NORME METODOLOGICE SPECIFICE din 2 aprilie 2003privind constituirea, funcţionarea, evaluarea şi acreditarea entitatilor din infrastructura de inovare şi transfer tehnologic, precum şi modalitatea de sustinere a acestora
EMITENT
  • GUVERNUL
  • Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 260 din 15 aprilie 2003



     +  Capitolul 1 Dispoziţii generale  +  Articolul 1Prezentele norme metodologice specifice privind constituirea, funcţionarea, evaluarea şi acreditarea entitatilor din infrastructura de inovare şi transfer tehnologic, precum şi modalitatea de sustinere a acestora, denumite în continuare norme, reglementează cadrul general de dezvoltare a acestora.  +  Articolul 2 (1) Statul stimuleaza şi susţine efortul de inovare şi de absorbţie a inovarii în economie şi societate, la nivelul agenţilor economici, prin crearea unui mediu favorabil dezvoltării entitatilor din infrastructura de inovare şi transfer tehnologic. (2) Infrastructura de inovare şi transfer tehnologic, denumita în continuare infrastructura, reprezintă ansamblul entitatilor constituite în scopul valorificării rezultatelor cercetării şi dezvoltării tehnologice, precum: centre incubatoare de afaceri inovative, centre de transfer tehnologic, centre de informare tehnologică, oficii de legătură cu industria, parcuri ştiinţifice şi tehnologice. (3) Infrastructura, prin activităţi inovative, contribuie la creşterea calităţii şi competitivitatii produselor, proceselor şi serviciilor, la crearea de noi locuri de muncă şi la dezvoltarea economică durabila într-un mediu concurential.  +  Articolul 3Autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare exercita şi atribuţii de stimulare a inovarii, transferului tehnologic, a absorbtiei şi difuziei rezultatelor activităţii de cercetare-dezvoltare în mediul socioeconomic, prin crearea şi dezvoltarea infrastructurii de inovare şi transfer tehnologic.  +  Articolul 4Evaluarea, autorizarea provizorie, acreditarea entitatilor din infrastructura şi acordarea titlului de "entitate a infrastructurii" se realizează de către autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare.  +  Articolul 5 (1) În procesul de evaluare, autorizare provizorie şi acreditare a entitatilor din infrastructura autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare desfăşoară activităţi specifice, privind: a) evaluarea în vederea autorizării provizorii, acreditării şi acordării titlului de "entitate a infrastructurii"; b) evidenta entitatilor din infrastructura şi gestionarea registrului în care sunt notificate acestea; c) monitorizarea activităţilor entitatilor din infrastructura; d) asistarea entitatilor din infrastructura în vederea constituirii, autorizării provizorii şi acreditării. (2) Autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare poate contracta, pentru realizarea obiectivelor prevăzute la alin. (1), servicii de asistenţa şi consultanţa specializate.  +  Articolul 6Definiţiile termenilor şi expresiilor utilizate în cuprinsul prezentelor norme sunt prevăzute în anexa nr. 1.  +  Capitolul 2 Constituirea şi funcţionarea entitatilor din infrastructura  +  Articolul 7 (1) Iniţiativa constituirii entitatilor din infrastructura poate aparţine autorităţilor administraţiei publice centrale sau locale, unităţilor de cercetare-dezvoltare, universitatilor, camerelor de comerţ şi industrie, asociaţiilor patronale şi profesionale, precum şi agenţilor economici cu capital român, străin sau mixt, cu sediul în România. (2) Entitatile din infrastructura se pot constitui şi cu participarea mai multor persoane juridice prevăzute la alin. (1), precum şi în parteneriat cu organizaţii similare din alte state.  +  Articolul 8Entitatile din infrastructura, indiferent de forma de proprietate, funcţionează pe principiile gestiunii economice şi autonomiei financiare şi se pot organiza ca: a) societăţi comerciale sau organizaţii neguvernamentale; b) departamente cu autonomie financiară, fără personalitate juridică, în cadrul unor institute naţionale de cercetare-dezvoltare, universităţi sau societăţi comerciale.  +  Articolul 9 (1) Conducerea unei entităţi a infrastructurii este adaptată atât tipului de entitate, cat şi formei juridice de organizare a acesteia. (2) Modul de desfăşurare a activităţilor entitatii este stabilit prin regulamentul de organizare şi funcţionare. Acesta este actualizat ori de câte ori este necesar, cu specificarea relaţiilor de colaborare cu furnizorii şi utilizatorii rezultatelor de cercetare-dezvoltare. (3) Activităţile entitatilor infrastructurii se realizează pe baze contractuale. În acest sens autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare poate elabora contracte-cadru pentru transfer tehnologic sau servicii de dezvoltare tehnologică. (4) Contractele-cadru se aproba prin ordin al conducătorului autorităţii de stat pentru cercetare-dezvoltare.  +  Articolul 10 (1) Entitatile care solicită acreditarea, denumite în continuare solicitanţi, funcţionează în regim de autorizare provizorie până la acreditare. (2) Entitatile acreditate ale infrastructurii se înregistrează în registrul autorităţii de stat pentru cercetare-dezvoltare. (3) Modelul de registru al autorităţii de stat pentru cercetare-dezvoltare se aproba prin ordin al conducătorului acesteia.  +  Capitolul 3 Evaluarea şi acreditarea entitatilor din infrastructura  +  Articolul 11Evaluarea entitatilor din infrastructura se face în vederea acreditării şi obţinerii titlului de "entitate a infrastructurii".  +  Articolul 12Etapele procesului de evaluare în vederea acreditării şi obţinerii titlului de "entitate a infrastructurii" sunt: a) examinarea şi evaluarea documentaţiei solicitate de autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare; b) autorizarea provizorie; c) audit în vederea acreditării; d) acreditarea şi acordarea titlului de "entitate a infrastructurii".  +  Articolul 13 (1) În vederea acreditării solicitantul transmite autorităţii de stat pentru cercetare-dezvoltare următoarele documente: a) cerere pentru acreditare şi acordarea titlului de "entitate a infrastructurii"; b) opis al documentelor prezentate; c) fişa de prezentare, conform modelului din anexa nr. 2; d) documente care să confirme respectarea criteriilor de evaluare prevăzute în anexa nr. 3; e) protocol sau contract de parteneriat între părţi, dacă este cazul; f) plan de afaceri pentru perioada de acreditare prevăzută; g) orice alte documente relevante prin care să se evidentieze performanţele entitatii. (2) Documentele trebuie să fie semnate şi stampilate de persoana autorizata de solicitant, care are obligaţia să asigure securitatea acestora. (3) Solicitantul are obligaţia să prezinte autorităţii de stat pentru cercetare-dezvoltare şi documente suplimentare, dacă aceasta solicita. (4) Solicitantul poate retrage sau poate aduce completări la documentele prezentate, cu condiţia notificării scrise şi acceptate de către autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare. (5) Documentele se pot depune pe parcursul întregului an calendaristic.  +  Articolul 14În vederea acreditării şi acordării titlului de "entitate a infrastructurii", solicitantul/solicitanţii trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii de eligibilitate: a) să deţină fie titlu de proprietate asupra terenului şi/sau clădirilor, fie un act de dobândire a dreptului de administrare asupra acestora pentru o perioadă de cel puţin:- 10 ani, pentru incubatoarele tehnologice şi de afaceri;- 5 ani, pentru alte entităţi ale infrastructurii; b) sa nu fie în una dintre următoarele situaţii:- în procedura de dizolvare, lichidare, reorganizare judiciară sau faliment;- în incapacitate de plată;- cu plăţile/conturile blocate în temeiul unei hotărâri judecătoreşti;- cu restante la plata impozitelor, taxelor şi a celorlalte taxe datorate, după caz, bugetului de stat, bugetului asigurărilor sociale de stat, bugetelor locale şi bugetelor fondurilor speciale;- sa fi fost sancţionaţi pentru declaraţii inexacte cu privire la informaţiile solicitate de autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare;- au încălcat prevederile altui contract de finanţare încheiat anterior cu autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare sau cu o alta autoritate contractantă;- nu şi-au îndeplinit obligaţiile asumate anterior ca "entitate a infrastructurii".  +  Articolul 15 (1) Acreditarea şi obţinerea titlului de "entitate a infrastructurii" se realizează în baza criteriilor generale şi specifice de evaluare prevăzute în anexa nr. 3. (2) Criteriile generale de evaluare utilizate la acreditare, precum şi la obţinerea titlului de "entitate a infrastructurii" urmăresc gradul de valorificare a rezultatelor cercetării, creşterea cererii pentru cercetare, dezvoltarea întreprinderilor orientate către tehnologii avansate. (3) Autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare stabileşte punctajul atribuit fiecărui criteriu general şi specific pentru evaluarea entitatilor din infrastructura. (4) Punctajul minim care trebuie obţinut în etapa prevăzută la art. 12 lit. a) de către o entitate din infrastructura este de 70 de puncte dintr-un maximum de 100 de puncte. (5) Solicitantul care a obţinut cel puţin punctajul minim urmează etapele prevăzute la art. 12 lit. b), c) şi d).  +  Articolul 16 (1) Entitatile din infrastructura care au parcurs etapa prevăzută la art. 12 lit. a) funcţionează în baza certificatului de autorizare provizoriu acordat o singură dată, pe o perioadă de maximum 12 luni. (2) Entitatile din infrastructura care au primit certificat de autorizare provizoriu au obligaţia să depună, în maximum 6 luni, un raport de activitate conform modelului stabilit de autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare şi aprobat prin ordin al conducătorului acesteia. (3) În vederea acreditării, pe durata autorizării provizorii autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare efectuează audituri de supraveghere în baza unor proceduri specifice proprii, aprobate prin ordin al conducătorului autorităţii de stat pentru cercetare-dezvoltare. (4) Pe baza rapoartelor de activitate şi de audit autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare acreditează entitatea din infrastructura.  +  Articolul 17Entitatile din infrastructura sunt acreditate pe domenii de activitate.  +  Articolul 18 (1) După acreditare autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare acorda titlul de "entitate a infrastructurii". (2) Titlul de "entitate a infrastructurii" se acordă prin ordin al conducătorului autorităţii de stat pentru cercetare-dezvoltare. (3) Entitatile acreditate se înregistrează în registrul autorităţii de stat pentru cercetare-dezvoltare şi se publică pe site-ul acesteia. (4) Entitatile care au primit titlul de "entitate a infrastructurii" constituie Reţeaua Naţionala de Inovare şi Transfer Tehnologic, denumita în continuare ReNITT. (5) Entitatile care au primit titlul de "entitate a infrastructurii" utilizează sigla ReNITT.  +  Articolul 19 (1) Sigla este o reprezentare grafica care conţine cuvântul "ReNITT", însoţită de însemnele naţionale. (2) Sigla ReNITT este prezentată în anexa nr. 4. (3) Este interzisă utilizarea siglei de către entitatile care nu au titlul de "entitate a infrastructurii".  +  Articolul 20 (1) În condiţiile în care entitatea nu mai îndeplineşte criteriile generale şi specifice de acreditare, autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare retrage titlul de "entitate a infrastructurii". Retragerea titlului de "entitate a infrastructurii" se face prin ordin al conducătorului autorităţii de stat pentru cercetare-dezvoltare. (2) Retragerea titlului de "entitate a infrastructurii" atrage radierea entitatii din registrul autorităţii de stat pentru cercetare-dezvoltare. (3) Retragerea titlului de "entitate a infrastructurii" nu afectează contractele entitatii aflate în derulare, cu obligaţia ca aceasta sa notifice decizia autorităţii de stat pentru cercetare-dezvoltare părţilor contractante, în scris, în termen de 15 zile de la data retragerii titlului.  +  Articolul 21 (1) Entitatile infrastructurii care urmează a fi reacreditate parcurg toate etapele specifice autorizării provizorii şi acreditării. (2) Reacreditarea se efectuează periodic, la intervale de maximum 5 ani. (3) În intervalul celor 5 ani, până la reacreditare, se vor efectua audituri de supraveghere anuală la sediul entitatilor din infrastructura.  +  Articolul 22 (1) Autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare, pentru fiecare dintre etapele procesului de evaluare în vederea acreditării şi obţinerii titlului de "entitate a infrastructurii" prevăzute la art. 12, informează solicitantul asupra rezultatului obţinut la evaluare. (2) Solicitantul poate depune contestaţie, în scris, în termen de 5 zile lucrătoare de la data comunicării rezultatului evaluării de către autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare. (3) Autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare analizează şi soluţionează fiecare contestaţie. Decizia luată este definitivă. (4) Răspunsul la contestaţie se comunică, în scris, de către autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare, celor implicaţi, în termen de 15 zile lucrătoare de la data înregistrării.  +  Articolul 23 (1) Costurile specifice activităţilor de evaluare, audit şi acreditare/reacreditare sunt suportate de către fiecare entitate din infrastructura. (2) Costurile se stabilesc în funcţie de gradul de complexitate al activităţilor desfăşurate de către entitatea din infrastructura, pe baza unor proceduri specifice proprii elaborate de autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare. (3) Costurile aferente activităţilor de evaluare, audit şi acreditare/reacreditare pot fi: a) cheltuieli de deplasare, cazare; b) cheltuieli specifice serviciilor prestate de persoane juridice sau fizice, altele decât cele angajate ale autorităţii de stat pentru cercetare-dezvoltare sau ale altor autorităţi de stat; c) alte cheltuieli specifice.  +  Capitolul 4 Finanţarea entitatilor din infrastructura  +  Articolul 24 (1) Susţinerea financiară pentru dezvoltarea infrastructurii, la nivel naţional, regional şi local, se realizează din fondurile alocate în acest sens ministerelor, din fondurile administraţiilor publice locale interesate, precum şi din surse proprii ale acestora sau din alte surse atrase. (2) Susţinerea financiară a entitatilor infrastructurii din fonduri publice se poate realiza în cadrul unor programe regionale, naţionale şi internaţionale, conform cerinţelor specifice ale acestora, cu respectarea legislaţiei în vigoare. (3) Statul, prin autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare, susţine logistic şi financiar, în sistem de cofinantare, constituirea şi dezvoltarea entitatilor din infrastructura.  +  Articolul 25Entitatile infrastructurii pot realiza venituri proprii, cu respectarea legislaţiei în vigoare, din: a) închirierea de spaţii, utilaje şi echipamente în cazul incubatoarelor tehnologice şi de afaceri; b) redevenţe, ca urmare a realizării transferului tehnologic; c) consultanţa şi asistenţa tehnica de specialitate; d) transmiterea drepturilor de proprietate intelectuală şi exploatarea acestora; e) urmărirea modului de respectare a dreptului de exploatare a proprietăţii intelectuale; f) alte venituri din prestarea serviciilor în domeniu.  +  Capitolul 5 Categorii de servicii şi activităţi furnizate de entitatile din infrastructura  +  Articolul 26În funcţie de tipul de "entitate a infrastructurii", aceasta poate să asigure agenţilor economici şi partenerilor acestora, pe baze contractuale, servicii de tipul: a) acces la infrastructura de comunicare:- centrale telefonice şi servere performanţe, reţea de calculatoare;- servicii de comunicare-informare, recepţie, servicii poştale, secretariat, cum ar fi: preluare mesaje, furnizare de informaţii primare;- servicii auxiliare, cum ar fi: reparaţii şi întreţinere curenta;- procesare, editare, multiplicare materiale promotionale;- proiectare şi design pentru prezentări pe Internet; b) servicii specializate:- servicii de asistenţa în afaceri pentru inovare şi transfer tehnologic;- servicii de cercetare-dezvoltare;- servicii de informare tehnologică, audit tehnologic, veghe şi prognoza tehnologică;- servicii de asistenţa şi consultanţa pentru realizarea de modele experimentale şi prototipuri;- servicii de asistenţa şi consultanţa pentru exploatarea drepturilor de proprietate intelectuală;- servicii de asistenţa şi consultanţa în domeniul legislativ la nivel naţional, european şi internaţional; c) servicii de paza şi protocol, monitorizarea permanenta a accesului personalului autorizat; d) servicii de asistenţa a agenţilor economici şi, în special, a întreprinderilor mici şi mijlocii pentru:- obţinerea de fonduri în cadrul unor programe naţionale şi internaţionale;- identificarea partenerilor din mediul universitar şi de cercetare;- asigurarea accesului la baze de date specializate;- informare cu privire la priorităţile naţionale, regionale şi locale.  +  Capitolul 6 Dispoziţii finale  +  Articolul 27Entitatile infrastructurii elaborează anual sau ori de câte ori este necesar rapoarte specifice domeniului pentru care au fost acreditate, din care să rezulte performanţele acestora, inclusiv ale entitatilor asistate, şi le prezintă autorităţii de stat pentru cercetare-dezvoltare.  +  Articolul 28Entitatile existente la data intrării în vigoare a prezentelor norme, care au beneficiat de sprijin financiar din fonduri publice, vor fi evaluate în termen de 120 de zile în vederea acreditării.  +  Articolul 29 (1) Prevederile prezentelor norme nu se aplică parcurilor ştiinţifice şi tehnologice. Constituirea, funcţionarea şi autorizarea acestora se realizează distinct, prin acte normative specifice. (2) Entitatile din infrastructura care funcţionează în cadrul parcurilor ştiinţifice şi tehnologice se supun prezentelor norme.  +  Articolul 30 (1) Încălcarea prevederilor prezentelor norme atrage retragerea acreditării şi a titlului de "entitate a infrastructurii". (2) Autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare nu este răspunzătoare de efectele generate de încălcarea prezentelor norme de către entitatile infrastructurii, răspunderea revenind exclusiv acestora.  +  Articolul 31Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentele norme metodologice.  +  Anexa 1 -------la normele metodologice-----------------------GLOSARde termeni şi expresii utilizate1. Entitate - organizaţie care poate fi descrisă şi luată în considerare în mod individual.2. Acreditare - procedura prin care autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare recunoaşte oficial ca o entitate din infrastructura are competenţa de a efectua sarcini specifice domeniului.3. Audit - examinare sistematica a unei entităţi din infrastructura, efectuată de autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare, în scopul stabilirii conformitatii cu condiţiile specificate pentru constituirea şi funcţionarea entitatilor din infrastructura.4. Raport de audit - document emis de autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare, care atesta gradul în care entitatea supusă auditului îndeplineşte condiţiile specificate pentru constituirea şi funcţionarea entitatilor din infrastructura.5. Evaluare - ansamblul activităţilor efectuate de autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare, în scopul de a determina, în mod direct sau indirect, dacă sunt îndeplinite condiţiile specificate pentru constituirea şi funcţionarea entitatilor din infrastructura.6. Raport de evaluare - document sintetic elaborat de autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare, prin care se atesta conformitatea unei entităţi din infrastructura cu condiţiile specificate şi pe baza căruia entitatea respectiva poate fi autorizata provizoriu sau acreditata, îşi poate menţine acreditarea o perioadă de 5 ani sau îşi poate reînnoi acreditarea.7. Titlu de "entitate a infrastructurii" - document emis de autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare, care conferă unei entităţi din infrastructura dreptul de a funcţiona, în perioada de valabilitate a acreditării, în cadrul Reţelei Naţionale de Inovare şi Transfer Tehnologic şi de a utiliza sigla ReNITT.8. Centru incubator de afaceri inovativ - entitate din infrastructura a carei activitate este orientata în principal către facilitarea iniţierii şi dezvoltării de noi întreprinderi inovative bazate pe tehnologie avansată.9. Centru de transfer tehnologic - entitate din infrastructura a carei activitate consta în stimularea inovarii şi transferului tehnologic în scopul introducerii în circuitul economic a rezultatelor cercetării, transformate în produse, procese şi servicii noi sau îmbunătăţite.10. Centru de informare tehnologică - entitate din infrastructura care desfăşoară activităţi de diseminare a informaţiilor referitoare la rezultatele cercetării-dezvoltării, documentare tehnologică şi instruire a agenţilor economici, în scopul stimulării valorificării rezultatelor, creării şi dezvoltării comportamentului inovativ al mediului socioeconomic.11. Oficiu de legătură cu industria - entitate din infrastructura al carei obiect de activitate consta în stabilirea, menţinerea şi extinderea legăturilor dintre furnizorii rezultatelor cercetării-dezvoltării şi mediul socioeconomic/agenţii economici, în scopul facilitării transferului tehnologic.12. Autoritate de stat pentru cercetare-dezvoltare - organul administraţiei publice centrale de specialitate care exercită atribuţii în domeniul cercetării-dezvoltării la data acordării titlului de "entitate a infrastructurii".  +  Anexa 2 -------la normele metodologice------------------------FIŞA PREZENTARE- Model-cadru -1. Informaţii generale: a) date de identificare a iniţiatorului:- denumirea entitatii;- denumirea abreviata;- forma de organizare;- actul de constituire;- anul infiintarii/înregistrării şi numărul de înregistrare;- forma de proprietate;- codul fiscal;- sediul social (adresa, telefon, fax, e-mail, web);- reprezentant legal;- reprezentant (pentru entitatile care funcţionează cu autonomie financiară în cadrul institutelor naţionale de cercetare-dezvoltare, universitatilor sau societăţilor comerciale); b) capital social/patrimoniu (milioane lei); c) cifra de afaceri/venituri (din bilanţul contabil)*1):- pentru ultimii 2 ani (realizat);- pentru anul curent şi următorii ani (estimativ); d) sectoare, domenii şi grupuri vizate şi/sau implicate de entitate*2):- zona geografică ce trebuie acoperită;- grupul/grupurile-ţinta; e) stadiul actual de dezvoltare al sectoarelor, domeniilor respective precizate la lit. d) (scurta prezentare); f) impactul activităţilor entitatii asupra domeniilor şi sectoarelor precizate la lit. d) (scurta prezentare); g) beneficiarii direcţi ai entitatii:- existenţi*3);- potenţiali; h) date de identificare a instituţiilor partenere; i) surse de finanţare.2. Obiectivele entitatii: a) pe termen scurt şi mediu; b) pe termen lung; c) ipoteze şi riscuri asociate realizării obiectivelor.3. Servicii ce urmează a fi furnizate: a) activităţi specifice, în funcţie de tipul de entitate; b) stabilirea şi detalierea activităţilor ce urmează a fi realizate de entitate*4); c) descrierea activităţii consultantilor/experţilor; d) precizarea responsabilităţilor entitatii în raportul cu autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare şi beneficiarii serviciilor prestate de către aceasta; e) criterii de eligibilitate şi selecţie urmărite de entitate pentru tertele părţi.4. Logistica/personal/echipamente/infrastructura*5): a) spaţii; b) echipamente şi infrastructura de comunicare; c) bănci de date (create, achiziţionate, acces); d) personal (CV); e) localizare în raport cu unităţile de cercetare-dezvoltare; f) indicatori de evaluare şi monitorizare a inovarii şi transferului tehnologic pentru domeniul şi în spaţiul vizat de entitate; g) specificarea modului de informare a autorităţii de stat pentru cercetare-dezvoltare asupra informaţiilor precizate la lit. f).5. Estimare a necesarului de resurse: a) necesar de personal, echipamente, bunuri, servicii, documentaţie, suport logistic, spaţii pentru birouri, alte contribuţii financiare (dacă este cazul), în scopul asigurării optime a serviciilor*6); b) în cazul procurării de echipamente şi/sau servicii:- se precizează caracteristicile tehnice ale acestora;- după caz, se specifică destinaţia finala a echipamentelor achiziţionate.6. Sistem relational: a) cu autorităţi ale administraţiei publice centrale şi locale; b) cu mediul de afaceri; c) cu sistemul bancar; d) cu Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci sau cu entitatile create de acesta; e) cu alte entităţi similare.7. Performanta managerială*7)8. Informaţii suplimentare*8)NOTĂ:1. Autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare poate solicita informaţii suplimentare.2. Autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare elaborează instrucţiuni de completare a fazei de prezentare.3. Se vor anexa documente justificative.-----------*1) Pentru entitatile care funcţionează cu autonomie financiară în cadrul institutelor naţionale de cercetare-dezvoltare/universitatilor se va prezenta o nota explicativa privind "contribuţia" acesteia, cifra de afaceri/venitul organizaţiei gazda.*2) La nivel local/regional/naţional/internaţional.*3) Se furnizează date suplimentare (se anexează).*4) Activităţile vor fi prezentate în ordinea importantei.*5) Se detaliază.*6) Va fi furnizat maximul de detalii.*7) Propunere de strategie de dezvoltare a entitatii/măsuri de valorificare a potenţialului tehnologic acumulat/latent la nivelul spaţiului/domeniului în care activează entitatea etc.*8) Experienta în domeniu, proiecte de succes etc.  +  Anexa 3 --------la normele metodologice------------------------CRITERII DE EVALUARE1. Criterii generale: a) încadrarea în condiţiile de eligibilitate, conform normelor metodologice; b) structura, ponderea şi calitatea serviciilor preconizate a fi prestate; c) planul de exploatare şi/sau difuzare şi/sau aplicare a rezultatelor de cercetare-dezvoltare; d) viabilitatea*1) planului de afaceri; e) structura, competenţa tehnico-ştiinţifică, economică şi de afaceri a partenerilor; f) potenţialul tehnico-ştiinţific al grupurilor-ţinta; g) potenţialul de dezvoltare al agenţilor economici vizati; h) impactul activităţilor entitatii asupra mediului economic şi social; i) susţinerea din partea autorităţilor administraţiei publice centrale sau locale, a asociaţiilor profesionale, a uniunilor patronale; j) experienta entitatii în domeniul de activitate.2. Criterii specifice: a) orientarea spre cerere, prin indicarea clara a utilizatorilor potenţiali, a cerinţelor acestora sau a segmentelor/niselor de piaţa vizate; b) contribuţia entitatii la competitivitatea industriei, parametrii de performanţă ai rezultatelor; c) gradul de risc asociat activităţilor entitatii privind aplicarea rezultatelor de către utilizatorii-ţinta; d) implicarea diferitelor categorii de parteneri în corelare cu activităţile de baza ale entitatii; e) viabilitate financiară (capacitate de sustinere financiară şi logistica a activităţilor entitatii; beneficii potenţiale economice raportate la costurile asociate); f) calitatea planului de afaceri; g) calitatea obiectivelor entitatii*2); h) contribuţia la obiectivele specifice în domeniul inovarii şi transferului tehnologic; i) cunoaşterea situaţiei curente şi de perspectiva în domeniul vizat de entitate; j) contribuţia entitatii la dezvoltarea domeniului/spaţiului vizat; k) credibilitatea şi claritatea definirii etapelor de dezvoltare ale entitatii; l) calitatea managementului: competenţa ştiinţifică/tehnica/economică, instrumente utilizate, experienta personalului, competenţa în domeniul drepturilor de proprietate intelectuală, competenţa în conducerea de proiecte (inclusiv de investiţii); m) planificarea resurselor aferente costurilor pentru activităţile entitatii şi veniturile estimate ale acesteia; n) existenta unor surse sigure de finanţare, inclusiv prin atragerea unor investitori strategici.---------------*1) Credibilitate tehnica şi economică.*2) Corelat cu strategia de dezvoltare a entitatii în contextul dezvoltării domeniului/spaţiului vizat.  +  Anexa 4 ---------la normele metodologice-----------------------NOTA C.T.C.E. PIATRA-NEAMT--------------------------Anexa reprezentând sigla ReNITT este publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 260 din 15 aprilie 2003, pagina 12.-------