METODOLOGIE din 29 iulie 2005 (*republicată*)de atestare a sefilor de proiect pentru lucrări de amenajare a pădurilor
EMITENT
  • MINISTERUL AGRICULTURII, PĂDURILOR ŞI DEZVOLTĂRII RURALE
  • Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 74 din 31 ianuarie 2007



     +  Capitolul I Dispozitii generale  +  Articolul 1Prezenta metodologie are ca obiect atestarea sefilor de proiect pentru lucrari de amenajare a pădurilor, denumiti în continuare şefi de proiect.  +  Articolul 2 (1) Atestarea persoanelor fizice ca şefi de proiect se face de către o comisie de atestare a carei componenta este prevăzută în anexa nr. 1 la prezenta metodologie. (2) Atestarea are drept scop asigurarea personalului necesar pentru fundamentarea şi propunerea solutiilor tehnice adoptate în lucrarile de amenajare a fondului forestier naţional, potrivit reglementarilor în vigoare, de către unitatile specializate autorizate. (3) Dovada indeplinirii condiţiilor de atestare de către persoanele fizice solicitante se face prin eliberarea unui certificat de atestare de către Comisia de atestare prevăzută la alin. (1). (4) Certificatul de atestare acorda sefilor de proiect dreptul de a ocupa functia de sef de proiect în cadrul unităţilor specializate autorizate să execute lucrari de amenajare a fondului forestier naţional.  +  Capitolul II Condiţii de atestare  +  Articolul 3Persoanele fizice care solicită atestarea trebuie să indeplineasca, cumulativ, urmatoarele condiţii: a) să aibă studii superioare de lunga durata în specialitatea silvicultura; b) să aibă o activitate de minimum 4 ani în domeniul amenajarii pădurilor.  +  Articolul 4Se atesta ca sef de proiect, la cerere, fără a mai fi obligate sa sustina examenul prevăzut la art. 6, persoanele fizice care au atestatul de expert CTAP.  +  Capitolul III Documentele şi procedura de atestare  +  Articolul 5 (1) În vederea obtinerii atestării persoanele fizice sunt obligate să depună un dosar personal care să cuprindă urmatoarele: a) cerere de inscriere în vederea sustinerii examenului pentru atestare; b) curriculum vitae; c) memoriu de activitate şi lucrari publicate; d) copii de pe actele de studii; e) copie de pe carnetul de muncă; f) alte acte doveditoare pentru condiţiile prevăzute la art. 3. (2) Dosarele de atestare se depun la secretariatul Comisiei de atestare. (3) Dosarele depuse sunt analizate trimestrial de către Comisia de atestare, în şedinţe de lucru programate de preşedintele acesteia.  +  Articolul 6 (1) Persoanele fizice care au solicitat atestarea şi care indeplinesc condiţiile prevăzute la art. 3 sustin un examen, în baza unui test tip grila, în faţa Comisiei de atestare. (2) Rezultatul examinarii - admis/respins - se va consemna în procesul-verbal de sedinta. (3) Lista cu candidatii admisi/respinsi se afişează la avizierul Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale, în termen de 48 de ore de la susţinerea examenului.  +  Articolul 7 (1) În termen de 30 de zile de la data organizarii sedintei de atestare, persoanele fizice admise primesc un certificat de atestare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2 la prezenta metodologie. (2) Fiecare certificat de atestare va fi inscris, în ordinea emiterii, în Registrul de certificate de atestare a sefilor de proiect, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3 la prezenta metodologie.  +  Articolul 8Contestaţiile la hotărârile Comisiei de atestare se depun în termen de 48 de ore de la afisarea rezultatelor şi se adreseaza Comisiei pentru solutionarea contestatiilor, constituita conform prevederilor art. 14.  +  Capitolul IV Comisia de atestare şi Comisia de solutionare a contestatiilor  +  Articolul 9Comisia de atestare este formata din 5 membri care trebuie să indeplineasca urmatoarele condiţii: a) să aibă studii superioare de lunga durata în specialitatea silvicultura; b) să aibă activitate de minimum 7 ani în domeniul silviculturii; c) să aibă experienta în domeniul amenajarii pădurilor.  +  Articolul 10Comisia de atestare este legal constituita şi poate functiona în prezenta presedintelui şi a cel puţin 2 membri.  +  Articolul 11Atribuţiile presedintelui Comisiei de atestare sunt: a) planifica şi organizeaza activitatea Comisiei de atestare; b) semneaza certificatul de atestare.  +  Articolul 12Atribuţiile secretarului Comisiei de atestare sunt: a) propune planificarea activităţii Comisiei de atestare; b) înregistrează şi verifica dosarele personale de atestare; c) tine evidenta proceselor-verbale de sedinta şi a hotărârilor Comisiei de atestare; d) redacteaza documentele Comisiei de atestare; e) asigura afisarea bibliografiei şi a tematicii de examen; f) supune dezbaterii Comisiei de atestare comunicarile facute în condiţiile art. 21, în vederea luării hotărârilor corespunzătoare.  +  Articolul 13Atribuţiile Comisiei de atestare sunt: a) analizeaza conţinutul dosarului personal şi decide admiterea sau respingerea acestuia în cazul neindeplinirii condiţiilor de atestare; b) stabileste bibliografia, tematica şi subiectele de examinare; c) admite sau respinge, în urma examinarilor, atestarea persoanelor fizice solicitante; d) decide retragerea certificatului de atestare sau avertismentul, în condiţiile prevăzute la art. 20.  +  Articolul 14Comisia pentru solutionarea contestatiilor este formata din 3 membri: a) secretarul de stat pentru paduri - presedinte; b) un cadru universitar din domeniul amenajarii pădurilor; c) un consilier superior din cadrul directiei care are în atribuţii activitatea de amenajare a pădurilor - secretar.  +  Articolul 15Atribuţiile presedintelui Comisiei pentru solutionarea contestatiilor sunt: a) semneaza hotărârile Comisiei pentru solutionarea contestatiilor; b) planifica şi organizeaza activitatea Comisiei pentru solutionarea contestatiilor.  +  Articolul 16Atribuţiile secretarului Comisiei pentru solutionarea contestatiilor sunt: a) propune planificarea activităţii Comisiei pentru solutionarea contestatiilor; b) înregistrează şi tine evidenta contestatiilor într-un registru special; c) redacteaza documentele Comisiei pentru solutionarea contestatiilor; d) comunică hotărârile Comisiei pentru solutionarea contestatiilor persoanelor interesate.  +  Capitolul V Obligaţiile sefilor de proiect  +  Articolul 17Persoanele fizice care au fost atestate ca sef de proiect au urmatoarele obligaţii: a) sa desfasoare activitatea pentru care au fost atestate, cu respectarea reglementarilor legale, precum şi a metodologiilor, regulamentelor, instructiunilor şi normelor tehnice din domeniul silviculturii; b) să respecte prevederile stabilite şi consemnate în procesele-verbale ale sedintei de avizare a temei de proiectare - Conferinta I de amenajare - şi ale sedintei de preavizare a solutiilor tehnice - Conferinta a II-a de amenajare; c) să respecte masurile stabilite în procesele-verbale sau în notele de control intocmite cu ocazia verificărilor tehnice facute de către persoanele cu atribuţii de control sau imputernicite de autoritatea publică centrala care raspunde de silvicultura sau de către unitatile din subordinea acesteia.  +  Capitolul VI Dispozitii finale  +  Articolul 18Atestarea persoanelor fizice ca sef de proiect se face pe o perioadă de 5 ani.  +  Articolul 19Insusirea documentatiilor, pe fiecare faza de proiectare tehnologica, şi, în final, a proiectului redactat se realizează prin semnatura persoanei atestate.  +  Articolul 20 (1) Comisia de atestare sancţionează cu avertisment sau cu retragerea certificatului de atestare incalcarea obligaţiilor prevăzute la art. 17. (2) Comisia de atestare sancţionează cu retragerea certificatului de atestare în urmatoarele situaţii: a) dacă în sedintele de avizare ale Comisiei tehnice de avizare pentru silvicultura se resping de la avizare 3 proiecte insusite de acelasi sef de proiect; b) dacă titularul certificatului este sanctionat pentru a doua oara cu avertisment.  +  Articolul 21 (1) Pentru luarea masurilor prevăzute la art. 20, Comisia de atestare analizeaza şi hotaraste în baza comunicarilor facute de către: a) membrii Comisiei de atestare; b) beneficiarul lucrării; c) expertii CTAP; d) membrii Comisiei tehnice de avizare pentru silvicultura (CTAS) din cadrul autorităţii publice centrale care raspunde de silvicultura; e) persoanele cu atribuţii de control sau imputernicite de autoritatea publică centrala care raspunde de silvicultura ori de către unitatile din subordinea acesteia. (2) Comunicarile facute se depun în scris la secretariatul Comisiei de atestare.  +  Anexa 1───────la metodologie──────────────COMPONENTAComisiei de atestare a sefilor de proiect
           
      Nr. crt.FuncţiaCalitatea
      1.Directorul direcţiei care elaborează reglementări, politici, strategiipreşedinte
      2.Directorul direcţiei care are în atribuţii amenajarea pădurilormembru
      3.Liviu Filip - şeful serviciului amenajarea pădurilor, cadastru şi inventar forestiermembru
      4.Gheorghe Gheorghiţă - consilier superiormembru
      5.Rontea Daniela - consilier superiormembru-secretar
     +  Anexa 2────────la metodologie───────────────MINISTERUL AGRICULTURII, PADURILOR ŞI DEZVOLTARII RURALEComisia de atestare a sefilor de proiectpentru lucrari de amenajare a pădurilorCERTIFICAT DE ATESTAREnr. .................... din ...................Comisia de atestare a sefilor de proiect pentru lucrari de amenajare a pădurilor, numita prin Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale nr. 729/2005,ATESTAca sef de proiect pentru lucrari de amenajare a pădurilor pe domnul .........., având codul numeric personal ............, domiciliat în ....................................... .Prezentul certificat are o perioadă de valabilitate de 5 ani.Preşedintele Comisiei de atestare,..................................  +  Anexa 3───────la metodologie──────────────REGISTRULde certificate de atestare a sefilor de proiect
               
      Nr. crt.Nr./data dosaruluiNumele şi prenumeleCertificat de atestare nr.Observaţii