REGULAMENT din 19 martie 2007de organizare şi funcţionare a Autorităţii Electorale Permanente
EMITENT
  • BIROURILE PERMANENTE ALE CAMEREI DEPUTAŢILOR ŞI SENATULUI
  • Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 196 din 21 martie 2007



     +  Capitolul I Dispoziţii generale  +  Articolul 1 (1) Autoritatea Electorală Permanentă este o instituţie publică administrativă autonomă, cu personalitate juridică. (2) Autoritatea Electorală Permanentă, denumită în continuare Autoritate, are sediul în municipiul Bucureşti, bd. Octavian Goga nr. 2, sectorul 3.  +  Articolul 2 (1) Autoritatea are competenţă generală şi exclusivă în domeniul electoral, în intervalul dintre două perioade electorale. În perioadele electorale, sprijină activitatea şi buna funcţionare a Biroului Electoral Central şi a celorlalte birouri electorale de circumscripţie. (2) Autoritatea asigură aplicarea unitară, la nivel naţional, în intervalul dintre două perioade electorale, a dispoziţiilor legale privind organizarea alegerilor şi a altor consultări electorale cu caracter naţional sau local; urmăreşte şi sprijină dotarea secţiilor de votare cu logistică modernă, necesară procesului electoral; pregăteşte specialişti în materie electorală; sprijină acţiunea de întocmire şi actualizare a listelor electorale permanente, precum şi întocmirea şi eliberarea cărţilor de alegător; asigură popularizarea şi cunoaşterea de către alegători a procedurilor electorale specifice; stabileşte subvenţiile de la bugetul de stat, cuvenite partidelor politice; exercită controlul cu privire la finanţarea partidelor politice şi a campaniilor electorale.  +  Articolul 3Autoritatea, ca instituţie administrativă autonomă, îndeplineşte următoarele funcţii: a) de strategie, prin care se asigură stabilirea obiectivelor sectoriale din domeniul său de activitate; b) de reglementare, prin care se asigură elaborarea şi supunerea spre aprobare a cadrului normativ necesar realizării atribuţiilor strategice în materie electorală, precum şi elaborarea şi aprobarea de normative şi prescripţii tehnice, obligatorii pentru toate organismele şi autorităţile cu atribuţii electorale; c) de reprezentare, pe plan intern şi extern, a statului român, în materie electorală; d) de autoritate de stat, prin care se realizează urmărirea şi asigurarea aplicării pe întreg cuprinsul ţării a reglementărilor specifice sistemului electoral, precum şi a celor stabilite pentru modernizarea şi conectarea acestora la sistemele electorale din ţările Uniunii Europene; e) de îndrumare, sprijin şi control al autorităţilor administraţiei publice locale şi al aparatului propriu al acestora în domeniul organizării consultărilor electorale.  +  Articolul 4 (1) Pentru îndeplinirea atribuţiilor ce-i revin potrivit legii, Autoritatea are un aparat propriu, care este organizat în compartimente de specialitate. (2) Prin aparatul propriu, Autoritatea asigură la nivel naţional: a) aplicarea unitară, între două perioade electorale, a dispoziţiilor legale privind organizarea alegerilor; b) sprijinirea autorităţilor publice centrale şi locale în îndeplinirea atribuţiilor ce le revin în domeniul organizării procesului electoral; c) sprijinirea autorităţilor administraţiei publice locale în obţinerea de fonduri necesare asigurării logisticii specifice organizării proceselor electorale; d) alocarea subvenţiei de stat pentru partidele politice; e) controlul finanţării partidelor politice; f) controlul finanţării campaniilor electorale. (3) În perioadele electorale, o parte a aparatului de specialitate al Autorităţii asigură personalul tehnic auxiliar necesar desfăşurării activităţii la Biroul Electoral Central şi la birourile electorale de circumscripţie.  +  Capitolul II Conducerea Autorităţii  +  Articolul 5 (1) Autoritatea este condusă de un preşedinte cu rang de ministru, ajutat de 2 vicepreşedinţi cu rang de secretar de stat, precum şi de un secretar general. (2) Preşedintele împreună cu vicepreşedinţii şi secretarul general formează Colegiul consultativ. (3) Colegiul consultativ se întruneşte lunar şi ori de câte ori este necesar, la convocarea preşedintelui. (4) La lucrările Colegiului consultativ pot fi invitate persoane care deţin funcţii de conducere în cadrul aparatului propriu sau în cadrul filialelor regionale, precum şi alte persoane a căror prezenţă este socotită necesară. (5) Pentru ducerea la îndeplinire a atribuţiilor Autorităţii, Colegiul consultativ dezbate hotărâri, instrucţiuni şi decizii, care se semnează de preşedinte şi se contrasemnează de vicepreşedinţi. (6) Colegiul consultativ poate dezbate şi alte probleme de importanţă deosebită pentru sistemul electoral românesc şi pentru buna funcţionare a instituţiei.  +  Articolul 6Preşedintele Autorităţii angajează patrimonial Autoritatea în relaţia cu Preşedinţia, Parlamentul, Guvernul, cu celelalte ministere, instituţii, organisme şi organizaţii, precum şi cu persoanele fizice şi juridice din ţară şi din străinătate.  +  Articolul 7Preşedintele Autorităţii îşi exercită autoritatea şi competenţa prevăzute de lege, având următoarele atribuţii: a) prezintă celor două Camere ale Parlamentului rapoarte, anual sau la cererea acestora; b) are calitatea de ordonator principal de credite; c) aprobă bugetul anual al Autorităţii; d) aprobă planul anual de investiţii al Autorităţii şi programul de achiziţii publice; e) aprobă statul de funcţii şi fişa postului pentru personalul din instituţie; f) aprobă organizarea concursurilor pentru ocuparea posturilor din cadrul instituţiei; g) numeşte, promovează şi eliberează din funcţie personalul, potrivit dispoziţiilor legale; h) aprobă trecerea personalului dintr-un compartiment în altul; i) semnează corespondenţa purtată cu conducătorii autorităţilor similare din străinătate, precum şi ai altor instituţii sau organizaţii internaţionale; j) aprobă deplasările personalului în străinătate; k) aprobă, îndrumă şi coordonează programul de pregătire şi formare profesională a personalului de specialitate; l) poate delega, în condiţiile legii, o parte din atribuţiile sale; m) aprobă planul de relaţii externe al Autorităţii; n) stabileşte şi aprobă programul de audienţe; o) exercită orice alte atribuţii care îi revin potrivit legii.  +  Articolul 8În exercitarea atribuţiilor legate de activitatea internă a autorităţii, preşedintele emite ordine.  +  Articolul 9În lipsa preşedintelui, atribuţiile acestuia sunt îndeplinite de unul dintre vicepreşedinţi, stabilit prin ordin.  +  Articolul 10Vicepreşedinţii coordonează domeniile de activitate stabilite prin ordin al preşedintelui Autorităţii. Compartimentele aflate în coordonarea vicepreşedinţilor şi a secretarului general îşi desfăşoară activitatea sub îndrumarea nemijlocită a coordonatorilor.  +  Articolul 11 (1) Secretarul general al Autorităţii face parte din categoria înalţilor funcţionari publici. Secretarul general este numit în funcţie prin decizie a prim-ministrului şi este asimilat, inclusiv sub aspectul salarizării, secretarilor generali ai celor două Camere ale Parlamentului. (2) Secretarul general al Autorităţii îndeplineşte atribuţiile stabilite de art. 49 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului şi a ministerelor, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi următoarele atribuţii specifice: a) conduce aparatul de specialitate al Autorităţii; b) urmăreşte respectarea prevederilor legale cu privire la managementul resurselor umane; c) organizează activitatea de dotare administrativă şi întreţinerea clădirii şi a celorlalte bunuri aflate în dotarea Autorităţii; d) stabileşte măsurile necesare pentru paza şi folosirea sediului instituţiei; e) organizează activităţi de prevenire şi stingere a incendiilor şi de protecţie a muncii; f) dispune măsurile necesare şi asigură inventarierea anuală a bunurilor aflate în dotarea Autorităţii; prezintă anual Colegiului consultativ un raport asupra situaţiei bunurilor din dotare; g) asigură elaborarea şi supunerea spre aprobare Colegiului consultativ a regulamentului de ordine interioară, precum şi a altor regulamente necesare desfăşurării normale a activităţii; h) îndeplineşte atribuţiile de ordonator principal de credite, potrivit delegării date, prin ordin, de preşedinte.  +  Capitolul III Organizarea şi funcţionarea aparatului propriu al Autorităţii  +  Secţiunea 1 Structura organizatorică a aparatului propriu  +  Articolul 12Aparatul propriu al Autorităţii are următoarea structură organizatorică: a) în cadrul aparatului central:1. cabinetele demnitarilor;2. Biroul de audit public intern;3. Secretariatul general (la nivel de serviciu);4. Departamentul de control al finanţării partidelor politice şi a campaniilor electorale;5. Direcţia logistică electorală;6. Direcţia legislaţie şi legătura cu Parlamentul;7. Direcţia studii, documentare şi monitorizarea procesului electoral;8. Direcţia îndrumare, control şi coordonarea filialelor regionale;9. Direcţia buget-finanţe, contabilitate şi resurse umane;10. Serviciul relaţii externe;11. Serviciul informatică;12. Serviciul alocare subvenţii;13. Serviciul comunicare şi relaţii publice;14. Serviciul relaţii de protocol şi administrativ;15. Biroul juridic-contencios. b) în teritoriu:- filiale regionale.  +  Articolul 13 (1) Structura organizatorică a Autorităţii este prevăzută în anexa nr. 1. (2) În cadrul structurii organizatorice, prin ordin al preşedintelui, se pot înfiinţa servicii, birouri şi alte compartimente sau comisii cu activitate temporară, stabilind numărul posturilor şi atribuţiile, în raport cu necesarul şi competenţa Autorităţii, potrivit legii. (3) La stabilirea structurii organizatorice, în condiţiile alin. (2), nu se aplică prevederile alin. (2) al art. XVI din Legea nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnităţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei, cu modificările şi completările ulterioare. (4) Autoritatea poate avea filiale regionale în fiecare dintre regiunile de dezvoltare, potrivit Legii nr. 373/2004 pentru alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului, cu modificările şi completările ulterioare. Arondarea judeţelor şi a municipiului Bucureşti la filialele regionale este prevăzută în anexa nr. 2. (5) La organizarea şi funcţionarea aparatului propriu, nu se aplică prevederile art. XVI din titlul III al cărţii a II-a din Legea nr. 161/2003, cu modificările şi completările ulterioare.  +  Secţiunea a 2-a Atribuţiile compartimentelor din cadrul aparatului propriu1. Cabinetele demnitarilor  +  Articolul 14 (1) În cadrul Autorităţii este organizat şi funcţionează cabinetul preşedintelui, care este format din cel mult 3 posturi. Cabinetul preşedintelui este încadrat cu personal angajat prin contract individual de muncă, pe durată determinată. (2) Vicepreşedinţii vor avea câte un cabinet format din cel mult două posturi. (3) Angajarea personalului din cadrul cabinetelor, precum şi atribuţiile acestuia se fac, respectiv se stabilesc, de preşedinte, respectiv de către vicepreşedinţi.2. Biroul de audit public intern  +  Articolul 15 (1) Activitatea de audit public intern este organizată şi se desfăşoară în directa subordonare a preşedintelui Autorităţii, potrivit legii. (2) Biroul de audit public intern funcţionează potrivit Legii nr. 672/2002 privind auditul public intern, cu modificările şi completările ulterioare, şi are următoarele atribuţii: a) elaborează norme metodologice specifice Autorităţii, cu avizul UCAAPI; b) elaborează proiectul planului anual de audit public intern, care este aprobat de preşedintele Autorităţii; c) efectuează activităţi de audit public intern pentru a evalua dacă sistemele de management financiar şi control ale Autorităţii sunt transparente şi sunt conforme cu normele de legalitate, regularitate, economicitate, eficienţă şi eficacitate; d) elaborează raportul anual al activităţii de audit public intern; în cazul identificării unor nereguli, acestea sunt aduse de îndată la cunoştinţa preşedintelui Autorităţii; (3) Biroul de audit public intern îndeplineşte şi alte însărcinări stabilite de lege, de prezentul regulament şi de preşedintele Autorităţii.3. Secretariatul general  +  Articolul 16Secretariatul general al Autorităţii este organizat la nivel de serviciu şi este coordonat de secretarul general.  +  Articolul 17 (1) Secretariatul general îndeplineşte următoarele atribuţii: a) primeşte şi înregistrează corespondenţa adresată Autorităţii; b) predă, pe bază de condică, corespondenţa adresată preşedintelui, vicepreşedinţilor şi compartimentelor Autorităţii; c) transmite, prin poştă sau curier, corespondenţa sau documentele adresate altor instituţii; d) asigură constituirea arhivei curente, potrivit legii; e) primeşte şi pune la dispoziţia membrilor Colegiului consultativ al Autorităţii documente necesare desfăşurării şedinţelor acestuia; f) asigură înregistrarea dezbaterilor din cadrul Colegiului consultativ. (2) Secretariatul general îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de prezentul regulament ori încredinţate de secretarul general.4. Biroul juridic - contencios  +  Articolul 18 (1) Biroul juridic - contencios funcţionează în subordinea secretarului general al Autorităţii şi îndeplineşte următoarele atribuţii principale: a) reprezintă Autoritatea la instanţele judecătoreşti, la organele de urmărire penală, precum şi la toate autorităţile şi organele administrative cu atribuţii jurisdicţionale; b) avizează, pentru legalitate, documentele interne, conform legii; c) susţine drepturile şi interesele legitime ale Autorităţii în faţa altor autorităţi şi instituţii publice; d) asigură consultanţă şi asistenţă juridică, la cerere, compartimentelor din cadrul Autorităţii şi filialelor regionale; e) soluţionează cereri cu caracter juridic. (2) Biroul juridic - contencios îndeplineşte şi alte atribuţii şi însărcinări stabilite de lege, de prezentul regulament şi de preşedintele Autorităţii.5. Departamentul de control al finanţării partidelor politice şi a campaniilor electorale  +  Articolul 19 (1) Departamentul de control al finanţării partidelor politice şi a campaniilor electorale are următoarele atribuţii principale: a) elaborează planul anual privind controlul finanţării partidelor politice şi a campaniilor electorale care este dezbătut de Colegiul consultativ şi aprobat de preşedintele Autorităţii; b) realizează controale potrivit obiectivelor din planul anual de control; c) realizează controale când există suspiciuni de încălcare a prevederilor legale privind finanţarea partidelor politice, pe baza sesizărilor sau din oficiu; d) publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi pe pagina de internet a Autorităţii rezultatele fiecărui control; e) propune sancţiunile ce urmează să fie aplicate în urma constatării unor încălcări ale legii, care se dezbat în Colegiul consultativ şi se aprobă de preşedintele Autorităţii; f) elaborează propuneri privind suspendarea temporară a acordării subvenţiei de la bugetul de stat; g) înregistrează şi păstrează evidenţa mandatarilor financiari ai partidelor politice sau candidaţilor independenţi; h) păstrează declaraţiile partidelor şi alianţelor politice, precum şi ale candidaţilor independenţi privind cheltuielile referitoare la realizarea materialelor de propagandă electorale produse, defalcate pe categorii; i) păstrează declaraţiile conducerilor partidelor, ale organizaţiilor judeţene sau, după caz, ale candidaţilor independenţi referitoare la respectarea plafoanelor de cheltuieli pentru campania electorală; j) păstrează registrul fiscal al partidelor politice, al alianţelor politice şi al candidaţilor independenţi; k) elaborează normele metodologice de aplicare a legii finanţării activităţii partidelor politice şi a campaniilor electorale, împreună cu Direcţia buget-finanţe, contabilitate, alocarea subvenţiilor şi resurse umane; l) elaborează propuneri privind îmbunătăţirea activităţii de control al finanţării partidelor politice şi a campaniilor electorale; m) realizează acţiuni de îndrumare a partidelor politice sau a candidaţilor independenţi privind legalitatea finanţării. (2) Departamentul de control al finanţării partidelor politice şi a campaniilor electorale îndeplineşte şi alte atribuţii şi însărcinări stabilite de lege, de prezentul regulament şi de preşedintele Autorităţii.6. Direcţia logistică electorală  +  Articolul 20 (1) Direcţia logistică electorală are următoarele atribuţii principale: a) elaborează propuneri pentru asigurarea logisticii necesare desfăşurării în bune condiţii a alegerilor; urmăreşte modul de aplicare în teritoriu, de către autorităţile administraţiei publice locale, inclusiv de către prefecţi, a măsurilor stabilite în acest domeniu; b) ţine evidenţa localurilor secţiilor de votare şi a sediilor birourilor electorale; c) elaborează propuneri privind confecţionarea cabinelor de vot, a urnelor tipizate şi a recipientelor pentru transportul buletinelor de vot; urmăreşte şi controlează modul de realizare a acestora de către autorităţile administraţiei publice locale, precum şi de păstrare a acestora în condiţii corespunzătoare pentru a putea fi utilizate în mod repetat; d) asigură elaborarea unor proiecte-tip pentru logistica necesară derulării votării; urmăreşte aplicarea şi respectarea acestora de către autorităţile administraţiei publice locale; e) elaborează, împreună cu serviciile specializate, sisteme moderne de protecţie a secţiilor de votare, a buletinelor de vot şi a celorlalte documente specifice; f) realizează propunerile şi măsurile de stabilire a locaţiilor secţiilor de votare şi a sediilor birourilor circumscripţiilor electorale; g) urmăreşte asigurarea din timp a dotărilor specifice secţiilor de votare: urne şi cabine tipizate, ştampile, tuşiere, recipiente pentru transportul buletinelor de vot şi altele asemenea; h) centralizează necesarul cheltuielilor logistice şi de personal pentru proiectul de buget al procesului electoral şi le prezintă Direcţiei buget-finanţe, contabilitate şi resurse umane; i) urmăreşte modul de obţinere eşalonată a fondurilor necesare pentru asigurarea logisticii; j) elaborează şi derulează programe de formare în domeniul logisticii. (2) Direcţia logistică electorală îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite de lege, de prezentul regulament sau de preşedintele instituţiei.7. Direcţia legislaţie şi legătura cu Parlamentul  +  Articolul 21 (1) Direcţia legislaţie şi legătura cu Parlamentul are următoarele atribuţii principale: a) urmăreşte, în limita competenţelor sale, aplicarea unitară a dispoziţiilor legale referitoare la organizarea şi desfăşurarea alegerilor şi a celorlalte consultări electorale; b) elaborează proiecte de acte normative pentru îmbunătăţirea, perfecţionarea şi armonizarea cu acquis-ul comunitar, a cadrului legislativ electoral românesc; c) asigură transparenţa decizională în cadrul instituţiei, prin supunerea dezbaterii publice a proiectelor de acte normative; d) urmăreşte transmiterea spre avizare şi avizarea de către ministere şi alte autorităţi a proiectelor de lege iniţiate de Autoritate şi trecerea acestora prin fazele procedurii legislative, până la promulgarea legii şi publicarea acesteia în Monitorul Oficial al României, Partea I; e) asigură avizarea proiectelor de acte normative elaborate de ministere şi alte organe centrale, precum şi iniţiativele legislative care sunt transmise spre consultare la Autoritate; întocmeşte proiectul de aviz cuprinzând observaţiile şi propunerile Autorităţii şi urmăreşte transmiterea acestora şi, eventual, susţinerea lor în faţa iniţiatorilor; f) asigură consultarea structurilor asociative ale autorităţilor administraţiei publice locale la elaborarea proiectelor de acte normative, când situaţia impune; g) întocmeşte sau participă la efectuarea unor studii, evaluări, lucrări de sinteză, pentru îmbunătăţirea sistemului electoral românesc, în concordanţă cu reglementările legale şi practicile existente în Uniunea Europeană şi cu tradiţiile sistemului electoral românesc; h) elaborează programe specifice de instruire în domeniul legislaţiei electorale pentru autorităţile şi instituţiile administrativ-teritoriale, precum şi pentru persoanele care pot deveni membri ai birourilor electorale; în acest sens, menţine o permanentă legătură cu Institutul Naţional de Administraţie; i) colaborează cu structurile de specialitate din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor, pentru elaborarea calendarului acţiunilor din cuprinsul perioadei electorale şi a proiectelor de hotărâri specifice bunei organizări şi desfăşurări a alegerilor; j) ţine evidenţa comunelor, oraşelor, municipiilor şi sectoarelor municipiului Bucureşti în care sunt vacante posturile de primar sau în care au fost dizolvate consiliile locale şi face propuneri pentru stabilirea datei de organizare şi desfăşurare a noilor alegeri; k) sprijină organizarea şi desfăşurarea alegerilor parţiale, organizează şi asigură serviciul de permanenţă la nivelul direcţiei; l) la solicitarea Guvernului, elaborează puncte de vedere pe marginea iniţiativelor legislative de modificare sau completare a legilor din domeniul electoral; m) participă la prezentarea şi susţinerea proiectelor de legi în materie electorală în comisiile de specialitate ale celor două Camere ale Parlamentului, precum şi în plenul acestora, formulează proiectele de răspuns la interpelările adresate preşedintelui Autorităţii de către parlamentari; n) întocmeşte proiecte de hotărâri, decizii şi ordine ale preşedintelui în domeniul electoral; o) colaborează cu Direcţia studii, documentare şi monitorizarea procesului electoral în vederea transpunerii în propunerile de acte normative a aspectelor semnalate în urma monitorizării procesului electoral, în scopul îmbunătăţirii legislaţiei electorale. (2) Direcţia legislaţie şi legătura cu Parlamentul îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite de lege, de prezentul regulament, de preşedintele instituţiei sau de vicepreşedintele care o coordonează.8. Direcţia studii, documentare şi monitorizarea procesului electoral  +  Articolul 22 (1) Direcţia studii, documentare şi monitorizarea procesului electoral îndeplineşte următoarele atribuţii principale: a) elaborează, la încheierea alegerilor parlamentare, prezidenţiale, locale sau a referendumului naţional, un raport care va cuprinde analiza amănunţită a modului de organizare şi desfăşurare a consultării electorale, participarea cetăţenilor, cauzele absenteismului, dacă este cazul, abaterile constatate, propuneri pentru înlăturarea acestora în viitor, precum şi rezultatul alegerilor. Raportul va fi prezentat Parlamentului în termenul prevăzut de lege şi apoi dat publicităţii sub forma unei Cărţi Albe; b) elaborează raportul anual, cu sprijinul direcţiilor şi filialelor Autorităţii, ce va fi prezentat Parlamentului, cu privire la activitatea instituţiei; c) elaborează studii şi materiale documentare în domeniul electoral în scopul informării alegătorilor, a autorităţilor şi instituţiilor publice, partidelor politice, precum şi a organizaţiilor neguvernamentale interesate; d) editează şi difuzează materiale de informare publică pentru campaniile de popularizare a sistemului electoral românesc; e) elaborează şi derulează programe de formare în domeniul electoral cu sprijinul direcţiilor şi filialelor Autorităţii, pentru perfecţionarea persoanelor implicate în procesul electoral; f) elaborează şi derulează programe privind exercitarea dreptului de vot de către persoanele neştiutoare de carte sau cu handicap; g) stabileşte parteneriate cu mediul academic şi cu societatea civilă în vederea studierii şi dezbaterii propunerilor vizând perfecţionarea şi îmbunătăţirea sistemului electoral românesc; h) asigură, cu aprobarea ordonatorului de credite, achiziţionarea la fondul de documentare ştiinţifică a actelor normative şi a publicaţiilor necesare activităţii de documentare a instituţiei, editate în ţară sau în străinătate; i) ia măsuri pentru organizarea şi funcţionarea bibliotecii Autorităţii; j) organizează şi asigură funcţionarea Centrului de documentare şi informare al Autorităţii; k) ia măsuri şi asigură realizarea traducerilor în şi din limba română, în şi din limbi de circulaţie internaţională a unor analize şi sinteze documentare privind diferite aspecte ale problematicii electorale ce urmează a fi utilizate în activitatea Autorităţii; l) participă la elaborarea de programe specifice de instruire în materie electorală pentru primari şi secretarii unităţilor administrativ-teritoriale cu privire la derularea corectă a procesului electoral şi cu îndeplinirea, în conformitate cu prevederile legale, a atribuţiilor ce le revin; m) colaborează cu Direcţia pentru legislaţie şi legătura cu Parlamentul pentru transpunerea în propunerile de acte normative a aspectelor semnalate în urma monitorizării procesului electoral, în scopul îmbunătăţirii legislaţiei electorale. (2) Direcţia studii, documentare şi monitorizarea procesului electoral îndeplineşte şi alte atribuţii şi însărcinări stabilite de lege, de prezentul regulament, de preşedinte şi de vicepreşedintele coordonator.9. Direcţia buget-finanţe, contabilitate şi resurse umane  +  Articolul 23 (1) Direcţia buget-finanţe, contabilitate şi resurse umane are următoarele atribuţii principale: a) elaborează şi fundamentează proiectul bugetului propriu anual al Autorităţii şi urmăreşte realizarea acestuia, în condiţiile legii; b) face propuneri, împreună cu Ministerul Finanţelor Publice şi cu Ministerul Administraţiei şi Internelor, pentru proiectul de buget necesar alegerilor, altor tipuri de consultări şi pentru acţiuni legate de acestea; c) răspunde de respectarea dispoziţiilor legale privind utilizarea fondurilor cuprinse în bugetul de venituri şi cheltuieli al Autorităţii; d) verifică şi avizează pentru controlul financiar preventiv, în faza de angajare, lichidare, ordonanţare şi de plată, toate documentele care cuprind sau din care derivă operaţiuni patrimoniale privind modul de constituire, administrare şi utilizare a fondurilor prevăzute în bugetul Autorităţii, evoluţia şi modul de administrare a patrimoniului, utilizarea şi gospodărirea mijloacelor materiale şi băneşti, cele din care derivă drepturi şi obligaţii faţă de persoane juridice sau fizice, precum şi instrumente de plată întocmite ca urmare a efectuării operaţiunilor respective; răspunde de legalitatea şi regularitatea proiectelor de operaţiuni supuse aprobării; e) înregistrează operaţiunile patrimoniale în evidenţa contabilă sintetică şi analitică privind cheltuielile curente şi de capital; f) valorifică inventarierile periodice şi anuale prin stabilirea diferenţelor dintre situaţia faptică şi cea scriptică; urmăreşte ducerea la îndeplinire a măsurilor aprobate, potrivit competenţelor, privind valorificarea rezultatelor inventarierii; g) întocmeşte bilanţul contabil şi contul anual de execuţie a bugetului Autorităţii; h) gestionează fondul de salarii aprobat; întocmeşte documentele necesare calculului şi acordării drepturilor legale; i) calculează şi virează la bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, la fondurile speciale sau la terţi sumele reţinute de la salariaţi, precum şi obligaţiile financiar-fiscale legale ale Autorităţii; j) organizează concursurile sau examenele pentru selecţionarea personalului şi ocuparea posturilor vacante; k) întocmeşte proiectele de ordine pentru numirea ca funcţionari publici parlamentari a candidaţilor declaraţi admişi, precum şi pentru încadrarea şi încheierea contractelor individuale de muncă pentru salariaţi; l) întocmeşte referate în baza propunerilor de avansare în funcţie, grad sau treaptă profesională a funcţionarilor publici, precum şi asupra avansării salariaţilor, conform legii; m) programează şi organizează perfecţionarea profesională a funcţionarilor publici parlamentari şi a salariaţilor, pe care o supune aprobării preşedintelui; n) efectuează calculele privind stabilirea procentului sporurilor de vechime şi de stabilitate, precum şi al altor sporuri prevăzute de lege; o) gestionează carnetele de muncă, registrul de evidenţă a salariaţilor, precum şi dosarele profesionale ale acestora, în conformitate cu prevederile legale în vigoare; p) urmăreşte aplicarea ordinelor preşedintelui Autorităţii referitoare la organizarea activităţii profesionale şi a evaluării profesionale anuale; r) întocmeşte documentele necesare calculului salariilor de bază, respectiv al majorărilor salariale, conform normelor legale în vigoare; s) întocmeşte dosarele de pensionare, asigură eliberarea legitimaţiilor, precum şi orice alte lucrări specifice, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare;ş) gestionează fondul de salarii aprobat; întocmeşte documentele necesare calculului şi acordării drepturilor legale; t) calculează şi virează la bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, la fondurile speciale sau terţi sumele reţinute de la salariaţi, precum şi obligaţiile financiar-fiscale ale Autorităţii;ţ) urmăreşte aplicarea ordinelor preşedintelui Autorităţii, precum şi a deciziilor şi hotărârilor referitoare la organizarea activităţii profesionale şi a evaluării profesionale anuale. (2) Direcţia buget-finanţe, contabilitate şi resurse umane îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite de lege, de prezentul regulament sau de preşedintele Autorităţii.10. Direcţia îndrumare, control şi coordonare a filialelor regionale  +  Articolul 24 (1) Direcţia îndrumare, control şi coordonare a filialelor regionale are următoarele atribuţii principale: a) conduce, îndrumă şi răspunde de activitatea filialelor din subordine şi asigură comunicarea dintre preşedintele Autorităţii şi acestea; b) realizează, între perioadele electorale, acţiuni de îndrumare şi control la autorităţile administraţiei publice locale şi la prefecturi, cu privire la actualizarea, la termenele legale, a listelor electorale permanente, efectuarea şi înregistrarea comunicărilor specifice, întocmirea şi eliberarea cărţilor de alegător şi păstrarea documentelor de logistică electorală; c) comunică birourilor electorale de circumscripţie hotărârile pronunţate de Biroul Electoral Central, la solicitarea acestuia; d) asigură evidenţa, la nivel de filială şi la nivel naţional, a neajunsurilor privind dotarea cu logistică; e) monitorizează distribuirea buletinelor de vot, a ştampilelor de control şi a ştampilelor de vot; f) centralizează, la nivel de filiale şi la nivel naţional, propunerile şi incidentele privitoare la funcţionarea logisticii informatizate, precum şi pe cele privitoare la o mai bună organizare şi desfăşurare a alegerilor; g) controlează realizarea propunerilor şi măsurilor de stabilire a locaţiilor secţiilor de votare şi a sediilor birourilor circumscripţiilor electorale; h) urmăreşte asigurarea din timp a dotărilor specifice secţiilor de votare: urne şi cabine tipizate, ştampile, tuşiere, recipiente pentru transportul buletinelor de vot şi altele asemenea; i) urmăreşte, controlează şi asigură reactualizarea, la termenele şi în condiţiile stabilite de lege, a listelor electorale permanente, precum şi a concordanţei dintre exemplarul listei electorale permanente aflat la primar şi cel aflat la judecătorie; dispune măsurile necesare în acest sens; j) controlează modul de întocmire, actualizare şi păstrare a registrelor cuprinzând listele electorale permanente, precum şi modul de efectuare a comunicărilor prevăzute de lege; k) sprijină aplicarea unitară a dispoziţiilor legale referitoare la organizarea alegerilor; l) sprijină implementarea regulilor privind dotările logistice şi compatibilizarea relaţiilor logistice la nivelul filialelor regionale; m) sprijină implementarea programelor specifice de instruire în materie de logistică electorală pentru primarii şi secretarii unităţilor administrativ-teritoriale arondate filialelor regionale; n) colaborează cu Direcţia pentru legislaţie şi legătura cu Parlamentul pentru aplicarea unitară a dispoziţiilor legale referitoare la organizarea alegerilor; o) sprijină punerea în practică, la nivelul filialelor regionale, a programelor de instruire a personalului birourilor electorale cu privire la sistemul electoral românesc şi la deontologia electorală; p) realizează, pe durata perioadei electorale, împreună cu alte autorităţi ale administraţiei publice centrale, acţiuni de îndrumare şi control la autorităţile administraţiei publice locale, inclusiv la prefecturi, cu privire la modul de îndeplinire a atribuţiilor ce le revin potrivit legilor electorale; r) urmăreşte acţiunea de întocmire şi eliberare a cărţilor de alegător, a duplicatelor de pe acestea, acolo unde este cazul. (2) Direcţia îndrumare, control şi coordonare a filialelor regionale îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite de lege, de prezentul regulament şi de preşedintele Autorităţii.11. Serviciul relaţii externe  +  Articolul 25 (1) Serviciul relaţii externe are următoarele atribuţii principale: a) elaborează şi prezintă spre dezbatere Colegiului consultativ Planul anual de relaţii externe al Autorităţii şi urmăreşte realizarea acestuia; b) întocmeşte documentaţia pentru deplasările în interes de serviciu în străinătate ale delegaţiilor Autorităţii; c) întocmeşte varianta în limba engleză a paginii de internet a Autorităţii şi asigură actualizarea acesteia; d) întocmeşte documentaţia, inclusiv programul, delegaţiilor străine şi asigură însoţirea acestora pe toată perioada şederii lor în România, conform normelor legale, pe care le supune spre aprobare preşedintelui Autorităţii; e) informează preşedintele Autorităţii şi Colegiul consultativ în legătură cu evenimentele externe care privesc activitatea instituţiei; f) prezintă propuneri de colaborare şi cooperare cu instituţiile similare din străinătate şi cu organizaţiile internaţionale cu activitate în domeniul electoral; g) participă la activităţi de monitorizare/observare a alegerilor din alte state, sub egida unor organizaţii internaţionale sau în nume propriu. (2) Serviciul relaţii externe îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite de lege, de prezentul regulament sau de preşedintele Autorităţii.12. Serviciul alocare subvenţii  +  Articolul 26 (1) Serviciul alocare subvenţii are următoarele atribuţii principale: a) calculează cuantumul subvenţiei de la bugetul de stat, pe baza dispoziţiilor legale în vigoare; b) depune lunar subvenţia de la bugetul de stat în contul fiecărui partid politic; c) constată nerespectarea dispoziţiilor art. 3 alin. (3), art. 4 alin. (4), art. 9, art. 11 alin. (3), art. 12 alin. (1), art. 13 alin. (4), art. 39 şi art. 40 alin. (2) din Legea nr. 334/2006 privind finanţarea activităţilor partidelor politice şi a campaniilor electorale şi propune măsurile corespunzătoare; d) îndeplineşte atribuţiile specifice pe linie de subvenţii prevăzute de Legea nr. 334/2006. (2) Serviciul alocare subvenţii îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite de lege, de prezentul regulament sau de preşedintele Autorităţii.13. Serviciul informatică  +  Articolul 27 (1) Serviciul informatică are următoarele atribuţii: a) întocmeşte din timp lista cu personalul de specialitate, atestat de Institutul Naţional de Statistică, care va participa şi va sprijini birourile electorale de circumscripţii şi Biroul Electoral Central la centralizarea şi prelucrarea datelor votării, precum şi la constatarea rezultatului alegerilor; b) răspunde de organizarea şi de realizarea sistemului informatic general al Autorităţii; sprijină constituirea bazei materiale specifice sistemului informaţional la nivel naţional, necesar stabilirii rezultatului alegerilor prin realizarea programelor informatice necesare pentru procesul electoral şi pentru întocmirea evidenţelor şi statisticilor folosite în organizarea şi desfăşurarea alegerilor; c) organizează licitaţiile în vederea selecţionării programelor de calculator ce vor fi utilizate de Biroul Electoral Central pentru centralizarea rezultatelor votării; d) analizează şi face propuneri pentru certificarea, spre neschimbare, a programelor de calculator selecţionate în urma licitaţiei organizate potrivit prevederilor legale şi le pune la dispoziţia partidelor înscrise în competiţia electorală, după centralizare, în cazul în care acestea le solicită; e) gestionează actualizarea paginii oficiale de internet a Autorităţii. (2) Serviciul informatică îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite de lege, de prezentul regulament sau de preşedintele Autorităţii.14. Serviciul comunicare şi relaţii publice  +  Articolul 28 (1) Serviciul comunicare şi relaţii publice asigură legătura dintre cetăţeni, diferite organizaţii, asociaţii şi Autoritate. (2) Serviciul comunicare şi relaţii publice are următoarele atribuţii principale: a) întocmeşte zilnic revista presei, pe care o prezintă preşedintelui şi vicepreşedinţilor Autorităţii; b) elaborează rapoarte pe baza opiniilor şi a punctelor de vedere exprimate în mass-media; c) ia măsuri de informare a redacţiilor şi de convocare a ziariştilor la activităţile Autorităţii; d) pune la dispoziţia presei scrise şi audiovizuale materiale aferente activităţii Autorităţii; e) asigură condiţiile necesare pentru a pune la dispoziţia persoanelor informaţii de interes public, conform procedurilor stabilite de Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare; f) asigură transmiterea de informaţii, rapoarte şi analize pentru actualizarea paginii de internet a Autorităţii; g) organizează conferinţele de presă ale Autorităţii, în colaborare cu celelalte compartimente. (3) Serviciul comunicare şi relaţii publice îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite de lege, de prezentul regulament sau de preşedintele Autorităţii.15. Serviciul relaţii de protocol şi administrativ  +  Articolul 29 (1) Serviciul relaţii de protocol şi administrativ are următoarele atribuţii principale: a) urmăreşte modul de executare a contractelor pentru asigurarea utilităţilor şi a contractelor de achiziţii publice; b) întocmeşte programul anual al achiziţiilor publice pe care autoritatea intenţionează să le achiziţioneze şi elaborează documentaţia standard pentru depunerea ofertelor; c) organizează activitatea de dotare, de întreţinere a sediului instituţiei şi a bunurilor sale şi stabileşte măsuri pentru folosirea şi paza acestora; d) organizează activitatea de protecţie, de securitate a muncii, precum şi de prevenire şi stingere a incendiilor; e) organizează activitatea de arhivă, potrivit legii; f) asigură activitatea de transport pentru conducerea şi compartimentele Autorităţii; g) asigură procurarea documentelor de călătorie pentru deplasările externe; h) realizează evidenţa lunară a consumului de carburanţi; i) realizează evidenţa lunară a consumului de hârtie şi rechizite; j) realizează evidenţa lunară a convorbirilor telefonice; k) are în competenţă magazia Autorităţii; l) organizează activitatea de protocol la nivelul Autorităţii. (2) Serviciul relaţii de protocol şi administrativ îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite de lege, de prezentul regulament şi de preşedintele Autorităţii.16. Filiale regionale  +  Articolul 30 (1) Autoritatea are filiale regionale, fără personalitate juridică, în fiecare dintre regiunile de dezvoltare. (2) Filialele regionale sunt subordonate Autorităţii şi se află în coordonarea vicepreşedintelui responsabil cu activitatea acestora.  +  Articolul 31Filialele regionale îşi desfăşoară activitatea în judeţele arondate, potrivit anexei nr. 2.  +  Articolul 32 (1) Filialele regionale duc la îndeplinire atribuţiile Autorităţii în judeţele arondate şi sprijină aparatul propriu al acesteia în îndeplinirea atribuţiilor stabilite prin lege, prin prezentul regulament şi de conducerea Autorităţii. (2) Pe seama filialelor pot fi deschise, la unităţile Trezoreriei Statului din localităţile de reşedinţă, conturi şi disponibilităţi, cu respectarea normelor legale în vigoare.  +  Articolul 33În perioadele electorale, personalul filialelor regionale îşi desfăşoară activitatea la birourile electorale de circumscripţie, în calitate de personal tehnic auxiliar, potrivit prevederilor legilor electorale şi repartizării făcute prin ordin al preşedintelui Autorităţii.  +  Articolul 34Fiecare filială regională este condusă de câte un director, numit în funcţie de preşedintele Autorităţii în urma unui concurs sau examen organizat potrivit normelor legale.  +  Capitolul IV Statutul personalului Autorităţii  +  Secţiunea 1 Selectarea personalului, numirea ţi eliberarea din funcţie; categorii de personal  +  Articolul 35Personalul din aparatul propriu al Autorităţii are acelaşi statut cu personalul din structurile de specialitate ale Parlamentului, fiindu-i aplicabile, în mod corespunzător, prevederile Legii nr. 7/2006 privind statutul funcţionarului public parlamentar, precum şi, după caz, prevederile legislaţiei muncii.  +  Articolul 36 (1) Numirea în funcţie a personalului se face prin ordin al preşedintelui, în urma susţinerii unui concurs sau examen organizat potrivit legii. (2) Pentru a fi numită într-o funcţie publică în aparatul propriu al Autorităţii, o persoană trebuie să îndeplinească condiţiile prevăzute la art. 11 alin. (1) din Legea nr. 7/2006. Prin ordinul prevăzut la alin. (1) se pot stabili şi unele condiţii specifice.  +  Articolul 37Eliberarea din funcţie, promovarea, modificarea, suspendarea şi încetarea raporturilor de serviciu ale funcţionarilor publici se fac de către preşedinte, în cazurile şi după procedura prevăzute la cap. V din Legea nr. 7/2006, respectiv în legislaţia muncii, pentru personalul încadrat pe bază de contract individual de muncă, ale căror prevederi se aplică în mod corespunzător.  +  Articolul 38 (1) Personalul din aparatul propriu este format din funcţionari publici şi din personalul încadrat prin contract individual de muncă. (2) Din categoria funcţiilor publice fac parte: a) înalţii funcţionari publici; b) funcţionarii publici de conducere; c) funcţionarii publici de execuţie. (3) Prevederile art. 6 şi 7 din Legea nr. 7/2006, precum şi cele ale anexei la aceeaşi lege se aplică în mod corespunzător.  +  Articolul 39 (1) La momentul punerii în aplicare a prevederilor Legii nr. 7/2006 se procedează la echivalarea, prin ordin, a funcţiilor existente în statul de funcţii al Autorităţii cu funcţiile publice parlamentare prevăzute în anexa la aceeaşi lege. (2) După realizarea echivalării prevăzute la alin. (1) se procedează la numirea personalului în funcţiile publice parlamentare, cu respectarea prevederilor art. 3 şi art. 5 alin. (2) din Legea nr. 7/2006.  +  Articolul 40 (1) Autoritatea are un număr maxim de 160 de posturi, exclusiv demnitarii şi cabinetul preşedintelui şi vicepreşedinţilor, dintre care 96 sunt pentru aparatul central, iar 64 de posturi sunt destinate filialelor regionale. (2) Repartizarea posturilor pe compartimentele Autorităţii şi filialele regionale se face, prin ordin, de către preşedintele Autorităţii.  +  Articolul 41Prevederile cap. II din Legea nr. 7/2006, privitoare la incompatibilităţi, se aplică în mod corespunzător şi funcţionarilor publici din cadrul aparatului propriu al Autorităţii. Competenţa de a aplica măsurile prevăzute de lege revine preşedintelui, iar procedura de constatare a stării de incompatibilitate se stabileşte prin ordin.  +  Secţiunea a 2-a Drepturile ţi obligaţiile personalului din aparatul propriu  +  Articolul 42 (1) Prevederile Legii nr. 7/2006, referitoare la drepturile şi obligaţiile funcţionarilor publici parlamentari, se aplică în mod corespunzător şi funcţionarilor publici din aparatul propriu al Autorităţii. (2) Drepturile şi obligaţiile personalului Autorităţii, angajat pe bază de contract individual de muncă, sunt cele prevăzute de Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificările şi completările ulterioare.  +  Articolul 43Salarizarea, inclusiv indemnizaţiile, sporurile, tichetele de masă şi alte stimulente pecuniare cuvenite personalului cu funcţii de conducere şi de execuţie din aparatul propriu al Autorităţii, se stabilesc în condiţiile şi la nivelul prevăzut de lege şi de hotărârile date de cele două Camere ale Parlamentului pentru funcţiile similare din structurile de specialitate ale celor două Camere ale Parlamentului.  +  Articolul 44Concediul de odihnă şi celelalte concedii prevăzute de lege, precum şi modul de calcul şi acordare a indemnizaţiei cuvenite personalului din aparatul propriu al Autorităţii se stabilesc în mod similar cu cele ale personalului din structurile de specialitate ale celor două Camere ale Parlamentului.  +  Articolul 45Personalului Autorităţii îi revin aceleaşi obligaţii şi îndatoriri, îi sunt aplicate aceleaşi interdicţii ca şi personalului din structurile de specialitate ale celor două Camere ale Parlamentului, prevederile Legii nr. 7/2006, ale Legii nr. 53/2003, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale celorlalte regulamente specifice aplicându-se în mod corespunzător.  +  Secţiunea a 3-a Răspunderea personalului  +  Articolul 46Personalul Autorităţii răspunde disciplinar, contravenţional, civil şi penal, în condiţiile legii.  +  Articolul 47Abaterile disciplinare care pot fi săvârşite de funcţionarii publici din aparatul propriu al Autorităţii, precum şi sancţiunile ce se pot aplica pentru acestea sunt cele prevăzute la art. 79 şi 80 din Legea nr. 7/2006, ale căror dispoziţii se aplică în mod corespunzător.  +  Articolul 48 (1) Sancţiunile disciplinare se aplică de preşedinte, în termenele, în condiţiile şi după procedura prevăzute de Legea nr. 7/2006, respectiv de legislaţia muncii. (2) Sancţiunile disciplinare prevăzute de art. 80 lit. a) şi b) din Legea nr. 7/2006 se pot aplica direct de către directorul general, de către directori, precum şi de către şefii serviciilor şi birourilor independente. Celelalte sancţiuni se aplică de preşedinte.  +  Articolul 49Împotriva sancţiunilor disciplinare aplicate în condiţiile art. 48 persoana în cauză se poate adresa preşedintelui, vicepreşedinţilor sau secretarului general, după caz, cu contestaţie.  +  Articolul 50În cadrul Autorităţii se constituie o comisie de disciplină ale cărei componenţă, atribuţii, mod de sesizare şi procedură de lucru se stabilesc prin ordin.  +  Articolul 51Persoana nemulţumită de sancţiunea disciplinară se poate plânge instanţei de judecată competente.  +  Articolul 52Radierea sancţiunilor disciplinare se face în cazurile prevăzute la art. 85 din Legea nr. 7/2006. Constatarea radierii se face prin ordin al preşedintelui.  +  Articolul 53Răspunderea contravenţională, civilă sau penală se angajează în cazurile şi în condiţiile prevăzute de art. 86, 87 şi 88 din Legea nr. 7/2006, ale căror prevederi se aplică în mod corespunzător.  +  Articolul 54Personalul Autorităţii angajat pe bază de contract individual de muncă răspunde disciplinar, contravenţional, civil şi penal pentru abaterile săvârşite, în condiţiile prevăzute de titlul XI cap. II-V din Legea nr. 53/2003, cu modificările şi completările ulterioare.  +  Secţiunea a 4-a Alte dispoziţii  +  Articolul 55 (1) Personalul din aparatul propriu al Autorităţii are dreptul şi obligaţia de a-şi perfecţiona pregătirea profesională şi de a urma cursuri de perfecţionare organizate în acest scop. (2) Formele de perfecţionare, condiţiile de participare şi drepturile cuvenite pe perioada de perfecţionare pentru funcţionarii publici din aparatul Autorităţii sunt cele prevăzute la art. 26, 28 şi 29 din Legea nr. 7/2006, ale căror prevederi se aplică în mod corespunzător. (3) Perfecţionarea profesională a personalului Autorităţii angajat pe bază de contract individual de muncă se face în condiţiile Legii nr. 53/2003, cu modificările şi completările ulterioare.  +  Articolul 56Preşedintele Autorităţii poate aproba, prin ordin, în limita numărului maxim de funcţii publice şi de posturi prevăzute în statele de funcţii, cu încadrarea la nivelul alocaţiilor bugetare pentru cheltuielile cu salariile, numai pentru funcţiile publice şi posturile vacante, utilizarea unui număr mai mare de funcţii publice şi de posturi prin reducerea corespunzătoare a unui număr de funcţii şi de posturi de un nivel superior, precum şi modificarea în ceea ce priveşte calitatea acestora.  +  Capitolul VI Dispoziţii finale şi tranzitorii  +  Articolul 57Autoritatea are relaţii cu instituţii şi autorităţi similare din alte state şi poate participa la activitatea unor organizaţii internaţionale din domeniul său de activitate. Autoritatea poate să devină membru al acestora. Autoritatea este autorizată să achite cotizaţiile din bugetul propriu.  +  Articolul 58 (1) Autoritatea are în dotare un parc auto compus din: a) 4 autoturisme pentru conducerea Autorităţii: preşedinte, vicepreşedinţi şi secretarul general; b) 5 autoturisme în parcul comun, a căror utilizare se face potrivit unui regulament aprobat prin ordin; c) câte un autoturism pentru fiecare filială regională. (2) Consumul lunar de carburanţi este de 500 de litri/autoturism.  +  Articolul 59La solicitarea Autorităţii, prefecţii pot sprijini acţiunea de asigurare de către primari a spaţiilor necesare pentru funcţionarea filialelor regionale.  +  Articolul 60Prezentul regulament intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.  +  Articolul 61Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul regulament.  +  Anexa 1 -------la regulament-------------STRUCTURA ORGANIZATORICĂa Autorităţii Electorale permanenteNumărul maxim de posturi = 160(exclusiv demnitarii)                              ┌─────────────────┐   ┌──────────────────────────┤ PREŞEDINŢE │   │ └───────┬─────────┘   │ │   │ ┌────────────────┐ │ ┌───────────────────────┐   │ │ Cabinetul │<───────────┼────────>│ Biroul │   │ │ preşedintelui │ │ │ de audit public intern│   │ └────────────────┘ │ └───────────────────────┘   │ ┌──────────────────────────┼────────────────────────────┐   │ │ │ │   │ V │ V   │┌──────────────────┐ │ ┌────────────────┐   ││VICEPREŞEDINTE │ │ │ VICEPREŞEDINTE │   │└───────┬──────────┘ │ └───────┬────────┘   │┌───────┴─────────┐ │ ┌────────┴─────────┐   ││ Cabinetul │ ┌───────┴──────────┐ │ Cabinetul │   ││vicepreşedintelui│ │ SECRETAR GENERAL │ │vicepreşedintelui │   │└─────────────────┘ └───────┬──────────┘ └──────────────────┘   │ │   │ │   │ │   │ ┌──────────────────────┐ │ ┌─────────────────────────┐   │ │ Secretariatul General│<───────┼──────>│Biroul juridic-contencios│   │ └──────────────────────┘ │ └─────────────────────────┘   │ ┌───────┬─────┬─────┬─────┬──────┼─────┬──────┬──────┬──────┬──────┐   v v v v v v v v v v v v   ┌───┐ ┌───┐ ┌───┐ ┌───┐ ┌───┐ ┌───┐ ┌───┐ ┌───┐ ┌───┐ ┌───┐ ┌───┐   │ A │ │ B │ │ C │ │ D │ │ E │ │ F │ │ G │ │ H │ │ I │ │ J │ │ K │   └───┘ └───┘ └───┘ └───┘ └───┘ └───┘ └───┘ └───┘ └───┘ └───┘ └───┘    LEGENDA    -------    A = Departamentul de control al finanţării partidelor politice şi        a campaniilor electorale    B = Direcţia logistică electorală    C = Direcţia legislaţie şi legătura cu Parlamentul    D = Direcţia studii, documentare şi monitorizarea procesului electoral    E = Direcţia buget-finanţe, contabilitate şi resurse umane    F = Serviciul relaţii externe    G = Serviciul alocare subvenţii    H = Serviciul comunicare şi relaţii publice    I = Serviciul informatică electorală    J = Serviciul relaţii de protocol şi administrativ    K = Direcţia îndrumare, control şi coordonare filiale  +  Anexa 2 -------la regulament-------------FILIALE REGIONALE- arondarea judeţelor şi a municipiului Bucureşti la filialele regionale -- sediile fiecărei filiale regionale -I. FILIALA NORD-EST1. Bacău2. Botoşani3. Iaşi Sediul - municipiul Bacău4. Neamţ5. Suceava6. VasluiII. FILIALA SUD-EST1. Brăila2. Buzău3. Constanţa4. Galaţi Sediul - municipiul Galaţi5. Vrancea6. TulceaIII. FILIALA SUD-MUNTENIA1. Argeş2. Călăraşi3. Dâmboviţa4. Giurgiu Sediul - municipiul Târgovişte5. Ialomiţa6. Prahova7. TeleormanIV. FILIALA SUD-VEST OLTENIA1. Dolj2. Gorj3. Mehedinţi Sediul - municipiul Râmnicu Vâlcea4. Olt5. VâlceaV. FILIALA VEST1. Arad2. Caraş-Severin3. Hunedoara Sediul - municipiul Reşiţa4. TimişVI. FILIALA NORD-VEST1. Bihor2. Bistriţa-Năsăud3. Cluj Sediul - municipiul Cluj-Napoca4. Sălaj5. Satu Mare6. MaramureşVII. FILIALA CENTRU1. Alba2. Braşov3. Covasna Sediul - municipiul Braşov4. Harghita5. Mureş6. SibiuVIII. FILIALA BUCUREŞTI-ILFOV1. Municipiul Bucureşti2. Ilfov Sediul - municipiul Bucureşti------------