ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 95 din 21 iunie 2001privind constituirea şi utilizarea Fondului România
Publicat în
MONITORUL OFICIAL nr. 347 din 29 iunie 2001
În temeiul prevederilor art. 114 alin. (4) din Constituţia României,Guvernul României adopta prezenta ordonanţă de urgenţă. + Articolul 1 (1) Se constituie Fondul România, denumit în continuare Fondul, în vederea promovării imaginii reale a tarii în exterior. (2) Fondul se gestionează în regim extrabugetar de către Secretariatul General al Guvernului şi se aproba ca anexa la bugetul acestuia. + Articolul 2 (1) Sursele de constituire a Fondului sunt: a) o cota de 1% care se plăteşte de către contribuabilii care au încasat printr-un cont bancar din România venituri în valută din exportul bunurilor realizate din activitatea proprie, direct sau prin contract de comision, precum şi din prestări de servicii pentru partea din profitul impozabil care corespunde ponderii acestor venituri în volumul total al veniturilor. Aceasta cota este adiţională celei prevăzute la art. 7 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 70/1994 privind impozitul pe profit, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; b) sponsorizări; c) donaţii; d) dobânda aferentă disponibilităţilor Fondului; e) alte venituri dobândite în condiţiile legii. (2) Pentru constituirea Fondului, în anul 2001, pe lângă sursele menţionate la alin. (1) se aloca suplimentar suma de 7 miliarde lei din Fondul de rezerva bugetară la dispoziţia Guvernului. (3) Se autorizeaza Ministerul Finanţelor Publice sa introducă modificările corespunzătoare în bugetul de stat şi în bugetul Secretariatului General al Guvernului, pe anul 2001. (4) Utilizarea sumelor colectate la Fond se face cu respectarea prevederilor legale. (5) Sumele rămase neutilizate la sfârşitul anului se reportează în anul următor şi vor fi utilizate potrivit destinaţiilor stabilite de Consiliul interministerial pentru imagine externa, în conformitate cu obiectivul prevăzut la art. 1 alin. (1). + Articolul 3 (1) Plătitorii cotei prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. a) au obligaţia sa calculeze şi sa vireze la Fond sumele reprezentând aceasta cota o dată cu plata impozitului pe profit. (2) Modalitatea de calcul al contribuţiei prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. a) şi termenele de plată sunt cele prevăzute în Ordonanţa Guvernului nr. 70/1994, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. (3) Pentru neplata la termen a cotei prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. a) se datorează majorări de întârziere calculate potrivit Ordonanţei Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare, aprobată cu modificări prin Legea nr. 108/1996, cu modificările şi completările ulterioare. (4) Modul de gestionare a sumelor aferente cotei prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. a) se reglementează prin norme metodologice aprobate prin ordin al ministrului pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului, cu avizul Ministerului Finanţelor Publice. + Articolul 4 (1) Strategia şi priorităţile anuale în utilizarea Fondului se stabilesc de Consiliul interministerial pentru imagine externa, denumit în continuare Consiliul interministerial, format din primul-ministru, ministrul pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului, ministrul afacerilor externe, ministrul informaţiilor publice, ministrul integrării europene, ministrul culturii şi cultelor, ministrul turismului, ministrul tineretului şi sportului, ministrul finanţelor publice şi preşedintele Fundaţiei Culturale Române. (2) Preşedintele Consiliului interministerial este primul-ministru. (3) Secretarul executiv al Consiliului interministerial este ministrul pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului. (4) În cadrul Consiliului interministerial funcţionează Comisia de evaluare, formată din secretarii de stat cu atribuţii în domeniul imagine-comunicare din cele 7 ministere, un secretar de stat din cadrul Secretariatului General al Guvernului şi vicepreşedintele Fundaţiei Culturale Române. (5) Consiliul interministerial funcţionează în baza regulamentului propriu de organizare şi funcţionare, elaborat de Secretariatul General al Guvernului în colaborare cu celelalte ministere reprezentate în Consiliul interministerial şi aprobat prin decizie a primului-ministru. (6) Evaluarea proiectelor se face în raport cu criteriile stabilite prin Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului interministerial. (7) Proiectele evaluate potrivit alin. (6) vor fi supuse de către secretarul executiv spre aprobare Consiliului interministerial, care decide ce proiecte vor primi finanţare din Fond. + Articolul 5Din Fond se finanţează: a) proiecte de promovare a imaginii României, realizate prin angajarea unor servicii specializate ale unor companii române şi străine; b) realizarea unor pagini de prezentare a României în cotidiene de notorietate din străinătate şi a unor emisiuni pe posturi de televiziune; c) proiecte de prezentare a economiei româneşti în ansamblu sau a unor sectoare economice şi informări periodice destinate agentiilor de rating, băncilor de investiţii, mediilor economice occidentale în general; d) susţinerea editării de material documentar cu tematici diverse - prezentare generală a tarii, economie, turism, cultura - pe suporturi diferite, cum sunt tipariturile, compact-discurile, casetele video etc.; e) organizarea de acţiuni comune cu grupuri de reflectie prestigioase din Statele Unite ale Americii şi Europa pe teme de integrare europeană şi euroatlantica; f) proiecte de programe culturale şi de informare, precum şi de investiţii în echipamente informatice şi de comunicare, vizând susţinerea activităţii institutelor şi centrelor culturale şi de informare româneşti din străinătate; g) proiecte de sprijinire a activităţii consulatelor onorifice şi a asociaţiilor comunităţilor româneşti; h) sprijinirea apariţiei unor ziare şi publicaţii ale comunităţilor româneşti din ţările vecine şi finanţarea unor programe de învăţământ la distanta pentru ţinerii de origine română din comunităţi româneşti de pretutindeni; i) proiecte de anvergura prezentate în centre de interes politic şi economic; cicluri sub genericul "Festivalul/Anul/ Luna/Săptămâna/Zilele României"; mari evenimente aniversare româneşti, manifestări culturale complementare pentru reuniuni politice, diplomatice, economice, internaţionale din ţara şi din străinătate; participari la expoziţii mondiale; candidaturi româneşti pentru Capitala Europeană a Culturii; j) realizarea şi amplasarea în străinătate a unor monumente care omagiaza personalităţi şi evenimente româneşti. + Articolul 6 (1) Controlul respectării obligaţiilor de plată ale contribuabililor la Fond, în condiţiile şi la termenele stabilite prin prezenta ordonanţă de urgenţă, se efectuează de către organele fiscale. (2) Obiectiunile, contestaţiile şi plângerile formulate la actele de control sau de impunere ale organelor fiscale se soluţionează conform prevederilor Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 13/2001 privind soluţionarea contestaţiilor împotriva măsurilor dispuse prin actele de control sau de impunere întocmite de organele Ministerului Finanţelor Publice. + Articolul 7Prevederile prezentei ordonanţe de urgenţă se aplică începând cu data de 1 august 2001.PRIM-MINISTRUADRIAN NASTASEContrasemnează:---------------Ministrul pentru coordonareaSecretariatului General al Guvernului,Petru Şerban MihailescuMinistrul afacerilor externe,Mircea GeoanaMinistrul finanţelor publice,Mihai Nicolae TanasescuMinistrul informaţiilor publice,Vasile Dincu-------------
EMITENT |
În temeiul prevederilor art. 114 alin. (4) din Constituţia României,Guvernul României adopta prezenta ordonanţă de urgenţă. + Articolul 1 (1) Se constituie Fondul România, denumit în continuare Fondul, în vederea promovării imaginii reale a tarii în exterior. (2) Fondul se gestionează în regim extrabugetar de către Secretariatul General al Guvernului şi se aproba ca anexa la bugetul acestuia. + Articolul 2 (1) Sursele de constituire a Fondului sunt: a) o cota de 1% care se plăteşte de către contribuabilii care au încasat printr-un cont bancar din România venituri în valută din exportul bunurilor realizate din activitatea proprie, direct sau prin contract de comision, precum şi din prestări de servicii pentru partea din profitul impozabil care corespunde ponderii acestor venituri în volumul total al veniturilor. Aceasta cota este adiţională celei prevăzute la art. 7 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 70/1994 privind impozitul pe profit, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; b) sponsorizări; c) donaţii; d) dobânda aferentă disponibilităţilor Fondului; e) alte venituri dobândite în condiţiile legii. (2) Pentru constituirea Fondului, în anul 2001, pe lângă sursele menţionate la alin. (1) se aloca suplimentar suma de 7 miliarde lei din Fondul de rezerva bugetară la dispoziţia Guvernului. (3) Se autorizeaza Ministerul Finanţelor Publice sa introducă modificările corespunzătoare în bugetul de stat şi în bugetul Secretariatului General al Guvernului, pe anul 2001. (4) Utilizarea sumelor colectate la Fond se face cu respectarea prevederilor legale. (5) Sumele rămase neutilizate la sfârşitul anului se reportează în anul următor şi vor fi utilizate potrivit destinaţiilor stabilite de Consiliul interministerial pentru imagine externa, în conformitate cu obiectivul prevăzut la art. 1 alin. (1). + Articolul 3 (1) Plătitorii cotei prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. a) au obligaţia sa calculeze şi sa vireze la Fond sumele reprezentând aceasta cota o dată cu plata impozitului pe profit. (2) Modalitatea de calcul al contribuţiei prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. a) şi termenele de plată sunt cele prevăzute în Ordonanţa Guvernului nr. 70/1994, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. (3) Pentru neplata la termen a cotei prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. a) se datorează majorări de întârziere calculate potrivit Ordonanţei Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare, aprobată cu modificări prin Legea nr. 108/1996, cu modificările şi completările ulterioare. (4) Modul de gestionare a sumelor aferente cotei prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. a) se reglementează prin norme metodologice aprobate prin ordin al ministrului pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului, cu avizul Ministerului Finanţelor Publice. + Articolul 4 (1) Strategia şi priorităţile anuale în utilizarea Fondului se stabilesc de Consiliul interministerial pentru imagine externa, denumit în continuare Consiliul interministerial, format din primul-ministru, ministrul pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului, ministrul afacerilor externe, ministrul informaţiilor publice, ministrul integrării europene, ministrul culturii şi cultelor, ministrul turismului, ministrul tineretului şi sportului, ministrul finanţelor publice şi preşedintele Fundaţiei Culturale Române. (2) Preşedintele Consiliului interministerial este primul-ministru. (3) Secretarul executiv al Consiliului interministerial este ministrul pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului. (4) În cadrul Consiliului interministerial funcţionează Comisia de evaluare, formată din secretarii de stat cu atribuţii în domeniul imagine-comunicare din cele 7 ministere, un secretar de stat din cadrul Secretariatului General al Guvernului şi vicepreşedintele Fundaţiei Culturale Române. (5) Consiliul interministerial funcţionează în baza regulamentului propriu de organizare şi funcţionare, elaborat de Secretariatul General al Guvernului în colaborare cu celelalte ministere reprezentate în Consiliul interministerial şi aprobat prin decizie a primului-ministru. (6) Evaluarea proiectelor se face în raport cu criteriile stabilite prin Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului interministerial. (7) Proiectele evaluate potrivit alin. (6) vor fi supuse de către secretarul executiv spre aprobare Consiliului interministerial, care decide ce proiecte vor primi finanţare din Fond. + Articolul 5Din Fond se finanţează: a) proiecte de promovare a imaginii României, realizate prin angajarea unor servicii specializate ale unor companii române şi străine; b) realizarea unor pagini de prezentare a României în cotidiene de notorietate din străinătate şi a unor emisiuni pe posturi de televiziune; c) proiecte de prezentare a economiei româneşti în ansamblu sau a unor sectoare economice şi informări periodice destinate agentiilor de rating, băncilor de investiţii, mediilor economice occidentale în general; d) susţinerea editării de material documentar cu tematici diverse - prezentare generală a tarii, economie, turism, cultura - pe suporturi diferite, cum sunt tipariturile, compact-discurile, casetele video etc.; e) organizarea de acţiuni comune cu grupuri de reflectie prestigioase din Statele Unite ale Americii şi Europa pe teme de integrare europeană şi euroatlantica; f) proiecte de programe culturale şi de informare, precum şi de investiţii în echipamente informatice şi de comunicare, vizând susţinerea activităţii institutelor şi centrelor culturale şi de informare româneşti din străinătate; g) proiecte de sprijinire a activităţii consulatelor onorifice şi a asociaţiilor comunităţilor româneşti; h) sprijinirea apariţiei unor ziare şi publicaţii ale comunităţilor româneşti din ţările vecine şi finanţarea unor programe de învăţământ la distanta pentru ţinerii de origine română din comunităţi româneşti de pretutindeni; i) proiecte de anvergura prezentate în centre de interes politic şi economic; cicluri sub genericul "Festivalul/Anul/ Luna/Săptămâna/Zilele României"; mari evenimente aniversare româneşti, manifestări culturale complementare pentru reuniuni politice, diplomatice, economice, internaţionale din ţara şi din străinătate; participari la expoziţii mondiale; candidaturi româneşti pentru Capitala Europeană a Culturii; j) realizarea şi amplasarea în străinătate a unor monumente care omagiaza personalităţi şi evenimente româneşti. + Articolul 6 (1) Controlul respectării obligaţiilor de plată ale contribuabililor la Fond, în condiţiile şi la termenele stabilite prin prezenta ordonanţă de urgenţă, se efectuează de către organele fiscale. (2) Obiectiunile, contestaţiile şi plângerile formulate la actele de control sau de impunere ale organelor fiscale se soluţionează conform prevederilor Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 13/2001 privind soluţionarea contestaţiilor împotriva măsurilor dispuse prin actele de control sau de impunere întocmite de organele Ministerului Finanţelor Publice. + Articolul 7Prevederile prezentei ordonanţe de urgenţă se aplică începând cu data de 1 august 2001.PRIM-MINISTRUADRIAN NASTASEContrasemnează:---------------Ministrul pentru coordonareaSecretariatului General al Guvernului,Petru Şerban MihailescuMinistrul afacerilor externe,Mircea GeoanaMinistrul finanţelor publice,Mihai Nicolae TanasescuMinistrul informaţiilor publice,Vasile Dincu-------------