a Guvernului nr. 75/2005, aprobată cu completări și modificări prin Legea nr. 87/2006. Pentru fiecare domeniu sunt definite subdomenii, pentru fiecare subdomeniu sunt formulați indicatori, iar la fiecare indicator sunt definiți descriptori. Descriptorii sunt enunțuri care stabilesc, în mod concret și observabil, cerințele minime pe care organizația furnizoare de educație trebuie să le îndeplinească, pentru fiecare indicator, în vederea obținerii autorizării de funcționare provizorii.
    Domeniul: A. Capacitatea instituțională; criteriul: a) structurile instituționale, administrative și manageriale

    Subdomenii
     

    Indicatori de
    performanță

    Descriptori
     

     

    1. Management
    strategic
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     

    1.1. Existența, structura
    și conținutul documentelor
    proiective (proiectul de
    dezvoltare și planul de
    implementare).
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     

    1.1.1. Existența unui proiect de dezvoltare pe termen mediu
    (3-5 ani) pentru organizația furnizoare de educație numit
    "proiect de dezvoltare instituțională", "plan de dezvoltare
    școlară", "plan de acțiune al școlii", sau care poarta
    orice alt nume admis pentru acest tip de document.

    1.1.2. Respectarea structurii de ansamblu a proiectului de
    dezvoltare instituțională: misiune; viziune; ținte
    strategice; diagnoză /analiza de nevoi; motivarea
    necesității, fezabilității și oportunității; indicatori de
    realizare; mecanisme de evaluare și asigurare a calității.

    1.1.3. Fundamentarea proiectului de dezvoltare pe analiza
    contextului socio-economic și cultural în care va funcționa
    organizația furnizoare de educație. Pentru organizațiile
    furnizoare de educație care fac parte din învățământul
    profesional și tehnic, proiectul de dezvoltare se
    fundamentează pe planul local de acțiune pentru
    învățământ - PLAI și cu planul regional de acțiune pentru
    învățământ - PRAI.

    1.1.4. Formularea clară a viziunii (imaginea a ceea ce își
    dorește unitatea de învățământ să realizeze în viitor) și
    a misiunii asumate de organizația respectivă (prezentarea
    sintetică a rațiunii de a fi și a modalităților esențiale
    de realizare a viziunii formulate).

    1.1.5. Definirea unor scopuri/ținte strategice care care vor
    fi atinse în perioada de aplicare a proiectului de
    dezvoltare.

    1.1.6. Concordanța viziunii, misiunii și tintelor strategice
    cu tipul organizației furnizoare de educație și cu forma și
    nivelul de educație la care aceasta funcționează.

    1.1.7. Motivarea necesității, fezabilității și a
    oportunitatii proiectului de dezvoltare.

    1.1.8. Definirea etapelor în realizarea proiectului de
    dezvoltare și a principalelor clase de resurse necesare
    pentru realizarea proiectului.

    1.1.9. Enunțarea indicatorilor de realizare și a
    modalitatilor de evaluare a atingerii tintelor propuse.

    1.1.10. Definirea mecanismelor de asigurare a calității

    1.1.11. Elaborarea, pe baza proiectului de dezvoltare, a
    planului operațional / planului de implementare a
    proiectului pentru primul an în care proiectul de
    dezvoltare se aplică. Planul operațional va cuprinde
    programe sau acțiuni. Pentru flecare program / acțiune sunt
    precizate: obiectivele (definite în termeni de rezultate
    așteptate), resursele (umane, materiale, financiare, de
    informație, de timp, de expertiză etc.) utilizate,
    termenele de realizare, responsabilitățile precum și
    indicatorii de realizare (reperele observabile ale
    atingerii obiectivelor propuse).

    1.1.12. Prezentarea bugetului (estimat) necesar pentru
    realizarea proiectului de dezvoltare și a bugetului
    (detaliat) pentru programele / acțiunile cuprinse în planul
    operațional pentru primul an de funcționare. Adecvarea
    acestuia la dezvoltarea preconizată a unității de învățământ

    1.1.13. Existența, în proiectul de dezvoltare și în planul
    operațional a elementelor de dezvoltare a unui învățământ
    incluziv (de asigurare a egalității de șanse în educație și
    de sprijinire a elevilor din grupuri sociale defavorizate,
    respectiv a celor cu cerințe educaționale speciale).

    1.2. Organizarea interna
    a unității de
    învățământ
     
     
     
     

    1.2.1 Existența unei organigrame a organizației furnizoare
    de educație, cu linii clare de decizie, comunicare și
    raportare.

    1.2.2. Elaborarea "fișei postului" pentru toate posturile
    prevăzute în organigramă ~ conform modelelor stabilite prin
    prevederile legislației în vigoare.

    1.3. Existența și
    funcționarea sistemului
    de comunicare internă
    și externă
     
     
     
     
     
     
     
     
     

    1.3.1. Definirea sistemului de comunicare formală interna cu
    personalul propriu și cu elevii.

    1.3.2. Definirea sistemului de comunicare formală externa cu
    părinții , angajatorii și cu alte institutii și grupuri
    semnificative de interes.

    1.3.3. Definirea sistemului de comunicare instituțională cu
    alte înstituții și organizații cu rol în conceperea,
    furnizarea și evaluarea serviciilor educaționale oferite.

    1.3.4. Definirea modalităților de promovare a ofertei
    educaționale.

    2. Management
    operational
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     

    2.1. Functionarea curenta
    a unității de invatamant

    2.1.1. Existenta unui proiect de regulament intern de
    functionare.

    2.2. Existenta și
    functionarea sistemului
    de gestionare a
    informatiei;
    inregistrarea,
    prelucrarea și utilizarea
    datelor și informațiilor

    2.2.1. Existenta sistemului de gestionare a informatiei și de
    înregistrare, prelucrare și utilizare a datelor și
    informațiilor.

    2.2.2. Cunoasterea procedurilor de siguranță și
    confidentialitate în activitatea de colectare, prelucrare și
    utilizare a informatiei.

    2.3. Asigurarea
    serviciilor medicale
    pentru elevi
     

    2.3.1. Asigurarea serviciilor medicale pentru elevi.

    2.3.2. Evidentierea procedurilor de asigurare a serviciilor
    medicale de urgenta.

    2.4. Asigurarea
    securitatii tuturor celor
    implicati în activitatea
    scolara, în timpul
    desfășurării programului
     
     
     
     
     
     
     

    2.4.1. Proiectarea unui sistem de asigurare a securitatii
    tuturor celor implicati în activitatea scolara, în timpul
    desfășurării programului (paza proprie, acorduri/contracte
    cu firme specializate, cu jandarmeria sau cu politia).

    2.4.2. Proiectarea sistemelor de sănătate și securitate a
    muncii și de PSI prevăzute de legislatia în vigoare pentru
    activitățile desfășurate în tipul respectiv de organizație.

    2.4.3. Evidentierea procedurii de inscriere a elevilor și
    personalului angajat într-un sistem de asigurări oferit de
    o institutie abilitata (facultativ)

    2.5. Asigurarea
    serviciilor de orientare
    și consiliere pentru
    elevi

    Nu se evalueaza la autorizare
     
     
     

    Domeniul: A. Capacitatea instituțională; criteriul: b) baza materială

    Subdomenii
     

    Indicatori de
    performanță

    Descriptori
     

     

    1. Spatii
    scolare
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     

    1.1. Existenta și
    caracteristicile
    spatiilor scolare
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     

    1.1.1. Existenta spatiilor scolare în care va functiona
    unitatea de invatamant (proprii și/sau inchiriate, concesio-
    nate, în comodat sau deținute sub orice alta forma legala).

    1.1.2. Adecvarea numarului salilor de clasa, al laboratoa-
    relor, al atelierelor/fermelor scolare, al salilor de
    demonstratie etc. la planul de scolarizare prognozat.

    1.1.3. Adecvarea tipului laboratoarelor, al cabinetelor, al
    atelierelor/fermelor scolare, al salilor de demonstratie etc.
    la nivelul de scolarizare și profilul unității de invatamant,
    disciplinele/modulele cuprinse în planul de invatamant.

    1.1.4. Adecvarea tipului laboratoarelor, al cabinetelor, al
    atelierelor/fermelor scolare, al salilor de demonstratie etc.
    la disciplinele/modulele cuprinse în planul de invatamant

    1.1.5. Respectarea, în spatiile scolare deținute, a Normelor
    de igiena privind unitatile pentru ocrotirea, educarea și
    instruirea copiilor și tinerilor, conform legislației în
    vigoare (norme generale și specifice)

    1.2. Dotarea spatiilor
    scolare

    1.2.1. Respectarea, în spatiile scolare deținute, a
    normativelor de dotare, conform legislației în vigoare

    1.3. Accesibilitatea
    spatiilor scolare
     
     
     

    1.3.1. Accesibilitatea spatiilor scolare pentru toți elevii,
    inclusiv pentru cei cu nevoi speciale

    1.3.2. Localizarea usoara a spatiilor scolare prin
    semnalizarea lor corespunzătoare.

    2. Spatii
    adminis-
    trative
     
     
     
     

    2.1. Existenta,
    caracteristicile și
    functionalitatea
    spatiilor administrative
     
     
     

    2.1.1. Existenta spatiilor administrative (proprii și/sau
    inchiriate, concesionate, în comodat sau deținute sub orice
    alta forma legala) în cadrul unității de invatamant

    2.1.2. Organizarea și dotarea spatiilor administrative
    corespunzător tipului de activitate, inclusiv cu telefon,
    fax, copiator, computer cu imprimanta

    3. Spatii
    auxiliare
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     

    3.1. Existenta,
    caracteristicile și
    functionalitatea
    spatiilor auxiliare
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     

    3.1.1. Existenta spatiilor auxiliare - sali de mese,
    dormitoare, vestiare, bucatarie, spalatorie (proprii și/sau
    inchiriate, concesionate, în comodat sau deținute sub orice
    alta forma legala) corelate cu proiectul de dezvoltare
    instituțională și cu planul de actiune al scolii.

    3.1.2. Corelarea spatiilor auxiliare cu planul de invatamant,
    cu numărul elevilor și cu tipul, nivelul și forma de
    invatamant.

    3.1.3. Existenta spatiilor sanitare și dotarea lor în
    conformitate cu Normele de igiena privind unitatile pentru
    ocrotirea, educarea și instruirea copiilor și tinerilor,
    conform legislației în vigoare (norme generale și specifice).

    3.1.4. Existenta unui spatiu propriu destinat bibliotecii
    scolare/centrului de informare și documentare sau a unui
    acord privind utilizarea bibliotecii unei alte unități de
    invatamant.

    3.1.5. Respectarea, în spatiile auxiliare, a Normelor de
    igiena privind unitatile pentru ocrotirea, educarea și
    instruirea copiilor și tinerilor (norme specifice), conform
    legislației în vigoare.

    3.1.6. Respectarea, în spatiile auxiliare, a normativelor de
    dotare, conform legislației în vigoare.

    3.2. Accesibilitatea
    spatiilor auxiliare
     
     
     

    3.2.1. Accesibilitatea spatiilor auxiliare pentru toți elevii
    inclusiv pentru cei cu nevoi speciale

    3.2.2. Localizarea usoara a spatiilor auxiliare prin
    semnalizarea lor corespunzătoare.

    3.3. Utilizarea spatiilor
    scolare

    Nu se evalueaza la autorizare
     

    4.Materialele
    și mijloacele
    de invatamant
    auxiliarele
    curriculare
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     

    4.1. Dotarea cu mijloace
    de invatamant și cu
    auxiliare curriculare
     
     
     
     
     

    4.1.1. Adecvarea mijloacelor de invatamant și a auxiliarelor
    curriculare deținute la planul de scolarizare prognozat, la
    nivelul de scolarizare, la profilul și la specializarile/
    calificarile profesionale existente în oferta educationala.

    4.1.2. Respectarea, în dotarea cu mijloace de invatamant și
    auxiliare curriculare, a normativelor de dotare, conform
    legislației în vigoare.

    4.2. Existenta și
    dezvoltarea fondului
    bibliotecii
    scolare/centrului de
    documentare și informare
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     

    4.2.1. Concordanta fondului bibliotecii scolare/centrului de
    documentare și informare cu normativul de dotare minimala
    prevăzut de Regulamentul de organizare și functionare a
    bibliotecii scolare

    4.2.2. Adecvarea fondului bibliotecii scolare/centrului de
    documentare și informare la numărul de elevi estimat, la
    nivelul de scolarizare, la profilul
    și la specializarile/calificarile profesionale oferite.

    4.2.3. Existenta, în biblioteca scolii/în centrul de
    documentare și informare, a cate unui exemplar de manual
    alternativ aprobat, pentru fiecare disciplina din planul de
    invatamant al primului an de studiu sau suporturi de
    curs pentru fiecare disciplina/modul din planul de invatamant
    al primului an de studiu.

    4.3. Dotarea cu
    tehnologie informatica și
    de comunicare
     
     
     

    4.3.1. Existenta tehnologiei informatice și de comunicare (o
    retea functionala de minimum 6 calculatoare) - cu excepția
    nivelului prescolar.

    4.3.2. Existenta conectarii la Internet a retelei de
    calculatoare.

    4.4. Accesibilitatea
    echipamentelor,
    materialelor, mijloacelor
    de invatamant și
    auxiliarelor curriculare
     
     

    4.4.1. Accesul elevilor la mijloacele de invatamant, auxilia-
    rele curriculare, la biblioteca/centru de informare, la
    tehnologia informatica și de comunicare.

    4.4.2. Accesul personalului, în interesul unității de
    invatamant, la telefon, fax, copiator, computer cu scanner
    și imprimanta.

    5. Documente
    scolare
     
     
     
     
     
     

    5.1. Procurarea și
    utilizarea documentelor
    scolare și a actelor de
    studii
     
     
     
     

    5.1.1. Adecvarea documentelor scolare care urmeaza a fi
    achiziționate în conformitate cu normativele în vigoare, la
    numărul prognozat al elevilor, la nivelul de scolarizare, la
    profilul și la specializarile/calificarile profesionale
    existente în oferta educationala.

    5.1.2. Existenta, în bugetul primului an de functionare, a
    liniei bugetare destinata achizitiei documentelor scolare.

    Domeniul: A. Capacitatea instituțională; criteriul: c) resurse umane
    Subdomenii Indicatori de performanță Descriptori
    1. Managemen- tul personalului 1.1. Managementul personalului didactic și de conducere 1.1.1. Indeplinirea, de către personalul de conducere identificat, selectat și angajat, a condițiilor de numire prevăzute de Legea Învățământului, precum și de Statutul personalului didactic.
    1.1.2. Constituirea cel puțin a unui organism colectiv de conducere, dintre cele prevăzute de legislatia în vigoare.
    1.1.3. Stabilirea, în statul de functiuni, a necesarului de cadre didactice pentru functionarea institutiei de invatamant corelat cu planul de scolarizare prognozat, de nivelul de scolarizare, de profilul și de specializarile/calificarile profesionale existente în oferta educationala.
    1.1.4. Acoperirea cu personal didactic calificat este de minim 85%.
    1.1.5. Proportia cadrelor didactice cu norma de baza în unitatea de invatamant este în conformitate cu reglementarile legale în vigoare, indiferent de subsistemul de invatamant, de stat sau particular.
    1.1.6. Existenta angajamentelor scrise privind incadrarea cadrelor didactice care vor functiona în unitatea de invatamant.
    1.2. Managementul personalului didactic auxiliar și al personalului nedidactic 1.2.1. Stabilirea, în statul de functiuni, a necesarului de personal didactic auxiliar și personal nedidactic necesar funcționarii institutiei de invatamant, în functie de planul de scolarizare prognozat, de nivelul de scolarizare, de profilul și de specializarile/calificarile profesionale existente în oferta educationala.
    1.2.2. Asigurarea necesarului de personal didactic auxiliar și de personal nedidactic calificat în conformitate cu prevederile statutului personalului didactic și ale celorlalte acte normative în vigoare.

    Domeniul: B. Eficacitate educațională; criteriul: a) conținutul programelor de studiu
    Subdomenii Indicatori de performanță Descriptori
    1. Oferta educationala 1.1. Definirea și promovarea ofertei educationale 1.1.1. Existenta unei oferte educationale, care cuprinde nivelurile și formele de invatamant în care se face scolarizare, specializarile/calificarile obtinute de absolventi, resursele educationale (umane și materiale) puse la dispoziție pentru activitățile curriculare și extracurriculare, programul scolii și facilitatile puse la dispoziția elevilor etc.
    1.1.2. Adecvarea ofertei educationale la contextul socio-economic și cultural în care va functiona școala, la proiectul de dezvoltare, la planul operational pentru primul an de functionare, la dotarea existenta și la personalul prognozat.
    1.1.3. Definirea explicita, în proiectul de dezvoltare sau în alte documente, a modalitatilor de promovare a ofertei educationale.
    1.2. Existenta parteneriatelor cu reprezentanti ai comunității Nu se evalueaza la autorizare
    2. Curriculum 2.1. Proiectarea curriculumului 2.1.1. Utilizarea curriculumului național sau alternativ aprobat de Ministerul Educatiei și Cercetarii pentru fiecare nivel de scolarizare, profil și specializare/calificare profesionala din oferta scolii.
    2.1.2. Existenta strategiei de dezvoltare-proiectare a curriculum-ului la decizia scolii/curriculum-ului în dezvoltare locala pentru fiecare nivel de scolarizare, profil și specialitate/calificare profesionala din oferta scolii.
    2.2. Realizarea curriculum-ului Nu se evalueaza la autorizare

    Domeniul: B. Eficacitate educațională; criteriul: b) rezultatele învățării
    Subdomenii Indicatori de performanță Descriptori
    1. Perfor- mantele scolare 1.1. Evaluarea rezultatelor scolare 1.1.1. Existenta unei prognoze privind rezultatele la invatatura, pentru primii 3-5 ani de functionare. Prognoza poate fi inclusa în proiectul de dezvoltare.
    1.1.2. Existenta unei prognoze privind traiectul scolar și/sau profesional al viitorilor absolventi. Prognoza poate fi inclusa în proiectul de dezvoltare.
    1.1.3. Existenta unei strategii de urmărire a evolutiei performantelor scolare utilizand sistemul național de indicatori privind educatia.
    1.1.4. Existenta unei strategii de urmărire a evolutiei scolare și profesionale a absolventilor.
    2. Performan- tele extra- scolare 2.1. Evaluarea rezultatelor la activitățile extracurriculare (extra-clasa și extra-scolare) 2.1.1. Existenta unei prognoze privind rezultatele la anumite activități extracurriculare prezente în oferta scolii și care contribuie la definirea personalitatii acesteia, pentru primii 3-5 ani de functionare. Prognoza poate fi inclusa în proiectul de dezvoltare.

    Domeniul: B. Eficacitate educațională; criteriul: c) activitatea de cercetare științifică sau metodică, după caz

    Subdomeniu
     

    Indicator de
    performanță

    Descriptori
     

     

    1.Activitatea
    stiintifica
    și metodica
     
     
     
     

    1.1. Activitatea
    stiintifica

    Nu se evalueaza la autorizare
     

    1.2. Activitatea metodica
    a cadrelor didactice
     
     

    1.2.1. Stabilirea colectivelor de catedra și a comisiilor
    metodice cere vor fi constituite la nivelul scolii,
    proportional cu planul de scolarizare prognozat și cu numărul
    cadrelor didactice.

    Domeniul: B. Eficacitate educațională; criteriul: d) activitatea financiară a organizației
    Subdomeniu Indicator de performanță Descriptori
    1.Activitatea financiară 1.1. Constituirea bugetului scolii 1.1.1. Constituirea bugetului unității de invatamant, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, indicandu-se sursele de finanțare.
    1.1.2. Adecvarea bugetului prognozat la proiectul de dezvoltare a unității de invatamant.
    1.2. Execuția bugetară 1.2.1. Asigurarea activităților financiar-contabile, de control și de audit financiar cu personal propriu sau prin achizitionarea serviciilor de specialitate.

    Domeniul: C. Managementul calității; criteriul: a) strategii și proceduri pentru asigurarea calității

    Subdomenii
     

    Indicatori de
    performanță

    Descriptori
     

     

    1. Auto-
    evaluarea
    institu-
    tionala

    1.1. Existenta și
    aplicarea procedurilor
    de autoevaluare
    instituțională

    1.1.1. Existenta procedurilor de autoevaluare instituțională
    care respecta prevederile legale.
     
     

    2. Managemen-
    tul calității
    la nivelul
    organizației
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     

    2.1. Existenta și
    aplicarea procedurilor
    interne de asigurare a
    calității
     
     
     
     
     
     

    2.1.1. Existenta procedurilor de monitorizare și evaluare a
    calității procesului educational.

    2.1.2. Prezenta, în organismele colective de conducere, a
    reprezentantilor purtatorilor majori de interes din școala și
    din comunitate, conform reglementarilor legale în vigoare.

    2.1.3. Existenta procedurilor de colectare regulata a
    feed-back-ului din partea elevilor și a altor factori
    interesati interni și externi.

    2.2. Dezvoltarea
    profesionala a
    personalului
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     

    2.2.1. Existenta strategiei de dezvoltare manageriala a
    personalului de conducere, corelata cu proiectul de
    dezvoltare, cu planul operational al scolii pentru primul an
    de functionare și cu oferta educationala a scolii.

    2.2.2. Existenta strategiei de formare/dezvoltare a
    personalului didactic, corelata cu proiectul de dezvoltare,
    cu planul operational al scolii pentru primul an de
    functionare și cu oferta educationala a scolii.

    2.2.3. Existenta strategiei de formare/dezvoltare a
    personalului didactic auxiliar și nedidactic, corelata cu
    proiectul de dezvoltare, cu planul operational al scolii
    pentru primul an de functionare și cu oferta
    educationala a scolii.

    Domeniul: C. Managementul calității; criteriul: b) proceduri privind inițierea, monitorizarea și revizuirea periodica a programelor și activităților desfășurate
    Subdomeniu Indicator de performanță Descriptori
    1. Revizuirea periodica a ofertei scolii 1.1. Revizuirea ofertei educationale și a proiectului de dezvoltare 1.1.1. Prevederea procedurilor interne (modalități, termene și responsabilității) prin care rezultatele evaluării și monitorizarii calității, ale autoevaluarii instituționale și ale evaluării rezultatelor invatarii pot duce la revizuirea ofertei educationale și la modificarea proiectului de dezvoltare.
    1.1.2. Existenta unor proceduri interne adecvate de identificare a punctelor tari și a celor slabe, a oportunitatilor și amenintarilor.

    Domeniul: C. Managementul calității; criteriul: c) proceduri obiective și transparente de evaluare a rezultatelor învățării
    Subdomeniu Indicator de performanță Descriptori
    1.Optimizarea procedurilor de evaluare a invatarii 1.1.Existenta și aplicarea procedurilor de optimizare a evaluării invatarii Nu se evalueaza la autorizare

    Domeniul: C. Managementul calității; criteriul: d) proceduri de evaluare periodică a calității corpului profesoral
    Subdomeniu Indicator de performanță Descriptori
    1. Evaluarea calității corpului profesoral 1.1. Evaluarea calității activității corpului profesoral 1.1.1. Existenta criteriilor, metodologiei și instrumentelor de evaluare periodica a personalului didactic.

    Domeniul: C. Managementul calității; criteriul: e) accesibilitatea resurselor adecvate învățării
    Subdomeniu Indicator de performanță Descriptori
    1.Optimizarea accesului la resursele educationale 1.1. Optimizarea accesului la resursele educationale Nu se evalueaza la autorizare

    Domeniul: C. Managementul calității; criteriul: f) baza de date actualizată sistematic, referitoare la asigurarea internă a calității
    Subdomeniu Indicator de performanță Descriptori
    1. Constitui- rea și actualizarea bazei de date 1.1. Constituirea bazei de date a unității de invatamant 1.1.1. Prezentarea proiectului bazei de date în care vor fi incluse toate datele și informațiile necesare funcționarii și dezvoltării organizației, precum și raportarii la nivel național și local.
    1.1.2. Cuprinderea, în proiectul bazei de date, a campurilor referitoare la rezultatele autoevaluarii, ale monitorizarii și ale evaluării externe.

    Domeniul: C. Managementul calității; criteriul: g) transparența informațiilor de interes public cu privire la programele de studii și, după caz, certificatele, diplomele și calificările oferite

    Subdomeniu
     

    Indicator de
    performanță

    Descriptori
     

     

    1. Asigurarea
    accesului la
    informatie al
    persoanelor
    și insti-
    tutiilor
    interesate

    1.1. Asigurarea accesului
    la oferta educationala a
    scolii
     
     
     
     

    1.1.1. Existenta materialelor promotionale privind oferta
    educationala, pe suport convențional și electronic.

    1.1.2. Proiectarea unor structuri special desemnate pentru
    activitatea de relatii publice.
     
     

    Domeniul: C. Managementul calității; criteriul: h) funcționalitatea structurilor de asigurare a calității informației, conform legii
    Subdomeniu Indicator de performanță Descriptori
    1. Functio- narea structurilor responsabile cu evaluarea interna a calității 1.1. Constituirea și functionarea structurilor responsabile cu evaluarea interna a calității 1.1.1. Proiectarea structurilor prevăzute de lege, responsabile cu evaluarea interna a calității (Comisia pentru evaluarea și asigurarea calității).

    -------