ORDIN nr. 2.938/C din 20 decembrie 2024privind măsurile și procedurile pentru punerea în aplicare a Clasificării activităților din economia națională - CAEN Rev. 3, în ceea privește persoanele fizice și juridice supuse înregistrării în registrul comerțului, și pentru modificarea anexelor nr. 2a și 2b la Ordinul ministrului justiției nr. 5.307/C/2022 pentru aprobarea formatului formularului-tip de act constitutiv, a formatului cererii de înregistrare, a formatului, a elementelor de siguranță și a structurii certificatului de înregistrare, în formă letrică și electronică, a modelului declarației-tip pe propria răspundere cu privire la îndeplinirea condițiilor de funcționare/desfășurare a activității, a modelului certificatului constatator privind înregistrarea declarației pe propria răspundere cu privire la îndeplinirea condițiilor de funcționare/desfășurare a activității și a structurii identificatorului unic la nivel european - EUID
EMITENT
  • MINISTERUL JUSTIȚIEI
  • Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 1323 din 30 decembrie 2024



    În temeiul prevederilor art. 78 alin. (1) și ale art. 103 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 265/2022 privind registrul comerțului și pentru modificarea și completarea altor acte normative cu incidență asupra înregistrării în registrul comerțului, cu modificările și completările ulterioare, al dispozițiilor art. 251^28 alin. (1), art. 251^33 alin. (3), art. 251^35, art. 251^47 alin. (1), art. 251^52 alin. (2), art. 251^54, art. 251^67 alin. (1), art. 251^73 alin. (2) și art. 251^75 din Legea societăților nr. 31/1990, cu modificările și completările ulterioare, ale art. 13 din Hotărârea Guvernului nr. 592/2024 privind organizarea și funcționarea Ministerului Justiției, cu modificările ulterioare, și ale art. 5^1 din Hotărârea Guvernului nr. 656/1997 privind aprobarea Clasificării activităților din economia națională - CAEN, cu completările ulterioare,având în vedere dispozițiile Ordinului președintelui Institutului Național de Statistică nr. 377/2024 privind actualizarea Clasificării activităților din economia națională - CAEN,ministrul justiției emite prezentul ordin.  +  Articolul 1Actualizarea obiectului de activitate conform Clasificării activităților din economia națională - CAEN Rev. 3, denumită în continuare CAEN Rev. 3, pentru profesioniștii supuși înregistrării în registrul comerțului potrivit art. 4 alin. (1) din Legea nr. 265/2022 privind registrul comerțului și pentru modificarea și completarea altor acte normative cu incidență asupra înregistrării în registrul comerțului, cu modificările și completările ulterioare, se realizează de Oficiul Național al Registrului Comerțului, prin oficiile registrului comerțului, la cerere.  +  Articolul 2Pentru actualizarea obiectului de activitate profesioniștii depun la oficiul registrului comerțului o cerere de înregistrare în care se precizează obiectul principal de activitate conform CAEN Rev. 3.  +  Articolul 3(1) După înregistrarea actualizării obiectului de activitate, oficiul registrului comerțului emite, cu titlu gratuit, un nou certificat de înregistrare, în condițiile art. 110 din Legea nr. 265/2022, cu modificările și completările ulterioare, precum și informații punctuale la zi din registrul comerțului privind profesionistul care a făcut obiectul înregistrării în registrul comerțului, conținând obiectul de activitate actualizat. (2) Pentru activitățile autorizate anterior intrării în vigoare a prezentului ordin, în baza declarațiilor-tip pe propria răspundere privind autorizarea funcționării sau desfășurării activității, dovada actualizării obiectului de activitate conform CAEN Rev. 3 se face cu certificatul de înregistrare însoțit de documentul ce cuprinde informațiile punctuale la zi din registrul comerțului, conținând obiectul de activitate actualizat.  +  Articolul 4Certificatele de înregistrare și certificatele constatatoare emise de oficiile registrului comerțului ca urmare a înregistrării datelor din declarația-tip pe propria răspundere privind autorizarea funcționării sau desfășurării activității rămân valabile până la data actualizării obiectului de activitate, potrivit prezentului ordin.  +  Articolul 5(1) CAEN Rev. 3 se folosește pentru precizarea obiectului de activitate al profesioniștilor care solicită înmatricularea/înregistrarea în registrul comerțului după data intrării în vigoare a Ordinului președintelui Institutului Național de Statistică nr. 377/2024 privind actualizarea Clasificării activităților din economia națională - CAEN.(2) În celelalte cazuri, actualizarea obiectului de activitate potrivit CAEN Rev. 3 se realizează pe măsura formulării unei cereri de înregistrare ce privește actualizarea obiectului de activitate, potrivit prezentului ordin, sau odată cu înregistrarea unei alte mențiuni în registrul comerțului.  +  Articolul 6Anexele nr. 2a și 2b la Ordinul ministrului justiției nr. 5.307/C/2022 pentru aprobarea formatului formularului-tip de act constitutiv, a formatului cererii de înregistrare, a formatului, a elementelor de siguranță și a structurii certificatului de înregistrare, în formă letrică și electronică, a modelului declarației-tip pe propria răspundere cu privire la îndeplinirea condițiilor de funcționare/desfășurare a activității, a modelului certificatului constatator privind înregistrarea declarației pe propria răspundere cu privire la îndeplinirea condițiilor de funcționare/desfășurare a activității și a structurii identificatorului unic la nivel european - EUID, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1131 din 24 noiembrie 2022, cu modificările ulterioare, se modifică și se înlocuiesc cu anexele nr. 1 și 2*) care fac parte integrantă din prezentul ordin, menținându-și numerotarea, anexa nr. 2a, respectiv anexa nr. 2b.*) Anexele nr. 1 și 2 sunt reproduse în facsimil.  +  Articolul 7Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    p. Ministrul justiției,
    Mihai Pașca,
    secretar de stat
    București, 20 decembrie 2024.Nr. 2.938/C.  +  Anexa nr. 1(Anexa nr. 2a la Ordinul nr. 5.307/C/2022)
    I.MINISTERUL JUSTIȚIEIII. CEREREînregistrare în registrul comerțului-persoane juridice-III.…………….. (Nr. înregistrare)…………….(Data)
    OFICIUL NATIONAL AL REGISTRULUI COMERȚULUI[ ] înmatriculare[ ] înregistrare sucursală persoană juridică română [ ] înregistrare sucursală persoană juridică străină[ ] înscriere mențiuni[ ] înscriere operațiuni comunicate de autoritatea/instituția publică[ ] radiere[ ] îndreptare eroare materială[ ] actualizare obiect de activitate conform CAEN Rev.3
    OFICIUL REGISTRULUICOMERȚULUI DE PELÂNGĂ TRIBUNALUL………………………
    IV. Subsemnatul(a)(1)Nume........................ Prenume........................,CNP/NIF .......................................... , domiciliat(ă) în localitatea ............... , str............................................................ , nr............. , bloc.................. , scara........ , etaj.......... , ap....., judet/sector ........................................................... , tara .......................,cetătenia.............................. ....... , născut(ă) în localitatea............................. ,sector/judet.................................... , tara..........................., la data de......................., act identitate............... , seria ......., nr................... , emis(ă) de........................................ , la data................ valabil până la data................. , regimul matrimonial (după caz )................ ………în calitate de ........................ ........................... , prin...................................... conform ...........................................................................................................
    În temeiul Legii nr. 265/2022 privind registrul comerțului și pentru modificarea și completarea altor acte normative cu incidență asupra înregistrării în registrul comerțului, solicit:
    V. Obiectul cererii privind înregistrarea în registrul comerțului, prevăzut în(2).............................................. constă în:
    1. [ ] Înmatriculare(3)pentru firma:............................................................... , cu sediul social în:localitatea....................................................... , str.............................................. ............ , nr........... ,bloc................. , scara........ , etaj....... , ap....... , judet/sector................................ , e-mail..................... telefon........................................... , pagina de internet (dacă există)..........................................
    2. [ ] Înregistrare sucursală persoană juridică română(3)Firma sucursalei:.............................................................................................................................. Sediul sucursalei în: localitatea....................................... , str...................................... , nr........... , bloc.............. ,scara........... , etaj.......... , ap............. , judet/sectorul........................... ,e-mail................................... , telefon.............................. Reprezentantul persoanei juridice care deschide sucursala:Nume.............................................. , Prenume...................................................................... , CNP/NIF............................................. , domiciliat(ă) în localitatea............................................... , str.......................................... , nr......... , bloc........... , scara......... , etaj .......... , ap........... , judet/sector..................................................... , tara.............................. ,cetătenia ..................................... , născut(ă) în localitatea ....................................................... , sector/judet ........................................... , tara ............................... , la data de ............................. , act identitate ......... , seria ..... , nr.................... , emis(ă) de...................................... , la data................... , valabil până la data........................... ,
    Reprezentantul persoanei juridice care se ocupă nemijlocit de activitatea sucursalei:Nume ................................... , Prenume .......................................................................... ,CNP/NIF .................................. , domiciliat(ă) în localitatea ...................................................... ,str.......................................... , nr............. , bloc....................... , scara........ , etaj.......... , ap................. ,judet/sector ................................... , tara ................................. , cetătenia ......................................... ,născut(ă) în localitatea .................................................. , sector/judet ............................................... ,tara............................... , la data de....................... , act identitate................ , seria....... , nr...................... , emis(ă) de ................................... , la data ....................... , valabil până la data ............................... , cu puteri conferite ce urmează a se exercita, [ ] împreună sau [ ] separat, conform actului de înfiintare.
    Persoana juridică ce deschide sucursala este înregistrată la ORCT......................................... denumire........................................... număr de înmatriculare................... CUI....................
    3.[ ] Înregistrare sucursală persoană juridică străină(3)Firma și forma juridică a persoanei juridice din străinătate.................................. ....................... ,înmatriculată în registrul din țara.......... ....... , număr de înregistrare................................................... , EUID........................................................ ,reprezentant persoană juridică din străinătate: Nume ....................................................... ................ ,Prenume.................................................... , act identitate........... , seria....... , nr................ ........... , emis(ă) de............................................ , la data .................. , valabil până la data..................... , în calitate de.................. Firma sucursalei:................................. Sediul sucursalei în: localitatea.......................................... , str....................................................... ,nr............ , bloc................. , scara ...... , etaj ............ , ap.................. , judet/sector....................... ....,e-mail........................................................................................ , telefon........................ Reprezentanții persoanei juridice care se ocupă nemijlocit de activitatea sucursalei:Nume......................................... , Prenume .................................................. CNP/NIF ................................... , domiciliat(ă) în localitatea ................................................... str........................................ , nr............ , bloc ..................... , scara ...... , etaj ........, ap................ ,judet/sector ........................................... , țara ............................................. cetătenia............................. , născut(ă) în localitatea ................................................................... sector/judet.................................. , țara.......................... , la data de......... ......... , actidentitate............... , seria....... , nr.......................... , emis(ă) de........................................................... , la data .......................... ,valabil până la data................................... , cu puteri ce urmează a fi exercitate [ ] împreună sau [ ] separat, conform actului constitutiv.Legea națională aplicabilă persoanei juridice (în cazul sucursalelor persoanelor juridice din state care nu sunt state membre ale Uniunii Europene sau state participante la Spațiul Economic European).........................................
    4.[ ] Înscriere mențiuni pentru firma:............................ ............................. ,număr de înregistrare................... , CUI................ ..... EUID.................................................... , cusediul social în: localitatea ............................. , str......... ............. , nr............ , bloc........ , scara....... , etaj........... , ap............ , judet/sector................... , e-mail.................................... ,telefon......................... , pagina de internet (dacă există)...............
    4.1. [ ] Acte și fapte pentru care legea prevede obligația înscrierii
    [ ] Modificare denumire firmă[ ] Renunțare mandat: ()Administratori
    [ ] Schimbare formă juridică() Persoane împuternicite () Cenzori
    [ ] Schimbare sediu social în: județ ……….[ ] Modificări acte constitutive GIE/GEIE
    [ ] Sediu social () Prelungire valabilitate act de spațiu[ ] Transformare societate pe acțiuni în SE
    () Modificare act de spațiu[ ] Transfer sediu social SE într-un alt stat membru
    [ ] Sedii secundare[ ]Divizare /[ ] Fuziune: nr. profesioniști participanți .......
    () Înființare: nr. ……[ ] Certificat prealabil în operațiune transfrontalieră
    () Desființare: nr. ….() Fuziune/() divizare/ () transformare
    () Modificare/prelungire valabilitate: nr. …..[ ] Fuziune/ [ ] divizare/[ ] transformare transfrontalieră
    [ ] Durată funcționare: () Prelungire () Reducere[ ] Dizolvare
    [ ] Suspendare activitate/[ ] Reluare activitate[ ] Nume lichidator
    [ ] Modificare obiect de activitate[ ] Constatare dizolvare, art. 237^2 din Legea nr. 31/1990
    [ ] Transmitere părți sociale/acțiuni/părți de interes:nr. ….asociat/acționar/membru care intră în societate[ ] Preschimbare certificat de înregistrare
    [ ] Înființare() sechestru asigurător
    [ ] Participare la beneficii și pierderi()alte măsuri asigurătorii
    [ ] schimbare membri organe de conducere/adminstrare/control:nr. presoane ….. numite administrator, director, membru consiliu de supraveghere/membru al directoratului, împuternicite să reprezinte sucursala, cenzor etc.[ ] Măsuri: () preventive () complementare
    [ ] Condamnare penală definitivă
    [ ] Concordat preventiv:
    () deschidere () închidere () alte mențiuni …….
    [ ] Asociat/Acționar: () Excludere () Retragere[ ] Confirmare acord de restructurare preventivă
    [ ] Capital social: () Majorare ()Reducere[ ] Insolvență [ ] Reorganizare judiciară [ ] Faliment
    [ ] Modificare date de identificare ale profesionistului() deschidere () închidere () alte mențiuni…..
    [ ] Modificare regim matrimonial[ ] Extras din registrul acționarilor (4)[ ] Depunere act constitutiv actualizat
    [ ] Alte mențiuni ……………………………………….
    4.2. [ ] Depunere de acte
    [ ] Dovadă vărsământ capital social[ ] Situații financiare: () anuale () consolidate() declarație pe propria răspundere
    [ ] Prospect de emisiune acțiuni prin subscripție publică:() constituire () majorare capital S.A.[ ] Situații financiare finale de lichidare și repartizare
    [ ] Hotărâre AGA/Decizie C.A./Decizie directorat privind:[ ] Registre și acte ale persoanei juridice radiate
    () majorare capital () reducere capital[ ] Opoziție
    () durata de funcționare () dizolvare[ ] Plângere (5)
    () altele …………[ ] Radiere conform art. 120 din Legea nr. 265/2022[ ] Hotărâre judecătorească (6)
    [ ] Proiect de fuziune, nr. profesioniști participanți ……..[ ] Dare de seamă asupra gestiunii administratorilor/membrilor directoratului
    [ ] Proiect de divizare, nr. profesioniști participanți ……..[ ] Act procedural care redă dispozitivul hotărârii judecătorești (6)
    [ ] Acte confrom art. 103 din Lege 265/2022: ………………………………..
    [ ] Alte înscrisuri: …………………………………………………………………………….
    4.3. [ ] Declarație pe propria răspundere cu privire la îndeplinirea condițiilor de funcționare (7).
    5. [ ] Înscriere operațiuni comunicate de autoritatea/instituția publică ........................................ pentru firma:............................................................... număr de nregistrare...................................... , CUI............................................... EUID.................... cu sediul social în: localitatea................................. , str................. nr................. bloc..... , scara...... , etaj.......... , ap........... , judet/sector............................................ , e-mail.................. telefon..................... , pagina de internet (dacă există)......................................... ,
    6. [ ] Radierepentru firma:................................ , număr de înregistrare .......................................... , CUI........................................ EUID..................................................... , cu sediul social în: localitatea ................. ....................... , str......................................................... , nr.......... , bloc........ , scara...... , etaj......... .., ap.......... , județ/sector........................................... , e-mail......................................... ,telefon............................................ , pagina de internet (dacă există).......... [ ] persoană juridică [ ] sucursală persoană juridică română [ ] sucursală persoană juridică străinăMotiv: [ ] voința profesionistului [ ] hotărâre judecătorească [ ] încetare activitate sucursală[ ] altele ..................... [ ] Menționare depunere raport repartizare activ rămas în urma lichidării.
    7. [ ] Îndreptare eroare materialăpentru firma:......................................... , număr de înregistrare............................., CUI..................................... EUID.......................... , cu sediul social în: localitatea................................................ , str.................................... , nr.......... , bloc........ , scara...... , etaj.......... , ap ......... , judet/sector............................ , e-mail..................................................... ,telefon............................................. , pagina de internet (dacă există) ....referitoare la actul:......................... Pentru cererea/cererile nr./data..................... ([ ] înmatriculare [ ] mențiune [ ] radiere),În loc de :......................................... Se va înregistra:................................
    8. [ ] Actualizare obiect de activitate conform CAEN Rev.3 (9)în temeiul HG nr. 656/1997 privind aprobarea Clasificării activităților din economia națională - CAEN și al Ordinului INS nr. 377/2024 privind actualizarea Clasificării activităților din economia națională - CAEN,pentru firma:............................................................................................................................ , număr deînregistrare................................. , CUI..................................EUID....................................................... , cu sediul social în: localitatea......................... , str..................... , nr........... , bloc........ , scara...... , etaj.......... , ap........... , județ/sector................................... , e-mail............................... ,telefon....................... , pagina de internet (dacă există)................................................... obiect de activitate principal (clasa+denumire)...................................................................
    VI. Solicit: [ ] audiență publică [ ] copii [ ] copii certificate de pe documentele....................................... [ ] comunicarea documentelor care atestă efectuarea înregistrării în registrul comerțului într-o singură modalitate: () poștă () curier () mijloace electronice () sediul O.R.C.T..............................................
    VII. Persoana pentru comunicare:Nume .............................. Prenume.................................. adresa: localitatea ................................... , str.............................. , nr............. , bloc .............. , scara........... , etaj ............ , ap................ , județ/sector .................. , cod poștal................... , telefon................................ , e-mail..............................
    VIII. Date de facturare(8):Nume și Prenume/ firmă........................................................... ,CNP/CUI...................... , e-mail................................................ Banca....................... .... , CONT IBAN....................................... Sediul social/Adresa.......................
    IX.OPIS DE DOCUMENTE DEPUSE
    Nr.crt.Denumirea actuluiNr. și data actului / EmitentNr.file
    1.Hotărâre adunare generală / Directorat / Decizie CA (Actul pentru publicare în Monitorul Oficial al Românieiconține................ caractere, respectiv un nr de.................. paginimanuscris)(10)
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    Total file :
    X. Prelucrarea(11) datelor cu caracter personal:Am fost informat cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal efectuată în scopul soluționării prezentei cereri.
    ………………………(Nume și prenume) …………………(Data)………………………..(Semnătura)
    XI. Anexele nr...................... fac parte integrantă din prezenta cerere.Întocmită într-un exemplar, pe propria răspundere, cunoscând că declarațiile inexacte sunt pedepsite conform legii.
    ………………(Data)…………………(Semnătura)
    XII. Prezenta cerere de înregistrare și documentele în susținerea acesteia se depun de către(12):Nume..................................... Prenume.......................................................... posesor al actului de identitate......... seria........... nr............................ CNP............................................. ,în calitate de.................................... , conform.......................................... nr.................. din.................... Am fost informat cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal (11) efectuată în scopul soluționării prezentei cereri.
    …………………..(Data)……………(Semnătura)
    Note:(1) Reprezentantul legal al persoanei juridice sau împuternicitul acestuia cu procură specială sau generală autentică sau avocatul, în baza unei împuterniciri avocațiale, ori oricare asociat, acționar sau membru.(2) Se completează cu denumirea actului (act constitutiv, modificator: hotărâre AGA, decizie CA, act înființare, decizia asociatului unic etc.).(3) Solicitantul trebuie să depună, odată cu cererea de înregistrare, și declarația pe propria răspundere cu privire la îndeplinirea condițiilor de funcționare/desfășurare a activității pentru sediul social și/sau sedii secundare sau, după caz, la terți.(4) Certificat de administratorul societății sau de registrul independent privat, ce va conține structura completă a acționarilor persoane fizice și persoane juridice.(5) Împotriva încheierii registratorului se poate formula plângere în temeiul art.112 din Legea nr. 265/2022 .(6) Hotărârea judecătorească invocată se depune spre a fi menționată în registrul comerțului. În cazul în care prin hotărârea judecătorească se dispune efectuarea înregistrărilor în registrul comerțului, se va completa Secțiunea V., Subsecțiunea.4.1.(7) Dacă se modifică obiectul de activitate ori activitățile autorizate, sediul social sau se înființează noi sedii secundare, precum și în situația întreruperii temporare de activitate a societăților care au desfășurat activitate de la înființare sau a reluării acesteia, solicitantul depune la biroul unic din cadrul oficiului registrului comerțului o nouă declarație pentru sediul social și/sau sedii secundare, după caz, la terți, corespunzătoare modificărilor intervenite și care să ateste situația curentă pentru desfășurarea tuturor activităților declarate în obiectul de activitate.(8) Se completează doar această rubrică în cazul în care se realizează exclusiv actualizarea obiectului de activitate potrivit CAEN Rev. 3 fără să se fi modificat obiectul de activitate, astfel cum este prevăzut în actul constitutiv, caz în care nu este necesară depunerea actului constitutiv actualizat.(9) Factura fiscală se emite pentru persoana indicată, iar în cazul în care nu sunt completate datele de facturare, aceasta se emite pe numele persoanei care efectuează plata.(10) Pagina de manuscris a actelor înaintate spre publicare în Monitorul Oficial al României reprezintă 2.000 de semne, inclusiv spațiile. Actele înaintate spre publicare în Monitorul Oficial al României vor avea un conținut lizibil, tehnoredactat la un rând și jumătate, cu corp 12 Times New Roman, fără ștersături sau adăugări nedactilografiate, ce fac de neînțeles textul acestora.(11) Potrivit art. 4 punctul 2. din Regulamentul (UE) nr. 679/2016 al Parlamentului European și al Consiliului Uniunii Europene privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor), publicat în Jurnalul Oficial nr. 119L/04.05.2016, prin "prelucrare" se înțelege orice operațiune sau set de operațiuni efectuate asupra datelor cu caracter personal sau asupra seturilor de date cu caracter personal, cu sau fără utilizarea de mijloace automatizate, cum ar fi colectarea, înregistrarea, organizarea, structurarea, stocarea, adaptarea sau modificarea, extragerea, consultarea, utilizarea, divulgarea prin transmitere, diseminarea sau punerea la dispoziție în orice alt mod, alinierea sau combinarea, restricționarea, ștergerea sau distrugerea. Informarea privind prelucrarea datelor cu caracter personal se consultă pe pagina de internet www.onrc.ro la Secțiunea „Date cu caracter personal”.(12) Se va completa de către deponent numai dacă este altă persoană decât semnatarul cererii.
     +  Anexa nr. 2(Anexa nr. 2b la Ordinul nr. 5.307/C/2022)
    I.II. CEREREînregistrare în registrul comerțuluiIII.
    MINISTERUL JUSTIȚIEI
    OFICIUL NAȚIONAL AL REGISTRULUI COMERȚULUI[ ] PFA [ ] Întreprindere Individuală [ ] Întreprindere Familială
    OFICIUL REGISTRULUI COMERȚULUI DE PE LÂNGĂ TRIBUNALUL........................................[ ] înregistrare[ ] înscriere mențiuni[ ] înscriere operațiuni comunicate de autoritatea / instituția publică[ ] radiere[ ] îndreptare eroare materială[ ] actualizare obiect de activitate conform CAEN Rev.3................(Nr. înregistrare)
    .................(Data)
    IV. Subsemnatul(a)^(1)Nume ............................ Prenume ............................................, CNP/NIF ......................, domiciliat(ă) în localitatea .............................., str. ........................., nr. ....., bloc ....., scara ....., etaj ....., ap. ....., județ/sector .................., țara .................., cetățenia ................, născut(ă) în localitatea ......................, sector/județ ...................., țara .................., la data de ................., act identitate ........................, seria ............, nr ............., emis(ă) de ................, la data ................., valabil până la data ...................., regimul matrimonial (după caz) ....................., în calitate de ............................, prin ........................, conform ....................................................
    V. Membri întreprindere familială^(2)Nume ................................... Prenume .........................., CNP/NIF ......................, domiciliat(ă) în localitatea ......................., str. ......................., nr. ....., bloc ....., scara ....., etaj ....., ap. ....., județ/sector .................., țara .........................., cetățenia ...................., născut(ă) în localitatea ..........................., sector/județ .........................., țara ..................., la data de .................., act identitate ....................., seria ..........., nr. ................., emis(ă) de ..................., la data .................., valabil până la data ...................... regimul matrimonial (după caz) ...................., în calitate de ......................., prin ...................., conform ....................................Nume ................................... Prenume .........................., CNP/NIF ......................, domiciliat(ă) în localitatea ......................., str. ......................., nr. ....., bloc ....., scara ....., etaj ....., ap. ....., județ/sector .................., țara .........................., cetățenia ...................., născut(ă) în localitatea ..........................., sector/județ .........................., țara ..................., la data de .................., act identitate ....................., seria ..........., nr. ................., emis(ă) de ..................., la data .................., valabil până la data ...................... regimul matrimonial (după caz) ...................., în calitate de ......................., prin ...................., conform ....................................
    În temeiul Legii nr. 265/2022 privind registrul comerțului și pentru modificarea și completarea altor acte normative cu incidență asupra înregistrării în registrul comerțului, solicit:
    Obiectul cererii privind înregistrarea în registrul comerțului, prevăzut în^(3) ......................... constă în:
    1. [ ] Înregistrare^(4) pentru firma: ......................................., cu sediul profesional în: localitatea ...................................., str. ......................., nr. ....., bloc ....., scara ....., etaj ....., ap. ....., județ/sector ........................., e-mail .........................., telefon .........................., pagina de internet (dacă există) ..................................
    2. [ ] Înscriere mențiuni pentru firma: ...................................., număr de înregistrare ......................, CUI ....................... EUID ...................., cu sediul profesional în: localitatea ...................................., str. ......................., nr. ....., bloc ....., scara ....., etaj ....., ap. ....., județ/sector ........................., e-mail .........................., telefon .........................., pagina de internet (dacă există) ..................................
    2.1. [ ] Acte și fapte pentru care legea prevede obligația înscrierii[ ] denumire [ ] obiect de activitate [ ] acord de constituire [ ] patrimoniu de afectațiune[ ] sedii secundare (puncte de lucru) [ ] reprezentant/ [ ] membru întreprindere familială: [ ] cooptare [ ] retragere[ ] schimbare regim juridic din ...................... în ...............................[ ] schimbarea sediului profesional în: localitatea ........................., str. ....................., nr ....., bloc ....., scara ....., etaj ....., ap. ....., județ/sector .................. cod poștal ..................., telefon ........................, e-mail ..................., pagina de internet (dacă există) ....................................[ ] Sediu profesional ( ) Prelungire valabilitate act de spațiu( ) Modificare act de spațiu[ ] Sedii secundare:( ) Înființare: nr. .....................( ) Desființare: nr. ..................( ) Modificare/prelungire valabilitate: nr. ......................[ ] întrerupere temporară a activității până la data ...................... [ ] reluare activitate cu data de .............................[ ] participarea în mod obișnuit a soției/soțului la activitatea desfășurată de întreprinderea individuală/persoana fizică autorizată[ ] încetarea activității soției/soțului la activitatea desfășurată de întreprinderea individuală/persoana fizică autorizată[ ] Concordat preventiv [ ] Acord de restructurare preventivă [ ] Insolvență [ ] Faliment[ ] Condamnare penală[ ] Alte mențiuni ......................................
    2.2. [ ] Depunere de acte:[ ] Plângere^(5) [ ] Cerere radiere conform art. 120 din Legea nr. 265/2022[ ] Hotărâre judecătorească^(6)[ ] Act procedural care redă dispozitivul hotărârii judecătorești^(6)[ ] Acte conform art.103 din Legea 265/2022: .....................................[ ] Alte înscrisuri: .................................................................................
    2.3. [ ] Declarație pe propria răspundere cu privire la îndeplinirea condițiilor de funcționare^(7).
    3. [ ] Înscriere operațiuni comunicate de autoritatea/instituția publică ....................................... pentru firma: .........................., număr de înregistrare ......................, CUI ................... EUID ..............................., cu sediul profesional în: localitatea ............................., str. ....................., nr. ....., bloc ....., scara ....., etaj ....., ap. ....., județ/sector .................., e-mail ............................, telefon ..........................., pagina de internet (dacă există) .....................................
    4. [ ] Radierepentru firma: .............................., număr de înregistrare ......................., CUI .................... EUID ...................., cu sediul profesional în: localitatea ........................, str. ..........................., nr. ....., bloc ....., scara ......, etaj ....., ap. ....., județ/sector ........................, e-mail ....................., telefon ......................., pagina de internet (dacă există) .............................................Motiv: [ ] deces [ ] la cerere [ ] art. 120 din Legea nr. 265/2022
    5. [ ] Îndreptare eroare materialăpentru firma: .........................................., număr de înregistrare ......................., CUI ................... EUID ....................., cu sediul profesional în: localitatea ...................., str. ..................., nr. ....., bloc ....., scara ....., etaj ....., ap. ....., județ/sector ..............., e-mail ................, telefon ....................., pagina de internet (dacă există) .................... referitoare la actul: ..........................................Pentru cererea/cererile nr./data .................................... ([ ] înregistrare [ ] mențiune [ ] radiere),În loc de: ..........................................................................................................................................................Se va înregistra: .........................................................................................................................................................................................................................................
    VII. Obiectul de activitate^(8): [ ] înregistrare [ ] modificare [ ] actualizare obiect de activitate conform CAEN Rev. 3^(9)
    1. Activitatea principală
    Clasa CAENDenumire
    2. Activități secundare:
    [ ] înregistrare
    Clasa CAENDenumire
    [ ] renunțare
    Clasa CAENDenumire
    [ ] completare
    Clasa CAENDenumire
    VIII. Sedii secundare (puncte de lucru):[ ] înființare: ............................................................................................................................................................[ ] radiere: ................................................................................................................................................................(localitate, județ/sector, stradă, număr, bloc, scară, etaj, apartament)
    IX. Solicit [ ] audiență publică [ ] copii [ ] copii certificate de pe documentele .........................[ ] comunicarea documentelor care atestă efectuarea înregistrării în registrul comerțului într-o singură modalitate:( ) poștă ( ) curier ( ) mijloace electronice( ) sediul O.R.C.T. .................................. ( ) biroul de asistență și reprezentare al Primăriei ................................
    X. Persoana pentru comunicare:Nume ................................ Prenume ............................... adresa: localitatea ..........................., str. ........................., nr. ....., bloc ....., scara ....., etaj ....., ap. ....., județ/sector .................., cod poștal ................, telefon ..................., e-mail ................................ .
    XI. Date de facturare^(10)Nume și Prenume/firmă ........................................................, CNP/CUI .........................., e-mail ............................., Banca .............................., CONT IBAN ......................................Sediul profesional/Adresa .............................................................
    XII.OPIS DE DOCUMENTE DEPUSE
    Nr. crt.Denumirea actuluiNr. și data actului / EmitentNr. file
    1.Documente care atestă pregătire/experiența profesională
    2.Dovadă sediu profesional
    3.Acord de constituire
    4.Declarația pe propria răspundere privind participarea în mod obișnuit a soției/soțului la activitatea desfășurată de întreprinderea individuală/persoana fizică autorizată
    5.Anexa nr. 1 Declarație pe propria răspundere privind îndeplinirea condițiilor de funcționare/desfășurare a activității
    6.Anexa nr. 2 referitor la înregistrarea fiscală
    7.Împuternicire
    8.
    9.
    10.
    11.
    Total file:
    XIII. Prelucrarea^(11) datelor cu caracter personalAm fost informat cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal efectuată în scopul soluționării prezentei cereri.
    ....................................................................................
    (Nume și prenume)(Data)(Semnătura)
    XIV. Anexele nr. ................ fac parte integrantă din prezenta cerere.Întocmită într-un exemplar, pe propria răspundere, cunoscând că declarațiile inexacte sunt pedepsite conform legii.
    ........................................................
    (Data)(Semnătura)^(12)
    XV. Prezenta cerere de înregistrare și documentele în susținerea acesteia se depun de către^(13):Nume ......................... Prenume ........................... posesor al actului de identitate ........... seria ................. nr. ............. CNP ........................, în calitate de ................., conform ............................ nr. .............., din .........................Am fost informat cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal^(11) efectuată în scopul soluționării prezentei cereri.
    ........................................................
    (Data)(Semnătura)
    Note:
    (1)1.1. Cererea de înregistrare a persoanei fizice autorizate și a întreprinderii individuale se semnează de persoana fizică care solicită înregistrarea ca persoană fizică autorizată, respectiv de titularul întreprinderii individuale, personal sau prin împuternicit cu procură specială/generală și autentică, sau de avocat, cu împuternicire avocațială.
    1.2. Cererea de înregistrare a întreprinderii familiale se semnează de reprezentantul desemnat prin acordul de constituire sau de împuternicitul acestuia cu procură specială/generală și autentică sau de avocat, cu împuternicire avocațială.
    1.3. Cererea de înregistrare de mențiuni se semnează de persoana fizică autorizată, titularul întreprinderii individuale, respectiv de reprezentantul întreprinderii familiale desemnat prin acordul de constituire sau împuternicitul acestora.
    (2)In situația în care sunt mai mult de doi membri, se va completa în mod corespunzător o anexă cu datele de identificare ale acestora, conform Secțiunii V.
    (3)Se completează cu denumirea actului (acord de constituire, declarația pe propria răspundere privind participarea în mod obișnuit a soției/soțului la activitatea desfășurată de întreprinderea individuală/persoana fizică autorizată etc).
    (4)Solicitantul trebuie să depună, odată cu cererea de înregistrare, și declarația pe propria răspundere cu privire la îndeplinirea condițiilor de funcționare/desfășurare a activității pentru sediul profesional și/sau sedii secundare sau, după caz, la terți.
    (5)Împotriva încheierii registratorului se poate formula plângere în temeiul art.112 din Legea nr. 265/2022 .
    (6)Hotărârea judecătorească invocată se depune spre a fi menționată în registrul comerțului. În cazul în care prin hotărârea judecătorească se dispune efectuarea înregistrărilor în registrul comerțului, se va completa Secțiunea VI, Subsecțiunea 2.1.
    (7)Dacă se modifică obiectul de activitate ori activitățile autorizate, sediul profesional sau se înființează noi sedii secundare (puncte de lucru), precum și în situația întreruperii temporare de activitate sau a reluării acesteia, solicitantul depune la biroul unic din cadrul oficiului registrului comerțului o nouă declarație pentru sediul profesional și/sau sedii secundare (puncte de lucru), după caz, la terți, corespunzătoare modificărilor intervenite și care să ateste situația curentă pentru desfășurarea tuturor activităților declarate în obiectul de activitate.
    (8)În situația în care sunt mai multe activități, se va completa în mod corespunzător o anexă cu clasele CAEN si denumirile acestora, conform Secțiunii VI. Subsecțiunea 3.
    (9)În cazul în care se realizează exclusiv actualizarea obiectului de activitate potrivit CAEN Rev. 3 fără să se fi modificat obiectul de activitate, se completează doar rubrica VII (Obiectul de activitate - actualizare) pct. 1 (Activitate principală).
    (10)Factura fiscală se emite pentru persoana indicată, iar în cazul în care nu sunt completate datele de facturare, aceasta se emite pe numele persoanei care efectuează plata.
    (11)Potrivit art. 4 punctul 2. din Regulamentul (UE) nr. 679/2016 al Parlamentului European și al Consiliului Uniunii Europene privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor), publicat în Jurnalul Oficial nr. 119L/04.05.2016, prin "prelucrare" se înțelege orice operațiune sau set de operațiuni efectuate asupra datelor cu caracter personal sau asupra seturilor de date cu caracter personal, cu sau fără utilizarea de mijloace automatizate, cum ar fi colectarea, înregistrarea, organizarea, structurarea, stocarea, adaptarea sau modificarea, extragerea, consultarea, utilizarea, divulgarea prin transmitere, diseminarea sau punerea la dispoziție în orice alt mod, alinierea sau combinarea, restricționarea, ștergerea sau distrugerea.
    (12)Prin semnarea cererii de înregistrare în registrul comerțului/acordului de constituire, persoanele fizice care solicită înregistrarea ca persoană fizică autorizată, întreprindere individuală, întreprindere familială își asumă răspunderea că nu sunt incapabile și că nu li s-a interzis prin hotărâre judecătorească definitivă dreptul de a exercita calitatea de persoană fizică autorizată, titular al întreprinderii individuale, membru al întreprinderii familiale, ca pedeapsa complementară a condamnării pentru infracțiuni contra patrimoniului prin nesocotirea încrederii, infracțiuni de corupție, delapidare, infracțiuni de fals în înscrisuri, evaziune fiscală, infracțiuni prevăzute de Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare
    (13)Se va completa de către deponent numai dacă este altă persoană decât semnatarul cererii.
    -----