DECIZIE nr. 187 din 24 aprilie 2014
privind aprobarea Calendarului principalelor activităţi ale Grupului de lucru interinstituţional pentru protecţia infrastructurilor critice pe anul 2014
EMITENT
  • GUVERNUL - PRIM-MINISTRUL
  • Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 307 din 25 aprilie 2014



    În temeiul art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificările şi completările ulterioare,
    prim-ministrul emite prezenta decizie.

    Articolul UNIC

    Se aprobă Calendarul principalelor activităţi ale Grupului de lucru interinstituţional pentru protecţia infrastructurilor critice pe anul 2014, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta decizie, ce va fi actualizat prin consensul membrilor Grupului de lucru interinstituţional pentru protecţia infrastructurilor critice.
    PRIM-MINISTRU
    VICTOR-VIOREL PONTA
    Contrasemnează:
    ─────────────────
    Secretarul general al Guvernului,
    Ion Moraru
    Bucureşti, 24 aprilie 2014.
    Nr. 187.


    Anexa
    CALENDARUL
    principalelor activităţi ale Grupului de lucru interinstituţional pentru
    protecţia infrastructurilor critice pe anul 2014
    *Font 7*
    Nr. crt. Obiectivul Activitatea Termenul Structurile responsabile
    COMPLETAREA ŞI MODERNIZAREA CADRULUI LEGISLATIV SPECIFIC PROTECŢIEI INFRASTRUCTURILOR CRITICE
    1. Modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 98/2010 privind identificarea, desemnarea şi protecţia infrastructurilor critice ● Elaborarea proiectului ● Promovarea spre aprobare în GLIPIC ● Avizarea de către APR ● Promovarea spre aprobare ● Publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I al doilea trimestru al anului 2014 ● Centrul de coordonare a protecţiei infrastructurilor critice ● Grupul de lucru interinstituţional ● Autorităţile publice responsabile
    2. Elaborarea proiectului de modificare/ completare a Hotărârii Guvernului nr. 1.198/2012 privind desemnarea infrastructurilor critice naţionale ● Reluarea procesului de identificare şi desemnare a ICN de către toate APR ● Constituirea grupurilor de lucru ● Parcurgerea celor 4 etape conform metodologiei ● Formularea propunerilor şi transmiterea listelor către CCPIC 15 iunie 2014 ● Centrul de coordonare a protecţiei infrastructurilor critice ● Grupul de lucru interinstituţional ● Autorităţile publice responsabile
    3. Elaborarea proiectului de hotărâre a Guvernului pentru desemnarea ICE ● Organizarea şi desfăşurarea întrunirilor de lucru multilaterale în vederea revizuirii listei de potenţiale ICE ● Elaborarea şi promovarea proiectului de hotărâre a Guvernului după finalizarea procesului de revizuire a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 98/2010 ● Centrul de coordonare a protecţiei infrastructurilor critice ● Autorităţile publice responsabile din sectoarele energie şi transporturi
    4. Completarea cadrului metodologic specific ● Elaborarea de către CCPIC a proiectului Metodologiei de evaluare a riscului, analiza interdependenţe- lor şi stabilirea nivelului rezili- enţei unei ICN, promovarea în cadrul GLIPIC spre adoptare şi înaintarea spre aprobare prin decizie a prim-ministrului 15 iunie 2014 ● Centrul de coordonare a protecţiei infrastructurilor critice ● Grupul de lucru interinstituţional ● Autorităţile publice responsabile
    CREŞTEREA NIVELULUI DE REZILIENŢĂ A INFRASTRUCTURILOR CRITICE NAŢIONALE
    1. Evaluarea, testarea şi revizuirea PSO ● Realizarea planurilor de control la nivelul APR şi înaintarea lor spre aprobarea conducătorului APR ● Evaluarea, testarea şi, dacă este necesar, revizuirea PSO de către POA ICN ● Înaintarea către APR a modificărilor aduse PSO cu aprobarea conducătorilor operatorilor de infrastructuri critice 15 decembrie 2014 ● Centrul de coordonare a protecţiei infrastructurilor critice ● Grupul de lucru interinstituţional ● Autorităţile publice responsabile
    2. Continuarea demersului în vederea realizării mecanismului de comunicare şi avertizare timpurie ● Instituirea canalelor de comunicare permanentă între CCPIC şi reprezen- tanţii desemnaţi de autorităţile publice responsabile ● Identificarea partenerilor în realizarea proiectului ● Elaborarea aplicaţiei ● Instalarea echipamentelor ● Elaborarea manualului de utilizare şi pregătire ● Management PSO - exerciţii de testare ● Operaţionalizarea mecanismului 2014-2016 ● Centrul de coordonare a protecţiei infrastructurilor critice ● Grupul de lucru interinstituţional ● Autorităţile publice responsabile
    3. Crearea mecanismelor de cooperare interinstituţională pentru protecţia infrastructurilor critice prin cooptarea reprezentanţilor desemnaţi de către autorităţile publice responsabile ● Participarea în comun la activităţi de pregătire, testare şi verificare privind modul de implementare a măsurilor de protecţie a infrastructurilor critice anual ● Centrul de coordonare a protecţiei infrastructurilor critice ● Grupul de lucru interinstituţional ● Autorităţile publice responsabile
    4. Realizarea cooperării interinstitu- ţionale şi constituirea unor grupuri de lucru la nivel de experţi pentru identificarea soluţiilor optime de realizare a protecţiei elementelor de infrastructură şi pentru stabilirea modalităţilor de intervenţie ● Constituirea grupurilor de lucru la nivel de experţi pe sectoare şi subsectoare de infrastructuri critice în vederea realizării schimbului de bune practici între reprezentanţii APR şi operatorii de ICN/ICE la nivel sectorial şi intersectorial anual ● Centrul de coordonare a protecţiei infrastructurilor critice ● Grupul de lucru interinstituţional ● Autorităţile publice responsabile
    SECRETARIATUL TEHNIC AL GLIPIC
    1. Elaborarea Calendarului principalelor activităţi ale Grupului de lucru interinstituţional pentru protecţia infrastructurilor critice pe anul 2014 ● Identificarea priorităţilor ● Preluarea, în conţinutul documentului a activităţilor ce nu au fost finalizate în anul anterior ● Prezentarea proiectului în cadrul şedinţei GLIPIC pentru adoptarea documentului ● Înaintarea documentului spre aprobare prin decizie a prim-ministrului 28 aprilie 2014 ● Centrul de coordonare a protecţiei infrastructurilor critice
    2. Organizarea şi desfăşurarea şedinţelor lunare ale Grupului de lucru interinstituţional şi realizarea informărilor de stadiu ● Stabilirea agendei ● Organizarea şedinţei ● Elaborarea documentaţiei prima decadă a fiecărei luni ● Centrul de coordonare a protecţiei infrastructurilor critice
    3. Monitorizarea stadiului îndeplinirii obiectivelor ● Stadiul realizării sarcinilor stabilite în şedinţele Grupului de lucru interinstituţional lunar ● Centrul de coordonare a protecţiei infrastructurilor critice
    ● Stadiul îndeplinirii obiectivelor stabilite prin Planul de implementare a Strategiei naţionale privind protecţia infrastructurilor critice şi transmiterea la CCPIC a datelor legate de stadiul îndeplinirii activităţilor trimestrial ● Grupul de lucru interinstituţional ● Autorităţile publice responsabile
    4. Informarea prim-ministrului cu privire la evoluţiile înregistrate în domeniul protecţiei infrastructurilor critice ● Elaborarea, pe baza datelor comunicate de autorităţile publice responsabile, a informărilor privind stadiul derulării activităţilor pe linia protecţiei infrastructurilor critice naţionale/europene şi transmiterea acestora prim- ministrului trimestrial ● Centrul de coordonare a protecţiei infrastructurilor critice ● Grupul de lucru interinstituţional ● Autorităţile publice responsabile
    ● Elaborarea raportului-sinteză privind tipurile de riscuri, ameninţări şi vulnerabilităţi identificate la nivelul fiecărei ICN anual ● Centrul de coordonare a protecţiei infrastructurilor critice ● Autorităţile publice responsabile
    ÎMBUNĂTĂŢIREA PREGĂTIRII PROFESIONALE
    1. Realizarea pregătirii în sistem integrat a specialiştilor în domeniile specifice de activitate ● Continuarea demersurilor iniţiate de CCPIC prin proiectul european cu titlul "Creşterea nivelului de protecţie a infrastructurilor critice naţionale/ europene, prin asigurarea unui cadru unitar de pregătire continuă a personalului cu atribuţii în domeniul protecţiei infrastructu- rilor critice concomitent cu asigurarea schimbului de informaţii între acesta şi autorităţile publice responsabile", în vederea operaţionalizării platformei de e-learning pentru pregătirea ofiţerilor de legătură pentru securitatea ICN 2014-2016 ● Centrul de coordonare a protecţiei infrastructurilor critice ● Autorităţile publice responsabile
    ● Organizarea unor întruniri cu personal din mediul academic în vederea stabilirii curriculei de pregătire pentru ocupaţia de "ofiţer de legătură pentru securitatea ICN/ICE" 15 iunie 2014 ● Centrul de coordonare a protecţiei infrastructurilor critice ● Autorităţile publice responsabile
    ● Identificarea de către fiecare APR a nevoilor de pregătire a personalului ce încadrează compartimentele desemnate pentru protecţia infra- structurilor critice şi comunicarea acestora către CCPIC în vederea diseminării către instituţiile de învăţământ superior 15 mai 2014 ● Autorităţile publice responsabile
    ● Informarea Ministerului Educaţiei Naţionale, prin comunicare scrisă şi publicare pe site-ul CCPIC a standardului ocupaţional şi califi- cării, în vederea elaborării de către instituţiile de învăţământ interesate a planurilor de pregătire pentru organizarea pregătirii personalului 28 aprilie 2014 ● Centrul de coordonare a protecţiei infrastructurilor critice
    ● Realizarea unor "bănci de date" care să permită colectarea şi prelucrarea datelor specifice domeniului infra- structurilor critice, precum şi a studiilor de caz, manualelor de bune practici şi lecţiilor învăţate 31 decembrie 2014 ● Centrul de coordonare a protecţiei infrastructurilor critice ● Autorităţile publice responsabile
    COORDONATE ALE POLITICII DE COLABORARE ŞI COOPERARE
    1. Intensificarea schimbului de date şi informaţii ● Participarea la activităţi organizate sub egida CE şi NATO sau la invitaţia statelor membre şi organismelor internaţionale în domeniul protecţiei infrastructurilor critice conform calendarului de desfăşurare ● Centrul de coordonare a protecţiei infrastructurilor critice ● Autorităţile publice responsabile
    2. Crearea cadrului de cooperare necesar combaterii efectelor riscurilor şi ameninţărilor identificate ● Iniţierea dialogului cu statele membre UE vecine în vederea revizuirii procesului de identificare şi desemnare a ICE 31 decembrie 2014 ● Centrul de coordonare a protecţiei infrastructurilor critice ● Autorităţile publice responsabile
    3. Îmbunătăţirea colaborării şi cooperării pentru un spaţiu european de libertăţi, securitate şi justiţie ● Informarea CE cu privire la numărul de ICE desemnate pe fiecare sector, precum şi cu privire la numărul de state membre dependente de fiecare ICE desemnată anual, după desemnarea ICE ● Centrul de coordonare a protecţiei infrastructurilor critice

    __________