ANEXE din 27 ianuarie 2021 pentru modificarea şi completarea Metodologiei de evaluare anuală a activităţii personalului didactic şi didactic auxiliar, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 6.143/2011
EMITENT
  • MINISTERUL EDUCAŢIEI
  • Publicată în  MONITORUL OFICIAL nr. 136 bis din 10 februarie 2021 Notă
    Conţinute de ORDINUL nr. 3.189 din 27 ianuarie 2021, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 136 din 10 februarie 2021.

    ANEXA Nr. 1

    (Anexa Nr. 1 la Metodologie)


    GRAFICUL/CALENDARUL ACTIVITĂŢILOR DE EVALUARE


    TERMENE

    ACTIVITĂȚI

    15 iunie – 15 august

    Depunerea fişei de autoevaluare/evaluare şi a

    raportului justificativ la secretariatul unităţii/instituţiei de învăţământ

    3 – 10 septembrie

    Validarea de către consiliul profesoral a fişelor de autoevaluare/ evaluare ale cadrelor didactice şi

    personalului didactic auxiliar pentru anul şcolar în curs

    Evaluarea în comisia de evaluare/compartimente

    Evaluare în consiliul de administraţie

    Comunicarea, în scris, prin secretariatul unităţii de învăţământ, a hotărârii consiliului de administraţie, către toate cadrele didactice şi

    personalul didactic auxiliar

    Până la data de 15 septembrie

    Depunerea contestaţiilor

    Soluționarea contestaţiilor și comunicarea în scris

    a rezultatelor.


    ANTET

    ANEXA Nr. 2

    4

    (Anexa Nr. 2 la Metodologie)

    FIŞA CADRU DE AUTOEVALUARE/EVALUARE ÎN VEDEREA ACORDĂRII CALIFICATIVULUI ANUAL PENTRU CADRELE DIDACTICE DIN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR


    Numărul fişei postului: ................................

    Numele şi prenumele cadrului didactic: ................................................... Specialitatea: ............................................................................................

    Perioada evaluată: ...................................................................................

    Calificativul acordat: ...............................................................................


    Domenii ale evaluării


    Criterii de performanţă


    Indicatori de performanţă


    Punctaj maxim

    Punctaj acordat

    Auto evaluare

    Comisia de

    evaluare

    Consiliul de administraţie

    Comisia de contestaţii


    1. Proiectarea activităţii

    1.1 Respectarea programei şcolare, a normelor de elaborare a documentelor de proiectare, precum şi adaptarea acesteia la

    particularităţile grupei/clasei.







    1.2. Implicarea în activităţile de proiectare a ofertei

    educaţionale la nivelul unităţii.







    1.3 Folosirea TIC în activitatea de proiectare didactică







    1.4. Proiectarea activităților suport pentru învăţarea în mediul online şi a instrumentelor de evaluare aplicabile online, din

    perspectiva principiilor de proiectare didactică







    1.5. Proiectarea unor activităţi extracurriculare corelate cu obiectivele curriculare, nevoile şi interesele educabililor, planul

    managerial al unităţii.









    15






    2. Realizarea activităţilor didactice

    2.1 Utilizarea unor strategii didactice care asigură caracterul

    aplicativ al învăţării şi formarea competenţelor specifice.







    2.2 Utilizarea eficientă a resurselor materiale din unitatea de învăţământ în vederea optimizării activităţilor didactice-

    inclusiv resurse TIC.








    Domenii ale evaluării


    Criterii de performanţă


    Indicatori de performanţă


    Punctaj maxim

    Punctaj acordat

    Auto evaluare

    Comisia de

    evaluare

    Consiliul de administraţie

    Comisia de contestaţii


    2.3. Utilizarea de resurse educaţionale deschise, aplicații online, crearea și susținerea sesiunilor de învăţare pe platforme

    educaţionale.







    2.4. Diseminarea, evaluarea şi valorizarea activităţilor

    realizate.







    2.5. Organizarea şi desfăşurarea activităţilor didactice, currriculare şi extracurriculare în mediul şcolar, extraşcolar şi

    în mediul online.







    2.6 Formarea deprinderilor de studiu individual şi în echipă în vederea formării/dezvoltării competenţei de ,,a învăţa să

    înveţi”.







    2.7. Organizarea şi desfăşurarea de activităţi prin participare la acţiuni de voluntariat.









    25






    3. Evaluarea rezultatelor învăţării

    3.1 Asigurarea transparenţei criteriilor, a procedurilor de

    evaluare şi a rezultatelor activităţilor de evaluare.







    3.2 Aplicarea testelor predictive, interpretarea şi comunicarea

    rezultatelor.







    3.3 Utilizarea diverselor instrumente de evaluare, inclusiv a

    celor online.







    3.4 Promovarea autoevaluării şi interevaluării.







    3.5 Evaluarea satisfacţiei beneficiarilor educaţionali.







    3.6 Coordonarea elaborării portofoliului educaţional ca element

    central al evaluării rezultatelor învăţării.







    3.7. Realizarea și aplicarea unor instrumente de evaluare a activității online, valorizarea rezultatelor evaluării şi oferirea

    de feedback fiecărui elev.









    20





    5


    Domenii ale evaluării


    Criterii de performanţă


    Indicatori de performanţă


    Punctaj maxim

    Punctaj acordat

    Auto evaluare

    Comisia de

    evaluare

    Consiliul de administraţie

    Comisia de contestaţii


    4. Managementul clasei de elevi

    4.1 Stabilirea unui cadru adecvat (reguli de conduită, atitudini, ambient) pentru desfăşurarea activităţilor în conformitate cu

    particularităţile clasei de elevi.







    4.2 Monitorizarea comportamentului elevilor şi gestionarea

    situaţiilor conflictuale.







    4.3 Cunoaşterea, consilierea şi tratarea diferenţiată a elevilor.







    4.4 Motivarea elevilor prin valorizarea exemplelor de bună

    practică.









    12






    5. Managementul carierei şi al dezvoltării personale

    5.1 Participarea la programele de formare continuă/perfecționare și valorificarea competențelor științifice, didactice si metodice dobândite.







    5.2 Implicarea în organizarea activităţilor metodice la nivelul

    unităţii de învăţământ/catedrei.







    5.3 Realizarea/actualizarea portofoliului profesional şi

    dosarului personal.







    5.4 Dezvoltarea capacităţii de comunicare şi relaţionare în interiorul şi în afara unităţii (cu elevii, personalul şcolii, echipa managerială şi cu beneficiarii din cadrul comunităţii-familiile

    elevilor).









    8





    6. Contribuţia la dezvoltarea instituţională şi la promovarea imaginii unităţii şcolare

    6.1 Dezvoltarea de parteneriate şi proiecte educaţionale în vederea dezvoltării instituționale.







    6.2 Promovarea ofertei educaţionale.







    6.3 Promovarea imaginii unității de învățământ în comunitate prin participarea și rezultatele elevilor la olimpiade, concursuri, competiţii, activități extracurriculare și extrașcolare

    realizate în mediul şcolar, extraşcolar şi în mediul online.







    6


    Domenii ale evaluării


    Criterii de performanţă


    Indicatori de performanţă


    Punctaj maxim

    Punctaj acordat

    Auto evaluare

    Comisia de

    evaluare

    Consiliul de administraţie

    Comisia de contestaţii


    6.4 Realizarea/participarea la programe/activităţi de prevenire şi combatere a violenţei şi bullying-ului în mediul şcolar şi/sau

    mediul online







    6.5 Respectarea normelor, procedurilor de sănătate şi securitate a muncii, de prevenire şi stingere a incendiilor şi de situaţii de urgenţă pentru toate tipurile de activităţi desfăşurate în cadrul unităţii de învăţământ, precum şi a sarcinilor suplimentare.







    6.6 Implicarea activă în crearea unei culturi a calităţii la nivelul

    organizaţiei.







    6.7. Promovarea de activităţi de învăţare interactive prin

    utilizarea unor instrumente realizate cu ajutorul tehnologiei.









    15






    7. Conduita profesională

    7.1. Manifestarea atitudinii morale şi civice (limbaj, ţinută,

    respect, comportament).


    2





    7.2. Respectarea şi promovarea deontologiei didactice

    (normelor deontologice).


    3







    5








    100






    Data: Nume şi prenume: Semnături:



    ANTET

    ANEXA Nr. 3

    (Anexa Nr. 3 la Metodologie)


    FIŞA CADRU A POSTULUI - CADRU DIDACTIC ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR

    În temeiul Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, în temeiul contractului individual de muncă înregistrat în Registrul general de evidenţă a salariaţilor cu numărul

    ....., se încheie astăzi, , prezenta fişă a postului:

    Numele şi prenumele ....................................................

    Specialitatea: .........................................................

    Denumirea postului: ...............

    Decizia de numire: ................

    Încadrarea: titular/suplinitor/cadru didactic asociat Număr de ore sarcini de serviciu: .......

    Număr ore de predare: ...... Profesor diriginte la clasa: .........


    Cerinţe:

    1. ATRIBUŢII SPECIFICE POSTULUI


      1. PROIECTAREA ACTIVITĂŢII - ELEMENTE DE COMPETENŢĂ

        1. Analizarea curriculumului şcolar.

        2. Fundamentarea proiectării didactice pe achiziţiile anterioare ale elevilor.

        3. Stabilirea strategiilor didactice optime.

        4. Elaborarea documentelor de proiectare.

        5. Proiectarea activităţilor/experiențelor de învăţare care presupun utilizarea resurselor TIC.

        6. Proiectarea activităților suport pentru învăţarea în mediul on-line.

        7. Proiectarea instrumentelor de evaluare aplicabile on-line.

        8. Actualizarea documentelor de proiectare didactică.

        9. Proiectarea activităţii extracurriculare.


      2. REALIZAREA ACTIVITĂŢILOR DIDACTICE CURRICULARE

        1. Organizarea şi dirijarea activităţilor de predare-învăţare.

        2. Utilizarea materialelor didactice adecvate.

        3. Integrarea şi utilizarea TIC.

        4. Organizarea şi desfăşurarea activităţilor didactice curriculare în mediul şcolar şi online.

        5. Identificarea şi valorificarea posibilităţilor de învăţare ale elevilor.

        6. Asigurarea formării competenţelor specifice disciplinei.

        7. Elaborarea propunerilor şi a conținuturilor curriculumului la decizia şcolii (CDŞ).

      3. REALIZAREA ACTIVITĂŢILOR DIDACTICE EXTRACURRICULARE

        1. Eficientizarea relaţiei profesor-familie.

        2. Organizarea, coordonarea sau/şi desfășurarea activităţilor extracurriculare în mediul şcolar, extraşcolar şi în mediul online.

        3. Implicarea partenerilor educaţionali - realizarea de parteneriate.

        4. Organizarea şi defăşurarea de activităţi prin participarea la acţiuni de voluntariat.


      4. EVALUAREA REZULTATELOR ÎNVĂŢĂRII

        1. Elaborarea instrumentelor de evaluare.

        2. Administrarea instrumentelor de evaluare.

        3. Elaborarea și aplicarea unor instrumente de evaluare a activității on-line.

        4. Aprecierea cantitativă şi calitativă a rezultatelor elevilor.

        5. Notarea, interpretarea şi comunicarea rezultatelor evaluării.

        6. Coordonarea şi completarea portofoliilor educaţionale al elevilor.

      5. MANAGEMENTUL CLASEI DE ELEVI

        1. Organizarea, coordonarea şi monitorizarea colectivelor de elevi.

        2. Elaborarea de norme specifice clasei la care predă sau/şi este diriginte.

        3. Gestionarea situaţiilor conflictuale în relaţiile profesor - elevi, elevi - elevi, profesor - familie.

        4. Tratarea diferenţiată a elevilor, în funcţie de nevoile lor specifice.

        5. Comunicarea profesor-elevi, utilizarea feedback-ului bidirecţional în comunicare.


      6. MANAGEMENTUL CARIEREI ŞI AL DEZVOLTĂRII PERSONALE

        1. Identificarea nevoilor proprii de dezvoltare.

        2. Participarea la activităţi metodice, stagii de formare/cursuri de perfecţionare/grade didactice, manifestări ştiinţifice etc.

        3. Aplicarea cunoştinţelor/abilităţilor/competenţelor dobândite.


      7. CONTRIBUŢIA LA DEZVOLTAREA INSTITUŢIONALĂ ŞI LA PROMOVAREA IMAGINII UNITĂŢII ŞCOLARE

        1. Implicarea în realizarea ofertei educaţionale.

        2. Promovarea ofertei educaţionale şi a sistemului de valori al unităţii de învăţământ la nivelul comunităţii locale.

        3. Facilitarea procesului de cunoaştere, înţelegere, însuşire şi respectare a regulilor sociale.


        4. Participarea şi implicarea în procesul decizional în cadrul instituţiei şi la elaborarea şi implementarea proiectului instituţional.

        5. Iniţierea şi derularea proiectelor şi parteneriatelor.

        6. Promovarea de activităţi de învăţare interactive prin utilizarea unor instrumente realizate cu ajutorul tehnologiei.

        7. Implicarea în prevenirea şi combaterea violenţei şi bullying-ului în mediul şcolar şi/sau în mediul online.


    2. ALTE ATRIBUŢII


    În funcţie de nevoile specifice ale unităţii de învăţământ, salariatul este obligat să îndeplinească şi alte sarcini repartizate de angajator, să respecte normele, procedurile de sănătate şi securitate a muncii, de prevenire şi stingere a incendiilor şi de situaţii de urgenţă, în condiţiile legii:


    image


    image


    image


    image


    image


    Atribuţiile funcţiei de diriginte, ale responsabilului de comisie/catedră şi ale altor comisii funcţionale din şcoală sunt prevăzute în prezenta fişă (dacă este cazul).


    Răspunderea disciplinară:

    Neîndeplinirea sarcinilor de serviciu sau îndeplinirea lor în mod necorespunzător atrage după sine diminuarea calificativului şi/sau sancţionarea disciplinară, conform prevederilor legii.

    Director,

    (nume, semnătură, ştampilă)

    Semnătura titularului de luare la cunoştinţă:

    ......................................

    Data: ..................

    ANEXA Nr. 4

    (Anexa Nr. 4 la Metodologie)


    ANTET


    FIŞA CADRU DE AUTOEVALUARE/EVALUARE ÎN VEDEREA STABILIRII CALIFICATIVULUI ANUAL PENTRU FUNCŢIILE DE

    BIBLIOTECAR, DOCUMENTARIST, REDACTOR ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR


    Numărul fişei postului: .............................

    Numele şi prenumele titularului: .............................................................................

    Perioada evaluată: ....................................................................................................

    11

    Calificativul acordat: ...............................................................................



    Domenii ale evaluării


    Criterii de performanţă


    Indicatori de performanţă


    Punctaj maxim

    Punctaj acordat

    Auto

    evaluare

    Compartiment

    Consiliul de

    administraţie

    Comisia de

    contestaţii


    1. Proiectarea activității

    1.1.Respectarea normelor biblioteconomice în vigoare recomandate pentru funcționarea bibliotecii școlare.







    1.2 Respectarea procedurilor existente la nivelul unității cu privire la:

    • efectuarea operațiilor în documentele de evidență (RFM, RI, Fișele de evidenţă, Fișe de cititor);

    • transmiterea informațiilor în interiorul și exteriorul unității.









    Domenii ale evaluării


    Criterii de performanţă


    Indicatori de performanţă


    Punctaj maxim

    Punctaj acordat

    Auto

    evaluare

    Compartiment

    Consiliul de

    administraţie

    Comisia de

    contestaţii


    1.3 Realizarea planificării calendaristice a activității bibliotecii în concordanță cu structura anului școlar și adaptată la particularitățile

    unității școlare.







    1.4 Proiectarea anumitor activități de inițiere și valorizare a dimensiunii educative a TIC în cadrul bibliotecii.







    1.5 Elaborarea de instrumente de planificare pe tipuri de activități: pedagogice, culturale, de comunicare și de gestionare a bibliotecii.







    2. Realizarea activității

    2.1 Organizarea resurselor bibliotecii în vederea punerii lor la dispoziția utilizatorilor în cadrul

    activităților.







    2.2 Realizarea completă/corectă/legală a operațiilor biblioteconomice (catalogare, clasificare/indexare, depozitare, evidență, împrumut, inventariere, casare) prin colaborare

    cu alte compartimente.







    2.3 Gestionarea prin securitate și bună păstrare a dotării și colecțiilor bibliotecii.







    2.4 Organizarea de expoziții, vizite și întâlniri tematice, ateliere de creație privind promovarea ofertei bibliotecii în comunitate și atragerea

    cititorilor.







    2.5 Adaptarea la complexitatea muncii pe baza nivelului de concepție, de analiză și sinteză a

    activității.









    30





    12



    Domenii ale evaluării


    Criterii de performanţă


    Indicatori de performanţă


    Punctaj maxim

    Punctaj acordat

    Auto

    evaluare

    Compartiment

    Consiliul de

    administraţie

    Comisia de

    contestaţii

    3. Comunicare și relaționare

    3.1 Asigurarea unei bune comunicări și relaționări la nivel intern (cu elevii, cadrele didactice, didactic-auxiliare).







    3.2 Comunicarea eficientă cu utilizatorii externi (părinți, comunitate) și parteneri.







    3.3 Atragerea elevilor către activitățile bibliotecii și stimularea lecturii (număr fișe de cititor).







    3.4 Consolidarea relației dintre școală și comunitate.







    3.5 Colaborarea cu instituții de cultură și educație în vederea realizării unor proiecte cu

    caracter cultural și educativ.









    20





    4. Managementul carierei și al dezvoltării personale

    4.1 Analiza nivelului și stadiului propriei

    pregătiri profesionale.







    4.2 Participarea permanentă la cercuri și activități metodice la nivel local/ județean/

    național.







    4.3 Participarea la programe de formare în

    vederea dezvoltării profesionale.









    10





    5. Contribuția la dezvoltarea instituțională și la promovarea imaginii școlii

    5.1 Realizarea integrală și la timp a atribuțiilor

    stabilite prin fișa postului.







    5.2 Respectarea Regulamentului de organizare și funcționare a bibliotecii școlare și a Regulamentului intern al bibliotecii școlare, respectarea normelor de conservare și securitate a colecțiilor, a normelor şi procedurilor de

    sănătate şi securitate a muncii, PSI şi ISU.







    13



    Domenii ale evaluării


    Criterii de performanţă


    Indicatori de performanţă


    Punctaj maxim

    Punctaj acordat

    Auto

    evaluare

    Compartiment

    Consiliul de

    administraţie

    Comisia de

    contestaţii


    5.3 Promovarea valorilor culturale românești prin realizarea de parteneriate educative

    naționale și internaţionale.







    5.4 Inițiative personale privind stimularea donațiilor și obținerea unor sponsorizări în

    scopul dezvoltării resurselor bibliotecii.







    5.5 Utilizarea rațională și eficientă a alocațiilor bugetare pentru achiziții, abonamente.









    15





    6. Conduita profesională

    6.1. Manifestarea atitudinii morale şi civice

    (limbaj, ţinută, respect, comportament).


    2





    6.2.Respectarea şi promovarea deontologiei

    profesionale.


    3







    5





    Total



    100






    14

    Data: Nume şi prenume: Semnături:


    ANTET

    ANEXA Nr. 5

    (Anexa Nr. 6 la Metodologie)

    FIŞA CADRU DE AUTOEVALUARE/EVALUARE ÎN VEDEREA STABILIRII CALIFICATIVULUI ANUAL PENTRU FUNCŢIA DE INFORMATICIAN

    Numărul fişei postului: ................................

    Numele şi prenumele titularului: .............................................................................

    Perioada evaluată: ....................................................................................................

    15

    Calificativul acordat: ..............................................................................


    Domenii ale evaluării


    Criterii de performanţă


    Indicatori de performanţă


    Punctaj maxim

    Punctaj acordat

    Auto evaluare

    Compartiment

    Consiliul de administraţie

    Comisia de contestaţii

    1.Proiectarea activităţii

    1.1 Gestionarea şi verificarea permanentă a stării de funcţionare a echipamentelor de calcul din dotare şi asigurarea utilizării în bune condiţii a acesteia.







    1.2 Întreţinerea şi administrarea reţelei INTERNET a şcolii.







    1.3 Implicarea în activităţile de proiectare a ofertei educaţionale la nivelul unităţii.







    1.4 Participarea la activităţi extracurriculare corelate cu obiectivele curriculare extrase din planul managerial al unităţii.









    20





    Domenii ale evaluării


    Criterii de performanţă


    Indicatori de performanţă


    Punctaj maxim

    Punctaj acordat

    Auto evaluare

    Compartiment

    Consiliul de administraţie

    Comisia de contestaţii


    2. Realizarea activităţilor didactice

    2.1 Asigurarea asistenţei tehnice profesorilor de altă specialitate decât informatică în timpul orelor desfăşurate în laboratorul AEL sau în oricare alt laborator de informatică.







    2.2 Utilizează şi gestionează eficient resursele puse la dispoziţia postului: bibliotecă de software şi documentaţii, echipamente de tehnică de calcul şi auxiliare, etc.







    2.3 Participarea la activităţi extracurriculare, precum si participarea la acţiuni de voluntariat.









    30





    3.Comunicare şi relaţionare

    3.1 Dezvoltarea capacităţii de comunicare şi relaţionare cu elevii.







    3.2 Dezvoltarea capacităţii de comunicare şi relaţionare cu personalul şcolii.







    3.3 Dezvoltarea capacităţii de comunicare şi relaţionare cu echipa managerială.







    3.4 Dezvoltarea capacităţii de comunicare şi relaţionare în cadrul comunităţii.







    3.5 Relaţionarea cu firmele producătoare de softuri, de echipamente de calcul, cu firmele care asigură service-ul echipamentelor de calcul, relaţionarea cu providerul de INTERNET.









    15





    16

    Domenii ale evaluării


    Criterii de performanţă


    Indicatori de performanţă


    Punctaj maxim

    Punctaj acordat

    Auto evaluare

    Compartiment

    Consiliul de administraţie

    Comisia de contestaţii

    4. Managementul carierei şi al dezvoltării personale

    4.1 Valorificarea competenţelor ştiinţifice, dobândite prin participarea la programele de formare/perfecţionare.







    4.2 Implicarea în organizarea activităţilor metodice la nivelul unităţii de învăţământ/catedrei de informatică.







    4.3 Realizarea/actualizarea portofoliului şi dosarului personal.









    15






    5. Contribuţia la dezvoltarea instituţională şi la promovarea imaginii unităţii şcolare

    5.1 Dezvoltarea de parteneriate şi proiecte educaţionale în vederea dezvoltării instituţionale.







    5.2 Promovarea ofertei educaţionale.







    5.3 Realizarea/participarea la programe/activităţi de prevenire şi combatere a violenţei şi comportamentelor nesănătoase în mediul şcolar.







    5.4 Respectarea normelor, procedurilor de sănătate şi securitate a muncii, de PSI şi ISU pentru toate tipurile de activităţi desfăşurate în cadrul unităţii de învăţământ precum şi a sarcinilor suplimentare.







    5.5 Implicarea activă în crearea unei culturi a calităţii la nivelul organizaţiei.









    15





    17

    Domenii ale evaluării


    Criterii de performanţă


    Indicatori de performanţă


    Punctaj maxim

    Punctaj acordat

    Auto evaluare

    Compartiment

    Consiliul de administraţie

    Comisia de contestaţii

    6. Conduita profesională

    6.1. Manifestarea atitudinii morale şi civice (limbaj, ţinută, respect, comportament).


    2





    6.2.Respectarea şi promovarea deontologiei profesionale.


    3








    5





    TOTAL



    100






    18

    Data: Nume şi prenume: Semnături:


    ANTET

    ANEXA Nr. 11

    34

    (Anexa Nr. 18 la Metodologie)


    FIŞA CADRU DE AUTOEVALUARE/EVALUARE ÎN VEDEREA STABILIRII CALIFICATIVULUI ANUAL PENTRU FUNCŢIA DE COREPETITOR


    Numărul fişei postului: ................................

    Numele şi prenumele titularului: .............................................................................

    Perioada evaluată: ....................................................................................................

    Calificativul acordat: ..............................................................................


    Domenii ale evaluării


    Criterii de performanţă

    Indicatori de performanţă

    Punctaj maxim

    Punctaj acordat

    Auto evaluare

    Compartiment

    Consiliul de administraţie

    Comisia de contestaţii


    1. Proiectarea activităţii

    1.1. Programarea activităţii de corepetitie, conform proiectării

    activitatii didactice.







    1.2. Proiectarea unor activități extracurriculare corelate cu obiectivele curriculare, nevoile și interesele

    educabililor.







    1.3. Implicarea în activităţile de

    proiectare a ofertei educaţionale la nivelul unităţii.









    20






    2. Realizarea activității

    2.1. Organizarea şi amenajarea spaţiului de lucru.







    2.2. Îndeplinirea la termen a obligaţiilor de serviciu.








    Domenii ale evaluării


    Criterii de performanţă

    Indicatori de performanţă

    Punctaj maxim

    Punctaj acordat

    Auto

    evaluare

    Compartiment

    Consiliul de

    administraţie

    Comisia de

    contestaţii


    2.3. Utilizarea corespunzătoare a mijloacelor și metodelor specifice.







    2.4. Organizarea şi participarea la

    activităţi extracurriculare.







    2.5. Formarea deprinderilor de studiu individual şi în echipă în vederea formării/dezvoltării competenţei de ,,a

    învăţa să înveţi”.









    30






    3. Comunicare şi relaţionare

    3.1 Demonstrarea abilităţilor de comunicare formală intra şi inter-

    instituţională.







    3.2. Comunicarea şcoală – familie – comunitate.







    3.3.Capacitatea de a face echipă cu

    cadrele didactice şi cu ceilalţi angajaţi ai şcolii.









    15






    4. Managementul carierei şi al dezvoltării personale

    4.1. Participarea la programele de

    formare continuă şi perfecţionare.







    4.2. Aplicarea în activitatea curentă a cunoştinţelor profesionale dobândite în programele de formare continuă şi

    perfecţionare.







    4.3.Implicarea în organizarea activităţilor metodice la nivelul unităţii de învăţământ/catedrei.







    35


    Domenii ale evaluării


    Criterii de performanţă

    Indicatori de performanţă

    Punctaj maxim

    Punctaj acordat

    Auto

    evaluare

    Compartiment

    Consiliul de

    administraţie

    Comisia de

    contestaţii


    4.4.Realizarea/actualizarea portofoliului şi a dosarului personal.









    15






    5. Contribuţia la dezvoltarea instituţională şi promovarea imaginii şcolii

    5.1.Implicarea în dezvoltarea de parteneriate şi proiecte educaţionale în

    vederea dezvoltării instituţionale.







    5.2.Promovarea în comunitate a activităţii unităţii de învăţământ, a ofertei educaţionale şi a rezultatelor

    obţinute.







    5.3.Participarea la activităţile organizate de unitate privind cunoaşterea şi aplicarea normelor şi procedurilor de sănătate şi securitate a muncii, de PSI şi

    ISU







    5.4.Realizarea/participarea la programe/activităţi de prevenire şi combatere a violenţei şi comportamentelor nesănătoase în

    mediul școlar.









    15





    36


    Domenii ale evaluării


    Criterii de performanţă

    Indicatori de performanţă

    Punctaj maxim

    Punctaj acordat

    Auto evaluare

    Compartiment

    Consiliul de

    administraţie

    Comisia de

    contestaţii

    6. Conduita profesională

    6.1. Manifestarea atitudinii morale şi civice (limbaj, ţinută, respect,

    comportament).


    2





    6.2.Respectarea şi promovarea deontologiei profesionale.


    3







    5





    Total



    100






    Data: Nume şi prenume: Semnături:


    ANTET

    ANEXA Nr. 12

    38

    (Anexa Nr. 20 la Metodologie)


    FIŞA CADRU DE AUTOEVALUARE/EVALUARE ÎN VEDEREA STABILIRII CALIFICATIVULUI ANUAL PENTRU FUNCŢIA MEDIATOR ŞCOLAR

    Numărul fişei postului: ................................

    Numele şi prenumele titularului: .............................................................................

    Perioada evaluată: ....................................................................................................

    Calificativul acordat: ..............................................................................


    Domenii ale evaluării

    Criterii de performanţă

    Indicatori de performanţă

    Punctaj maxim

    Punctaj acordat

    Auto evaluare

    Compartiment

    Consiliul de administraţie

    Comisia de contestaţii


    1. Proiectarea activităţii de mediator şcolar

    1.1. Fundamentarea proiectării activităţilor specifice funcţiei este realizată conform fişei postului. Stabileşte obiectivele şi durata

    activităţii în funcţie de specificul activităţii şi timpul disponibil.







    1.2. Strategiile de lucru sunt corect

    stabilite.







    1.3. Elaborează instrumente de lucru/proiectare.







    1.4. Foloseşte instrumentele TIC în proiectarea

    activităţilor/experienţelor derulate.







    1.5. Proiectarea activităţii

    extracurriculare.









    20






    Domenii ale evaluării

    Criterii de performanţă

    Indicatori de performanţă

    Punctaj maxim

    Punctaj acordat

    Auto evaluare

    Compartiment

    Consiliul de administraţie

    Comisia de contestaţii


    2. Realizarea activităţii de mediator şcolar

    2.1. Organizarea şi dirijarea activităţilor planificate sunt realizate

    conform planificării.







    2.2. Utilizează materiale şi instrumente specifice, adecvate

    funcţiei.







    2.3. Monitorizează copiii de vârstă preşcolară şi de vârstă şcolară.







    2.4. Ajută la aplicarea practicilor

    incluzive în şcoală.







    2.5. Promovează limba, tradiţiile şi obiceiurile comunităţii în şcoală.









    30






    3. Comunicare şi relaţionare

      1. Stabileşte modalităţile de comunicare:

        • Transmiterea corectă a informaţiei;

        • Medierea comunicării;

        • Stabilirea modelelor de colaborare ale şcolii cu familia, comunitatea locală, ONG-uri;

        • Consilierea familiilor dezavantajate privind rolul şi

    importanţa şcolarizării.







    3.2. Transmite corect informaţia.







    3.3. Mediază comunicarea în cazuri de conflict din şcoală.







    3.4. Stabileşte modele de colaborare ale şcolii cu familia, comunitatea

    locală, ONG-uri.







    39


    Domenii ale evaluării

    Criterii de performanţă

    Indicatori de performanţă

    Punctaj maxim

    Punctaj acordat

    Auto evaluare

    Compartiment

    Consiliul de administraţie

    Comisia de contestaţii

    3.5. Consiliază familiile dezavantajate privind rolul şi

    importanţa şcolarizării.









    20






    4. Managementul carierei şi al dezvoltării personale

    4.1. Identifică nevoile proprii de

    dezvoltare.







    4.2. Participă la activităţi/stagii de formare, cursuri de perfecţionare, manifestări ştiinţifice etc.







    4.3. Aplică cunoştinţele/abilităţile/

    competenţele dobândite.







    4.4. Integrarea şi utilizarea TIC.









    10






    5. Contribuţia la dezvoltarea instituțională și la promovarea imaginii școlii.

    5.1. Relaţionarea eficientă cu

    partenerii economici şi sociali.







    5.2. Gestionarea activităţilor practice în cadrul unor proiecte în

    parteneriat.







    5.3. Implicarea în activitatea specifică sistemului de asigurare a

    calităţii din instituţie.







    5.4. Promovarea sistemului de valori al unităţii la nivelul comunităţii.







    5.5. Facilitarea procesului de cunoaştere, înţelegere, însuşire şi

    respectare a regulilor sociale.







    5.6. Iniţierea şi derularea proiectelor şi parteneriatelor.









    15





    40


    Domenii ale evaluării

    Criterii de performanţă

    Indicatori de performanţă

    Punctaj maxim

    Punctaj acordat

    Auto evaluare

    Compartiment

    Consiliul de administraţie

    Comisia de contestaţii

    6. Conduita profesională

    6.1. Manifestarea atitudinii morale şi civice (limbaj, ţinută, respect,

    comportament).


    2





    6.2.Respectarea şi promovarea deontologiei profesionale.


    3







    5





    TOTAL

    100






    Data: Nume şi prenume: Semnături:


    ANTET

    ANEXA Nr. 13

    42

    (Anexa Nr. 22 la Metodologie)


    FIŞA CADRU DE AUTOEVALUARE/EVALUARE ÎN VEDEREA STABILIRII CALIFICATIVULUI ANUAL PENTRU FUNCŢIA DE SECRETAR ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR

    Numărul fişei postului: ................................

    Numele şi prenumele titularului: .............................................................................

    Perioada evaluată: ....................................................................................................

    Calificativul acordat: ..............................................................................



    Domenii ale evaluării


    Criterii de performanţă


    Indicatori de performanţă


    Punctaj maxim

    Punctaj acordat

    Auto evaluare


    Compartiment

    Consiliul de administraţie

    Comisia de

    contestaţii

    1. Proiectarea activităţii

    1.1.Respectarea planurilor manageriale ale şcolii.







    1.2.Implicarea în proiectarea activităţii

    şcolii, la nivelul compartimentului.







    1.3.Realizarea planificării calendaristice a compartimentului.







    1.4.Cunoaşterea şi aplicarea legislaţiei în

    vigoare.







    1.5.Folosirea tehnologiei informatice în proiectare.









    20







    Domenii ale evaluării


    Criterii de performanţă


    Indicatori de performanţă


    Punctaj maxim

    Punctaj acordat

    Auto evaluare


    Compartiment

    Consiliul de administraţie

    Comisia de

    contestaţii

    2. Realizarea activităţilor

    2.1.Organizarea documentelor oficiale.







    2.2. Asigură ordonarea şi arhivarea documentelor unităţii.







    2.3. Gestionarea documentelor pentru resursa umană a unităţii (cadre didactice, personal didactic auxiliar, personal nedidactic). Înregistrarea și prelucrarea informatică periodică a datelor în

    programele de salarizare şi REVISAL.







    2.4. Întocmirea şi actualizarea documentelor

    de studii ale elevilor.







    2.5. Alcătuirea de proceduri.









    30





    3. Comunicare şi relaţionare

    3.1.Asigurarea fluxului informaţional al compartimentului.







    3.2.Raportarea periodică pentru conducerea

    instituţiei.







    3.3.Asigurarea transparenţei deciziilor din compartiment.







    3.4. Evidenţa, gestionarea şi arhivarea

    documentelor.







    3.5. Asigurarea interfeţei privind comunicarea cu beneficiarii direcţi şi

    indirecţi.









    20





    43



    Domenii ale evaluării


    Criterii de performanţă


    Indicatori de performanţă


    Punctaj maxim

    Punctaj acordat

    Auto evaluare


    Compartiment

    Consiliul de administraţie

    Comisia de

    contestaţii

    4. Managementul carierei şi al dezvoltării personale

    4.1. Identificarea nevoilor proprii de dezvoltare.







    4.2. Participarea la activităţi de formare

    profesională şi dezvoltare în carieră.







    4.3. Participarea permanentă la instruirile organizate de inspectoratul şcolar.









    10





    5.Contribuţia la dezvoltarea instituţională şi la promovarea imaginii şcolii

    5.1. Planificarea activităţii compartimentului prin prisma dezvoltării instituţionale şi

    promovarea imaginii şcolii.







    5.2. Asigurarea permanentă a legăturii cu reprezentanţii comunităţii locale privind

    activitatea compartimentului.







    5.3. Îndeplinirea altor atribuţii dispuse de şeful ierarhic superior şi/sau directorul, care pot rezulta din necesitatea derulării în bune condiţii a atribuţiilor aflate în sfera sa de

    responsabilitate.







    5.4. Respectarea normelor, ROI, a procedurilor de sănătate şi securitate a muncii, de PSI şi ISU pentru toate tipurile de activităţi desfăşurate în cadrul unităţii de

    învăţământ.









    15





    44



    Domenii ale evaluării


    Criterii de performanţă


    Indicatori de performanţă


    Punctaj maxim

    Punctaj acordat

    Auto evaluare


    Compartiment

    Consiliul de administraţie

    Comisia de

    contestaţii

    6. Conduita profesională

    6.1. Manifestarea atitudinii morale şi civice (limbaj, ţinută, respect, comportament).


    2





    6.2.Respectarea şi promovarea deontologiei

    profesionale.


    3







    5





    TOTAL



    100






    Data: Nume şi prenume: Semnături:


    ANTET

    ANEXA Nr. 14

    46

    (Anexa Nr. 24 la Metodologie)

    FIŞA CADRU DE AUTOEVALUARE/EVALUARE ÎN VEDEREA STABILIRII CALIFICATIVULUI ANUAL PENTRU FUNCŢIA DE ADMINISTRATOR FINANCIAR (CONTABIL) ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR

    Numărul fişei postului: ................................

    Numele şi prenumele titularului: .............................................................................

    Perioada evaluată: ....................................................................................................

    Calificativul acordat: ..............................................................................


    Domenii ale evaluării

    Criterii de performanță

    Indicatori de performanţă

    Punctaj maxim

    Punctaj acordat

    Auto evaluare


    Compartiment

    Consiliul de administraţie

    Comisia

    de contestaţii

    1. Proiectarea activității

    1.1.Respectarea planurilor

    manageriale ale şcolii.







    1.2.Implicarea în proiectarea activităţii şcolii, la nivelul

    compartimentului financiar.







    1.3.Cunoaşterea şi aplicarea legislaţiei în vigoare.







    1.4.Folosirea tehnologiei informatice

    în proiectare.









    20






    Domenii ale evaluării

    Criterii de performanță

    Indicatori de performanţă

    Punctaj maxim

    Punctaj acordat

    Auto evaluare


    Compartiment

    Consiliul de administraţie

    Comisia de

    contestaţii

    2. Realizarea activităților

    2.1.Organizarea activităţii.







    2.2.Înregistrarea si prelucrarea informatică periodică a datelor în

    programele de contabilitate.







    2.3. Monitorizarea activității.







    2.4. Consilierea/îndrumarea și controlul periodic al personalului

    care gestionează valori materiale.







    2.5. Alcătuirea de proceduri.









    30






    3. Comunicare şi relaţionare

    3.1. Asigurarea fluxului informaţional al compartimentului.







    3.2.Raportarea periodică pentru

    conducerea instituţiei.







    3.3.Asigurarea transparenţei deciziilor din compartiment.







    3.4.Evidenţa, gestionarea şi arhivarea

    documentelor.







    3.5. Asigurarea interfeţei privind licitaţiile sau încredintărilor directe.









    20





    4. Managementul carierei şi al dezvoltării personale

    4.1.Nivelul și stadiul propriei pregătiri profesionale.







    4.2. Formare profesională și dezvoltare în carieră.







    47


    Domenii ale evaluării

    Criterii de performanță

    Indicatori de performanţă

    Punctaj maxim

    Punctaj acordat

    Auto evaluare


    Compartiment

    Consiliul de administraţie

    Comisia de

    contestaţii


    4.3. Coordonarea personalului din subordine privind managementul carierei.







    4.4. Participarea la instruirile

    organizate de inspectoratul şcolar.









    10






    5. Contribuţia la dezvoltarea instituţională şi la promovarea imaginii şcolii

    5.1. Planificarea bugetară prin prisma dezvoltării instituţionale şi

    promovarea imaginii şcolii.







    5.2. Asigurarea permanentă a legăturii cu reprezentanţii comunităţii locale privind activitatea

    compartimentului.







    5.3. Îndeplinirea altor atribuţii dispuse de şeful ierarhic superior şi/sau directorul, care pot rezulta din necesitatea derulării în bune condiţii a atribuţiilor aflate în sfera sa de

    responsabilitate.







    5.4. Respectarea normelor, procedurilor de sănătate şi securitate a muncii, de PSI şi ISU pentru toate tipurile de activităţi desfăşurate în

    cadrul unităţii de învăţământ.









    15





    48


    Domenii ale evaluării

    Criterii de performanță

    Indicatori de performanţă

    Punctaj maxim

    Punctaj acordat

    Auto evaluare


    Compartiment

    Consiliul de administraţie

    Comisia de

    contestaţii

    6. Conduita profesională

    6.1. Manifestarea atitudinii morale şi civice (limbaj, ţinută, respect, comportament).


    2





    6.2.Respectarea şi promovarea

    deontologiei profesionale.


    3







    5





    TOTAL



    100






    Data: Nume şi prenume: Semnături:


    ANTET

    ANEXA Nr. 15

    50

    (Anexa Nr. 26 la Metodologie)

    FIŞA CADRU DE AUTOEVALUARE/EVALUARE ÎN VEDEREA STABILIRII CALIFICATIVULUI ANUAL PENTRU FUNCŢIA DE INSTRUCTOR-ANIMATOR


    Numărul fişei postului: ................................

    Numele şi prenumele titularului: .............................................................................

    Perioada evaluată: ....................................................................................................

    Calificativul acordat: ..............................................................................



    Domenii ale evaluării


    Criterii de performanţă


    Indicatori de performanţă


    Punctaj maxim

    Punctaj acordat

    Auto evaluare


    Compartiment

    Consiliul de administraţie

    Comisia de contestaţii

    1. Proiectarea activităţii

    1.1 Elaborarea documentelor de proiectare

    a activităţii conform specificului postului.







    1.2 Fundamentarea proiectării activităţilor educative/formative pe analiza de nevoi efectuată în unitatea de învăţământ.







    1.3 Folosirea TIC în activitatea de proiectare.







    1.4. Realizarea proiectării programelor educative pentru activităţile de timp liber şi de vacanţă pe care le realizează la nivelul şcolilor, al cluburilor copiilor sau în taberele şcolare.








    Domenii ale evaluării


    Criterii de performanţă


    Indicatori de performanţă


    Punctaj maxim

    Punctaj acordat

    Auto evaluare


    Compartiment

    Consiliul de administraţie

    Comisia de

    contestaţii


    1.5 Elaborarea proiectelor de parteneriat cu alte instituţii de învăţământ.










    20





    2. Realizarea activităţilor

    2.1 Organizarea activităţilor educative complementare care vizează dezvoltarea aptitudinilor elevilor în domeniile cultural-

    artistic, tehnic-aplicativ, sportiv-turistic.







    2.2 Desfăşurarea activităţilor atelierelor de lucru tematice, în conformitate cu nevoile elevilor şi cu specificul unităţii de

    învăţământ.







    2.3 Coordonarea formaţiilor cultural-

    artistice.







    2.4 Amenajarea spaţiilor adecvate pentru desfăşurarea activităţilor recreative în perimetrul unităţii de învăţământ sau în

    tabere şcolare.







    2.5 Facilitarea implicării specialiştilor din palatele şi cluburile copiilor în realizarea programelor şi proiectelor desfăşurate în

    unitatea de învăţământ.









    30





    3. Comunicare şi relaţionare

    3.1 Relaţionarea eficientă cu întregul personal al unităţii de învăţământ.







    3.2 Promovarea unui comportament asertiv în relaţiile cu personalul unităţii de

    învăţământ.