METODOLOGIE din 13 februarie 2025de organizare și desfășurare a concursului "Școala Europeană"
EMITENT
  • MINISTERUL EDUCAȚIEI ȘI CERCETĂRII
  • Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 174 din 27 februarie 2025



    Notă
    Aprobată prin ORDINUL nr. 3.261 din 13 februarie 2025, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 174 din 27 februarie 2025.
     +  Capitolul I Cadrul general  +  Articolul 1Prezenta metodologie reglementează organizarea și desfășurarea concursului „Școala Europeană“.  +  Articolul 2Ministerul Educației și Cercetării susține implicarea unităților de învățământ preuniversitar în programe ale Uniunii Europene/finanțate de Uniunea Europeană în domeniul educației, ca instrument de dezvoltare instituțională și de creștere a calității educației.  +  Articolul 3Participarea unităților de învățământ în proiectele finanțate prin programele Uniunii Europene în domeniul educației, numărul de mobilități realizate, rezultatele în urma implementării acestor proiecte și, implicit, deținerea certificatului „Școala Europeană“ se includ printre criteriile de evaluare generală a performanțelor unităților de învățământ de către Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Preuniversitar (ARACIP) și printre criteriile de evaluare externă periodică a calității.  +  Articolul 4(1) Pentru recunoașterea rezultatelor deosebite obținute de unitățile de învățământ în implementarea proiectelor finanțate prin programele Uniunii Europene în domeniul educației și formării profesionale, Ministerul Educației și Cercetării organizează anual concursul „Școala Europeană“.(2) Unitățile de învățământ câștigătoare ale concursului „Școala Europeană“ primesc certificatul „Școala Europeană“ și sunt recompensate cu premii. (3) Certificatul „Școala Europeană“ este un document care certifică performanța unității de învățământ în implementarea proiectelor din cadrul programelor europene din domeniul educației și formării profesionale, contribuția la dezvoltarea spațiului european al educației, calitatea educației furnizate de unitatea de învățământ care deține acest certificat, precum și calitatea managementului școlar, reflectat în documentele manageriale, din perspectiva implementării proiectelor finanțate prin programele Uniunii Europene în domeniul educației și formării profesionale.(4) Valabilitatea unui certificat „Școala Europeană“ este de trei ani de la data acordării acestuia. În anul în care expiră valabilitatea acestui certificat, pentru a-și putea menține titlul „Școala Europeană“ conferit de certificat, unitățile de învățământ trebuie să candideze și să obțină un nou certificat.  +  Capitolul II Scopul și obiectivele competiției  +  Articolul 5Concursul „Școala Europeană“ are drept scop încurajarea participării unităților de învățământ preuniversitar la programele europene din domeniul educației și formării profesionale.  +  Articolul 6Obiectivele concursului „Școala Europeană“ sunt:a) recunoașterea rolului unităților de învățământ preuniversitar la promovarea unei imagini pozitive a României și a valorilor școlii românești în spațiul european; b) susținerea dezvoltării conceptului de învățare pe tot parcursul vieții în învățământul preuniversitar;c) promovarea performanțelor, a inovațiilor, a valorilor Uniunii Europene și a dimensiunii europene în sistemul și practicile educaționale; d) stimularea cooperării dintre unitățile de învățământ preuniversitar din România și instituții similare din țările Uniunii Europene în vederea asigurării calității în educație și a întăririi coeziunii la nivel european; e) promovarea unui management instituțional centrat pe dezvoltarea dimensiunii europene a educației, pe creșterea mobilității profesionale și a schimbului intercultural, precum și pe integrarea valorilor Uniunii Europene în cultura organizațională; f) promovarea rezultatelor, a experienței și a exemplelor de bune practici dobândite în cadrul activităților de cooperare europeană; g) încurajarea utilizării în activitatea didactică a produselor realizate în cadrul proiectelor europene, a rezultatelor învățării dobândite de profesori în cadrul mobilităților și promovarea învățării bazate pe proiecte, atât pentru elevi, cât și pentru profesori; h) promovarea imaginii unităților de învățământ preuniversitar cu performanțe în activitatea de cooperare europeană și/sau în derularea de proiecte finanțate prin programe europene.  +  Capitolul III Descrierea competiției  +  Articolul 7Concursul „Școala Europeană“ constă în evaluarea calității și coerenței managementului unității de învățământ, reflectate în documentele manageriale, precum și a impactului pe care activitățile derulate în cadrul proiectelor europene l-au avut asupra dezvoltării profesionale a elevilor și a profesorilor, asupra culturii organizaționale și a etosului școlii.  +  Articolul 8Unitățile de învățământ preuniversitar eligibile pentru a participa la concursul „Școala Europeană“ sunt acelea care, în ultimii trei ani, până la data depunerii candidaturii:a) au derulat activități/proiecte/programe din cadrul programelor de educație și formare profesională gestionate în Uniunea Europeană de Comisia Europeană, Parlamentul European, alte instituții europene: Erasmus+, eTwinning, Școliambasador ale Parlamentului European, Euroscola, Lider European, EuroQuiz etc.;b) au derulat activități/proiecte/programe în parteneriat cu ambasade, instituții de învățământ superior și școli din Uniunea Europeană, companii europene, asociații profesionale europene, ONG-uri cu scop educațional/de formare profesională care activează la nivel european etc.;c) au derulat activități/proiecte/programe din alte tipuri de finanțări decât cele de la lit. a) și b).  +  Articolul 9(1) Concursul „Școala Europeană“ este organizat anual de către Ministerul Educației și Cercetării.(2) Unitățile de învățământ câștigătoare ale concursului „Școala Europeană“ primesc certificatul „Școala Europeană“ și un premiu pentru dotări de natura obiectelor de inventar a cărui valoare se aprobă anual prin ordin al ministrului, odată cu publicarea listei unităților de învățământ câștigătoare. (3) Numărul de școli premiate este, de regulă, egal cu 80% din numărul total de școli aflate în competiție, cu condiția ca punctajul obținut de acestea la evaluare să fie minimum 70% din punctajul maxim.(4) Unitățile de învățământ preuniversitar care candidează pentru a obține un nou certificat „Școala Europeană“, dar nu obțin la evaluare un rezultat care să le plaseze în lista școlilor premiate pierd titlul „Școala Europeană“. (5) Unitățile de învățământ preuniversitar care au obținut certificatul „Școala Europeană“ și care, după perioada de trei ani, nu candidează pentru obținerea unui nou certificat pierd titlul „Școala Europeană“ conferit de certificat.  +  Capitolul IV Înscrierea în competiție  +  Articolul 10(1) Înscrierea unităților de învățământ preuniversitar la concursul „Școala Europeană“ se face prin încărcarea documentelor din dosarul de candidatură, în format electronic pdf, într-un spațiu de stocare dedicat concursului „Școala Europeană“ și anunțat de Ministerul Educației și Cercetării la lansarea fiecărei ediții a concursului. Dosarul de candidatură al unei unități de învățământ care se va înscrie în concurs va fi denumit „Județ_denumire unitate de învățământ_dosar de candidatură SE_anul“.(2) Unitățile de învățământ își asumă responsabilitatea pentru vizualizarea facilă a acestor documente.  +  Articolul 11Dosarele de candidatură pentru obținerea certificatului „Școala Europeană“ trebuie să conțină: a) formularul-tip de candidatură prevăzut în anexa nr. 1 la prezenta metodologie, semnat de director și denumit „Județ_denumire unitate de învățământ_Formular de candidatură SE_anul“; b) portofoliu ilustrativ, relevant pentru activitățile din ultimii trei ani descrise în formularul-tip de candidatură. Documentele din portofoliu sunt semnate de director. Portofoliul ilustrativ va fi denumit „Județ_unitate de învățământ_Portofoliu ilustrativ SE_anul“ și nu va depăși 50 MB;c) documentele manageriale: proiectul de dezvoltare instituțională, denumit P.D.I./planul de acțiune al școlii, denumit P.A.S., pentru toată perioada evaluată, aprobat de consiliul de administrație al unității de învățământ, vizat ca fiind conform cu originalul de către director și denumit „Județ_unitate de învățământ_PDI/PAS_anul“, și planurile manageriale pentru ultimii trei ani școlari, respectiv anul școlar în curs și doi ani școlari precedenți, vizate ca fiind conforme cu originalul de către director și denumite astfel: „Județ_unitate de învățământ_Plan managerial_anul1“, „Județ_unitate de învățământ_Plan managerial_anul 2“, „Județ_unitate de învățământ_Plan managerial_anul 3“;d) avizul de conformitate al inspectoratului școlar, prevăzut în anexa nr. 3 la prezenta metodologie, denumit „Județ_unitate de învățământ_aviz ISJ_anul“.  +  Articolul 12(1) Termenul-limită până la care unitățile de învățământ preuniversitar pot încărca documentele din dosarul de candidatură în spațiul de stocare dedicat concursului „Școala Europeană“ este anunțat în fiecare an de către Ministerul Educației și Cercetării, odată cu lansarea ediției din acel an a concursului.(2) Documentele încărcate după data-limită nu vor fi luate în considerare.  +  Capitolul V Evaluarea candidaturilor  +  Articolul 13Evaluarea dosarelor de candidatură ale unităților de învățământ preuniversitar înscrise în concursul „Școala Europeană“ se face de către Comisia națională de evaluare pe baza criteriilor prezentate în anexa nr. 2 la prezenta metodologie.  +  Articolul 14Comisia națională de evaluare, aprobată de ministrul educației și cercetării, se constituite anual și este alcătuită din inspectori școlari pentru proiecte educaționale din inspectoratele școlare, profesori cu experiență în domeniul implementării proiectelor, precum și din profesori coordonatori pentru proiecte educaționale europene din unități de învățământ care nu sunt înscrise în competiție în acel an.  +  Articolul 15Comisia națională de evaluare are următoarea componență:a) președinte - un reprezentant al Agenției Naționale pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale (ANPCDEFP);b) președinte executiv - un reprezentant al Ministerului Educației și Cercetării;c) secretari - informaticieni, inspectori școlari sau profesori din învățământul preuniversitar având competențe de operare pe calculator și experiență în domeniul implementării proiectelor; d) membri: inspectori școlari pentru proiecte educaționale, profesori cu experiență în domeniul implementării proiectelor și coordonatori de proiecte europene din unități de învățământ, minimum 4 pentru fiecare criteriu de evaluare.  +  Articolul 16Pentru a elimina factorii subiectivi în evaluare, dosarele de candidatură ale unităților de învățământ înscrise în competiție sunt grupate în nouă loturi, de la A la I, în funcție de tip, nivel de învățământ, filieră, profil. Totodată, acestor candidaturi grupate în loturi li se atribuie coduri de concurs.  +  Articolul 17Evaluarea candidaturilor pentru obținerea certificatului „Școala Europeană“ cuprinde două etape: etapa administrativă și etapa de evaluare.  +  Articolul 18În etapa administrativă vor fi respinse acele candidaturi care se găsesc în cel puțin una din următoarele situații:a) dosarul de candidatură nu conține toate documentele prevăzute la art. 11;b) documentele din dosarul de candidatură nu sunt complete și nu sunt vizate ca fiind conforme cu originalul de conducerea unității de învățământ.  +  Articolul 19În etapa de evaluare, membrii Comisiei naționale de evaluare sunt grupați, prin tragere la sorți, în nouă echipe de evaluatori, câte una pentru fiecare din cele nouă criterii de evaluare prezentate în anexa nr. 2.  +  Articolul 20Fiecare echipă de evaluatori va evalua toate cele nouă loturi de la A la I și va completa, pentru fiecare candidatură, o fișă de evaluare corespunzătoare criteriului pe care îl evaluează.  +  Articolul 21Fișele de evaluare de la un criteriu conțin punctajele acordate pe subcriterii, punctajul general rezultat prin însumarea punctajelor pe subcriterii, precum și o scurtă justificare a punctajului acordat de evaluatori la acel criteriu, observații ale evaluatorilor și informații calitative cu privire la respectiva candidatură.  +  Articolul 22Toți evaluatorii din echipă contribuie la formularea justificării punctajului acordat și semnează fișa de evaluare corespunzătoare criteriului evaluat.  +  Articolul 23Secretarii Comisiei naționale de evaluare vor asigura, pe baza unui grafic, rotația celor nouă loturi de la A la I la toate cele nouă echipe de evaluatori. La finalul evaluării, pentru fiecare candidatură vor exista câte nouă fișe de evaluare, corespunzătoare celor nouă criterii.  +  Articolul 24Punctajul final obținut de unitățile de învățământ aflate în competiție reprezintă suma celor nouă punctaje acordate de cele nouă echipe de evaluatori la cele nouă criterii de evaluare prezentate în anexa nr. 2.  +  Articolul 25Pe baza rezultatelor obținute la evaluarea candidaturilor școlilor înscrise în concursul „Școala Europeană“, Ministerul Educației și Cercetării stabilește numărul de școli premiate și organizează festivitatea de decernare a titlului „Școala Europeană“.  +  Capitolul VI Dispoziții finale  +  Articolul 26Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezenta metodologie. Acestea sunt elaborate anual și transmise unităților de învățământ, prin inspectoratele școlare județene/al municipiului București, odată cu lansarea ediției din acel an a competiției.  +  Articolul 27La concursul „Școala Europeană“ nu se admit contestații. Unităților de învățământ aflate în concurs li se poate pune la dispoziție, la cerere, setul de nouă fișe de evaluare corespunzătoare celor nouă criterii, numai după ce se asigură anonimizarea numelor și a semnăturilor de pe fișe ale membrilor celor nouă echipe de evaluatori.  +  Articolul 28Rezultatele finale, lista unităților de învățământ preuniversitar declarate câștigătoare ale concursului „Școala Europeană“, precum și informațiile legate de festivitatea de premiere vor fi anunțate public pe site-ul Ministerului Educației și Cercetării, în termen de 15 zile de la data finalizării activității de evaluare.  +  Anexa nr. 1la metodologie
    CONCURSUL „ȘCOALA EUROPEANĂ“
    ediția ...............
    FORMULAR-TIP DE CANDIDATURĂ
    Formularul va fi însoțit* de:a) un portofoliu ilustrativ; b) o copie a proiectului de dezvoltare instituțională, denumit P.D.I./planului de acțiune al școlii, denumit P.A.S.;c) copii ale planurilor manageriale din ultimii trei ani școlari, respectiv anul școlar în curs și doi ani școlari precedenți;d) avizul inspectoratului școlar.* Documentele de candidatură vor fi încărcate într-un spațiu de stocare dedicat concursului „Școala Europeană“ și anunțat de Ministerul Educației și Cercetării la lansarea fiecărei ediții a concursului. Înainte de a fi încărcate, asigurați-vă că documentele au fost vizate ca fiind conforme cu originalul de către conducerea unității de învățământ/semnate electronic. Verificați dacă aceste documente sunt complete și pot fi vizualizate după încărcarea lor în spațiul de stocare dedicat concursului.Data-limită: ...................1. Date despre instituția de învățământ
    Denumirea instituției școlare
    Adresa
    Nr. de telefon/fax
    E-mail
    Website
    Numele directorului
    Date de contact (telefon și e-mail)
    2. Descrieți, pe scurt, cele mai importante caracteristici ale școlii dumneavoastră, relevante pentru dimensiunea europeană în educație. Calitatea educației furnizată de școală este una dintre acestea? Dacă da, cum se reflectă aceasta în rezultatele elevilor?
    3. Indicați minimum trei dintre cele mai importante valori europene dezvoltate în școala dumneavoastră și cele mai relevante acțiuni prin care ați contribuit la promovarea și dezvoltarea acestor valori, precum și la integrarea acestora în activitățile de zi cu zi.
    4. Argumentați faptul că derularea activităților/proiectelor/programelor europene:a) a contribuit la îndeplinirea misiunii școlii; b) a condus la dezvoltarea dimensiunii europene a educației în instituția dumneavoastră; șic) a contribuit la dezvoltarea spiritului civic al elevilor.
    5. Faceți o scurtă prezentare a principalelor activități/proiecte/programe europene în care a fost implicată școala dumneavoastră/personalul didactic al școlii în ultimii doi ani școlari dinaintea anului școlar în curs.
    1.**Titlul activității/proiectului
    2.Sursa/Programul de finanțare (dacă este cazul)
    3.Tipul activității/proiectului
    4.Perioada în care s-a derulat
    5.Grup-țintă (și la nivelul parteneriatului, dacă este cazul)
    6.Coordonator
    7.Obiective
    8.Ariile curriculare implicate
    9.Produsele finale, rezultatele obținute și gradul lor de utilizare concretă la nivelul instituției și în afara acesteia și la nivelul parteneriatului, dacă este cazul
    10.Metodele folosite pentru evaluare și comunicare publică/diseminare a rezultatelor/activităților
    11.Impactul (asupra instituției, personalului școlii, elevilor, părinților, comunității locale/societății civile etc.)
    12.Caracterul inovator al activităților/proiectelor/Implementarea de soluții educaționale inovative
    13.Utilizarea noilor tehnologii în implementarea proiectelor/activităților (AI, platforme educaționale digitale/RED etc.)
    14.Sustenabilitatea activităților desfășurate și a rezultatelor obținute la nivel instituțional (și la nivelul parteneriatului, în cazul unui parteneriat)
    ** Adăugați atâtea tabele câte vă sunt necesare.
    6. Prioritățile școlii (existente și în documentele manageriale ale școlii) privind activitatea de cooperare europeană și implicarea în derularea activităților/proiectelor/programelor europene - perioada: întreg anul școlar în curs
    7. Planul de acțiune al școlii - activitățile de cooperare europeană/activitățile din cadrul proiectelor/programelor europene - perioada: întreg anul școlar în curs
    PrioritateaActivitatea/ProiectulPerioada de desfășurareGrup-țintă/Beneficiari (și la nivelul parteneriatului, dacă este cazul)ObiectiveDiscipline de studiu vizateProdusele finale și rezultatele așteptate ale mobilităților de învățare. Caracterul inovatorMetodele de evaluare și de diseminare prevăzute.Asigurarea sustenabilitățiiImpactul așteptat (asupra instituției, personalului școlii, elevilor, părinților, comunității locale etc.)
    Activitățile/Proiectele/Programele care se iau în considerare pentru concursul „Școala Europeană“ sunt cele:a) derulate de școli prin programele de educație și formare profesională gestionate în Uniunea Europeană de Comisia Europeană, Parlamentul European, alte instituții europene: Erasmus+, eTwinning, Școli-ambasador ale Parlamentului European, Euroscola, Lider European, EuroQuiz etc.;b) derulate de școli în parteneriat cu ambasade, universități și școli din Uniunea Europeană, companii europene, asociații profesionale europene, ONG-uri cu scop educațional/de formare profesională care activează la nivel european etc.;c) derulate din alte surse de finanțare decât cele de la lit. a) și b), în care școala este aplicant sau partener, cum ar fi PNRR, granturile Spațiului Economic European (SEE) și norvegiene, ROSE, proiectele de cooperare transfrontalieră. Reprezentantul legal al instituției:Numele, prenumele ..................................................................Semnătura .........................................................................Ștampila unității de învățământ/Semnătura electronicăData ....................................
     +  Anexa nr. 2la metodologie
    CRITERII DE EVALUARE
    1. Coerența activităților derulate în cadrul proiectelor/programelor europene cu politica generală a instituției școlare - 25 de puncte
    • În ce măsură este corelată tematica acestor activități cu obiectivele și cu misiunea școlii?• În ce măsură activitățile derulate în cadrul proiectelor/programelor europene se regăsesc în planurile manageriale anuale?• În ce măsură obiectivele și prioritățile prezentate în formularul de candidatură (la pct. 5, 6 și 7) sunt corelate cu obiectivele din proiectul de dezvoltare instituțională/PAS?
    2. Integrarea activităților derulate în cadrul proiectelor/programelor europene în programul curent al școlii/activitățile de zi cu zi - 20 de puncte
    • În ce măsură sunt utilizate în procesul de predare-învățare-evaluare produsele rezultate din activitățile/proiectele/ programele europene?• În ce măsură activitățile derulate în cadrul proiectelor/programelor europene sunt integrate în programul școlii?• În ce măsură rezultatele învățării dobândite de profesori în cadrul mobilităților sunt integrate în practica lor didactică curentă?• Câte dintre ariile curriculare sunt reprezentate în activitățile derulate în cadrul proiectelor/programelor europene?• Activitățile de cooperare europeană vizează diversificarea domeniilor care privesc activitatea educativă școlară și extrașcolară?
    3. Performanțele școlare reflectate în rezultatele elevilor - 25 de puncte
    • În ce măsură activitățile derulate în cadrul proiectelor/programelor europene au contribuit la creșterea calității educației furnizate de școală și cum se reflectă aceasta în rezultatele obținute la examenele naționale? Explicați și comparați cu rezultatele obținute la nivel național.• În ce măsură activitățile derulate în cadrul proiectelor/programelor europene au contribuit la creșterea calității educației furnizate de școală și cum se reflectă aceasta în rezultatele obținute de elevi la olimpiade și concursuri? Exemplificați.• În ce măsură activitățile derulate în cadrul proiectelor/programelor europene au contribuit la creșterea performanței școlare curente a elevilor (în general sau pe anumite arii curriculare vizate de proiectele derulate); demonstrați, cu statistici relevante, rezultatele școlare înainte și după implicarea în proiecte.
    4. Asigurarea egalității de șanse și facilitarea accesului la educație - 25 de puncte
    • În ce măsură egalitatea de șanse și dreptul la educație al elevilor cu cerințe educaționale speciale se regăsesc printre valorile promovate de unitatea de învățământ?• Activitățile derulate în cadrul proiectelor/programelor europene au vizat asigurarea egalității de șanse, prevenirea abandonului școlar și reducerea riscului de părăsire timpurie a școlii, atât în constituirea grupurilor-țintă, cât și în implicarea acestora în derularea proiectelor? Demonstrați cu statistici relevante (de exemplu, evoluția participării școlare a elevilor, numărul de absențe, rata abandon etc.).
    5. Continuitate și constanță în derularea de activități/proiecte/programe europene - 15 puncte
    • În ce măsură a fost asigurată sustenabilitatea activităților/proiectelor/programelor europene derulate?• În ce măsură activitățile/proiectele/programele europene derulate au generat dezvoltarea altor tipuri de activități de cooperare?• În ce măsură a crescut interesul cadrelor didactice și elevilor pentru implicarea în activități/proiecte europene? Explicați și demonstrați cu statistici relevante (număr de elevi/profesori participanți, număr de proiecte implementate în creștere în perioada evaluată față de perioadele anterioare).
    6. Strategie și modalități de implementare și evaluare - 15 puncte
    • În ce măsură instituția are o strategie (obiective, planificare, evaluare) de implementare a proiectelor/programelor europene?• În ce măsură instituția are o strategie (obiective, planificare, implementare) de evaluare a activităților/proiectelor/ programelor europene?
    7. Strategie și modalități de valorizare (diseminare și exploatare a rezultatelor/produselor) - 15 puncte
    • În ce măsură instituția are o strategie de valorizare a activităților/proiectelor/programelor europene?• Activitățile de valorizare sunt variate și se regăsesc, detaliate, în documentele de organizare și implementare a proiectelor/programelor derulate de unitatea de învățământ?• Produsele finale sunt utilizabile la nivelul comunității educaționale lărgite?
    8. Dezvoltarea dimensiunii europene a educației și integrarea valorilor europene în cultura organizațională/activitățile de zi cu zi ale unității de învățământ prin activitățile de cooperare europeană - 30 de puncte
    • În ce măsură este reflectată dimensiunea europeană a educației în cultura organizațională/activitățile de zi cu zi ale unității de învățământ?• Cât de semnificativ este impactul activităților derulate în cadrul proiectelor/programelor europene asupra elevilor, profesorilor, părinților, comunității locale, regionale, naționale, europene? Exemplificați. • În ce măsură diversitatea proiectelor/programelor sprijină integrarea valorilor europene în cultura organizațională și în activitățile de zi cu zi ale unității de învățământ?
    9. Calitatea documentelor de candidatură - 30 de puncte
    • Calitatea portofoliului ilustrativ (relevanța conținutului portofoliului pentru activitățile/proiectele/programele europene derulate)• Calitatea și coerența documentelor manageriale (proiect de dezvoltare instituțională/plan de acțiune al școlii, planuri manageriale anuale, strategii de implementare/evaluare/valorizare/comunicare publică și diseminare a rezultatelor proiectelor/programelor europene).
     +  Anexa nr. 3la metodologieInspectoratul Școlar al Județului ................................................Nr. .........../..............
    AVIZ
    de participare la concursul „Școala Europeană“ Ediția ......(anul)......
    Denumirea unității de învățământ: .................................................Adresa: ............................................................................Numele directorului: ...............................................................Datele de contact ale directorului (telefon, e-mail) ............................Conținutul dosarului:1. Formularul de aplicație
    Da [ ]Nu [ ]Nr. de pagini [ ]
    2. Copie a proiectului de dezvoltare instituțională (PDI sau PAS) (care trebuie să acopere toată perioada evaluată, respectiv ultimii trei ani școlari, dintre care unul este anul școlar în curs)
    Da [ ]Nu [ ]Nr. de pagini [ ]
    3. Copii ale celor trei planuri manageriale anuale (pentru ultimii trei ani școlari, dintre care unul este anul școlar în curs)
    Anul școlar ……. [ ]Anul școlar ……. [ ]Anul școlar ……. [ ]
    4. Portofoliu ilustrativ
    Da [ ]Nu [ ]
    Data.................................
    Inspector școlar general,
    ...............................................
    Inspector școlar
    pentru proiecte educaționale,
    .......................................................................
    ------