HOTĂRÂRE nr. 234 din 30 martie 2016pentru modificarea și completarea Hotărârii Guvernului nr. 332/2014 privind instituirea unei scheme de ajutor de stat pentru sprijinirea investițiilor care promovează dezvoltarea regională prin crearea de locuri de muncă
EMITENT
  • GUVERNUL
  • Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 296 din 19 aprilie 2016
    În temeiul art. 108 din Constituția României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

    Articolul I

    Hotărârea Guvernului nr. 332/2014 privind instituirea unei scheme de ajutor de stat pentru sprijinirea investițiilor care promovează dezvoltarea regională prin crearea de locuri de muncă, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 336 din 8 mai 2014, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:1. La articolul 6, alineatul (4) se modifică și va avea următorul cuprins:(4) Fiecare loc de muncă creat ca urmare a investiției se menține pentru o perioadă minimă de 5 ani, respectiv 3 ani în cazul IMM-urilor, de la data la care acesta a fost ocupat prima dată.2. La articolul 15 alineatul (1), litera a) se modifică și va avea următorul cuprins:
    a) sunt înregistrate potrivit Legii societăților nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, sau Legii nr. 1/2005 privind organizarea și funcționarea cooperației, republicată;
    3. La articolul 15 alineatul (3), litera b) se modifică și va avea următorul cuprins:
    b) nu aparțin unor acționari care dețin sau au deținut în ultimii 2 ani anteriori datei înregistrării cererii de acord pentru finanțare o altă întreprindere înregistrată conform Legii nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, sau Legii nr. 1/2005, republicată, care desfășoară sau a desfășurat activitatea pentru care solicită finanțare.
    4. La articolul 16, litera a) se modifică și va avea următorul cuprins:
    a) să fie considerate investiții inițiale, astfel cum sunt definite la art. 1 lit. k) din Procedura privind acordarea ajutoarelor de stat prevăzută la anexa nr. 2, respectiv investiții inițiale în favoarea unei noi activități economice, în cazul întreprinderilor mari din regiunea de dezvoltare București-Ilfov, care grupează municipiul București și județul Ilfov, astfel cum sunt definite la art. 1 lit. l) din Procedura privind acordarea ajutoarelor de stat prevăzută la anexa nr. 2;
    5. La articolul 19, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins:(2) Documentele emise de întreprinderea solicitantă în original trebuie să fie datate și semnate de persoana autorizată să reprezinte legal întreprinderea.6. În anexa nr. 2, la articolul 1, după litera d) se introduce o nouă literă, litera d^1), cu următorul cuprins:
    d^1) cost salarial eligibil - costul salarial cuprinzând salariul brut până la limita salariului mediu brut pe economie, aprobat prin legea anuală a bugetului asigurărilor sociale de stat, valabil pentru anul înregistrării cererii de acord pentru finanțare, precum și contribuțiile obligatorii ale angajatorului aferente, conform prevederilor legale în vigoare;
    7. În anexa nr. 2, la articolul 1, după litera h) se introduce o nouă literă, litera h^1), cu următorul cuprins:
    h^1) grup - societatea-mamă și toate filialele acesteia;
    8. În anexa nr. 2, la articolul 1, literele l), o), s), v), x), z) și cc) se modifică și vor avea următorul cuprins:
    l) investiția inițială în favoarea unei noi activități economice - investiția în imobilizări corporale și necorporale legate de înființarea unei unități noi sau diversificarea activității unei unități, cu condiția ca noua activitate să nu fie identică sau similară cu activitatea desfășurată anterior în unitatea respectivă;
    ...........................................................................
    o) întreprindere nou-înființată - întreprinderea înființată în anul anterior anului înregistrării cererii de acord pentru finanțare care nu are situații financiare anuale aprobate corespunzătoare ultimului exercițiu financiar încheiat, întreprinderea înființată în anul înregistrării cererii de acord pentru finanțare sau întreprinderea care nu a desfășurat activitate economică, dar nu mai mult de 3 ani fiscali consecutivi înainte de data înregistrării cererii;
    ...........................................................................
    s) locația realizării investiției - sediul social sau unul din punctele de lucru ale întreprinderii, unde se realizează investiția, astfel cum se înregistrează la oficiul registrului comerțului, conform prevederilor legale în vigoare;
    ...........................................................................
    v) media numărului de salariați - media numărului de salariați pe perioada ultimelor 12 luni anterioare datei înregistrării cererii de acord pentru finanțare, pe baza numărului efectiv de salariați declarați lunar în Declarația privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, a impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate - Declarația 112;
    ...........................................................................
    x) planul de creare a locurilor de muncă - document care cuprinde calendarul creării și menținerii locurilor de muncă aferente investiției, structura organizatorică, valorile costurilor salariale eligibile și ajutorului de stat aferent;
    ...........................................................................
    z) proiect unic de investiții - orice investiție inițială este considerată ca făcând parte dintr-un proiect unic de investiții dacă este demarată de același beneficiar la nivel de grup într-un interval de 3 ani de la data demarării lucrărilor la o altă investiție care beneficiază de ajutor în aceeași regiune NUTS 3;
    ...........................................................................
    cc) salariu brut - suma veniturilor realizate de salariat în întreprindere înainte de reținerea contribuțiilor obligatorii ale angajatului și de impozitare;
    9. În anexa nr. 2, la articolul 2, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins:(2) Înregistrarea cererilor de acord pentru finanțare se realizează în sesiuni de 10 zile lucrătoare. Perioada de înregistrare a cererilor este comunicată de Ministerul Finanțelor Publice pe site-ul său, conform prevederilor art. 17 din hotărâre, cu cel puțin 30 de zile înainte de data deschiderii acesteia.10. În anexa nr. 2, la articolul 3 alineatul (1), partea introductivă se modifică și va avea următorul cuprins:

    Articolul 3
    (1) În cadrul sesiunii de înregistrare, întreprinderea solicitantă transmite la Registratura generală a Ministerului Finanțelor Publice următoarele documente necesare primei etape de evaluare:
    11. În anexa nr. 2, la articolul 7 alineatul (1), partea introductivă se modifică și va avea următorul cuprins:

    Articolul 7
    (1) Întreprinderea selectată în prima etapă de evaluare transmite la Registratura generală a Ministerului Finanțelor Publice, în maximum 30 de zile lucrătoare de la data primirii scrisorii de înștiințare prevăzute la art. 5, următoarele documente necesare etapei a doua de evaluare:
    12. În anexa nr. 2, la articolul 7 alineatul (1), litera a) se modifică și va avea următorul cuprins:
    a) plan de afaceri;
    13. În anexa nr. 2, la articolul 8 alineatul (2) litera c), punctul (ii) se modifică și va avea următorul cuprins:
    (ii) nu sunt îndeplinite criteriile de eligibilitate prevăzute la art. 16 și condițiile prevăzute la art. 11 alin. (2) lit. c) și art. 16^1 din hotărâre;
    14. În anexa nr. 2, la articolul 12 alineatul (1), partea introductivă se modifică și va avea următorul cuprins:

    Articolul 12
    (1) În vederea plății ajutorului de stat, întreprinderea transmite la Registratura generală a Ministerului Finanțelor Publice cel puțin următoarele documente:
    15. În anexa nr. 2, la articolul 12 alineatul (1), litera d) se abrogă.16. În anexa nr. 2, la articolul 12 alineatul (1), după litera d) se introduce o nouă literă, litera d^1), cu următorul cuprins:
    d^1) certificat constatator, în original, emis de oficiul registrului comerțului de pe lângă tribunalul unde își are sediul întreprinderea, în care să se menționeze cel puțin următoarele informații: datele de identificare, codul unic de înregistrare, asociații și reprezentanții legali ai întreprinderii, domeniul de activitate principal și toate domeniile secundare de activitate, punctele de lucru ale întreprinderii și data ultimei mențiuni înscrise în registru și obiectul acesteia;
    17. În anexa nr. 2, la articolul 12, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins:(2) Într-un an calendaristic, întreprinderea poate transmite maximum două cereri de plată a ajutorului de stat.18. În anexa nr. 2, după articolul 15 se introduce un nou articol, articolul 15^1, cu următorul cuprins:

    Articolul 15^1

    Întreprinderile care au primit acord pentru finanțare au obligația să transmită la Registratura generală a Ministerului Finanțelor Publice, anual, în termen de maximum 45 de zile lucrătoare de la încheierea anului calendaristic, un raport privind gradul de realizare a planului de creare a locurilor de muncă pentru care a fost emis acordul pentru finanțare, însoțit de Declarația privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, a impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate - Declarația 112 aferentă lunii decembrie a anului încheiat.
    19. În anexa nr. 2, articolul 16 se modifică și va avea următorul cuprins:

    Articolul 16
    (1) Întreprinderile care au primit acord pentru finanțare au obligația să informeze Ministerul Finanțelor Publice cu privire la demararea investiției, în termen de maximum 6 luni de la data emiterii acordului pentru finanțare.(2) Termenul prevăzut la alin. (1) se comunică întreprinderii beneficiare de ajutor de stat odată cu transmiterea acordului pentru finanțare.
    20. În anexa nr. 2, după articolul 16 se introduce un nou articol, articolul 16^1, cu următorul cuprins:

    Articolul 16^1
    (1) Întreprinderile care au primit acord pentru finanțare au obligația să creeze numărul de locuri de muncă total și pe ani, conform acordului pentru finanțare aprobat.(2) În cazul în care, pe parcursul realizării investiției și creării locurilor de muncă, se înregistrează modificări ale planului de creare a locurilor de muncă, întreprinderea poate solicita Ministerului Finanțelor Publice:
    a) fie modificarea calendarului de creare și menținere a locurilor de muncă aferente investiției, cu respectarea prevederilor art. 6 alin. (2) lit. b) din hotărâre, prin transmiterea unei notificări cu menționarea perioadei de realizare a investiției, însoțite de planul de creare a locurilor de muncă, inclusiv în format electronic, și secțiunea IV "Prezentarea costurilor eligibile și a finanțării solicitate" din cererea de acord pentru finanțare, revizuite;
    b) fie reducerea cu maximum 20% a numărului total de locuri de muncă nou-create, cu respectarea prevederilor art. 16 lit. b) din hotărâre, prin transmiterea unei notificări însoțite de planul de creare a locurilor de muncă, inclusiv în format electronic, secțiunea IV "Prezentarea costurilor eligibile și a finanțării solicitate" din cererea de acord pentru finanțare și planul de afaceri, inclusiv în format electronic, revizuite.
    (3) Modificările prevăzute la alin. (2) nu pot viza creșterea valorii totale a cheltuielilor eligibile, respectiv a ajutorului de stat aferent acestora.(4) În cazul prevăzut la alin. (2) lit. a), Ministerul Finanțelor Publice analizează documentația primită și aprobă acordul pentru finanțare modificat, cu încadrarea în bugetele anuale ale schemei, în termen de maximum 30 de zile lucrătoare de la data la care întreaga documentație este considerată completă în sensul prevederilor prezentei scheme.(5) În cazul prevăzut la alin. (2) lit. b), Ministerul Finanțelor Publice finalizează analiza documentației primite, în termen de maximum 30 de zile lucrătoare de la data la care întreaga documentație este considerată completă în sensul prevederilor prezentei scheme, procedând astfel:
    a) în situația în care se constată că sunt îndeplinite în continuare condițiile prevăzute de prezenta schemă și se respectă încadrarea în bugetele anuale ale schemei, se aprobă acordul pentru finanțare modificat;
    b) în situația în care se constată că nu mai sunt îndeplinite condițiile prevăzute de prezenta schemă, întreprinderea este înștiințată cu privire la respingerea modificării.
    (6) Întreprinderea beneficiară poate solicita cel mult o modificare din fiecare tip prevăzut la alin. (2) pe parcursul realizării investiției și creării locurilor de muncă, cu respectarea prevederilor art. 3 alin. (2) din hotărâre.
    21. În anexa nr. 2, la articolul 18, alineatele (2) și (3) se abrogă.22. În anexa nr. 2, articolul 19 se modifică și va avea următorul cuprins:

    Articolul 19

    În perioada de monitorizare, anual până la data de 30 iunie, întreprinderea transmite la Registratura generală a Ministerului Finanțelor Publice, pe baza situațiilor financiare anuale aprobate, corespunzătoare ultimului exercițiu financiar încheiat, informații privind menținerea locurilor de muncă, potrivit formularului prevăzut în anexa nr. 12 la prezenta procedură.
    23. În anexa nr. 2, la articolul 20 alineatul (1), litera a) se modifică și va avea următorul cuprins:
    a) nu informează Ministerul Finanțelor Publice cu privire la demararea investiției conform prevederilor art. 16 alin. (1);
    24. În anexa nr. 2, la articolul 20 alineatul (1), după litera a) se introduce o nouă literă, litera a^1), cu următorul cuprins:
    a^1) nu realizează o investiție inițială pentru activitatea finanțată;
    25. În anexa nr. 2, la articolul 20 alineatul (1), litera b) se modifică și va avea următorul cuprins:
    b) nu respectă obligațiile prevăzute la art. 16^1 alin. (1) și (2);
    26. În anexa nr. 2, la articolul 20 alineatul (1), după litera b) se introduce o nouă literă, litera b^1), cu următorul cuprins:
    b^1) nu respectă obligația prevăzută la art. 15^1;
    27. În anexa nr. 2, la articolul 20 alineatul (4), litera b) se abrogă.28. Anexa nr. 1 la procedură "Cerere de acord pentru finanțare" se modifică și se înlocuiește cu anexa nr. 1 la prezenta hotărâre.29. Anexa nr. 3 la procedură se modifică și se înlocuiește cu anexa nr. 2 la prezenta hotărâre.30. Anexa nr. 4 la procedură se modifică și se înlocuiește cu anexa nr. 3 la prezenta hotărâre.31. Anexa nr. 5 la procedură "Criterii pe baza cărora se calculează punctajul întreprinderilor solicitante de ajutor de stat" se modifică și se înlocuiește cu anexa nr. 4 la prezenta hotărâre.32. Anexa nr. 7 la procedură "Plan de afaceri" se modifică și se înlocuiește cu anexa nr. 5 la prezenta hotărâre.33. Anexa nr. 8 la procedură "Cerere de plată a ajutorului de stat" se modifică și se înlocuiește cu anexa nr. 6 la prezenta hotărâre.34. Anexa nr. 10 la procedură "Declarație pe propria răspundere privind realizarea investiției" se modifică și se înlocuiește cu anexa nr. 7 la prezenta hotărâre.35. Anexa nr. 11 la procedură "Formular privind menținerea investiției" se abrogă.36. În anexa nr. 12 la procedură "Formular privind menținerea locurilor de muncă", nota se modifică și va avea următorul cuprins:
    NOTĂ:
    Formularul privind menținerea locurilor de muncă este însoțit de documentele financiar-contabile necesare în vederea justificării menținerii locurilor de muncă, în copie.


    Articolul II
    (1) Soluționarea cererilor de acord pentru finanțare și a cererilor de plată a ajutorului de stat, în curs de analiză la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, rămâne supusă legislației în vigoare la data inițierii acesteia.(2) Acordurile pentru finanțare emise anterior intrării în vigoare a prezentei hotărâri rămân supuse legislației în vigoare la data încheierii acestora, cu excepția prevederilor art. I pct. 5, 14-27 și 33-36 din prezenta hotărâre.

    PRIM-MINISTRU
    DACIAN JULIEN CIOLOȘ
    Contrasemnează:
    Ministrul finanțelor publice,
    Anca Dana Dragu
    Viceprim-ministru, ministrul economiei,
    comerțului și relațiilor cu mediul de afaceri,
    Costin Grigore Borc
    Ministrul mediului, apelor și pădurilor,
    Cristiana Pașca Palmer

    București, 30 martie 2016.
    Nr. 234.

    Anexa nr. 1

    (Anexa nr. 1 la procedură)
    Data înregistrării ..................
    Numărul înregistrării ...............
    CERERE DE ACORD PENTRU FINANȚARE
    Subscrisa, ......................, având datele de identificare menționate la punctul I, reprezentată legal prin domnul/doamna ..................., având calitatea de ..............., solicit finanțarea în condițiile prevederilor schemei de ajutor de stat pentru sprijinirea investițiilor care promovează dezvoltarea regională prin crearea de locuri de muncă, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 332/2014.I. Prezentarea întreprinderii
    Denumirea întreprinderii: ..............................................
    Data înregistrării întreprinderii: .....................................
    Nr. de înmatriculare la oficiul registrului comerțului: ................
    Codul de identificare fiscală: .........................................
    Adresa: ..................................., Cod poștal: ...............
    Telefon: ..........................., Fax: .............................
    E-mail: ....................................................
    Forma juridică: ............................................
    Capitalul social: ......................... lei, deținut de:– persoane fizice: ........................ %;– IMM: .................................... %;– societăți mari: ......................... %.
    Obiectul principal de activitate: ......................................
    Cod CAEN: ....................................
    Obiectul secundar de activitate*1): ......................................
    Cod CAEN: .................................... Notă
    *1) Se completează dacă finanțarea se solicită pentru obiectul secundar de activitate.
    II. Prezentarea situației actuale a întreprinderii
    a) Date din situațiile financiare anuale aprobate, corespunzătoare ultimului exercițiu financiar încheiat, după caz:– numărul mediu de salariați: ..........– cifra de afaceri: ..................................... lei– valoare active totale*2): ............................... lei
    Notă
    *2) Prin active totale se înțelege active imobilizate plus active circulante plus cheltuieli în avans.

    b) Media numărului de salariați: ..........III. Prezentarea succintă a proiectului de investiții realizat în cadrul schemei, inclusiv următoarele informații:– obiectivul proiectului:
    ....................................................................;– descrierea succintă a proiectului:
    .....................................................................
    ....................................................................;– încadrarea investiției în categoria investiției inițiale:
    [] înființarea unei unități noi;
    [] extinderea capacității unității;
    [] diversificarea producției unității;
    [] schimbarea fundamentală în procesul general de producție din cadrul unității
    sau– încadrarea investiției în categoria investiției inițiale în favoarea unei noi activități economice:
    [] înființarea unei unități noi;
    [] diversificarea activității unității;– valoarea proiectului: .......................... lei/euro;– locația realizării investiției: .....................................;– data estimată a demarării investiției (anul): ..........;– data estimată a finalizării investiției (anul): ..........;– numărul de locuri de muncă nou-create: ..........;– perioada de creare a locurilor de muncă (anul)*3): ........... Notă
    *3) Locurile de muncă trebuie create în cel mult 3 ani de la data finalizării investiției.
    IV. Prezentarea costurilor eligibile și a finanțării solicitate

     
     
     
     
     
     
     

    Valoarea cheltuielilor
    eligibile
    - lei -
     

    Intensitatea
    maximă a
    ajutorului
    în regiune
     
     
     

    Valoarea ajutorului
    de stat solicitat
    - lei -
     

    An
    I*4)

    An
    II

    An
    III

    Total
     

    An
    I

    An
    II

    An
    III

    Total
     

    Costuri salariale cu locurile de
    muncă aferente investiției calculate
    pe o perioadă de 2 ani

     
     
     

     
     
     

     
     
     

     
     
     

     
     
     

     
     
     

     
     
     

     
     
     

     
     
     
    Notă
    *4) În loc de "An I, An II ..." se completează anii calendaristici în care se efectuează cheltuiala eligibilă, conform planului de creare a locurilor de muncă și anii calendaristici în care se solicită plata ajutorului de stat corespunzător cheltuielilor eligibile efectuate.
    V. Declarație pe propria răspundere
    Subsemnatul/Subsemnata, ..................., identificat/identificată cu actul de identitate seria ...... nr. ..........., eliberat de ............ la data de ..............., cu domiciliul în localitatea .................., str. .................... nr. ......., bl. ....., sc. ......, ap. ....., sectorul/județul .............., în calitate de reprezentant legal al întreprinderii ......................., declar pe propria răspundere că toate informațiile furnizate și consemnate în prezenta cerere sunt corecte și complete și că toate documentele în copie care însoțesc cererea sunt conforme cu originalele.
    Înțeleg că orice omisiune sau incorectitudine în prezentarea informațiilor în scopul de a obține avantaje pecuniare este pedepsită conform legii.
    Declar pe propria răspundere că întreprinderea:
    [] se încadrează în categoria întreprinderilor mari;
    [] se încadrează în categoria întreprinderilor mici și mijlocii;
    [] nu a demarat proiectul de investiții pentru care solicită finanțare;
    [] nu intră în categoria "întreprinderilor în dificultate" definite conform prevederilor din Regulament;
    [] nu se află în procedură de executare silită, insolvență, faliment, reorganizare judiciară, dizolvare, închidere operațională, lichidare sau suspendare temporară a activității;
    [] nu face obiectul unor decizii de recuperare a unui ajutor de stat sau, în cazul în care asemenea decizii au fost emise, acestea au fost executate, conform prevederilor legale în vigoare;
    [] nu a beneficiat și nu va beneficia de ajutoare de stat regionale pentru costuri eligibile de natura activelor corporale și necorporale în cadrul aceluiași proiect unic de investiții;
    [] nu a închis o activitate identică sau similară în spațiul economic european în ultimii 2 ani anteriori înregistrării cererii de acord pentru finanțare și, la momentul înregistrării cererii, nu are planuri concrete de a închide o astfel de activitate într-o perioadă de 2 ani după finalizarea, în regiunea în cauză, a investiției inițiale;
    [] nu va angaja persoane cu care aceasta sau întreprinderi asociate acesteia au avut raporturi de muncă în ultimele 12 luni;
    [] nu aparține unor acționari care dețin sau au deținut în ultimii 2 ani anteriori datei înregistrării cererii de acord pentru finanțare o altă întreprindere înregistrată conform Legii nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, sau Legii nr. 1/2005, republicată, care desfășoară sau a desfășurat activitatea pentru care solicită finanțare, în cazul întreprinderilor nou-înființate;
    [] va achiziționa active noi, în cazul întreprinderilor mari.
    Declar pe propria răspundere că, în ultimii 3 ani*5), întreprinderea: Notă
    *5) Se consideră ultimii 3 ani: anul fiscal în curs și 2 ani anteriori.

    [] nu a beneficiat de ajutor de minimis și de alte ajutoare de stat;
    [] a beneficiat de următoarele ajutoare de minimis și ajutoare de stat:

    Nr.
    crt.
     

    Denumirea
    proiectului
    de investiții

    Locația realizării
    investiției
    (județul)

    Anul
    acordării
    ajutorului

    Furnizorul
    ajutorului
     

    Actul
    normativ
     

    Cuantumul
    ajutorului
    - euro*6) -

     

     

     

     

     

     

     

    De asemenea, declar pe propria răspundere că întreprinderea:
    [] nu a beneficiat și nu va beneficia de ajutor de stat pentru același proiect unic de investiții din partea altor furnizori de ajutor;
    [] a beneficiat sau va beneficia de următoarele ajutoare de stat pentru același proiect unic de investiții din partea altor furnizori de ajutor:

    Nr.
    crt.
     

    Denumirea
    proiectului
    de investiții

    Locația realizării
    investiției
    (județul)

    Anul
    acordării
    ajutorului

    Furnizorul
    ajutorului
     

    Actul
    normativ
     

    Cuantumul
    ajutorului
    - euro*6) -

     

     

     

     

     

     

     
    Notă
    *6) Echivalentul în euro se preia din actul juridic sau se determină la cursul de schimb valutar valabil la data acordării ajutorului conform actului juridic.

    Numele: ..............
    Funcția: ..............
    Semnătura*7): ..............
    Data semnării: .............. Notă
    *7) Cererea va fi semnată de persoana autorizată să reprezinte legal întreprinderea.


    Anexa nr. 2

    (Anexa nr. 3 la procedură)

    Condiții de conformitate - documente transmise în prima etapă de evaluare

    Cererea de acord pentru finanțare:
    - are toate rubricile completate cu datele solicitate, respectă formularul din
    anexa nr. 1 și este datată și semnată în original de către persoana autorizată
    să reprezinte legal întreprinderea;
    - conține informații corelate cu informațiile din certificatul constatator,
    situațiile financiare, planul de creare a locurilor de muncă, actul de
    identitate, împuternicirea, dacă este cazul.

    Declarația privind încadrarea întreprinderii în categoria întreprinderilor
    mici și mijlocii, după caz:
    - are toate rubricile completate cu datele solicitate, respectă formularul
    din anexa nr. 2 și este datată și semnată în original de către persoana
    autorizată să reprezinte legal întreprinderea;
    - conține informații corelate cu informațiile din situațiile financiare.

    Certificatul constatator este atașat în original, este actualizat cu date
    valabile la data înregistrării cererii de acord pentru finanțare și conține
    toate informațiile necesare.

    Situațiile financiare corespunzătoare ultimului exercițiu financiar încheiat,
    depuse și aprobate conform prevederilor legale în vigoare, după caz, sunt
    atașate în copie.

    Planul de creare a locurilor de muncă:
    - respectă modelul din Ghidul solicitantului;
    - este datat și semnat în original de către persoana autorizată să reprezinte
    legal întreprinderea;
    - este transmis inclusiv în format electronic.

    Certificatul de atestare fiscală privind îndeplinirea obligațiilor de plată
    către bugetul de stat este valabil la data înregistrării cererii de acord
    pentru finanțare și este atașat în original sau în copie legalizată.

    Certificatele de atestare fiscală privind îndeplinirea obligațiilor de plată
    către bugetul local, inclusiv pentru punctele de lucru, sunt valabile la data
    înregistrării cererii de acord pentru finanțare și sunt atașate în original
    sau în copie legalizată.

    Împuternicirea semnată de reprezentantul legal al întreprinderii solicitante,
    în cazul în care o altă persoană decât acesta semnează cererea de acord pentru
    finanțare, este atașată în original.

    Actul de identitate al persoanei autorizate să reprezinte legal întreprinderea
    este atașat în copie.

    Opisul are menționate denumirea fiecărui document și pagina la care este
    îndosariat.


    Anexa nr. 3

    (Anexa nr. 4 la procedură)

    Criterii de eligibilitate - întreprindere

    Documente relevante

    Este înregistrată potrivit Legii societăților nr. 31/1990
    republicată, cu modificările și completările ulterioare,
    sau Legii nr. 1/2005 privind organizarea și funcționarea
    cooperației, republicată.

     
     
     
    Certificat constatator

    Realizează o investiție inițială în România, în unul din
    domeniile de activitate eligibile.
     

    Cerere de acord pentru
    finanțare
    Certificat constatator

    Nu înregistrează debite restante la bugetele componente
    ale bugetului general consolidat.

     
    Certificate fiscale

    Nu intră în categoria "întreprinderilor în dificultate".
     
     
     

    Cerere de acord pentru
    finanțare - declarație pe
    propria răspundere
    Situații financiare

    Nu se află în procedură de executare silită, insolvență,
    faliment, reorganizare judiciară, dizolvare, închidere
    operațională, lichidare sau suspendare temporară a
    activității.

    Cerere de acord pentru
    finanțare - declarație pe
    propria răspundere
    Certificat constatator

    Nu face obiectul unor decizii de recuperare a unui ajutor
    de stat sau, în cazul în care asemenea decizii au fost
    emise, acestea au fost executate.

    Cerere de acord pentru
    finanțare - declarație pe
    propria răspundere

    Nu a beneficiat de ajutoare de stat regionale pentru
    costuri eligibile de natura activelor corporale și
    necorporale în cadrul aceluiași proiect unic de
    investiții.

    Cerere de acord pentru
    finanțare - declarație pe
    propria răspundere
     

    Nu a închis o activitate identică sau similară în spațiul
    economic european în ultimii 2 ani anteriori
    înregistrării cererii de acord pentru finanțare și, la
    momentul înregistrării cererii, nu are planuri concrete
    de a închide o astfel de activitate într-o perioadă de 2
    ani după finalizarea, în regiunea în cauză, a investiției
    inițiale.

    Cerere de acord pentru
    finanțare - declarație pe
    propria răspundere
     
     
     
     

    Creează pentru fiecare locație a realizării investiției
    minimum 10 locuri de muncă, dintre care minimum 3 locuri
    de muncă pentru lucrători defavorizați.
     

    Cerere de acord pentru
    finanțare
    Plan de creare a locurilor de
    muncă

    Determină corect valoarea costurilor eligibile și a
    finanțării solicitate pe baza modelului din Ghidul
    solicitantului.

    Plan de creare a locurilor de
    muncă
     

    Are rentabilitatea cifrei de afaceri > = 1% în ultimul
    exercițiu financiar încheiat, în cazul întreprinderilor
    în activitate.

    Situații financiare
     
     

    Are capitaluri proprii pozitive în ultimul exercițiu
    financiar încheiat, în cazul întreprinderilor în
    activitate.

    Situații financiare
     
     

    Are capital social subscris vărsat în valoare de minimum
    30.000 lei, în cazul întreprinderilor nou-înființate.

    Certificat constatator
     

    Nu aparține unor acționari care dețin sau au deținut în
    ultimii 2 ani anteriori datei înregistrării cererii o
    altă întreprindere înregistrată conform Legii nr. 31/1990
    republicată, cu modificările și completările ulterioare,
    sau Legii nr. 1/2005, republicată, care desfășoară sau a
    desfășurat activitatea pentru care solicită finanțare, în
    cazul întreprinderilor nou-înființate.

    Cerere de acord pentru
    finanțare - declarație pe
    propria răspundere
     
     
     
     


    Anexa nr. 4

    (Anexa nr. 5 la procedură)
    CRITERII
    pe baza cărora se calculează punctajul
    întreprinderilor solicitante de ajutor de stat

    Criterii de evaluare

    Mod de determinare

    Punctaj

    Numărul de locuri de muncă
    nou-create
     

    Număr de locuri de muncă nou-create
    /Număr minim de noi locuri de muncă
    prevăzute de schemă*)

    Rezultatul obținut se
    transformă în număr de puncte
     

    Locația realizării investiției
     
     
     
     

    Investiția se realizează într-un
    județ unde rata șomajului este
    peste media pe țară comunicată de
    INS în ultimul buletin statistic
    lunar

    Rșomaj > Rșomaj medie pe țară
    - 10 pct.
     
     
     

    Rentabilitatea cifrei de afaceri
    în ultimul exercițiu financiar
    încheiat, în cazul
    întreprinderilor în activitate

    Rca = (Profit net/Cifra de afaceri)
    x 100
     
     

    Rca > 2% - 10 pct.
     
     
     

    Valoarea capitalului social
    subscris vărsat, în cazul
    întreprinderilor nou-înființate

     
     
     

    Capital social > 35.000 lei
    - 10 pct.
     
    Notă
    *) Schema prevede minimum 10 noi locuri de muncă.


    Anexa nr. 5

    (Anexa nr. 7 la procedură)
    Plan de afaceri

    Cerința

    Referința

    Descrierea afacerii
     
     
     
     

    Scurt istoric al întreprinderii, activitatea
    curentă, produsele/serviciile oferite

    Prezentarea activității pentru care se
    solicită finanțarea

    Prezentarea proiectului de investiții și
    încadrarea investiției în categoria
    investiției inițiale, respectiv în
    categoria investiției inițiale în favoarea
    unei noi activități economice, în cazul
    întreprinderilor mari din regiunea de
    dezvoltare București-Ilfov care grupează
    municipiul București și județul Ilfov
     
     
     
     

    Investiția în imobilizări corporale și
    necorporale legate de:
    [] înființarea unei unități noi
    [] extinderea capacității unei unități
    existente
    [] diversificarea producției unei unități
    existente
    [] schimbarea fundamentală în procesul
    general de producție din cadrul unei unități
    existente
    [] diversificarea activității unei unități
    existente

    Planul de investiții estimativ cuprinzând
    lista activelor corporale și necorporale
    amortizabile, excluzând terenurile, și
    fundamentarea necesității achiziționării
    acestora în corelare cu locurile de muncă
    nou-create

    Indicarea denumirii activului, cantității,
    prețului unitar și a valorii totale, precum
    și a calendarului de efectuare a
    cheltuielilor aferente
     
     

    Fundamentarea planului de creare a
    locurilor de muncă în funcție de
    necesitățile întreprinderii

     
     
    Plan de creare a locurilor de muncă

    Valoarea costurilor eligibile și a
    finanțării solicitate
     
     

     
    Cerere de acord pentru finanțare

    Plan de creare a locurilor de muncă

    Analiza pieței relevante pe care
    întreprinderea solicită finanțare

    Prezentarea pieței relevante susținută cu
    date și informații din surse oficiale

    Situația financiară actuală și proiecții
    financiare pe perioada implementării
    proiectului de investiții, creării
    locurilor de muncă și pe următorii 5 ani
    de la crearea ultimelor locuri de muncă,
    respectiv 3 ani în cazul IMM-urilor
     
     

    Întreprinderile în activitate realizează
    proiecțiile având în vedere situațiile
    financiare aferente ultimului exercițiu
    financiar încheiat

    Întreprinderile nou-înființate realizează
    proiecțiile având în vedere obiectivele
    stabilite

    Fundamentarea cifrei de afaceri
     

    Contracte, precontracte, scrisori de intenție
    din partea potențialilor clienți

    Indicatori cantitativi

    Limitele indicatorilor

    Rentabilitatea cifrei de afaceri
    Rca = 100 x (Profit net/Cifra de afaceri)

     
    Rca ≥ 2,5%

    Rata de solvabilitate generală
    Rsg = Active totale/Datorii totale

     
    Rsg > 1,66

    Lichiditate imediată
    Rlr = (Active curente - Stocuri)/
    Pasive curente

     
     
    (Rlr) ≥ 0,65

    Indicatori calitativi

    Referința

    Asigurarea resurselor financiare necesare
    derulării investiției

    Documente relevante care atestă existența
    surselor de finanțare

    Poziția pe piață și experiența în domeniul
    pentru care solicită finanțare
     
     
     
     
     

    Situații posibile:
    [] întreprinderea a desfășurat până în
    prezent activitatea pentru care solicită
    finanțare
    [] acționarii sau managerii întreprinderii au
    fost implicați în implementarea unor proiecte
    similare (documente justificative)

    Contribuția investiției la îmbunătățirea
    standardelor de protecție a mediului
     
     
     

    Informații/documente privind:
    [] respectarea legislației în domeniul
    protecției mediului înconjurător
    [] impactul pozitiv al proiectului asupra
    mediului înconjurător

    Contribuția întreprinderii la creșterea
    economică și la dezvoltarea regională,
    determinată de implementarea proiectului
    de investiții
     
     

    Plata de taxe și impozite la bugetul general
    consolidat pe perioada implementării
    investiției și 5 ani de la crearea ultimelor
    locuri de muncă, respectiv 3 ani în cazul
    IMM-urilor, din care se deduce valoarea
    ajutorului de stat

    Indicatori calitativi

    Referința

    Implicarea întreprinderii în diferite
    proiecte sociale cu impact pozitiv asupra
    comunității din regiunea unde se
    realizează investiția
     
     

    Activități cu caracter social posibile:
    [] activități în unități de învățământ,
    medicale, sportive etc. la nivel local
    [] colaborări cu AJOFM în vederea recrutării
    persoanelor șomere și organizării de cursuri
    de pregătire profesională

    Situația juridică a locației realizării
    investiției
     
     
     
     

    Probată prin următoarele documente:
    [] extras de carte funciară/contract de
    vânzare/certificat de moștenitor etc.
    [] contract de închiriere
    [] contract de concesiune/cesiune
    [] alte documente

    Prezentarea potențialului investiției de
    atragere a altor investiții conexe,
    efectul acesteia asupra dezvoltării
    activității altor întreprinderi din
    regiune

    Contribuția la dezvoltarea regională pe
    orizontală și generarea de noi locuri de
    muncă la nivelul furnizorilor de produse și
    servicii conexe
     


    Anexa nr. 6

    (Anexa nr. 8 la procedură)
    Data înregistrării ...........
    Numărul înregistrării ........
    CERERE DE PLATĂ A AJUTORULUI DE STAT
    Subscrisa, ........, având datele de identificare menționate la punctul I, reprezentată legal prin domnul/doamna ......, având calitatea de ......., identificat/identificată cu actul de identitate seria ..... nr. ....., eliberat de ...... la data de ......, cu domiciliul în localitatea ......, str. ...... nr. ...., bl. ...., sc. ...., ap. ..., sectorul/județul ......, cod poștal ......, solicit plata ajutorului de stat, în sumă de ......, în baza Acordului pentru finanțare nr. ..... din data de ...... și în condițiile prevederilor schemei pentru sprijinirea investițiilor care promovează dezvoltarea regională prin crearea de locuri de muncă, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 332/2014.I. Date de identificare a întreprinderii:
    Denumirea întreprinderii: ...........................
    Data înregistrării întreprinderii: ..................
    Nr. de înmatriculare la oficiul registrului comerțului: ..............
    Codul de identificare fiscală: .......................................
    Adresa: ..............................................................
    Telefon: ........ Fax: ........ e-mail: ..............................
    Cod IBAN: ......, deschis la Trezoreria ...........II. Declarație pe propria răspundere
    Subsemnatul/Subsemnata, ......., identificat/identificată cu actul de identitate seria ..... nr. ...., eliberat de ...... la data de ......, cu domiciliul în localitatea ......, str. ...... nr. ...., bl. ...., sc. ...., ap. ...., sectorul/județul ......, în calitate de reprezentant legal al întreprinderii ......, declar pe propria răspundere că toate informațiile furnizate și consemnate în prezenta cerere sunt corecte și complete și că toate documentele în copie care însoțesc cererea sunt conforme cu originalele.
    Înțeleg că orice omisiune sau incorectitudine în prezentarea informațiilor în scopul de a obține avantaje pecuniare este pedepsită conform legii.
    Declar pe propria răspundere că întreprinderea:
    [] nu se află în procedură de executare silită, insolvență, faliment, reorganizare judiciară, dizolvare, închidere operațională, lichidare sau suspendare temporară a activității;
    [] nu face obiectul unor decizii de recuperare a unui ajutor de stat sau, în cazul în care asemenea decizii au fost emise, acestea au fost executate, conform prevederilor legale în vigoare;
    [] nu a beneficiat și nu va beneficia de ajutoare de stat regionale pentru costuri eligibile de natura activelor corporale și necorporale în cadrul aceluiași proiect unic de investiții;
    [] nu a închis o activitate identică sau similară în spațiul economic european după înregistrarea cererii de acord pentru finanțare și, în momentul înregistrării cererii de plată, nu are planuri concrete de a închide o astfel de activitate într-o perioadă de 2 ani după finalizarea, în regiunea în cauză, a investiției inițiale;
    [] nu a angajat persoane cu care aceasta sau întreprinderi asociate acesteia au avut raporturi de muncă în ultimele 12 luni anterior datei înregistrării cererii de acord pentru finanțare.III. Formular de decont

    Luna
     
     
     
     
     

    Obligații de plată

    Plată*)

    Ajutor
    de stat
    solicitat**)
    - lei -
     
     

    Costul salarial
     
     
     

    Salarii
    brute
    realizate
    - lei -

    Contribuții
    angajator
    - lei -
     

    Total
    -lei-
     
     

    Obiectul
    plății
     
     

    Document
    de plată
    nr./data
     

    Valoare
    plată
    - lei -
     

    Extras
    de cont
    nr./data
     

    1

    2

    3

    4

    5=3+4

    6

    7

    8

    9

    10

    Luna
    ....
     
     
     
     
     
     
     

    Costul salarial
    pe întreprindere

     
     

     
     

     
     

     
     
     
     
     
     
     
     
     

     
     
     
     
     
     
     
     
     

     
     
     
     
     
     
     
     
     

     
     
     
     
     
     
     
     
     

     
     
     
     
     
     
     
     
     

    Costul salarial
    cu locurile de
    muncă nou-create

     
     
     

     
     
     

     
     
     

    Cheltuieli
    eligibile

     
     

     
     

     
     

    Luna
    ....
     
     
     
     
     
     
     

    Costul salarial
    pe întreprindere

     
     

     
     

     
     

     
     
     
     
     
     
     
     
     

     
     
     
     
     
     
     
     
     

     
     
     
     
     
     
     
     
     

     
     
     
     
     
     
     
     
     

     
     
     
     
     
     
     
     
     

    Costul salarial
    cu locurile de
    muncă nou-create

     
     
     

     
     
     

     
     
     

    Cheltuieli
    eligibile

     
     

     
     

     
     

    ...

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Total
     
     
     
     
     
     
     
     

    Costul salarial
    pe întreprindere

     
     

     
     

     
     

     
     
     
     
     
     
     
     
     

     
     
     
     
     
     
     
     
     

     
     
     
     
     
     
     
     
     

     
     
     
     
     
     
     
     
     

     
     
     
     
     
     
     
     
     

    Costul salarial
    cu locurile de
    muncă nou-create

     
     
     

     
     
     

     
     
     

    Cheltuieli
    eligibile

     
     

     
     

     
     
    Notă
    *) Cuprinde totalul plăților aferente costurilor salariale pe întreprindere.
    **) Se calculează prin aplicarea procentului intensității la cheltuielile eligibile.

    Numele: ......................
    Funcția: .....................
    Semnătura*1): ................
    Data semnării: ............... Notă
    *1) Cererea va fi semnată de persoana autorizată să reprezinte legal întreprinderea.

    NOTĂ:
    Cererea de plată a ajutorului de stat este însoțită de documentele financiar-contabile necesare în vederea justificării cheltuielilor salariale, în copie.


    Anexa nr. 7

    (Anexa nr. 10 la procedură)
    Declarație pe propria răspundere privind
    realizarea investiției
    Subsemnatul/Subsemnata, ......, identificat/identificată cu actul de identitate seria ..... nr. ...., eliberat de ...... la data de ......, cu domiciliul în localitatea ......, str. ...... nr. ....., bl. ...., sc. ...., ap. ...., sectorul/județul ......., în calitate de reprezentant legal al întreprinderii ......, declar pe propria răspundere că toate informațiile furnizate și consemnate sunt corecte și complete.
    Înțeleg că orice omisiune sau incorectitudine în prezentarea informațiilor în scopul de a obține avantaje pecuniare este pedepsită conform legii.
    Declar pe propria răspundere că:– întreprinderea a demarat investiția inițială la data de ......, conform Acordului pentru finanțare nr. .....;– investiția realizată până la data prezentei cuprinde următoarele active:

    Nr.
    crt.
     
     
     

    Denumire activ
    potrivit planului
    de investiții
     
     

    Denumire activ
    potrivit
    înregistrării în
    contabilitate
     

    Nr.
    inventar
     
     
     

    Valoarea
    înregistrată
    în
    contabilitate
    - lei -

    Factură
    nr./dată
     
     
     

    1

    2

    3

    4

    5

    6

     

     

     

     

     

     

    Numele: ......................
    Semnătura*1): ................
    Funcția: .....................
    Data semnării: ...............

     
     
     
     
    Notă
    *1) Declarația va fi semnată de persoana autorizată să reprezinte legal întreprinderea.

    NOTĂ:
    Declarația pe propria răspundere privind realizarea investiției este însoțită de următoarele documente, în copie:– facturile aferente activelor achiziționate;– Registrul mijloacelor fixe, actualizat la data înregistrării cererii de plată - extras;– Balanța de verificare analitică aferentă lunii anterioare înregistrării cererii de plată.

    ------