ORDIN nr. 6.602/5.228/2024privind modificarea Ordinului ministrului investițiilor și proiectelor europene și al ministrului sănătății nr. 6.311/4.613/2024 pentru aprobarea detalierii subcriteriilor aferente criteriilor-cadru aplicabile proiectelor de investiții finanțate prin Programul național de investiții în infrastructura unităților spitalicești prevăzute în Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 29/2024 pentru aprobarea Programului național de investiții în infrastructura unităților spitalicești și pentru abrogarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 55/2023 privind unele măsuri pentru implementarea proiectelor de infrastructură publică de sănătate cu finanțare din fonduri externe nerambursabile în cadrul Programului Sănătate și din împrumuturi contractate cu instituțiile financiare internaționale
EMITENT
  • MINISTERUL INVESTIȚIILOR ȘI PROIECTELOR EUROPENE Nr. 6.602 din 22 octombrie 2024
  • MINISTERUL SĂNĂTĂȚII Nr. 5.228 din 22 octombrie 2024
  • Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 1076 din 28 octombrie 2024



    În temeiul prevederilor art. 6 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 29/2024 pentru aprobarea Programului național de investiții în infrastructura unităților spitalicești și pentru abrogarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 55/2023 privind unele măsuri pentru implementarea proiectelor de infrastructură publică de sănătate cu finanțare din fonduri externe nerambursabile în cadrul Programului Sănătate și din împrumuturi contractate cu instituțiile financiare internaționale, aprobată prin Legea nr. 227/2024, cu modificările și completările ulterioare, ale art. 14 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 52/2018 privind organizarea și funcționarea Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Sănătății, cu modificările și completările ulterioare,având în vedere Referatul de aprobare al Direcției generale programe de sănătate nr. 70.341 din 21.10.2024,ministrul investițiilor și proiectelor europene și ministrul sănătății emit prezentul ordin.  +  Articolul IOrdinul ministrului investițiilor și proiectelor europene și al ministrului sănătății nr. 6.311/4.613/2024 pentru aprobarea detalierii subcriteriilor aferente criteriilor-cadru aplicabile proiectelor de investiții finanțate prin Programul național de investiții în infrastructura unităților spitalicești prevăzute în Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 29/2024 pentru aprobarea Programului național de investiții în infrastructura unităților spitalicești și pentru abrogarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 55/2023 privind unele măsuri pentru implementarea proiectelor de infrastructură publică de sănătate cu finanțare din fonduri externe nerambursabile în cadrul Programului Sănătate și din împrumuturi contractate cu instituțiile financiare internaționale, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 966 din 26 septembrie 2024, se modifică după cum urmează:1. La anexa nr. 1 - Subcriterii de eligibilitate, tabelul în care sunt identificați solicitanții/liderii/partenerii eligibili va avea următorul cuprins:
    a) unitățile administrativ-teritoriale și subdiviziunile administrativ-teritoriale ale municipiilor, astfel cum sunt definite la art. 5 lit. mm) și pp) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, care au în coordonare/subordonare/autoritate sau în administrare/proprietate infrastructură spitalicească
    b) unitățile sanitare publice: spitale publice orășenești, municipale/municipale de urgență și spitale județene/județene de urgență, spitale de specialitate, spitale clinice și clinice de urgență, institute care desfășoară activitate medicală spitalicească și prespitalicească aflate în coordonarea/autoritatea/ subordonarea Ministerului Sănătății și unitățile sanitare prevăzute la art. 4 alin. (2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare
    c) parteneriat între autoritățile/instituțiile publice locale/subdiviziunile administrativ-teritoriale ale municipiilor, astfel cum sunt definite la art. 5 lit. mm) și pp) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, care administrează de drept și vor pune la dispoziția parteneriatului terenuri și clădiri în vederea realizării proiectului și unitățile sanitare publice
    2. Anexa nr. 2 - Subcriterii de selecție se modifică și se înlocuiește cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
     +  Articolul IIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    Ministrul investițiilor și proiectelor europene,
    Adrian Câciu
    p. Ministrul sănătății,
    Alexandru-Florin Rogobete,
    secretar de stat
     +  ANEXĂ(Anexa nr. 2 la Ordinul nr. 6.311/4.613/2024)
    SUBCRITERII DE SELECȚIE
    Criteriile-cadru de selecție pentru evaluarea tehnico-financiară sunt următoarele:1. relevanța și oportunitatea proiectului;2. maturitatea pregătirii proiectului;3. capacitatea administrativă a solicitantului;4. coerența și eficacitatea intervențiilor propuse;5. rezonabilitatea costurilor și eficiența investițiilor propuse;6. inovarea și calitatea proiectului propus;7. contribuția proiectului la respectarea principiilor privind eficiența resurselor/imunizarea la schimbările climatice, a principiilor orizontale - egalitatea de șanse, de gen și nediscriminarea;8. operaționalizarea, sustenabilitatea și impactul investiției.
    Criterii-cadru/Subcriterii de selecție
    Evaluarea tehnico-economicăAspecte de verificatMaximum
    1. Relevanța și oportunitatea proiectului40
    1.1. Relevanța din perspectiva documentelor strategice relevante și justificarea necesității/oportunității proiectuluia) proiectul descrie contribuția la atingerea obiectivelor strategiilor/documentelor de politică publică naționale/ regionale/relevante în domeniu - maximum 5 puncte;b) proiectul nu descrie contribuția la atingerea obiectivelor strategiilor/documentelor de politică publică naționale/ regionale/relevante în domeniu - 0 puncte.5
    1.2. Justificarea necesității/ oportunității proiectuluia) proiectul descrie necesitatea/necesitățile si oportunitatea investițiilor propuse conform:- grupului-țintă vizat - 1 punct;- serviciilor medicale pe care le furnizează în prezent, dacă este cazul, precum și serviciilor noi ce urmează a fi furnizate ca urmare a implementării proiectului - 1 punct;- personalului medical și nemedical existent - 2 puncte;- modului în care acestea vor fi soluționate prin implementarea proiectului - 1 punct;b) proiectul se adresează patologiilor prioritare (critice):- cardiologie/chirurgie cardiovasculară - 1 punct;- oncologie - 1 punct;- obstetrică-ginecologie/pediatrie/neonatologie - 1 punct;- boli infecțioase/pneumologie - 1 punct;- psihiatrie - 1 punct;- transplant - 1 punct;- neurochirurgie/boli cerebrovasculare - 1 punct;- politraumatologie - 1 punct;- arși grav - 1 punct;- recuperare - 1 punct;NOTĂ: Proiectele care includ mai multe tipuri de specialități/patologii prioritare (critice), enumerate anterior, vor fi punctate cumulativ (punctajul maxim posibil - 10 puncte).c) numărul de paturi de spitalizare continuă propus prin proiect:- 1-50 de paturi - 5 puncte;- 51-150 de paturi - 3 puncte;- 151-300 de paturi - 2 puncte;- mai mult de 301 paturi - 1 punct;d) numărul de paturi de spitalizare de zi propus prin proiect:- 1-10 paturi - 1 punct;- 11-20 de paturi - 3 puncte;- 21-30 de paturi - 4 puncte;- mai mult de 31 de paturi - 5 puncte.25
    1.3. Finanțări anterioare de care a beneficiat unitatea sanitară publică în ultimii 5 ani din fonduri externea) dacă valoarea totală a investiției/investițiilor de care a beneficiat unitatea sanitară publică, realizată/realizate cu fonduri externe nerambursabile, în perioada 1 ianuarie 2019-31 decembrie 2023 este sub 20% din valoarea propusă din Program - 3 puncte;b) dacă valoarea totală a investiției/investițiilor de care a beneficiat unitatea sanitară publică, realizată/realizate cu fonduri externe nerambursabile, în perioada 1 ianuarie 2019-31 decembrie 2023 este între 20% și 50% din valoarea propusă din Program - 2 puncte;c) dacă valoarea totală a investiției/investițiilor de care a beneficiat unitatea sanitară publică, realizată/realizate cu fonduri externe nerambursabile, în perioada 1 ianuarie 2019-31 decembrie 2023 este între 51 și 70% din valoarea propusă din Program - 1 punct;d) dacă valoarea totală a investiției/investițiilor de care a beneficiat unitatea sanitară publică, realizată/realizate cu fonduri externe nerambursabile, în perioada 1 ianuarie 2019-31 decembrie 2023 este mai mare sau egală cu 71% din valoarea propusă din Program - 0 puncte.Pentru proiectele care vizează realizarea de spitale nou-înființate se va acorda punctajul maxim, având în vedere avizul de oportunitate emis de Ministerul Sănătății.3
    1.4. Rata de utilizare a paturilor la nivel de unitate sanitarăRata de utilizare/ocupare a paturilor la nivel de unitate sanitară aferentă anului 2023, pentru unitățile sanitare publice existente:a) la nivelul unității sanitare, rata de utilizare/ocupare a paturilor este mai mare sau egală cu 65% - 7 puncte;b) la nivelul unității sanitare, rata de utilizare/ocupare a paturilor este mai mare sau egală cu 62%, dar mai mică de 65% - 5 puncte;c) la nivelul unității sanitare, rata de utilizare/ocupare a paturilor este mai mare sau egală cu 58%, dar mai mică de 62% - 4 puncte;d) la nivelul unității sanitare, rata de utilizare/ocupare a paturilor este mai mică de 58% - 2 puncte;e) la nivelul unității sanitare, rata de utilizare/ocupare a paturilor este mai mică de 50% - 0 puncte.Pentru proiectele care vizează realizarea de spitale nou-înființate se va acorda punctajul maxim, având în vedere avizul de oportunitate emis de Ministerul Sănătății.Rata de utilizare/ocupare a paturilor va fi stabilită prin raportare la numărul total de paturi contractate cu Casa Națională de Asigurări de Sănătate la nivelul unității sanitare publice în anul 2023.7
    2. Maturitatea pregătirii proiectului20
    2.1. Proiectul are întocmit(ă) studiul de fezabilitate/ documentația de avizare a lucrărilor de intervenție/ proiectul tehnic de execuție/ autorizația de construire/ ordinul de începere a lucrărilor.Proiectul are întocmit(ă)/obținut(ă):- ordinul de începere a lucrărilor - 10 puncte;- autorizația de construire - 7 puncte;- proiectul tehnic - 5 puncte;- studiul de fezabilitate/DALI și avizele necesare - 0 puncte.10
    2.2. Proiectul are procedura de achiziție publică inițiată/contractul de achiziție publică încheiat(ă) sau în curs de încheiere.- proiectul are contractul de execuție lucrări semnat - 10 puncte;- proiectul a derulat procedura de achiziție publică pentru execuție lucrări, dar nu a semnat contractul de execuție lucrări - 7 puncte;- proiectul are inițiată procedura de achiziție publică pentru execuție lucrări/proiectare tehnică și execuție lucrări prin publicarea în SICAP a anunțului de participare la licitație - 5 puncte;- proiectul are inițiată procedura de achiziție publică pentru proiectare tehnică prin publicarea în SICAP a anunțului de participare la licitație - 3 puncte;- proiectul nu are inițiată procedura de achiziție publică pentru proiectare tehnică și/sau executare lucrări prin publicarea în SICAP a anunțului de participare la licitație - 0 puncte10
    3. Capacitatea administrativă a solicitantului2
    3.1. Capacitatea operațională a solicitantuluiSolicitantul are capacitate de implementare a proiectului.Solicitantul are în structura internă experți de specialitate (experți tehnici/experți în achiziții publice/experți juridici/experți financiari/experți medicali):- solicitantul deține 5 experți de specialitate - 2 puncte;- solicitantul deține 3 experți de specialitate - 1 punct;- solicitantul deține mai puțin de 3 experți de specialitate - 0 puncte.Punctajul se obține în funcție de numărul de experți de specialitate nominalizați, indiferent de tipologia acestora.2
    4. Coerența si eficacitatea intervențiilor propuse3
    4.1. Activitățile proiectului sunt în conformitate cu prevederile ghidului de finanțare, sunt clare și logice ca desfășurare prin raportare la durata proiectului.- activitățile proiectului sunt în conformitate cu obiectivele propuse, sunt clare și logice în termeni de desfășurare raportate la durata proiectului - 2 puncte;- activitățile proiectului sunt în conformitate cu obiectivele propuse, dar nu sunt suficient de clare și logice în termeni de desfășurare raportate la durata proiectului - 1 punct;- activitățile proiectului nu sunt în conformitate cu obiectivele propuse, nu sunt clare și logice în termeni de desfășurare raportate la durata proiectului - 0 puncte.2
    4.2. Planificarea activităților- planificarea activităților cuprinde toate categoriile de activități principale specifice implementării acestuia: contract de execuție lucrări, asistență tehnică a proiectului, dirigenție de șantier, contract de achiziție pentru dotarea cu echipamente; termenele stabilite pentru realizarea acestora țin cont de durata medie de realizare a activităților, conform complexității acestora - 1 punct;- planificarea activităților cuprinde toate categoriile de activități principale specifice implementării acestuia: contract de execuție lucrări, asistență tehnică a proiectului, dirigenție de șantier, contract de achiziție pentru dotarea cu echipamente, dar termenele stabilite pentru realizarea acestora nu țin cont de durata medie de realizare a activităților, conform complexității acestora - 0 puncte.1
    5. Rezonabilitatea costurilor și eficiența investițiilor propuse20
    5.1. Costurile sunt realiste/rezonabile si justificate de către solicitant (pentru alte tipuri de costuri decât cele care sunt cuprinse în documentațiile tehnico-economice).a) costurile sunt realiste/rezonabile (costurile utilizate sunt corect estimate și justificate de către solicitant prin citarea unor surse independente și verificabile: statistici oficiale, standarde de calitate, prețuri standard sau prin rezultatele unei cercetări de piață efectuate de solicitant, suficiente și necesare pentru implementarea proiectului - 5 puncte;b) costurile sunt parțial realiste/rezonabile (costurile pe unitatea de resurse utilizate sunt parțial estimate și sunt justificate de către solicitant prin citarea unor surse independente și verificabile: statistici oficiale, standarde de calitate, preturi standard sau prin rezultatele unei cercetări de piață efectuate de solicitant, suficiente și necesare pentru implementarea proiectului) - 3 puncte;c) costurile nu sunt realiste/rezonabile (costurile pe unitatea de resurse utilizate nu sunt corect estimate și nu sunt justificate de către solicitant prin citarea unor surse independente și verificabile: statistici oficiale, standarde de calitate, prețuri standard sau prin rezultatele unei cercetări de piață efectuate de solicitant, suficiente și necesare pentru implementarea proiectului) - 0 puncte.5
    5.2. Completitudinea, claritatea și coerența bugetului prin raportare la activitățile și resursele materialea) bugetul este complet și corelat cu activitățile/subactivitățile prevăzute, resursele materiale implicate în realizarea proiectului, investiția descrisă în cadrul documentației tehnico-economice, iar cheltuielile au fost corect încadrate în categoria celor eligibile sau neeligibile - 5 puncte;b) bugetul este complet și parțial corelat cu activitățile/subactivitățile prevăzute, resursele materiale implicate în realizarea proiectului, investiția descrisă în cadrul documentației tehnico-economice și nu toate cheltuielile au fost corect încadrate în categoria celor eligibile sau neeligibile - 3 puncte; c) bugetul nu este complet și nu este corelat cu activitățile/subactivitățile prevăzute, resursele materiale implicate în realizarea proiectului, investiția descrisă în cadrul documentației tehnico-economice - 0 puncte.5
    5.3. Bugetul solicitat în cadrul proiectului (lei TVA inclusă)a) pentru spitale județene/județene de urgență, spitale de specialitate și spitale clinice și clinice de urgență:- 1-500.000 mii - 10 puncte;- 500.001-750.000 mii - 5 puncte;- 750.001-1.000.000 mii - 1 punct;- peste 1.000.001 mii - 0 puncte;b) pentru spitale municipale/municipale de urgență:- 1-125.000 mii - 10 puncte;- 125.001-175.000 mii - 5 puncte;- 175.001-300.000 mii - 1 punct;- peste 300.001 mii - 0 puncte;c) pentru spitale orășenești:- 1-100.000 mii - 10 puncte; - 100.001-175.000 mii - 5 puncte;- 175.001-225.000 mii - 1 punct;- peste 225.001 mii - 0 puncte.10
    6. Inovarea și calitatea proiectului propus2
    6.1. Inovare din punctul de vedere al stării de bine pentru pacienți/aparținătoria) solicitantul prezintă în mod clar modul în care spațiile (saloane/holuri/săli de așteptare etc.) care vor fi utilizate de pacienți și/sau aparținători vor asigura elemente care promovează starea de bine - 1 punct;b) solicitantul prezintă în mod vag/nu prezintă modul în care spațiile (saloane/holuri/săli de așteptare etc.) care vor fi utilizate de pacienți și/sau aparținători vor asigura elemente care promovează starea de bine - 0 puncte.1
    6.2. Inovare din punctul de vedere al stării de bine pentru personalul structuriia) solicitantul prezintă în mod clar modul în care spațiile care vor fi utilizate de personalul din cadrul unității/structurii vor asigura elemente care promovează starea de bine - 1 punct;b) solicitantul nu prezintă în mod clar modul în care spațiile care vor fi utilizate de personalul din cadrul unității/structurii vor asigura elemente care promovează starea de bine - 0 puncte.1
    7. Contribuția proiectului la respectarea principiilor privind eficiența resurselor/imunizarea la schimbările climatice, a principiilor orizontale - egalitatea de șanse, de gen și nediscriminarea11
    7.1. Eficiența utilizării resurselorA. Pentru investițiile care vizează construcția de clădiri noi/extinderi care:- respectă și este peste cerințele standardului NZEB+ - 6 puncte.B. Reducerea consumului de energie primară, a emisiilor de gaze cu efect de seră (GES) și obținerea de energie din surse regenerabileB.1. Pentru investițiile care vizează acțiuni de reabilitare/modernizare care, ca urmare a investiției:a) generează o reducere de peste 40% a consumului de energie primară și a emisiilor de gaze cu efect de seră - 4 puncte;b) generează o reducere între 30% și 39% a consumului de energie primară și a emisiilor de gaze cu efect de seră - 3 puncte;c) generează o reducere între 20% și 29% a consumului de energie primară și a emisiilor de gaze cu efect de seră - 1 punct.B.2. Măsuri de obținere de energie din surse regenerabile pentru proiectele care vizează reabilitare/ modernizare:a) proiectul propune asigurarea a cel puțin 30% din consumul propriu de energie verde din surse regenerabile (de exemplu, panouri fotovoltaice etc.) - 2 puncte;b) proiectul nu conține măsuri de obținere de energie pentru consum propriu din surse regenerabile - 0 puncte.Punctajul pentru pct. B se calculează prin însumarea punctajelor de la subpct. B.1 și B.2.C. Pentru investițiile care vizează atât reabilitare/modernizare, cât și construcția de clădiri noi/extinderi punctajul va fi media între punctele A și B.6
    7.2. Impactul pozitiv asupra mediului - reducerea cantității de deșeuri/economia circulară/ implementarea principiilor de dezvoltare durabilăSe verifică modul în care, suplimentar față de cerințele legale, proiectul propune măsuri care generează un impact pozitiv asupra mediului:A. Reducerea cantităților de deșeuri rezultate în timpul efectuării investiției:a) proiectul propune, dincolo de prevederile legale, măsuri concrete de reducere a cantității de deșeuri rezultate în timpul efectuării investiției - 1 punct;b) proiectul nu propune, dincolo de prevederile legale, măsuri concrete de reducere a cantității de deșeuri rezultate în timpul efectuării investiției - 0 puncte.Cerințe minime de eligibilitate:- angajamentul solicitantului privind asigurarea trasabilității deșeurilor;- sortarea deșeurilor nepericuloase rezultate din construcții și demolări pentru a facilita reutilizarea și valorificarea materială;- cel puțin 70% (în greutate) din deșeurile nepericuloase provenite din activități de construcție și demolări (cu excepția materialelor naturale menționate în categoria 17 05 04 din lista europeană a deșeurilor stabilită prin Decizia 2000/532/CE) și generate pe șantier vor fi pregătite pentru reutilizare, reciclare și alte operațiuni de valorificare materială, inclusiv operațiuni de umplere care utilizează deșeuri pentru a înlocui alte materiale, în conformitate cu ierarhia deșeurilor și cu Protocolul UE de gestionare a deșeurilor din construcții și demolări - art. 17 alin. (7) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 92/2021 privind regimul deșeurilor, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 17/2023, cu modificările și completările ulterioare.B. Reutilizarea deșeurilor - economia circulară:a) proiectul propune, dincolo de prevederile legale, măsuri concrete de reutilizare a deșeurilor - economia circulară în timpul efectuării investiției - 1 punct;b) proiectul nu propune, dincolo de prevederile legale, măsuri concrete de reutilizare a deșeurilor - economia circulară în timpul efectuării investiției - 0 puncte.2
    7.3. Imunizarea la schimbări climaticeProiectul vizează măsuri concrete prin care este asigurată rezistența în fața dezastrelor pentru investițiile care vizează construcții/extinderi/modernizări/reabilitări.Proiectul, dincolo de prevederile legale, propune următoarele măsuri:- creșterea spațiilor verzi și a arborilor;- proiectarea adecvată a clădirilor, folosind umbrirea, ventilația naturală și o bună izolare termică.a) proiectul aplică (suplimentar față de concluziile analizei privind imunizarea la schimbările climatice) toate măsurile de imunizare - 1 punct;b) proiectul aplică parțial (aplică una dintre cele 2 măsuri total sau parțial) măsurile de imunizare - 0,5 puncte;c) proiectul nu aplică măsurile de imunizare - 0 puncte.Punctarea acestor măsuri se realizează în situația în care solicitantul fie le preia în analiza privind imunizarea la schimbările climatice, fie le integrează în documentația tehnico-economică.1
    7.4. Egalitatea de șanse, de gen și nediscriminareaa) proiectul conține măsuri privind contribuția la respectarea principiilor de egalitate de șanse, de gen și nediscriminare, precum și măsuri de creștere a accesului grupurilor vulnerabile la infrastructura sprijinită - 2 puncte;b) proiectul nu conține măsuri privind contribuția la respectarea principiilor de egalitate de șanse, de gen și nediscriminare și nici măsuri de creștere a accesului grupurilor vulnerabile la infrastructura sprijinită - 0 puncte.2
    8. Operaționalizarea, sustenabilitatea și impactul investiției2
    8.1. Măsuri avute în vedere pentru asigurarea operaționalizării, sustenabilității și impactul investiției din perspectiva serviciilor medicale furnizate de unitatea sanitarăa) proiectul descrie clar măsurile care vor fi avute în vedere pentru asigurarea operaționalizării, sustenabilității și impactul investiției din perspectiva serviciilor medicale furnizate de unitatea sanitară - 1 punct;b) proiectul nu descrie clar măsurile care vor fi avute în vedere pentru asigurarea operaționalizării, sustenabilității și impactul investiției din perspectiva serviciilor medicale furnizate de unitatea sanitară - 0 puncte.1
    8.2. Măsuri avute în vedere pentru asigurarea operaționalizării, sustenabilității și impactul investiției din perspectiva extinderii adresabilității (creșterea numărului de pacienți)a) proiectul descrie clar măsurile care vor fi avute în vedere pentru asigurarea serviciilor noi și/sau pentru extinderea adresabilității ca urmare a implementării proiectului, după finalizarea investiției - 1 punct;b) proiectul nu descrie clar măsurile care vor fi avute în vedere pentru asigurarea serviciilor noi și/sau pentru extinderea adresabilității ca urmare a implementării proiectului, după finalizarea investiției - 0 puncte.1
    NOTE:Punctajul final reprezintă suma punctajelor obținute la toate cele 8 criterii-cadru.Un proiect va fi selectat pentru finanțare numai dacă va cumula în urma evaluării un punctaj minim de 50 de puncte.
    -------