HOTĂRÂRE nr. 315 din 4 aprilie 2024privind aprobarea programului de susținere a crescătorilor de porci de reproducție din rasele Bazna și/sau Mangalița, pentru anul 2024
EMITENT
  • GUVERNUL
  • Publicată în  MONITORUL OFICIAL nr. 307 din 8 aprilie 2024



    Având în vedere prevederile Regulamentului (UE) nr. 1.408/2013 al Comisiei din 18 decembrie 2013 privind aplicarea articolelor 107 și 108 din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis în sectorul agricol, modificat prin Regulamentul (UE) nr. 316/2019 de modificare a Regulamentului (UE) nr. 1.408/2013 privind aplicarea articolelor 107 și 108 din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis în sectorul agricol, în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.  +  Capitolul I Dispoziții generale  +  Articolul 1(1) Prin prezenta hotărâre se instituie o schemă de ajutor de minimis pentru susținerea crescătorilor de porci de reproducție din rasele Bazna și/sau Mangalița, pentru anul 2024, denumită în continuare schema de ajutor de minimis, derulată prin Programul de susținere a crescătorilor de porci de reproducție din rasele Bazna și/sau Mangalița, denumit în continuare Program, în condițiile stabilite prin Regulamentul (UE) nr. 1.408/2013 al Comisiei din 18 decembrie 2013 privind aplicarea articolelor 107 și 108 din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis în sectorul agricol, modificat prin Regulamentul (UE) nr. 316/2019 de modificare a Regulamentului (UE) nr. 1.408/2013 privind aplicarea articolelor 107 și 108 din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis în sectorul agricol, denumit în continuare Regulamentul de minimis în sectorul agricol.(2) Potrivit prevederilor art. 3 alin. (1) din Regulamentul de minimis în sectorul agricol, schema de ajutor de minimis este exceptată de la obligația de notificare prevăzută la art. 108 alin. (3) din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene.(3) Schema de ajutor de minimis reglementată de prezenta hotărâre nu se aplică categoriilor de ajutoare prevăzute la art. 1 alin. (1) din Regulamentul de minimis în sectorul agricol.  +  Articolul 2(1) Schema de ajutor de minimis se aplică pe întreg teritoriul României în anul 2024.(2) Autoritatea responsabilă cu implementarea schemei de ajutor de minimis prevăzută la art. 1 alin. (1) este Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, denumit în continuare MADR, prin structurile sale teritoriale, respectiv direcțiile pentru agricultură județene și a municipiului București, denumite în continuare DAJ.  +  Articolul 3 În sensul prezentei hotărâri, termenii și expresiile de mai jos au următoarele semnificații:a) ajutor de minimis - ajutor acordat unei întreprinderi unice, a cărui valoare cumulată pe durata a trei exerciții financiare, exercițiul financiar în cauză și două exerciții financiare precedente, nu depășește echivalentul în lei al sumei de 20.000 euro, potrivit prevederilor art. 3 alin. (2) din Regulamentul de minimis în sectorul agricol;b) BND - Baza națională de date, conform definiției prevăzute la art. 1 pct. 5 din Norma sanitar-veterinară pentru implementarea procesului de identificare și înregistrare a bovinelor, ovinelor, caprinelor, porcinelor, camelidelor, cervideelor și renilor, aprobată prin Ordinul președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor nr. 208/2022, cu modificările și completările ulterioare;c) întreprindere - orice entitate care, potrivit pct. (4) din preambulul Regulamentului de minimis în sectorul agricol, desfășoară o activitate economică, indiferent de statutul său juridic și de modul în care este finanțată;d) întreprindere unică - entitatea definită la art. 2 alin. (2) din Regulamentul de minimis în sectorul agricol;e) produs - femelă sau mascul obținut de la scroafele de reproducție din rasele Bazna sau Mangalița definite la lit. f);f) scroafă de reproducție din rasele Bazna sau Mangalița - femelă care este înscrisă în registrul genealogic al rasei, secțiunea principală, și care a fătat cel puțin o dată;g) scrofiță din rasele Bazna sau Mangalița - femelă care este înscrisă în registrul genealogic al rasei, secțiunea principală, și care are înregistrată cel puțin o montă sau o însămânțare artificială. (la 31-05-2024, Articolul 3 , Capitolul I a fost completat de Punctul 1. , ARTICOLUL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 573 din 30 mai 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 508 din 31 mai 2024 )  +  Capitolul II Beneficiarii, cuantumul ajutoarelor, criterii de eligibilitate, bugetul și durata schemei  +  Articolul 4(1) Schema de ajutor de minimis se aplică întreprinderilor/întreprinderilor unice, astfel cum sunt definite la art. 3 lit. c) și d), care cresc porci de reproducție din rasele Bazna și/sau Mangalița, respectiv:a) producătorilor agricoli persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale și întreprinderi familiale, constituite potrivit prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 44/2008 privind desfășurarea activităților economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale și întreprinderile familiale, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 182/2016, cu modificările și completările ulterioare;b) producătorilor agricoli societăți agricole, constituite potrivit prevederilor Legii nr. 36/1991 privind societățile agricole și alte forme de asociere în agricultură, cu modificările și completările ulterioare;c) producătorilor agricoli persoane juridice.(2) Pentru a fi eligibili în cadrul schemei de ajutor de minimis, beneficiarii prevăzuți la alin. (1) trebuie să îndeplinească, cumulativ, următoarele condiții de eligibilitate:a) să dețină exploatații înregistrate/autorizate sanitar-veterinar;b) să dețină scroafe din rasele Bazna și/sau Mangalița, înscrise în registrul genealogic în secțiunea principală la data depunerii cererii de înscriere identificate și înregistrate în BND;c) să dețină registrul exploatației, completat și actualizat, în conformitate cu prevederile art. 1 pct. 39 din norma sanitar-veterinară aprobată prin Ordinul președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor nr. 208/2022, cu modificările și completările ulterioare;d) să facă dovada livrării spre comercializare a unui număr de minimum 4 produși/an/scroafă, la o greutate de minimum 8 kg/cap;e) să identifice și să înregistreze produșii prevăzuți la lit. d), potrivit normei sanitar-veterinare aprobate prin Ordinul președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor nr. 208/2022, cu modificările și completările ulterioare;f) să mențină numărul de scroafe cu care s-au înscris în Program, inclusiv prin procedura de înlocuire prevăzută la art. 8 alin. (11), până la data de 29 noiembrie 2024 inclusiv.  +  Articolul 5(1) Sprijinul financiar acordat prin prezenta schemă de ajutor de minimis se exprimă sub forma unei subvenții, potrivit art. 3 alin. (6) din Regulamentul de minimis în sectorul agricol, și se acordă beneficiarilor prevăzuți la art. 4 alin. (1) care îndeplinesc condițiile de eligibilitate prevăzute la art. 4 alin. (2).(2) Valoarea schemei de ajutor de minimis este de 2.000 lei/scroafă/an.(3) Valoarea totală a schemelor de ajutor de minimis care se acordă unei întreprinderi/întreprinderi unice nu poate depăși suma de 20.000 euro pe durata a trei exerciții financiare, în cursul exercițiului financiar actual, respectiv anul depunerii cererii, și în cele două exerciții financiare precedente, conform prevederilor art. 3 alin. (2) din Regulamentul de minimis în sectorul agricol.  +  Articolul 6 Sumele reprezentând ajutoare de minimis se plătesc beneficiarilor prevăzuți la art. 4 alin. (1) într-o singură tranșă pentru fiecare scroafă.  +  Articolul 7Valoarea totală maximă a schemei de ajutor de minimis este de 1.000 mii lei și se asigură din bugetul aprobat Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale pe anul 2024, la capitolul 83.01 "Agricultură, silvicultură, piscicultură și vânătoare", titlul 51 "Transferuri între unități ale administrației publice", articolul 51.01 "Transferuri curente", alineatul 51.01.01 "Transferuri către instituții publice", direcțiilor pentru agricultură județene și a municipiului București, care asigură sumele necesare acordării schemei de la capitolul 83.10 "Agricultură, silvicultură, piscicultură și vânătoare", titlul 40 "Subvenții", articolul 40.15 "Sprijinirea producătorilor agricoli".  +  Capitolul III Reguli procedurale  +  Articolul 8(1) Beneficiarii prevăzuți la art. 4 alin. (1), care intenționează să solicite ajutorul de minimis, trebuie să depună la DAJ o cerere de înscriere în Program, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 1, până la data de 31 iulie 2024 inclusiv, însoțită de documentele prevăzute la alin. (5). (la 31-05-2024, Alineatul (1) , Articolul 8 , Capitolul III a fost modificat de Punctul 2. , ARTICOLUL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 573 din 30 mai 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 508 din 31 mai 2024 ) (2) La depunerea cererii de înscriere în Program, responsabilii desemnați cu primirea cererilor din cadrul DAJ, în prezența potențialilor beneficiari, verifică sumele rămase și potențial a fi primite prin prezenta schemă de ajutor de minimis, rezultate după însumarea schemelor de ajutor de minimis primite pe durata a trei exerciții financiare, respectiv cele acordate în cele două exerciții financiare precedente și în exercițiul financiar în cauză, și până la concurența sumei de 20.000 euro, potrivit art. 3 alin. (2) din Regulamentul de minimis în sectorul agricol.(3) Ajutoarele de minimis primite pe durata a trei exerciții financiare sunt cele care au fost acordate în perioada 2022-2024, potrivit Hotărârii Guvernului nr. 365/2020 privind aprobarea schemei "Ajutor de minimis pentru aplicarea programului de susținere a crescătorilor de porci de reproducție din rasele Bazna și/sau Mangalița", pentru perioada 2020-2022, precum și a unor măsuri de aplicare a acesteia, cu modificările și completările ulterioare, Hotărârii Guvernului nr. 782/2022 privind aprobarea schemei "Ajutor de minimis pentru aplicarea programului de susținere a producției de cartof de consum", în anul 2022, Hotărârii Guvernului nr. 798/2022 pentru aprobarea Programului de susținere a producției de struguri de masă pentru anul 2022, cu modificările ulterioare, Hotărârii Guvernului nr. 148/2022 pentru aprobarea Programului de susținere a producției de legume în spații protejate pentru anul 2022, cu modificările ulterioare, Hotărârii Guvernului nr. 147/2022 pentru aprobarea schemei "Ajutor de minimis pentru aplicarea programului de susținere a producției de usturoi", precum și pentru stabilirea unor măsuri de verificare și control al acesteia în anul 2022, cu modificările ulterioare, Hotărârii Guvernului nr. 1.569/2022 privind aprobarea programului de susținere a producției de tomate în spații protejate pentru anul 2023, cu modificările și completările ulterioare, Hotărârii Guvernului nr. 846/2023 privind aprobarea Programului de susținere a producției de legume cultivate în spații protejate pentru perioada 2023-2024 și pentru modificarea art. 8 din Hotărârea Guvernului nr. 1.569/2022 privind aprobarea programului de susținere a producției de tomate în spații protejate pentru anul 2023, cu modificările ulterioare, Hotărârii Guvernului nr. 168/2023 privind aprobarea Programului de susținere a crescătorilor de porci de reproducție din rasele Bazna și/sau Mangalița pentru anul 2023, Hotărârii Guvernului nr. 393/2023 privind aprobarea schemei "Ajutor de minimis pentru aplicarea Programului de susținere a producției de usturoi", precum și pentru stabilirea unor măsuri de verificare și control al acesteia, în anul 2023, cu modificările și completările ulterioare, Hotărârii Guvernului nr. 394/2023 privind aprobarea schemei "Ajutor de minimis pentru aplicarea Programului de susținere a producției de cartof de consum", în anul 2023, Hotărârii Guvernului nr. 150/2024 privind aprobarea schemei "Ajutor de minimis pentru aplicarea Programului de susținere a producției de cartof de consum" în anul 2024, precum și orice alte sume acordate prin scheme de ajutor de minimis primite până la data acordării ajutorului de minimis prevăzut de prezenta hotărâre.(4) În situația în care suma rămasă disponibilă după realizarea verificărilor de la alin. (2) și (3) depășește suma potențial a fi primită corespunzătoare numărului de scroafe înscrise în cererea de înscriere în Program, cererea se respinge.(5) Cererea prevăzută la alin. (1) este însoțită de următoarele documente:a) certificatul de înregistrare la Oficiul Național al Registrului Comerțului/actul în baza căruia își desfășoară activitatea, după caz, al solicitantului, împuternicire și o copie a B.I./C.I. al/a reprezentantului legal, în copie, după caz;b) document din care rezultă că exploatația figurează înregistrată în BND, cu animalele identificate și înregistrate în Sistemul național de identificare și înregistrare a animalelor, eliberat de operatorul sistemului național de identificare;c) documentul de înregistrare sanitar-veterinară/autorizația sanitar-veterinară, în copie, după caz;d) adeverință eliberată de asociația acreditată de Agenția Națională pentru Zootehnie pentru înființarea și menținerea registrului genealogic al rasei, vizată de oficiul județean de zootehnie, prin care se confirmă înscrierea scroafelor/scrofițelor în registrul genealogic al rasei, în secțiunea principală, detaliată pe crotalii, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 2;e) registrul exploatației completat la zi, din care rezultă numărul de scroafe deținute și înscrise în registrul genealogic al rasei, în secțiunea principală, în copie;f) dovadă cont activ de disponibilități în bancă/trezorerie.(6) Cererea de înscriere în Program prevăzută la alin. (1), însoțită de documentele prevăzute la alin. (5), poate fi transmisă la DAJ și prin mijloace electronice și/sau poștă/curierat.(7) Documentele transmise prin mijloace electronice trebuie să fie semnate și datate, iar copiile trebuie să fie certificate "conform cu originalul" de către solicitant.(8) În situația cererilor depuse potrivit alin. (6), verificarea sumelor rămase potențial a fi primite prin schema de ajutor de minimis se realizează în conformitate cu prevederile alin. (2), în absența beneficiarilor, iar rezultatul se comunică prin mijloace de informare electronică/poștă/curierat, după caz, înainte de înregistrarea cererii de înscriere, și dovada transmiterii va fi atașată la cererea de înscriere în Program. Prevederile alin. (4) se aplică în mod corespunzător.(9) Responsabilii desemnați cu primirea cererilor din cadrul DAJ, înainte de înregistrarea cererii în registrul unic pentru accesarea Programului, conform modelului din anexa nr. 3, verifică existența tuturor documentelor obligatorii prevăzute la alin. (5), efectuează corespondența datelor din cerere cu datele din documente și întocmesc un proces-verbal de verificare a documentelor.(10) După verificarea prevăzută la alin. (9), responsabilii desemnați din cadrul DAJ înregistrează cererea în registrul unic.(11) În cazul în care, pe perioada de derulare a Programului, se înregistrează ieșiri de scroafe din efectiv, beneficiarul are obligația ca în termen de 15 zile de la producerea evenimentului să notifice DAJ și să le înlocuiască cu scroafe și/sau scrofițe în termen de 60 de zile, fără a depăși data de 29 noiembrie 2024 inclusiv. În acest caz, beneficiarul prezintă DAJ, în termen de 60 de zile de la ieșirea scroafelor din efectiv, o nouă adeverință, astfel cum este prevăzut la alin. (5) lit. d), eliberată de asociația care deține registrul genealogic al raselor Bazna și Mangalița și vizată de oficiul județean de zootehnie, prin care se adeverește că proprietarul animalelor deține în exploatația cu cod ANSVSA un efectiv de scroafe, înscrise în registrul genealogic al rasei, secțiunea principală, detaliat pe crotalii.  +  Articolul 9(1) Pentru primirea sprijinului financiar prevăzut la art. 5 alin. (2), beneficiarii prevăzuți la art. 4 alin. (1), înregistrați în registrul unic, după livrarea produșilor obținuți conform prevederilor art. 4 alin. (2) lit. d) de la scroafele eligibile înscrise în cererea de înscriere, depun cereri de plată, al căror model este prevăzut în anexa nr. 4, la DAJ, însoțite de copii ale următoarelor documente justificative:a) facturile/rapoartele fiscale de închidere zilnică din care rezultă datele de identificare ale cumpărătorului și numărul de animale comercializate;b) avizul de însoțire din care rezultă numărul de produși comercializați/greutatea pe cap de animal comercializat și adresa exploatației cumpărătorului;c) documentul de mișcare animale vii, potrivit prevederilor Ordinului președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor nr. 208/2022 pentru aprobarea Normei sanitar-veterinare pentru implementarea procesului de identificare și înregistrare a bovinelor, ovinelor, caprinelor, porcinelor, camelidelor, cervideelor și renilor, cu modificările și completările ulterioare, sau ale Ordinului președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor nr. 130/2023 pentru aprobarea Normelor specifice de aplicare a Legii nr. 122/2023 privind exploatațiile de creștere a porcinelor și combaterea pestei porcine africane în România;d) certificatul sanitar-veterinar pentru produșii comercializați;e) registrul de monte și fătări din care rezultă produșii livrați spre comercializare.(2) Cererile de plată și documentele justificative prevăzute la alin. (1) se depun până cel târziu la data de 29 noiembrie 2024 inclusiv.(3) Beneficiarii prevăzuți la art. 4 alin. (1), înregistrați în registrul unic, pot depune cererile de plată și documentele justificative, prevăzute la alin. (1), la DAJ și prin mijloace electronice și/sau poștă/curierat.(4) DAJ verifică cererile de plată și documentele justificative prevăzute la alin. (1).(5) DAJ aprobă sumele aferente reprezentând ajutor de minimis, pentru fiecare beneficiar în parte, și se asigură că sumele totale care se acordă beneficiarului se încadrează în plafonul maxim, conform prevederilor art. 5 alin. (3).  +  Articolul 10(1) În termen de maximum trei zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a cererilor de plată, prevăzut la art. 9 alin. (2), DAJ întocmesc și transmit la Direcția generală buget-finanțe și fonduri europene din cadrul MADR situația centralizatoare cu beneficiarii eligibili și sumele aferente ajutorului de minimis care urmează să fie acordate crescătorilor de porci de reproducție din rasele Bazna și/sau Mangalița, conform modelului prevăzut în anexa nr. 5.(2) În situația în care valoarea totală a sprijinului financiar cuvenit se încadrează în resursele financiare alocate schemei, prevăzute la art. 7, Direcția generală buget finanțe și fonduri europene din cadrul MADR întocmește situația centralizatoare, în vederea deschiderii creditelor bugetare, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 6, pe care o comunică Ministerului Finanțelor.(3) Dacă valoarea totală a sprijinului financiar depășește resursele financiare alocate schemei, prevăzute la art. 7, Direcția generală buget finanțe și fonduri europene din cadrul MADR calculează coeficientul de reducere a valorii maxime prevăzute la art. 5 alin. (2), cu încadrarea în bugetul maxim alocat schemei, și îl comunică DAJ, în vederea calculării ajutorului de stat cuvenit fiecărui beneficiar.(4) În termen de maximum trei zile lucrătoare de la primirea comunicării prevăzute la alin. (3), DAJ refac situațiile centralizatoare cu sumele necesare reprezentând ajutor de minimis pe baza coeficientului de reducere corespunzător, potrivit anexei nr. 5, și le retransmit Direcției generale buget finanțe și fonduri europene din cadrul MADR, pentru întocmirea situației centralizatoare, în vederea deschiderii creditelor bugetare, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 6, pe care o comunică Ministerului Finanțelor.(5) După aprobarea de către Ministerul Finanțelor a deschiderii creditelor bugetare, din bugetul MADR se alimentează conturile DAJ.(6) În termen de maximum 10 zile de la alimentarea conturilor de către ordonatorul principal de credite, DAJ virează sumele cuvenite în conturile beneficiarilor, potrivit prevederilor Legii nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale Ordinului ministrului finanțelor publice nr. 1.792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanțarea și plata cheltuielilor instituțiilor publice, precum și organizarea, evidența și raportarea angajamentelor bugetare și legale, cu modificările și completările ulterioare.  +  Articolul 11(1) Registrul unic prevăzut la art. 8 alin. (9), precum și documentația depusă pentru accesarea Programului se păstrează la DAJ pe o perioadă de 10 ani fiscali de la data la care a fost acordat ajutorul de minimis.(2) DAJ publică pe pagina de internet a instituției lista beneficiarilor sprijinului financiar aferent schemei de ajutor de minimis și sumele acordate potrivit prezentei hotărâri.(3) DAJ efectuează verificarea la fața locului a menținerii numărului de scroafe din cererea de înscriere, până la data de 29 noiembrie 2024 inclusiv.  +  Capitolul IV Dispoziții finale  +  Articolul 12 Ajutorul de minimis acordat în temeiul prezentei hotărâri este avut în vedere pentru a fi dedus din orice schemă viitoare de ajutor de minimis.  +  Articolul 13(1) În cazul nerespectării prevederilor prezentei hotărâri, beneficiarii schemei de ajutor de minimis sunt obligați la restituirea contravalorii sprijinului financiar, la care se adaugă dobânzi și penalități de întârziere de la data încasării acestuia, conform prevederilor capitolului III Dobânzi, penalități de întârziere și penalități de nedeclarare din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.(2) Sumele reprezentând ajutor de minimis necuvenit, prevăzut la alin. (1), reprezintă creanțe bugetare, pentru recuperarea acestora aplicându-se în mod corespunzător modalitățile de stingere prevăzute la art. 22 din Legea nr. 207/2015, cu modificările și completările ulterioare, și în Legea nr. 500/2002, cu modificările și completările ulterioare. Procesele-verbale de constatare a neregulilor și de stabilire a creanțelor bugetare, întocmite de către DAJ, prin care se individualizează sumele de recuperat exprimate în moneda națională, constituie titluri de creanță și cuprind elementele actului administrativ-fiscal prevăzute la art. 46 din Legea nr. 207/2015, cu modificările și completările ulterioare.(3) Titlul de creanță întocmit de către DAJ constituie titlu executoriu la data împlinirii termenului de plată prevăzut în cuprinsul acestuia, în conformitate cu prevederile art. 226 alin. (4) din Legea nr. 207/2015, cu modificările și completările ulterioare.(4) Persoana care se consideră vătămată într-un drept al său sau într-un interes legitim printr-un act administrativ individual care i se adresează trebuie să solicite autorității publice emitente, în termen de 45 de zile de la data comunicării actului administrativ fiscal, sub sancțiunea decăderii, în conformitate cu prevederile art. 268-270 din Legea nr. 207/2015, cu modificările și completările ulterioare.(5) Creanțele bugetare principale și accesorii se sting prin plată voluntară, compensare din drepturile la plată viitoare stabilite de către DAJ reprezentând ajutor de minimis finanțat de la bugetul de stat sau prin recuperare de către organele fiscale competente subordonate Agenției Naționale de Administrare Fiscală, prin modalitățile de stingere prevăzute la art. 22 din Legea nr. 207/2015, cu modificările și completările ulterioare.(6) Titlurile executorii, împreună cu dovada comunicării acestora către debitor, se transmit, în termen de maximum 90 de zile de la data expirării termenului de plată, către organele fiscale competente subordonate Agenției Naționale de Administrare Fiscală, în vederea recuperării creanțelor bugetare, conform dispozițiilor Legii nr. 207/2015, cu modificările și completările ulterioare.(7) Cuantumul creanțelor bugetare accesorii, reprezentate de dobânzi și penalități de întârziere, se calculează de către DAJ care a emis procesul-verbal de constatare a neregulilor și de stabilire a creanțelor bugetare.(8) Creanțele bugetare accesorii, reprezentate de dobânzi și penalități de întârziere, se individualizează prin procese-verbale de constatare a accesoriilor, care reprezintă titluri de creanță, prevederile alin. (2)-(6) aplicându-se în mod corespunzător.(9) În procedura insolvenței, înscrierea creanței bugetare la masa credală a debitorului se efectuează de către DAJ.(10) Creanțele bugetare principale și accesorii se înregistrează în contabilitatea DAJ și se recuperează în conturile indicate în titlurile de creanță.(11) Sumele recuperate de către organele fiscale competente subordonate Agenției Naționale de Administrare Fiscală se virează în conturile indicate în titlul executoriu întocmit de către DAJ, în conformitate cu prevederile art. 257 alin. (6) din Legea nr. 207/2015, cu modificările și completările ulterioare.  +  Articolul 14Anexele nr. 1-6 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
    PRIM-MINISTRU
    ION-MARCEL CIOLACU
    Contrasemnează:
    Viceprim-ministru,
    Marian Neacșu
    Ministrul agriculturii și dezvoltării rurale,
    Florin-Ionuț Barbu
    Ministrul finanțelor,
    Marcel-Ioan Boloș
    p. Ministrul afacerilor externe,
    Traian Laurențiu Hristea,
    secretar de stat
    București, 4 aprilie 2024. Nr. 315.  +  Anexa nr. 1
    Direcția pentru Agricultură Județeană.............. /a Municipiului București ..................Nr. și dată cerere............................................ Modalitate de depunere*
    Numele, prenumele și semnătura funcționarului Direcției pentru Agricultură Județene ………/a Municipiului București care primește cerereaPersonal [ ]Poștă[ ]Format electronic[ ]
    * Se va bifa căsuța corespunzătoare metodei de depunere. Funcționarul care primește cererea de solicitare a ajutorului de minimis va semna numai în cazul depunerii "personal".
    CERERE DE ÎNSCRIERE
    în Programul de susținere a crescătorilor de
    porci de reproducție din rasele Bazna și/sau Mangalița
    (Model)
    Către Direcția pentru Agricultură a Județului............./Municipiului București Subscrisa: Persoana juridică/PFA/II/IF..............., ..............cu sediul în localitatea................., județul , înregistrată la registrul comerțului cu nr. ........, CUI ......, cod CAEN ........, deținătoare a codului de exploatație ANSVSA RO............................................., cont bancar deschis la............., reprezentată de.............., cu CNP....................., în calitate de........................., solicit înregistrarea în registrul unic pentru accesarea Programului de susținere a crescătorilor de porci de reproducție din rasele Bazna și/sau Mangalița, potrivit art. 8 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 315/2024 privind aprobarea programului de susținere a crescătorilor de porci de reproducție din rasele Bazna și/sau Mangalița, pentru anul 2024, și depun următoarele documente: .......................................... .......................................... .......................................... Declarații:a) Declar că în anul ......... dețin în exploatația cu cod ANSVSA un număr de scroafe și estimez că voi livra spre comercializare un număr de produși din rasele Bazna și/sau Mangalița cu greutatea de minimum 8 kg/cap.b) Declar că am luat cunoștință de condițiile de eligibilitate pe care mă oblig să le îndeplinesc în vederea încasării sprijinului financiar solicitat.c) Declar că în perioada anilor 2022-2024 am/nu am beneficiat de ajutoare de minimis în temeiul prevederilor art. 8 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 315/2024, în oricare din formele de organizare conform art. 4 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 315/2024, după cum urmează: Se înscrie actul normativ......................... suma .........................d) Mă angajez să furnizez orice document justificativ care îmi va fi solicitat și să mă supun oricărui control.e) Sunt de acord ca datele din cerere să fie introduse în baza de date, procesate și verificate în vederea calculării plății și transmise autorităților responsabile în vederea elaborării de studii statistice și de evaluări economice.f) Cunoscând că falsul în declarații se pedepsește conform art. 326 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările și completările ulterioare, declar că datele înscrise în formularul de cerere și în documentele anexate sunt reale, corecte, complete și perfect valabile.g) Sunt de acord ca, în situația în care valoarea totală a sprijinului financiar depășește bugetul maxim prevăzut la art. 7 din Hotărârea Guvernului nr. 315/2024, valoarea maximă prevăzută la art. 5 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 315/2024 să se reducă cu coeficientul calculat de Direcția generală buget finanțe și fonduri europene din cadrul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, conform prevederilor art. 10 alin. (3). NOTE: Se înscriu toate documentele depuse, indicându-se distinct tipul documentului, numărul și data acestuia. Documentele depuse în copie se certifică de către solicitant prin înscrierea sintagmei "conform cu originalul", însușită prin datare și semnare. Listă animale înscrise în registrul genealogic, secțiunea principală: Cod exploatație/Rasa/Număr de identificare (crotalie) Solicitant, ................... Verificat reprezentant DAJ. .................... Aprobat director executiv DAJ. .....................
     +  Anexa nr. 2 Vizat ............... Nr........../data Oficiul pentru Zootehnie al Județului............
    ADEVERINȚĂ
    Prin prezenta adeverință, Asociația.........................., CUI/CIF................, adresa: localitatea.................., str.............nr......, județul........, acreditată pentru înființarea și menținerea registrului genealogic al rasei................., specia.................., cu Acreditarea nr. ............. data..................., emisă de către Agenția Națională pentru Zootehnie "Prof. dr. G.K. Constantinescu", adeverește că proprietarul animalelor: numele......................., prenumele.........., adresa: localitatea.............., str................nr....., județul......, deține un efectiv de.............capete scroafe.../capete scrofițe din rasele Bazna și/sau Mangalița, înscrise în registrul genealogic al rasei, secțiunea principală, în exploatația cu cod ANSVSA.................., detaliat pe crotalii, astfel: Exploatația nr. 1
    Nr.crt.Cod exploatațieRasaNr. de identificare scroafă (crotalie)Nr. de identificare scrofiță introdusă în efectiv în perioada (crotalie)
    1.
    2.
    Exploatația nr. 2
    Nr.crt.Cod exploatațieRasaNr. de identificare scroafă (crotalie)Nr. de identificare scrofiță introdusă în efectiv în perioada (crotalie)
    1.
    2.
    Prezenta adeverință se eliberează pentru a se depune la Direcția pentru Agricultură a Județului ................., ca document aferent Cererii de înscriere în program nr. ...... din data de................ .
    Președintele Asociației,
    ..................
    (numele și prenumele)
    Ștampila
     +  Anexa nr. 3
    REGISTRUL UNIC
    pentru accesarea Programului de susținere a crescătorilor
    de porci de reproducție din rasele Bazna și/sau Mangalița
    (model)
    Nr.crt.Numărul cererii de înscriere în programDenumirea beneficiarului și cod exploatațieJudețulRasaNumărul de identificare (crotalie) al scroafelor cu certificat de origineNumărul de identificare (crotalie) al produșilor livrați în programNumărul de identificare (crotalie) al scroafelor cu certificat de origine ieșite din efectiv în perioadaNumărul de identificare (crotalie) al scroafelor și/sau scrofițelor cu certificat de origine introduse în efectiv în perioada
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.

    Director executiv,
    ..................
    (numele, prenumele, semnătura și ștampila)
    Întocmit.
    ...................
    (numele, prenumele, funcția și semnătura)
     +  Anexa nr. 4 Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale Direcția pentru Agricultură a Județului............../a Municipiului București
    CERERE DE PLATĂ
    (model)
    Denumirea solicitantului..................., CUI/CIF.......................cu sediul social în localitatea..................., deținător al exploatației ANSVSA RO ......................, reprezentată legal de ....................., legitimat cu C.I. nr........., seria ............, cu domiciliul în județul ............, localitatea ..........., strada .......... nr. ......, cu cont bancar ................... deschis la..............................., crescător de porci din rasele Bazna și/sau Mangalița, solicit sprijin financiar în sumă de .........., aferentă numărului de scroafe deținute și înscrise în Program de la care s-au obținut produșii livrați în Program.
    Nr.crt.Nr. de identificare scroafeNr. de produși livrați, aferent nr. de identificare scroafăDocument de livrareGreutatea/cap/produsNr. de scroafe eligibileCuantum lei/ cap scroafăSumă solicitată lei (nr. de scroafe eligibile X cuantum)
    1.2.000
    2.
    x
    Anexez la prezenta cerere următoarele documente în copie:a) facturi/rapoarte fiscale de închidere zilnică de vânzare, din care rezultă datele de identificare ale cumpărătorului și numărul de animale comercializate;b) avizul de însoțire din care rezultă numărul de produși comercializați, greutatea pe cap de animal comercializat și adresa exploatației cumpărătorului;c) documentul de mișcare animale vii reglementat de legislația sanitar-veterinară în vigoare;d) certificatul sanitar-veterinar pentru produșii comercializați;e) registrul de monte și fătări din care rezultă produșii livrați spre comercializare. Numele și prenumele reprezentantului legal .............................. Semnătura .................. Data..................
     +  Anexa nr. 5 Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale Direcția pentru Agricultură a Județului......../a Municipiului București Bun de plată pentru suma de................lei Director executiv, .......................... (numele, prenumele, semnătura și ștampila)
    CENTRALIZATOR
    cu beneficiarii și sumele de plată din Programul de susținere
    a crescătorilor de porci de reproducție
    din rasele Bazna și/sau Mangalița, pentru anul 2024
    ...........
    Nr.crt.DenumireabeneficiaruluiDatele de identificare CUINr. de identificare scroafeNr. de produși livrați, aferent nr. de identificare scroafăDocument de livrareGreutatea/cap/produsNr. de scroafe eligibileCuantum lei/ cap scroafăSumă aprobată lei (nr. de scroafe eligibile X cuantum)
    1.2.000
    2.
    TOTAL
    Certificat din punctul de vedere al realității, regularității și legalității datelor. Verificat. ........................... (numele, prenumele, semnătura) Întocmit. ........................... (numele, prenumele, funcția)
     +  Anexa nr. 6 Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale Se aprobă. Ordonator principal de credite, ..............................
    SITUAȚIE CENTRALIZATOARE
    Nr.crt.JudețulSuma totală aprobată (lei)
    (0)(1)(2)
    1.
    2.
    3.
    TOTAL:

    Direcția generală buget-finanțe și fonduri europene
    Director general,
    ..................
    (semnătura și ștampila)
    ------