ORDIN nr. M.82 din 20 august 2008 (*actualizat*)
pentru stabilirea domeniilor şi condiţiilor privind angajarea şi executarea, la cerere, prin unităţile ministerului apărării, a prestărilor de servicii pentru persoane juridice sau pentru persoane fizice
(actualizat până la data de 16 septembrie 2010*)EMITENT | MINISTERUL APĂRĂRII |
-----------
*) Textul iniţial a fost publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 631 din 1 septembrie 2008. Aceasta este forma actualizată de S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. Piatra-Neamţ, până la data de 16 septembrie 2010, cu modificările şi completările aduse de ORDINUL nr. M.104 din 9 septembrie 2010.
Pentru aplicarea prevederilor art. 53 alin. (1) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apărării,
în temeiul art. 33 alin. (1) din Legea nr. 346/2006,
ministrul apărării emite prezentul ordin.
Capitolul I Principii generale
Articolul 1
(1) Domeniile şi condiţiile în care unităţile Ministerului Apărării pot angaja şi executa, la cerere, prestări de servicii pentru persoane juridice sau pentru persoane fizice sunt stabilite prin prezentul ordin. ...
(2) Prezentul ordin nu se aplică structurilor prevăzute la art. 53 alin. (2) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apărării. ...
Articolul 2
(1) Prestările de servicii reprezintă activităţile desfăşurate în folosul sau în interesul unor persoane juridice sau fizice, la cererea acestora. ...
(2) Angajarea prestărilor de servicii se referă la acţiunea de acceptare a efectuării unor activităţi solicitate de persoane juridice sau fizice, în condiţii determinate. ...
(3) Executarea prestărilor de servicii reprezintă îndeplinirea tuturor obligaţiilor asumate printr-un contract încheiat anterior. ...
Articolul 3
(1) Unităţile militare execută, potrivit specificului acestora, prestări de servicii în domeniile de activitate prevăzute în anexa nr. 1. ...
(2) Prestările de servicii în alte domenii de activitate decât cele prevăzute în anexa nr. 1 se pot executa de unităţile militare, potrivit specificului acestora, numai cu aprobarea prealabilă a şefului Statului Major General. ...
-------------
Alin. (2) al art. 3 a fost introdus de pct. 1 al art. I din ORDINUL nr. M.104 din 9 septembrie 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 645 din 16 septembrie 2010.
Articolul 4
(1) Comandanţii unităţilor militare aprobă executarea unor prestări de servicii care necesită participarea efectivelor şi/sau tehnicii de valoarea unui pluton/similare, cu informarea ierarhică a eşalonului superior, până la nivelul structurilor centrale din Ministerul Apărării. ...
(2) Pentru prestările de servicii care necesită participarea efectivelor şi/sau tehnicii care depăşesc valoarea unui pluton/similare, aprobările se dau de către comandanţii următoarelor eşaloane: ...
a) pentru efective şi/sau tehnică până la valoarea unei companii/similare - comandantul brigăzii/similare; ...
b) pentru efective şi/sau tehnică ce depăşesc valoarea unei companii/similare - comandantul diviziei/similare; ...
c) pentru tehnică de luptă - tancuri, maşini de luptă ale infanteriei, transportoare amfibii blindate, tunuri, armament, muniţie de manevră, în vederea participării la producţii cinematografice - ministrul apărării, la propunerea şefului Statului Major General, cu respectarea prevederilor instrucţiunilor privind activitatea de relaţii publice în armată. ...
-------------
Alin. (3) al art. 4 a fost abrogat de pct. 2 al art. I din ORDINUL nr. M.104 din 9 septembrie 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 645 din 16 septembrie 2010.
Articolul 5
Obligaţiile legale ale angajatorului privind securitatea şi sănătatea în muncă se îndeplinesc de beneficiarul serviciilor prestate şi de unitatea militară. Modul concret în care se execută activităţile şi măsurile pe linia securităţii şi sănătăţii în muncă se negociază şi se menţionează în contractul de prestări de servicii.
Articolul 6
(1) Prestările de servicii se execută cu personalul şi utilajele unităţii, cu condiţia ca utilizarea personalului şi tehnicii să nu afecteze misiunile de bază, programul de instruire şi pregătire şi termenele prevăzute pentru operaţionalizarea unităţilor militare potrivit planurilor aprobate. ...
(2) Personalul, tehnica, perioada, locul, programul de lucru şi alte detalii privind serviciile prestate se consemnează în ordinul de zi pe unitate. ...
(3) Tehnica de luptă şi materialele de la stocul de mobilizare se folosesc în activitatea de prestări de servicii, cu respectarea strictă a procedurilor şi aprobărilor prevăzute în reglementările interne ale Ministerului Apărării privind mobilizarea forţelor Armatei României. ...
Articolul 7
În procesul de angajare şi executare a prestărilor de servicii, persoanele implicate desfăşoară activităţi în conformitate cu prevederile art. 8-14.
Capitolul II Angajarea prestărilor de servicii
Articolul 8
(1) Pentru a putea beneficia de prestările de servicii efectuate de unităţile militare ale Ministerului Apărării, persoanele juridice şi/sau fizice trebuie să depună în scris, la sediul unităţii prestatoare, comandă fermă, cerere sau adresă, după caz. Personalul aparţinând Ministerului Apărării solicită executarea prestărilor de servicii prin raport personal adresat comandantului unităţii. ...
(2) Persoanele juridice care solicită prestarea de servicii de către unităţile militare ale Ministerului Apărării trebuie să îndeplinească următoarele condiţii: ...
a) să nu facă obiectul unei proceduri legale pentru declararea falimentului sau lichidării ori suspendării activităţii; ...
b) să nu fi fost condamnate în ultimii 3 ani, prin hotărârea definitivă a unei instanţe judecătoreşti, pentru o faptă care a adus atingere eticii profesionale sau pentru comiterea unei greşeli în materie profesională; ...
c) să nu aibă datorii către bugetul de stat; ...
d) să prezinte documente care să ateste legalitatea activităţilor executate, precum şi autorizaţii sau certificate care se impun a fi deţinute pentru executarea lucrărilor, conform legislaţiei în vigoare. ...
Articolul 9
(1) După primirea comenzilor privind prestarea de servicii, comandantul unităţii militare numeşte prin ordin de zi pe unitate o comisie de negociere. ...
(2) Comandantul unităţii militare care nu are structură financiar-contabilă solicită de la unitatea militară care are în responsabilitate asigurarea financiară a respectivei unităţi desemnarea unui/unor reprezentant/reprezentanţi în comisia de negociere. ...
-------------
Alin. (2) al art. 9 a fost introdus de pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. M.104 din 9 septembrie 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 645 din 16 septembrie 2010.
Articolul 10
(1) Comisia de negociere, împreună cu compartimentele de specialitate din unitatea militară prestatoare, sub coordonarea şefului logisticii/similar, desfăşoară următoarele activităţi: ...
a) analizează comenzile; ...
b) stabileşte posibilităţile şi căile de realizare; ...
c) întocmeşte documentaţia de execuţie, dacă este cazul; ...
d) calculează costurile prestării de servicii; ...
e) stabileşte data când se desfăşoară negocierea contractului; ...
f) negociază direct cu beneficiarul. ...
(2) În cazul în care există 2 sau mai mulţi solicitanţi pentru acelaşi serviciu, criteriile care se au în vedere la negociere sunt legate de oferta cea mai avantajoasă prezentată de beneficiarul prestărilor de servicii şi, unde este cazul, de condiţiile privind hrănirea, echiparea, cazarea, transportul, asistenţa medicală pentru personalul participant şi de protecţia mediului, securitatea şi sănătatea în muncă pe care acesta le oferă. ...
-------------
Alin. (2) al art. 10 a fost modificat de pct. 4 al art. I din ORDINUL nr. M.104 din 9 septembrie 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 645 din 16 septembrie 2010.
(3) La sfârşitul negocierii, comisia de negociere încheie un proces-verbal, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2. ...
Articolul 11
(1) Pentru desfăşurarea activităţilor referitoare la angajarea şi executarea prestărilor de servicii, personalul Ministerului Apărării este obligat să respecte următoarele principii: ...
a) integritatea, respectiv însuşirea de a fi integru, corect şi incoruptibil; ...
b) competenţa profesională, respectiv îndeplinirea atribuţiilor de serviciu cu profesionalism, competenţă, imparţialitate, aplicând cunoştinţele, aptitudinile şi experienţa dobândite; ...
c) transparenţa, respectiv punerea la dispoziţia tuturor celor interesaţi a informaţiilor referitoare la aplicarea procedurii pentru angajarea prestărilor de servicii; ...
d) tratamentul egal, respectiv aplicarea în mod nediscriminatoriu a condiţiilor pentru angajarea prestărilor de servicii, astfel încât orice beneficiar să aibă şanse egale de a beneficia de serviciile solicitate; ...
e) confidenţialitatea, respectiv garantarea protejării secretului comercial şi a proprietăţii intelectuale a beneficiarului; ...
f) responsabilitatea, respectiv respectarea separării responsabilităţilor stabilite prin lege pentru diferiţi factori implicaţi în prestările de servicii şi neimpunerea unor acţiuni ca urmare a poziţiilor ierarhice ocupate. ...
(2) Personalul structurilor Ministerului Apărării implicate în angajarea şi executarea prestărilor de servicii este obligat să respecte următoarele reguli de conduită: ...
a) să considere interesul public mai presus de orice alt interes, în exercitarea atribuţiilor funcţionale; ...
b) să aplice principiile fundamentale care stau la baza activităţilor referitoare la angajarea şi executarea prestărilor de servicii, prevăzute la alin. (1); ...
c) să fie loiali faţă de instituţia în care îşi desfăşoară activitatea; ...
d) să acţioneze pentru prestarea de servicii de calitate şi să accepte responsabilitatea pentru rezultatele muncii proprii şi a celor pentru care este răspunzător; ...
e) să cunoască reglementările din domeniul prestărilor de servicii şi să manifeste interes pentru respectarea şi aplicarea corectă a acestora; ...
f) să aplice principiile şi metodele de management al riscului în angajarea şi executarea prestărilor de servicii; ...
g) să acţioneze pentru susţinerea onoarei, integrităţii şi demnităţii; ...
h) să exprime opinii într-o manieră obiectivă şi deschisă, numai pe baza unei cunoaşteri adecvate; ...
i) să manifeste integritate personală, încredere în sine, cinste şi respect pentru alţii; ...
j) să evite afectarea conduitei sau a discernământului de problemele personale; ...
k) să folosească priceperea profesională în interesul instituţiei; ...
l) să aibă un comportament civilizat pe întreaga perioadă de desfăşurare a activităţilor de serviciu sau în conexiune cu acestea; ...
m) să fie riguroşi, conştiincioşi şi responsabili în îndeplinirea sarcinilor de serviciu; ...
n) să fie obiectivi şi imparţiali în toate circumstanţele exerciţiului funcţiei publice; ...
o) să nu se folosească de funcţia lor pentru a obţine avantaje sau beneficii personale; ...
p) să nu solicite sau să nu accepte cadouri, servicii, favoruri sau orice alt avantaj de la persoanele juridice sau fizice cu care colaborează în mod oficial pe parcursul activităţilor referitoare la angajarea şi executarea prestărilor de servicii; ...
q) să îşi administreze interesele private astfel încât să prevină apariţia unui conflict de interese. ...
Capitolul III Executarea prestărilor de servicii
Articolul 12
Încheierea contractului de prestări de servicii se face după finalizarea negocierii tarifului pentru prestarea de servicii şi aprobarea procesului-verbal respectiv de către persoanele prevăzute la art. 4.
-------------
Art. 12 a fost modificat de pct. 5 al art. I din ORDINUL nr. M.104 din 9 septembrie 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 645 din 16 septembrie 2010.
Articolul 13
(1) Contractul pentru prestări de servicii se încheie între Ministerul Apărării, reprezentat de comandantul/şeful unităţii militare prestatoare, şi persoana juridică sau fizică solicitantă. ...
(2) La încheierea contractului se utilizează modelul prezentat în anexa nr. 3, care conţine elemente considerate ca fiind obligatorii, contractul urmând a fi completat cu alte clauze care se consideră a fi necesare pentru clarificarea condiţiilor de execuţie a contractului, stabilite prin negociere. ...
(3) Contractul de prestări de servicii trebuie să fie obligatoriu avizat juridic şi să obţină viza de control financiar preventiv propriu. ...
Articolul 14
(1) Contravaloarea serviciilor prestate se stabileşte de către unităţile militare ale Ministerului Apărării care le efectuează, luându-se în calcul cheltuielile de personal, cheltuielile materiale şi servicii pe care le implică, avându-se în vedere valoarea de piaţă a serviciilor ce urmează a fi prestate. ...
(2) Pentru activele fixe şi materialele de natura obiectelor de inventar, în calculul cheltuielilor indirecte se include şi amortizarea/uzura acestora. Contravaloarea se actualizează periodic în funcţie de modificarea unor componente ale preţului. Suma rezultată din calcul constituie valoarea minimă pentru negocierea preţurilor. ...
(3) Pentru unităţile militare productive ale Ministerului Apărării, contravaloarea este cea determinată prin calculaţii de preţ, pe categorii de lucrări, întocmite conform prevederilor instrucţiunilor privind planificarea, evidenţa şi raportarea activităţilor de producţie din unităţile Ministerului Apărării. ...
(4) La emiterea facturii fiscale se înscrie, calculează, încasează şi virează taxa pe valoarea adăugată - TVA, procentual la valoarea facturii, în cazul plătitorilor de TVA. Cota de TVA se virează la bugetul de stat împreună cu celelalte taxe şi impozite în condiţiile legii. ...
(5) În situaţia realizării unor venituri superioare plafonului anual, stabilit conform legislaţiei în vigoare, din activităţi care îndeplinesc condiţiile unor operaţiuni impozabile, unităţile militare devin plătitoare de TVA în condiţiile şi la termenele stabilite de prevederile legale în domeniu. ...
Articolul 15
(1) În termen de 3 zile lucrătoare de la încheierea contractului de prestări de servicii, exclusiv ziua semnării şi inclusiv ziua plăţii, beneficiarul care are calitatea de persoană fizică sau persoană juridică de drept privat este obligat să achite în avans 50% din contravaloarea acestuia. ...
(2) În cazul în care beneficiarul are calitatea de persoană juridică de drept public, plăţile în avans se execută în conformitate cu prevederile legale care reglementează acţiunile şi categoriile de cheltuieli, criteriile, procedurile şi limitele pentru efectuarea de plăţi în avans din fonduri publice. ...
(3) În cazul în care beneficiarul are calitatea de angajat al unei structuri din compunerea sau subordinea Ministerului Apărării Naţionale, acesta achită contravaloarea prestării de servicii stabilite prin contract după efectuarea acesteia, dar nu mai târziu de 3 zile lucrătoare de la finalizarea acesteia. ...
-------------
Art. 15 a fost modificat de pct. 6 al art. I din ORDINUL nr. M.104 din 9 septembrie 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 645 din 16 septembrie 2010.
Capitolul IV Dispoziţii finale
Articolul 16
Contravaloarea serviciilor prestate de unităţile militare ale Ministerului Apărării se achită în moneda naţională.
Articolul 17
Veniturile proprii realizate din activităţile de prestări de servicii executate în domeniile de activitate stabilite în anexa nr. 1, potrivit aprobărilor prevăzute la art. 4, se încasează şi se utilizează în conformitate cu dispoziţiile legale.
Articolul 18
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentul ordin.
Articolul 19
La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Metodologia privind angajarea şi executarea prestărilor de servicii de către unităţile militare ale Ministerului Apărării Naţionale, aprobată prin Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M. 41/2000*), cu modificările şi completările ulterioare.
_________
*) Ordinul nr. M. 41/2000 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, deoarece avea ca obiect reglementări din sectorul de apărare a ţării şi securitate naţională.
Articolul 20
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul apărării,
Teodor Viorel Meleşcanu
Bucureşti, 20 august 2008.
Nr. M. 82.
Anexa 1
LISTA
cu domeniile în care unităţile militare din Ministerul Apărării
pot presta servicii
1. Servicii de reparare şi de întreţinere a vehiculelor şi a echipamentelor aferente şi servicii conexe
2. Servicii de reparare şi de întreţinere şi servicii conexe pentru mijloacele de transport aerian, feroviar, rutier şi maritim
3. Servicii de reparare şi de întreţinere şi servicii conexe pentru computere personale, pentru echipament de birotică, pentru echipament de telecomunicaţii şi pentru echipament audiovizual
4. Servicii de reparare şi de întreţinere a echipamentului medical şi de precizie
5. Servicii de reparare şi de întreţinere a aparatelor de măsurare, de testare şi de control
6. Servicii de calibrare
7. Servicii de reparare şi de întreţinere a pompelor, a vanelor, a robinetelor, a containerelor de metal şi a maşinilor
8. Servicii de reparare şi de întreţinere a maşinilor şi aparatelor electrice şi a echipamentului conex
9. Servicii de reparare şi de întreţinere a instalaţiilor de construcţii
10. Servicii de reparare şi de întreţinere a armelor de foc şi a sistemelor de armament
11. Servicii de reparare şi de întreţinere a mobilierului
12. Servicii de reparare şi de întreţinere a instrumentelor muzicale
13. Servicii de instalare de motoare electrice, de generatoare şi de transformatoare
14. Servicii de instalare de echipament de distribuţie şi de comandă a energiei electrice
15. Servicii de instalare de echipament mecanic
16. Servicii de instalare de motoare de vehicule
17. Servicii de instalare de motoare de nave
18. Servicii de instalare de motoare de aeronave
19. Servicii de instalare de echipament de măsurat, de control, de testare şi de navigare
20. Servicii de instalare de echipament comunicaţii
21. Servicii de instalare de emiţătoare radio
22. Servicii de instalare de echipament de telefonie prin fir
23. Servicii de instalare de echipament de telegrafie prin fir
24. Servicii de instalare de echipament de ridicare şi de manipulare, cu excepţia ascensoarelor şi a scărilor rulante
25. Servicii de instalare de utilaje şi aparate de filtrare sau de purificare a lichidelor
26. Servicii de instalare de utilaje de construcţii
27. Servicii de instalare de utilaje de prelucrare a alimentelor
28. Servicii de instalare de utilaje pentru fabricarea materialelor textile, a îmbrăcămintei şi a pieii
29. Servicii de instalare de sisteme de armament
30. Servicii de instalare de computere şi de echipament de birotică
31. Servicii de instalare de rezervoare
32. Servicii de transport terestru
33. Servicii de automobile blindate
34. Servicii de transport naval
35. Servicii de transport aerian
36. Servicii de transport medical
37. Servicii de transport de arme şi muniţii
38. Servicii aeriene şi servicii conexe
39. Servicii de manipulare şi depozitare a încărcăturilor
40. Servicii anexe pentru transportul terestru
41. Servicii anexe pentru transportul naval
42. Servicii anexe pentru transportul aerian
43. Servicii de consultanţă privind sistemele informatice şi servicii de consultanţă tehnică
44. Servicii de analiză şi de programare de sisteme
45. Servicii de asistenţă privind reţelele de informaţii
46. Servicii de analiză de date
47. Servicii de gestionare a instalaţiilor informatice
48. Servicii de asistenţă şi de consultanţă informatică
49. Servicii de reţele informatice
50. Elaborare de acorduri privind nivelul de asistenţă
51. Servicii de laborator de cercetare
52. Servicii de cercetare marină
53. Servicii de dezvoltare experimentală
54. Servicii de consultanţă în cercetare şi în dezvoltare
55. Servicii de gestionare a registrelor contabile
56. Servicii de gestionare a salariilor
57. Studiu de fezabilitate
58. Servicii de consultanţă în domeniul securităţii
59. Servicii de consultanţă tehnică
60. Servicii de inspectare şi verificare a construcţiilor
61. Servicii de consultanţă în telecomunicaţii
62. Servicii de consultanţă în protecţia contra riscurilor şi în controlul riscurilor
63. Servicii de expertiză
64. Studii tehnice
65. Servicii de topografie
66. Servicii de analiză la suprafaţă
67. Servicii de analiză hidrografică
68. Servicii de cartografie
69. Servicii de cadastru
70. Servicii de fotogrammetrie
71. Servicii de asistenţă tehnică
72. Servicii de analiză tehnică
73. Servicii de inspecţie a utilajelor
74. Servicii de inspecţie tehnică a automobilelor
75. Servicii de inspecţie tehnică a construcţiilor
76. Servicii de inspecţie în domeniul siguranţei maritime
77. Servicii de testare a etanşeităţii
78. Servicii de inspecţie a podurilor
79. Servicii de testare tehnică
80. Servicii de pază
81. Servicii de supraveghere
82. Servicii de patrulare
83. Servicii de fotografie şi servicii conexe
84. Servicii de radiografie
85. Servicii de traducere
86. Servicii de interpretariat
87. Servicii de arhivare
88. Servicii de apărare militară
89. Servicii de tipărire de cărţi
90. Servicii de tipărire de registre
91. Servicii de tipărire de carnete de formulare de comandă
92. Servicii de tipărire de chitanţiere
93. Servicii de tipărire de albume pentru mostre sau pentru colecţii
94. Servicii de tipărire de clasoare, dosare sau coperţi de dosare
95. Servicii de tipărire de cărţi de vizită
96. Servicii de tipărire de formulare
97. Servicii de tipărire de calendare
98. Servicii conexe tipăririi
99. Servicii de finisare a tipăriturilor
100. Servicii de editare
101. Servicii de legare şi de finisare
102. Servicii de învăţământ superior
103. Servicii de şcoli de aviaţie
104. Servicii de şcoli de marină
105. Servicii de şcoli de scafandri
106. Servicii de şcoli de schi
107. Servicii de formare specializată
108. Cursuri de informatică
109. Servicii de formare în domeniul mediului
110. Servicii de formare în domeniul securităţii
111. Organizare de cursuri de limbi străine
112. Gestionare a unui centru de învăţământ
113. Servicii de sănătate
114. Servicii de recreere, culturale şi sportive
115. Servicii de cinematografie şi servicii video
116. Servicii de radio şi de televiziune
117. Servicii de divertisment prestate de producătorii de teatru, coruri, ansambluri muzicale şi orchestre
118. Servicii de pirotehnie
119. Servicii prestate de biblioteci, arhive, muzee şi alte servicii culturale
120. Servicii privind activităţile sportive
121. Servicii de organizare a evenimentelor sportive
122. Servicii marine
123. Servicii de control al calităţii
------------
Poziţia 123 din anexa 1 a fost introdusă de pct. 7 al art. I din ORDINUL nr. M.104 din 9 septembrie 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 645 din 16 septembrie 2010.
124. Servicii de asigurare a calităţii
------------
Poziţia 124 din anexa 1 a fost introdusă de pct. 7 al art. I din ORDINUL nr. M.104 din 9 septembrie 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 645 din 16 septembrie 2010.
125. Servicii de reparare şi de întreţinere a materialelor de securitate şi apărare
------------
Poziţia 125 din anexa 1 a fost introdusă de pct. 7 al art. I din ORDINUL nr. M.104 din 9 septembrie 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 645 din 16 septembrie 2010.
126. Servicii de testare şi evaluare de arme de foc şi muniţie".
------------
Poziţia 126 din anexa 1 a fost introdusă de pct. 7 al art. I din ORDINUL nr. M.104 din 9 septembrie 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 645 din 16 septembrie 2010.
Anexa 2
ROMÂNIA
MINISTERUL APĂRĂRII
Unitatea Militară nr. ...........
Aprob
Comandantul/Şeful U.M. .........
PROCES - VERBAL
privind negocierea unor prestări de servicii
- model -
Nr. ........ din .........
1. Prestarea de servicii negociată ......................................
2. Prestarea a fost solicitată cu .......................................
nr......., din ......., de către ........................................
solicitantul prestării sau reprezentantul negocierii)
3. Comisia de negociere este constituită, în baza OZU nr. ........., din:
a) preşedinte: ..................... ...
b) membri: ......................... ...
(nume, prenume, calitate)
4. Tariful stabilit iniţial pentru prestare .........................
------------
Pct. 4 din anexa 2 a fost modificat de pct. 8 al art. I din ORDINUL nr. M.104 din 9 septembrie 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 645 din 16 septembrie 2010.
5. Tarifele oferite pe parcursul negocierii ..........................
------------
Pct. 5 din anexa 2 a fost modificat de pct. 8 al art. I din ORDINUL nr. M.104 din 9 septembrie 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 645 din 16 septembrie 2010.
6. Prestarea a fost stabilită la tariful de ......................... lei.
------------
Pct. 6 din anexa 2 a fost modificat de pct. 8 al art. I din ORDINUL nr. M.104 din 9 septembrie 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 645 din 16 septembrie 2010.
7. Termen de execuţie ..................................... .
8. Termen de plată ........................................ .
Preşedinte ....................... Solicitantul prestării,
.......................
Membri: .....................
.....................
Anexa 3
ROMÂNIA
MINISTERUL APĂRĂRII
Unitatea Militară nr. .............
CONTRACT PENTRU PRESTĂRI DE SERVICII
- model -
Nr. ......... din ..........
PĂRŢI CONTRACTANTE
Art. 1. - Între Ministerul Apărării, prin Unitatea Militară nr. ......., cu sediul în ....., str. ...... nr. ...., judeţul (sectorul) ...., cod fiscal nr. ....., telefon ......, fax ......, cont de virament nr. ....., deschis la ...., reprezentată prin comandant/şef ....... şi contabil şef ....., în calitate de prestator, şi ......., cu sediul în str. ......... nr. ......, judeţul (sectorul) ...... cod fiscal nr. ......, telefon ....., fax ......, cont de virament nr. ....., deschis la ......, reprezentată prin ......., în calitate de beneficiar, s-a încheiat următorul contract:
I. Obiectul contractului
Art. 2. - Prestarea de servicii referitoare la ...../(Se menţionează solicitarea cuprinsă în comanda fermă sau în raportul scris.)
II. Obligaţiile prestatorului
NOTĂ: Se menţionează, sub formă de articole, obligaţiile asumate cu ocazia negocierii contractului.
III. Obligaţiile beneficiarului
NOTĂ: Se menţionează, sub formă de articole, obligaţiile asumate cu ocazia negocierii contractului, inclusiv cele privind hrănirea, echiparea, cazarea, transportul, asistenţa medicală pentru personalul participant şi de securitate şi sănătate în muncă, potrivit normelor în vigoare ale Ministerului Apărării.
IV. Termenul de efectuare a prestării de servicii
Art. x. - Prestarea de servicii se realizează începând cu data de ...... până la data de .............., inclusiv.
V. Tariful prestării de servicii
Art. x. - Tariful prestării de servicii este în valoare de ....... lei.
------------
Pct. V din anexa 3 a fost modificat de pct. 9 al art. I din ORDINUL nr. M.104 din 9 septembrie 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 645 din 16 septembrie 2010.
VI. Modalităţi şi condiţii de plată
NOTĂ: Se vor menţiona, sub formă de articole, modalitatea, termenul de plată şi moneda naţională în care se efectuează plata.
VII. Recepţia prestărilor
NOTĂ: Se vor menţiona, sub formă de articole, modalitatea de recepţie (periodic sau la final), modul de comunicare a deficienţelor constatate şi de remediere a acestora.
VIII. Răspunderea contractuală
Art. x. - Forţa majoră reprezintă un eveniment mai presus de controlul părţilor, care nu se datorează greşelii sau vinii acestora, care nu putea fi prevăzut la momentul încheierii contractului şi care face imposibilă executarea şi, respectiv, îndeplinirea contractului; sunt considerate asemenea evenimente: războaiele, revoluţiile, incendiile, inundaţiile sau orice alte catastrofe naturale, precum şi restricţiile apărute ca urmare a unei carantine, embargo, enumerarea nefiind exhaustivă, ci enunţiativă.
Art. x. - Forţa majoră absolvă părţile contractante de îndeplinirea obligaţiilor asumate prin prezentul contract, pe toată perioada în care aceasta acţionează.
Art. x. - Forţa majoră apără de răspundere partea care o invocă şi o dovedeşte în condiţiile legii. Forţa majoră se va notifica şi se va dovedi în termen de 5 zile de la apariţia ei, cu documente oficiale, emise de autorităţile competente.
Art. x. - Îndeplinirea contractului se suspendă în perioada de acţiune a forţei majore, dar fără a prejudicia drepturile ce li se cuveneau părţilor până la apariţia acesteia.
Art. x. - În termen de 3 zile lucrătoare de la încheierea contractului, beneficiarul va achita ... % - procentul se stabileşte potrivit art. 15 alin. (1) sau alin. (2), după caz - din contravaloarea prestaţiei, ca avans pentru derularea în bune condiţiuni a acesteia. Plata se va face prin depunerea sumei în contul sau la casieria prestatorului.
------------
Pct. VIII din anexa 3 a fost modificat de pct. 9 al art. I din ORDINUL nr. M.104 din 9 septembrie 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 645 din 16 septembrie 2010.
IX. Alte clauze
Art. x. - Pentru plata cu întârziere a contravalorii prestaţiei, beneficiarul datorează prestatorului penalităţi în cuantum de 0,06 % pentru fiecare zi de întârziere.
Art. x. - Prestatorul răspunde direct şi nemijlocit de pagubele materiale produse beneficiarului, percepându-se o penalitate de 0,06 % din valoarea pagubei, pentru fiecare zi de întârziere după data notificării, până la acoperirea integrală a acesteia.
Art. x. - Nerespectarea obligaţiilor asumate prin prezentul contract de către una dintre părţi dă dreptul părţii lezate de a cere rezilierea contractului de prestări de servicii şi de a pretinde plata de daune-interese.
Art. x. - Unitatea militară poate suspenda sau înceta executarea contractului fără a plăti despăgubiri sau penalizări în situaţia când, prin ordine ale eşaloanelor superioare, este chemată să îndeplinească activităţi de instruire sau misiuni specifice unităţii. În această situaţie, unitatea militară va notifica în timp util beneficiarul, precizând dacă şi când se continuă lucrarea.
Art. x. - Părţile contractante vor depune toate eforturile pentru a rezolva pe cale amiabilă, prin tratative directe, orice neînţelegere sau dispută care se poate ivi între ele sau în legătură cu îndeplinirea contractului.
Art. x. - Eventualele divergenţe se vor rezolva pe cale amiabilă, iar în cazul în care după 15 zile de la invitarea la negocieri părţile nu ajung la o înţelegere, se vor adresa instanţei competente.
Art. x. - Prezentul contract, încheiat în două exemplare, intră în vigoare la data semnării de către părţi şi este valabil până la data de .......... sau data stingerii oricărui posibil litigiu.
PRESTATOR BENEFICIAR
Comandant/şef, Director,
................... ....................
Contabil-şef, Contabil-şef,
................... .....................
Vizat Vizat
───── ─────
Control financiar Control financiar
preventiv propriu preventiv propriu
.................... ......................
Aviz juridic Aviz juridic
──────────── ────────────
___________