METODOLOGIE din 2 aprilie 2007pentru urmărirea realizării de către operatorii economici a obiectivelor prevăzute la art. 15 alin. (1) şi (2) din Hotărârea Guvernului nr. 2.406/2004 privind gestionarea vehiculelor scoase din uz
EMITENT
  • MINISTERUL MEDIULUI ŞI GOSPODĂRIRII APELOR
  • Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 252 din 16 aprilie 2007



    1. În scopul monitorizării atingerii obiectivelor prevăzute la art. 15 alin. (1) şi (2) din Hotărârea Guvernului nr. 2.406/2004 privind gestionarea vehiculelor scoase din uz, cu modificările şi completările ulterioare, operatorii economici trebuie să completeze formularele din anexa nr. 2 la hotărâre, pentru vehicule scoase din uz începând cu data de 1 ianuarie 2006.2. Stocurile de vehicule scoase din uz, existente pe teritoriul României înainte de 1 ianuarie 2006, trebuie tratate în conformitate cu celelalte prevederi ale Hotărârii Guvernului nr. 2.406/2004, cu modificările şi completările ulterioare, dar nu intră în calculul obiectivelor prevăzute la art. 15 alin. (1) şi (2) din respectiva hotărâre.3. În vederea verificării corectitudinii datelor prevăzute în anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 2.406/2004, cu modificările şi completările ulterioare, operatorii economici au obligaţia de a pune la dispoziţia autorităţilor teritoriale pentru protecţia mediului informaţii privind stocurile existente, potrivit formularelor din anexa nr. 1 la prezenta metodologie. Aceste formulare trebuie completate pentru anul precedent şi transmise autorităţilor teritoriale pentru protecţia mediului până la data de 15 martie a anului în curs.4. În cazul în care la completarea formularelor din anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 2.406/2004, cu modificările şi completările ulterioare, se foloseşte estimarea conţinutului de metal prevăzută la art. 15 alin. (6^1) din hotărâre, se utilizează următoarele valori: a) masa medie estimată a vehiculului scos din uz (Wi) este de 830 kg; b) conţinutul de metal estimat [c(m)] al unui vehicul scos din uz, conform art. 15 alin. (6^2) din Hotărârea Guvernului nr. 2.406/2004, cu modificările şi completările ulterioare, este de 75% din masa medie estimată a vehiculului scos din uz; c) procentul de reutilizare a componentelor nemetalice (u) este de 3,4%; d) procentul de reciclare a lichidelor [r(l)] este de 0,7%; e) procentul de valorificare energetică a lichidelor [v(l)] este de 1%; f) procentul de reciclare a anvelopelor [r(a)] este de 1,2%; g) procentul de valorificare energetică a anvelopelor (v^a) este de 2,4%; h) procentul de reciclare al sticlei [r(s)] este de 1,4%.5. Formularele din anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 2.406/2004, cu modificările şi completările ulterioare, se completează conform instrucţiunilor prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta metodologie.6. Valorile de la pct. 4 se actualizează prin ordin al ministrului mediului şi gospodăririi apelor, în termen de 14 luni de la publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, a prezentului ordin.  +  Anexa 1 la metodologieEVIDENŢAvehiculelor scoase din uz şi a stocurilor demateriale şi componente provenite din tratarea acestora1. Vehicule scoase din uz care au fost înmatriculate în România, pentru care s-a emis certificat de distrugere şi care au fost tratate sau se află pe stoc la sfârşitul anului pentru care se face raportarea
    Categoria vehiculului (M1 sau N1) *1) Marca*1) Anul fabricaţiei (înainte de 1980 sau după 1980) Masa proprie a vehiculu- lui (tone)*1) Colectate (bucăţi) Tratate (bucăţi) W(T) Stoc (bucăţi) *2)
    Total - -
    ------*1) Datele se completează conform cărţii de identitate a vehiculului.*2) Stoc existent la sfârşitul anului pentru care se face raportarea. La 1 ianuarie 2007 stocul este cel de la 31 decembrie 2006.2. Stocuri de materiale provenite de la depoluarea şi dezmembrarea vehiculelor scoase din uz (în tone)
    Stocuri de materiale de la depoluare şi dezmembrare **) Pentru reutilizare [S*)A] Pentru reciclare [S*)B1] Pentru valorificare energetică [S*)C1] Pentru valorificare totală [S*)D1 = S*) B1 + S*)C1] Pentru eliminare S*)E1
    Baterii
    Lichide (exclu- zând combusti- bilul)
    Filtre de ulei
    Alte materiale de la depoluare (excluzând combustibilul)
    Catalizatori
    Componente metalice
    Anvelope
    Componente mari de plastic
    Sticlă
    Alte materiale provenite de la dezmembrare
    Total
    3. Stocuri de materiale provenite de la tocarea/mărunţirea vehiculelor scoase din uz (în tone pe an)
    Stocuri de materiale de la tocare/ mărunţire**) Pentru reciclare [S*)B2] Pentru valorificare energetică [S*)C2] Pentru valorificare totală [S*)D2= S*)B2 + S*)C2] Pentru eliminare S*)E2
    Materiale feroase (oţel)
    Materiale neferoase (aluminiu, cupru, zinc, plumb, etc.)
    Fracţie uşoară rezultată în urma tocării/ mărunţirii
    Altele
    Total
    ------S*) = stoc Notă **) Se vor utiliza, acolo unde este posibil, codurile conform Hotărârii Guvernului nr. 856/2002 privind evidenţa gestiunii deşeurilor şi pentru aprobarea listei cuprinzând deşeurile, inclusiv deşeurile periculoase.
     +  Anexa 2 la metodologieINSTRUCŢIUNIde completare a formularelor prevăzute înanexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 2.406/2004privind gestionarea vehiculelor scoase din uz
    Materiale de la depoluare şi dezmembrare*) Reutilizare (A) Reciclare (B1) Valorificare energetică (C1) Valorificare totală (D1 = B1+C1) Eliminare E1
    Baterii
    Lichide (exclu- zând combusti- bilul)
    Filtre de ulei
    Alte materiale de la depoluare (excluzând combustibilul)
    Catalizatori
    Componente metalice
    Anvelope
    Componente mari de plastic
    Sticlă
    Alte materiale provenite de la dezmembrare
    Total u x W(i) x W(T) [r(l)+r(a)+ r(s)] x W(i) x W(T) [v(l)+v(a)]x x W(i) x W(T) [r(l)+r(a)+ +r(s)+v(l)+ +v(a)] x W(i) x W(T)
    W(i) = masa individuală a vehiculului, definită ca masa medie la gol a vehiculului;W(T) = numărul total de vehicule scoase din uz tratate.2. Materiale provenite de la tocarea/mărunţirea vehiculelor scoase din uz (în tone pe an)
    Materiale de la tocare/ mărunţire*) Reciclare (B2) Valorificare energetică (C2) Valorificare totală (D2 = B2 + C2) Eliminare E2
    Materiale feroase (oţel) c(m) x W(i) x [W(T) - EXP] - c(m) x W(i) x [W(T) - EXP] -
    Materiale neferoase (aluminiu, cupru, zinc, plumb, etc.) incluse în c(m) - incluse în c(m)
    Fracţie uşoară rezultată în urma tocării/ mărunţirii - V(fu) - E(fu)
    Altele
    Total c(m) x W(i) x [W(T) - EXP] - V(fu) c(m) x W(i) x [W(T) - EXP] + V(fu) E(fu)
    EXP = numărul vehiculelor scoase din uz exportate;V fu = masa fracţiei uşoare valorificată energetic;E fu = masa fracţiei uşoare eliminate.------- Notă *) Se vor utiliza, acolo unde este posibil, codurile conform Hotărârii Guvernului nr. 856/2002 privind evidenţa gestiunii deşeurilor şi pentru aprobarea listei cuprinzând deşeurile, inclusiv deşeurile periculoase.3. Monitorizarea vehiculelor scoase din uz (părţilor vehiculelor scoase din uz) exportate pentru tratare (în tone pe an)
    Masa totală a vehiculelor care sunt exportate pentru fiecare ţară*) Totalul vehiculelor scoase din uz (părţilor vehicule- lor scoase din uz) exportate care au fost reciclate (F1) Total vehiculelor scoase din uz (părţilor vehicule- lor scoase din uz) exportate care au fost valorificate energetic (F2) Totalul vehiculelor scoase din uz (părţilor vehicule- lor scoase din uz) exportate care au fost eliminate (F3)
    EXP x W(i) c(m) x EXP x W(i) + R(exp) V(exp) F3
    R exp = masa materialelor nemetalice exportate pentru reciclare;V exp = masa materialelor nemetalice exportate pentru valorificare energetică.------- Notă *) Se vor utiliza, acolo unde este posibil, codurile conform Hotărârii Guvernului nr. 856/2002 privind evidenţa gestiunii deşeurilor şi pentru aprobarea listei cuprinzând deşeurile, inclusiv deşeurile periculoase.4. Monitorizarea cantităţii totale de materiale reutilizate, reciclate, valorificate (în tone pe an)
    Reutilizare (A) Total reciclare (B1+B2+F1) Total valorificare (D1+D2+F2) Total reutili- zare şi reci- clare (X1=A+B1+B2+F2) Total reutili- zare şi valo- rificare (X2=A+D1+D2+F2)
    W(T)(numărul total de vehicule scoase din uz tratate) = ... % %
    W1 (masa totală a vehiculelor tratate) = W(T) x W(i) = 0,83 W(T) X1/W1 X2/W1
    -------