ORDIN nr. 424 din 20 aprilie 2005pentru aprobarea Regulamentului privind selecţia pentru înscrierea la programul de pregătire în cea de-a doua specialitate înrudită, în regim cu taxă
EMITENT
  • MINISTERUL SĂNĂTĂŢII
  • Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 392 din 10 mai 2005



    Văzând Referatul Direcţiei de resurse umane şi dezvoltare profesională nr. MC 5.073/2005,în temeiul dispoziţiilor Hotărârii Guvernului nr. 168/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii,ministrul sănătăţii emite următorul ordin:  +  Articolul 1Se aprobă Regulamentul privind selecţia pentru înscrierea la programul de pregătire în cea de-a doua specialitate înrudită, în regim cu taxă, cuprins în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.  +  Articolul 2Direcţia de resurse umane şi dezvoltare profesională, Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti şi comisiile de specialitate ale Ministerului Sănătăţii vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.  +  Articolul 3Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.Ministrul sănătăţii,Mircea CintezăBucureşti, 20 aprilie 2005.Nr. 424.  +  Anexa REGULAMENTprivind selecţia pentru înscrierea la programul depregătire în cea de-a doua specialitate înrudită, în regim cu taxă  +  Capitolul I Dispoziţii generale1. Acreditarea îndrumătorilor de programe de pregătire, pe centre universitare şi specialităţi, se face de Ministerul Sănătăţii, la propunerea Centrului Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti.2. Numărul de locuri de pregătire pentru fiecare specialitate şi centru universitar, raportat la numărul îndrumătorilor, se stabileşte de Ministerul Sănătăţii, la propunerea Centrului Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti.3. Pentru toate situaţiile în care numărul solicitărilor depăşeşte posibilităţile de pregătire, stabilite prin Ordinul ministrului sănătăţii şi al ministrului educaţiei şi cercetării nr. 546/4.260/2004 privind stabilirea specialităţilor înrudite, care pot fi obţinute ca a doua specialitate fără susţinerea concursului de rezidenţiat, se instituie probă de departajare.4.1. Listele cu candidaţii care vor susţine proba de departajare se vor alcătui pe centre universitare, pentru fiecare specialitate.4.2. Candidaţii care au depus avize de înscriere la programul de pregătire în cea de-a doua specialitate, în două sau mai multe centre universitare, au obligaţia ca, în termen de 3 zile de la data intrării în vigoare a prezentului regulament, să precizeze în scris centrul universitar pentru care optează.4.3. Candidaţii care au depus dosare de înscriere la pregătire pentru două specialităţi au obligaţia ca, în termen de 3 zile de la data intrării în vigoare a prezentului regulament, să precizeze în scris specialitatea pentru care optează.4.4. În ambele situaţii, în caz contrar, solicitanţii respectivi nu vor fi incluşi pe listele întocmite pentru proba de departajare.5. În urma probei de departajare, în ordinea clasificării, vor fi ocupate locurile de pregătire în acest an. În anii următori se reia proba de departajare cu toţi candidaţii, cu cei înscrişi în acest an şi cu cei care se vor înscrie ulterior.6. În anul 2005 proba de departajare se va susţine în prima decadă a lunii noiembrie.  +  Capitolul II Organizarea probei de departajare7. Pentru toate specialităţile şi centrele universitare unde numărul solicitărilor este de peste 2, dar nu mai mare de 5, raportat la numărul total de îndrumători pe centru universitar, proba de departajare va consta într-un test scris cu 5 întrebări.8. Pentru toate specialităţile şi centrele universitare unde numărul solicitărilor este mai mare de 5, raportat la numărul total de îndrumători pe centru universitar, proba de departajare va consta într-un test scris cu 10 întrebări.9.1. Comisiile de specialitate ale Ministerului Sănătăţii vor alcătui tematici, selectate din tematica specialităţii în care urmează să se efectueze programul de pregătire.9.2. Tematicile vor fi supuse aprobării conducerii Ministerului Sănătăţii de către Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti şi vor fi anunţate pe site-ul www.perfmed.ro.Comisiile de notare a testelor scrise10. Comisiile de notare a testelor scrise vor fi alcătuite din cadre didactice cu funcţie de predare şi aprobate de conducerea Ministerului Sănătăţii.11. Comisiile vor fi alcătuite din:- profesor universitar sau conferenţiar din disciplina de profil - preşedinte;- două cadre didactice cu funcţie de predare din disciplina de profil - membri;- un medic - secretar.12. În centrele universitare medicale în care nu există posibilitatea de a se institui comisii se pot coopta cadre didactice din alte centre universitare. În cazul în care nici în această situaţie nu se poate desemna o comisie, candidaţii vor susţine această probă la unul dintre centrele universitare în care există o comisie, caz în care se vor alcătui clasificări separate.Stabilirea întrebărilor de concurs13. Pentru fiecare specialitate conducerea Ministerului Sănătăţii va stabili o comisie centrală care va avea în componenţă reprezentanţi din centrele universitare în care se susţin testele. Aceste comisii se vor întruni în ziua în care se susţine testul, la nivelul Centrului Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti, şi vor alcătui întrebările pentru testele scrise. Aceste întrebări vor fi transmise prin e-mail comisiilor din toate centrele universitare.14.1. După ce ultima întrebare a fost comunicată şi s-a făcut verificarea dacă întrebările au fost corect notate de candidaţi, timpul acordat pentru susţinerea acestui test este de o oră pentru testul cu 5 întrebări şi de două ore pentru testul cu 10 întrebări.14.2. Baremul de notare a întrebărilor va fi alcătuit, la nivelul Centrului Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti, de comisia centrală, în timpul susţinerii testului scris, şi va fi transmis prin e-mail comisiilor din centrele universitare.15.1. Eventualele contestaţii privind notarea întrebărilor se adresează în scris preşedintelui comisiei, în termen de o oră de la anunţarea notei. Preşedinţii de comisii le vor transmite prin fax comisiei centrale care a alcătuit întrebările şi baremul, în termen de 3 ore de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor.15.2. Comisia centrală va comunică răspunsul la contestaţii în termen de 3 zile.Notarea întrebărilor, alegerea locului şi a îndrumătorului de stagiu16. Fiecare întrebare se notează de către preşedinte şi membrii comisiei cu note de la 0-10, pe baza baremului alcătuit de comisia centrală.17. Nota probei de departajare va rezultă din media aritmetică a celor 5, respectiv 10 întrebări din test, calculată cu două zecimale.18. Ierarhizarea candidaţilor care au obţinut note egale se va face pe baza unei probe suplimentare orale, din aceeaşi tematică după care s-a susţinut testul scris.19. Catalogul definitiv cu rezultatele probei de departajare va fi afişat la nivelul comisiei de notare şi va fi transmis prin e-mail Centrului Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti, în termen de 24 de ore de la stabilirea acestuia.20. Alegerea locului şi a îndrumătorului de stagiu se va face la nivelul direcţiei de sănătate publică din centrul universitar în care s-a organizat testul, în prezenţa comisiei de notare a testului şi a delegatului Centrului Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti.  +  Capitolul III Dispoziţii finale21.1. În perioada în care un medic efectuează pregătire în cea de-a doua specialitate, nu poate fi desemnat ca îndrumător pentru specialitatea în care este confirmat.21.2. Îndrumătorii care au acordat avize de participare la programul de pregătire în a doua specialitate şi au depus ei înşişi dosare de înscriere pentru a participa la stagii de pregătire în cea de-a doua specialitate au obligaţia de a opta în scris fie pentru acreditarea ca îndrumător de stagiu, fie pentru efectuarea pregătirii, în termen de 3 zile de la data intrării în vigoare a prezentului regulament.22. Pregătirea în cea de-a doua specialitate înrudită în regim cu taxă va începe o dată cu cea a rezidenţilor din seria noiembrie 2005, cu respectarea duratei şi curriculei de pregătire în rezidenţiat.23. Orice alte prevederi privind selecţia pentru înscrierea la programul de pregătire în cea de-a doua specialitate înrudită în regim cu taxă se abrogă.-------------