ACORD din 28 octombrie 2008privind Amendamentul nr. 3 la Contractul de finanţare, convenit între România, prin Ministerul Economiei şi Finanţelor, şi Banca Europeană de Investiţii, semnat la Bucureşti la 28 octombrie 2008 şi la Luxemburg la 6 noiembrie 2008*)
EMITENT
  • ACT INTERNAŢIONAL
  • Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 802 din 28 noiembrie 2008



    FI Nr. 22.134Serapis Nr. 2002-0529România - Proiectul de Reabilitare a Infrastructurii Şcolare din România---------- Notă *) Traducere.Prezentul acord este încheiat între:România, reprezentată de Ministerul Economiei şi Finanţelor,cu sediul în str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, RO - 70060,Bucureşti, România, reprezentat dedomnul Varujan Vosganian,ministrul economiei şi finanţelor(denumită în continuare Împrumutatul), ca primă parte,Banca Europeană de Investiţii, cu sediul central înbd. Konrad Adenauer nr. 100, L-2950,Luxemburg, reprezentată de domnul Cormac Murfy,în calitate de director de departament, şi domnul Fulceri Bruni Roccia,în calitate de director adjunct de departament(denumită în continuare Banca), ca a doua parte.Având în vedere că: (1) prin Contractul semnat la data de 11 iulie 2003 între Împrumutat şi Bancă, Banca a aprobat acordarea unui împrumut în favoarea Împrumutatului, în valoare de 131.000.000 EUR (o sută treizeci şi unu de milioane euro) sau echivalent; (2) ca urmare a modificărilor produse în legislaţia română în domeniu şi pentru conformitatea Contractului cu acestea, Împrumutatul a solicitat Băncii să aprobe anumite modificări la Contract, după cum sunt prevăzute mai jos; (3) Banca a aprobat solicitarea Împrumutatului şi a consimţit, în termenii şi condiţiile de mai jos, să încheie împreună cu Împrumutatul, prezentul acord de amendare (denumit în continuare Acord de amendare); (4) în conformitate cu legislaţia în vigoare, au fost emise în mod corespunzător toate actele juridice necesare semnării de către Împrumutat a prezentului acord de amendare; (5) termenii definiţi în Contract vor avea aceleaşi înţelesuri în cadrul prezentului acord de amendare, dacă acesta nu prevede altfel în mod expres. În cazul în care nu este altfel specificat, referirile la articole, paragrafe, subparagrafe vor fi interpretate ca referiri la articole, paragrafe ale Contractului, în timp ce referirile la preambul şi articole vor fi interpretate ca referiri la preambulul şi articolele Acordului de amendare.Prin urmare, se convine după cum urmează:Clauza 11. Articolul 1 din cadrul Contractului va fi amendat după cum urmează:1.A Litera b) a articolului 1.04C din Contract se va modifica şi va avea următorul conţinut:"(b) dovezi satisfăcătoare furnizate de către Împrumutat, care să ateste că MECT a efectuat cheltuieli eligibile pentru componentele Proiectului ce urmează a fi finanţate de Bancă, în conformitate cu Descrierea tehnică (excluzând impozitele şi taxele plătibile în România), pentru o sumă egală cu valoarea tuturor tranşelor trase anterior, mai puţin a unei sume echivalente cu 4.000.000 euro, cu excepţia ultimei tranşe."1.B Articolul 1.04D din Contract se va modifica şi va avea următorul conţinut:"Dacă vreo parte a dovezilor furnizate de Împrumutat, conform subparagrafelor 1.04B sau C, nu sunt satisfăcătoare Băncii, Banca poate disponibiliza o sumă proporţional mai mică decât suma solicitată, fără a contraveni termenilor subparagrafului 1.02A."2. Articolul 6 din contract va fi amendat după cum urmează:2.A Articolul 6.01 din contract va fi modificat şi va avea următorul conţinut:"6.01 Utilizarea împrumutului şi a altor fonduri disponibileSumele împrumutului disponibilizate de Bancă Împrumutatului vor fi utilizate de către Împrumutat în scopul finanţării cheltuielilor plătite din alocaţiile bugetare către MECT pentru cheltuieli eligibile ale Proiectului, incluzând cheltuielile pentru subproiectele care au fost selectate de MECT în baza criteriilor educaţionale şi tehnice agreate cu Banca. Alte fonduri alocate în mod legal de către Împrumutat, precum şi de alti furnizori de fonduri, astfel cum sunt menţionate în Planul de finanţare a Proiectului (prezentat în preambul), vor fi, de asemenea, utilizate de către MECT în vederea executării Proiectului."2.B Articolul 6.07 din Contract va fi modificat şi va avea următorul conţinut:"6.07 Alocarea fondurilorÎmprumutatul se angajează să aloce anual Proiectului suficiente resurse bugetare şi/sau alte resurse financiare, pentru a asigura finanţarea Proiectului în conformitate cu Planul de finanţare a Proiectului şi pentru a permite finalizarea în timp util a Proiectului, în conformitate cu Descrierea tehnică."Clauza 21. Toate obligaţiile financiare asumate în cadrul Contractului de către MECT şi care sunt în orice fel legate de tragerile din cadrul Contractului vor fi înţelese ca fiind transferate prin prezentul acord de amendare a Împrumutatului de către MECT.2. Toate celelalte prevederi ale Contractului vor rămâne nemodificate şi aplicabile.3. Acordul de amendare va intra în vigoare la data de 1 ianuarie 2009 şi, în consecinţă, fondurile disponibilizate conform prezentului acord vor fi trase în conformitate cu prevederile acestuia şi ale Contractului, cu condiţia ca Împrumutatul să fi pus în prealabil la dispoziţia Băncii următoarele documente care vor constitui parte integrantă a Contractului: (i) actul normativ referitor la aprobarea Acordului de amendare, şi (îi) Protocolul semnat între Împrumutat şi MECT, referitor la transferul obligaţiilor financiare, din cadrul Contractului, de la MECT către Împrumutat.4. Acordul de amendare împreună cu anexele enumerate mai jos constituie parte integrantă a Contractului.Următoarele constituie anexe la Acordul de amendare:1. Anexa I - Anexa C Formular de Cerere de tragereCa urmare, părţile la prezentul acord de amendare au convenit ca acesta să fie semnat în patru (4) exemplare originale în limba engleză, fiecare pagină din acestea fiind iniţializată în numele Împrumutatului şi în numele Băncii.Bucureşti, 28 octombrie 2008Luxemburg, 6 noiembrie 2008Semnat pentru şi în numele României,Varujan Vosganian,ministrul economiei şi finanţelorSemnat pentru şi în numele Băncii Europene de Investiţii,C. Murphydirector de departamentF. Bruni Roccia,director adjunct de departament  +  Anexa I - ANEXA C Formular de Cerere de tragere 
    Cerere de tragere Tranşa nr.:
        Vă rugăm să efectuaţi următoarea tragere: 
    Denumirea împrumutului (*) România - Proiectul de Reabilitare a Infrastruc- turii Şcolare - AFI Rezervat pentru BEI
    Data semnării (*) Suma împrumutului: 131.000.000
    Număr ref. Tras la zi:
    Număr tragere Sold de tras:
    Data propusă pentru tragere Termen limită Cerere de tragere:
    Total solicitat (valuta contractului) Număr maxim trageri:
    A se disponibiliza după cum urmează: Dimensiunea minimă a tranşei:
    Valuta (art. 1.03) Total alocaţii la zi:
    Suma Condiţii precedente:
    Rata dobânzii Marja dobânzii (art. 3.01)
    Frecvenţa dobânzii (art. 3.01)
    Rambursare (art. 4.01)
    Date rambursare (art. 5.01) 15 iunie şi 15 decembrie
    Prima dată de rambursare
    Ultima dată de rambursare
    Contul de creditat al Împrumutatului:Nr. cont IBAN şi cod BIC:Titulatura şi adresa Băncii:Vă rugăm să transmiteţi informaţii relevante cererii către:Numele şi semnătura(ile) autorizată(e) ale Împrumutatului:..........................................................---------