LEGE Nr. 71 din 12 iulie 1996
privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea I - Cai de comunicaţie
EMITENT
  • PARLAMENTUL
  • Publicat în  MONITORUL OFICIAL NR. 166 din 29 iulie 1996



    Parlamentul României adopta prezenta lege.

    Articolul 1

    Se aprobă Planul de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea I - Cai de comunicaţie, potrivit anexelor nr. I-VIII ce fac parte integrantă din prezenta lege.


    Articolul 2

    Lucrările prevăzute în prezenta lege pentru cai de comunicaţie sunt de interes naţional şi constituie cauza de utilitate publică.


    Articolul 3

    Lucrările din Planul de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea I - Cai de comunicaţie se cuprind în listele de investiţii-anexa la bugetele ordonatorilor principali de credite, pe bază de studii de fezabilitate elaborate şi aprobate potrivit dispoziţiilor legale. Lucrările pot fi finanţate, total sau parţial, şi de către investitori străini, în condiţiile stabilite de lege.
    În funcţie de interesele comune cu ţările invecinate, se pot realiza şi alte lucrări de dezvoltare a căilor de comunicaţie, considerate prioritare, care se stabilesc prin hotărâre a Guvernului.
    Programarea execuţiei lucrărilor prevăzute în prezenta lege se stabileşte de către Guvern.


    Articolul 4

    Prevederile Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea I - Cai de comunicaţie sunt obligatorii şi se aplică în amenajarea teritoriului judeţelor, municipiilor, oraşelor sau comunelor, după caz.
    Delimitarea terenurilor, a culoarelor şi a amplasamentelor necesare pentru cai de comunicaţie se stabileşte prin documentaţii de urbanism şi/sau de amenajare a teritoriului şi prin studii de fezabilitate, aprobate potrivit legii.
    Exproprierea pentru cauza de utilitate publică, ocuparea terenurilor şi scoaterea din producţia agricolă şi silvică se fac potrivit legii.
    Pe terenurile rezervate dezvoltării căilor de comunicaţie stabilite prin documentaţiile de amenajare a teritoriului se interzice autorizarea executării construcţiilor definitive.


    Articolul 5

    Autorităţile administraţiei publice centrale şi ale administraţiei publice locale vor coopera pentru asigurarea aplicării prevederilor prezentei legi.
    Această lege a fost adoptată de Senat în şedinţa din 4 iunie 1996, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din Constituţia României.
    p. PREŞEDINTELE SENATULUI
    ION SOLCANU
    Această lege a fost adoptată de Camera Deputaţilor în şedinţa din 4 iunie 1996, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din Constituţia României.
    p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
    IOAN GAVRA


    Anexa 1
    LUCRĂRI
    prevăzute în Planul de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea I - Cai de comunicaţie. Dezvoltarea reţelei de cai rutiere
    1. Autostrăzi:
    1.01 - Bucureşti - Pitesti, continuarea consolidării autostrazii existente
    1.02 - Bucureşti - Constanta
    1.03 - Bucureşti - Giurgiu
    1.04 - Centura Bucureşti
    1.05 - Bucureşti - Braşov, prin Risnov
    1.06 - Pitesti - Sibiu - Sebes - Deva - Arad - Nadlac
    1.07 - Bucureşti - Craiova - Drobeta-Turnu Severin - Lugoj - Timişoara - Moravita
    1.08 - Braşov - Sibiu
    1.09 - Sebes - Alba Iulia - Turda
    1.10 - Braşov - Tirgu Mures - Cluj Napoca - Bors
    1.11 - Bucureşti - Focsani - Roman - Suceava - Siret
    1.12 - Focsani - Albita
    1.13 - Roman - Iaşi - Sculeni
    1.14 - Deva - Lugoj - Nadlac
    1.15 - Cluj-Napoca - Dej - Bistrita - Suceava - Botosani - Stefanesti.
    2. Drumuri expres:
    2.01 - Calafat - Craiova - Pitesti - Braşov - Bacau
    2.02 - Dej - Halmeu
    2.03 - Timişoara - Arad - Oradea - racordare la drumul expres Zalau - Satu Mare
    2.04 - Zalau - Satu Mare - Halmeu
    2.05 - Bacau - Vaslui - Crasna
    2.06 - Roman - Piatra-Neamt - Tirgu Mures - racord autostrada Braşov - Bors
    2.07 - Deva - Petrosani - Tirgu Jiu - Craiova.
    2.08 - Craiova - Bechet
    2.09 - Tirgu Secuiesc - Focsani - Brăila - Tulcea
    2.10 - Tulcea - Constanta - Vama Veche
    2.11 - Brăila - Slobozia - Calarasi
    2.12 - Rimnicu Sarat - Hîrşova - Constanta
    2.13 - Calafat - Drobeta-Turnu Severin
    2.14 - Drobeta-Turnu Severin - Tirgu Jiu - Rimnicu Vilcea - Curtea de Arges
    2.15 - Deva - Oradea
    2.16 - Brăila - Galaţi - racord la drumul expres Tirgu Secuiesc - Tulcea
    2.17 - Ploiesti - Buzau
    2.18 - Slobozia - Hîrşova - Tulcea
    2.19 - Oradea - Valea lui Mihai - Carei - Satu Mare
    2.20 - Turnu Magurele - Rosiori de Vede - Costesti - Pitesti
    2.21 - Turnu Magurele - Alexandria - Bucureşti
    2.22 - Drobeta-Turnu Severin - Moldova Noua - Bazias - Socol.
    3. Poduri noi:
    3.01 - Pe Dunăre la Calafat, Giurgiu, Calarasi, Brăila, Galaţi, Turnu Magurele şi Bechet
    3.02 - Pe Riul Prut la Ungheni, Radauti-Prut, Galaţi-Giurgiulesti, Falciu şi Stefanesti
    Oportunitatea ca aceste poduri sa preia traficul rutier, feroviar sau combinat se stabileşte prin documentaţii de urbanism şi/sau de amenajare a teritoriului şi prin studii de fezabilitate.
    Pe traseele unor autostrăzi şi drumuri expres se pot realiza şi amenajări locale, legat de creşterea capacităţii de apărare a tarii.
    NOTĂ:
    Reprezentarea grafica a principalelor lucrări cuprinse în prezenta anexa se afla în anexa nr. 2.


    Anexa 3
    LUCRĂRI
    prevăzute în Planul de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea I - Cai de comunicaţie. Dezvoltarea reţelei de cai feroviare
    1. Linii simple sau duble pe trasee noi:
    1.01 - Stamora Moravita - Jamu Mare - Comoristea
    1.02 - Racasdia - Naidas - Bazias - Moldova Noua
    1.03 - Iablanita - Naidas - frontiera
    1.04 - Chizatau - Balint
    1.05 - Boutari - Sarmisegetuza
    1.06 - Vascau - Virfuri
    1.07 - Ciucea - Zalau - Cehu Silvaniei
    1.08 - Bixad - Sighetu Marmatiei
    1.09 - Dej - Tirgu Lapus
    1.10 - Seciuri - Alunu
    1.11 - Motru - Baia de Arama
    1.12 - Strehaia - Vinju Mare
    1.13 - Leu - Bechet
    1.14 - Alexandria - Videle - Costesti
    1.15 - Câmpulung - Curtea de Arges
    1.16 - Câmpulung - Pietrosita
    1.17 - Câmpulung - Zarnesti
    1.18 - Tirgu Mures - Sighisoara
    1.19 - Odorhei - Ciceu
    1.20 - Bicaz - Gheorgheni
    1.21 - Piatra-Neamt - Tirgu-Neamt
    1.22 - Botosani - Hârlau
    1.23 - Saveni - Darabani
    1.24 - Radauti - Prut - Saveni
    1.25 - Zlatna - Brad
    1.26 - Bacau - Moinesti
    1.27 - Onesti - Bretcu
    1.28 - Intorsura Buzaului - Nehoiasu
    1.29 - Brăila - Macin - Tulcea
    1.30 - Turda - Abrud - Zlatna
    1.31 - Tandarei - Giurgeni
    1.32 - Vilcele - Rimnicu Vilcea, în curs de execuţie
    1.33 - Calafat - Vinju Mare - Drobeta-Turnu Severin.
    2. Linii cu viteza sporită pe trasee existente şi noi:
    2.01 - Timişoara - Drobeta-Turnu Severin - Craiova
    2.02 - Stamora Moravita - Timişoara - Arad
    2.03 - Curtici - Arad - Deva - Sibiu - Rimnicu Vilcea - Vilcele - Bucureşti
    2.04 - Cluj-Napoca - Dej - Vatra Dornei - Suceava
    2.05 - Vintu de Jos - Alba Iulia - Teius
    2.06 - Vicsani - Suceava - Bacau - Ploiesti
    2.07 - Buzau - Faurei
    2.08 - Bucureşti - Faurei - Brăila - Galaţi
    2.09 - Bucureşti - Giurgiu
    2.10 - Pascani - Ungheni
    2.11 - Giurgiu - Videle
    2.12 - Craiova - Calafat
    2.13 - Bucureşti - Constanta
    2.14 - Craiova - Bechet
    2.15 - Arad - Oradea - Satu Mare - Halmeu
    2.16 - Rosiori-Nord - Turnu Magurele
    2.17 - Pitesti - Costesti - Rosiori-Nord
    2.18 - Bucureşti-Nord - Aeroportul Baneasa - Aeroportul Otopeni.
    3. Linii cu viteza mare pe trasee existente şi noi:
    3.01 - Bucureşti - Craiova - Vinju Mare - Porţile de Fier II. de la Craiova, traseu nou
    3.02 - Bucureşti - Constanta, traseu nou
    3.03 - Bucureşti - Braşov, prin amenajarea traseului existent până la Comarnic. Sectorul Comarnic - Braşov, traseu nou
    3.04 - Bucureşti - Faurei - Galaţi
    3.05 - Episcopia Bihor - Cluj-Napoca - Sighisoara - Braşov - Bucureşti.
    Dezvoltarea reţelei feroviare cuprinde şi lucrări de electrificare sau de dublare a liniilor existente.
    NOTĂ:
    Reprezentarea grafica a principalelor lucrări cuprinse în prezenta anexa se afla în anexa nr. 4.


    Anexa 5
    LUCRĂRI
    prevăzute în Planul de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea I - Cai de comunicaţie. Dezvoltarea reţelei de cai navigabile
    1. Lucrări de amenajare a căilor navigabile:
    1.01 - Pe Dunăre în sectorul Bala - Cernavoda
    1.02 - Pe canalul Sulina
    1.03 - Pe canalul de legătură între Dunăre şi Combinatul Siderurgic Calarasi
    1.04 - Lucrări de finalizare pe canalul Poarta Alba - Midia - Navodari
    1.05 - Pe senalul navigabil între Porţile de Fier I şi Porţile de Fier II
    1.06 - Închidere braţ Bala cu baraj şi ecluze
    1.07 - Corectare traseu Dunăre la cotul Tulcea
    1.08 - Pe Riul Prut între Dunăre şi Stâncă-Costesti
    1.09 - Pe Riul Olt între Dunăre, Slatina şi Rimnicu Vilcea
    1.10 - Pe canalul magistral Siret - Baragan între Riul Siret şi Dridu
    1.11 Pe canalul Dunăre - Borcea
    1.12 - Corectare senal navigabil Dunăre pe sectorul Calafat - Tulcea
    1.13 - Amenajări maluri pe canalul Dunăre - Marea Neagra
    1.14 - Pe canalul Bega, pe sectorul Timişoara - frontiera.
    2. Lucrări în punctele de traversare cu bacul la:
    2.01 - Bazias - Moldova Veche
    2.02 - Giurgiu
    2.03 - Calarasi - Chiciu
    2.04 - Bechet
    2.05 - Drobeta-Turnu Severin
    2.06 - Tulcea
    2.07 - Cetate
    2.08 - Rast
    2.09 - Corabia
    2.10 - Turnu Magurele
    2.11 - Zimnicea
    2.12 - Oltenita.
    3. RO - RO:
    3.01 - Calafat
    3.02 - Tulcea
    3.03 - Isaccea.
    4. Amenajări în porturile existente:
    4.01 - Constanta-Sud
    4.02 - Brăila
    4.03 - Drobeta-Turnu Severin
    4.04 - Calarasi
    4.05 - Pirjoaia
    4.06 - Constanta
    4.07 - Midia
    43.08 - Giurgiu
    4.09 - Oltenita
    4.10 - Mangalia
    4.11 - Sulina
    4.12 - Galaţi
    4.13 - Turnu Magurele
    4.14 - Moldova Noua
    4.15 - Bazias
    4.16 - Pe canalul Dunăre - Marea Neagra, la Cernavoda - Medgidia - Basarabi
    4.17 - Pe canalul Poarta Alba - Midia - Navodari, la Ovidiu şi Luminita.
    5. Principalele porturi noi:
    5.01 - Oancea, pe Riul Prut
    5.02 - Falciu, pe Riul Prut
    5.03 - Risesti, pe Riul Prut
    5.04 - Prisacani, pe Riul Prut
    5.05 - Oltenita, la confluenta Arges - Dunăre.
    Oportunitatea realizării căilor navigabile se stabileşte prin documentaţii de urbanism şi/sau de amenajare a teritoriului şi prin studii de fezabilitate.
    Lucrările de amenajare în porturi pot asigura şi necesităţile de apărare a teritoriului, după caz.
    NOTĂ:
    Reprezentarea grafica a principalelor lucrări cuprinse în prezenta anexa se afla în anexa nr. 6.


    Anexa 7
    LUCRĂRI
    prevăzute în Planul de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea I - Cai de comunicaţie. Dezvoltarea reţelei de cai aeriene
    1. Lucrări de modernizare a infrastructurii, a mijloacelor de protecţie a navigaţiei aeriene şi de deservire, în aeroporturile existente:
    1.01 - Bucureşti - Otopeni
    1.02 - Arad
    1.03 - Oradea
    1.04 - Baia Mare
    1.05 - Cluj-Napoca
    1.06 - Tirgu Mures
    1.07 - Sibiu
    1.08 - Suceava
    1.09 - Iaşi
    1.10 - Timişoara
    1.11 - Caransebes
    1.12 - Craiova
    1.13 - Satu Mare
    1.14 - Bacau
    1.15 - Tulcea
    1.16 - Constanta - Mihail Kogălniceanu
    1.17 - Bucureşti - Baneasa.
    2. Aeroporturi noi:
    2.01 - În zona Braşov - Ghimbav - Prejmer
    2.02 - În zona Brăila - Galaţi - Tulucesti
    2.03 - În zona Alba Iulia - Aurel Vlaicu
    2.04 - În zona municipiului Bistrita.
    Legăturile aeriene între aeroporturile existente şi/sau noi se pot dezvolta în funcţie de cerinţele impuse de trafic.
    NOTĂ:
    Reprezentarea grafica a lucrărilor cuprinse în prezenta anexa se afla în anexa nr. 8.
    ---------------