LEGE nr. 389 din 28 septembrie 2004pentru ratificarea Acordului de împrumut dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare privind finanţarea Proiectului de diminuare a riscurilor în cazul producerii calamităţilor naturale şi pregătirea pentru situaţii de urgenţă şi a Acordului de asistenţă financiară nerambursabilă dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, acţionând în calitate de agenţie de implementare a Facilităţii Globale de Mediu, privind finanţarea Proiectului de diminuare a riscurilor în cazul producerii calamităţilor naturale şi pregătirea pentru situaţii de urgenţă, semnate la Bucureşti la 26 mai 2004
Publicat în
MONITORUL OFICIAL nr. 934 din 13 octombrie 2004
Parlamentul României adoptă prezenta lege. + Articolul 1 (1) Se ratifică Acordul de împrumut dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, în valoare de 150 milioane dolari S.U.A., privind finanţarea Proiectului de diminuare a riscurilor în cazul producerii calamităţilor naturale şi pregătirea pentru situaţii de urgenţă, semnat la Bucureşti la 26 mai 2004, denumit în cele ce urmează acord. (2) Se ratifică Acordul de asistenţă financiară nerambursabilă dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, acţionând în calitate de agenţie de implementare a Facilităţii Globale de Mediu, în valoare de 7 milioane dolari S.U.A., privind finanţarea Proiectului de diminuare a riscurilor în cazul producerii calamităţilor naturale şi pregătirea pentru situaţii de urgenţă, semnat la Bucureşti la 26 mai 2004, denumit în cele ce urmează asistenţă financiară nerambursabilă. + Articolul 2 (1) Proiectul se realizează de către unităţile de management al proiectului, înfiinţate în cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor, Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului şi al Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale, denumite în continuare UMP-MAI, UMP-MTCT, UMP-ANRM, precum şi de către Ministerul Mediului şi Gospodăririi Apelor, prin Administraţia Naţională "Apele Române". Cele patru instituţii publice menţionate sunt desemnate ca agenţii de implementare. Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului va avea drept sarcină şi colectarea şi consolidarea tuturor situaţiilor şi rapoartelor ce reflectă progresul fizic şi financiar al proiectului. (2) Începând cu data intrării în vigoare a prezentei legi, Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului şi Ministerul Mediului şi Gospodăririi Apelor au calitatea de administrator special al obiectivelor de investiţii identificate în anexele la Hotărârea Guvernului nr. 523/2004 privind aprobarea "Programului pentru prevenirea şi managementul riscului la dezastre naturale, Componenta B: Reducerea riscului seismic" şi a indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivele de investiţii prevăzute în etapa I de implementare a programului şi, respectiv, în anexele la Hotărârea Guvernului nr. 442/2004 privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai unor investiţii cuprinse în Proiectul "Diminuarea riscurilor în cazul producerii calamităţilor naturale şi pregătirea pentru situaţii de urgenţă" - Componenta C - "Reducerea riscurilor în caz de inundaţii şi alunecări de teren", finanţat printr-un credit extern acordat de Banca Mondială şi cofinanţat de la bugetul de stat. (3) Instituţiile care au în administrare obiectivele menţionate sunt şi rămân în continuare administratori ai respectivelor obiective. (4) Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului şi Ministerul Mediului şi Gospodăririi Apelor îşi vor exercita drepturile şi obligaţiile ce decurg din calitatea lor de administrator special, conferită în baza prezentei legi, numai în vederea realizării investiţiilor prevăzute în anexele la Hotărârea Guvernului nr. 523/2004 şi, respectiv, în anexele la Hotărârea Guvernului nr. 442/2004 şi strict legat de acestea. (5) În momentul finalizării investiţiei, calitatea de administrator special a Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului şi a Ministerului Mediului şi Gospodăririi Apelor încetează de drept, investiţia considerându-se finalizată după ce Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului şi Ministerul Mediului şi Gospodăririi Apelor au recepţionat lucrarea de la executantul acesteia şi au efectuat plata către executant. (6) Ministerul Finanţelor Publice va încheia acorduri de împrumut subsidiar cu Ministerul Administraţiei şi Internelor, Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, Agenţia Naţională pentru Resurse Minerale/Ministerul Economiei şi Comerţului şi Ministerul Mediului şi Gospodăririi Apelor, prin care se va delega acestora întreaga autoritate şi responsabilitate în realizarea proiectului şi utilizarea sumelor din împrumut, precum şi o convenţie cu Agenţia Naţională pentru Resurse Minerale/Ministerul Economiei şi Comerţului, prin care se va delega întreaga autoritate şi responsabilitate în realizarea părţii sale din proiect şi utilizarea sumelor din asistenţa financiară nerambursabilă. + Articolul 3Contribuţia României la finanţarea proiectului menţionat la art. 1 se va asigura, în limita echivalentului în lei a 46,657 milioane dolari S.U.A., de la bugetul de stat, astfel:- prin bugetul Ministerului Administraţiei şi Internelor - 2,995 milioane dolari S.U.A.;- prin bugetul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului - 16,830 milioane dolari S.U.A.;- prin bugetul Ministerului Mediului şi Gospodăririi Apelor - 22,997 milioane dolari S.U.A.; şi- prin bugetul Ministerului Economiei şi Comerţului/ Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale - 3,835 milioane dolari S.U.A. + Articolul 4Plata serviciului datoriei publice aferent împrumutului, respectiv rambursarea acestuia, achitarea dobânzilor, comisioanelor şi a altor costuri aferente împrumutului, va fi asigurată de Ministerul Administraţiei şi Internelor, Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, Ministerul Economiei şi Comerţului/Agenţia Naţională pentru Resurse Minerale şi de Ministerul Mediului şi Gospodăririi Apelor, din sume cu această destinaţie alocate anual de la bugetul de stat în bugetul propriu. + Articolul 5 (1) Se autorizează Guvernul României ca, prin Ministerul Finanţelor Publice, de comun acord cu Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, să introducă, pe parcursul utilizării împrumutului şi a asistenţei financiare nerambursabile, în raport cu condiţiile concrete de derulare a acordului şi a asistenţei financiare nerambursabile, amendamente la conţinutul acestora, care privesc realocări de fonduri, modificări în structura pe componente, precum şi alte modificări care nu sunt de natură să majoreze obligaţiile financiare ale României faţă de Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare sau să determine noi condiţionări economice faţă de cele convenite iniţial între părţi. (2) Amendamentele la acord şi la asistenţa financiară nerambursabilă, convenite cu Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare conform alin. (1), se aprobă prin hotărâre a Guvernului.Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILORVALER DORNEANUp. PREŞEDINTELE SENATULUI,DORU IOAN TĂRĂCILĂBucureşti, 28 septembrie 2004.Nr. 389.ACORD 26/05/2004ACORD 26/05/2004
EMITENT |
Parlamentul României adoptă prezenta lege. + Articolul 1 (1) Se ratifică Acordul de împrumut dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, în valoare de 150 milioane dolari S.U.A., privind finanţarea Proiectului de diminuare a riscurilor în cazul producerii calamităţilor naturale şi pregătirea pentru situaţii de urgenţă, semnat la Bucureşti la 26 mai 2004, denumit în cele ce urmează acord. (2) Se ratifică Acordul de asistenţă financiară nerambursabilă dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, acţionând în calitate de agenţie de implementare a Facilităţii Globale de Mediu, în valoare de 7 milioane dolari S.U.A., privind finanţarea Proiectului de diminuare a riscurilor în cazul producerii calamităţilor naturale şi pregătirea pentru situaţii de urgenţă, semnat la Bucureşti la 26 mai 2004, denumit în cele ce urmează asistenţă financiară nerambursabilă. + Articolul 2 (1) Proiectul se realizează de către unităţile de management al proiectului, înfiinţate în cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor, Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului şi al Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale, denumite în continuare UMP-MAI, UMP-MTCT, UMP-ANRM, precum şi de către Ministerul Mediului şi Gospodăririi Apelor, prin Administraţia Naţională "Apele Române". Cele patru instituţii publice menţionate sunt desemnate ca agenţii de implementare. Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului va avea drept sarcină şi colectarea şi consolidarea tuturor situaţiilor şi rapoartelor ce reflectă progresul fizic şi financiar al proiectului. (2) Începând cu data intrării în vigoare a prezentei legi, Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului şi Ministerul Mediului şi Gospodăririi Apelor au calitatea de administrator special al obiectivelor de investiţii identificate în anexele la Hotărârea Guvernului nr. 523/2004 privind aprobarea "Programului pentru prevenirea şi managementul riscului la dezastre naturale, Componenta B: Reducerea riscului seismic" şi a indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivele de investiţii prevăzute în etapa I de implementare a programului şi, respectiv, în anexele la Hotărârea Guvernului nr. 442/2004 privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai unor investiţii cuprinse în Proiectul "Diminuarea riscurilor în cazul producerii calamităţilor naturale şi pregătirea pentru situaţii de urgenţă" - Componenta C - "Reducerea riscurilor în caz de inundaţii şi alunecări de teren", finanţat printr-un credit extern acordat de Banca Mondială şi cofinanţat de la bugetul de stat. (3) Instituţiile care au în administrare obiectivele menţionate sunt şi rămân în continuare administratori ai respectivelor obiective. (4) Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului şi Ministerul Mediului şi Gospodăririi Apelor îşi vor exercita drepturile şi obligaţiile ce decurg din calitatea lor de administrator special, conferită în baza prezentei legi, numai în vederea realizării investiţiilor prevăzute în anexele la Hotărârea Guvernului nr. 523/2004 şi, respectiv, în anexele la Hotărârea Guvernului nr. 442/2004 şi strict legat de acestea. (5) În momentul finalizării investiţiei, calitatea de administrator special a Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului şi a Ministerului Mediului şi Gospodăririi Apelor încetează de drept, investiţia considerându-se finalizată după ce Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului şi Ministerul Mediului şi Gospodăririi Apelor au recepţionat lucrarea de la executantul acesteia şi au efectuat plata către executant. (6) Ministerul Finanţelor Publice va încheia acorduri de împrumut subsidiar cu Ministerul Administraţiei şi Internelor, Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, Agenţia Naţională pentru Resurse Minerale/Ministerul Economiei şi Comerţului şi Ministerul Mediului şi Gospodăririi Apelor, prin care se va delega acestora întreaga autoritate şi responsabilitate în realizarea proiectului şi utilizarea sumelor din împrumut, precum şi o convenţie cu Agenţia Naţională pentru Resurse Minerale/Ministerul Economiei şi Comerţului, prin care se va delega întreaga autoritate şi responsabilitate în realizarea părţii sale din proiect şi utilizarea sumelor din asistenţa financiară nerambursabilă. + Articolul 3Contribuţia României la finanţarea proiectului menţionat la art. 1 se va asigura, în limita echivalentului în lei a 46,657 milioane dolari S.U.A., de la bugetul de stat, astfel:- prin bugetul Ministerului Administraţiei şi Internelor - 2,995 milioane dolari S.U.A.;- prin bugetul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului - 16,830 milioane dolari S.U.A.;- prin bugetul Ministerului Mediului şi Gospodăririi Apelor - 22,997 milioane dolari S.U.A.; şi- prin bugetul Ministerului Economiei şi Comerţului/ Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale - 3,835 milioane dolari S.U.A. + Articolul 4Plata serviciului datoriei publice aferent împrumutului, respectiv rambursarea acestuia, achitarea dobânzilor, comisioanelor şi a altor costuri aferente împrumutului, va fi asigurată de Ministerul Administraţiei şi Internelor, Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, Ministerul Economiei şi Comerţului/Agenţia Naţională pentru Resurse Minerale şi de Ministerul Mediului şi Gospodăririi Apelor, din sume cu această destinaţie alocate anual de la bugetul de stat în bugetul propriu. + Articolul 5 (1) Se autorizează Guvernul României ca, prin Ministerul Finanţelor Publice, de comun acord cu Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, să introducă, pe parcursul utilizării împrumutului şi a asistenţei financiare nerambursabile, în raport cu condiţiile concrete de derulare a acordului şi a asistenţei financiare nerambursabile, amendamente la conţinutul acestora, care privesc realocări de fonduri, modificări în structura pe componente, precum şi alte modificări care nu sunt de natură să majoreze obligaţiile financiare ale României faţă de Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare sau să determine noi condiţionări economice faţă de cele convenite iniţial între părţi. (2) Amendamentele la acord şi la asistenţa financiară nerambursabilă, convenite cu Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare conform alin. (1), se aprobă prin hotărâre a Guvernului.Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILORVALER DORNEANUp. PREŞEDINTELE SENATULUI,DORU IOAN TĂRĂCILĂBucureşti, 28 septembrie 2004.Nr. 389.ACORD 26/05/2004ACORD 26/05/2004