HOTĂRÂRE nr. 384 din 23 martie 2022pentru aprobarea modului de repartizare și de utilizare a sumelor prevăzute la lit. a) și b) din anexa nr. 3/13/02a la bugetul Secretariatului General al Guvernului, aprobat prin Legea bugetului de stat pe anul 2022 nr. 317/2021
EMITENT
  • GUVERNUL ROMÂNIEI
  • Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 298 din 28 martie 2022
    În temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. XIII alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 114/2009 privind unele măsuri financiar-bugetare, aprobată prin Legea nr. 240/2011, cu modificările ulterioare,
    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

    Articolul 1

    Se aprobă modul de repartizare și de utilizare a sumelor prevăzute la lit. a) si b) din anexa nr. 3/13/02a la bugetul Secretariatului General al Guvernului, aprobat prin Legea bugetului de stat pe anul 2022 nr. 317/2021.


    Articolul 2

    Secretariatul General al Guvernului execută operațiunile financiare privind sumele prevăzute în bugetul propriu, destinate sprijinirii organizațiilor cetățenilor aparținând minorităților naționale, legal constituite, prevăzute la lit. a), precum și realizării activităților și proiectelor interetnice, de promovare a identității culturale, lingvistice, religioase și a drepturilor cetățenilor aparținând minorităților naționale, precum și de combatere a intoleranței cuprinse la lit. b) din anexa nr. 3/13/02a la bugetul Secretariatului General al Guvernului pe anul 2022.


    Articolul 3
    (1) Suma de 210.445 mii lei, prevăzută la lit. a) din anexa nr. 3/13/02a la bugetul Secretariatului General al Guvernului pe anul 2022, se repartizează conform prevederilor din anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
    (la 03-11-2022, Alineatul (1) din Articolul 3 a fost modificat de Punctul 1, ARTICOLUL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 1.352 din 2 noiembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1069 din 03 noiembrie 2022 )
    (2) Secretariatul General al Guvernului alocă lunar sumele destinate sprijinirii organizațiilor cetățenilor aparținând minorităților naționale, altele decât cele care primesc subvenții de la bugetul de stat potrivit dispozițiilor cap. III, respectiv art. 18-27 din Legea nr. 334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cuprinse la lit. a) din anexa nr. 3/13/02a la bugetul Secretariatului General al Guvernului pe anul 2022, respectiv în anexa nr. 1 la prezenta hotărâre, în cadrul prevederilor trimestriale, pe baza solicitărilor cuprinse în formularul A1, prevăzut în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, și cu respectarea condițiilor prevăzute la alin. (3)-(6). (3) Solicitările cuprinse în formularul A1 se transmit Departamentului pentru Relații Interetnice lunar până la data de 5 a fiecărei luni.(4) Prin excepție de la prevederile alin. (3), primele solicitări cuprinse în formularul A1 din anul 2022 se transmit în termen de 5 zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri. (5) Organizațiile cetățenilor aparținând minorităților naționale transmit Departamentului pentru Relații Interetnice dovada depunerii situațiilor financiare anuale aferente anului 2021 la unitățile teritoriale ale Ministerului Finanțelor, în termen de 5 zile de la depunere.(6) Până la expirarea termenului menționat la alin. (5), Secretariatul General al Guvernului alocă sumele destinate sprijinirii organizațiilor cetățenilor aparținând minorităților naționale pe baza solicitărilor cuprinse în formularul A1 și a dovezii depunerii situațiilor financiare anuale aferente anului 2020 la unitățile teritoriale ale Ministerului Finanțelor. (7) Netransmiterea formularului A1 în termenele menționate la alin. (3) și la alin. (4), precum și a dovezii depunerii situațiilor financiare anuale la unitățile teritoriale ale Ministerului Finanțelor menționată la alin. (5) echivalează cu neincluderea sumei în creditele bugetare propuse Secretariatului General al Guvernului, în vederea deschiderii acestora.


    Articolul 4
    (1) Gradul de utilizare a fondurilor prevăzute în legea bugetului de stat pentru organizațiile cetățenilor aparținând minorităților naționale, altele decât cele care primesc subvenții de la bugetul de stat în baza dispozițiilor art. 18-27 din Legea nr. 334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale, republicată, cu modificările și completările ulterioare, nu va afecta deschiderile de credite bugetare. (2) Sumele rămase necheltuite la sfârșitul anului la organizațiile cetățenilor aparținând minorităților naționale se reportează în anul următor, putând fi utilizate cu aceeași destinație, potrivit prevederilor art. XIII alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 114/2009 privind unele măsuri financiar-bugetare, aprobată prin Legea nr. 240/2011, cu modificările ulterioare.


    Articolul 5

    Categoriile de cheltuieli prevăzute de legea bugetului de stat pentru sprijinirea parțială a activității organizațiilor cetățenilor aparținând minorităților naționale sunt următoarele:
    a) cheltuieli necesare funcționării organizațiilor, sediilor și sucursalelor/filialelor acestora, centrelor culturale și comunitare, centrelor multifuncționale, caselor tradiționale, redacțiilor și editurilor, cum ar fi: energia electrică, energia termică, combustibil, apă, salubritate; asigurări pentru clădiri și pentru mijloacele de transport proprii, în comodat sau închiriate; chirii pentru sedii, sucursale/filiale, centre culturale și comunitare, centre multifuncționale, case tradiționale, redacții și edituri; chirii pentru mijloace de transport; impozite pe clădiri și mijloace de transport; taxa de concesionare și alte taxe; lucrări de întreținere și reparații clădiri, mijloace de transport și alte bunuri mobile și imobile; abonamente pentru publicații; servicii de poștă, curierat, telecomunicații, internet și IT; obiecte de inventar, furnituri de birou, materiale consumabile; piese de schimb, carburanți, lubrifianți, consumabile pentru mijloace de transport proprii, în comodat sau închiriate; confecționarea și recondiționarea de obiecte tradiționale; comisioane bancare aferente operațiunilor derulate din sumele alocate de la bugetul de stat; servicii cu caracter administrativ-gospodăresc; servicii de pază, protecție și P.S.I. prestate de societăți specializate sau de personal calificat în domeniu pentru imobilele organizațiilor; servicii de medicina muncii și protecția muncii pentru salariați, prestate de societăți specializate sau de personal calificat în domeniu; taxe de participare la cursuri și programe de perfecționare și formare profesională pentru salariați; achiziții de servicii de perfecționare și formare profesională pentru salariați; transport, cazare, diurnă în limita plafonului neimpozabil și alte drepturi bănești ocazionate de deplasări în țară și în străinătate; servicii prestate de societăți specializate sau de personal calificat în domeniu pentru punerea în aplicare a legislației în vigoare privind protecția datelor cu caracter personal; cotizații/contribuții ale organizației în calitatea sa de membru în organizații neguvernamentale, internaționale, nepolitice, în domeniul drepturilor omului și al minorităților naționale; servicii specializate cu caracter financiar-contabil, în domeniul resurselor umane și al achizițiilor în cazul externalizării parțiale sau integrale a serviciilor specializate; servicii de asistență juridică în cazul externalizării parțiale sau integrale a serviciilor specializate, taxe notariale, taxe de timbru judiciar ocazionate de litigii în legătură cu sumele alocate de la bugetul de stat; servicii de audit și expertiză judiciară și extrajudiciară în legătură cu activitatea organizațiilor desfășurată din sume alocate de la bugetul de stat, inclusiv în legătură cu bunurile imobile ale organizațiilor; alte cheltuieli necesare funcționării organizațiilor, sediilor și sucursalelor/filialelor acestora, centrelor culturale și comunitare, centrelor multifuncționale, caselor tradiționale, redacțiilor și editurilor, în scopul păstrării și promovării identității etnice, lingvistice, culturale și religioase;
    b) cheltuieli de personal și drepturi de proprietate intelectuală, cum ar fi: cheltuieli de personal, inclusiv impozitele și contribuțiile aferente drepturilor salariale, reținute la sursă (salarii și drepturi bănești asimilate acestora stabilite prin negociere în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 - Codului muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și obligațiile aferente acestora; contracte civile); drepturi de proprietate intelectuală, respectiv drepturi de autor și drepturi conexe, înregistrarea, reînnoirea și modificarea mărcilor, cheltuieli ocazionate de folosirea unor opere, remunerația datorată pentru comunicarea publică a operelor muzicale în scop ambiental, contravaloarea închirierii operelor de artă; cheltuieli ocazionate cu realizarea de opere derivate; cheltuieli aferente contractelor de cesiune a drepturilor de autor; cheltuieli privind apărarea drepturilor de proprietate intelectuală;
    c) cheltuieli pentru presă, carte, manuale școlare, publicații, materiale de informare și de promovare, materiale și campanii de informare publică, materiale multimedia, emisiuni radio-tv și multimedia electronică, cum ar fi: editare, redactare și tehnoredactare, corectură, tipărire, traducere, publicare, cu excepția manualelor școlare asigurate pentru învățământul obligatoriu; realizare, distribuție și difuzare de emisiuni radio și/sau tv, comandarea și/sau realizarea de sondaje de opinie, studii, cercetări sociologice, achiziție de carte și publicații, achiziție și/sau închiriere de spații de emisie, închiriere de mijloace și echipamente necesare (sonorizare, audiovideo etc.), cheltuieli aferente utilizării de frecvențe radio, închiriere și amenajare spațiu necesar pentru emisiuni radio și/sau tv, recuzită pentru emisiuni tv, transport, cazare, masă, diurnă și alte drepturi bănești ocazionate de deplasări în țară în scopul realizării și difuzării de materiale multimedia și emisiuni radio și/sau tv, carte, manuale școlare, publicații, materiale de informare și de promovare, onorarii, chirie, taxa de concesionare, impozite și alte taxe, asigurare, energia electrică, energia termică, combustibil, apă, salubritate, alte servicii cu caracter administrativ-gospodăresc, lucrări de întreținere și reparații ale imobilelor în care se desfășoară activitatea de realizare, publicare și difuzare a materialelor multimedia, multimedia electronică și de presă scrisă, alte cheltuieli și alte materiale necesare pentru presă, carte, manuale școlare, publicații, materiale de informare și de promovare, materiale și campanii de informare publică, materiale multimedia, emisiuni radio-tv și multimedia electronică;
    d) cheltuieli pentru organizarea și participarea la acțiuni culturale, științifice, educaționale, sportive, tabere, seminare, simpozioane și alte acțiuni în domeniul protejării și promovării identității etnice, lingvistice și culturale, întruniri ale membrilor conform statutului și alte asemenea manifestări, organizate în țară și în străinătate, cum ar fi: închirieri de spații și echipamente necesare (sonorizare, audiovideo etc.), servicii de traducere, recuzită și amenajarea spațiului necesar, spații de emisie radio și/sau tv, cazare, transport, diurnă și alte drepturi bănești ocazionate de deplasări în țară și în străinătate, tratații, masă, cadouri, premii în obiecte, în bani, burse, onorarii, taxe de participare pentru persoanele participante și/sau persoane invitate care nu sunt angajate în cadrul organizației, taxe notariale, asigurări de călătorie, editare, tipărire, realizare și difuzare de materiale de informare, promovare și comunicare publică pe orice suport, achiziții de bunuri și servicii necesare, inclusiv costume populare, instrumente muzicale și accesorii pentru ansamblurile artistice; alte cheltuieli necesare pentru organizarea și participarea la acțiuni culturale, științifice, educaționale, sportive, tabere, seminare, simpozioane și alte acțiuni în domeniul protejării și promovării identității etnice, lingvistice și culturale, întruniri ale membrilor conform statutului și alte asemenea manifestări, organizate în țară și în străinătate;
    e) cheltuieli pentru investiții în bunuri mobile și imobile necesare desfășurării activităților, cum ar fi: investiții în bunuri mobile și imobile necesare desfășurării activității organizațiilor, sediilor, filialelor, centrelor culturale și comunitare, centrelor multifuncționale, caselor tradiționale, editurilor, redacțiilor și comunității, în scopul păstrării și promovării identității etnice, lingvistice, culturale și religioase;
    f) cheltuieli privind cofinanțarea și participarea la programe și proiecte realizate din fonduri naționale, europene și internaționale, cum ar fi: cofinanțarea programelor și proiectelor realizate din fonduri naționale, europene și internaționale; participarea prin activități susținute financiar în cadrul programelor și proiectelor realizate din fonduri naționale, europene și internaționale.


    Articolul 6
    (1) Organizațiile cetățenilor aparținând minorităților naționale raportează Departamentului pentru Relații Interetnice lunar, până la data de 20 a lunii următoare celei pentru care se întocmește, modul de utilizare a fondurilor alocate, conform formularului A2, prevăzut în anexa nr. 3 la prezenta hotărâre.(2) Organizațiile cetățenilor aparținând minorităților naționale raportează trimestrial, până la data de 25 a primei luni din trimestrul următor celui pentru care se întocmește, modul de utilizare a fondurilor alocate, conform formularului A3, prevăzut în anexa nr. 4 la prezenta hotărâre.


    Articolul 7

    Formularele A1, A2, A3 se semnează de președintele asociației sau de persoana împuternicită în acest sens conform prevederilor statutului și se certifică de responsabilul financiar-contabil.


    Articolul 8

    Organizațiile cetățenilor aparținând minorităților naționale conduc evidența financiar-contabilă conform Planului de conturi aprobat prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 3.103/2017 privind aprobarea Reglementărilor contabile pentru persoanele juridice fără scop patrimonial, cu modificările și completările ulterioare, și evidențiază distinct sumele primite de la bugetul de stat și cheltuielile efectuate din aceste sume.


    Articolul 9
    (1) Răspunderea privind legalitatea, oportunitatea, necesitatea sumelor solicitate, utilizarea și justificarea acestora în limita și conform destinațiilor reglementate în prezenta hotărâre, respectarea disciplinei financiare în vigoare, realitatea și exactitatea datelor, informațiilor și documentelor transmise Departamentului pentru Relații Interetnice revine organizațiilor cetățenilor aparținând minorităților naționale. (2) Organizațiile cetățenilor aparținând minorităților naționale, recunoscute ca fiind de utilitate publică, răspund pentru îndeplinirea măsurilor stabilite de auditorul financiar prin raportul de audit, conform prevederilor legale în vigoare. (3) Organizațiile cetățenilor aparținând minorităților naționale au obligația de a respecta principiile de economicitate, eficiență și eficacitate în utilizarea sumelor alocate de la bugetul de stat, precum și în cazul sumelor rămase neutilizate la data de 31 decembrie 2021 și reportate în anul 2022, în conformitate cu prevederile art. XIII alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 114/2009, aprobată prin Legea nr. 240/2011, cu modificările ulterioare.


    Articolul 10
    (1) Departamentul pentru Relații Interetnice centralizează lunar sumele solicitate de organizațiile cetățenilor aparținând minorităților naționale și transmite Secretariatului General al Guvernului propunerile de credite bugetare care urmează a fi deschise, conform formularului A 1. (2) Sumele solicitate de organizațiile cetățenilor aparținând minorităților naționale și alocate acestora se vor încadra, la nivelul întregului an, în limita aprobată prin anexa la prezenta hotărâre și în repartizarea pe trimestre aprobată Secretariatului General al Guvernului de Ministerul Finanțelor.


    Articolul 11
    (1) Departamentul pentru Relații Interetnice realizează monitorizarea în ceea ce privește respectarea destinațiilor legale de către organizațiile cetățenilor aparținând minorităților naționale în procesul de utilizare a sumelor alocate de la bugetul de stat, pe baza rapoartelor întocmite de organizații, conform art. 6. (2) Departamentul pentru Relații Interetnice elaborează un raport de monitorizare prin care verifică încadrarea în destinațiile legale a sumelor alocate de la bugetul de stat, pe baza rapoartelor depuse de către organizații în termenele prevăzute la art. 6.


    Articolul 12

    Suma de 4.660 mii lei prevăzută la lit. b) din anexa nr. 3/13/02a la bugetul Secretariatului General al Guvernului pe anul 2022 se alocă de către Secretariatul General al Guvernului pentru activități și proiecte interetnice, de promovare a identității culturale, lingvistice, religioase și a drepturilor cetățenilor aparținând minorităților naționale, precum și de combatere a intoleranței, realizate la inițiativa Departamentului pentru Relații Interetnice sau în parteneriat, precum și pentru finanțări nerambursabile potrivit prevederilor Legii nr. 350/2005 privind regimul finanțărilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activități nonprofit de interes general, cu modificările și completările ulterioare.


    Articolul 13
    (1) Secretariatul General al Guvernului alocă sumele pentru finanțări nerambursabile potrivit prevederilor Legii nr. 350/2005, cu modificările și completările ulterioare, la solicitarea Departamentului pentru Relații Interetnice, pe baza bugetelor estimative ale proiectelor, întocmite de inițiatori, în limita sumei prevăzute în programul anual pentru acordarea finanțărilor nerambursabile, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a. (2) Departamentul pentru Relații Interetnice elaborează Ghidul de finanțare a proiectelor interetnice, de promovare a identității culturale, lingvistice, religioase și a drepturilor cetățenilor aparținând minorităților naționale, și a proiectelor de combatere a intoleranței, care se aprobă prin ordin al secretarului general al Guvernului.


    Articolul 14

    Secretariatul General al Guvernului alocă sumele pentru activități și proiecte interetnice, de promovare a identității culturale, lingvistice, religioase și a drepturilor cetățenilor aparținând minorităților naționale, precum și de combatere a intoleranței, realizate la inițiativa Departamentului pentru Relații Interetnice ori în parteneriat cu structuri din țară și din străinătate (instituții publice, organizații neguvernamentale, asociații și fundații, instituții de spectacole, organisme internaționale etc.).


    Articolul 15
    (1) Secretariatul General al Guvernului alocă fondurile prevăzute la art. 14 pe baza devizelor estimative de cheltuieli întocmite și certificate de Departamentul pentru Relații Interetnice în ceea ce privește realitatea, regularitatea, legalitatea, oportunitatea și necesitatea acestora și cuprinse în propunerile însușite de secretarul de stat al Departamentului pentru Relații Interetnice.(2) Departamentul pentru Relații Interetnice justifică fondurile prevăzute la art. 14 prin documente legale avizate de secretarul de stat și aprobate de ordonatorul principal de credite.(3) Răspunderea pentru utilizarea sumelor alocate pentru realizarea de activități și proiecte interetnice, de promovare a identității culturale, lingvistice, religioase și a drepturilor cetățenilor aparținând minorităților naționale, precum și de combatere a intoleranței, realizate la inițiativa Departamentului pentru Relații Interetnice sau în parteneriat, revine Departamentului pentru Relații Interetnice.


    Articolul 16

    Răspunderea pentru utilizarea sumelor alocate pentru finanțări nerambursabile acordate potrivit prevederilor Legii nr. 350/2005, cu modificările și completările ulterioare, revine beneficiarilor sumelor.


    Articolul 17
    (1) Suma de 4.660 mii lei prevăzută la lit. b) din anexa nr. 3/13/02a la bugetul Secretariatului General al Guvernului pe anul 2022 se utilizează de Departamentul pentru Relații Interetnice pentru activități și proiecte interetnice, de promovare a identității culturale, lingvistice, religioase și a drepturilor cetățenilor aparținând minorităților naționale, și proiecte de combatere a intoleranței prevăzute la art. 13 și 14 care vizează:
    a) promovarea diversității etnice, a identității culturale, lingvistice, religioase și a drepturilor cetățenilor aparținând minorităților naționale, precum și a dialogului intercultural;
    b) cultivarea bunei cunoașteri și înțelegeri între minoritățile naționale, precum și între majoritate și minorități naționale;
    c) perfecționarea cadrului legislativ și instituțional privind minoritățile naționale;
    d) promovarea de politici și proiecte de combatere a intoleranței;
    e) continuarea parteneriatului cu societatea civilă, instituțiile publice și autoritățile publice locale;
    f) întărirea capacității instituționale de monitorizare și de lucru a Departamentului pentru Relații Interetnice, inclusiv în parteneriat cu instituții publice, organizații neguvernamentale, asociații și fundații din țară și din străinătate, precum și cu organisme internaționale;
    g) participarea la diferite programe și colaborări europene și internaționale.
    (2) Activitățile și proiectele se pot realiza prin:
    a) organizarea și participarea la seminare, colocvii, simpozioane, conferințe, congrese, mese rotunde, reuniuni, întâlniri de lucru, ședințe, plenare, ateliere, workshopuri desfășurate în țară și în străinătate;
    b) organizarea și participarea la evenimente culturale, interculturale și sportive desfășurate în țară și în străinătate care promovează cultura toleranței și a diversității etnice, de interes național și internațional (festivaluri, spectacole, concursuri, competiții, reuniuni, expoziții, lansări de carte, târguri etc.);
    c) organizarea și participarea la activități educaționale desfășurate în țară și în străinătate (tabere, școli de vară, călătorii, vizite de documentare și de studiu, vizite de lucru, concursuri, traininguri etc.);
    d) organizarea și participarea la acțiuni în cooperare cu organisme internaționale, organizații neguvernamentale și instituții publice din țară și din străinătate;
    e) organizarea și participarea la schimburi de experiență, vizite de documentare și de studiu, cursuri, traininguri, programe de pregătire, formare și perfecționare în țară și în străinătate, în domenii utile promovării diversității etnice și culturale, dezvoltării relațiilor interetnice, precum și în domeniul managementului instituțional și organizațional și al protecției datelor cu caracter personal; în scopul întăririi capacității instituționale de monitorizare și de lucru a Departamentului pentru Relații Interetnice;
    f) realizarea, editarea, tipărirea, achiziționarea, traducerea și difuzarea de materiale documentare și de informare (broșuri, buletine informative, pliante, albume, publicații periodice, cărți, manuale școlare, antologii, postere, bannere, calendare, agende, fotografii, enciclopedii, afișe, compact-discuri, DVD-uri, multimedia etc.);
    g) comandarea și/sau realizarea de filme documentare;
    h) comandarea și/sau achiziționarea de rechizite, materiale consumabile și materiale promoționale, materiale de informare;
    i) vizite ale unor invitați străini cu acoperirea cheltuielilor de transport internațional și de sejur pe teritoriul României, conform prevederilor legale în vigoare;
    j) achiziționarea de spoturi (publicitare), închirierea și achiziționarea de spații de emisie și de comunicare în mass-media și internet;
    k) reconfigurarea structurii și actualizarea paginii web a Departamentului pentru Relații Interetnice;
    l) achiziționarea de servicii de internet, de realizare și administrare site web și realizare aplicație, multimedia, audiovideo și software 3D design și realizare tur virtual 3D, servicii de digitizare, servicii de documentare fotografică, concepție și design grafic, servicii de programare, gestionare baze de date, branding, identitate vizuală, de mentenanță pagină web și aplicație; achiziționarea de licențe și programe informatice software standard sau personalizate;
    m) comandarea realizării de sondaje de opinie, studii și cercetări în domeniul relațiilor interetnice;
    n) achiziționarea unor servicii de publicitate, de consultanță în gestionarea și evaluarea proiectelor, precum și consultanță în relații cu publicul;
    o) realizarea de campanii de informare publică și imagine;
    p) abonamente la publicații în domeniu și ziare;
    q) realizarea de programe și emisiuni în parteneriat cu Societatea Română de Radiodifuziune și Societatea Română de Televiziune și difuzarea acestora pe frecvențe radio, tv și internet;
    r) alte activități necesare și oportune pentru păstrarea, exprimarea și dezvoltarea identității etnice, culturale, lingvistice și religioase a persoanelor aparținând minorităților naționale.
    (3) Pentru activitățile și proiectele interetnice, de promovare a identității culturale, lingvistice, religioase și a drepturilor cetățenilor aparținând minorităților naționale, precum și de combatere a intoleranței se pot acoperi următoarele cheltuieli:
    a) cazare, transport (auto, feroviar, naval și aerian) și indemnizație de delegare pentru deplasările în țară ale salariaților Departamentului pentru Relații Interetnice, conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 714/2018 privind drepturile și obligațiile personalului autorităților și instituțiilor publice pe perioada delegării și detașării în altă localitate, precum și în cazul deplasării în interesul serviciului;
    b) cazare, transport, diurnă și alte cheltuieli pentru deplasările în străinătate ale persoanelor salariate în cadrul Departamentului pentru Relații Interetnice, conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 518/1995 privind unele drepturi și obligații ale personalului român trimis în străinătate pentru îndeplinirea unor misiuni cu caracter temporar, cu modificările și completările ulterioare;
    c) comunicații telefonice și internet;
    d) masă, la un barem de 120 lei/zi/persoană, tratații (apă, ceai și/sau cafea) la un barem de 20 lei/zi/persoană, cazare în regim de maximum 3 stele în structuri de cazare turistice, pentru participanții la activitățile și proiectele realizate la inițiativa Departamentului pentru Relații Interetnice sau în parteneriat și pentru participanții la proiectele finanțate de departament, potrivit Legii nr. 350/2005, cu modificările și completările ulterioare;
    e) transport persoane (auto cu microbuz sau autocar, feroviar, naval și aerian) pentru participanții la activitățile și proiectele realizate la inițiativa Departamentului pentru Relații Interetnice sau în parteneriat și pentru participanții la proiectele finanțate de departament, potrivit Legii nr. 350/2005, cu modificările și completările ulterioare;
    f) transport recuzită (costume, decoruri, instrumente muzicale, exponate) cu mijloace auto (autoutilitare, autocamioane, camioane) pentru activitățile și proiectele realizate la inițiativa Departamentului pentru Relații Interetnice sau în parteneriat, precum și pentru proiectele finanțate de departament, potrivit Legii nr. 350/2005, cu modificările și completările ulterioare;
    g) tratații, reprezentare, mese oficiale, cocteiluri, cadouri și vizionarea unor spectacole pentru delegațiile străine, oferite de către secretarul de stat, subsecretarii de stat, conform normativelor de cheltuieli aprobate prin ordin al secretarului general al Guvernului;
    h) taxe de participare la cursuri, traininguri, programe de pregătire, formare și perfecționare în țară și în străinătate, taxe de vizitare, taxe poștale, bilete la spectacole, taxe de viză, polițe de asigurare pentru deplasări în străinătate și asigurări medicale;
    i) premiul pentru literatura în limba maternă și premiul pentru literatura în limbile minorităților naționale, premiul pentru debut în literatura în limbile minorităților naționale, precum și premii în obiecte;
    j) transport cu trenul după tariful clasei a II-a, cu avionul la clasa economică sau cursa low-cost, cu autoturismul aflat în proprietate sau în folosință și cu navele de călători, după tariful clasei 1 pentru lectori, traineri, formatori în cadrul seminarelor, conferințelor, congreselor, colocviilor, simpozioanelor, atelierelor, workshopurilor, școlilor de vară, pentru artiști și meșteșugari în cadrul spectacolelor, expozițiilor, târgurilor, precum și pentru membrii echipelor entităților prevăzute la art. 14 care derulează proiecte în parteneriat cu Departamentul pentru Relații Interetnice; decontarea cheltuielilor de transport cu trenul, avionul și navele de călători se face numai pe baza legitimațiilor de călătorie; pentru deplasarea cu autoturismul, lectorul, trainerul, formatorul, artistul și meșteșugarul vor primi contravaloarea a 7,5 litri carburant la 100 km parcurși pe distanța cea mai scurtă pe baza documentului justificativ emis pe perioada deplasării; aceasta va fi avută în vedere numai pentru stabilirea prețului carburantului;
    k) onorarii și drepturi de autori pentru lectori, traineri, formatori în cadrul seminarelor, conferințelor, congreselor, colocviilor, simpozioanelor, atelierelor, workshopurilor, școlilor de vară, precum și pentru artiști și meșteșugari în cadrul spectacolelor, expozițiilor, târgurilor;
    l) editare, tipărire, multiplicare, difuzare, servicii de traducere (text, simultană, subtitrare); realizarea de obiecte promoționale, de materiale de informare, filme documentare; realizare de sondaje de opinie, studii și cercetări, realizarea de campanii de informare publică și imagine; achiziția de servicii de publicitate, de consultanță în gestionarea și evaluarea proiectelor, de consultanță în relații cu publicul, achiziții de servicii de design și programare, branding, identitate vizuală; achiziția de licențe și programe informatice software standard sau personalizate;
    m) achiziții de bunuri și servicii, inclusiv servicii de organizare a expozițiilor, târgurilor, seminarelor, spectacolelor, conferințelor, congreselor, colocviilor, simpozioanelor, atelierelor, workshopurilor, școlilor de vară, a altor evenimente culturale, de arhivare și managementul datelor, de protecție a datelor cu caracter personal, servicii de catering, servicii de pregătire, formare și perfecționare profesională, închirierea, amenajarea și decorarea/dotarea spațiilor destinate manifestărilor; închiriere de bunuri mobile și imobile, inclusiv aparatură de sonorizare și lumini, de traducere, echipamente informatice și audiovideo.


    Articolul 18
    (1) La solicitarea Departamentului pentru Relații Interetnice și cu aprobarea ordonatorului de credite se pot acorda avansuri de până la 30% din valoarea contractelor de finanțare încheiate pentru derularea de activități și proiecte interetnice, de promovare a identității culturale, lingvistice, religioase și a drepturilor cetățenilor aparținând minorităților naționale, precum și de combatere a intoleranței, fără solicitarea unei scrisori de garanție bancară.(2) Pentru sumele avansate potrivit alin. (1), beneficiarii prezintă, până la data de 18 noiembrie 2022, documente justificative cu privire la utilizarea acestora. În caz contrar, sumele avansate se restituie integral până la data de 2 decembrie 2022.

    PRIM-MINISTRU
    NICOLAE-IONEL CIUCĂ
    Contrasemnează:
    p. Viceprim-ministru,
    Mihaela-Ioana Kaitor,
    secretar de stat
    Secretarul general al Guvernului,
    Marian Neacșu
    p. Departamentul pentru Relații Interetnice,
    Dincer Geafer,
    subsecretar de stat
    Ministrul finanțelor,
    Adrian Câciu

    București, 23 martie 2022.
    Nr. 384.

    Anexa nr. 1

    MODUL
    de repartizare a sumelor prevăzute la lit. a) din anexa nr. 3/13/02a
    la bugetul Secretariatului General al Guvernului pe anul 2022,
    aprobat prin Legea bugetului de stat pe anul 2022 nr. 317/2021*

    Nr. crt.OrganizațiaSume aprobate - mii lei -
    1Asociația Italienilor din România RO.AS.IT.4.323,18
    2Asociația Liga Albanezilor din România3.833,83
    3Asociația Macedonenilor din România5.132,96
    4Asociația Partida Romilor „Pro-Europa“29.773,95
    5Comunitatea Rușilor Lipoveni din România11.685,51
    6Federația Comunităților Evreiești din România7.000,12
    7Forumul Democrat al Germanilor din România16.698,94
    8Uniunea Democrată Maghiară din România45.695,86
    9Uniunea Armenilor din România9.113,14
    10Uniunea Bulgară din Banat - România7.539,80
    11Uniunea Croaților din România5.370,46
    12Uniunea Culturală a Rutenilor din România3.241,88
    13Uniunea Democrată Turcă din România8.230,74
    14Uniunea Democratică a Slovacilor și Cehilor din România7.440,98
    15Uniunea Democrată a Tătarilor Turco-Musulmani din România8.428,62
    16Uniunea Elenă din România8.150,28
    17Uniunea Polonezilor din România5.519,22
    18Uniunea Sârbilor din România8.342,46
    19Uniunea Ucrainenilor din România14.923,07

    TOTAL:210.445

    * Repartizare aprobată în ședința plenară a Consiliului Minorităților Naționale din data de 6 septembrie 2022.
    (la 03-11-2022, Anexa nr. 1 a fost modificată de Punctul 2, ARTICOLUL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 1.352 din 2 noiembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1069 din 03 noiembrie 2022 )


    Anexa nr. 2

    Formular A1
    Organizația
    Suma solicitată de la bugetul de stat pentru luna …………. 2022

    1.Suma totală solicitată de la bugetul de stat
    Cheltuieli necesare estimate conform lit. a) din anexa nr. 3/13/02a la bugetul Secretariatului General al Guvernului pe anul 2022Suma solicitată


    - lei -
    1.Cheltuieli necesare funcționării organizațiilor, sediilor și sucursalelor/filialelor acestora, centrelor culturale și comunitare, centrelor multifuncționale, caselor tradiționale, redacțiilor și editurilor
    2.Cheltuieli de personal și drepturi de proprietate intelectuală
    3.Cheltuieli pentru presă, carte, manuale școlare, publicații, materiale de informare și de promovare, materiale și campanii de informare publică, materiale multimedia, emisiuni radio-tv și multimedia electronică
    4.Cheltuieli pentru organizarea și participarea la acțiuni culturale, științifice, educaționale, sportive, tabere, seminare, simpozioane și alte acțiuni în domeniul protejării și promovării identității etnice, lingvistice și culturale, întruniri ale membrilor conform statutului și alte asemenea manifestări, organizate în țară și în străinătate
    5.Cheltuieli pentru investiții în bunuri mobile și imobile necesare desfășurării activităților
    6.Cheltuieli privind cofinanțarea și participarea la programe și proiecte realizate din fonduri naționale, europene și internaționale

    Președinte
    Nume, prenume .......................
    Semnătură, ștampilă
    Responsabil financiar-contabil
    Nume, prenume ........................
    Semnătură

    Răspunderea privind legalitatea, oportunitatea, necesitatea sumelor solicitate, utilizarea și justificarea acestora în limita și conform destinațiilor cuprinse în anexă, respectarea disciplinei financiare în vigoare, realitatea și exactitatea datelor, informațiilor și documentelor transmise Departamentului pentru Relații Interetnice revine organizațiilor cetățenilor aparținând minorităților naționale.


    Anexa nr. 3

    Formular A2
    Organizația ...................
    Cheltuieli efectuate în luna ................. 2022 pe destinații, conform lit. a) din anexa nr. 3/13/02a
    la bugetul Secretariatului General al Guvernului pe anul 2022, aprobat prin Legea bugetului de stat pe anul 2022 nr. 317/2021


    Cheltuieli efectuate conform lit. a) din anexa nr. 3/13/02a la bugetul Secretariatului General al Guvernului pe anul 2022

    Cheltuieli efectuate din suma provenită de la bugetul de stat

    - lei -

    1.

    Cheltuieli necesare funcționării organizațiilor, sediilor și sucursalelor/filialelor acestora, centrelor culturale și comunitare, centrelor multifuncționale, caselor tradiționale, redacțiilor și editurilor (1.1 + 1.2 + 1.3 + 1.4 + 1.5), din care pentru:

    1.1. energie electrică, energie termică, combustibil, apă, salubritate; asigurări pentru clădiri și pentru mijloacele de transport proprii, în comodat sau închiriate; chirii pentru sedii, sucursale/filiale, centre culturale și comunitare, centre multifuncționale, case tradiționale, redacții și edituri; chirii pentru mijloace de transport; impozite pe clădiri și mijloace de transport; taxa de concesionare și alte taxe; lucrări de întreținere și reparații clădiri, mijloace de transport și alte
    bunuri mobile și imobile; abonamente pentru publicații; servicii de poștă, curierat, telecomunicații, internet și IT; obiecte de inventar, furnituri de birou, materiale consumabile; piese de schimb, carburanți, lubrifianți, consumabile pentru mijloace de transport proprii, în comodat sau închiriate; confecționarea și recondiționarea de obiecte tradiționale; comisioane bancare aferente operațiunilor derulate din sumele alocate de la bugetul de stat; servicii cu caracter administrativ-gospodăresc; servicii de pază, protecție și P.S.I. prestate de societăți specializate sau de personal calificat în domeniu pentru imobilele organizațiilor; servicii de medicina muncii și protecția muncii pentru salariați, prestate de societăți specializate sau de personal calificat în domeniu; taxe de participare la cursuri și programe de perfecționare și formare profesională pentru salariați; achiziții de servicii de perfecționare și formare profesională pentru salariați; transport, cazare, diurnă în limita plafonului neimpozabil și alte drepturi bănești ocazionate de deplasări în țară și în străinătate; servicii prestate de societăți specializate sau de personal calificat în domeniu pentru punerea în aplicare a legislației în vigoare privind protecția datelor cu caracter personal; cotizații/contribuții ale organizației în calitatea sa de membru în organizații neguvernamentale, internaționale, nepolitice, în domeniul drepturilor omului și al minorităților naționale

    1.2. servicii specializate cu caracter financiar-contabil în domeniul resurselor umane și al achizițiilor în cazul externalizării parțiale sau integrale a serviciilor specializate

    1.3. servicii de asistență juridică în cazul externalizării parțiale sau integrale a serviciilor specializate, taxe notariale, taxe de timbru judiciar ocazionate de litigii în legătură cu sumele alocate de la bugetul de stat

    1.4. servicii de audit și expertiză judiciară și extrajudiciară în legătură cu activitatea organizațiilor desfășurată din sume alocate de la bugetul de stat, inclusiv în legătură cu bunurile imobile ale organizațiilor

    1.5. alte cheltuieli necesare funcționării organizațiilor, sediilor și sucursalelor/filialelor acestora, centrelor culturale și comunitare, centrelor multifuncționale, caselor tradiționale, redacțiilor și editurilor

    2.

    Cheltuieli de personal și drepturi de proprietate intelectuală (2.1 + 2.2), din care pentru:

    2.1. cheltuieli de personal, inclusiv impozitele și contribuțiile aferente drepturilor salariale, reținute la sursă (salarii și drepturi bănești asimilate acestora stabilite prin negociere în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și obligațiile aferente acestora; contracte civile)

    2.2. drepturi de proprietate intelectuală, respectiv drepturi de autor și drepturi conexe, înregistrarea, reînnoirea și modificarea mărcilor, cheltuieli ocazionate de folosirea unor opere, remunerația datorată pentru comunicarea publică a operelor muzicale în scop ambiental, contravaloarea închirierii operelor de artă; cheltuieli ocazionate de realizarea de opere derivate; cheltuieli aferente contractelor de cesiune a drepturilor de autor; cheltuieli privind apărarea drepturilor de proprietate intelectuală

    3.

    Cheltuieli pentru presă, carte, manuale școlare, publicații, materiale de informare și de promovare, materiale și campanii de informare publică, materiale multimedia, emisiuni radio-tv și multimedia electronică: editare, redactare și tehnoredactare, corectură, tipărire, traducere, publicare, cu excepția manualelor școlare asigurate pentru învățământul obligatoriu; realizare, distribuție și difuzare de emisiuni radio și/sau tv, comandarea și/sau realizarea de sondaje de opinie, studii, cercetări sociologice, achiziție de carte și publicații, achiziție și/sau închiriere de spații de emisie, închiriere de mijloace și echipamente necesare (sonorizare, audiovideo etc.), cheltuieli aferente utilizării de frecvențe radio, închiriere și amenajare spațiu necesar pentru emisiuni radio și/sau tv, recuzită pentru emisiuni tv, transport, cazare, masă, diurnă și alte drepturi bănești ocazionate de deplasări în țară în scopul realizării și difuzării de materiale multimedia și emisiuni radio și/sau tv, onorarii, chirie, taxă de concesionare, impozite și alte taxe, asigurare, energie electrică, energie termică, combustibil, apă, salubritate, alte servicii cu caracter administrativ-gospodăresc, lucrări de întreținere și reparații ale imobilelor în care se desfășoară activitatea de realizare, publicare și difuzare a materialelor multimedia, multimedia electronică și de presă scrisă, alte cheltuieli și alte materiale necesare pentru presă, carte, manuale școlare, publicații, materiale de informare și de promovare, materiale și campanii de informare publică, materiale multimedia și emisiuni radio-tv și multimedia electronică (3.1 + 3.2 + 3.3 + 3.4 + 3.5 + 3.6 + 3.7), din care pentru:

    3.1. presă

    3.2. carte

    3.3. manuale școlare

    3.4. publicații

    3.5. materiale de informare și de promovare, materiale și campanii de informare publică, multimedia, multimedia electronică

    3.6. sondaje de opinie, studii, cercetări sociologice

    3.7. emisiuni radio tv

    4.

    Cheltuieli pentru organizarea și participarea la acțiuni culturale, științifice, educaționale, sportive, tabere, seminare, simpozioane și alte acțiuni în domeniul protejării și promovării identității etnice, lingvistice și culturale, întruniri ale membrilor conform statutului și alte asemenea manifestări, organizate în țară și în străinătate: închirieri de spații și echipamente necesare (sonorizare, audiovideo etc.), servicii de traducere, recuzită și amenajarea spațiului necesar, spații de emisie radio și/sau tv, cazare, transport, diurnă și alte drepturi bănești ocazionate de deplasări în țară și în străinătate, tratații, masă, cadouri, premii în obiecte, în bani, burse, onorarii, taxe de participare pentru persoanele participante și/sau persoane invitate care nu sunt angajate în cadrul organizației, taxe notariale, asigurări de călătorie, editare, tipărire, realizare și difuzare de materiale de informare, promovare și comunicare publică pe orice suport, achiziții de bunuri și servicii necesare, inclusiv costume populare, instrumente muzicale și accesorii pentru ansamblurile artistice; alte cheltuieli necesare pentru organizarea și participarea la acțiuni și întruniri (4.1 + 4.2), din care pentru:

    4.1. acțiuni culturale, științifice, educaționale, sportive, tabere, seminare, simpozioane și alte acțiuni în domeniul protejării și promovării identității etnice, lingvistice și culturale, organizate în țară și în străinătate

    4.2. întruniri ale membrilor conform statutului și alte asemenea manifestări organizate în țară și în străinătate

    5.

    Cheltuieli pentru investiții în bunuri mobile și imobile necesare desfășurării activităților: investiții în bunuri mobile și imobile necesare desfășurării activității organizațiilor, sediilor, filialelor, centrelor culturale și comunitare, centrelor multifuncționale, caselor tradiționale, editurilor, redacțiilor și comunității, în scopul păstrării și promovării identității etnice, lingvistice, culturale și religioase (5.1 + 5.2), din care pentru:

    5.1. investiții în bunuri mobile

    5.2. investiții în bunuri imobile

    6.

    Cheltuieli privind cofinanțarea și participarea la programe și proiecte realizate din fonduri naționale, europene și internaționale: cofinanțarea programelor și proiectelor realizate din fonduri naționale, europene și internaționale; participarea prin activități susținute financiar în cadrul programelor și proiectelor realizate din fonduri naționale, europene și internaționale (6.1 + 6.2), din care pentru:

    6.1. cofinanțarea și participarea la programe și proiecte realizate din fonduri naționale

    6.2. cofinanțarea și participarea la programe și proiecte realizate din fonduri europene și internaționale

    7.

    Total cheltuieli efectuate din suma provenită de la bugetul de stat în luna .............. 2022

    8.

    Cheltuieli efectuate din sume provenite din alte surse în luna .............. 2022

    9.

    Suma de la bugetul de stat rămasă neutilizată la finele lunii .............. 2022

    Președinte
    Nume, prenume ......................
    Semnătură, ștampilă
    Responsabil financiar-contabil
    Nume, prenume ................
    Semnătură

    Răspunderea privind legalitatea, oportunitatea, necesitatea sumelor solicitate, utilizarea și justificarea acestora în limita și conform destinațiilor cuprinse în anexă, respectarea disciplinei financiare în vigoare, realitatea și exactitatea datelor, informațiilor și documentelor transmise Departamentului pentru Relații Interetnice revine organizațiilor cetățenilor aparținând minorităților naționale.


    Anexa nr. 4

    Formular A3
    RAPORT
    privind cheltuielile efectuate în trimestrul …………….. 2022 pe destinații, conform lit. a) din anexa nr. 3/13/02a
    la bugetul Secretariatului General al Guvernului pe anul 2022, aprobat prin Legea bugetului de stat pe anul 2022 nr. 317/2021

    Organizația
    Reprezentant legal (nume, prenume și funcție)
    Perioada de raportare
    Suma solicitată de la bugetul de stat pentru perioada de raportare (lei)
    Suma estimată pentru cheltuieli din alte surse (lei)
    Suma aprobată prin deschidere în trimestrul ..... 2022 (lei)


    Total cheltuieli efectuate din suma provenită de la bugetul de stat în trimestrul ……………. 2022

    a

    b

    c

    d

    e

    1.

    Cheltuieli necesare funcționării organizațiilor, sediilor și sucursalelor/ filialelor acestora, centrelor culturale și comunitare, centrelor multifuncționale, caselor tradiționale, redacțiilor și editurilor

    Sumă totală cheltuieli solicitată
    (lei)

    Sumă totală cheltuieli realizate și sumă defalcată
    (lei)

    Procent
    de realizare total c/b
    (%)

    Justificare/Explicații privind realizarea/nerealizarea cheltuielilor estimate

    1.1. + 1.2. + 1.3. + 1.4 + 1.5, din care:

    -

    1.1. Funcționarea sediilor și sucursalelor/ filialelor, centrelor culturale și comunitare, centrelor multifuncționale, caselor tradiționale, redacțiilor și editurilor organizațiilor
    1.2. Servicii specializate cu caracter financiar-contabil, în domeniul resurselor umane și în cel al achizițiilor
    1.3. Servicii de asistență juridică, taxe notariale, taxe de timbru judiciar
    1.4. Servicii de audit, expertiză judiciară, expertiză extrajudiciară
    1.5. Alte cheltuieli necesare funcționării organizațiilor, sediilor și sucursalelor/ filialelor acestora, centrelor culturale și comunitare, centrelor multifuncționale, caselor tradiționale, redacțiilor și editurilor

    1.1. Funcționarea sediilor și sucursalelor/ filialelor, centrelor culturale și comunitare, centrelor multifuncționale, caselor tradiționale, redacțiilor și editurilor organizațiilor

    - Lista sediilor și sucursalelor/filialelor acestora, centrelor culturale și comunitare, centrelor multifuncționale, caselor tradiționale, redacțiilor, editurilor

    În proprietatea organizației/contract de închiriere/contract de comodat/altă formă juridică

    Alte mențiuni privind activitățile desfășurate în centrele culturale, centrele comunitare, centrele multifuncționale și casele tradiționale

    Se vor specifica tipul (sediu filială/sucursală, centru cultural, centru comunitar, centru multifuncțional, casă tradițională, redacție, editură) și numărul acestora, grupate pe localități.

    (În cazul contractelor de închiriere și comodat se va specifica calitatea de persoană fizică sau juridică a celeilalte părți contractante.)

    - Medicina muncii și protecția muncii
    Se va specifica numărul beneficiarilor în funcție de momentul la care serviciul a fost prestat (la angajare, periodic).

    Tipul serviciului

    Suma plătită în perioada de raportare (total și defalcat)

    - Perfecționare și formare profesională

    Tematică, durată, locul de desfășurare, număr de participanți

    Suma plătită în perioada de raportare (total și defalcat)

    - Deplasări

    Numărul persoanelor care au efectuat deplasările, grupate pe destinații (deplasări interne/deplasări externe)

    Suma plătită în perioada de raportare (total și defalcat)

    - Asigurarea protecției datelor cu caracter personal
    În cazul serviciului externalizat se vor specifica valoarea și perioada de valabilitate a contractului încheiat.

    Serviciu externalizat/neexternalizat

    Suma plătită în perioada de raportare

    - Cotizații/Contribuții ale organizației în calitate de membru în organizații neguvernamentale internaționale, nepolitice din domeniul drepturilor omului și minorităților naționale

    Denumirea organizației internaționale

    Suma reprezentând valoarea contribuției/cotizației plătită în perioada de raportare și perioada aferentă

    1.2. Servicii specializate cu caracter financiar-contabil, în domeniul resurselor umane și în cel al achizițiilor
    Pentru fiecare tip de serviciu, după caz, se va specifica externalizat parțial/externalizat integral.

    Tipul serviciilor și perioada aferentă

    Suma plătită în perioada de raportare (total și defalcat)

    1.3. Servicii de asistență juridică, taxe notariale, taxe de timbru judiciar:

    Suma plătită în perioada de raportare (total și defalcat)

    - Servicii de asistență juridică

    Obiectul, valoarea și perioada de valabilitate a contractului de asistență juridică
    Se va specifica serviciu externalizat parțial/externalizat integral.

    Suma plătită în perioada de raportare (total și defalcat)

    - Taxe notariale

    Obiectul taxelor notariale

    Suma taxelor notariale plătite în perioada de raportare (total și defalcat)

    - Taxe de timbru judiciar (În cazul litigiilor se vor specifica părțile.)

    Obiectul taxelor de timbru judiciar

    Suma taxelor de timbru judiciar plătite în perioada de raportare (total și defalcat)

    1.4. Servicii de audit, expertiză judiciară, expertiză extrajudiciară

    Alte mențiuni

    - Servicii audit
    În cazul auditului se vor specifica scopul și perioada pentru care s-a efectuat.

    Obiectul și valoarea totală a auditului, perioada aferentă

    Suma plătită în perioada de raportare

    - Servicii de expertiză judiciară

    Obiectul și valoarea totală a expertizei, obiectul și părțile dosarului în care s-a dispus expertiza

    Suma plătită în perioada de raportare

    În cazul expertizei unui imobil se vor specifica destinația acestuia și localitatea în care se află.

    - Servicii de expertiză extrajudiciară

    Obiectul și valoarea totală a expertizei, obiectul și părțile dosarului în care s-a admis expertiza

    Suma plătită în perioada de raportare

    În cazul în care expertiza extrajudiciară nu este în legătură cu vreun dosar aflat pe rolul instanțelor de judecată, se vor specifica solicitantul și scopul efectuării expertizei.

    1.5. Alte cheltuieli necesare funcționării organizațiilor, sediilor și sucursalelor/ filialelor acestora, centrelor culturale și comunitare, centrelor multifuncționale, caselor tradiționale, redacțiilor și editurilor

    Tip cheltuieli

    Suma plătită în perioada de raportare

    2.

    Cheltuieli de personal și drepturi de proprietate intelectuală

    Sumă totală cheltuieli solicitată
    (lei)

    Sumă totală cheltuieli realizate și sumă defalcată (lei)

    Procent de realizare total c/b
    (%)

    Justificare/Explicații privind realizarea/nerealizarea cheltuielilor estimate

    2.1.+2.2., din care:

    2.1. Cheltuieli de personal, inclusiv impozitele și contribuțiile aferente drepturilor salariale
    2.2. Drepturi de proprietate intelectuală

    2.1. Cheltuieli de personal, inclusiv impozitele și contribuțiile aferente drepturilor salariale

    Valoarea totală a impozitelor și a contribuțiilor aferente drepturilor salariale plătite către stat în perioada de raportare

    Nr. de angajați

    Nr. de colaboratori

    Suma totală plătită în perioada de raportare

    2.2. Drepturi de proprietate intelectuală

    Tipul cheltuielii

    Suma plătită în perioada de raportare (total și defalcat)

    În cazul drepturilor de autor se vor specifica obiectul și beneficiarul acestora.

    3.

    Cheltuieli pentru presă, carte, manuale școlare, publicații, materiale de informare și de promovare, materiale și campanii de informare publică, materiale multimedia, emisiuni radiotv și multimedia electronică

    Sumă totală cheltuieli solicitată
    (lei)

    Sumă totală cheltuieli realizate și sumă defalcată (lei)

    Procent
    de realizare total c/b (%)

    Justificare/Explicații privind realizarea/nerealizarea cheltuielilor estimate

    3.1. + 3.2. + 3.3. + 3.4. + 3.5. + 3.6. + 3.7., din care:

    3.1. Presă
    3.2. Carte
    3.3. Manuale școlare
    3.4. Publicații
    3.5. Materiale de informare și de promovare, materiale și campanii de informare publică, multimedia, multimedia electronică
    3.6. Sondaje de opinie, studii, cercetări sociologice
    3.7. Emisiuni radio-tv
    În valoarea sumelor plătite nu se vor include drepturile de autor, acestea se vor raporta la punctul 2.

    3.1. Presă

    Titlu

    Nr. de apariții/tiraj

    Suma plătită în perioada de raportare/titlu

    3.2. Carte

    Titlu/Autor

    Tiraj

    Suma plătită în perioada de raportare/titlu

    3.3. Manuale școlare

    Titlu/Autor

    Nr. de ediții/tiraj

    Suma plătită în perioada de raportare/titlu

    3.4. Publicații

    Titlu/Autor

    Nr. de apariții/tiraj

    Suma plătită în perioada de raportare/titlu

    3.5. Materiale de informare și de promovare, materiale și campanii de informare publică, multimedia, multimedia electronică

    Tipul și titlul materialului

    Nr. de exemplare

    Suma plătită în perioada de raportare/titlu

    3.6. Sondaje de opinie, studii, cercetări sociologice

    Titlu

    Valoare totală/Durata

    Suma plătită în perioada de raportare/titlu

    3.7. Emisiuni radio-tv

    Tipul, titlul și periodicitatea difuzării emisiunii

    Nr. de emisiuni/durata

    Suma plătită în perioada de raportare//titlu

    4.

    Cheltuieli pentru organizarea și participarea la acțiuni culturale, științifice, educaționale, sportive, tabere, seminare, simpozioane și alte acțiuni în domeniul protejării și promovării identității etnice, lingvistice și culturale, întruniri ale membrilor conform statutului și alte asemenea manifestări, organizate în țară și în străinătate

    Sumă totală cheltuieli solicitată
    (lei)

    Sumă totală cheltuieli realizate și sumă defalcată (lei)

    Procent
    de realizare total c/b
    (%)

    Justificarea/
    Explicații privind realizarea/nerealizarea cheltuielilor estimate

    4.1+4.2, din care:

    4.1. Acțiuni culturale, științifice, educaționale, sportive, tabere, seminare, simpozioane și alte acțiuni în domeniul protejării și promovării identității etnice, lingvistice și culturale, organizate în țară și în străinătate

    4.2. Întruniri ale membrilor conform statutului și alte asemenea manifestări organizate în țară și în străinătate

    4.1. Acțiuni culturale, științifice, educaționale, sportive, tabere, seminare, simpozioane și alte acțiuni în domeniul protejării și promovării identității etnice, lingvistice și culturale, organizate în țară și în străinătate

    Acțiuni în țară (Se va atașa lista acțiunilor care va conține titlul, locul și perioada de desfășurare, numărul participanților/
    beneficiarilor.)

    Acțiuni în străinătate (Se va atașa lista acțiunilor care va conține titlul, locul și perioada de desfășurare, numărul participanților/ beneficiarilor.)

    Suma plătită în perioada de raportare (total și defalcat pe acțiuni în țară și acțiuni în străinătate)

    Tip acțiune:

    4.2. Întruniri ale membrilor conform statutului și alte asemenea manifestări organizate în țară și în străinătate

    Întruniri în țară (Se va atașa lista întrunirilor care va conține titlul, locul și perioada de desfășurare, numărul participanților/
    beneficiarilor.)

    Întruniri în străinătate (Se va atașa lista întrunirilor care va conține titlul, locul și perioada de desfășurare, numărul participanților/beneficiarilor.)

    Suma plătită în perioada de raportare/întrunire

    Tip întrunire:

    5.

    Cheltuieli pentru investiții în bunuri mobile și imobile necesare desfășurării activităților

    Sumă totală cheltuieli solicitată
    (lei)

    Sumă totală cheltuieli realizate și sumă defalcată (lei)

    Procent
    de realizare total c/b (%)

    Justificare/Explicații privind realizarea/nerealizarea cheltuielilor estimate

    5.1.+ 5.2, din care:

    5.1. Investiții în bunuri mobile
    5.2. Investiții în bunuri imobile

    5.1. Bunuri mobile

    Obiectivele de investiții, locul și destinația acestora

    Suma plătită în perioada de raportare/obiectiv (total și defalcat)

    5.2. Bunuri imobile

    Obiectivele de investiții, locul și destinația acestora

    Suma plătită în perioada de raportare/obiectiv (total și defalcat)

    În cazul investițiilor pentru care suma plătită reprezintă o plată parțială, se va specifica valoarea totală a investiției.

    6.

    Cheltuieli privind cofinanțarea și participarea la programe și proiecte realizate din fonduri naționale, europene și internaționale

    Sumă totală
    cheltuieli solicitată
    (lei)

    Sumă totală cheltuieli realizate și sumă defalcată (lei)

    Procent
    de realizare total c/b
    (%)

    Justificare/Explicații privind realizarea/nerealizarea cheltuielilor estimate

    6.1+6.2, din care:

    6.1. Cofinanțarea și participarea la programe și proiecte realizate din fonduri naționale
    6.2. Cofinanțarea și participarea la programe și proiecte realizate din fonduri europene și internaționale

    6.1. Cofinanțarea și participarea la programe și proiecte realizate din fonduri naționale

    Denumirea programului/
    proiectului și perioada de derulare

    Autoritatea finanțatoare

    Procent cofinanțare (%)

    Suma plătită în perioada de raportare

    6.2. Cofinanțarea și participarea la programe și proiecte realizate din fonduri europene și internaționale

    Denumirea programului/
    proiectului și perioada de derulare

    Autoritatea finanțatoare

    Procent cofinanțare (%)

    Suma plătită în perioada de raportare

    7.
    8.

    Total cheltuieli în perioada de raportare

    Sumă totală
    cheltuieli solicitată
    (lei)

    Sumă totală cheltuieli realizate și sumă defalcată (lei)

    Procent de realizare total c/b
    (%)

    7.1+7.2, din care:

    7.1. Cheltuieli din suma de la bugetul de stat (1+2+3+4+5+6)

    7.2. Cheltuieli din sume provenite din alte surse (Se vor menționa categoriile de cheltuielile de la pct. 1-6 pentru care s-au utilizat sume provenite din alte surse: …………………………….……)

    Suma de la bugetul de stat rămasă neutilizată la finele trimestrului ....... 2022 (compusă din soldul registrului de casă și soldul contului bancar prin care se derulează operațiunile cu sumele alocate de la bugetul de stat, existentă la finele trim. …… 2022)

    Președinte
    Nume, prenume .....
    Semnătură, ștampilă ......
    Responsabil financiar-contabil
    Nume, prenume .....
    Semnătură .....

    Răspunderea privind legalitatea, oportunitatea, necesitatea sumelor solicitate, utilizarea și justificarea acestora în limita și destinațiile cuprinse în anexă, respectarea disciplinei financiare în vigoare, realitatea și exactitatea datelor, informațiilor și documentelor transmise Departamentului pentru Relații Interetnice revine organizațiilor cetățenilor aparținând minorităților naționale.

    ----