ORDIN nr. 299 din 21 septembrie 2007pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea şi funcţionarea Colegiului Ministerului Internelor şi Reformei Administrative
EMITENT
  • MINISTERUL INTERNELOR ŞI REFORMEI ADMINISTRATIVE
  • Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 671 din 1 octombrie 2007



    În temeiul art. 7 alin. (4) şi al art. 10 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative,ministrul internelor şi reformei administrative emite următorul ordin:  +  Articolul 1Se aprobă Regulamentul privind organizarea şi funcţionarea Colegiului Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.  +  Articolul 2Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.Ministrul internelorşi reformei administrative,Cristian DavidBucureşti, 21 septembrie 2007.Nr. 299.  +  Anexa REGULAMENTprivind organizarea şi funcţionareaColegiului Ministerului Internelorşi Reformei Administrative  +  Capitolul I Organizarea Colegiului Ministerului Internelor şi Reformei Administrative  +  Articolul 1Colegiul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, denumit în continuare Colegiu, este organul consultativ ce funcţionează pe lângă ministru, în conformitate cu prevederile art. 10 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative.  +  Articolul 2La şedinţele Colegiului participă: a) preşedintele: ministrul internelor şi reformei administrative; b) membrii: secretarii de stat, secretarul general, adjunctul secretarului de stat şef al Departamentului de ordine şi siguranţă publică, directorii generali ai unor direcţii generale din aparatul central, directorul Oficiului purtătorului de cuvânt, directorul Cabinetului ministrului, consilieri ai ministrului; c) invitaţi permanent: directorii generali ai unor direcţii generale, inspectorii generali ai inspectoratelor generale, preşedintele Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, preşedintele Corpului Naţional al Poliţiştilor, directorul Unităţii de politici publice; d) secretarul Colegiului; e) invitaţi: în funcţie de problematica analizată. Pot avea calitatea de invitaţi alte persoane cu funcţii de conducere în cadrul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, precum şi preşedinţii organizaţiilor sindicale ale poliţiştilor, legal constituite, reprezentative la nivelul aparatului central al Ministerului Internelor şi Reformei Administrative sau al unei instituţii/structuri din subordinea/coordonarea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, a căror participare se solicită în scris secretarului Colegiului, împreună cu documentele care fac dovada reprezentativităţii.  +  Capitolul II Atribuţiile Colegiului  +  Articolul 3 (1) Colegiul dezbate problemele principale privind activitatea ministerului şi adoptă recomandări pentru perfecţionarea managementului ministerial, îndeosebi cu privire la: a) fundamentarea şi implementarea pe etape a concepţiei generale referitoare la reforma şi modernizarea ministerului şi a structurilor sale componente; b) strategiile, planificarea şi programarea problematicii de interes major pentru minister, precum şi la stadiul îndeplinirii acţiunilor şi măsurilor adoptate; c) perfecţionarea cadrului juridic de nivel superior şi cu caracter intern, necesar optimizării şi funcţionării instituţiei şi structurilor sale componente; d) concepţia şi realizarea cooperării între structurile ministerului, precum şi între acestea şi celelalte componente organizaţionale ale autorităţilor publice şi societăţii civile, care au competenţe în domeniile de responsabilitate ale Ministerului Internelor şi Reformei Administrative; e) optimizarea funcţiei de control al procesului de management ministerial, precum şi valorificarea concluziilor rezultate din exercitarea acestei funcţii; f) perfecţionarea relaţiilor externe ale Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, stabilirea şi îndeplinirea acţiunilor şi măsurilor de competenţă a ministerului, ce decurg din integrarea României în structurile europene; g) managementul resurselor umane, cu referire specială la necesarul şi competenţa personalului, la recrutarea, selecţia, instruirea şi educarea acestuia în cadrul procesului de învăţământ şi al activităţii de pregătire continuă, la starea şi practica disciplinară în rândul efectivelor; h) concepţia şi practica privind sistemul relaţiilor publice ale Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, promovarea unei strategii de imagine eficiente; i) respectarea şi aplicarea standardelor interne şi internaţionale în materie de drepturi ale omului şi de drept umanitar incidente prerogativelor ministerului, inclusiv soluţionarea problemelor ridicate în petiţii; j) strategia asigurării bugetare şi logistice a ministerului; k) protecţia socială şi asistenţa medicală ale personalului; l) activitatea de studii şi cercetări în cadrul ministerului, precum şi valorificarea rezultatelor acesteia; m) modul de organizare şi desfăşurare a unor activităţi specifice fiecărui inspectorat general, fiecărei direcţii generale şi direcţii de specialitate; n) alte probleme stabilite de ministrul internelor şi reformei administrative. (2) Colegiul asigură managementul procesului de elaborare a Planului strategic al ministerului, având următoarele atribuţii: a) supervizează întregul proces de elaborare a Planului strategic al ministerului; b) stabileşte, pe baza propunerilor prezentate de Unitatea de politici publice, mandatul, viziunea, valorile comune şi priorităţile ministerului pe termen mediu; c) adoptă direcţiile de activitate ale ministerului pe baza propunerilor prezentate de Unitatea de politici publice; d) stabileşte subgrupurile de lucru care gestionează direcţiile de activitate ale ministerului şi numeşte persoanele care le conduc. Subgrupurile de lucru, după avizarea lor de către Colegiu, se aprobă prin ordin al ministrului internelor şi reformei administrative, elaborat de Unitatea de politici publice; e) avizează Planul de acţiune pentru elaborarea Planului strategic al ministerului. Proiectul Planului de acţiune se elaborează de Unitatea de politici publice, iar după avizare acesta se aprobă prin ordin al ministrului internelor şi reformei administrative; f) adoptă varianta finală a Planului strategic, propusă de Unitatea de politici publice, care, ulterior, se aprobă prin ordin al ministrului internelor şi reformei administrative; g) analizează rapoartele de monitorizare şi evaluare prezentate de Unitatea de politici publice referitoare la implementarea Planului strategic al ministerului; h) avizează propunerile Unităţii de politici publice de actualizare a Planului strategic al ministerului. (3) Gestionarea procesului de elaborare a documentelor necesare îndeplinirii atribuţiilor prevăzute la alin. (2) se asigură de către Unitatea de politici publice care colaborează cu secretariatul tehnic.  +  Capitolul III Funcţionarea Colegiului  +  Articolul 4Colegiul se întruneşte trimestrial sau ori de câte ori este nevoie, sub preşedinţia ministrului internelor şi reformei administrative, iar în lipsa acestuia, sub conducerea persoanei desemnate de ministru.  +  Articolul 5Secretarul Colegiului este directorul general al Secretariatului general.  +  Articolul 6Convocarea membrilor Colegiului pentru şedinţă se face de către secretarul Colegiului, de regulă, cu minimum 3 zile înainte de data desfăşurării ori în timp util în situaţiile operativ justificate.  +  Articolul 7 (1) Materialele elaborate pentru şedinţele Colegiului se supun examinării şi acordului prealabil al secretarului de stat/secretarului general care coordonează activitatea în domeniul respectiv, după care se distribuie membrilor Colegiului, în timp util. (2) Invitaţilor li se pun la dispoziţie pentru studiu numai materialele la a căror dezbatere participă.  +  Articolul 8Şedinţele Colegiului se desfăşoară în condiţiile întrunirii a jumătate plus unu din numărul total al membrilor săi, iar recomandările pe marginea problemelor dezbătute se adoptă prin acordul a cel puţin jumătate plus unu din numărul total al membrilor prezenţi.  +  Articolul 9 (1) După şedinţă, secretarul Colegiului asigură, prin Secretariatul tehnic, întocmirea notei cu sarcinile rezultate din şedinţele Colegiului şi le distribuie către structurile responsabile. (2) În activităţile de control de la toate nivelurile se va urmări sistematic modul în care unităţile ministerului au pus în aplicare recomandările Colegiului.  +  Capitolul IV Atribuţiile membrilor Colegiului  +  Articolul 10Preşedintele Colegiului are următoarele atribuţii: a) coordonează întreaga activitate a Colegiului, asigurând cadrul necesar realizării unor dezbateri utile şi eficiente pentru nevoile Ministerului Internelor şi Reformei Administrative; b) selectează şi supune dezbaterii în Colegiu problematica majoră privind domeniile de activitate specifice ministerului, sarcinile curente şi de perspectivă ce rezultă din programul de guvernare; c) conduce şedinţele Colegiului şi concluzionează asupra propunerilor şi recomandărilor ce rezultă din dezbaterile care au avut loc în cadrul şedinţelor; d) iniţiază, în funcţie de situaţiile de urgenţă, convocarea Colegiului în şedinţele extraordinare; e) emite ordine sau dispune, după caz, preluarea şi aplicarea în practica activităţii Ministerului Internelor şi Reformei Administrative a celor mai valoroase propuneri şi recomandări rezultate din şedinţele Colegiului; f) solicită unor membri ai Colegiului să raporteze în cadrul şedinţelor asupra modului în care se îndeplinesc sarcinile în diferite compartimente ale ministerului sau în unităţile subordonate, problemele cu care se confruntă şi propuneri; g) aprobă, în funcţie de necesităţi, schimbări în componenţa Colegiului.  +  Articolul 11Secretarul Colegiului îndeplineşte următoarele atribuţii şi sarcini: a) constituie un Secretariat tehnic care, sub îndrumarea sa directă, asigură în cadrul sarcinilor de serviciu efectuarea lucrărilor necesare bunei pregătiri şi desfăşurări a şedinţelor Colegiului; b) asigură, prin Secretariatul tehnic, elaborarea proiectului ordinii de zi a şedinţelor Colegiului, propune lista de invitaţi, data, ora şi locul de întrunire, pe care le supune aprobării preşedintelui; c) informează operativ membrii Colegiului sau alţi specialişti care au primit sarcina de a elabora materialele înscrise pe ordinea de zi şi pe baza cărora vor avea loc dezbaterile, astfel ca acestea să poată fi distribuite membrilor Colegiului pentru studiu cu cel puţin 3 zile înaintea şedinţelor programate sau în timp util, în situaţii operativ justificate; d) asigură, prin Secretariatul tehnic, convocarea şedinţelor ordinare şi extraordinare ale Colegiului; totodată, multiplică şi distribuie membrilor Colegiului şi, după caz, invitaţilor ordinea de zi şi materialele de studiu care urmează a fi dezbătute în cadrul şedinţelor; e) asigură, prin Secretariatul tehnic, pregătirea sălii de şedinţă, primirea şi consemnarea prezenţei membrilor Colegiului şi a invitaţilor, evidenţiază distinct lista propunerilor şi recomandările rezultate din dezbateri şi din concluziile celui care a condus şedinţa; f) stabileşte măsuri pentru informarea operativă a tuturor şefilor structurilor ministerului asupra sarcinilor ce le revin ca urmare a propunerilor şi recomandărilor adoptate în şedinţele Colegiului. De asemenea, instituie un sistem prin care să se urmărească modul în care au fost însuşite şi realizate aceste sarcini; g) supune aprobării preşedintelui Colegiului propuneri bine justificate privind schimbări în componenţa Colegiului; h) asigură, prin Secretariatul tehnic, organizarea şi păstrarea întregii arhive a Colegiului.  +  Articolul 12Membrii Colegiului au, în principal, următoarele atribuţii şi sarcini: a) participă la toate şedinţele ordinare şi extraordinare ale Colegiului, precum şi, individual sau colectiv, la elaborarea de materiale care se supun dezbaterii în şedinţele de Colegiu; b) studiază materialele puse la dispoziţie şi au o contribuţie activă la dezbaterea acestora în cadrul şedinţelor Colegiului; c) formulează sugestii referitoare la îmbunătăţirea activităţii ministerului; d) formulează propuneri pentru o colaborare mai activă a ministerului cu organismele neguvernamentale, care sunt în contact direct şi permanent cu problematica din domeniile administraţiei publice şi ordinii şi siguranţei publice; e) urmăresc, în domeniile şi compartimentele proprii, modul în care se regăsesc şi se aplică recomandările şi propunerile însuşite şi adoptate de Colegiu; f) selectează şi propun dezbaterii Colegiului problemele specifice compartimentelor sau unităţilor pe care le coordonează; g) formulează propuneri concrete pentru perfecţionarea legislaţiei în domeniul de competenţă, în vederea iniţierii unor proiecte de acte normative având ca obiect înfăptuirea sarcinilor în domeniile din responsabilitatea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative.-------