HOTĂRÂRE nr. 731 din 28 iunie 2024privind organizarea și funcționarea Ministerului Educației
EMITENT
  • GUVERNUL ROMÂNIEI
  • Publicată în  MONITORUL OFICIAL nr. 615 din 29 iunie 2024



    În temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 62 alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.  +  Articolul 1(1) Ministerul Educației este organ de specialitate al administrației publice centrale, cu personalitate juridică, ce se organizează și funcționează în subordinea Guvernului.(2) Ministerul Educației are rol de sinteză și coordonare în aplicarea Strategiei și Programului de guvernare în domeniul educației, formării profesionale și cercetării științifice universitare.  +  Articolul 2Sediul principal al Ministerului Educației este în municipiul București, str. General Berthelot nr. 28-30, sectorul 1.  +  Articolul 3(1) Ministerul Educației organizează și conduce sistemul național de educație, formare profesională și cercetare științifică universitară, exercitându-și atribuțiile stabilite prin legi și prin alte acte normative din sfera sa de activitate, și realizează, după caz, împreună cu ministerele de resort, politica guvernamentală în domeniile sale de activitate.(2) Ministerul Educației, ca organ de specialitate al administrației publice centrale, are drept de inițiativă și de execuție în domeniul politicii financiare și al resurselor umane din sfera educației, formării profesionale și cercetării științifice universitare.  +  Articolul 4(1) În vederea realizării obiectivelor din domeniile sale de activitate, Ministerul Educației îndeplinește următoarele funcții principale:a) de strategie, prin care se asigură elaborarea Strategiei de punere în aplicare a Programului de guvernare în domeniul educației, formării profesionale și cercetării științifice universitare;b) de evaluare, coordonare și control al realizării politicilor în domeniul educației, formării profesionale și cercetării științifice universitare;c) de reglementare și sinteză, prin care se asigură elaborarea cadrului normativ metodologic, funcțional, operațional, instituțional și financiar necesar pentru realizarea obiectivelor strategice din domeniile sale de activitate.(2) În vederea realizării obiectivelor din domeniile sale de activitate, Ministerul Educației îndeplinește și următoarele funcții specifice:a) de administrare, prin care alocă, monitorizează și evaluează utilizarea resurselor pentru implementarea politicilor în domeniile sale de activitate;b) de evaluare a realizării politicilor în domeniul educației, formării profesionale și cercetării științifice universitare;c) de autoritate de stat, prin care asigură urmărirea și controlul respectării reglementărilor din domeniile sale de activitate;d) de reprezentare, prin care asigură, în numele statului și al Guvernului, reprezentarea pe plan intern și extern, în domeniile sale de activitate;e) de comunicare cu celelalte structuri ale administrației publice centrale și locale și cu societatea civilă.(3) În vederea realizării obiectivelor din domeniile sale de activitate, Ministerul Educației are următoarele atribuții:a) asigură cooperarea internațională, prin aplicarea acordurilor internaționale în domeniile sale de activitate și prin promovarea de noi acorduri. În acest sens, asigură participarea, elaborează și fundamentează pozițiile României în procesul de negociere și adoptare a inițiativelor la nivel european, în domeniul său de activitate;b) asigură îndeplinirea, în domeniul său de competență, a obligațiilor ce decurg din calitatea României de stat membru al Uniunii Europene, inclusiv în ceea ce privește transpunerea și/sau crearea cadrului juridic de aplicare direct a actelor juridice obligatorii ale Uniunii Europene, implementarea și monitorizarea aplicării acestora;c) participă la procesul de elaborare, negociere și adoptare a politicilor și actelor juridice ale Uniunii Europene în domeniile sale de competență, potrivit cadrului normativ privind organizarea și funcționarea Sistemului național de gestionare a afacerilor europene în vederea participării României la procesul decizional al instituțiilor Uniunii Europene;d) este autoritate națională pentru Programul Erasmus+ și Corpul European de Solidaritate. Ministerul Educației controlează și coordonează activitatea, evaluează sistemul și procedurile de organizare și funcționare, aprobă programul de lucru anual al Agenției Naționale pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale (ANPCDEFP). Ministerul Educației contractează servicii de auditare financiară pentru realizarea raportului de audit privind implementarea programelor Erasmus+ și Corpului European de Solidaritate (ESC), precum și a raportului privind utilizarea grantului operațional gestionat de ANPCDEFP;e) participă la activitățile Comitetului național pentru aderarea României la Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE), elaborează și promovează măsuri pentru implementarea instrumentelor juridice pentru aderarea la OCDE și participă la procesul de negociere a aderării României la OCDE în domeniile sale de competență;f) participă la programe și proiecte ale Uniunii Europene, ale OCDE și ale altor organizații și instituții internaționale în domeniul de activitate;g) asigură, în numele statului și al Guvernului, reprezentarea în organismele și în organizațiile naționale, regionale și internaționale, precum și în cadrul comitetelor și grupurilor de lucru operaționale, din domeniul educației și din domeniul formării profesionale, ca autoritate de stat pentru domeniul său de activitate;h) încheie tratate internaționale la nivel departamental sau inițiază demersurile necesare încheierii tratatelor la nivel de stat sau de guvern în domeniile de responsabilitate, în condițiile prevăzute de Legea nr. 590/2003 privind tratatele sau, după caz, Legea nr. 276/2011 privind procedura prin care România devine parte la tratatele încheiate între Uniunea Europeană și statele membre, pe de o parte, și state terțe sau organizații internaționale, pe de altă parte;i) încheie documente de cooperare internațională care nu sunt guvernate de dreptul internațional cu autorități având competențe echivalente din state membre ale Uniunii Europene sau state terțe, respectiv organizații internaționale, în domeniile de competență, în baza împuternicirii primite;j) derulează relații bilaterale cu ministerele și instituțiile cu atribuții în domeniile de activitate ale ministerului din alte state;k) asigură îndeplinirea condiției favorizante tematice 4.3 un cadru de politică strategică pentru sistemul de educație și formare, la toate nivelurile, precum și monitorizarea acesteia pe toată durata perioadei de programare financiară, în acord cu angajamentele asumate prin Acordul de parteneriat 2021-2027 și programele aferente politicii de coeziune;l) îndeplinește rol de coordonator de reformă și/sau investiții pentru Componenta 15 - Educație din cadrul PNRR;m) colaborează cu structurile de elevi și studenți legal constituite și sprijină acțiunile structurilor asociative de elevi și studenți, care corespund obiectivelor cuprinse în programele proprii;n) poate încheia, în condițiile legii, contracte civile, direct sau prin unitățile subordonate, cu persoane juridice ori cu persoane fizice, pentru realizarea de programe și acțiuni privind elevii și studenții și implicarea acestora în viața socială;o) derulează, direct sau prin instituțiile din subordinea sa, programe de stimulare și recompensare a elevilor și studenților;p) coordonează și monitorizează buna desfășurare a activităților didactice, precum și a activităților extrașcolare ale elevilor și studenților;q) finanțează acțiuni proprii pe baza programelor aprobate de ministrul educației;r) avizează, prin structura de specialitate, necesarul de formulare tipizate pentru actele de studii, solicitat de unitățile și instituțiile de învățământ de stat și particulare acreditate, și transmite comanda pentru tipărirea acestora către Compania Națională „Imprimeria Națională“ - S.A., care poartă întreaga răspundere pentru asigurarea securității tipăririi;s) primește, în baza protocolului de colaborare încheiat cu Inspecția Muncii, accesul la informațiile din registrul general de evidență a salariaților, pentru realizarea interoperaționalizării platformelor Ministerului Educației în vederea urmăririi traseului profesional al absolventului;t) avizează proiectele de acte normative elaborate de ministere și de alte organe ale administrației publice centrale pentru domeniul său de activitate;u) asigură relația cu Parlamentul, Consiliul Economic și Social și reprezentanți ai societății civile în problemele specifice domeniilor sale de activitate;v) propune acordarea statutului de utilitate publică asociațiilor și fundațiilor din domeniul său de activitate, în condițiile prevăzute de lege;w) primește și soluționează sesizările persoanelor fizice și juridice, în conformitate cu prevederile Ordonanței Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 233/2002, cu modificările ulterioare;x) eliberează certificate de atestare a dreptului de proprietate asupra terenurilor, în condițiile legii, pentru instituțiile de învățământ superior de stat;y) aprobă repartizarea pe județe/municipiul București a numărului maxim de posturi pentru inspectoratele școlare județene/al municipiului București (ISJ/ISMB), unitățile conexe, precum și pentru unitățile de învățământ preuniversitar de stat, inclusiv învățământ special, centrele județene de resurse și asistență educațională/Centrul Municipiului București de Resurse și Asistență Educațională, centre de excelență;z) asigură, prin Centrul Național pentru Dezvoltarea Învățământului Profesional și Tehnic, implementarea componentei „Programul pentru învățământul dual (VET)“ aria „Educație și formare vocațională“, a celei de-a doua contribuții elvețiene pentru coeziune economică și socială adresată României;aa) alte atribuții prevăzute în acte normative aflate în vigoare.  +  Articolul 5(1) Ministerul Educației exercită, în domeniul învățământului preuniversitar, următoarele atribuții:a) elaborează, aplică, monitorizează și evaluează politicile educaționale naționale;b) coordonează și controlează sistemul național de învățământ preuniversitar;c) monitorizează activitatea de evaluare externă a unităților de învățământ preuniversitar;d) aprobă cadrul general privind politicile educaționale, scopurile, obiectivele și standardele ce trebuie asumate și îndeplinite de unitățile de învățământ preuniversitar din sistemul național;e) răspunde de evaluarea sistemului național de învățământ preuniversitar, pe baza standardelor naționale;f) avizează structura rețelei învățământului preuniversitar special și analizează și propune modificări ale acesteia;g) înaintează Guvernului, spre aprobare, cifrele de școlarizare, la propunerea ISJ/ISMB, în conformitate cu metodologia aprobată prin ordin al ministrului educației;h) coordonează elaborarea și aprobă curriculumul național și sistemul național de evaluare, asigură și supraveghează respectarea acestora;i) evaluează, aprobă și achiziționează manualele școlare, conform legii, și, în acest sens, este singura autoritate cu competențe în domeniu;j) asigură coordonarea metodologică, prin instituțiile abilitate, a școlarizării specializate și a asistenței psihopedagogice adecvate a beneficiarilor primari cu CES;k) realizează analiza asigurării condițiilor echitabile de acces, progres și finalizare a învățământului și propune spre aprobare Guvernului și autorităților administrației publice locale abilitate măsuri corespunzătoare;l) asigură cadrul organizatoric pentru selecționarea și pregătirea adecvată a elevilor capabili de performanțe înalte;m) elaborează politicile naționale în domeniul resurselor umane din sistemul național de învățământ, precum și normativele de personal din învățământul preuniversitar de stat;n) coordonează, monitorizează și controlează formarea inițială și pe parcursul carierei didactice a personalului didactic de predare, de conducere, de îndrumare și control, în concordanță cu politicile publice de la nivel național;o) coordonează concursul național de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate din învățământul preuniversitar de stat;p) elaborează, împreună cu alte ministere interesate, strategia colaborării cu alte state și cu organismele internaționale specializate în domeniul învățământului, formării profesionale și al cercetării științifice;q) stabilește modalitățile de recunoaștere și de echivalare a studiilor, a diplomelor, a certificatelor și a titlurilor științifice eliberate în străinătate, pe baza unor norme interne aprobate prin ordin al ministrului educației, încasează taxe, în lei și în valută, pentru acoperirea cheltuielilor ocazionate de vizarea și de recunoașterea actelor de studii, conform legii;r) stabilește structura anului școlar, prin ordin al ministrului educației;s) elaborează metodologii și regulamente pentru asigurarea cadrului unitar al implementării politicilor educaționale la nivel național;ș) elaborează regulamentul de organizare și funcționare a ISJ/ISMB și alte regulamente-cadru de organizare și funcționare a unităților/instituțiilor de la nivelul sistemului național de învățământ preuniversitar și domeniului educației;t) aprobă și publică pe pagina web a instituției Calendarul național al activităților educative extrașcolare și Calendarul național al activităților extrașcolare de promovare a științei;ț) asigură omologarea mijloacelor de învățământ conform metodologiei aprobate prin ordin al ministrului educației;u) elaborează norme specifice pentru construcțiile școlare și pentru dotarea acestora, după consultarea cu instituțiile cu atribuții în domeniu;v) elaborează studii de diagnoză și de prognoză în domeniul învățământului, inclusiv de monitorizare a parcursului educațional/profesional al absolvenților;w) coordonează colectarea și asigură analizarea și interpretarea datelor statistice pentru sistemul național de indicatori privind educația, precum și transparența și publicarea acestora;x) face public și prezintă Parlamentului României anual, până la data de 31 decembrie, raportul privind starea învățământului preuniversitar din România, în care sunt prezentate inclusiv elemente privind guvernanța și direcțiile/prioritățile de dezvoltare a învățământului preuniversitar;y) inițiază hotărârea de guvern pentru aprobarea formularelor actelor de studii;z) aprobă formularele documentelor școlare, controlează periodic modul de folosire a acestora de către unitățile de învățământ și avizează necesarul de formulare solicitat și comanda pentru tipărirea acestora;aa) coordonează, prin structuri de specialitate, după caz, funcționarea optimă a platformelor strategice din domeniul educației;bb) fundamentează și propune Ministerului Finanțelor repartizarea pe județe și municipiul București a sumelor defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pentru finanțarea de bază.(2) În domeniul învățământului superior Ministerul Educației are următoarele atribuții principale:a) propune politicile și strategiile naționale pentru învățământul superior, ca parte a Spațiului european al învățământului superior;b) elaborează, fundamentează și inițiază actele normative emise în aplicarea Legii învățământului superior nr. 199/2023, cu modificările și completările ulterioare;c) monitorizează și verifică, direct sau prin organismele abilitate în acest sens, respectarea reglementărilor privind organizarea și funcționarea învățământului superior, cercetarea universitară, managementul financiar, etica universitară, asumarea răspunderii publice și asigurarea calității în învățământul superior, aplicând sancțiuni în cazul constatării unor abateri;d) elaborează, pe baza rapoartelor de acreditare și a avizului Agenției Române de Asigurare a Calității în Învățământul Superior, denumită în continuare ARACIS, actele normative pentru înființarea de structuri de învățământ superior sau de instituții de învățământ superior, după caz;e) gestionează Registrul matricol unic din România, denumit în continuare RMUR;f) gestionează Registrul unic național integrat al diplomelor și actelor de studii, denumit în continuare RUNIDAS;g) gestionează modalitatea de utilizare a formularelor actelor de studii și a documentelor universitare, prin avizarea necesarului formularelor actelor de studii și prin comandarea în vederea tipăririi acestora, în baza înregistrărilor din RMUR, și controlează, periodic, modul de eliberare a acestora de instituțiile de învățământ superior și de Academia Română;h) organizează procedura de recunoaștere și echivalare a diplomelor și certificatelor conform normelor interne și în conformitate cu normele europene;i) elaborează metodologia prin care se pot recunoaște automat diplomele și certificatele obținute în instituții de învățământ superior din statele membre ale Uniunii Europene și ale Spațiului Economic European și din Confederația Elvețiană, precum și în instituții de învățământ superior de prestigiu din alte state, pe baza unei liste aprobate și reactualizate prin ordin al ministrului educației;j) elaborează metodologia privind recunoașterea automată a funcțiilor didactice universitare și a calității de conducător de doctorat;k) încasează sume, în lei sau în valută, pentru recunoașterea și echivalarea diplomelor și certificatelor și pentru vizarea actelor de studii;l) elaborează și propune proiectul de buget pentru învățământul superior, ca parte integrantă a bugetului educației;m) verifică și gestionează sistemul de indicatori statistici de referință pentru învățământul superior în scopul monitorizării și prognozării evoluției învățământului superior în raport cu piața muncii;n) relaționează cu autoritățile abilitate pentru monitorizarea și prognozarea evoluției învățământului superior în raport cu piața muncii, prin comisiile naționale;o) susține realizarea de studii și de cercetări în învățământul superior;p) publică anual, până la data de 31 decembrie, un raport privind starea învățământului superior, în care sunt prezentate inclusiv direcțiile și prioritățile de dezvoltare a învățământului superior;q) aprobă standardele pentru ocuparea posturilor didactice din instituțiile de învățământ superior, precum și standardele pentru acordarea diplomei de doctor și a atestatului de abilitare;r) verifică modul de desfășurare a concursurilor pentru ocuparea posturilor didactice și de cercetare din instituțiile de învățământ superior;s) verifică sesizările privind desfășurarea concursurilor pentru ocuparea posturilor didactice și de cercetare din instituțiile de învățământ superior;ș) verifică, din oficiu sau la sesizare, respectarea dispozițiilor procedurale și îndeplinirea standardelor în procedurile de abilitare și de acordare a diplomelor de doctor;t) monitorizează inserția socioprofesională a absolvenților de învățământ liceal și terțiar;ț) elaborează și asigură mentenanța Platformei naționale de raportare unică în învățământul superior, prin intermediul Unității Executive pentru Finanțarea Învățământului Superior, a Cercetării, Dezvoltării și Inovării, în vederea colectării datelor statistice, a raportărilor instituționale și a raportărilor individuale privind activitatea științifică a personalului didactic și de cercetare;u) acordă anual burse pentru stagii de studii universitare și postuniversitare în străinătate, din fonduri constituite în acest scop sau oferite de diferite state în cadrul acordurilor bilaterale de colaborare;v) acordă, anual, burse și stagii de specializare românilor de pretutindeni și cetățenilor străini care doresc să studieze în cadrul instituțiilor de învățământ superior de stat din România.  +  Articolul 6În îndeplinirea atribuțiilor sale, Ministerul Educației este autorizat:a) să desfășoare activități de informare, publicitate și promovare a programelor din domeniile sale de activitate, potrivit legii;b) să contracteze, în condițiile legii, servicii de specialitate de traduceri, documentare și arhivare documente;c) să încheie protocoale de colaborare și schimb de informații cu alte instituții publice, private, organizații guvernamentale și neguvernamentale, potrivit competențelor sale;d) să emită norme și instrucțiuni obligatorii pentru aplicarea măsurilor dispuse în exercitarea atribuțiilor sale, potrivit legii;e) să încheie documente de cooperare internațională care nu sunt guvernate de dreptul internațional cu autorități având competențe echivalente din state membre Uniunii Europene sau state terțe, respectiv organizații internaționale, în domeniile de responsabilitate;f) să efectueze acte de control, potrivit reglementărilor în vigoare și regulamentelor naționale și ale Uniunii Europene, în domeniile sale de activitate;g) să aplice sancțiunile prevăzute de lege în competența sa, în conformitate cu legislația în vigoare;h) să solicite, în condițiile legii, informațiile și datele necesare realizării atribuțiilor sale.  +  Articolul 7Ministerul Educației colaborează în limitele competențelor cu structurile asociative studențești, în vederea elaborării unor proiecte și programe care au următoarele obiective:a) impulsionarea participării studenților, sub diverse forme, și anume: civică, culturală, economică și educațională;b) stimularea creativității studenților;c) promovarea mobilității studenților în spațiul european;d) atenuarea impactului factorilor de risc care conduc la marginalizare și excludere socială.  +  Articolul 8(1) În structura organizatorică a Ministerului Educației funcționează direcții generale, direcții, servicii și alte compartimente.(2) Structura organizatorică a Ministerului Educației este prevăzută în anexa nr. 1. În cadrul acesteia, prin ordin al ministrului educației, pot fi organizate servicii, precum și compartimente, cu încadrarea în numărul maxim de posturi aprobate pentru minister.(3) Ministerul Educației poate constitui și alte structuri necesare în vederea realizării reformei învățământului, în conformitate cu Programul de guvernare, cu obligațiile asumate prin acorduri cu organismele internaționale și prin programele europene, în conformitate cu prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.  +  Articolul 9(1) Regulamentele privind activitatea de gestionare a formularelor actelor de studii și documentelor școlare și universitare se aprobă prin ordin al ministrului educației.(2) Costurile aferente tipăririi formularelor tipizate ale actelor de studii se suportă după cum urmează:a) pentru unitățile de învățământ preuniversitar de stat, sumele se suportă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Educației;b) pentru unitățile de învățământ preuniversitar particulare acreditate și pentru instituțiile de învățământ superior de stat și instituțiile de învățământ superior particulare acreditate, sumele se suportă de acestea.  +  Articolul 10(1) În cadrul Ministerului Educației funcționează Organismul intermediar în cadrul Programului Educație și Ocupare (PEO) 2021-2027, denumit în continuare OI PEO.(2) OI PEO va derula în continuare și activitățile și responsabilitățile Organismului intermediar în cadrul Programului operațional sectorial „Dezvoltarea resurselor umane“, până la închiderea Programului operațional sectorial 2007-2013.(3) OI PEO, reorganizat în cadrul Ministerului Educației, îndeplinește atribuțiile delegate de Autoritatea de management din cadrul Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene, atât pentru Programul operațional „Capital uman“, cât și pentru Programul Educație și Ocupare (PEO) 2021-2027 ca organism intermediar la nivel național, fiind responsabil cu gestionarea proiectelor finanțate prin programe în conformitate cu prevederile legislației comunitare și naționale și ale acordurilor de delegare.(4) OI PEO poate utiliza alocări financiare aferente priorității 10 - Asistență tehnică din PEO 2021-2027 pentru suplimentarea structurii de personal, în afara numărului maxim de posturi.  +  Articolul 11(1) În fiecare județ și în municipiul București sunt organizate, ca servicii publice deconcentrate ale Ministerului Educației, inspectorate școlare, cu structură aprobată prin ordin al ministrului educației.(2) Inspectorii școlari generali au calitatea de ordonator secundar de credite.(3) Inspectoratele școlare județene, respectiv al municipiului București au în subordine unități conexe ale Ministerului Educației, unități de educație extrașcolară.  +  Articolul 12(1) În exercitarea atribuțiilor sale, Ministerul Educației este sprijinit de consiliile consultative și comisiile prevăzute în anexa nr. 2, organisme de nivel național în domeniul educației, formării profesionale și cercetării științifice universitare.(2) Componența și regulamentele de organizare și funcționare a comisiilor naționale prevăzute în anexa nr. 2 lit. A) sunt stabilite prin ordin al ministrului educației.(3) Comisiile prevăzute în anexa nr. 2 lit. A) pot avea, în condițiile legii, câte un secretariat propriu, format, de regulă, din 1-3 persoane, care ajută la elaborarea lucrărilor, și pot folosi în activitatea lor un corp de experți, remunerat din fondurile programelor naționale sau internaționale de dezvoltare a învățământului și/sau din alocațiile de la buget și veniturile proprii.(4) Activitatea comisiilor și consiliilor naționale este coordonată de către ministrul educației, cu excepția Consiliului Național al Rectorilor.(5) Membrii comisiilor de nivel național, precum și alți specialiști colaboratori ai acestora, din afara Ministerului Educației, pot fi remunerați în condițiile legii.(6) Prin ordin al ministrului educației se pot înființa comisii și consilii consultative, în condițiile legii.  +  Articolul 13(1) Conducerea Ministerului Educației se exercită de către ministrul educației, care are calitatea de ordonator principal de credite și reprezentant legal al ministerului.(2) Ministrul reprezintă Ministerul Educației în raporturile cu celelalte autorități publice, cu persoanele juridice și fizice din țară și din străinătate, precum și în justiție.(3) În exercitarea atribuțiilor ce îi revin, ministrul educației emite ordine și instrucțiuni, în condițiile legii.(4) Ministrul educației poate delega unele dintre competențele sale, în condițiile legii.(5) Ministrul educației poate delega calitatea de ordonator principal de credite și reprezentant legal secretarilor de stat, secretarului general, secretarului general adjunct sau altor persoane împuternicite în acest scop.(6) Ministrul educației îndeplinește, în domeniul de activitate al Ministerului Educației, atribuțiile generale prevăzute la art. 56 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, precum și orice alte atribuții specifice stabilite prin actele normative în vigoare.  +  Articolul 14(1) În cadrul Ministerului Educației își desfășoară activitatea cinci secretari de stat și doi subsecretari de stat, numiți și eliberați din funcție prin decizie a prim-ministrului.(2) Atribuțiile și responsabilitățile secretarilor de stat, precum și ale subsecretarilor de stat se stabilesc prin ordin al ministrului educației.  +  Articolul 15(1) Ministerul Educației are un secretar general ajutat de doi secretari generali adjuncți, înalți funcționari publici, numiți în condițiile legii.(2) Secretarul general și secretarii generali adjuncți îndeplinesc atribuțiile și responsabilitățile prevăzute la art. 61 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare.(3) Secretarul general și secretarii generali adjuncți îndeplinesc și alte atribuții stabilite prin ordin al ministrului educației.  +  Articolul 16Se constituie, pe lângă ministrul educației, Colegiul ministerului, organism consultativ ale cărui componență și regulament de organizare și funcționare se aprobă prin ordin al ministrului educației.  +  Articolul 17(1) Numărul total de posturi pentru Ministerul Educației este de 642, exclusiv demnitarii și posturile aferente cabinetelor demnitarilor.(2) Structura organizatorică pe compartimente, precum și funcțiile și atribuțiile aparatului propriu al Ministerului Educației sunt aprobate prin ordin al ministrului educației. Posturile sunt prevăzute, în condițiile legii, pentru funcții publice și personal contractual.(3) În termen de minimum 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, se face reîncadrarea personalului în numărul maxim de posturi aprobat și în noua structură organizatorică, cu respectarea condițiilor prevăzute de legislația în vigoare pentru fiecare categorie de personal.(4) În cadrul Ministerului Educației și al unităților subordonate se pot înființa unități de management pentru implementarea proiectelor cu finanțare nerambursabilă și/sau rambursabilă, conduse de către un director, potrivit legislației în vigoare, cu încadrarea în numărul maxim de posturi aprobat pentru instituțiile finanțate integral de la bugetul de stat.(5) În vederea realizării unor activități necesare implementării Proiectului privind învățământul secundar, finanțat în baza Legii nr. 234/2015 pentru ratificarea Acordului de împrumut (Proiectul privind învățământul secundar) dintre România și Banca Internațională de Reconstrucție și Dezvoltare, semnat la Washington la 17 aprilie 2015, cu modificările ulterioare, Ministerul Educației are dreptul de a angaja cu contracte individuale de muncă, pe perioada proiectului, în afara numărului maxim de posturi, personalul necesar în cadrul Unității Centrale de Coordonare a Proiectelor Finanțate din Fonduri Externe Rambursabile, conform procedurilor Băncii Mondiale.(6) De dreptul prevăzut la alin. (5) beneficiază și unitățile de învățământ liceal, respectiv instituțiile de învățământ superior, beneficiare de granturi finanțate din Proiectul privind învățământul secundar, pentru implementarea activităților prevăzute în acordul de grant.(7) Finanțarea necesară acoperirii cheltuielilor de personal prevăzut la alin. (5) și (6) se asigură din fondurile Proiectului privind învățământul secundar.(8) Structura organizatorică, numărul de posturi și regulamentul de organizare și funcționare ale unităților de management se stabilesc prin ordin al ministrului educației.(9) Ministrul educației numește personalul unităților de management și stabilește competențele directorului, în condițiile legii.  +  Articolul 18(1) În cadrul Ministerului Educației și în instituțiile/unitățile din subordine, prin ordin al ministrului educației, se pot înființa, organiza și pot funcționa unități de implementare a proiectelor, denumite în continuare UIP, cu personal angajat inclusiv pe perioadă determinată, în condițiile legii, conduse de un director, în vederea asigurării unui cadru unitar pentru managementul proiectelor finanțate din fonduri structurale. Finanțarea cheltuielilor de personal se face din costurile proiectului, prevăzute cu această destinație, în condițiile legii.(2) Structura organizatorică, numărul de persoane, fișele de post și, după caz, regulamentul de organizare și funcționare pentru fiecare UIP și numărul de unități se prevăd în documentele proiectului și sunt prevăzute în ordinul ministrului educației privind înființarea UIP, potrivit reglementărilor în vigoare.(3) Ministrul educației numește personalul UIP și stabilește competențele directorului.  +  Articolul 19Personalul Ministerului Educației, numit prin ordin al ministrului în echipele de management sau de implementare al/a proiectelor finanțate din fonduri externe nerambursabile, în care ministerul este beneficiar sau partener, este remunerat pentru activitățile desfășurate în proiecte, potrivit legislației în vigoare.  +  Articolul 20(1) Instituțiile de învățământ superior de stat care funcționează în coordonarea Ministerului Educației sunt prevăzute în anexa nr. 3.(2) Instituțiile și unitățile care funcționează în subordinea sau în coordonarea Ministerului Educației sunt prevăzute în anexa nr. 4.(3) Organele de specialitate ale administrației publice centrale care funcționează în subordinea sau în coordonarea Ministerului Educației sunt prevăzute în anexa nr. 5.(4) Cluburile sportive studențești cu personalitate juridică, înființate, potrivit legii, prin ordin al ministrului educației, finanțate din venituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Educației, sunt prevăzute în anexa nr. 6.(5) Repartizarea cluburilor sportive studențești în subordinea instituțiilor de învățământ superior se realizează la solicitarea instituțiilor de învățământ superior, prin ordin al ministrului educației.(6) Normativele de personal și criteriile de constituire a compartimentelor pentru unitățile și instituțiile publice subordonate, finanțate de la bugetul de stat, precum și atribuțiile acestora sunt stabilite prin ordin al ministrului educației, în baza Legii învățământului preuniversitar nr. 198/2023, cu modificările și completările ulterioare, precum și a Legii învățământului superior nr. 199/2023, cu modificările și completările ulterioare.(7) Structura organizatorică a instituțiilor și unităților din subordinea sau din coordonarea Ministerului Educației este aprobată prin ordin al ministrului educației.  +  Articolul 21Ministerul Educației utilizează un parc auto propriu atât pentru aparatul central, cât și pentru programele/proiectele cu finanțare internațională și pentru instituțiile și unitățile subordonate, potrivit legii, precum și autovehicule destinate deplasărilor în teritoriu pentru monitorizare și inspecție, potrivit anexei nr. 7.  +  Articolul 22În termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, Ministerul Educației împreună cu Ministerul Finanțelor va opera modificările corespunzătoare în anexa nr. 8 la Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului, cu modificările și completările ulterioare.  +  Articolul 23(1) Inspectoratele școlare județene, respectiv al municipiului București asigură activitatea de distribuire a manualelor școlare către unitățile de învățământ preuniversitar de stat. Activitatea de distribuire a manualelor școlare este organizată în cadrul inspectoratelor școlare județene, respectiv al municipiului București, cu finanțare din bugetul de stat.(2) La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, disponibilitățile existente în cont se utilizează cu aceeași destinație.  +  Articolul 24(1) La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se transferă la Ministerul Educației activitatea și personalul încadrat la Agenția de Credite și Burse de Studii, care se desființează. (2) Ministerul Educației preia de la Agenția de Credite și Burse de Studii personalul aferent și patrimoniul corespunzător, în condițiile legii.(3) Patrimoniul Agenției de Credite și Burse de Studii se preia de către Ministerul Educației pe baza situațiilor financiare întocmite potrivit art. 28 alin. (1^1) din Legea contabilității nr. 82/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și a protocolului de predare-preluare încheiat în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri. Protocolul de predare-preluare va cuprinde și creditele bugetare și creditele de angajament rămase neutilizate pe anul în curs. (4) Veniturile proprii neutilizate existente în conturile Agenției de Credite și Burse de Studii la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, precum și excedentul din anii precedenți neutilizat se virează la bugetul de stat, iar subvențiile rămase neutilizate se virează în contul de cheltuieli corespunzătoare bugetului de stat din care acestea au fost primite. (5) Începând cu data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, pentru acordarea burselor de studii în străinătate, Ministerul Educației are următoarele atribuții: a) lansează public, administrează programele de burse oferite de Guvernul României, de autorități publice, fundații, donatori - persoane fizice sau juridice, de diferite state în cadrul acordurilor bilaterale de colaborare sau în mod unilateral;b) lansează public și administrează bursele atribuite din programe guvernamentale și internaționale;c) organizează concursurile naționale pentru acordarea burselor de studii în străinătate;d) elaborează și face publice propriile proceduri de evaluare și selecție de la concursurile naționale pentru acordarea burselor de studii în străinătate;e) stabilește anual numărul și domeniile/specializările pentru care se acordă burse de studii în străinătate finanțate din încasările valutare realizate de minister sau din alocații de la bugetul de stat, în limita bugetului aprobat; f) aprobă bursele de studii în străinătate, pe baza îndeplinirii criteriilor formulate de ofertant, a rezultatelor concursurilor de selecție a candidaților, precum și în conformitate cu strategia generală de reformă a educației și cercetării universitare;g) stabilește și face public regimul contractual al burselor finanțate de minister, precum și de alți ofertanți, regim aprobat prin ordin al ministrului educației;h) publică ghiduri și lucrări de sinteză referitoare la bunele practici din țările Uniunii Europene și din alte țări dezvoltate privind acordarea burselor de studii în străinătate;i) gestionează resursele financiare alocate de la bugetul de stat și rezultate din venituri proprii.(6) Procedurile în curs de desfășurare la Agenția de Credite și Burse de Studii (ACBS) se continuă de către Ministerul Educației, cu menținerea valabilității actelor și procedurilor îndeplinite până la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.(7) Personalul ACBS, funcționari publici și contractuali, va fi repartizat în cadrul direcțiilor de specialitate din cadrul Ministerului Educației, în conformitate cu atribuțiile stabilite. Atribuțiile, sarcinile și răspunderile individuale ale personalului se stabilesc prin fișa postului, pe baza regulamentului de organizare și funcționare al Ministerului Educației.(8) Ministerul Educației se subrogă în toate drepturile, obligațiile, contractele, deciziile de finanțare, ordinele de finanțare, acordurile și litigiile ACBS, structurii sau activității preluate, inclusiv prin preluarea tuturor bunurilor mobile și imobile aflate în administrarea sau, după caz, în proprietatea ACBS.  +  Articolul 25La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă:a) Hotărârea Guvernului nr. 1.402/2009 privind înființarea, organizarea și funcționarea Agenției de Credite și Burse de Studii, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 821 din 30 noiembrie 2009, cu modificările ulterioare;b) Hotărârea Guvernului nr. 369/2021 privind organizarea și funcționarea Ministerului Educației, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 333 din 1 aprilie 2021, cu modificările și completările ulterioare.  +  Articolul 26Anexele nr. 1-7 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
    PRIM-MINISTRU
    ION-MARCEL CIOLACU
    Contrasemnează:
    Viceprim-ministru,
    Marian Neacșu
    Ministrul educației,
    Ligia Deca
    Ministrul muncii și solidarității sociale,
    Simona Bucura-Oprescu
    Ministrul afacerilor externe,
    Luminița-Teodora Odobescu
    Ministrul finanțelor,
    Marcel-Ioan Boloș
    București, 28 iunie 2024.Nr. 731.  +  Anexa nr. 1*
    STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
    a Ministerului Educației
    * Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil. (la 27-08-2024, Anexa nr. 1 a fost modificată de RECTIFICAREA nr. 731 din 28 iunie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 859 din 27 august 2024 )
     +  Anexa nr. 2A. Comisii naționale de la nivelul Ministerului Educației
    Nr. crt.Denumirea consiliului/colegiului consultativSursa de finanțare
    1.Comisia Națională de Statistică și Prognoză a Învățământului Superior (C.N.S.P.I.S.)Buget de stat
    2.Comisia Națională de Atestare a Titlurilor, Diplomelor și Certificatelor Universitare (C.N.A.T.D.C.U.)Buget de stat
    3.Comisia Națională pentru Finanțarea Învățământului Superior (C.N.F.I.S.)Buget de stat
    4.Comisia Națională a Bibliotecilor Universitare (C.N.B.U.)Buget de stat
    5.Comisia Națională de Etică a Managementului Universitar (C.N.E.M.U.)Buget de stat
    6.Comisia specializată de acreditare a programelor de formare continuă din învățământul preuniversitarBuget de stat/Venituri proprii
    B. Consilii consultative la nivel național partenere ale Ministerului Educației
    Nr. crt.Denumirea consiliului consultativSursa de finanțare
    1.Consiliul Național al Rectorilor (C.N.R.)Venituri proprii
    2.Consiliul Național pentru Finanțarea Învățământului Preuniversitar (C.N.F.I.P.)Bugetul de stat
    3.Consiliul Minorităților Naționale (C.M.N.)Bugetul de stat
    4.Consiliul Național al Elevilor (C.N.E.)Bugetul de stat
     +  Anexa nr. 3
    Instituțiile de învățământ superior de stat
    care funcționează în coordonarea Ministerului Educației
    Nr. crt.Denumirea unitățiiSursa de finanțare
    012
    1.Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica BucureștiVenituri proprii
    2.Universitatea Tehnică de Construcții BucureștiVenituri proprii
    3.Universitatea de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu“ din BucureștiVenituri proprii
    4.Universitatea de Științe Agronomice și Medicină Veterinară din BucureștiVenituri proprii
    5.Universitatea din BucureștiVenituri proprii
    6.Universitatea de Medicină și Farmacie „Carol Davila“ din BucureștiVenituri proprii
    7.Academia de Studii Economice din BucureștiVenituri proprii
    8.Universitatea Națională de Muzică din BucureștiVenituri proprii
    9.Universitatea Națională de Arte din BucureștiVenituri proprii
    10.Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „Ion Luca Caragiale“ din BucureștiVenituri proprii
    11.Universitatea Națională de Educație Fizică și Sport din BucureștiVenituri proprii
    12.Școala Națională de Studii Politice și Administrative din BucureștiVenituri proprii
    13.Universitatea „1 Decembrie 1918“ din Alba IuliaVenituri proprii
    14.Universitatea „Aurel Vlaicu“ din AradVenituri proprii
    15.Universitatea „Vasile Alecsandri“ din BacăuVenituri proprii
    16.Universitatea „Transilvania“ din BrașovVenituri proprii
    17.Universitatea Tehnică din Cluj-NapocaVenituri proprii
    18.Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară din Cluj-NapocaVenituri proprii
    19.Universitatea „Babeș-Bolyai“ din Cluj-NapocaVenituri proprii
    20.Universitatea de Medicină și Farmacie „Iuliu Hațieganu“ din Cluj-NapocaVenituri proprii
    21.Academia Națională de Muzică „Gheorghe Dima“ din Cluj-NapocaVenituri proprii
    22.Universitatea de Artă și Design din Cluj-NapocaVenituri proprii
    23.Universitatea „Ovidius“ din ConstanțaVenituri proprii
    24.Universitatea Maritimă din ConstanțaVenituri proprii
    25.Universitatea din CraiovaVenituri proprii
    26.Universitatea de Medicină și Farmacie din CraiovaVenituri proprii
    27.Universitatea „Dunărea de Jos“ din GalațiVenituri proprii
    28.Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi“ din IașiVenituri proprii
    29.Universitatea pentru Științele Vieții „Ion Ionescu de la Brad“ din IașiVenituri proprii
    30.Universitatea „Alexandru Ioan Cuza“ din IașiVenituri proprii
    31.Universitatea de Medicină și Farmacie „Grigore T. Popa“ din IașiVenituri proprii
    32.Universitatea Națională de Arte „George Enescu“ din IașiVenituri proprii
    33.Universitatea din OradeaVenituri proprii
    34.Universitatea din PetroșaniVenituri proprii
    35.Universitatea Petrol-Gaze din PloieștiVenituri proprii
    36.Universitatea „Lucian Blaga“ din SibiuVenituri proprii
    37.Universitatea „Ștefan cel Mare“ din SuceavaVenituri proprii
    38.Universitatea „Valahia“ din TârgovișteVenituri proprii
    39.Universitatea „Constantin Brâncuși“ din Târgu JiuVenituri proprii
    40.Universitatea de Medicină, Farmacie, Științe și Tehnologie „George Emil Palade“ din Târgu MureșVenituri proprii
    41.Universitatea de Arte din Târgu MureșVenituri proprii
    42.Universitatea Politehnica din TimișoaraVenituri proprii
    43.Universitatea de Științele Vieții „Regele Mihai I“ din TimișoaraVenituri proprii
    44.Universitatea de Vest din TimișoaraVenituri proprii
    45.Universitatea de Medicină și Farmacie „Victor Babeș“ din TimișoaraVenituri proprii
     +  Anexa nr. 4
    Instituțiile și unitățile care funcționează
    în subordinea sau în coordonarea Ministerului Educației
    A. Instituțiile și unitățile care funcționează în subordinea Ministerului Educației
    Nr. crt.Denumirea instituției/unitățiiSursa de finanțare
    1.Inspectorate școlare județene și Inspectoratul Școlar al Municipiului București - servicii publice deconcentrate ale Ministerului Educației în a căror subordine funcționează unități conexe*), unități de educație extrașcolarăBugetul de stat
    2.Comisia Națională a României pentru UNESCOBugetul de stat
    3.Unitatea Executivă pentru Finanțarea Învățământului Superior și a Cercetării, Dezvoltării și InovăriiVenituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat
    4.Centrul pentru Formarea Continuă în Limba GermanăVenituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat
    5.Secretariatul Național Român al Rețelei Universităților de la Marea NeagrăVenituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat
    6.Palatul Național al Copiilor din BucureștiVenituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat
    7.Biblioteca Centrală Universitară din BucureștiBugetul de stat
    8.Biblioteca Centrală Universitară „Mihai Eminescu“ din IașiBugetul de stat
    9.Biblioteca Centrală Universitară „Lucian Blaga“ din Cluj-NapocaBugetul de stat
    10.Biblioteca Centrală Universitară „Eugen Todoran“ din TimișoaraBugetul de stat
    11.Casa de Cultură a Studenților din Municipiul SuceavaVenituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat
    12.Unitatea pentru Finanțarea Învățământului PreuniversitarBugetul de stat
    13.Centrul pentru Formarea Continuă în Limba MaghiarăVenituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat
    14.Societatea Editura Didactică și Pedagogică - S.A.Venituri proprii
    *) Funcționează în sistemul de învățământ până la intrarea în vigoare a dispozițiilor Legii învățământului preuniversitar nr. 198/2023, cu modificările și completările ulterioare, respectiv până la 1 septembrie 2025. NOTE:1. Inspectoratele școlare aprobă statele de funcții ale caselor corpului didactic, cluburilor sportive școlare, palatelor și cluburilor copiilor, precum și ale unităților de învățământ preuniversitar de stat, inclusiv învățământ special, centrelor județene de resurse și asistență educațională/Centrului Municipiului București de Resurse și Asistență Educațională, centrelor de excelență, cu încadrarea în numărul maxim de posturi aprobat de către minister.2. Inspectoratele școlare verifică, controlează, auditează, după caz, modul de utilizare a sumelor alocate de la bugetul de stat pentru finanțarea unităților/instituțiilor din subordine, unităților de învățământ preuniversitar de stat, inclusiv învățământ special, centrelor județene de resurse și asistență educațională/Centrului Municipiului București de Resurse și Asistență Educațională, centrelor de excelență, precum și pentru finanțarea unităților de învățământ preuniversitar particular, pentru care se asigură finanțarea de bază din sume defalcate din TVA.3. Numărul maxim de posturi pentru instituțiile și unitățile din subordinea Ministerului Educației, finanțate integral de la bugetul de stat, este 7.562 de posturi.4. Numărul maxim de posturi pentru unitățile din subordinea Ministerului Educației, finanțate din venituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat, este 1.208 posturi.5. Numărul total de posturi din învățământul preuniversitar de stat, inclusiv învățământul special, centrele județene de resurse și asistență educațională/Centrul Municipiului București de Resurse și Asistență Educațională, este de 307.900 de posturi. (la 06-09-2024, Punctul 5. din Nota de la Litera A., Anexa nr. 4 a fost modificat de ARTICOLUL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 1.101 din 4 septembrie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 904 din 6 septembrie 2024 )
    B. Unități aflate în coordonarea Ministerului Educației
    Nr. crt.Denumirea unitățiiSursa de finanțare
    1.Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul PreuniversitarVenituri proprii
     +  Anexa nr. 5
    Organe de specialitate ale administrației publice centrale
    care funcționează în subordinea sau în coordonarea Ministerului Educației
    A. În subordinea Ministerului Educației
    Nr. crt.Denumirea instituției/unitățiiSursa de finanțare
    1.Centrul Național de Politici și Evaluare în EducațieVenituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat
    2.Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării ProfesionaleVenituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat
    3.Federația Sportului Școlar și UniversitarBugetul de stat
    4.Institutul Limbii RomâneVenituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat
    5.Centrul Național de Dezvoltare a Învățământului Profesional și TehnicVenituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat
    B. În coordonarea Ministerului Educației
    Nr. crt.Denumirea unitățiiSursa de finanțare
    1.Autoritatea Națională pentru CalificăriVenituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat
    2.Agenția de Administrare a Rețelei Naționale de Informatică pentru Educație și CercetareVenituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat
     +  Anexa nr. 6
    Cluburi sportive studențești
    Nr. crt.Denumirea clubului sportivSursa de finanțare
    1.Clubul Sportiv „Universitatea“ din Cluj-NapocaVenituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat
    2.Clubul Sportiv „Universitatea“ din CraiovaVenituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat
    3.Clubul Sportiv „Universitatea“ din GalațiVenituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat
    4.Clubul Sportiv „Universitatea“ din BrașovVenituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat
    5.Clubul Sportiv „Știința“ din BacăuVenituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat
    6.Clubul Sportiv „Știința“ din Baia MareVenituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat
    7.Clubul Sportiv Universitar din PloieștiVenituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat
    8.Clubul Sportiv Universitar din OradeaVenituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat
    9.Clubul Sportiv Universitar din PiteștiVenituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat
    10.Clubul Sportiv Studențesc „Medicina“ din TimișoaraVenituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat
    11.Clubul Sportiv Universitar din ReșițaVenituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat
    12.Clubul Sportiv Politehnica Cluj-NapocaVenituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat
    13.Clubul Sportiv Universitar „Neptun“ din ConstanțaVenituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat
     +  Anexa nr. 7
    Parcul auto al Ministerului Educației pentru activități specifice
    Nr. crt.ActivitateaTipul mijlocului de transportNumărul maxim de bucăți
    1.Proiectul privind învățământul rural/ROSEAutoturism pentru unitatea centrală3
    Autoturism de teren3
    2.Proiectul privind reabilitarea infrastructurii școlareAutoturism pentru unitatea centrală2
    Autoturism pentru unitatea teritorială7
    3.Monitorizare și inspecțieAutoturism15
    Microbuz6
    4.OI POEOAutoturism pentru unitatea centrală3
    Autoturism pentru unitatea teritorială8
    -----