ORDIN nr. 763 din 4 septembrie 2007privind modificarea anexelor A şi I la Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale nr. 850/2006 pentru aprobarea normelor metodologice privind modul de acordare a sprijinului financiar pentru activităţile din sectorul vegetal, zootehnic, al îmbunătăţirilor funciare şi al organizării şi sistematizării teritoriului, precum şi condiţiile de eligibilitate
EMITENT
  • MINISTERUL AGRICULTURII ŞI DEZVOLTĂRII RURALE
  • Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 658 din 26 septembrie 2007



    Având în vedere prevederile lit. b) pct. 1 din anexa nr. 1 şi lit. b) pct. 1 şi 2 din anexa nr. 2 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 123/2006 pentru aprobarea acordării sprijinului financiar producătorilor agricoli din sectorul vegetal, zootehnic, al îmbunătăţirilor funciare şi al organizării şi sistematizării teritoriului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 125/2007,în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 385/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale,în baza Referatului de aprobare nr. 287.619 din 7 august 2007 al Direcţiei generale implementare politici agricole,ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale emite următorul ordin:  +  Articolul IAnexele A şi I la Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale nr. 850/2006 pentru aprobarea normelor metodologice privind modul de acordare a sprijinului financiar pentru activităţile din sectorul vegetal, zootehnic, al îmbunătăţirilor funciare şi al organizării şi sistematizării teritoriului, precum şi condiţiile de eligibilitate, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.054 şi 1.054 bis din 30 decembrie 2006, cu modificările ulterioare, se modifică şi se înlocuiesc cu anexele nr. I şi II care fac parte integrantă din prezentul ordin.  +  Articolul IIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.Ministrul agriculturiişi dezvoltării rurale,Decebal Traian RemeşBucureşti, 4 septembrie 2007.Nr. 763.  +  Anexa I-------(anexa A la Ordinul nr. 850/2006)---------------------------------NORME METODOLOGICEprivind modul de acordare a sprijinuluifinanciar şi condiţiile de eligibilitatepentru susţinerea unor cheltuieli dedepozitare a produselor agricole, astfelcum este prevăzut la lit. b) pct. 1 din anexa nr. 1, precum şi pentrususţinerea producţiei marfă la culturile de sfeclă de zahăr, orez, înşi cânepă pentru fibră, şi/sau ulei şi/sau alte utilizăriindustriale, soia convenţională, hamei, culturienergetice (biocarburanţi şi biomasă), astfelcum este prevăzut la lit. b) pct. 2 dinanexa nr. 2 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 123/2006 pentruaprobarea acordării sprijinului financiarproducătorilor agricoli din sectorul vegetal,zootehnic, al îmbunătăţirilor funciare şi al organizării şisistematizării teritoriului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 125/2007  +  Articolul 1Beneficiarii formelor de sprijin financiar sunt producătorii agricoli, persoane fizice şi/sau persoane juridice, care sunt înregistraţi în Registrul agricol/Registrul fermelor/alte evidenţe funciare şi exploatează terenuri arabile, individual sau în forme de asociere conform legislaţiei în vigoare, în scopul obţinerii producţiei agricole destinate comercializării.  +  Articolul 2Implementarea formelor de sprijin financiar, verificarea modului de îndeplinire a condiţiilor legale pentru acordarea acestora şi decontarea sumelor aferente către beneficiari se asigură prin direcţiile pentru agricultură şi dezvoltare rurală judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.  +  Articolul 3Se acordă sprijin financiar producătorilor agricoli din sectorul vegetal care depozitează în spaţii de depozitare autorizate produse agricole în vederea comercializării.  +  Articolul 4În sensul prezentelor norme metodologice, următorii termeni de definesc astfel: a) spaţii de depozitare autorizate - spaţiile de depozitare pentru produse agricole, autorizate în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale nr. 222/2006 pentru aprobarea Regulamentului privind autorizarea spaţiilor de depozitare pentru produse agricole, cu excepţia spaţiilor de depozitare pentru cartof, legume-fructe, struguri de masă, flori; b) produse agricole - cereale, oleaginoase, leguminoase boabe, cartof, legume - fructele, strugurii de masă şi florile.  +  Articolul 5Beneficiarii sprijinului financiar pentru cheltuielile cu plata serviciilor de depozitare sunt producătorii agricoli prevăzuţi la art. 1, care îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii: a) depozitează în spaţii de depozitare producţia agricolă obţinută, în vederea comercializării; b) nu deţin în proprietate sau în administrare spaţii de depozitare pentru cereale, oleaginoase sau leguminoase boabe.  +  Articolul 6 (1) Perioada maximă de depozitare, pentru care se aplică prevederile prezentelor norme metodologice, este 1 iulie-31 martie ale fiecărui an de piaţă, pentru cereale, oleaginoase, leguminoase boabe, respectiv 1 septembrie-30 aprilie pentru legume-fructe, struguri de masă, cartof, flori. (2) Sprijinul financiar reprezintă o cotă procentuală din valoarea cheltuielilor efectuate cu serviciile de depozitare, pentru cantităţile de produse agricole depozitate în perioada prevăzută la alin. (1).  +  Articolul 7 (1) Sprijinul financiar se acordă beneficiarilor pe bază de cerere-tip, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 1, care se depune la direcţiile pentru agricultură şi dezvoltare rurală judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti. (2) Cererile se înregistrează de persoane responsabile cu verificarea documentelor, numite prin decizie de către directorii executivi ai direcţiilor pentru agricultură şi dezvoltare rurală judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, în Registrul special de evidenţă a beneficiarilor de sprijin financiar, însoţite de următoarele documente: a) copie de pe buletinul sau cartea de identitate, pentru persoanele fizice, ori copie de pe certificatul de înmatriculare şi/sau certificatul de înregistrare, pentru persoanele juridice, după caz; b) copie de pe actele care dovedesc dreptul de folosinţă şi/sau proprietatea asupra suprafeţei de teren cultivate; c) în situaţia suprafeţelor arendate, tabelul contractelor de arendă încheiate, avizate de secretarul consiliului local şi de primar, care va cuprinde numărul şi data contractului, numele şi prenumele arendatorului şi suprafaţa de teren arendată; d) adeverinţă eliberată de primăria localităţii pe a cărei rază teritorială este situat terenul, conform înscrisurilor din Registrul agricol; e) declaraţie pe propria răspundere a beneficiarului că acesta nu deţine în proprietate sau în administrare spaţii de depozitare pentru cereale, oleaginoase şi leguminoase boabe; f) copie de pe contractul de prestări de servicii încheiat între beneficiar şi operatorul economic care deţine în proprietate sau în administrare spaţii de depozitare pentru produse agricole, însoţită de copia autorizaţiei de depozit; g) copii ale facturilor fiscale privind serviciile de depozitare prestate, precum şi ale actelor care dovedesc încasările contravalorii acestor servicii. (3) Pentru cartof, legume-fructe şi struguri de masă, cererile de acordare a sprijinului financiar se depun în termen de 10 zile de la ieşirea din depozit a cantităţilor depozitate, însoţite de următoarele documente: a) copie a contractului de depozit încheiat între producătorul agricol şi depozitar; b) declaraţie de depozitare; c) documente de depozit, privind intrările şi ieşirile din depozit. (4) Persoanele responsabile cu verificarea documentelor, numite prin decizie de către directorii executivi ai direcţiilor pentru agricultură şi dezvoltare rurală judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, verifică cererile şi documentele justificative anexate şi vor comunică în scris solicitantului decizia luată, în termen de 5 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii. (5) Cererile soluţionate favorabil se finanţează în ordinea cronologică a înregistrării, în conformitate cu principiul "primul venit-primul servit" şi în limita sumelor aprobate cu această destinaţie în bugetul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale.  +  Articolul 8Reprezentanţii direcţiilor pentru agricultură şi dezvoltare rurală judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, întocmesc Lista producătorilor agricoli cărora li s-a aprobat acordarea sprijinului financiar, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2.  +  Articolul 9În baza Listei producătorilor agricoli cărora li s-a aprobat acordarea sprijinului financiar, direcţiile pentru agricultură şi dezvoltare rurală judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, întocmesc Situaţia centralizatoare a sumelor necesare pentru acordarea sprijinului financiar, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3, pe care o depun la Direcţia buget-finanţe din cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, în primele 10 zile ale lunii următoare celei la care se face referire.  +  Articolul 10Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, în baza Situaţiei centralizatoare a sumelor necesare pentru acordarea sprijinului financiar, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 4, solicită Ministerului Economiei şi Finanţelor deschiderea creditelor bugetare.  +  Articolul 11Se acordă sprijin financiar prin subvenţie pe produs pentru producţia marfă la culturile de sfeclă de zahăr, orez, în şi cânepă pentru fibră şi/sau ulei şi/sau alte utilizări industriale, soia convenţională, hamei, culturi energetice (biocarburanţi şi biomasă).  +  Articolul 12 (1) Produsele agricole şi perioadele de valorificare a acestora, care beneficiază de sprijin financiar prin subvenţie pe produs, sunt prevăzute în anexa nr. 5. (2) Produsele agricole prevăzute la alin (1), valorificate sub formă de sămânţă pentru semănat, nu beneficiază de prevederile prezentelor norme metodologice. (3) Produsele agricole vegetale care fac obiectul plăţii în natură al contractelor de arendare, concesionare sau al contractelor de livrare a îngrăşămintelor, pesticidelor şi altor inputuri, inclusiv al contractelor de leasing pentru utilaje agricole, nu constituie marfă pentru care se acordă sprijin financiar potrivit prezentului ordin. (4) Produsele agricole prevăzute la alin. (1), care se utilizează ca materie primă pentru realizarea de produse alimentare şi/sau industriale în cadrul unităţilor proprii de producţie ale producătorilor agricoli, sunt considerate produse agricole destinate comercializării şi beneficiază de prevederile prezentelor norme metodologice. (5) De la prevederile alin. (3) face excepţie sfecla de zahăr livrată la fabricile de zahăr procesatoare.  +  Articolul 13 (1) Pentru a beneficia de sprijin financiar prin subvenţie pe produs, producătorii agricoli trebuie să formuleze o cerere-tip adresată direcţiilor pentru agricultură şi dezvoltare rurală judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 6. (2) Cererile se înregistrează de persoane responsabile cu verificarea documentelor, numite prin decizie de către directorii executivi ai direcţiilor pentru agricultură şi dezvoltare rurală judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, în Registrul special de evidenţă a beneficiarilor de sprijin financiar prin subvenţie pe produs, însoţite de următoarele documente: a) copie de pe buletinul sau cartea de identitate, pentru persoanele fizice, ori copie de pe certificatul de înmatriculare şi/sau certificatul de înregistrare, pentru persoanele juridice, după caz; b) copie de pe actele care dovedesc dreptul de folosinţă şi/sau proprietatea asupra suprafeţei de teren cultivate; c) schiţele de amplasare a culturilor; d) în situaţia suprafeţelor arendate, tabelul contractelor de arendă încheiate, avizate de secretarul consiliului local şi de primar, care va cuprinde numărul şi data contractului, numele şi prenumele arendatorului şi suprafaţa de teren arendată; e) adeverinţă eliberată de primăria localităţii pe a cărei rază teritorială este situat terenul, conform înscrisurilor din Registrul agricol, din care să rezulte cultura şi suprafaţa ; f) declaraţie pe propria răspundere privind producţia totală obţinută, din care producţia marfă; g) copii de pe actele care dovedesc încasarea contravalorii mărfii livrate, iar la sfecla de zahăr, pe baza documentelor de recepţie a cantităţii de sfeclă de zahăr neto livrată la fabricile de zahăr.  +  Articolul 14 (1) În baza cererii-tip adresate direcţiei pentru agricultură şi dezvoltare rurală judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti pe a cărei rază se află suprafeţele exploatate, se întocmesc dosare producătorilor agricoli, care cuprind documentele prevăzute la art. 13 din prezentul ordin. (2) Obligaţia întocmirii dosarului prevăzut la alin. (1) revine reprezentantului direcţiei pentru agricultură şi dezvoltare rurală judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, numit prin decizie de directorul executiv. (3) Dosarele întocmite se păstrează în original la sediul acesteia şi se introduc într-un program informativ, care se actualizează, în funcţie de situaţiile deosebite apărute în teritoriu, ori de câte ori este necesar. (4) Răspunderea pentru realitatea şi exactitatea datelor cuprinse în dosarele producătorilor agricoli revine reprezentanţilor direcţiei pentru agricultură şi dezvoltare rurală judeţene sau a municipiului Bucureşti. (5) Termenul limită pentru depunerea cererilor în vederea acordării sprijinului financiar prin subvenţie pe produs este până la expirarea perioadei de valorificare a produselor agricole vegetale pentru care se acordă sprijin financiar prin subvenţie pe produs prevăzute în anexa nr. 5. (6) Direcţiile pentru agricultură şi dezvoltare rurală judeţene sau a municipiului Bucureşti, după verificarea documentaţiei şi aprobarea cererilor formulate de producătorii agricoli, întocmesc situaţia centralizatoare privind cererile pentru încasarea de la bugetul de stat a fondurilor alocate ca sprijin financiar prin subvenţie pe produs, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 7. (7) În baza situaţiei centralizatoare prevăzute la alin. (6), direcţiile pentru agricultură şi dezvoltare rurală judeţene sau a municipiului Bucureşti întocmesc şi depun la Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale centralizatorul cuprinzând sumele cuvenite ca sprijin financiar prin subvenţie pe produs, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 8. (8) Acordarea sumelor se face în ordinea depunerii cererilor, până la utilizarea în întregime a fondului alocat pentru producţia marfă, pe culturi şi pe judeţe, respectiv pe municipiul Bucureşti.  +  Articolul 15În baza centralizatorului al cărui model este prevăzut în anexa nr. 8, Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale transmite Ministerului Economiei şi Finanţelor Situaţia centralizatoare privind sumele necesare ca sprijin financiar prin subvenţie pe produs, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 9, în vederea deschiderii creditelor bugetare.  +  Articolul 16După aprobarea de către Ministerul Economiei şi Finanţelor a deschiderii creditelor bugetare, Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale alimentează cu sumele necesare conturile direcţiilor pentru agricultură şi dezvoltare rurală judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, care virează sumele aprobate în conturile în lei ale beneficiarilor formelor de sprijin financiar.  +  Articolul 17Anexele nr. 1-9 fac parte integrantă din prezentele norme metodologice.  +  Anexa 1-------(la anexa nr. I)----------------
                                     (model)
                                      CERERE
                    pentru acordarea de sprijin financiar pentru
                decontarea cheltuielilor cu serviciile de depozitare
       Direcţia pentru Agricultură şi Dezvoltare Avizat
       Rurală a Judeţului .../Municipiului Bucureşti Reprezentant DADR
                                                         Nume şi prenume ........
                                                         Semnătura ..............
       Nr. de înregistrare .... din .....
        1. Domnul/Doamna ................., domiciliat/domiciliată în localitatea
    ..................., str. ............. nr. ..., judeţul ..........., B.I./C.I.
    seria .... nr. ......., eliberat/eliberată la data de ........ de ............,
    CNP ................., Cont nr. ................ deschis la ...................
        2. S.C/S.A. .................., cu sediul în localitatea ..................
    str. .............. nr. ..... tel./fax/ ............... Cod fiscal ............
    CUI .......... Cont nr. ............ deschis la .................. reprezentată
    prin dl/dna .................. în calitate de ...................
        3. În baza contractului de prestări servicii depozitare nr. ... din ......,
    încheiat cu SC ................, am depozitat la depozitul ....................
    produse agricole după cum urmează:
     
    Cheltuieli pentru
    servicii de
    Nr. Produse agricole Cantitatea Perioada depozitare
    crt. depozitate (tone) de
    depozitare Factura Suma
    (nr./data) (lei)
    1 Grâu
    2 Orz
    3 Orz pentru bere
    4 Porumb
    5 Orez
    6 Floarea-soarelui
    7 Soia
    8 Rapiţa
    9 Mazăre boabe
    10 Fasole boabe
    11 Cartof
    12 Legume-fructe
    13 Struguri de masă
    14 Flori
    Total: x x
        În baza actelor doveditoare anexate la prezenta cerere, vă rog să aprobaţi
    acordarea sprijinului financiar aferent pentru decontarea cheltuielilor
    efectuate cu serviciile de depozitare.
        Declar pe proprie răspundere că datele prezentate sunt reale şi legale.
        Data ............ Semnătura ........ Ştampila
     +  Anexa 2-------(la anexa nr. I)-----------------                                    (model)    Direcţia pentru Agricultură şi Dezvoltare Rurală    a Judeţului ........./Municipiului Bucureşti    Nr. ..... din ........                                     LISTA       producătorilor agricoli cărora li s-a aprobat acordarea sprijinului      financiar pentru decontarea cheltuielilor cu serviciile de depozitare
                     
      Nr. crt.Producător agricolContProduse agricole depozitate (tone)Cheltuieli pentru servicii de depozitare (lei)Sprijin financiar
      nr.unitatea%(lei)
      (1)(2)(3)(4)(5)(6)(7)(8=6x7)
        . . . . . . . . .            
        . . . . . . . . .            
        . . . . . . . . .            
        Total general:     XX   X
                                   Director executiv,                               ..................                             (semnătura şi ştampila)
     +  Anexa 3-------(la anexa nr. I)-----------------                                     (model)    Direcţia pentru Agricultură şi Dezvoltare Rurală    a Judeţului ........../Municipiului Bucureşti    Nr. ...... din .....                             SITUAŢIA CENTRALIZATOARE           a sumelor necesare acordării sprijinului financiar pentru             decontarea cheltuielilor cu serviciile de depozitare
                 
      Nr. crt.Producătorul agricolCerere nr. . . . . . . . din . . . . . . . . . .Producţia marfă livrată (tone)Susţinerea pe unitatea de produs (lei/tonă)Suma cuvenită (lei)
      (0)(1)(2)(3)(4)(5=3x4)
                 
                 
        Total general:x   x  
                Director Executiv, Director economic,            .................. ..................           (semnătura şi ştampila) (semnătura şi ştampila)
     +  Anexa 4--------(la anexa nr. I)----------------
                                       (model)
        MINISTERUL AGRICULTURII, PĂDURILOR Şl DEZVOLTĂRII RURALE
        Se aprobă,
        Ordonator principal de credite,
        ..............................
                                SITUAŢIA CENTRALIZATOARE
             a sumelor necesare acordării sprijinului financiar pentru
               decontarea cheltuielilor cu serviciile de depozitare
     
    Nr. crt. Judeţul Suma necesară (lei)
    (0) (1) (2)
    ...........
    ...........
    ...........
    Total general x
                         Directorul Direcţiei buget-finanţe,
                                .....................
                               (semnătura şi ştampila)
     +  Anexa 5--------(la anexa nr. I)----------------
                                       (model)
                                        LISTA
              cuprinzând produsele agricole vegetale pentru care se acordă
                      sprijin financiar prin subvenţie pe produs
     
    Nr. crt. Cultura/Produsul Perioada de valorificare
    1 Sfecla de zahăr 1 sept. a.c. - 31 ian. anul următor
    2 Orez 1 oct. a.c. - 1 mai anul următor
    3 În + cânepă pentru fibră şi/sau alte utilizări industriale (tulpini) 1 august a.c. - 31 dec. a.c.
    4 În + cânepă pentru ulei (sămânţă) 1 august a.c. - 31 ian. anul următor
    5 Soia convenţională 1 septembrie a.c.- 31 dec. a.c.
    6 Hamei(conuri) 1 septembrie a.c. - 31 dec. a.c.
    7 Culturi energetice (biocarbu- ranţi şi biomasă) 1 august a.c. - 31 ian. anul următor
     +  Anexa 6-------(la anexa nr. I)----------------                                  (model)                                  CERERE          pentru acordarea sprijinului financiar prin subvenţie pe produs   Direcţia pentru Agricultură şi Dezvoltare Avizat   Rurală a Judeţului.............. Reprezentant DADR judeţul...   Nr. ...... din ....... Nume şi prenume ........                                                  Semnătura ..............    1. Domnul/Doamna ................., domiciliat/domiciliată în localitatea..................., str. ............. nr. ..., judeţul ..........., B.I./C.I.seria .... nr. ......., eliberat/eliberată la data de ........ de ............,CNP ........................    2. S.C/S.A. .................., cu sediul în localitatea ..................str. .............. nr. ..... tel./fax/ ............... Cod fiscal ............CUI .......... reprezentată prin domnul/doamna ................ în calitate de..................., în baza actelor doveditoare pe care le anexez, solicitacordarea sprijinului financiar prin subvenţie pe produs pentru producţiamarfă livrată la produsele agricole prevăzute în anexa nr. 5.
    Nr. crt. Cultura/Produsul Suprafaţa (ha) Producţie marfă livrată (to) Susţinere pe unitate de produs (lei/to) Suma cuvenită (lei)
    (0) (1) (2) (3) (4) (5=3x4)
    1 Sfecla de zahăr
    2 Orez
    3 În + cânepă pentru fibră şi/sau alte utilizări industriale (tulpini)
    4 În + cânepă pentru ulei (sămânţă)
    5 Soia convenţională
    6 Hamei(conuri)
    7 Culturi energetice (biocarburanţi şi biomasă
    Total general: x x
        Solicit decontarea sumelor prin:
    Unitatea Cont nr.
    .......................... .............................
                                                  Semnătura                                  ..................................                               (şi ştampila, în cazul persoanelor juridice)
     +  Anexa 7-------(la anexa nr. I)----------------                                   (model)    Direcţia pentru Agricultură şi Dezvoltare Rurală    a Judeţului ........../Municipiului Bucureşti    Cultura ...................                           SITUAŢIA CENTRALIZATOARE            privind cererile pentru încasarea de la bugetul de stat      a fondurilor alocate ca sprijin financiar prin subvenţie pe produs
                 
      Nr. crt.Producătorul agricolCerere nr. . . . . . . . din . . . . . . . . . .Producţia marfă livrată (tone)Susţinerea pe unitatea de produs (lei/tonă)Suma cuvenită (lei)
      (0)(1)(2)(3)(4)(5=3x4)
                 
                 
        Total general:x   x  
               Director executiv, Director economic,           .................. ..................           (semnătura şi ştampila) (semnătura şi ştampila)
     +  Anexa 8-------(la Anexa nr. I)----------------
                                        (model)
        Direcţia pentru Agricultura şi Dezvoltare Rurală
        a judeţului ........./Municipiului Bucureşti
                                    CENTRALIZATORUL
         cuprinzând sumele cuvenite ca sprijin financiar prin subvenţie pe produs
     
    Nr. crt. Produsul Producţia marfă livrată (to) Susţinere pe unitate de produs (lei/to) Suma cuvenită (lei)
    (0) (1) (2) (3) (4=2x3)
    1 Sfecla de zahăr
    2 Orez
    3 În + cânepă pentru fibră şi/sau alte utilizări industriale (tulpini)
    4 În + cânepă pentru ulei (sămânţă)
    5 Soia convenţională
    6 Hamei(conuri)
    7 Culturi energetice (biocarburanţi şi biomasă
    8 Total general: x x
               Director executiv, Director economic,
               .................. ..................
              (semnătura şi ştampila) (semnătura şi ştampila)
     +  Anexa 9-------(la anexa nr. I)----------------
                                        (model)
    MINISTERUL AGRICULTURII ŞI DEZVOLTĂRII RURALE
           Se aprobă
           ---------
         Ordonator principal de credite,
        ...............................
                               SITUAŢIA CENTRALIZATOARE
         privind sumele necesare ca sprijin financiar prin subvenţie pe produs
                   
    Nr. crt. Judeţul Suma necesară
    (0) (1) (2)
    Total general:
                               Direcţia buget - finanţe,
                                       Director,
                                    ......................
                                   (semnătura şi ştampila)
     +  Anexa II--------(anexa I la Ordinul nr. 850/2006)---------------------------------NORME METODOLOGICEprivind modul de acordare a sprijinului financiar şicondiţiile de eligibilitate pentru procesarea inuluişi a cânepei pentru fibră, astfel cum esteprevăzut la lit. b) pct. 1 din anexa nr.2 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 123/2006 pentru aprobareaacordării sprijinului financiar producătoriloragricoli din sectorul vegetal, zootehnic,al îmbunătăţirilor funciare şi al organizării şisistematizării teritoriului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 125/2007  +  Articolul 1Beneficiarii sprijinului financiar sunt prevăzuţi la art. 6 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţa a Guvernului nr. 123/2006 pentru aprobarea acordării sprijinului financiar producătorilor agricoli din sectorul vegetal, zootehnic, al îmbunătăţirilor funciare şi al organizării şi sistematizării teritoriului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 125/2007.  +  Articolul 2 (1) Pentru obţinerea sprijinului financiar pentru procesarea inului şi a cânepei destinate producerii de fibre, beneficiarii prevăzuţi la art. 1 depun la sucursalele judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, ale Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură o cerere-tip, al cărei model este prezentat în anexa nr. 1, însoţită de următoarele documente: a) copia autorizaţiei de procesare primară a tulpinilor de în şi/sau cânepă pentru fibră; b) copia contractelor de vânzare-cumpărare încheiate cu producătorii agricoli, furnizori ai materiei prime sau lista acestora, după caz; c) borderoul de achiziţie a materiei prime contractate şi dovada plăţii efectuate, după caz; d) declaraţia pe propria răspundere referitoare la cantităţile de tulpini de în, cânepă şi fibre aflate pe stoc. (2) Sprijinul financiar se acordă pentru cantităţile de fibre obţinute în perioada 1 ianuarie-30 noiembrie 2007 din producţiile obţinute înainte de anul 2007, al căror conţinut de impurităţi este de până la 25%.(3)Termenul limită pentru depunerea cererilor pentru acordarea sprijinului procesatorilor prevăzuţi la art. 1 este de până la 5 decembrie 2007 inclusiv.  +  Articolul 3 (1) După verificarea documentaţiei depuse şi stabilirea cantităţilor de fibre ce urmează a beneficia de sprijin financiar, sucursalele judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, ale Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură aprobă cererile formulate de beneficiari şi întocmesc Centralizatorul cuprinzând sumele cuvenite ca sprijin financiar procesatorilor primari de fibre de în şi cânepă, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 2, pe care îl transmite aparatului central al Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură. (2) Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură aprobă Situaţia centralizatoare privind sumele cuvenite ca sprijin financiar procesatorilor primari de fibre de în şi cânepă, prevăzută în anexa nr. 3, şi o transmite Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale. (3) Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, în baza Situaţiei centralizatoare privind sumele cuvenite procesatorilor primari de fibre de în şi cânepă, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 4, solicită Ministerului Economiei şi Finanţelor deschiderea creditelor bugetare.  +  Articolul 4După aprobarea cererii pentru deschiderea creditelor bugetare de către Ministerul Economiei şi Finanţelor, din bugetul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale se alimentează contul Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, care virează sumele în conturile solicitanţilor.  +  Articolul 5Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentele norme metodologice.  +  Anexa 1-------(la anexa nr. II)-----------------  S.C. ....................................  Nr. de înregistrare ......... din .......  Sucursala Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie Se aprobă  pentru Agricultură a Judeţului ....... ---------  Nr. de înregistrare ......... din ....... Director sucursală APIA  Verificat  ---------  Reprezentantul Sucursalei Agenţiei  de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură  a Judeţului .......                                     CERERE                 pentru acordarea sprijinului financiar pentru              prelucrarea primară a inului şi a cânepei destinate                          producerii de fibre    S.C. ........, cu sediul în localitatea ....... str. ....... nr. .......  judeţul ............., înregistrată la registrul comerţului cu Certificatul  de inmatriculare nr. ...... eliberat la data de ............, reprezentată  de domnul/doamna ..... cu domiciliul în ....., str. .... nr. ...., bl. ....  sc. .... et. ..., ap. ..... sectorul/judeţul ..... posesor al buletinului/  cărţii de identitate ........, seria ....., nr. ....., eliberat/eliberată de  ............, în calitate de ................,   în baza actelor doveditoare anexate la prezenta cerere, solicit acordarea  sprijinului financiar pentru cantitatea de ......... tone fibra.
                 
      SpecificaţieCantitatea de fibre (tone)Sprijinul acordat (lei/tonă)Total sprijin (lei)
        Fibre lungiFibre scurteFibre lungiFibre scurte  
      In pentru fibră          
      Cânepă pentru fibră          
      Total general:          
      Suma solicitată se va vira în contul nr. ......... deschis la .......                                  Semnătura şi ştampila
     +  Anexa 2--------(la anexa nr. II)-----------------
      Sucursala Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie
      pentru Agricultură a Judeţul ............
                                    CENTRALIZATORUL
           cuprinzând sumele cuvenite ca sprijin financiar procesatorilor
                          primari de fibre de în şi cânepă
     
    Societatea comercială Cod unic de identificare Nr. cont deschis la .......... Cerere nr. ....... din ....... Total sprijin -lei-
    TOTAL GENERAL:
                                       Director sucursală,
                                    ......................
                                   (semnătura şi ştampila)
     +  Anexa 3-------(la anexa nr. II)-----------------
      Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură
                                SITUAŢIA CENTRALIZATOARE
           privind sumele cuvenite ca sprijin financiar procesatorilor
                          primari de fibre de în şi cânepă
     
    Judeţul Total sprijin - lei -
    TOTAL GENERAL:
                    Director general,
                   ..................
                  (semnătura şi ştampila)
     +  Anexa 4-------(la anexa nr. II)-----------------
    MINISTERUL AGRICULTURII ŞI DEZVOLTĂRII RURALE
           Se aprobă
           ---------
         Ordonator principal de credite,
        ...............................
                                SITUAŢIA CENTRALIZATOARE
                       privind sumele cuvenite procesatorilor
                          primari de fibre de în şi cânepă
     
    Judeţul Total sprijin - lei -
    TOTAL GENERAL:
                   Direcţia buget - finanţe,
                        Director,
                   ..................
                  (semnătura şi ştampila)
    -------------