DECIZIE nr. 365 din 10 octombrie 2006privind publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, a Protocolului având drept obiect Metodologia privind utilizarea operelor muzicale prin comunicare publică şi remuneraţiile reprezentând drepturile patrimoniale cuvenite autorilor de opere muzicale
EMITENT
  • OFICIUL ROMÂN PENTRU DREPTURILE DE AUTOR
  • Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 857 din 19 octombrie 2006



    Având în vedere dispoziţiile art. 131^2 alin. (2) şi ale art. 133 alin. (1) din Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor şi drepturile conexe, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 2 din Decizia directorului general al Oficiului Român pentru Drepturile de Autor nr. 224/2006 privind constituirea Comisiei pentru negocierea Metodologiei privind utilizarea operelor muzicale prin comunicare publică şi drepturile patrimoniale cuvenite autorilor de opere muzicale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 692 din 14 august 2006,în baza prevederilor art. 6 alin. (1) şi ale art. 7 din Hotărârea Guvernului nr. 401/2006 privind organizarea, funcţionarea, structura personalului şi dotările necesare îndeplinirii atribuţiilor Oficiului Român pentru Drepturile de Autor,ţinând cont de Referatul nr. S.G./5.076 din 10 octombrie 2006 al Direcţiei registre, gestiune colectivă şi relaţii publice,directorul general al Oficiului Român pentru Drepturile de Autor emite următoarea decizie:  +  Articolul 1Se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, Protocolul având drept obiect Metodologia privind utilizarea operelor muzicale prin comunicare publică şi remuneraţiile reprezentând drepturile patrimoniale cuvenite autorilor de opere muzicale, încheiat între organismul de gestiune colectivă Uniunea Compozitorilor şi Muzicologilor din România - Asociaţia pentru Drepturi de Autor (UCMR-ADA), pe de o parte, şi Federaţia Industriei Hoteliere din România (FIHR), pe de altă parte, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta decizie.  +  Articolul 2Se desemnează organismul de gestiune colectivă Uniunea Compozitorilor şi Muzicologilor din România - Asociaţia pentru Drepturi de Autor (UCMR-ADA), cu sediul în municipiul Bucureşti, Calea Victoriei nr. 141, sectorul 1, drept colector al remuneraţiilor reprezentând drepturile patrimoniale cuvenite autorilor de opere muzicale stabilite prin protocolul prevăzut la art. 1.  +  Articolul 3Prezenta decizie intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.Directorul general alOficiului Român pentruDrepturile de Autor,Rodica PârvuBucureşti, 10 octombrie 2006.Nr. 365.  +  Anexa PROTOCOLavând drept obiect Metodologia privindutilizarea operelor muzicaleprin comunicare publică şiremuneraţiile reprezentânddrepturile patrimoniale cuveniteautorilor de opere muzicalePrezentul protocol a fost încheiat între Uniunea Compozitorilor şi Muzicologilor din România - Asociaţia pentru Drepturi de Autor (UCMR-ADA), cu sediul în municipiul Bucureşti, Calea Victoriei nr. 141, sectorul 1, cod fiscal 8887006, reprezentată legal prin doamna Ana Achim, în calitate de director general, şi de domnul Alexandru Roată Palade, în calitate de avocat, şi Federaţia Industriei Hoteliere din România (FIHR), cu sediul în municipiul Bucureşti, bd. Magheru nr. 7, bloc ONT Carpaţi, et. 3, camera 40, sectorul 1, cod fiscal 8286669, reprezentată legal prin domnul Mihai Râjniţă, în calitate de secretar general.În baza art. 131 alin. (2) şi a art. 131^1 alin. (1) din Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor şi drepturile conexe, cu modificările şi completările ulterioare, şi a Deciziei directorului general al Oficiului Român pentru Drepturile de Autor nr. 224/2006 privind constituirea Comisiei pentru negocierea Metodologiei privind utilizarea operelor muzicale prin comunicare publică şi drepturile patrimoniale cuvenite autorilor de opere muzicale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 692 din 14 august 2006, comisia astfel întrunită a negociat şi a convenit Metodologia privind utilizarea operelor muzicale prin comunicare publică şi remuneraţiile reprezentând drepturile patrimoniale cuvenite autorilor de opere muzicale, pentru comunicarea publică a operelor muzicale, reglementată de metodologia care face parte integrantă din prezentul protocol, după cum urmează:METODOLOGIEprivind utilizarea operelor muzicaleprin comunicare publică şiremuneraţiile reprezentânddrepturile patrimonialecuvenite autorilor de opere muzicale  +  Titlul I Comunicarea publică a operelor muzicale în scop ambiental1. Prin comunicarea publică a operelor muzicale în scop ambiental se înţelege comunicarea făcută într-un loc deschis publicului sau în orice loc în care se adună un număr de persoane care depăşeşte cercul normal al unei familii şi al cunoştinţelor acesteia, indiferent de modalitatea realizării comunicării prin prezentarea directă de către interpreţi ori prin întrebuinţarea de mijloace electroacustice sau electronice (televizoare, receptoare radio, casetofoane, combine muzicale, echipament informatic - PC, CD-player, instalaţii de amplificare şi orice alte aparate de redare a înregistrărilor sonore sau audiovizuale), cu scopul de a crea ambianţa pentru desfăşurarea oricărei alte activităţi ce nu necesită utilizarea operelor muzicale.2. Este utilizator de opere muzicale, în sensul prezentei metodologii, orice persoană juridică sau fizică ce foloseşte cu orice titlu (de proprietate, administrare, concesiune, închiriere, subînchiriere etc.) spaţii, închise sau deschise, în care sunt utilizate în scop ambiental opere muzicale.3. Utilizatorii au obligaţia ca, înaintea oricărei utilizări de opere muzicale, cu 3 zile înaintea începerii utilizării, să obţină din partea organismului de gestiune colectivă a drepturilor de autor de opere muzicale autorizaţia licenţă neexclusivă pentru utilizarea operelor muzicale şi să plătească remuneraţiile datorate potrivit tabelului din prezentul titlu şi prevederilor prezentei metodologii, indiferent de durata efectivă a utilizării.4. În situaţia închirierii, subînchirierii sau a oricărui mod de transmitere a folosinţei parţiale a unui spaţiu în care are loc comunicarea publică a operelor muzicale, deţinătorii, cu orice titlu, persoane juridice sau fizice, ce utilizează acele părţi din spaţiu, vor plăti, potrivit spaţiului utilizat, remuneraţiile datorate potrivit tabelului din prezentul titlu.5. Plata remuneraţiilor datorate de utilizatori se efectuează trimestrial. Termenul limită de plată pentru utilizatorii care plătesc prin virament bancar este ziua a 10-a a primei luni a trimestrului pentru care se face plata remuneraţiei. Utilizatorii care plătesc remuneraţiile cu numerar pe bază de chitanţă vor achita remuneraţiile trimestriale la data semnării autorizaţiei neexclusive.6. Pentru întârzieri la plată utilizatorii datorează penalităţi de 0,2%/zi de întârziere.7. Pentru comunicarea publică a operelor muzicale în scop ambiental fără autorizarea prin licenţă neexclusivă din partea organismului de gestiune colectivă a drepturilor de autor de opere muzicale, utilizatorii vor plăti acestuia, cu titlu de daune interese, o sumă reprezentând triplul remuneraţiilor ce ar fi fost legal datorate pentru utilizarea autorizată potrivit prevederilor prezentei metodologii.8. Organismul de gestiune colectivă a drepturilor de autor de opere muzicale poate monitoriza, prin reprezentanţi împuterniciţi în acest sens, utilizarea operelor muzicale în scop ambiental, accesul acestora fiindu-le permis în mod liber în orice spaţiu de utilizare a muzicii în scop ambiental numai în baza legitimaţiilor vizate de organismul de gestiune colectivă a drepturilor de autor de opere muzicale acreditat cu colectarea pe teritoriul României. Reprezentanţii organismului de gestiune colectivă a drepturilor de autor de opere muzicale pot utiliza echipamente de înregistrare audio şi/sau video portabile în spaţiile în care sunt utilizate operele muzicale, înregistrările astfel efectuate făcând dovada deplină a utilizării operelor muzicale în scop ambiental.9. Pentru alte modalităţi de utilizare a operelor muzicale pentru care remuneraţiile nu sunt cuprinse în tabelele din prezenta metodologie, organismul de gestiune colectivă a drepturilor de autor de opere muzicale poate încheia prin negociere, cu avizul Consiliului director, autorizaţii prin licenţă neexclusivă cu utilizatorii.10. În cazul în care un utilizator urmează să înceteze utilizarea operelor muzicale, este obligat să transmită la sediul central al organismului de gestiune colectivă a drepturilor de autor de opere muzicale, cu cel puţin 10 zile înainte de data încetării utilizării operelor muzicale, o notificare scrisă cuprinzând: denumirea şi sediul utilizatorului, numărul şi data autorizaţiei încheiate cu organismul de gestiune colectivă a drepturilor de autor de opere muzicale, adresa completă a locaţiei unde încetează utilizarea şi motivele încetării utilizării operelor muzicale. În urma acestei notificări, organismul de gestiune colectivă a drepturilor de autor de opere muzicale este îndreptăţit ca, după caz, împreună cu organisme de control ale statului sau separat, să efectueze inopinat unul sau mai multe controale la locaţia pentru care s-a indicat încetarea utilizării operelor muzicale, urmând a fi aplicate, după caz, dispoziţiile legale. În absenţa unei astfel de notificări scrise, comunicate către sediul central al organismului de gestiune colectivă a drepturilor de autor de opere muzicale, utilizatorul datorează în continuare remuneraţiile prevăzute de prezenta metodologie, conform autorizaţiei emise, fără a putea invoca o eventuală încetare a utilizării operelor muzicale.11. Remuneraţiile forfetare, inclusiv remuneraţiile minime, se pot modifica anual, potrivit art. 131^4 din Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare, pe baza indicelui de inflaţie stabilit la nivel naţional. Aceste modificări se depun la Oficiul Român pentru Drepturile de Autor, urmând a fi publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, pe cheltuiala organismului de gestiune colectivă a drepturilor de autor de opere muzicale, prin decizie a directorului general al Oficiului Român pentru Drepturile de Autor, emisă în termen de 5 zile de la data depunerii, şi intră în vigoare de la data de 1 a lunii următoare celei în care au fost publicate.12. Prezenta metodologie se aplică tuturor utilizatorilor şi poate fi modificată numai după 3 ani de la data publicării acesteia în Monitorul Oficial al României, Partea I.TABELULcuprinzând remuneraţiile datoratepentru comunicarea publică aoperelor muzicale în scop ambiental(*)
      UtilizatoriRemuneraţii (lei)
      01
      A. Unităţi de alimentaţie publică (restaurante, baruri, berării, birturi, cofetării, pizzerii, plăcintării, fast-food, terase şi orice asemenea unităţi) şi săli de jocuri şi internet**) (remuneraţii/lună)
        1. În oraşe sau în staţiuni turistice:  
          a) cu suprafaţa până la 100 m250 RON/lună
          b) cu suprafaţa cuprinsă între 101 m2 - 200 m260 RON/lună
          c) cu suprafaţa cuprinsă între 201 m2 - 500 m2100 RON/lună
          d) cu suprafaţa de peste 500 m2150 RON/lună
        2. În comune şi în sate:  
          a) cu suprafaţa până la 100 m235 RON/lună
          b) cu suprafaţa de peste 100 m250 RON/lună
        3. Cazinouri1000 RON/lună
      B. Unităţi comerciale sau de prestări cu activitate continuă (magazine de orice tip, mall, supermarket, hipermarket, galerii comerciale etc.)**)***) (remuneraţii/lună)
          a) cu suprafaţa până în 50 m235 RON/lună
          b) cu suprafaţa cuprinsă între 51 m2 şi 100 m250 RON/lună
          c) cu suprafaţa cuprinsă între 101 m2 şi 200 m270 RON/lună
          d) cu suprafaţa cuprinsă între 201 m2 şi 500 m2100 RON/lună
          e) unitate comercială cu suprafaţa între 501 m2 şi 1500 m2250 RON/lună
          f) unitate comercială cu suprafaţa între 1501 m2 şi 3000 m2400 RON/lună
          g) unitate comercială cu suprafaţa între 3001 m2 şi 5000 m2700 RON/lună
          h) unitate comercială cu suprafaţa peste 5000 m21000 RON/lună
      C. Evenimente ocazionale (remuneraţii/manifestaţie)  
        1. Petreceri cu muzică (nunţi cu dar şi alte asemenea petreceri organizate de către particulari)30 RON/lună
        2. Petreceri organizate în cadrul unor colocvii, simpozioane, congrese, vernisaje, lansări de carte sau de disc şi alte reuniuni profesionale similare150 RON/lună
        3. Evenimente ocazionale în aer liber cu scenă fixă sau mobilă400 RON/ORA
      D. Târguri şi expoziţii (remuneraţii/zi)  
        1. Târguri, iarmaroace, talciocuri în aer liber100 RON/ZI
        2. Târguri sau expoziţii de prezentare a produselor agroalimentare, industriale sau a bunurilor de larg consum:  
          a) în spaţii cu suprafaţa până la 500 m2,200 RON/ZI
          b) în spaţii cu suprafaţa cuprinsă între 501 m2 şi 1500 m2,400 RON/ZI
          c) în spaţii cu suprafaţa cuprinsă între 1501 m2 şi 2000 m2,600 RON/ZI
          d) în spaţii cu suprafaţa cuprinsă între 2001 m2 şi 3000 m2,1000 RON/ZI
          c) în spaţii cu suprafaţa de peste 3001 m2,1500 RON/ZI
        3. Expoziţii de artă, ştiinţă, carte şi altele asemenea:  
          a) în spaţii cu suprafaţa de până la 200 m230 RON/ZI
          b) în spaţii cu suprafaţa de peste 200 m250 RON/ZI
        4. Standuri mobile, autovehicule publicitare sau electorale30 RON/ZI
      E.Sport şi agrement (remuneraţii/lună)  
          1. Plaje, ştranduri, pârtii pentru schi200 RON/lună
          2. Piscine deschise publicului50 RON/lună
          3. Patinoare deschise publicului60 RON/lună
          4. Şcoli de dans, centre de sănătate şi de gimnastică aerobică, fitness, culturism60 RON/lună
          5. Săli de sport, patinoare şi piscine de antrenament sportiv40 RON/lună
          6. Parcuri de distracţie, orăşele ale copiilor şi sate de vacanţă110 RON/lună
          7. Săli de biliard, bowling, popice, tenis de masă, etc. cu suprafaţa de până în 200 m230 RON/lună
          8. Săli de biliard, bowling, popice, tenis de masă, etc. cu suprafaţa de până în 500 m250 RON/lună
          9. Săli de biliard, bowling, popice, tenis de masă, etc. cu suprafaţa de peste 500 m2100 RON/lună
          10. Stadioane sub 10.000 de locuri600 RON/eveniment sportiv
          11. Stadioane peste 10.000 de locuri1000 RON/eveniment sportiv
          12. Parade de modă, concursuri de frumuseţe200 RON/ZI
      F. Unităţi de cazare**) (remuneraţii/lună)  
        1. Hoteluri până la categoria 3 stele:  
          a) cu capacitate de cazare mică (până în 30 de camere)40 RON/lună
          b) cu capacitate de cazare medie (31-100 camere)80 RON/lună
          c) cu capacitate de cazare mare de peste 101 camere110 RON/lună
        2. Hoteluri de categoria 4 stele sau superioare  
          a) cu capacitate de cazare până la 100 camere175 RON/lună
          b) cu capacitate de cazare 101-200 camere225 RON/lună
          c) cu capacitate de cazare de peste 200 camere300 RON/lună
        3. Unităţi de cazare montane, moteluri, cabane, amenajamente cu căsuţe de vacanţă, campinguri40 RON/lună
        4. Unităţi de cazare agroturistice, popasuri turistice, pensiuni, hoteluri50 RON/lună
        5. Vile, apartamente, garsoniere în regim hotelier100 RON/lună
      G. Transporturi****) (remuneraţii/lună/mijloc de transport)  
        1. Transporturi rutiere de pasageri cu:  
          a) autobuze, troleibuze, tramvaie30 RON/lună
          b) microbuze şi taxiuri30 RON/lună
          c) autocare în transport intern şi internaţional60 RON/lună
          d) vehicule de agrement (atelaje, trenuleţe, remorci, platforme)30 RON/lună
          e) autovehicule închiriate (rent a car)60 RON/lună
        2. Transporturi feroviare cu:  
          a) trenuri de pasageri în trafic intern60 RON/lună
          b) trenuri de pasageri în trafic internaţional80 RON/lună
          c) vagoane-restaurant sau bar în trafic intern60 RON/lună
          d) vagoane-restaurant sau bar în trafic internaţional80 RON/lună
        3. Transporturi aeriene de pasageri:  
          a) zboruri interne60 RON/lună
          b) zboruri continentale150 RON/lună
          c) zboruri transcontinentale300 RON/lună
        4. Transporturi pe apă:  
          a) ambarcaţiuni de agrement pe lacuri30 RON/lună
          b) ambarcaţiuni de agrement (fluviale şi maritime)70 RON/lună
          c) transporturi de pasageri fluviale şi maritime60 RON/lună
        5. Transport pe cablu de pasageri cu:  
          a) telecabine, telegondole, etc.100 RON/lună
          b) telescaun20 RON/lună
      H. Spaţii de aşteptare (remuneraţii/lună)  
        1. Aeroporturi:  
          a) interne60 RON/lună
          b) internaţionale80 RON/lună
        2. Gări şi staţii de metrou (pentru fiecare staţie):  
          a) în Bucureşti şi în municipii - reşedinţă de judeţ50 RON/lună
          b) în oraşe50 RON/lună
          c) săli de aşteptare clasa I40 RON/lună
          d) săli de aşteptare clasa II30 RON/lună
        3. Autogări40 RON/lună
      I. Call center (remuneraţii/lună/aparat)  
          muzica în aşteptarea preluării unui apel300 RON/lună
      J. Parcări (remuneraţii/lună)  
          a) până la 500 m240 RON/lună
          b) între 501 m2 şi 1000 m280 RON/lună
          c) între 1001 m2 şi 2000 m2100 RON/lună
          d) între 2001 m2 şi 5000 m2200 RON/lună
          e) peste 5000 m2300 RON/lună
    ---------- Notă *) Remuneraţiile nu conţin TVA. Notă **) La determinarea remuneraţiei datorată de către utilizatori în funcţie de suprafaţă, vor fi luate în considerare spaţiile comerciale, inclusiv ringurile de dans (bar, terasă, club, etc.). Dacă acelaşi spaţiu este utilizat pentru mai multe activităţi, remuneraţiile reprezentând drepturile patrimoniale ale autorilor de opere muzicale se vor plăti pentru fiecare activitate în parte, respectiv pentru fiecare spaţiu dotat cu casă de marcat şi vânzător. Notă ***) Se consideră utilizare pentru proba tehnică de suporturi sau aparate, utilizarea operelor muzicale în prezenţa clientului ce a solicitat o astfel de testare, prin intermediul unui aparat audio oferit spre vânzare şi supus testării la standuri special amenajate. Nu reprezintă probă tehnică ci utilizare în scop ambiental a operelor muzicale menţinerea în stare de funcţionarea unuia sau a mai multor aparate în incinta unităţii comerciale sau în afara acesteia. Notă ****) La transportul de pasageri aerian remuneraţiile forfetare sunt aplicabile pentru fiecare cursă în parte. Se consideră utilizator în cadrul activităţii de taxi prestatorul de servicii (compania) sub a cărui marcă sau denumire se exercită activitatea, pentru toate autoturismele ce sunt inscripţionate cu marca sau denumirea sa, inclusiv în cazul unor colaborări cu persoane fizice autorizate sau alte terţe persoane.
     +  Titlul II Comunicarea publică a operelor muzicale în scop lucrativ1. Prin utilizare, în sensul prezentului titlu, se înţelege comunicarea publică a operelor muzicale în scop lucrativ făcută într-un loc deschis publicului sau în orice loc în care se adună un număr de persoane care depăşeşte cercul normal al unei familii şi al cunoştinţelor acesteia, prin interpretarea directă de către artişti sau prin orice alt mijloc tehnic, prin fir ori fără fir, prin care muzica este prezentată în sine sau însoţeşte alte acţiuni, cum ar fi dansul, spectacolul de circ, sportul etc, în spaţii închise sau deschise, în care publicul plăteşte bilete de acces şi/sau consumaţii ori în care au loc acţiuni promoţionale, publicitare, demonstrative şi altele asemenea.2. Este utilizator, în sensul prezentei metodologii, oricare persoană juridică sau fizică autorizată care organizează activităţi de natura celor enumerate la pct. 1.3. Utilizatorii au obligaţia să obţină din partea organismului de gestiune colectivă a drepturilor de autor de opere muzicale, cu cel puţin 5 zile înaintea oricărei utilizări prin comunicare publică a operelor muzicale (spectacol, concert etc), autorizaţia prin licenţă neexclusivă pentru utilizarea operelor muzicale şi să plătească remuneraţiile stabilite potrivit tabelelor cuprinse în prezentul titlu.4. În vederea obţinerii autorizaţiei neexclusive, utilizatorii au obligaţia să comunice organismului de gestiune colectivă a drepturilor de autor de opere muzicale, cu cel puţin 5 zile înainte de utilizarea operelor muzicale, toate informaţiile privind data şi adresa locaţiei, programul artistic al spectacolului, numărul de bilete puse în vânzare sau, după caz, bugetul de cheltuieli al spectacolului ori al evenimentului artistic organizat, indiferent dacă acesta este suportat de utilizator sau de un terţ.5. Remuneraţia procentuală se calculează prin aplicarea procentelor din coloana 1 a tabelelor din prezentul titlu asupra bazei de calcul, astfel cum este reglementată la pct. 6, 7 şi 8, dar remuneraţia datorată nu va fi mai mică decât remuneraţia minimă prevăzută pentru fiecare utilizare în coloana 2 a tabelelor din prezentul titlu.6. Baza de calcul a remuneraţiilor procentuale o reprezintă, după caz: a) veniturile obţinute din vânzarea de bilete, publicitate, programe, materiale promoţionale, consumaţii etc; b) bugetul de cheltuieli în cazul în care nu se obţin venituri din vânzarea de bilete, materiale promoţionale, consumaţii etc;7. Baza de calcul minimă în cazul spectacolelor, la care accesul publicului se face pe bază de bilete, organizate în incinte (săli de spectacole, grădini, stadioane etc), la care se aplică procentele din coloana 1 a tabelului nr. I din prezentul titlu, este reprezentată de valoarea rezultată din înmulţirea numărului total de spectatori (inclusiv numărul de invitaţi) cu preţul mediu al biletelor puse în vânzare.8. Bugetul de cheltuieli, în sensul prezentei metodologii, reprezintă totalitatea cheltuielilor efectuate de utilizator sau de terţi pentru realizarea activităţii ce utilizează operele muzicale incluzând, dar fără a se limita la: cheltuieli cu onorariile interpreţilor, cheltuielile cu cazarea, cu transportul, cheltuieli pentru locaţia spaţiului de desfăşurare, cheltuieli de sonorizare, cheltuieli de publicitate şi promoţie, cheltuieli de regie, cheltuieli pentru serviciul de pază şi alte cheltuieli de organizare.9. În cazul în care operele muzicale sunt utilizate în aceeaşi locaţie atât în scop lucrativ, cât şi în scop ambiental, se plătesc remuneraţii distincte pentru ambele utilizări.10. Pentru utilizările de opere muzicale prevăzute în tabelul nr. I şi III din prezentul titlu, precum şi pentru alte utilizări periodice, sezoniere sau ocazionale, 30% din remuneraţia datorată se plăteşte în avans, raportat !a valoarea tuturor biletelor oferite spre vânzare, sau, în cazul în care nu se obţin venituri din vânzarea de bilete, raportat la bugetul de cheltuieli, dar nu mai puţin decât remuneraţia minimă prevăzută în coloana 2 a tabelelor nr. I şi III din prezentul titlu. Diferenţa de remuneraţie datorată potrivit prezentei metodologii se va plăti în termen de cel mult 5 zile de la data utilizării autorizate.11. Utilizatorii care desfăşoară activităţi potrivit tabelului nr. II din prezentul titlu vor plăti un avans, pentru perioada autorizată, reprezentând valoarea remuneraţiilor minime prevăzute în coloana 2 a tabelului nr. II, la data încheierii autorizaţiei neexclusive cu organismul de gestiune colectivă a drepturilor de autor de opere muzicale. în termen de 15 zile de la încheierea fiecărui trimestru, utilizatorul are obligaţia de a prezenta un raport ştampilat şi semnat de reprezentantul legal care să conţină veniturile din încasările din bilete şi consumaţii, însoţit de copii după balanţa de verificare contabilă "clasa 7". În cazul în care remuneraţia procentuală calculată asupra veniturilor din vânzările de bilete şi consumaţii este mai mare decât remuneraţia plătită în avans pentru acel trimestru, diferenţa de remuneraţie va fi plătită de utilizator organismului de gestiune colectivă a drepturilor de autor de opere muzicale până cel mai târziu la data de 15 a lunii următoare a trimestrului pentru care este datorată.12. În cazul turneelor sau al reprezentaţiilor repetate ale aceluiaşi spectacol, utilizatorii şi organismul de gestiune colectivă a drepturilor de autor de opere muzicale pot conveni ca plata remuneraţiilor să aibă loc după ultimul spectacol al turneului, cu condiţia plăţii unui avans din remuneraţii agreat de părţi.13. Pentru întârzieri la plată utilizatorii datorează penalităţi de 0,2%/zi de întârziere.14. În cazul în care activităţile de organizare a unui spectacol, respectiv producerea spectacolului (activitatea de vânzare de bilete, activitatea de impresariere a participării artiştilor interpreţi, activitatea de plată a onorariilor artiştilor etc), se fac de două sau mai multe persoane juridice sau fizice, obligaţia de a obţine autorizaţia prin licenţă neexclusivă de plată a remuneraţiei pentru utilizarea operelor muzicale prin comunicare publică şi de predare a raportului revine în solidar tuturor utilizatorilor care sunt consideraţi astfel coorganizatori.15. Utilizatorii prevăzuţi în tabelele nr. I şi 111 din prezentul titlu au obligaţia să depună la sediul organismului de gestiune colectivă a drepturilor de autor de opere muzicale, în termen de 15 zile de la data utilizării, un raport cuprinzând denumirea şi data evenimentului (spectacol, concert etc), adresa locaţiei, denumirea, autorii şi durata operelor muzicale utilizate (formaţii participante, eventual interpreţii) şi baza de calcul a remuneraţiei.Raportul va fi ştampilat şi semnat de reprezentantul legal al utilizatorului şi va fi însoţit de o declaraţie pe propria răspundere a reprezentantului legal al utilizatorului că datele cuprinse în raport sunt complete şi corecte, o copie a decontului privind veniturile obţinute din vânzarea de bilete, depus la autorităţile competente (direcţia de taxe şi impozite locale), şi copii ale documentelor contabile privind veniturile ce intră în baza de calcul, potrivit prezentei metodologii, sau după caz, bugetul de cheltuieli.16. În cazul în care, cu cel puţin 3 zile înainte de data utilizării ocazionale a operelor muzicale (spectacole, concerte etc.) utilizatorul nu a solicitat în scris autorizaţie prin licenţă neexclusivă pentru utilizarea operelor muzicale, cu toate că organismul de gestiune colectivă a drepturilor de autor de opere muzicale 1-a notificat în scris în acest sens sau autorizaţia nu a putut fi încheiată, din culpa utilizatorului, organismul de gestiune colectivă a drepturilor de autor de opere muzicale va putea solicita interzicerea desfăşurării evenimentului muzical (spectacol, concert etc).17. Pentru comunicarea publică a operelor muzicale în scop lucrativ fără autorizaţie prin licenţă neexclusivă din partea organismului de gestiune colectivă a drepturilor de autor de opere muzicale, utilizatorii vor plăti acestuia, cu titlu de daune-interese, o sumă reprezentând triplul remuneraţiilor ce ar fi fost legal datorate pentru utilizarea autorizată. în cazul în care nu se poate determina cuantumul remuneraţiei ce ar fi fost legal datorată de utilizatori, aceştia datorează triplul remuneraţiilor plătite în mod uzual de utilizatorii din aceeaşi categorie.18. Organismul de gestiune colectivă a drepturilor de autor de opere muzicale poate monitoriza, prin reprezentanţi împuterniciţi în acest sens, utilizarea operelor muzicale în scop lucrativ, accesul acestora fiindu-le permis în mod liber în orice spaţiu de utilizare a muzicii în scop lucrativ numai în baza legitimaţiilor vizate de organismul de gestiune colectivă a drepturilor de autor de opere muzicale. Reprezentanţii organismului de gestiune colectivă a drepturilor de autor de opere muzicale pot utiliza echipamente de înregistrare audio şi/sau video portabile în spaţiile în care sunt utilizate operele muzicale, înregistrările astfel efectuate făcând dovada deplină a utilizării operelor muzicale în scop lucrativ.19. Remuneraţiile forfetare, inclusiv remuneraţiile minime, se pot modifica anual, potrivit art. 131^4 din Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare, pe baza indicelui de inflaţie stabilit la nivel naţional. Aceste modificări se depun la Oficiul Român pentru Drepturile de Autor, urmând a fi publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, pe cheltuiala organismului de gestiune colectivă a drepturilor de autor de opere muzicale, prin decizie a directorului general al Oficiului Român pentru Drepturile de Autor, emisă în termen de 5 zile de la data depunerii, şi intră în vigoare de la data de 1 a lunii următoare celei în care au fost publicate.20. Pentru alte modalităţi de utilizare, pentru care remuneraţiile nu sunt cuprinse în tabelele prezentei metodologii, organismul de gestiune colectivă a drepturilor de autor de opere muzicale poate încheia, prin negociere, cu avizul Consiliului director, autorizaţii prin licenţă neexclusivă cu utilizatorii.21. Prezenta metodologie se aplică tuturor utilizatorilor şi poate fi modificată numai după 3 ani de la data publicării acesteia în Monitorul Oficial al României, Partea I.TABELUL Nr. Iprivind remuneraţiile reprezentânddrepturile patrimoniale de autorpentru utilizarea operelor muzicaleîn concerte şi alte spectacoleşi procentele aplicabile*)
      Tipul spectacoluluiRemuneraţia procentualăRemuneraţie minimă/zi/spectacol
      012
      A.Concerte şi spectacole cu caracter muzical    
      1.Concerte simfonice, corale, de cameră10%-
      2.Operă9%-
      3.Operetă8,5%-
      4.Balet7%-
      5.Spectacole de revistă, muzicaluri8,5%-
      6.Concerte rock, pop şi altele asemenea8,5%-
      7.Concerte de fanfară8,5%200 RON/concert
      8.Concerte şi spectacole în spaţii publice (gen pieţe publice, piaţete, bulevarde etc.) sau stadioane din oraşe sau staţiuni, cu accesul publicului gratuit5%3000 RON/zi
      9.Concerte şi spectacole în alte locuri publice (parcuri, grădini şi alte locuri cu acces restrâns al publicului) la care accesul publicului este gratuit5%1000 RON/zi
      10.Concerte şi spectacole în spaţii deschise din mediu rural cu accesul publicului gratuit4%500 RON/zi
      B.Alte spectacole    
      1.Circ sau altele asemenea, precum delfinarii, manejuri etc.7%100 RON/spectacol
      2.Spectacole pe gheaţă7%100 RON/spectacol
      3.Teatru, alte spectacole cu actori sau cu păpuşi, recitaluri de muzică:    
          a) cu durata muzicii mai mică de 40 de minute5%-
          b) cu durata muzicii mai mare de 40 de minute8,5%-
      4.Manifestări sportive pe fond muzical (gimnastică, patinaj artistic, balet nautic, dans sportiv şi altele asemenea)5%300 RON/spectacol
    --------- Notă *) Remuneraţiile nu conţin TVA.TABELUL Nr. IIprivind remuneraţiile reprezentânddrepturile patrimoniale de autor pentruutilizarea operelor muzicale în localuri*)
      Tipul localuluiRemuneraţia procentualăRemuneraţie minimă/lună
      012
      1.Discoteci, cluburi**)    
          a) în oraşe sau staţiuni turistice8,5%600 RON
          b) în comune sau sate8,5%150 RON
      2.Cabarete, sexy cluburi**)8,5%500 RON
      3.Baruri şi restaurante cu program de varietăţi**)8,5%500 RON
      4.Karaoke***)-100 RON/spectacol
      5.Tonomate (jukebox, video, multimedia)***)-150 RON/lună/aparat
      6.Cafe-concert, piano-bar, baruri sau cafenele în care muzica are o contribuţie la specificitatea acestora (specific: regional, gen muzical, de grup, curente de modă sau altele asemenea)**)    
          a) cu suprafaţă utilă a locaţiei până la 300 m28,5%200 RON
          b) cu suprafaţă utilă a locaţiei peste 300 m28,5%500 ROM
    ---------- Notă *) Remuneraţiile nu conţin TVA. Notă **) Remuneraţia procentuală se aplică la valoarea totală a biletelor vândute şi a consumaţiilor. Notă ***) Remuneraţie forfetară.TABELUL Nr. IIIprivind remuneraţiile reprezentânddrepturile patrimoniale de autorpentru utilizarea operelor muzicaleîn cadrul manifestărilor ocazionale*)
      Manifestările ocazionaleRemuneraţia procentuală**)Remuneraţie minimă
      012
      1.Evenimente stradale cu caracter festiv1%300 RON/oră
      2.Parade stradale3%300 RON/oră
      3.Muzică transmisă prin difuzoare, parade sau fanfare care deschid sau însoţesc manifestări sportive3%100 RON/oră
      4.Spectacole de stradă de laser, lumină, artificii etc.1%200 RON/oră
      5.Comunicarea publică a operelor muzicale din spectacole, concerte etc., prin telefonie mobilă sau alte reţele cu fir sau fără fir***)****)10%0,01 RON/min./client
    -------------- Notă *) Remuneraţiile nu conţin TVA. Notă **) Baza de calcul a remuneraţiei este cea prevăzută la punctul 8 din Titlul II al metodologiei. Notă ***) Cu excepţia comunicării publice a operelor muzicale ca tonuri de apel pentru telefoane mobile sau comunicarea publică prin Internet pentru care remuneraţiile şi metodologiile sunt reglementate de Hotărârile arbitrale nr. 1/2004 şi nr. 2/2004 publicate în Monitorul Oficial Partea I nr. 58/18.01.2005. Notă ****) Baza de calcul este constituită din veniturile obţinute din comunicarea publică prin telefonie mobilă sau alte reţele fără fir, constând în preţul total plătit de beneficiarul final, mai puţin TVA.Încheiat în 3 exemplare, câte unul pentru fiecare parte, iar unul pentru a fi depus la Oficiul Român pentru Drepturile de Autor.-------