ORDIN nr. 1.225 din 31 iulie 2025privind modificarea și completarea Ordinului ministrului finanțelor publice nr. 517/2016 pentru aprobarea de proceduri aferente unor module care fac parte din procedura de funcționare a sistemului național de raportare - Forexebug
EMITENT
  • MINISTERUL FINANȚELOR
  • Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 738 din 7 august 2025



    Având în vedere dispozițiile art. 5 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 88/2013 privind adoptarea unor măsuri fiscal-bugetare pentru îndeplinirea unor angajamente convenite cu organismele internaționale, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, aprobată cu modificări prin Legea nr. 25/2014, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 4 alin. (1) din Legea contabilității nr. 82/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare,în temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Finanțelor, cu modificările și completările ulterioare,ministrul finanțelor emite următorul ordin:  +  Articolul IOrdinul ministrului finanțelor publice nr. 517/2016 pentru aprobarea de proceduri aferente unor module care fac parte din procedura de funcționare a sistemului național de raportare - Forexebug, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 307 din 21 aprilie 2016, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:1. La articolul 1, alineatul (4) se modifică și va avea următorul cuprins:(4) Se aprobă Procedura privind modulul «Completarea, depunerea și validarea formularelor din sfera raportării situațiilor financiare ale instituțiilor publice», prevăzută în anexa nr. 5.2. În anexa nr. 1, la articolul 1, litera d) se modifică și va avea următorul cuprins:d) persoană înrolată - conducătorul entității publice sau persoana căreia i-au fost delegate aceste atribuții/care este împuternicită, în condițiile legii, potrivit prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 88/2013 privind adoptarea unor măsuri fiscal-bugetare pentru îndeplinirea unor angajamente convenite cu organismele internaționale, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, aprobată cu modificări prin Legea nr. 25/2014, cu modificările și completările ulterioare, și care are înregistrat în sistem cel puțin un rol;3. Titlul anexei nr. 5 se modifică și va avea următorul cuprins:  +  Anexa nr. 5
    PROCEDURĂ
    privind modulul «Completarea, depunerea și validarea formularelor
    din sfera raportării situațiilor financiare ale instituțiilor publice
    4. În anexa nr. 5, la articolul 1 alineatul (2), litera e) se modifică și va avea următorul cuprins:e) situația sumelor primite și a plăților efectuate din fonduri externe nerambursabile postaderare;5. În anexa nr. 5, la articolul 1 alineatul (2), după litera p) se introduce o nouă literă, litera q), cu următorul cuprins:q) situația fluxurilor de numerar la trezorerie și instituții de credit.6. În anexa nr. 5, la articolul 4, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu următorul cuprins:(1^1) Pentru efectuarea eventualelor corecții, după termenele de depunere și validare a formularelor, entitățile publice mai au la dispoziție un termen de 10 zile pentru transmiterea de formulare rectificative, cu excepția formularului «Plăți restante și situația numărului de posturi7. În anexa nr. 5, la articolul 4 alineatul (3), poziția nr. 5 din tabel se modifică și va avea următorul cuprins:
    5.Situația sumelor primite și a plăților efectuate din fonduri externe nerambursabile postaderareTrimestrial, după depunerea formularului cont de execuție nontrezor și balanța de verificare
    8. În anexa nr. 5, la articolul 4 alineatul (3), după poziția nr. 17 din tabel se introduce o nouă poziție, poziția nr. 18, cu următorul cuprins:
    18.Situația fluxurilor de numerar la trezorerie și instituții de creditTrimestrial, după depunerea formularelor: Cont de execuție nontrezor, Balanța de verificare, Situația plăților efectuate din fonduri externe nerambursabile postaderare (titlul 56, titlul 58 și titlul 60) și Situația plăților efectuate la titlul 61 «Proiecte cu finanțare din sumele aferente componentei de împrumuturi a PNRR» și la titlul 65 «Cheltuieli aferente programelor cu finanțare rambursabilă» Anual, după depunerea formularelor: Cont de execuție nontrezor, Balanța deschisă luna 12, Balanța de verificare, Situația plăților efectuate din fonduri externe nerambursabile postaderare (titlul 56, titlul 58 și titlul 60), Situația plăților efectuate la titlul 61 «Proiecte cu finanțare din sumele aferente componentei de împrumuturi a PNRR» și la titlul 65 «Cheltuieli aferente programelor cu finanțare rambursabilă»
    9. În anexa nr. 5, capitolul II, subcapitolul II.5 se modifică și va avea următorul cuprins:II.5. Completarea formularului «Situația sumelor primite și a plăților efectuate din fonduri externe nerambursabile postaderare»  +  Articolul 9(1) Completarea în sistem electronic a elementelor din formularul «Situația sumelor primite și a plăților efectuate din fonduri externe nerambursabile postaderare» se efectuează de către entitățile publice pentru fiecare sector și sursele de finanțare astfel:a) în rubrica «An calendaristic» se înscrie anul calendaristic pentru care se depune formularul;b) rubrica «Ultima lună a perioadei de raportare» reprezintă luna calendaristică pentru care se depune formularul;c) rubrica «Situație financiară rectificativă» este utilizată numai în cazul în care ordonatorii de credite au identificat erori materiale în ultimul formular «Situația sumelor primite și a plăților efectuate din fonduri externe nerambursabile postaderare» care a fost depus și înregistrat în sistemul Forexebug. În cazul în care se transmite un formular «Situația sumelor primite și a plăților efectuate din fonduri externe nerambursabile postaderare» fără a fi bifată rubrica «Situație financiară rectificativă», iar în sistem a fost deja înregistrat anterior un formular valid, noul formular va fi respins;d) în rubrica «Data întocmire» se înscrie data la care este completat formularul;e) «SECȚIUNEA A - Informații generale»e1) în rubrica «Denumire Entitate Publică» se înscrie denumirea integrală, fără abrevieri, a entității publice. Aceasta poate fi modificată oricând pe durata completării formularului «Situația sumelor primite și a plăților efectuate din fonduri externe nerambursabile postaderare»;e2) în rubrica «CIF Entitate Publică» se înscrie codul de identificare fiscală al entității publice. Acesta poate fi modificat oricând pe durata completării formularului «Situația sumelor primite și a plăților efectuate din fonduri externe nerambursabile postaderare»;e3) în rubrica «Sector bugetar» se selectează sectorul bugetar în structura căruia activează entitatea publică. În cazul în care entitatea publică gestionează activități aferente mai multor sectoare bugetare, aceasta va completa câte un formular «Situația sumelor primite și a plăților efectuate din fonduri externe nerambursabile postaderare» pentru fiecare sector bugetar;e4) în rubrica «Formular fără valori» se va selecta opțiunea «DA», pentru cazul în care entitatea publică nu are valori de raportat pentru acest formular;e5) în rubrica «Sursa finanțare» se selectează sursa de finanțare aferentă datelor ce urmează a fi completate. În situația în care datele provin din mai multe surse de finanțare, se adaugă succesiv fiecare sursă de finanțare prin selectarea butonului «Adaugă sursă de finanțare»;f) după completarea informațiilor prevăzute la lit. e) se selectează butonul «Adaugă sursă de finanțare», moment în care apare forma tabelară a Modulului 1 «Situația plăților efectuate și a sumelor declarate pentru cota-parte aferentă cheltuielilor finanțate din FEN postaderare». Dacă se selectează butonul «activare modulul 2» se deschide forma tabelară a Modulului 2 «Situația sumelor primite direct de la Comisia Europeană/alți donatori și a plăților din FEN postaderare», iar dacă se selectează butonul «activare modulul 3» se deschide forma tabelară a Modulului 3 «Situația sumelor primite indirect de la Comisia Europeană/alți donatori și a plăților din FEN postaderare». Pe bara de titlu rămâne afișată sursa de finanțare selectată de entitatea publică pentru fiecare modul.Dacă în «SECȚIUNEA A - Informații generale» au fost selectate opțiuni greșite, de pe bara de titlu afișată se poate utiliza butonul «Șterge», în urma căruia combinația «Sector bugetar - Sursă finanțare» este eliminată și poate fi reluată completarea acestei secțiuni;g) «SECȚIUNEA B - Date comunicate» - Modulul 1 «Situația plăților efectuate și a sumelor declarate pentru cota-parte aferentă cheltuielilor finanțate din FEN postaderare»:g1) se pot completa valori numai în câmpurile marcate cu albastru. Celelalte câmpuri sunt needitabile deoarece sunt câmpuri calculate care se validează conform algoritmului de calcul;g2) rubrica «Plăți efectuate în anul curent de la titlul 56 și titlul 58» se completează cu o valoare pozitivă. Verificarea implementată la nivelul modulului este ca suma introdusă în coloana 1 «Plăți efectuate în anul curent de la titlul 56 și titlul 58» să fie mai mare sau egală decât suma introdusă în coloana 2 «Plăți efectuate pentru cota-parte FEN (alineat 02)». Valorile introduse trebuie să corespundă cu soldurile conturilor contabile din balanța de verificare utilizate pentru reflectarea plăților efectuate de la titlul 56 și titlul 58;g3) rubrica «Plăți efectuate pentru cota-parte FEN (alineat 02)» se completează cu o valoare pozitivă. Verificarea implementată la nivelul modulului este ca suma introdusă în coloana 1 «Plăți efectuate în anul curent de la titlul 56 și titlul 58» să fie mai mare sau egală decât suma introdusă în coloana 2 «Plăți efectuate pentru cota-parte FEN (alineat 02)». Valorile introduse trebuie să corespundă cu soldurile conturilor contabile din balanța de verificare utilizate pentru reflectarea plăților efectuate de la titlul 56 și titlul 58, alineat 02;g4) rubrica «Sume în curs de solicitare la rambursare aferente cheltuielilor efectuate în anul curent» se completează automat. Valoarea este egală cu diferența dintre câmpurile «Plăți efectuate pentru cota-parte FEN (alineat 02)» și «Sume solicitate la rambursare aferente cheltuielilor efectuate în anul curent»;g5) rubrica «Sume în curs de solicitare la rambursare în anul curent aferente cheltuielilor efectuate în anii anteriori» se completează cu o valoare pozitivă;g6) rubrica «Sume solicitate la rambursare aferente cheltuielilor efectuate în anul curent» se completează automat. La nivelul modulului este implementată regula de validare ca suma rezultată din calcul în coloana 5 să fie mai mică sau egală cu suma introdusă în coloana 2. Valoarea este egală cu suma valorilor câmpurilor «Sume solicitate la rambursare aferente cheltuielilor efectuate în anul curent aflate în curs de autorizare», «Sume rambursate aferente cheltuielilor efectuate în anul curent», «Sume neautorizate de autoritățile de management aferente cheltuielilor efectuate în anul curent», «Prefinanțare dedusă din sumele solicitate la rambursare aferente cheltuielilor efectuate în anul curent», «Sume rezultate din nereguli deduse din sumele solicitate la rambursare aferente cheltuielilor efectuate în anul curent»;g7) rubrica «Sume solicitate la rambursare aferente cheltuielilor efectuate în anul curent aflate în curs de autorizare» se completează cu o valoare pozitivă;g8) rubrica «Sume solicitate la rambursare în anul curent aferente cheltuielilor efectuate în anii anteriori aflate în curs de autorizare» se completează cu o valoare pozitivă;g9) rubrica «Sume rambursate aferente cheltuielilor efectuate în anul curent» se completează cu o valoare pozitivă;g10) rubrica «Sume rambursate în anul curent aferente cheltuielilor efectuate în anii anteriori» se completează cu o valoare pozitivă;g11) rubrica «Sume neautorizate de autoritățile de management aferente cheltuielilor efectuate în anul curent» se completează cu o valoare pozitivă;g12) rubrica «Sume neautorizate de autoritățile de management aferente cheltuielilor efectuate în anii anteriori» se completează cu o valoare pozitivă;g13) rubrica «Prefinanțare dedusă din sumele solicitate la rambursare aferentă cheltuielilor efectuate în anul curent» se completează cu o valoare pozitivă;g14) rubrica «Prefinanțare dedusă din sumele solicitate la rambursare aferentă cheltuielilor efectuate în anii anteriori» se completează cu o valoare pozitivă;g15) rubrica «Sume rezultate din nereguli aferente cheltuielilor efectuate în anul curent și în anii anteriori» se completează cu o valoarea pozitivă. Coloana 14 «Sume rezultate din nereguli aferente cheltuielilor efectuate în anul curent și în anii anteriori» trebuie să fie mai mare sau egalădecât coloana 15 «Sume rezultate din nereguli deduse din sumele solicitate la rambursare aferente cheltuielilor efectuate în anul curent»;g16) rubrica «Sume rezultate din nereguli deduse din sumele solicitate la rambursare aferente cheltuielilor efectuate în anul curent» se completează cu o valoare pozitivă;g17) rubrica «Sume de primit de la CE la începutul anului, în contul plăților efectuate» se completează cu o valoare pozitivă;g18) rubrica «Sume de primit de la CE în contul plăților efectuate la sfârșitul perioadei» se completează automat. Valoarea este egală cu suma valorilor câmpurilor «Sume în curs de solicitare la rambursare aferente cheltuielilor efectuate în anul curent», «Sume în curs de solicitare la rambursare în anul curent aferente cheltuielilor efectuate în anii anteriori», «Sume solicitate la rambursare aferente cheltuielilor efectuate în anul curent aflate în curs de autorizare», «Sume solicitate la rambursare în anul curent aferente cheltuielilor efectuate în anii anteriori aflate în curs de autorizare». Valoarea obținută prin algoritmul de mai sus trebuie să se verifice și cu valoarea obținută prin următoarea formulă de calcul: din suma valorilor rubricilor «Sume de primit de la CE la începutul anului, în contul plăților efectuate» și «Plăți efectuate pentru cota-parte FEN (alineat 02)» se scade valoarea rubricilor «Sume rambursate aferente cheltuielilor efectuate în anul curent», «Sume rambursate în anul curent aferente cheltuielilor efectuate în anii anteriori», «Sume neautorizate de autoritățile de management aferente cheltuielilor efectuate în anul curent», «Sume neautorizate de autoritățile de management aferente cheltuielilor efectuate în anii anteriori», «Prefinanțare dedusă din sumele solicitate la rambursare aferente cheltuielilor efectuate în anul curent», «Prefinanțare dedusă din sumele solicitate la rambursare aferente cheltuielilor efectuate în anii anteriori» și «Sume rezultate din nereguli aferente cheltuielilor efectuate în anul curent și în anii anteriori»;h) «SECȚIUNEA B - Date comunicate» - Modulul 2 «Situația sumelor primite direct de la Comisia Europeană/alți donatori și a plăților din FEN postaderare»:h1) se pot completa valori numai în câmpurile marcate cu albastru. Celelalte câmpuri sunt needitabile deoarece sunt câmpuri calculate care se validează conform algoritmului de calcul;h2) rubrica «Sold la începutul anului» se completează cu o valoare pozitivă. Verificarea implementată la nivelul modulului este ca sumele introduse în această coloană să corespundă cu sumele introduse la sfârșitul anului anterior la coloana «Sold la finele perioadei»;h3) rubrica «Încasări din FEN» se completează cu o valoare pozitivă;h4) rubrica «Dobânzi/comisioane» se completează cu o valoare pozitivă sau negativă;h5) rubrica «Încasări din conturi de debite FEN ani precedenți» se completează cu valoare pozitivă;h6) rubrica «Plăți efectuate din FEN» se completează automat cu o valoare pozitivă. Valoarea este egală cu suma valorilor câmpurilor «Autorități de management/Agenții de plăți etc.», «Conturi venituri din privatizare și conturi pentru indisponibilități temporare de fonduri», «Buget de stat», «Bugete locale», «BASS», «Șomaj», «Sănătate», «Instituții finanțate integral din venituri proprii/venituri proprii și subvenții», «Alți beneficiari (fermieri, ONG, societăți comerciale etc.)», «Comisia europeană/alți donatori»;h7) rubrica «Autorități de management/Agenții de plăți etc.» se completează cu o valoare pozitivă;h8) rubrica «Conturi venituri din privatizare și conturi pentru indisponibilități temporare de fonduri» se completează cu o valoare pozitivă;h9) rubrica «Buget de stat» se completează cu o valoare pozitivă;h10) rubrica «Bugete locale» se completează cu o valoare pozitivă;h11) rubrica «BASS» se completează cu o valoare pozitivă;h12) rubrica «Șomaj» se completează cu o valoare pozitivă;h13) rubrica «Sănătate» se completează cu o valoare pozitivă;h14) rubrica «Instituții finanțate integral din venituri proprii/venituri proprii și subvenții» se completează cu o valoare pozitivă;h15) rubrica «Alți beneficiari (fermieri, ONG, societăți comerciale etc.)» se completează cu o valoare pozitivă;h16) rubrica «Comisia europeană/alți donatori» se completează cu o valoare pozitivă;h17) rubrica «Diferențe de curs favorabile/nefavorabile» se completează cu o valoare pozitivă sau negativă;h18) rubrica «Sold la finele perioadei» se completează automat. Valoarea este egală cu suma valorilor câmpurilor «Sold la începutul anului», «Încasări din FEN», «Dobânzi/comisioane», «Încasări din conturi de debite FEN ani precedenți», «Diferențe de curs valutar favorabile/nefavorabile» și diferența câmpului «Plăți efectuate din FEN»;i) «SECȚIUNEA B - Date comunicate» - Modulul 3 «Situația sumelor primite indirect de la Comisia Europeană/alți donatori și a plăților din FEN postaderare»:i1) se pot completa valori numai în câmpurile marcate cu albastru. Celelalte câmpuri sunt needitabile deoarece sunt câmpuri calculate care se validează conform algoritmului de calcul;i2) rubrica «Sold la începutul anului» se completează cu o valoare pozitivă. Verificarea implementată la nivelul modulului este ca sumele introduse în această coloană să corespundă cu sumele introduse la sfârșitul anului anterior la coloana «Sold la finele perioadei»;i3) rubrica «Încasări din FEN» se completează cu o valoare pozitivă;i4) rubrica «Dobânzi/comisioane» se completează cu o valoare pozitivă sau negativă;i5) rubrica «Încasări din conturi de debite FEN ani precedenți» se completează cu valoare pozitivă;i6) rubrica «Încasări de la bugetul de stat pentru indisponibilități și din venituri din privatizare» se completează cu o valoare pozitivă;i7) rubrica «Plăți efectuate din FEN» se completează automat cu o valoare pozitivă. Valoarea este egală cu suma valorilor câmpurilor «Agenții de plăți», «Buget de stat», «Bugete locale», «BASS», «Șomaj», «Sănătate», «Instituții finanțate integral din venituri proprii/venituri proprii și subvenții», «Alți beneficiari (fermieri, ONG, societăți comerciale etc.)»;i8) rubrica «Agenții de plăți» se completează cu o valoare pozitivă;i9) rubrica «Buget de stat» se completează cu o valoare pozitivă;i10) rubrica «Bugete locale» se completează cu o valoare pozitivă;i11) rubrica «BASS» se completează cu o valoare pozitivă;i12) rubrica «Șomaj» se completează cu o valoare pozitivă;i13) rubrica «Sănătate» se completează cu o valoare pozitivă;i14) rubrica «Instituții finanțate integral din venituri proprii/venituri proprii și subvenții» se completează cu o valoare pozitivă;i15) rubrica «Alți beneficiari (fermieri, ONG, societăți comerciale etc.)» se completează cu o valoare pozitivă;i16) rubrica «Plăți efectuate din bugetul de stat și din venituri din privatizare» se completează cu o valoare pozitivă;i17) rubrica «Diferențe de curs favorabile/nefavorabile» se completează cu o valoare pozitivă sau negativă;i8) rubrica «Sold la finele perioadei» se completează automat. Valoarea este egală cu suma valorilor câmpurilor «Sold la începutul anului», «Încasări din FEN», «Dobânzi/comisioane», «Încasări din conturi de debite FEN ani precedenți», «Încasări de la bugetul de stat pentru indisponibilități și din venituri din privatizare», «Diferențe de curs favorabile/nefavorabile» și diferența câmpurilor «Plăți efectuate din FEN» și «Plăți efectuate din buget de stat și din venituri din privatizare»;j) după completarea de către entitatea publică a formularului «Situația sumelor primite și a plăților efectuate din fonduri externe nerambursabile postaderare», potrivit precizărilor de la lit. a)-i) se selectează butonul «Validare și generare XML» în scopul validării datelor introduse;j1) în situația în care sistemul nu identifică erori în completarea formularului «Situația sumelor primite și a plăților efectuate din fonduri externe nerambursabile postaderare» și se afișează mesajul de confirmare a corectitudinii datelor introduse, conducătorul entității publice sau persoana căreia i-au fost delegate atribuții în acest sens, în condițiile legii, semnează electronic în rubrica «Semnătură entitate publică»;j2) în situația în care sistemul identifică erori în completarea formularului «Situația sumelor primite și a plăților efectuate din fonduri externe nerambursabile postaderare», se afișează o listă de erori pe care entitatea publică urmează a le corecta. După corectarea acestora se procedează potrivit lit. j1).(2) Entitățile publice care, după depunerea și validarea ultimului formular «Situația sumelor primite și a plăților efectuate din fonduri externe nerambursabile postaderare» în sistem, doresc să transmită un alt formular cu eventuale modificări și completări vor depune un formular având bifată rubrica «Situație financiară rectificativă», efectuând următoarele operațiuni:a) în ultimul formular «Situația sumelor primite și a plăților efectuate din fonduri externe nerambursabile postaderare» introdus și validat de sistem utilizează butonul «Export XML», fiind generat un fișier de tip .XML;b) în scopul completării noului formular «Situația sumelor primite și a plăților efectuate din fonduri externe nerambursabile postaderare», entitățile publice importă fișierul de tip .XML generat conform lit. a), prin utilizarea butonului «Import XML».Entitățile publice pot utiliza butonul «Import XML» și în situația în care doresc completarea formularului «Situația sumelor primite și a plăților efectuate din fonduri externe nerambursabile postaderare» cu informațiile corespunzătoare existente în aplicațiile informatice proprii, cu condiția de a fi respectată structura sub formă de fișiere XSD care se poate descărca prin accesarea «Punctului Unic de Acces» de pe site-ul Ministerului Finanțelor - Sistemul național de raportare - Forexebug.10. În anexa nr. 5, capitolul II, după subcapitolul II.17 se introduce un nou subcapitol, subcapitolul II.18, cu următorul cuprins:II.18. Completarea formularului «Situația fluxurilor de numerar la trezorerie și instituții de credit»  +  Articolul 12^10(1) Completarea în sistem electronic a elementelor din formularul «Situația fluxurilor de numerar la trezorerie și instituții de credit» se efectuează de către toate entitățile publice pentru fiecare sector și sursele de finanțare aferente, astfel:a) în rubrica «An calendaristic» se înscrie anul calendaristic pentru care se depune formularul;b) în rubrica «Ultima lună a perioadei de raportare» se înscrie luna calendaristică pentru care se depune formularul;c) rubrica «Situație financiară rectificativă» este utilizată numai în cazul în care ordonatorii de credite au identificat erori materiale în ultimul formular «Situația fluxurilor de numerar la trezorerie și instituții de credit» care a fost depus și înregistrat în sistemul Forexebug. În cazul în care se transmite un formular «Situația fluxurilor de numerar la trezorerie și instituții de credit» fără a fi bifată rubrica «Situație financiară rectificativă», iar în sistem a fost deja înregistrat anterior un formular valid, noul formular va fi respins;d) în rubrica «Data întocmire» se înscrie data la care este completat formularul;e) «SECȚIUNEA A - Informații generale»:e1) în rubrica «Denumire Entitate Publică» se înscrie denumirea integrală, fără abrevieri, a entității publice. Aceasta poate fi modificată oricând pe durata completării formularului «Situația fluxurilor de numerar la trezorerie și instituții de credit»;e2) în rubrica «CIF Entitate Publică» se înscrie codul de identificare fiscală al entității publice. Acesta poate fi modificat oricând pe durata completării formularului «Situația fluxurilor de numerar la trezorerie și instituții de credit»;e3) în rubrica «Sector bugetar» se selectează sectorul bugetar în structura căruia activează entitatea publică. În cazul în care entitatea publică gestionează activități aferente mai multor sectoare bugetare, aceasta va completa câte un formular «Situația fluxurilor de numerar la trezorerie și instituții de credit» pentru fiecare sector bugetar;e4) în rubrica «Formular fără valori» se va selecta opțiunea «DA», pentru cazul în care entitatea publică la sfârșitul perioadei de raportare nu are sume derulate atât în conturile deschise la trezorerie, cât și la instituțiile de credit;f) după completarea informațiilor prevăzute la lit. e) se selectează butonul «Adaugă fluxurile de numerar», moment în care apare forma tabelară a formularului, iar pe bara de titlu rămân afișate informațiile selectate de către entitatea publică, respectiv: denumire entitate publică, CIF entitate publică, sector bugetar. Dacă în «SECȚIUNEA A - Informații generale» au fost selectate opțiuni greșite, de pe bara de titlu afișată se poate utiliza butonul «Șterg flux numerar», în urma căruia informația privind «Sector bugetar» este eliminată și poate fi reluată completarea acestei secțiuni;g) «SECȚIUNEA B - Date comunicate»g1) forma tabelară a formularului este organizată în module distincte: Modulul 1 «Fluxuri de numerar la Trezorerie», Modulul 2 «Fluxuri de numerar la instituții de credit», precum și Modulul 0 «Fluxuri de numerar la trezorerie și instituții de credit» care prezintă situația centralizatoare a acestora;g2) în Modulul 1 «Fluxuri de numerar la Trezorerie» și Modulul 2 «Fluxuri de numerar la instituții de credit» se pot completa valori numai în câmpurile marcate cu albastru. Celelalte câmpuri nu se completează deoarece sunt câmpuri blocate (nefuncționale) sau calculate în mod automat, conform algoritmului de calcul. În cadrul formularului sunt calculate automat totalurile, pe măsură ce sunt introduse sume în câmpurile care participă, conform algoritmului, la formula de calcul. Dacă utilizatorul șterge/modifică valorile introduse, sunt recalculate automat valorile din câmpurile de total;g3) formularul se completează atât pentru fluxurile de numerar din trezorerie, cât și pentru cele din instituțiile de credit, după caz, în modulele aferente;g4) pentru completarea rândului «Alte disponibilități în trezorerie (ct. 5xx)» din Modulul 1 se selectează obligatoriu informațiile din nomenclatoarele «Conturi la Trezorerie» (care cuprinde toate conturile de disponibilități deschise la trezorerie), respectiv «Trezoreria» (care cuprinde unitățile Trezoreriei Statului). După selectarea informațiilor necesare din cele două nomenclatoare se apasă butonul «Adăugați trezoreria în rând», iar informațiile selectate sunt completate în rândul deschis, rând în care se introduc valorile aferente. Procedura se reia pentru introducerea tuturor conturilor de disponibilități deschise la trezorerie.Dacă instituția publică are sume în curs de decontare la trezorerii (de exemplu: sume care au fost transferate din trezorerie și care nu se regăsesc la momentul raportării în extrasele de cont ale băncilor destinatare), acestea se completează distinct pentru fiecare unitate de trezorerie în parte, astfel: în nomenclatorul «Conturi la Trezorerie» se selectează contul «5120501 Sume în curs de decontare la trezorerii», iar în nomenclatorul «Trezoreria» se selectează unitatea de Trezorerie a Statului. Prin apăsarea butonului «Adăugați trezoreria în rând» informațiile selectate sunt completate în rândul deschis, rând în care se introduc valorile aferente.În situația în care o instituție publică are deschise conturi de disponibilități la mai multe unități ale Trezoreriei Statului, acestea pot fi adăugate succesiv prin selectarea butonului «Adăugați trezoreria în rând»;g5) pentru completarea rândului «Disponibilități la instituții de credit (ct. 5xx)» din Modulul 2 «Fluxuri de numerar la instituții de credit» se selectează obligatoriu informațiile din nomenclatoarele «Bănci» (care cuprinde toate instituțiile de credit) și «Conturi la bănci».La selectarea instituției de credit din nomenclatorul «Bănci» se afișează implicit «Valoarea cumulată a conturilor bancare - banca selectată» din nomenclatorul «Conturi la bănci». Prin apăsarea butonului «Adaugă banca» informațiile selectate sunt completate în rândul deschis, iar în acesta se completează valoarea cumulată a disponibilităților aflate la bancă (sumele cumulate în lei la care se adaugă contravaloarea în lei a sumelor în valută).Dacă instituția publică are sume în curs de decontare la instituțiile de credit (de exemplu: sume care au fost transferate din bănci și care nu se regăsesc la momentul raportării în extrasele de cont ale băncilor/trezoreriilor destinatare, evidențiate în contul contabil 5120502), acestea se completează distinct pentru fiecare instituție de credit în parte, astfel: în nomenclatorul «Bănci» se selectează instituția de credit, iar în nomenclatorul «Conturi la bănci» se selectează contul «5120502 Sume în curs de decontare la instituții de credit». Prin apăsarea butonului «Adaugă banca» informațiile selectate sunt completate în rândul deschis, iar în acesta se completează valoarea cumulată a disponibilităților aflate în curs de decontare la bancă (sumele cumulate în lei la care se adaugă contravaloarea în lei a sumelor în valută).În situația în care o instituție publică are deschise conturi de disponibilități la mai multe instituții de credit (bănci), acestea se adaugă succesiv prin selectarea butonului «Adaugă banca».Dacă instituția publică are conturi deschise la instituțiile de credit aflate în afara teritoriului României, în nomenclatorul «Bănci» se selectează opțiunea «AAAABBCC. Cod BIC generic pentru bănci aflate în afara teritoriului României», iar în nomenclatorul «Conturi la bănci» este afișată implicit opțiunea «Valoarea cumulată a conturilor bancare - banca selectată». Prin apăsarea butonului «Adaugă banca» informațiile selectate sunt completate în rândul deschis, iar în acesta se completează valoarea cumulată a disponibilităților aflate la aceste bănci;h) după completarea de către entitatea publică a formularului «Situația fluxurilor de numerar la trezorerie și instituții de credit» potrivit precizărilor de la lit. a)-g), se selectează butonul «Validare și generare XML» în scopul validării datelor introduse;h1) în situația în care sistemul nu identifică erori în completarea formularului «Situația fluxurilor de numerar la trezorerie și instituții de credit» și se afișează mesajul de confirmare a corectitudinii datelor introduse, conducătorul entității publice sau persoana căreia i-au fost delegate atribuții în acest sens, în condițiile legii, semnează electronic în rubrica «Semnătură entitate publică»;h2) în situația în care sistemul identifică erori în completarea formularului «Situația fluxurilor de numerar la trezorerie și instituții de credit», se afișează o listă de erori pe care entitatea publică urmează să le corecteze. După corectarea acestora se procedează potrivit lit. h1).(2) Entitățile publice care, după depunerea și validarea ultimului formular «Situația fluxurilor de numerar la trezorerie și instituții de credit» în sistem, doresc să transmită un alt formular cu eventuale modificări și completări vor depune un formular având bifată rubrica «Situație financiară rectificativă», efectuând următoarele operațiuni:a) în ultimul formular «Situația fluxurilor de numerar la trezorerie și instituții de credit» introdus și validat de sistem utilizează butonul «Export XML», fiind generat un fișier de tip .XML;b) în scopul completării noului formular «Situația fluxurilor de numerar la trezorerie și instituții de credit», entitățile publice importă fișierul de tip .XML generat conform lit. a), prin utilizarea butonului «Import XML».Entitățile publice pot utiliza butonul «Import XML» în situația în care doresc completarea formularului «Situația fluxurilor de numerar la trezorerie și instituții de credit» cu informațiile corespunzătoare existente în aplicațiile informatice proprii, cu condiția de a fi respectată structura sub formă de fișiere XSD care se poate descărca prin accesarea Punctului Unic de Acces de pe site-ul Ministerului Finanțelor - Sistemul național de raportare - Forexebug.(3) Principalele reguli de completare a formularului «Situația fluxurilor de numerar la trezorerie și instituții de credit» sunt următoarele:a) în formular se completează mișcările de numerar aflat în conturile de venituri și cheltuieli bugetare, conturile de disponibilități deschise la unitățile Trezoreriei Statului și în casierie (în lei) ale instituțiilor publice, precum și în conturile de disponibilități deschise la instituțiile de credit și în casierie (în valută) ale instituțiilor publice;b) pe coloanele de încasări și plăți se completează mișcările de numerar pentru fiecare tip de activitate în parte: operațională, de investiții și de finanțare, iar acestea se pot corela, după caz, cu indicatorii din clasificația bugetară a veniturilor și cheltuielilor aferente fiecărei activități.11. În anexa nr. 5, capitolul III, titlul subcapitolului III.5 se modifică și va avea următorul cuprins:III.5. Depunerea formularului «Situația sumelor primite și a plăților efectuate din fonduri externe nerambursabile postaderare»12. În anexa nr. 5, în tot cuprinsul articolului 17, sintagma „Situația plăților efectuate și a sumelor declarate pentru cota-parte aferentă cheltuielilor finanțate FEN postaderare“ se înlocuiește cu sintagma „Situația sumelor primite și a plăților efectuate din fonduri externe nerambursabile postaderare“.13. În anexa nr. 5, la articolul 28, alineatul (11) se modifică și va avea următorul cuprins:(11) Formularul «Lista de validare a rapoartelor recepționate pentru situații financiare» se va depune lunar, după generarea rapoartelor CAB, și trimestrial, după generarea rapoartelor de situații financiare.14. În anexa nr. 5, capitolul III, după subcapitolul III.17 se introduce un nou subcapitol, subcapitolul III.18, cu următorul cuprins:III.18. Depunerea formularului «Situația fluxurilor de numerar la trezorerie și instituții de credit»  +  Articolul 30(1) Entitățile publice, prin intermediul persoanelor care s-au înrolat, depun online, trimestrial, formularul «Situația fluxurilor de numerar la trezorerie și instituții de credit» completat potrivit prevederilor de la capitolul II subcapitolul II.18, prin accesarea Punctului Unic de Acces de pe site-ul Ministerului Finanțelor - Sistemul național de raportare - Forexebug.(2) După accesarea Punctului Unic de Acces de pe site-ul Ministerului Finanțelor - Sistemul național de raportare - Forexebug, potrivit alin. (1), se selectează opțiunea «Transmitere documente electronice» și se depune formularul «Situația fluxurilor de numerar la trezorerie și instituții de credit» în format .PDF inteligent (cu .XML asociat), cu semnătură electronică calificată.(3) Formularul «Situația fluxurilor de numerar la trezorerie și instituții de credit» depus de entitatea publică parcurge următoarele etape în vederea validării automate de către sistem:a) validarea formală a formularului: formularul «Situația fluxurilor de numerar la trezorerie și instituții de credit» va fi supus unui prim set de validări (format, conținut standard de identificare declarant și tip formular etc.):a1) în cazul în care nu există erori de validare, va fi afișat «Indexul» de înregistrare a formularului în sistem, iar procesul continuă cu pasul următor de validare;a2) în cazul în care există neconformități, sistemul notifică instituția publică referitor la eroarea identificată ce urmează a fi corectată de aceasta;b) în cazul în care formularul «Situația fluxurilor de numerar la trezorerie și instituții de credit» a fost validat potrivit lit. a1), sistemul procedează automat la validarea conținutului formularului și a regulilor specifice aplicabile, astfel:b1) în cazul în care nu există erori de validare, sistemul generează un document electronic semnat (Recipisă) care atestă că instituția publică a depus formularul «Situația fluxurilor de numerar la trezorerie și instituții de credit» și că urmează etapa de validare prevăzută la lit. c). Entitatea publică poate vizualiza recipisa prin accesarea opțiunii «Vizualizare rapoarte» - «Notificări»;b2) în cazul în care există erori la validare, sistemul generează un document electronic semnat (Recipisă) cu erorile identificate. Instituția publică poate vizualiza recipisa prin accesarea opțiunii «Vizualizare rapoarte» - «Notificări»;c) în cazul în care formularul «Situația fluxurilor de numerar la trezorerie și instituții de credit» a fost validat potrivit lit. b1), acesta este preluat în sistemul Forexebug. Sistemul generează un document electronic semnat (Recipisă) prin care entitatea publică este informată referitor la înregistrarea formularului depus. Entitatea publică poate vizualiza recipisa prin accesarea opțiunii «Vizualizare rapoarte» - «Notificări»;(4) În situația în care ordonatorii de credite au identificat erori materiale în formularul «Situația fluxurilor de numerar la trezorerie și instituții de credit» care a fost depus și înregistrat în sistemul Forexebug, acesta poate fi transmis din nou în sistem, cu rubrica «Situație financiară rectificativă» bifată, până la termenul-limită al lunii de raportare.(5) Entitățile publice reiau procesul de depunere a formularului «Situația fluxurilor de numerar la trezorerie și instituții de credit» după corectarea erorilor identificate de sistem.15. În anexa nr. 5, după capitolul III se introduce un nou capitol, capitolul IV, cu următorul cuprins:  +  Capitolul IV Reguli privind validarea formularelor  +  Articolul 31(1) Fluxul privind validarea lunară, trimestrială și anuală a formularelor din sfera raportării situațiilor financiare este prezentat în tabelele de mai jos:Tabelul 1: Validarea lunară a formularelor
    Nr. crt.Denumire și cod formularReguli privind validarea formularelor în sistemul național de raportare - ForexebugNotă/Observații
    1.Cont de execuție nontrezor (F1115)Formularul este importat fără validare.În situația transmiterii unui formular rectificativ Cont de execuție nontrezor (F1115), există obligativitatea transmiterii din nou a formularului Balanța de verificare (F1102).
    2.Balanța de verificare (F1102)Formularul este validat dacă există un formular Cont de execuție nontrezor (F1115) transmis în sistem.
    Tabelul 2: Validarea trimestrială a formularelor
    Nr. crt.Denumire și cod formularReguli privind validarea formularelor în sistemul național de raportare - ForexebugNotă/Observații
    1.Cont de execuție nontrezor (F1115)Formularul este importat fără validare.În situația transmiterii și validării unui formular rectificativ Cont de execuție nontrezor (F1115), există obligativitatea transmiterii din nou a următoarelor formulare: - Balanța de verificare (F1102); - Situația sumelor primite și a plăților efectuate din fonduri externe nerambursabile postaderare (F1114); - Situația plăților efectuate din fonduri externe nerambursabile postaderare (titlul 56, titlul 58 și titlul 60) (F1122); - Situația plăților efectuate la titlul 61 «Proiecte cu finanțare din sumele aferente componentei de împrumuturi a PNRR» și la titlul 65 «Cheltuieli aferente programelor cu finanțare rambursabilă» (F1123); - Situația activelor și datoriilor financiare (F1125); - Alte anexe (F1133); - Situația fluxurilor de numerar la trezorerie și instituții de credit (F1144).
    2.Balanța de verificare (F1102)Formularul este validat dacă există un formular Cont de execuție nontrezor (F1115) transmis în sistem.În situația transmiterii și validării unui formular rectificativ Balanța de verificare (F1102), există obligativitatea transmiterii din nou a următoarelor formulare: - Situația activelor și datoriilor financiare (F1125); - Alte anexe (F1133); - Situația fluxurilor de numerar la trezorerie și instituții de credit (F1144).
    3.Situația sumelor primite și a plăților efectuate din fonduri externe nerambursabile postaderare (F1114)Formularul este validat dacă există un formular Cont de execuție nontrezor (F1115) transmis în sistem.
    4.Situația plăților efectuate din fonduri externe nerambursabile postaderare (titlul 56, titlul 58 și titlul 60) (F1122)Formularul este validat dacă există un formular Cont de execuție nontrezor (F1115) transmis în sistem.În situația transmiterii și validării unui formular rectificativ F1122, există obligativitatea transmiterii din nou a formularului Situația fluxurilor de numerar la trezorerie și instituții de credit (F1144).
    5.Situația plăților efectuate la titlul 61 «Proiecte cu finanțare din sumele aferente componentei de împrumuturi a PNRR» și la titlul 65 «Cheltuieli aferente programelor cu finanțare rambursabilă» (F1123)Formularul este validat dacă există un formular Cont de execuție nontrezor (F1115) transmis în sistem.În situația transmiterii și validării unui formular rectificativ F1123, există obligativitatea transmiterii din nou a formularului Situația fluxurilor de numerar la trezorerie și instituții de credit (F1144).
    6.Situația activelor și datoriilor financiare (F1125)Formularul este validat dacă există un formular Balanța de verificare (F1102) validat în sistem.
    7.Alte anexe (F1133)Formularul este validat dacă există un formular Balanța de verificare (F1102) validat în sistem.
    8.Situația fluxurilor de numerar la trezorerie și instituții de credit (F1144)Formularul este validat dacă următoarele formulare sunt validate în sistem: - Cont de execuție nontrezor (F1115); - Balanța de verificare (F1102); - Situația plăților efectuate din fonduri externe nerambursabile postaderare (titlul 56, titlul 58 și titlul 60) (F1122); - Situația plăților efectuate la titlul 61 «Proiecte cu finanțare din sumele aferente componentei de împrumuturi a PNRR» și la titlul 65 «Cheltuieli aferente programelor cu finanțare rambursabilă» (F1123).
    Tabelul 3: Validarea anuală a formularelor
    Nr. crt.Denumire și cod formularReguli privind validarea formularelor în sistemul național de raportare - ForexebugNotă/Observații
    1.Cont de execuție nontrezor (F1115)Formularul este importat fără validare.În situația transmiterii și validării unui formular rectificativ Cont de execuție nontrezor (F1115), există obligativitatea transmiterii din nou a următoarelor formulare: - Balanța deschisă luna 12 (F1127); - Balanța de verificare (F1102); - Active fixe corporale (F1105); - Active fixe necorporale (F1107); - Situația modificărilor în structura activelor nete/capitalurilor proprii (F1110); - Acțiuni și alte participații, deținute de entitățile publice, în numele statului român, la societăți, societăți/companii naționale, precum și în capitalul unor organisme internaționale și companii străine (F1111), pentru sectoarele bugetare 01, 03, 04, 05; - Acțiuni/Alte participații deținute direct/indirect de unitățile administrativ-teritoriale la operatorii economici (F1112), pentru sectorul bugetar 02; - Situația stocurilor (F1113); - Situația sumelor primite și a plăților efectuate din fonduri externe nerambursabile postaderare (F1114); - Situația plăților efectuate din fonduri externe nerambursabile postaderare (titlul 56, titlul 58 și titlul 60) (F1122); - Situația plăților efectuate la titlul 61 «Proiecte cu finanțare din sumele aferente componentei de împrumuturi a PNRR» și la titlul 65 «Cheltuieli aferente programelor cu finanțare rambursabilă» (F1123); - Situația activelor și datoriilor financiare (F1125); - Alte anexe (F1133); - Situația fluxurilor de numerar la trezorerie și instituții de credit (F1144).
    2.Balanță deschisă luna 12 (F1127)Formularul este validat dacă există un formular Cont de execuție nontrezor (F1115) transmis în sistem.În situația transmiterii și validării unui formular rectificativ Balanța deschisă luna 12 (F1127), există obligativitatea transmiterii din nou a următoarelor formulare: - Balanța de verificare (F1102); - Active fixe corporale (F1105); - Active fixe necorporale (F1107); - Situația modificărilor în structura activelor nete/capitalurilor proprii (F1110); - Acțiuni și alte participații, deținute de entitățile publice, în numele statului român, la societăți, societăți/companii naționale, precum și în capitalul unor organisme internaționale și companii străine (F1111), pentru sectoarele bugetare 01, 03, 04, 05; - Acțiuni/Alte participații deținute direct/indirect de unitățile administrativ-teritoriale la operatorii economici (F1112), pentru sectorul bugetar 02; - Situația stocurilor (F1113); - Situația activelor și datoriilor financiare (F1125); - Alte anexe (F1133); - Situația fluxurilor de numerar la trezorerie și instituții de credit (F1144).
    3.Balanța de verificare (F1102)Formularul este validat dacă există un formular Cont de execuție nontrezor (F1115) transmis în sistem și un formular Balanța deschisă luna 12 (F1127) validat în sistem.În situația transmiterii și validării unui formular rectificativ Balanța de verificare (F1102), există obligativitatea transmiterii din nou a următoarelor formulare: - Active fixe corporale (F1105); - Active fixe necorporale (F1107); - Situația modificărilor în structura activelor nete/ capitalurilor proprii (F1110); - Acțiuni și alte participații, deținute de entitățile publice, în numele statului român, la societăți, societăți/companii naționale, precum și în capitalul unor organisme internaționale și companii străine (F1111), pentru sectoarele bugetare 01, 03, 04, 05; - Acțiuni/Alte participații deținute direct/indirect de unitățile administrativ-teritoriale la operatorii economici (F1112), pentru sectorul bugetar 02; - Situația stocurilor (F1113); - Situația activelor și datoriilor financiare (F1125); - Alte anexe (F1133); - Situația fluxurilor de numerar la trezorerie și instituții de credit (F1144).
    4.Situația sumelor primite și a plăților efectuate din fonduri externe nerambursabile postaderare (F1114)Formularul este validat dacă există un formular Cont de execuție nontrezor (F1115) transmis în sistem.
    5.Situația plăților efectuate din fonduri externe nerambursabile postaderare (titlul 56, titlul 58 și titlul 60) (F1122)Formularul este validat dacă există un formular Cont de execuție nontrezor (F1115) transmis în sistem.În situația transmiterii și validării unui formular rectificativ F1122, există obligativitatea transmiterii din nou a formularului Situația fluxurilor de numerar la trezorerie și instituții de credit (F1144).
    6.Situația plăților efectuate la titlul 61 «Proiecte cu finanțare din sumele aferente componentei de împrumuturi a PNRR» și la titlul 65 «Cheltuieli aferente programelor cu finanțare rambursabilă» (F1123)Formularul este validat dacă există un formular Cont de execuție nontrezor (F1115) transmis în sistem.În situația transmiterii și validării unui formular rectificativ F1123, există obligativitatea transmiterii din nou a formularului Situația fluxurilor de numerar la trezorerie și instituții de credit (F1144).
    7.Situația activelor și datoriilor financiare (F1125)Formularul este validat dacă există un formular Balanța de verificare (F1102) validat în sistem.
    8.Alte anexe (F1133)Formularul este validat dacă există un formular Balanța de verificare (F1102) validat în sistem.
    9.Acțiuni și alte participații, deținute de entitățile publice, în numele statului român, la societăți, societăți/companii naționale, precum și în capitalul unor organisme internaționale și companii străine (F1111)Formularul este validat dacă există un formular Balanța de verificare (F1102) validat în sistem.Formularul se transmite pentru sectoarele bugetare 01, 03, 04, 05.
    10.Acțiuni/Alte participații deținute direct/indirect de unitățile administrativ-teritoriale la operatorii economici (F1112)Formularul este validat dacă există un formular Balanța de verificare (F1102) validat în sistem.Formularul se transmite pentru sectorul bugetar 02.
    11.Active fixe corporale (F1105)Formularul este validat dacă există un formular Balanța de verificare (F1102) validat în sistem.
    12.Active fixe necorporale (F1107)Formularul este validat dacă există un formular Balanța de verificare (F1102) validat în sistem.
    13.Situația modificărilor în structura activelor nete/ capitalurilor proprii (F1110)Formularul este validat dacă există un formular Balanța de verificare (F1102) validat în sistem.
    14.Situația stocurilor (F1113)Formularul este validat dacă există un formular Balanța de verificare (F1102) validat în sistem.
    15.Situația fluxurilor de numerar la trezorerie și instituții de credit (F1144)Formularul este validat dacă următoarele formulare sunt validate în sistem: - Cont de execuție nontrezor (F1115); - Balanța deschisă luna 12 (F1127); - Balanța de verificare (F1102); - Situația plăților efectuate din fonduri externe nerambursabile postaderare (titlul 56, titlul 58 și titlul 60) (F1122); - Situația plăților efectuate la titlul 61 «Proiecte cu finanțare din sumele aferente componentei de împrumuturi a PNRR» și la titlul 65 «Cheltuieli aferente programelor cu finanțare rambursabilă» (F1123).
    (2) La transmiterea și validarea unui formular rectificativ, în mod automat, sistemul național de raportare - Forexebug invalidează toate celelalte formulare care s-au validat cu acesta în perioada de raportare. În această situație, instituția publică are obligativitatea să transmită și să valideze din nou formularele aferente.
    16. Anexa nr. 6 se modifică și va avea următorul cuprins:  +  Anexa nr. 6
    PROCEDURĂ
    privind modulul «Generarea rapoartelor de situații financiare ale instituțiilor publice»
     +  Capitolul I Prevederi cu caracter general  +  Articolul 1(1) Rapoartele privind situațiile financiare individuale și consolidate ale entităților publice sunt generate automat, trimestrial și anual, din sistemul național de raportare - Forexebug. Acestea sunt întocmite în moneda națională, respectiv în lei cu două zecimale, iar în rapoarte sunt înscrise rândurile care prezintă valori.(2) Entitatea publică poate vizualiza rapoartele generate prin accesarea opțiunii «Vizualizare rapoarte» - «Rapoarte situații financiare».(3) Pe prima pagină a fiecărui raport se regăsesc datele de identificare pentru fiecare entitate publică (denumire raport, perioada de raportare, denumirea entității publice, codul de identificare fiscală, sectorul bugetar și sursele de finanțare).  +  Articolul 2(1) Modelele rapoartelor privind situațiile financiare, ale notelor la situațiile financiare, precum și ale altor rapoarte pot fi descărcate prin accesarea «Punctului Unic de Acces» de pe site-ul Ministerului Finanțelor - Sistemul național de raportare - Forexebug sau pot fi puse la dispoziție de către unitatea teritorială a Trezoreriei Statului la care este arondată entitatea publică. Conturile contabile sunt înscrise în modelele rapoartelor afișate pe site-ul Ministerului Finanțelor privind situațiile financiare, ale notelor la situațiile financiare, precum și ale altor rapoarte, în scop de verificare a acestora de către entitățile publice.(2) Instituțiile publice ai căror conducători au calitatea de ordonatori terțiari de credite, ordonatori secundari de credite și ordonatori principali de credite au obligația să se asigure că valorile regăsite în rapoartele Contul de execuție venituri și Contul de execuție cheltuieli generate din sistemul național de raportare - Forexebug corespund cu cele raportate în formularele întocmite pe suport hârtie pentru fiecare perioadă de raportare (trimestru și an).  +  Capitolul II Periodicitatea generării rapoartelor  +  Articolul 3(1) Generarea rapoartelor din sistemul național de raportare - Forexebug se realizează lunar, trimestrial și anual.(2) Periodicitatea generării rapoartelor privind situațiile financiare, a notelor la situațiile financiare, a altor rapoarte, precum și a rapoartelor pe baza informațiilor din Sistemul de control al angajamentelor este prezentată în tabelele de mai jos:Tabelul 1: Generarea rapoartelor privind situațiile financiare
    Nr. crt.Denumire raportTrimestrialAnual
    1.Bilanțxx
    2.Contul de rezultat patrimonialxx
    3.Situația fluxurilor de numerar la trezorerie și instituții de creditxx
    4.Situația modificărilor în structura activelor nete sau capitalurilor propriix
    5.Contul de execuție veniturixx
    6.Contul de execuție cheltuielixx
    Tabelul 2: Generarea rapoartelor privind notele la situațiile financiare
    Nr. crt.Denumire raportTrimestrialAnual
    1.Provizioanexx
    2.Creanțexx
    3.Datoriixx
    4.Venituri din impozite și taxexx
    5.Venituri din vânzare de bunuri și serviciixx
    6.Transferurixx
    7.Acțiuni și alte participații deținute de entitățile publice, în numele statului român, la societăți comerciale, societăți/companii naționale, precum și în capitalul unor organisme internaționale și companii străinex
    8.Acțiuni/Alte participații deținute direct/indirect de unitățile administrativ-teritoriale la operatorii economicix
    9.Active fixe corporalex
    10.Active fixe necorporalex
    11.Situația stocurilorx
    12.Venituri și cheltuieli - transfer active fixe și stocuri între instituții publicexx
    Tabelul 3: Generarea altor rapoarte la situațiile financiare
    Nr. crt.Denumire raportLunarTrimestrialAnual
    1.Balanța de verificarexxx
    2.Raport de închidere venituri și cheltuielixx
    3.Cont de execuție nontrezorxx
    4.Plăți restante și situația numărului de posturixx
    5.Situația sumelor evidențiate în conturi în afara bilanțului rezultate din operațiuni ce decurg din administrarea veniturilor bugetului general consolidatxx
    6.Situația sumelor primite și a plăților efectuate din fonduri externe nerambursabile postaderarexx
    7.Situația plăților efectuate din fonduri externe nerambursabile postaderare (titlul 56, titlul 58 și titlul 60)xx
    8.Situația plăților efectuate la titlul 61 «Proiecte cu finanțare din sumele aferente componentei de împrumuturi a PNRR» și la titlul 65 «Cheltuieli aferente programelor cu finanțare rambursabilă»xx
    9.Situația activelor și datoriilor financiarexx
    10.Raport Situații financiare OPISxx
    11.Indicatorii din bilanțxx
    12.Raport Fond de datexxx
    Tabelul 4: Generarea rapoartelor pe baza informațiilor din Sistemul de control al angajamentelor
    Nr. crt.Denumire raportLunar
    1.Execuție angajamente bugetare detaliatx
    2.Execuție angajamente bugetare - raport agregat la nivel de ordonator secundar de creditex
    3.Execuție angajamente bugetare - raport agregat la nivel de ordonator principal de creditex
     +  Capitolul III Termenele privind generarea rapoartelor  +  Articolul 4(1) Raportul «Balanța de verificare» este generat lunar, ori de câte ori (de fiecare dată în care) instituția publică a transmis un formular «Balanța de verificare» (F1102), iar acesta a fost validat (recipisa Forexebug cu mesajul: Formular valid - Balanță validă) de către sistemul național de raportare - Forexebug.(2) Raportul «Fond de date» este generat lunar pentru ordonatorii secundari de credite și ordonatorii principali de credite, cu 3 zile înainte de termenul de depunere și validare a formularelor, precum și după acest termen [termen prevăzut la art. 4 alin. (1) din anexa nr. 5 la ordin], până la validarea tuturor formularelor de către instituțiile publice.  +  Articolul 5(1) Pachetul de situații financiare este generat anual cu status «Final» din sistemul național de raportare - Forexebug, pentru instituțiile publice ai căror conducători au calitatea de ordonatori terțiari de credite, ordonatori secundari de credite și ordonatori principali de credite, în termen de 50 de zile de la încheierea exercițiului financiar.(2) În termen de 40 de zile de la încheierea exercițiului financiar, sistemul național de raportare - Forexebug va genera un pachet de situații financiare cu status «Inițial».(3) Între termenele de generare a pachetelor de situații financiare cu status «Inițial» și «Final» pot fi generate pachete de situații financiare intermediare pentru asigurarea corectitudinii datelor de către instituțiile publice în vederea efectuării verificărilor și eventualelor corecții.(4) Pachetul de situații financiare este generat trimestrial cu status «Final» din sistemul național de raportare - Forexebug, pentru instituțiile publice ai căror conducători au calitatea de ordonatori terțiari de credite, ordonatori secundari de credite și ordonatori principali de credite, în termen de 40 de zile de la încheierea trimestrului de referință.(5) În termen de 30 de zile de la încheierea trimestrului de referință, sistemul național de raportare - Forexebug va genera un pachet de situații financiare cu status «Inițial».(6) Între termenele de generare a pachetelor de situații financiare cu status «Inițial» și «Final» pot fi generate pachete de situații financiare intermediare pentru asigurarea corectitudinii datelor de către instituțiile publice în vederea efectuării verificărilor și eventualelor corecții.(7) După generarea fiecărui pachet de situații financiare, pe site-ul Ministerului Finanțelor - Sistemul național de raportare - Forexebug va fi postat un mesaj de informare.(8) În situația constatării unor erori de date de către ordonatorii de credite sau de către ordonatorii de credite ierarhic superiori, instituțiile publice pot transmite formulare rectificative aferente perioadei de raportare, după generarea pachetului de situații financiare cu status «Inițial», eventual după generarea pachetelor intermediare de situații financiare, după caz.(9) În termen de 10 zile după expirarea termenului de 50 de zile de la încheierea exercițiului financiar, respectiv după expirarea termenului de 40 de zile de la încheierea trimestrului de referință, pentru efectuarea eventualelor corecții la situațiile financiare, în situații temeinic justificate (de exemplu: constatarea altor erori de date de către ordonatorii de credite ierarhic superiori), instituțiile publice mai pot transmite formulare rectificative aferente perioadei de raportare, cu condiția să nu depună (să nu transmită) formularul «Balanța de verificare (F1102)» pentru luna următoare de raportare, să informeze ordonatorul de credite ierarhic superior și Ministerul Finanțelor - unitatea teritorială a Trezoreriei Statului unde entitatea publică are deschise conturile de cheltuieli. Transmiterea formularelor rectificative pentru eventuale corecții se va face în baza unei solicitări (adrese) transmise prin e-mail către Ministerul Finanțelor - unitatea teritorială a Trezoreriei Statului unde entitatea publică are deschise conturile de cheltuieli, urmând să fie generat din nou pachetul de situații financiare pentru aceste instituții publice.(10) Termenele de generare a rapoartelor din sistemul național de raportare - Forexebug pot fi decalate în situația apariției unor erori tehnice.
    17. În anexa nr. 8, titlul literei B se modifică și va avea următorul cuprins:B. Arondarea la alte unități ale Trezoreriei Statului a instituțiilor publice.18. În anexa nr. 8, articolul 4 se modifică și va avea următorul cuprins:  +  Articolul 4Instituția publică solicită unității Trezoreriei Statului la care are deschise conturile de venituri și cheltuieli bugetare și conturile de disponibilități transferarea execuției de casă pe anul curent la altă unitate a Trezoreriei Statului și transmite în acest sens «Situația veniturilor bugetare și a plăților de casă la data de .....» întocmită distinct pe fiecare sector bugetar, în cadrul fiecărui sector bugetar pe coduri de programe și în cadrul acestora pe surse de finanțare, potrivit modelului prevăzut în anexa la prezenta procedură.
     +  Articolul IIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    p. Ministrul finanțelor,
    Florin-Alexandru Zaharia,
    secretar de stat
    București, 31 iulie 2025.Nr. 1.225.-----