HOTĂRÂRE nr. 121 din 6 noiembrie 2024pentru modificarea și completarea Regulamentului privind organizarea și funcționarea administrativă a Înaltei Curți de Casație și Justiție, aprobat prin Hotărârea Colegiului de conducere al Înaltei Curți de Casație și Justiție nr. 20/2023
Publicat în
MONITORUL OFICIAL nr. 1308 din 23 decembrie 2024
În temeiul dispozițiilor art. 19 pct. 1 lit. a) din Regulamentul privind organizarea și funcționarea administrativă a Înaltei Curți de Casație și Justiție, aprobat prin Hotărârea Colegiului de conducere al Înaltei Curți de Casație și Justiție nr. 20/2023, cu modificările și completările ulterioare, Colegiul de conducere al Înaltei Curți de Casație și Justiție adoptă prezenta hotărâre. + Articolul IRegulamentul privind organizarea și funcționarea administrativă a Înaltei Curți de Casație și Justiție, aprobat prin Hotărârea Colegiului de conducere al Înaltei Curți de Casație și Justiție nr. 20/2023, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 274 din 3 aprilie 2023, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează: 1. La articolul 5, după alineatul (1) se introduc două noi alineate, alineatele (1^1) și (1^2), cu următorul cuprins:(1^1) Procesul de repartizare aleatorie include două etape, după cum urmează: a) înregistrarea dosarelor în ordinea sosirii la instanță; b) repartizarea aleatorie propriu-zisă. (1^2) În materie penală, stabilirea parametrilor în vederea repartizării aleatorii se face, prin rezoluție, de către un magistrat-asistent desemnat de către Colegiul de conducere, la propunerea președintelui de secție.2. La articolul 5 alineatul (2), litera b) se modifică și va avea următorul cuprins:b) rezoluția prin care se atestă repartizarea aleatorie, semnată de persoana desemnată în acest scop (se vor menționa în întregime numele și prenumele); în cuprinsul rezoluției se evidențiază expres orice modificare a parametrilor care influențează repartizarea aleatorie;3. La articolul 5 alineatul (2), litera c) se modifică și va avea următorul cuprins:c) rapoartele de interogare a bazei de date generate de programul ECRIS cu referire la lista cauzelor de repartizat, respectiv lista cauzelor repartizate în ziua respectivă; în rapoartele de interogare se vor menționa, în mod obligatoriu, ora, numele și prenumele persoanei care a generat rapoartele și semnătura;4. După articolul 5 se introduce un nou articol, articolul 5^1, cu următorul cuprins: + Articolul 5^1(1) Repartizarea aleatorie a cauzelor se realizează o singură dată pe zi la ora 15.00.(2) Dosarele înregistrate pe rolul Înaltei Curți de Casație și Justiție în Registrul general de dosare până la ora 14.00 se repartizează în aceeași zi.(3) Dosarele înregistrate pe rolul Înaltei Curți de Casație și Justiție în Registrul general de dosare după ora 14.00 se repartizează în ziua lucrătoare imediat următoare, cu respectarea ordinii de sosire.(4) În materie penală, dosarele având ca obiect contestații privind încheierile vizând măsurile preventive privative sau neprivative de libertate ori aplicarea provizorie a măsurilor de siguranță cu caracter medical, pronunțate de Secția penală a instanței supreme sau de la curțile de apel, precum și incidentele procedurale referitoare la aceste dosare, înregistrate în zilele lucrătoare după ora 14.00 sau în zilele nelucrătoare, se repartizează în aceeași zi, în ordinea înregistrării, indiferent de numărul acestora.(5) La finalul fiecărei zile lucrătoare se va genera un raport de interogare a bazei de date cu privire la dosarele nerepartizate în ziua respectivă, care se va păstra într-o mapă separată.(6) În situații justificate, Colegiul de conducere al Înaltei Curți de Casație și Justiție poate stabili reguli derogatorii, la propunerea președinților de secție sau a vicepreședinților.5. La articolul 83 alineatul (2), după litera a) se introduce o nouă literă, litera a^1), cu următorul cuprins:a^1) supraveghează și verifică activitatea de repartizare aleatorie a cauzelor și informează de îndată președintele de secție despre incidentele ivite în procesul de repartizare aleatorie; + Articolul IIPrevederile art. I intră în vigoare la 1 ianuarie 2025. + Articolul III Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Președintele Înaltei Curți de Casație și Justiție,
Corina-Alina CorbuBucurești, 6 noiembrie 2024.Nr. 121.-----
EMITENT |
În temeiul dispozițiilor art. 19 pct. 1 lit. a) din Regulamentul privind organizarea și funcționarea administrativă a Înaltei Curți de Casație și Justiție, aprobat prin Hotărârea Colegiului de conducere al Înaltei Curți de Casație și Justiție nr. 20/2023, cu modificările și completările ulterioare, Colegiul de conducere al Înaltei Curți de Casație și Justiție adoptă prezenta hotărâre. + Articolul IRegulamentul privind organizarea și funcționarea administrativă a Înaltei Curți de Casație și Justiție, aprobat prin Hotărârea Colegiului de conducere al Înaltei Curți de Casație și Justiție nr. 20/2023, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 274 din 3 aprilie 2023, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează: 1. La articolul 5, după alineatul (1) se introduc două noi alineate, alineatele (1^1) și (1^2), cu următorul cuprins:(1^1) Procesul de repartizare aleatorie include două etape, după cum urmează: a) înregistrarea dosarelor în ordinea sosirii la instanță; b) repartizarea aleatorie propriu-zisă. (1^2) În materie penală, stabilirea parametrilor în vederea repartizării aleatorii se face, prin rezoluție, de către un magistrat-asistent desemnat de către Colegiul de conducere, la propunerea președintelui de secție.2. La articolul 5 alineatul (2), litera b) se modifică și va avea următorul cuprins:b) rezoluția prin care se atestă repartizarea aleatorie, semnată de persoana desemnată în acest scop (se vor menționa în întregime numele și prenumele); în cuprinsul rezoluției se evidențiază expres orice modificare a parametrilor care influențează repartizarea aleatorie;3. La articolul 5 alineatul (2), litera c) se modifică și va avea următorul cuprins:c) rapoartele de interogare a bazei de date generate de programul ECRIS cu referire la lista cauzelor de repartizat, respectiv lista cauzelor repartizate în ziua respectivă; în rapoartele de interogare se vor menționa, în mod obligatoriu, ora, numele și prenumele persoanei care a generat rapoartele și semnătura;4. După articolul 5 se introduce un nou articol, articolul 5^1, cu următorul cuprins: + Articolul 5^1(1) Repartizarea aleatorie a cauzelor se realizează o singură dată pe zi la ora 15.00.(2) Dosarele înregistrate pe rolul Înaltei Curți de Casație și Justiție în Registrul general de dosare până la ora 14.00 se repartizează în aceeași zi.(3) Dosarele înregistrate pe rolul Înaltei Curți de Casație și Justiție în Registrul general de dosare după ora 14.00 se repartizează în ziua lucrătoare imediat următoare, cu respectarea ordinii de sosire.(4) În materie penală, dosarele având ca obiect contestații privind încheierile vizând măsurile preventive privative sau neprivative de libertate ori aplicarea provizorie a măsurilor de siguranță cu caracter medical, pronunțate de Secția penală a instanței supreme sau de la curțile de apel, precum și incidentele procedurale referitoare la aceste dosare, înregistrate în zilele lucrătoare după ora 14.00 sau în zilele nelucrătoare, se repartizează în aceeași zi, în ordinea înregistrării, indiferent de numărul acestora.(5) La finalul fiecărei zile lucrătoare se va genera un raport de interogare a bazei de date cu privire la dosarele nerepartizate în ziua respectivă, care se va păstra într-o mapă separată.(6) În situații justificate, Colegiul de conducere al Înaltei Curți de Casație și Justiție poate stabili reguli derogatorii, la propunerea președinților de secție sau a vicepreședinților.5. La articolul 83 alineatul (2), după litera a) se introduce o nouă literă, litera a^1), cu următorul cuprins:a^1) supraveghează și verifică activitatea de repartizare aleatorie a cauzelor și informează de îndată președintele de secție despre incidentele ivite în procesul de repartizare aleatorie; + Articolul IIPrevederile art. I intră în vigoare la 1 ianuarie 2025. + Articolul III Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Președintele Înaltei Curți de Casație și Justiție,
Corina-Alina CorbuBucurești, 6 noiembrie 2024.Nr. 121.-----