ORDIN nr. 867/541/2011privind aprobarea modelului unic al biletului de trimitere pentru servicii medicale clinice/biletului de internare utilizat în sistemul asigurărilor sociale de sănătate și a Instrucțiunilor privind utilizarea și modul de completare a biletului de trimitere pentru servicii medicale clinice/biletului de internare utilizat în sistemul asigurărilor sociale de sănătate
EMITENT
  • MINISTERUL SĂNĂTĂȚII Nr. 867 din 31 mai 2011
  • CASA NAȚIONALĂ DE ASIGURĂRI DE SĂNĂTATE Nr. 541 din 31 mai 2011
  • Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 385 din 1 iunie 2011 Notă
    Conform art. II din ORDINUL 3.689/778/2024, publicat în Monitorul Oficial nr. 606 din 28 iunie 2024, până la tipărirea formularelor de bilet de trimitere pentru servicii medicale clinice/bilet de internare utilizat în sistemul asigurărilor sociale de sănătate în formatul prevăzut în anexa nr. 1 la Ordinul ministrului sănătății și al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 867/541/2011, cu modificările și completările ulterioare, precum și cu modificările și completările aduse prin prezentul ordin, și achiziționarea acestora de către furnizorii de servicii medicale, se utilizează biletele de trimitere pentru servicii medicale clinice/biletele de internare - formulare cu regim special, în formatul aprobat anterior intrării în vigoare a prezentului ordin, până la epuizarea stocului existent, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2024 inclusiv.

    Având în vedere:– Referatul de aprobare al secretarului general al Ministerului Sănătății nr. Cs.A. 6.290 din 31 mai 2011 și al directorului general al Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. DG 2062 din 31 mai 2011;– Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, cu modificările și completările ulterioare;– Hotărârea Guvernului nr. 1.389/2010 pentru aprobarea Contractului-cadru privind condițiile acordării asistenței medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anii 2011-2012, cu modificările ulterioare,
    în temeiul dispozițiilor art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Sănătății, cu modificările și completările ulterioare, ale art. 281 alin. (2) din Legea nr. 95/2006, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 17 alin. (5) din Statutul Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 972/2006, cu modificările și completările ulterioare,
    ministrul sănătății și președintele Casei Naționale de Asigurări de Sănătate emit următorul ordin:

    Articolul 1

    Se aprobă modelul unic al biletului de trimitere pentru servicii medicale clinice/biletului de internare utilizat în sistemul de asigurări sociale de sănătate, ca imprimat cu regim special, în baza căruia se recomandă specialitatea clinică din ambulatoriu sau din unitatea sanitară cu paturi ori din unitatea sanitară autorizată de Ministerul Sănătății să furnizeze servicii medicale spitalicești în regim de spitalizare de zi, căreia urmează să i se adreseze pacientul pentru a primi servicii medicale decontate de către casele de asigurări de sănătate, prevăzut în anexa nr. 1.


    Articolul 2

    Casa Națională de Asigurări de Sănătate organizează tipărirea, distribuirea, înserierea și numerotarea formularelor biletelor de trimitere pentru servicii medicale clinice/biletelor de internare, formulare ce conțin elemente de protecție împotriva falsificării și contrafacerii, potrivit tuturor elementelor prevăzute în anexa nr. 1.


    Articolul 3
    (1) Se aprobă Instrucțiunile privind utilizarea și modul de completare a biletului de trimitere pentru servicii medicale clinice/biletului de internare utilizat în sistemul de asigurări sociale de sănătate, prevăzute în anexa nr. 2.(2) Aplicarea prevederilor instrucțiunilor prevăzute la alin. (1) este obligatorie pentru toți furnizorii de servicii medicale aflați în relații contractuale cu casele de asigurări de sănătate.(3) Anexa nr. 3 cuprinde Lista abrevierilor pentru țările cu care România are acorduri, înțelegeri, convenții sau protocoale internaționale cu prevederi în domeniul sănătății și statele membre ale Uniunii Europene, ale Spațiului Economic European, Confederația Elvețiană și Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord, conform prevederilor respectivelor documente.
    (la 09-07-2021, Alineatul (3) din Articolul 3 a fost modificat de Punctul 1, Articolul I din ORDINUL nr. 1.154 din 7 iulie 2021, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 683 din 09 iulie 2021 )


    Articolul 4

    Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentul ordin.


    Articolul 5
    (1) Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, și intră în vigoare începând cu 1 iunie 2011, dată la care se abrogă prevederile Ordinului ministrului sănătății și al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 384/413/2009 privind aprobarea modelului unic al biletului de trimitere pentru servicii medicale clinice/biletului de internare utilizat în sistemul asigurărilor sociale de sănătate și a Instrucțiunilor privind utilizarea și modul de completare a biletului de trimitere pentru servicii medicale clinice/biletului de internare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 214 din 2 aprilie 2009, cu modificările ulterioare.(2) Formularele pentru servicii medicale clinice/biletului de internare, în formatul aprobat prin Ordinul ministrului sănătății și al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 384/413/2009, cu modificările ulterioare, se utilizează până la epuizarea stocului existent, dar nu mai târziu de 1 septembrie 2011. Notă
    Art. II și III din ORDINUL nr. 626 din 30 mai 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 402 din 30 mai 2014 prevăd:
    Articolul II
    Formularele biletelor de trimitere pentru servicii medicale clinice/de internare în formatul aprobat prin Ordinul ministrului sănătății și al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 867/541/2011 privind aprobarea modelului unic al biletului de trimitere pentru servicii medicale clinice/biletului de internare utilizat în sistemul asigurărilor sociale de sănătate și a Instrucțiunilor privind utilizarea și modul de completare a biletului de trimitere pentru servicii medicale clinice/biletului de internare utilizat în sistemul asigurărilor sociale de sănătate, cu modificările ulterioare, anterior intrării în vigoare a prezentului ordin, se utilizează până la epuizarea stocului existent, dar nu mai târziu de 31 august 2014 inclusiv.

    Articolul III
    Până la tipărirea formularelor biletelor de trimitere/internare în formatul prevăzut de Ordinul ministrului sănătății și al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 867/541/2011, cu modificările ulterioare, precum și cu modificările aduse prin prezentul ordin, și achiziționarea acestora de către furnizorii de servicii medicale se utilizează formularele biletelor de trimitere/internare în formatul aprobat anterior intrării în vigoare a prezentului ordin (dar nu mai târziu de 31 august 2014, inclusiv), respectiv biletul de trimitere /de internare este tipărit pe hârtie autocopiantă în 3 culori. Exemplarul 3 (verde) și 2 (roz) rămân în carnet, la medicul care a făcut trimiterea, iar exemplarul 1 (alb) se predă asiguratului, care îl depune la furnizorul de servicii medicale care va stabili conduita de urmat. Furnizorul de servicii medicale va păstra exemplarul alb (originalul) pe care îl va prezenta casei de asigurări de sănătate doar la solicitarea acesteia."

    Ministrul sănătății,
    Cseke Attila
    Președintele Casei Naționale
    de Asigurări de Sănătate,
    Nicolae-Lucian Duță


    Anexa nr. 1

    Bilet de trimitere pentru servicii medicale
    clinice/Bilet de internare utilizat în sistemul
    de asigurări sociale de sănătate

    ┌────────────────────┐
    │ Cod de bare │
    └────────────────────┘
    Serie ...... Nr. ........
    1. Către specialitatea clinică: ............
    ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
    2. Unitate medicală │Nivel de prioritate
    [] MF │
    CUI ......................... │
    [] Amb. │ ────────────
    Sediu (localitate, str., nr.) ..... Spec. │ | Urgență | |
    │ ────────────
    Județul ........ [] Unitate │
    sanitară │
    Casa de asigurări ........ cu paturi│ ────────────
    │ | Curente | |
    │ ────────────
    Nr. contract/Convenție ........ [] Altele │

    ───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
    3. Date identificare pacient
    Asigurat la CAS/Neasigurat ... RC:.... [] Salariat [] Veteran

    [] Co-asigurat
    Nume ............. [] Liber [] Revoluționar
    profesionist
    [] Copil [] Handicap
    Prenume ............ (< 18 ani)
    Adresa ............ [] Elev/Ucenic/ [] PNS .......
    .................... Student
    (18 - 26 ani) [] Ajutor social
    ....................
    [] Șomaj
    CID |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| [] Gravidă/Lăuză [] Personal
    CNP |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| contractual
    CE |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
    PASS
    [] Pensionar [] Card
    european (CE)
    Cetățenia .....................
    [] Alte categorii [] Acorduri
    internaționale
    ┌────────────────┬──┐ ┌───────────────────┬──┐
    Beneficiar │Pachet de bază │ │ │ Pachet minimal │ │
    └────────────────┴──┘ └───────────────────┴──┘
    ───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
    4. Diagnostic prezumtiv/diagnostic: ...............
    Cod diagnostic prezumtiv/diagnostic [ ][ ][ ][ ]

    Tip diagnostic

    P

    A/S

    C

    M

    AO

    SO


    [ ]

    [ ]

    [ ]

    [ ]

    [ ]

    [ ]

    .................................
    Accidente de muncă/Boli profesionale/Daune 
    (la 01-07-2024, Punctul 4. , Anexa nr. 1 a fost modificat de Punctul 1. , Articolul I din ORDINUL nr. 3.689 din 27 iunie 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 606 din 28 iunie 2024 )

    5. Alte diagnostice cunoscute: ............................................
    ........................................................................
    _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
    Cod diagnostic |_|_|_|_|_| Cod diagnostic |_|_|_|_|_|
    6. Motivul trimiterii către alte specialități clinice/în vederea internării:
    ........................................................................
    7. Investigații și tratamente efectuate:
    ........................................................................
    8. Număr de consultații acordate: []
    Acut/Subacut/Acutizări
    ale bolilor cronice
    ───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
    9. Data trimiterii ../../.. Semnătura medicului.... Cod parafă|_|_|_|_|_|_|L.S
    ───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
    10. Se internează în unitatea sanitară cu paturi ......... secția: ........
    11. Motivul pentru care nu a fost necesară internarea și recomandări la
    domiciliu: ........................................................
    ...................................................................
    12. Data prezentării și Semnătura medicului care furnizează
    semnătura pacientului servicii medicale clinice/în regim de
    spitalizare de zi/a medicului de
    gardă al secției/unității sanitare
    cu paturi
    _ _ _ _ _ _
    ....../......./...... ....... Cod parafă |_|_|_|_|_|_| L.S.

    (la 09-07-2021, Anexa nr. 1 a fost modificată de Punctul 6, Articolul I din ORDINUL nr. 1.154 din 7 iulie 2021, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 683 din 09 iulie 2021 )


    Anexa nr. 2

    INSTRUCȚIUNI
    privind utilizarea și modul de completare a biletului
    de trimitere pentru servicii medicale clinice/biletului
    de internare utilizat în sistemul asigurărilor sociale
    de sănătate

    A. Principii generale:1. Recomandarea pentru servicii medicale clinice/în vederea internării în unități sanitare cu paturi sau în unități sanitare autorizate de Ministerul Sănătății să furnizeze servicii medicale spitalicești în regim de spitalizare de zi, atunci când este cazul, se face pe formularul cu regim special descris în anexa nr. 1 la ordin. Utilizarea altor formulare pentru recomandarea de servicii medicale clinice/în vederea internării în unități sanitare cu paturi sau în unități sanitare autorizate de Ministerul Sănătății să furnizeze servicii medicale spitalicești în regim de spitalizare de zi, în sistemul de asigurări sociale de sănătate, atrage răspunderea furnizorului și conduce la aplicarea măsurilor prevăzute în contractul-cadru și în normele metodologice de aplicare a acestuia.2. Biletul de trimitere pentru servicii medicale clinice/Biletul de internare în unități sanitare cu paturi sau în unități sanitare autorizate de Ministerul Sănătății să furnizeze servicii medicale spitalicești în regim de spitalizare de zi, denumit în continuare bilet de trimitere/de internare, se completează de către medicii aflați în relație contractuală cu casa de asigurări de sănătate, respectiv cu Casa Națională de Asigurări de Sănătate, precum și de către medicii cărora le sunt recunoscute biletele de trimitere/de internare eliberate, în baza convențiilor încheiate cu casele de asigurări de sănătate, în condițiile contractului-cadru și ale normelor metodologice de aplicare a acestuia.
    Biletul de trimitere/de internare se completează și de către medicii din unitățile sanitare cu paturi pentru pacienții spitalizați care necesită, la externare, recomandare pentru servicii medicale de medicină fizică și de reabilitare în ambulatoriu, respectiv servicii medicale de medicină fizică și de reabilitare și de recuperare medicală în spitale de recuperare, secții/compartimente din spitale, sanatorii/secții sanatoriale pentru adulți și copii, preventorii, cu sau fără personalitate juridică, inclusiv furnizori constituiți conform Legii societăților nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, care sunt avizate de Ministerul Sănătății ca sanatorii balneare sau au în structura avizată de Ministerul Sănătății secții sanatoriale balneare.
    (la 09-07-2021, Al doilea paragraf al pct. 2 de la lit. A din Anexa nr. 2 a fost modificat de Punctul 2, Articolul I din ORDINUL nr. 1.154 din 7 iulie 2021, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 683 din 09 iulie 2021 )
    3. Se interzic:– emiterea biletelor de trimitere/de internare de către medicii care nu au încheiat contracte de furnizare de servicii medicale cu casele de asigurări de sănătate sau Casa Națională de Asigurări de Sănătate, respectiv convenții în baza cărora le sunt recunoscute biletele de trimitere/de internare, direct sau prin reprezentantul legal al furnizorului;– emiterea de către unitățile sanitare cu paturi a biletelor de trimitere pentru pacienții spitalizați, în decursul internării acestora, precum și a celor pentru servicii medicale contra cost, deoarece tratamentul pacienților internați se asigură integral de către respectiva unitate sanitară cu paturi, indiferent de afecțiunile asociate.4. Serviciile medicale clinice/spitalicești se pot efectua de către orice furnizor de servicii medicale clinice/spitalicești aflat în relație contractuală cu casa de asigurări de sănătate, în condițiile prevăzute în contractul-cadru și în normele metodologice de aplicare a acestuia.

    B. Instrucțiuni privind utilizarea formularelor biletelor de trimitere/de internare, în sistemul de asigurări sociale de sănătate1. Biletul de trimitere/de internare este tipărit pe hârtie autocopiantă în două culori. Exemplarul 2 (verde) rămâne în carnet, la medicul care a făcut trimiterea, iar exemplarul 1 (alb) se predă pacientului, care îl depune la furnizorul de servicii medicale care va stabili conduita de urmat. Furnizorul de servicii medicale va păstra exemplarul alb (originalul) pe care îl va prezenta casei de asigurări de sănătate doar la solicitarea acesteia.
    (la 01-06-2014, Pct. 1 de la lit. B din anexa nr. 2 a fost modificat de pct. 7 al art. I din ORDINUL nr. 626 din 30 mai 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 402 din 30 mai 2014. )
    2. În situația în care în interiorul carnetului cu bilete de trimitere/de internare există formulare greșit tipărite, incomplete sau completate greșit de către medic, se va scrie cuvântul "ANULAT" pe formular și acesta nu va fi decupat din carnet. Aceste file vor fi pliate, rămânând în carnet. Pe versoul cotorului ultimului bilet de trimitere/de internare se va preciza: "Acest carnet conține... file (în cifre și în litere), de la numărul ... la numărul ..., și ... file anulate."3. Gestionarea, distribuirea și achiziționarea carnetelor cu bilete de trimitere/de internare se vor face după cum urmează:
    a) carnetele înseriate și numerotate vor fi distribuite de către fiecare casă de asigurări de sănătate, în funcție de necesități, pentru o perioadă de cel mult 3 luni, fiecărui furnizor de servicii medicale care are dreptul de a trimite pacientul către alte specialități sau către o unitate sanitară cu paturi/unitate sanitară autorizată de Ministerul Sănătății să furnizeze servicii medicale spitalicești în regim de spitalizare de zi, în vederea internării, pe baza biletului de trimitere/de internare, și care a încheiat în prealabil contract/convenție cu aceasta, asigurând evidența biletelor de trimitere/de internare distribuite furnizorilor de servicii medicale;
    b) gestionarea carnetelor cu bilete de trimitere/de internare la nivelul caselor de asigurări de sănătate se va face potrivit reglementărilor legale în vigoare;
    c) furnizorii de servicii medicale își vor asigura la cerere, contra cost, carnetele respective de la casele de asigurări de sănătate cu care se află în relații contractuale sau cu care au încheiat convenție;
    d) achiziția formularelor de bilete de trimitere/de internare se va face de către reprezentantul legal al furnizorului de servicii medicale sau de către delegatul acestuia, pe baza facturii.
    4. Furnizorul de servicii medicale își va organiza modul de gestionare și evidență a carnetelor cu bilete de trimitere/de internare, precum și modul de păstrare a carnetelor epuizate.
    Pentru furnizorii de servicii medicale cu mai mulți medici angajați care au dreptul de a trimite pacientul către alte specialități clinice sau către o unitate sanitară cu paturi/unitate sanitară autorizată de Ministerul Sănătății să furnizeze servicii medicale spitalicești în regim de spitalizare de zi, în vederea internării, pe baza biletului de trimitere/de internare, distribuirea și arhivarea carnetelor cu bilete de trimitere/de internare la nivelul furnizorului se vor face pe baza unui tabel centralizator care va conține următoarele rubrici obligatorii: numele și prenumele medicului, data repartizării carnetului/carnetelor, seria (cu numerele) carnetului/carnetelor repartizat/repartizate, semnătura de primire și parafa, data returnării în arhivă a exemplarului 2, seria biletelor de trimitere/de internare returnate (exemplarul 2), semnătura de returnare și parafa.
    Înregistrarea biletelor de trimitere/de internare emise pacienților se va face în registrul de consultații, la rubrica "Recomandări", unde se vor nota seria și numărul biletului de trimitere/de internare emis.0
    (la 01-06-2014, Pct. 4 de la lit. B din anexa nr. 2 a fost modificat de pct. 8 al art. I din ORDINUL nr. 626 din 30 mai 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 402 din 30 mai 2014. )

    C. Instrucțiuni de completare a formularelor biletelor de trimitere/de internare utilizate în sistemul de asigurări sociale de sănătate
    Formularele biletelor de trimitere/de internare se completează în succesiunea numerelor și în ordinea cronologică a consultațiilor, astfel:
    Cod de bare

    Formularele cu regim special - biletele de trimitere/de internare vor avea inscripționat codul de bare aferent seriei și numărului formularelor respective.
    Câmpul 1 - «Către specialitatea clinică»:– se va menționa specialitatea clinică către care este îndrumat pacientul pentru servicii medicale clinice sau în vederea internării, atunci când este cazul.
    În situația în care pacientului îi sunt recomandate servicii de îngrijiri paliative în ambulatoriu de specialitate sau servicii de acupunctură în ambulatoriu de specialitate, se va specifica «îngrijiri paliative în ambulatoriu», respectiv «acupunctură», după caz.
    În situația în care pacientul este îndrumat în vederea internării, se va specifica specialitatea clinică către care este îndrumat și se va adăuga sintagma «- internare».
    În situația în care pacientul este îndrumat în vederea internării într-o secție de îngrijiri paliative, se va specifica «îngrijiri paliative - internare

    (la 17-04-2018, Câmpul 1 de la lit. C din anexa nr. 2 a fost modificat de Punctul 2, Articolul I din ORDINUL nr. 456 din 5 aprilie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 334 din 17 aprilie 2018 )

    Câmpul 2 - "Unitate medicală":
    a) se completează cu denumirea unității medicale, codul unic de înregistrare (CUI) al cabinetului medical sau al unității sanitare, adresa completă, casa de asigurări de sănătate cu care furnizorul are încheiat contract/convenție, numărul contractului de furnizare de servicii medicale/convenției în baza căruia/căreia medicul care efectuează trimiterea prestează serviciul. Se poate aplica și codul de bare aferent numărului contractului/convenției de furnizare de servicii medicale;
    b) se alege prin bifare cu "x" categoria de furnizor de servicii medicale, după cum urmează:– "MF" pentru furnizorii de servicii de asistență medicală primară;– "Amb. Spec." pentru furnizorii de servicii ambulatorii de specialitate.
    Medicii angajați ai unui spital care prestează servicii în baza contractului încheiat între spital și casele de asigurări de sănătate pentru servicii ambulatorii de specialitate vor bifa căsuța "Amb. Spec." atunci când emit un bilet de trimitere/de internare pacienților consultați în ambulatoriul de specialitate al spitalului;– "Unitate sanitară cu paturi" pentru furnizorii de servicii medicale spitalicești, inclusiv pentru cei autorizați de Ministerul Sănătății să furnizeze servicii medicale spitalicești în regim de spitalizare de zi, respectiv pentru centrele de dializă private aflate în relație contractuală cu Casa Națională de Asigurări de Sănătate;– "Altele" pentru situația în care se eliberează bilete de trimitere/de internare în baza convențiilor încheiate cu casele de asigurări de sănătate pentru recunoașterea acestora;
    c) "Nivel de prioritate" - se va bifa cu "x" căsuța corespunzătoare nivelului de prioritate al serviciilor medicale clinice recomandate sau al recomandării de internare.

    Câmpul 3 - "Date de identificare pacient":
    a) "Asigurat la CAS/Neasigurat"– dacă pacientul este asigurat, se va tăia cu o linie "Neasigurat" și se va înscrie casa de asigurări de sănătate în evidența căreia se află asiguratul;– dacă pacientul este neasigurat, se va tăia cu o linie "Asigurat la CAS";
    b) "RC" - se completează numărul din registrul de consultații (RC);
    c) se alege prin bifare cu "x" categoria în care se încadrează asiguratul. Medicul va bifa o singură categorie de asigurat, astfel:– se bifează categoria "Salariat" pentru toate persoanele angajate în sectorul public/privat care fac dovada plății contribuției la Fondul național unic de asigurări sociale de sănătate (FNUASS);– se bifează categoria "Co-asigurat" pentru soțul, soția și părinții fără venituri proprii, aflați în întreținerea unei persoane asigurate;– se bifează căsuța "Liber profesionist" pentru persoanele care exercită profesii liberale sau independente;– se bifează categoria "Copil (< 18 ani)" pentru toate persoanele care fac dovada calității lor de asigurat printr-un document cu valabilitate legală (certificat de naștere, carte de identitate);– se bifează categoria «Elev/Ucenic/Student (18-26 ani)» pentru toate persoanele de la 18 la 26 de ani, dacă sunt elevi, inclusiv absolvenți de liceu până la începerea anului universitar, dar nu mai mult de 3 luni de la terminarea studiilor, ucenicii sau studenții, studenții-doctoranzi care desfășoară activități didactice, potrivit contractului de studii de doctorat, în limita a 4-6 ore convenționale didactice pe săptămână, precum și persoanele care urmează modulul instruirii individuale, pe baza cererii lor, pentru a deveni soldați sau gradați profesioniști;
    (la 09-07-2021, A 5-a liniuță de la lit. c), câmpul 3, lit. C, Anexa nr. 2 a fost modificată de Punctul 3, Articolul I din ORDINUL nr. 1.154 din 7 iulie 2021, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 683 din 09 iulie 2021 )
    – se bifează căsuța "Gravidă/Lăuză" numai pentru femeile gravide și lăuze care nu au niciun venit sau au venituri sub salariul de bază minim brut pe țară (conform prevederilor Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, cu modificările și completările ulterioare). Pentru femeile gravide/lăuze care nu se încadrează în această categorie se bifează exclusiv categoria de asigurat din care fac parte;
    (la 09-07-2021, sintagma: Lehuză a fost înlocuită de Punctul 6, Articolul I din ORDINUL nr. 1.154 din 7 iulie 2021, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 683 din 09 iulie 2021 )
    (la 09-07-2021, sintagma: lehuze a fost înlocuită de Punctul 6, Articolul I din ORDINUL nr. 1.154 din 7 iulie 2021, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 683 din 09 iulie 2021 )
    – se bifează căsuța «Pensionar» pentru toate persoanele care își dovedesc această calitate printr-un cupon de pensie
    (la 17-04-2018, A 7-a liniuță de la lit. c), câmpul 3, lit. C anexa nr. 2 a fost modificată de Punctul 4, Articolul I din ORDINUL nr. 456 din 5 aprilie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 334 din 17 aprilie 2018 )
    – se bifează căsuța "Veteran", "Revoluționar" sau "Handicap" pentru toate persoanele care fac dovada că sunt beneficiari ai legilor speciale;– se bifează căsuța «PNS» și se notează numărul programului/subprogramului de sănătate pentru bolnavii cu afecțiuni incluse în Programul național de sănătate cu scop curativ, stabilit de Ministerul Sănătății, până la vindecarea respectivei afecțiuni;
    (la 09-07-2021, A 9-a liniuță de la lit. c), câmpul 3, lit. C, Anexa nr. 2 a fost modificată de Punctul 3, Articolul I din ORDINUL nr. 1.154 din 7 iulie 2021, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 683 din 09 iulie 2021 )
    – se bifează căsuța "Ajutor social" pentru persoanele care fac parte dintr-o familie care are dreptul la ajutor social, potrivit Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările și completările ulterioare;– se bifează căsuța "Șomaj" pentru persoanele care beneficiază de indemnizația de șomaj;– se bifează căsuța "Personal contractual" pentru persoanele care se constituie în categoria de personal contractual conform Ordinului ministrului sănătății publice și al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 886/218/2007 pentru aprobarea Normelor de aplicare a prevederilor art. 24 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 115/2004 privind salarizarea și alte drepturi ale personalului contractual din unitățile sanitare publice din sectorul sanitar, cu modificările și completările ulterioare;–  se bifează căsuța «Card european (CE)» pentru pacienții din statele membre ale Uniunii Europene/Spațiului Economic European/Regatului Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord, titulari ai cardului european de asigurări sociale de sănătate, respectiv beneficiari ai formularelor europene emise în baza Regulamentului (CE) nr. 883/2004 al Parlamentului European și al Consiliului din 29 aprilie 2004 privind coordonarea sistemelor de securitate socială;
    (la 09-07-2021, A 13-a liniuță de la lit. c), câmpul 3, lit. C, Anexa nr. 2 a fost modificată de Punctul 3, Articolul I din ORDINUL nr. 1.154 din 7 iulie 2021, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 683 din 09 iulie 2021 )
    – se bifează căsuța "Acorduri internaționale" pentru persoanele care se încadrează în una dintre categoriile beneficiare ale acordurilor, înțelegerilor, convențiilor sau protocoalelor internaționale cu prevederi în domeniul sănătății, la care România este parte;– la rubrica "Alte categorii" se va nota:
    ● cifra 1, pentru persoanele care nu se încadrează în categoriile de asigurat prevăzute în biletul de trimitere, menționându-se expres categoria de asigurat numai pentru persoanele beneficiare ale unei legi speciale ( Legea nr. 309/2002 privind recunoașterea și acordarea unor drepturi persoanelor care au efectuat stagiul militar în cadrul Direcției Generale a Serviciului Muncii în perioada 1950-1961, cu modificările și completările ulterioare, Decretul-lege nr. 118/1990 privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate din motive politice de dictatura instaurată cu începere de la 6 martie 1945, precum și celor deportate în străinătate ori constituite în prizonieri, republicat, Legea nr. 51/1993 privind acordarea unor drepturi magistraților care au fost înlăturați din justiție pentru considerente politice în perioada anilor 1945-1989, cu modificările ulterioare, Ordonanța Guvernului nr. 105/1999 privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate de către regimurile instaurate în România cu începere de la 6 septembrie 1940 până la 6 martie 1945 din motive etnice, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 189/2000 , cu modificările și completările ulterioare);
    ● cifra 2, pentru beneficiarii formularelor europene, menționându-se distinct fiecare tip de formular european, respectiv: E 106; E 109; E 112; E 120; E 121; pot fi menționate și formularele europene S - corespondente acestor formulare;
    (la 03-07-2012, Ultima liniuță de la lit. c), câmpul 3, lit. C din anexa nr. 2 a fost modificată de pct. 1 al art. I din ORDINUL nr. 673 din 29 iunie 2012, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 441 din 3 iulie 2012. )

    d) se vor nota datele de identificare ale pacientului (numele, prenumele și adresa completă);
    e) câmpul «CID/CNP, CE, PASS» corespunde codului numeric personal al pacientului/numărului cardului european/numărului pașaportului. Acest câmp va permite alocarea până la 20 de caractere și se completează astfel:– pentru cetățenii români se completează codul unic de asigurare sau, după caz, codul numeric personal al pacientului, format din 13 cifre, lăsând libere restul de 7 căsuțe. Se poate aplica și codul de bare aferent CNP-ului asiguratului beneficiar;– pentru cetățenii statelor membre ale Uniunii Europene/Spațiului Economic European și ai Confederației Elvețiene/Regatului Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord se vor completa: numărul pașaportului/cărții de identitate pentru beneficiarii formularelor/documentelor europene emise în baza Regulamentului (CE) nr. 883/2004 al Parlamentului European și al Consiliului din 29 aprilie 2004 privind coordonarea sistemelor de securitate socială, respectiv toate cele 20 de căsuțe corespunzătoare numărului de identificare al cardului european de asigurări de sănătate (câmpul 8 de pe acesta) pentru titularii de card european;– pentru cetățenii străini din statele cu care România a încheiat acorduri, înțelegeri, convenții sau protocoale internaționale cu prevederi în domeniul sănătății se va completa numărul pașaportului.
    Pentru cetățenii străini menționați mai sus se va preciza cetățenia, prin selecția codului țării din Lista abrevierilor pentru țările cu care România are acorduri, înțelegeri, convenții sau protocoale internaționale cu prevederi în domeniul sănătății și statele membre ale Uniunii Europene/Spațiului Economic European și Confederația Elvețiană/Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord, conform prevederilor respectivelor documente, prevăzută în anexa nr. 3.

    (la 09-07-2021, Lit. e) a câmpului 3, lit. C din Anexa nr. 2 a fost modificată de Punctul 4, Articolul I din ORDINUL nr. 1.154 din 7 iulie 2021, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 683 din 09 iulie 2021 )

    f) se va bifa cu "x" căsuța "Pachet de bază" sau "Pachet minimal", în funcție de tipul de asigurare a beneficiarului.
    (la 01-06-2014, Lit. f) a câmpului 3, lit. C din anexa nr. 2 a fost modificată de pct. 11 al art. I din ORDINUL nr. 626 din 30 mai 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 402 din 30 mai 2014. )

    Câmpul 4:– "Diagnostic prezumtiv": - se vor completa denumirea în clar a diagnosticului prezumtiv, precum și căsuțele destinate codului de diagnostic corespunzător diagnosticului prezumtiv pentru care se recomandă trimiterea pentru servicii medicale clinice/internare, utilizând clasificarea CIM revizia a 10-a, varianta 999 coduri de boală.
    În biletele de trimitere emise de medicii de familie în cadrul consultațiilor preventive din pachetul de bază, prin care se recomandă servicii medicale clinice, codul de diagnostic completat va fi 999.
    – Tip diagnostic:(i) se va bifa cu «x»: căsuța P pentru servicii medicale clinice specifice pentru afecțiunile cuprinse în programele naționale de sănătate; căsuța A/S pentru servicii medicale clinice pentru afecțiunile acute/subacute/acutizări ale bolilor cronice; căsuța C pentru servicii medicale clinice pentru bolile cronice, altele decât cele incluse în programele naționale de sănătate; căsuța M pentru efectuarea de servicii medicale clinice pentru cazurile la care se realizează plan de management integrat pentru boli cronice cu impact major asupra poverii îmbolnăvirilor privind: riscul cardiovascular înalt - HTA, dislipidemie și diabet zaharat tip 2/astmul bronșic/boala cronică respiratorie obstructivă (BPOC)/boala cronică de rinichi; - pentru stabilirea termenului de valabilitate a biletului de trimitere, conform prevederilor din contractul-cadru și normele metodologice de aplicare a acestuia.
    Pentru biletele de trimitere emise de medicii de familie în cadrul consultațiilor preventive din pachetul de bază (cod de diagnostic 999), prin care se recomandă servicii medicale clinice, nu se completează niciuna dintre căsuțele de la câmpul «tip diagnostic».
    (la 09-07-2021, A doua liniuță din câmpul 4, lit. C din Anexa nr. 2 a fost modificată de Punctul 5, Articolul I din ORDINUL nr. 1.154 din 7 iulie 2021, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 683 din 09 iulie 2021 )
    NOTĂ:
    În situațiile în care se utilizează formularele biletelor de trimitere tipărite pe hârtie autocopiantă în 3 culori (dar nu mai târziu de 31 mai 2014), medicii care fac recomandarea vor completa, pe verso-ul biletului de trimitere informațiile privind "tipul diagnosticului", aplicând totodată semnătura și parafa.
    – se bifează cu «x»: căsuța AO pentru servicii medicale acordate persoanelor diagnosticate cu afecțiune oncologică, specifice afecțiunii oncologice în aplicarea Planului național de prevenire și combatere a cancerului aprobat prin Legea nr. 293/2022 pentru prevenirea și combaterea cancerului, cu modificările și completările ulterioare; căsuța SO pentru serviciile medicale acordate persoanelor cu suspiciune de afecțiune oncologică, pentru confirmare.
    (la 01-07-2024, Litera C. , Anexa nr. 2 a fost completată de Punctul 2. , Articolul I din ORDINUL nr. 3.689 din 27 iunie 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 606 din 28 iunie 2024 )
    – se bifează căsuța «Accidente de muncă/Boli profesionale/Daune» dacă la nivelul furnizorului există documente doveditoare pentru cazurile respective astfel:– se notează cifra 1 pentru cazurile care reprezintă accidente de muncă;– se notează cifra 2 pentru cazurile care reprezintă boli profesionale;– se notează cifra 3 pentru cazurile prezentate ca urmare a situațiilor în care au fost aduse prejudicii sau daune sănătății de către alte persoane.
    (la 09-07-2021, A șasea liniuță din câmpul 4, lit. C din Anexa nr. 2 a fost modificată de Punctul 5, Articolul I din ORDINUL nr. 1.154 din 7 iulie 2021, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 683 din 09 iulie 2021 )

    NOTĂ:
    Până la tipărirea formularelor de bilet de trimitere pentru servicii medicale clinice/bilet de internare utilizat în sistemul asigurărilor sociale de sănătate în formatul prevăzut în anexa nr. 1 la Ordinul ministrului sănătății și al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 867/541/2011, cu modificările și completările ulterioare, se va nota de către medicul prescriptor, pe versoul biletului de trimitere, dacă biletul a fost emis pentru cazuri care reprezintă accidente de muncă/boli profesionale/cazurile prezentate ca urmare a situațiilor în care au fost aduse prejudicii sau daune sănătății de către alte persoane, precum și daune sănătății propriei persoane, din culpă.
    NOTĂ:
    Până la tipărirea formularelor de bilet de trimitere pentru servicii medicale clinice/bilet de internare utilizat în sistemul asigurărilor sociale de sănătate în formatul prevăzut în anexa nr. 1 la Ordinul ministrului sănătății și al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 867/541/2011, cu modificările și completările ulterioare, și achiziționarea acestora de către furnizorii de servicii medicale, dar nu mai târziu de data de 31 decembrie 2024, pentru situațiile în care se recomandă servicii clinice/internare în aplicarea Planului național de prevenire și combatere a cancerului, se va menționa de către medicul prescriptor «AO» pentru servicii medicale clinice recomandate persoanelor diagnosticate cu afecțiune oncologică, respectiv «SO» pentru servicii medicale clinice recomandate persoanelor cu suspiciune de afecțiune oncologică, pentru confirmare, aplicând totodată semnătura și parafa.
    (la 01-07-2024, Câmpul 4 de la Litera C. , Anexa nr. 2 a fost completat de Punctul 3. , Articolul I din ORDINUL nr. 3.689 din 27 iunie 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 606 din 28 iunie 2024 )

    (la 01-06-2014, Câmpul 4 de la lit. C din anexa nr. 2 a fost modificat de pct. 12 al art. I din ORDINUL nr. 626 din 30 mai 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 402 din 30 mai 2014. )

    Câmpul 5 - "Alte diagnostice cunoscute":– se vor completa denumirile acestor diagnostice în clar, precum și căsuțele destinate codurilor de diagnostice corespunzătoare diagnosticelor cunoscute, utilizând clasificarea CIM revizia a 10-a, varianta 999 coduri de boală;
    (la 01-06-2014, Câmpul 5 de la lit. C din anexa nr. 2 a fost modificat de pct. 13 al art. I din ORDINUL nr. 626 din 30 mai 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 402 din 30 mai 2014. )

    Câmpul 6 - "Motivul trimiterii către alte specialități clinice/în vederea internării":– medicul care trimite pacientul va completa motivele trimiterii pentru servicii medicale clinice sau în vederea internării - scurt istoric al bolii prezumate, antecedente;
    Câmpul 7 - "Investigații și tratamente efectuate":– se va completa de către medicul care trimite pacientul;– rezultatul investigațiilor efectuate va fi scris lizibil și/sau va fi atașat biletului de trimitere/de internare; se va completa și data la care acestea au fost efectuate;– se completează tratamentele efectuate sau în curs de efectuare, pentru afecțiunea pentru care a fost trimis și/sau pentru altele concomitente.
    Câmpul 8 - "Numărul de consultații acordate":– în căsuță se va completa numărul de consultații acordate pentru același episod de boală acută/subacută/acutizări ale bolilor cronice.
    În situația în care medicul de specialitate din ambulatoriul de specialitate pentru specialitățile clinice consideră necesară trimiterea asiguratului către un alt medic de specialitate din ambulatoriul de specialitate pentru specialitățile clinice, acesta va completa în căsuță numărul total de consultații acordate de către acesta, cumulat după caz cu numărul de consultații anterior acordate de către un alt medic de specialitate din ambulatoriul clinic, astfel încât medicul primitor să cunoască numărul de consultații pe care îl mai poate acorda asiguratului respectiv. Numărul de consultații anterioare este cel înscris în biletul de trimitere cu care s-a prezentat asiguratul la medicul de specialitate respectiv.
    Numărul maxim de consultații ce se pot acorda pentru un episod de boală acută/subacută/acutizări ale bolilor cronice la nivelul ambulatoriului de specialitate pentru specialitățile clinice este cel prevăzut în contractul-cadru privind condițiile acordării asistenței medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate și în normele metodologice de aplicare a acestuia.
    (la 01-06-2014, Câmpul 8 de la lit. C din anexa nr. 2 a fost modificat de pct. 14 al art. I din ORDINUL nr. 626 din 30 mai 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 402 din 30 mai 2014. )

    Câmpul 9 - "Data trimiterii":– se va specifica data trimiterii pacientului pentru efectuarea serviciilor medicale clinice/în vederea internării;– «Semnătura medicului/Cod parafă» - se execută specimenul de semnătură a medicului care a emis biletul de trimitere/de internare și se aplică parafa și codul corespunzător acestuia. Se poate aplica și codul de bare aferent codului de parafă.
    (la 17-04-2018, A doua liniuță, câmpul 9, lit C din Anexa 2 a fost modificată de Punctul 6, Articolul I din ORDINUL nr. 456 din 5 aprilie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 334 din 17 aprilie 2018 )

    Câmpul 10 - "Se internează la unitatea sanitară cu paturi ....... secția .......":– se va completa de către medicul de gardă al secției/unității sanitare cu paturi unde a fost internat pacientul, cu specificarea în totalitate și în clar a denumirii unității sanitare cu paturi și a secției/compartimentului.
    Câmpul 11 - "Motivul pentru care nu a fost necesară internarea și recomandări la domiciliu":– se va completa de către medicul de gardă al secției/unității sanitare cu paturi unde a fost examinat pacientul, cu specificarea motivului/motivelor pentru care nu a fost internat pacientul;– se vor completa de către medicul de gardă recomandările cu care se trimite pacientul la domiciliu.
    Câmpul 12 - "Data prezentării și semnătura pacientului":– se va completa de către medicul din ambulatoriu/medicul din unitatea sanitară autorizată de Ministerul Sănătății să furnizeze servicii medicale spitalicești în regim de spitalizare de zi/medicul de gardă data la care pacientul s-a prezentat la furnizorul de servicii medicale;– se execută semnătura beneficiarului biletului de trimitere/de internare;– «Semnătura medicului care furnizează servicii medicale clinice/în regim de spitalizare de zi/a medicului de gardă al secției/unității sanitare cu paturi/Cod parafă» - se execută specimenul de semnătură a medicului care furnizează servicii medicale clinice/în regim de spitalizare de zi/medicului de gardă care examinează pacientul și decide internarea sau recomandă tratament la domiciliu și se aplică parafa, codul corespunzător acestuia.
    (la 17-04-2018, A treia liniuță, câmpul 12, lit C din Anexa 2 a fost modificată de Punctul 7, Articolul I din ORDINUL nr. 456 din 5 aprilie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 334 din 17 aprilie 2018 )


    Anexa nr. 3

    LISTA
    abrevierilor pentru țările cu care România are acorduri, înțelegeri, convenții sau protocoale internaționale cu prevederi în domeniul sănătății și statele membre ale Uniunii Europene, ale Spațiului Economic European, Confederația Elvețiană și Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord, conform prevederilor respectivelor documente

    (la 09-07-2021, Titlul Anexei nr. 3 a fost modificat de Punctul 7, Articolul I din ORDINUL nr. 1.154 din 7 iulie 2021, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 683 din 09 iulie 2021 )


    Codul țării


    Denumirea țării

    Card european de
    asigurări
    de sănătate

    Acord
    internațional

    AF

    Afganistan

    NU

    NU

    ZA

    Africa de Sud

    NU

    NU

    AL

    Albania

    NU

    DA

    DZ

    Algeria

    NU

    DA

    AD

    Andorra

    NU

    NU

    AO

    Angola

    NU

    NU

    AI

    Anguilla

    NU

    NU

    AG

    Antigua și Barbuda

    NU

    NU

    AN

    Antilele Olandeze (Bonaire)

    NU

    NU

    AR

    Argentina

    NU

    NU

    AM

    Armenia

    NU

    DA

    AW

    Aruba

    NU

    NU

    SH

    Teritoriile Britanice de
    peste Mări


    NU


    NU

    AU

    Australia

    NU

    NU

    AT

    Austria

    DA

    NU

    AZ

    Azerbaidjan

    NU

    NU

    BS

    Bahamas

    NU

    NU

    BH

    Bahrain

    NU

    NU

    BD

    Bangladesh

    NU

    NU

    BB

    Barbados

    NU

    NU

    BY

    Belarus

    NU

    DA

    BE

    Belgia

    DA

    NU

    BZ

    Belize

    NU

    NU

    BJ

    Benin

    NU

    NU

    BM

    Bermude

    NU

    NU

    BO

    Bolivia

    NU

    NU

    BA

    Bosnia și Herțegovina

    NU

    DA

    BW

    Botswana

    NU

    NU

    BR

    Brazilia

    NU

    NU

    BN

    Brunei

    NU

    NU

    BG

    Bulgaria

    DA

    NU

    BF

    Burkina Faso

    NU

    NU

    BI

    Burundi

    NU

    NU

    BT

    Bhutan

    NU

    NU

    KH

    Cambodgia

    NU

    NU

    CM

    Camerun

    NU

    NU

    CA

    Canada

    NU

    NU

    SP

    Insulele Canare

    NU

    NU

    CV

    Capul Verde

    NU

    NU

    KY

    Insulele Cayman

    NU

    NU

    CZ

    Cehia

    DA

    NU

    CF

    Republica Centrafricană

    NU

    NU

    CL

    Chile

    NU

    NU

    CN

    China

    NU

    DA

    TD

    Ciad

    NU

    NU

    CY

    Cipru

    DA

    NU

    CI

    Cote d'Ivoire

    NU

    NU

    CO

    Columbia

    NU

    NU

    YT

    Mayotte

    NU

    NU

    PM

    Saint Pierre și Miquelon

    NU

    NU

    KM

    Uniunea Comorelor

    NU

    NU

    CD

    Republica Democrată Congo

    NU

    NU

    CG

    Republica Congo

    NU

    NU

    KR

    Coreea de Sud

    NU

    DA

    CR

    Costa Rica

    NU

    NU

    HR

    Croația

    DA

    NU

    CU

    Cuba

    NU

    DA

    DK

    Danemarca

    DA

    NU

    DJ

    Djibouti

    NU

    NU

    DM

    Dominica

    NU

    NU

    DO

    Republica Dominicană

    NU

    NU

    EC

    Ecuador

    NU

    NU

    EG

    Egipt

    NU

    NU

    SV

    El Salvador

    NU

    NU

    CH

    Elveția

    DA

    NU

    AE

    Emiratele Arabe Unite

    NU

    NU

    ER

    Eritreea

    NU

    NU

    EE

    Estonia

    DA

    NU

    ET

    Etiopia

    NU

    NU

    FJ

    Fiji

    NU

    NU

    FI

    Finlanda

    DA

    NU

    FR

    Franța

    DA

    NU

    GA

    Gabon

    NU

    NU

    GM

    Gambia

    NU

    NU

    GE

    Georgia

    NU

    NU

    GS

    Georgia de Sud și Insulele
    Sandwich de Sud


    NU


    NU

    DE

    Germania

    DA

    NU

    GH

    Ghana

    NU

    NU

    GI

    Gibraltar

    NU

    NU

    GR

    Grecia

    DA

    NU

    GD

    Grenada

    NU

    NU

    GL

    Groenlanda

    NU

    NU

    GP

    Guadelupa

    NU

    NU

    GU

    Guam

    NU

    NU

    GT

    Guatemala

    NU

    NU

    GN

    Guineea

    NU

    NU

    GW

    Guineea-Bissau

    NU

    NU

    GQ

    Guineea Ecuatorială

    NU

    NU

    GY

    Guyana

    NU

    NU

    GF

    Guyana Franceză

    NU

    NU

    HT

    Haiti

    NU

    NU

    HN

    Honduras

    NU

    NU

    IN

    India

    NU

    DA

    ID

    Indonezia

    NU

    NU

    CK

    Insulele Cook

    NU

    NU

    FK

    Insulele Falkland (Malvine)

    NU

    NU

    FO

    Insulele Feroe

    NU

    NU

    MP

    Insulele Mariane

    NU

    NU

    SB

    Insulele Solomon

    NU

    NU

    VG

    Insulele Virgine Britanice

    NU

    NU

    VI

    Insulele Virgine SUA

    NU

    NU

    WF

    Insulele Wallis și Futuna

    NU

    NU

    JO

    Regatul Hașemit al
    Iordaniei


    NU


    DA

    IR

    Republica Islamică Iran

    NU

    NU

    IQ

    Irak

    NU

    NU

    IE

    Irlanda

    DA

    NU

    IS

    Islanda

    DA

    NU

    PS

    Autoritatea Palestiniană

    NU

    NU

    IT

    Italia

    DA

    NU

    JM

    Jamaica

    NU

    NU

    JP

    Japonia

    NU

    NU

    KZ

    Kazahstan

    NU

    NU

    KE

    Kenya

    NU

    NU

    KG

    Kârgâzstan

    NU

    NU

    KI

    Kiribati

    NU

    NU

    XZ

    Kosovo

    NU

    NU

    KW

    Kuwait

    NU

    DA

    LA

    Laos

    NU

    NU

    LS

    Lesotho

    NU

    NU

    LV

    Letonia

    DA

    NU

    LB

    Liban

    NU

    NU

    LR

    Liberia

    NU

    NU

    LY

    Libia

    NU

    NU

    LI

    Liechtenstein

    DA

    NU

    LT

    Lituania

    DA

    NU

    LU

    Luxemburg

    DA

    NU

    GB

    Marea Britanie

    DA

    NU

    MO

    Macao

    NU

    NU

    MK

    Macedonia

    NU

    DA

    MG

    Madagascar

    NU

    NU

    MY

    Malaysia

    NU

    NU

    MW

    Malawi

    NU

    NU

    MV

    Maldive

    NU

    NU

    ML

    Mali

    NU

    NU

    MT

    Malta

    DA

    NU

    MA

    Maroc

    NU

    NU

    MH

    Marshall (insule)

    NU

    NU

    MQ

    Martinica

    NU

    NU

    MR

    Mauritania

    NU

    NU

    MU

    Mauritius

    NU

    NU

    MX

    Mexic

    NU

    NU

    FM

    Micronezia (stat federal)

    NU

    NU

    MD

    Moldova

    NU

    DA

    MC

    Monaco

    NU

    NU

    MN

    Mongolia

    NU

    NU

    MS

    Montserrat

    NU

    NU

    MZ

    Mozambic

    NU

    NU

    MM

    Myanmar

    NU

    NU

    NA

    Namibia

    NU

    NU

    NR

    Nauru

    NU

    NU

    NP

    Nepal

    NU

    NU

    NI

    Nicaragua

    NU

    NU

    NE

    Niger

    NU

    NU

    NG

    Nigeria

    NU

    NU

    NU

    Insula Niue

    NU

    NU

    NF

    Insula Norfolk

    NU

    NU

    NO

    Norvegia

    DA

    NU

    NC

    Noua Caledonie

    NU

    NU

    NZ

    Noua Zeelandă

    NU

    NU

    NL

    Olanda

    DA

    NU

    OM

    Oman

    NU

    NU

    PK

    Pakistan

    NU

    NU

    PW

    Palau

    NU

    NU

    PA

    Panama

    NU

    NU

    PG

    Papua Noua Guinee

    NU

    NU

    PY

    Paraguay

    NU

    NU

    PE

    Peru

    NU

    DA

    PH

    Filipine

    NU

    NU

    PN

    Insulele Pitcairn,
    Henderson, Ducie și Oeno


    NU


    NU

    PF

    Polinezia Franceză

    NU

    NU

    PL

    Polonia

    DA

    NU

    PR

    Puerto Rico

    NU

    NU

    PT

    Portugalia

    DA

    NU

    QA

    Qatar

    NU

    NU

    KP

    Coreea de Nord

    NU

    DA

    RE

    Reunion

    NU

    NU

    RU

    Rusia (Federație)

    NU

    DA

    RW

    Rwanda

    NU

    NU

    AS

    Samoa (SUA)

    NU

    NU

    WS

    Samoa Occidentală

    NU

    NU

    SM

    San Marino

    NU

    NU

    ST

    Sao Tome și Principe

    NU

    NU

    SA

    Arabia Saudită

    NU

    NU

    SN

    Senegal

    NU

    NU

    RS

    Serbia

    NU

    DA

    SC

    Seychelles

    NU

    NU

    KN

    Federația Saint Kitts și
    Nevis


    NU


    NU

    LC

    Saint Lucia

    NU

    NU

    VC

    Saint Vincent și
    Grenadinele


    NU


    NU

    SL

    Sierra Leone

    NU

    NU

    SG

    Singapore

    NU

    NU

    SY

    Siria

    NU

    DA

    SK

    Slovacia

    DA

    NU

    SI

    Slovenia

    DA

    NU

    SO

    Somalia

    NU

    NU

    ES

    Spania

    DA

    NU

    LK

    Sri Lanka

    NU

    NU

    US

    Statele Unite ale Americii

    NU

    NU

    SD

    Sudan

    NU

    NU

    SE

    Suedia

    DA

    NU

    SR

    Surinam

    NU

    NU

    SZ

    Swaziland

    NU

    NU

    TJ

    Tadjikistan

    NU

    NU

    TH

    Thailanda

    NU

    NU

    TW

    Taiwan

    NU

    NU

    TZ

    Tanzania

    NU

    NU

    IO

    Teritoriul Britanic din
    Oceanul Indian


    NU


    NU

    TF

    Teritoriile Australe și
    Antarctice Franceze


    NU


    NU

    TG

    Togo

    NU

    NU

    TK

    Tokelau

    NU

    NU

    TO

    Tonga

    NU

    NU

    TT

    Trinidad și Tobago

    NU

    NU

    TN

    Tunisia

    NU

    NU

    TR

    Turcia

    NU

    DA

    TM

    Turkmenistan

    NU

    NU

    TV

    Tuvalu

    NU

    NU

    UG

    Uganda

    NU

    NU

    UA

    Ucraina

    NU

    DA

    HU

    Ungaria

    DA

    NU

    UY

    Uruguay

    NU

    NU

    UZ

    Uzbekistan

    NU

    NU

    VU

    Vanuatu

    NU

    NU

    VA

    Vatican

    NU

    NU

    VE

    Venezuela

    NU

    NU

    VN

    Vietnam

    NU

    NU

    YE

    Yemen

    NU

    NU

    ZM

    Zambia

    NU

    NU

    ZW

    Zimbabwe

    NU

    NU

    IL

    Israel

    NU

    NU

    ME

    Muntenegru

    NU

    DA

    Anexa nr. 3 a fost înlocuită cu anexa din ORDINUL nr. 626 din 30 mai 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 402 din 30 mai 2014, conform pct. 15 al art. I din același act normativ.
    --------