HOTĂRÂRE nr. 293 din 4 martie 2004privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Chimie şi Petrochimie - ICECHIM Bucureşti
EMITENT
  • GUVERNUL
  • Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 253 din 23 martie 2004



    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 18 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea ştiinţifică şi dezvoltarea tehnologică, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările ulterioare,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.  +  Articolul 1 (1) Se înfiinţează Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Chimie şi Petrochimie - ICECHIM Bucureşti, denumit în continuare institut naţional, persoană juridică română, în coordonarea Ministerului Economiei şi Comerţului, cu sediul în municipiul Bucureşti, Splaiul Independenţei nr. 202, sectorul 6, prin reorganizarea Institutului de Cercetări Chimice - ICECHIM Bucureşti, care se desfiinţează. (2) Institutul naţional îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea ştiinţifică şi dezvoltarea tehnologică, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările ulterioare, şi ale regulamentului de organizare şi funcţionare prevăzut în anexa nr. 1.  +  Articolul 2Institutul naţional are, în principal, ca obiect de activitate instruirea, cercetarea fundamentală şi aplicativă, ingineria şi dezvoltarea tehnologică, studiile necesare în vederea elaborării strategiilor şi consultanţa în domeniul chimiei, petrochimiei, industriei chimice şi petrochimice.  +  Articolul 3Structura organizatorică a institutului naţional se aprobă prin ordin al ministrului economiei şi comerţului, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.  +  Articolul 4 (1) Conducerea institutului naţional revine consiliului de administraţie format din 7 membri. (2) Membrii consiliului de administraţie al institutului naţional sunt numiţi şi revocaţi prin ordin al ministrului economiei şi comerţului, cu avizul autorităţii de stat pentru cercetare-dezvoltare. (3) Activitatea curentă a institutului naţional este condusă de un director general care este şi preşedintele consiliului de administraţie. (4) Atribuţiile consiliului de administraţie sunt prevăzute în regulamentul de organizare şi funcţionare.  +  Articolul 5 (1) Patrimoniul institutului naţional se constituie prin preluarea activului şi pasivului Institutului de Cercetări Chimice- ICECHIM Bucureşti, conform datelor din raportarea contabilă la data de 30 iunie 2003, actualizat potrivit reglementărilor legale. La data de 30 iunie 2003 valoarea patrimoniului era de 7.479.268 mii lei. (2) Activul şi pasivul Institutului de Cercetări Chimice - ICECHIM Bucureşti se preiau pe bază de protocol de predarepreluare de către institutul naţional, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri. (3) Institutul naţional preia toate drepturile şi este ţinut de toate obligaţiile Institutului de Cercetări Chimice - ICECHIM Bucureşti, potrivit reglementărilor legale sau contractuale.  +  Articolul 6Personalul institutului naţional se preia prin transfer de la Institutul de Cercetări Chimice - ICECHIM Bucureşti şi îşi păstrează drepturile salariale avute la data transferării, până la negocierea noului contract colectiv de muncă.  +  Articolul 7 (1) Finanţarea activităţilor desfăşurate de institutul naţional se realizează din surse proprii, din alocaţii de la bugetul de stat, în condiţiile legii, din credite bancare şi din alte surse atrase, precum donaţii şi sponsorizări. (2) Institutul naţional poate desfăşura activităţi aferente programelor naţionale de cercetare-dezvoltare finanţate din bugetul Ministerului Economiei şi Comerţului şi din bugetul Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului, pe bază de contracte.  +  Articolul 8Bunurile aflate în patrimoniul Institutului de Cercetări Chimice - ICECHIM Bucureşti, prevăzute în anexa nr. 2, trec în patrimoniul institutului naţional, având acelaşi regim juridic.  +  Articolul 9Construcţiile, anexele şi terenul aferent, aflate în municipiul Bucureşti, Splaiul Independenţei nr. 202, sectorul 6, precum şi bunurile proprietate privată a statului şi cele dobândite sau realizate din venituri proprii trec în administrarea institutului naţional.  +  Articolul 10Ministerul Economiei şi Comerţului, în calitate de minister coordonator, poate cuprinde în bugetul său fondurile necesare institutului naţional pentru realizarea unor investiţii, dotări, aparatură, echipamente şi instalaţii.  +  Articolul 11Anexa nr. 3 la Hotărârea Guvernului nr. 738/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei şi Comerţului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 485 din 7 iulie 2003, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică în mod corespunzător.  +  Articolul 12Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.PRIM-MINISTRUADRIAN NĂSTASEContrasemnează:────────────────Ministrul economiei şi comerţului,Dan Ioan PopescuMinistrul educaţiei,cercetării şi tineretului,Alexandru AthanasiuMinistrul finanţelor publice,Mihai Nicolae TănăsescuBucureşti, 4 martie 2004.Nr. 293.  +  Anexa 1 REGULAMENTde organizare şi funcţionare al Institutului Naţional deCercetare-Dezvoltare pentru Chimieşi Petrochimie - ICECHIM Bucureşti  +  Capitolul I Dispoziţii generale  +  Articolul 1 (1) Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Chimie şi Petrochimie - ICECHIM Bucureşti, denumit în continuare institut naţional, este persoană juridică aflată în coordonarea Ministerului Economiei şi Comerţului, denumit în continuare minister coordonator, şi funcţionează în baza prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea ştiinţifică şi dezvoltarea tehnologică, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările ulterioare, şi ale prezentului regulament de organizare şi funcţionare. (2) Institutul naţional funcţionează pe bază de gestiune economică şi autonomie financiară, calculează amortismente, conduce evidenţa contabilă în regim economic şi îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu prevederile sus-menţionate.  +  Articolul 2Institutul naţional este înfiinţat în scopul stimulării activităţii de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică în domeniul industriei chimice şi petrochimice, prin participarea la elaborarea strategiei de dezvoltare a domeniului şi la realizarea cu prioritate a obiectivelor ştiinţifice şi tehnologice ale Planului naţional de cercetare-dezvoltare şi inovare.  +  Articolul 3 (1) Structura organizatorică a institutului naţional se aprobă prin ordin al ministrului economiei şi comerţului. (2) Institutul naţional poate propune înfiinţarea, în cadrul structurii sale organizatorice, de subunităţi cu sau fără personalitate juridică, secţii, laboratoare, servicii, birouri, compartimente şi alte structuri organizatorice necesare pentru realizarea obiectului său de activitate. Modalitatea de constituire a acestora şi relaţiile lor în cadrul institutului naţional şi cu terţii sunt reglementate prin prezentul regulament.  +  Capitolul II Obiectul de activitate  +  Articolul 4 (1) Obiectul de activitate al institutului naţional cuprinde:A. Activităţi de cercetare-dezvoltare - cod CAEN 73101. În cadrul programelor cuprinse în Planul naţional de cercetare-dezvoltare şi inovare se desfăşoară următoarele activităţi: a) cercetări de interes naţional (inclusiv apărare naţională, energie nucleară, exploatarea spaţiului cosmic, ecologie etc.); b) cercetare aplicativă de tip precompetitiv pentru realizarea de noi produse şi tehnologii cu rol de suport pentru cercetările aplicative viitoare din mai multe ramuri:● tehnologii neconvenţionale de sinteză a polimerilor;● polimeri biocompatibili şi bioasimilabili pentru medicină;● compuşi biologic activi sintetici şi naturali;● compozite termoplastice pentru industria constructoare de maşini;● valorificarea produselor naturale regenerabile pentru industria de pielărie, textilă, agricultură, medicamente; c) cercetări aplicative privind:● retehnologizarea şi revitalizarea industriei chimice şi petrochimice româneşti privind valorificarea la un grad superior a potenţialului industriei chimice;● recuperarea, reciclarea deşeurilor şi a materialelor;● asigurarea sistemului de calitate la nivelul standardelor internaţionale; d) cercetări fundamentale de bază şi orientate, realizate în scopul aprofundării şi creşterii nivelului cunoştinţelor în domeniul reacţiilor şi produselor chimice care vizează: mecanisme de reacţie, cinetică chimică, catalizatori organometalici, electrochimie, modelare operaţii unitare, sonochimie; e) elaborare de strategii, studii de diagnoză şi prognoză în domeniul propriu de activitate; f) elaborare de norme şi standarde aliniate la sistemul de calitate internaţional.Obiectivele activităţii de cercetare-dezvoltare desfăşurate de institutul naţional sunt:● obţinerea de produse şi tehnologii pentru: tehnopolimeri, polimeri speciali, elastomeri, compozite polimerice, polimeri foto, polimeri biodegradabili, ignifuganţi, fibre speciale, produse organice de bază, materiale colorante, substanţe tensioactive, compozite anorganice, pigmenţi anorganici;● obţinerea de produse chimice naturale şi de substanţe biologic active; extracte de plante, pesticide naturale şi de sinteză, combustibili din produse naturale (uleiuri, grăsimi), biocataliză, aditivi şi coloranţi alimentari;● elaborarea de tehnologii ecologice pentru recuperarea şi reciclarea de mase plastice, metale preţioase şi rare (Au, Ag, Pt, Pd, Rh), catalizatori uzaţi, precum şi pentru valorificarea deşeurilor şi subproduselor din industria chimică şi petrochimică;● elaborarea de metode analitice noi în vederea certificării calitative a produselor folosite pe plan naţional şi internaţional;● elaborarea de metode analitice pentru tehnologiile noi.2. În afara Planului naţional de cercetare-dezvoltare şi inovare institutul naţional desfăşoară următoarele activităţi: a) la solicitarea agenţilor economici, efectuează cercetări aplicative privind retehnologizarea, modernizarea, optimizarea proceselor tehnologice, protecţia mediului, precum şi studii de fezabilitate şi prognoze; b) cooperează cu parteneri din alte unităţi de cercetare-dezvoltare, învăţământ superior, organisme ştiinţifice neguvernamentale şi agenţi economici din ţară.B. Activităţi conexe activităţii de cercetare-dezvoltare pe care le desfăşoară institutul naţional în domeniul chimiei şi petrochimiei cod CAEN 7430: a) asistenţă tehnică şi expertize tehnice de specialitate privind situaţia utilajelor şi a instalaţiilor; b) certificarea calităţii produselor la nivelul standardelor europene şi americane în cadrul litigiilor şi al expertizelor; c) eliberarea de certificate de calitate pentru produsele folosite în industrie; d) eliberarea de certificate şi rapoarte de calitate a produselor testate la solicitarea beneficiarilor; e) efectuarea de analize tehnologice; f) acreditarea de laboratoare (analize, mase plastice, materiale colorante, metale preţioase) la nivel european; g) furnizarea de informaţii şi date tehnice, economice şi de marketing pentru domeniul chimiei şi petrochimiei, precum şi pentru activităţile conexe ale acestuia, obţinute prin reţeaua Internet sau prin alte surse; h) organizarea şi dezvoltarea de instituţii, servicii ştiinţifice şi tehnologice flexibile, la nivel de laborator şi pilot, subordonate activităţii de cercetare-dezvoltare şi inovare, experimentare, omologare şi verificare a capitalului tehnologic şi logistic propriu; i) dezvoltarea sistemului informaţional, a sistemelor de bănci de date, a prelucrării de date şi imagini, a modelării şi stimulării proceselor chimice şi petrochimice.C. Activitate de formare şi specializare profesională în domeniul propriu de activitate - cod CAEN 8042: a) pregătire profesională şi specializare de nivel mediu; b) pregătire profesională de nivel postuniversitar şi doctorantură.D. Activitatea de transfer tehnologic al rezultatelor cercetării din domeniul propriu de activitate, consultanţă, marketing şi servicii în domeniul de profil - cod CAEN 7414E. Valorificarea rezultatelor cercetării - cod CAEN 3330: a) producţie de serie mică (mic tonaj) rezultată prin omologarea produselor şi a tehnologiilor elaborate, precum şi realizarea de instalaţii şi aparate pentru laborator (prototipuri); b) module, staţii şi echipamente pentru industria alimentară; c) producţie de reactivi chimici speciali cu puritate avansată şi produse speciale cu valoare de întrebuinţare ridicată.F. Activitatea de susţinere a cercetării şi dezvoltării tehnologice prin: expoziţii de profil, simpozioane, comunicări ştiinţifice, editare de reviste de specialitate, catalog al rezultatelor cercetării (tehnologii, produse, studii), rapoarte şi sinteze privind activitatea proprie - cod CAEN 7414G. Participarea la programe de cercetare ale Uniunii Europene în cadrul contractelor la nivel guvernamental şi departamental.Activităţile prevăzute la lit. A-F pot fi efectuate şi în cadrul unor contracte internaţionale.Institutul naţional poate efectua şi activităţi de import-export, aferente obiectului său de activitate, în condiţiile legii. (2) În cadrul obiectului său de activitate institutul naţional poate colabora şi la realizarea unor activităţi de cercetare-dezvoltare privind domeniile strategice şi de apărare naţională sau poate desfăşura şi alte activităţi conexe, cu aprobarea ministerului coordonator şi cu avizul autorităţii de stat pentru cercetare-dezvoltare.  +  Capitolul III Patrimoniul  +  Articolul 5 (1) Patrimoniul net al institutului naţional, stabilit pe baza situaţiei financiare de la data de 30 iunie 2003, este de 7.479.268 mii lei. Activul institutului naţional, stabilit pe aceeaşi bază şi la aceeaşi dată, este de 15.383.031 mii lei. (2) Activul şi pasivul Institutului de Cercetări Chimice - ICECHIM Bucureşti se preiau pe bază de protocol de predarepreluare de către institutul naţional, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.  +  Articolul 6 (1) Institutul naţional administrează cu diligenţa unui bun proprietar bunuri proprietate privată a statului, precum şi alte bunuri dobândite sau realizate din venituri proprii, în condiţiile legii. Bunurile proprietate privată a statului, precum şi cele dobândite ori realizate din venituri proprii se află în administrarea sau în proprietatea institutului naţional, după caz, şi se evidenţiază distinct în contabilitatea acestuia. (2) Rezultatele cercetărilor obţinute în baza derulării unui contract finanţat din fonduri publice aparţin institutului naţional, în calitate de persoană juridică executantă, şi ordonatorului principal de credite, în egală măsură, dacă prin contract nu s-a prevăzut altfel. Administrarea, înregistrarea în evidenţa contabilă a institutului naţional, precum şi înstrăinarea, închirierea sau concesionarea şi casarea rezultatelor cercetărilor obţinute în baza derulării unui contract finanţat din fonduri publice se fac potrivit Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările ulterioare. (3) În exercitarea drepturilor sale institutul naţional posedă şi foloseşte bunuri aflate în patrimoniul său şi, după caz, dispune de acestea în condiţiile legii, în scopul realizării obiectului său de activitate. (4) Institutul naţional poate realiza servicii sau activităţi de microproducţie prin asociere sau în participaţiune, în scopul stimulării şi valorificării rezultatelor cercetării, cu aprobarea ministerului coordonator şi a autorităţii de stat pentru cercetare-dezvoltare. (5) Concesionarea sau închirierea unor subunităţi, servicii sau activităţi se poate face numai în scopul stimulării transferului rezultatelor activităţii de cercetare-dezvoltare, în condiţiile prevederilor legale corespunzătoare, cu aprobarea ministerului coordonator şi cu avizul Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului. (6) Patrimoniul institutului naţional poate fi modificat conform prevederilor legale în vigoare.  +  Capitolul IV Structura organizatorică şi funcţională  +  Articolul 7 (1) Institutul naţional poate avea în structură subunităţi cu sau fără personalitate juridică, după caz, centre, compartimente, secţii, laboratoare şi alte structuri organizatorice necesare realizării obiectului său de activitate. (2) În funcţie de specificul activităţii se pot organiza colective specializate sau colective interdisciplinare proprii ori în colaborare cu alte unităţi din ţară sau din străinătate.  +  Articolul 8Modificările în structura organizatorică şi funcţională a institutului naţional se propun de directorul general, se avizează de consiliul de administraţie şi se aprobă de ministrul economiei şi comerţului prin ordin.  +  Capitolul V Organele de conducere  +  Articolul 9 (1) Conducerea institutului naţional este asigurată de: a) consiliul de administraţie; b) comitetul de direcţie; c) directorul general. (2) Orientarea şi coordonarea activităţii tehnico-ştiinţifice din institutul naţional sunt asigurate de consiliul ştiinţific. (3) Directorul general stabileşte relaţiile dintre subunităţile aflate în structura institutului naţional, precum şi relaţiile acestora cu terţii şi le poate acorda împuterniciri de reprezentare în numele institutului naţional, cu avizul consiliului de administraţie. (4) Conducătorii subunităţilor din structura institutului naţional răspund în faţa consiliului de administraţie şi a directorului general de îndeplinirea tuturor atribuţiilor, responsabilităţilor şi competenţelor încredinţate de aceştia.Consiliul de administraţie  +  Articolul 10Consiliul de administraţie este format din 7 membri, cetăţeni români, numiţi prin ordin al ministrului economiei şi comerţului, cu avizul autorităţii de stat pentru cercetare-dezvoltare, la propunerea conducerii autorităţii de la care aceştia provin, pentru un mandat de 4 ani care poate fi reînnoit.  +  Articolul 11 (1) Din consiliul de administraţie fac parte în mod obligatoriu: a) directorul general al institutului naţional, care este şi preşedintele consiliului de administraţie; b) un reprezentant al ministerului coordonator; c) un reprezentant al Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului; d) un reprezentant al Ministerului Finanţelor Publice; e) un reprezentant al Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei; f) preşedintele consiliului ştiinţific al institutului naţional; g) un specialist din domeniul de activitate al institutului naţional, propus de ministrul economiei şi comerţului. (2) Consiliul de administraţie îşi desemnează prin vot vicepreşedintele.  +  Articolul 12Revocarea membrilor consiliului de administraţie pentru abateri grave sau lipsă de activitate în executarea mandatului se face de acelaşi organ care a făcut numirea.  +  Articolul 13 (1) Membrii consiliului de administraţie sunt cetăţeni români şi îşi păstrează calitatea de angajat la instituţia sau unitatea de la care provin, precum şi toate drepturile şi obligaţiile care derivă din această calitate. (2) Pentru activitatea desfăşurată în această calitate membrii consiliului de administraţie primesc o indemnizaţie lunară, stabilită de consiliul de administraţie, care nu poate depăşi 20% din salariul de bază al directorului general al institutului naţional. (3) Membrii consiliului de administraţie nu pot face parte din mai mult de două consilii de administraţie ale institutelor naţionale de cercetare şi nu pot participa, în aceeaşi calitate, la alte unităţi cu care institutul naţional are relaţii contractuale sau interese concurente. (4) Sunt incompatibili cu calitatea de membru al consiliului de administraţie cei care personal, soţul/soţia ori rudele până la gradul al doilea inclusiv sunt în acelaşi timp patroni sau asociaţi la alte unităţi cu acelaşi profil ori cu care institutul naţional se află în relaţii economice directe.  +  Articolul 14Consiliul de administraţie îşi desfăşoară activitatea pe baza regulamentului propriu de organizare şi funcţionare, avizat de ministerul coordonator. Acesta hotărăşte în problemele privind activitatea institutului naţional, cu excepţia celor care, potrivit legii, sunt date în competenţa altor organe.  +  Articolul 15 (1) Consiliul de administraţie se întruneşte de regulă o dată pe lună sau ori de câte ori interesele institutului naţional o cer, la convocarea preşedintelui consiliului de administraţie, iar în lipsa acestuia, a vicepreşedintelui ales de membrii consiliului ori la solicitarea unei treimi din numărul membrilor consiliului de administraţie. (2) Dezbaterile consiliului de administraţie sunt conduse de preşedinte, iar în lipsa acestuia, de către vicepreşedintele ales de membrii consiliului de administraţie.  +  Articolul 16 (1) Consiliul de administraţie îşi desfăşoară activitatea în prezenţa a cel puţin două treimi din numărul membrilor săi. Dacă nu este îndeplinită această condiţie, şedinţa consiliului de administraţie se poate reprograma într-un interval de cel mult 15 zile, având aceeaşi ordine de zi. (2) Deciziile consiliului de administraţie se iau cu majoritatea voturilor membrilor prezenţi, dar nu mai puţin de jumătate plus unu din numărul total al membrilor.  +  Articolul 17La şedinţele consiliului de administraţie participă, în calitate de invitat permanent, un reprezentant al sindicatului reprezentativ din institutul naţional sau un reprezentant al salariaţilor, în cazul în care aceştia nu sunt constituiţi în sindicat.  +  Articolul 18Pentru luarea unor decizii complexe, consiliul de administraţie poate atrage în activitatea de analiză consilieri şi consultanţi din diferite sectoare. Activitatea acestora va fi recompensată conform prevederilor legale.  +  Articolul 19 (1) Membrii consiliului de administraţie sunt răspunzători în condiţiile legii pentru îndeplinirea atribuţiilor ce le revin şi răspund solidar pentru gestionarea patrimoniului institutului naţional. (2) Membrii consiliului de administraţie care s-au abţinut ori s-au împotrivit luării unei decizii care s-a dovedit păgubitoare pentru institutul naţional nu răspund dacă au consemnat expres punctul lor de vedere în registrul de şedinţe al consiliului de administraţie şi au anunţat în scris despre aceasta ministerul coordonator. (3) Membrii consiliului de administraţie care nu respectă prevederile art. 13 alin. (3) şi (4) răspund, potrivit legii, pentru daunele cauzate institutului naţional ca urmare a acestui fapt.  +  Articolul 20 (1) Consiliul de administraţie are, în principal, următoarele atribuţii: a) aprobă, la propunerea consiliului ştiinţific, strategia şi programele concrete de dezvoltare a institutului naţional, de introducere a unor tehnologii de vârf şi de modernizare a celor existente, în concordanţă cu strategia generală a domeniului propriu de activitate; b) propune modificarea structurii organizatorice şi funcţionale a institutului naţional, înfiinţarea, desfiinţarea şi comasarea de subunităţi din structura acestuia; c) analizează şi avizează proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli, care se depune la ministerul coordonator în vederea aprobării conform reglementărilor legale; d) analizează şi avizează situaţiile financiare anuale, pe care le supune spre aprobare ministerului coordonator, şi aprobă raportul de gestiune asupra activităţii desfăşurate de institutul naţional în anul precedent; e) analizează realizarea criteriilor de performanţă şi raportarea trimestrială privind activitatea realizată de institutul naţional şi aprobă măsuri pentru desfăşurarea acesteia în condiţii de echilibru ale bugetului de venituri şi cheltuieli; f) analizează, aprobă sau, după caz, propune spre aprobare, potrivit prevederilor legale, investiţiile care urmează a fi realizate de institutul naţional; g) propune spre aprobare majorarea sau diminuarea patrimoniului, precum şi concesionarea sau închirierea unor bunuri din patrimoniul institutului naţional, în condiţiile legii; h) aprobă valorificarea bunurilor proprii dobândite, cu respectarea prevederilor legale; i) aprobă volumul creditelor bancare prevăzute la art. 34 şi stabileşte modul de rambursare a acestora; j) aprobă utilizarea disponibilităţilor în valută; k) aprobă mandatul pentru negocierea contractului colectiv de muncă; l) aprobă criteriile şi comisiile de concurs pentru ocuparea posturilor vacante din cadrul institutului naţional. (2) Consiliul de administraţie exercită orice alte atribuţii stabilite potrivit prevederilor legale.  +  Articolul 21În primul trimestru al fiecărui an, consiliul de administraţie prezintă ministerului coordonator un raport asupra activităţii desfăşurate în anul precedent şi asupra programului de activitate pentru anul în curs.  +  Articolul 22Secretariatul consiliului de administraţie este asigurat de institutul naţional. Atribuţiile secretariatului sunt prevăzute în regulamentul de funcţionare al consiliului de administraţie.Comitetul de direcţie  +  Articolul 23 (1) Conducerea operativă a institutului naţional este asigurată de un comitet de direcţie, compus din directorul general şi conducătorii principalelor compartimente din structura organizatorică a institutului naţional. (2) La şedinţele comitetului de direcţie participă, în calitate de invitat permanent, un reprezentant al sindicatului reprezentativ din institutul naţional sau un reprezentant al salariaţilor, în cazul în care aceştia nu sunt constituiţi în sindicat.  +  Articolul 24 (1) Comitetul de direcţie exercită atribuţii şi are răspunderi în limita competenţelor propuse de directorul general şi aprobate de consiliul de administraţie. (2) Comitetul de direcţie stabileşte acţiunile concrete necesare pentru realizarea obiectivelor rezultate din: a) strategia programelor de dezvoltare a institutului naţional; b) programul anual de cercetare-dezvoltare; c) bugetul de venituri şi cheltuieli; d) programul de investiţii; e) sistemul de asigurare a calităţii; f) alte obligaţii.  +  Articolul 25Comitetul de direcţie se întruneşte decadal şi ori de câte ori interesele institutului naţional o impun, la convocarea directorului general sau la solicitarea unei treimi din numărul membrilor săi.Directorul general  +  Articolul 26 (1) Activitatea curentă a institutului naţional este condusă de directorul general, numit pentru o perioadă de 4 ani pe baza rezultatelor concursului de selecţie organizat conform metodologiei elaborate de autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare. La expirarea acestui termen, în funcţie de performanţele realizate, numirea directorului general poate fi prelungită pentru o perioadă de cel mult 4 ani. (2) Numirea şi eliberarea din funcţie a directorului general se fac prin ordin al ministrului economiei şi comerţului.  +  Articolul 27 (1) Directorul general are, în principal, următoarele atribuţii şi responsabilităţi: a) reprezintă, personal sau prin delegat, interesele institutului naţional în relaţiile cu celelalte organe, organizaţii şi agenţi economici, precum şi cu persoane fizice din ţară şi din străinătate; b) stabileşte atribuţiile, competenţele şi relaţiile la nivelul subunităţilor şi departamentelor institutului naţional, precum şi relaţiile acestora cu terţii, cu avizul consiliului de administraţie; c) propune consiliului de administraţie modificarea structurii organizatorice şi funcţionale a institutului naţional; d) numeşte directorii şi conducătorii compartimentelor din structura organizatorică a institutului naţional, în urma concursului organizat pe baza criteriilor propuse de comitetul de direcţie, şi îi revocă, după caz, cu avizul consiliului de administraţie; e) angajează şi concediază personalul institutului naţional, conform prevederilor legale şi ale contractului colectiv de muncă; f) asigură negocierea contractului colectiv de muncă la nivelul institutului naţional şi a salariilor personalului acestuia, prin comitetul de direcţie; aprobă salariile rezultate din negocierea directă; g) răspunde de administrarea întregului patrimoniu, cu respectarea prevederilor legale; h) adoptă măsuri şi urmăreşte realizarea operaţiunilor de comerţ interior şi de import-export, prin compartimentele specializate ale institutului naţional; i) analizează lunar stadiul valorificării rezultatelor cercetării, inclusiv activitatea compartimentului de marketing; j) are atribuţii şi răspunderi similare unui ordonator de credite pentru sumele alocate institutului naţional de la bugetul de stat; k) poate delega, în condiţiile legii, o parte din atribuţiile sale celorlalte persoane din conducerea institutului naţional; l) exercită orice alte atribuţii stabilite prin acte normative sau delegate de consiliul de administraţie. (2) În exercitarea atribuţiilor sale prevăzute la alin. (1) directorul general emite decizii.Consiliul ştiinţific  +  Articolul 28 (1) Consiliul ştiinţific este format din minimum 9 membri, reprezentând principalele compartimente din cadrul institutului naţional care desfăşoară activităţi de cercetare-dezvoltare. (2) Consiliul ştiinţific este alcătuit din cercetători cu realizări deosebite în domeniu, salariaţi ai institutului naţional, aleşi pe 4 ani prin vot secret de către cadrele cu studii superioare din institutul naţional. (3) Din consiliul ştiinţific fac parte de drept directorul general şi directorul ştiinţific ai institutului naţional. (4) Consiliul ştiinţific este condus de un preşedinte şi un vicepreşedinte, aleşi prin vot secret de către membrii consiliului ştiinţific. (5) Consiliul ştiinţific se organizează şi funcţionează în conformitate cu regulamentul propriu, aprobat de consiliul de administraţie.  +  Articolul 29Atribuţiile principale ale consiliului ştiinţific sunt următoarele: a) participă la elaborarea strategiei de dezvoltare a activităţii de cercetare-dezvoltare a domeniului şi la elaborarea planurilor proprii de cercetare-dezvoltare; b) analizează, avizează şi urmăreşte realizarea lucrărilor de cercetare ştiinţifică; c) propune spre aprobare consiliului de administraţie programul anual de cercetare-dezvoltare şi inovare al institutului naţional; d) avizează hotărârile şi alte materiale supuse aprobării consiliului de administraţie, care implică politica de cercetare a institutului naţional şi a ramurii; e) propune măsuri pentru perfecţionarea profesională, încadrarea personalului de cercetare în grade profesionale; f) organizează şi coordonează desfăşurarea manifestărilor cu caracter ştiinţific; g) avizează acţiunile de cooperare, interne şi internaţionale, cu scop ştiinţific; h) avizează acordarea de burse de studii şi stagii de perfecţionare în ţară şi în străinătate.  +  Capitolul VI Bugetul de venituri şi cheltuieli şi execuţia acestuia.Relaţii financiare  +  Articolul 30 (1) Institutul naţional întocmeşte anual buget de venituri şi cheltuieli, situaţiile financiare anuale, potrivit normelor metodologice elaborate de Ministerul Finanţelor Publice. (2) Situaţiile financiare anuale se aprobă de către ministerul coordonator, în condiţiile legii.  +  Articolul 31 (1) Veniturile şi cheltuielile institutului naţional se stabilesc prin buget pentru fiecare exerciţiu financiar. (2) Bugetul de venituri şi cheltuieli se întocmeşte pe baza indicatorilor de performanţă stabiliţi de ministerul coordonator şi se aprobă prin ordin al ministrului economiei şi comerţului, cu avizul Ministerului Finanţelor Publice şi al Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei.  +  Articolul 32Institutul naţional determină anual volumul de venituri de realizat şi de cheltuieli totale de efectuat, corelat cu contractele încheiate pentru activitatea programată.  +  Articolul 33 (1) Salariile individuale ale personalului se stabilesc prin negociere, conform reglementărilor legale şi prevederilor contractului colectiv de muncă, în limita fondului total destinat plăţii salariilor, prevăzut în bugetul de venituri şi cheltuieli stabilit, potrivit legii. (2) Salariul de bază al directorului general se stabileşte prin ordin al ministrului economiei şi comerţului, potrivit reglementărilor legale în vigoare.  +  Articolul 34 (1) Pentru acoperirea cheltuielilor curente, în situaţia în care în cursul unui an resursele financiare ale institutului naţional nu sunt suficiente, acesta poate contracta credite bancare în valoare de cel mult 20% din veniturile brute realizate în anul precedent. (2) Contractarea de credite peste plafonul stabilit se efectuează cu aprobarea ministerului coordonator, pe baza avizului prealabil al Ministerului Finanţelor Publice.  +  Articolul 35 (1) Institutul naţional hotărăşte cu privire la investiţiile ce urmează a fi realizate, potrivit obiectului său de activitate, finanţarea efectuându-se din surse proprii şi din credite bancare, precum şi din surse bugetare, prin ministerul coordonator, potrivit legii. (2) Ministerul coordonator va cuprinde în bugetul său de venituri şi cheltuieli fondurile necesare realizării unor investiţii, dotări, achiziţionării de aparatură, echipamente şi instalaţii pentru institutul naţional. (3) Execuţia investiţiilor prevăzute la alin. (1) şi (2) se adjudecă potrivit legii.  +  Articolul 36 (1) Operaţiunile de încasări şi plăţi ale institutului naţional se efectuează prin conturi deschise la bănci cu sediul în România. (2) Institutul naţional poate efectua operaţiuni de încasări şi plăţi în lei şi în valută, prin casieria proprie, cu respectarea nivelului plafonului de casă şi a normativelor de disciplină financiar-valutare stabilite prin actele normative în vigoare. (3) Institutul naţional poate efectua operaţiuni de comerţ exterior, aferente obiectului său de activitate, potrivit legii. Operaţiunile de încasări şi plăţi cu străinătatea se vor efectua prin conturi bancare deschise la unităţile bancare specializate cu sediul în România.  +  Articolul 37Institutul naţional îşi va organiza controlul financiar preventiv propriu şi auditul financiar intern, potrivit legii.  +  Capitolul VII Reglementarea litigiilor  +  Articolul 38Litigiile institutului naţional cu persoane fizice sau juridice, nesoluţionate pe cale amiabilă, sunt supuse spre rezolvare instanţelor de judecată române competente, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.  +  Capitolul VIII Dispoziţii finale  +  Articolul 39 (1) Prezentul regulament se completează cu celelalte reglementări legale care se referă la activitatea institutelor de cercetare-dezvoltare. (2) Modificările şi completările prezentului regulament se pot face la propunerea consiliului de administraţie, cu respectarea actelor normative în vigoare, cu aprobarea ministerului coordonator şi cu avizul Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului.  +  Articolul 40Statutul de institut naţional de cercetare-dezvoltare se reînnoieşte prin reacreditare care are loc într-un interval de maximum 5 ani sau la modificarea obiectului de activitate al institutului naţional.  +  Anexa 2 BUNURILEaflate în patrimoniul Institutului de Cercetări Chimice- ICECHIM - Bucureşti1. Bunuri din domeniul public al statului, care, potrivit art. 27 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea ştiinţifică şi dezvoltarea tehnologică, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările ulterioare, sunt inalienabile.- Nu este cazul.2. Bunuri proprietate privată a statului, care, potrivit art. 27 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările ulterioare, sunt inalienabile.
    Nr c r t Denumire Tip bun Descriere tehnica Adresa Anul do- ban di- rii Valoarea rămasă Baza legala Situaţia juridica
    0 1 2 3 4 5 6 7 8
    1 Cladire laborator Imobil Cladire cu subsol+2 etaje S=3.342mp Bucureşti Splaiul Independen- tei nr. 202 sector 6 1953 609.756 H.C.M. nr. 1289/ 1952 În administrare
    2 Cladire laborator Imobil Cladire cu Subsol+P + 4 etaje S=3.068,3 mp Bucureşti Splaiul Independen- tei nr. 202 sector 6 1970 1.390.101 H.C.M. nr.112/ 1970 În administrare
    3 Pavilion Poarta Imobil S = 57,5 mp Bucureşti Splaiul Independen- tei nr. 202 sector 6 1956 6.470 În administrare
    4 Depozit Imobil S = 307 mp Bucureşti Splaiul Independen- tei nr. 202 sector 6 1957 20.768 În administrare
    5 Gard imprejmu- ire Imobil Lungime 780 ml Bucureşti Splaiul Independen- tei nr. 202 sector 6 1953 514 În administrare
    6 Instala- tie de ventila- tie Imobil aferenta cladirii vechi Bucureşti Splaiul Independen- tei nr. 202 sector 6 1953 47.106 În administrare
    7 Instala- tie de ventila- tie Imobil aferenta cladirii noi Bucureşti Splaiul Independen- tei nr. 202 sector 6 1970 109.655 În administrare
    8 Instala- tie de abur Imobil aferenta cladirii vechi Bucureşti Splaiul Independen- tei nr. 202 sector 6 1953 - În administrare
    9 Instala- tie de forta Imobil aferenta cladirii noi Bucureşti Splaiul Independen- tei nr. 202 sector 6 1970 14.445 În administrare
    10 Instala- tie de abur Imobil - Bucureşti Splaiul Independen- tei nr. 202 sector 6 1970 - În administrare
    11 Statie reglare gaze Imobil - Bucureşti Splaiul Independen- tei nr. 202 sector 6 1970 - În administrare
    12 Conducta de abur Imobil - Bucureşti Splaiul Independen- tei nr. 202 sector 6 1989 137.130 În administrare
    13 Instala- tii pilot Dudesti Imobil Piloti de cercetare Bucureşti B-dul Theodor Pallady nr. 250, sector 3 1980 24.956 În administrare
    14 Instala- tii Pilot Tarnaveni Imobil Piloti de cercetare Bucureşti str. Avram Iancu nr. 144 Jud. Mures 1975 200.370 În administrare
    15 Teren Imobil S = 37.929,5 mp Bucureşti Splaiul Independen- tei nr. 202 sector 6 1953 - H.C.M. nr. 1289/ 1952 În administrare
    16 Pilot pesticide Imobil S = 800mp Curte = 700 mp Bucureşti Splaiul Independen- tei nr. 202 sector 6 1985 - În administrare
    17 Pilot Mase- Plastice Imobil S = 600mp Bucureşti Splaiul Independen- tei nr. 202 sector 6 1985 - În administrare
    TOTAL 2.561.271
    3. Bunuri propriiEchipamente, aparatura, mijloace de transport şi obiecte de inventar.
    Nr crt Grupa Denumire Val. rămasă (mii lei) Situaţia juridica
    0 1 2 3 4
    1 2 Echipament tehnologic 342.566 În proprietate
    2 3 Aparate şi instalaţii de măsurare, control şi reglare 2.765.623 În proprietate
    3 4 Mijloace de transport 4.238 În proprietate
    4 6 Mobilier, aparatura birotica şi alte active corporale 81.619 În proprietate
    5 Obiecte de inventar în folosinţă 644.299 În proprietate
    TOTAL 3.838.345 În proprietate
    TOTAL GENERAL 6.399.616 În proprietate
    ___________________