ORDIN nr. 434 din 7 martie 2007privind modificarea şi completarea Normelor metodologice pentru elaborarea bugetului de venituri şi cheltuieli al spitalului public, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii publice nr. 896/2006
EMITENT
  • MINISTERUL SĂNĂTĂŢII PUBLICE
  • Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 279 din 26 aprilie 2007



    Având în vedere prevederile Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 62 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările ulterioare, ale Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 1.954/2005 pentru aprobarea Clasificaţiei indicatorilor privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Hotărârii Guvernului nr. 862/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii Publice,văzând Referatul de aprobare al Direcţiei generale buget şi credite externe nr. E.N. 2.466 din 7 martie 2007,ministrul sănătăţii publice emite următorul ordin:  +  Articolul INormele metodologice pentru elaborarea bugetului de venituri şi cheltuieli al spitalului public, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii publice nr. 896/2006, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 676 din 7 august 2006, se modifică şi se completează după cum urmează:1. La litera o) a punctului 2.1, alineatul (2) se elimină.2. Alineatul (5) al punctului 2.1 va avea următorul cuprins:"(5) Cheltuielile spitalului se evidenţiază în macheta de buget pe structura clasificaţiei economice şi funcţionale pe total cheltuieli şi, separat, cheltuielile privind activitatea finanţată din venituri proprii (exclusiv subvenţiile), cheltuielile privind activităţile finanţate din sume de la bugetul de stat, bugetul local, bugetul constituit din contribuţiile instituite pentru producerea, importul şi publicitatea pentru produse din tutun şi alcool, precum şi, după caz, din alte surse de venituri a căror utilizare este stabilită prin lege."3. La punctul 2.2 alineatul (11), ultima propoziţie a literei c) va avea următorul cuprins:"[...] În cadrul cheltuielilor de capital se evidenţiază distinct cheltuielile din Fondul de dezvoltare al spitalului, în condiţiile prezentelor norme metodologice."4. La punctul 3, partea introductivă a alineatului (6) va avea următorul cuprins:"(6) Managerul spitalului definitivează proiectul bugetului pe total şi îl înaintează organului ierarhic superior, pentru aprobare. Pentru obţinerea aprobării organului ierarhic superior, spitalul prezintă următoarele documente:".5. La punctul 5 alineatul (1), litera e) va avea următorul cuprins:"e) cota-parte în procent de până la 5% din amortizarea calculată lunar pentru activele fixe, exclusiv clădirile, şi preliminată pe an se cuprinde în Bugetul fondului de dezvoltare al spitalului, potrivit anexei nr. 4a), cu condiţia păstrării echilibrului financiar.Calculul sumei constituite din amortizare se efectuează în baza datelor din Nota de calcul privind modul de constituire a cotei-părţi din amortizarea activelor fixe, cuprinsă în Fondul de dezvoltare al spitalului, potrivit anexei nr. 4b).Suma calculată se reţine din excedentul anului precedent."6. Alineatul (2) al punctului 5 va avea următorul cuprins:"(2) Evidenţa cheltuielilor din fondul de dezvoltare al spitalului se face pe subdiviziunile titlului 70 «Cheltuieli de capital» al Clasificaţiei indicatorilor privind finanţele publice, aprobat prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.954/2005."7. Alineatul (3) al punctului 5 se elimină.8. Alineatul (4) al punctului 5 va avea următorul cuprins:"(4) Sumele neutilizate la finele anului din fondul de dezvoltare al spitalului se reportează în anul următor, cu aceeaşi destinaţie."9. La punctul 5, după alineatul (4) se introduce un alineat nou, alineatul (5), cu următorul cuprins:"(5) Soldul contului de disponibil pentru fondul de dezvoltare se virează în contul 5041 deschis la unităţile Trezoreriei Statului."10. Anexa nr. 1 la normele metodologice se înlocuieşte cu anexa nr. 1 la prezentul ordin.11. Anexa nr. 4 la normele metodologice se înlocuieşte cu anexele nr. 2a) şi 2b) la prezentul ordin, care devin anexele nr. 4a) şi 4b) la normele metodologice.  +  Articolul IIDirecţiile din cadrul Ministerului Sănătăţii Publice, autorităţile de sănătate publică, precum şi unităţile sanitare publice vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.  +  Articolul IIIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.Ministrul sănătăţii publice,Gheorghe Eugen NicolăescuBucureşti, 7 martie 2007.Nr. 434.  +  Anexa 1 -------(Anexa nr. 1 la normele metodologice)------------------------------------
    *Font 9*
    INSTITUTIA SANITARA PUBLICA SE APROBA,
                                            ORDONATOR DE CREDITE IERARHIC SUPERIOR,
                                      BUGETUL DE VENITURI ŞI CHELTUIELI
                                                          pentru anul .........
                                                                                 mii lei
    Nr. crt Capi- tol Sub cap Pa ra gr af Denumirea Indicatorilor Pre- ve- deri anu- ale Tr. I Tr. II Tr. III Tr. IV
    A B C D E 1 2 3 4 5
    1 TOTAL VENITURI PROPRII
    2 I. VENITURI CURENTE
    3 C. VENITURI NEFISCALE
    4 30.1 C1 VENITURI DIN PROPRIETATE
    5 05 Venituri din concesiuni şi închirieri
    6 50 Alte venituri din proprietate
    7 C2 VANZARI DE BUNURI ŞI SERVICII
    8 33.1 VENITURI DIN PRESTARI DE SERVICII ŞI ALTE ACTIVITĂŢI
    9 08 Venituri din prestări de servicii
    10 16 Venituri din valorificarea produselor obtinute din activitatea proprie sau anexa
    11 20 Venituri din cercetare
    12 21 Venituri din contractele cu casele de asigurări de sănătate *)
    13 50 Alte venituri din prestări de servicii şi alte activităţi **)
    14 37.10 TRANSFERURI VOLUNTARE ALTELE DECAT SUBVENTIILE
    15 01 Donatii şi sponsorizari
    16 50 Alte transferuri voluntare
    17 05 Alte transferuri voluntare
    18 II. VENITURI DIN CAPITAL
    19 39.1 VENITUR DIN VALORIFICAREA UNOR BUNURI
    20 01 Venituri din valorificarea unor bunuri ale instituţiilor publice
    21 04 Venituri din privatizare
    22 50 Alte venituri din valorificarea unor bunuri
    23 IV. SUBVENTII
    24 42.10 Subventii de la bugetul de stat
    25 11 Subventii de la bugetul de stat pentru spitale
    26 Programe naţionale de sănătate
    27 Investitii, în condiţiile legii
    28 Reparatii capitale
    29 Acţiuni de sănătate
    30 Aparatura medicală şi echipamente de comunică- tii în urgenta
    31 Alte cheltuieli
    32 43.10 Subventii de la alte administratii
    33 9 Subventii pentru institutii publice - Sume alo- cate din bugetul constituit din contribuţiile pentru producerea, importul şi publicitatea pentru produse din tutun şi alcool
    34 Infrastructura sanitara
    35 Programe naţionale de sănătate
    36 10 Subventii de la bugetele locale pentru spitale
    37 Infrastructura sanitara
    38 Bunuri şi servicii
    39 Titlu Ar- ti- col A li ni at Denumirea indicatorilor
    40 II. TOTAL CHELTUIELI DIN VENITURI PROPRII (II.1+II.2+II.3+II+4)
    41 01. CHELTUIELI CURENTE
    42 10 TITLUL I CHELTUIELI DE PERSONAL
    43 01 Cheltuieli salariale în bani
    44 01 Salarii de baza
    45 02 Salarii de merit
    46 03 Indemnizatii de conducere
    47 04 Spor de vechime
    48 05 Sporuri pentru condiţii de muncă
    49 06 Alte sporuri
    50 07 Ore suplimentare
    51 08 Fond de premii
    52 09 Prima de vacanta
    53 10 Fond pentru posturi ocupate prin cumul
    54 11 Fond aferent platii cu ora
    55 12 Indemnizatii platite unor persoane din afara unităţii
    56 13 Indemnizatii de delegare
    57 14 Indemnizatii de detasare
    58 15 Alocatii pentru transportul la şi de la locul de muncă
    59 16 Alocatii pentru locuinte
    60 30 Alte drepturi salariale în bani
    61 02 Cheltuieli salariale în natura
    62 01 Tichete de masa
    63 02 Norme de hrana
    64 03 Uniforme şi echipament obligatoriu
    65 04 Locuinta de serviciu folosita de salariat şi familia sa
    66 05 Transportul la şi de la locul de muncă
    67 30 Alte drepturi salariale în natura
    68 03 Contribuţii
    69 01 Contribuţii pentru asigurări sociale de stat
    70 02 Contribuţii pentru asigurarile de şomaj
    71 03 Contribuţii pentru asigurarile sociale de sănătate
    72 04 Contribuţii de asigurări pt accidente de muncă şi boli profes.
    73 05 Prime de asigurare viaţa platite de angajator pentru angajaţi
    74 06 Contribuţii pentru concedii şi indemnizatii
    75 07 Contribuţii la Fondul de garantare a creanţelor salariale
    76 20 TITLUL II BUNURI ŞI SERVICII
    77 01 Bunuri şi servicii
    78 01 Furnituri de birou
    79 02 Materiale pentru curăţenie
    80 03 Iluminat, încălzit şi forta motrica
    81 04 Apa, canal şi salubritate
    82 05 Carburanti şi lubrifianti
    83 06 Piese de schimb
    84 07 Transport
    85 08 Posta, telecomunicatii, radio, tv, internet
    86 09 Materiale şi prestări de servicii cu caracter functional
    87 30 Alte bunuri şi servicii pentru întreţinere şi functionare
    88 02 Reparatii curente
    89 03 Hrana
    90 01 Hrana pentru oameni
    91 02 Hrana pentru animale
    92 04 Medicamente şi materiale sanitare
    93 01 Medicamente
    94 02 Materiale sanitare
    95 03 Reactivi
    96 04 Dezinfectanti
    97 05 Bunuri de natura obiectelor de inventar
    98 01 Uniforme şi echipament
    99 03 Lenjerie şi accesorii de pat
    100 30 Alte obiecte de inventar
    101 06 Deplasari, detasari, transferari
    102 01 Deplasari interne, detasari, transferari
    103 02 Deplasari în strainatate
    104 09 Materiale de laborator
    105 10 Cercetare-dezvoltare
    106 11 Cărţi, publicatii şi materiale documentare
    107 12 Consultanţă şi expertiza
    108 13 Pregatire profesionala
    109 14 Protectia muncii
    110 25 Cheltuieli judiciare şi extrajudiciare pentru interesele statului
    111 30 Alte cheltuieli
    112 01 Reclama şi publicitate
    113 03 Prime de asigurare non-viaţa
    114 04 Chirii
    115 09 Executarea silita a creanţelor bugetare
    116 30 Alte cheltuieli cu bunuri şi servicii
    117 30 TITLUL III DOBANZI
    118 03 Alte dobanzi
    119 05 Dobanzi la operaţiunile de leasing
    120 70 CHELTUIELI DE CAPITAL
    121 71 TITLUL X ACTIVE NEFINANCIARE
    122 01 Active fixe
    123 01 Constructii
    124 02 Masini, echipamente şi mijloace de transport
    125 03 Mobilier, aparatura birotica şi alte active corporale
    126 30 Alte active fixe
    127 71 03 Reparatii capitale aferente activelor fixe
    128 din Total Cheltuieli de capital, CHELTUIELI PENTRU FONDUL DE DEZVOLTARE
    129 71 01 02 Masini, echipamente şi mijloace de transport
    130 03 Mobilier, aparatura birotica şi alte active corporale
    131 30 Alte active fixe
    132 Din cheltuieli totale:
    133 Capi- tol Sub cap Pa ra gr af
    134 66.10 SĂNĂTATE
    135 04 Servicii medicale ambulator
    136 02 Asistenţa medicală pentru specialitati clinice
    137 50 Alte servicii medicale ambulatoriu
    138 05 Servicii de urgenta prespitalicesti şi transport sanitar
    139 06 Servicii medicale în unităţi sanitare cu paturi
    140 01 Spitale generale
    141 06 Sanatorii balneare şi de recuperare
    142 10 Cercetare aplicativa şi dezvoltare experimen- tala în sănătate
    143 50 Alte cheltuieli în domeniul sănătăţii
    144 01 Activităţi de ergoterapie în unităţi sanitare
    145 50 Alte institutii şi acţiuni sanitare
    146 II.1. CHELTUIELI DIN VENITURI PROPRII (altele decat subventiile)
    147 Titlu Ar- ti- col A li ni at Denumirea indicatorilor
    148 I.CHELTUIELI CURENTE
    149 10 TITLUL I CHELTUIELI DE PERSONAL
    150 01 Cheltuieli salariale în bani
    151 01 Salarii de baza
    152 02 Salarii de merit
    153 03 Indemnizatii de conducere
    154 04 Spor de vechime
    155 05 Sporuri pentru condiţii de muncă
    156 06 Alte sporuri
    157 07 Ore suplimentare
    158 08 Fond de premii
    159 09 Prima de vacanta
    160 10 Fond pentru posturi ocupate prin cumul
    161 11 Fond aferent platii cu ora
    162 12 Indemnizatii platite unor persoane din afara unităţii
    163 13 Indemnizatii de delegare
    164 14 Indemnizatii de detasare
    165 15 Alocatii pentru transportul la şi de la locul de muncă
    166 16 Alocatii pentru locuinte
    167 30 Alte drepturi salariale în bani
    168 02 Cheltuieli salariale în natura
    169 01 Tichete de masa
    170 02 Norme de hrana
    171 03 Uniforme şi echipament obligatoriu
    172 04 Locuinta de serviciu folosita de salariat şi familia sa
    173 05 Transportul la şi de la locul de muncă
    174 30 Alte drepturi salariale în natura
    175 03 Contribuţii
    176 01 Contribuţii pentru asigurări sociale de stat
    177 02 Contribuţii pentru asigurarile de şomaj
    178 03 Contribuţii pentru asigurarile sociale de sănătate
    179 04 Contribuţii de asigurări pt accidente de muncă şi boli profes.
    180 05 Prime de asigurare viaţa platite de angajator pentru angajaţi
    181 06 Contribuţii pentru concedii şi indemnizatii
    182 07 Contribuţii la Fondul de garantare a creanţelor salariale
    183 20 TITLUL BUNURI ŞI SERVICII
    184 01 Bunuri şi servicii
    185 01 Furnituri de birou
    186 02 Materiale pentru curăţenie
    187 03 Iluminat, încălzit şi forta motrica
    188 04 Apa, canal şi salubritate
    189 05 Carburanti şi lubrifianti
    190 06 Piese de schimb
    191 07 Transport
    192 08 Posta, telecomunicatii, radio, tv, internet
    193 09 Materiale şi prestări de servicii cu caracter functional
    194 30 Alte bunuri şi servicii pentru întreţinere şi functionare
    195 02 Reparatii curente
    196 03 Hrana
    197 01 Hrana pentru oameni
    198 02 Hrana pentru animale
    199 04 Medicamente şi materiale sanitare
    200 01 Medicamente
    201 02 Materiale sanitare
    202 03 Reactivi
    203 04 Dezinfectanti
    204 05 Bunuri de natura obiectelor de inventar
    205 01 Uniforme şi echipament
    206 02 Lenjerie şi accesorii de pat
    207 03 Alte obiecte de inventar
    208 06 Deplasari, detasari, transferari
    209 01 Deplasari interne, detasari, transferari
    210 02 Deplasari în strainatate
    211 09 Materiale de laborator
    212 10 Cercetare-dezvoltare
    213 11 Cărţi, publicatii şi materiale documentare
    214 12 Consultanţă şi expertiza
    215 13 Pregatire profesionala
    216 14 Protectia muncii
    217 25 Cheltuieli judiciare şi extrajudiciare pentru interesele statului
    218 30 Alte cheltuieli
    219 01 Reclama şi publicitate
    220 03 Prime de asigurare non-viaţa
    221 04 Chirii
    222 09 Executarea silita a creanţelor bugetare
    223 30 Alte cheltuieli cu bunuri şi servicii
    224 30 TITLUL III DOBANZI
    225 03 Alte dobanzi
    226 05 Dobanzi la operaţiunile de leasing
    227 70 CHELTUIELI DE CAPITAL
    228 71 TITLUL X ACTIVE NEFINANCIARE
    229 01 Active fixe
    230 01 Constructii
    231 02 Masini, echipamente şi mijloace de transport
    232 03 Mobilier, aparatura birotica şi alte active corporale
    233 30 Alte active fixe
    234 03 Reparatii capitale aferente activelor fixe
    235 din care, CHELTUIELI PENTRU FONDUL DE DEZVOLTARE
    236 71 01 02 Masini, echipamente şi mijloace de transport
    237 03 Mobilier, aparatura birotica şi alte active corporale
    238 30 Alte active fixe
    239 DIN CHELTUIELI TOTALE:
    240 Capi- tol Sub cap Pa ra gr af
    241 66.10 SĂNĂTATE
    242 04 Servicii medicale ambulator
    243 02 Asistenţa medicală pentru specialitati clinice
    244 50 Alte servicii medicale ambulatorii
    245 05 Servicii de urgenta prespitalicesti şi transport sanitar
    246 06 Asistenţa medicală în unităţi sanitare cu paturi
    247 01 Spitale generale
    248 06 Sanatorii balneare şi de recuperare
    249 10 Cercetare aplicativa şi dezvoltare experimen- tala în sănătate
    250 50 Alte cheltuieli în domeniul sănătăţii
    251 01 Activităţi de ergoterapie în unităţi medico- sanitare
    252 50 Alte institutii şi acţiuni sanitare
    253 II.2.CHELTUIELI DIN SUBVENTII DE LA BUGETUL DE STAT***)
    254 Titlu Ar- ti- col A li ni at
    255 01. CHELTUIELI CURENTE
    256 10 TITLUL I CHELTUIELI DE PERSONAL
    257 20 TITLUL II BUNURI ŞI SERVICII
    258 70 TITLUL 70 CHELTUIELI DE CAPITAL
    259 Capi- tol Sub cap Pa ra gr af
    260 DIN CHELTUIELI TOTALE:
    261 SĂNĂTATE
    262 04 Servicii medicale ambulator
    263 02 Asistenţa medicală pentru specialitati clinice
    264 50 Alte servicii medicale ambulatorii
    265 05 Servicii de urgenta prespitalicesti şi transport sanitar
    266 06 Asistenţa medicală în unităţi sanitare cu paturi
    267 01 Spitale generale
    268 06 Sanatorii balneare şi de recuperare
    269 II.3. CHELTUIELI DIN SUBVENTII DE LA BUGETUL LOCAL***)
    270 Titlu Ar- ti- col A li ni at
    271 01. CHELTUIELI CURENTE
    272 10 TITLUL I CHELTUIELI DE PERSONAL
    273 20 TITLUL II BUNURI ŞI SERVICII
    274 71 TITLUL 70 CHELTUIELI DE CAPITAL
    275 Din cheltuieli totale:
    276 Capi- tol Sub cap Pa ra gr af
    277 SĂNĂTATE
    278 04 Servicii medicale ambulator
    279 02 Asistenţa medicală pentru specialitati clinice
    280 50 Alte servicii medicale ambulatorii
    281 05 Servicii de urgenta prespitalicesti şi transport sanitar
    282 06 Asistenţa medicală în unităţi sanitare cu paturi
    283 01 Spitale generale
    284 06 Sanatorii balneare şi de recuperare
    285 II.4. CHELTUIELI DIN SUME ALOCATE DIN BUGETUL CONSTITUIT DIN CONTRIBUTIILE CU PRODUCEREA, IMPORTUL ŞI PUBLICITATEA PENTRU PRODUSE DIN TUTUN ŞI ALCOOL***)
    286 01. CHELTUIELI CURENTE
    287 10 TITLUL I CHELTUIELI DE PERSONAL
    288 20 TITLUL II BUNURI ŞI SERVICII
    289 71 TITLUL 70 CHELTUIELI DE CAPITAL
    290 Din cheltuieli totale:
    291 Capi- tol Sub cap Pa ra gr af
    292 SĂNĂTATE
    293 04 Servicii medicale ambulator
    294 02 Asistenţa medicală pentru specialitati clinice
    295 50 Alte servicii medicale ambulatorii
    296 05 Servicii de urgenta prespitalicesti şi transport sanitar
    297 06 Asistenţa medicală în unităţi sanitare cu paturi
    298 01 Spitale generale
    299 06 Sanatorii balneare şi de recuperare
    300 Excedent din anul curent
    301 Deficit din anul curent
    302 Excedent din anul precedent
    -----
      *) se includ şi actele aditionale la contractele incheiate cu casele
         de asigurări de sănătate
     **) se detaliaza pe surse
    ***) se detaliaza pe structura clasificaţiei bugetare
    NotaVeniturile din cercetare sunt cele prevăzute în contracte cu terte persoane fizice şi juridice, conform legii;Sumele aferente programelor de sănătate se defalca pe fiecare program, subprogram sau actiune sanitara conform clasificaţiei bugetare;   Conducatorul institutiei, Conducatorul compartimentului                                                   financiar-contabil,
     +  Anexa 2a) ---------(Anexa nr. 4 a) la normele metodologice)---------------------------------------
    *Font 9*
      INSTITUTIA SANITARA PUBLICA SE APROBA
                                      ORDONATOR DE CREDITE IERARHIC SUPERIOR,
                    BUGETUL FONDULUI DE DEZVOLTARE AL SPITALULUI
                                      pentru anul ......
                                                                                 mii lei
    Nr. Capi- tol Sub cap Pa ra gr af Denumirea indicatorilor Pre- ve- deri anu- ale Tr. I Tr. II Tr. III Tr. IV
    A B C D E 1 2 3 4 5
    1 TOTAL VENITURI
    2 30.10 05 Sume rezultate din închirieri
    3 37.10 01 Sponsorizari cu destinaţia "dezvoltare"
    4 39.10 50 Sume din valorificarea bunurilor disponibile şi casate
    5 O cota de până la 5% din amortizarea calculată lunar
    6 O cota de 20% din excedentul bugetului
    7 Titlu Ar- ti- col A li ni at Denumirea indicatorilor
    8 II. TOTAL CHELTUIELI
    9 70 CHELTUIELI DE CAPITAL
    10 71 ACTIVE NEFINANCIARE
    11 71 01 Active fixe
    12 02 Masini echipamente şi mijloace de transport
    13 03 Mobilier, aparatura birotica şi alte active corporale
    14 30 Alte active fixe
    15 Excedent din anul precedent
    Notă: Se întocmeşte numai de unitatile sanitare cu paturi    Conducatorul institutiei, Conducatorul compartimentului,                                         financiar-contabil,
     +  Anexa 2b) ---------(Anexa nr. 4 b) la normele metodologice)----------------------------------------INSTITUTIA SANITARA PUBLICANOTA DE CALCULprivind modul de constituire a cotei - părţi dinamortizarea activelor fixe, cuprinsa în Fondul dedezvoltare al spitalului
                                                              - mii lei -
    Nr. crt. Indicatori Suma
    1 Amortizarea medie lunara din anul precedent
    2 Cota de 5% din amortizarea medie lunara din anul precedent pentru constituirea Fondului de dezvoltare al spitalului
    3 Suma anuală a cotei de 5% din amortizarea medie lunara a anului precedent (rd.2x12)
    4 Excedent al anului precedent în contul 5041" Disponibil din activitatea sanitara conform Legii nr. 145/1997"
    5 Cota de 20% din excedent pentru constituirea Fondului de dezvoltare al spitalului
    6 Suma anuală în limita cotei de până la 5% din amortizarea medie lunara a anului precedent cu menţinerea echilibrului bugetar
    7 Suma rămasă neutilizata care se raporteaza în anul următor potrivit legii (rd.4 -rd.5 -rd.6)
     Conducatorul institutiei,
                                    Conducatorul compartimentului
                                        financiar-contabil,
    -------