HOTĂRÂRE nr. 17 din 16 februarie 2024pentru modificarea și completarea unor acte normative ale Colegiului Fizioterapeuților din România
Publicat în
MONITORUL OFICIAL nr. 212 din 13 martie 2024
Având în vedere:– Procesul-verbal de ședință înregistrat cu nr. 748 din 16.02.2024, întocmit în urma ședinței ordinare a Consiliului național al Colegiului Fizioterapeuților din România;– dispozițiile art. 11 și 20 din Legea nr. 229/2016 privind organizarea și exercitarea profesiei de fizioterapeut, precum și pentru înființarea, organizarea și funcționarea Colegiului Fizioterapeuților din România, cu modificările ulterioare;– prevederile art. 2 alin. (2), art. 5, art. 32 lit. h) și ale art. 34-36, 39 și 45 din Statutul Colegiului Fizioterapeuților din România, aprobat prin Ordinul ministrului sănătății nr. 679/2017;– dispozițiile art. 11, 20 și 80 din Regulamentul intern de organizare și funcționare a Colegiului Fizioterapeuților din România, aprobat prin Ordinul ministrului sănătății nr. 1.056/2019, cu modificările și completările ulterioare;– dispozițiile Hotărârii Adunării generale naționale nr. 16/2020 privind aprobarea Regulamentului pentru desfășurarea ședințelor organelor de conducere ale Colegiului Fizioterapeuților din România,luând în considerare Legea nr. 9/2023 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 41/2016 privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative,Consiliul național al Colegiului Fizioterapeuților din România, întrunit în ședința din data de 16.02.2024, emite următoarea hotărâre: + Articolul IAnexa la Hotărârea Consiliului național al Colegiului Fizioterapeuților din România nr. 63/2023 pentru aprobarea Procedurii de avizare a cabinetelor de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical de fizioterapie, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 653 din data de 17 iulie 2023, se modifică și se completează după cum urmează:1. La articolul 3 alineatul (1), litera g) se modifică și va avea următorul cuprins:g) documente care atestă experiența profesională dobândită de cel puțin 3 ani în exercitarea profesiei a administratorului, a reprezentantului legal sau a cel puțin unei treimi din numărul membrilor consiliului de administrație ai persoanei juridice înființate potrivit Legii societăților nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, ori a cel puțin unui profesionist din cadrul organizației neguvernamentale înființate potrivit Ordonanței Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociații și fundații, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 246/2005, cu modificările și completările ulterioare [adeverințe eliberate de angajator, extras din REVISAL, adeverință eliberată de Casa Națională de Pensii, adeverință de venit eliberată de ANAF, contract de voluntariat, încheiat în conformitate cu prevederile Legii nr. 78/2014 privind reglementarea activității de voluntariat în România, cu modificările ulterioare, și certificatul de voluntariat emis de către organizațiile gazdă, încheiat conform art. 10 alin. (4) din Legea nr. 78/2014 privind reglementarea activității de voluntariat în România, cu modificările ulterioare, etc.; vechimea acumulată în perioada de voluntariat se calculează în funcție de timpul efectiv de lucru prestat];2. Articolul 4 se modifică și va avea următorul cuprins: + Articolul 4(1) Titularul/Titularii cabinetului de liberă practică pentru servicii publice conexe actului medical de fizioterapie, respectiv administratorul ori reprezentantul legal sau cel puțin o treime din numărul membrilor consiliului de administrație ai persoanei juridice înființate potrivit Legii nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, ori a cel puțin unui profesionist din cadrul organizației neguvernamentale înființate potrivit Ordonanței Guvernului nr. 26/2000, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 246/2005, cu modificările și completările ulterioare, trebuie:a) să fie prestatori ai activității conexe actului medical de fizioterapie;b) să aibă o vechime de cel puțin 3 ani în exercitarea profesiei;c) să dețină autorizație de liberă practică eliberată de CFZRO, însoțită de avizul anual valabil.(2) Prevederile alin. (1) lit. c) se aplică în mod corespunzător și angajaților/colaboratorilor cabinetului de liberă practică pentru servicii publice conexe actului medical de fizioterapie.3. După articolul 5 se introduce un nou articol, articolul 5^1, cu următorul cuprins: + Articolul 5^1(1) Colegiul teritorial va proceda la verificarea dosarului depus conform art. 2, 3 sau 5, după caz, și va informa solicitantul cu privire la admiterea, necesitatea de completare sau respingerea cererii de avizare.(2) În cazul respingerii cererii de avizare, taxa de procesare a dosarului nu se restituie.(3) În cazul în care solicitantul îndeplinește condițiile preliminare și dosarul este procesat, dar nu îndeplinește criteriile finale sau nu poate face dovada îndeplinirii acestora, se va restitui componenta taxei corespunzătoare inspecției și întocmirii raportului. + Articolul IIHotărârea Consiliului național al Colegiului Fizioterapeuților din România nr. 36/2018 privind dobândirea calității de membru al Colegiului Fizioterapeuților din România și eliberarea autorizației de liberă practică pentru exercitarea profesiei de fizioterapeut, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1028 din 3 decembrie 2018, cu modificările și completările ulterioare, se modifică după cum urmează:1. La articolul 9, alineatul (4) se modifică și va avea următorul cuprins:(4) Din anul 2024, membrii CFZRO au obligația să solicite reînnoirea avizului anual în perioada 15 septembrie-15 decembrie. Avizul anual eliberat în această perioadă este valabil începând cu data de 1 ianuarie a anului următor, iar membrilor CFZRO care solicită aviz anual după data de 15 decembrie, după caz, li se va elibera aviz anual valabil începând cu data eliberării.2. La articolul 12 alineatul (1), litera b) se modifică și va avea următorul cuprins:b) prin curier rapid, achitat de solicitant, la sediul colegiului teritorial.3. Articolul 14 se modifică și va avea următorul cuprins: + Articolul 14(1) Termenele pentru procesarea dosarului și eliberarea autorizației de liberă practică și a avizului anual sunt stabilite după cum urmează:a) termenul de procesare a dosarului este de 10 zile de la data depunerii acestuia;b) termenul de eliberare este de 15 zile de la data acceptării dosarului complet.(2) În cazuri de urgență, cu condiția achitării unei taxe pentru eliberare în regim de urgență, stabilită prin hotărâre a Consiliului național al Colegiului Fizioterapeuților din România, termenele prevăzute la alin. (1) lit. a) și b) se reduc după cum urmează:a) termenul de procesare a dosarului este de 3 zile de la depunere;b) termenul de eliberare este de 5 zile de la acceptarea dosarului complet.(3) După procesare, dosarul poate fi acceptat, respins sau poate fi solicitată completarea acestuia. În cazul în care solicitantul nu completează dosarul în termen de 30 de zile de la notificare, cererea va fi respinsă. + Articolul IIIAnexa la Hotărârea Consiliului național al Colegiului Fizioterapeuților din România nr. 28/2018 pentru aprobarea Procedurii privind eliberarea certificatului de conformitate, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 701 din 10 august 2018, cu modificările și completările ulterioare, se modifică după cum urmează:1. La articolul 3, litera c) se modifică și va avea următorul cuprins:c) adeverința de autenticitate a diplomei eliberată de instituția emitentă, în original sau copie certificată cu originalul, excepție făcând adeverințele de absolvire a examenului de licență valabile până la eliberarea diplomei de licență, dar nu mai mult de 12 luni de la data emiterii, pentru care nu se solicită prezentarea unei adeverințe de autenticitate;2. La articolul 4, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: + Articolul 4(1) Dosarul se depune personal de solicitant sau prin împuternicit cu procură notarială specială sau prin curier rapid, achitat de solicitant, la sediul Colegiului Fizioterapeuților din România. + Articolul IVAnexa la Hotărârea Consiliului național al Colegiului Fizioterapeuților din România nr. 29/2018 pentru aprobarea Metodologiei privind întocmirea și eliberarea certificatului de status profesional curent pentru membrii Colegiului Fizioterapeuților din România, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 706 din 14 august 2018, cu modificările și completările ulterioare, se modifică după cum urmează:1. La articolul 3, litera c) se modifică și va avea următorul cuprins:c) adeverința de autenticitate a diplomei eliberată de instituția emitentă, în original sau copie certificată cu originalul, excepție făcând adeverințele de absolvire a examenului de licență valabile până la eliberarea diplomei de licență, dar nu mai mult de 12 luni de la data emiterii, pentru care nu se solicită prezentarea unei adeverințe de autenticitate;2. La articolul 4, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: + Articolul 4(1) Dosarul se depune personal de solicitant sau prin împuternicit cu procură notarială specială sau prin curier rapid, achitat de solicitant, la sediul Colegiului Fizioterapeuților din România. + Articolul VAnexa la Hotărârea Consiliului național al Colegiului Fizioterapeuților din România nr. 92/2020 pentru aprobarea Procedurilor și criteriilor de evaluare a activităților de educație medicală continuă, precum și a criteriilor și normelor de acreditare, respectiv creditare a furnizorilor și formelor de educație medicală continuă, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1063 din 11 noiembrie 2020, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:1. Articolul 40 se modifică și va avea următorul cuprins: + Articolul 40(1) Formele de EMCD se creditează în funcție de durata apreciată de învățare efectivă, după cum urmează:a) cursuri, ateliere de lucru/practică (workshop), care au o formă de evaluare finală a participanților, pentru maximum 60 de ore pe program, corespunzătoare a 60 de credite de EMC; pentru o oră integrală de activitate de EMCD se acordă 1 credit EMC, în limita a maximum 6 credite de EMC pe zi. Suportul de curs între 7-8 pagini (se consideră că o pagină conține 1.800 de caractere cu spații) cu trimitere la maximum două figuri sau tabele se echivalează cu o oră de învățare efectivă, respectiv un credit de EMC;b) manifestări și activități cu caracter științific, pentru maximum 60 de ore pe program, corespunzătoare a 30 de credite de EMC; pentru o oră integrală de activitate de EMCD se acordă jumătate de credit EMC, în limita a maximum 3 credite de EMC pe zi. Dacă rezultatul este o valoare fracționară, aceasta se rotunjește la numărul întreg imediat superior;c) pentru cadrele didactice, precum și pentru formatorii certificați/acreditați care susțin forme de EMCD creditate de CFZRO se acordă încă o dată numărul de credite de EMC corespunzător formei de EMCD susținute; pentru aceeași formă de EMCD susținută de mai multe ori într-un an calendaristic creditele se acordă o singură dată pe an.(2) Pentru formele de EMC care se desfășoară în regim hibrid, pentru partea care se desfășoară la distanță, se acordă credite conform prezentului articol.(3) În cazul participării în aceeași perioadă la două programe de EMCD se iau în calcul creditele acordate pentru un singur program, cel cu mai multe credite.(4) Formatorii formelor de EMCD vor beneficia de o creditare egală cu numărul de ore acordate activității respective din program. Vor primi creditele o singură dată pentru desfășurarea formei de EMCD, la cerere, formulată în maximum 3 luni de la data primei desfășurări a formei de EMCD.(5) Chestionarul de evaluare finală a participanților pentru programe de EMCD online va permite accesul pentru maximum două încercări, va conține un număr minim de 12 întrebări pentru fiecare 6 ore efective, cu un prag de promovare de răspuns corect la minimum 70% din întrebări.(6) Participarea la forme de EMCD, care nu au creditare directă din partea CFZRO, relevante pentru profesia de fizioterapeut, este creditată de CFZRO la cerere, depusă într-un termen de maximum 3 luni de la finalizarea formei de EMCD ori de la obținerea certificatului de absolvire/participare, prin analiza programului de către Comisia pentru avizare profesională, conform prezentului articol.2. La articolul 46, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: + Articolul 46(1) În termen de 10 zile de la finalizarea formei de EMC furnizorii acreditați transmit Comisiei pentru avizare profesională prin intermediul Platformei NET-DD lista participanților, chestionarele de evaluare finală a formatorului/ formatorilor, prevăzute în anexa nr. 6, chestionarele de evaluare finală a participanților, precum și dovada plății taxei adiționale per participant, dacă este cazul.3. La articolul 46, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins:(3) Acordarea creditelor EMC participanților este condiționată de transmiterea tuturor documentelor menționate la alin. (1). În absența documentației complete în termenul prevăzut la alin. (1), creditele EMC nu vor fi acordate participanților. + Articolul VIHotărârea Consiliului național al Colegiului Fizioterapeuților din România nr. 93/2020 pentru aprobarea taxelor de acreditare și reacreditare a furnizorilor de educație medicală continuă și a taxelor de creditare a formelor de educație medicală continuă, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1063 din 11 noiembrie 2020, cu modificările ulterioare, se modifică după cum urmează:– Articolul 2 se modifică și va avea următorul cuprins: + Articolul 2(1) Taxa de creditare pentru formele de educație medicală continuă (EMC), inclusiv educația medicală continuă la distanță (EMCD), este stabilită astfel:a) o taxă de analiză a dosarului în cuantum de 300 de lei, care acoperă evaluarea unei forme de EMC/EMCD și taxa pentru un număr de 20 de participanți;b) o taxă adițională per participant, în cuantum de 15 lei.(2) Taxa de creditare pentru publicarea de materiale științifice de specialitate este în cuantum de 300 de lei.(3) Taxa de creditare pentru abonamente la publicații științifice de specialitate agreate de Colegiul Fizioterapeuților din România este în cuantum de 500 de lei/an.(4) Taxa de creditare pentru cercetare și elaborare de proiecte științifice este în cuantum de 200 de lei.(5) Plata taxei de creditare se efectuează la momentul depunerii dosarului de creditare. Taxa suplimentară per participant trebuie achitată în termen de maximum 10 zile de la finalizarea formei de EMC/EMCD sau trimestrial în cazul formelor de EMCD cu desfășurare permanentă.(6) Prin excepție de la alin. (1) pentru formele de EMC/EMCD pentru care nu se percepe taxă de participare, se va achita numai taxa de creditare prevăzută la alin. (1) lit. a), iar formele de EMC/EMCD pentru care nu se percepe taxa de participare desfășurate de către colegiile teritoriale sau de către colegiul național sunt scutite de la plata taxei de creditare. + Articolul VIIHotărârea Consiliului național al Colegiului Fizioterapeuților din România nr. 37/2018 privind stabilirea cuantumului cotizației de membru al Colegiului Fizioterapeuților din România și a unor taxe încasate de Colegiul Fizioterapeuților din România, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1000 din 27 noiembrie 2018, cu modificările și completările ulterioare, se modifică după cum urmează:1. Articolul 1 se modifică și va avea următorul cuprins: + Articolul 1(1) Membrii Colegiului Fizioterapeuților din România, denumit în continuare CFZRO, au obligația de a plăti anual cotizația de membru, în cuantum de 400 de lei/an.(2) Prin excepție de la alin. (1), cotizația este în cuantum de 300 de lei/an, respectiv 25 de lei/lună pentru:a) anul 2024;b) fizioterapeuții care se înscriu pentru prima dată în CFZRO.2. La articolul 8 alineatul (1), literele d)-g) se modifică și vor avea următorul cuprins:d) taxă pentru înscriere/reînscriere în CFZRO, în regim de urgență, în cuantum de 100 de lei;e) taxă de eliberare a avizului anual, în regim de urgență, în cuantum de 300 de lei;f) taxă pentru avizarea cabinetelor de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical de fizioterapie, în cuantum total de 1.000 de lei, divizată în două componente:(i) taxă de procesare dosar, în cuantum de 300 de lei;(ii) taxă inspecție și întocmire raport, în cuantum de 700 de lei;g) taxă pentru avizarea unui punct secundar de lucru al cabinetelor de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical de fizioterapie sau pentru avizarea modificărilor activității cabinetelor, în cuantum total de 800 de lei, divizată în două componente:(i) taxă de procesare dosar, în cuantum de 200 de lei;(ii) taxă inspecție și întocmire raport, în cuantum de 600 de lei. + Articolul VIIIPrezenta hotărâre intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Președintele Colegiului Fizioterapeuților din România,
Nicoleta-Daniela StancaBucurești, 16 februarie 2024.Nr. 17.-----
EMITENT |
Având în vedere:– Procesul-verbal de ședință înregistrat cu nr. 748 din 16.02.2024, întocmit în urma ședinței ordinare a Consiliului național al Colegiului Fizioterapeuților din România;– dispozițiile art. 11 și 20 din Legea nr. 229/2016 privind organizarea și exercitarea profesiei de fizioterapeut, precum și pentru înființarea, organizarea și funcționarea Colegiului Fizioterapeuților din România, cu modificările ulterioare;– prevederile art. 2 alin. (2), art. 5, art. 32 lit. h) și ale art. 34-36, 39 și 45 din Statutul Colegiului Fizioterapeuților din România, aprobat prin Ordinul ministrului sănătății nr. 679/2017;– dispozițiile art. 11, 20 și 80 din Regulamentul intern de organizare și funcționare a Colegiului Fizioterapeuților din România, aprobat prin Ordinul ministrului sănătății nr. 1.056/2019, cu modificările și completările ulterioare;– dispozițiile Hotărârii Adunării generale naționale nr. 16/2020 privind aprobarea Regulamentului pentru desfășurarea ședințelor organelor de conducere ale Colegiului Fizioterapeuților din România,luând în considerare Legea nr. 9/2023 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 41/2016 privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative,Consiliul național al Colegiului Fizioterapeuților din România, întrunit în ședința din data de 16.02.2024, emite următoarea hotărâre: + Articolul IAnexa la Hotărârea Consiliului național al Colegiului Fizioterapeuților din România nr. 63/2023 pentru aprobarea Procedurii de avizare a cabinetelor de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical de fizioterapie, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 653 din data de 17 iulie 2023, se modifică și se completează după cum urmează:1. La articolul 3 alineatul (1), litera g) se modifică și va avea următorul cuprins:g) documente care atestă experiența profesională dobândită de cel puțin 3 ani în exercitarea profesiei a administratorului, a reprezentantului legal sau a cel puțin unei treimi din numărul membrilor consiliului de administrație ai persoanei juridice înființate potrivit Legii societăților nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, ori a cel puțin unui profesionist din cadrul organizației neguvernamentale înființate potrivit Ordonanței Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociații și fundații, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 246/2005, cu modificările și completările ulterioare [adeverințe eliberate de angajator, extras din REVISAL, adeverință eliberată de Casa Națională de Pensii, adeverință de venit eliberată de ANAF, contract de voluntariat, încheiat în conformitate cu prevederile Legii nr. 78/2014 privind reglementarea activității de voluntariat în România, cu modificările ulterioare, și certificatul de voluntariat emis de către organizațiile gazdă, încheiat conform art. 10 alin. (4) din Legea nr. 78/2014 privind reglementarea activității de voluntariat în România, cu modificările ulterioare, etc.; vechimea acumulată în perioada de voluntariat se calculează în funcție de timpul efectiv de lucru prestat];2. Articolul 4 se modifică și va avea următorul cuprins: + Articolul 4(1) Titularul/Titularii cabinetului de liberă practică pentru servicii publice conexe actului medical de fizioterapie, respectiv administratorul ori reprezentantul legal sau cel puțin o treime din numărul membrilor consiliului de administrație ai persoanei juridice înființate potrivit Legii nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, ori a cel puțin unui profesionist din cadrul organizației neguvernamentale înființate potrivit Ordonanței Guvernului nr. 26/2000, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 246/2005, cu modificările și completările ulterioare, trebuie:a) să fie prestatori ai activității conexe actului medical de fizioterapie;b) să aibă o vechime de cel puțin 3 ani în exercitarea profesiei;c) să dețină autorizație de liberă practică eliberată de CFZRO, însoțită de avizul anual valabil.(2) Prevederile alin. (1) lit. c) se aplică în mod corespunzător și angajaților/colaboratorilor cabinetului de liberă practică pentru servicii publice conexe actului medical de fizioterapie.3. După articolul 5 se introduce un nou articol, articolul 5^1, cu următorul cuprins: + Articolul 5^1(1) Colegiul teritorial va proceda la verificarea dosarului depus conform art. 2, 3 sau 5, după caz, și va informa solicitantul cu privire la admiterea, necesitatea de completare sau respingerea cererii de avizare.(2) În cazul respingerii cererii de avizare, taxa de procesare a dosarului nu se restituie.(3) În cazul în care solicitantul îndeplinește condițiile preliminare și dosarul este procesat, dar nu îndeplinește criteriile finale sau nu poate face dovada îndeplinirii acestora, se va restitui componenta taxei corespunzătoare inspecției și întocmirii raportului. + Articolul IIHotărârea Consiliului național al Colegiului Fizioterapeuților din România nr. 36/2018 privind dobândirea calității de membru al Colegiului Fizioterapeuților din România și eliberarea autorizației de liberă practică pentru exercitarea profesiei de fizioterapeut, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1028 din 3 decembrie 2018, cu modificările și completările ulterioare, se modifică după cum urmează:1. La articolul 9, alineatul (4) se modifică și va avea următorul cuprins:(4) Din anul 2024, membrii CFZRO au obligația să solicite reînnoirea avizului anual în perioada 15 septembrie-15 decembrie. Avizul anual eliberat în această perioadă este valabil începând cu data de 1 ianuarie a anului următor, iar membrilor CFZRO care solicită aviz anual după data de 15 decembrie, după caz, li se va elibera aviz anual valabil începând cu data eliberării.2. La articolul 12 alineatul (1), litera b) se modifică și va avea următorul cuprins:b) prin curier rapid, achitat de solicitant, la sediul colegiului teritorial.3. Articolul 14 se modifică și va avea următorul cuprins: + Articolul 14(1) Termenele pentru procesarea dosarului și eliberarea autorizației de liberă practică și a avizului anual sunt stabilite după cum urmează:a) termenul de procesare a dosarului este de 10 zile de la data depunerii acestuia;b) termenul de eliberare este de 15 zile de la data acceptării dosarului complet.(2) În cazuri de urgență, cu condiția achitării unei taxe pentru eliberare în regim de urgență, stabilită prin hotărâre a Consiliului național al Colegiului Fizioterapeuților din România, termenele prevăzute la alin. (1) lit. a) și b) se reduc după cum urmează:a) termenul de procesare a dosarului este de 3 zile de la depunere;b) termenul de eliberare este de 5 zile de la acceptarea dosarului complet.(3) După procesare, dosarul poate fi acceptat, respins sau poate fi solicitată completarea acestuia. În cazul în care solicitantul nu completează dosarul în termen de 30 de zile de la notificare, cererea va fi respinsă. + Articolul IIIAnexa la Hotărârea Consiliului național al Colegiului Fizioterapeuților din România nr. 28/2018 pentru aprobarea Procedurii privind eliberarea certificatului de conformitate, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 701 din 10 august 2018, cu modificările și completările ulterioare, se modifică după cum urmează:1. La articolul 3, litera c) se modifică și va avea următorul cuprins:c) adeverința de autenticitate a diplomei eliberată de instituția emitentă, în original sau copie certificată cu originalul, excepție făcând adeverințele de absolvire a examenului de licență valabile până la eliberarea diplomei de licență, dar nu mai mult de 12 luni de la data emiterii, pentru care nu se solicită prezentarea unei adeverințe de autenticitate;2. La articolul 4, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: + Articolul 4(1) Dosarul se depune personal de solicitant sau prin împuternicit cu procură notarială specială sau prin curier rapid, achitat de solicitant, la sediul Colegiului Fizioterapeuților din România. + Articolul IVAnexa la Hotărârea Consiliului național al Colegiului Fizioterapeuților din România nr. 29/2018 pentru aprobarea Metodologiei privind întocmirea și eliberarea certificatului de status profesional curent pentru membrii Colegiului Fizioterapeuților din România, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 706 din 14 august 2018, cu modificările și completările ulterioare, se modifică după cum urmează:1. La articolul 3, litera c) se modifică și va avea următorul cuprins:c) adeverința de autenticitate a diplomei eliberată de instituția emitentă, în original sau copie certificată cu originalul, excepție făcând adeverințele de absolvire a examenului de licență valabile până la eliberarea diplomei de licență, dar nu mai mult de 12 luni de la data emiterii, pentru care nu se solicită prezentarea unei adeverințe de autenticitate;2. La articolul 4, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: + Articolul 4(1) Dosarul se depune personal de solicitant sau prin împuternicit cu procură notarială specială sau prin curier rapid, achitat de solicitant, la sediul Colegiului Fizioterapeuților din România. + Articolul VAnexa la Hotărârea Consiliului național al Colegiului Fizioterapeuților din România nr. 92/2020 pentru aprobarea Procedurilor și criteriilor de evaluare a activităților de educație medicală continuă, precum și a criteriilor și normelor de acreditare, respectiv creditare a furnizorilor și formelor de educație medicală continuă, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1063 din 11 noiembrie 2020, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:1. Articolul 40 se modifică și va avea următorul cuprins: + Articolul 40(1) Formele de EMCD se creditează în funcție de durata apreciată de învățare efectivă, după cum urmează:a) cursuri, ateliere de lucru/practică (workshop), care au o formă de evaluare finală a participanților, pentru maximum 60 de ore pe program, corespunzătoare a 60 de credite de EMC; pentru o oră integrală de activitate de EMCD se acordă 1 credit EMC, în limita a maximum 6 credite de EMC pe zi. Suportul de curs între 7-8 pagini (se consideră că o pagină conține 1.800 de caractere cu spații) cu trimitere la maximum două figuri sau tabele se echivalează cu o oră de învățare efectivă, respectiv un credit de EMC;b) manifestări și activități cu caracter științific, pentru maximum 60 de ore pe program, corespunzătoare a 30 de credite de EMC; pentru o oră integrală de activitate de EMCD se acordă jumătate de credit EMC, în limita a maximum 3 credite de EMC pe zi. Dacă rezultatul este o valoare fracționară, aceasta se rotunjește la numărul întreg imediat superior;c) pentru cadrele didactice, precum și pentru formatorii certificați/acreditați care susțin forme de EMCD creditate de CFZRO se acordă încă o dată numărul de credite de EMC corespunzător formei de EMCD susținute; pentru aceeași formă de EMCD susținută de mai multe ori într-un an calendaristic creditele se acordă o singură dată pe an.(2) Pentru formele de EMC care se desfășoară în regim hibrid, pentru partea care se desfășoară la distanță, se acordă credite conform prezentului articol.(3) În cazul participării în aceeași perioadă la două programe de EMCD se iau în calcul creditele acordate pentru un singur program, cel cu mai multe credite.(4) Formatorii formelor de EMCD vor beneficia de o creditare egală cu numărul de ore acordate activității respective din program. Vor primi creditele o singură dată pentru desfășurarea formei de EMCD, la cerere, formulată în maximum 3 luni de la data primei desfășurări a formei de EMCD.(5) Chestionarul de evaluare finală a participanților pentru programe de EMCD online va permite accesul pentru maximum două încercări, va conține un număr minim de 12 întrebări pentru fiecare 6 ore efective, cu un prag de promovare de răspuns corect la minimum 70% din întrebări.(6) Participarea la forme de EMCD, care nu au creditare directă din partea CFZRO, relevante pentru profesia de fizioterapeut, este creditată de CFZRO la cerere, depusă într-un termen de maximum 3 luni de la finalizarea formei de EMCD ori de la obținerea certificatului de absolvire/participare, prin analiza programului de către Comisia pentru avizare profesională, conform prezentului articol.2. La articolul 46, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: + Articolul 46(1) În termen de 10 zile de la finalizarea formei de EMC furnizorii acreditați transmit Comisiei pentru avizare profesională prin intermediul Platformei NET-DD lista participanților, chestionarele de evaluare finală a formatorului/ formatorilor, prevăzute în anexa nr. 6, chestionarele de evaluare finală a participanților, precum și dovada plății taxei adiționale per participant, dacă este cazul.3. La articolul 46, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins:(3) Acordarea creditelor EMC participanților este condiționată de transmiterea tuturor documentelor menționate la alin. (1). În absența documentației complete în termenul prevăzut la alin. (1), creditele EMC nu vor fi acordate participanților. + Articolul VIHotărârea Consiliului național al Colegiului Fizioterapeuților din România nr. 93/2020 pentru aprobarea taxelor de acreditare și reacreditare a furnizorilor de educație medicală continuă și a taxelor de creditare a formelor de educație medicală continuă, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1063 din 11 noiembrie 2020, cu modificările ulterioare, se modifică după cum urmează:– Articolul 2 se modifică și va avea următorul cuprins: + Articolul 2(1) Taxa de creditare pentru formele de educație medicală continuă (EMC), inclusiv educația medicală continuă la distanță (EMCD), este stabilită astfel:a) o taxă de analiză a dosarului în cuantum de 300 de lei, care acoperă evaluarea unei forme de EMC/EMCD și taxa pentru un număr de 20 de participanți;b) o taxă adițională per participant, în cuantum de 15 lei.(2) Taxa de creditare pentru publicarea de materiale științifice de specialitate este în cuantum de 300 de lei.(3) Taxa de creditare pentru abonamente la publicații științifice de specialitate agreate de Colegiul Fizioterapeuților din România este în cuantum de 500 de lei/an.(4) Taxa de creditare pentru cercetare și elaborare de proiecte științifice este în cuantum de 200 de lei.(5) Plata taxei de creditare se efectuează la momentul depunerii dosarului de creditare. Taxa suplimentară per participant trebuie achitată în termen de maximum 10 zile de la finalizarea formei de EMC/EMCD sau trimestrial în cazul formelor de EMCD cu desfășurare permanentă.(6) Prin excepție de la alin. (1) pentru formele de EMC/EMCD pentru care nu se percepe taxă de participare, se va achita numai taxa de creditare prevăzută la alin. (1) lit. a), iar formele de EMC/EMCD pentru care nu se percepe taxa de participare desfășurate de către colegiile teritoriale sau de către colegiul național sunt scutite de la plata taxei de creditare. + Articolul VIIHotărârea Consiliului național al Colegiului Fizioterapeuților din România nr. 37/2018 privind stabilirea cuantumului cotizației de membru al Colegiului Fizioterapeuților din România și a unor taxe încasate de Colegiul Fizioterapeuților din România, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1000 din 27 noiembrie 2018, cu modificările și completările ulterioare, se modifică după cum urmează:1. Articolul 1 se modifică și va avea următorul cuprins: + Articolul 1(1) Membrii Colegiului Fizioterapeuților din România, denumit în continuare CFZRO, au obligația de a plăti anual cotizația de membru, în cuantum de 400 de lei/an.(2) Prin excepție de la alin. (1), cotizația este în cuantum de 300 de lei/an, respectiv 25 de lei/lună pentru:a) anul 2024;b) fizioterapeuții care se înscriu pentru prima dată în CFZRO.2. La articolul 8 alineatul (1), literele d)-g) se modifică și vor avea următorul cuprins:d) taxă pentru înscriere/reînscriere în CFZRO, în regim de urgență, în cuantum de 100 de lei;e) taxă de eliberare a avizului anual, în regim de urgență, în cuantum de 300 de lei;f) taxă pentru avizarea cabinetelor de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical de fizioterapie, în cuantum total de 1.000 de lei, divizată în două componente:(i) taxă de procesare dosar, în cuantum de 300 de lei;(ii) taxă inspecție și întocmire raport, în cuantum de 700 de lei;g) taxă pentru avizarea unui punct secundar de lucru al cabinetelor de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical de fizioterapie sau pentru avizarea modificărilor activității cabinetelor, în cuantum total de 800 de lei, divizată în două componente:(i) taxă de procesare dosar, în cuantum de 200 de lei;(ii) taxă inspecție și întocmire raport, în cuantum de 600 de lei. + Articolul VIIIPrezenta hotărâre intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Președintele Colegiului Fizioterapeuților din România,
Nicoleta-Daniela StancaBucurești, 16 februarie 2024.Nr. 17.-----