ANEXE din 3 aprilie 2009 la Normele metodologice privind întocmirea și depunerea situațiilor financiare trimestriale ale instituțiilor publice, precum și a unor raportări financiare lunare în anul 2009*)
EMITENT
  • MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE
  • Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 242 bis din 10 aprilie 2009



    Notă
    Conținute de NORMELE METODOLOGICE aprobate prin ORDINUL nr. 629 din 3 aprilie 2009, publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 242 din 10 aprilie 2009.
    Notă
    Punctele 36.1.-36.3 și 39, Capitolul III din NORMELE METODOLOGICE din 18 ianuarie 2010 aprobate prin ORDINUL nr. 79 din 18 ianuarie 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 63 din 28 ianuarie 2010 prevăd:
    36.1. Situațiile financiare anuale vor fi însoțite de Raportul de analiză pe bază de bilanț, care va cuprinde note explicative prevăzute în Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 616/2006, privind activele fixe, stocurile, creanțele, datoriile, capitalurile proprii, execuția bugetelor de venituri și cheltuieli, de notele explicative prevăzute de Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 2.941/2009, precum și de alte note considerate necesare.
    36.2. În cazul în care din centralizarea datelor se constată existența unor obligații neachitate la scadență pentru bunuri achiziționate, lucrări executate și servicii prestate, ordonatorii principali de credite dispun, prin structurile de control, controlul asupra modului de respectare a dispozițiilor legale în vigoare la încheierea angajamentelor legale, având obligația de a prezenta în raportul de analiză pe bază de bilanț măsurile luate.
    36.3. Instituțiile publice care în anul 2009 au inclus pe cheltuieli, în condițiile legii, contravaloarea unor pagube care nu se datorează culpei unei persoane menționează în Raportul de analiză pe bază de bilanț natura și valoarea pagubelor respective.
    39. Raportările financiare lunare se întocmesc și în anul 2010 de instituțiile publice în baza prevederilor cap. B "Raportări financiare lunare" din Normele metodologice privind întocmirea și depunerea situațiilor financiare trimestriale ale instituțiilor publice, precum și a unor raportări financiare lunare în anul 2009, aprobate prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 629/2009, cu modificările și completările ulterioare, și a prevederilor pct. 38 alin (1) din prezentele norme metodologice.
     +  Anexa nr. 1MINISTERUL (ORGANUL CENTRAL) ....................UNITATEA ADMINISTRATIV-TERITORIALĂ ............INSTITUȚIA ....................
    BILANȚ
    la data de ........
    cod 01- lei -
    NR. CRT.DENUMIREA INDICATORILORCod rândSold la începutul anuluiSold la sfârșitul perioadei
    ABC12
    A.ACTIVE01XX
    ACTIVE NECURENTE02XX
    1Active fixe necorporale(ct.203+205+206+208+233-280-290-293*)03
    2.Instalații tehnice, mijloace de transport, animale, plantații, mobilier, aparatură birotică și alte active corporale (ct.213+214+231-281-291-293*)04
    3.Terenuri și clădiri (ct.211+212+231-281-291-293*)05
    4.Alte active nefinanciare (ct.215)06
    5.Active financiare necurente (investiții pe termen lung) peste un an(ct.260+265+2671+2672+2673+2675+2676+ 2678 +2679-296) din care:07
    Titluri de participare (ct.260-296)08
    6.Creanțe necurente - sume ce urmează a fi încasate după o perioadă mai mare de un an (ct.4112+4118+4282+4612 - 4912 - 4962) din care:09
    Creanțe comerciale necurente (ct 4112+4118+4612 - 4912 - 4962)10
    7.TOTAL ACTIVE NECURENTE (rd.03+04+05+06+07+09)15
    ACTIVE CURENTE18XX
    1.Stocuri(ct.301+302+303+304+305+307+309+331+332+341 +345+346+347+349+351+354+356+ 357+358+359 +361+371+381+/-348+/-378-391-392-393-394-395- 396-397-398)19
    2.Creanțe curente - sume ce urmează a fi încasate într-o perioadă mai mică de un an-20XX
    Creanțe din operațiuni comerciale, avansuri și alte decontări (ct.232+234+409+4111 +4118 +413 +418+425+4282+ 4611 + 473**+481+482+483 - 4911- 4961+5128) din care:21
    Creanțe comerciale și avansuri (ct.232+234+409+ 4111+4118 +413 +418+4611-4911-4961): din care22
    Avansuri acordate (ct. 232+234+409)22.1
    Creanțe bugetare (ct.431**+437**+4424+ 4428**+ 444 **+ 446**+4482+ 461+463+ 464 +465+4664 +4665+4669+481**+482** - 497) din care:23
    Creanțele bugetului general consolidat (ct.463+464+465+4664+4665+4669 - 497)24
    Creanțe din operațiuni cu fonduri externe nerambursabile și fonduri de la buget(ct.4501+4503+4505+4507+4511+4513+4515 +4531 +4541+4543+4545+4551+4553+4561 +4563 +4571+4572+4573+4581+4583+473** +474+476) din care:25
    Sume de primit de la Comisia Europeană (ct.4501+4503+4505+4507)26
    Împrumuturi pe termen scurt acordate (ct.2671+2672+2673+2675+2676 +2678 +2679 +4681+ 4682 +4683+4684+ 4685+4686+ 4687 +4688+ 4689 + 469)27
    Total creanțe curente (rd. 21+23+25+27)30
    3.Investiții pe termen scurt (ct.505-595)31
    4.Conturi la trezorerii și instituții de credit:32XX
    Conturi la trezorerie, casă, alte valori, avansuri de trezorerie (ct.510+5121+5125+ 5131+5141 +5151 +5153 +5161+5171+5187 +5201+5211 +5212+5221 +5222+523+ 5251+5252+ 5253+526 +527 + 528+5291+5292 +5293+5294 +5299 +5311 +532 +542 +550 +551 +552 +553 +554 +555 +556 +557 +5581+5582+5591+5601+5602+ 561+562 +5711 +5712 +5713+5714 +5741+5742 +5743 +5744) din care:33
    depozite (ct. 5153+5187+5222+5602+5714+5744)34
    Conturi la instituții de credit, casă, avansuri de trezorerie (ct.5112+5121 + 5124+5125 +5131+5132 +5141+ 5142+ 5151+5152+5153+5161 +5162+5171 +5172 +5187 +5314+5411+5412+542+ 550+ 5583+5592+5601 +5602) din care:35
    depozite (ct. 5153+5187+5602)36
    Total disponibilități (rd.33+35)40
    5Conturi de disponibilități ale Trezoreriei Centrale (ct.5126+5127+5201+5202+5203+5241+5242 +5243)41
    6Cheltuieli în avans (ct. 471 )42
    7TOTAL ACTIVE CURENTE (rd.19+30+31+40+41+42)45
    8TOTAL ACTIVE (rd.15+45)46
    B.DATORII50XX
    DATORII NECURENTE- sume ce urmează a fi plătite după-o perioadă mai mare de un an51XX
    1Sume necurente- sume ce urmează a fi plătite după o perioadă mai mare de un an(ct.269+401+403+4042+405+4622+509) din care:52
    Datorii comerciale necurente (ct.401+403+ 4042+405+4622)53
    2Împrumuturi pe termen lung(ct.1612+1622+1632+1642+1652+1661+1662+ 1672+168 -169)54
    3Provizioane (ct.151)55
    TOTAL DATORII NECURENTE (rd.52+54+55)58
    DATORII CURENTE - sume ce urmează a fi plătite într-o perioadă de pană la un an59XX
    1Datorii comerciale, avansuri și alte decontări(ct.401+403+4041+405+408+419+4621+473+481+482+ 483+ 269+509+5128) din care:60
    Datorii comerciale și avansuri(ct. 401+403+4041+405+408+419+4621), din care:61
    Avansuri primite (ct.419)61.1
    2Datorii către bugete(ct431+437+.440+441+4423+4428+444+446+4481 +4555+4671+4672+4673+4674+4675+ 4679 +473 +481+482) din care:62
    Datoriile instituțiilor publice către bugete (ct.431+437+4423+4428+444+446+4481) din care63
    Contribuții sociale (ct.431+437)63.1
    Sume datorate bugetului din Fonduri externe nerambursabile (ct.4555)64
    3Datorii din operațiuni cu Fonduri externe nerambursabile și fonduri de la buget, alte datorii către alte organisme internaționale(ct.4502+4504+4506+4512+4514+4516+4521 +4522+4532+4542+4544+4546+4552+4554 +4564+ 4584+ 4585+459+462+473 +475 )65
    din care: sume datorate Comisiei Europene (ct.4502+4504+4506+459+462)66
    4Împrumuturi pe termen scurt- sume ce urmează a fi plătite într-o perioadă de până la un an (ct.5186+5191+5192+5193+5194+5195+5196+ 5197+5198)70
    5Împrumuturi pe termen lung - sume ce urmează a fi plătite în cursul exercițiului curent (ct.1611+1621+1631 + 1641+1651 + 1661+1662 +1671 +168-169)71
    6Salariile angajaților(ct.421+423+426+4271+4273+4281)72
    7Alte drepturi cuvenite altor categorii de persoane (pensii, indemnizații de șomaj, burse) (ct.422+424+426+4272+4273+429+438)din care:73
    Pensii, indemnizații de șomaj, burse (ct.422+424+429)73.1
    8Venituri în avans (ct.472)74
    9Provizioane (ct. 151)75
    10TOTAL DATORII CURENTE (rd.60+62+65+70+71+72+73+74+75)78
    11TOTAL DATORII (rd.58+78)79
    12ACTIVE NETE = TOTAL ACTIVE - TOTAL DATORII = CAPITALURI PROPRII (rd.80= rd.46-79 = rd.90)80
    C.CAPITALURI PROPRII83XX
    1.Rezerve, fonduri (ct.100+101+102+ 103+104+105+106+131+ 132+133+134+135+ 136+137+1391+1392+1393+ 1394+1396+1399)84
    2.Rezultatul reportat (ct.117- sold creditor)85
    3.Rezultatul reportat (ct.117- sold debitor)86
    4.Rezultatul patrimonial al exercitiului (ct.121- sold creditor)87
    5.Rezultatul patrimonial al exercitiului (ct.121- sold debitor)88
    6TOTAL CAPITALURI PROPRII(rd.84+85-86+87-88)90
    Conducătorul instituțieiConducătorul compartimentului financiar- contabil
    (la 23-07-2009, Anexa nr. 1 a fost modificată de Punctul 5, Articolul I din ORDINUL nr. 2.290 din 8 iulie 2009, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 507 din 23 iulie 2009. ) Notă
    Conform punctului 7, Articolul I din ORDINUL nr. 2.290 din 8 iulie 2009, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 507 din 23 iulie 2009, se vor completa separat cu datele la 31 martie 2009 anexa nr. 1 "Bilanț", pentru următorii indicatori: avansuri acordate (cod rând 22.1), avansuri primite (cod rând 61.1), contribuții sociale (cod rând 63.1), alte drepturi cuvenite altor categorii de persoane (cod rând 73.1) și anexa nr. 30 "Plăți restante", pentru următorii indicatori: plăți restante către furnizori, creditori din operații comerciale - peste 90 de zile (cod rând 09 și 9.1), plăți restante față de salariați - peste 90 de zile (cod rând 29 și 29.1), plăți restante față de alte categorii de persoane - peste 90 de zile (cod rând 34, 34.1, 34.2, 34.3 și 34.4), creditori bugetari (cod rând 47 și 47.3).
    Conform punctului 8.2., Capitolul II din NORMELE METODOLOGICE din 18 ianuarie 2010 aprobate prin ORDINUL nr. 79 din 18 ianuarie 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 63 din 28 ianuarie 2010, soldul contului 461 "Debitori", provenind din cheltuielile cu executarea silită avansate din bugetul de stat, se va raporta în Bilanț (anexa 1 la normele metodologice aprobate prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 629/2009, cu modificările și completările ulterioare) la rândul 21 "Creanțe din operațiuni comerciale, avansuri și alte decontări" și la rândul 22 "Creanțe comerciale și avansuri".
     +  Anexa nr. 2
    CONTUL DE REZULTAT PATRIMONIAL
    la data de ..............
    cod 02- lei -
    Nr.crt.DENUMIREA INDICATORULUICod rândAn precedentAn curent
    ABC12
    I.VENITURI OPERATIONALE01
    1.Venituri din impozite, taxe, contribuții de asigurări și alte venituri ale bugetelor(ct.730+731+732+733+734+735+736++739+745+746+750+751)02
    2.Venituri din activități economice(ct.701+702+703+704+705+706+707+ 708 +/- 709)03
    3.Finanțări, subvenții, transferuri, alocații bugetare cu destinație specială(ct.770+771+772+773+774+775+776+778+779)04
    4.Alte venituri operaționale(ct.714+718+719+721+722+781)05
    TOTAL VENITURI OPERAȚIONALE(rd.02+03+04+05)06
    II.CHELTUIELI OPERAȚIONALE07
    1.Salariile și contribuțiile sociale aferente angajaților(ct.641+642+645+646+647)08
    2.Subvenții și transferuri(ct.670+671+672+673+674+675+676+677+678 679)09
    3.Stocuri, consumabile, lucrări și servicii executate de terți(ct.601+602+603+606+607+608+609+ 610+611+612+613+614+622+623+624+ 626+627+628+629)10
    4.Cheltuieli de capital, amortizări și provizioane(ct.681+682+689)11
    5.Alte cheltuieli operaționale(ct.635+654+658)12
    TOTAL CHELTUIELI OPERAȚIONALE(rd.08+09+10+11+12)13
    III.REZULTATUL DIN ACTIVITATEA OPERAȚIONALĂ14
    - EXCEDENT (rd.06- rd.13)15
    - DEFICIT (rd.13- rd.06)16
    IV.VENITURI FINANCIARE(ct.763+764+765+766+767+768+769+786)17
    V.CHELTUIELI FINANCIARE(ct.663+664+665+666+667+668+669+686)18
    VI.REZULTATUL DIN ACTIVITATEA FINANCIARĂ19
    - EXCEDENT (rd.17- rd.18)20
    - DEFICIT (rd.18- rd.17)21
    VII.REZULTATUL DIN ACTIVITATEA CURENTĂ22
    - EXCEDENT (rd.15+20-16-21)23
    - DEFICIT (rd.16+21-15-20)24
    VIII.VENITURI EXTRAORDINARE (ct.790+791)25
    IX.CHELTUIELI EXTRAORDINARE (ct.690+691)26
    X.REZULTATUL DIN ACTIVITATEA EXTRAORDINARĂ27
    - EXCEDENT (rd.25-rd.26)28
    - DEFICIT (rd.26-rd.25)29
    XI.REZULTATUL PATRIMONIAL AL EXERCIȚIULUI30
    - EXCEDENT (rd. 23+28-24-29)31
    - DEFICIT (rd. 24+29-23-28)32
    Conducătorul instituțieiConducătorul compartimentului financiar- contabil
     +  Anexa nr. 3
    SITUAȚIA FLUXURILOR DE TREZORERIE
    la data de ....................
    cod 03- lei -
    DENUMIREA INDICATORULUICod rând
    AB123456789
    I. NUMERAR DIN ACTIVITATEA OPERAȚIONALĂ01
    1. Încasări02
    2. Plăți03
    3. Numerar net din activitatea operațională (rd. 02- rd.03)04
    II. NUMERAR DIN ACTIVITATEA DE INVESTIȚII05
    1. Încasări06
    2. Plăți07
    3. Numerar net din activitatea de investiții (rd.06-07)08
    III. NUMERAR DIN ACTIVITATEA DE FINANȚARE09
    1. Încasări10
    2. Plăți11
    3. Numerar net din activitatea de finanțare (rd.10-rd.11)12
    IV. CREȘTEREA (DESCREȘTEREA) NETĂ DE NUMERAR ȘI ECHIVALENT DE NUMERAR (rd.04+rd.08+rd.12)13
    V. NUMERAR ȘI ECHIVALENT DE NUMERAR LA ÎNCEPUTUL ANULUI14
    VI. NUMERAR ȘI ECHIVALENT DE NUMERAR LA SFÂRȘITUL PERIOADEI (rd.13+rd.14)15
    Notă: Coloanele se completează astfel:col. 1 - TOTAL (col. 2 + col. 9)col. 2 - ct. 5311 "Casa în lei"col. 3 - ct. 7701 "Finanțarea de la bugetul de stat"col. 4 - ct. 7702 "Finanțarea de la bugetele locale"col. 5 - ct. 7703 "Finanțarea de la bugetul asigurărilor sociale de stat"col. 6 - ct. 7704 "Finanțarea din bugetul asigurărilor pentru șomaj"col. 7 - ct. 7705 "Finanțarea din bugetul Fondului național unic de asigurări sociale de sănătate"col. 8 - ct. 7709 "Finanțarea de la bugetul Trezoreriei Statului"La ct. 770 soldul se calculează ca diferență între plăți efectuate și încasări și reflectă totalul plăților nete de casă.Col. 9 și următoarele - ct. de disponibilități: (5xx)
    Conducătorul instituțieiConducătorul compartimentului financiar- contabilViza trezoreriei
    (la 29-04-2010, Anexa nr. 3 a fost modificată de Punctul 5. , Capitolul A din NORMELE METODOLOGICE din 21 aprilie 2010 aprobate prin ORDINUL nr. 980 din 21 aprilie 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 282 din 29 aprilie 2010 )
     +  Anexa nr. 4
    SITUAȚIA FLUXURILOR DE TREZORERIE
    la data de ...............
    cod 04- lei -
    DENUMIREA INDICATORULUICod rând
    AB123
    I. NUMERAR DIN ACTIVITATEA OPERAȚIONALĂ01
    1. Încasări02
    2. Plăți03
    3. Numerar net din activitatea operațională (rd. 02- rd.03)04
    II. NUMERAR DIN ACTIVITATEA DE INVESTIȚII05
    1. Încasări06
    2. Plăți07
    3. Numerar net din activitatea de investiții (rd.06-07)08
    III. NUMERAR DIN ACTIVITATEA DE FINANȚARE09
    1. Încasări10
    2. Plăți11
    3. Numerar net din activitatea de finanțare (rd.10-rd.11)12
    IV. CREȘTEREA (DESCREȘTEREA) NETĂ DE NUMERAR ȘI ECHIVALENT DE NUMERAR (rd.04+rd.08+rd.12)13
    V. NUMERAR ȘI ECHIVALENT DE NUMERAR LA ÎNCEPUTUL ANULUI14
    1.Diferențe de curs favorabile15
    2.Diferențe de curs nefavorabile16
    VI. NUMERAR ȘI ECHIVALENT DE NUMERAR LA FINELE PERIOADEI (rd.13+14 +15-16)17
    NOTĂ: Coloanele se completează astfel:Col. 1 TOTAL - (col.1+col.2+col.3+ ......... n)Col. 2 - ct. 5314 "Casa în valută"Col. 3 și următoarele - ct. de disponibilități în lei și în valută la unități bancare:( 5xx)
    Conducătorul instituțieiConducătorul compartimentului financiar- contabil
    Notă
    Punctul 1.3., Capitolul III din NORMELE METODOLOGICE din 18 ianuarie 2010 aprobate prin ORDINUL nr. 79 din 18 ianuarie 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 63 din 28 ianuarie 2010 prevede:
    1.3. În anexa 4 "Situația fluxurilor de trezorerie" (formular din situațiile financiare, anexă la normele metodologice aprobate prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 629/2009, cu modificările și completările ulterioare), la rândurile 15 și 16 se înscriu numai diferențele de curs valutar favorabile/nefavorabile rezultate din reevaluarea soldurilor conturilor de numerar și echivalent de numerar la sfârșitul perioadei de raportare.
    Conform Punctului 6. , Capitolul A din NORMELE METODOLOGICE din 21 aprilie 2010 aprobate prin ORDINUL nr. 980 din 21 aprilie 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 282 din 29 aprilie 2010, la depunerea la ordonatorul de credite superior sau la direcțiile generale ale finanțelor publice județene și a municipiului București, după caz, anexa 4 "Situația fluxurilor de trezorerie" (formular din situațiile financiare, anexă la normele metodologice aprobate prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 629/2009, cu modificările și completările ulterioare) va fi însoțită de copii ale extraselor de cont pentru a confirma exactitatea soldurilor conturilor de disponibilități deschise la instituțiile de credit.
     +  Anexa nr. 5
    CONTUL DE EXECUȚIE A BUGETULUI INSTITUȚIEI PUBLICE - VENITURI
    la data de ................
    cod 20- lei -
    Denumirea indicatorilor*)CodPrevederi bugetare aprobate la finele perioadei de raportarePrevederi bugetare trimestriale cumulateDrepturi constatateIncasari realizateStingeri pe alte cai decât incasariDrepturi constatate de incasat
    Total, din care:din anii precedentidin anul curent
    AB123=4+545678=3-6-7
    *) Se înscriu denumirea și simbolul capitolelor și subcapitolelor din bugetul aprobat pe structura clasificatiei funcționale -bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetul asigurărilor pentru șomaj, bugetul Fondului național unic de asigurări sociale de sanatate, fonduri externe nerambursabile si instituții publice finanțate integral sau parțial din venituri proprii/ activitati finanțate integral din venituri proprii-(altele decât cele de subordonare locala).
    Conducătorul instituțieiConducătorul compartimentului financiar-contabil
    Notă
    Punctele 2.1.-2.3., Capitolul III din NORMELE METODOLOGICE din 18 ianuarie 2010 aprobate prin ORDINUL nr. 79 din 18 ianuarie 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 63 din 28 ianuarie 2010 prevăd:
    2.1. Conturile de execuție bugetară-venituri, la raportarea anuală, coloanele 1 și 2 se completează cu:– prevederi bugetare inițiale;– prevederi bugetare definitive.
    2.2. În "Conturile de execuție a bugetului instituției publice - Venituri" (formulare din situațiile financiare, anexele 5, 8, 9, 12, 17 și 19 la normele metodologice aprobate prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 629/2009, cu modificările și completările ulterioare) se raportează numai veniturile încasate în anul curent (fără cuprinderea excedentului rezultat din anii precedenți).
    2.3. "Conturile de execuție a bugetului instituției publice - Venituri" (formulare din situațiile financiare, anexele 5, 8, 9, 12, 17 și 19 la normele metodologice aprobate prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 629/2009, cu modificările și completările ulterioare) se întocmesc de instituțiile publice care, potrivit legii, administrează veniturile bugetului general consolidat.Instituțiile publice finanțate de la buget, care realizează venituri pentru bugetul din care sunt finanțate, evidențiază sumele datorate bugetelor respective: 461 (411) = 448, iar aceste sume nu se cuprind în aceste anexe.
    Punctele 4.1.-4.2., Capitolul III din NORMELE METODOLOGICE din 18 ianuarie 2010 aprobate prin ORDINUL nr. 79 din 18 ianuarie 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 63 din 28 ianuarie 2010 prevăd:
    4.1. Anexa 5 "Contul de execuție a bugetului instituției publice-Venituri" (formular din situațiile financiare, anexă la normele metodologice aprobate prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 629/2009, cu modificările și completările ulterioare) se întocmește de către instituțiile publice care au calitatea de creditori bugetari ai bugetului de stat, bugetului asigurărilor sociale de stat, bugetului asigurărilor pentru șomaj, bugetului Fondului național unic de asigurări sociale de sănătate, precum și instituțiile publice finanțate din fonduri externe nerambursabile și instituțiile publice finanțate integral sau parțial din venituri proprii/activități finanțate integral din venituri proprii (altele decât cele de subordonare locală) cu informații privind veniturile realizate potrivit bugetului aprobat (clasificația funcțională).
    4.2. Autoritățile publice, ministerele și celelalte organe ale administrației publice centrale, alte autorități publice, precum și instituțiile publice din subordinea acestora, care încasează, administrează și utilizează venituri proprii, potrivit legii, vor raporta execuția bugetului astfel:a) execuția bugetului activităților finanțate integral din venituri proprii cuprinse în anexa nr. 3 la Legea nr. 18/2009, cu modificările și completările ulterioare, potrivit structurii bugetului aprobat (codul 10);b) execuția bugetului instituțiilor publice finanțate parțial din venituri proprii, cuprinse în anexa nr. 3 la Legea nr. 18/2009, cu modificările și completările ulterioare, precum și în anexa nr. 6/04 la Legea nr. 19/2009, cu modificările ulterioare, potrivit structurii bugetului aprobat (codul 10);c) execuția cumulată a bugetului instituțiilor publice finanțate integral sau parțial din venituri proprii și a activităților finanțate integral din venituri proprii, care va include atât execuția bugetelor prevăzute la lit. a) și b), cât și a celorlalte bugete care cuprind veniturile proprii și cheltuielile efectuate potrivit unor legi specifice (codul 20).
     +  Anexa nr. 6
    CONTUL DE EXECUTIE A BUGETULUI INSTITUTIEI PUBLICE- CHELTUIELI
    la data de .............
    cod 21- lei -
    Denumirea indicatorilor*)CodCredite de angajamentCredite bugetareAngajamente bugetareAngajamente legalePlati efectuateAngajamente legale de platitCheltuieli efective
    anuale aprobate la finele perioadei de raportaretrimestriale cumulate
    AB1234567=5-68
    *) Se înscriu denumirea și simbolul capitolelor și subcapitolelor din bugetul aprobat pe structura clasificatiei funcționale -bugetul de stat, bugetele locale, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetul asigurărilor pentru somaj, bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, credite externe, credite interne, fonduri externe nerambursabile si venituri proprii/ venituri proprii si subventii-(altele decat cele de subordonare locala).Nota: Se detaliaza pe clasificatia economica (Anexa 7)
    Conducătorul instituțieiConducătorul compartimentului financiar - contabil
    Notă
    Punctele 3.1.-3.3., Capitolul III din NORMELE METODOLOGICE din 18 ianuarie 2010 aprobate prin ORDINUL nr. 79 din 18 ianuarie 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 63 din 28 ianuarie 2010 prevăd:3.1. La "Conturile de execuție bugetară - Cheltuieli" (formulare din situațiile financiare, anexele 6, 7, 10, 11, 13, 15, 16, 18 și 20 la normele metodologice aprobate prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 629/2009, cu modificările și completările ulterioare), coloana 1 se completează cu credite de angajament aferente acțiunilor multianuale cuprinse în anexele la bugetele ordonatorilor principali de credite, anexe ce sunt considerate parte integrantă a respectivelor bugete. Creditele de angajament și acțiunile multianuale sunt definite în Legea nr. 500/2002, cu modificările și completările ulterioare, Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare, și în Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 547/2009.3.2. "Conturile de execuție bugetară - Cheltuieli", la raportarea anuală, coloanele 2 și 3 se completează cu:– credite bugetare inițiale;– credite bugetare definitive.3.3. Cu privire la raportarea informațiilor în "Conturile de execuție bugetară - Cheltuieli" (formulare din situațiile financiare, anexele 6, 7, 10, 11, 13, 15, 16, 18 și 20 la normele metodologice aprobate prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 629/2009, cu modificările și completările ulterioare) se vor avea în vedere următoarele:– angajamentele bugetare (coloana 4) nu pot depăși creditele bugetare definitive (coloana 3);– angajamentele legale (coloana 5) nu pot depăși creditele bugetare definitive (coloana 3) pentru celelalte acțiuni, altele decât cele multianuale (de exemplu, cheltuieli de personal, cheltuieli cu bunuri și servicii, subvenții, transferuri etc.).– angajamentele legale (coloana 5) nu pot depăși angajamentele bugetare (coloana 4) pentru celelalte acțiuni, altele decât cele multianuale (de exemplu, cheltuieli de personal, cheltuieli cu bunuri și servicii, subvenții, transferuri etc. );– plățile efectuate (coloana 6) trebuie să se încadreze în creditele bugetare definitive (coloana 3) și în angajamentele bugetare (coloana 4);– angajamentele legale de plătit (coloana 7) reprezintă valoarea angajamentelor legale efectuate în limita creditelor bugetare aprobate sau a creditelor de angajament, rămase neachitate la 31 decembrie 2009, evidențiate în soldul contului 8067 "Angajamente legale";– cheltuielile efective (coloana 8) pot depăși creditele bugetare definitive (coloana 3), angajamentele bugetare (coloana 4) și angajamentele legale (coloana 5), deoarece cheltuielile efective reprezintă costul bunurilor și serviciilor utilizate în vederea realizării serviciilor publice sau veniturilor.Conturile de cheltuieli calculate (de exemplu, cheltuieli cu ajustările de depreciere, cheltuieli cu ajustările pentru pierderea de valoare, cheltuieli cu provizioanele etc.) sunt cheltuieli care nu implică o plată monetară din bugetul instituției și, prin urmare, nu se raportează în conturile de execuție bugetară - coloana 8 "Cheltuieli efective", ci doar în anexa 2 "Contul de rezultat patrimonial" (formular din situațiile financiare, anexă la normele metodologice aprobate prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 629/2009, cu modificările și completările ulterioare).Cheltuielile cu diferențele de curs valutar se raportează în conturile de execuție bugetară în coloana 8 "Cheltuieli efective", numai în situația în care pot fi identificate codurile de clasificație bugetară aferente.Cheltuielile cu amortizarea și cheltuielile cu activele fixe neamortizabile se raportează în coloana 8 "Cheltuieli efective".
    Punctul 5 din Capitolul III din NORMELE METODOLOGICE din 18 ianuarie 2010 aprobate prin ORDINUL nr. 79 din 18 ianuarie 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 63 din 28 ianuarie 2010 prevede:
    5. Anexa 6 "Contul de execuție a bugetului instituției publice - Cheltuieli" (formular din situațiile financiare, anexă la normele metodologice aprobate prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 629/2009, cu modificările și completările ulterioare) se întocmește de către instituțiile publice finanțate din bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetul asigurărilor pentru șomaj, bugetul Fondului național unic de asigurări sociale de sănătate, credite externe, credite interne, fonduri externe nerambursabile, venituri proprii/venituri proprii și subvenții (altele decât cele de subordonare locală) cu informații privind cheltuielile realizate pe structura bugetului aprobat (clasificația funcțională).Detalierea cheltuielilor pe clasificația economică se realizează pe capitole, titluri, articole și alineate, în anexa 7.
    Punctele 38.1-38.3, Capitolul III din NORMELE METODOLOGICE din 18 ianuarie 2010 aprobate prin ORDINUL nr. 79 din 18 ianuarie 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 63 din 28 ianuarie 2010 prevăd:
    38.1. Autoritățile publice, ministerele și celelalte organe ale administrației publice centrale, instituțiile publice autonome, precum și instituțiile subordonate acestora, indiferent de sursa de finanțare, care efectuează plăți pentru derularea proiectelor proprii cu finanțare nerambursabilă postaderare din conturile de disponibil: 515 "Disponibil din fonduri externe nerambursabile", 516 "Disponibil din împrumuturi interne și externe contractate de autoritățile administrației publice locale" și 5221 "Disponibil curent din fondul de rulment al bugetului local", raportează lunar execuția cheltuielilor efectuate (titlul 56) în anexa 7 "Contul de execuție a bugetului instituțiilor publice - Cheltuieli" întocmită distinct pentru conturile de disponibil, în conformitate cu prevederile cap. B pct. 1 din Normele metodologice privind întocmirea și depunerea situațiilor financiare trimestriale ale instituțiilor publice, precum și a unor raportări financiare lunare în anul 2009, aprobate prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 629/2009, cu modificările și completările ulterioare.
    38.2. Prevederile alin. (1) se aplică și situațiilor financiare anuale întocmite la 31 decembrie 2009.
    38.3. Plățile efectuate din fonduri externe nerambursabile de preaderare (PHARE, ISPA, SAPARD) de către agenții/autorități de implementare în numele instituției publice se raportează în anexa 6 "Contul de execuție a bugetului instituției publice - Cheltuieli", anexa 7 "Contul de execuție a bugetului instituțiilor publice - Cheltuieli", anexa 18 "Contul de execuție a bugetului fondurilor externe nerambursabile - Cheltuieli", după caz, puse de acord cu datele din evidența agențiilor/autorităților de implementare (Oficiul de Plăți și Contractare PHARE sau alte agenții/autorități de implementare).Anexele nr. 6 și 7 la situațiile financiare trimestriale și anuale, întocmite de autoritățile publice, ministere, celelalte organe ale administrației publice centrale, instituțiile publice autonome și instituțiile publice aflate în subordine, în coordonare sau sub autoritatea lor, ce se depun la Ministerul Finanțelor Publice - Direcția generală de metodologie contabilă instituții publice, vor purta viza agențiilor/autorităților de implementare prin care se confirmă exactitatea plăților raportate în conturile de execuție de către instituțiile publice - beneficiari finali ai fondurilor externe nerambursabile.Totodată, aceste plăți nu se raportează de către instituțiile publice în "Situația fluxurilor de trezorerie" (anexele 3 și 4).Conform Punctului 7. , Capitolul A din NORMELE METODOLOGICE din 21 aprilie 2010 aprobate prin ORDINUL nr. 980 din 21 aprilie 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 282 din 29 aprilie 2010, la "Conturile de execuție bugetară - Cheltuieli" (formulare din situațiile financiare, anexele 6, 7, 10, 11, 13, 15, 16, 18 și 20 la normele metodologice aprobate prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 629/2009, cu modificările și completările ulterioare), coloana 1 "Credite de angajament" se completează cu creditele de angajament anuale, aprobate la finele perioadei de raportare.Conform Punctului 8. , Capitolul A din NORMELE METODOLOGICE din 21 aprilie 2010 aprobate prin ORDINUL nr. 980 din 21 aprilie 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 282 din 29 aprilie 2010, plățile efectuate din fonduri externe nerambursabile de preaderare (PHARE, ISPA, SAPARD), precum și din fonduri externe nerambursabile postaderare de către agenții/autorități de implementare în numele instituției publice se raportează în anexa 6 "Contul de execuție a bugetului instituției publice - Cheltuieli", anexa 7 "Contul de execuție a bugetului instituțiilor publice - Cheltuieli", anexa 18 "Contul de execuție a bugetului fondurilor externe nerambursabile - Cheltuieli" (formulare din situațiile financiare, anexe la normele metodologice aprobate prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 629/2009, cu modificările și completările ulterioare), după caz, puse de acord cu datele din evidența agențiilor/autorităților de implementare (Oficiul de Plăți și Contractare PHARE sau alte agenții/autorități de implementare).Anexele 6 și 7 la situațiile financiare trimestriale și anuale, întocmite de autoritățile publice, ministere, celelalte organe ale administrației publice centrale, instituțiile publice autonome și instituțiile publice aflate în subordine, în coordonare sau sub autoritatea lor, vor purta viza agențiilor/autorităților de implementare, prin care se confirmă exactitatea plăților raportate în conturile de execuție de către instituțiile publice - beneficiari ai fondurilor externe nerambursabile.Conform literei a), Punctului 1. , Capitolul B din NORMELE METODOLOGICE din 21 aprilie 2010 aprobate prin ORDINUL nr. 980 din 21 aprilie 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 282 din 29 aprilie 2010, autoritățile publice, ministerele și celelalte organe ale administrației publice centrale, precum și instituțiile publice autonome raportează următoarele:a) execuția centralizată a bugetelor instituțiilor publice finanțate integral sau parțial din venituri proprii, aflate în subordinea, în coordonarea sau sub autoritatea lor, inclusiv a activităților finanțate integral din venituri proprii (potrivit art. 65 din Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare), și, respectiv, a Fondului pentru mediu, în anexa 5 "Contul de execuție a bugetului instituției publice - Venituri", respectiv în anexa 6 "Contul de execuție a bugetului instituției publice - Cheltuieli" și anexa 7 "Contul de execuție a bugetului instituțiilor publice - Cheltuieli" (formulare din situațiile financiare, anexe la normele metodologice aprobate prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 629/2009, cu modificările și completările ulterioare).La raportările lunare, în anexa 5 se completează numai coloana 6 "Încasări realizate", iar în anexele 6 și 7 se completează numai coloana 6 "Plăți efectuate".Detalierea pe clasificația economică se efectuează pe capitole, titluri și articole de cheltuieli;
     +  Anexa nr. 7
    CONTUL DE EXECUȚIE A BUGETULUI INSTITUȚIILOR PUBLICE- Cheltuieli
    la data de .......................
    – Cod 21 Capitol ................... Subcapitol ........................
    - lei -
    DENUMIREA INDICATORILOR*)Cod indicatorCredite de angajamentCredite bugetareAngajamente bugetareAngaja mente legalePlati efectuateAngaja mente legale de plătitCheltuieli efective
    anuale aprobate la finele perioadei de raportaretrimestriale cumulate
    AB1234567=5-68
    TOTAL CHELTUIELI (01+70+79+84)
    CHELTUIELI CURENTE (10+20+30+40+50+51+55+56+57+59+65)01
    TITLUL I CHELTUIELI DE PERSONAL (cod 10.01+10.02+10.03)10
    Cheltuieli salariale in bani ( cod 10.01.01 la 10.01.30)10.01
    Salarii de baza10.01.01
    Salarii de merit10.01.02
    Indemnizație de conducere10.01.03
    Spor de vechime10.01.04
    Sporuri pentru condiții de munca10.01.05
    Alte sporuri10.01.06
    Ore suplimentare10.01.07
    Fond de premii10.01.08
    Prima de vacanta10.01.09
    Fond pentru posturi ocupate prin cumul10.01.10
    Fond aferent platii cu ora10.01.11
    Indemnizații plătite unor persoane din afara unitatii10.01.12
    Indemnizații de delegare10.01.13
    Indemnizații de detașare10.01.14
    Alocatii pentru transportul la si de la locul de munca10.01.15
    Alocatii pentru locuințe10.01.16
    Alte drepturi salariate in bani10.01.30
    Cheltuieli salariate in natura ( cod 10.02.01 la 10.02.30)10.02
    Tichete de masa10.02.01
    Norme de hrana10.02.02
    Uniforme si echipament obligatoriu10.02.03
    Locuința de serviciu folosita de salariat si familia sa10.02.04
    Transportul la si de la locul de munca10.02.05
    Alte drepturi salariate in natura10.02.30
    Contribuții (cod 10.03.01 la 10.03.06)10.03
    Contribuții de asigurări sociale de stat10.03.01
    Contribuții de asigurări de șomaj10.03.02
    Contribuții de asigurări sociale de sanatate10.03.03
    Contribuții de asigurări pentru accidente de munca si boli profesionale10.03.04
    Prime de asigurare de viata plătite de angajator pentru angajați10.03.05
    Contribuții pentru concedii si indemnizații10.03.06
    TITLUL II BUNURI SI SERVICII (cod 20.01 la 20.30)20
    Bunuri si servicii (cod 20.01.01 la 20.01.30)20.01
    Furnituri de birou20.01.01
    Materiale pentru curățenie20.01.02
    Încălzit, Iluminat si forța metrica20.01.03
    Apa, canal si salubritate20.01.04
    Carburanți si lubrifianti20.01.05
    Piese de schimb20.01.06
    Transport20.01.07
    Posta, telecomunicații, radio, tv, internet20.01.08
    Materiale si prestări de servicii cu caracter funcțional20.01.09
    Alte bunuri si servicii pentru întreținere si funcționare20.01.30
    Reparatii curente20.02
    Hrana (cod 20.03.01+20.03.02)20.03
    Hrana pentru oameni20.03.01
    Hrana pentru animale20.03.02
    Medicamente si materiale sanitare (cod 20.04.01 la 20.04.04)20.04
    Medicamente20.04.01
    Materiale sanitare20.04.02
    Reactivi20.04.03
    Dezinfectanti20.04.04
    Bunuri de natura obiectelor de Inventar (cod 20.05.01 la 20.05.30)20.05
    Uniforme si echipament20.05.01
    Lenjerie si accesorii de pat20.05.03
    Alte obiecte de inventar20.05.30
    Deplasări, detasari, transferări (cod 20.06.01+20.06.02)20.06
    Deplasări interne, detașări, transferări20.06.01
    Deplasări în străinătate20.06.02
    Materiale de laborator20.09
    Cercetare-dezvoltare20.10
    Carti, publicatii si materiale documentare20.11
    Consultanta si expertiza20.12
    Pregătire profesionala20.13
    Protecția muncii20.14
    Muniție, furnituri si armament de natura activelor fixe pentru armată20.15
    Studii si cercetări20.16
    Plati pentru finanțarea patrimoniului genetic al animalelor20.18
    Contribuții ale administrației publice locale la realizarea unor lucrări și servicii de Interes public local, in baza unor convenții sau contracte de asociere20.19
    Reabilitare Infrastructura program inundații pentru autoritati publice locale20.20
    Meteorologie20.21
    Finanțarea acțiunilor din domeniul apelor20.22
    Prevenirea si combaterea Inundațiilor si înghețurilor20.23
    Comisioane si alte costuri aferente împrumuturilor (cod 20.24.01 la 20.24.04)20.24
    Comisioane si alte costuri aferente împrumuturilor externe20.24.01
    Comisioane si alte costuri aferente împrumuturilor interne20.24.02
    Stabilirea riscului de tara20.24.03
    Comisioane si alte costuri aferente împrumuturilor preluate de Ministerul Finanțelor Publice in baza OUG. 64/200720.24.04
    Cheltuieli judiciare si extrajudiciare derivate din acțiuni in reprezentarea intereselor statului, potrivit dispozițiilor legale20.25
    Tichete cadou20.27
    Ajutor public judiciar20.28
    Alte cheltuieli (cod 20.30.01 la 20.30.30)20.30
    Reclama si publicitate20.30.01
    Protocol si reprezentare20.30.02
    Prime de asigurare non-viata20.30.03
    Chirii20.30.04
    Prestări servicii pentru transmiterea drepturilor20.30.06
    Fondul Presedintelui/Fondul conducătorului instituției publice20.30.07
    Fondul Primului ministru20.30.08
    Executarea silită a creanțelor bugetare20.30.09
    Alte cheltuieli cu bunuri si servicii20.30.30
    TITLUL III DOBÂNZI (cod 30.01+30.02+30.03+30.04)30
    Dobânzi aferente datoriei publice interne (cod 30.01.01+30.01.02)30.01
    Dobânzi aferente datoriei publice interne directe30.01.01
    Dobânzi aferente creditelor interne garantate30.01.02
    Dobânzi aferente datoriei publice externe (cod 30.02.01 la 30.02.05)30.02
    Dobânzi, aferente datoriei publice externe directe30.02.01
    Dobânzi aferente creditelor externe contractate de ordonatorii de credite30.02.02
    Dobânzi aferente creditelor externe garantate si/sau directe subimprumutate30.02.03
    Dobânzi aferente datoriei publice externe locale30.02.05
    Alte dobânzi (cod 30.03.01 la 30.03.05)30.03
    Dobânzi aferente împrumuturilor din fondul de tezaur30.03.01
    Dobanda datorata trezoreriei statului30.03.02
    Dobânzi aferente imprumuturilor temporare din trezoreria statului30.03.03
    Dobânzi la depozite si disponibilități păstrate in contul trezoreriei statului30.03.04
    Dobânzi la opeatiunile de leasing30.03.05
    Dobânzi aferente imprumuturilor preluate de MEF in baza OUG 64/200730.04
    TITLUL IV SUBVENȚII (cod 40.01 la 40.30)40
    Subvenții pe produse40.01
    Subvenții pe activități40.02
    Subvenții pentru acoperirea diferentelor de preț si tarif40.03
    Subvenții pentru susținerea transportului feroviar public de calatori40.04
    Subvenții pentru transportul de calatori cu metroul40.05
    Acțiuni de ecologizare40.06
    Valorificarea cenușilor de pirita40.07
    Subvenții pentru dobânzi la credite bancare40.08
    Plati către angajatori pentru formarea profesionala a angajatilor40.09
    Fonduri nerambursabile pentru crearea de noi locuri de munca40.10
    Prime acordate producătorilor agricoli40.11
    Subvenții pentru completarea primelor de asigurare pentru factorii de risc din agricultura40.12
    Susținerea exportului, a mediului de afaceri si a tranzacțiilor internationale40.13
    Susținerea infrastructurii de transport40.14
    Sprijinirea producătorilor agricoli40.15
    Programe de conservare sau de închidere a minelor40.16
    Programe de protecție sociala si integrare socioprofesionala a persoanelor cu handicap40.17
    Protecție sociala in sectorul minier40.18
    Plati pentru stimularea creării de locuri de munca40.19
    Subvenții pentru compensarea creșterilor neprevazionate ale preturilor la combustibili40.20
    Alte subvenții40.30
    TITLUL V FONDURI DE REZERVA (cod 50.01 la 50.05)50
    Fond de rezerva buqetara la dispoziția Guvernului50.01
    Fond de Intervenție la dispoziția Guvernului50.02
    Fond de rezerva bugetara la dispoziția autorităților locale50.04
    Fondul pentru dezvoltarea satului romanesc50.05
    TITLUL VI TRANSFERURI INTRE UNITATI ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE (cod 55.01+55.02)51
    Transferuri curente (cod 51.01.01 la 51.01.46)51.01
    Transferuri către instituții publice51.01.01
    Finanțarea de baza a învățământului superior51.01.02
    Acțiuni de sanatate51.01.03
    Finanțarea drepturilor acordate persoanelor cu handicap51.01.04
    Finanțarea aeroporturilor de interes local51.01.05
    Transferuri din Fondul de intervenție51.01.06
    Transferuri din bugetul de stat către bugetul asigurărilor sociale de stat51.01.07
    Transferuri din bugetul de stat către bugetul asigurărilor pentru somai51.01.08
    Transferuri privind contribuții de sanatate pentru persoane care satisfac serviciul militar în termen51.01.09
    Transferuri privind contribuții de asigurați de sanatate pentru persoane care care execută pedepse private de libertate sau arest preventiv51.01.10
    Transferuri din bugetul de stat către bugetul fondului național unic de asigurări sociale de sănătate51.01.11
    Contribuția persoanelor asigurate pentru finanțarea ocrotirii sanatatii51.01.12
    Transferuri pentru lucrările de cadastru imobiliar51.01.13
    Transferuri din bugetele consiliilor județene pentru finanțarea centrelor de zi pentru protecția copilului51.01.14
    Transferuri din bugetele locale pentru instituțiile de asistenta sociala pentru persoanele cu handicap51.01.15
    Transferuri din bugetul asigurărilor sociale de stat către bugetul fondului național unic de asigurări sociale de sănătate51.01.16
    Transferuri din bugetul asigurărilor pentru șomaj către bugetul asigurărilor sociale de stat51.01.17
    Transferuri din bugetul asigurărilor pentru șomaj către bugetele locale pentru finanțarea programelor pentru ocuparea temporara a forței de munca si subvenționarea locurilor de munca51.01.18
    Transferuri din bugetul asigurărilor pentru șomaj către bugetul fondului național unic de asigurări sociale de sanatate51.01.19
    Transferuri din bugetul asigurărilor pentru șomaj către bugetul asigurarilor sociale de stat reprezentând asigurare pentru accidente de muncă și boli profesionale pentru șomeri pe durata practicii profesionale51.01.20
    Transferuri din sumele alocate sistemului de asigurări pentru accidente de munca si boii profesionale, către fondul național unic de asigurări sociale de sănătate, reprezentând contribuția de asigurați sociale de sanatate pentru persoanelor aflate în concediu medical din cauza de accident de munca sau boala profesionala51.01.21
    Transferuri reprezentând cota-parte din tarifele de utilizare a spectrului51.01.22
    Vărsăminte efectuate către bugetul Fondului național unic de asigurări sociale de sănătate din valorificarea creanțelor bugetare51.01.23
    Transferuri din bugetele consiliilor locale și județene pentru acordarea unor ajutoare către unitățile administrativ-teritoriale în situații de extremă dificultate51.01.24
    Programe pentru sanatate51.01.25
    Transferuri privind contribuția de asigurări sociale de sanatate pentru persoanele aflate in concediu pentru creșterea copilului51.01.26
    Transferuri către bugetele locale din venituri din privatizare realizate de AVAS51.01.27
    Întreținerea infrastructurii rutiere51.01.28
    Transferuri privind contribuția de sanatate pentru pensionari51.01.30
    Transferuri privind contribuții de sanatate pentru persoane beneficiare de ajutor social51.01.31
    Reabilitarea termica a clădirilor de locuit51.01.32
    Transferuri pentru compensarea compensarea creșterilor neprevăzute ale preturilor la combustibili51.01.34
    Transferuri din veniturile proprii ale Ministerului Sanatatii Publice către bugetul fondului național unic de asigurări sociale de sanatate51.01.35
    Transferuri pentru sprijin financiar la constituirea familiei51.01.36
    Transferuri pentru acordarea ajutorului pentru încălzirea locuinței cu lemne, cărbuni, combustibili petrolieri51.01.37
    Transferuri din bugetul de stat către bugetele locale pentru finanțarea unităților de asistenta medico-sociale51.01.38
    Transferuri din bugetele consiliilor locale si judetene pentru finanțarea unitarilor de asistenta medico-sociale51.01.39
    Transferuri pentru acordarea trusoului pentru nou-nascuti51.01.40
    Transferuri către bugetul de stat din dividende si dobânzi incasate de instituțiile implicate in procesul de privatizare51.01.41
    Contribuția varsata la bugetul de stat, pentru organizarea si funcționarea Sistemului național unic pentru apleluri de urgenta51.01.42
    Transferuri de la bugetul de stat către bugetele locale pentru finanțarea programelor de electrificare51.01.43
    Transferuri din sumele alocate sistemului de asigurări pentru accidente de munca si boli profesionale, către fondul național unic de asigurări sociale de sanatate, pentru concedii si indemnizații datorate persoanelor aflate in incapacitate temporara de munca din cauza de accident de munca sau boala profesionala51.01.44
    Transferuri din bugetul de stat către bugetele locale pentru finanțarea sanatatii51.01.45
    Transferuri de la bugetele locale către instituții publice si activitati finanțate integral sau parțial din venituri proprii pentru finanțarea sanatatii51.01.46
    Transferuri de capital (cod 51.02.01 la 51.02.21)51.02
    Finanțarea străzilor care se vor amenaja în perimetrele destinate construcțiilor de cvartale de locuințe noi51.02.01
    Finanțarea investițiilor finanțate parțial din împrumuturi externe51.02.02
    Subprogramul privind pietruirea , reabilitarea, modernizarea si/sau asfaltarea drumurilor de interes local clasate51.02.03
    Programul pentru construcții de locuințe și săli de sport51.02.04
    Finanțarea elaborării și/sau actualizării planurilor urbanistice generale și a regulamentelor locale de urbanism51.02.05
    Retehnologizarea centralelor termice și electrice de termoficare51.02.06
    Finanțarea studiilor de fezabilitate aferente proiectelor SAPARD51.02.07
    Aparatura medicala si echipamente de comunicatii in urgenta51.02.08
    Finanțarea acțiunilor privind reducerea riscului seismic al construcțiilor existente cu destinație de locuința51.02.09
    Plati din contul creditelor garantate si/sau subimprumutate51.02.10
    Transferuri pentru reparatii capitale la spitale51.02.11
    Transferuri pentru finanțarea investițiilor la spitale51.02.12
    Dezvoltarea infrastructurii rutiere51.02.13
    Programe multianuale de mediu si gospodărire a apelor51.02.14
    Finanțarea unor cheltuieli de capital ale unităților de invatamant preuniversitar51.02.15
    Transferuri din bugetul de stat către bugetele locale din Fondul National de Dezvoltare51.02.16
    Transferuri de la bugetul de stat către bugetele locale pentru finanțarea investițiilor la spitale51.02.17
    Transferuri de la bugetul de stat către bugetele locale pentru finalizarea lucrărilor de construcție a așezămintelor culturale51.02.18
    Transferuri din bugetul de stat către bugetele locale din Fondul pentru dezvoltarea satului romanesc51.02.19
    Subprogramul privind alimentarea cu apa a satelor51.02.20
    Transferuri de la bugetul de stat către bugetele locale pentru realizarea obiectivelor de investitii in turism51.02.21
    TITLUL VII ALTE TRANSFERURI (cod 55.01*55.02+55.03+55.04)55
    A. Transferuri Interne (cod 55.01.01 la 55.01.45)55.01
    Restructurarea industriei de aparare55.01.01
    Sprijin financiar pentru activitatea Comitetului Olimpic si Sportiv Roman55.01.02
    Programe cu finanțare rambursabila55.01.03
    Fondul de garantare a împrumuturilor acordate întreprinderilor mici si mijlocii55.01.04
    Programul de realizare a sistemului național antigrindina55.01.05
    Sprijinirea proprietarilor de păduri55.01.06
    Programe comunitare55.01.07
    Programe PHARE si alte programe cu finanțare nerambursabila55.01.08
    Programe ISPA55.01.09
    Programe SAPARD55.01.10
    Cofinantarea asistentei financiare nerambursabile post aderare de la Comunitatea Europeana55.01.11
    Investiții ale agentilor economici cu capital de stat55.01.12
    Programe de dezvoltare55.01.13
    Fond National de Preaderare55.01.14
    Fond Roman de Dezvoltare Sociala55.01.15
    Sprijinirea înființării de noi întreprinderi și susținerea dezvoltării întreprinderilor mici și mijlocii55.01.16
    profesionale55.01.17
    Alte transferuri curente interne55.01.18
    Varsaminte din fondul de risc pentru garanțiile de stat pentru împrumuturile externe (doar pentru instituțiile implicate in procesul de privatizare)55.01.19
    Varsaminte din trezoreria statului din valorificarea activelor bancare si creanțelor comerciale si privatizare (doar pentru instituțiile implicate in procesul de privatizare)55.01.20
    Sprijin financiar pentru construirea de locuințe, reabilitarea, consolidarea si extinderea locuințelor existente55.01.26
    Cheltuieli neeligibile ISPA55.01.28
    Reparatii curente aferente infrastructurii feroviare publice55.01.29
    Transferuri către intreprinderi in cadrul schemelor de ajutor de stat pentru stimularea realizării de investitii55.01.33
    Transferuri către intreprinderi in cadrul schemelor de ajutor de stat pentru acordarea de ajutoare de minimis55.01.34
    Asistenta pentru dezvoltare alocata in beneficiul statelor partenere55.01.41
    Transferuri din bugetul local către asociațiile de dezvoltare intercomunitara55.01.42
    Transferuri aferente schemei de ajutor de stat privind dezvoltarea regionala prin stimularea proiectelor mari de investitii55.01.43
    Transferuri aferente ajutorului de stat individual avand ca obiectiv dezvoltarea regionala55.01.44
    Transferuri pentru instituirea unei scheme de ajutor de stat privind asigurarea dezvoltării economice durabile55.01.45
    B. Transferuri curente in străinătate (către organizatii internationale) (cod 55.02.01 la 55.02.04)55.02
    Contribuții si cotizații la organisme internaționale55.02.01
    Cooperare economica internaționala55.02.02
    Asistenta pentru dezvoltare alocata in străinătate55.02.03
    Alte transferuri curente in străinătate55.02.04
    C. Contribuția României la bugetul U.E.(cod 55.03.01 la 55.03.07)55.03
    Contribuții din taxe vamale(altele decât cele din sectorul agricol)55.03.01
    Contribuții din taxe vamale legate de sectorul agricol55.03.02
    Contribuții din sectorul zahărului55.03.03
    Contribuții din resursa TVA55.03.04
    Contribuții pentru corecția /rabatul acordat Marii Britanii55.03.05
    Contribuții din resursa VNB55.03.06
    Contribuții suplimentare si neprevăzute55.03.07
    D. Alte plati către U.E. (cod 55.04.01+55.04.02)55.04
    Sume virate la Fondul temporar pentru restructurarea industriei zahărului in Comunitatea Europeana55.04.01
    Contribuția României la Fondul de Cercetare pentru cărbune si Otel55.04.02
    Titlul VIII PROIECTE CU FINANȚARE DIN FONDURI EXTERNE NERAMBURSABILE (FEN) (cod 56.01 la 56.23)56
    Programe din Fondul European de Dezvoltare Regionala (FEDR) (cod 56.01.01 la 56.01.03)56.01
    Finanțarea naționala56.01.01
    Finanțarea de la Uniunea Europeana56.01.02
    Cheltuieli neeligibile56.01.03
    Programe din Fondul Social European (FSE) (cod 56.02.01 la 56.02.03)56.02
    Finanțarea naționala56.02.01
    Finanțarea de la Uniunea Europeana56.02.02
    Cheltuieli neeligibile56.02.03
    Programe din Fondul de Coeziune(FC) (56.03.01 la 56.03.03)56.03
    Finanțarea naționala56.03.01
    Finanțarea de la Uniunea Europeana56.03.02
    Cheltuieli neeligibile56.03.03
    Programe din Fondul European Agricol de Dezvoltare Rurala (FEADR) (cod 56.04.01 la 56.04.03)56.04
    Finanțarea naționala56.04.01
    Finanțarea de la Uniunea Europeana56.04.02
    Cheltuieli neeligibile56.04.03
    Programe din Fondul European pentru Pescuit (FEP) (cod 56.05.01 la 56.05.03)56.05
    Finanțarea naționala56.05.01
    Finanțarea de la Uniunea Europeana56.05.02
    Cheltuieli neeligibile56.05.03
    Programe din Fondul European de Garantare Agricola (FEGA) (cod 56.06.01 la 56.06.03)56.06
    Finanțarea naționala56.06.01
    Finanțarea de la Uniunea Europeana56.06.02
    Cheltuieli neeligibile56.06.03
    Programe Instrumentul de Asistenta pentru Preaderare (IPA) (cod 56.07.01 la 56.07.03)56.07
    Finanțarea naționala56.07.01
    Finanțarea de la Uniunea Europeana56.07.02
    Cheltuieli neeligibile56.07.03
    Programe Instrumentul European de Vecinătate si Parteneriat (ENPI) (cod 56.08.01 la 56.08.03)56.08
    Finanțarea naționala56.08.01
    Finanțarea de la Uniunea Europeana56.08.02
    Cheltuieli neeligibile56.08.03
    Sume aferente Fondului European pentru Refugiati (cod 56.09.01 la 56.09.03)56.09
    Finanțarea naționala56.09.01
    Finanțarea de la Uniunea Europeana56.09.02
    Cheltuieli neeligibile56.09.03
    Sume aferente Fondului European de Returnare (cod 56.10.01 la 56.10.03)56.10
    Finanțarea naționala56.10.01
    Finanțarea de la Uniunea Europeana56.10.02
    Cheltuieli neeligibile56.10.03
    Sume aferente Fondului European de integrare a resortisantilor tarilor terte (cod 56.11.01 ia 56.11.03)56.11
    Finanțarea naționala56.11.01
    Finanțarea de la Uniunea Europeana56.11.02
    Cheltuieli neeligibile56.11.03
    Sume aferente Fondului Frontierelor Externe (cod 56.12.01 la 56.12.03)56.12
    Finanțarea naționala56.12.01
    Finanțarea de la Uniunea Europeana56.12.02
    Cheltuieli neeligibile56.12.03
    Programe finanțate in cadrul facilitatii Schenghen (cod 56.13.01 la 56.13.03)56.13
    Finanțarea naționala56.13.01
    Finanțarea de la Uniunea Europeana56.13.02
    Cheltuieli neeligibile56.13.03
    Programe finanțate din Facilitatea de Tranziție (cod 56.14.01 la 56.14.03)56.14
    Finanțarea naționala56.14.01
    Finanțarea de la Uniunea Europeana56.14.02
    Cheltuieli neeligibile56.14.03
    Alte programe comunitare finanțate in perioada 2007-2013 (cod 56.15.01 la 56.15.03)56.15
    Finanțarea naționala56.15.01
    Finanțarea de la Uniunea Europeana56.15.02
    Cheltuieli neeligibile56.15.03
    Alte facilitati si instrumente postaderare (cod 56.16.01 la 56.16.03)56.16
    Finanțarea naționala56.16.01
    Finanțarea externa nerambursabila56.16.02
    Cheltuieli neeligibile56.16.03
    Asistenta tehnica in cadrul Programului Operațional Asistenta Tehnica (cod 56.19.01 la 56.19.03)56.19
    Finanțarea naționala56.19.01
    Finanțarea de la Uniunea Europeana56.19.02
    Cheltuieli neeligibile56.19.03
    Asistenta tehnica in cadrul programelor operaționale, altele decât Programului Operațional (cod 56.20.01 la 56.20.03)56.20
    Finanțarea naționala56.20.01
    Finanțarea de la Uniunea Europeana56.20.02
    Cheltuieli neeligibile56.20.03
    Transferuri de fonduri din bugetul de stat către bugetele locale necesare susținerii derulării proiectelor finanțate FEN postaderare56.21
    Transferuri de fonduri din bugetul de stat către ONG-uri, societăți comerciale si alti beneficiari de drept privat sau public necesare susținerii derulării proiectelor finanțate FEN postaderare56.22
    Transferuri de fonduri din bugetul de stat către instltutii publice finanțate parțial sau integral din venituri proprii pentru proiecte finanțate FEN postaderare56.23
    TITLUL IX ASISTENTA SOCIALA (cod 57.01+ 57.02)57
    Asigurări sociale57.01
    Ajutoare sociale (cod 57.02.01 la 57.02.04)57.02
    Ajutoare sociale in numerar57.02.01
    Ajutoare sociale in natura57.02.02
    Tichete de cresa57.02.03
    Tichete cadou acordate pentru cheltuieli sociale57.02.04
    TITLUL X ALTE CHELTUIELI (cod 59.01 la 59.30)59
    Burse59.01
    Ajutoare pentru daune provocate de calamitățile naturale59.02
    Finanțarea partidelor politice59.03
    Sprijinirea organizațiilor cetățenilor apartinand minoritatilor naționale alteia decat cele care primesc subvenții de la bugetul de stat potrivit legii59.04
    Finanțarea unor programe si proiecte interetnice si combatere a intolerantei59.05
    Producerea si distribuirea filmelor59.06
    Sprijinirea activitatii romanilor de pretutindeni si a organizațiilor reprezentative ale acestora59.07
    Programe pentru tineret59.08
    Despăgubiri acordate producătorilor agricoli în caz de calamități naturale în agricultură59.09
    Fond la dispoziția primului-ministru pentru sprijinirea comunităților romanești de pretutindeni59.10
    Asociatii si fundatii59.11
    Susținerea cultelor59.12
    Contribuția statului, pentru sprijinirea Bisericii Ortodoxe Romane din afara granițelor59.13
    Contribuția statului la salarizarea personalului de cult59.14
    Contribuții la salarizarea personalului neclerical59.15
    Proiecte de comunicare , informare publica si promovarea imaginii si intereselor romanești peste hotare59.16
    Despăgubiri civile59.17
    Despăgubiri pentru animale sacrificate în vederea prevenirii și combaterii epizootiilor59.18
    Indemnizația de merit59.19
    Sume destinate finanțării programelor sportive realizate de structurile sportive de drept privat59.20
    Comenzi de stat pentru cărti si publicatii59.21
    Acțiuni cu caracter științific si social-cultural59.22
    Finanțarea Ansamblului "Memorialul victimelor comunismului si al rezistentei Sighet"59.23
    Finanțarea ansamblului "Memorialul revoluției -Decembrie 1989" din municipiul Timișoara59.24
    Sume aferente platii creanțelor salariate59.25
    Sume acordate de la bugetul de stat membrilor academiilor59.26
    Renta viagera agricola59.27
    Finanțarea Schitului Romanesc Prodromu de la Muntele Athos59.28
    Programe si proiecte privind prevenirea si combaterea discriminării59.30
    TITLUL XI CHELTUIELI AFERENTE PROGRAMELOR CU FINANȚARE RAMBURSABILA (cod 65.01)65
    Cheltuieli aferente programelor cu finanțare rambursabila65.01
    CHELTUIELI DE CAPITAL ((cod 71+72+75)70
    TITLUL XII. ACTIVE NEFINANCIARE (cod 71.01+71.02+71.03)71
    Active fixe (cod 71.01.01 la 71.01.30)71.01
    Construcții71.01.01
    Mașini, echipamente si mijloace de transport71.01.02
    Mobilier, aparatura birotica si alte active corporale71.01.03
    Alte active fixe71.01.30
    Stocuri (cod 71.02.01)71.02
    Rezerve de stat și de mobilizare71.02.01
    Reparatii capitale aferente activelor fixe71.03
    TITLUL XIII ACTIVE FINANCIARE (cod 72.01)72
    Active financiare (cod 72.01.01)72.01
    Participare la capitalul social al societăților comerciale72.01.01
    TITLUL XIV FONDUL NATIONAL DE DEZVOLTARE75
    OPERAȚIUNI FINANCIARE (cod 80+81)79
    TITLUL XV ÎMPRUMUTURI (cod 80.01 la 80.30)80
    Împrumuturi acordate pentru obiective aprobate prin convenții bilaterale si interguvernamentale80.01
    Împrumuturi pentru persoane cu statut de refugiat80.02
    Împrumuturi pentru instituții si servicii publice sau activitati finanțate integral din venituri proprii80.03
    Împrumuturi din bugetul asigurărilor pentru somaj80.04
    Împrumuturi acordate pentru construirea, cumpărarea, reabilitarea, consolidarea si extinderea unor locuințe80.05
    Microcredite acordate persoanelor fizice care desfasoara activitati pe cont propriu, aducătoare de venituri, in vederea intretinerii materiale80.06
    Împrumuturi acordate pentru protejarea monumentelor istorice80.07
    Fondul de rulment pentru acoperirea golurilor temporare de casa80.08
    Împrumuturi acordate de agențiile guvernamentale si administrate prin agentii de credit80.09
    Alte împrumuturi80.30
    TITLUL XVI RAMBURSĂRI DE CREDITE (cod 81.01+81.02+81.03)81
    Rambursați de credite externe (cod 81.01.01 la 81.01.06)81.01
    Rambursări de credite externe contractate de ordonatorii de credite81.01.01
    Rambursări de credite externe din fondul de garantare81.01.02
    Rambursări de credite aferente datoriei publice externe locale81.01.05
    Diferente de curs aferente datoriei publice externe81.01.06
    Rambursări de credite interne (cod 81.02.01 la 81.02.05)81.02
    Rambursați de credite interne garantate81.02.01
    Diferente de curs aferente datoriei publice interne81.02.02
    Rambursări de credite aferente datoriei publice interne locale81.02.05
    Rambursat) de credite in contul împrumuturilor preluate de M.F.P in baza OUG 64/200781.03
    PLATI EFECTUATE IN ANII PRECEDENTI SI RECUPERATE IN ANUL CURENT (cod 85)84
    TITLUL XVII PLATI EFECTUATE IN ANII PRECEDENTI SI RECUPERATE IN ANUL CURENT (cod 85.01)85
    Plati efectuate in anii precedenti si recuperate in anul curent85.01
    TITLUL XVIII REZERVE, EXCEDENT/DEFICIT90
    Rezerve91.01
    Excedent92.01
    Deficit93.01