HOTĂRÂRE nr. 27 din 15 ianuarie 2004pentru aprobarea condiţiilor de închiriere de către Compania Naţională de Căi Ferate "C.F.R." - S.A. a unor părţi din infrastructura feroviară neinteroperabilă, precum şi de gestionare a acestora
EMITENT
  • GUVERNUL
  • Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 72 din 28 ianuarie 2004



    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 9^1 alin. (5) şi art. 10^2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe căile ferate române şi reorganizarea Societăţii Naţionale a Căilor Ferate Române, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 89/1999, cu modificările şi completările ulterioare,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.  +  Articolul 1Se aprobă condiţiile de închiriere de către Compania Naţională de Căi Ferate "C.F.R." - S.A. a unor părţi din infrastructura feroviară neinteroperabilă, precum şi de gestionare a acestora, prevăzute în anexa nr. 1.  +  Articolul 2 (1) Infrastructura feroviară interoperabilă din România, definită conform prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe căile ferate române şi reorganizarea Societăţii Naţionale a Căilor Ferate Române, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 89/1999, cu modificările şi completările ulterioare, cuprinde secţiile de circulaţie prevăzute în anexa nr. 2, cu toate elementele necesare desfăşurării circulaţiei şi manevrei materialului rulant, clădirile staţiilor de cale ferată cu facilităţile aferente, precum şi celelalte clădiri şi facilităţi destinate desfăşurării transportului feroviar, existente la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri. (2) Infrastructura feroviară neinteroperabilă din România, definită conform prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 12/1998, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 89/1999, cu modificările şi completările ulterioare, cuprinde secţiile de circulaţie prevăzute în anexa nr. 3, cu toate elementele necesare desfăşurării circulaţiei şi manevrei materialului rulant, clădirile staţiilor de cale ferată cu facilităţile aferente, precum şi celelalte clădiri şi facilităţi destinate desfăşurării transportului feroviar, existente la momentul adoptării prezentei hotărâri.  +  Articolul 3Staţiile care delimitează secţiile de circulaţie aparţinând infrastructurii feroviare neinteroperabile de secţiile de circulaţie aparţinând infrastructurii feroviare interoperabile fac parte din infrastructura feroviară interoperabilă.  +  Articolul 4Prevederile privind gestionarea infrastructurii feroviare, prevăzute în Hotărârea Guvernului nr. 581/1998 privind înfiinţarea Companiei Naţionale de Căi Ferate "C.F.R." - S.A. prin reorganizarea Societăţii Naţionale a Căilor Ferate Române, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 349 din 15 septembrie 1998, cu modificările şi completările ulterioare, se completează în mod corespunzător.  +  Articolul 5Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.PRIM-MINISTRUADRIAN NĂSTASEContrasemnează:---------------Ministrul transporturilor,construcţiilor şi turismului,Miron Tudor MitreaMinistrul finanţelor publice,Mihai Nicolae TănăsescuBucureşti, 15 ianuarie 2004.Nr. 27.  +  Anexa 1CONDIŢII DE ÎNCHIRIEREde către Compania Naţională de Căi Ferate "C.F.R." - S.A.a unor părţi din infrastructura feroviară neinteroperabilă,precum şi de gestionare a acestora  +  Capitolul I Gestionarea infrastructurii feroviare neinteroperabile  +  Articolul 1Infrastructura feroviară neinteroperabilă din România se gestionează în condiţiile legii, în conformitate cu prevederile prezentei hotărâri şi ale reglementărilor specifice aplicabile.  +  Articolul 2Autoritatea Feroviară Română - AFER va elabora, împreună cu Compania Naţională de Căi Ferate "C.F.R." - S.A., denumită în continuare C.F.R., reglementări tehnice şi de siguranţă circulaţiei trenurilor, specifice condiţiilor de trafic de pe reţeaua feroviară neinteroperabilă, pe care le va propune spre aprobare Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului.  +  Articolul 3Pe întreaga durată de funcţionare a infrastructurii feroviare neinteroperabile, reglementările în vigoare privind condiţiile de funcţionare, exploatare, întreţinere, reparare sau de orice altă natură privind infrastructura feroviară interoperabilă se aplică şi pentru infrastructura feroviară neinteroperabilă, dacă nu sunt, în mod expres, înlocuite de o reglementare specifică acesteia.  +  Articolul 4În cadrul contractului de activitate încheiat, în condiţiile legii şi în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 581/1998 privind înfiinţarea Companiei Naţionale de Căi Ferate "C.F.R." - S.A. prin reorganizarea Societăţii Naţionale a Căilor Ferate Române, cu modificările şi completările ulterioare, de către C.F.R., pe de o parte, şi Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului în numele statului, pe de altă parte, se înscriu prevederi specifice privind funcţionarea infrastructurii feroviare neinteroperabile, în mod distinct faţă de infrastructura feroviară interoperabilă, precum şi modul de calcul al tarifului de utilizare a infrastructurii neinteroperabile, pentru perioada în care traficul pe aceste secţii este organizat de către C.F.R., în conformitate cu reglementările în vigoare.  +  Articolul 5 (1) C.F.R. nu poate acţiona pe infrastructura feroviară neinteroperabilă în calitate de operator de transport feroviar şi nu se poate asocia în vederea efectuării unor asemenea servicii. (2) Pe perioada gestionării infrastructurii feroviare neinteroperabile, C.F.R. poate executa pe această infrastructură transporturi în interes propriu, cu material rulant propriu sau închiriat, în condiţiile legii.  +  Articolul 6Bugetul de venituri şi cheltuieli al C.F.R. se aprobă conform prevederilor legale şi conţine capitole distincte pentru infrastructura feroviară interoperabilă şi cea neinteroperabilă, cu structuri identice privind elementele de venituri şi cheltuieli.  +  Articolul 7Veniturile obţinute din exploatarea infrastructurii feroviare neinteroperabile, precum şi cheltuielile efectuate pentru funcţionarea acesteia se înregistrează de către C.F.R. în conturi contabile separate de cele pentru infrastructura feroviară interoperabilă.  +  Articolul 8 (1) Activităţile de conducere operativă a circulaţiei trenurilor pe secţiile de circulaţie aparţinând infrastructurii feroviare neinteroperabile se desfăşoară exclusiv de către C.F.R. prin structurile proprii de management al traficului feroviar, în condiţiile legii. (2) Activităţile de conducere a circulaţiei trenurilor la nivelul staţiilor de cale ferată şi al altor puncte de secţionare de pe secţiile de circulaţie aparţinând infrastructurii feroviare neinteroperabile se desfăşoară numai cu personalul autorizat de către Autoritatea Feroviară Română - AFER, sub coordonarea structurilor de management al traficului feroviar din C.F.R., cu respectarea tuturor normelor de siguranţă circulaţiei şi în conformitate cu reglementările în vigoare.  +  Capitolul II Condiţii obligatorii privind asigurarea serviciului de transport feroviar public de călători şi mărfuri pe infrastructura feroviară neinteroperabilă  +  Articolul 9 (1) În termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri, Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului va actualiza contractul de concesiune pentru gestionarea infrastructurii feroviare, încheiat cu C.F.R., aflat în vigoare, menţionând în mod distinct obligaţiile părţilor privind gestionarea infrastructurii feroviare neinteroperabile, în condiţiile legii. (2) Contractul de concesiune încheiat de Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului cu C.F.R. va prevedea posibilitatea C.F.R. de a oferi în regim de închiriere secţiile de circulaţie aparţinând infrastructurii feroviare neinteroperabile, precum şi condiţiile de gestionare a acestor secţii şi condiţiile de realizare a serviciilor de transport feroviar pe acestea, către alţi agenţi economici, în condiţiile legii.  +  Articolul 10Exploatarea infrastructurii feroviare neinteroperabile se face de către C.F.R. prin: a) ofertarea de capacităţi de circulaţie pentru operatori de transport feroviar licenţiaţi conform prevederilor legale, pe baza încheierii de către aceştia cu C.F.R. a unui contract de acces şi a plăţii tarifului de utilizare a infrastructurii feroviare neinteroperabile şi a chiriilor aferente serviciilor şi facilităţilor solicitate, ca metodă de lucru tranzitorie, până la închirierea secţiei de circulaţie sau încetarea activităţilor şi închiderea secţiei de circulaţie respective; b) ofertarea în regim de închiriere a uneia sau mai multor secţii de circulaţie împreună cu toate elementele infrastructurii feroviare necesare desfăşurării procesului de transport către una sau mai multe persoane juridice, licenţiate conform prevederilor legale, în scopul realizării atât a activităţilor de gestionare a infrastructurii respective, cât şi a serviciilor de transport feroviar public de marfă şi/sau de călători, în condiţiile legii.  +  Articolul 11 (1) După actualizarea contractului de concesiune încheiat între Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului şi C.F.R., în condiţiile legii şi în conformitate cu prevederile prezentei hotărâri, C.F.R. va comunică în scris consiliilor judeţene pe raza cărora se află secţii de circulaţie aparţinând infrastructurii feroviare neinteroperabile lista completă a acestora, cu informarea privind intenţia ofertării spre închiriere a secţiilor de circulaţie în scopul realizării atât a activităţilor de gestionare a infrastructurii, cât şi a serviciilor de transport feroviar public de călători şi/sau de marfă pe secţiile respective ori de închidere a acestora, în cazul în care nu se pot încheia contracte de închiriere în urma desfăşurării procedurilor legale. (2) În termen de 30 de zile de la comunicarea de către C.F.R. a listei secţiilor de circulaţie aparţinând infrastructurii feroviare neinteroperabile, consiliile judeţene vor transmite în scris la C.F.R. propuneri privind pachetul minim necesar de servicii publice de transport feroviar de călători, pe fiecare secţie de circulaţie. (3) Propunerile primite de la consiliile judeţene se analizează în cadrul C.F.R. în funcţie de capacităţile existente şi de celelalte considerente tehnice şi comerciale privind fiecare secţie de circulaţie şi se includ în documentaţia întocmită de C.F.R. cu condiţiile de ofertare a fiecărei secţii pentru închiriere.  +  Articolul 12 (1) În termen de 30 de zile de la primirea pachetului minim necesar de servicii publice de transport feroviar de călători pe fiecare secţie de circulaţie, C.F.R. va organiza licitaţii, prin licitaţie publică cu strigare, pentru selectarea agenţilor economici interesaţi în preluarea secţiilor respective în regim de închiriere, precum şi a activităţii aferente, în condiţiile legii. (2) Pentru secţiile de circulaţie aparţinând infrastructurii feroviare neinteroperabile, la care nu se pot încheia contracte de închiriere, după organizarea licitaţiei, C.F.R. decide repetarea licitaţiei în maximum 15 zile.  +  Articolul 13Pentru secţiile de circulaţie aparţinând infrastructurii feroviare neinteroperabile, la care nu se pot încheia contracte de închiriere conform prevederilor art. 12, C.F.R. va proceda în felul următor: a) în cazul secţiilor de circulaţie ale infrastructurii feroviare neinteroperabile pe care se desfăşoară exclusiv transport de marfă, C.F.R. va informa în scris consiliile judeţene implicate asupra necesităţii închiderii acestora din motive economice şi va acţiona în vederea închiderii lor pentru transport, în condiţiile legii; b) în cazul secţiilor de circulaţie ale infrastructurii feroviare neinteroperabile pe care se desfăşoară şi transport de călători, C.F.R. va organiza în maximum 15 zile o nouă licitaţie, în condiţiile unei chirii lunare negociate în condiţiile legii şi aprobate prin hotărâre a Guvernului, iar criteriul esenţial de alegere a operatorului care obţine dreptul de operare a activităţilor de transport pe aceste secţii este nivelul cel mai redus al tarifelor de transport de călători pentru realizarea pachetului minim de servicii de transport în condiţiile de calitate stipulate în caietul de sarcini; c) în cazul secţiilor de circulaţie ale infrastructurii feroviare neinteroperabile pe care se desfăşoară şi transport de călători, dacă nu se poate încheia un contract de închiriere nici după cea de-a treia licitaţie organizată conform prevederilor lit. b), C.F.R. va informa în scris consiliile judeţene implicate asupra necesităţii închiderii acestora din motive economice şi va acţiona în vederea închiderii lor pentru transport, în condiţiile legii.  +  Articolul 14Personalul de la C.F.R., Societatea Naţională de Transport Feroviar de Călători "C.F.R. Călători" - S.A. şi Societatea Naţională de Transport Feroviar de Marfă "C.F.R. Marfă" - S.A., care se disponibilizează ca urmare a închiderii unor secţii de circulaţie aparţinând infrastructurii feroviare neinteroperabile şi a încetării activităţilor pe aceste secţii, va beneficia de măsuri de protecţie socială conform legislaţiei în vigoare.  +  Capitolul III Închirierea unor secţii de circulaţie de pe infrastructura feroviară neinteroperabilă  +  Articolul 15 (1) Preluarea prin închiriere a unor secţii de circulaţie din infrastructura feroviară neinteroperabilă poate fi acordată unei persoane juridice sau unui grup de persoane juridice înregistrate în România, fiecare dintre acestea fiind autorizată de Autoritatea Feroviară Română - AFER pentru activităţile preluate pe secţiile de circulaţie respective, în calitate de gestionar al infrastructurii feroviare şi/sau de operator de transport feroviar, care deţin personal propriu calificat şi autorizat în conformitate cu reglementările în vigoare şi care se angajează să le exploateze în strictă conformitate cu reglementările generale şi specifice privind transportul pe căile ferate române. (2) Norme specifice privind componenţa şi modul de lucru ale comisiei de evaluare, termenele de realizare a licitaţiilor, precum şi procedura de soluţionare a contestaţiilor, cu respectarea legislaţiei în vigoare aplicabile, se elaborează de către Autoritatea Feroviară Română - AFER şi se aprobă prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului.  +  Articolul 16 (1) Procedura de închiriere a unor secţii de circulaţie din infrastructura feroviară neinteroperabilă se organizează de către C.F.R. prin licitaţie, pe baza unui caiet de sarcini întocmit pentru fiecare secţie sau grup de secţii de circulaţie care se ofertează împreună. (2) Caietul de sarcini pentru fiecare contract de închiriere va conţine cerinţele privind asigurarea funcţionării infrastructurii feroviare respective pe perioada închirierii, necesarul de operaţiuni de întreţinere şi reparaţii ale infrastructurii feroviare în conformitate cu reglementările în vigoare, încadrarea în parametrii tehnici de exploatare a secţiei de circulaţie şi cerinţele privind desfăşurarea serviciului de transport de marfă şi/sau a serviciului de transport feroviar public de călători în condiţii de siguranţă a traficului feroviar. (3) Pentru fiecare dintre secţiile de circulaţie sau grup de secţii de circulaţie ale infrastructurii feroviare neinteroperabile care sunt oferite pentru închiriere, C.F.R. va specifică în caietul de sarcini: a) volumele potenţiale de transporturi de marfă conform cerinţelor pieţei; b) pachetul minim necesar de servicii publice de transport feroviar de călători, definit în colaborare cu autorităţile publice locale şi care trebuie realizat în mod obligatoriu de candidaţii la licitaţie; c) descrierea parcului de material rulant necesar pentru realizarea pachetului minim necesar de servicii publice de transport feroviar de călători.  +  Articolul 17 (1) Agenţii economici care închiriază secţii de circulaţie ale infrastructurii feroviare neinteroperabile au obligaţia de a menţine în stare de funcţiune infrastructura feroviară cu toate instalaţiile fixe şi echipamentele conexe, precum şi materialul rulant utilizat, conform normelor tehnice şi prevederilor instrucţionale din sistemul de transport feroviar. (2) Pentru îndeplinirea obligaţiilor prevăzute la alin. (1), agenţii economici pot desfăşura activităţile de supraveghere, întreţinere şi/sau reparare a infrastructurii feroviare şi a materialului rulant utilizat, în conformitate cu drepturile şi obligaţiile ce le revin în calitate de gestionari ai infrastructurii feroviare respective, cu personal propriu sau pe bază de contracte cu furnizori de servicii atestaţi de către Autoritatea Feroviară Română - AFER.  +  Articolul 18 (1) Agenţii economici care au închiriat secţii de circulaţie ale infrastructurii feroviare neinteroperabile au dreptul de preluare exclusivă a întregului trafic feroviar local de pe secţiile respective, în condiţiile legii. (2) Agenţii economici care au închiriat secţii de circulaţie ale infrastructurii feroviare neinteroperabile pot efectua pe acestea servicii de transport feroviar cu trenuri mixte de marfă şi călători, cu respectarea reglementărilor în vigoare. (3) Agenţii economici care au închiriat secţii de circulaţie ale infrastructurii feroviare neinteroperabile pot acorda dreptul de acces pentru trafic local pe secţiile respective unor operatori de transport feroviar licenţiaţi de Autoritatea Feroviară Română - AFER, pe bază de contract de acces semnat cu aceştia, având dreptul de a percepe un tarif de utilizare a infrastructurii feroviare, negociat cu aceştia, în condiţiile legii.  +  Articolul 19 (1) Agenţii economici care au închiriat secţii de circulaţie ale infrastructurii feroviare neinteroperabile sunt obligaţi să acorde drept de acces pe secţiile respective altor operatori feroviari licenţiaţi de Autoritatea Feroviară Română - AFER, în următoarele cazuri: a) tren complet, aflat în tranzit peste secţia închiriată; b) tren complet, format în afara secţiei închiriate şi având ca destinaţie una dintre staţiile de pe secţia închiriată; c) tren complet, format în una dintre staţiile de pe secţia închiriată şi având ca staţie de destinaţie orice staţie în afara secţiei închiriate. (2) Tariful de utilizare a infrastructurii feroviare, încasat pentru cazurile stabilite la alin. (1), nu va putea depăşi nivelul maxim al tarifului de utilizare a infrastructurii stabilit de Guvern pentru C.F.R. pentru porţiuni de infrastructură similară şi tonaje pe tren similare.  +  Articolul 20 (1) Contractele de închiriere se încheie cu C.F.R. pentru o perioadă de 5-10 ani în funcţie de perioada necesară amortizării sumelor pe care agentul economic se angajează prin contractul de închiriere să le aloce în activităţi de reparaţii capitale şi/sau investiţii pentru fiecare secţie şi/sau pentru materialul rulant necesar operării trenurilor pe secţiile respective. (2) Anual, C.F.R. va analiza, împreună cu agentul economic beneficiar de contract, modul de îndeplinire a obligaţiilor asumate prin contract şi va decide modalităţile de continuare a contractului. (3) Contractele de închiriere vor conţine clauze de reziliere de către C.F.R., dacă agentul economic ce a beneficiat de contractul de închiriere nu şi-a îndeplinit obligaţiile asumate prin contractul respectiv. (4) În cazul rezilierii unui contract de închiriere, procedura de ofertă a secţiei respective pentru un nou contract de închiriere se organizează în maximum 30 de zile de la reziliere, conform prevederilor prezentei hotărâri.  +  Articolul 21Agenţii economici care închiriază una sau mai multe secţii de circulaţie ale infrastructurii feroviare neinteroperabile, în scopul realizării, în condiţiile legii, a transportului feroviar de marfă şi/sau a transportului feroviar public de călători, au dreptul să aplice politici tarifare pentru serviciile oferite, cu respectarea următoarelor principii: a) serviciul de transport de marfă se va organiza exclusiv pe principii comerciale de piaţă, fără nici o intervenţie din partea statului, operatorii de transport feroviar având libertatea stabilirii tarifelor de transport; b) serviciul de transport feroviar public de călători, definit prin pachetul minim necesar de servicii publice de transport feroviar de călători, se desfăşoară pe baza tarifelor de transport stabilite pentru pachetul minim necesar de servicii publice de transport, în urma procedurii de licitaţie pentru fiecare secţie de circulaţie; c) tarifele de transport feroviar public de călători, stabilite în urma licitaţiei de închiriere a dreptului de operare a serviciilor de transport pe o anumită secţie de circulaţie aparţinând infrastructurii feroviare neinteroperabile, pot fi modificate după încheierea contractului de închiriere cu C.F.R., numai cu acordul C.F.R. şi numai ca urmare a efectelor inflaţiei sau a impactului investiţiilor solicitate de C.F.R. privind creşterea calităţii serviciilor de transport de călători, în condiţiile legii.  +  Articolul 22 (1) Operatorii de transport feroviar care preiau, în condiţiile legii, activitatea de transport feroviar public de călători pe secţii de circulaţie aparţinând infrastructurii feroviare neinteroperabile primesc, în condiţiile legii, prin contract de închiriere de la Societatea Naţională de Transport Feroviar de Călători "C.F.R. Călători" - S.A. parcul de material rulant necesar desfăşurării activităţilor asumate pentru primii 3 ani de activitate şi preiau personalul feroviar calificat de la C.F.R. şi Societatea Naţională de Transport Feroviar de Călători "C.F.R. Călători" - S.A., necesar efectuării activităţii de transport feroviar public de călători. Nivelul chiriei va fi la nivelul cheltuielilor pe care le înregistrează Societatea Naţională de Transport Feroviar de Călători "C.F.R. Călători" - S.A., în calitate de proprietar, cu acest parc de material rulant. (2) După încheierea perioadei de 3 ani de valabilitate a contractului de închiriere pentru materialul rulant, o comisie formată din reprezentanţi ai C.F.R., Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Călători "C.F.R. Călători" - S.A. şi ai Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului va face o analiză a îndeplinirii obligaţiilor asumate de operatorul de transport feroviar şi va decide asupra condiţiilor de prelungire a contractului de închiriere sau va decide achiziţia materialului rulant de către operatorul respectiv, în condiţiile legii.  +  Articolul 23Contractele privind preluarea unor secţii de circulaţie aparţinând infrastructurii feroviare neinteroperabile de către agenţi economici în regim de închiriere vor conţine obligaţia asigurării activităţilor de conducere operativă a circulaţiei trenurilor, în conformitate cu prevederile art. 9 alin. (1), iar tariful perceput de C.F.R. de la aceştia pentru plata serviciilor respective se stabileşte în funcţie de nivelul costurilor variabile ale C.F.R. pentru asigurarea acestor servicii şi se aprobă prin hotărâre a Guvernului.  +  Anexa 2
                  Secţiile de circulaţie ce alcătuiesc infrastructura
                                feroviară interoperabilă
    Nr. crt. Secţii de circulaţie
    1 Braşov - Podul Olt - Sibiu - Vinţul de Jos - Simeria - Arad - Curtici - Frontieră
    2 Piatra Olt - Băbeni - Râmnicul Vâlcea - Podul Olt
    3 Filiaşi - Cărbuneşti - Târgu Jiu - Simeria
    4 Cărbuneşti - Albeni
    5 Băbeni - Berbeşti - Alunu
    6 Simeria - Pestiş
    7 Mia - Marginea - Lugoj
    8 Sibiu - Copşa Mică
    9 Filiaşi - Turceni - Târgu Jiu
    10 Gura Motrului - Turceni - Drăgoteşti
    11 Bucureşti Nord - Ploieşti - Braşov - Sighişoara - Teiuş - Cluj - Oradea - Episcopia Bihor
    12 Ploieşti Vest - Târgovişte - Fieni
    13 Oradea - Arad
    14 Braşov - Ciceu - Deda - Dej - Jibou - Baia Mare - Satu Mare
    15 Beclean pe Someş - Salva - Ilva Mică
    16 Apahida - Dej
    17 Oradea - Săcuieni Bihor - Carei - Satu Mare - Halmeu
    18 Deda - Târgu Mureş - Războieni
    19 Bistriţa - Sărătei
    20 Salva - Vişeul de Jos - Sighetul Marmaţiei
    21 Jibou - Carei
    22 Ploieşti - Buzău - Mărăşeşti - Adjud - Bacău - Roman - Paşcani - Vereşti - Suceava - Dorneşti - Vicşani
    23 Adjud - Ciceu
    24 Ilva Mică - Suceava
    25 Bacău - Bicaz
    26 Vereşti - Botoşani
    27 Făurei - Tecuci - Bârlad - Crasna - Buhăieşti - Iaşi - Cristeşti Jijia
    28 Zorleni - Fălciu - Fălciu Nord
    29 Iaşi - Paşcani
    30 Bucureşti Nord - Armăşeşti - Urziceni - Făurei - Brăila - Galaţi
    31 Mărăşeşti - Tecuci - Barboşi
    32 Feteşti - Făurei - Buzău
    33 Bucureşti Nord - Ciulniţa - Feteşti - Medgidia - Constanţa - Mangalia
    34 Slobozia Veche - Ciulniţa - Călăraşi
    35 Medgidia - Negru Vodă
    36 Medgidia - Tulcea
    37 Bucureşti Nord - Roşiori Nord - Craiova - Filiaşi - Turnu Severin - Timişoara - Arad
    38 Bucureşti Nord - Titu - Piteşti - Costeşti - Piatra Olt - Craiova
    39 Bucureşti Nord - Giurgiu Nord
    40 Giurgiu Nord - Videle
    41 Titu - Târgovişte
    42 Goleşti - Câmpulung - Argeşelu
    43 Piteşti - Vâlcele
    44 Roşiori Nord - Turnu Măgurele
    45 Roşiori Nord - Alexandria
    46 Piatra Olt - Caracal
    47 Craiova - Calafat
    48 Strehaia - Motru
    49 Caransebeş - Reşiţa Sud
    50 Timişoara - Jimbolia
    51 Timişoara - Jebel - Voiteni - Stamora Moraviţa
    52 Bucureşti - Olteniţa
    53 Constanţa Ferryboat - Agigea Nord
    54 Ploieşti Sud - Armăşeşti
    55 Urziceni - Slobozia Nouă - Ţăndărei
    56 Lupeni - Livezeni
    57 Comăneşti - Moineşti
    58 Amaradia - Bârseşti
    59 Buzău - Berea
    60 Timişoara Sud - Buziaş - Lugoj
    61 Teiuş - Coşlariu - Vinţu de Jos
    62 Câmpia Turzii - Turda
    63 Toate secţiile de circulaţie care constituie racorduri şi linii de centură din complexele feroviare
    64 Toate secţiile de circulaţie dintre frontiera de stat şi prima staţie de cale ferată
     +  Anexa 3
                  Secţiile de circulaţie ce alcătuiesc infrastructura
                               feroviară neinteroperabilă
    Nr. crt. Sucursala Secţii de circulaţie KM
    1 Bucureşti FIENI - PIETROŞIŢA 8
    2 Bucureşti PLOIEŞTI NORD - MĂNECIU 44
    3 Bucureşti BUDA - SLANIC 34
    4 Bucureşti CÂMPINA - CÂMPINITA - TELEGA 8
    5 Bucureşti DIŢEŞTI - GURA PALANGII 8
    6 Bucureşti I.L. CARAGIALE - DIŢEŞTI - MORENI 18
    7 Bucureşti CACIULAŢI - SNAGOV PLAJA 15
    8 Craiova COSTEŞTI - ROŞIORI NORD 64
    9 Craiova ALEXANDRIA - ZIMNICEA 42
    10 Craiova CARACAL - CORABIA 41
    11 Craiova GOLENŢI - POIANA MARE 7
    12 Craiova ALBENI - SECIURI 14
    13 Craiova VÂLCELE - CURTEA DE ARGEŞ 16
    14 Timişoara CARANSEBEŞ - BOUŢARI 37
    15 Timişoara HAŢEG - SUBCETATE 8
    16 Timişoara BERZOVIA - VASIOVA 12
    17 Timişoara VASIOVA - REŞIŢA NORD 15
    18 Timişoara BERZOVIA - ORAVITA 59
    19 Timişoara ORAVITA - ANINA 33
    20 Timişoara ORAVITA - IAM 27
    21 Timişoara BUZIAŞ - GATAIA 32
    22 Timişoara GATAIA - JAMU MARE 24
    23 Timişoara VOITENI - GATAIA 18
    24 Timişoara GATAIA - BERZOVIA 16
    25 Timişoara JEBEL - LIEBLING 10
    26 Timişoara JEBEL - GIERA 33
    27 Timişoara TIMIŞOARA NORD - CRUCENI 49
    28 Timişoara CARPINIŞ - IONEL 31
    29 Timişoara RONAŢ TRIAJ - SATU NOU 35
    30 Timişoara SATU NOU - LOVRIN 5
    31 Timişoara LOVRIN - SINNICOLAU MARE 16
    32 Timişoara SINNICOLAUL MARE - CENAD 12
    33 Timişoara SANANDREI - PERIAM 36
    34 Timişoara PERIAM - SINNICOLAU MARE 18
    35 Timişoara SINNICOLAU MARE - VALCANI 21
    36 Timişoara JIMBOLIA - LOVRIN 27
    37 Timişoara BARBATEN - LUPENI 4
    38 Timişoara SIMERIA - HUNEDOARA 15
    39 Timişoara MINTIA-BRAD 29
    40 Timişoara BRAD - VATA 19
    41 Timişoara VATA - GURA HONŢ 36
    42 Timişoara GURA HONŢ - INEU 50
    43 Timişoara INEU - CERMEI 14
    44 Timişoara RADNA - TIMIŞOARA EST 64
    45 Timişoara ARAD NORD - PERIAM 42
    46 Timişoara PERIAM - SATU NOU 11
    47 Timişoara LOVRIN - NERĂU 27
    48 Timişoara ARAD - NĂDLAC 52
    49 Timişoara SANTANA - INEU 39
    50 Timişoara NADAB - GRĂNICERI 20
    51 Timişoara BOUŢARI - HAŢEG 29
    52 Cluj CIUMEGHIU - HOLOD 45
    53 Cluj VAŞCAU - HOLOD 56
    54 Cluj HOLOD - ORADEA EST 49
    55 Cluj DOBREŞTI - ROGOZ 10
    56 Cluj BORSA - VISEUL DE JOS 23
    57 Cluj ILVA MICA - RODNA VECHE 21
    58 Cluj SĂCUIENI - ŞIMLEU SILVANIEI 71
    59 Cluj SIMLEU SILVANIEI - SARMAŞAG 14
    60 Cluj GHILVACI - ARDUD 18
    61 Cluj TURDA-ABRUD 93
    62 Cluj ULMENI SĂLAJ - CEHU SILVANIEI 10
    63 Cluj ABRAMI - POPEŞTI 14
    64 Cluj SATU MARE - BIXAD 45
    65 Cluj HUEDIN - CĂLĂTELE 3
    66 Cluj BISTRIŢA - BISTRIŢA BARTGĂULUI 30
    67 Cluj BAIA MARE SUD - BAIA SPRIE 7
    68 Braşov ŞELIMBAR - CISNADIE 7
    69 Braşov UCEA - VICTORIA 9
    70 Braşov ŞIBOT - CUGIR 13
    71 Braşov ALBA IULIA - ZLATNA 38
    72 Braşov BARTOLOMEU - ZARNEŞTI 24
    73 Braşov HARMAN - INTORSURA BUZĂULUI 29
    74 Braşov ODORHEI - VÂNĂTORI 38
    75 Braşov BLAJ - TARNAVENI VEST. 36
    76 Braşov TARNAVENI VEST - PRAID 77
    77 Braşov MĂGHERUŞ ŞIEU - LECHINTA 13
    78 Braşov LECHINŢA - MIHEŞUL DE CÂMPIE 53
    79 Braşov MIHEŞUL PE CÂMPIE - LUDUŞ 28
    80 Braşov SFANTUL GHEORGHE - COVASNA 28
    81 Braşov SIBIU - AGNITA 58
    82 Braşov SEBEŞ ALBA - PETREŞTII DE PĂDURE 30
    83 Braşov SERCAIA - CINCA VECHE 9
    84 Braşov LUDUŞ - BAND - LECHINŢA - TG.MURES - BĂILE SOVATA 191
    85 Braşov COVASNA-TÂRGUL SECUIESC 16
    86 Braşov TÂRGUL SECUIESC - BREŢCU 22
    87 Braşov CHILENI - VOŞLĂBEN 7
    88 Iaşi ROMAN - BUHAIEŞTI 71
    89 Iaşi PAŞCANI - TIMIŞEŞTI 18
    90 Iaşi TIMIŞEŞTI - TARGU NEAMŢ 12
    91 Iaşi DOLHASCA - FĂLTICENI 25
    92 Iaşi LEORDA - DOROHOI 21
    93 Iaşi DORNIŞOARA - FLORENI 22
    94 Iaşi PALTINOASA - DARMANEŞTI 34
    95 Iaşi FUNDUL MOLDOVEI - POJORATA 7
    96 Iaşi VAMA - MOLDOVIŢA 20
    97 Iaşi DORNEŞTI - GURA PUTNEI 34
    98 Iaşi GURA PUTNEI - PUTNA 6
    99 Iaşi DORNEŞTI - SIRET 16
    100 Iaşi GURA PUTNEI - NISIPITU 25
    101 Iaşi GRIVIŢA - BÂRLAD 7
    102 Iaşi CRAŞNA - HUŞI 33
    103 Iaşi DANGENI - SAVENI 16
    104 Iaşi PODUL ILOAIEI - HARLAU 41
    105 Iaşi LEŢCANI - DANGENI 93
    106 Iaşi DANGENI - DOROHOI 47
    107 Galaţi BERCA - NEHOIAŞU 51
    108 Galaţi FOCŞANI - ODOBEŞTI 11
    109 Galaţi MARAŞEŞTI - PANCIU 18
    110 Galaţi GALAŢI - TÂRGUL BUJOR 53
    111 Galaţi TÂRGUL BUJOR - GRIVIŢA 49
    112 Constanta SALIGNY EST - CERNAVODĂ 4
    113 Constanta DOROBANŢU - NĂVODARI 26
    114 Constanta NĂVODARI - P1 CAPUL MIDIA 6
    115 Constanta P1 CAPUL MIDIA - CAPUL MIDIA 4
    116 Constanta P1 CAPUL MIDIA - SITORMAN 12
    117 Constanta PALAS - NĂVODARI 22
    118 Constanta DOROBANŢU - ROMCIM 5
    Notă: Lungimile în km ale secţiilor de cale ferată din această anexă reprezintă distanţele dintre staţiile de cale ferată, indiferent dacă secţiile respective sunt pe linii simple sau duble-------------