ORDIN nr. 337 din 22 februarie 2024privind aprobarea informațiilor necesare elaborării planului de recrutare a funcționarilor publici și a planului de promovare în funcții publice de conducere, precum și modalitatea de transmitere a acestora
EMITENT
  • AGENȚIA NAȚIONALĂ A FUNCȚIONARILOR PUBLICI
  • Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 148 din 22 februarie 2024



    Având în vedere:– prevederile art. 401 alin. (1) lit. q) și r), art. 467 alin. (5) teza I și alin. (10), art. 469 alin. (1) și art. 482 alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;– prevederile art. IX alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 121/2023 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, precum și pentru modificarea art. III din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 191/2022 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ;– prevederile art. 3 lit. w), x), z) și aa), art. 4 lit. a) și b), art. 5 lit. a) și b), art. 6, 9, 11 - 17 și 166 din anexa nr. 10 la Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare;– Referatul de aprobare nr. 4.857/2024 a proiectului de Ordin al președintelui Agenției Naționale a Funcționarilor Publici privind aprobarea informațiilor necesare elaborării planului de recrutare a funcționarilor publici și a planului de promovare în funcții publice de conducere, precum și modalitatea de transmitere a acestora,în temeiul art. 400 alin. (2) teza a II-a și art. 467 alin. (5) teza a II-a din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 12 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 785/2022 privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale a Funcționarilor Publici,președintele Agenției Naționale a Funcționarilor Publici emite prezentul ordin.  +  Articolul 1(1) Se aprobă informațiile necesare elaborării planului de recrutare a funcționarilor publici, pe baza datelor transmise de către autoritățile și instituțiile publice în cadrul cărora sunt stabilite funcțiile publice prevăzute la art. 385 alin. (1) și (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, cu excepția celor care beneficiază de statute speciale în condițiile legii, privind necesarul de resurse umane din funcții publice, prevăzute în anexa nr. 1.(2) Se aprobă informațiile necesare elaborării planului de promovare în funcții publice de conducere, pe baza necesarului pentru ocupare prin promovare a unor funcții publice de conducere la nivelul autorităților și instituțiilor publice în cadrul cărora sunt stabilite funcțiile publice prevăzute la art. 385 alin. (1) și (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, cu excepția celor care beneficiază de statute speciale în condițiile legii, prevăzute în anexa nr. 2.  +  Articolul 2(1) Informațiile necesare elaborării planului de recrutare a funcționarilor publici și a planului de promovare în funcții publice de conducere se transmit Agenției Naționale a Funcționarilor Publici în format electronic, prin intermediul platformei informatice de concurs.(2) Modelul adresei de comunicare a necesarului de resurse umane din funcția publică către Agenția Națională a Funcționarilor Publici este prevăzut în anexa nr. 3.  +  Articolul 3Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.  +  Articolul 4Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentul ordin.
    Președintele Agenției Naționale a Funcționarilor Publici,
    Vasile-Felix Cozma
    București, 22 februarie 2024.Nr. 337.  +  Anexa nr. 1
    Informații necesare elaborării planului de recrutare a funcționarilor publici
    A. Pentru funcțiile publice de execuție vacante, cu excepția celor care beneficiază de statute speciale în condițiile legii
    Denumirea autorității sau instituției publice și codul fiscal/CIF ...........
    Coordonatele de contact ale persoanei responsabile din cadrul compartimentului de resurse umane al autorității sau instituției: Numele și prenumele: ........... Funcția publică deținută: ................... Numărul de telefon și adresa de e-mail ale compartimentului de resurse umane: ..........................
    Nr. crt.Tipul compartimentului funcționalDenumirea compartimentului funcțional^1Denumirea funcției publiceClasaGradul profesionalCodul unic de identificare a postului (ID post)^2Numărul de posturi aferente funcției publice de execuție vacanteNumărul de posturi aferente funcției publice de execuție previzionate pentru vacantare pentru anul XNumărul de posturi aferente funcției publice de execuție previzionate pentru vacantare pentru anul X+1
    Semestrul ISemestrul IISemestrul ISemestrul II
    Auditor I
    ConsilierI
    Consilier juridicI
    ExpertI
    Inspector I
    Consilier achiziții publiceI
    Funcții publice specifice care nu beneficiază de statute speciale, în condițiile legii, care au fost echivalate cu funcții publice generale^3I
    Funcții publice specifice care nu beneficiază de statute speciale, în condițiile legii, care au fost echivalate cu funcții publice generale^4II
    Funcții publice specifice care nu beneficiază de statute speciale, în condițiile legii, care au fost echivalate cu funcții publice generale^5III
    Referent de specialitateII
    ReferentIII
    Număr total:
    ^1 Se va preciza denumirea integrală a compartimentului funcțional respectiv.^2 ID post atribuit conform sistemului electronic privind evidența funcțiilor publice și funcționarilor publici, gestionat de Agenția Națională a Funcționarilor Publici.^3 Vor fi avute în vedere funcțiile publice specifice care nu beneficiază de statute speciale, în condițiile legii, care au fost echivalate cu funcții publice generale, stabilite în cadrul autorităților și instituțiilor publice, cu respectarea prevederilor anexei nr. 5^1 la Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.^4 Vor fi avute în vedere funcțiile publice specifice care nu beneficiază de statute speciale, în condițiile legii, care au fost echivalate cu funcții publice generale, stabilite în cadrul autorităților și instituțiilor publice, cu respectarea prevederilor anexei nr. 5^1 la Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.^5 Vor fi avute în vedere funcțiile publice specifice care nu beneficiază de statute speciale, în condițiile legii, care au fost echivalate cu funcții publice generale, stabilite în cadrul autorităților și instituțiilor publice, cu respectarea prevederilor anexei nr. 5^1 la Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.
    B. Pentru funcțiile publice de conducere vacante, cu excepția celor care beneficiază de statute speciale, în condițiile legii
    Denumirea autorității sau instituției publice și codul fiscal/CIF………..
    Coordonatele de contact ale persoanei responsabile din cadrul compartimentului de resurse umane al autorității sau instituției: Numele și prenumele: ……….. Funcția publică deținută: ………………. Numărul de telefon și adresa de e-mail ale compartimentului de resurse umane: ……………………..
    Nr. crt.Tipul compartimentului funcționalDenumirea compartimentului funcțional^1Denumirea funcției publiceCodul unic de identificare a postului (ID post)^2Numărul de posturi aferente funcției publice de conducere vacanteNumărul de posturi aferente funcției publice de conducere previzionate pentru vacantare pentru anul XNumărul de posturi aferente funcției publice de conducere previzionate pentru vacantare pentru anul X + 1
    Semestrul ISemestrul IISemestrul ISemestrul II
    Șef serviciu
    Director executiv adjunct fără calitatea de conducător al instituției publice
    Director executiv adjunct cu calitatea de conducător al instituției publice
    Director executiv fără calitatea de conducător al instituției publice
    Director executiv cu calitatea de conducător al instituției publice
    Director adjunct
    Director
    Director general adjunct
    Director general
    Funcții publice de conducere specifice care nu beneficiază de statute speciale, în condițiile legii, care au fost echivalate cu funcții publice de conducere generale^3
    Număr total:
    ^1 Se va preciza denumirea integrală a compartimentului funcțional respectiv.^2 ID post atribuit conform sistemului electronic privind evidența funcțiilor publice și funcționarilor publici, gestionat de Agenția Națională a Funcționarilor Publici.^3 Vor fi avute în vedere funcțiile publice de conducere specifice care nu beneficiază de statute speciale, în condițiile legii, care au fost echivalate cu funcții publice generale, stabilite în cadrul autorităților și instituțiilor publice, cu respectarea prevederilor anexei nr. 5^1 la Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.
    C. Pentru funcțiile publice corespunzătoare categoriei înalților funcționari publici
    Denumirea autorității sau instituției publice și codul fiscal/CIF……...........…..
    Coordonatele de contact ale persoanei responsabile din cadrul compartimentului de resurse umane al autorității sau instituției: Numele și prenumele: ……….. Funcția publică deținută: ………………. Numărul de telefon și adresa de e-mail ale compartimentului de resurse umane: ……………………..
    Nr. crt.Denumirea funcției publiceCodul unic de identificare a postului (ID post)^1Numărul de posturi aferente funcției publice din categoria înalților funcționari publici vacanteNumărul de posturi aferente funcției publice din categoria înalților funcționari publici previzionate pentru vacantare pentru anul XNumărul de posturi aferente funcției publice din categoria înalților funcționari publici previzionate pentru vacantare pentru anul X + 1
    Semestrul ISemestrul IISemestrul ISemestrul II
    Secretar general
    Secretar general adjunct
    Secretar general al instituției prefectului
    Inspector guvernamental
    Număr total:
    ^1 ID post atribuit conform sistemului electronic privind evidența funcțiilor publice și funcționarilor publici, gestionat de Agenția Națională a Funcționarilor Publici.
     +  Anexa nr. 2
    Informații necesare elaborării planului de promovare în funcții publice de conducere
    Denumirea autorității sau instituției publice și codul fiscal/CIF………..
    Coordonatele de contact ale persoanei responsabile din cadrul compartimentului de resurse umane al autorității sau instituției: Numele și prenumele: ……….. Funcția publică deținută: ………………. Numărul de telefon și adresa de e-mail ale compartimentului de resurse umane: …………………….
    Nr. crt.Tipul compartimentului funcționalDenumirea compartimentului funcțional^1Denumirea funcției publiceCodul unic de identificare a postului (ID post)^2Numărul de posturi aferente funcției publice de conducere vacanteNumărul de posturi aferente funcției publice de conducere previzionate pentru vacantare pentru anul XNumărul de posturi aferente funcției publice de conducere previzionate pentru vacantare pentru anul X + 1
    Semestrul ISemestrul IISemestrul ISemestrul II
    Șef serviciu
    Director executiv adjunct fără calitatea de conducător al instituției publice
    Director executiv adjunct cu calitatea de conducătoral instituției publice
    Director executiv fără calitatea de conducător al instituției publice
    Director executiv cu calitatea de conducător al instituției publice
    Director adjunct
    Director
    Director general adjunct
    Director general
    Funcții publice de conducere specifice care nu beneficiază de statute speciale, în condițiile legii, care au fost echivalate cu funcții publice de conducere generale^3
    Număr total:
    ^1 Se va preciza denumirea integrală a compartimentului funcțional respectiv.^2 ID post atribuit conform sistemului electronic privind evidența funcțiilor publice și funcționarilor publici, gestionat de Agenția Națională a Funcționarilor Publici.^3 Vor fi avute în vedere funcțiile publice de conducere specifice care nu beneficiază de statute speciale, în condițiile legii, care au fost echivalate cu funcții publice generale, stabilite în cadrul autorităților și instituțiilor publice, cu respectarea prevederilor anexei nr. 5^1 la Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.
     +  Anexa nr. 3Nr. ............/...................
    Model de adresă de comunicare a necesarului de resurse umane în funcția publică și/sau
    a necesarului de funcții publice de conducere alocate ocupării prin promovare
    pentru elaborarea planului de recrutare a funcționarilor publici
    și/sau a planului de promovare în funcții publice de conducere
    Către: Agenția Națională a Funcționarilor PubliciÎn atenția: Doamnei/Domnului …………, președinteReferitor la: previzionarea necesarului de resurse umane și a necesarului de funcții publice de conducere alocate ocupării prin promovare în legătură cu funcțiile publice ce urmează să fie ocupate prin concurs organizat în condițiile prevăzute la art. 467 alin. (3) și (5) și/sau art. 482 alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, precum și la titlul II și titlul III capitolul II secțiunea a 4-a din anexa nr. 10 la aceeași ordonanță de urgențăStimată/Stimate doamnă/domnule președinte,Având în vedere prevederile art. 401 alin. (1) lit. q) și r), art. 467 alin. (5) și art. 482 alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale art. 4 lit. a) și b), art. 5 lit. a) și b), art. 6, 9, 11 - 17 și 166 din anexa nr. 10 la Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, vă transmitem necesarul de resurse umane în funcția publică și/sau necesarul de funcții publice de conducere alocate ocupării prin promovare pentru elaborarea planului de recrutare a funcționarilor publici și/sau a planului de promovare în funcții publice de conducere, după caz, din cadrul ......................... . (denumirea autorității/instituției publice)Ținând cont de prevederile art. 16 alin. (2) și/sau ale art. 166 alin. (5) din anexa nr. 10 la Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, vă supunem atenției anexa prezentei adrese de înaintare care conține următoarele informații:a) denumirea instituției publice sau autorității;b) coordonatele de contact ale persoanei responsabile din cadrul departamentului de resurse umane al autorității sau instituției publice, cuprinzând numele și prenumele acesteia, funcția, precum și numărul de telefon și adresa de e-mail ale compartimentului de resurse umane;c) codul fiscal/CIF;d) denumirea completă a funcțiilor publice vacante și a celor previzionate pentru vacantare pentru următorii doi ani, alocate concursului național și concursului pe post, respectiv concursului de promovare în funcții publice de conducere, cu precizarea elementelor de identificare a funcției publice, respectiv categorie, clasă și grad profesional, după caz, și a unui cod unic de identificare pentru fiecare post, precum și a semestrului din anul în care se vacantează funcția publică;e) compartimentul funcțional sau compartimentele funcționale, după caz, în cadrul căruia sau cărora se regăsesc funcțiile publice prevăzute la lit. d).Cu deosebită considerație,
    Numele, prenumele și funcția conducătorului autorității/instituției publice
    .…..........................
    Semnătura
    ............
    ------