HOTĂRÎREA nr. 727 din 18 decembrie 1993pentru aprobarea Regulamentului privind procedurile de organizare a licitaţiilor, prezentarea ofertelor şi adjudecarea proiectării investiţiilor publice
EMITENT
  • GUVERNUL ROMÂNIEI
  • Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 29 din 31 ianuarie 1994



    În temeiul prevederilor art. 11 din Ordonanţa Guvernului nr. 12/1993 privind achiziţiile de bunuri şi investiţii publice,Guvernul României hotărăşte:  +  Articolul 1Se aprobă Regulamentul privind procedurile de organizare a licitaţiilor, prezentarea ofertelor şi adjudecarea investiţiilor publice prevăzute în anexa.  +  Articolul 2Proiectarea investiţiilor publice, finanţate integral sau în completare de la bugetul de stat, de la bugetele locale, din fondurile special constituite prin lege în afară acestor bugete, din credite externe garantate sau contractate direct de stat, precum şi din surse proprii şi credite bancare acordate regiilor autonome, se adjudeca pe bază de licitaţie publică, în condiţiile stabilite de ordonanţele Guvernului nr. 12/1993 şi nr. 15/1993.  +  Articolul 3Prevederile prezentului regulament se aplică pentru investiţiile publice ale căror valori totale depăşesc 1 miliard lei. Acest cuantum valoric va fi actualizat la propunerea Ministerului Finanţelor şi a Ministerului Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului, în funcţie de evoluţia preţurilor.  +  Articolul 4Pentru investiţiile publice ale căror valori totale depăşesc 6 miliarde lei, contractanţii pot participa la procedura de licitaţie, indiferent de naţionalitate, în condiţiile stabilite potrivit prevederilor art. 5 din Ordonanţa Guvernului nr. 12/1993.  +  Articolul 5Veniturile realizate din proiectarea investiţiilor publice pe teritoriul României de rezidenţi străini se supun impozitării potrivit legislaţiei române în materie, coroborat cu prevederile convenţiilor de evitare a dublei impuneri la care România este parte.PRIM-MINISTRUNICOLAE VACAROIUContrasemnează: ---------------Ministru de stat, ministrul finanţelor,Florin GeorgescuMinistrul lucrărilor publiceşi amenajării teritoriului,Marin CristeaMinistrul cercetării şi tehnologiei,Doru Dumitru Palade  +  Anexa 1REGULAMENT 18/12/1993REGULAMENTprivind procedurile de organizare a licitaţiilor, prezentarea ofertelor şi adjudecarea proiectării investiţiilor publice  +  Capitolul 1 Dispoziţii generale  +  Articolul 1.1.Investiţiile publice se proiectează de către persoane juridice române sau străine, cu respectarea prevederilor legale şi a prescripţiilor tehnice române, în vederea realizării, după caz, a următoarelor:- construcţii de toate categoriile, inclusiv instalaţiile aferente acestora;- instalaţii şi echipamente edilitare;- construcţii şi amenajări pentru mai buna folosire a terenului;- modernizări, transformări şi extinderi de construcţii de toate categoriile, inclusiv instalaţiile aferente acestora.  +  Articolul 1.2.Proiectarea investiţiilor publice se elaborează în următoarele faze:- studiu de prefezabilitate;- studiu de fezabilitate;- proiect tehnic şi caiet de sarcini;- detalii de execuţie.Pentru reparaţiile capitale, consolidările şi demolarile la construcţiile şi instalaţiile aferente se elaborează numai următoarele faze:- studiu de fezabilitate;- proiect tehnic şi caiet de sarcini;- detalii de execuţie (după caz).  +  Articolul 1.3.Regulamentul creează cadrul organizatoric şi pune la dispoziţia entitatilor achizitoare o metodologie unitară privind procedurile de organizare a licitaţiilor, prezentarea ofertelor şi adjudecarea proiectării investiţiilor publice finanţate integral sau parţial din bugetul de stat, din bugetele locale, din fondurile special constituite prin lege în afară acestor bugete, din credite externe garantate sau contractate direct de stat, precum şi din surse proprii şi credite bancare acordate regiilor autonome.  +  Articolul 1.4.Prin organizarea licitaţiilor pentru adjudecarea proiectării investiţiilor publice se asigura alegerea unor soluţii optime din punct de vedere arhitectural, urbanistic, constructiv, tehnologic, al protecţiei mediului, al exigenţelor esenţiale de calitate, al costurilor de investiţii şi exploatare, precum şi de adjudecare a proiectării în favoarea celui mai competitiv proiectant, în condiţiile incurajarii creatiei originale şi asigurării unei concurente loiale.  +  Articolul 1.5.Proiectarea pe faze a investiţiilor publice se face în baza unui contract de proiectare încheiat de entitatea achizitoare cu contractantul desemnat astfel: a) prin licitaţie publică pentru adjudecarea proiectării, pentru valori de investiţii peste cuantumul stabilit şi actualizat prin hotărâri ale Guvernului, de la care este necesară organizarea unei proceduri de licitaţie; b) prin achiziţie dintr-o singura sursa (încredinţarea proiectării) pentru circumstanţele prevăzute la art. 15.1.  +  Articolul 1.6.Este interzisă împărţirea contractului de proiectare în mai multe contracte de valoare mai mica în scopul de a evita organizarea unei proceduri de licitaţie.În cazul în care unele obiecte din componenta obiectivului de investiţie publică pot funcţiona independent, entitatea achizitoare poate proceda la organizarea licitaţiei pentru adjudecarea proiectării obiectelor respective, cu avizul prealabil al Ministerului Finanţelor, Ministerului Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului şi Ministerului Cercetării şi Tehnologiei.  +  Articolul 1.7.Lansarea fiecărei faze de proiectare este condiţionată de asigurarea, în prealabil, de către entitatea achizitoare, a fondurilor necesare pentru proiectarea fazei respective.Trecerea de la o faza de proiectare la alta se face numai după elaborarea şi aprobarea fazei anterioare.Se interzic angajarea şi utilizarea fondurilor alocate pentru elaborarea simultană a mai multor faze de proiectare.  +  Articolul 1.8.Studiul de prefezabilitate reprezintă documentaţia care cuprinde datele tehnice şi economice prin care entitatea achizitoare fundamentează necesitatea şi oportunitatea realizării obiectivului de investiţie publică.Studiul de prefezabilitate se întocmeşte de către entitatea achizitoare şi se aproba de către conducerea acesteia. Pentru obiectivele de investiţii publice de complexitate tehnica deosebită, entitatea achizitoare poate organiza un concurs de idei în conformitate cu prevederile prezentului regulament, pentru fundamentarea elaborării studiului de prefezabilitate.În cazul în care investiţia publică se realizează integral sau parţial din credite externe garantate sau contractate direct de stat, studiul de prefezabilitate se aproba de conducerea entitatii achizitoare cu avizul prealabil al Ministerului Finanţelor pentru condiţiile financiare privind oferta de credit extern.  +  Articolul 1.9.Studiul de fezabilitate reprezintă documentaţia cuprinzând caracteristicile principale şi indicatorii tehnico-economici ai investiţiei publice, prin care trebuie să se asigure utilizarea raţională şi eficienta a cheltuielilor de capital şi a cheltuielilor materiale, pentru satisfacerea cerinţelor economice şi sociale din domeniul respectiv.Studiul de fezabilitate pentru investiţiile publice se elaborează de către contractantul desemnat în condiţiile prevăzute la art. 1.5 şi se aproba potrivit competentelor valorice, stabilite prin Legea nr. 10/1991 privind finanţele publice.Pentru reparaţiile capitale, consolidările şi demolarile la construcţiile şi instalaţiile aferente, studiul de fezabilitate se elaborează şi se aproba de către entitatea achizitoare.  +  Articolul 1.10.Contractantul desemnat în condiţiile prevăzute la art. 1.5 pentru proiectarea studiului de fezabilitate va elabora şi proiectul tehnic, caietul de sarcini şi detaliile de execuţie ale investiţiei publice respective.  +  Articolul 1.11.La elaborarea proiectului tehnic, a caietului de sarcini şi a detaliilor de execuţie, contractantul desemnat în condiţiile prevăzute la art. 1.5 are obligaţia respectării caracteristicilor principale şi a indicatorilor tehnico-economici ai studiului de fezabilitate, aprobat potrivit prevederilor art. 1.9.După elaborare, proiectul tehnic, caietul de sarcini şi detaliile de execuţie se insusesc de către conducerea entitatii achizitoare.  +  Articolul 1.12.Entitatea achizitoare va pregati un dosar al procedurii de licitaţie care va conţine toată corespondenta şi documentele legate de pregătirea şi desfăşurarea licitaţiei, precum şi de contractarea proiectării.  +  Articolul 1.13.Ofertanţii pot pretinde despăgubiri pentru cheltuielile pe care le-au suportat pentru participarea la procedura de licitaţie, în cazul în care entitatea achizitoare nu a reuşit sa pregătească documentele licitaţiei în concordanta cu cele prevăzute în prezentul regulament.  +  Articolul 1.14.Entitatea achizitoare va respinge oferta în cazul în care un prepus al contractantului (ofertantului) a comis infracţiunea de dare de mită, trafic de influenţa şi primire de foloase necuvenite faţă de oricare prepus al entitatii achizitoare.  +  Articolul 1.15.Organizatorul licitaţiei poate fi însăşi entitatea achizitoare sau un agent economic de specialitate angajat de entitatea achizitoare.Organizatorul licitaţiei răspunde de pregătirea şi desfăşurarea acesteia, în limitele clauzelor stabilite prin contractul încheiat cu entitatea achizitoare.  +  Articolul 1.16.Onorariile membrilor comisiei de licitaţie, care nu sunt angajaţi permanent ai entitatii achizitoare, se suporta de către entitatea achizitoare şi cuantumul acestora se va stabili de către Ministerul Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului, Ministerul Cercetării şi Tehnologiei, Ministerul Finanţelor şi Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale.  +  Articolul 1.17.Anterior lansării documentelor licitaţiei, entitatea achizitoare are obligaţia sa transmită cîte un exemplar din acestea, gratuit, reprezentanţilor Ministerului Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului şi Ministerului Cercetării şi Tehnologiei, pentru a fi studiate.  +  Articolul 1.18.În măsura în care prezentul regulament intră în contradictie cu obligaţiile României rezultind din: a) un tratat sau orice alta forma de înţelegere la care este parte alături de unul sau mai multe state; b) o înţelegere cu o instituţie financiară interguvernamentală internationala la care România este parte, vor prevala prevederile tratatului sau înţelegerii.  +  Articolul 1.19.Prezentul regulament privind adjudecarea proiectării prin licitaţie publică nu se aplică în cazul: a) proiectării investiţiilor publice din domeniul apărării tarii, ordinii publice şi siguranţei naţionale; b) proiectării investiţiilor publice care fac obiectul unor excluderi ulterioare, în baza unor reglementări legale; c) proiectării reparaţiilor capitale, consolidarilor şi demolarilor construcţiilor, inclusiv a instalaţiilor aferente.  +  Capitolul 2 Calificarea contractanţilor (ofertanţilor)  +  Articolul 2.1.Entitatea achizitoare va cere potenţialilor contractanţi (ofertanţi) prevăzuţi la art. 1.5, fără a aduce atingere dreptului contractanţilor de a-şi proteja proprietatea intelectuală sau secretele comerciale, furnizarea documentelor doveditoare sau a oricăror informaţii considerate utile şi care îi permite acesteia să constate dacă respectivii contractanţi (ofertanţi): a) au competenţa tehnica, resursele financiare, echipamentul şi alte dotări necesare, capacitatea managerială, siguranţa în desfăşurarea operaţiunilor proprii, experienta, reputaţia, personalul de specialitate şi de conducere care le permit să-şi îndeplinească obligaţiile rezultate din proiectul contractului de proiectare; b) au capacitatea legală de a fi parte în contractul de proiectare; c) nu sunt insolvabili, blocati financiar, în stare de faliment sau afacerile lor nu sunt administrate de către un judecător sindic, activităţile lor nu au fost suspendate, iar ei nu fac obiectul unei anchete legale pentru una dintre faptele menţionate mai sus; d) şi-au îndeplinit obligaţiile de plată a impozitelor şi a taxelor legale; e) managerii şi prepuşii lor implicaţi în mod direct în licitaţie nu au fost condamnaţi în ultimii 5 ani pe teritoriul României pentru infracţiuni sau contravenţii prevăzute în Ordonanţa Guvernului nr. 12/1993, precum şi pentru infracţiuni de dare ori luare de mită, primire de foloase necuvenite, trafic de influenţa, înşelăciune în dăuna avutului particular sau public.  +  Articolul 2.2.Orice condiţie stabilită conform art. 2.1 va fi înscrisă în documentele de preselecţie sau în documentele licitaţiei şi se va aplica în mod egal tuturor ofertanţilor.Entitatea achizitoare nu va impune nici un criteriu, condiţie sau procedura referitoare la calificarea ofertanţilor, altele decît cele prevăzute în art. 2.1.  +  Articolul 2.3.Entitatea achizitoare va evalua calificarea ofertanţilor în conformitate cu criteriile şi procedurile menţionate în documentele de preselecţie sau în documentele licitaţiei.  +  Articolul 2.4.În conformitate cu art. 4.1. alin. 1 şi 3, entitatea achizitoare nu va stabili nici un criteriu, condiţie sau procedura cu privire la calificarea ofertanţilor, care ar produce o discriminare între ofertanţii români şi cei străini sau între ofertanţii reprezentind societăţi comerciale private şi ofertanţii reprezentind societăţi comerciale cu capital de stat.  +  Articolul 2.5.Entitatea achizitoare poate descalifica un ofertant pe parcursul desfăşurării licitaţiei în cazul în care descoperă ca informaţia privind calificarea acestuia a fost falsa sau inexactă.  +  Articolul 2.6.Cu excepţia cazului în care procedura de preselecţie a avut loc, nici un ofertant nu va fi exclus de la participarea la licitaţie pe motiv că nu a furnizat dovada ca este calificat conform art. 2.1., în condiţiile în care ofertantul se angajează sa furnizeze o asemenea dovada înaintea începerii licitaţiei şi dacă exista motive de a crede ca respectivul ofertant va fi în stare să-şi respecte angajamentul.  +  Articolul 2.7.Atunci când cere legalizarea documentelor prezentate de ofertanţi pentru a-şi demonstra capacitatea de participare la licitaţie, entitatea achizitoare nu poate cere alte documente decît cele cerute de legislaţia în vigoare la momentul respectiv.  +  Articolul 2.8.În vederea participării la licitaţie este de datoria ofertanţilor să se informeze dacă sunt calificabili sau nu.Entitatea achizitoare, la solicitarea oricărui ofertant, este obligată sa răspundă asupra aprecierii dacă acesta este calificabil sau nu.Ofertant calificabil nu înseamnă şi ofertant selecţionat.  +  Capitolul 3 Procedura de preselecţie  +  Articolul 3.1.Entitatea achizitoare se poate angaja într-o procedură de preselecţie cu scopul de a identifica, anterior trimiterii documentelor licitaţiei, ofertanţii care sunt capabili sa participe la licitaţie, cu respectarea prevederilor de la art. 4.1.Prevederile art. 2.1.-2.6. se vor aplica şi procedurii de preselecţie.  +  Articolul 3.2.Dacă entitatea achizitoare se angajează în procedura de preselecţie va furniza un set de documente de preselecţie, fiecărui ofertant care le solicita şi, dacă este cazul, contra unei taxe pentru trimiterea respectivelor documente.Documentele de preselecţie vor include cel puţin informaţiile stabilite la art. 2.1.  +  Articolul 3.3.Entitatea achizitoare va face cunoscut fiecărui ofertant care a înaintat o cerere de preselecţie, indiferent dacă respectivul ofertant a fost selecţionat sau nu, numele ofertanţilor care au fost selecţionaţi; numele acestora vor fi făcute cunoscute, la cerere, şi opiniei publice.  +  Articolul 3.4.Entitatea achizitoare va comunică, la cerere, ofertanţilor care nu au fost selecţionaţi motivele respingerii, dar nu este obligată să ofere dovezile sau justificările care au fundamentat respingerea.  +  Articolul 3.5.Entitatea achizitoare poate cere unui ofertant să-şi reconfirme calificarea în concordanta cu aceleaşi criterii utilizate pentru preselecţia respectivului ofertant.Entitatea achizitoare va descalifica orice ofertant care nu reuşeşte să-şi reconfirme calificarea şi poate descalifica în orice moment al licitaţiei un ofertant dacă descoperă ca informaţia furnizată pentru preselecţie sau reconfirmare a fost falsa sau inexactă.Entitatea achizitoare va face cunoscut în mod prompt fiecărui ofertant, căruia i s-a cerut să-şi reconfirme calificarea, dacă respectivul ofertant a reuşit sau nu să-şi reconfirme calificarea.  +  Capitolul 4 Participarea ofertanţilor  +  Articolul 4.1.În cazul investiţiilor publice ale căror valori depăşesc un cuantum stabilit prin hotărâre a Guvernului, ofertanţii pot participa la licitaţie, indiferent de naţionalitate, în condiţiile în care ofertanţii români se bucura de un tratament similar în cadrul licitaţiilor organizate de entitatile achizitoare din ţările a căror naţionalitate o are ofertantul străin.Atunci când valoarea investiţiei publice este mai mica decît cuantumul menţionat la alin. 1, participarea la licitaţie este permisă doar ofertanţilor români cu excepţia cazurilor menţionate la alin. 3.În cazul în care ofertanţii români nu pot satisface cerinţele înscrise în documentele licitaţiei, entitatea achizitoare este abilitata sa invite la licitaţie şi ofertanţi străini, indiferent de naţionalitate.Entitatea achizitoare va include în dosarul licitaţiei o justificare a motivelor şi a circumstanţelor pe baza cărora a fost luată decizia de admitere a participării ofertanţilor străini.Entitatea achizitoare va preciza, chiar din momentul în care solicită participarea ofertanţilor la licitaţie, ca aceştia pot participa, indiferent de naţionalitate, în conformitate cu alin. 1 sau alin. 3, sau ca participarea este permisă doar ofertanţilor români, conform alin. 2, după caz. Aceasta precizare nu poate fi modificată ulterior.  +  Capitolul 5 Formele de comunicare  +  Articolul 5.1.Documentele, notificările, hotărârile, deciziile şi alte comunicări, la care se face referire în prezentul regulament şi care trebuie trimise de către entitatea achizitoare contractantului (ofertantului) sau de către contractant (ofertant) entitatii achizitoare, vor fi efectuate în forma scrisă sau în orice alta forma care asigura înregistrarea actului, cu excepţia ofertei a carei forma va fi cea prevăzută prin documentele licitaţiei.Ca o excepţie de la alin. 1, comunicările între ofertanţi şi entitatea achizitoare pot fi făcute prin telefon sau prin orice alt mijloc de comunicaţie care nu asigura înregistrarea conţinutului comunicării, cu condiţia ca imediat după aceea expeditorul comunicării sa trimită o confirmare a acestei comunicări într-o formă care asigura înregistrarea acesteia.Entitatea achizitoare nu va face nici o discriminare între contractanţi (ofertanţi) din punct de vedere al formei în care aceştia transmit sau primesc documente, notificări, decizii sau alte comunicări.  +  Capitolul 6 Garanţiile  +  Articolul 6.1.Pentru participarea la licitaţiile publice şi, respectiv, pentru semnarea contractului de proiectare între entitatea achizitoare şi contractantul (ofertantul) desemnat conform prevederilor din art. 1.5, trebuie să se constituie următoarele garanţii: a) garanţia pentru participarea la licitaţie (anexa nr. 12); b) garanţia pentru aplicabilitatea proiectului (anexa nr. 13).  +  Articolul 6.2.Garanţia pentru participarea la licitaţie reprezintă garanţia furnizată entitatii achizitoare de către ofertant o dată cu transmiterea ofertei, prin care acesta din urma se angajează să semneze contractul de proiectare în cazul în care oferta sa este câştigătoare. Garanţia poate consta în scrisori de garanţie bancară şi alte acte asimilate acestora, la valoarea şi în moneda cerute şi cu perioada de valabilitate minim egala cu durata de valabilitate a ofertei, în conformitate cu cele înscrise în documentele licitaţiei. Valoarea garanţiei nu poate depăşi cheltuielile efective făcute de entitatea achizitoare cu ocazia organizării licitaţiei.Garanţia se restituie de entitatea achizitoare ofertanţilor necâştigători în 3 zile de la soluţionarea contestaţiilor sau după trecerea perioadei legale de 7 zile pentru prezentarea contestaţiilor, în cazul în care nu se înregistrează contestaţii.În cazul ofertantului câştigător al licitaţiei, aceasta garanţie nu se restituie şi se constituie în avans pentru formarea garanţiei privind aplicabilitatea proiectului.Garanţia se pierde în cazul în care ofertantul îşi retrage oferta în perioada de valabilitate a acesteia sau în cazul în care, fiind declarat câştigător al licitaţiei, contractantul (ofertantul), din culpa sa, nu semnează contractul de proiectare sau nu constituie garanţia pentru aplicabilitatea proiectului.  +  Articolul 6.3.Garanţia pentru aplicabilitatea proiectului reprezintă garanţia furnizată de către contractant (ofertant) înainte de semnarea contractului de proiectare prin care acesta se angajează sa acopere eventualele prejudicii care s-ar putea produce în execuţia investiţiei publice din vina exclusiva a proiectantului.Garanţia se stabileşte de entitatea achizitoare, procentual, între 5 şi 10% din valoarea proiectării.Garanţia se constituie de către entitatea achizitoare prin reţineri procentuale din facturile de plată, până la concurenta sumei stabilite.Garanţia se restituie în procent de 50% din suma stabilită, eşalonat după aprobarea fiecărei faze de proiectare, iar diferenţa de 50%, la recepţia preliminară a investiţiei publice în condiţiile inexistentei vreunui prejudiciu din culpa exclusiva a proiectantului.În cazul în care studiul de fezabilitate nu se aproba din cauze independente de proiectant, garanţia se restituie integral în maximum 15 zile de la data comunicării.  +  Capitolul 7 Formele licitaţiei  +  Articolul 7.1.Formele licitaţiei pentru adjudecarea proiectării investiţiilor publice sunt: a) licitaţie publică deschisă fără preselecţieSe organizează într-o singura etapa, pentru proiectarea investiţiilor publice, la care pot participa, în număr nelimitat, ofertanţii interesaţi care îndeplinesc condiţiile din documentele licitaţiei, impuse de entitatea achizitoare în concordanta cu prezentul regulament.Lansarea licitaţiei se face prin anunţ publicitar. b) licitaţie publică deschisă cu preselecţieSe organizează în doua etape pentru proiectarea unor investiţii publice complexe şi de importanţa economică şi socială deosebită:- etapa I - licitaţie publică deschisă lansata prin anunţ publicitar, la care pot participa toţi ofertanţii interesaţi, selecţia facindu-se în baza unor criterii de capabilitate şi a punctajului aferent, stabilite de entitatea achizitoare prin documentele licitaţiei;- etapa a II-a - licitaţie publică restrînsa lansata prin invitarea în scris a ofertanţilor selecţionaţi în etapa I. Numărul minim de ofertanţi selecţionaţi trebuie să fie 3 (trei). c) licitaţie publică restrînsaSe organizează în cazuri de excepţie cu avizul Ministerului Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului şi Ministerului Cercetării şi Tehnologiei, atunci când:- a existat o licitaţie publică deschisă anterioară şi nefinalizată prin încheierea contractului de proiectare;- proiectarea investiţiei publice, datorită specificului ei, poate fi elaborata numai de un număr restrîns de ofertanţi specializaţi.Numărul minim de ofertanţi participanţi la licitaţia publică restrînsa trebuie să fie 3 (trei).  +  Articolul 7.2.În funcţie de complexitatea şi importanţa investiţiei publice, entitatea achizitoare poate organiza, în prealabil, un concurs de idei.Concursul de idei este realizat sub forma licitaţiei publice deschise fără preselecţie şi se organizează de entitatea achizitoare pentru:- stabilirea unor principii orientative sau idei în domeniile legate de arhitectura, urbanism, amenajarea teritoriului şi a siturilor istorice, arta monumentala, design etc.;- stabilirea unor soluţii de principiu, a unor soluţii alternative sau a unor acţiuni de perspectiva, cu evaluarea implicatiilor şi a costurilor acestora.Organismele concursului sunt identice cu cele definite la capitolul 8, cu precizarea ca atribuţiile comisiilor de licitaţie referitoare la concursurile de idei sunt preluate de juriul concursului.La concurs pot participa persoane fizice sau juridice, române sau străine, lansarea concursului facindu-se prin anunţ publicitar, cu respectarea prevederilor art. 4.1.Concursul de idei se finalizează cu premierea concurenţilor plasati pe primele trei locuri şi cu expunerea lucrărilor premiate.Lucrările premiate pot folosi la întocmirea de către entitatea achizitoare a studiului de prefezabilitate şi vor contribui la fundamentarea temei pentru organizarea licitaţiei privind adjudecarea proiectării investiţiilor publice.  +  Capitolul 8 Organismele licitaţiei  +  Articolul 8.1.Entitatea achizitoare numeşte prin ordin sau decizie, pentru fiecare licitaţie: a) secretariatul organizatoric; b) consiliul ştiinţific; c) comisia de licitaţie.  +  Articolul 8.2.Secretariatul organizatoric se numeşte de entitatea achizitoare dintre salariaţii acesteia şi are, în principal, următoarele atribuţii:- asigura publicitatea;- stabileşte şi urmăreşte asigurarea fondurilor necesare pentru toate cheltuielile legate de licitaţie;- tine legătură cu asociaţiile profesionale şi institutele de învăţământ superior pentru alcătuirea consiliului ştiinţific;- asigura înscrierile la licitaţie, multiplicarea şi distribuirea documentelor licitaţiei;- preia, tine evidenta şi păstrează, în condiţii de securitate, toată documentaţia înaintată de ofertanţi;- soluţionează toate problemele legate de corespondenta licitaţiei;- asigura secretariatul activităţii comisiei de licitaţie şi a consiliului ştiinţific;- comunică în scris ofertanţilor rezultatele licitaţiei;- organizează premierea concurenţilor şi expunerea lucrărilor premiate din concursurile de idei.  +  Articolul 8.3.Consiliul ştiinţific este compus din 3-5 membri şi este format din specialişti salariaţi ai entitatii achizitoare şi specialişti atrasi, la recomandarea asociaţiilor profesionale de specialitate, cu care se pot încheia contracte de colaborare, şi are următoarele atribuţii:- stabileşte forma de licitaţie;- elaborează documentele licitaţiei;- răspunde la întrebările scrise ale ofertanţilor şi ale membrilor comisiei de licitaţie, în perioada premergătoare deschiderii licitaţiei.Consiliul ştiinţific îşi încetează activitatea în momentul deschiderii licitaţiei.  +  Articolul 8.4.Comisia de licitaţie se numeşte de entitatea achizitoare înainte de lansarea licitaţiei, componenta acesteia figurind în documentele licitaţiei.Membri comisiei de licitaţie se angajează faţă de entitatea achizitoare sa participe la lucrările de analiza în cadrul calendarului licitaţiei şi la locul dinainte stabilit.Comisia este formată dintr-un număr impar de specialişti în probleme care fac obiectul licitaţiei; numărul lor se stabileşte în raport cu specificul licitaţiei şi volumul de activitate necesar a fi desfăşurat pentru analiza ofertelor în bune condiţii şi la termenele stabilite. Comisia de licitaţie este compusa din minimum 5 (cinci) membri, şi anume:- preşedintele comisiei, care este, de regula, un specialist, reprezentant al entitatii achizitoare;- reprezentantul Ministerului Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului;- reprezentantul Ministerului Cercetării şi Tehnologiei;- alţi specialişti cu experienta profesională şi cu probitate morala, recomandaţi de asociaţiile profesionale şi institutele de învăţământ superior din domeniu, cu respectarea prevederilor legale privind combaterea concurentei neloiale.Membrii comisiei de licitaţie nu pot fi numiţi dintre membrii consiliului ştiinţific.  +  Articolul 8.5.Comisia de licitaţie răspunde de activitatea de deschidere, examinare, evaluare, comparare şi adjudecare a ofertelor şi are următoarele atribuţii:- examinează ofertele prezentate;- stabileşte, motivat, ofertele care se resping pentru nerespectarea prevederilor din documentele licitaţiei;- evalueaza şi compara ofertele admise din punct de vedere tehnic, al capabilităţii ofertanţilor şi din punct de vedere financiar, pe baza criteriilor şi a punctajelor aferente stabilite prin documentele licitaţiei;- stabileşte clasificarea preliminară şi finala a ofertelor, în ordinea descrescătoare a punctajului obţinut;- adjudeca, prin vot deschis, cu majoritate de 2/3 din membrii acesteia, oferta câştigătoare în cazul licitaţiei privind adjudecarea proiectării, respectiv ofertele care se premiaza în cazul concursului de idei;- identifica autorii ofertelor după semnarea procesului-verbal de adjudecare (în cazul concursului de idei), desfăcând plicurile cu siglele de identificare;- întocmeşte şi semnează procesele-verbale pe etape şi hotărârea de adjudecare, în cazul licitaţiilor privind adjudecarea proiectării, pe care le preda secretariatului organizatoric.  +  Capitolul 9 Documentele licitaţiei pentru adjudecarea proiectării investiţiei publice  +  Articolul 9.1.În vederea organizării licitaţiilor publice pentru adjudecarea proiectării investiţiilor publice, entitatea achizitoare are obligaţia sa elaboreze documentele licitaţiei care se pun la dispoziţia ofertanţilor prin grija secretariatului organizatoric.Toate formalităţile pregătitoare licitaţiei trebuie să fie definitivate în timp util, astfel încât, în funcţie de complexitatea temei, termenul de predare a ofertelor sa nu fie mai mic de 30 de zile şi mai mare de 60 de zile de la data comunicată de entitatea achizitoare pentru ridicarea documentelor licitaţiei.Documentele licitaţiei trebuie să cuprindă, într-o redactare clara, neinterpretabila, datele, informaţiile şi precizările necesare ofertanţilor în vederea rezolvarii problemelor care fac obiectul licitaţiei pentru adjudecarea proiectării, precum şi a prezentării ofertelor în condiţii comparabile.Documentele licitaţiei se eliberează oficial pe bază de cerere, contra cost, în conformitate cu anunţul publicitar sau invitaţia scrisă de participare la licitaţie, preţul acestora neputind depăşi costul multiplicării lor.Documentele licitaţiei sunt: a) tema; b) instrucţiunile pentru ofertanţi; c) fişa de identificare a ofertantului, simbolurile de identificare şi etichetele cu menţiunea conţinutului plicurilor.  +  Articolul 9.2.Tema cuprinde elementele caracteristice şi performanţe ale investiţiei care urmează să fie proiectata.Tema va fi susţinută şi de următoarele elemente:- tipul şi scopul licitaţiei;- informaţii privind posibilităţile de asigurare a utilităţilor;- date privind încadrarea în planul urbanistic sau de amenajare a teritoriului, în baza certificatului de urbanism;- date privitoare la amplasament, zona seismică, zona climatica, servituţi, elemente geotehnice şi de nivelment;- durata de realizare a investiţiei;- alte elemente definitorii.  +  Articolul 9.3.Instrucţiunile pentru ofertanţi fac parte din documentele licitaţiei şi cuprind date şi informaţii asupra organizării şi desfăşurării licitaţiei, precum şi precizări asupra modului de întocmire şi prezentare a ofertelor.În instrucţiunile pentru ofertanţi se vor specifică următoarele:- entitatea achizitoare - sediu, telefon, telefax, telex;- sursele de finanţare;- condiţiile de participare (calificarea ofertanţilor);- garanţia pentru participarea la licitaţie (cuantum, forma, moneda, termen de valabilitate de la data limita a predării ofertelor etc.);- calendarul licitaţiei;- criteriile de selecţie şi punctajul aferent acestora (anexa nr. 1 a şi 1 b);- componenta şi competenţa comisiei de licitaţie;- procedura de evaluare, comparare şi adjudecare de către comisia de licitaţie a ofertelor prezentate;- numărul şi cuantumul premiilor care se vor acorda, precum şi natura acestora, stabilite de comun acord cu entitatea achizitoare (pentru concursurile de idei);- limba în care se vor redacta lucrările - limba română şi o limbă de circulaţie internationala în cazul licitaţiilor cu participare internationala;- modul de valorificare a ofertelor premiate (în cazul concursurilor de idei);- stabilirea formei grafice, a conţinutului şi a poziţiei simbolului de identificare pe plicuri;- contractul-cadru de proiectare, cu condiţiile generale şi speciale;- garanţia de aplicabilitate a proiectului (modul şi cuantumul de constituire, precum şi condiţiile de rambursare a acesteia).  +  Articolul 9.4.Fişa de identificare a ofertantului, simbolurile de identificare şi etichetele care se vor lipi atât pe plicurile ce conţin fişa de identificare cît şi pe plicurile ce conţin secţiunile distincte ale ofertelor prezentate la licitaţie vor avea o formă grafica unificata.Ele vor fi primite de ofertanţi o dată cu celelalte documente ale licitaţiei.  +  Capitolul 10 Publicitatea  +  Articolul 10.1.Pentru licitaţiile publice deschise cu şi fără preselecţie, pentru adjudecarea proiectării investiţiilor publice, entitatea achizitoare face anunţuri publicitare.Anunţurile se vor publică în trei cotidiene de larga circulaţie, precum şi, după caz, în publicaţiile de specialitate ale asociaţiilor profesionale.  +  Articolul 10.2.În situaţia în care se justifica atragerea ofertanţilor străini (licitaţie cu participare internationala), cu respectarea prevederilor art. 4.1., publicarea anunţului pentru licitaţie se face şi în cel puţin un cotidian de circulaţie internationala şi, după caz, într-o publicaţie internationala de specialitate, recomandată de o asociaţie profesională internationala de profil.  +  Articolul 10.3.În cazul cofinanţării investiţiei publice de către organisme financiare internaţionale sau alţi finanţatori externi, publicarea anunţului de licitaţie se va face şi în conformitate cu instrucţiunile acestora.  +  Articolul 10.4.Conţinutul minim al anunţului publicitar (anexa nr. 11 a) este:- forma, scopul şi obiectul licitaţiei pentru adjudecarea investiţiei publice;- denumirea şi sediul entitatii achizitoare;- denumirea şi sediul organizatorului (dacă este cazul);- sursa de finanţare;- condiţiile de participare;- adresa şi data de procurare a documentelor de preselecţie, respectiv de predare a acestora, completate (în cazul formei de licitaţie publică deschisă cu preselecţie);- adresa şi data de procurare a documentelor de licitaţie, respectiv de predare a ofertelor (în cazul formei de licitaţie publică deschisă fără preselecţie;- localizarea amplasamentului şi modul în care acesta poate fi vizitat (dacă este cazul);- premiile care se vor acorda şi cuantumul acestora (pentru concursurile de idei).  +  Articolul 10.5.Anunţurile publicitare pentru licitaţiile publice deschise fără preselecţie şi, respectiv, pentru concursurile de idei trebuie să apară în presa scrisă cu minimum 30 de zile înainte de data limita a predării ofertelor.  +  Articolul 10.6.Publicarea anunţului pentru forma de licitaţie publică deschisă cu preselecţie pentru adjudecarea proiectării investiţiei publice se face în mod similar anunţului descris la art. 10.4, cu precizarea suplimentară ca în prima etapa se organizează preselecţia ofertanţilor pe baza documentelor de preselecţie, în condiţiile prevăzute la art. 3.1.  +  Articolul 10.7.Anunţurile publicitare pentru preselecţia ofertanţilor în vederea participării la licitaţie trebuie să apară în presa cu minimum 15 zile înainte de termenul limita de predare a documentelor de preselecţie şi cu respectarea prevederilor din art. 10.1 alin. 2.În cazul licitaţiilor cu participare internationala, anunţurile publicitare trebuie să apară în presa cu minimum 30 de zile înainte de termenul limita de predare a documentelor de preselecţie şi cu respectarea prevederilor din art. 10.2 şi art. 10.3.  +  Articolul 10.8.Invitaţia de participare la licitaţia publică restrînsa pentru adjudecarea proiectării investiţiei publice (anexa nr. 11 b) are conţinutul minim al anunţului publicitar din art. 10.4. şi trebuie să respecte intervalul minim de 30 de zile de la data transmiterii invitatiei până la data limita de predare a ofertelor la sediul entitatii achizitoare.  +  Capitolul 11 Prezentarea ofertelor  +  Articolul 11.1.Ofertele sunt secrete, entitatea achizitoare şi organismele licitaţiei numite de aceasta având obligaţia şi răspunderea respectării confidenţialităţii şi a drepturilor de autor ale elaboratorilor acestora.Ofertanţii câştigători ai concursurilor de idei, respectiv ai licitaţiilor pentru adjudecarea proiectării investiţiilor publice, se identifica după deliberarea juriului concursului şi semnarea procesului-verbal în cazul concursurilor de idei şi, respectiv, după acordarea punctajelor pe baza criteriilor tehnice, de capabilitate şi financiare şi după semnarea proceselor-verbale respective de către comisia de licitaţie, în cazul licitaţiilor privind adjudecarea proiectării investiţiilor publice.  +  Articolul 11.2.Ofertanţii pot prezenta una sau mai multe oferte ori variante de rezolvare, în conformitate cu prevederile din documentele licitaţiei.Ofertanţii care doresc să ofere alternative tehnico-economice şi financiare nesolicitate - faţă de cerinţele din documentele licitaţiei - trebuie mai întâi sa întocmească oferta de baza pentru cerinţele incluse în documentele licitaţiei, după care să furnizeze suplimentar toate elementele necesare pentru o evaluare completa şi comparabila a ofertelor alternative.Comisia de licitaţie (juriul) va lua în considerare ofertele alternative dacă acestea sunt acceptate din punct de vedere al soluţiilor şi exigenţelor de calitate şi eficienta.  +  Articolul 11.3.Ofertele cerute prin documentele licitaţiei se pot preda direct entitatii achizitoare sau se pot transmite prin servicii de coletărie, sub forma de colet sigilat, avîndu-se în vedere prevederile din art. 11.4.  +  Articolul 11.4.Prin documentele licitaţiei se fixează data şi ora limita de predare la sediul entitatii achizitoare a ofertelor.În cazul în care ofertele se primesc cu întârziere faţă de termenul limita stabilit, acestea nu mai participa la licitaţie, fapt care se consemnează în scris prin procesul-verbal întocmit de secretariatul organizatoric al licitaţiei, pe bază de documente.  +  Articolul 11.5.Durata de valabilitate a ofertei se stabileşte de către entitatea achizitoare, ţinând seama ca aceasta se considera de la data deschiderii ofertelor şi până la data semnării de către ambele părţi a contractului de proiectare.În situaţii excepţionale, înainte de expirarea duratei iniţiale de valabilitate a ofertelor, entitatea achizitoare poate să ceara ofertanţilor, o singură dată, prelungirea acestei durate cu maximum 30 de zile.Solicitarea şi răspunsul se vor face în scris sau telegrafic.Ofertantului care a acceptat şi comunicat în scris prelungirea termenului de valabilitate a ofertei nu i se va cere şi nici nu i se va permite să-şi modifice oferta; acesta va extinde în mod corespunzător valabilitatea garanţiei sale de participare la licitaţie.Ofertantul poate să nu accepte prelungirea duratei de valabilitate a ofertei, caz în care pierde dreptul de a mai participa la licitaţie, restituindu-se integral garanţia de participare la licitaţie.  +  Articolul 11.6.Pentru licitaţiile privind adjudecarea proiectării investiţiilor publice, ofertele cuprind trei secţiuni distincte, şi anume: a) oferta tehnica; b) capabilitatea ofertantului; c) oferta financiară.Pentru concursurile de idei ofertele conţin numai oferta tehnica.  +  Articolul 11.7.Oferta tehnica conţine soluţiile propuse, în conformitate cu tema comunicată participanţilor.Oferta tehnica nu trebuie să conţină nici o informaţie sau un semn grafic care poate să conducă la deconspirarea ofertantului.  +  Articolul 11.8.Capabilitatea ofertantului cuprinde, în principal, următoarele elemente:- calitatea de agent economic autorizat şi înregistrat în domeniul proiectării investiţiei publice supuse licitaţiei, precum şi lipsa sanctionarilor penale sau a contravenţiilor pentru săvârşirea următoarelor fapte: gestiune frauduloasă, abuz de încredere, fals, înşelăciune, delapidare, mărturie mincinoasă, dare sau luare de mită sau alte abateri prevăzute de Legea nr. 11/1991 privind combaterea concurentei neloiale (anexa nr. 3);- bonitatea ofertantului (anexa nr. 4);- informaţiile generale despre ofertant, cu privire la asociere, precum şi lista societăţilor de specialitate care au acceptat în scris subcontractarea la elaborarea proiectului investiţiei publice supuse licitaţiei (anexele nr. 5a, 5b şi 5c);- informaţiile privind experienta firmei ofertante (anexa nr. 6);- informaţiile privind asigurarea cu personal de specialitate ce poate fi disponibilizat pentru proiectarea investiţiei publice supuse licitaţiei, precum şi curriculum vitae al personalului de conducere şi al proiectanţilor pe specialităţi (anexele nr. 7a şi 7b);- informaţiile privind dotarea cu echipamentele care pot fi disponibilizate pentru proiectarea investiţiei publice şi care sunt în stare de funcţionare (anexa nr. 8);- informaţiile privind capacitatea financiară a ofertantului, cu maximum 30 de zile anterior datei de predare a ofertelor (anexa nr. 9);- scrisorile de bonitate şi de recomandare în sprijinul eligibilităţii ofertantului pentru proiectarea investiţiei publice supuse licitaţiei (anexa nr. 10).  +  Articolul 11.9.Oferta financiară cuprinde:- valoarea propusă pentru contractul de proiectare, defalcata pe fazele de proiectare;- durata proiectării considerată de la data semnării contractului de proiectare;- analiza de preţ a tarifului pe ora de proiectare;- condiţiile de modificare a tarifului pe ora de proiectare, pe parcursul elaborării proiectării;- facilităţile financiare oferite de ofertanţi - reduceri procentuale din valoarea ofertei, pe seama reducerii cheltuielilor indirecte şi a profitului, creditări şi eşalonări de plati în favoarea entitatii achizitoare etc.  +  Articolul 11.10.În vederea expedierii ofertelor se procedează astfel:- se introduc secţiunile ofertelor, asa cum au fost definite la art. 11.6, în trei plicuri distincte, pentru licitaţia privind adjudecarea proiectării investiţiilor publice şi, respectiv, într-un plic pentru concursul de idei, şi se lipesc plicurile;- se introduce fişa de identificare în plic distinct şi se lipeşte;- se lipeşte pe fiecare plic, conform instrucţiunilor pentru ofertanţi, simbolul de identificare a ofertantului şi eticheta cu menţiunea conţinutului plicului respectiv, primite de ofertanţi o dată cu ridicarea documentelor licitaţiei.Fişele de identificare, etichetele şi simbolurile de identificare sunt specifice fiecărei licitaţii şi sunt descrise amănunţit ca forma, dimensiuni, conţinut şi poziţie de aplicare pe plicuri în instrucţiunile pentru ofertanţi.Plicurile astfel pregătite se impacheteaza într-un colet care se leagă şi se sigileaza. Pe colet se scrie sediul indicat de entitatea achizitoare în instrucţiunile pentru ofertanţi cu menţiunea "PENTRU LICITAŢIA PUBLICA (PENTRU CONCURSUL DE IDEI)" - forma de licitaţie şi denumirea investiţiei publice - "A NU SE DESCHIDE ÎNAINTE DE: data şi ora deschiderii licitaţiei (concursului)......".  +  Articolul 11.11.Orice menţiune grafica sau semn distinctiv pe plicurile din colet în afară celor menţionate la art. 11.10 atrage eliminarea din licitaţie (concurs) a ofertei respective.  +  Articolul 11.12.Secretariatul organizatoric, în calitate de primitor al ofertelor, procedează după cum urmează:- constata starea de integritate a coletelor;- desface coletele şi constata existenta plicurilor în conformitate cu tipul de licitaţie (patru plicuri pentru licitaţia privind adjudecarea proiectării investiţiilor publice şi, respectiv, doua plicuri pentru concursul de idei), ţinând cont şi de prevederile art. 11.11;- consemnează într-un registru unic de corespondenta al licitaţiei următoarele date:- data, ora şi modul de prezentare a coletului la sediul entitatii achizitoare;- starea de integritate constatată a coletului;- numărul plicurilor existente în colet;- conţinutul fiecărui plic şi simbolul acestuia, conform celor înscrise pe etichetele tip de concurs, fără desfacerea plicurilor;- alte menţiuni, dacă se considera necesar.  +  Articolul 11.13.Secretariatul organizatoric păstrează, în condiţii de securitate, plicurile conţinând ofertele tehnice şi plicurile conţinând fişele de identificare a ofertanţilor.Punerea la dispoziţia preşedintelui comisiei de licitaţie (juriului) a plicurilor se face pe etape, începând cu data şi ora deschiderii licitaţiei (concursului), în ordinea stabilită la art. 12.3.  +  Capitolul 12 Evaluarea, compararea şi adjudecarea ofertelor  +  Articolul 12.1.Comisia de licitaţie (juriul) îşi desfăşoară activitatea la locul şi în perioada stabilite de entitatea achizitoare prin documentele licitaţiei.Comisia de licitaţie (juriul) se întruneşte în şedinţe de lucru şi în şedinţa de deliberare numai în prezenta tuturor membrilor acesteia.La întrunirile comisiei de licitaţie (juriului) participa numai membrii acesteia.  +  Articolul 12.2.Membrii comisiei de licitaţie (juriului) examinează, evalueaza, compara şi adjudeca individual ofertele pe baza criteriilor de selecţie tehnice, de capabilitate şi financiare şi a punctajelor aferente stabilite în documentele licitaţiei privind adjudecarea proiectării investiţiilor publice, respectiv numai pe baza criteriilor tehnice şi a punctajului aferent stabilite pentru concursul de idei.  +  Articolul 12.3.Evaluarea, compararea şi adjudecarea, de către membrii comisiei de licitaţie, a ofertelor se face pe etape, fiecare etapa parcurgându-se în următoarea ordine (pentru exemplificare, anexa nr. 2):Etapa IPreşedintele comisiei de licitaţie (juriului) primeşte de la secretariatul organizatoric plicurile sigilate conţinând ofertele tehnice, semnând pentru acestea în registrul unic de corespondenta al licitaţiei;- se desfac plicurile, se examinează ofertele tehnice şi se stabilesc motivat eventualele oferte care se resping pentru nerespectarea prevederilor din documentele licitaţiei;- se examinează, se evalueaza şi se compara ofertele tehnice admise la licitaţie, pe baza criteriilor tehnice şi a punctajului aferent stabilite prin documentele licitaţiei, fără deconspirarea ofertanţilor;- se întocmeşte clasificarea ofertanţilor, utilizându-se în acest scop simbolurile de identificare fără cunoaşterea denumirii acestora;- se încheie un proces-verbal cu clasificarea ofertanţilor, precizîndu-se în scris, dacă este cazul, şi ofertele tehnice respinse, cu motivatiile respective;- procesul-verbal se semnează de toţi membrii comisiei de licitaţie (juriului), se datează (data şi ora) şi se preda secretariatului organizatoric al licitaţiei (concursului).Etapa a II-aSe procedează în mod identic ca la etapa I, cu precizarea ca în aceasta etapa membrilor comisiei de licitaţie li se pune la dispoziţie de către secretariatul organizatoric plicurile conţinând capabilitatea ofertanţilor.Etapa a III-aPreşedintele comisiei de licitaţie primeşte de la secretariatul organizatoric plicurile sigilate conţinând fişele de identificare a ofertanţilor;- se deschid plicurile şi se stabileşte corespondenta între simbolurile şi fişele de identificare a ofertanţilor;- se întocmeşte clasificarea preliminară a ofertanţilor pe baza criteriilor tehnice şi de capabilitate ale acestora, prin ponderea celor două grupe de criterii cu coeficienţi stabiliţi pentru aceasta etapa prin documentele licitaţiei;- se încheie un proces-verbal cu clasificarea preliminară a ofertanţilor;- procesul-verbal se semnează de toţi membrii comisiei de licitaţie, se datează (data şi ora) şi se preda secretariatului organizatoric.Etapa a IV-aSe procedează în mod identic ca la etapele I şi a II-a, cu precizarea ca în aceasta etapa nu exista criterii de respingere a ofertelor, iar ofertanţii se cunosc nominal.În aceasta etapa membrilor comisiei de licitaţie li se pun la dispoziţie, de către secretariatul organizatoric, ofertele financiare.Etapa a V-aSe întocmeşte clasificarea finala a ofertanţilor în baza clasificarii preliminare şi a ofertei financiare prin ponderea acestora cu coeficienţi stabiliţi pentru aceasta etapa prin documentele licitaţiei.Se redactează hotărârea de adjudecare.  +  Articolul 12.4.Hotărârea de adjudecare în favoarea ofertantului situat pe primul loc se supune la vot de către preşedintele comisiei de licitaţie (respectiv al juriului concursului) şi se adjudeca cu minimum 2/3 din numărul voturilor membrilor, în care se vor include în mod obligatoriu şi voturile reprezentanţilor Ministerului Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului, Ministerului Cercetării şi Tehnologiei şi al preşedintelui comisiei de licitaţie.  +  Articolul 12.5.Hotărârea de adjudecare, inclusiv semnarea contractului de proiectare cu contractantul (ofertantul) câştigător, se va face în termenul de valabilitate a ofertei.  +  Articolul 12.6.Hotărârea comisiei de licitaţie pentru adjudecarea prin licitaţie a proiectării investiţiei publice se redactează în 4 (patru) exemplare şi va cuprinde:- decizia de numire şi componenta comisiei de licitaţie;- prezentarea temei şi a modului de organizare a licitaţiei;- caracterizarea sintetică a fiecărei oferte;- clasificarile pe etape de adjudecare şi clasificarea finala a ofertanţilor;- hotărârea comisiei, luată prin vot deschis, cu respectarea prevederilor din art. 12.4., cu precizarea în scris a opiniilor separate ale unor membri ai comisiei de licitaţie, în cazul în care acestea exista;- semnăturile în clar ale membrilor comisiei de licitaţie;- data semnării hotărârii de adjudecare a proiectării investiţiei publice.  +  Articolul 12.7.Hotărârea de adjudecare a investiţiei publice, semnată de toţi membrii comisiei, se înaintează imediat de preşedintele comisiei de licitaţie:- entitatii achizitoare, prin intermediul secretariatului organizatoric - 2 (doua) exemplare;- reprezentantului Ministerului Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului - 1 (un) exemplar;- reprezentantului Ministerului Cercetării şi Tehnologiei - 1 (un) exemplar.  +  Capitolul 13 Valorificarea ofertelor  +  Articolul 13.1.Secretariatul organizatoric al licitaţiei, în maximum 5 (cinci) zile de la primirea hotărârii de adjudecare a proiectării investiţiei publice, informează în scris fiecare ofertant dacă oferta acestuia este câştigătoare sau necâştigătoare, despre caracterizarea sintetică a ofertei prezentate, asa cum a fost consemnată în hotărârea de adjudecare, ofertele care au fost premiate şi numele şi adresa concurenţilor premiati în cazul concursurilor de idei şi, respectiv, oferta care a ieşit câştigătoare şi denumirea şi sediul ofertantului câştigător în cazul licitaţiei privind adjudecarea proiectării.  +  Articolul 13.2.Ofertele premiate pentru care s-au plătit premii devin proprietatea entitatii achizitoare, cu respectarea legii.Ofertele nepremiate se restituie concurenţilor la cerere şi pe cheltuiala acestora.  +  Articolul 13.3.Ofertele premiate la concursurile de idei se expun în maximum 30 de zile într-o expoziţie publică, la sediul entitatii achizitoare sau în alt loc public; secretariatul organizatoric asigura organizarea expoziţiei, publicitatea şi invitarea în scris a concurenţilor.  +  Articolul 13.4.După expirarea termenelor pentru înaintarea şi soluţionarea contestaţiilor conform art. 21 alin. (1) şi (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 12/1993, entitatea achizitoare, prin intermediul secretariatului organizatoric, invita în scris contractantul câştigător al licitaţiei privind adjudecarea proiectării investiţiei publice pentru constituirea garanţiei privind aplicabilitatea proiectului şi semnarea contractului de proiectare.La semnarea contractului, entitatea achizitoare va avea în vedere şi posibilitatea includerii clauzei suspensive în contractul de proiectare, în conformitate cu art. 23 din Ordonanţa Guvernului nr. 12/1993, în cazul în care se înaintează contestaţii.  +  Articolul 13.5.Dacă contractantul (ofertantul) câştigător, după ce a primit invitaţia în scris, conform art. 13.4, nu semnează contractul de proiectare şi nu constituie în prealabil garanţia de aplicabilitate a proiectului conform art. 13.4, unul dintre aceste doua refuzuri constituie un motiv de anulare a încredinţării contractului de proiectare şi de pierdere a garanţiei de participare la licitaţie, precum şi de plată a daunelor determinate şi dovedite. În acest caz comisia de licitaţie poate adjudeca proiectarea investiţiei publice contractantului (ofertantului) clasat pe locul al 2-lea.  +  Capitolul 14 Anularea licitaţiei pentru adjudecarea proiectării investiţiei publice  +  Articolul 14.1.De regula nu se permite anularea licitaţiei. În mod excepţional anularea intervine atunci când:- numărul ofertanţilor este mai mic de 3 (trei);- nici una dintre ofertele prezentate nu corespunde prevederilor din documentele licitaţiei;- se constata nereguli importante în derularea licitaţiei care afectează principiul concurentei loiale;- în cazul unor contestaţii întemeiate, admise;- alte situaţii specificate în mod expres în documentele licitaţiei.  +  Articolul 14.2.Anularea licitaţiei se face prin hotărârea comuna a reprezentanţilor entitatii achizitoare, Ministerului Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului şi Ministerului Cercetării şi Tehnologiei, care sunt membri ai comisiei de licitaţie, cu respectarea prevederilor art. 14.1.  +  Articolul 14.3.În cazul anulării licitaţiei, entitatea achizitoare comunică hotărârea, în scris, cu avizul reprezentanţilor Ministerului Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului şi Ministerului Cercetării şi Tehnologiei tuturor ofertanţilor aratind motivele obiective şi întemeiate care au stat la baza hotărârii luate.  +  Capitolul 15 Achiziţia dintr-o singura sursa (încredinţarea proiectării)  +  Articolul 15.1.Achiziţia dintr-o singura sursa (încredinţarea proiectării investiţiei publice) se realizează pe baza unei singure cereri de oferta adresată de entitatea achizitoare unui singur contractant (ofertant), în următoarele circumstanţe: a) pentru proiecte care nu pot fi elaborate decît de un singur proiectant specializat, confirmat de asociaţia profesională din domeniul respectiv, cum ar fi lucrările artistice speciale şi lucrările sub protecţia dreptului de autor; b) în caz de forta majoră (calamitati naturale, conflagraţii etc.); c) pentru proiecte care nu pot fi elaborate din considerente tehnice şi de asigurare a calităţii construcţiilor, inclusiv instalaţiile aferente, decît de proiectantul iniţial al investiţiei publice; d) în cazul în care entitatea achizitoare poate realiza proiectarea investiţiei publice cu forte proprii.  +  Articolul 15.2.Entitatea achizitoare care încheie contractul de proiectare a investiţiei publice pe baza unei singure cereri de oferta va constitui un dosar conţinând:- nota justificativă, aprobată de conducătorul entitatii achizitoare, privind motivele şi circumstanţele care au stat la baza alegerii acestei proceduri;- capabilitatea contractantului (ofertantului) selecţionat pe baza criteriilor stabilite de entitatea achizitoare, cu respectarea prevederilor art. 2.1. din regulament;- oferta tehnica şi financiară însuşite de entitatea achizitoare în urma negocierii cu contractantul (ofertantul).Semnarea contractului de proiectare este condiţionată de avizarea dosarului cu documentele sus-menţionate de către Ministerul Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului şi Ministerul Cercetării şi Tehnologiei şi de constituirea de către contractant a garanţiei de aplicabilitate a proiectului.  +  Capitolul 16 Dispoziţii finale  +  Articolul 16.1.Prevederile prezentului regulament nu limitează posibilitatea ca autorităţile administraţiei publice centrale şi locale sa supună licitaţiei publice adjudecarea proiectării investiţiilor publice ale căror valori totale sunt mai mici decît cuantumul stabilit prin hotărâre a Guvernului şi care prin natura lor sunt de importanţa deosebită artistică, arhitecturala, urbanistica sau istorica, după caz.  +  Articolul 16.2.Dispoziţiile prezentului regulament se completează cu dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 12/1993 privind achiziţiile de bunuri şi investiţii publice.ANEXE LA REGULAMENT  +  Anexa 1 aCRITERIILE ORIENTATIVEprivind evaluarea şi compararea ofertelor prezentate la licitaţiile pentru adjudecarea proiectării investiţiilor publiceA.I. Criterii tehnice- soluţiile privind asigurarea exigenţelor minime de calitate:- rezistenta şi stabilitatea la sarcini statice, dinamice şi seismice;- siguranţa la foc;- siguranţa în exploatare;- izolaţii termice, hidrofuge şi pentru economia de energie;- protecţia împotriva zgomotului;- sănătatea oamenilor şi protecţia mediului;- gradul de acoperire a terenurilor;- costul estimativ al investiţiei publice;- principalele resurse necesare realizării investiţiei publice;- asigurarea utilităţilor;- durata de serviciu (exploatare) estimată;- soluţiile de recuperare după expirarea perioadei de exploatare;- soluţiile de rezolvare din punct de vedere funcţional şi arhitectural al partiurilor;- soluţiile de rezolvare arhitecturala a fatadelor;- posibilităţile (facilităţi) de transformări ulterioare;- veridicitatea planului de lucru propus.II. Criteriile de capabilitate- dotarea cu personal de specialitate;- dotarea cu echipamente;- situaţia financiară;- performanţele anterioare în domeniu;- capacitatea şi resursele de a executa lucrarea;- recomandările şi certificatele de buna execuţie.B. Criteriile financiare- valoarea lucrării, defalcata pe fazele de proiectare;- durata pe faze a proiectării;- facilităţile financiare oferite de ofertanţi.  +  Anexa 1 bPONDEREA ORIENTATIVA A GRUPELOR DE CRITERII
        Grupa de criteriiPonderea orientativă %
      pentru clasamentul preliminarpentru clasamentul final
      A.TOTAL (I+II)10085
        din care:    
        I. Criterii tehnice60*
        II. Criterii de capabilitate40*
      B.Criterii financiare*max. 15
        TOTAL (A+B)*100
    NOTĂ:Prezenta anexa constituie un exemplu.Consiliul ştiinţific, pentru fiecare licitaţie privind adjudecarea proiectării investiţiilor publice, va stabili, prin documentele licitaţiei, ponderile orientative, în funcţie de specificul investiţiei publice, complexitatea şi importanţa acesteia.
     +  Anexa 2EVALUAREA ŞI CLASIFICAREA PE ETAPEa ofertelor prezentate la licitaţie- exemplu -Pentru exemplificarea tehnicii de calcul se considera organizată o licitaţie privind adjudecarea proiectării investiţiei publice, proiectare la care s-au prezentat ofertele a 7 ofertanţi, codificati cu simbolurile de identificare - pentru simplificarea exemplului - cu A, B, C, D, E, F şi G.Fiecare ofertant a prezentat cîte 4 plicuri sigilate conţinând distinct oferta tehnica, capabilitatea, oferta financiară şi fişa de identificare.Etapa IÎn prezenta membrilor comisiei de licitaţie se deschid plicurile cu ofertele tehnice.După examinarea ofertelor tehnice, membrii comisiei de licitaţie resping motivat, pentru nerespectarea unor prevederi importante din documentele licitaţiei, ofertele ofertanţilor B şi F şi admit pe ceilalţi 5 ofertanţi.Pentru ofertanţii admişi, membrii comisiei de licitaţie procedează individual la analizarea, evaluarea şi compararea ofertelor tehnice pe baza criteriilor tehnice şi a punctajului aferent, stabilite prin documentele licitaţiei.Fără a se deconspira ofertanţii, pe baza simbolurilor de identificare, se întocmeşte clasamentul pentru ofertele tehnice:
      OfertantulPunctajul acordatPoziţia în clasament
      A75IV
      C100I
      D60V
      E85III
      G90II
    Se întocmeşte procesul-verbal cuprinzând rezultatele primei etape, semnat şi datat de membrii comisiei de licitaţie.Etapa a II-aSe deschid plicurile conţinând capabilitatea ofertanţilor.După examinarea capabilităţii ofertanţilor, membrii comisiei de licitaţie resping motivat, în conformitate cu documentele licitaţiei, oferta ofertantului G.Pentru ofertanţii admişi în aceasta etapa, membrii comisiei de licitaţie procedează individual la analiza, evaluarea şi compararea capabilităţii ofertanţilor, pe baza criteriilor de capabilitate şi a punctajului aferent, stabilite prin documentele licitaţiei.Pe baza simbolurilor de identificare se întocmeşte clasamentul pentru capabilitatea ofertanţilor:
      OfertantulPunctajul acordatPoziţia în clasament
      A70IV
      C90I
      D80II
      E75III
    Se întocmeşte procesul-verbal semnat şi datat de membrii comisiei de licitaţie.Etapa a III-aPe baza coeficienţilor stabiliţi, pentru etapa preliminară, prin documentele licitaţiei, se pondereaza punctajele acordate pentru ofertele tehnice şi, respectiv, pentru capabilitatea ofertanţilor şi prin adunare se obţine clasamentul preliminar.
      OfertantulOferta tehnică Pondere specifică 60% (coeficient 0,6)Capabilitatea Pondere specifică 40% (coeficient 0,4)Punctajul preliminar (etapele I + a II-a)Clasamentul preliminar
      A75 x 0,6 = 4570 x 0,4 = 2873III
      C100 x 0,6 = 6090 x 0,4 = 3693I
      D60 x 0,6 = 3680 x 0,4 = 3268IV
      E85 x 0,6 = 5175 x 0,4 = 3081II
    Se întocmeşte procesul-verbal semnat şi datat de membrii comisiei de licitaţie.Etapa a IV-aSe deschid plicurile conţinând ofertele financiare.Membrii comisiei de licitaţie procedează individual la analiza, evaluarea şi compararea ofertelor financiare, pe baza criteriilor financiare şi a punctajului aferent, stabilite prin documentele licitaţiei.Se întocmeşte clasamentul pentru ofertele financiare.
      OfertantulPunctajul acordatPoziţia în clasament
      A80III
      C85II
      D75IV
      E90I
    Etapa a V-aPe baza coeficienţilor stabiliţi pentru etapa finala prin documentele licitaţiei se pondereaza punctajele acordate pentru etapa preliminară şi, respectiv, pentru ofertele financiare, şi prin adunare se obţine clasamentul final.
      OfertantulEtapa preliminară Pondere specifică 90% (coeficient 0,90)Oferta financiară Pondere specifică 10% (coeficient 0,10)Punctajul finalClasamentul final
      A73 x 0,90 = 6680 x 0,10 = 874III
      C93 x 0,90 = 8485 x 0,10 = 8,592,5I
      D68 x 0,90 = 6175 x 0,10 = 7,568,5IV
      E81 x 0,90 = 7390 x 0,10 = 983II
    Se întocmeşte hotărârea de adjudecare semnată şi datată de membrii comisiei de licitaţie.
     +  Anexa 3CERTIFICATÎn conformitate cu prevederile Legii nr. 26/1990 privind Registrul comerţului,Noi (Oficiul Registrului comerţului de pe lângă Camera de Comerţ, teritorială sau naţionala), certificam prin prezenta ca ofertantul (denumirea şi sediul ofertantului) şi filialele sale din ................... este înmatriculat în Registrul comerţului sub nr. ................ având următoarele obiecte de activitate .................................. .De asemenea, confirmăm ca în Registrul comerţului sunt înscrise următoarele:- falimente;- condamnări;- amenzi;- abuz de încredere;- fals;- concurenta neloială;- alte abateri.CAMERA DE COMERŢOficiul Registrului comerţului(semnatura)(ştampila)Data .................  +  Anexa 4INFORMAŢIIprivind bonitatea ofertantului în perioada .....................Noi, (denumirea şi sediul ofertantului) furnizam următoarele informaţii despre bonitatea noastră:1. Obligaţii contractuale neonorate: motivul ...............................2. Dacă am fost declaraţi în stare de faliment: data, motivul ..............3. Dacă am cedat contractul în beneficiul creditorilor ......................4. Dacă am avut litigii referitoare la neefectuarea plăţilor sau litigii de calitate: .................................................5. Suntem specializaţi în următoarele categorii de lucrări: ................
      Înscris de autentificare din partea Registrului comerţuluiData completării ..................
      (semnătura autorizată)  (ştampila)(semnătura autorizată) (ştampila)
     +  Anexa 5 aINFORMAŢII GENERALEdespre ofertant1. Denumirea şi sediul2. Numărul şi data înregistrării la Registrul comerţului3. Capital social4. Obiectul de activitate5. Principalele lucrări de proiectare realizate pe domenii de activitate
      Data completării ..................OFERTANT  (semnătura autorizată)  (ştampila)
     +  Anexa 5 bINFORMAŢIIprivind asocierea (joint-venture)1. Denumirea şi sediul asociaţiei2. Denumirea şi sediul partenerilor3. Informaţii despre acordul de asociere4. Repartizarea responsabilităţilor generale şi particulare (exprimate fizic şi procentual din valoarea ofertei cu nominalizarea asociatului care preia rolul de coordonator general; de asemenea, se va anexa şi contractul de asociere).
      Data completării  ...............OFERTANT  (semnătura autorizată)  (ştampila)
     +  Anexa 5 cLISTAproiectanţilor de specialitate care au acceptat în scris subcontractarea la elaborarea proiectului investiţiei publice
      Categoria de lucrări de proiectare care se încredinţeazăValoarea aproximativă a lucrărilor de proiectare - milioane lei -Denumirea şi sediul proiectanţilor de specialitate care au acceptat în scris subcontractareaPrezentarea capabilităţii proiectanţilor de specialitate care au acceptat în scris subcontractarea
      1. ........................................................................................
      2. ........................................................................................
      3. ........................................................................................
      4. ........................................................................................
         
      Data completării .......................OFERTANT  (semnătura autorizată) (ştampila)
     +  Anexa 6INFORMAŢII privind experienţa ofertantului1. Numărul total de ani de experienţă în proiectare .........................2. Numărul total de ani de experienţă în proiectarea de lucrări similare ....
      Denumirea lucrărilor de proiectareNumărul de ani de experienţă
      -  
      -  
      -  
      etc.  
    3. Lista contractelor de proiectare cu o valoare de peste .................., executate în ultimii 3 ani
      Denumirea contractului de proiectareDurata contractuluiDenumirea entităţii achizitoareCalitatea (Proiectant general, proiectant de specialitate)
      ÎncepereTerminare
      -        
      -        
      -        
      etc.        
    4. Lista contractelor de proiectare executate în ultimii 3 ani, similare cu contractul de proiectare pentru care se prezintă această ofertă
      Denumirea contractului de proiectareDurata contractuluiDenumirea entităţii achizitoareCalitatea (Proiectant general, proiectant de specialitate)
      ÎncepereTerminare
      -        
      -        
      -        
      etc.        
         
      Data completării ........................OFERTANT (semnătura autorizată) (ştampila)
     +  Anexa 7 aINFORMAŢIIprivind asigurarea cu personal de specialitate ce poate fi disponibilizat pentru proiectarea investiţiei publice
      DomeniulNumele şi prenumeleVârstaAni de experienţăStudiiProiecte elaborateUrmează să elaboreze în cadrul proiectului
      A.La sediul central al firmei ofertante
      1.Conducerea generală
      a)  
      b)  
      c)  
      d)  
      2.Personal cu studii tehnice
      a)  
      b)  
      c)  
      d)  
      3.Personal cu studii economice
      a)  
      b)  
      c)  
      B.Personal de proiectare pentru lucrarea de proiectare supusă licitaţiei
      a)Şef de proiect
      b)Proiectanţi de specialitate
      Data completării ................OFERTANT (semnătura autorizată) (ştampila)
     +  Anexa 7 bCURRICULUM VITAE 1. Numele şi prenumele ...................................................... 2. Locul de muncă şi funcţia actuală ........................................ 3. Pregătirea profesională (diplome de studii şi titluri ştiinţificeobţinute) ...................................................................................................................................................................................................................................... 4. Experienţa în muncă (funcţii ocupate, responsabilităţi şi rezultateleavute) ......................................................................................................................................................................................................................................... 5. Lucrări proiectate similare ca natură şi volum cu cea care face obiectullicitaţiei ..................................................................................................................................................................................................................................... 6. Lucrări publicate (lucrări publicate, editura, anul publicării, patentesau brevete proprii) ........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................... 7. Membru al unor asociaţii profesionale .................................................................................................................................................................................................... 8. Sarcini propuse în elaborarea lucrării, prezentate la concurs ............................................................................................ 9. Recomandări (numele, prenumele şi adresa persoanelor care pot darecomandări la cerere. Recomandarea se anexează în original la curriculum vitae)................................................................................................................................................................................................................................................ 10. Alte informaţii (considerate a fi necesare) ............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................. Data ................. Semnătura .........................  +  Anexa 8INFORMAŢIIprivind dotarea cu echipamentele care pot fi disponibilizate pentru proiectarea investiţiei publice şi care sunt în stare de funcţionare
      Denumirea echipamentului, tipul, modelul, marcaBuc.Anul fabricaţieiProprietateÎnchiriatUrmează să fie cumpăratPerformanţe
                   
      Data completării  ....................OFERTANT (semnătura autorizată)  (ştampila)
     +  Anexa 9Denumirea băncii-------------------Vizat, CAPACITATEA FINANCIARĂ A.1. Date financiare privind activul şi pasivul ofertantului conform ultimului bilanţ contabil încheiat la data de ............... (mil lei)- Activ total- active circulante- Pasiv totalobligaţii exigibile în termen scurt- credite pe termen scurt şi mediu- Venituri totale- fond de rulment (active circulante - obligaţii exigibile)A.2. Suma totală a liniei de credite .............. mil. lei)A.3. Numele şi adresa băncii care asigura linia de credite ..................B. Lista contractelor de proiectare în curs de derulare:
      Denumirea contractuluiValoare - milioane lei -Denumirea entităţii achizitoareValoarea lucrărilor de proiectare rămase de elaborat - milioane lei -Data finalizării proiectăriiObservaţii
                 
      TOTAL:   *   **
      NOTĂ:
      Capacitatea financiară de a oferta se va calcula astfel: 10 x (active circulante - obligaţii exigibile în termen scurt) - valoarea totală a lucrărilor rămase de elaborat la contracte în derulare + suma totală a liniei de credite. Pentru calificare, capacitatea financiară a ofertantului trebuie să fie pozitivă.
      OFERTANT (semnătura autorizată) (ştampila)
     +  Anexa 10ATESTAREA INFORMAŢIILORSubsemnatul (denumirea şi sediul ofertantului) autorizez prin prezenta orice societate comercială, banca, societate de consultanţa şi entitatea achizitoare sa furnizeze informaţii reprezentanţilor autorizaţi ai entitatii achizitoare (denumirea şi sediul entitatii achizitoare) cu privire la bonitatea noastră.1. (scrisori de bonitate sau de recomandare în sprijinul eligibilităţii noastre)1.1. (scrisori de bonitate bancară anexate)1.2. ........................................................................1.3. ........................................................................1.4. (scrisori de recomandare din partea unor entităţi achizitoare asociate, firme de consultanţa etc. anexate)1.5. ........................................................................1.6. ........................................................................2. Subsemnatul înţeleg ca se pot cere informaţii suplimentare privind capabilitatea noastră în numele ............................................... .......................................................
      (denumirea şi sediul entităţii achizitoare)OFERTANT  (semnătura autorizată) (ştampila)
      Data completării..........................
     +  Anexa 11 aANUNŢ DE LICITAŢIE PUBLICAForma, scopul şi obiectul licitaţiei ........................................Denumirea şi sediul entitatii achizitoare ...................................Denumirea şi sediul organizatorului (dacă este cazul) .......................Sursa de finanţare ..........................................................Condiţiile de participare ...................................................Adresa şi data de procurare a documentelor de preselecţie, respectiv de predare a acestora, completate (în cazul licitaţiei publice deschise cu preselecţie) ..................................................................Adresa şi data de procurare a documentelor de licitaţie, respectiv de predare a ofertelor (în cazul formei de licitaţie publică deschisă fără preselecţie)..................................................................................Localizarea amplasamentului şi modul în care acesta poate fi vizitat .......................................................................................Premiile care se vor acorda şi cuantumul acestora (pentru concursurile de idei) .........................................................................  +  Anexa 11 bINVITAŢIEde participare la licitaţia publică restrînsaCătre(denumirea şi adresa ofertantului selecţionat)Domnilor,Avem plăcerea sa va informăm ca aţi fost selecţionaţi de noi pentru a participa la licitaţia pe care intentionam s-o organizam în perioada ............... pentru atribuirea lucrării de proiectare (denumirea investiţiei).În scopul informării dumneavoastră cu privire la lucrarea de proiectare şi la condiţiile de elaborare a ofertei, precum şi la condiţiile contractuale, va invităm sa cumpăraţi de la sediul entitatii achizitoare (denumirea şi sediul entitatii achizitoare) documentele licitaţiei, a căror valoare de cumpărare este de .......................................................................După studierea de către dumneavoastră a documentelor licitaţiei, va rugăm sa ne comunicaţi în scris cererea dumneavoastră de includere pe lista ofertanţilor potenţiali.ENTITATEA ACHIZITOARE(semnatura şi ştampila)  +  Anexa 12SCRISOARE DE GARANŢIE BANCARĂpentru participarea la licitaţia privind adjudecarea proiectării investiţiei publiceCu privire la licitaţia pentru adjudecarea proiectării investiţiei publice.., care va avea loc la data de ............ , garantăm în favoarea .............. (ofertantul) ....... pentru suma de ........ , suma pe care ne angajăm ca, în caz de insolvabilitate a .... (ofertantul) ...... sa o plătim la prima dumneavoastră cerere scrisă şi fără alta procedura în cazul când .............. (ofertantul)...... se afla într-una dintre situaţiile următoare:- revoca oferta după deschiderea acesteia şi înainte de adjudecare;- revoca oferta după adjudecare;- fiind cistigatorul licitaţiei, nu semnează contractul de proiectare în termenul de valabilitate a ofertei;- fiind cistigatorul licitaţiei, nu constituie garanţia pentru aplicabilitatea proiectului.Prezenta garanţie este valabilă până la data de*) .............. şi devine nulă în cazul neacceptării ofertei depuse sau dacă licitaţia a fost adjudecată unui alt ofertant.Valabilitatea garanţiei poate fi extinsă în cazul în care este necesar, la cererea entitatii achizitoare, cu acordul prealabil al .... (ofertantul)....Denumirea băncii.................Director, Notă *) Perioada de valabilitate a garanţiei este cel puţin egala cu perioada de valabilitate a ofertei.  +  Anexa 13SCRISOARE DE GARANŢIE BANCARĂpentru aplicabilitatea proiectuluiCu privire la contractul de proiectare nr. .......... încheiat între 1)................. în calitate de 2) ............. şi 3) ................ în calitate de entitate achizitoare.Conform condiţiilor contractuale 1) ................. este obligat sa acorde entitatii achizitoare o garanţie bancară în valoare de ....... % din valoarea totală a contractului de proiectare, adică pentru obligaţiile 1) .............. prevăzute la art. ......... al contractului de proiectare.Pentru aceasta, în conformitate cu cele convenite mai sus, ne angajăm prin prezenta sa plătim în favoarea 3) .................. până la concurenta sumei de ........... orice suma cerută de dumneavoastră în baza art. ....... din contractul de proiectare, la prima dumneavoastră cerere, în decurs de ......... zile de la primirea acestei cereri însoţite de declaraţia dumneavoastră ca 1) ............. nu şi-a îndeplinit obligaţiile prevăzute în art. ......... al contractului de proiectare nr. .......... încheiat cu 3). În perioada de execuţie nu se pot emite pretenţii asupra prezentei scrisori de garanţie, părţile urmînd a proceda astfel:- pretenţiile privind calitatea se vor soluţiona de către 1)................ şi 3) potrivit prevederilor din "Condiţiile generale de contractare".- pretenţiile privind întârzierile faţă de termenele contractuale se vor soluţiona potrivit prevederilor din "Condiţii suplimentare şi speciale de contractare" cuprinse în contractul de proiectare.În caz de insolvabilitate a 1) ............, noi vom plati conform acestei declaraţii, la prima dumneavoastră cerere, în termenul menţionat, fără nici o alta formalitate din partea dumneavoastră sau a oricărei părţi contractante.Obligaţia asumată de noi în cadrul acestei scrisori de garanţie va inceta în ........ zile de la expirarea perioadei de garanţie prevăzută la art. ...... din contractul de proiectare.În situaţiile în care părţile contractante sunt de acord sa prelungească termenul de garanţie sau sa modifice unele prevederi contractuale care au efecte asupra angajamentului băncii, se va obţine acordul prealabil al băncii .......... . În caz contrar, prezenta scrisoare de garanţie îşi pierde valabilitatea.Prezenta scrisoare de garanţie ne va fi returnată de îndată ce va deveni fără obiect.Denumirea băncii..................Director,....................................1) Clientul executant al contractului de proiectare.2) Calitatea clientului.3) Denumirea entitatii achizitoare.  +  Anexa 14Denumirea entitatii achizitoare...........................SCRISOARE DE ADJUDECARECătre(denumirea şi sediul ofertantului în favoarea căruia a fost adjudecată proiectarea investiţiei publice).Avem plăcerea sa va comunicăm prin prezenta ca a fost adjudecată prin licitaţie oferta dumneavoastră de proiectare pentru investiţia publică ...........................................................................................Ca urmare, va informăm ca în calitatea dumneavoastră de (proiectant general, proiectant) vi s-a încredinţat contractul de proiectare a investiţiei publice ......(denumirea investiţiei publice)........ în valoare de ........(valoarea finala a ofertei câştigătoare ......... .Deci va transmitem anexat în ....... exemplare "Formularul de contract de proiectare" însoţit de anexele sale:- Condiţii generale de contractare.- Condiţii speciale de contractare (dacă este cazul).- Graficul de eşalonare a elaborării proiectului.- Alte documente (dacă este cazul).Va rugăm ca, în conformitate cu prevederile Regulamentului privind procedurile de organizare a licitaţiilor, prezentarea ofertelor şi adjudecarea proiectării investiţiilor publice, sa semnati, sa parafati şi sa ne transmiteti cel tirziu până la data de ...... (termenul de valabilitate a ofertei)..... formularul de contract de proiectare anexat.Precizam ca la formularul de contract de proiectare semnat şi parafat de dumneavoastră este necesar sa anexati şi scrisoarea de garanţie bancară pentru aplicabilitatea proiectului.Entitatea achizitoare(denumirea şi sediul)........................................(semnatura şi parafa)........................................ANEXE:(se înscriu anexele şi numărul de exemplare)1. .........................................2. .........................................3. .........................................--------------------