ORDIN nr. 6.239 din 2 octombrie 2024pentru punerea în aplicare a prevederilor art. 17 alin. (3)-(18) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 113/2024 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2024
EMITENT
  • MINISTERUL FINANȚELOR
  • Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 1001 din 7 octombrie 2024



    În temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Finanțelor, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 17 alin. (23) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 113/2024 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2024,ministrul finanțelor emite următorul ordin:  +  Articolul 1Sumele defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale ale comunelor, orașelor, municipiilor și județelor, prevăzute la art. 17 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 113/2024 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2024, denumită în continuare ordonanță de urgență, repartizate de Ministerul Finanțelor potrivit art. 2, se utilizează pe destinațiile prevăzute la art. 17 alin. (4) din ordonanța de urgență, potrivit normelor metodologice prevăzute în anexa nr. 1 sau anexa nr. 2, după caz.  +  Articolul 2(1) Sumele defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale ale comunelor, orașelor, municipiilor și județelor, prevăzute la art. 17 alin. (1) din ordonanța de urgență, se repartizează, pe județe și municipiul București, de Ministerul Finanțelor potrivit prevederilor art. 17 alin. (7)-(11) din ordonanța de urgență și ale normelor metodologice prevăzute în anexa nr. 3.(2) Direcțiile generale regionale ale finanțelor publice/Administrațiile județene ale finanțelor publice repartizează sumele pe unități/subdiviziuni administrativ-teritoriale, potrivit prevederilor art. 17 alin. (14) din ordonanța de urgență și ale normelor metodologice prevăzute în anexele nr. 1 și 2.  +  Articolul 3Se aprobă următoarele formulare:a) Cerere privind solicitarea de sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale din suma prevăzută la art. 17 alin. (1) din ordonanța de urgență, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 4;b) Situația obligațiilor de plată către furnizorii de bunuri, servicii și lucrări și/sau către furnizorii care prestează serviciul public de producere, transport și distribuție a energiei termice în sistem centralizat și către bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale, prevăzute la art. 17 alin. (3) din ordonanța de urgență, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 5;c) Acord încheiat pentru stingerea obligațiilor de plată/fiscale conform prevederilor art. 17 alin. (4) lit. a) și b) din ordonanța de urgență, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 6a, și Acord încheiat pentru stingerea obligațiilor de plată/fiscale conform prevederilor art. 17 alin. (4) lit. c) din ordonanța de urgență, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 6b;d) Cerere privind solicitarea de repartizare a sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale pe anul 2024, conform prevederilor art. 17 alin. (8) din ordonanța de urgență, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 7.  +  Articolul 4Anexele nr. 1-7 fac parte integrantă din prezentul ordin.  +  Articolul 5Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    Ministrul finanțelor,
    Marcel-Ioan Boloș
    București, 2 octombrie 2024.Nr. 6.239.  +  Anexa nr. 1NORME METODOLOGICEde utilizare a sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale alocate pentru achitarea plăților restante, a sumelor certe și exigibile rezultate din deconturile justificative și a obligațiilor fiscale prevăzute la art. 17 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 113/2024 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2024 ale unităților/subdiviziunilor administrativ-teritoriale și instituțiilorpublice finanțate integral din bugetul local pe destinațiile prevăzute la art. 17 alin. (4) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 113/2024  +  Anexa nr. 2NORME METODOLOGICEde utilizare a sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale alocate pentru achitarea plăților restante și a obligațiilor fiscale prevăzute la art. 17 alin. (1) lit. a) și c) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 113/2024cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2024 ale instituțiilor publice finanțate parțial din bugetul local și spitalelor publice din rețeaua autorităților administrației publice locale, raportate potrivit legii, pentru destinațiile prevăzute la art. 17 alin.(4) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 113/2024  +  Anexa nr. 3NORME METODOLOGICEde repartizare a sumelor potrivit prevederilor art. 17 alin. (7)-(11) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 113/2024 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2024  +  Anexa nr. 4Județul/Municipiul București .................................................Unitatea/Subdiviziunea administrativ-teritorială ...................Adresa ..................................................................................Telefon/Fax/Adresa e-mail ....................................................
    CERERE
    privind solicitarea de sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru
    echilibrarea bugetelor locale din suma prevăzută la art. 17 alin. (1) din
    Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 113/2024 cu privire la
    rectificarea bugetului de stat pe anul 2024
    Subsemnatul, .........................................^1), în calitate de ordonator principal de credite al ........................^2), identificat prin codul de identificare fiscală ..........................^3), având conturile deschise la unitatea Trezoreriei Statului ........................, solicit alocarea sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale pe anul 2024 pentru achitarea obligațiilor de plată restante, a sumelor certe și exigibile rezultate din deconturile justificative și a obligațiilor fiscale conform art. 17 alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 113/2024 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2024, în valoare de ............. lei.Suma solicitată este aferentă achitării obligațiilor de plată restante, a sumelor certe și exigibile rezultate din deconturile justificative și a obligațiilor fiscale prevăzute la art. 17 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 113/2024 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2024, ale următoarelor instituții publice:– unitatea/subdiviziunea administrativ-teritorială ......................................................................., cu codul de identificare fiscală ........................., suma de ....................... lei, din care pentru stingerea obligațiilor prevăzute în Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 113/2024 la:– art. 17 alin. (4) lit. a) .......................... lei;– art. 17 alin. (4) lit. b) .......................... lei;– art. 17 alin. (4) lit. c) .......................... lei;– art. 17 alin. (4) lit. d) .......................... lei;– instituția publică finanțată integral din bugetul local ...................................., cu codul de identificare fiscală ........................, suma de ....................... lei, din care pentru stingerea obligațiilor prevăzute în Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 113/2024 la:– art. 17 alin. (4) lit. a) .......................... lei;– art. 17 alin. (4) lit. d) .......................... lei;– instituția publică finanțată integral din bugetul local ...................................., cu codul de identificare fiscală ........................, suma de ....................... lei, din care pentru stingerea obligațiilor prevăzute în Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 113/2024 la:– art. 17 alin. (4) lit. a) .......................... lei;– art. 17 alin. (4) lit. d) .......................... lei;– ................................................................– instituția publică finanțată parțial din bugetul local ..............................................................., cu codul de identificare fiscală ........................, suma de ....................... lei, din care pentru stingerea obligațiilor prevăzute în Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 113/2024 la:– art. 17 alin. (4) lit. a) ........................... lei;– art. 17 alin. (4) lit. d) ........................... lei;– instituția publică finanțată parțial din bugetul local ................................................................, cu codul de identificare fiscală ......................., suma de ........................ lei, din care pentru stingerea obligațiilor prevăzute în Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 113/2024 la:– art. 17 alin. (4) lit. a) ........................... lei;– art. 17 alin. (4) lit. d) ........................... lei;– ................................................................– spitalul public din rețeaua autorității administrației publice locale ………………............................................., cu codul de identificare fiscală ......................., suma de ........................ lei, din care pentru stingerea obligațiilor prevăzute în Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 113/2024 la:– art. 17 alin. (4) lit. a) ........................... lei;– art. 17 alin. (4) lit. d) ........................... lei;– spitalul public din rețeaua autorității administrației publice locale………………………. ............................................., cu codul de identificare fiscală ....................., suma de .......................... lei, din care pentru stingerea obligațiilor prevăzute în Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 113/2024 la:– art. 17 alin. (4) lit. a) ........................... lei;– art. 17 alin. (4) lit. d) ........................... lei;– .................................................................Declar pe propria răspundere că datele prezentate în documentația anexată și sumele solicitate prin prezenta cerere sunt conforme realității și au fost determinate și înscrise în conformitate cu prevederile art. 17 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 113/2024 și, respectiv, ale Normelor metodologice de utilizare a sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale alocate pentru achitarea plăților restante, a sumelor certe și exigibile rezultate din deconturile justificative și a obligațiilor fiscale prevăzute la art. 17 alin. (1) lit. a)-c) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 113/2024 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2024 ale unităților/subdiviziunilor administrativ-teritoriale și instituțiilor publice finanțate integral din bugetul local pe destinațiile prevăzute la art. 17 alin. (4) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 113/2024, prevăzute în anexa nr. 1 la Ordinul ministrului finanțelor nr. 6.239/2024 pentru punerea în aplicare a prevederilor art. 17 alin. (3)-(18) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 113/2024 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2024 și, după caz, ale Normelor metodologice de utilizare a sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale alocate pentru achitarea plăților restante și a obligațiilor fiscale prevăzute la art. 17 alin. (1) lit. a) și lit. c) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 113/2024 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2024 ale instituțiilor publice finanțate parțial din bugetul local și spitalelor publice din rețeaua autorităților administrației publice locale, raportate potrivit legii, pentru destinațiile prevăzute la art. 17 alin. (4) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 113/2024, prevăzute în anexa nr. 2 la Ordinul ministrului finanțelor nr. 6.239/2024 pentru punerea în aplicare a prevederilor art. 17 alin. (3)-(18) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 113/2024 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2024.
    L.S.…………………………………^2)Ordonator principal de credite,
    ………………………………………………(prenumele și numele)
    Anexez la prezenta cerere următoarele documente^4):............................................................................................................................^1) Se înscriu prenumele și numele reprezentantului legal.^2) Se înscrie denumirea unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale solicitante.^3) Se înscrie codul de identificare fiscală a unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale.^4) Se vor înscrie detaliat documentele anexate întocmite potrivit prevederilor art. 17 alin. (6) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 113/2024 și potrivit Ordinului ministrului finanțelor nr. 6.239/2024.
     +  Anexa nr. 5Județul/Municipiul București .................................................^1) Unitatea/Subdiviziunea administrativ-teritorială ....................^2)Adresa ..................................................................................Telefon/Fax/Adresa e-mail ....................................................
    SITUAȚIA
    obligațiilor de plată către furnizorii de bunuri, servicii și lucrări și/sau către furnizorii
    care prestează serviciul public de producere, transport și distribuție a energiei termice
    în sistem centralizat și către bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat sau bugetele
    fondurilor speciale, prevăzute la art. 17 alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 113/2024
    cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2024
    -lei-
    Nr. crt.Denumirea unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale/instituțiilor publice finanțate integral sau parțial din bugetul local, subordonate/spitalelor publice din rețeaua autorităților administrației publice localeCodul de identificare fiscală al unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale/instituțiilor publice finanțate integral sau parțial din bugetul local, subordonate/spitalelor publice din rețeaua autorităților administrației publice localeDenumirea furnizorului care are obligații de plată Codul de identificare fiscală al furnizorului care are obligații de plată Obligațiile de plată către furnizorii de bunuri, servicii și lucrări Obligațiile de plată către furnizorii care prestează serviciul public de producere, transport și distribuție a energiei termice în sistem centralizat Obligațiile de plată ale furnizorilor care prestează serviciul public de producere, transport și distribuție a energiei termice în sistem centralizat către furnizorii de bunuri, servicii și lucrări Obligațiile de plată ale unităților/subdiviziunilor administrativ-teritoriale și ale instituțiilor publice finanțate integral sau parțial din bugetul local și spitalelor publice din rețeaua autorităților administrației publice locale către bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale
    012345678
    1
    2
    ........
    TOTALxxxX
    Ordonator principal de credite,…………………………………………….,…………………………………………..^2)…………………………………………..^3)Avizat, conducător instituție publică 1……………………………………………….Avizat, conducător instituție publică 2……………………………………………….
    ^1) Se înscrie denumirea județului/municipiul București.^2) Se înscrie denumirea unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale solicitante.^3) Se înscriu prenumele și numele reprezentantului legal.
     +  Anexa nr. 6a
    Unitatea/Subdiviziunea administrativ-teritorială…………………………………………………………………………Nr. ………………../……………………Furnizor de bunuri, servicii și lucrări/Furnizor care prestează serviciul public de producere, transport și distribuție a energiei termice în sistem centralizat………………………………………………Nr. …………………./…………………..

    ACORD
    încheiat pentru stingerea obligațiilor de plată/fiscale conform prevederilor
    art. 17 alin. (4) lit. a) și b) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 113/2024
    cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2024
    Unitatea/Subdiviziunea administrativ-teritorială ...................................., reprezentată prin domnul/doamna ..........................., în calitate de ordonator principal de credite, și furnizorul de bunuri, servicii și lucrări/furnizorul care prestează serviciul public de producere, transport și distribuție a energiei termice în sistem centralizat, cod de identificare fiscală ......................................., reprezentat prin ......................................................, în calitate de ......................................................, suntem de acord cu stingerea obligațiilor fiscale prevăzute la art. 1 alin. (5) din anexa nr. 1 la Ordinul ministrului finanțelor nr. 6.239/2024 pentru punerea în aplicare a prevederilor art. 17 alin. (3)-(18) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 113/2024 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2024, prin plata acestora de către unitatea/subdiviziunea administrativ-teritorială/instituții publice finanțate integral sau parțial din bugetul local/spitalul public din rețeaua autorităților administrației publice locale în condițiile art. 17 alin. (4) lit. a) și b) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 113/2024 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2024, după cum urmează:1. obligațiile de plată ale unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale/instituțiilor publice finanțate integral sau parțial din bugetul local/spitalelor publice din rețeaua autorităților administrației publice locale către furnizorul de bunuri, servicii și lucrări/furnizorul care prestează serviciul public de producere, transport și distribuție a energiei termice în sistem centralizat ..................., care se cuprind în cererea de alocare a sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale, în sumă de ............. lei*), din care:– unitatea/subdiviziunea administrativ-teritorială ......................................., cu codul de identificare fiscală ....................., suma de ......................... lei;– instituția publică finanțată integral din bugetul local ......................................., cu codul de identificare fiscală ....................., suma de ......................... lei;– instituția publică finanțată integral din bugetul local ......................................., cu codul de identificare fiscală ....................., suma de ......................... lei;– .............................................................;– instituția publică finanțată parțial din bugetul local ......................................., cu codul de identificare fiscală ....................., suma de ......................... lei;– instituția publică finanțată parțial din bugetul local ......................................., cu codul de identificare fiscală ....................., suma de ......................... lei;– .............................................................;– spitalul public din rețeaua autorității administrației publice locale ......................., cu codul de identificare fiscală ..............., suma de ......................... lei;– spitalul public din rețeaua autorității administrației publice locale ...................., cu codul de identificare fiscală ................., suma de ......................... lei;– .............................................................;2. obligațiile fiscale prevăzute la art. 1 alin. (5) din anexa nr. 1 la Ordinul ministrului finanțelor nr. 6.239/2024 pentru punerea în aplicare a prevederilor art. 17 alin. (3)-(18) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 113/2024 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2024, ale furnizorului de bunuri, servicii și lucrări/furnizorului care prestează serviciul public de producere, transport și distribuție a energiei termice în sistem centralizat ..............................................., în suma totală de .............. lei*).În cazul în care suma achitată va fi diminuată în condițiile art. 17 alin. (17) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 113/2024, unitatea/subdiviziunea administrativ-teritorială va comunica furnizorului de bunuri, servicii și lucrări/furnizorului care prestează serviciul public de producere, transport și distribuție a energiei termice în sistem centralizat atât suma cu care se diminuează suma totală reprezentând obligații de plată de la pct. 1 pe fiecare unitate/subdiviziune administrativ-teritorială/instituție publică finanțată integral sau parțial din bugetul local/spital public din rețeaua autorității administrației publice locale, cât și obligațiile fiscale prevăzute la art. 1 alin. (5) din anexa nr. 1 la Ordinul ministrului finanțelor nr. 6.239/2024 pentru punerea în aplicare a prevederilor art. 17 alin. (3)-(18) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 113/2024 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2024, convenite a fi stinse potrivit prevederilor prezentului acord.Prezentul acord este valabil numai în următoarele condiții:– alocarea de către Ministerul Finanțelor și direcțiile generale regionale ale finanțelor publice/administrațiile județene ale finanțelor publice a sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale potrivit prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 113/2024;– încadrarea sumei din acord în limita sumei alocate;– este întocmit cu respectarea prevederilor art. 17 alin. (6) lit. c) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 113/2024 și, respectiv, ale Normelor metodologice de utilizare a sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale alocate pentru achitarea plăților restante, a sumelor certe și exigibile rezultate din deconturile justificative și a obligațiilor fiscale prevăzute la art. 17 alin. (1) lit. a)-c) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 113/2024 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2024 ale unităților/subdiviziunilor administrativ-teritoriale și instituțiilor publice finanțate integral din bugetul local pe destinațiile prevăzute la art. 17 alin. (4) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 113/2024, prevăzute în anexa nr. 1 la Ordinul ministrului finanțelor nr. 6.239/2024, și, după caz, ale Normelor metodologice de utilizare a sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale alocate pentru achitarea plăților restante și a obligațiilor fiscale prevăzute la art. 17 alin. (1) lit. a) și c) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 113/2024 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2024 ale instituțiilor publice finanțate parțial din bugetul local și spitalelor publice din rețeaua autorităților administrației publice locale raportate potrivit legii pentru destinațiile prevăzute la art. 17 alin. (4) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 113/2024, prevăzute în anexa nr. 2 la Ordinul ministrului finanțelor nr. 6.239/2024 pentru punerea în aplicare a prevederilor art. 17 alin. (3)-(18) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 113/2024 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2024.Stingerea obligațiilor fiscale de la pct. 2 se efectuează de către organele fiscale centrale potrivit reglementărilor legale în vigoare.
    Ordonatorul principal de credit,……………………………………..Reprezentantul legal al furnizorului de bunuri, servicii și lucrări/furnizorului care prestează serviciul public de producere, transport și distribuție a energiei termice în sistem centralizat,……………………………….
    Avizat,Pentru datele prevăzute la pct. 1Instituția publică …………………..Ordonator de credite,Instituția publică …………………..Ordonator de credite,Instituția publică …………………..Ordonator de credite,……………………………………………..Spitalul public ………………………Ordonator de credite,Spitalul public ………………………Ordonator de credite,……………………………………………..
    *) Sumele înscrise în câmpurile respective trebuie să aibă valoare egală.
     +  Anexa nr. 6b
    Unitatea/Subdiviziunea administrativ-teritorială ………………………………….Nr. …………../……………..Furnizor care prestează serviciul public de producere, trasnport și distribuție a energiei termice în sistem centralizat………………………………..Nr. …………./……………..Furnizor de bunuri, servicii și lucrări ……………………………………Nr. ……/…………….

    ACORD
    încheiat pentru stingerea obligațiilor de plată/fiscale conform prevederilor
    art. 17 alin. (4) lit. c) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 113/2024
    cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2024
    Unitatea/Subdiviziunea administrativ-teritorială ............................., reprezentată prin domnul/doamna ................................., în calitate de ordonator principal de credite, furnizorul care prestează serviciul public de producere, transport și distribuție a energiei termice în sistem centralizat, cod de identificare fiscală ................................, reprezentat prin ......................................................, în calitate de .........................., și furnizorul de bunuri, servicii și lucrări, cod de identificare fiscală ............................., reprezentat prin ........................................, în calitate de ................................................., suntem de acord cu stingerea obligațiilor de plată și obligațiilor fiscale prevăzute la art. 1 alin. (5) din anexa nr. 1 la Ordinul ministrului finanțelor nr. 6.239/2024 pentru punerea în aplicare a prevederilor art. 17 alin. (3)-(18) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 113/2024 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2024, prin plata acestora de către unitatea/subdiviziunea administrativ-teritorială în condițiile art. 17 alin. (4) lit. c) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 113/2024 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2024, după cum urmează:1. obligațiile de plată ale unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale către furnizorul care prestează serviciul public de producere, transport și distribuție a energiei termice în sistem centralizat .................................., care se cuprind în cererea de alocare a sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale, în sumă de ............................ lei;2. obligațiile de plată restante ale furnizorului care prestează serviciul public de producere, transport și distribuție a energiei termice în sistem centralizat către furnizorul de bunuri, servicii și lucrări ..............................., în sumă totală de ......................... lei*);3. obligațiile fiscale prevăzute la art. 1 alin. (5) din anexa nr. 1 la Ordinul ministrului finanțelor nr. 6.239/2024 pentru punerea în aplicare a prevederilor art. 17 alin. (3)-(18) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 113/2024 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2024, ale furnizorului de bunuri, servicii și lucrări care are de încasat sume de la furnizorul care prestează serviciul public de producere, transport și distribuție a energiei termice în sistem centralizat, care se sting, în sumă de .............. lei*).În cazul în care suma achitată va fi diminuată în condițiile art. 17 alin. (17) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 113/2024, unitatea/subdiviziunea administrativ-teritorială va comunica furnizorului care prestează serviciul public de producere, transport și distribuție a energiei termice în sistem centralizat și furnizorului de bunuri, servicii și lucrări atât suma cu care se diminuează suma totală reprezentând obligații de plată de la pct. 1 pe fiecare unitate/subdiviziune administrativ-teritorială/instituție publică finanțată integral din bugetul local, cât și obligațiile fiscale prevăzute la art. 1 alin. (5) din anexa nr. 1 la Ordinul ministrului finanțelor nr. 6.239/2024 pentru punerea în aplicare a prevederilor art. 17 alin. (3)-(18) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 113/2024 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2024, convenite a fi stinse potrivit prevederilor prezentului acord.Prezentul acord este valabil numai în următoarele condiții:– alocarea de către Ministerul Finanțelor și direcțiile generale regionale ale finanțelor publice/administrațiile județene ale finanțelor publice a sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale potrivit prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 113/2024;– încadrarea sumei din acord în limita sumei alocate;– este întocmit cu respectarea prevederilor art. 17 alin. (6) lit. c) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 113/2024 și, respectiv, ale Normelor metodologice de utilizare a sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale alocate pentru achitarea plăților restante, a sumelor certe și exigibile rezultate din deconturile justificative și a obligațiilor fiscale prevăzute la art. 17 alin. (1) lit. a)-c) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 113/2024 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2024 ale unităților/subdiviziunilor administrativ-teritoriale și instituțiilor publice finanțate integral din bugetul local pe destinațiile prevăzute la art. 17 alin. (4) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 113/2024, prevăzute în anexa nr. 1 la Ordinul ministrului finanțelor nr. 6.239/2024 pentru punerea în aplicare a prevederilor art. 17 alin. (3)-(18) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 113/2024 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2024.Stingerea obligațiilor fiscale de la pct. 3 se efectuează de către organele fiscale centrale potrivit reglementărilor legale în vigoare.
    Ordonatorul principal de credite,…………………………….Reprezentantul legal al furnizorului care prestează serviciul public de producere, trasnport și distribuție a energiei termice în sistem centralizat,…………………………….Reprezentantul legal al furnizorului de bunuri, servicii și lucrări,……………………………..
    *) Sumele înscrise în câmpurile respective trebuie să aibă valoare egală.
     +  Anexa nr. 7Direcția generală regională a finanțelor publice/Administrația județeană a finanțelor publice ....................................................................Adresa........................................................................................Telefon/Fax/Adresa e-mail ........................................................Nr. .............../Data .......................
    CERERE
    privind solicitarea de repartizare a sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată
    pentru echilibrarea bugetelor locale pe anul 2024, conform prevederilor
    art. 17 alin. (8) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 113/2024
    cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2024
    În baza prevederilor art. 17 alin. (8) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 113/2024 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2024, solicităm repartizarea pentru județul/municipiul București ..................................... a sumei de ........................... mii lei*), reprezentând sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale pe anul 2024, aprobate potrivit aceluiași articol din același act normativ.Suma solicitată este rezultată pe baza cererilor depuse de unitățile/subdiviziunile administrativ-teritoriale, cu respectarea prevederilor art. 17 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 113/2024, și analizate de Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice/Administrația Județeană a Finanțelor Publice ...........................................Suma de ........................ mii lei*) cuprinde suma totală care face obiectul situației centralizatoare întocmite în baza prevederilor art. 17 alin. (7) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 113/2024.Suma de ........................ mii lei*) este diminuată cu suma de ................................ mii lei*) provenită din sume solicitate anterior și nevirate în contul unităților/subdiviziunilor administrativ-teritoriale.
    (Directorul general/Șef administrație județeană)……………………………………..……………………………………..(prenumele și numele)……………………………………….
    *) Suma se poate înscrie cu două zecimale.