NORME din 23 martie 2004 (*actualizate*)privind circulatia materialelor lemnoase şi controlul circulaţiei acestora şi al instalaţiilor de transformat lemn rotund(actualizate până la data de 30 martie 2006*)
EMITENT
  • GUVERNUL




  • --------------*) Textul initial a fost publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 328 din 16 aprilie 2004. Aceasta este forma actualizata de S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. până la data de 30 martie 2006, cu modificările şi completările aduse de: HOTĂRÂREA nr. 2.183 din 30 noiembrie 2004; HOTĂRÂREA nr. 363 din 22 martie 2006.  +  Capitolul I Dispozitii generale  +  Articolul 1Prezentele norme reglementeaza circulatia materialelor lemnoase, precum şi controlul circulaţiei acestora şi al instalaţiilor de transformat lemn rotund.  +  Articolul 2În sensul prezentelor norme, termenii şi expresiile de mai jos au urmatoarele semnificatii: a) materiale lemnoase - lemnul rotund sau despicat de lucru şi lemnul de foc, obtinute ca rezultat al aplicarii taierilor autorizate de produse principale, secundare, accidentale şi din acţiuni de igienizare a pădurilor, cheresteaua, precum şi lemnul ecarisat sau cioplit, lemnul brut, prelucrat sau semifabricat, potrivit art. 76 alin. 2 din Legea nr. 26/1996 - Codul silvic, cu modificările şi completările ulterioare. Pomii de Craciun sunt produse lemnoase care au acelasi regim de provenienţă şi circulatie ca şi materialele lemnoase; b) provenienţă materialelor lemnoase - localizarea sursei de unde au fost obtinute materialele lemnoase, respectiv:- fondul forestier naţional proprietate publică şi/sau privată, asa cum este definit în art. 1 din Legea nr. 26/1996, cu modificările şi completările ulterioare;- vegetatia forestiera situata pe terenuri din afara fondului forestier naţional, prevăzută la art. 6 din Legea nr. 26/1996, cu modificările şi completările ulterioare;- centre de sortare, prelucrare şi depozitare a materialelor lemnoase;- import; c) document de provenienţă - document care certifica localizarea sursei de unde au fost obtinute materialele lemnoase; d) circulatia materialelor lemnoase - actiunea de transport al materialelor lemnoase de la locul de unde au fost recoltate, obtinute sau depozitate la un alt loc, folosindu-se în acest scop orice mijloc de transport, şi/sau transmiterea proprietăţii asupra materialelor lemnoase în orice mod; e) aviz de însoţire - document care insoteste materialul lemnos, cu scopul de a atesta provenienţă legala a acestora, pe perioada transportului şi/sau pe perioada depozitarii; f) controlul provenientei, al circulaţiei materialelor lemnoase, precum şi al instalaţiilor de transformare a lemnului rotund - actiunile intreprinse pentru stabilirea provenientei materialelor lemnoase recoltate, a celor comercializate, precum şi a celor transportate pe orice fel de cai de transport şi/sau care sunt supuse proceselor de prelucrare ori depozitare. Actiunile respective se exercită asupra tuturor mijloacelor care efectueaza transporturi de materiale lemnoase, în locurile şi spatiile în care se afla materiale lemnoase, cum sunt: depozite aflate pe domeniul public sau privat, incintele instalaţiilor de transformare a lemnului rotund, punctele de lucru ale instalaţiilor de debitat lemn - fixe sau mobile, centrele de sortare sau de comercializare şi altele asemenea, precum şi la sediul persoanelor juridice unde se afla documentele supuse verificării; g) detinator - titularul dreptului de proprietate, al altor drepturi reale asupra fondului forestier, vegetatiei forestiere din afara fondului forestier şi/sau a materialelor lemnoase sau cel care, potrivit legii civile, are calitatea de posesor ori detinator precar al acestora; h) unitate silvica - ocol silvic, district silvic sau canton silvic.-------------Litera b) a art. 2 a fost modificata de pct. 1 al art. II din HOTĂRÂREA nr. 363 din 22 martie 2006, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 286 din 30 martie 2006.  +  Capitolul II Documentele de provenienţă şi documentele de însoţire ale materialelor lemnoase  +  Articolul 3Documentele de provenienţă a materialelor lemnoase sunt, după caz: actul de punere în valoare, bonul de vanzare, bonul de vanzare fiscal, factura fiscala pentru materiale lemnoase şi factura pentru materiale lemnoase.--------------Art. 3 a fost modificat de pct. 1 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 2.183 din 30 noiembrie 2004, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1.237 din 22 decembrie 2004.  +  Articolul 4 (1) Actul de punere în valoare, denumit în continuare APV, este documentul primar de provenienţă a materialelor lemnoase rezultate din masa lemnoasa pe picior inventariata şi/sau marcată în conformitate cu prevederile legale pentru a fi exploatata. APV este un document tehnico-economic care contine rezultatele evaluării cantitative, calitative şi valorice, precum şi localizarea conform cadastrului forestier, respectiv cadastrului general, după caz, a masei lemnoase destinate exploatarii. APV se întocmeşte conform normelor tehnice silvice pentru evaluarea masei lemnoase destinate exploatarii şi se înregistrează în registrul APV valabil pe perioada de aplicare a amenajamentului de unitatea silvica care a efectuat punerea în valoare conform art. 41 din Legea nr. 26/1996, cu modificările şi completările ulterioare. (2) În situaţia în care deţinătorul de padure ori de vegetatie forestiera din afara fondului forestier foloseşte materialul lemnos provenit din padurea ori din vegetatia forestiera pe care o are în proprietate/detinere legala, pentru nevoi proprii, fără să se realizeze un act de comert, provenienţă materialului lemnos se dovedeste prin înscrierea în documentul de însoţire pe timpul transportului a principalelor elemente de identificare a APV, şi anume: numar APV, anul înregistrării acestuia, denumirea structurii silvice unde a fost înregistrat, astfel: Nr. APV/An înregistrare/Denumire ocol. (3) În situaţia vanzarii-cumpararii materialelor lemnoase de la locul de taiere, provenienţă lor se dovedeste prin înscrierea pe documentele secundare de provenienţă şi pe cele de însoţire a transportului a principalelor elemente de identificare a APV prevăzute la alin. (2).  +  Articolul 5 (1) Bonul de vanzare este documentul secundar de provenienţă a materialelor lemnoase comercializate, în situaţia în care în actul de comert cel puţin una dintre părţi este persoana fizica, şi se foloseşte numai atunci când vânzătorul este persoana impozabila neplatitoare de taxa pe valoarea adăugată. (2) Conţinutul şi modelul formularului de bon de vanzare sunt prevăzute în anexa nr. 1. (3) La completarea bonului de vanzare se respecta urmatoarele reguli: a) rubrica "Emitent" se completeaza, după caz, conform prevederilor art. 10 alin. (1); b) rubrica "Vânzător" se completeaza cu: numele, prenumele, actul de identitate şi domiciliul, în cazul persoanelor fizice, respectiv denumirea, numărul de înregistrare în registrul comerţului şi adresa sediului, în cazul persoanelor juridice; c) rubrica «Provenienţă» se completeaza astfel:- în cazul în care materialele lemnoase sunt expediate de la locul de taiere, situat în fondul forestier sau în vegetatia forestiera din afara fondului forestier: principalele elemente de identificare a APV prevăzute la art. 4 alin. (2);- în cazul în care materialele lemnoase sunt expediate din depozite sau centre de sortare şi prelucrare: denumirea depozitului sau a centrului de prelucrare a materialelor lemnoase, localitatea în care este situat acesta, precum şi seria şi numărul filei registrului unic de evidenta în care a fost înregistrată ieşirea materialului lemnos respectiv;- în cazul în care materialele lemnoase sunt expediate dintr-o piaţa, dintr-un targ sau dintr-un centru de comercializare: denumirea şi adresa acesteia/acestuia, după caz, şi numărul avizului de însoţire precedent, utilizat pentru transportul materialelor lemnoase până la locul de comercializare;- în cazul în care materialele lemnoase provin din import, se inscrie cuvantul «Import» şi se completeaza cu numărul şi data declaraţiei vamale de import; d) rubrica "Cumparator" se completeaza cu: numele, prenumele, actul de identitate şi domiciliul, în cazul persoanelor fizice, respectiv denumirea, numărul de înregistrare în registrul comerţului şi adresa sediului, în cazul persoanelor juridice; e) rubrica «Mentiuni speciale» se completeaza sau pe aceasta se aplică o stampila cu inscripţia «Fără drept de comercializare» şi, la opţiunea vânzătorului, cu termenul de ridicare a materialului lemnos, în numar de zile calendaristice considerate de la data vanzarii. f) rubrica "Denumirea materialului lemnos" se completeaza, după caz, cu denumirile, conform standardelor în vigoare, ale sortimentelor de materiale lemnoase comercializate; g) rubrica "Avize de însoţire eliberate pentru transport" se completeaza pe bonul de vanzare numai la încărcarea materialelor lemnoase care au facut obiectul vanzarii-cumpararii pe baza bonului de vanzare respectiv, de către emitentul documentelor de însoţire a transportului. Se inscriu: seria şi data avizului de însoţire, cantitatea transportata, urmate de semnatura emitentului documentelor de însoţire. (4) Bonul de vanzare se foloseşte în cazul vanzarii materialelor lemnoase de către: a) unitatile silvice, persoane fizice, persoane juridice sau alti deţinători legali de materiale lemnoase, către persoane fizice; b) persoanele fizice către persoane juridice. (5) Bonul de vanzare face dovada provenientei materialelor lemnoase, până la prelucrarea sau punerea în opera a materialelor lemnoase respective. (6) Bonul de vanzare se emite numai pentru o singura persoana fizica sau juridica, iar originalul documentului - exemplarul 1 - se preda cumparatorului. (7) În cazul cumpararii de materiale lemnoase de către persoane juridice de la persoane fizice, bonurile de vanzare se emit cu respectarea prevederilor alin. (4), dar pentru fiecare mijloc de transport în parte. (8) Bonul de vanzare fiscal este documentul secundar de provenienţă a materialelor lemnoase comercializate, în situaţia în care în actul de comert cel puţin una dintre părţi este persoana fizica, şi se foloseşte numai atunci când vânzătorul este persoana impozabila platitoare de taxa pe valoarea adăugată. (9) Conţinutul şi modelul formularului de bon de vanzare fiscal sunt prevăzute în anexa nr. 1a).--------------Alin. (1) al art. 5 a fost modificat de pct. 2 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 2.183 din 30 noiembrie 2004, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1.237 din 22 decembrie 2004.Litera e) a alin. (3) al art. 5 a fost modificata de pct. 3 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 2.183 din 30 noiembrie 2004, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1.237 din 22 decembrie 2004.Alin. (8) şi (9) ale art. 5 au fost introduse de pct. 4 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 2.183 din 30 noiembrie 2004, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1.237 din 22 decembrie 2004.Litera c) a alin. (3) al art. 5 a fost modificata de pct. 2 al art. II din HOTĂRÂREA nr. 363 din 22 martie 2006, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 286 din 30 martie 2006.  +  Articolul 6 (1) Factura fiscala pentru materiale lemnoase se foloseşte numai atunci când vânzătorul este persoana impozabila platitoare de taxa pe valoarea adăugată şi este documentul secundar de provenienţă pentru: a) masa lemnoasa pe picior comercializata între persoane juridice; b) materiale lemnoase comercializate între persoane juridice. (2) La completarea facturilor fiscale prevăzute la alin. (1) se aplică reglementarile specifice din domeniul financiar-fiscal. (3) În factura fiscala se inscriu în mod obligatoriu: volumul brut pe specii în cazul prevăzut la alin. (1) lit. a) şi sortimentele şi cantitatile pe specii în cazul prevăzut la alin. (1) lit. b). (4) Conţinutul şi modelul formularului de factura fiscala pentru materiale lemnoase sunt prevăzute în anexa nr. 1b). (5) Factura pentru materiale lemnoase este documentul secundar de provenienţă pentru masa lemnoasa şi materialele lemnoase comercializate între persoanele juridice şi se foloseşte numai atunci când vânzătorul este persoana impozabila neplatitoare de taxa pe valoarea adăugată. (6) Conţinutul şi modelul formularului de factura pentru materiale lemnoase sunt prevăzute în anexa nr. 1c).---------------Alin. (1) şi (4) ale art. 6 au fost modificate de pct. 5 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 2.183 din 30 noiembrie 2004, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1.237 din 22 decembrie 2004.Alin. (5) şi (6) ale art. 6 au fost introduse de pct. 6 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 2.183 din 30 noiembrie 2004, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1.237 din 22 decembrie 2004.  +  Articolul 7 (1) Documentul de însoţire a materialelor lemnoase pe durata transportului cu orice mijloc de transport este avizul de însoţire pentru materiale lemnoase, denumit în continuare aviz de însoţire. (2) Conţinutul şi modelul formularului de aviz de însoţire sunt prevăzute în anexa nr. 2. (3) Originalul avizului de însoţire - exemplarul 1 - insoteste obligatoriu transportul de materiale lemnoase. (4) Termenul de valabilitate a avizului de însoţire este de 24 de ore de la data şi ora plecarii transportului, data şi ora ce se consemneaza în mod obligatoriu în acest document. (5) Se exceptează de la prevederile alin. (4) avizele de însoţire care însoţesc transportul de materiale lemnoase realizat cu mijloace de transport feroviare şi navale, cazuri în care termenele de valabilitate sunt termenele legale de executare a contractului de transport. (6) Avizul de însoţire se elibereaza pentru fiecare mijloc de transport în parte. (7) Materialele lemnoase care sunt transportate succesiv cu mai multe mijloace de transport, timp de mai multe zile, trebuie să fie insotite de cate un aviz de însoţire pentru fiecare mijloc de transport. (8) În cazul materialelor lemnoase destinate exportului, care sunt transbordate în mijlocul de transport cu care urmeaza să fie expediate în afara teritoriului vamal al României, ori în cazul celor depozitate temporar până la încărcare, avizul de însoţire aferent mijlocului de transport cu care urmeaza să fie expediate în afara teritoriului vamal al României se prezinta la autoritatea vamala odata cu declaratia vamala de export, o copie certificata a acestuia de către autoritatea vamala anexandu-se la declaratia vamala. (9) Dacă transbordarea în mijlocul de transport cu care urmeaza să fie expediate materialele lemnoase în afara teritoriului vamal al României ori depozitarea temporara până la încărcarea în acest mijloc de transport are loc după depunerea declaraţiei vamale de export la un birou vamal de interior, avizul de însoţire aferent mijlocului de transport se prezinta autorităţii vamale de către transportator în vederea efectuării controlului vamal la frontiera, inclusiv a verificării concordantei avizului de însoţire cu permisele vamale eliberate. (10) La completarea avizului de însoţire se respecta urmatoarele reguli: a) rubrica nr. 2 «Provenienţă» se completeaza, după caz, astfel: «Padure proprietate a ....»/«Depozitul ....»/ «Piaţa ....»/«Import»; b) rubrica nr. 3 «Doc. provenienţă» se completeaza după cum urmeaza:- în cazul materialelor lemnoase supuse transportului tehnologic intern sau destinate consumului propriu, care nu se comercializeaza şi care se transporta de la locul de taiere, se consemneaza principalele elemente de identificare a APV prevăzute la art. 4 alin. (2);- în cazul materialelor lemnoase supuse transportului tehnologic intern sau destinate consumului propriu, care nu se comercializeaza şi care se transporta de la un depozit la altul, la un centru de prelucrare sau de comercializare, se consemneaza seria şi numărul filei din registrul unic de evidenta în care a fost înregistrată ieşirea materialului lemnos;- în cazul vanzarii materialelor lemnoase în condiţiile prevăzute la art. 5 se consemneaza seria şi data bonului de vanzare sub forma «BV seria ...../data .........»;- în cazul vanzarii materialelor lemnoase în condiţiile prevăzute la art. 6, când factura/factura fiscala se emite anterior avizului de însoţire, se consemneaza numărul şi data facturii sub forma «F nr. ......../data ..........»;- în cazul vanzarii materialelor lemnoase în condiţiile prevăzute la art. 6, când factura/factura fiscala se emite ulterior efectuării transportului, se consemneaza menţiunea «Urmeaza factura» şi, după caz, elementele de identificare a APV prevăzute la art. 4 alin. (2), dacă expedierea se realizează de la locul de taiere, sau seria şi numărul filei din registrul unic de evidenta în care a fost înregistrată ieşirea materialului lemnos, dacă expedierea se realizează dintr-un depozit, iar pe factura fiscala se inscriu avizele de însoţire care au stat la baza emiterii facturii respective;- în cazul vanzarii/expedierii materialelor lemnoase provenite din import, se consemneaza numărul şi data declaraţiei vamale de import sub forma «DVI nr. ..../data ....»; c) în rubrica nr. 7 se completeaza denumirea sortimentelor de materiale lemnoase şi cantitatea, conform standardelor în vigoare, astfel:- pentru lemnul rotund, ecarisat sau cioplit, cu diametrul sau, după caz, latura mica al/a secţiunii transversale la capatul subtire peste 18 cm, se indica, pe specii, numărul curent pentru fiecare piesa, diametrul în centimetri, lungimea în metri şi volumul în metri cubi;- pentru lemnul rotund ecarisat sau cioplit, cu diametrul sau, după caz, latura mica al/a secţiunii transversale la capatul subtire sub 18 cm, se indica numărul total de piese şi volumul acestora, pe specii;- pentru lemnul fasonat în steri, cherestea şi alte sortimente de materiale lemnoase, cantitatile se exprima în unităţi convenţionale, pe specii; d) în rubrica nr. 8, completarea datelor privind sortimentele, dimensiunile şi cantitatile se face pe baza masuratorilor efectuate în momentul incarcarii în mijlocul de transport. În cazul cherestelelor transportate în vrac, aceasta rubrica nu se completeaza. În cazul cherestelelor transportate pachetizat, se completeaza cu numărul de pachete şi dimensiunile acestora; e) pe versoul avizului de însoţire se imprimă amprenta dispozitivului dreptunghiular precizat la rubrica «Mentiuni», folosindu-se în acest scop tus sau vopsea; f) în cazul transportului materialelor lemnoase pe nave, în rubrica «Date privind expeditia», la «Mijlocul de transport» se inscrie denumirea navei, iar în cazul exporturilor, la «Nr.» se inscriu numărul şi data permisului vamal; g) în cazurile prevăzute la alin. (8) şi (9), în rubrica «Provenienţă» se inscrie factura externa, iar în rubrica «Destinatar» se inscriu şi datele de identificare a transportatorului care asigura transportul marfurilor în afara teritoriului vamal al României. Aceste date se completeaza de reprezentantul expeditorului, cu consemnarea lizibila a numelui şi prenumelui celui care întocmeşte documentele; h) în cazurile prevăzute la alin. (9), la rubrica «Date privind expeditia» se inscriu şi datele de identificare a permisului vamal. (11) În cazul operatorilor economici care cumpara materiale lemnoase de la persoane fizice, avizul de însoţire propriu va fi insotit în mod obligatoriu de documentele de provenienţă, respectiv bonurile de vanzare - exemplarul 1, ale materialelor lemnoase. (12) În cazul materialelor lemnoase care se transporta la un custode pentru depozitare temporara, pe avizul de însoţire a materialelor lemnoase până la depozitul de custodiere, în rubrica «Destinatar» emitentul inscrie datele de identificare a proprietarului acestora, iar în rubrica «Punct de descarcare» inscrie datele de identificare a custodelui şi localizarea punctului de descarcare respectiv.------------Art. 7 a fost modificat de pct. 3 al art. II din HOTĂRÂREA nr. 363 din 22 martie 2006, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 286 din 30 martie 2006.  +  Articolul 8Bonul de vanzare şi avizul de însoţire sunt documente cu regim special şi sunt prevăzute cu elemente de securizare specifice.  +  Articolul 9 (1) Completarea datelor pe documentele prevăzute la art. 8 se face cu pasta pix, citet, fără ştersături sau adaugari ulterioare. (2) Documentele se completeaza în mod obligatoriu la toate pozitiile pe care acestea le conţin. Acolo unde nu este cazul a fi inscrise date, pozitia respectiva se bareaza cu o linie orizontala. (3) Documentele de provenienţă şi cele de însoţire completate şi/sau eliberate cu incalcarea prevederilor prezentelor norme sunt nule de drept.  +  Articolul 10 (1) Emiterea documentelor prevăzute la art. 8 se face, după caz, de către urmatorii emitenti: a) ocoalele silvice din structura Regiei Naţionale a Pădurilor - Romsilva pentru materialele lemnoase provenite din paduri şi din vegetatia forestiera din afara fondului forestier naţional pe care le administreaza sau de pe teritoriul localitatilor pentru care asigura serviciul public cu specific silvic. Personalul imputernicit sa emita documentele de provenienţă şi pe cele de însoţire a materialelor lemnoase se stabileste prin decizie a conducătorului Regiei Naţionale a Pădurilor - Romsilva; b) ocoalele silvice, altele decat cele din structura Regiei Naţionale a Pădurilor - Romsilva, înfiinţate potrivit reglementarilor în vigoare, pentru materialele lemnoase provenite din padurile proprietate privată sau publică şi din vegetatia forestiera din afara fondului forestier naţional, pe care le administreaza ca structuri proprii în condiţii legale, sau de pe teritoriul localitatilor pentru care asigura serviciul public cu specific silvic. Personalul imputernicit sa emita documentele de provenienţă şi pe cele de însoţire a materialelor lemnoase se stabileste prin decizie a conducătorului ocolului silvic; c) administratia pietelor, targurilor, oboarelor, a burselor de marfuri şi altele asemenea, autorizate în condiţiile prevăzute la alin. (3), în baza documentelor de însoţire a materialelor lemnoase aduse spre vanzare; d) persoanele juridice care exploateaza masa lemnoasa sau cele care prelucreaza şi/sau comercializeaza materiale lemnoase; pentru materialele lemnoase pe care le expediaza din padure, depozite, centre de sortare şi prelucrare sau altele asemenea. Persoanele imputernicite sa emita documente de provenienţă şi/sau documente de însoţire a materialelor lemnoase se stabilesc prin decizie a conducătorului fiecarei persoane juridice. e) operatorii economici cu care exportatorii sau reprezentantii acestora au incheiat contracte de prestări de servicii privind depozitarea şi expedierea materialelor lemnoase; f) unitatile administrativ-teritoriale care au angajat personal silvic pentru gospodarirea vegetatiei forestiere din afara fondului forestier. Pentru emiterea documentelor de provenienţă şi/sau a documentelor de însoţire a materialelor lemnoase este imputernicit prin decizie a conducătorului unităţii administrativ-teritoriale numai personalul silvic angajat al acesteia. (2) Persoanele care elibereaza documentele de provenienţă şi pe cele de însoţire a materialelor lemnoase, prevăzute la alin. (1), raspund, potrivit legii, de intocmirea corespunzătoare a acestora şi de exactitatea datelor inscrise. (3) Comercializarea materialelor lemnoase se poate face numai în piete, targuri, oboare, burse de marfuri şi altele asemenea, autorizate de către autoritatea publică centrala care raspunde de silvicultura. (4) Condiţiile şi regulamentul de autorizare se aproba prin ordin comun al conducătorului autorităţii publice centrale care raspunde de silvicultura şi al conducătorului autorităţii publice centrale care raspunde de administratie.------------Literele e) şi f) ale art. 10 au fost introduse de pct. 4 al art. II din HOTĂRÂREA nr. 363 din 22 martie 2006, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 286 din 30 martie 2006.  +  Articolul 11 (1) Compania Naţionala "Imprimeria Naţionala" - S.A. asigura suportul financiar şi logistic pentru tipărirea şi distribuirea în condiţiile legii a formularelor documentelor cu regim special cu elemente de securizare prevăzute la art. 8. (2) Formularele documentelor prevăzute la art. 8 se tiparesc în blocuri cu cate 150 de file, formate din 50 de seturi a cate 3 file fiecare, de culori diferite. Pe exemplarul 1 se vor aplica elementele de securizare. (3) Culoarea fiecaruia dintre cele 3 exemplare dintr-un set de formulare, precum şi caracteristicile elementelor de securizare prevăzute la alin. (2) se stabilesc de Compania Naţionala "Imprimeria Naţionala" - S.A. (4) Persoanele juridice în cadrul cărora funcţionează personal autorizat sa elibereze documentele de provenienţă şi pe cele de însoţire prevăzute la art. 8 procura formularele, contra cost, în condiţiile stabilite de Compania Naţionala "Imprimeria Naţionala" - S.A. (5) Pierderea, furtul sau distrugerea formularelor ori a documentelor de provenienţă şi a celor de însoţire a materialelor lemnoase prevăzute la art. 8 se declara, conform prevederilor legislaţiei în vigoare, în maximum 24 de ore de la constatare, de către persoanele juridice autorizate să le utilizeze şi se comunică unităţii de unde au fost procurate, precum şi la unitatea de politie cea mai apropiata. (6) Blocurile cu documente utilizate conţinând exemplarul 3 al acestora se păstrează la emitent pe o perioadă de 5 ani. Formularele de documente rămase neutilizate se anulează de către emitent şi se depun la unitatea care le-a produs.(6^1) Dovada folosirii legale a formularelor tipizate cu regim special prevăzute la art. 8 se face prin prezentarea de către emitent la inspectoratul teritorial de regim silvic şi de vânătoare a borderoului blocurilor cu documente utilizate, prevăzute la alin. (6). (7) Sigiliile crotalii pentru pomii de Craciun se confectioneaza şi se distribuie persoanelor juridice prevăzute la alin. (4), contra cost, în condiţiile legii.------------Alin. (6^1) al art. 11 a fost introdus de pct. 5 al art. II din HOTĂRÂREA nr. 363 din 22 martie 2006, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 286 din 30 martie 2006.  +  Capitolul III Circulatia materialelor lemnoase şi controlul acesteia  +  Articolul 12 (1) Materialul lemnos rotund, cioplit sau ecarisat, care are o dimensiune minima a secţiunii transversale la capatul subtire de 8 cm, cu excepţia cherestelei şi a lemnului fasonat în steri sau în gramezi de craci şi care se transporta în baza avizului de însoţire prevăzut la art. 7, se marcheaza pe fiecare piesa cu dispozitivul dreptunghiular specific persoanelor prevăzute la art. 10 alin. (1), de personalul imputernicit sa elibereze avizul de însoţire. (2) Pomii de Craciun se identifica individual cu sigiliu crotaliu al cărui model este prevăzut în anexa nr. 3. Sigiliul crotaliu se fixeaza între primele doua verticile de la baza pomului de Craciun. (3) Materialul lemnos nemarcat în condiţiile prevăzute la alin. (1) şi (2) se retine în vederea stabilirii provenientei.  +  Articolul 13 (1) Personalul autorizat al operatorului de transport feroviar, al administratorului şi/sau al gestionarului infrastructurii, precum şi operatorii portuari care primesc materiale lemnoase pentru expediere şi efectueaza operaţiunile de încărcare/descarcare în/din vagoane sau în/din nave, după caz, vor refuza primirea materialelor lemnoase prezentate spre expediere, dacă acestea nu sunt insotite de avizul de însoţire prevăzut la art. 7 sau dacă acesta nu este completat conform prevederilor prezentelor norme. În acest caz persoanele menţionate sunt obligate sa sesizeze imediat organele de cercetare competente în legătură cu cele constatate. (2) Autoritatea vamala nu va accepta declaratia vamala de export fără prezentarea avizelor de însoţire - exemplarul 1, care trebuie să insoteasca materialele lemnoase prezentate pentru vamuire, sau când se prezinta avize de însoţire intocmite cu incalcarea dispoziţiilor prezentelor norme ori conţinând neconcordante cu datele inscrise în declaratia vamala ori în documentele anexate la aceasta. (3) În situaţia prevăzută la art. 7 alin. (9) autoritatea vamala nu va permite ieşirea din tara a mijloacelor de transport pentru care transportatorul nu prezinta avizul de însoţire sau îl prezinta cu neconcordante faţă de datele inscrise în permisul vamal. (4) În situaţiile prevăzute la alin. (2) şi (3) autoritatea vamala este obligata sa anunte de îndată, în scris, cea mai apropiata structura teritoriala de specialitate a autorităţii publice centrale care raspunde de silvicultura, care este obligata sa ia măsuri pentru prezentarea în cel mai scurt timp posibil a personalului propriu la biroul vamal, în vederea luării masurilor legale şi, dacă este cazul, a aplicarii sanctiunilor contraventionale. Dacă personalul autorităţii publice centrale care raspunde de silvicultura constata ca marfurile indeplinesc condiţiile legale, acesta stabileste şi comunică în scris autorităţii vamale ca operaţiunea de vamuire poate continua.------------Art. 13 a fost modificat de pct. 6 al art. II din HOTĂRÂREA nr. 363 din 22 martie 2006, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 286 din 30 martie 2006.  +  Articolul 14 (1) În cazul intreruperii transportului, transportatorul se adreseaza celui mai apropiat ocol silvic care se găseşte în traseu. La ocolul silvic se confirma intreruperea prin consemnarea acesteia pe avizul de însoţire. Consemnarea este certificata prin semnatura sefului ocolului silvic sau a unei alte persoane de la ocolul silvic, imputernicita în acest sens, şi prin aplicarea stampilei ocolului silvic. (2) Anuntarea evenimentului se face în perioada de valabilitate a avizului de însoţire. (3) În cazul în care, din motive obiective, mijlocul de transport cu care se transporta materiale lemnoase trebuie să fie inlocuit, ocolul silvic pe raza caruia se realizează transbordarea materialelor lemnoase elibereaza avizul de însoţire pentru noul mijloc de transport la solicitarea transportatorului sau a proprietarului materialelor lemnoase, facand menţiunea de anulare, sub semnatura şi sigiliu, pe avizul de însoţire initial. (4) Evenimentele prevăzute la alin. (1) şi (3) se comunică lunar de către ocolul silvic structurii teritoriale competente a autorităţii publice centrale care raspunde de controlul aplicarii regimului silvic în raza caruia au fost semnalate.------------Alin. (1) al art. 14 a fost modificat de pct. 7 al art. II din HOTĂRÂREA nr. 363 din 22 martie 2006, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 286 din 30 martie 2006.  +  Articolul 15Termenelor prevăzute la art. 11 alin. (5) şi la art. 14 le sunt aplicabile prevederile legale cu privire la cazul de forta majoră.  +  Articolul 16Cu prilejul efectuării controlului provenientei şi circulaţiei materialelor lemnoase, agentii constatatori procedeaza, după caz, astfel: a) în cazul în care avizul de însoţire prezentat la control este întocmit corespunzător, iar datele inscrise corespund realitatii, personalul care efectueaza controlul restituie avizul respectiv, consemnand pe verso data şi ora efectuării controlului, denumirea punctului de control, numele şi prenumele, precum şi calitatea persoanei care a efectuat controlul, scrise citet; b) în cazul în care avizul de însoţire prezentat la control nu este întocmit potrivit prevederilor prezentelor norme, dar datele inscrise în acesta, referitoare la materialul lemnos transportat - numar de piese, sortiment/specie, lungime, diametru, volum -, corespund cu realitatea, retin documentele şi materialele lemnoase respective şi intocmesc conform competentelor documentele de constatare şi sanctionare. Materialele lemnoase reţinute se dau în custodie, în vederea stabilirii provenientei legale, de către organul constatator.  +  Articolul 17 (1) Retinerea sau confiscarea materialelor lemnoase se face în condiţiile prevăzute de lege, de către agentii constatatori abilitati sa dispună această măsură. (2) Agentul constatator ia masurile de conservare şi/sau de valorificare prevăzute de dispozitiile legale în privinta materialelor lemnoase reţinute sau confiscate. (3) În cazul mijloacelor de transport feroviare, materialele lemnoase reţinute/confiscate vor fi predate custodelui de către administratia transportului feroviar, după sosirea lor în statia de destinatie, din statia de cale ferata transportandu-se de către custode pe cheltuiala expeditorului. (4) În cazul mijloacelor de transport navale, marfa va fi predata custodelui de către proprietarii sau operatorii navelor ori reprezentantii împuterniciţi ai acestora, în cel mai apropiat port unde exista instalaţii de descarcare şi spatiu de depozitare.  +  Articolul 18 (1) Pentru materialele lemnoase reţinute/confiscate în condiţiile legii, se incheie procesul-verbal de dare în custodie, în 3 exemplare, care va cuprinde urmatoarele date, după caz: a) numele, prenumele şi calitatea persoanei care a facut constatarea şi a dispus retinerea/confiscarea materialelor lemnoase; b) numele, prenumele şi domiciliul sau denumirea şi sediul destinatarului şi, respectiv, ale expeditorului, numele, prenumele şi datele de identificare sau denumirea şi sediul transportatorului şi/sau datele de identificare ale persoanei care insoteste transportul; c) motivul şi imprejurarile în care s-a luat măsura retinerii/confiscarii; d) cantitatea şi sortimentele reţinute/confiscate, redate pe specii, iar în cazul lemnului rotund, ecarisat sau cioplit, inventarul pe numar de piese şi dimensiuni, precum şi indicativul ciocanului silvic cu marca triunghiulara sau pentagonala, aplicat pe materialul retinut/confiscat, dacă este cazul; e) denumirea custodelui, precum şi numele, prenumele, domiciliul şi actul de identitate ale persoanei care primeste în custodie materialele lemnoase; f) termenul stabilit pentru prezentarea actelor doveditoare a provenientei materialelor lemnoase reţinute, redat prin numar de ore, mentionandu-se anul, luna, ziua şi ora de la care curge acest termen, documentele solicitate, precum şi locul de prezentare a documentelor. (2) Procesul-verbal de custodie se semneaza de agentul constatator care a dispus retinerea/confiscarea materialelor lemnoase, de persoana care primeste în custodie materialele lemnoase, de transportator, destinatar şi/sau de insotitorul transportului, după caz, precum şi de 2 martori. (3) Cele 3 exemplare ale procesului-verbal de custodie se repartizeaza astfel: agentului constatator - un exemplar, custodelui - un exemplar şi destinatarului sau persoanei care a insotit ori a efectuat transportul - un exemplar.  +  Articolul 19 (1) Termenul maxim ce se poate stabili pentru prezentarea actelor doveditoare a provenientei materialelor lemnoase transportate şi reţinute în condiţiile art. 16 lit. b) este de 12 ore de la data şi ora retinerii acestora. Stabilirea termenului se face de către persoana care a facut constatarea şi a dispus retinerea, în functie de situaţia de fapt. (2) Persoana careia i-a fost retinut materialul lemnos este obligata ca, în termenul stabilit de organul constatator, sa faca dovada provenientei legale a materialului lemnos prin prezentarea documentelor de provenienţă solicitate de persoana care a dispus retinerea. (3) În situaţia în care în termenul stabilit sunt prezentate documentele solicitate pentru stabilirea provenientei materialelor lemnoase şi după verificarea acestora se confirma provenienţă legala a acestora, se dispune în scris custodelui, de către persoana care a dispus retinerea, sa elibereze materialele lemnoase reţinute. Restituirea se face în baza unui proces-verbal de predare-primire incheiat între custode şi persoana careia i-a fost retinut materialul, care se anexeaza la avizul de însoţire ce se restituie. Pe avizul de însoţire persoana care a dispus retinerea certifica durata retinerii, cantitatea şi calitatea materialului lemnos restituit, urmand ca transportatorul sa procedeze conform prevederilor art. 14.  +  Capitolul IV Controlul depozitelor de materiale lemnoase şi instalaţiilor de transformat lemn rotund  +  Articolul 20Se interzic primirea, depozitarea şi/sau prelucrarea materialelor lemnoase de către detinatorii de depozite şi/sau de instalaţii de prelucrare a lemnului, dacă materialele lemnoase nu sunt insotite de avize de însoţire care să ateste provenienţă lor legala, conform prevederilor art. 7.  +  Articolul 21 (1) Detinatorii de depozite de materiale lemnoase, precum şi detinatorii instalaţiilor de transformat lemn rotund au urmatoarele obligaţii: a) sa intocmeasca şi sa inregistreze până la data de 5 a fiecarei luni documentele cu caracter tehnico-operativ din luna anterioara, care să permită calcularea stocurilor scriptice pentru fiecare gestiune şi sortiment de material lemnos, şi anume:- procese-verbale lunare de sortare a masei lemnoase, în care se vor evidentia cantitatile de lemn rotund fasonate şi sortimentele rezultate;- procese-verbale lunare de transformare, în care se vor evidentia cantitatile de materiale lemnoase transformate şi sortimentele rezultate;- raportul lunar de productie şi situaţia depozitului (SD), care sunt documentele în baza cărora se fac inregistrarile contabile ale firmei. O copie a situaţiei depozitului pentru luna precedenta şi documentele primare pentru luna în curs se păstrează la fiecare depozit şi la fiecare punct de lucru al deţinătorului, astfel încât să fie posibil calculul stocurilor scriptice în orice moment; b) să deţină registrul unic de evidenta a materialelor lemnoase, sa îl completeze corespunzător şi sa inregistreze în acesta avizele de însoţire corespunzătoare cantităţilor de materiale lemnoase primite spre depozitare, prelucrare şi/sau comercializare, precum şi avizele de însoţire corespunzătoare cantităţilor de materiale lemnoase expediate; c) sa puna la dispoziţie organelor de control registrul unic de evidenta a materialelor lemnoase împreună cu avizele de însoţire pe baza cărora au fost efectuate inregistrarile (exemplarul 1 - pentru intrari şi exemplarul 2 - pentru iesiri) şi să le pastreze pe o perioadă de 5 ani de la ultima înregistrare efectuata; d) să permită controlul în condiţiile prevăzute în prezentele norme şi să prezinte organelor de control documentele solicitate; e) sa imprejmuiasca incintele punctelor de lucru, ale depozitelor de materiale lemnoase şi ale celorlalte perimetre pe care le deţin şi pe care le folosesc în procesul tehnologic. (2) Operatorii economici cu care exportatorii sau reprezentantii acestora au incheiat contracte de prestări de servicii privind depozitarea, manipularea şi expedierea materialelor lemnoase au oblibaţiile prevăzute la alin. (1) lit. b), c) şi d), precum şi obligaţia de a detine şi de a pune la dispoziţie organelor de control documentele specifice cu caracter tehnico-operativ care să permită calcularea stocurilor scriptice de materiale lemnoase. (3) În situaţia în care nu se respecta prevederile alin. (1) şi (2), agentul constatator procedeaza la aplicarea sanctiunilor prevăzute de legislatia în vigoare, instiinteaza organul care a autorizat functionarea instalatiei, după caz, precum şi alte institutii publice, corespunzător competentelor legale, pentru a lua masurile ce se impun.------------Art. 21 a fost modificat de pct. 8 al art. II din HOTĂRÂREA nr. 363 din 22 martie 2006, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 286 din 30 martie 2006.  +  Articolul 22 (1) Registrul unic de evidenta a materialelor lemnoase este document cu regim special, are paginile numerotate, iar tipărirea şi distribuirea în condiţiile legii a formularelor se asigura de Compania Naţionala "Imprimeria Naţionala" - S.A. (2) În cazul în care s-a produs pierderea, furtul sau distrugerea registrului unic de evidenta a materialelor lemnoase, se va urma procedura prevăzută la art. 11 alin. (5). (3) Modelul şi conţinutul formularului de registru unic de evidenta a materialelor lemnoase este prevăzut în anexa nr. 4.  +  Articolul 23 (1) Materialele lemnoase confiscate se valorifica prin licitaţie deschisa sau negociere, în termen de 30 de zile calendaristice de la data confiscarii, de către ocolul silvic pe raza caruia s-au depozitat materialele lemnoase în custodie, în prezenta agentului fiscal local. (2) Ocolul silvic prevăzut la alin. (1) are obligaţia de a întocmi documentaţia de vanzare, de a incasa contravaloarea materialelor lemnoase şi de a distribui sumele încasate, conform legii. (3) Licitaţia va fi anunţată în mass-media locale şi prin afise la sediile unităţilor administrativ-teritoriale şi al ocolului silvic prevăzut la alin. (1), într-un termen de maximum 3 zile lucratoare de la data confiscarii. (4) Licitaţia se organizeaza în termen de minimum 10 zile de la data anuntarii, iar materialul lemnos confiscat care nu s-a vandut la o licitaţie se poate vinde prin negociere. (5) Face excepţie de la prevederile alin. (1) lemnul de foc confiscat, care se valorifica în urmatoarea ordine de prioritati: crese, gradinite, scoli, case de copii, camine de batrani, spitale, primarii, pentru nevoile proprii ale acestora. Valorificarea se face potrivit legii, la preţuri stabilite în raport cu valoarea de circulatie a materialului lemnos confiscat. (6) Pomii de Craciun se valorifica de urgenta, prin licitaţie sau negociere, fără a fi obligatorie publicitatea prevăzută la alin. (3). (7) Sumele obtinute din vanzarea materialelor lemnoase confiscate vor fi virate la bugetul de stat după deducerea cheltuielilor efectuate pentru valorificare, în conformitate cu art. 4 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 128/1998 pentru reglementarea modului şi condiţiilor de valorificare a bunurilor confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privată a statului, cu modificările şi completările ulterioare, şi a altor cote aferente bunurilor confiscate, destinate agentilor constatatori, în condiţiile legii.------------Alin. (1) al art. 23 a fost modificat de pct. 9 al art. II din HOTĂRÂREA nr. 363 din 22 martie 2006, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 286 din 30 martie 2006.  +  Capitolul V Dispozitii finale  +  Articolul 24Anexele nr. 1, 1a), 1b), 1c), 2, 3 şi 4 fac parte integrantă din prezentele norme.--------------Art. 24 a fost modificat de pct. 7 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 2.183 din 30 noiembrie 2004, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1.237 din 22 decembrie 2004.  +  Anexa 1-------la norme--------Seria REGIM SPECIAL - Exemplarul 1; (2); (3)|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|BON DE VANZARE(Materiale lemnoase)Data emiterii ...../....../....Provenienţă: ............................................................................................................Menţiuni speciale : FARA DREPT DE COMERCIALIZARE┌────┬───────────────────────┬───────┬───────────┬──────────────┬─────────────┐│Nr │DENUMIREA MATERIALULUI │ U.M. │ Cantitate │Pret unitar │Valoarea ││crt │ LEMNOS │ │ │fără TVA │produsului ││ │ │ │ │(lei/UM) │ (lei) │├────┼───────────────────────┼───────┼───────────┼──────────────┼─────────────┤├────┼───────────────────────┼───────┼───────────┼──────────────┼─────────────┤├────┼───────────────────────┼───────┼───────────┼──────────────┼─────────────┤├────┼───────────────────────┼───────┼───────────┼──────────────┼─────────────┤├────┼───────────────────────┼───────┼───────────┼──────────────┼─────────────┤├────┼───────────────────────┼───────┼───────────┼──────────────┼─────────────┤├────┼───────────────────────┼───────┼───────────┼──────────────┼─────────────┤├────┼───────────────────────┼───────┼───────────┼──────────────┼─────────────┤├────┼───────────────────────┼───────┼───────────┼──────────────┼─────────────┤├────┴───────────────────────┴───────┴───────────┴──────────────┴─────────────┤│ Avize de însoţire eliberate pentru transport: Semnatura Semnatura ││ 1. Seria ... data ... cantit ... ... 3. Seria ... data .... cantit ... ... ││ 2. Seria ... data ... cantit ... ... 4. Seria ... data .... cantit ... ... │├────────────────────────────┬────────────────────────┬───────────────────────┤│ Emitent ...................│ Vânzător ............. │Cumparator ............││ ...........................│ ...................... │.......................││ ...........................│ ...................... │.......................││ │ │ ││ │ │ │└────────────────────────────┴────────────────────────┴───────────────────────┘  +  Anexa 1a)---------la norme---------Anexa 1a) a fost introdusa de pct. 8 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 2.183 din 30 noiembrie 2004, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1.237 din 22 decembrie 2004.Seria REGIM SPECIAL - Exemplarul 1; (2); (3)|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|BON DE VANZARE FISCAL(Materiale lemnoase)Data emiterii ...../....../....Provenienţă: ............................................................................................................Menţiuni speciale : 1. FARA DREPT DE COMERCIALIZARE2. Termen de ridicare .......... zile┌────┬─────────────┬────┬─────────┬───────────┬──────────┬───┬────────────────┐│Nr │DENUMIREA │U.M.│Cantitate│Pret unitar│Valoarea │TVA│ Valoarea ││crt │MATERIALULUI │ │ │fără TVA │produsului│ │ totala ││ │ LEMNOS │ │ │(lei/UM) │ (lei) │ │ inclusiv TVA ││ │ │ │ │ │ │ │ (lei) │├────┼─────────────┼────┼─────────┼───────────┼──────────┼───┼────────────────┤├────┼─────────────┼────┼─────────┼───────────┼──────────┼───┼────────────────┤├────┼─────────────┼────┼─────────┼───────────┼──────────┼───┼────────────────┤├────┼─────────────┼────┼─────────┼───────────┼──────────┼───┼────────────────┤├────┼─────────────┼────┼─────────┼───────────┼──────────┼───┼────────────────┤├────┼─────────────┼────┼─────────┼───────────┼──────────┼───┼────────────────┤├────┼─────────────┼────┼─────────┼───────────┼──────────┼───┼────────────────┤├────┼─────────────┼────┼─────────┼───────────┼──────────┼───┼────────────────┤├────┼─────────────┼────┼─────────┼───────────┼──────────┼───┼────────────────┤├────┼─────────────┼────┼─────────┼───────────┼──────────┼───┼────────────────┤├────┴─────────────┴────┴─────────┴───────────┴──────────┴───┴────────────────┤│ Avize de însoţire eliberate pentru transport: Semnatura Semnatura ││ 1. Seria ... data ... cantit ... ... 3. Seria ... data .... cantit ... ... ││ 2. Seria ... data ... cantit ... ... 4. Seria ... data .... cantit ... ... │├────────────────────────────┬────────────────────────┬───────────────────────┤│ Emitent ...................│ Vânzător ............. │Cumparator ............││ ...........................│ ...................... │.......................││ ...........................│ ...................... │.......................││ │ │ ││ (L.S.) │ │ │└────────────────────────────┴────────────────────────┴───────────────────────┘  +  Anexa 1b)-------la norme--------Anexa 1b) a fost introdusa de pct. 8 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 2.183 din 30 noiembrie 2004, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1.237 din 22 decembrie 2004.┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│ ││ Seria Nr. ││ Furnizor: ............... Cumparator: ............. ││ ......................... .........................││ (denumirea,forma juridica) FACTURA (denumirea,forma juridica)││ FISCALA ││ Nr. de inmatriculare în Nr. de inmatriculare în ││ Registrul comerţului/anul: Registrul comerţului/anul:││ ................... ┌────────────────────┐ ................ ││ Codul fiscal(C.U.I.):.......│Nr.facturii ....... │Codul fiscal(C.U.I.):.....││ Sediul (loc., str., nr.) │Data(zi,luna,an)....│Sediul (loc., str., nr.) ││ ............................│Nr. aviz de însoţire│......................... ││ Judeţul: ...................│a marfii .......... │Judeţul: ................ ││ Contul: ....................│(dacă este cazul) │Contul: ................. ││ Banca: .....................└────────────────────┘Banca: .................. ││ Capital social: ............ ││ ││ Cota T.V.A. ........% │├────┬──────────────────┬────┬──────────┬──────────────┬─────────────┬────────┤│Nr │ Denumirea │ │ │Preţul unitar │ Valoarea │Valoarea││crt │ produselor │U.M.│Cantitatea│ (fără TVA) │ -lei- │ T.V.A. ││ │ sau a serviciilor│ │ │ - lei - │ │ - lei -│├────┼──────────────────┼────┼──────────┼──────────────┼─────────────┼────────┤│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5(3x4) │ 6 │├────┼──────────────────┼────┼──────────┼──────────────┼─────────────┼────────┤│ │ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ │ │├────┴────────┬─────────┴────┴──────────┼──────────────┼─────────────┼────────┤│ Semnatura │ Date privind expeditia: │ Total, │ │ ││şi stampila │ │din care: ├─────────────┼────────┤│furnizorului │ │ accize │ │ X ││ │ Numele delegatului ├──────────────┼─────────────┴────────┤│ │ ....................... │Semnatura │Total de plată ││ │ │de primire │(col.5+col.6) ││ │Buletinul/cartea de │ │ ││ │ identitate seria .... │ │ ││ │nr. .... eliberat(a).... │ │ ││ │Mijlocul de transport .. │ │ ││ │nr. ................ │ │ ││ │Expedierea s-a facut în │ │ ││ │prezenta noastra la data │ │ ││ │de ..... ora ....... │ │ ││ │Semnaturile ........... │ │ │└─────────────┴─────────────────────────┴──────────────┴──────────────────────┘                                                              Cod 14-4-10/A  +  Anexa 1c)-------la norme--------Anexa 1c) a fost introdusa de pct. 8 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 2.183 din 30 noiembrie 2004, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1.237 din 22 decembrie 2004.┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│ ││ Seria Nr. ││ Furnizor: ............... Cumparator: ............. ││ ......................... .........................││ (denumirea,forma juridica) FACTURA (denumirea,forma juridica)││ ││ Nr. de inmatriculare în Nr. de inmatriculare în ││ Registrul com./an: .........┌────────────────────┐Registrul com./an: .......││ Codul fiscal(C.U.I.):.......│Nr.facturii ....... │Codul fiscal(C.U.I.):.....││ Sediul (loc., str., nr.) │Data(zi,luna,an)....│Sediul (loc., str., nr.) ││ ............................│Nr. aviz de însoţire│......................... ││ Judeţul: ...................│a marfii .......... │Judeţul: ................ ││ Contul: ....................│(dacă este cazul) │Contul: ................. ││ Banca: .....................└────────────────────┘Banca: .................. ││ Capital social: ............ ││ │├────┬──────────────────┬────┬──────────┬──────────────┬──────────────────────┤│Nr │ Denumirea │ │ │ Pret unitar │ Valoarea ││crt │ produselor │U.M.│Cantitatea│ │ -lei- ││ │ sau a serviciilor│ │ │ - lei - │ │├────┼──────────────────┼────┼──────────┼──────────────┼──────────────────────┤│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5(3x4) │├────┼──────────────────┼────┼──────────┼──────────────┼──────────────────────┤│ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ │├────┴────────┬─────────┴────┴──────────┼──────────────┼──────────────────────┤│ Semnatura │ Date privind expeditia: │ TOTAL, │ ││şi stampila │ │din care: ├──────────────────────┤│furnizorului │ │ accize │ ││ │ Numele delegatului ├──────────────┴──────────────────────┤│ │ ....................... │Semnatura ││ │ │de primire ││ │Buletinul/cartea de │ ││ │identitate seria ...... │ ││ │nr. ....eliberat(a) .... │ ││ │Mijlocul de transport .. │ ││ │nr. ................ │ ││ │Expedierea s-a facut în │ ││ │prezenta noastra la data │ ││ │de ..... ora ....... │ ││ │Semnaturile ........... │ │└─────────────┴─────────────────────────┴─────────────────────────────────────┘                                                              Cod 14-4-10/aA  +  Anexa 2-------la norme--------Anexa 2 a fost inlocuita cu anexa la HOTĂRÂREA nr. 363 din 22 martie 2006, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 286 din 30 martie 2006, conform pct. 10 al art. II din acelasi act normativ.    Seria REGIM SPECIAL - Exemplarul 1; (2); (3)    |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|     (LS) AVIZ DE INSOTIRE Nr. ....                            (Materiale lemnoase)                  Data emiterii ...../....../....1. Expeditor ...................... 4. Destinatar ........................   Nr.reg.com./B.I./C.I. .......... ...................................   Sediul/Domiciliul(Loc.str. nr. Nr.reg.com./N.I./C.I. ................   jud.)........................... Sediul/Domiciliul(Loc.str.jud.).......   C.U.I. ......................... C.U.I. ...............................   Punct de încărcare ............. Punct de descarcare ..................   (denumire, adresa) (denumire, adresa)2. Provenienţă .................... 5. Fiecare piesa a fost insemnata cu   (ocol silvic/proprietate/depozit. dispozitivul dreptunghiular    etc.) indicativ ............................3. Doc.provenienţa .................. 6. Transport intrerupt din cauza .....   (APV nr./an/B.V.factura/srie Perioada intreruperii ................   şi nr. Nr. registru unic etc.) Viza .................................7.┌────┬───────────────────────┬───────┬───────────┬──────────────┬─────────────┐│Nr │ │ │ │ Pret unitar │ Valoarea ││crt │ Sortiment/Specia │ U.M. │Cantitatea │ (fără TVA) │ (RON) │├────┼───────────────────────┼───────┼───────────┼──────────────┼─────────────┤│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │├────┼───────────────────────┼───────┼───────────┼──────────────┼─────────────┤├────┼───────────────────────┼───────┼───────────┼──────────────┼─────────────┤├────┼───────────────────────┼───────┼───────────┼──────────────┼─────────────┤├────┼───────────────────────┼───────┼───────────┼──────────────┼─────────────┤├────┼───────────────────────┼───────┼───────────┼──────────────┼─────────────┤├────┼───────────────────────┼───────┼───────────┼──────────────┼─────────────┤├────┼───────────────────────┼───────┼───────────┼──────────────┼─────────────┤│ │ TOTAL │ │ │ │ │└────┴───────────────────────┴───────┴───────────┴──────────────┴─────────────┘8.┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│ SPECIFICATIA │├───┬─────┬──────────┬─────┬─────┬─────┬───┬─────┬──────────┬─────┬─────┬─────┤│Nr │Nr.*)│Sortiment/│Lung.│Diam/│Volum│Nr │Nr.*)│Sortiment/│Lung.│Diam/│Volum││crt│buc │Specia │ (m) │Gro- │**) │crt│buc │Specia │ (m) │Gro- │**) ││ │ │ │ │sime │(mc) │ │ │ │ │sime │(mc) ││ │ │ │ │(cm) │ │ │ │ │ │(cm) │ ││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───┼─────┼──────────┼─────┼─────┼─────┼───┼─────┼──────────┼─────┼─────┼─────┤├───┼─────┼──────────┼─────┼─────┼─────┼───┼─────┼──────────┼─────┼─────┼─────┤├───┼─────┼──────────┼─────┼─────┼─────┼───┼─────┼──────────┼─────┼─────┼─────┤├───┼─────┼──────────┼─────┼─────┼─────┼───┼─────┼──────────┼─────┼─────┼─────┤├───┼─────┼──────────┼─────┼─────┼─────┼───┼─────┼──────────┼─────┼─────┼─────┤├───┼─────┼──────────┼─────┼─────┼─────┼───┼─────┼──────────┼─────┼─────┼─────┤├───┼─────┼──────────┼─────┼─────┼─────┼───┼─────┼──────────┼─────┼─────┼─────┤├───┼─────┼──────────┼─────┼─────┼─────┼───┼─────┼──────────┼─────┼─────┼─────┤├───┼─────┼──────────┼─────┼─────┼─────┼───┼─────┼──────────┼─────┼─────┼─────┤├───┼─────┼──────────┼─────┼─────┼─────┼───┼─────┼──────────┼─────┼─────┼─────┤├───┼─────┼──────────┼─────┼─────┼─────┼───┼─────┼──────────┼─────┼─────┼─────┤├───┼─────┼──────────┼─────┼─────┼─────┼───┼─────┴──────────┼─────┼─────┼─────┤│ │ │ │ │ │ │ │ TOTAL │ │ │ │├───┴─────┴──────────┴─────┴─────┴─────┼───┴────────────────┴─────┴─────┴─────┤│ Data şi ora plecarii transportului: │Data şi ora sosirii transportului: ││ │ │├─────────────┬────────────────────────┴───────────────────┬──────────────────┤│ Emitent: │ Date privind expeditia: │ ││(Numele, │Numele,prenumele şi semnatura persoanei │ Numele, prenumele││prenumele şi │care expediaza) │şi semnatura ││semnatura │Numele delegatului care insoteste transpor- │persoanei care ││persoanei │tul ........................................│receptioneaza la ││abilitate) │ │destinatie ││............ │B.I./C.I. seria ....... Nr. ....... │ ││ │Mijlocul de transport ........ nr. .........│................. ││ │Date identificare permis vamal .............│................. ││ │ │ ││ │ │ │└─────────────┴────────────────────────────────────────────┴──────────────────┘ Instrucţiuni de completare: În rubricile 1 şi 4: denumirea şi forma juridica în cazul persoanelor juridice sau numele şi prenumele în cazul persoanelor fizice; Rubrica 5: se completeaza numai în cazul aplicarii dispozitivului (pe materialul lemnos cu dimensiunea minima a secţiunii transversale ≥8 cm); Rubrica 8: nu se completeaza pentru: cherestele transportate în vrac, lemn fasonat în steri sau în grinzi de craci; În cazul cherestelelor transportate pachetizat, se completeaza cu numărul de pachete şi dimensiunile acestora;_________ *) Coloana "Nr. buc.": se completeaza cu numărul total al pieselor/pachetelor din acelasi sortiment şi cu aceleasi caracteristici dimensionale;**) Coloana "Volum": se completeaza cu volumul total corespunzător numarului total al pieselor/pachetelor din acelasi sortiment şi cu aceleasi caracteristici dimensionale;  +  Anexa 3-------la norme--------  +  Anexa 4-------la norme--------REGIM SPECIALREGISTRUL UNIC DE EVIDENTA A MATERIALELOR LEMNOASELA DEPOZITUL/INSTALATIA DE Autorizatie de functionareTRANSFORMAT LEMN ROTUND ........... Seria .................Agent economic ......................------------