ORDIN nr. 928 din 21 mai 2024pentru modificarea și completarea Ordinului ministrului economiei și finanțelor nr. 2.007/2008 privind aprobarea componenței Comisiei pentru autorizarea operatorilor economici din domenii cu reglementări specifice și a Regulamentului de organizare și funcționare a acesteia, precum și a Criteriilor referitoare la autorizarea funcționării unităților emitente de tichete
Publicat în
MONITORUL OFICIAL nr. 515 din 3 iunie 2024
Având în vedere prevederile art. 10 alin. (6) și ale art. 13 alin. (2) lit. a), alin. (3) și (4) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 34/2024 privind unele măsuri pentru sprijinirea categoriilor de cupluri mamă-nou-născut defavorizate cu tichete sociale pe suport electronic acordate din fonduri externe nerambursabile pentru nou-născuți, pentru modificarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum și prorogarea unui termen,în temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Finanțelor, cu modificările și completările ulterioare,ministrul finanțelor emite următorul ordin: + Articolul IOrdinul ministrului economiei și finanțelor nr. 2.007/2008 privind aprobarea componenței Comisiei pentru autorizarea operatorilor economici din domenii cu reglementări specifice și a Regulamentului de organizare și funcționare a acesteia, precum și a Criteriilor referitoare la autorizarea funcționării unităților emitente de tichete, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 516 din 9 iulie 2008, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:1. La articolul 5^2, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: + Articolul 5^2(1) Modelul autorizației de funcționare emise unităților emitente de vouchere de vacanță, de tichete sociale pentru grădiniță, de tichete sociale pe suport electronic pentru mese calde, de tichete sociale pe suport electronic pentru sprijin educațional, de vouchere pe suport hârtie acordate în vederea achiziționării de echipamente sportive pentru încurajarea și sprijinirea copiilor în vederea practicării sportului de performanță, de tichete sociale pe suport electronic pentru produse alimentare și mese calde, de tichete sociale pe suport electronic pentru nou-născuți, de vouchere destinate victimelor infracțiunii, de măsuri de susținere a activității didactice pe suport electronic, de tichete sociale pe suport electronic pentru sprijin educațional pentru preșcolarii și elevii dezavantajați, precum și de tichete sociale pe suport electronic pentru nou-născuți acordate potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 34/2024 privind unele măsuri pentru sprijinirea categoriilor de cupluri mamă-nou-născut defavorizate cu tichete sociale pe suport electronic acordate din fonduri externe nerambursabile pentru nou-născuți, pentru modificarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum și prorogarea unui termen este prevăzut în anexa nr. 13.2. La articolul 5^2, alineatul (3) se modifică și va avea următorul cuprins:(3) Direcția de specialitate din cadrul Ministerului Finanțelor, cu atribuții de management al domeniilor reglementate specific, denumită în continuare direcția de specialitate, alocă fiecărei autorizații de funcționare un cod de autorizare, ținând un registru special în acest sens, care va avea următoarea configurație:RO 123 XX 00000, unde:– RO reprezintă codul ISO al țării;– 123 reprezintă o secvență numerică de 3 caractere pentru identificarea unității emitente;– XX - secvență ce reprezintă tipul activității autorizate, respectiv: VH - vouchere de vacanță pe suport hârtie, VE - vouchere de vacanță pe suport electronic, TG - tichete sociale pentru grădiniță, MC - tichete sociale pe suport electronic pentru mese calde, SE - tichete sociale pe suport electronic pentru sprijin educațional, VS - vouchere pe suport hârtie acordate în vederea achiziționării de echipamente sportive pentru încurajarea și sprijinirea copiilor în vederea practicării sportului de performanță, PA - tichete sociale pe suport electronic pentru produse alimentare și mese calde, NN - tichete sociale pe suport electronic pentru nou-născuți, VI - vouchere destinate victimelor infracțiunii, MD - măsuri de susținere a activității didactice pe suport electronic, TS - tichete sociale pe suport electronic pentru sprijin educațional pentru preșcolarii și elevii dezavantajați, TN - tichete sociale pe suport electronic pentru nou-născuți acordate potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 34/2024;– 00000 reprezintă o secvență de 5 caractere pentru identificarea numărului de autorizații alocate unei unități emitente.3. Articolul 5^4 se modifică și va avea următorul cuprins: + Articolul 5^4În vederea verificării îndeplinirii condiției prevăzute în anexa nr. 12 pct. 7, în anexa nr. 14 pct. 4, în anexa nr. 15 pct. 5, în anexa nr. 16 pct. 5, în anexa nr. 18 pct. 5, în anexa nr. 19 pct. 5, în anexa nr. 20 pct. 5, în anexa nr. 22 pct. 5, în anexa nr. 24 pct. 5, în anexa nr. 26 pct. 5, respectiv în anexa nr. 28 pct. 5, direcția de specialitate solicită organului fiscal competent din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală certificatul de atestare fiscală al unității emitente, din care să rezulte că nu înregistrează obligații fiscale restante existente în evidențele fiscale. Solicitarea eliberării certificatului de atestare fiscală, precum și transmiterea acestuia se pot efectua și prin mijloace electronice de transmitere la distanță, conform procedurii pentru solicitarea certificatului de atestare fiscală, aprobată prin Ordinul ministrului finanțelor nr. 3.894/2022 pentru aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare, precum și a atribuțiilor Comisiei de autorizare a activității de schimb valutar, a Procedurii de solicitare și transmitere a certificatului de atestare fiscală, a modelului autorizației și scrisorii de atribuire a codului statistic, precum și a modelului unor declarații, care se aplică în mod corespunzător în funcție de tipul de activitate pentru care se solicită autorizație potrivit dispozițiilor prezentului ordin.4. Articolele 5^6-5^8 se modifică și vor avea următorul cuprins: + Articolul 5^6În vederea verificării îndeplinirii condițiilor prevăzute în anexa nr. 12 pct. 1-3, în anexa nr. 14 pct. 1 și 2, în anexa nr. 15 pct. 1-3, în anexa nr. 16 pct. 1-3, în anexa nr. 18 pct. 1, în anexa nr. 19 pct. 1-3, în anexa nr. 20 pct. 1-3, în anexa nr. 22 pct. 1-3, în anexa nr. 24 pct. 1-3, în anexa nr. 26 pct. 1-3, respectiv în anexa nr. 28 pct. 1-3, direcția de specialitate solicită de la Oficiul Național al Registrului Comerțului, prin serviciul Recom online, furnizarea de informații din care să rezulte capitalul social sau de dotare, după caz, subscris și vărsat, asociații, obiectul de activitate (operațiuni care privesc emiterea și gestionarea tichetelor cod CAEN 1812 și/sau cod CAEN 6612) și administratorii. + Articolul 5^7În vederea verificării îndeplinirii condițiilor prevăzute în anexa nr. 12 pct. 4 lit. c), pct. 5 lit. c), în anexa nr. 14 pct. 3 lit. c), în anexa nr. 15 pct. 4 lit. c), în anexa nr. 16 pct. 4 lit. c), în anexa nr. 18 pct. 4 lit. c), în anexa nr. 19 pct. 4 lit. c), în anexa nr. 20 pct. 4 lit. c), în anexa nr. 22 pct. 4 lit. c), în anexa nr. 24 pct. 4 lit. c), în anexa nr. 26 pct. 4 lit. c), respectiv în anexa nr. 28 pct. 4 lit. c), în cazul în care spațiul distinct este asigurat prin furnizor, și nu direct de către unitatea emitentă, în contractele încheiate între operatorii economici care solicită autorizarea ca unitate emitentă de tichete și operatorii economici care furnizează spațiul este obligatorie existența unei clauze exprese care prevede permiterea accesului echipei de specialiști prevăzute de prezentul ordin în spațiul respectiv. + Articolul 5^8Verificarea îndeplinirii condiției prevăzute în anexa nr. 12 pct. 7^1, în anexa nr. 14 pct. 5, în anexa nr. 15 pct. 6, în anexa nr. 16 pct. 6, în anexa nr. 18 pct. 6, în anexa nr. 19 pct. 6, în anexa nr. 20 pct. 6, în anexa nr. 22 pct. 7, în anexa nr. 24 pct. 7, în anexa nr. 26 pct. 7, respectiv în anexa nr. 28 pct. 7 se face de către persoana desemnată din cadrul direcției de specialitate, în baza accesului direct la informațiile privind cazierul fiscal al operatorului economic, administratorului/directorului economic și/sau financiar al acestuia, cuprinse în cazierul fiscal național gestionat de Ministerul Finanțelor, prin intermediul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, conform legislației în vigoare.5. Articolul 5^10 se modifică și va avea următorul cuprins: + Articolul 5^10Unitatea care solicită autorizație de funcționare ca unitate emitentă de tichete sociale pe suport electronic pentru mese calde, de tichete sociale pe suport electronic pentru sprijin educațional, de tichete sociale pe suport electronic pentru produse alimentare și mese calde, de tichete sociale pe suport electronic pentru nou-născuți, de vouchere destinate victimelor infracțiunii, de măsuri de susținere a activității didactice pe suport electronic, de tichete sociale pe suport electronic pentru sprijin educațional pentru preșcolarii și elevii dezavantajați, respectiv de tichete sociale pe suport electronic pentru nou-născuți acordate potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 34/2024, după caz, este obligată să dovedească, în termen de maximum 15 zile de la data la care i-a fost atribuit de către Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene și, respectiv, de către Ministerul Justiției, după caz, contractul de achiziție publică pentru emiterea tichetelor sociale pe suport electronic pentru mese calde, pentru emiterea tichetelor sociale pe suport electronic pentru sprijin educațional, pentru emiterea tichetelor sociale pe suport electronic pentru produse alimentare și mese calde, pentru emiterea tichetelor sociale pe suport electronic pentru nou-născuți, pentru emiterea de vouchere destinate victimelor infracțiunii, pentru emiterea măsurilor de susținere a activității didactice pe suport electronic, pentru emiterea de tichete sociale pe suport electronic pentru sprijin educațional pentru preșcolarii și elevii dezavantajați, respectiv pentru emiterea de tichete sociale pe suport electronic pentru nou-născuți acordate potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 34/2024, după caz, sub sancțiunea retragerii autorizației, obligația îndeplinirii condiției prevăzute în anexa nr. 15 pct. 2, în anexa nr. 16 pct. 2, în anexa nr. 19 pct. 2, în anexa nr. 20 pct. 2, în anexa nr. 22 pct. 2, în anexa nr. 24 pct. 2, în anexa nr. 26 pct. 2, respectiv în anexa nr. 28 pct. 2, după caz. Dispozițiile pct. 3 din anexa nr. 15, ale pct. 3 din anexa nr. 16, ale pct. 3 din anexa nr. 19, ale pct. 3 din anexa nr. 20, ale pct. 3 din anexa nr. 22, ale pct. 3 din anexa nr. 24, ale pct. 3 din anexa nr. 26, respectiv ale pct. 3 din anexa nr. 28, după caz, se aplică în mod corespunzător.6. Articolul 5^12 se abrogă.7. Articolul 5^13 se modifică și va avea următorul cuprins: + Articolul 5^13Operatorul economic care, în urma notificării prevăzute de prezentul ordin, a obținut autorizație de funcționare ca unitate emitentă de tichete sociale pe suport electronic pentru sprijin educațional, de tichete sociale pe suport electronic pentru nou-născuți, de vouchere destinate victimelor infracțiunii, de măsuri de susținere a activității didactice pe suport electronic, precum și de tichete sociale pe suport electronic pentru sprijin educațional pentru preșcolarii și elevii dezavantajați, după caz, solicită reautorizarea cu cel puțin 45 de zile calendaristice înainte de data expirării autorizației.8. După articolul 5^26 se introduc două noi articole, art. 5^27 și 5^28, cu următorul cuprins: + Articolul 5^27Se aprobă Criteriile de autorizare a funcționării unităților emitente de tichete sociale pe suport electronic pentru nou-născuți acordate potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 34/2024, prevăzute în anexa nr. 28. + Articolul 5^28Se aprobă Procedura de notificare a intenției de a emite tichete sociale pe suport electronic pentru nou-născuți acordate potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 34/2024, prevăzută în anexa nr. 29.9. Articolul 6 se modifică și va avea următorul cuprins: + Articolul 6Anexele nr. 1-29 fac parte integrantă din prezentul ordin.10. La anexa nr. 2, articolul 1 se modifică și va avea următorul cuprins: + Articolul 1Autorizarea funcționării unităților emitente de vouchere de vacanță, de tichete sociale pentru grădiniță, de tichete sociale pe suport electronic pentru mese calde, de tichete sociale pe suport electronic pentru sprijin educațional, de vouchere pe suport hârtie acordate în vederea achiziționării de echipamente sportive pentru încurajarea și sprijinirea copiilor în vederea practicării sportului de performanță, de tichete sociale pe suport electronic pentru produse alimentare și mese calde, de tichete sociale pe suport electronic pentru nou-născuți, de vouchere destinate victimelor infracțiunii, de măsuri de susținere a activității didactice pe suport electronic, de tichete sociale pe suport electronic pentru sprijin educațional pentru preșcolarii și elevii dezavantajați și de tichete sociale pe suport electronic pentru nou-născuți acordate potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 34/2024 privind unele măsuri pentru sprijinirea categoriilor de cupluri mamă-nou-născut defavorizate cu tichete sociale pe suport electronic acordate din fonduri externe nerambursabile pentru nou-născuți, pentru modificarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum și prorogarea unui termen, după caz, denumite în continuare operatori, se realizează prin intermediul Comisiei pentru autorizarea operatorilor economici din domenii cu reglementări specifice, denumită în continuare comisie, structură interdepartamentală care își desfășoară activitatea la sediul Ministerului Finanțelor.11. La anexa nr. 2 articolul 3, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins:(2) Deciziile comisiei sunt obligatorii pentru toți operatorii economici din domeniile cu reglementări specifice, operatori economici care funcționează ca unități emitente de vouchere de vacanță, tichete sociale pentru grădiniță, tichete sociale pe suport electronic pentru mese calde, tichete sociale pe suport electronic pentru sprijin educațional, vouchere pe suport hârtie acordate în vederea achiziționării de echipamente sportive pentru încurajarea și sprijinirea copiilor în vederea practicării sportului de performanță, tichete sociale pe suport electronic pentru produse alimentare și mese calde, tichete sociale pe suport electronic pentru nou-născuți, vouchere destinate victimelor infracțiunii, măsuri de susținere a activității didactice pe suport electronic, tichete sociale pe suport electronic pentru sprijin educațional pentru preșcolarii și elevii dezavantajați, tichete sociale pe suport electronic pentru nou-născuți acordate potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 34/2024, după caz.12. La anexa nr. 12 punctul 4, litera g) se abrogă.13. La anexa nr. 12 punctul 5, litera g) se modifică și va avea următorul cuprins:g) mijloacele de transport speciale și asigurarea protecției transportului suporturilor electronice ale voucherelor de vacanță, pentru situațiile în care se transportă și suporturi electronice care sunt alimentate cu contravaloarea voucherelor de vacanță.14. La anexa nr. 12, punctele 15 și 16 se modifică și vor avea următorul cuprins:15. Constatarea abaterilor se face de către echipa de specialiști prevăzută la pct. 18 lit. j), care informează de îndată comisia în vederea suspendării autorizației de funcționare sau retragerii acesteia, după caz.16. Comisia poate dispune ridicarea sancțiunii de suspendare a activității dacă unitatea emitentă în cauză face dovada remedierii cauzelor care au condus la aplicarea sancțiunii. Constatarea remedierii se efectuează de către echipa de specialiști prevăzută la pct. 18 lit. j).15. La anexa nr. 14, punctele 10 și 11 se modifică și vor avea următorul cuprins:10. Constatarea abaterilor se face de către organele cu atribuții de control din cadrul Ministerului Finanțelor sau de către echipa de specialiști prevăzută la pct. 13 lit. j), care informează de îndată comisia în vederea suspendării autorizației de funcționare sau retragerii acesteia, după caz.11. Comisia poate dispune ridicarea sancțiunii de suspendare a activității dacă unitatea emitentă în cauză face dovada remedierii cauzelor care au condus la aplicarea sancțiunii. Constatarea remedierii se efectuează de către echipa de specialiști prevăzută la pct. 13 lit. j).16. La anexa nr. 14 punctul 13, litera b) se modifică și va avea următorul cuprins:b) documentul emis de către unitatea teritorială a Trezoreriei Statului, din care să rezulte că unitatea emitentă a deschis la Trezoreria Statului:(i) un cont distinct disponibil cu afectațiune specială, în care unitatea emitentă încasează sumele reprezentând valoarea nominală a tichetelor sociale pentru grădiniță și, respectiv, din care virează sumele încasate în conturile sau subconturile deschise la instituții de credit;(ii) contul prevăzut la art. 6 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 146/2002 privind formarea și utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în care încasează sumele reprezentând costul emiterii imprimatului;17. La anexa nr. 15, punctele 12 și 13 se modifică și vor avea următorul cuprins:12. Constatarea abaterilor se face de către organele cu atribuții de control din cadrul Ministerului Finanțelor sau de către echipa de specialiști prevăzută la pct. 15 lit. j), care informează de îndată comisia în vederea suspendării autorizației de funcționare sau retragerii acesteia, după caz.13. Comisia poate dispune ridicarea sancțiunii de suspendare a activității dacă unitatea emitentă în cauză face dovada remedierii cauzelor care au condus la aplicarea sancțiunii. Constatarea remedierii se efectuează de către echipa de specialiști prevăzută la pct. 15 lit. j).18. La anexa nr. 16, punctele 12 și 13 se modifică și vor avea următorul cuprins:12. Constatarea abaterilor se face de către organele cu atribuții de control din cadrul Ministerului Finanțelor sau de către echipa de specialiști prevăzută la pct. 15 lit. j), care informează de îndată comisia în vederea suspendării autorizației de funcționare sau retragerii acesteia, după caz.13. Comisia poate dispune ridicarea sancțiunii de suspendare a activității dacă unitatea emitentă în cauză face dovada remedierii cauzelor care au condus la aplicarea sancțiunii. Constatarea remedierii se efectuează de către echipa de specialiști prevăzută la pct. 15 lit. j).19. La anexa nr. 18, punctele 12 și 13 se modifică și vor avea următorul cuprins:12. Constatarea abaterilor se face de către organele cu atribuții de control din cadrul Ministerului Finanțelor sau de către echipa de specialiști prevăzută la pct. 15 lit. j), care informează de îndată comisia în vederea suspendării autorizației de funcționare sau retragerii acesteia, după caz.13. Comisia poate dispune ridicarea sancțiunii de suspendare a activității dacă unitatea emitentă în cauză face dovada remedierii cauzelor care au condus la aplicarea sancțiunii. Constatarea remedierii se efectuează de către echipa de specialiști prevăzută la pct. 15 lit. j).20. La anexa nr. 19, punctele 11 și 12 se modifică și vor avea următorul cuprins:11. Constatarea abaterilor se face de către organele cu atribuții de control din cadrul Ministerului Finanțelor sau de către echipa de specialiști prevăzută la pct. 14 lit. j), care informează de îndată comisia în vederea suspendării autorizației de funcționare sau retragerii acesteia, după caz.12. Comisia poate dispune ridicarea sancțiunii de suspendare a activității dacă unitatea emitentă în cauză face dovada remedierii cauzelor care au condus la aplicarea sancțiunii. Constatarea remedierii se efectuează de către echipa de specialiști prevăzută la pct. 14 lit. j).21. La anexa nr. 20, punctele 12 și 13 se modifică și vor avea următorul cuprins:12. Constatarea abaterilor se face de către organele cu atribuții de control din cadrul Ministerului Finanțelor sau de către echipa de specialiști prevăzută la pct. 15 lit. j), care informează de îndată comisia în vederea suspendării autorizației de funcționare sau retragerii acesteia, după caz.13. Comisia poate dispune ridicarea sancțiunii de suspendare a activității dacă unitatea emitentă în cauză face dovada remedierii cauzelor care au condus la aplicarea sancțiunii. Constatarea remedierii se efectuează de către echipa de specialiști prevăzută la pct. 15 lit. j).22. După anexa nr. 27 se introduc două noi anexe, anexele nr. 28 și 29, având cuprinsul prevăzut în anexele nr. 1 și 2 care fac parte integrantă din prezentul ordin. + Articolul IIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul finanțelor,
Alin Marius Andrieș,
secretar de statBucurești, 21 mai 2024.Nr. 928. + Anexa nr. 1(Anexa nr. 28 la Ordinul nr. 2.007/2008)
CRITERII
de autorizare a funcționării unităților emitente de tichete sociale
pe suport electronic pentru nou-născuți acordate
potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 34/2024Operatorii economici care solicită autorizație de funcționare ca unități emitente de tichete sociale pe suport electronic pentru nou-născuți acordate potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 34/2024 privind unele măsuri pentru sprijinirea categoriilor de cupluri mamă - nou-născut defavorizate cu tichete sociale pe suport electronic acordate din fonduri externe nerambursabile pentru nou-născuți, pentru modificarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum și prorogarea unui termen sunt obligați să îndeplinească următoarele criterii:1. Unitățile funcționează legal pe teritoriul României și au prevăzut în actul de înființare, la obiectul de activitate, operațiuni privind emiterea și gestionarea de tichete sociale pe suport electronic pentru nou-născuți acordate potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 34/2024, având cod CAEN 6612 „Activități de intermediere a tranzacțiilor financiare“.2. Capitalul social sau de dotare, după caz, subscris și vărsat de către unitățile care solicită autorizație de funcționare ca unități emitente de tichete sociale pe suport electronic pentru nou-născuți acordate potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 34/2024 trebuie să reprezinte echivalentul în lei a cel puțin 500.000 euro, luându-se în calcul cursul de schimb la data înființării societății sau la data ultimei majorări a capitalului social, înregistrată la oficiul registrului comerțului sau în actul constitutiv, după caz.3. Pentru unitățile solicitante care dețin autorizație de funcționare pentru emiterea unuia sau mai multor tipuri de bilete de valoare și/sau tichete sociale, după caz, reglementate de Legea nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare, cu modificările și completările ulterioare, de Legea nr. 248/2015 privind stimularea participării în învățământul preșcolar a copiilor provenind din familii defavorizate, republicată, de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 8/2009 privind acordarea voucherelor de vacanță, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 94/2014, cu modificările și completările ulterioare, și, respectiv, de Hotărârea Guvernului nr. 541/2023 pentru aprobarea Metodologiei de emitere, distribuire și decontare a voucherelor destinate victimelor infracțiunii, pentru stabilirea cuantumului acestora, precum și a criteriilor de selectare a entităților publice și private înrolate în mecanismul de acordare și pentru completarea Hotărârii Guvernului nr. 652/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Justiției, după caz, condiția de existență a unei valori minime a capitalului social sau de dotare subscris și vărsat, prevăzută la pct. 2, se aplică cumulativ cu nivelul minim prevăzut pentru unitățile emitente de tichete de masă, tichete cadou, tichete de creșă, tichete culturale, vouchere de vacanță, tichete sociale pentru grădiniță, și, respectiv, vouchere destinate victimelor infracțiunii, după caz.4. Unitățile trebuie să dovedească faptul că dispun de un ansamblu de măsuri de securitate care să garanteze buna funcționare a sistemului acestor tichete sociale sau externalizează acest ansamblu de măsuri, după cum urmează:a) asigurarea cu personal de specialitate, angajat de către unitatea emitentă și/sau de către furnizorii acesteia, și dotarea cu echipament software și alte echipamente, deținute sau utilizate de către unitatea emitentă și/sau de către furnizorii acesteia, necesare pentru emiterea tichetelor sociale pe suport electronic pentru nou-născuți acordate potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 34/2024;b) utilizarea de suporturi materiale specifice pe care se stochează valoarea tichetelor sociale pe suport electronic pentru nou-născuți acordate potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 34/2024, cu elemente de siguranță a suportului electronic, de tip PIN, CIP;c) existența spațiilor distincte, necesare emiterii, depozitării, ambalării suporturilor electronice ale tichetelor sociale pe suport electronic pentru nou-născuți acordate potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 34/2024. Activitatea în aceste spații trebuie să se desfășoare de către personalul autorizat, în condițiile de siguranță prevăzute de legislația în vigoare (cel puțin mijloace tehnice de supraveghere a spațiilor de emitere și de depozitare, mijloace tehnice de siguranță, sisteme de alarmă);d) existența unei platforme proprii sau a unei confirmări de parteneriat/relații contractuale cu organizația care administrează scheme/aranjamente de plată sau cu alte organizații specializate, după caz, utilizate în emiterea, decontarea și gestionarea tichetelor sociale pe suport electronic pentru nou-născuți acordate potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 34/2024;e) asigurarea mecanismelor specifice pentru transferul contravalorii nominale a tichetelor sociale pe suport electronic pentru nou-născuți acordate potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 34/2024 către beneficiari, prin alimentarea suportului electronic;f) asigurarea, direct sau prin furnizori, a sistemelor, funcționalităților și mecanismelor financiare necesare decontării tranzacțiilor efectuate cu tichete sociale pe suport electronic pentru nou-născuți acordate potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 34/2024 la unitățile afiliate;g) mijloacele de transport speciale și asigurarea protecției transportului suporturilor electronice ale tichetelor sociale pe suport electronic pentru nou-născuți acordate potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 34/2024, pentru situațiile în care se transportă și suporturi electronice care sunt alimentate cu contravaloarea respectivelor tichete.5. Unitățile care solicită autorizație de funcționare ca unități emitente de tichete sociale pe suport electronic pentru nou-născuți acordate potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 34/2024 nu pot fi autorizate în situația în care înregistrează obligații de plată restante, astfel cum sunt acestea definite în Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, administrate de către organul fiscal central sau datorate bugetelor locale ale unităților administrativ-teritoriale.6. Unitățile care solicită autorizație de funcționare ca unități emitente de tichete sociale pe suport electronic pentru nou-născuți acordate potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 34/2024 nu pot fi autorizate în situația în care administratorul/directorul economic și/sau financiar a fost/au fost condamnat/condamnați, pe plan intern sau internațional, pentru infracțiuni de evaziune fiscală sau infracțiuni privind regimul vamal.7. Unitățile care solicită autorizație de funcționare ca unități emitente de tichete sociale pe suport electronic pentru nou-născuți acordate potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 34/2024 nu pot fi autorizate în situația în care acestea/administratorul/directorul economic și/sau financiar înregistrează fapte în cazierul fiscal.8. În cazul în care unitatea care solicită autorizație de funcționare ca unitate emitentă de tichete sociale pe suport electronic pentru nou-născuți acordate potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 34/2024 nu deține autorizație de funcționare ca unitate emitentă de tichete sociale pe suport electronic acordate, potrivit legii, de Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene din fonduri nerambursabile, aceasta parcurge procedura de autorizare prevăzută în ordin, iar autorizația de funcționare se eliberează pe o perioadă de 2 ani. Unitatea emitentă de tichete sociale pe suport electronic pentru nou-născuți acordate potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 34/2024 solicită reautorizarea cu cel puțin 45 de zile calendaristice înainte de data expirării autorizației de funcționare.9. În situația în care o unitate deține autorizație de funcționare ca unitate emitentă de tichete sociale pe suport electronic pentru nou-născuți acordate potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 34/2024 pentru o locație și solicită, în cadrul termenului de valabilitate al autorizației, completarea acesteia cu alte locații, va depune la Comisia pentru autorizarea operatorilor economici din domenii cu reglementări specifice, denumită în continuare comisie, o cerere de autorizare suplimentară, însoțită de documentele prevăzute la pct. 16, fiind necesar să facă și dovada îndeplinirii ansamblului de măsuri de securitate prevăzute la pct. 4.10. În situația prevăzută la pct. 9, comisia emite o autorizație de completare care are același termen de valabilitate cu autorizația inițială și pe care se înscrie, sub sintagma „Autorizație de funcționare“, cuvântul „completare“.11. Unitățile care își schimbă sediul social sau denumirea ori renunță la un punct de lucru au obligația de a solicita modificarea autorizației de funcționare în termen de 30 de zile de la data înregistrării modificării. Comisia emite o nouă autorizație de funcționare care are același termen de valabilitate cu autorizația inițială și pe care se înscrie, sub sintagma „Autorizație de funcționare“, cuvântul „modificare“.12. Unitățile emitente care externalizează ansamblul de măsuri de securitate care garantează buna funcționare a sistemului tichetelor sociale pe suport electronic pentru nou-născuți acordate potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 34/2024 și care, în perioada de valabilitate a autorizației, schimbă oricare dintre furnizorii de servicii notifică acest lucru direcției de specialitate, în termen de 30 de zile de la data încheierii noului contract de prestări servicii. Prevederile pct. 13 se aplică în mod corespunzător.13. Constatarea abaterilor se face de către organele cu atribuții de control din cadrul Ministerului Finanțelor sau de către echipa de specialiști prevăzută la pct. 16 lit. j), care informează de îndată comisia în vederea suspendării autorizației de funcționare sau retragerii acesteia, după caz.14. Comisia poate dispune ridicarea sancțiunii de suspendare a activității dacă unitatea emitentă în cauză face dovada remedierii cauzelor care au condus la aplicarea sancțiunii. Constatarea remedierii se efectuează de către echipa de specialiști prevăzută la pct. 16 lit. j).15. În situația în care, la data expirării termenului de suspendare, unitatea emitentă nu face dovada remedierii cauzelor care au condus la aplicarea sancțiunii, comisia dispune retragerea autorizației de funcționare. Retragerea autorizației de funcționare își produce efectele de la data comunicării deciziei.16. Pentru autorizare sunt necesare următoarele documente: a) cererea de autorizare ca unitate emitentă de tichete sociale pe suport electronic pentru nou-născuți acordate potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 34/2024, conținând datele de identificare ale unității;b) documentul emis de către unitatea teritorială a Trezoreriei Statului, din care să rezulte că unitatea emitentă a deschis la Trezoreria Statului:(i) un cont distinct disponibil cu afectațiune specială, în care unitatea emitentă încasează sumele reprezentând valoarea nominală a tichetelor sociale pe suport electronic pentru nou-născuți acordate potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 34/2024 și, respectiv, din care virează sumele încasate în conturile sau subconturile deschise la instituții de credit;(ii) contul prevăzut la art. 6 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 146/2002 privind formarea și utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în care încasează sumele reprezentând costul aferent emiterii și livrării suportului electronic;c) adeverința emisă de către unitatea bancară sau de entitatea însăși în cazul instituțiilor de credit, din care să rezulte că unitatea emitentă a deschis un cont sau un subcont de plăți distinct prin care se vor derula încasările și plățile aferente valorilor nominale ale tichetelor sociale pe suport electronic pentru nou-născuți acordate potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 34/2024;d) angajamentul unității emitente conform căruia prin contul sau subcontul de plăți distinct prin care se vor derula încasările și plățile aferente valorii nominale a tichetelor sociale pe suport electronic pentru nou-născuți acordate potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 34/2024 nu vor fi utilizate alte instrumente financiare, cu excepția viramentului bancar;e) certificatul de cazier judiciar al administratorului/ administratorilor și al directorului economic și/sau financiar sau, după caz, consimțământul expres, exprimat în scris, al acestora cu privire la solicitarea de către Ministerul Finanțelor a extrasului de pe cazierul judiciar;f) declarația pe propria răspundere a administratorului/ administratorilor și a directorului economic și/sau financiar că ocupă această funcție în cadrul societății;g) extrasul de cazier fiscal pentru persoanele prevăzute la pct. 7;h) declarația pe propria răspundere a reprezentantului legal al unității emitente, din care să rezulte că aceasta nu înregistrează obligații de plată restante datorate bugetelor locale ale unităților administrativ-teritoriale;i) certificatul de atestare fiscală din care să rezulte că unitatea nu înregistrează obligații de plată restante, astfel cum sunt acestea definite în Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, administrate de către organul fiscal central;j) în cazul unităților care nu dețin autorizație de funcționare ca unitate emitentă de tichete sociale pe suport electronic acordate, potrivit legii, de Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene din fonduri nerambursabile, nota de constatare, care conține propunerea de acordare sau neacordare a autorizației de funcționare din perspectiva respectării cerințelor prevăzute la pct. 1 și 4, întocmită de o echipă de specialiști, compusă din:– un reprezentant al Direcției generale management al domeniilor reglementate specific din cadrul Ministerului Finanțelor;– un reprezentant al Direcției de legislație și reglementări contabile din cadrul Ministerului Finanțelor;– un reprezentant al Centrului Național pentru Informații Financiare din cadrul Ministerului Finanțelor;– un reprezentant al Direcției generale coordonare control fiscal din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală;– un reprezentant al organului fiscal competent cu administrarea contribuabilului.Nota de constatare va fi semnată de ambele părți;k) declarația pe propria răspundere a administratorului societății prin care acesta se obligă ca, în termen de maximum 15 zile de la data atribuirii de către Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene a contractului de achiziție publică pentru emiterea tichetelor sociale pe suport electronic pentru nou-născuți acordate potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 34/2024, să transmită către direcția de specialitate o notificare însoțită de documentele din care reiese că societatea îndeplinește condițiile prevăzute la pct. 2 și 3.17. Documentele prevăzute la pct. 16 lit. a)-f), h), j) și k) se depun de către unitate, iar documentele prevăzute la pct. 16 lit. g) și i) se solicită, potrivit legii, de către direcția de specialitate autorităților emitente. + Anexa nr. 2(Anexa nr. 29 la Ordinul nr. 2.007/2008)
PROCEDURĂ
de notificare a intenției de a emite tichete sociale pe suport
electronic pentru nou-născuți acordate
potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 34/2024Operatorul economic care deține autorizație de funcționare ca unitate emitentă de tichete sociale pe suport electronic acordate de Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene din fonduri nerambursabile, aflată în termen de valabilitate, poate emite și tichete sociale pe suport electronic pentru nou-născuți acordate potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 34/2024 privind unele măsuri pentru sprijinirea categoriilor de cupluri mamă - nou-născut defavorizate cu tichete sociale pe suport electronic acordate din fonduri externe nerambursabile pentru nou-născuți, pentru modificarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum și prorogarea unui termen, după transmiterea în scris către direcția de specialitate a unei notificări cu privire la intenția sa, în care menționează în mod obligatoriu elementele de identificare și perioada de valabilitate ale acesteia, însoțită de următoarele documente:a) documentul prevăzut la pct. 16 lit. b) din anexa nr. 28 la ordin;b) declarația pe propria răspundere a administratorului societății prin care acesta se obligă să transmită către direcția de specialitate o notificare în termen de maximum 15 zile de la data atribuirii de către Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene a contractului de achiziție publică pentru emiterea tichetelor sociale pe suport electronic pentru nou-născuți acordate potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 34/2024. -----
EMITENT |
Având în vedere prevederile art. 10 alin. (6) și ale art. 13 alin. (2) lit. a), alin. (3) și (4) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 34/2024 privind unele măsuri pentru sprijinirea categoriilor de cupluri mamă-nou-născut defavorizate cu tichete sociale pe suport electronic acordate din fonduri externe nerambursabile pentru nou-născuți, pentru modificarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum și prorogarea unui termen,în temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Finanțelor, cu modificările și completările ulterioare,ministrul finanțelor emite următorul ordin: + Articolul IOrdinul ministrului economiei și finanțelor nr. 2.007/2008 privind aprobarea componenței Comisiei pentru autorizarea operatorilor economici din domenii cu reglementări specifice și a Regulamentului de organizare și funcționare a acesteia, precum și a Criteriilor referitoare la autorizarea funcționării unităților emitente de tichete, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 516 din 9 iulie 2008, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:1. La articolul 5^2, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: + Articolul 5^2(1) Modelul autorizației de funcționare emise unităților emitente de vouchere de vacanță, de tichete sociale pentru grădiniță, de tichete sociale pe suport electronic pentru mese calde, de tichete sociale pe suport electronic pentru sprijin educațional, de vouchere pe suport hârtie acordate în vederea achiziționării de echipamente sportive pentru încurajarea și sprijinirea copiilor în vederea practicării sportului de performanță, de tichete sociale pe suport electronic pentru produse alimentare și mese calde, de tichete sociale pe suport electronic pentru nou-născuți, de vouchere destinate victimelor infracțiunii, de măsuri de susținere a activității didactice pe suport electronic, de tichete sociale pe suport electronic pentru sprijin educațional pentru preșcolarii și elevii dezavantajați, precum și de tichete sociale pe suport electronic pentru nou-născuți acordate potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 34/2024 privind unele măsuri pentru sprijinirea categoriilor de cupluri mamă-nou-născut defavorizate cu tichete sociale pe suport electronic acordate din fonduri externe nerambursabile pentru nou-născuți, pentru modificarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum și prorogarea unui termen este prevăzut în anexa nr. 13.2. La articolul 5^2, alineatul (3) se modifică și va avea următorul cuprins:(3) Direcția de specialitate din cadrul Ministerului Finanțelor, cu atribuții de management al domeniilor reglementate specific, denumită în continuare direcția de specialitate, alocă fiecărei autorizații de funcționare un cod de autorizare, ținând un registru special în acest sens, care va avea următoarea configurație:RO 123 XX 00000, unde:– RO reprezintă codul ISO al țării;– 123 reprezintă o secvență numerică de 3 caractere pentru identificarea unității emitente;– XX - secvență ce reprezintă tipul activității autorizate, respectiv: VH - vouchere de vacanță pe suport hârtie, VE - vouchere de vacanță pe suport electronic, TG - tichete sociale pentru grădiniță, MC - tichete sociale pe suport electronic pentru mese calde, SE - tichete sociale pe suport electronic pentru sprijin educațional, VS - vouchere pe suport hârtie acordate în vederea achiziționării de echipamente sportive pentru încurajarea și sprijinirea copiilor în vederea practicării sportului de performanță, PA - tichete sociale pe suport electronic pentru produse alimentare și mese calde, NN - tichete sociale pe suport electronic pentru nou-născuți, VI - vouchere destinate victimelor infracțiunii, MD - măsuri de susținere a activității didactice pe suport electronic, TS - tichete sociale pe suport electronic pentru sprijin educațional pentru preșcolarii și elevii dezavantajați, TN - tichete sociale pe suport electronic pentru nou-născuți acordate potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 34/2024;– 00000 reprezintă o secvență de 5 caractere pentru identificarea numărului de autorizații alocate unei unități emitente.3. Articolul 5^4 se modifică și va avea următorul cuprins: + Articolul 5^4În vederea verificării îndeplinirii condiției prevăzute în anexa nr. 12 pct. 7, în anexa nr. 14 pct. 4, în anexa nr. 15 pct. 5, în anexa nr. 16 pct. 5, în anexa nr. 18 pct. 5, în anexa nr. 19 pct. 5, în anexa nr. 20 pct. 5, în anexa nr. 22 pct. 5, în anexa nr. 24 pct. 5, în anexa nr. 26 pct. 5, respectiv în anexa nr. 28 pct. 5, direcția de specialitate solicită organului fiscal competent din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală certificatul de atestare fiscală al unității emitente, din care să rezulte că nu înregistrează obligații fiscale restante existente în evidențele fiscale. Solicitarea eliberării certificatului de atestare fiscală, precum și transmiterea acestuia se pot efectua și prin mijloace electronice de transmitere la distanță, conform procedurii pentru solicitarea certificatului de atestare fiscală, aprobată prin Ordinul ministrului finanțelor nr. 3.894/2022 pentru aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare, precum și a atribuțiilor Comisiei de autorizare a activității de schimb valutar, a Procedurii de solicitare și transmitere a certificatului de atestare fiscală, a modelului autorizației și scrisorii de atribuire a codului statistic, precum și a modelului unor declarații, care se aplică în mod corespunzător în funcție de tipul de activitate pentru care se solicită autorizație potrivit dispozițiilor prezentului ordin.4. Articolele 5^6-5^8 se modifică și vor avea următorul cuprins: + Articolul 5^6În vederea verificării îndeplinirii condițiilor prevăzute în anexa nr. 12 pct. 1-3, în anexa nr. 14 pct. 1 și 2, în anexa nr. 15 pct. 1-3, în anexa nr. 16 pct. 1-3, în anexa nr. 18 pct. 1, în anexa nr. 19 pct. 1-3, în anexa nr. 20 pct. 1-3, în anexa nr. 22 pct. 1-3, în anexa nr. 24 pct. 1-3, în anexa nr. 26 pct. 1-3, respectiv în anexa nr. 28 pct. 1-3, direcția de specialitate solicită de la Oficiul Național al Registrului Comerțului, prin serviciul Recom online, furnizarea de informații din care să rezulte capitalul social sau de dotare, după caz, subscris și vărsat, asociații, obiectul de activitate (operațiuni care privesc emiterea și gestionarea tichetelor cod CAEN 1812 și/sau cod CAEN 6612) și administratorii. + Articolul 5^7În vederea verificării îndeplinirii condițiilor prevăzute în anexa nr. 12 pct. 4 lit. c), pct. 5 lit. c), în anexa nr. 14 pct. 3 lit. c), în anexa nr. 15 pct. 4 lit. c), în anexa nr. 16 pct. 4 lit. c), în anexa nr. 18 pct. 4 lit. c), în anexa nr. 19 pct. 4 lit. c), în anexa nr. 20 pct. 4 lit. c), în anexa nr. 22 pct. 4 lit. c), în anexa nr. 24 pct. 4 lit. c), în anexa nr. 26 pct. 4 lit. c), respectiv în anexa nr. 28 pct. 4 lit. c), în cazul în care spațiul distinct este asigurat prin furnizor, și nu direct de către unitatea emitentă, în contractele încheiate între operatorii economici care solicită autorizarea ca unitate emitentă de tichete și operatorii economici care furnizează spațiul este obligatorie existența unei clauze exprese care prevede permiterea accesului echipei de specialiști prevăzute de prezentul ordin în spațiul respectiv. + Articolul 5^8Verificarea îndeplinirii condiției prevăzute în anexa nr. 12 pct. 7^1, în anexa nr. 14 pct. 5, în anexa nr. 15 pct. 6, în anexa nr. 16 pct. 6, în anexa nr. 18 pct. 6, în anexa nr. 19 pct. 6, în anexa nr. 20 pct. 6, în anexa nr. 22 pct. 7, în anexa nr. 24 pct. 7, în anexa nr. 26 pct. 7, respectiv în anexa nr. 28 pct. 7 se face de către persoana desemnată din cadrul direcției de specialitate, în baza accesului direct la informațiile privind cazierul fiscal al operatorului economic, administratorului/directorului economic și/sau financiar al acestuia, cuprinse în cazierul fiscal național gestionat de Ministerul Finanțelor, prin intermediul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, conform legislației în vigoare.5. Articolul 5^10 se modifică și va avea următorul cuprins: + Articolul 5^10Unitatea care solicită autorizație de funcționare ca unitate emitentă de tichete sociale pe suport electronic pentru mese calde, de tichete sociale pe suport electronic pentru sprijin educațional, de tichete sociale pe suport electronic pentru produse alimentare și mese calde, de tichete sociale pe suport electronic pentru nou-născuți, de vouchere destinate victimelor infracțiunii, de măsuri de susținere a activității didactice pe suport electronic, de tichete sociale pe suport electronic pentru sprijin educațional pentru preșcolarii și elevii dezavantajați, respectiv de tichete sociale pe suport electronic pentru nou-născuți acordate potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 34/2024, după caz, este obligată să dovedească, în termen de maximum 15 zile de la data la care i-a fost atribuit de către Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene și, respectiv, de către Ministerul Justiției, după caz, contractul de achiziție publică pentru emiterea tichetelor sociale pe suport electronic pentru mese calde, pentru emiterea tichetelor sociale pe suport electronic pentru sprijin educațional, pentru emiterea tichetelor sociale pe suport electronic pentru produse alimentare și mese calde, pentru emiterea tichetelor sociale pe suport electronic pentru nou-născuți, pentru emiterea de vouchere destinate victimelor infracțiunii, pentru emiterea măsurilor de susținere a activității didactice pe suport electronic, pentru emiterea de tichete sociale pe suport electronic pentru sprijin educațional pentru preșcolarii și elevii dezavantajați, respectiv pentru emiterea de tichete sociale pe suport electronic pentru nou-născuți acordate potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 34/2024, după caz, sub sancțiunea retragerii autorizației, obligația îndeplinirii condiției prevăzute în anexa nr. 15 pct. 2, în anexa nr. 16 pct. 2, în anexa nr. 19 pct. 2, în anexa nr. 20 pct. 2, în anexa nr. 22 pct. 2, în anexa nr. 24 pct. 2, în anexa nr. 26 pct. 2, respectiv în anexa nr. 28 pct. 2, după caz. Dispozițiile pct. 3 din anexa nr. 15, ale pct. 3 din anexa nr. 16, ale pct. 3 din anexa nr. 19, ale pct. 3 din anexa nr. 20, ale pct. 3 din anexa nr. 22, ale pct. 3 din anexa nr. 24, ale pct. 3 din anexa nr. 26, respectiv ale pct. 3 din anexa nr. 28, după caz, se aplică în mod corespunzător.6. Articolul 5^12 se abrogă.7. Articolul 5^13 se modifică și va avea următorul cuprins: + Articolul 5^13Operatorul economic care, în urma notificării prevăzute de prezentul ordin, a obținut autorizație de funcționare ca unitate emitentă de tichete sociale pe suport electronic pentru sprijin educațional, de tichete sociale pe suport electronic pentru nou-născuți, de vouchere destinate victimelor infracțiunii, de măsuri de susținere a activității didactice pe suport electronic, precum și de tichete sociale pe suport electronic pentru sprijin educațional pentru preșcolarii și elevii dezavantajați, după caz, solicită reautorizarea cu cel puțin 45 de zile calendaristice înainte de data expirării autorizației.8. După articolul 5^26 se introduc două noi articole, art. 5^27 și 5^28, cu următorul cuprins: + Articolul 5^27Se aprobă Criteriile de autorizare a funcționării unităților emitente de tichete sociale pe suport electronic pentru nou-născuți acordate potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 34/2024, prevăzute în anexa nr. 28. + Articolul 5^28Se aprobă Procedura de notificare a intenției de a emite tichete sociale pe suport electronic pentru nou-născuți acordate potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 34/2024, prevăzută în anexa nr. 29.9. Articolul 6 se modifică și va avea următorul cuprins: + Articolul 6Anexele nr. 1-29 fac parte integrantă din prezentul ordin.10. La anexa nr. 2, articolul 1 se modifică și va avea următorul cuprins: + Articolul 1Autorizarea funcționării unităților emitente de vouchere de vacanță, de tichete sociale pentru grădiniță, de tichete sociale pe suport electronic pentru mese calde, de tichete sociale pe suport electronic pentru sprijin educațional, de vouchere pe suport hârtie acordate în vederea achiziționării de echipamente sportive pentru încurajarea și sprijinirea copiilor în vederea practicării sportului de performanță, de tichete sociale pe suport electronic pentru produse alimentare și mese calde, de tichete sociale pe suport electronic pentru nou-născuți, de vouchere destinate victimelor infracțiunii, de măsuri de susținere a activității didactice pe suport electronic, de tichete sociale pe suport electronic pentru sprijin educațional pentru preșcolarii și elevii dezavantajați și de tichete sociale pe suport electronic pentru nou-născuți acordate potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 34/2024 privind unele măsuri pentru sprijinirea categoriilor de cupluri mamă-nou-născut defavorizate cu tichete sociale pe suport electronic acordate din fonduri externe nerambursabile pentru nou-născuți, pentru modificarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum și prorogarea unui termen, după caz, denumite în continuare operatori, se realizează prin intermediul Comisiei pentru autorizarea operatorilor economici din domenii cu reglementări specifice, denumită în continuare comisie, structură interdepartamentală care își desfășoară activitatea la sediul Ministerului Finanțelor.11. La anexa nr. 2 articolul 3, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins:(2) Deciziile comisiei sunt obligatorii pentru toți operatorii economici din domeniile cu reglementări specifice, operatori economici care funcționează ca unități emitente de vouchere de vacanță, tichete sociale pentru grădiniță, tichete sociale pe suport electronic pentru mese calde, tichete sociale pe suport electronic pentru sprijin educațional, vouchere pe suport hârtie acordate în vederea achiziționării de echipamente sportive pentru încurajarea și sprijinirea copiilor în vederea practicării sportului de performanță, tichete sociale pe suport electronic pentru produse alimentare și mese calde, tichete sociale pe suport electronic pentru nou-născuți, vouchere destinate victimelor infracțiunii, măsuri de susținere a activității didactice pe suport electronic, tichete sociale pe suport electronic pentru sprijin educațional pentru preșcolarii și elevii dezavantajați, tichete sociale pe suport electronic pentru nou-născuți acordate potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 34/2024, după caz.12. La anexa nr. 12 punctul 4, litera g) se abrogă.13. La anexa nr. 12 punctul 5, litera g) se modifică și va avea următorul cuprins:g) mijloacele de transport speciale și asigurarea protecției transportului suporturilor electronice ale voucherelor de vacanță, pentru situațiile în care se transportă și suporturi electronice care sunt alimentate cu contravaloarea voucherelor de vacanță.14. La anexa nr. 12, punctele 15 și 16 se modifică și vor avea următorul cuprins:15. Constatarea abaterilor se face de către echipa de specialiști prevăzută la pct. 18 lit. j), care informează de îndată comisia în vederea suspendării autorizației de funcționare sau retragerii acesteia, după caz.16. Comisia poate dispune ridicarea sancțiunii de suspendare a activității dacă unitatea emitentă în cauză face dovada remedierii cauzelor care au condus la aplicarea sancțiunii. Constatarea remedierii se efectuează de către echipa de specialiști prevăzută la pct. 18 lit. j).15. La anexa nr. 14, punctele 10 și 11 se modifică și vor avea următorul cuprins:10. Constatarea abaterilor se face de către organele cu atribuții de control din cadrul Ministerului Finanțelor sau de către echipa de specialiști prevăzută la pct. 13 lit. j), care informează de îndată comisia în vederea suspendării autorizației de funcționare sau retragerii acesteia, după caz.11. Comisia poate dispune ridicarea sancțiunii de suspendare a activității dacă unitatea emitentă în cauză face dovada remedierii cauzelor care au condus la aplicarea sancțiunii. Constatarea remedierii se efectuează de către echipa de specialiști prevăzută la pct. 13 lit. j).16. La anexa nr. 14 punctul 13, litera b) se modifică și va avea următorul cuprins:b) documentul emis de către unitatea teritorială a Trezoreriei Statului, din care să rezulte că unitatea emitentă a deschis la Trezoreria Statului:(i) un cont distinct disponibil cu afectațiune specială, în care unitatea emitentă încasează sumele reprezentând valoarea nominală a tichetelor sociale pentru grădiniță și, respectiv, din care virează sumele încasate în conturile sau subconturile deschise la instituții de credit;(ii) contul prevăzut la art. 6 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 146/2002 privind formarea și utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în care încasează sumele reprezentând costul emiterii imprimatului;17. La anexa nr. 15, punctele 12 și 13 se modifică și vor avea următorul cuprins:12. Constatarea abaterilor se face de către organele cu atribuții de control din cadrul Ministerului Finanțelor sau de către echipa de specialiști prevăzută la pct. 15 lit. j), care informează de îndată comisia în vederea suspendării autorizației de funcționare sau retragerii acesteia, după caz.13. Comisia poate dispune ridicarea sancțiunii de suspendare a activității dacă unitatea emitentă în cauză face dovada remedierii cauzelor care au condus la aplicarea sancțiunii. Constatarea remedierii se efectuează de către echipa de specialiști prevăzută la pct. 15 lit. j).18. La anexa nr. 16, punctele 12 și 13 se modifică și vor avea următorul cuprins:12. Constatarea abaterilor se face de către organele cu atribuții de control din cadrul Ministerului Finanțelor sau de către echipa de specialiști prevăzută la pct. 15 lit. j), care informează de îndată comisia în vederea suspendării autorizației de funcționare sau retragerii acesteia, după caz.13. Comisia poate dispune ridicarea sancțiunii de suspendare a activității dacă unitatea emitentă în cauză face dovada remedierii cauzelor care au condus la aplicarea sancțiunii. Constatarea remedierii se efectuează de către echipa de specialiști prevăzută la pct. 15 lit. j).19. La anexa nr. 18, punctele 12 și 13 se modifică și vor avea următorul cuprins:12. Constatarea abaterilor se face de către organele cu atribuții de control din cadrul Ministerului Finanțelor sau de către echipa de specialiști prevăzută la pct. 15 lit. j), care informează de îndată comisia în vederea suspendării autorizației de funcționare sau retragerii acesteia, după caz.13. Comisia poate dispune ridicarea sancțiunii de suspendare a activității dacă unitatea emitentă în cauză face dovada remedierii cauzelor care au condus la aplicarea sancțiunii. Constatarea remedierii se efectuează de către echipa de specialiști prevăzută la pct. 15 lit. j).20. La anexa nr. 19, punctele 11 și 12 se modifică și vor avea următorul cuprins:11. Constatarea abaterilor se face de către organele cu atribuții de control din cadrul Ministerului Finanțelor sau de către echipa de specialiști prevăzută la pct. 14 lit. j), care informează de îndată comisia în vederea suspendării autorizației de funcționare sau retragerii acesteia, după caz.12. Comisia poate dispune ridicarea sancțiunii de suspendare a activității dacă unitatea emitentă în cauză face dovada remedierii cauzelor care au condus la aplicarea sancțiunii. Constatarea remedierii se efectuează de către echipa de specialiști prevăzută la pct. 14 lit. j).21. La anexa nr. 20, punctele 12 și 13 se modifică și vor avea următorul cuprins:12. Constatarea abaterilor se face de către organele cu atribuții de control din cadrul Ministerului Finanțelor sau de către echipa de specialiști prevăzută la pct. 15 lit. j), care informează de îndată comisia în vederea suspendării autorizației de funcționare sau retragerii acesteia, după caz.13. Comisia poate dispune ridicarea sancțiunii de suspendare a activității dacă unitatea emitentă în cauză face dovada remedierii cauzelor care au condus la aplicarea sancțiunii. Constatarea remedierii se efectuează de către echipa de specialiști prevăzută la pct. 15 lit. j).22. După anexa nr. 27 se introduc două noi anexe, anexele nr. 28 și 29, având cuprinsul prevăzut în anexele nr. 1 și 2 care fac parte integrantă din prezentul ordin. + Articolul IIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul finanțelor,
Alin Marius Andrieș,
secretar de statBucurești, 21 mai 2024.Nr. 928. + Anexa nr. 1(Anexa nr. 28 la Ordinul nr. 2.007/2008)
CRITERII
de autorizare a funcționării unităților emitente de tichete sociale
pe suport electronic pentru nou-născuți acordate
potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 34/2024Operatorii economici care solicită autorizație de funcționare ca unități emitente de tichete sociale pe suport electronic pentru nou-născuți acordate potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 34/2024 privind unele măsuri pentru sprijinirea categoriilor de cupluri mamă - nou-născut defavorizate cu tichete sociale pe suport electronic acordate din fonduri externe nerambursabile pentru nou-născuți, pentru modificarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum și prorogarea unui termen sunt obligați să îndeplinească următoarele criterii:1. Unitățile funcționează legal pe teritoriul României și au prevăzut în actul de înființare, la obiectul de activitate, operațiuni privind emiterea și gestionarea de tichete sociale pe suport electronic pentru nou-născuți acordate potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 34/2024, având cod CAEN 6612 „Activități de intermediere a tranzacțiilor financiare“.2. Capitalul social sau de dotare, după caz, subscris și vărsat de către unitățile care solicită autorizație de funcționare ca unități emitente de tichete sociale pe suport electronic pentru nou-născuți acordate potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 34/2024 trebuie să reprezinte echivalentul în lei a cel puțin 500.000 euro, luându-se în calcul cursul de schimb la data înființării societății sau la data ultimei majorări a capitalului social, înregistrată la oficiul registrului comerțului sau în actul constitutiv, după caz.3. Pentru unitățile solicitante care dețin autorizație de funcționare pentru emiterea unuia sau mai multor tipuri de bilete de valoare și/sau tichete sociale, după caz, reglementate de Legea nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare, cu modificările și completările ulterioare, de Legea nr. 248/2015 privind stimularea participării în învățământul preșcolar a copiilor provenind din familii defavorizate, republicată, de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 8/2009 privind acordarea voucherelor de vacanță, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 94/2014, cu modificările și completările ulterioare, și, respectiv, de Hotărârea Guvernului nr. 541/2023 pentru aprobarea Metodologiei de emitere, distribuire și decontare a voucherelor destinate victimelor infracțiunii, pentru stabilirea cuantumului acestora, precum și a criteriilor de selectare a entităților publice și private înrolate în mecanismul de acordare și pentru completarea Hotărârii Guvernului nr. 652/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Justiției, după caz, condiția de existență a unei valori minime a capitalului social sau de dotare subscris și vărsat, prevăzută la pct. 2, se aplică cumulativ cu nivelul minim prevăzut pentru unitățile emitente de tichete de masă, tichete cadou, tichete de creșă, tichete culturale, vouchere de vacanță, tichete sociale pentru grădiniță, și, respectiv, vouchere destinate victimelor infracțiunii, după caz.4. Unitățile trebuie să dovedească faptul că dispun de un ansamblu de măsuri de securitate care să garanteze buna funcționare a sistemului acestor tichete sociale sau externalizează acest ansamblu de măsuri, după cum urmează:a) asigurarea cu personal de specialitate, angajat de către unitatea emitentă și/sau de către furnizorii acesteia, și dotarea cu echipament software și alte echipamente, deținute sau utilizate de către unitatea emitentă și/sau de către furnizorii acesteia, necesare pentru emiterea tichetelor sociale pe suport electronic pentru nou-născuți acordate potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 34/2024;b) utilizarea de suporturi materiale specifice pe care se stochează valoarea tichetelor sociale pe suport electronic pentru nou-născuți acordate potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 34/2024, cu elemente de siguranță a suportului electronic, de tip PIN, CIP;c) existența spațiilor distincte, necesare emiterii, depozitării, ambalării suporturilor electronice ale tichetelor sociale pe suport electronic pentru nou-născuți acordate potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 34/2024. Activitatea în aceste spații trebuie să se desfășoare de către personalul autorizat, în condițiile de siguranță prevăzute de legislația în vigoare (cel puțin mijloace tehnice de supraveghere a spațiilor de emitere și de depozitare, mijloace tehnice de siguranță, sisteme de alarmă);d) existența unei platforme proprii sau a unei confirmări de parteneriat/relații contractuale cu organizația care administrează scheme/aranjamente de plată sau cu alte organizații specializate, după caz, utilizate în emiterea, decontarea și gestionarea tichetelor sociale pe suport electronic pentru nou-născuți acordate potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 34/2024;e) asigurarea mecanismelor specifice pentru transferul contravalorii nominale a tichetelor sociale pe suport electronic pentru nou-născuți acordate potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 34/2024 către beneficiari, prin alimentarea suportului electronic;f) asigurarea, direct sau prin furnizori, a sistemelor, funcționalităților și mecanismelor financiare necesare decontării tranzacțiilor efectuate cu tichete sociale pe suport electronic pentru nou-născuți acordate potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 34/2024 la unitățile afiliate;g) mijloacele de transport speciale și asigurarea protecției transportului suporturilor electronice ale tichetelor sociale pe suport electronic pentru nou-născuți acordate potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 34/2024, pentru situațiile în care se transportă și suporturi electronice care sunt alimentate cu contravaloarea respectivelor tichete.5. Unitățile care solicită autorizație de funcționare ca unități emitente de tichete sociale pe suport electronic pentru nou-născuți acordate potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 34/2024 nu pot fi autorizate în situația în care înregistrează obligații de plată restante, astfel cum sunt acestea definite în Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, administrate de către organul fiscal central sau datorate bugetelor locale ale unităților administrativ-teritoriale.6. Unitățile care solicită autorizație de funcționare ca unități emitente de tichete sociale pe suport electronic pentru nou-născuți acordate potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 34/2024 nu pot fi autorizate în situația în care administratorul/directorul economic și/sau financiar a fost/au fost condamnat/condamnați, pe plan intern sau internațional, pentru infracțiuni de evaziune fiscală sau infracțiuni privind regimul vamal.7. Unitățile care solicită autorizație de funcționare ca unități emitente de tichete sociale pe suport electronic pentru nou-născuți acordate potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 34/2024 nu pot fi autorizate în situația în care acestea/administratorul/directorul economic și/sau financiar înregistrează fapte în cazierul fiscal.8. În cazul în care unitatea care solicită autorizație de funcționare ca unitate emitentă de tichete sociale pe suport electronic pentru nou-născuți acordate potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 34/2024 nu deține autorizație de funcționare ca unitate emitentă de tichete sociale pe suport electronic acordate, potrivit legii, de Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene din fonduri nerambursabile, aceasta parcurge procedura de autorizare prevăzută în ordin, iar autorizația de funcționare se eliberează pe o perioadă de 2 ani. Unitatea emitentă de tichete sociale pe suport electronic pentru nou-născuți acordate potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 34/2024 solicită reautorizarea cu cel puțin 45 de zile calendaristice înainte de data expirării autorizației de funcționare.9. În situația în care o unitate deține autorizație de funcționare ca unitate emitentă de tichete sociale pe suport electronic pentru nou-născuți acordate potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 34/2024 pentru o locație și solicită, în cadrul termenului de valabilitate al autorizației, completarea acesteia cu alte locații, va depune la Comisia pentru autorizarea operatorilor economici din domenii cu reglementări specifice, denumită în continuare comisie, o cerere de autorizare suplimentară, însoțită de documentele prevăzute la pct. 16, fiind necesar să facă și dovada îndeplinirii ansamblului de măsuri de securitate prevăzute la pct. 4.10. În situația prevăzută la pct. 9, comisia emite o autorizație de completare care are același termen de valabilitate cu autorizația inițială și pe care se înscrie, sub sintagma „Autorizație de funcționare“, cuvântul „completare“.11. Unitățile care își schimbă sediul social sau denumirea ori renunță la un punct de lucru au obligația de a solicita modificarea autorizației de funcționare în termen de 30 de zile de la data înregistrării modificării. Comisia emite o nouă autorizație de funcționare care are același termen de valabilitate cu autorizația inițială și pe care se înscrie, sub sintagma „Autorizație de funcționare“, cuvântul „modificare“.12. Unitățile emitente care externalizează ansamblul de măsuri de securitate care garantează buna funcționare a sistemului tichetelor sociale pe suport electronic pentru nou-născuți acordate potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 34/2024 și care, în perioada de valabilitate a autorizației, schimbă oricare dintre furnizorii de servicii notifică acest lucru direcției de specialitate, în termen de 30 de zile de la data încheierii noului contract de prestări servicii. Prevederile pct. 13 se aplică în mod corespunzător.13. Constatarea abaterilor se face de către organele cu atribuții de control din cadrul Ministerului Finanțelor sau de către echipa de specialiști prevăzută la pct. 16 lit. j), care informează de îndată comisia în vederea suspendării autorizației de funcționare sau retragerii acesteia, după caz.14. Comisia poate dispune ridicarea sancțiunii de suspendare a activității dacă unitatea emitentă în cauză face dovada remedierii cauzelor care au condus la aplicarea sancțiunii. Constatarea remedierii se efectuează de către echipa de specialiști prevăzută la pct. 16 lit. j).15. În situația în care, la data expirării termenului de suspendare, unitatea emitentă nu face dovada remedierii cauzelor care au condus la aplicarea sancțiunii, comisia dispune retragerea autorizației de funcționare. Retragerea autorizației de funcționare își produce efectele de la data comunicării deciziei.16. Pentru autorizare sunt necesare următoarele documente: a) cererea de autorizare ca unitate emitentă de tichete sociale pe suport electronic pentru nou-născuți acordate potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 34/2024, conținând datele de identificare ale unității;b) documentul emis de către unitatea teritorială a Trezoreriei Statului, din care să rezulte că unitatea emitentă a deschis la Trezoreria Statului:(i) un cont distinct disponibil cu afectațiune specială, în care unitatea emitentă încasează sumele reprezentând valoarea nominală a tichetelor sociale pe suport electronic pentru nou-născuți acordate potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 34/2024 și, respectiv, din care virează sumele încasate în conturile sau subconturile deschise la instituții de credit;(ii) contul prevăzut la art. 6 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 146/2002 privind formarea și utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în care încasează sumele reprezentând costul aferent emiterii și livrării suportului electronic;c) adeverința emisă de către unitatea bancară sau de entitatea însăși în cazul instituțiilor de credit, din care să rezulte că unitatea emitentă a deschis un cont sau un subcont de plăți distinct prin care se vor derula încasările și plățile aferente valorilor nominale ale tichetelor sociale pe suport electronic pentru nou-născuți acordate potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 34/2024;d) angajamentul unității emitente conform căruia prin contul sau subcontul de plăți distinct prin care se vor derula încasările și plățile aferente valorii nominale a tichetelor sociale pe suport electronic pentru nou-născuți acordate potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 34/2024 nu vor fi utilizate alte instrumente financiare, cu excepția viramentului bancar;e) certificatul de cazier judiciar al administratorului/ administratorilor și al directorului economic și/sau financiar sau, după caz, consimțământul expres, exprimat în scris, al acestora cu privire la solicitarea de către Ministerul Finanțelor a extrasului de pe cazierul judiciar;f) declarația pe propria răspundere a administratorului/ administratorilor și a directorului economic și/sau financiar că ocupă această funcție în cadrul societății;g) extrasul de cazier fiscal pentru persoanele prevăzute la pct. 7;h) declarația pe propria răspundere a reprezentantului legal al unității emitente, din care să rezulte că aceasta nu înregistrează obligații de plată restante datorate bugetelor locale ale unităților administrativ-teritoriale;i) certificatul de atestare fiscală din care să rezulte că unitatea nu înregistrează obligații de plată restante, astfel cum sunt acestea definite în Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, administrate de către organul fiscal central;j) în cazul unităților care nu dețin autorizație de funcționare ca unitate emitentă de tichete sociale pe suport electronic acordate, potrivit legii, de Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene din fonduri nerambursabile, nota de constatare, care conține propunerea de acordare sau neacordare a autorizației de funcționare din perspectiva respectării cerințelor prevăzute la pct. 1 și 4, întocmită de o echipă de specialiști, compusă din:– un reprezentant al Direcției generale management al domeniilor reglementate specific din cadrul Ministerului Finanțelor;– un reprezentant al Direcției de legislație și reglementări contabile din cadrul Ministerului Finanțelor;– un reprezentant al Centrului Național pentru Informații Financiare din cadrul Ministerului Finanțelor;– un reprezentant al Direcției generale coordonare control fiscal din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală;– un reprezentant al organului fiscal competent cu administrarea contribuabilului.Nota de constatare va fi semnată de ambele părți;k) declarația pe propria răspundere a administratorului societății prin care acesta se obligă ca, în termen de maximum 15 zile de la data atribuirii de către Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene a contractului de achiziție publică pentru emiterea tichetelor sociale pe suport electronic pentru nou-născuți acordate potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 34/2024, să transmită către direcția de specialitate o notificare însoțită de documentele din care reiese că societatea îndeplinește condițiile prevăzute la pct. 2 și 3.17. Documentele prevăzute la pct. 16 lit. a)-f), h), j) și k) se depun de către unitate, iar documentele prevăzute la pct. 16 lit. g) și i) se solicită, potrivit legii, de către direcția de specialitate autorităților emitente. + Anexa nr. 2(Anexa nr. 29 la Ordinul nr. 2.007/2008)
PROCEDURĂ
de notificare a intenției de a emite tichete sociale pe suport
electronic pentru nou-născuți acordate
potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 34/2024Operatorul economic care deține autorizație de funcționare ca unitate emitentă de tichete sociale pe suport electronic acordate de Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene din fonduri nerambursabile, aflată în termen de valabilitate, poate emite și tichete sociale pe suport electronic pentru nou-născuți acordate potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 34/2024 privind unele măsuri pentru sprijinirea categoriilor de cupluri mamă - nou-născut defavorizate cu tichete sociale pe suport electronic acordate din fonduri externe nerambursabile pentru nou-născuți, pentru modificarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum și prorogarea unui termen, după transmiterea în scris către direcția de specialitate a unei notificări cu privire la intenția sa, în care menționează în mod obligatoriu elementele de identificare și perioada de valabilitate ale acesteia, însoțită de următoarele documente:a) documentul prevăzut la pct. 16 lit. b) din anexa nr. 28 la ordin;b) declarația pe propria răspundere a administratorului societății prin care acesta se obligă să transmită către direcția de specialitate o notificare în termen de maximum 15 zile de la data atribuirii de către Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene a contractului de achiziție publică pentru emiterea tichetelor sociale pe suport electronic pentru nou-născuți acordate potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 34/2024. -----