ORDIN nr. 6.410 din 28 octombrie 2024privind modificarea și completarea Procedurii de anulare a unor obligații bugetare, aprobată prin Ordinul ministrului finanțelor nr. 5.521/2024
EMITENT
  • MINISTERUL FINANȚELOR
  • Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 1089 din 31 octombrie 2024



    În temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Finanțelor, cu modificările și completările ulterioare,având în vedere dispozițiile art. IX din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 112/2024 privind modificarea și completarea unor acte normative, precum și art. 1-5 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 116/2024 privind unele măsuri pentru sistemul de informare, comunicare și încasare a obligațiilor bugetare care fac obiectul măsurilor de anulare a unor obligații bugetare prevăzute de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanțelor bugetare și a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, ministrul finanțelor emite următorul ordin:  +  Articolul IProcedura de anulare a unor obligații bugetare, aprobată prin Ordinul ministrului finanțelor nr. 5.521/2024, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 944 din 19 septembrie 2024, se modifică și se completează după cum urmează:1. La articolul 1 alineatul (6), litera c) se modifică și va avea următorul cuprins:c) debitorii aflați în procedura insolvenței ori aflați în dizolvare, potrivit prevederilor legale în vigoare. Pentru debitorii aflați în procedura insolvenței, administratorii speciali/ judiciari/lichidatori judiciari sunt obligați să solicite acordul creditorilor, potrivit prevederilor Legii nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență, cu modificările și completările ulterioare, pentru accesarea facilităților fiscale și respectarea prevederilor art. I-XVIII din ordonanța de urgență de către debitorul insolvent.2. La articolul 1 alineatul (6), după litera e) se introduce o nouă literă, lit. f), cu următorul cuprins:f) debitorii cărora li s-au comunicat decizii de impunere din oficiu a veniturilor persoanelor fizice pe anii 2019 și 2020.3. La articolul 1, alineatul (8) se modifică și va avea următorul cuprins:(8) Prin excepție de la prevederile alin. (7), pentru obligațiile de plată accesorii și/sau obligațiile bugetare principale aferente procentului care poate face obiectul anulării potrivit art. XVI alin. (1) lit. a) și alin. (2) lit. a) din ordonanța de urgență, după caz, individualizate prin titluri executorii transmise organului fiscal central în vederea recuperării de către autoritățile/ instituțiile publice, facilitățile fiscale prevăzute la art. 2 alin. (1) se acordă de către organul fiscal central sau de către autoritățile/instituțiile publice care au înregistrat în evidența contabilă aceste obligații potrivit Normelor metodologice privind organizarea și conducerea contabilității instituțiilor publice, Planul de conturi pentru instituțiile publice și instrucțiunile de aplicare a acestuia, aprobate prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 1.917/2005, cu modificările și completările ulterioare.4. La articolul 2 alineatul (1), literele c) și d) se modifică și vor avea următorul cuprins:c) amânarea unui procent de 50%, respectiv 25%, după caz, din obligațiile bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv, precum și din amenzile de orice fel și cheltuielile judiciare, cu excepția celor rezultate din săvârșirea de infracțiuni, rămase nestinse la data emiterii certificatului de atestare fiscală, până la data soluționării cererii de anulare a unor obligații bugetare sau până la data de 25 noiembrie 2024 inclusiv, în cazul nedepunerii acestei cereri, pentru debitorii persoane fizice care notifică organul fiscal conform art. VI alin. (1) din ordonanța de urgență și care se încadrează în prevederile art. XVI din ordonanța de urgență;d) anularea unui procent de 50%, respectiv 25%, după caz, din obligațiile bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv, precum și din amenzile de orice fel și cheltuielile judiciare, cu excepția celor rezultate din săvârșirea de infracțiuni, în limita sumei rămase nestinse la data de 6 septembrie 2024, pentru debitorii persoane fizice care se încadrează în prevederile art. XVI din ordonanța de urgență.5. La articolul 2 alineatul (5), după litera d) se introducdouă noi litere, lit. e) și f), cu următorul cuprins:e) obligațiilor bugetare principale administrate de organul fiscal central stabilite prin decizii de impunere din oficiu a veniturilor persoanelor fizice pe anii 2019 și 2020;f) obligațiilor bugetare principale care reprezintă fonduri publice naționale aferente fondurilor europene. În acest caz, organul fiscal competent solicită instituției/autorității publice care a transmis titlul executoriu să confirme dacă sumele respective sunt de natura celor care se amână la plată și se anulează obligațiile bugetare.6. La articolul 2, alineatul (6) se modifică și va avea următorul cuprins:(6) În sensul prevederilor art. I alin. (2) lit. a) din ordonanța de urgență sunt considerate obligații bugetare principale restante și obligațiile bugetare principale datorate de debitorul aflat în insolvență pentru care s-a împlinit scadența până la data de 31 august 2024 inclusiv, independent de existența unui tabel de creanțe sau a unui program de plată a creanțelor, cu condiția să fie respectate prevederile art. I alin. (8) din ordonanța de urgență.7. La articolul 3 alineatul (2), litera b) se modifică și va avea următorul cuprins:b) efectuează stingerile, compensările și orice alte operațiuni necesare în vederea stabilirii cu certitudine a obligațiilor bugetare ce constituie condiție pentru acordarea facilității fiscale potrivit art. II-V și XVI din ordonanța de urgență, fără să fie stinse obligații bugetare ce pot face obiectul amânării la plată.8. La articolul 3, alineatul (4) se modifică și va avea următorul cuprins:(4) După depunerea notificării, în termen de 5 zile lucrătoare de la data înregistrării acesteia, organul fiscal emite și comunică debitorului decizia referitoare la obligațiile de plată accesorii și certificatul de atestare fiscală, prin modalitățile prevăzute la alin. (1) lit. b) sau c), după caz.9. La articolul 3 alineatul (10), după litera c) se introduce o nouă literă, lit. d), cu următorul cuprins:d) declarația pe propria răspundere că debitorul se află/nu se află în vreuna dintre situațiile prevăzute la art. XVIII alin. (1) din ordonanța de urgență.10. La articolul 3, alineatul (14) se modifică și va avea următorul cuprins:(14) Organul fiscal emite și comunică debitorului decizia de pierdere a valabilității amânării la plată a unor obligații bugetare, prevăzută în anexa nr. 7 la prezenta procedură, în următoarele situații:a) la data emiterii deciziei de anulare a accesoriilor;b) la data emiterii deciziei de respingere a cererii de anulare a accesoriilor, în cazul în care aceasta a fost emisă după data de 25 noiembrie 2024;c) după data de 25 noiembrie 2024 inclusiv, în termen de 5 zile lucrătoare de la această dată, în cazul în care debitorul nu depune cerere de anulare a accesoriilor sau a fost depusă o astfel de cerere, dar a fost soluționată prin decizie de respingere a cererii de anulare a accesoriilor până la această dată.11. La articolul 3, după alineatul (14) se introduce un nou alineat, alin. (14^1), cu următorul cuprins:(14^1) În cazul deciziilor de amânare la plată a unor obligații bugetare care cuprind și obligații de plată accesorii calculate și stabilite de autoritățile/instituțiile publice prevăzute la art. 1 alin. (8), organul fiscal transmite și acestora un exemplar al deciziei de pierdere a valabilității amânării la plată a unor obligații bugetare.12. După articolul 3 se introduce un nou articol, articolul 3^1, cu următorul cuprins:  +  Articolul 3^1Prevederi speciale privind stingerea obligațiilor în cazul debitorilor persoane fizice(1) Pentru sumele încasate în numerar sau prin intermediul cardurilor bancare, la domiciliul fiscal al contribuabilului persoană fizică sau la oficiul poștal, salariații poștali sunt obligați să emită contribuabilului dovada încasării acestor sume.(2) Pentru identificarea beneficiarilor plății, respectiv a debitorilor de la care s-au încasat sumele de bani de către salariații poștali potrivit prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 116/2024 privind unele măsuri pentru sistemul de informare, comunicare și încasare a obligațiilor bugetare care fac obiectul măsurilor de anulare a unor obligații bugetare prevăzute de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanțelor bugetare și a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, se deschide un cont de disponibil la nivelul Trezoreriei Operative Centrale, respectiv 50.67.08 «Disponibil din sume încasate prin intermediul Poștei Române pentru achitarea obligațiilor bugetare administrate de organul fiscal central, conform Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 107/2024». Fiecare virament al Poștei Române va avea atașată informația privind codul de identificare fiscală al debitorului (CNP/NIF).(3) Pe baza codului de identificare fiscală al debitorului, Trezoreria Operativă Centrală distribuie sumele încasate în contul prevăzut la alin. (2) către contul 50.67.08 «Disponibil din sume încasate prin intermediul Poștei Române pentru achitarea obligațiilor bugetare administrate de organul fiscal central, conform Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 107/2024», codificat cu codul de identificare fiscală al debitorului deschis la unitatea Trezoreriei Statului la care este arondat organul fiscal central competent în administrarea obligațiilor bugetare datorate de acesta.(4) În cazul în care organul fiscal constată că a recepționat viramente transmise de către unitățile Trezoreriei Statului pentru debitori care nu se află în administrarea sa, acesta dispune, în următoarea zi lucrătoare, unității Trezoreriei Statului transferul sumelor către unitatea Trezoreriei Statului la care este arondat organul fiscal central competent care administrează obligațiile bugetare datorate de debitor.(5) Pe baza viramentelor efectuate în contul prevăzut la alin. (3), organul fiscal, în aceeași zi, analizează evidența fiscală din perspectiva îndeplinirii condițiilor de către debitorul pentru care au fost preluate încasările în acest cont și verifică dacă acesta a depus la organul fiscal sau a fost primită notificarea privind intenția de a beneficia de anularea unor obligații bugetare.(6) În cazul în care se constată că a fost primită notificarea privind intenția de a beneficia de anularea unor obligații bugetare, organul fiscal procedează astfel:a) emite certificatul de atestare fiscală care cuprinde situația obligațiilor bugetare restante la data de 31.08.2024, inclusiv procentul de anulare a obligațiilor bugetare rămase nestinse la data eliberării acestuia. În situația în care debitorul sesizează neconcordanțe în ceea ce privește sumele cuprinse în certificatul de atestare fiscală, organul fiscal se pune de acord cu acesta și emite din nou certificatul de atestare fiscală;b) marchează obligațiile bugetare principale și accesorii ce pot face obiectul amânării la plată și emite decizia de amânare la plată a unor obligații bugetare sau înștiințarea de respingere a notificării, după caz;c) efectuează stingerile, inclusiv cu sumele încasate în contul prevăzut la alin. (3), pentru care stingerea obligațiilor bugetare datorate de debitori pentru accesarea facilităților fiscale se realizează în ordinea vechimii acestora, cu excepția celor marcate conform lit. b);d) în cazul în care, ulterior emiterii certificatului de atestare fiscală, se constată că debitorul persoană fizică îndeplinește condițiile prevăzute de ordonanța de urgență, contactează debitorul, telefonic sau la domiciliul acestuia, în vederea îndrumării pentru depunerea cererii de anulare a unor obligații bugetare.(7) În cazul în care se constată că nu a fost primită notificarea privind intenția de a beneficia de anularea unor obligații bugetare, organul fiscal procedează astfel:a) întocmește «Referatul de stabilire a procentului de anulare a obligațiilor bugetare restante la 31 august 2024 inclusiv», conform modelului prevăzut în anexa nr. 7^1;b) stabilește procentul de anulare a obligațiilor bugetare principale restante la data de 31 august 2024;c) marchează obligațiile bugetare care pot face obiectul anulării, respectiv cele cu ultimele scadențe/termene de plată în limita procentului de anulare, distribuie și stinge obligațiile bugetare care reprezintă condiție de acordare a anulării unor obligații bugetare potrivit art. II-V, IX și/sau XVI din ordonanța de urgență, respectiv obligațiile bugetare cu scadențe/termene de plată mai vechi. Stingerea obligațiilor bugetare, altele decât cele care pot face obiectul anulării, se efectuează în ordinea vechimii acestora, indiferent de sistemul informatic în care acestea sunt înregistrate;d) în situația în care, ulterior efectuării stingerilor potrivit lit. c), debitorul depune «Notificarea privind intenția de a beneficia de anularea unor obligații bugetare», organul fiscal procedează astfel:(i) demarchează obligații bugetare de natura celor prevăzute la art. XVIII din ordonanța de urgență, în situația în care debitorul a declarat pe propria răspundere prin notificare ca datorează astfel de obligații bugetare, iar ulterior reface stingerea;(ii) reface marcajele obligațiilor bugetare existente în evidența fiscală în sold între data emiterii «Referatului de stabilire a procentului de anulare a obligațiilor bugetare restante la 31 august 2024 inclusiv» și data eliberării certificatului de atestare fiscală, luând în considerare inclusiv obligațiile bugetare stabilite/primite în această perioadă, respectiv titluri de creanță/titluri executorii;(iii) emite certificatul de atestare fiscală care cuprinde situația obligațiilor bugetare restante la data de 31.08.2024, inclusiv procentul de anulare a obligațiilor bugetare, rămase nestinse la data eliberării acestuia. În situația în care debitorul sesizează neconcordanțe în ceea ce privește sumele cuprinse în certificatul de atestare fiscală, organul fiscal se pune de acord cu acesta și emite din nou certificatul de atestare fiscală;(iv) emite «Decizia de amânare la plată a unor obligații bugetare» sau «Înștiințarea de respingere a notificării», după caz;e) în cazul în care se depune «Cererea de anulare a unor obligații bugetare»:(i) întocmește «Referatul de verificare a condițiilor de acordare/modificare a anulării la plată»;(ii) emite «Decizia de anulare a unor obligații bugetare» sau «Decizia de respingere a cererii de anulare a unor obligații bugetare», după caz.(8) În cazul în care se constată că a fost depusă «Cererea de anulare a unor obligații bugetare» fără a fi depusă «Notificarea privind intenția de a beneficia de anularea unor obligații bugetare», organul fiscal întocmește «Referatul de verificare a condițiilor de acordare/modificare a anulării la plată», prin care verifică încadrarea în procentul de anulare aferent obligațiilor bugetare restante la 31 august 2024, precum și îndeplinirea celorlalte condiții pentru anularea obligațiilor bugetare. Ulterior se emite «Decizia de anulare a unor obligații bugetare» sau «Decizia de respingere a cererii de anulare a unor obligații bugetare», după caz.(9) În cazul debitorilor persoane fizice pentru care nu au fost primite sume încasate în contul prevăzut la alin. (3), dar pentru care a fost primită notificarea privind intenția de a beneficia de anularea unor obligații bugetare sau cererea de anulare a unor obligații bugetare, după caz, organul fiscal aplică în mod corespunzător prevederile art. 3 și 4.13. La articolul 4, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins:(2) Prin excepție de la alin. (1), în cazul obligațiilor fiscale prevăzute la art. V alin. (1) și (5) din ordonanța de urgență, cererea de anulare a unor obligații bugetare trebuie depusă după stingerea obligațiilor fiscale principale individualizate în decizia de impunere, dar nu mai târziu de 90 de zile de la comunicarea deciziei de impunere, indiferent dacă decizia de impunere a fost comunicată anterior sau ulterior datei de 25 noiembrie 2024.14. La articolul 4, alineatul (7) se modifică și va avea următorul cuprins:(7) Pentru îndeplinirea condiției prevăzute la art. II lit. b) din ordonanța de urgență, debitorul trebuie să aibă stinse la data depunerii cererii de anulare a unor obligații bugetare toate obligațiile bugetare principale și accesorii administrate de organul fiscal central cu termene de plată cuprinse între data de 1 septembrie 2024 și data depunerii cererii de anulare a unor obligații bugetare, cu excepția celor care fac obiectul anulării la plată.15. La articolul 4 alineatul (8), literele a) și c) se modifică și vor avea următorul cuprins:a) analizează îndeplinirea condițiilor prevăzute de art. II-V, VIII și XVI din ordonanța de urgență. În cazul titlurilor executorii emise de alte autorități/instituții publice și transmise organului fiscal în vederea recuperării, în situația în care debitorul îndeplinește aceste condiții, organul fiscal central transmite o notificare acestor autorități/instituții pentru ca acestea să emită decizie de anulare a unor obligații bugetare sau decizie de respingere a cererii de anulare a unor obligații bugetare, după caz;...............................................................................................c) reface evidența fiscală în situația în care au fost stinse, între data de 6 septembrie 2024 și data efectuării analizei, potrivit prezentului alineat, obligațiile bugetare ce pot face obiectul anulării;16. La articolul 4 alineatul (8), după litera c) se introduce o nouă literă, lit. c^1), cu următorul cuprins:c^1) întocmește «Referatul de verificare a condițiilor de acordare/modificare a anulării la plată» conform modelului prevăzut în anexa nr. 8^1;17. La articolul 4, după alineatul (11) se introduce un nou alineat, alin. (11^1), cu următorul cuprins:(11^1) În situația în care au fost stinse obligațiile bugetare începând cu data de 6 septembrie 2024, ce pot face obiectul anulării, în cazul persoanelor fizice cărora le-au fost comunicate decizii de impunere din oficiu a veniturilor persoanelor fizice pe anii 2019 și 2020, sau prin decizii de impunere emise ca urmare a unui control fiscal în derulare la data de 6 septembrie 2024 pe codul numeric personal, achitate în scopul îndeplinirii condițiilor prevăzute la art. V din ordonanța de urgență, se naște dreptul de restituire al debitorului, în conformitate cu prevederile Codului de procedură fiscală.18. La articolul 4, alineatul (14) se modifică și va avea următorul cuprins:(14) În aplicarea prevederilor art. II-V și XVI din ordonanța de urgență, pentru obligațiile accesorii aferente obligațiilor bugetare principale cu scadențe anterioare datei de 31 august 2024 și stinse până la această dată, pentru care organul fiscal a emis, dar nu a comunicat decizia referitoare la obligațiile de plată accesorii sau aceasta nu a fost emisă, acesta nu mai comunică decizia referitoare la obligațiile de plată accesorii sau nu mai emite această decizie, după caz, iar obligațiile accesorii se scad din evidența analitică pe plătitor pe bază de borderou de adăugare/scădere a obligațiilor fiscale. Obligațiile de plată accesorii ce pot face obiectul anulării sunt:a) cele aferente obligațiilor bugetare principale al căror termen de prescripție a dreptului de a cere executarea silită conform Codului de procedură fiscală nu s-a împlinit;b) cele datorate și nestinse la data de 31 august 2024 inclusiv.19. După articolul 4 se introduce un nou articol, art. 4^1, cu următorul cuprins:  +  Articolul 4^1Anularea unui procent din obligațiile bugetare principale datorate de debitorii persoane fizice(1) La stabilirea plafonului de 5.000 lei prevăzut la art. XVI din ordonanța de urgență se iau în considerare obligațiile bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv, astfel cum sunt definite la art. I alin. (2) din ordonanța de urgență, cu excepția celor prevăzute la art. I alin. (6) și art. XVIII din ordonanța de urgență.(2) În vederea stabilirii obligațiilor bugetare restante la data de 31 august 2024 inclusiv potrivit alin. (1), organul fiscal ia în considerare toate aceste obligații bugetare pe care debitorii persoane fizice le datorează, indiferent de sistemele informatice în care acesta le are înregistrate.20. La articolul 6, alineatul (4) se modifică și va avea următorul cuprins:(4) În vederea anulării unor obligații bugetare pentru persoanele răspunzătoare, organul fiscal competent în administrarea acestora, după efectuarea plății obligației fiscale principale, potrivit art. II lit. a) și b), art. III alin. (1) lit. b), art. V alin. (1) lit. a), art. IX alin. (2), art. XVI alin. (1) lit. a) și alin. (2) lit. a), de către persoana răspunzătoare, solicită organului fiscal competent în administrarea debitorului principal actualizarea obligațiilor accesorii până la data stingerii debitului pentru care s-a atras răspunderea solidară, care se comunică atât debitorului principal, cât și persoanei/persoanelor răspunzătoare. Astfel, fac obiectul anulării toate accesoriile aferente debitului, precum și procentul corespunzător al obligației bugetare principale, după caz, pentru care s-a atras răspunderea, urmând ca o copie a deciziei de anulare a unor obligații bugetare să fie comunicată și organului fiscal competent în administrarea debitorului principal, care va proceda la scăderea acestora din evidența fiscală a debitorului.21. La articolul 7, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins:(1) În cazul debitorilor care au în derulare o eșalonare la plată a obligațiilor fiscale potrivit Codului de procedură fiscală și doresc să beneficieze de anularea dobânzilor, penalităților și a tuturor accesoriilor conform art. IX alin. (2) din ordonanța de urgență, aceștia pot depune la organul fiscal notificarea cu privire la intenția de amânare a unor obligații bugetare, în funcție de sumele rămase de plată, la data emiterii certificatului de atestare fiscală, din eșalonarea acordată, aplicându-se în mod corespunzător prevederile art. 3. În acest caz, organul fiscal emite și comunică:a) decizia de amânare la plată a unor obligații bugetare, în care se cuprind dobânzile, penalitățile și toate accesoriile rămase nestinse la data emiterii certificatului de atestare fiscală, din eșalonarea la plată aflată în derulare, și/sau obligațiile bugetare principale aferente procentului care poate face obiectul anulării potrivit art. XVI alin. (1) lit. a) și alin. (2) lit. a) din ordonanța de urgență;b) decizia de modificare a deciziei de eșalonare la plată a obligațiilor fiscale, potrivit prevederilor Codului de procedură fiscală, cu păstrarea perioadei rămase din eșalonarea la plată acordată, pentru obligațiile bugetare principale rămase nestinse la data emiterii certificatului de atestare fiscală, din eșalonarea la plată aflată în derulare, care va cuprinde inclusiv dobânda datorată pe perioada eșalonării.22. La articolul 7, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alin. (1^1), cu următorul cuprins: (1^1) În situația în care sunt stinse obligațiile bugetare principale rămase din eșalonarea la plată ca urmare a modificării deciziei, potrivit alin. (1), și debitorii respectă toate condițiile de menținere a valabilității acesteia potrivit Codului de procedură fiscală până la data depunerii cererii de anulare a unor obligații bugetare, dar nu mai târziu de 25 noiembrie 2024 inclusiv, organul fiscal emite și comunică: a) decizia de finalizare a eșalonării la plată a obligațiilor fiscale, potrivit Codului de procedură fiscală;b) decizia de anulare a penalităților de întârziere amânate la plată și decizia de reducere a penalităților de nedeclarare amânate la plată, după caz, potrivit Codului de procedură fiscală;c) decizia referitoare la obligațiile fiscale accesorii reprezentând penalități de nedeclarare, după caz, potrivit Codului de procedură fiscală;d) decizia de anulare a unor obligații bugetare, care cuprinde:(i) dobânzile, penalitățile și toate accesoriile cuprinse în ratele de eșalonare la plată;(ii) obligațiile bugetare principale aferente procentului care face obiectul anulării potrivit art. XVI alin. (1) lit. a) și alin. (2) lit. a) din ordonanța de urgență;(iii) dobânzile datorate pe perioada eșalonării la plată calculate după data de 6 septembrie 2024 până la data stingerii integrale, urmând să facă obiectul restituirii potrivit art. 168 din Codul de procedură fiscală;(iv) penalitățile de nedeclarare calculate prin decizia prevăzută la lit. c).23. La articolul 7, alineatul (3) se modifică și va avea următorul cuprins:(3) În cazul debitorilor care datorează penalitate potrivit art. 198, 199, 209^8 și 209^9 din Codul de procedură fiscală, aceasta se anulează numai în condițiile în care termenul de plată este împlinit până la data de 31 august 2024 inclusiv, iar cele cu termene de plată începând cu data de 1 septembrie 2024 se achită conform art. II lit. b) din ordonanța de urgență.24. La articolul 7, după alineatul (5) se introduce un nou alineat, alin. (6), cu următorul cuprins:(6) În situația în care debitorii nu respectă condițiile prevăzute la alin. (1^1), organul fiscal emite decizia de pierdere a valabilității amânării la plată, caz în care sunt aplicabile prevederile art. IX alin. (3) și (4) din ordonanța de urgență.25. La articolul 8, alineatul (3) se modifică și va avea următorul cuprins:(3) Pentru debitorii persoane juridice, instituții publice, unități administrativ-teritoriale, asociații, fundații sau alte asemenea persoane, care din punct de vedere fiscal au două sau mai multe coduri de identificare fiscală, organul fiscal verifică îndeplinirea condițiilor prevăzute la art. II-V, VIII și art. IX alin. (2) din ordonanța de urgență cu privire la achitarea obligațiilor bugetare principale restante pentru ansamblul obligațiilor bugetare existente pe toate codurile de identificare fiscală ale debitorului care are calitatea de subiect de drept fiscal.26. Anexele nr. 1-3 și 6-8 la procedură se modifică și se înlocuiesc cu anexele nr. 1-6 la prezentul ordin.27. După anexa nr. 7 se introduce o nouă anexă, anexa nr. 7^1, care va avea cuprinsul prevăzut în anexa nr. 7 la prezentul ordin.28. După anexa nr. 8 se introduce o nouă anexă, anexa nr. 8^1, care va avea cuprinsul prevăzut în anexa nr. 8 la prezentul ordin.29. Anexele nr. 10-12 la procedură se modifică și se înlocuiesc cu anexele nr. 9-11 la prezentul ordin.  +  Articolul II(1) Notificările privind intenția de a beneficia de anularea unor obligații bugetare și/sau cererile de anulare a unor obligații bugetare depuse de către debitori până la intrarea în vigoare a prezentului ordin și nesoluționate până la data intrării în vigoare a prezentului ordin se soluționează potrivit procedurii prevăzute la art. I, indiferent de bifele efectuate de debitori în aceste documente.(2) În situația în care organul fiscal are nevoie de informații suplimentare pentru soluționarea notificărilor/cererilor prevăzute la alin. (1), acesta își manifestă rolul activ potrivit art. 7 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, urmând să îndrume debitorul în vederea accesării facilităților fiscale prevăzute de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanțelor bugetare și a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare.  +  Articolul IIIAnexele nr. 1-11 fac parte integrantă din prezentul ordin.  +  Articolul IVPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    Ministrul finanțelor,
    Marcel-Ioan Boloș
    București, 28 octombrie 2024.Nr. 6.410.  +  Anexa nr. 1(Anexa nr. 1 la procedură)
    NOTIFICARE
    privind intenția de a beneficia de anularea unor obligații bugetare
    A. Datele de identificare ale debitoruluiCodul de identificare fiscală .............................................Denumirea/Numele și prenumele ....................................Domiciliul fiscal: județul/sectorul ...................., localitatea ......................, str. ............ nr. ........., bl. ......, sc. ....., ap. ......, telefon ......., fax ........, e-mail ...................Codul de identificare fiscală pentru sediile secundare............................................................................................................................................................................................B. Datele de identificare ale împuternicitului/reprezentantului legal/reprezentantului fiscalDenumirea/Numele și prenumele .....................................Adresa .............................................................................Codul de identificare fiscală .............................................C. Obiectul notificăriiPrin prezenta notificare îmi manifest intenția de a beneficia de anularea unor obligații bugetare potrivit art. I-XVI din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanțelor bugetare și a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare. D. Renunțarea la efectele suspendării actului administrativ fiscal
    Numărul hotărârii judecătorești
    Data hotărârii judecătorești
    E. Anularea obligațiilor în cazul persoanelor pentru care s-a atras răspunderea potrivit legiiDatele de identificare ale debitorului principal
    Codul de identificare fiscală
    Denumirea/Numele și prenumele
    F. Prin prezenta notificare declar pe propria răspundere, cunoscând dispozițiile art. 326 din Codul penal referitoare la falsul în declarații, că:[ ] nu datorez obligații bugetare care fac obiectul unor procese penale aflate în curs de desfășurare la data intrării în vigoare a ordonanței de urgență sau care încep ulterior acestei date și până la data depunerii prezentei notificări, stabilite prin hotărâri penale definitive sau reprezentând prejudicii care fac obiectul art. 10 din Legea nr. 241/2005 pentru prevenirea și combaterea evaziunii fiscale, cu modificările și completările ulterioare;[ ] datorez obligații bugetare care fac obiectul unor procese penale aflate în curs de desfășurare la data intrării în vigoare a ordonanței de urgență sau care încep ulterior acestei date și până la data depunerii prezentei notificări, potrivit Dosarului penal nr. ......./stabilite prin Hotărârea penală definitivă nr. ..... din data de ..............., pronunțată de ................/reprezentând prejudicii care fac obiectul art. 10 din Legea nr. 241/2005 pentru prevenirea și combaterea evaziunii fiscale, cu modificările și completările ulterioare, conform .................... (tipul actului) nr. ......... din data de ...................., emis de ....................
    Semnătura
    ..................
     +  Anexa nr. 2(Anexa nr. 2 la procedură)ANTET^1)^1) Se vor trece sigla conform Ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 3.504/2013 privind aprobarea modelului și caracteristicilor siglelor utilizate la nivelul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, cu modificările ulterioare, denumirea și adresa organului fiscal central emitent al prezentului act administrativ.
    CERTIFICAT DE ATESTARE FISCALĂ
    Nr. ................ data eliberării ......................
    Ca urmare a Notificării nr. .............. din data de ................., se certifică prin prezenta că:A. Datele de identificare ale debitoruluiCodul de identificare fiscală .................................................................Denumirea/Numele și prenumele .................................................................Domiciliul fiscal: județul/sectorul ........................., localitatea ........................., str. ..................... nr. ........, bl. ....., sc. ....., ap. ....., telefon ........, fax ......................., e-mail ...................Codul de identificare fiscală pentru sediile secundare....................................................................................................................................................................A.1. Obligații bugetare principale restante la 31 august 2024, în cuantum de ............................. leiA.2. Obligații bugetare principale restante la 31 august 2024, nestinse la data de 6 septembrie 2024, în cuantum de ............................. leiB. Obligații bugetare care trebuie achitate și cele care pot face obiectul anulării, potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 107/2024 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanțelor bugetare și a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioareB.1. Obligații bugetare care trebuie achitate până la data depunerii cererii, dar nu mai târziu de 25 noiembrie 2024 inclusiv, în vederea încadrării în prevederile art. II-V^2), IX și/sau XVI, după caz, din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanțelor bugetare și a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare, nestinse până la data eliberării prezentului certificat^3)^2) Obligații bugetare care trebuie achitate până la termenul de plată prevăzut la art. 156 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.^3) Se vor menționa debitele de la lit. C.1, C.2, C.4, C.6, C.7 (la care se va avea în vedere, în cazul persoanelor fizice, procentul de achitare corespunzător) și total obligații bugetare de la lit. C.5 și C.8.
    - lei -
    Nr. crt.Denumirea obligației bugetareDebitDobânzi/Majorări de întârzierePenalități de întârzierePenalități de nedeclarareAlte obligații accesorii
    0123456
    1.
    2.
    ...
    Total general
    Suma totală care se va achita ...... lei
    B.2. Obligații bugetare care pot face obiectul anulării conform art. II-V, IX și/sau XVI, după caz, din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanțelor bugetare și a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare, nestinse până la data eliberării prezentului certificat^4)^4) Se vor menționa accesoriile de la lit. C.1, C.2, C.3, C.4, C.6 și C.7, precum și procentul aferent debitelor de la lit. C.1, C.2, C.4, C.6 și C.7, în cazul persoanelor fizice.
    - lei -
    Nr. crt.Denumirea obligației bugetareDebitDobânzi/ Majorări de întârzierePenalități de întârzierePenalități de nedeclarareAlte obligații accesorii
    0123456
    1.
    2.
    ...
    Total general
    Suma totală care se va amâna în vederea anulării ........ lei
    C. Detalii cu privire la obligațiile bugetare existente în evidența fiscală, administrate de organul fiscal centralSus-numitul contribuabil figurează în evidențele fiscale cu următoarele obligații bugetare existente la data eliberării prezentului certificat:
    - lei -
    Nr. crt.Denumirea obligației bugetareDebitDobânzi/ Majorări de întârzierePenalități de întârzierePenalități de nedeclarareAlte obligații accesorii
    0123456
    1.
    2.
    ...
    Total general
    din care:C.1. Obligațiile bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv, precum și obligațiile accesorii aferente, rămase nestinse la data eliberării prezentului certificat^5)^5) Vor fi cuprinse inclusiv obligațiile bugetare pentru care există un plan de reorganizare aprobat, însă nu se vor avea în vedere cele care fac obiectul înlesnirilor la plată potrivit Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.
    - lei -
    Nr. crt.Denumirea obligației bugetareDebitDobânzi/ Majorări de întârzierePenalități de întârzierePenalități de nedeclarareAlte obligații accesorii
    0123456
    1.
    2.
    ...
    Total general
    C.2. Diferențe de obligații bugetare principale declarate suplimentar prin declarație rectificativă prin care se corectează obligațiile bugetare principale cu scadențe anterioare datei de 31 august 2024 inclusiv, precum și obligațiile accesorii aferente, rămase nestinse la data eliberării prezentului certificat
    - lei -
    Nr. crt.Denumirea obligației bugetareDebitDobânzi/ Majorări de întârzierePenalități de întârzierePenalități de nedeclarareAlte obligații accesorii
    0123456
    1.
    2.
    ...
    Total general
    C.3. Dobânzile, penalitățile și toate accesoriile, rămase nestinse la data eliberării prezentului certificat, aferente obligațiilor bugetare principale cu scadențe anterioare datei de 31 august 2024 inclusiv și stinse până la această dată
    - lei -
    Nr. crt.Denumirea obligației bugetareDobânzi/Majorări de întârzierePenalități de întârzierePenalități de nedeclarareAlte obligații accesorii
    012345
    1.
    2.
    ...
    Total general
    C.4. Obligațiile bugetare principale cu scadențe anterioare datei de 31 august 2024 inclusiv individualizate în decizii de impunere emise ca urmare a unui control fiscal, precum și obligațiile accesorii aferente
    - lei -
    Nr. crt.Denumirea obligației bugetareDebitDobânzi/ Majorări de întârzierePenalități de întârzierePenalități de nedeclarareAlte obligații accesorii
    0123456
    1.
    2.
    ...
    Total general
    C.5. Obligații bugetare cu termene de plată cuprinse între data de 1 septembrie 2024 și data eliberării prezentului certificat, rămase nestinse la data eliberării prezentului certificat
    - lei -
    Nr. crt.Denumirea obligației bugetareDebitDobânzi/ Majorări de întârzierePenalități de întârzierePenalități de nedeclarareAlte obligații accesorii
    0123456
    1.
    2.
    ...
    Total general
    C.6. Obligațiile bugetare principale stabilite printr-o decizie de impunere din oficiu a veniturilor persoanelor fizice pe anii 2019 și 2020, precum și obligațiile fiscale accesorii aferente
    - lei -
    Nr. crt.Denumirea obligației bugetareDebitDobânzi/ Majorări de întârzierePenalități de întârzierePenalități de nedeclarareAlte obligații accesorii
    0123456
    1.
    2.
    ...
    Total general
    C.7. Obligațiile bugetare principale, precum și accesoriile rămase nestinse la data eliberării prezentului certificat de atestare fiscală, pentru care s-a acordat eșalonare la plată potrivit Codului de procedură fiscală^6)^6) Nu se cuprind obligațiile bugetare pentru care au fost emise decizii de amânare la plată a penalităților de întârziere și a penalităților de nedeclarare, potrivit Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, precum și cele care nu pot face obiectul anulării prevăzute la art. I alin. (6) și la art. XVIII din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanțelor bugetare și a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare.
    - lei -
    Nr. crt.Denumirea obligației bugetareDebitDobânzi/ Majorări de întârzierePenalități de întârzierePenalități de nedeclarareAlte obligații accesorii
    0123456
    1.
    2.
    ...
    Total general
    C.8. Obligații bugetare care nu fac obiectul anulării conform art. II-V, IX și/sau XVI din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanțelor bugetare și a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare, restante la data de 31 august 2024 inclusiv, precum și obligațiile accesorii aferente, rămase nestinse la data eliberării prezentului certificat^7)^7) Nu fac obiectul anulării obligațiile bugetare:a) reprezentând ajutor de stat de recuperat sau fonduri ce se cuvin bugetului Uniunii Europene;b) care fac obiectul unor procese penale aflate în curs de desfășurare la data intrării în vigoare a ordonanței de urgență sau care încep ulterior acestei date;c) stabilite prin hotărâri penale definitive;d) reprezentând prejudicii care fac obiectul art. 10 din Legea nr. 241/2005 pentru prevenirea și combaterea evaziunii fiscale, cu modificările și completările ulterioare.
    - lei -
    Nr. crt.Denumirea obligației bugetareDebitDobânzi/ Majorări de întârzierePenalități de întârzierePenalități de nedeclarareAlte obligații accesorii
    0123456
    1.
    2.
    ...
    Total general
    Prezentul certificat de atestare fiscală se eliberează în vederea stabilirii obligațiilor fiscale ce pot face obiectul facilităților fiscale prevăzute de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanțelor bugetare și a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare.Conducătorul organului fiscal central,Numele și prenumele .......................................Semnătura și ștampila organului fiscal central ..................Document care conține date cu caracter personal protejate de prevederile Regulamentului (UE) 2016/679
     +  Anexa nr. 3(Anexa nr. 3 la procedură)ANTET*) *) Se vor trece sigla conform Ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 3.504/2013 privind aprobarea modelului și caracteristicilor siglelor utilizate la nivelul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, cu modificările ulterioare, denumirea și adresa organului fiscal central emitent al prezentului act. Nr. ......... din ..............
    PROCES-VERBAL DE PUNERE DE ACORD
    încheiat astăzi, ........./......./............., la sediul unității fiscale
    Subsemnatul(a), ....................., având funcția de ............. în cadrul Serviciului/Biroului/Compartimentului ................. am procedat la clarificarea neconcordanțelor existente între evidența contribuabilului și sumele înscrise în Certificatul de atestare fiscală nr. .......... din data de ............. . Drept urmare, am constatat că ....................**) figurează în evidența fiscală cu următoarele obligații bugetare care trebuie achitate, precum și cele care pot face obiectul anulării, potrivit art. II-V, IX și/sau XVI, după caz, din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanțelor bugetare și a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare, conform Certificatului de atestare fiscală nr. ......... din data de ...........***): **) Se menționează denumirea/numele și prenumele debitorului.***) Se menționează numărul și data certificatului de atestare fiscală eliberat după punerea de acord a sumelor.1. Obligații bugetare care trebuie achitate până la data depunerii cererii, dar nu mai târziu de 25 noiembrie 2024 inclusiv, în vederea încadrării în prevederile art. II-V, IX și/sau XVI, după caz, din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanțelor bugetare și a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare, nestinse până la data eliberării certificatului
    - lei -
    Nr. crt.Denumirea obligației bugetareDebitDobânzi/ Majorări de întârzierePenalități de întârzierePenalități de nedeclarareAlte obligații accesorii
    0123456
    1.
    2.
    ...
    Total general
    2. Obligații bugetare care pot face obiectul anulării conform art. II-V, IX și/sau XVI, după caz, din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanțelor bugetare și a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare, nestinse până la data eliberării certificatului
    - lei -
    Nr. crt.Denumirea obligației bugetareDebitDobânzi/ Majorări de întârzierePenalități de întârzierePenalități de nedeclarareAlte obligații accesorii
    0123456
    1.
    2.
    ...
    Total general
    Alte mențiuni: ..........................................................................Obiecțiile debitorului: ................................................................
    Debitor,
    ..................................
    Avizat
    Șeful serviciului/biroului/compartimentului,
    ......................................
    Întocmit ......................................
    Document care conține date cu caracter personal protejate de prevederile Regulamentului (UE) 2016/679
     +  Anexa nr. 4(Anexa nr. 6 la procedură)ANTET*)*) Se vor trece sigla conform Ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 3.504/2013 privind aprobarea modelului și caracteristicilor siglelor utilizate la nivelul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, cu modificările ulterioare, denumirea și adresa organului fiscal central emitent al prezentului act.Denumirea/Numele și prenumele .......................................................................................................................................Nr. ......... din ..............
    DECIZIE
    de modificare a deciziei de amânare la plată a unor obligații bugetare
    Codul de identificare fiscală .................................................................Denumirea/Numele și prenumele .................................................................Domiciliul fiscal: județul/sectorul ..............................., localitatea ................, str. ........................... nr. ......, bl. ......, sc. ......., ap. ....., telefon .............., fax ..................., e-mail ...........................Codul de identificare fiscală pentru sediile secundare....................................................................................................................................................................În temeiul prevederilor art. VI alin. (5) lit. a) și/sau, după caz, art. XVI alin. (...) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanțelor bugetare și a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare, și ale Ordinului ministrului finanțelor nr. 5.521/2024 pentru aprobarea Procedurii de anulare a unor obligații bugetare, cu modificările și completările ulterioare,luând în considerare motivele de fapt ..........................................................................,vă comunicăm că Decizia de amânare la plată a unor obligații bugetare nr. ................... din data de ..................... se modifică după cum urmează:Se acordă amânarea la plată a unor obligații bugetare**), în sumă totală de ....................... lei, reprezentând:**) Se vor menționa:a) obligațiile bugetare principale care se anulează, în cazul persoanelor fizice, în procentele prevăzute la art. XVI alin. (1) lit. a) și alin. (2) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanțelor bugetare și a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative;b) obligațiile de plată accesorii aferente obligațiilor bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv.
    - lei -
    Nr. crt.Denumirea obligației bugetareDebitDobânzi/ Majorări de întârzierePenalități de întârzierePenalități de nedeclarareAlte obligații accesorii
    0123456
    1.
    2.
    ...
    Total general
    Împotriva prezentei decizii se poate formula contestație, potrivit prevederilor art. 268 și 269 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, în termenul prevăzut de art. 270 al aceluiași act normativ, sub sancțiunea decăderii. Contestația se depune la organul fiscal emitent al deciziei. Prezenta decizie produce efecte juridice față de dumneavoastră de la data comunicării acesteia potrivit art. 47 din Legea nr. 207/2015, cu modificările și completările ulterioare.
    Conducătorul unității fiscale,
    Numele și prenumele ......................
    Semnătura și ștampila unității ...........
    Document care conține date cu caracter personal protejate de prevederile Regulamentului (UE) 2016/679
     +  Anexa nr. 5(Anexa nr. 7 la procedură)ANTET*)*) Se vor trece sigla conform Ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 3.504/2013 privind aprobarea modelului și caracteristicilor siglelor utilizate la nivelul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, cu modificările ulterioare, denumirea și adresa organului fiscal central emitent al prezentului act.Nr. ......... din ..............
    DECIZIE
    de pierdere a valabilității amânării la plată a unor obligații bugetare
    Codul de identificare fiscală ........................................................Domiciliul fiscal: județul/sectorul ..............................., localitatea ................, str. ........................... nr. .........., bl. .....sc. ..., ap. ........, telefon ........, fax .............., e-mail ...................Codul de identificare fiscală pentru sediile secundare...........................................................................................................................................................................................În temeiul prevederilor art. VI alin. (7) lit. .... din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanțelor bugetare și a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare, și ale Ordinului ministrului finanțelor nr. 5.521/2024 pentru aprobarea Procedurii de anulare a unor obligații bugetare,vă comunicăm că amânarea la plată, aprobată prin Decizia de amânare la plată a obligațiilor de plată accesorii nr. ................... din data de ....................., și-a pierdut valabilitatea începând cu data de .............. .Suma rămasă de plată din amânare este în cuantum de .................... lei.Motivele de fapt și temeiul de drept pentru care s-a constatat pierderea valabilității amânării la plată a unor obligații bugetare:[ ] a fost emisă Decizia de anulare a unor obligații bugetare/Decizia de respingere a cererii de anulare a unor obligații bugetare nr. ............. din data de .................;[ ] întrucât până la data de 25 noiembrie 2024 inclusiv nu ați depus cererea de anulare a unor obligații bugetare/ați depus cererea de anulare a unor obligații bugetare, care a fost respinsă.Mențiuni privind audierea debitorului: ..............................................Împotriva prezentei decizii se poate formula contestație, potrivit prevederilor art. 268 și 269 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, în termenul prevăzut de art. 270 al aceluiași act normativ, sub sancțiunea decăderii. Contestația se depune la organul fiscal emitent al deciziei. Prezenta decizie produce efecte juridice față de dumneavoastră de la data comunicării acesteia potrivit art. 47 din Legea nr. 207/2015, cu modificările și completările ulterioare.
    Conducătorul unității fiscale,
    Numele și prenumele ......................
    Semnătura și ștampila unității ...........
    Document care conține date cu caracter personal protejate de prevederile Regulamentului (UE) 2016/679
     +  Anexa nr. 6(Anexa nr. 8 la procedură)
    CERERE DE ANULARE
    a unor obligații bugetare
    A. Datele de identificare ale debitoruluiCodul de identificare fiscală ........................................................Denumirea/Numele și prenumele ...................................................Domiciliul fiscal: județul/sectorul .................., localitatea ..........................., str. .................. nr. ....., bl. ....., sc. ....., ap. .....Telefon ................, fax .............................., e-mail ........................Codul de identificare fiscală pentru sediile secundare...........................................................................................................................................................................................B. Datele de identificare ale împuternicitului/reprezentantului legal/reprezentantului fiscalDenumirea/Numele și prenumele ................................Adresa ............ .............................................................Codul de identificare fiscală .........................................C. Obiectul cereriiPrin prezenta cerere solicit anularea unor obligații bugetare potrivit art. I-XVI din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanțelor bugetare și a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare.D. Renunțarea la efectele suspendării actului administrativ fiscal
    Numărul hotărârii judecătorești
    Data hotărârii judecătorești
    E. Anularea obligațiilor în cazul persoanelor pentru care s-a atras răspunderea potrivit legiiDatele de identificare ale debitorului principal
    Codul de identificare fiscală
    Denumirea/Numele și prenumele
    F. Obligațiile de plată reprezentând taxa pe valoarea adăugată cu scadențe anterioare datei de 31 august 2024 și care rezultă din înscrierea în rândurile de regularizări din decontul de TVA a taxei colectate/deductibile prin care se corectează taxa pe valoarea adăugată cu scadențe anterioare datei de 31 august 2024 inclusiv
    Perioada fiscalăScadențaSuma aferentă (lei)
    LunaAnul
    ….….
    ….….
    G. Prin prezenta cerere declar pe propria răspundere, cunoscând dispozițiile art. 326 din Codul penal referitoare la falsul în declarații, că:[ ] nu datorez obligații bugetare care fac obiectul unor procese penale aflate în curs de desfășurare la data intrării în vigoare a ordonanței de urgență sau care încep ulterior acestei date și până la data depunerii prezentei cereri, stabilite prin hotărâri penale definitive sau reprezentând prejudicii care fac obiectul art. 10 din Legea nr. 241/2005 pentru prevenirea și combaterea evaziunii fiscale, cu modificările și completările ulterioare;[ ] datorez obligații bugetare care fac obiectul unor procese penale aflate în curs de desfășurare la data intrării în vigoare a ordonanței de urgență sau care încep ulterior acestei date și până la data depunerii prezentei cereri, potrivit Dosarului penal nr. ......./stabilite prin Hotărârea penală definitivă nr. ...... din data de ..................., pronunțată de .............../reprezentând prejudicii care fac obiectul art. 10 din Legea nr. 241/2005 pentru prevenirea și combaterea evaziunii fiscale, cu modificările și completările ulterioare, conform ..................................... (tipul actului) nr. .......... din data de .............., emis de ...............
    Semnătura
    ............................
     +  Anexa nr. 7(Anexa nr. 7^1 la procedură)
    REFERAT
    de stabilire a procentului de anulare a
    obligațiilor bugetare restante la 31 august 2024 inclusiv
    Ca urmare a efectuării plății de către debitorul ....................................., cod de identificare fiscală ......................, în contul 50.67.08 „Disponibil din sume încasate prin intermediul Poștei Române pentru achitarea obligațiilor bugetare administrate de organul fiscal central, conform Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 107/2024“, s-au constatat următoarele:Secțiunea A.1. - Total obligații bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv, rămase nestinse la data prezentului referat, în suma totală de .......... lei, înregistrate în sistemele informatice astfel:1. în sistemul informatic ...................., suma de .......... lei;2. în sistemul informatic ...................., suma de .......... lei;3. în sistemul informatic ...................., suma de .......... lei.Secțiunea A.2. - Total plăți/compensări etc. efectuate în perioada cuprinsă între data de 1 septembrie 2024 și data prezentului referat, în suma totală de .......... lei, înregistrate în sistemele informatice astfel:1. în sistemul informatic ...................., suma de .......... lei;2. în sistemul informatic ...................., suma de .......... lei;3. în sistemul informatic ...................., suma de .......... lei.Secțiunea A.3. - Total obligații bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv, în suma totală de .......... lei (secțiunea A.1 + secțiunea A.2)Procentul de anulare a obligațiilor bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv, este de .......%.Secțiunea B.1. - Obligații bugetare restante care fac obiectul stingerii cu sumele încasate în contul 50.67.08, reprezentând:
    - lei -
    Nr. crt.Denumirea obligației bugetareCategoria obligației bugetare^1)Scadență/Termen de platăSumă de stins
    01234
    1.
    2.
    ...
    Total general
    ^1) Se va înscrie categoria sumei: D - debit, M - majorare de întârziere/DO - dobândă, A - amendă, P - penalitate, MS - dobândă simplă, PI - penalitate de întârziere, PN - penalitate de nedeclarare, după caz.
    Secțiunea B.2. - Obligații bugetare restante care fac obiectul anulării cu sumele încasate în contul 50.67.08, reprezentând:
    - lei -
    Nr. crt.Denumirea obligației bugetareCategoria obligației bugetare^1)Scadență/Termen de platăSumă de anulat
    01234
    1.
    2.
    ...
    Total general

    Întocmit
    .....................
    Avizat
    Șef serviciu/birou/compartiment,
    .....................
     +  Anexa nr. 8(Anexa nr. 8^1 la procedură)ANTET^1)^1) Se vor trece sigla conform Ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 3.504/2013 privind aprobarea modelului și caracteristicilor siglelor utilizate la nivelul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, cu modificările ulterioare, denumirea și adresa organului fiscal central emitent al prezentului act.Nr. ......... din ..............
    REFERAT
    de verificare a condițiilor de acordare/modificare a anulării la plată
    Subsemnatul(a), ..................., având funcția de .................. în cadrul Serviciului/Biroului/Compartimentului .............................., ca urmare a Cererii nr. ............... din data de ................, depusă de contribuabilul .................., cod de identificare fiscală ......................, înregistrată la organul fiscal cu nr. ............. din data de ................, am procedat la verificarea îndeplinirii condițiilor prevăzute de art. I-XVIII din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanțelor bugetare și a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare, și ale Ordinului ministrului finanțelor nr. 5.521/2024 pentru aprobarea procedurii de anulare a unor obligații bugetare, cu modificările și completările ulterioare, și am constatat următoarele:  +  Secțiunea A - Condiții de acordare/modificare a anulării la plată^2)^2) Se menționează în cazul persoanelor fizice, pentru condițiile prevăzute la lit. c)-g), se are în vedere procentul de la art. XVI alin. (1) lit. a) și alin. (2) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024, cu modificările și completările ulterioare.
    Condiții de acordare/modificare a anulării la platăModul de respectare a condițiilor
    a) are depuse toate declarațiile fiscale la data cererii de anulare[ ] Da[ ] Nu
    b) cererea a fost depusă conform art. II-V și XVI din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024, cu modificările și completările ulterioare[ ] Da[ ] Nu
    c) sunt stinse obligațiile bugetare restante la data de 31 august 2024[ ] Da[ ] Nu
    d) sunt stinse diferențele de obligații bugetare principale declarate suplimentar prin declarație rectificativă prin care se corectează obligațiile bugetare principale cu scadențe anterioare datei de 31 august 2024 inclusiv^3)[ ] Da[ ] Nu
    e) sunt stinse, în termenul legal de plată, obligațiile bugetare principale cu scadențe anterioare datei de 31 august 2024 inclusiv, individualizate în decizii de impunere emise ca urmare a unui control fiscal aflat în derulare la 6 septembrie 2024[ ] Da[ ] Nu
    f) sunt stinse, în termenul legal de plată, obligațiile bugetare principale stabilite printr-o decizie de impunere din oficiu a veniturilor persoanelor fizice pe anii 2019 și 2020[ ] Da[ ] Nu
    g) sunt stinse până la data cererii de anulare obligațiile bugetare principale eșalonate la plată[ ] Da[ ] Nu
    h) sunt stinse obligațiile bugetare cu termene de plată cuprinse între data de 1 septembrie 2024 și data cererii de anulare[ ] Da[ ] Nu
    i) sunt stinse obligațiile bugetare prevăzute la art. I alin. (6) și art. XVIII din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024, cu modificările și completările ulterioare[ ] Da[ ] Nu
    ^3) În cazul în care răspunsul este „Da“ și condițiile de la lit. b) și i) sunt îndeplinite, iar celelalte condiții nu sunt îndeplinite se propune acordarea anulării accesoriilor aferente obligațiilor bugetare principale individualizate în decizia de impunere, în baza prevederilor art. V din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024, cu modificările și completările ulterioare.
     +  Secțiunea B - Total obligații bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv, rămase nestinse la data de 6 septembrie 2024, datorate de persoanele fizice, în sumă de .......... lei, înregistrate în sistemele informatice astfel:1. în sistemul informatic...................., suma de .......... lei;2. în sistemul informatic...................., suma de .......... lei;3. în sistemul informatic...................., suma de .......... lei.Procentul de anulare a obligațiilor bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv este de .......%.  +  Secțiunea C - ConcluziiC.1. Se propune respingerea cererii de anulare a unor obligații bugetare din următoarele motive: [ ] nu au fost stinse prin orice modalitate prevăzută la art. 22 din Legea nr. 207/2015, cu modificările și completările ulterioare, până la data depunerii cererii de anulare a unor obligații bugetare inclusiv, dar nu mai târziu de data de 25 noiembrie 2024, următoarele obligații bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv, administrate de organul fiscal central:^2)
    - lei -
    Nr. crt.Denumirea obligației bugetareDebit
    012
    1.
    2.
    ...
    Total general
    [ ] nu au fost stinse prin orice modalitate prevăzută de art. 22 din Legea nr. 207/2015, cu modificările și completările ulterioare, până la data depunerii cererii de anulare a unor obligații bugetare inclusiv, următoarele obligații bugetare principale și accesorii, administrate de organul fiscal central, cu termene de plată cuprinse între data de 1 septembrie 2024 și data depunerii cererii de anulare a unor obligații bugetare inclusiv, dar nu mai târziu de data de 25 noiembrie 2024:
    - lei -
    Nr. crt.Denumirea obligației bugetareDebitDobânzi/ Majorări de întârzierePenalități de întârzierePenalități de nedeclarareAlte obligații accesorii
    0123456
    1.
    2.
    ...
    Total general
    [ ] nu ați depus toate declarațiile fiscale, potrivit vectorului fiscal, până la data depunerii cererii de anulare a unor obligații bugetare inclusiv, respectiv pentru următoarele perioade fiscale: .....................;[ ] nu ați depus cererea de anulare a unor obligații bugetare conform art. II-V și XVI din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024, cu modificările și completările ulterioare, sub sancțiunea decăderii;[ ] nu au fost stinse prin orice modalitate prevăzută de art. 22 din Legea nr. 207/2015, cu modificările și completările ulterioare, până la data depunerii cererii de anulare a unor obligații bugetare inclusiv, dar nu mai târziu de data de 25 noiembrie 2024, următoarele obligații bugetare principale individualizate în declarația rectificativă:
    - lei -
    Nr. crt.Denumirea obligației bugetareDebit
    012
    1.
    2.
    ...
    Total general
    [ ] nu au fost stinse prin orice modalitate prevăzută de art. 22 din Legea nr. 207/2015, cu modificările și completările ulterioare, până la termenul de plată prevăzut la art. 156 alin. (1) din aceeași lege, următoarele diferențe de obligații bugetare principale individualizate în decizia de impunere:
    - lei -
    Nr. crt.Denumirea obligației bugetareDebit
    012
    1.
    2.
    ...
    Total general
    [ ] nu au fost stinse prin orice modalitate prevăzută de art. 22 din Legea nr. 207/2015, cu modificările și completările ulterioare, până la termenul de plată prevăzut la art. 156 alin. (1) din aceeași lege, următoarele diferențe de obligații bugetare principale individualizate în decizia de impunere din oficiu a veniturilor persoanelor fizice pe anul 2019/2020:
    - lei -
    Nr. crt.Denumirea obligației bugetareDebit
    012
    1.
    2.
    ...
    Total general
    [ ] nu ați finalizat eșalonarea la plată acordată în baza Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, până la data depunerii cererii de anulare a unor obligații bugetare inclusiv, dar nu mai târziu de data de 25 noiembrie 2024;[ ] nu au fost stinse până la data depunerii cererii de anulare, dar nu mai târziu de data de 25 noiembrie 2024, următoarele obligații bugetare principale și accesorii de natura celor prevăzute la art. I alin. (6) și art. XVIII alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024, cu modificările și completările ulterioare, restante la data depunerii cererii:
    - lei -
    Nr. crt.Denumirea obligației bugetareDebitDobânzi/ Majorări de întârzierePenalități de întârzierePenalități de nedeclarareAlte obligații accesorii
    0123456
    1.
    2.
    ...
    Total general
    [ ] în alte situații: ...................................., potrivit prevederilor ..................... .
    C.2. Se propune aprobarea anulării la plată pentru următoarele obligații bugetare:
    - lei -
    Nr. crt.Denumirea obligației bugetareDebitDobânzi/ Majorări de întârzierePenalități de întârzierePenalități de nedeclarareAlte obligații accesorii
    0123456
    1.
    2.
    ...
    Total general

    Întocmit
    .......................
    Avizat
    Șef serviciu/compartiment,
    .........................
    Avizat
    Șef administrație adjunct colectare/ Director general adjunct administrare venituri,
    ...................................................
     +  Anexa nr. 9(Anexa nr. 10 la procedură)ANTET^1)^1) Se vor trece sigla conform Ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 3.504/2013 privind aprobarea modelului și caracteristicilor siglelor utilizate la nivelul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, cu modificările ulterioare, denumirea și adresa organului fiscal central emitent al prezentului act.Nr. ......... din ..............
    DECIZIE
    de respingere a cererii de anulare a unor obligații bugetare
    Codul de identificare fiscală ...........................................................Denumirea/Numele și prenumele ......................................................Domiciliul fiscal: județul/sectorul ..............................., localitatea ................, str. ................. nr. ......, bl. ........, sc. ...., ap. ......., telefon ........, fax .............., e-mail ...................Codul de identificare fiscală pentru sediile secundare............................................................................................................................................................................................În temeiul prevederilor art. VIII alin. (1), coroborat cu art. ....... alin. (....) lit. .....) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanțelor bugetare și a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare, și ale Ordinului ministrului finanțelor nr. 5.521/2024 pentru aprobarea Procedurii de anulare a unor obligații bugetare, cu modificările și completările ulterioare,având în vedere Cererea dumneavoastră nr. .............. din data de ............, înregistrată la organul fiscal cu nr. .............. din data de ..........................,luând în considerare că nu sunt îndeplinite condițiile prevăzute de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanțelor bugetare și a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare,se respinge cererea de anulare a unor obligații bugetare.Motivele de fapt pentru care se respinge cererea de anulare a unor obligații bugetare:[ ] nu au fost stinse prin orice modalitate prevăzută la art. 22 din Legea nr. 207/2015, cu modificările și completările ulterioare, până la data depunerii cererii de anulare a unor obligații bugetare inclusiv, dar nu mai târziu de data de 25 noiembrie 2024, următoarele obligații bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv, administrate de organul fiscal central:^2)^2) Se va avea în vedere procentul aferent obligației bugetare principale ce trebuia achitat conform art. XVI alin. (1) lit. a) și alin. (2) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024, cu modificările și completările ulterioare.
    - lei -
    Nr. crt.Denumirea obligației bugetareDebit
    012
    1.
    2.
    ...
    Total general
    [ ] nu au fost stinse prin orice modalitate prevăzută de art. 22 din Legea nr. 207/2015, cu modificările și completările ulterioare, până la data depunerii cererii de anulare a unor obligații bugetare inclusiv, următoarele obligații bugetare principale și accesorii, administrate de organul fiscal central, cu termene de plată cuprinse între data de 1 septembrie 2024 și data depunerii cererii de anulare a unor obligații bugetare inclusiv, dar nu mai târziu de data de 25 noiembrie 2024:
    - lei -
    Nr. crt.Denumirea obligației bugetareDebitDobânzi/ Majorări de întârzierePenalități de întârzierePenalități de nedeclarareAlte obligații accesorii
    0123456
    1.
    2.
    ...
    Total general
    [ ] nu ați depus toate declarațiile fiscale, potrivit vectorului fiscal, până la data depunerii cererii de anulare a unor obligații bugetare inclusiv, respectiv pentru următoarele perioade fiscale: .....................;[ ] nu ați depus cererea de anulare a unor obligații bugetare conform art. II-V și XVI din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024, cu modificările și completările ulterioare, sub sancțiunea decăderii;[ ] nu au fost stinse prin orice modalitate prevăzută de art. 22 din Legea nr. 207/2015, cu modificările și completările ulterioare, până la data depunerii cererii de anulare a unor obligații bugetare inclusiv, dar nu mai târziu de data de 25 noiembrie 2024, următoarele obligații bugetare principale individualizate în declarația rectificativă:^2)
    - lei -
    Nr. crt.Denumirea obligației bugetareDebit
    012
    1.
    2.
    ...
    Total general
    [ ] nu au fost stinse prin orice modalitate prevăzută de art. 22 din Legea nr. 207/2015, cu modificările și completările ulterioare, până la termenul de plată prevăzut la art. 156 alin. (1) din aceeași lege, următoarele diferențe de obligații bugetare principale individualizate în decizia de impunere:^2)
    - lei -
    Nr. crt.Denumirea obligației bugetareDebit
    012
    1.
    2.
    ...
    Total general
    [ ] nu au fost stinse prin orice modalitate prevăzută de art. 22 din Legea nr. 207/2015, cu modificările și completările ulterioare, până la termenul de plată prevăzut la art. 156 alin. (1) din aceeași lege, următoarele diferențe de obligații bugetare principale individualizate în decizia de impunere din oficiu a veniturilor persoanelor fizice pe anul 2019/2020:^2)
    - lei -
    Nr. crt.Denumirea obligației bugetareDebit
    012
    1.
    2.
    ...
    Total general
    [ ] nu ați finalizat eșalonarea la plată acordată în baza Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, până la data depunerii cererii de anulare a unor obligații bugetare inclusiv, dar nu mai târziu de data de 25 noiembrie 2024;[ ] nu au fost stinse până la data depunerii cererii de anulare, dar nu mai târziu de data de 25 noiembrie 2024, următoarele obligații bugetare principale și accesorii de natura celor prevăzute la art. I alin. (6) și art. XVIII alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024, cu modificările și completările ulterioare, restante la data depunerii cererii de anulare:
    - lei -
    Nr. crt.Denumirea obligației bugetareDebitDobânzi/ Majorări de întârzierePenalități de întârzierePenalități de nedeclarareAlte obligații accesorii
    0123456
    1.
    2.
    ...
    Total general
    [ ] în alte situații: ...................................., potrivit prevederilor ............... .
    Mențiuni privind audierea debitorului:..............................................................................................Împotriva prezentei decizii se poate formula contestație, potrivit prevederilor art. 268 și 269 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, în termenul prevăzut de art. 270 al aceluiași act normativ, sub sancțiunea decăderii. Contestația se depune la organul fiscal emitent al deciziei. Prezenta decizie produce efecte juridice față de dumneavoastră de la data comunicării acesteia potrivit art. 47 din Legea nr. 207/2015, cu modificările și completările ulterioare.
    Conducătorul unității fiscale,
    Numele și prenumele ......................
    Semnătura și ștampila unității ...........
    Document care conține date cu caracter personal protejate de prevederile Regulamentului (UE) 2016/679
     +  Anexa nr. 10(Anexa nr. 11 la procedură)ANTET*)*) Se vor trece sigla conform Ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 3.504/2013 privind aprobarea modelului și caracteristicilor siglelor utilizate la nivelul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, cu modificările ulterioare, denumirea și adresa organului fiscal central emitent al prezentului act.Nr. ......... din ..............
    DECIZIE
    de modificare a deciziei de anulare a unor obligații bugetare
    Codul de identificare fiscală ....................................................Denumirea/Numele și prenumele ...................................................Domiciliul fiscal: județul/sectorul ..............................., localitatea ................, str. ........................ nr. ......, bl. ......., sc. ....., ap. ......., telefon ........, fax .............., e-mail ...................Codul de identificare fiscală pentru sediile secundare............................................................................................................................................................................................În temeiul prevederilor art. VIII alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanțelor bugetare și a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare, și ale Ordinului ministrului finanțelor nr. 5.521/2024 pentru aprobarea Procedurii de anulare a unor obligații bugetare, cu modificările și completările ulterioare,având în vedere motivele de fapt ..........................................................,vă comunicăm că Decizia de anulare a unor obligații bugetare nr. ................... din data de ..................... se modifică după cum urmează:Se acordă anularea unor obligații bugetare**), în sumă totală de ....................... lei, reprezentând:**) Se vor menționa:a) obligațiile bugetare principale care se anulează, în cazul persoanelor fizice, în procentele prevăzute la art. XVI alin. (1) lit. a) și alin. (2) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanțelor bugetare și a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare;b) obligațiile de plată accesorii aferente obligațiilor bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv.
    - lei -
    Nr. crt.Denumirea obligației bugetareDebitDobânzi/ Majorări de întârzierePenalități de întârzierePenalități de nedeclarareAlte obligații accesorii
    0123456
    1.
    2.
    ...
    Total general
    Împotriva prezentei decizii se poate formula contestație, potrivit prevederilor art. 268 și 269 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, în termenul prevăzut de art. 270 al aceluiași act normativ, sub sancțiunea decăderii. Contestația se depune la organul fiscal emitent al deciziei. Prezenta decizie produce efecte juridice față de dumneavoastră de la data comunicării acesteia potrivit art. 47 din Legea nr. 207/2015, cu modificările și completările ulterioare.
    Conducătorul unității fiscale,
    Numele și prenumele ......................
    Semnătura și ștampila unității ...........
    Document care conține date cu caracter personal protejate de prevederile Regulamentului (UE) 2016/679
     +  Anexa nr. 11(Anexa nr. 12 la procedură)ANTET*)*) Se vor trece sigla conform Ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 3.504/2013 privind aprobarea modelului și caracteristicilor siglelor utilizate la nivelul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, cu modificările ulterioare, denumirea și adresa organului fiscal central emitent al prezentului act.Nr. ......... din ..............
    DECIZIE
    de desființare a deciziei de anulare a unor obligații bugetare
    Codul de identificare fiscală .................................................................Denumirea/Numele și prenumele .................................................................Domiciliul fiscal: județul/sectorul ..............................., localitatea ................, str. ........................... nr. .........., bl. .............., sc. ......., ap. ............., telefon ........, fax .............., e-mail ...................Codul de identificare fiscală pentru sediile secundare....................................................................................................................................................................În temeiul prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 107/2024 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanțelor bugetare și a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare, și ale Ordinului ministrului finanțelor nr. 5.521/2024 pentru aprobarea Procedurii de anulare a unor obligații bugetare, cu modificările și completările ulterioare,și având în vedere Cererea dumneavoastră nr. ......... din data de ................, înregistrată la organul fiscal cu nr. .............. din data de ................., vă comunicăm că anularea unor obligații bugetare, aprobată prin Decizia de anulare a unor obligații bugetare nr. ................... din data de ........................., se desființează pentru suma de ....................................... lei, reprezentând:
    - lei -
    Nr. crt.Denumirea obligației bugetare**)DebitDobânzi/ Majorări de întârzierePenalități de întârzierePenalități de nedeclarareAlte obligații accesorii
    0123456
    1.
    2.
    ...
    Total general
    **) Se vor menționa:a) obligațiile bugetare principale care se anulează, în cazul persoanelor fizice, în procentele prevăzute la art. XVI alin. (1) lit. a) și alin. (2) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanțelor bugetare și a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare;b) obligațiile de plată accesorii aferente obligațiilor bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv.
    Motivul de fapt care a stat la baza emiterii prezentei decizii a fost ca urmare a emiterii unei decizii de soluționare a contestațiilor prin care s-a dispus desființarea Deciziei de impunere nr. ........ din data de ..........., iar după primirea noii decizii de impunere, respectiv Decizia de impunere nr. ........ din data de ....., ați îndeplinit următoarea/următoarele condiție/condiții:[ ] ați depus cererea de anulare a unor obligații bugetare în termen de 90 de zile de la data comunicării noii decizii de impunere, respectiv la data de ..............;[ ] toate diferențele de obligații bugetare principale individualizate în noua decizie de impunere au fost stinse prin orice modalitate prevăzută de art. 22 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, până la termenul de plată prevăzut la art. 156 alin. (1) din aceeași lege.Împotriva prezentei decizii se poate formula contestație, potrivit prevederilor art. 268 și 269 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, în termenul prevăzut de art. 270 al aceluiași act normativ, sub sancțiunea decăderii. Contestația se depune la organul fiscal emitent al deciziei. Prezenta decizie produce efecte juridice față de dumneavoastră de la data comunicării acesteia potrivit art. 47 din Legea nr. 207/2015, cu modificările și completările ulterioare.
    Conducătorul unității fiscale,
    Numele și prenumele ......................
    Semnătura și ștampila unității ...........
    Document care conține date cu caracter personal protejate de prevederile Regulamentului (UE) 2016/679
    -----