ORDIN nr. 3.597 din 18 iunie 2014 pentru modificarea şi completarea Metodologiei de evaluare anuală a activităţii personalului didactic şi didactic auxiliar, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 6.143/2011
EMITENT
MINISTERUL EDUCAŢIEI NAŢIONALE
Publicat în
MONITORUL OFICIAL nr. 463 din 25 iunie 2014
În baza prevederilor art. 92 alin. (1) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 185/2013 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei Naţionale, cu modificările şi completările ulterioare, ministrul educaţiei naţionale emite prezentul ordin. Articolul I Metodologia de evaluare anuală a activităţii personalului didactic şi didactic auxiliar, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 6.143/2011, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 824 şi 824 bis din 22 noiembrie 2011, cu modificările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează: 1. La articolul 7 alineatul (2) litera e), punctul v se abrogă. 2. La articolul 7 alineatul (2), după litera f) se introduce o nouă literă, litera g), cu următorul cuprins: "g) Domeniul Conduita profesională, cu următoarele criterii de performanţă: (i) Manifestarea atitudinii morale şi civice (limbaj, ţinută, respect, comportament) (ii) Respectarea şi promovarea deontologiei profesionale." 3. Anexele nr. 2, 4, 6, 8, 10, 12, 14, 16, 18, 20, 22, 24, 26, 28 şi 30 se înlocuiesc cu anexele nr. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 şi 15 care fac parte integrantă din prezentul ordin. Articolul II Direcţia generală management, resurse umane şi reţea şcolară naţională din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale, inspectoratele şcolare şi unităţile de învăţământ duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Articolul III Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul educaţiei naţionale, Remus Pricopie Bucureşti, 18 iunie 2014. Nr. 3.597. Anexa 1 ─────── (Anexa nr. 2 la metodologie) ──────────────────────────── ANTET FIŞA-CADRU de autoevaluare/evaluare în vederea acordării calificativului anual pentru cadrele didactice din învăţământul preuniversitar Numărul fişei postului: ................................ Numele şi prenumele cadrului didactic: ................. Specialitatea: ......................................... Perioada evaluată:...................................... Calificativul acordat: .................................
● Cadru didactic evaluat: ● Responsabil comisie: ● Director: ● Membrii consiliului de administraţie: Anexa 2 ─────── (Anexa nr. 4 la metodologie) ───────────────────────────── ANTET FIŞA-CADRU de autoevaluare/evaluare în vederea stabilirii calificativului anual pentru funcţiile de bibliotecar, documentarist, redactor în învăţământul preuniversitar Numărul fişei postului: ............................. Numele şi prenumele titularului: .................... Perioada evaluată: .................................. Calificativul acordat: ..............................
● Cadru didactic auxiliar evaluat: ● Responsabil compartiment: ● Director: ● Membrii consiliului de administraţie: Anexa 3 ──────── (Anexa nr. 6 la metodologie) ───────────────────────────── ANTET FIŞA-CADRU de autoevaluare/evaluare în vederea stabilirii calificativului anual pentru funcţia de informatician Numărul fişei postului: ................................ Numele şi prenumele titularului: ....................... Perioada evaluată: ..................................... Calificativul acordat: .................................
*Font 7*
┌────────────────────┬──────────────────────────────────────────────┬───────┬───────┬────────┬─────────┬────────┬──────────┐ │ Domenii ale │ Criterii de performanţă │Indica-│Punctaj│Punctaj │Punctaj │Punctaj │Validare │ │ evaluării │ │tori de│ maxim │auto- │evaluare │evaluare│consiliul │ │ │ │perfor-│ │evaluare│comparti-│consiliu│profesoral│ │ │ │manţă │ │ │ment │de admi-│ │ │ │ │ │ │ │ │nistra- │ │ │ │ │ │ │ │ │ţie │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ├────────────────────┼──────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │1. Proiectarea │1.1. Gestionarea şi verificarea permanentă a │ │ │ │ │ │ │ │activităţii │stării de funcţionare a echipamentelor de │ │ │ │ │ │ │ │ │calcul din dotare şi asigurarea utilizării în │ │ │ │ │ │ │ │ │bune condiţii a acestora │ │ │ │ │ │ │ │ ├──────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │ │1.2. Întreţinerea şi administrarea reţelei │ │ │ │ │ │ │ │ │internet a şcolii │ │ │ │ │ │ │ │ ├──────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │ │1.3. Implicarea în activităţile de proiectare │ │ │ │ │ │ │ │ │a ofertei educaţionale la nivelul unităţii │ │ │ │ │ │ │ │ ├──────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │ │1.4. Participarea la activităţi │ │ │ │ │ │ │ │ │extracurriculare corelate cu obiectivele │ │ │ │ │ │ │ │ │curriculare extrase din planul managerial al │ │ │ │ │ │ │ │ │unităţii │ │ │ │ │ │ │ │ ├──────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │ │ │ │ 20 │ │ │ │ │ ├────────────────────┼──────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │2. Realizarea │2.1. Asigurarea asistenţei tehnice │ │ │ │ │ │ │ │activităţilor │profesorilor de altă specialitate decât │ │ │ │ │ │ │ │didactice │informatică în timpul orelor desfăşurate în │ │ │ │ │ │ │ │ │laboratorul AEL sau în oricare alt laborator │ │ │ │ │ │ │ │ │de informatică │ │ │ │ │ │ │ │ ├──────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │ │2.2. Utilizarea şi gestionarea eficientă a │ │ │ │ │ │ │ │ │resurselor puse la dispoziţia postului: │ │ │ │ │ │ │ │ │bibliotecă de software şi documentaţii, │ │ │ │ │ │ │ │ │echipamente de tehnică de calcul şi auxiliare │ │ │ │ │ │ │ │ │etc. │ │ │ │ │ │ │ │ ├──────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │ │2.3. Participarea la activităţi │ │ │ │ │ │ │ │ │extracurriculare, precum şi participarea la │ │ │ │ │ │ │ │ │acţiuni de voluntariat │ │ │ │ │ │ │ │ ├──────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │ │ │ │ 30 │ │ │ │ │ ├────────────────────┼──────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │3. Comunicare şi │3.1 Dezvoltarea capacităţii de comunicare şi │ │ │ │ │ │ │ │relaţionare │relaţionare cu elevii │ │ │ │ │ │ │ │ ├──────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │ │3.2. Dezvoltarea capacităţii de comunicare şi │ │ │ │ │ │ │ │ │relaţionare cu personalul şcolii │ │ │ │ │ │ │ │ ├──────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │ │3.3. Dezvoltarea capacităţii de comunicare şi │ │ │ │ │ │ │ │ │relaţionare cu echipa managerială │ │ │ │ │ │ │ │ ├──────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │ │3.4. Dezvoltarea capacităţii de comunicare şi │ │ │ │ │ │ │ │ │relaţionare în cadrul comunităţii │ │ │ │ │ │ │ │ ├──────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │ │3.5. Relaţionarea cu firmele producătoare de │ │ │ │ │ │ │ │ │softuri, de echipamente de calcul, cu firmele │ │ │ │ │ │ │ │ │care asigură service-ul echipamentelor de │ │ │ │ │ │ │ │ │calcul, relaţionarea cu providerul de internet│ │ │ │ │ │ │ │ ├──────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │ │ │ │ 15 │ │ │ │ │ ├────────────────────┼──────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │4. Managementul │4.1. Valorificarea competenţelor ştiinţifice, │ │ │ │ │ │ │ │carierei şi al │dobândite prin participarea la programele de │ │ │ │ │ │ │ │dezvoltării │formare/perfecţionare │ │ │ │ │ │ │ │personale ├──────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │ │4.2. Implicarea în organizarea activităţilor │ │ │ │ │ │ │ │ │metodice la nivelul comisiei/catedrei de │ │ │ │ │ │ │ │ │informatică │ │ │ │ │ │ │ │ ├──────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │ │4.3. Realizarea/actualizarea portofoliului şi │ │ │ │ │ │ │ │ │dosarului personal │ │ │ │ │ │ │ │ ├──────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │ │ │ │ 15 │ │ │ │ │ ├────────────────────┼──────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │5. Contribuţia la │5.1. Dezvoltarea de parteneriate şi proiecte │ │ │ │ │ │ │ │dezvoltarea │educaţionale în vederea dezvoltării │ │ │ │ │ │ │ │instituţională şi la│instituţionale │ │ │ │ │ │ │ │promovarea imaginii ├──────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │unităţii şcolare │5.2. Promovarea ofertei educaţionale │ │ │ │ │ │ │ │ ├──────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │ │5.3. Realizarea/participarea la programe/ │ │ │ │ │ │ │ │ │activităţi de prevenire şi combatere a │ │ │ │ │ │ │ │ │violenţei şi comportamentelor nesănătoase în │ │ │ │ │ │ │ │ │mediul şcolar │ │ │ │ │ │ │ │ ├──────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │ │5.4. Respectarea normelor, procedurilor de │ │ │ │ │ │ │ │ │sănătate şi securitate a muncii, de PSI şi ISU│ │ │ │ │ │ │ │ │pentru toate tipurile de activităţi │ │ │ │ │ │ │ │ │desfăşurate în cadrul unităţii de învăţământ, │ │ │ ┤ │ │ │ │ │precum şi a sarcinilor suplimentare │ │ │ │ │ │ │ │ ├──────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │ │5.5. Implicarea activă în crearea unei culturi│ │ │ │ │ │ │ │ │a calităţii la nivelul organizaţiei │ │ │ │ │ │ │ │ ├──────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │ │ │ │ 15 │ │ │ │ │ ├────────────────────┼──────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │6. Conduita │6.1. Manifestarea atitudinii morale şi civice │ │ │ │ │ │ │ │profesională │(limbaj, ţinută, respect, comportament) │ │ 2 │ │ │ │ │ │ ├──────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │ │6.2. Respectarea şi promovarea deontologiei │ │ │ │ │ │ │ │ │profesionale │ │ 3 │ │ │ │ │ │ ├──────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │ │ │ │ 5 │ │ │ │ │ ├────────────────────┼──────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │TOTAL │ │ │ 100 │ │ │ │ │ └────────────────────┴──────────────────────────────────────────────┴───────┴───────┴────────┴─────────┴────────┴──────────┘ Data: Numele şi prenumele: Semnături:
● Cadru didactic auxiliar evaluat: ● Responsabil compartiment: ● Director: ● Membrii consiliului de administraţie: Anexa 4 ─────── (Anexa nr. 8 la metodologie) ───────────────────────────── ANTET FIŞA-CADRU de autoevaluare/evaluare în vederea stabilirii calificativului anual pentru funcţia de laborant Numărul fişei postului: ................................ Numele şi prenumele titularului: ....................... Perioada evaluată: ..................................... Calificativul acordat: .................................
*Font 7*
┌──────────────────────┬────────────────────────────────────────────────┬───────┬───────┬────────┬─────────┬────────┬──────────┐ │ Domenii ale │ Criterii de performanţă │Indica-│Punctaj│Punctaj │Punctaj │Punctaj │Validare │ │ evaluării │ │tori de│ maxim │auto- │evaluare │evaluare│consiliul │ │ │ │perfor-│ │evaluare│comparti-│consiliu│profesoral│ │ │ │manţă │ │ │ment │de admi-│ │ │ │ │ │ │ │ │nistra- │ │ │ │ │ │ │ │ │ţie │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ├──────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │1. Proiectarea │1.1. Corelarea activităţii cu programa şcolară │ │ │ │ │ │ │ │activităţii │şi cu normele de elaborare a documentelor de │ │ │ │ │ │ │ │ │proiectare │ │ │ │ │ │ │ │ ├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │ │1.2. Implicarea în activităţile de proiectare a │ │ │ │ │ │ │ │ │ofertei educaţionale la nivelul unităţii │ │ │ │ │ │ │ │ ├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │ │1.3. Folosirea tehnologiei informării şi │ │ │ │ │ │ │ │ │comunicării (TIC) în activitatea de proiectare │ │ │ │ │ │ │ │ ├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │ │1.4. Proiectarea de activităţi extracurriculare │ │ │ │ │ │ │ │ │corelate cu obiectivele curriculare extrase din │ │ │ │ │ │ │ │ │planul managerial al unităţii │ │ │ │ │ │ │ │ ├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │ │ │ │ 20 │ │ │ │ │ ├──────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │2. Realizarea │2.1. Realizarea unor experimente didactice care │ │ │ │ │ │ │ │activităţilor │asigură caracterul aplicativ al învăţării şi │ │ │ │ │ │ │ │didactice │formarea competenţelor specifice │ │ │ │ │ │ │ │ ├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │ │2.2. Utilizarea eficientă a resurselor materiale│ │ │ │ │ │ │ │ │din unitatea de învăţământ în vederea │ │ │ │ │ │ │ │ │optimizării activităţilor didactice, inclusiv a │ │ │ │ │ │ │ │ │resurselor TIC │ │ │ │ │ │ │ │ ├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │ │2.3.Participarea la activităţi extracurriculare,│ │ │ │ │ │ │ │ │precum şi participarea la acţiuni de voluntariat│ │ │ │ │ │ │ │ ├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │ │ │ │ 30 │ │ │ │ │ ├──────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │3. Comunicare şi │3.1. Dezvoltarea capacităţii de comunicare şi │ │ │ │ │ │ │ │relaţionare │relaţionare cu elevii │ │ │ │ │ │ │ │ ├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │ │3.2. Dezvoltarea capacităţii de comunicare şi │ │ │ │ │ │ │ │ │relaţionare cu personalul şcolii │ │ │ │ │ │ │ │ ├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │ │3.3. Dezvoltarea capacităţii de comunicare şi │ │ │ │ │ │ │ │ │relaţionare cu echipa managerială │ │ │ │ │ │ │ │ ├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │ │3.4. Dezvoltarea capacităţii de comunicare şi │ │ │ │ │ │ │ │ │relaţionare în cadrul comunităţii │ │ │ │ │ │ │ │ ├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │ │3.5. Relaţionarea cu firmele producătoare de │ │ │ │ │ │ │ │ │resurse materiale necesare laboratoarelor de │ │ │ │ │ │ │ │ │specialitate şi cu firmele care asigură │ │ │ │ │ │ │ │ │service-ul dispozitivelor din dotare │ │ │ │ │ │ │ │ ├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │ │ │ │ 20 │ │ │ │ │ ├──────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │4. Managementul │4.1. Valorificarea competenţelor ştiinţifice, │ │ │ │ │ │ │ │carierei şi al │dobândite prin participarea la programele de │ │ │ │ │ │ │ │dezvoltării personale │formare/perfecţionare │ │ │ │ │ │ │ │ ├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │ │4.2. Implicarea în organizarea activităţilor │ │ │ │ │ │ │ │ │metodice la nivelul comisiei/catedrei/ │ │ │ │ │ │ │ │ │responsabil │ │ │ │ │ │ │ │ ├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │ │4.3. Realizarea/actualizarea portofoliului şi │ │ │ │ │ │ │ │ │dosarului personal │ │ │ │ │ │ │ │ ├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │ │ │ │ 10 │ │ │ │ │ ├──────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │5. Contribuţia la │5.1. Dezvoltarea de parteneriate şi proiecte │ │ │ │ │ │ │ │dezvoltarea │educaţionale în vederea dezvoltării │ │ │ │ │ │ │ │instituţională şi la │instituţionale │ │ │ │ │ │ │ │promovarea imaginii ├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │unităţii şcolare │5.2. Promovarea ofertei educaţionale │ │ │ │ │ │ │ │ ├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │ │5.3. Realizarea/participarea la programe/ │ │ │ │ │ │ │ │ │activităţi de prevenire şi combatere a violenţei│ │ │ │ │ │ │ │ │şi comportamentelor nesănătoase în mediul şcolar│ │ │ │ │ │ │ │ ├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │ │5.4. Respectarea normelor, procedurilor de │ │ │ │ │ │ │ │ │sănătate şi securitate a muncii, de PSI şi ISU │ │ │ │ │ │ │ │ │pentru toate tipurile de activităţi desfăşurate │ │ │ │ │ │ │ │ │în cadrul unităţii de învăţământ, precum şi a │ │ │ │ │ │ │ │ │sarcinilor suplimentare │ │ │ │ │ │ │ │ ├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │ │5.5. Implicarea activă în crearea unei culturi a│ │ │ │ │ │ │ │ │calităţii la nivelul organizaţiei │ │ │ │ │ │ │ │ ├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │ │ │ │ 15 │ │ │ │ │ ├──────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │6. Conduita │6.1. Manifestarea atitudinii morale şi civice │ │ │ │ │ │ │ │profesională │(limbaj, ţinută, respect, comportament) │ │ 2 │ │ │ │ │ │ ├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │ │6.2. Respectarea şi promovarea deontologiei │ │ │ │ │ │ │ │ │profesionale │ │ 3 │ │ │ │ │ │ ├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │ │ │ │ 5 │ │ │ │ │ ├──────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │TOTAL │ │ │ 100 │ │ │ │ │ └──────────────────────┴────────────────────────────────────────────────┴───────┴───────┴────────┴─────────┴────────┴──────────┘ Data: Numele şi prenumele: Semnături:
● Cadru didactic auxiliar evaluat: ● Responsabil compartiment: ● Director: ● Membrii consiliului de administraţie: Anexa 5 ─────── (Anexa nr. 10 la metodologie) ───────────────────────────── ANTET FIŞA-CADRU de autoevaluare/evaluare în vederea stabilirii calificativului anual pentru funcţia de tehnician Numărul fişei postului: ................................ Numele şi prenumele titularului: ....................... Perioada evaluată: ..................................... Calificativul acordat: .................................
● Cadru didactic auxiliar evaluat: ● Responsabil compartiment: ● Director: ● Membrii consiliului de administraţie: Anexa 6 ─────── (Anexa nr. 12 la metodologie) ───────────────────────────── ANTET FIŞA-CADRU de autoevaluare/evaluare în vederea stabilirii calificativului anual pentru funcţia de pedagog şcolar Numărul fişei postului: ................................ Numele şi prenumele titularului: ....................... Perioada evaluată: ..................................... Calificativul acordat: .................................
● Cadru didactic auxiliar evaluat: ● Responsabil compartiment: ● Director: ● Membrii consiliului de administraţie: Anexa 7 ─────── (Anexa nr. 14 la metodologie) ───────────────────────────── ANTET FIŞA-CADRU de autoevaluare/evaluare în vederea stabilirii calificativului anual pentru funcţia de instructor de educaţie extraşcolară Numărul fişei postului: ................................ Numele şi prenumele titularului: ....................... Perioada evaluată: ..................................... Calificativul acordat: .................................
● Cadru didactic auxiliar evaluat: ● Responsabil compartiment: ● Director: ● Membrii consiliului de administraţie: Anexa 8 ──────── (Anexa nr. 16 la metodologie) ───────────────────────────── ANTET FIŞA-CADRU de autoevaluare/evaluare în vederea stabilirii calificativului anual pentru funcţia de asistent social Numărul fişei postului: ................................ Numele şi prenumele titularului: ....................... Perioada evaluată: ..................................... Calificativul acordat: .................................
● Cadru didactic auxiliar evaluat: ● Responsabil compartiment: ● Director: ● Membrii consiliului de administraţie: Anexa 9 ─────── (Anexa nr. 18 la metodologie) ───────────────────────────── ANTET FIŞA-CADRU de autoevaluare/evaluare în vederea stabilirii calificativului anual pentru funcţia de corepetitor Numărul fişei postului: ................................ Numele şi prenumele titularului: ....................... Perioada evaluată: ..................................... Calificativul acordat: .................................
*Font 7*
┌──────────────────────┬────────────────────────────────────────────────┬───────┬───────┬────────┬─────────┬────────┬──────────┐ │ Domenii ale │ Criterii de performanţă │Indica-│Punctaj│Punctaj │Punctaj │Punctaj │Validare │ │ evaluării │ │tori de│ maxim │auto- │evaluare │evaluare│consiliul │ │ │ │perfor-│ │evaluare│comparti-│consiliu│profesoral│ │ │ │manţă │ │ │ment │de admi-│ │ │ │ │ │ │ │ │nistra- │ │ │ │ │ │ │ │ │ţie │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ├──────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │1. Proiectarea │1.1. Programarea activităţii de corepetiţie, │ │ │ │ │ │ │ │activităţii │conform proiectării activităţii didactice │ │ │ │ │ │ │ │ ├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │ │1.2. Proiectarea unor activităţi │ │ │ │ │ │ │ │ │extracurriculare corelate cu obiectivele │ │ │ │ │ │ │ │ │curriculare, nevoile şi interesele educabililor │ │ │ │ │ │ │ │ ├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │ │1.3. Implicarea în activităţile de proiectare a │ │ │ │ │ │ │ │ │ofertei educaţionale la nivelul unităţii │ │ │ │ │ │ │ │ ├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │ │ │ │ 20 │ │ │ │ │ ├──────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │2. Realizarea │2.1. Organizarea şi amenajarea spaţiului de │ │ │ │ │ │ │ │activităţii │lucru │ │ │ │ │ │ │ │ ├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │ │2.2. Îndeplinirea la termen a obligaţiilor de │ │ │ │ │ │ │ │ │serviciu │ │ │ │ │ │ │ │ ├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │ │2.3. Utilizarea corespunzătoare a mijloacelor şi│ │ │ │ │ │ │ │ │metodelor specifice │ │ │ │ │ │ │ │ ├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │ │2.4. Organizarea şi participarea la activităţi │ │ │ │ │ │ │ │ │extracurriculare │ │ │ │ │ │ │ │ ├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │ │2.5. Formarea deprinderilor de studiu individual│ │ │ │ │ │ │ │ │şi în echipă în vederea formării/dezvoltării │ │ │ │ │ │ │ │ │competenţei de "a învăţa să înveţi" │ │ │ │ │ │ │ │ ├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │ │ │ │ 30 │ │ │ │ │ ├──────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │3. Comunicare şi │3.1. Demonstrarea abilităţilor de comunicare │ │ │ │ │ │ │ │relaţionare │formală intra-şi inter-instituţională │ │ │ │ │ │ │ │ ├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │ │3.2. Comunicarea şcoală - familie - comunitate │ │ │ │ │ │ │ │ ├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │ │3.3. Capacitatea de a face echipă cu cadrele │ │ │ │ │ │ │ │ │didactice şi cu ceilalţi angajaţi ai şcolii │ │ │ │ │ │ │ │ ├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │ │ │ │ 15 │ │ │ │ │ ├──────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │4. Managementul │4.1. Participarea la programele de formare │ │ │ │ │ │ │ │carierei şi al │continuă şi perfecţionare │ │ │ │ │ │ │ │dezvoltării personale ├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │ │4.2. Aplicarea în activitatea curentă a │ │ │ │ │ │ │ │ │cunoştinţelor profesionale dobândite în │ │ │ │ │ │ │ │ │programele de formare continuă şi perfecţionare │ │ │ │ │ │ │ │ ├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │ │4.3. Implicarea în organizarea activităţilor │ │ │ │ │ │ │ │ │metodice la nivelul comisiei/catedrei/unităţii │ │ │ │ │ │ │ │ ├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │ │4.4. Realizarea/actualizarea portofoliului şi a │ │ │ │ │ │ │ │ │dosarului personal │ │ │ │ │ │ │ │ ├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │ │ │ 15 │ │ │ │ │ │ ├──────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │5. Contribuţia la │5.1. Implicarea în dezvoltarea de parteneriate │ │ │ │ │ │ │ │dezvoltarea │şi proiecte educaţionale în vederea dezvoltării │ │ │ │ │ │ │ │instituţională şi │instituţionale │ │ │ │ │ │ │ │promovarea imaginii ├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │şcolii │5.2. Promovarea în comunitate a activităţii │ │ │ │ │ │ │ │ │unităţii de învăţământ, a ofertei educaţionale │ │ │ │ │ │ │ │ │şi a rezultatelor obţinute │ │ │ │ │ │ │ │ ├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │ │5.3. Participarea la activităţile organizate de │ │ │ │ │ │ │ │ │unitate privind cunoaşterea şi aplicarea │ │ │ │ │ │ │ │ │normelor şi procedurilor de sănătate şi │ │ │ │ │ │ │ │ │securitate a muncii, de PSI şi ISU │ │ │ │ │ │ │ │ ├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │ │5.4. Realizarea/participarea la programe/ │ │ │ │ │ │ │ │ │activităţi de prevenire şi combatere a violenţei│ │ │ │ │ │ │ │ │şi comportamentelor nesănătoase în mediul şcolar│ │ │ │ │ │ │ │ ├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │ │ │ │ 15 │ │ │ │ │ ├──────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │6. Conduita │6.1. Manifestarea atitudinii morale şi civice │ │ │ │ │ │ │ │profesională │(limbaj, ţinută, respect, comportament) │ │ 2 │ │ │ │ │ │ ├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │ │6.2. Respectarea şi promovarea deontologiei │ │ │ │ │ │ │ │ │profesionale │ │ 3 │ │ │ │ │ │ ├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │ │ │ │ 5 │ │ │ │ │ ├──────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │TOTAL │ │ │ 100 │ │ │ │ │ └──────────────────────┴────────────────────────────────────────────────┴───────┴───────┴────────┴─────────┴────────┴──────────┘ Data: Numele şi prenumele: Semnături:
● Cadru didactic auxiliar evaluat: ● Responsabil compartiment: ● Director: ● Membrii consiliului de administraţie: Anexa 10 ──────── (Anexa nr. 20 la metodologie) ───────────────────────────── ANTET FIŞA-CADRU de autoevaluare/evaluare în vederea stabilirii calificativului anual pentru funcţia de mediator şcolar Numărul fişei postului: ................................ Numele şi prenumele titularului: ....................... Perioada evaluată: ..................................... Calificativul acordat: .................................
● Cadru didactic auxiliar evaluat: ● Responsabil compartiment: ● Director: ● Membrii consiliului de administraţie: Anexa 11 ──────── (Anexa nr. 22 la metodologie) ───────────────────────────── ANTET FIŞA-CADRU de autoevaluare/evaluare în vederea stabilirii calificativului anual pentru funcţia de secretar în învăţământul preuniversitar Numărul fişei postului: ................................ Numele şi prenumele titularului: ....................... Perioada evaluată: ..................................... Calificativul acordat: .................................
● Cadru didactic auxiliar evaluat: ● Responsabil compartiment: ● Director: ● Membrii consiliului de administraţie: Anexa 12 ──────── (Anexa nr. 24 la metodologie) ───────────────────────────── ANTET FIŞA-CADRU de autoevaluare/evaluare în vederea stabilirii calificativului anual pentru funcţia de administrator financiar (contabil) în învăţământul preuniversitar Numărul fişei postului: ................................ Numele şi prenumele titularului: ....................... Perioada evaluată: ..................................... Calificativul acordat: .................................
● Cadru didactic auxiliar evaluat: ● Responsabil compartiment: ● Director: ● Membrii consiliului de administraţie: Anexa 13 ──────── (Anexa nr. 26 la metodologie) ───────────────────────────── ANTET FIŞA-CADRU de autoevaluare/evaluare în vederea stabilirii calificativului anual pentru funcţia de instructor-animator Numărul fişei postului: ................................ Numele şi prenumele titularului: ....................... Perioada evaluată: ..................................... Calificativul acordat: .................................
● Cadru didactic auxiliar evaluat: ● Responsabil compartiment: ● Director: ● Membrii consiliului de administraţie: Anexa 14 ──────── (Anexa nr. 28 la metodologie) ───────────────────────────── ANTET FIŞA-CADRU de autoevaluare/evaluare în vederea stabilirii calificativului anual pentru funcţia de administrator de patrimoniu Numărul fişei postului: ................................ Numele şi prenumele titularului: ....................... Perioada evaluată: ..................................... Calificativul acordat: .................................
*Font 7*
┌──────────────────────┬────────────────────────────────────────────────┬───────┬───────┬────────┬─────────┬────────┬──────────┐ │ Domenii ale │ Criterii de performanţă │Indica-│Punctaj│Punctaj │Punctaj │Punctaj │Validare │ │ evaluării │ │tori de│ maxim │auto- │evaluare │evaluare│consiliul │ │ │ │perfor-│ │evaluare│compar- │consiliu│profesoral│ │ │ │manţă │ │ │timent │de admi-│ │ │ │ │ │ │ │ │nistra- │ │ │ │ │ │ │ │ │ţie │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ├──────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │1. Proiectarea │1.1. Elaborarea documentelor de proiectare a │ │ │ │ │ │ │ │activităţii │activităţii conform specificului postului şi │ │ │ │ │ │ │ │ │corelarea acestora cu documentele de proiectare │ │ │ │ │ │ │ │ │ale unităţii de învăţământ │ │ │ │ │ │ │ │ ├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │ │1.2. Implicarea în elaborarea documentelor de │ │ │ │ │ │ │ │ │proiectare a activităţii compartimentului │ │ │ │ │ │ │ │ │funcţional │ │ │ │ │ │ │ │ ├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │ │1.3. Folosirea tehnologiei informării şi │ │ │ │ │ │ │ │ │comunicării (TIC) în activitatea de proiectare │ │ │ │ │ │ │ │ ├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │ │1.4. Elaborarea tematicii şi graficului de │ │ │ │ │ │ │ │ │control ale activităţii personalului din │ │ │ │ │ │ │ │ │subordine │ │ │ │ │ │ │ │ ├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │ │ │ │ 20 │ │ │ │ │ ├──────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │2. Realizarea │2.1. Identificarea şi aplicarea soluţiilor │ │ │ │ │ │ │ │activităţilor │optime, prin consultare cu conducerea unităţii, │ │ │ │ │ │ │ │ │pentru toate problemele ce revin sectorului │ │ │ │ │ │ │ │ │administrativ │ │ │ │ │ │ │ │ ├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │ │2.2. Organizarea şi gestionarea bazei materiale │ │ │ │ │ │ │ │ │a unităţii de învăţământ │ │ │ │ │ │ │ │ ├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │ │2.3. Elaborarea documentaţiei necesare, conform │ │ │ │ │ │ │ │ │normelor în vigoare, pentru realizarea de │ │ │ │ │ │ │ │ │achiziţii publice în vederea dezvoltării bazei │ │ │ │ │ │ │ │ │tehnico-materiale a unităţii de învăţământ │ │ │ │ │ │ │ │ ├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │ │2.4. Gestionarea inventarului mobil şi imobil al│ │ │ │ │ │ │ │ │unităţii de învăţământ în registrul inventar al │ │ │ │ │ │ │ │ │acesteia şi în evidenţele contabile │ │ │ │ │ │ │ │ ├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │ │ │ │ 30 │ │ │ │ │ ├──────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │3. Comunicare şi │3.1. Relaţionarea eficientă cu întregul personal│ │ │ │ │ │ │ │relaţionare │al unităţii de învăţământ │ │ │ │ │ │ │ │ ├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │ │3.2. Promovarea unui comportament asertiv în │ │ │ │ │ │ │ │ │relaţiile cu personalul unităţii de învăţământ │ │ │ │ │ │ │ │ ├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │ │3.3. Dezvoltarea capacităţii de comunicare şi │ │ │ │ │ │ │ │ │relaţionare în interiorul şi în afara unităţii │ │ │ │ │ │ │ │ │(cu elevii, personalul şcolii, echipa │ │ │ │ │ │ │ │ │managerială şi în cadrul comunităţii) │ │ │ │ │ │ │ │ ├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │ │ │ │ 20 │ │ │ │ │ ├──────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │4. Managementul │4.1. Identificarea nevoilor proprii de │ │ │ │ │ │ │ │carierei şi al │dezvoltare │ │ │ │ │ │ │ │dezvoltării personale │ │ │ │ │ │ │ │ │ ├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │ │4.2. Participarea la stagii de formare/cursuri │ │ │ │ │ │ │ │ │de perfecţionare etc. │ │ │ │ │ │ │ │ ├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │ │4.3. Aplicarea în activitatea curentă a │ │ │ │ │ │ │ │ │cunoştinţelor/abilităţilor/ competenţelor │ │ │ │ │ │ │ │ │dobândite prin formare continuă/perfecţionare │ │ │ │ │ │ │ │ ├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │ │ │ │ 10 │ │ │ │ │ ├──────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │5. Contribuţia la │5.1. Promovarea sistemului de valori al unităţii│ │ │ │ │ │ │ │dezvoltarea │la nivelul comunităţii │ │ │ │ │ │ │ │instituţională şi la ├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │promovarea imaginii │5.2. Facilitarea procesului de cunoaştere, │ │ │ │ │ │ │ │unităţii şcolare │înţelegere, însuşire şi respectare a regulilor │ │ │ │ │ │ │ │ │sociale │ │ │ │ │ │ │ │ ├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │ │5.3. Participarea şi implicarea în procesul │ │ │ │ │ │ │ │ │decizional în cadrul instituţiei şi la │ │ │ │ │ │ │ │ │elaborarea şi implementarea proiectului │ │ │ │ │ │ │ │ │instituţional │ │ │ │ │ │ │ │ ├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │ │5.4. Iniţierea şi derularea proiectelor şi │ │ │ │ │ │ │ │ │parteneriatelor │ │ │ │ │ │ │ │ ├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │ │5.5. Atragerea de sponsori în vederea │ │ │ │ │ │ │ │ │dezvoltării bazei materiale a unităţii │ │ │ │ │ │ │ │ ├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │ │ │ │ 15 │ │ │ │ │ ├──────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │6. Conduita │6.1. Manifestarea atitudinii morale şi civice │ │ │ │ │ │ │ │profesională │(limbaj, ţinută, respect, comportament) │ │ 2 │ │ │ │ │ │ ├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │ │6.2. Respectarea şi promovarea deontologiei │ │ │ │ │ │ │ │ │profesionale │ │ 3 │ │ │ │ │ │ ├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │ │ │ │ 5 │ │ │ │ │ ├──────────────────────┼────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┤ │TOTAL │ │ │ 100 │ │ │ │ │ └──────────────────────┴────────────────────────────────────────────────┴───────┴───────┴────────┴─────────┴────────┴──────────┘ Data: Numele şi prenumele: Semnături:
● Cadru didactic auxiliar evaluat: ● Responsabil compartiment: ● Director: ● Membrii consiliului de administraţie: Anexa 15 ──────── (Anexa nr. 30 la metodologie) ───────────────────────────── ANTET FIŞA-CADRU de autoevaluare/evaluare în vederea stabilirii calificativului anual pentru funcţia de profesor documentarist din învăţământul preuniversitar Numărul fişei postului: ................................ Numele şi prenumele cadrului didactic: ................................................... Perioada evaluată: .................................................................. Calificativul acordat: ..............................................................
*Font 7*
┌──────────────────────┬─────────────────────────────────────────────────────────┬───────┬──────────────────────────┬──────────┐ │ Domenii ale │ │ │ Punctaj acordat │ Validare │ │ evaluării │ Indicatori de performanţă │Punctaj├────────┬────────┬────────┤ consiliul│ │ │ │ maxim │ Auto- │Evaluare│Evaluare│profesoral│ │ │ │ │evaluare│comisie │consiliu│ │ │ │ │ │ │ │de admi-│ │ │ │ │ │ │ │nistraie│ │ ├──────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┼────────┼────────┼──────────┤ │1. Proiectarea şi │1.1. Consecvenţă şi ritmicitate în conceperea, adaptarea,│ 10 │ │ │ │ │ │planificarea │aplicarea şi analiza instrumentelor de analiză a nevoilor│ │ │ │ │ │ │activităţilor │beneficiarilor │ │ │ │ │ │ │Centrului de │1.2. Participare la elaborarea unei politici documentare │ │ │ │ │ │ │documentare şi │la nivelul unităţii de învăţământ │ │ │ │ │ │ │informare (CDI) │1.3. Obiectivele sunt stabilite pe termen lung, mediu şi │ │ │ │ │ │ │ │scurt în funcţie de planul managerial al şcolii şi de │ │ │ │ │ │ │ │resurse, în raport cu exigenţele la nivel naţional, cu │ │ │ │ │ │ │ │specificul zonei geografice, cu luarea în considerare a │ │ │ │ │ │ │ │dinamicilor de modernizare/schimbare la nivel │ │ │ │ │ │ │ │instituţional şi zonal şi cu respectarea prevederilor │ │ │ │ │ │ │ │legislaţiei. │ │ │ │ │ │ │ │1.4. Activitatea CDI este proiectată în conformitate cu │ │ │ │ │ │ │ │obiectivele stabilite pe baza concluziilor diagnozei şi │ │ │ │ │ │ │ │a prognozei şi răspunde funcţiilor CDI şi misiunilor │ │ │ │ │ │ │ │profesorului documentarist, este adaptată nevoilor │ │ │ │ │ │ │ │utilizatorilor şi specificului şcolii. │ │ │ │ │ │ │ │1.5. Curriculum la decizia şcolii (CDŞ) privind │ │ │ │ │ │ │ │iniţierea în tehnici de cercetare documentară sau │ │ │ │ │ │ │ │educaţie pentru informaţie este elaborat în funcţie de │ │ │ │ │ │ │ │particularităţile grupului instruit. │ │ │ │ │ │ │ │1.6. Proiectul CDI este elaborat prin consultarea şi în │ │ │ │ │ │ │ │colaborare cu cadrele didactice. │ │ │ │ │ │ │ │1.7. Realizarea unei proiectări a activităţii care să │ │ │ │ │ │ │ │permită punerea în practică a politicii documentare │ │ │ │ │ │ │ │definite, respectiv să dezvolte serviciile oferite │ │ │ │ │ │ │ │utilizatorilor. │ │ │ │ │ │ │ │1.8. Capacitatea de relaţionare cu cadrele didactice │ │ │ │ │ │ │ │pentru elaborarea proiectului CDI. │ │ │ │ │ │ │ │1.9. În planul managerial al CDI sunt evidenţiate clar │ │ │ │ │ │ │ │obiectivele, activităţile planificate, orizontul de timp,│ │ │ │ │ │ │ │partenerii, indicatorii de eficienţă ai activităţii, │ │ │ │ │ │ │ │modalităţi de corecţie/actualizare a obiectivelor, │ │ │ │ │ │ │ │modalităţile de monitorizare şi evaluare, rezultatele │ │ │ │ │ │ │ │aşteptate. │ │ │ │ │ │ │ │1.10. Planificarea şi organizarea activităţilor şcolare │ │ │ │ │ │ │ │şi extraşcolare sunt în concordanţă cu obiectivele │ │ │ │ │ │ │ │educaţionale şi gradul de interes al elevilor şi al │ │ │ │ │ │ │ │comunităţii locale. │ │ │ │ │ │ ├──────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┼────────┼────────┼──────────┤ │2. Realizarea │2.1. Flexibilitate, adaptabilitate şi creativitate în │ 15 │ │ │ │ │ │activităţilor CDI │conceperea activităţilor şi a sarcinilor de lucru, astfel│ │ │ │ │ │ │ │încât să fie valorificate diferitele stiluri de învăţare,│ │ │ │ │ │ │ │să ţină cont de posibilităţile şi ritmul de asimilare │ │ │ │ │ │ │ │proprii grupului instruit │ │ │ │ │ │ │ │2.2. Activităţile organizate pun în practică strategiile │ │ │ │ │ │ │ │iniţial elaborate şi sunt cuprinse în proiectul CDI. │ │ │ │ │ │ │ │2.3. Utilizarea unor strategii didactice care asigură │ │ │ │ │ │ │ │caracterul aplicativ al învăţării, formarea competenţelor│ │ │ │ │ │ │ │specifice şi dezvoltarea competenţelor-cheie ale elevilor│ │ │ │ │ │ │ │2.4. Formarea deprinderilor de studiu individual şi în │ │ │ │ │ │ │ │echipă în vederea formării/dezvoltării competenţei de │ │ │ │ │ │ │ │"a învăţa să înveţi" │ │ │ │ │ │ │ │2.5. Activităţile desfăşurate favorizează exploatarea │ │ │ │ │ │ │ │resurselor CDI. │ │ │ │ │ │ │ │2.6. Varietatea resurselor utilizate în cadrul │ │ │ │ │ │ │ │activităţilor CDI │ │ │ │ │ │ │ │2.7. Accesul la noile mijloace de informare şi comunicare│ │ │ │ │ │ │ │este facilitat. │ │ │ │ │ │ │ │2.8. Utilizarea eficientă a resurselor materiale din │ │ │ │ │ │ │ │unitatea de învăţământ şi CDI în vederea optimizării │ │ │ │ │ │ │ │activităţilor didactice - inclusiv resurse digitale şi │ │ │ │ │ │ │ │tehnologia informării şi comunicării (TIC) │ │ │ │ │ │ │ │2.9. Diseminarea, evaluarea şi valorizarea activităţilor │ │ │ │ │ │ │ │realizate │ │ │ │ │ │ │ │2.10. Activităţile cu caracter cultural sunt derulate │ │ │ │ │ │ │ │ţinând cont de priorităţile şcolii, politica unităţii de │ │ │ │ │ │ │ │învăţământ, fiind în conformitate cu reglementările │ │ │ │ │ │ │ │Ministerului Educaţiei Naţionale. │ │ │ │ │ │ │ │2.11. Prin activităţile organizate se pune în valoare │ │ │ │ │ │ │ │potenţialul cultural al fondului documentar, producţiile │ │ │ │ │ │ │ │culturale româneşti şi europene, din perspectiva unei │ │ │ │ │ │ │ │identităţi culturale comune. │ │ │ │ │ │ │ │2.12. Obiectivele info-documentare din programele şcolare│ │ │ │ │ │ │ │sunt identificate şi dezvoltate şi activităţile │ │ │ │ │ │ │ │desfăşurate în colaborare cu profesorii de disciplină. │ │ │ │ │ │ │ │2.13. Identificarea căilor şi modalităţilor de cooperare │ │ │ │ │ │ │ │între arii curriculare şi discipline, regăsirea lor în │ │ │ │ │ │ │ │activităţile desfăşurate în colaborare │ │ │ │ │ │ ├──────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┼────────┼────────┼──────────┤ │3. Formarea elevilor │3.1. Modalităţi variate în care au fost utilizate │ 20 │ │ │ │ │ │şi dezvoltarea │elemente de iniţiere în cercetarea documentară │ │ │ │ │ │ │competenţelor │3.2. Situaţiile de învăţare alese stimulează gândirea │ │ │ │ │ │ │specifice │elevului şi capacitatea de argumentare, formează │ │ │ │ │ │ │ │deprinderile de muncă şi studiu necesare instruirii pe │ │ │ │ │ │ │ │durata întregii vieţi. │ │ │ │ │ │ │ │3.3. Gradul de exploatare a noilor TIC în activităţile │ │ │ │ │ │ │ │desfăşurate în CDI │ │ │ │ │ │ │ │3.4. Formele de cercetare documentară sunt diversificate,│ │ │ │ │ │ │ │în concordanţă cu cerinţele învăţării interdisciplinare. │ │ │ │ │ │ │ │3.5. Gradul de autonomie al elevilor în utilizarea │ │ │ │ │ │ │ │resurselor CDI │ │ │ │ │ │ │ │3.6. Realizarea activităţilor desfăşurate implică │ │ │ │ │ │ │ │exploatarea resurselor multimedia, favorizează inovaţia │ │ │ │ │ │ │ │pedagogică şi utilizarea metodelor activ-participative. │ │ │ │ │ │ │ │3.7. Parteneriatele educative la nivelul unităţii de │ │ │ │ │ │ │ │învăţământ urmăresc atât obiective specifice │ │ │ │ │ │ │ │disciplinelor de studiu, cât şi obiective din domeniul │ │ │ │ │ │ │ │info-documentare, de dezvoltare de aptitudini şi │ │ │ │ │ │ │ │competenţe specifice. │ │ │ │ │ │ │ │3.8. Temele transdisciplinare răspund nevoilor de formare│ │ │ │ │ │ │ │ale elevilor. │ │ │ │ │ │ │ │3.9. Activităţile derulate cresc interesul elevilor │ │ │ │ │ │ │ │pentru studiu. │ │ │ │ │ │ │ │3.10. Activităţile privind animarea CDI implică şi │ │ │ │ │ │ │ │participarea elevilor. │ │ │ │ │ │ ├──────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┼────────┼────────┼──────────┤ │4. Monitorizarea şi │4.1. Metodele de monitorizare şi evaluare a activităţilor│ 10 │ │ │ │ │ │evaluarea activităţii │stabilite pentru realizarea obiectivelor sunt adaptate │ │ │ │ │ │ │CDI şi a rezultatelor │specificului aspectelor vizate şi al resurselor │ │ │ │ │ │ │elevilor │disponibile. │ │ │ │ │ │ │ │4.2. Activităţile organizate în CDI sunt diverse şi │ │ │ │ │ │ │ │răspund funcţiilor CDI. │ │ │ │ │ │ │ │4.3. Numărul de participanţi la activităţile organizate │ │ │ │ │ │ │ │în CDI. │ │ │ │ │ │ │ │4.4. Numărul de utilizatori │ │ │ │ │ │ │ │4.5. Numărul de documente consultate în cadrul CDI │ │ │ │ │ │ │ │4.6. Numărul de volume împrumutate │ │ │ │ │ │ │ │4.7. Diversitatea modalităţilor de evaluare şi valorizare│ │ │ │ │ │ │ │a muncii elevilor │ │ │ │ │ │ │ │4.8. Gradul de atingere a obiectivelor şi de realizare a │ │ │ │ │ │ │ │activităţilor planificate │ │ │ │ │ │ │ │4.9. Gradul de corectare/actualizare a obiectivelor │ │ │ │ │ │ │ │activităţilor planificate, atunci când este necesar │ │ │ │ │ │ │ │4.10. Promovarea autoevaluării şi interevaluării │ │ │ │ │ │ │ │4.11. Evaluarea satisfacţiei beneficiarilor educaţionali │ │ │ │ │ │ │ │4.12. Participarea la completarea portofoliului │ │ │ │ │ │ │ │educaţional ca element central al evaluării rezultatelor │ │ │ │ │ │ │ │învăţării │ │ │ │ │ │ ├──────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┼────────┼────────┼──────────┤ │5. Managementul clasei│5.1. Stabilirea unui cadru adecvat inclus în regulamentul│ 5 │ │ │ │ │ │de elevi │de organizare şi funcţionare al CDI (reguli de conduită, │ │ │ │ │ │ │ │atitudini, ambient, reguli de utilizare şi exploatare a │ │ │ │ │ │ │ │resurselor CDI, reguli de acces în CDI) pentru │ │ │ │ │ │ │ │desfăşurarea activităţilor în conformitate cu │ │ │ │ │ │ │ │particularităţile clasei de elevi şi specificul │ │ │ │ │ │ │ │activităţii în structuri info-documentare │ │ │ │ │ │ │ │5.2. Monitorizarea comportamentului elevilor şi │ │ │ │ │ │ │ │gestionarea situaţiilor conflictuale │ │ │ │ │ │ │ │5.3. Motivarea elevilor prin valorizarea exemplelor de │ │ │ │ │ │ │ │bună practică │ │ │ │ │ │ ├──────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┼────────┼────────┼──────────┤ │6. Dezvoltarea de │6.1. Numărul proiectelor desfăşurate în colaborare │ 10 │ │ │ │ │ │parteneriate │6.2. Varietatea activităţilor desfăşurate în colaborare │ │ │ │ │ │ │ │6.3. Numărul partenerilor implicaţi în desfăşurarea │ │ │ │ │ │ │ │activităţilor propuse │ │ │ │ │ │ │ │6.4. Relevanţa parteneriatelor în calitatea desfăşurării │ │ │ │ │ │ │ │şi conţinutului activităţilor │ │ │ │ │ │ │ │6.5. Aportul parteneriatelor în atingerea obiectivelor │ │ │ │ │ │ │ │stabilite în proiectul de activitate, respectiv în │ │ │ │ │ │ │ │formarea unei culturi informaţionale a elevilor şi în │ │ │ │ │ │ │ │dezvoltarea competenţelor-cheie ale elevilor │ │ │ │ │ │ ├──────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┼────────┼────────┼──────────┤ │7. Comunicare │7.1. Sursele de informare din exteriorul şi interiorul │ 5 │ │ │ │ │ │ │unităţii de învăţământ sunt identificate şi utilizate. │ │ │ │ │ │ │ │7.2. Informaţia de interes pentru beneficiari este │ │ │ │ │ │ │ │actualizată periodic. │ │ │ │ │ │ │ │7.3. Mediatizarea rezultatelor obţinute şi multiplicarea │ │ │ │ │ │ │ │experienţelor obţinute la nivelul întregii unităţi de │ │ │ │ │ │ │ │învăţământ │ │ │ │ │ │ │ │7.4. Activităţile de promovare a imaginii şi activităţii │ │ │ │ │ │ │ │CDI sunt realizate periodic. │ │ │ │ │ │ │ │7.5. Capacitatea de a se implica în activităţi organizate│ │ │ │ │ │ │ │şi desfăşurate în parteneriat │ │ │ │ │ │ ├──────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┼────────┼────────┼──────────┤ │8. Gestionarea CDI │8.1. Organizarea spaţiului CDI respectă standardele ş │ 13 │ │ │ │ │ │ │criteriile de amenajare ale unui CDI. │ │ │ │ │ │ │ │8.2. Gradul de funcţionalitate şi respectarea │ │ │ │ │ │ │ │parametrilor tehnici ai echipamentelor. │ │ │ │ │ │ │ │8.3. Prin organizarea CDI şi activităţile propuse accesul│ │ │ │ │ │ │ │liber la informaţie este facilitat şi asigurat. │ │ │ │ │ │ │ │8.4. Gradul de autonomie a utilizatorilor în reperarea │ │ │ │ │ │ │ │resurselor pluridisciplinare şi multisuport │ │ │ │ │ │ │ │8.5. Practicarea unei politici documentare prospective │ │ │ │ │ │ │ │8.6. Realizarea operaţiilor biblioteconomice conform │ │ │ │ │ │ │ │normelor în vigoare │ │ │ │ │ │ │ │8.7. Gradul de respectare a sistemului de clasificare a │ │ │ │ │ │ │ │documentelor │ │ │ │ │ │ │ │8.8. Gradul de respectare a criteriilor de selecţie a │ │ │ │ │ │ │ │fondului documentar │ │ │ │ │ │ │ │8.9. Capacitatea de aplicare a normelor de achiziţii │ │ │ │ │ │ │ │documentare │ │ │ │ │ │ │ │8.10. Corelarea necesarului de fond documentar cu natura │ │ │ │ │ │ │ │activităţii în CDI şi cu nevoile utilizatorilor │ │ │ │ │ │ │ │8.11. Stadiul informatizării CDI şi de realizare a │ │ │ │ │ │ │ │bazelor de date │ │ │ │ │ │ │ │8.12. Asigurarea unui program flexibil care să permită │ │ │ │ │ │ │ │accesul utilizatorilor în CDI atât în cadrul cursurilor, │ │ │ │ │ │ │ │cât şi în afara lor │ │ │ │ │ │ │ │8.13. Adaptarea orarului CDI, a planului managerial al │ │ │ │ │ │ │ │CDI la realitatea unităţii şcolare │ │ │ │ │ │ │ │8.14. ROI al CDI este propus ca parte integrantă a ROI al│ │ │ │ │ │ │ │unităţii şcolare │ │ │ │ │ │ │ │8.15. Utilizatorii şi activităţile derulate în CDI sunt │ │ │ │ │ │ │ │înregistrate ritmic pentru evidenţierea şi valorizarea │ │ │ │ │ │ │ │lor şi pentru remedierea disfuncţionalităţilor. │ │ │ │ │ │ │ │8.16. Necesarul de achiziţii a fost propus. │ │ │ │ │ │ ├──────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┼────────┼────────┼──────────┤ │9. Managementul │9.1. Obiectivitate în autoevaluare şi identificarea │ 4 │ │ │ │ │ │carierei şi al │propriilor nevoi de formare, în funcţie de dinamica │ │ │ │ │ │ │dezvoltării │informaţiei în domeniu │ │ │ │ │ │ │profesionale │9.2. Numărul de cursuri/stagii de formare şi schimburi de│ │ │ │ │ │ │ │experienţă la care a participat în vederea satisfacerii │ │ │ │ │ │ │ │nevoilor personale privind perfecţionarea şi ale │ │ │ │ │ │ │ │organizaţiei prin raportare la standardele de calitate │ │ │ │ │ │ │ │9.3. Gradul de aplicare a cunoştinţelor şi de utilizare a│ │ │ │ │ │ │ │noilor competenţe dezvoltate în cadrul formărilor în │ │ │ │ │ │ │ │activităţile CDI │ │ │ │ │ │ │ │9.4. Articole, publicaţii, participarea la schimburi de │ │ │ │ │ │ │ │bune practici, participarea la cercurile pedagogice │ │ │ │ │ │ │ │9.5. Gradul de utilizare a competenţelor dezvoltate în │ │ │ │ │ │ │ │stagiile de formare │ │ │ │ │ │ ├──────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┼────────┼────────┼──────────┤ │10. Contribuţia la │10.1. Promovarea ofertei educaţionale │ 3 │ │ │ │ │ │dezvoltarea │10.2. Promovarea imaginii şcolii în comunitate prin │ │ │ │ │ │ │instituţională şi la │participarea şi rezultatele elevilor la olimpiade, │ │ │ │ │ │ │promovarea imaginii │concursuri, competiţii, activităţi extracurriculare şi │ │ │ │ │ │ │unităţii de │extraşcolare │ │ │ │ │ │ │învăţământ │10.3. Realizarea/participarea la programe/activităţi de │ │ │ │ │ │ │ │prevenire şi combatere a violenţei şi comportamentelor │ │ │ │ │ │ │ │deviante în mediul şcolar, familie şi societate │ │ │ │ │ │ │ │10.4. Respectarea normelor, procedurilor de sănătate şi │ │ │ │ │ │ │ │securitate a muncii, de PSI şi ISU pentru toate tipurile │ │ │ │ │ │ │ │de activităţi desfăşurate în cadrul unităţii de │ │ │ │ │ │ │ │învăţământ, precum şi a sarcinilor suplimentare │ │ │ │ │ │ │ │10.5. Implicarea activă în crearea unei culturi a │ │ │ │ │ │ │ │calităţii şi a unei culturi informaţionale la nivelul │ │ │ │ │ │ │ │organizaţiei │ │ │ │ │ │ ├──────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┼────────┼────────┼──────────┤ │11. Conduita │11.1. Manifestarea atitudinii morale şi civice (limbaj, │ 2 │ │ │ │ │ │profesională │ţinută, respect, comportament) │ │ │ │ │ │ ├──────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┼────────┼────────┼──────────┤ │ │11.2. Respectarea şi promovarea deontologiei profesionale│ 3 │ │ │ │ │ ├──────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┼────────┼────────┼──────────┤ │TOTAL │ │ 100 │ │ │ │ │ └──────────────────────┴─────────────────────────────────────────────────────────┴───────┴────────┴────────┴────────┴──────────┘ Data evaluării: Numele şi prenumele: Semnătura
● Cadru didactic evaluat: ● Responsabil comisie: ● Director: ● Membrii consiliului de administraţie: ________________