ANEXE din 19 martie 2024privind modalitatea de implementare, îndeplinirea criteriilor de eligibilitate, a condițiilor și altor cerințe specifice, inclusiv tipurile de documente justificative pentru intervențiile aferente sectoarelor vegetal și zootehnic prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. a) și b) din Hotărârea Guvernului nr. 1.571/2022 privind stabilirea cadrului general de implementare a intervențiilor aferente sectoarelor vegetal și zootehnic din cadrul Planului strategic PAC 2023-2027, finanțate din Fondul european de garantare agricolă și de la bugetul de stat, începând cu anul 2024
EMITENT
  • MINISTERUL AGRICULTURII ȘI DEZVOLTĂRII RURALE
  • Publicată în  MONITORUL OFICIAL nr. 241 bis din 21 martie 2024



    Notă
    Conținute de ORDINUL nr. 106 din 19 martie 2024, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 241 din 21 martie 2024.
    Notă
    Articolul III din ORDINUL nr. 186 din 10 mai 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 441 din 14 mai 2024, prevede:
    Cererile de plată depuse până la data intrării în vigoare a prezentului ordin pot fi modificate potrivit prevederilor acestuia, dacă este cazul, până la data de 7 iunie 2024, prevăzută la art. 2 alin. (2) din Ordinul ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr. 127/2024 privind aprobarea formularului-tip al cererii de plată pentru anul 2024.
     +  Anexa nr. 1
    LISTA
    speciilor de plante folosite pentru culturi
    secundare*) și amestecuri ale acestora
    *) unele culturi din listă pot fi culturi principale, astfel cum sunt definite la art. 2 lit. k) din ordin
    Nr. crt.Denumirea popularăDenumirea științifică
    Graminee:
    1OvăzAvena sativa
    2SecarăSecale cereale
    3TriticaleTriticosecale
    4MeiPanicum miliaceum
    5PorumbZea mays
    6SorgSorgum sp.
    7HrișcăFagopyrum esculentum
    Leguminoase:
    8Mazăre de grădină/fUrajerăPisum sativum/Pisum arvense
    9FasolePhaseolus vulgaris
    10FasolițăVigna unguiculata ssp.
    11MăzăricheVicia sp.
    12LupinLupinus sp
    13GhizdeiLotus corniculatus
    14SchindufTrigonela foenum-graecum
    15Sulfină albăMelilothus albus annuus
    16SparcetaOnobrychis sp.
    17LucernăMedicago sativa
    18TrifoiTrifolium pratense
    19CrotalariaCrotalaria sp.
    20LatirLathyrus sp.
    21LinteLens culinaris
    22BobVicia faba
    23NăutCicer arietinum
    24SoiaGlycine max
    25ArahideArachis hypogaea
    Oleaginoase
    26Floarea-soareluiHelianthus annuus
    27CamelinăCamelina sativa/Camelina sinensis
    28CânepăCanabis sativa ssp.sativa
    29MuștarSinapis
    30SusanSesasum indicum
    31RapițăBrassica carinata
    Plante melifere:
    32Floarea soareluiHelianthus annuus
    33MuștarulSinapis
    34RapițăBrassica carinata
    35CoriandruCoriandrum sativum
    36FaceliaPhacelia tanacetifolia
    37MătăciuneaDracocephalum moldavica
    38SparcetaOnobrychis sp.
    și altele:
    39HrișcăFagopyrum esculentum
    40QuinoaChenopodium quinoa
    41AmaranthAmaranthaceae fam.
    Amestecuri de specii de culturi secundare:
    42Muștar + ovăzSinapis+ Avena sativa
    43Muștar + phaceliaSinapis + Phacelia tanacetifolia
    44Muștar + rapițăSinapis + Brassica carinata/Brassica napus
    45Latir + măzăriche de toamnăLathyrus sativus + Vicia pannonica /Vicia villosa
    46Latir + ovăzLathyrus sativus + Avena sativa
    47Mazăre + ovăzPisum sativum + Avena sativa
    48Măzăriche de toamnă + ovăzVicia pannonica /Vicia villosa + Avena sativa
    49Măzăriche de toamnă + secarăVicia pannonica /Vicia villosa + Secale cereale
    50Măzăriche de toamnă + triticaleVicia pannonica /Vicia villosa + Triticosecale
    51Lupin + trifoiLupinus + Trifolium pratense
    52Rapiță + triticaleBrassica carinata/Brassica napus + Triticosecale
    53Rapiță + secarăBrassica carinata/Brassica napus + Secale cereale
    54Bob + ovăzVicia faba + Avena sativa
    55Secară + trifoiSecale cereale + Trifolium
    56Trifoi + faceliaTrifolium pratense + Phacelia tanacetifolia
    57Mazăre + muștarPisum sativum + Sinapis
    58Măzăriche de toamnă + camelinăVicia pannonica /Vicia villosa + Camelina sativa
    și altele
    59Muștar + rapiță de primăvarăSinapis+Brassica sp.
    60Mazăre+TriticalePisum sativum + Triticosecale
    61Muștar+Ovăz+secarăSinapis+ Avena sativa+ Secale cereale
    62Sparcetă + ovăzOnobrychis viciifolia + Avena sativa
     +  Anexa nr. 2
    Lista speciilor de plante utilizate ca iarbă
    sau alte plante furajere erbacee ce se pot regăsi pe
    terenurile arabile
    Nr. crt.Denumirea popularăDenumirea științifică
    1Porumb furajer/pentru silozZea mays
    2SecarăSecale
    3LucernăMedicago sp.
    4TrifoiTrifolium sp.
    5OvăzAvena sativa
    6MazărePisum sativum
    7MăzăricheVicia sp.
    8OrzHordeum vulgare
    9Sfeclă furajerăBeta sp.
    10SparcetăOnobrychis viciifolia
    11GhizdeiLotus corniculatus
    12LupinLupinus sp.
    13BobVicia faba
    14FaceliaPhacelia
    15RapițăBrassica
    16NapiHelianthus tuberosus
    17CartofSolanum tuberosum
    18SoiaGlycine hyspida
    19GrâuTriticum sp.
    20TriticaleTriticosecale
    21CrotalariaCrotalaria sp.
    22LatirLathyrus sp.
    23Pir crestatAgropyron repens
    24Obsigă nearistatăBromus inermis
    25GolomățDactilys glomerata
    26PăiușFestuca
    27IerbăluțăPhalaris arundinacea
    28TimofticăPhleum pratense
    29FiruțăPoa pratensis
    30Trifoi albTrifolium repens
    (la 14-05-2024, Anexa nr. 2 a fost modificată de Punctul 3., Articolul I din ORDINUL nr. 186 din 10 mai 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 441 din 14 mai 2024 )
     +  Anexa nr. 3
    Lista speciilor furajere erbacee perene sau din flora
    spontană ce se pot regăsi pe intervalele dintre pomi în cazul livezilor
    tradiționale care sunt utilizate în principal ca pajiști permanente
    Nr. crt.Denumirea popularăDenumirea științifică
    1GolomățDactylis glomerata
    2Păiuș de liveziFestuca pratensis
    3TimofticăPhleum pratense
    4FiruțăPoa pratensis
    5Obsigă nearistatăBromus inermis
    6GhizdeiLotus corniculatus
    7LucernăMedicago sativa
    8SparcetăOnobrychis viciifolia
    9RaigrasLolium sp.
    10TrifoiTrifolium sp.
    11IerbăluțăPhalaris arundinacea
     +  Anexa nr. 4
    Lista speciilor agroforestiere pe teren agricol
    Nr. crt.Denumirea popularăDenumirea științifică
    1Stejar pedunculatQuercus robur
    2Stejar pufosQuercus pubescens
    3Stejar brumăriuQuercus pedunculiflora
    4Măr sălbaticMalus sylvestris
    5Piersic sălbaticPrunus persice
    6Nuc negruJugglans nigra
    7Ulm de TurkestanUlmus pumila
    8Tei argintiuTilia tomentosa
    9Tei de dealTilia cordata
    10Tei cu frunză mareTilia platyphillos
    11SalcâmRobinia pseudoacacia
    12GlădițăGleditsia triacanthos
    13Paltin de câmpAcer platanoides
    14Paltin de munteAcer pseudoplatanus
    15Arțar tătărescAcer tataricum
    16JugastruAcer campestre
    17Pin negruPinus nigra
    18Vișin turcescPrunus mahaleb
    19Prun sălbaticPrunus domestica
    20PăducelCrataegus monogyna
    21SălciorăEleagnus angustifolia
    22Castan sălbaticAesculus hippocastanum
    23UlmUlmus sp.
    24PinPinus sp.
    25NucJuglans sp.
    26MărMalus sylvestris
    27ArțarAcer sp.
    28MolidPicea sp.
    29PorumbarPrunus spinosa
    30MăceșRosa canina
    31Păr sălbaticPyrus pyraster
    32Mixt*)
    *) amestecuri ale speciilor din această anexă
     +  Anexa nr. 5Stema României ROMÂNIA
    Stema unității administrativ-teritoriale
    JUDEȚUL ………….^1)PRIMARUL ……………^2)……………^3)
    ADEVERINȚĂ
    Prin prezenta adeverință se atestă faptul că …………….., având …………..^4), figurează pe anul …………………., înregistrat(ă) la nr. de rol nominal unic ………….^5), precum și înscris(ă) în registrul agricol tipul …………….. vol. …………….., poziția nr. …….., satul ………….., str. …………… nr. ………….^6)– Capitolul II b): Identificarea pe parcele a terenurilor aflate în proprietate^8)
    Suprafața Categoria de folosință Nr. bloc fizic
    haari
    …………
    Perioada de pășunat^7) ……………
    – Capitolul III: Modul de utilizare a suprafețelor agricole situate pe raza localității^8)
    Cod rândhaariCod rândhaari
    Suprafața agricolă în proprietate = cap. II lit. a)^8) Terenuri aflate în proprietate, cod 10, coloanele 2, 5, 8, 11, 1401,Suprafața agricolă dată (cod 10 + ……….. + 15)09,
    Suprafața agricolă primită (cod 03 + ... + 08)02,- în arendă10,
    - în arendă03,- în parte11,
    - în parte04,- cu titlu gratuit 12,
    - cu titlu gratuit05,- în concesiune13,
    - în concesiune06,- în asociere 14,
    - în asociere07,- sub alte forme15,
    - sub alte forme08,din rândul 09 - la unități cu personalitate juridică16 ,
    ,Suprafața agricolă utilizată (cod 01 + 02 – 09)17,
    Prezenta adeverință s-a eliberat cu respectarea prevederilor Ordonanței Guvernului nr. 33/2002 privind reglementarea eliberării certificatelor și adeverințelor de către autoritățile publice centrale și locale, aprobată cu modificări prin Legea nr. 223/2002, fiind necesară pentru depunerea cererii de plată în anul .......... .
    Primarul,.........................^2)(prenumele și numele)L.S.Inspector cu atribuții în domeniul administrării impozitelor și taxelor locale^5),.................................................................(prenumele și numele)
    Secretarul,........................^2)(prenumele și numele)Inspector cu atribuții privind completarea, ținerea la zi și centralizarea datelor din registrele agricole^6),.................................................................(prenumele și numele)
    NOTĂ: Eliberarea adeverinței nu se condiționează de plata impozitelor și taxelor locale.^1) Se înscrie denumirea județului.^2) Se înscrie categoria unității administrativ-teritoriale.^3) Se înscrie denumirea unității administrativ-teritoriale.^4) Se înscrie codul numeric personal, respectiv codul de identificare fiscală, codul de înregistrare fiscală, numărul de identificare fiscală sau codul unic de înregistrare, după caz.^5) Se înscrie numărul de rol nominal unic de către persoana cu atribuții în domeniul administrării impozitelor și taxelor locale.^6) Se înscriu datele corespunzătoare de către persoana cu atribuții privind completarea, ținerea la zi și centralizarea datelor din registrele agricole.^7) În cazul categoriei de folosință „pajiști permanente“ (pășuni + fânețe) se completează obligatoriu perioada de pășunat aprobată pentru fiecare unitate administrativ-teritorială, conform prevederilor art. 6 alin. (5) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 34/2013 privind organizarea, administrarea și exploatarea pajiștilor permanente și pentru modificarea și completarea Legii fondului funciar nr. 18/1991, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 86/2014, cu modificările și completările ulterioare.^8) Conform anexei nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 985/2019 privind registrul agricol pentru perioada 2020-2024. (la 14-05-2024, Anexa nr. 5 a fost modificată de Punctul 4. , Articolul I din ORDINUL nr. 186 din 10 mai 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 441 din 14 mai 2024 )
     +  Anexa nr. 6
    CENTRALIZATORUL
    privind acordul, datele de identificare, numărul de animale
    pe fiecare membru al asociației și
    suprafața alocată fiecărui membru
    Unitatea administrativ-teritorială (UAT)................... Asociația crescătorilor de animale/Cooperativa/Grupul de producători ...............................Cod/Coduri exploatație ..............................Nr. .............../data .....................Vizat UATSemnătura/Ștampila
    Nr.crt.Numele și prenumele membrului asociației crescătorilor de animale/ cooperativei/ grupului de producătoriCNPCod exploatațieNumăr de animale cu care pășunează pe suprafața de pajiște concesionată/ închiriată de asociație/ cooperativă /grup de producătoriUVM total echivalent *)Suprafață alocată în blocul fizicBloc fizic/ parcela alocatăSuprafața totală alocată/ membru(ha)De acord, semnătură membru
    12345678910
    Total-----
    *) Pentru calculul UVM total echivalent se utilizează coeficienții de conversie a animalelor - UVM:
    Tabel de conversie a animalelor în UVM
    pe specii și categorii:
    Poziție curentăSpecie de animaleCoeficient conversie (UVM)
    aTauri, vaci și alte bovine de peste 2 ani1,0
    bEcvidee de peste 6 luni1,0
    cBovine între 6 luni și 2 ani0,6
    dOvine/Caprine0,15

    Președinte,
    ....................
    (semnătura/ștampila)
     +  Anexa nr. 7
    CENTRALIZATOR
    privind acordul, datele de identificare, numărul de animale
    deținute de către fiecare membru al formei asociative
    Unitatea administrativ-teritorială (UAT)..........................Forma asociativă*)..........................Adresa ....................Nr. ........../data .................
    Nr. crt.Numele și prenumele membrului formei asociativeCNPCodul exploatației din Baza Națională de Date (BND)Numărul total de animale pe specii și categorii**)Total echivalent UVMDe acord, semnătură membru deținător de animale
    0123456
    abcd
    Total---
    Suprafața utilizată de forma asociativă prin cosit sau pășunat ........ ha *) Forma asociativă de proprietate în indiviziune constituită în temeiul Legii nr. 1/2000 pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole și celor forestiere, solicitate potrivit prevederilor Legii fondului funciar nr. 18/1991 și ale Legii nr. 169/1997, cu modificările și completările ulterioare. **) Pentru calculul echivalent UVM se utilizează coeficienții de conversie a animalelor în UVM, din tabelul de conversie: Tabel de conversie a animalelor în UVM pe specii și categorii:
    Poz. crt.Specie de animaleCoeficient conversie (UVM)
    aTauri, vaci și alte bovine de peste 2 ani1,0
    bEcvidee de peste 6 luni1,0
    cBovine între 6 luni și 2 ani0,6
    dOvine/Caprine0,15

    Președinte,
    ...........
    (semnătura/ștampilă)
     +  Anexa nr. 8
    CENTRALIZATOR
    privind acordul, datele de identificare, numărul de animale
    deținute de către fiecare membru al formei asociative precum și suprafața
    alocată fiecărui membru deținător de animale
    Unitatea administrativ-teritorială (UAT) ..........................Forma asociativă*) ................................Adresa ............................Nr. ........./data................
    Nr.crt.Numele și prenumele membrului formei asociativeCNPCodul exploatației din Baza Națională de Date (BND)Numărul total de animale pe specii și categorii**)Total echivalent UVMSuprafața totală repartizată/ membru (ha)Din care destinată cositului (ha)De acord, semnătură membru deținător de animale
    012345678
    abcd
    Total---
    *) Forma asociativă de proprietate în indiviziune constituită în temeiul Legii nr. 1/2000 pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole și celor forestiere, solicitate potrivit prevederilor Legii fondului funciar nr. 18/1991 și ale Legii nr. 169/1997, cu modificările și completările ulterioare. **) Pentru calculul echivalent UVM se utilizează coeficienții de conversie a animalelor în UVM, din tabelul de conversie: Tabel de conversie a animalelor în UVM pe specii și categorii:
    Poz. crt.Specie de animaleCoeficient conversie (UVM)
    aTauri, vaci și alte bovine de peste 2 ani1,0
    bEcvidee de peste 6 luni1,0
    cBovine între 6 luni și 2 ani0,6
    dOvine/caprine0,15

    Președinte,
    ..................
    Semnătura/Ștampila.
     +  Anexa nr. 9 Nume persoană juridică / entitate: CUI/CIF: Număr unic de identificare APIA:
    ADEVERINȚĂ PRIVIND VENITURILE REALIZATE***)
    ***) "venituri" înseamnă veniturile brute, înaintea deducerii cheltuielilor și impozitelor aferente. Prin prezenta declar pe proprie răspundere că, în vederea verificării de către APIA a îndeplinirii condiției de fermier activ, am realizat, în anul fiscal ......... următoarele venituri: VENIT TOTAL REALIZAT din ACTIVITĂȚI NEAGRICOLE .......... LEI*) *) "Veniturile totale realizate din activități neagricole ale fermierilor rezultă ca diferență între venitul total și venitul total din activități agricole. VENIT TOTAL REALIZAT din ACTIVITĂȚI AGRICOLE .......... LEI**) **) Veniturile realizate din activități agricole sunt veniturile care au fost obținute de un fermier din activitatea sa agricolă, în cadrul exploatației sale, inclusiv sprijinul din partea Uniunii Europene din Fondul european de garantare agricolă (FEGA) și din Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală (FEADR), precum și orice ajutor național acordat pentru activități agricole. VENITURI TOTALE .......... LEI****) ****) venituri totale" înseamnă veniturile realizate din activitățile agricole și neagricole. Cunoscând prevederile Codului Penal privind falsul în declarații și declararea necorespunzătoare a adevărului făcută unui organ sau instituții de stat, declar pe proprie răspundere că datele și informațiile prezentate corespund situațiilor financiare din ultimul an fiscal.
    Data ..........
    Nume și prenume (în clar) ...........
    Funcția ............
    Semnătura ............
     +  Anexa nr. 10
    Lista activităților non-agricole
    Nr. crt.Descriere cod CAENSecțiuneDiviziuneGrupaCodCAENDescriere
    1Exploatarea forestierăA020220220Exploatarea forestieră
    2Activități de servicii anexe silviculturiiA020240240Activități de servicii anexe silviculturii
    3Dezvoltare (promovare) imobiliarăF414114110Dezvoltare (promovare) imobiliară
    4Activități de servicii anexe transporturilor pe apăH525225222Activități de servicii anexe transporturilor pe apă
    5Activități de servicii anexe transporturilor aerieneH525225223Activități de servicii anexe transporturilor aeriene
    6Cumpărarea și vânzarea de bunuri imobiliare propriiL686816810Cumpărarea și vânzarea de bunuri imobiliare proprii
    7Alte activități recreative și distractive n.c.a.R939329329Alte activități recreative și distractive n.c.a.
    8Captarea, tratarea și distribuția apeiE363603600Captarea, tratarea și distribuția apei
    9Colectarea și epurarea apelor uzateE373703700Colectarea și epurarea apelor uzate
    10Lucrări de construcții a clădirilor rezidențiale și nerezidențialeF414124120Lucrări de construcții a clădirilor rezidențiale și nerezidențiale
    11Alte activități anexe transporturilorH525225229Alte activități anexe transporturilor
    12Închirierea și subînchirierea bunurilor imobiliare proprii sau închiriateL686826820închirierea și subînchirierea bunurilor imobiliare proprii sau închiriate
    13Servicii de administrație publică generală0848418411Servicii de administrație publică generală
    14Activități ale cluburilor sportiveR939319312Activități ale cluburilor sportive
    15Activități ale centrelor de fitnessR939319313Activități ale centrelor de fitness
    16Agenții imobiliareL686836831Agenții imobiliare
    17Activități ale bazelor sportiveR939319311Activități ale bazelor sportive
    18Bâlciuri și parcuri de distracțiiR939329321Bâlciuri și parcuri de distracții
    19Silvicultură și alte activități forestiereA020210210Silvicultură și alte activități forestiere
    20Activități de servicii anexe pentru transporturi terestreH525225221Activități de servicii anexe pentru transporturi terestre
    21Administrarea imobilelor pe bază de comision sau contractL686836832Administrarea imobilelor pe baza de comision sau contract
    22Activități de justiție0848428423Activități de justiție
    23Alte activități sportiveR939319319Alte activități sportive
     +  Anexa nr. 11
    Stema RomânieiROMÂNIAStema unității administrativ-teritoriale
    JUDEȚUL ...............*1)
    PRIMARUL ............*2)
    ......... ........................*3)

    ADEVERINȚĂ DE ROL AGRICOL
    Prin prezenta adeverință se atestă faptul că domnul/doamna ........, având ........*4), figurează începând cu data ........, înregistrat(ă) la nr. de rol nominal unic ............*5) precum și înscris(ă) în registrul agricol tipul ........ vol ........, poziția nr. ......, satul ........, str. ....... nr. ......*6)– Capitolul II b): Identificarea pe parcele a terenurilor aflate în proprietate*8)
    SuprafațaCategoria de folosințăNr. bloc fizic
    haari
    ...
    Perioada de pășunat*7)– Capitolul III: Modul de utilizare a suprafețelor agricole situate pe raza localității*8)
    Cod rândhaariCod rândhaari
    Suprafața agricolă în proprietate = cap. II lit. a)*8) Terenuri aflate în proprietate, cod 10. coloanele 2,5,8, 11, 1401,Suprafața agricolă dată (cod 10 + ...+ 15)09,
    Suprafața agricolă primită (cod 03 +...+ 08)02,- în arendă10,
    - în arendă03,- în parte11,
    - în parte04,- cu titlu gratuit12,
    - cu titlu gratuit05,- în concesiune13,
    - în concesiune06,- în asociere14,
    - în asociere07,- sub alte forme15,
    - sub alte forme08,din rândul 09 - la unități cu personalitate juridică16,
    ,Suprafața agricolă utilizată (cod 01 + 02 - 09)17,
    Prezenta adeverință s-a eliberat cu respectarea prevederilor O.G. nr. 33/2002 privind reglementarea eliberării certificatelor și adeverințelor de către autoritățile publice centrale și locale, aprobată cu modificări prin Legea nr. 223/2002, fiind necesară pentru depunerea cererii de plată în anul .......
    Primarul,Inspector cu atribuții în domeniul administrării impozitelor și taxelor locale*[1]),
    ......................*2)..................................
    (prenumele și numele)L.S.(prenumele și numele)
    Secretarul,Inspector cu atribuții privind completarea, ținerea la zi și centralizarea datelor din registrele agricole*[2]),
    .....................*2)................................
    (prenumele și numele)(prenumele și numele)
    *1) Se înscrie denumirea județului. *2) Se înscrie categoria unității administrativ-teritoriale. *3) Se înscrie denumirea unității administrativ-teritoriale. *4) Se înscrie codul numeric personal. *5) Se înscrie numărul de rol nominal unic de către persoana cu atribuții în domeniul administrării impozitelor taxelor locale. *6) Se înscriu datele corespunzătoare de către persoana cu atribuții privind completarea, ținerea la zi și centralizarea datelor din registrele agricole. *7) În cazul categoriei de folosință "pajiști permanente" (pășuni + fânețe) se completează perioada de pășunat aprobată pentru fiecare UAT, conform prevederilor art. 6 alin. (5) din O.U.G. nr. 34/2013 privind organizarea, administrarea și exploatarea pajiștilor permanente și pentru modificarea și completarea Legii fondului funciar nr. 18/1991, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 86/2014, cu modificările și completările ulterioare. *8) Conform anexei nr. 1 la H.G. nr. 985/2019 privind registrul agricol pentru perioada 2020-2024. NOTĂ : Eliberarea adeverinței nu se condiționează de plata impozitelor și taxelor locale.
     +  Anexa nr. 12
    Culturi de leguminoase, bogate în proteină vegetală, fixatoare de azot
    Nr.crt.Denumirea popularăDenumirea științifică
    Culturi de leguminoase, bogate în proteină vegetală, fixatoare de azot
    1SoiaGlycine max
    2Mazăre de consumPisum sativum
    3Mazăre furajerăPisum arvense
    4MăzăricheVicia sp
    5SparcetăOnobrychis viciifolia
    6TrifoiTrifolium sp
    7FaceliaPhacelia tanacetifolia
    8FasolePhaseolus vulgaris
    9FasolițăVigna unguiculata ssp.
    10GhizdeiLotus corniculatus
    11NăutCicer arietinum
    12LupinLupin sp
    13LinteLens culinaris
    14BobVicia faba
    15ArahideArachis hypogea
    16LucernăMedicago sativa
    Culturi de graminee perene care pot fi utilizate în amestec cu culturi de leguminoase*)
    17GolomățDactylis glomerata
    18Păiuș de liveziFestuca pratensis
    19TimofticăPhleum pratense
    20FiruțăPoa pratensis
    21Obsigă nearistatăBromus inermis
    22RaigrasLolium sp.
    23IerbăluțăPhalaris arundinacea
    *) Acestea se realizează de către fermier prin combinarea culturilor prevăzute în cele două grupe, la alegere.
     +  Anexa nr. 13
    Lista plantelor care intră în alcătuirea rațiilor furajere
    Nr. crt.Denumirea popularăDenumirea științifică
    Plante oleaginoase
    1Floarea-soareluiHelianthus annuus
    2CamelinăCamelina sativa// camelina sinensis
    3Muștar albSinapis alba
    4SusanSesam indicum
    5RapițăBrassica carinata
    Alte plante
    6PorumbZea mays
    7OvăzAvena sativa
    8OrzHordeum vulgare
    9GrâuTriticum aestivum
    10TriticaleTriticosecale
    11SfeclăBeta vulgaris
    12Gulie furajerăBrassica napus
    13CartofSolanum tuberosus
     +  Anexa nr. 14
    Lista populațiilor locale de pomi fructiferi și arbori
    Nr. crt.Denumirea popularăDenumirea științifică
    1MărMalus sylvestris
    2PiersicPrunus persica
    3PrunPrunus domestica
    4CorcodușPrunus cerasifera
    5ZarzarPrunus armeniaca
    6CaisPrunus armeniaca
    7CireșPrunus avium
    8VișinPrunus cerasus
    9GutuiCydonia oblonga
    10NucJuglans regia
    11StejarQuercus robur
    12UlmUlmus sp.
    13TeiTilia sp.
    14SalcâmRobinia pseudocacia
    15GlădițăGleditsia triacanthos
    16PaltinAcer sp
    17Arțar tătărăscAcer tataricum
    18JugastruAcer campestre
    19PinPinus silvestris
    20SălcioarăEleagnus angustifolia
    21CastanAesculus sp.
    Alte specii
    22DudMorus sp.
    23PorumbarPrunus spinosa
    24Păr pădurețPyrus piraster
     +  Anexa nr. 15
    Centrul JudețeanAPIA ................................ Nr. și dataModalitate de depunere
    Numele, prenumele și semnătura funcționarului APIA care primeștedecontul justificativ*1)Personal[ ]Poștă[ ]Format electronic[ ]
    Nr. unic de identificare solicitant ID (RUI) RO ...........................................................
    *1) Se va bifa căsuța corespunzătoare metodei de depunere. Funcționarul care primește decontul justificativ va semna numai în cazul depunerii "personal".
    DECONT JUSTIFICATIV ECO-SCHEME
    PD-07 VACI LAPTE SAU PD-08 BUNĂSTARE TINERET
    BOVIN LA ÎNGRĂȘAT SAU PD-27 -

    Creșterea nivelului de bunăstarea a bovinelor prin pășunat extensiv
    I. Date de identificare solicitant PERSOANE FIZICE - PF, PERSOANE JURIDICE - PJ, PFA / II/ IF și SOCIETATEA AGRICOLĂ POTRIVIT LEGII NR. 36/1991 PRIVIND SOCIETĂȚILE AGRICOLE ȘI ALTE FORME DE ASOCIERE ÎN AGRICULTURĂ, CU MODIFICĂRILE ȘI COMPLETĂRILE ULTERIOARE - SOCIETATE AGRICOLĂ:
    01. Denumire PF/PJ/PFA/II/IF/SOCIETATE AGRICOLĂ
    02. Cod unic identificare (CUI)/Cod fiscal (CF)
    03. Nume solicitant/administrator/reprezentant04. Prenume solicitant/administrator/reprezentant
    05. CNP solicitant/administrator/reprezentant
    06. Cod țară și nr. act identitate (pt. altă cetățenie)
    07. Tip de organizare08. Cod CAEN *2)
    DOMICILIUL PF/ SEDIUL SOCIAL PJ/PFA/II/IF/ SOCIETATE AGRICOLĂ:
    09. Județ Sector10. Localitate
    11. Sat / Strada12. Nr.13. Cod poștal14.Bl.15. Sc.16.Ap.
    17.Telefon mobil18. Telefon Fax19. E-mail
    ÎMPUTERNICIT (pentru cazurile în care decontul este semnat prin împuternicit)
    23. Nume24. Prenume
    25. CNP [ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ]
    26. Nr. și data împuternicirii procurii notariale
    1. Solicit acordarea sprijinului pentru intervenția:a) PD-07 Creșterea nivelului de bunăstare a vacilor de lapte pentru un efectiv mediu de ...... capete, echivalent a ...... UVM saub) PD-08 Măsura pentru bunăstarea tineretului bovin la îngrășat pentru un efectiv livrat de ....... capete, echivalent a ...... UVM, sauc) PD-27 - Creșterea nivelului de bunăstarea a bovinelor prin pășunat extensiv pe pajiști în condiții optime de sustenabilitate pentru un efectiv estimat de ......... capete, echivalent a .......... UVM Pentru fiecare exploatație cu cod ANSVSA se va completa câte o Anexă - model Anexa nr. 1, iar apoi pentru total beneficiar - Anexa nr. 2:
     +  Anexa nr. 1 (la decontul justificativ pentru PD-07 ECO-SCHEMA VACI LAPTE)
    Efectivul solicitat pentru exploatația cu cod ANSVSA ......
    și autorizația/înregistrarea nr. .....
    Nr. crt.Specificare
    Coeficient conversie in UVM1
    euro/UVM
    1Sprijinul"Evitarea mulsului traumatic și bunăstarea ugerului"Cuantum (euro/UVM)70,24
    Efectiv solicitat (nr. capete)
    Efectiv solicitat (UVM)
    Suma solicitată (euro)
    2Sprijinul "Sănătatea ongloanelor"Cuantum (euro/UVM)38,46
    Efectiv solicitat (nr. de capete)
    Efectiv solicitat (UVM)
    Suma Solicitată (euro)
    3Sprijinul "Îmbunătățirea zonei de odihnă"Cuantum (euro/uvm)22,13
    Efectiv solicitat (nr. de capete)
    Efectiv solicitat (UVM)
    Suma Solicitată (euro)
    DataSemnătura
    ...........................................................
    Calculul efectivul mediu anual estimat de vaci de lapte (01 ianuarie-31 decembrie a anului de cerere)a) Dacă la 01 ianuarie a anului de cerere există animale în stoc din categoria vacă de lapte în exploatație cu cod ANSVSA, efectivul mediu anual VL = ZAF anual / 365 Unde: ZAF anual estimat = zile vaci de lapte furajate pe parcursul unui an, calculate astfel: ZAF anual = A + B- C Unde: A = efectivul VL la începutul anului, capete x 365 B = total intrări VL pe parcursul anului (capete) * 365/2 C = total ieșiri VL pe parcursul anului (capete) * 365/2b) Dacă la 01 ianuarie a anului de cerere nu există animale în stoc din categoria vacă de lapte, în exploatație cu cod ANSVSA, efectivul mediu anual VL = ZAF / 365 Unde: ZAF = zile VL furajate, calculate astfel: ZAF anual = A + B- C Unde: A = efectivul VL de la data populării / data autorizației sanitare veterinare (capete)* nr. zile de la data populării/data autorizației sanitare veterinare până la 31 decembrie a anului de cerere, B = total intrări VL de la data populării / data autorizației sanitare veterinare * 1/2 din nr. zile de la data populării/data autorizației sanitare veterinare până la 31 decembrie a anului de cerere, C = total ieșiri VL de la data populării / data autorizației sanitare veterinare * 1/2 din nr. zile de la data populării/data autorizației sanitare veterinare până la 31 decembrie a anului de cerere.
     +  Anexa nr. 2 (la decontul justificativ PD-07 ECO-SCHEMA VACI LAPTE)
    TOTALUL EXPLOATAȚIILOR CU COD ANSVSA
    Perioada ................
    (se completează numai pentru solicitanții care
    dețin mai multe exploatații cu cod ANSVSA)
    Exploatații cu cod ANSVASuma solicitată (euro)
    RO...........................
    RO...........................
    .......................
    TOTAL
    Atașez următoarele documente conform "listei documentelor atașate și a controlului vizual", în funcție de tipul de sprijin solicitat (se va completa pentru fiecare exploatație cu cod ANSVSA solicitată câte o listă).
    DataSemnătura
    ...........................................................

    LISTA DOCUMENTELOR ATAȘATE ȘI CONTROLUL VIZUAL AL DECONTULUI
    JUSTIFICATIV PD-07 VACI LAPTE
    Nr. crt.Documente atașate decontului justificativDANU
    Documente generale
    1- mișcarea lunară și cumulată din care rezultă efectivul de vaci de lapte aflat sub angajament[ ][ ]
    Documente specifice tipurilor de sprijin
    Sprijinul - "Evitarea mulsului traumatic și bunăstarea ugerului"
    1- copie a contractului de servicii /mentenanță, pentru verificările tehnice efectuate asupra echipamentelor de muls[ ][ ]
    2- copie a facturii/facturilor pentru serviciile prestate și a documentului care face dovada plății acestora[ ][ ]
    3- copie a raportului emis / a procesului /proceselor verbale din care rezultă verificările tehnice efectuate asupra echipamentelor de muls
    4- copie a facturii/facturilor de achiziție a manșoanelor[ ][ ]
    5- copie a fișei de magazine, dacă există manșoane pe stoc la data de 1 ianuarie a anului[ ][ ]
    6- copii ale bonurilor de consum[ ][ ]
    7- copii ale proceselor verbale din care rezultă data operațiunii/ operațiunilor de înlocuire a manșoanelor și aparatele de muls pentru care au fost efectuate înlocuirile[ ][ ]
    8- copie a facturii/facturilor de achiziție a produselor folosite pentru igiena ugerului
    9- copie a fișei de magazie, dacă există produse pe stoc la data de 1 ianuarie a anului[ ][ ]
    10- copii ale bonurilor de consum[ ][ ]
    11- copie a registrului de evidență a aplicării produselor, care va cuprinde date despre locația/grajdul în care se află efectivul de animale, data aplicării (înainte /post muls), efectivul de animale pentru care s-au aplicat produse la fiecare mulsoare și cantitatea produselor[ ][ ]
    Sprijinul -"Sănătatea ongloanelor"
    1- copie a contractului de prestări servicii de trimaj[ ][ ]
    2- copie a facturii/ facturilor care atestă efectuarea operațiunilor de trimaj[ ][ ]
    3- copii ale proceselor verbale din care rezultă data acțiunii / acțiunilor de trimaj însoțite de detalierea efectivului pe crotalii[ ][ ]
    Sprijinul-"Îmbunătățirea zonei de odihnă"
    1- copie a facturii/facturilor de achiziționare/ a documentelor de intrare a materialelor folosite sub formă de așternut/ materiale higroscopice;[ ][ ]
    2- copie a fișei de magazie, dacă există materiale folosite pentru așternut pe stoc la data de 1 ianuarie a anului;
    3- copie a registrului de evidență, completat zilnic, din care să reiasă: data (ziua) aplicării, cantitatea și locul în care au fost utilizate materialele sub formă de așternut/ materiale higroscopice nr. de animale existent la momentul aplicării din care să rezulte cantitatea de 3 kg/cap/zi. așternut / 300 g/cap/zi materiale higroscopice.
    4Copii ale bonurilor de consum
    Semnătură beneficiar................ Data ..................................
    Semnătură funcționar APIA care a preluat decontul justificativ .............................
    Prezentul decont justificativ a fost înregistrat în baza electronică de date a APIA.
    Nume, prenume operator ........................
    Semnătura operator ........................
     +  Anexa nr. 1 (la decontul justificativ pentru PD-08 ECO-SCHEMA BUNĂSTARE TINERET BOVIN LA ÎNGRĂȘAT)
    Efectivul solicitat pentru exploatația cu cod ANSVSA .....
    și autorizația/înregistrarea nr. .......
    Efectivul pentru exploatația cu cod ANSVSA ......
    Nr. crt.Specificare
    Coeficient conversie în UVM0,4 < 6 luni 0,6: 6 luni - 2 ani 1,0 > 2 ani
    euro/UVM
    1Sprijinul"Creșterea cu cel puțin 15%a spațiului disponibil alocat fiecărui animal"Cuantum (euro/UVM)174,04
    Efectiv solicitat (nr. capete)
    solicitat (UVM)
    Suma solicitată (euro)
    2Sprijinul "Asigurare a condițiilor de confort sporite în zona de odihnă a animalelor"Cuantum (euro/UVM)18,22
    Efectiv solicitat (nr. de capete)
    Efectiv solicitat (UVM)
    Suma solicitată (euro)
    3Sprijinul„Asigurarea unor rații furajere optimizate pentru creșterea bunăstării și reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră”Cuantum (euro/UVM)55,53
    Efectiv solicitat (nr. de capete)
    Efectiv solicitat (UVM)
    DataSemnătura
    ...........................................................
     +  Anexa nr. 2 (la decontul justificativ PD-08 ECO-SCHEMA BUNĂSTARE TINERET BOVIN LA ÎNGRĂȘAT)
    TOTALUL EXPLOATAȚIILOR CU COD ANSVSA
    Perioada ........
    (se completează numai pentru solicitanții care dețin mai multe exploatații cu cod ANSVSA)
    Exploatații cu cod ANSVASuma solicitată (euro)
    RO........................
    RO........................
    ............................
    TOTAL
    Atașez următoarele documente conform "listei documentelor atașate și a controlului vizual", în funcție de tipul de sprijin solicitat (se va completa pentru fiecare exploatație cu cod ANSVSA solicitată câte o listă).
    DataSemnătura
    ...........................................................

    LISTA DOCUMENTELOR ATAȘATE ȘI CONTROLUL VIZUAL AL DECONTULUI
    PD-08 ECO-SCHEMA BUNĂSTARE TINERET BOVIN LA ÎNGRĂȘAT
    Nr. crt.Documente atașate decontului justificativDANU
    Documente generale
    1Schița grajdului/spațiului de creștere[ ][ ]
    2- copia documentelor de intrare în funcție de proveniență (de ex facturi achiziție, documente de circulație, certificate sanitar- veterinare, carnet de comercializare + atestat producător, acte mutație, acte fătări)[ ][ ]
    3- copia documentului/lor de ieșire, după caz: copia documentului/lor de livrare către abator, copia documentului/lor de însoțire a animalelor de la exploatația cu cod ANSVSA la destinația de livrare/abator; copia documentului pentru sacrificare în abatorul propriu (copie după documentul de circulație pentru mișcarea din fermă în abator,, copie după raportul de abatorizare).[ ][ ]
    4- copiile rapoartelor de clasificare[ ][ ]
    5- situația centralizatoare a intrărilor și ieșirilor pentru perioada aferentă decontului justificativ întocmită pe baza documentelor de intrare - ieșire din care rezultă trasabilitatea de la intrare în exploatație până la livrarea către abator și îndeplinirea cerințelor referitoare la perioada de 6 luni, livrarea către abator la o greutate de minim 450 kg în viu și vârsta la data livrării către abator[ ][ ]
    Documente specifice tipurilor de sprijin
    Sprijinul "Creșterea cu cel puțin 15% a spațiului disponibil alocat fiecărui animal
    1- situația centralizatoare a evidențelor privind respectarea spațiului disponibil alocat fiecărui animal mai mare cu 15% față de standardul minim[ ][ ]
    Sprijinul -"Asigurarea condițiilor de confort sporite în zona de odihnă a animalelor"
    1- copie a facturii/facturilor de achiziționare / a documentelor de intrare a materialelor folosite sub formă de așternut[ ][ ]
    2- copia fișei de magazie, dacă există materiale folosite pentru așternut pe stoc la data de 1 ianuarie a anului;[ ][ ]
    3- copii ale bonurilor de consum
    4- copie a registrului de evidență de aplicare a materialelor din care să reiasă: data (ziua) aplicării, cantitatea și locul în care au fost utilizate materialele sub formă de așternut, nr. de animale existent la momentul aplicării din care să rezulte cantitatea de 3kg/cap /zi;[ ][ ]
    Sprijinul „Asigurarea unor rații furajere optimizate pentru creșterea bunăstării și reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră”
    1copii ale buletinelor de analiză lunare ale furajelor din care să reiasă valoarea proteinei brute și a substanței uscate din furajele analizate, emise pe perioada anului de angajament voluntar, de către un laborator specializat.[ ][ ]
    Semnătură beneficiar................ Data ..................................
    Semnătură funcționar APIA care a preluat decontul justificativ .............................
    Prezentul decont justificativ a fost înregistrat în baza electronică de date a APIA.
    Nume, prenume operator ........................
    Semnătura operator ........................
     +  Anexa nr. 1 (la decontul justificativ PD-27 - Creșterea nivelului de bunăstarea a bovinelor prin pășunat extensiv pe pajiști în condiții optime de sustenabilitate)
    Efectivul solicitat pentru exploatația cu cod ANSVSA .......
    și autorizația/înregistrarea nr. .....
    Efectivul pentru exploatația cu cod ANSVSA .......
    Nr. crt.Specificare
    Coeficient conversie în UVM1
    euro/UVM
    1Sprijinul" Asigurarea libertății de mișcare suplimentare, de minimum 120 de zile, prin efectuarea de pășunat real și eficient"Cuantum (euro/UVM)100
    Efectiv solicitat (nr. capete)
    Efectiv solicitat (UVM)
    Suma solicitată (euro)
    DataSemnătura
     +  Anexa nr. 2(la decontul justificativ PD-27 - Creșterea nivelului de bunăstare a bovinelor prin pășunat extensiv pe pajiști în condiții optime de sustenabilitate)
    TOTALUL EXPLOATAȚIILOR CU COD ANSVSA
    Perioada..........
    (se completează numai pentru solicitanții care
    dețin mai multe exploatații cu cod ANSVSA)
    Exploatații cu cod ANSVASuma solicitată (euro)
    RO .......................
    RO .......................
    .......................
    TOTAL
    Atașez următoarele documente conform "listei documentelor atașate și a controlului vizual", în funcție de tipul de sprijin solicitat (se va completa pentru fiecare exploatație cu cod ANSVSA solicitată câte o listă).
    DataSemnătura
    ...........................................................

    LISTA DOCUMENTELOR ATAȘATE ȘI CONTROLUL VIZUAL AL DECONTULUI
    JUSTIFICATIV PD-27
    Nr. crt.Documente atașate decontului justificativDANU
    1.copia caietului de pășunat din care să rezulte numărul parcelei, număr bloc fizic, denumire localitate, suprafața parcelei, data de pășunat, efectivul de bovine pe categorii de vârstă și perioada de pășunat
    Semnătură beneficiar................ Data ..................................
    Semnătură funcționar APIA care a preluat decontul justificativ .............................
    Prezentul decont justificativ a fost înregistrat în baza electronică de date a APIA.
    Nume, prenume operator ........................
    Semnătura operator ........................
     +  Anexa nr. 16 Denumire solicitant CUI/CF ............. ID APIA ............ Cod ANSVSA RO ......... Localitatea exploatației Cod ANSVSA Județul ............
    Mișcarea lunară și cumulată a efectivelor de
    vaci de lapte în perioada .............. pentru
    exploatația cu codul ANSVSA .........
    Luna/CumulatEfectiv la începutul perioadei (capete)Total intrări (capete)Efectiv inițial plus intrări (capete)Total ieșiri (capete)Efectiv la sfârșitul perioadei (capete)
    Luna ...............
    Luna ...............
    ......................
    Cumulat
    Declar pe propria răspundere ca datele înscrise în prezentul document sunt reale, iar în caz contrar voi suporta rigorile prevederilor legale în vigoare privind falsul în declarații.
    DataSemnătura
    ...........................................................
     +  Anexa nr. 17 Denumire solicitant CUI/CF .............. ID APIA ............. Cod ANSVSA RO ......... Localitatea exploatației Cod ANSVSA Județul ............
    Situația centralizatoare intrări-ieșiri aferente
    perioadei*) 01.ianuarie-30 iunie an de angajament/01 iulie-31 decembrie
    an de angajament
    *) Situația centralizatoare este întocmită pe baza documentelor atașate în copie la decontul justificativ aferent perioadei
    Nr.Crt.Nr.CrotalieData nașteriiProveniența (furnizor)Data intrăriiDocument de intrareData ieșiriiDocument de ieșireDestinație (abator/ terțiDate identificare cumpărător CUI/CNPExploatație destinație (RO ......)Nr. raport clasificare/ Nr. raport tăiereVârsta (luni) la livrareKg viu la livrare CF raport clasificare
    1
    2
    3
    ...

    Reprezentant legal,
    Semnătura
     +  Anexa nr. 18 Denumire solicitant CUI/CF ........... ID APIA .......... Cod ANSVSA RO .......... Localitatea exploatației Cod ANSVSA Județul ..........
    Situația centralizatoare a evidențelor privind
    respectarea suprafeței de pardoseală disponibilă în condiții
    superioare de bunăstare pentru categoria tineret la îngrășat (PD- 08)
    perioada*) ............ anul .....
    Din cadrul exploatației cu cod ANSVSA.....
    Nr. crt.LunaSpațiu creștere (grajd/ compartiment/ boxă) (mp)**)Nr. maxim animale din luna (cap)Structura de greutate (kg)Suprafața utilă grajd/ compartiment/ boxa (mp)Suprafața pe cap de animal asigurată (mp)Efectivul realizat (stoc+intrări- mortalități
    1
    2
    3
    ...
    Notă: *) Situația centralizatoare va fi întocmită pentru perioada aferentă fiecărui decont justificativ. **) Se completează în funcție de evidențele beneficiarului.
    Reprezentant legal,
    Semnătură
     +  Anexa nr. 19
    - Model -
    Caiet de pășunat pentru ecoschema PD-27
    NOTĂ:Acest caiet:– trebuie să fie disponibil în caz de control;– trebuie completat pentru fiecare cod ANSVSA cu înregistrări zilnice, la nivel de parcelă;– trebuie păstrat pe toată perioada de desfășurare a angajamentului;– trebuie să se poată completa pe hârtie sau în format electronic (recomandat în format Excel).^(1) Caietele de pășunat se completează zilnic (pentru perioada de pășunat care trebuie să acopere minimum 120 de zile care să acopere cel puțin perioada mai-septembrie) și se depun anual pentru fiecare beneficiar^(2) Caietul de pășunat se va completa pentru fiecare exploatație cu RO ANSVSA (cod temporar/tabără de vară) amplasată pe pășune. ^(3) Cumulat pentru toate codurile de cultură pentru suprafețe pășunate pe pajiști permanente (codurile 603-606, 609, 610, 612, 617, 660, 663, 671 cu subcoduri) și pe pajiști temporare (codul 450).^(4) Din cererea de plată sau din documentul de modificare a cererii.^(5) Calculate prin aplicarea coeficienților de conversie (coloana 6.2 = coloana 6.1 x 0,4; coloana 6.4 = coloana 6.3 x 0,6; coloana 6.6 = coloana 6.5)^(6) Cumulat coloana 6 (6.2 + 6.4 + 6.6).^(7) Se însumează suprafețele (coloana 3) și efectivele (coloana 7).^(8) Numărul zilei de pășunat din anul de angajament (de la 1 la „n“, unde „n“ este minimum 120).^(9) Nu se calculează la nivelul fiecărei parcele; se calculează numai pe linia „TOTAL ZI“ (ultima linie a caietului zilnic) pentru fiecare zi de pășunat raportul UVM/ha (coloana 7/coloana 3), care nu trebuie să depășească în niciuna din zile valoarea de 1 UVM/ha.^(10) Se calculează pe linia „TOTAL PERIOADĂ PĂȘUNAT“ (ultima linie a modelului de caiet), pentru toată perioada de pășunat: se calculează ca medie, pe întreaga perioadă de pășunat, prin însumarea suprafețelor (coloana 3) și efectivelor (coloana 7) și împărțirea acestora la numărul de zile de pășunat.^(11) Se calculează raportul UVM/ha pentru întreaga perioadă de pășunat (pe linia „TOTAL PERIOADĂ PĂȘUNAT“, coloana 7/coloana 3), care nu trebuie să depășească valoarea de 1 UVM/ha. (la 14-05-2024, Anexa nr. 19 a fost modificată de Punctul 5. , Articolul I din ORDINUL nr. 186 din 10 mai 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 441 din 14 mai 2024 )
     +  Anexa nr. 20
    Cantitățile minime de sămânță necesare la hectar
    și numărul minim de semințe/gram
    SpecificațieUMCantitatea minimă de sămânțăNr minim de semințe/ gram
    Soia/Soia lot semincerKg/ha80/705-6
    Lucernă/Lucernă lot semincerKg/ha18/3500
    Mazăre de grădinăKg/ha1803-5
    Fasole boabeKg/ha1502-5
    Fasole păstăiKg/ha1002-5
    Cânepă pentru uleiKg/ha450
    Cânepă pentru fibrăKg/ha2050
    OrezKg/ha12020-33
    Sămânța de cartof*)t/ha1,5 pentru calibrul mediu între 25 și 35 mm inclusiv;3,5 pentru calibrul mediu de peste 35 până la 55 mm inclusiv;5,5 pentru calibrul mediu de peste 55 până la 65 mm inclusiv;
    Sfeclă de zahărUG/ha0,930-50
    Legume cultivate în câmp pentru consum în stare proaspătă sau industrializare, din care:
    - tomate prin răsadg/ha150200-250
    - tomate semănate directg/ha300200-250
    - castraveți prin răsadg/ha150025-30
    - castraveți semănați directg/ha200025-30
    - ardei prin răsadg/ha600130
    -vinete prin răsadg/ha100250
    Legume cultivate în sere și solarii, din care:
    - tomate prin răsadg/ha150200/250
    - castraveți prin răsadg/ha150025/30
    - ardei prin răsadg/ha450130
    -vinete prin răsadg/ha100250
    Semințe pentru plante furajere:
    GolomățKg/ha181000
    Mazăre furajerăKg/ha1007
    MăzăricheKg/ha6520
    SparcetăKg/ha8050
    Trifoi roșuKg/ha5500
    FaceliaKg/ha6625
    Sămânță pentru porumb pentru siloz
    Porumb pentru silozKg/ha152-3
    *) Calibrul mediu se calculează ca medie între dimensiunea minimă și maximă a tuberculului, pe lot, conform documentelor oficiale care menționează calibrele semințelor.
     +  Anexa nr. 21
    Consumul anual maxim de fân de lucernă,
    șrot de soia pe specii de animale
    SpeciaUVM*)Consum/cap/an fân de lucernă kgConsum anual/cap șrot de soia*) kg
    Vacă de lapte12.190730
    Tauri, vaci și alte bovine de mai mult de 2 ani, ecvidee de peste 6 luni1,02.190365
    Bovine între 6 luni și 2 ani0,61.314219
    Bovine de mai puțin de 6 luni0,4876146
    Ovine/Caprine0,1532855
    Cabaline1,02.190365
    Scroafe reproducție0,5200250
    Porci creștere/îngrășare (180de zile)0,37575
    Pui carne (6 serii/an)0,030,20,7
    Găini ouătoare0,0144,47,5
    *) Un kg șrot de soia este egal cu 1,3 kg boabe de soia. Calcul: nr. capete x consum/cap/an
     +  Anexa nr. 221. Calculul efectivului mediu furajat din fermă și producția de lucernă/soia/fân*) *) Calculul efectivului mediu furajat din fermă se completează lunar și anual pe fiecare specie și categorie de animale.
    Luna/PerioadaEfectiv la începutul perioadei (cap.)Total intrări (cap.)Total ieșiri (cap.)Efectiv la sfârșitul perioadei (cap.)**)Zile animale furajate (nr.)Efectiv mediu furajat (cap)Efectiv mediu furajat (UVM)Consum lucernă/ soia/ fân total pe UVM (to)
    123456789
    Ianuarie
    Februarie
    ..................
    Total perioadă/an
    **) (col. 5) efectiv la sfârșitul perioadei reprezintă și efectiv la începutul lunii/perioadei următoare (col. 6) Zile animale furajate lunar = (col. 2 X nr. zile lună) + (col. 3. X 0,5 X nr. zile lună) - (col. 4 X0,5 X nr. zile lună) (col. 6) Zile animale furajate an/total perioadă = (col. 2 X 365 sau nr. zile perioadă) + (col. 3 X0,5X 365 sau nr. zile perioadă) - (col. 4 X 0,5 X365 sau nr. zile perioadă) (col. 7) Efectivul mediu furajat lunar = (col. 6) - nr. zile lună (col. 7) Efectivul mediu furajat an/total perioadă = (col. 6) - 365 zile (sau nr. zile perioadă). (col. 8) = col. (7) X coef. de transformare în UVM al categoriei de animale respective din anexa nr. 21. (col. 9) consum lucernă/soia/fân/lunar = (col. 8) X cantitatea de lucerna/soia consumată pe UVM stabilită prin rație de către fermier X nr. zile lună (col. 9) consum lucernă/soia/fân an/total perioadă = (col. 8) X cantitatea de lucernă/soia/fân consumată pe UVM stabilită prin rație de către fermier X 365 zile (sau nr. zile perioadă). Cantitatea calculată nu poate depăși cantitatea maximă/UVM/an prevăzută în anexa nr. 21.
    2. Producția de lucernă/soia/fân și calculul utilizării acesteia
    Luna/perioadaProducția lucernă /soia/ fân realizată (tone)(to) din care:
    totală (to)medie pe hectar (to)LivratăConsumată cu animaleleDepozitată în vederea livrării/ consumului cu animalele
    12345***)6
    Ianuarie
    Februarie
    ........................
    Total perioadă/an
    ***) (col. 5) se calculează prin însumarea consumului de lucernă/soia/ total pe UVM prevăzut la col. 9 din tabelul privind Calculul efectivului mediu furajat din fermă și producția de lucernă/soia/fân.

    Conducătorul exploatației,
    .....................
    (semnătura și/sau ștampila)
     +  Anexa nr. 23
    LISTA
    cu rasele de taurine de carne
    Nr. crt.Denumirea rasei taurinei de came
    1Aberdeen Angus
    2Charolaise
    3Limousine
    4Baltata Românească, direcția de exploatare carne
    5Galloway
    6Aubrac
    7Sura de Stepa - Hungaryan Grey
    8Highland
    9Sallers
    10Hereford
    11Blonde d’Aquitaine
     +  Anexa nr. 24a Asociația/Agenția ........ Date de identificare ....... Nr. ....../data ............
    ADEVERINȚĂ
    (Bivolițe de lapte)
    Prin prezenta adeverință, Asociația/Agenția ........, CUI/CIF ........, adresa: localitatea ..............., str. ........, nr. ........, județul ........, acreditată pentru înființarea și menținerea registrului genealogic al rasei ........, specia ........, cu Acreditarea nr. ........ data ........, emisă de către Agenția Națională pentru Zootehnie, adeverește că proprietarul animalelor: numele ........, prenumele ........,ID APIA ......... adresa: localitatea ........, str. ........, nr. ...... județul ........, deține un efectiv de ........ capete bivolițe de lapte înscrise/înregistrate în registrul genealogic al rasei, secțiunea principală/suplimentară, în exploatația cu cod ANSVSA ........, pentru care se solicită SCVZ, detaliat pe crotalii după cum urmează*):1. Bivolițe de lapte - înscrise în registrul genealogic, secțiunea principală:
    Nr. crt.Exploatația cu cod ANSVSANumăr de identificare (crotalie)
    2. Bivolițe de lapte - înregistrate în registrul genealogic, secțiunea suplimentară:
    Nr. crt.Exploatația cu cod ANSVSANumăr de identificare (crotalie)
    Prezenta adeverință se eliberează pentru a se depune la centrul local/județean ........ sau al municipiului București al APIA la dosarul Cererii de plată pentru anul ..............
    Președintele Asociației/Agenției,
    .............................
    (numele și prenume/denumire)
    Semnătura
     +  Anexa nr. 24b Asociația/Agenția ............ Date de identificare ........... Nr. ....../data..........
    ADEVERINȚĂ
    (Taurine de carne)
    Prin prezenta adeverință, Asociația/Agenția ........, CUI/CIF ........, adresa: localitatea ........., str. ........, nr. ........, județul ........, acreditată pentru înființarea și menținerea registrului genealogic al rasei ........, specia ........,cu Acreditarea nr. ..... data ........, emisă de către Agenția Națională pentru Zootehnie, adeverește că proprietarul animalelor: numele ........, prenumele ........,ID APIA adresa: localitatea ........, str. ........, nr. ...... județul ........, deține un efectiv de ....... capete vaci de carne înscrise/înregistrate în registrul genealogic al rasei ........, secțiunea principală/suplimentară, și/sau un efectiv de capete tauri de carne înscriși în registrul genealogic al rasei, secțiunea principală, în exploatația cu cod ANSVSA ........, pentru care se solicită SCVZ, detaliat pe crotalii după cum urmează:1. Vaci de carne - înscrise în registrul genealogic, secțiunea principală:
    Nr. crt.Exploatația cu cod ANSVSANumăr de identificare (crotalie)Data primei fătăriNr. identificare descendentData ultimei fătăriNr. identificare descendent
    2. Vaci de carne - înregistrate în registrul genealogic, secțiunea suplimentară:
    Nr. crt.Exploatația cu cod ANSVSANumăr de identificare (crotalie)Data primei fătăriNr. identificare descendentData ultimei fătăriNr. identificare descendent
    3. Tauri de carne - înscriși în registrul genealogic, secțiunea principală:
    Nr. crt.Exploatația cu cod ANSVSANumăr de identificare (crotalie)
    Prezenta adeverință se eliberează pentru a se depune la centrul local/județean .......... sau al municipiului București al APIA la dosarul Cererii de plată pentru anul........
    Președintele Asociației/Agenției,
    ..................
    (numele și prenume/denumire)
    Semnătura
     +  Anexa nr. 24c Asociația/Agenția ......... Date de identificare ......... Nr. ....../data ..........
    ADEVERINȚĂ
    (Vaci de lapte)
    Prin prezenta adeverință, Asociația/Agenția ........, CUI/CIF ........, adresa: localitatea ........., str. ........, nr. ........, județul ..........., acreditată pentru înființarea și menținerea registrului genealogic al rasei ........, specia ........, cu Acreditarea nr. ..... data ........, emisă de către Agenția Națională pentru Zootehnie, adeverește că proprietarul animalelor: numele ........, prenumele ........, ID APIA adresa: localitatea ..........., str. ........, nr. .... județul ........, deține un efectiv de ......... capete vaci de lapte înscrise/înregistrate în registrul genealogic al rasei, secțiunea principală/suplimentară, în exploatația cu cod ANSVSA ........, pentru care se solicită SCVZ, detaliat pe crotalii după cum urmează*): *) Se vor înscrie minimum 5 capete vaci de lapte (VL) sau minimum 10 capete VL, în funcție de zonă, și maximum 250 de capete VL.1. Vaci de lapte - înscrise în registrul genealogic, secțiunea principală:
    Nr. crt.Exploatația cu cod ANSVSANumăr de identificare (crotalie)
    2. Vaci de lapte - înregistrate în registrul genealogic, secțiunea suplimentară:
    Nr. crt.Exploatația cu cod ANSVSANumăr de identificare (crotalie)
    Prezenta adeverință se eliberează pentru a se depune la centrul local/județean ........... sau al municipiului București al APIA la dosarul Cererii de plată pentru anul ...........
    Președintele Asociației/Agenției,
    ..................
    (numele și prenume/denumire)
    Semnătura
     +  Anexa nr. 25
    ÎNȘTIINȚAREA
    cu privire la forța majoră/circumstanță excepțională
    Subsemnatul, ............, cu domiciliul/sediul în .........., CNP ..........., CUI (după caz), nr. din registrul unic de identificare ........, în calitate de ........, vă aduc la cunoștință următorul caz de forță majoră/circumstanță excepțională:
    Cazul de forță majoră/circumstanța excepționalăBifă
    a)decesul beneficiarului
    b)incapacitatea profesională pe termen lung a beneficiarului
    c)o catastrofă naturală gravă care afectează puternic exploatația agricolă [fenomene asimilate catastrofelor naturale grave: fenomene meteorologice (de exemplu, seceta, înghețul etc.), incendiul etc.]
    d)distrugerea accidentală a clădirilor destinate creșterii animalelor, aflate pe exploatația agricolă
    e)o epizootie sau o boală a plantelor care afectează parțial sau integral șeptelul, respectiv culturile beneficiarului
    f)exproprierea întregii exploatații agricole sau a unei mari părți a acesteia, dacă exproprierea respectivă nu a putut fi anticipată la data depunerii cererii de plată
    g)contaminarea accidentală a terenului, fără voia fermierului, ce duce la declasarea terenului, în condițiile prevăzute de OUG 34/2000, aprobată prin Legea nr. 38/2001, cu modificările și completările ulterioare *)
    g)distrugerea culturilor agricole, a terenurilor agricole și a animalelor domestice aflate în cadrul exploatațiilor agricole de către exemplarele din speciile de faună de interes cinegetic prevăzute în anexele nr. 1 și 2 la Legea vânătorii și a protecției fondului cinegetic nr. 407/2006, cu modificările și completările ulterioare, dacă sunt notificate la APIA și documentele justificative sunt depuse de către beneficiarii măsurilor
    h)o situație epidemiologică internațională, declarată pandemie de către Organizația Mondială a Sănătății incidentă și pe teritoriul României reglementată în condițiile stabilite prin legislația națională și reglementările procedurale specifice de implementare a PS 20232027
    *) se aplică pentru măsura 11 - Agricultură ecologică din PNDR 2014-2024 și intervențiile DR-04 - Agricultură ecologică - conversie și DR-05 - Agricultură ecologică-menținerea certificării din PS 2023-2027 Sectorul vegetal
    Nr. crt.LocalitateaCulturaParcelaSuprafața declarată în cererea de plată (ha)Suprafața afectată (ha)Bloc fizicFenomenul
    Sectorul zootehnic
    Nr. crt.LocalitateaSpeciaRasaCategoria conform art....Efectiv solicitat în cererea de plată Capete/ Kg gogoși de mătaseEfectiv animale afectate de forța majorăCapete/ Kg gogoși de mătase afectate de forța majorăNr. de identificare (crotalie)Fenomenul
    Alte detalii .............. Documente doveditoare atașate ............ Declar pe propria răspundere că cele înscrise corespund realității. Data depunerii la Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură

    Semnătura .........
    Ștampila (după caz)
    Numărul și data depunerii la CJ APIA:.............................
    ÎNȘTIINȚARE
    cu privire la apariția unui caz de circumstanță naturală (CN)
    Subscrisa/Subsemnatul ................ CUI/CIF/CNP ........... reprezentat de ......... în calitate de ........, având exploatația cu codul RO ......... și nr. unic de identificare beneficiar din RUI .......... referitor la cererea de plată - declarația privind sectorul zootehnic nr. ........./data ............, depusă pentru: [ ] sprijinul cuplat pentru venit în sectorul zootehnic (PD 21- VL; PD 22-TC; PD 23-FB; PD 24- O; PD 24-C), vă aduc la cunoștință: Cazul de circumstanță naturală care s-a produs la data de ........................ Evenimentul produs (detalii *): ............... detalii*) Circumstanțe naturale care afectează șeptelul sau efectivul, constând în moartea/sacrificarea de necesitate a unui animal ca urmare a următoarelor situații, de care beneficiarul nu poate fi considerat răspunzător:a) enzootii care conduc la eliminarea din efectiv a unor animale sănătoase dar purtătoare de viruși/bacterii;b) imposibilitatea de a făta;c) desmorexie ischio-pubiană și desmorexie sacro-iliacă;d) hemoragie interna consecutiv ruptura organe interne, vene, artere;e) edem gloso-faringian;f) fracturi membre;g) șoc anafilactic. Documente doveditoare atașate ................. [ ] Solicit retragerea animalelor afectate de CN:
    Nr. crt.Exploatația cu cod ANSVSANumăr de identificare (crotalie)Cod intervenție
    Declar pe propria răspundere că nu am fost înștiințat de APIA despre efectuarea unui control la fața locului și nu am cunoștință despre existența unor neconformități. [ ] și înlocuirea acestora cu următoarele animale:
    Nr. crt.Exploatația cu cod ANSVSANumăr de identificare (crotalie) animal afectat de CNNumăr de identificare (crotalie) animal care înlocuiește animalul afectat de CNCod intervenție
    Atenție! Animalul care înlocuiește animalul cu circumstanță naturală NU poate fi înlocuit la rândul său. Documente pentru animalul care înlocuiește animalul cu circumstanță naturală ............. Declar pe propria răspundere că:– animalul care înlocuiește animalul cu CN îndeplinește condițiile de acordare la data prezentei notificări;– cele înscrise corespund realității.
    DataSemnătură beneficiar
    Se completează de funcționarul APIADataNume și prenumeSemnătura
    [ ] Controlul vizual al formularului ÎNȘTIINȚARE a fost efectuat și datele au fost introduse în baza de date APIA
    Numărul și data depunerii la CJ APIA: .....................
    ÎNȘTIINȚARE
    cu privire la apariția unui caz de circumstanță
    naturală (CN) la eco-schema sector zootehnic
    PD-07 Creșterea nivelului de bunăstare a vacilor de lapte
    Subscrisa/Subsemnatul ............ CUI/CIF/CNP ........... reprezentat de ......... în calitate de ........, având exploatația cu codul RO ......... și nr. unic de identificare beneficiar din RUI ............ referitor la cererea de plată - declarația privind sectorul zootehnic nr. ......./data ........, depusă pentru: [ ] eco-schema PD-07 "Creșterea nivelului de bunăstare a vacilor de lapte" Vă aduc la cunoștință: cazul de circumstanță naturală care s-a produs la data de ............... Evenimentul produs (detalii*): .......................................... detalii*) Circumstanțe naturale care afectează șeptelul sau efectivul, constând în moartea/sacrificarea de necesitate a unui animal ca urmare a următoarelor situații, de care beneficiarul nu poate fi considerat răspunzător:a) enzootii care conduc la eliminarea din efectiv a unor animale sănătoase, dar purtătoare de viruși/bacterii;b) imposibilitatea de a făta;c) desmorexie ischio-pubiană și desmorexie sacro-iliacă;d) hemoragie internă consecutiv ruptura organe interne, vene, artere;e) edem gloso-faringian;f) fracturi membre;g) șoc anafilactic. [ ] Solicit retragerea animalelor afectate de CN:
    Nr. crt.Exploatația cu cod ANSVSANumăr de identificare (crotalie)Cod intervenție
    Documente doveditoare atașate .......................... Declar pe propria răspundere că cele înscrise corespund realității.
    DataSemnătură/beneficiar
    Se completează de funcționarul APIADataNume și prenumeSemnătura
    [ ] Controlul vizual al formularului ÎNȘTIINȚARE a fost efectuat și datele au fost introduse în baza de date APIA
    Numărul și data depunerii la CJ APIA: .........................
    ÎNȘTIINȚARE
    cu privire la apariția unui caz de circumstanță naturală (CN)
    la eco-schema sector zootehnic
    PD-08 Măsură pentru bunăstarea tineretului bovin la îngrășat
    Subscrisa/Subsemnatul ............ CUI/CIF/CNP ................. reprezentat de ............. în calitate de ........, având exploatația cu codul RO ............ și nr. unic de identificare beneficiar din RUI ............. referitor la cererea de plată - declarația privind sectorul zootehnic nr. ......./data ........, depusă pentru: [ ] eco-schema PD-08 "Măsură pentru bunăstarea tineretului bovin la îngrășat"; Vă aduc la cunoștință: cazul de circumstanță naturală care s-a produs la data de ...................... Evenimentul produs (detalii*): ................................................. detalii*) Circumstanțe naturale care afectează șeptelul sau efectivul, constând în moartea/sacrificarea de necesitate a unui animal ca urmare a următoarelor situații, de care beneficiarul nu poate fi considerat răspunzător:a) enzootii care conduc la eliminarea din efectiv a unor animale sănătoase dar purtătoare de viruși/bacterii;b) hemoragie interna consecutiv ruptura organe interne, vene, artere;c) edem gloso-faringian;d) fracturi membre;e) șoc anafilactic. Documente doveditoare atașate ..................... [ ] Solicit retragerea animalelor afectate de CN:
    Nr. crt.Exploatația cu cod ANSVSANumăr de identificare (crotalie)Cod intervenție
    Declar pe propria răspundere că cele înscrise corespund realității.
    DataSemnătură/beneficiar
    Se completează de funcționarul APIADataNume și prenumeSemnătura
    [ ] Controlul vizual al formularului ÎNȘTIINȚARE a fost efectuat și datele au fost introduse în baza de date APIA
    Numărul și data depunerii la CJ APIA: ...........................
    ÎNȘTIINȚARE
    cu privire la apariția unui caz de circumstanță naturală (CN)
    la eco-schema sector zootehnic
    PD-27 - Creșterea nivelului de bunăstare a bovinelor prin pășunat extensiv
    Subscrisa/Subsemnatul ............. CUI/CIF/CNP .............. reprezentat de ............. în calitate de ........, având exploatația cu codul RO .......... și nr. unic de identificare beneficiar din RUI .......... referitor la cererea de plată - declarația privind sectorul zootehnic nr. ........./data ........, depusă pentru: [ ] eco-schema PD-27 -"Creșterea nivelului de bunăstarea a bovinelor prin pășunat extensiv" Vă aduc la cunoștință: cazul de circumstanță naturală care s-a produs la data de .................... Evenimentul produs (detalii*): ............................................... detalii*) Circumstanțe naturale care afectează șeptelul sau efectivul, constând în moartea/sacrificarea de necesitate a unui animal ca urmare a următoarelor situații, de care beneficiarul nu poate fi considerat răspunzător:a) enzootii care conduc la eliminarea din efectiv a unor animale sănătoase dar purtătoare de viruși/bacterii;b) imposibilitatea de a făta;c) desmorexie ischio-pubiană și desmorexie sacro-iliacă;d) hemoragie interna consecutiv ruptura organe interne, vene, artere;e) edem gloso-faringian;f) fracturi membre;g) șoc anafilactic. [ ] Solicit retragerea animalelor afectate de CN:
    Nr. crt.Exploatația cu cod ANSVSANumăr de identificare (crotalie)Cod intervenție
    Documente doveditoare atașate ...................... Declar pe propria răspundere că cele înscrise corespund realității.
    DataSemnătură beneficiar
    Se completează de funcționarul APIADataNume și prenumeSemnătura
    [ ] Controlul vizual al formularului ÎNȘTIINȚARE a fost efectuat și datele au fost introduse în baza de date APIA
     +  Anexa nr. 26
    LISTA
    genurilor de plante erbacee utilizate pentru
    obținerea furajelor grosiere de pe pajiști cultivate
    sau recoltate în sistem de paludicultură
    Nr. crt.Denumirea popularăGenulPerioada de recoltare
    1StufPhragmitesmartie-iunie
    2PapurăThyphaaprilie - august
    3RogozCarexmartie - iunie
     +  Anexa nr. 27
    Consumul anual maxim de porumb pentru siloz pentru bovine*1)
    *1) Rațiile pentru specia bovine privind consumul zilnic și anual prevăzută în prezenta anexă se referă la toate animalele încadrate în prevederile articolului 2, alineatul (1), litera ii) din Hotărârea Guvernului nr. 1571/2022 privind stabilirea cadrului general de implementare a intervențiilor aferente sectoarelor vegetal și zootehnic din cadrul Planului strategic PAC 2023-2027, finanțate din Fondul european de garantare agricolă și de la bugetul de stat
    SpeciaUVMConsum/cap/an/kg
    Vaci, Bivolițe112.600
    Juninci0,69.000
    Vițele 12-18 luni0,67.200
    Vițele 6-12 luni0,65.400
    Viței 0-6 luni0,43.600
    Taurine, bubaline la îngrășat peste 2 ani110.800
     +  Anexa nr. 281. Calculul efectivului mediu furajat din fermă și producția de porumb pentru siloz*) *) Calculul efectivului mediu furajat din fermă se completează lunar și anual pe fiecare categorie de animale (bovine).
    Luna/PerioadaEfectiv la începutul perioadei (cap.)Total intrări (cap.)Total ieșiri (cap.)Efectiv la sfârșitul perioadei (cap.)**)Zile animale (bovine) furajate (nr.)Efectiv mediu furajat (cap)Efectiv mediu furajat (UVM)Consum porumb pentru siloz pe UVM (to)
    123456789
    Ianuarie
    Februarie
    Martie
    .....................
    ......................
    ......................
    Total perioadă/an
    **) (col. 5) efectiv la sfârșitul perioadei reprezintă și efectiv la începutul lunii/perioadei următoare (col. 6) Zile animale (bovine) furajate lunar = (col. 2 X nr. zile lună) + (col. 3. X 0,5 X nr. zile lună) - (col. 4 X 0,5 X nr. zile lună) (col. 6) Zile animale (bovine) furajate an/total perioadă = (col. 2 X 365 sau nr. zile perioadă) + (col. 3X0,5X 365 sau nr. zile perioadă) - (col. 4X0,5 X 365 sau nr. zile perioadă) (col. 7) Efectivul mediu furajat lunar = (col. 6) - nr. zile lună (col. 7) Efectivul mediu furajat an/total perioadă = (col. 6) - 365 zile (sau nr. zile perioadă). (col. 8) = col. (7) X coef. de transformare în UVM al categoriei de animale (bovine) respective din anexa nr. 27 (col. 9) consum porumb pentru siloz/lunar = (col. 8) X cantitatea de porumb pentru siloz consumată pe UVM stabilită prin rație de către fermier X nr. zile lună (col. 9) consum porumb pentru siloz an/total perioadă = (col. 8) X cantitatea de porumb pentru siloz consumată pe UVM stabilită prin rație de către fermier X 365 zile (sau nr. zile perioadă). Cantitatea calculată nu poate depăși cantitatea maximă/UVM/an prevăzută în anexa nr. 27.
    2. Producția de porumb pentru siloz și calculul utilizării acesteia
    Luna/perioadaProducția porumb pentru siloz realizată (tone)(to) din care:
    totală (to)medie pe hectar (to)LivratăConsumată cu animalele (bovine)Depozitată în vederea consumului cu animalele (bovine)
    12345***)6
    Ianuarie
    Februarie
    Martie
    .................
    .................
    Total perioadă/an
    ***) (col. 5) se calculează prin însumarea consumului de porumb pentru siloz total pe UVM prevăzut la col. 9 din tabelul privind Calculul efectivului mediu furajat din fermă și producția de porumb pentru siloz.

    Conducătorul exploatației,
    ....................
    (semnătura și/sau ștampila)
     +  Anexa nr. 29
    NOTIFICARE
    privind imposibilitatea respectării intervalului de 3 săptămâni
    prevăzut de GAEC 6 cerința 1 pentru pregătirea
    terenului și înființarea noii culturi
    Subsemnatul .............., număr unic de identificare RO ..........., număr cerere de plată ........, depusă în campania ....... vă informez că, din cauza condițiilor meteorologice nefavorabile, nu am putut realiza/ nu pot finaliza*1) lucrările de pregătire a terenului și de înființare a culturilor agricole în perioada de cel mult 3 săptămâni prevăzută de GAEC6 cerința 1, pe următoarele suprafețe de teren arabil: *1) În conformitate cu prevederile art. 17 din ordin, fermierul notifică APIA în intervalul de timp de 3 săptămâni planificat inițial pentru realizarea lucrărilor, înainte de expirarea termenului inițial.
    Nr. crt.JudețInformații identificare parcele afectateNr. parcelă agricolă afectatăSuprafața parcelei afectateFenomene meteorologice nefavorabileData începerii lucrărilor
    LocalitateCod SIRUTANr. bloc fizic
    123456789
    Având în vedere cele de mai sus, este necesară prelungirea intervalului necesar pentru pregătirea terenului și înființarea noii culturi cu încă o săptămână.
    Data:Semnătura:
    ----