ORDIN nr. 280 din 23 ianuarie 2024privind modificarea anexelor nr. 1-4 la Ordinul ministrului sănătății nr. 1.196/2013 pentru aprobarea componenței nominale a Comisiei superioare medico-legale, a Comisiei de avizare și control al actelor medico-legale din cadrul Institutului Național de Medicină Legală "Mina Minovici" București, a componențelor nominale ale comisiilor de avizare și control al actelor medico-legale din cadrul institutelor de medicină legală din centrele medicale universitare Cluj-Napoca, Iași, Timișoara, Târgu Mureș și Craiova, precum și a modului de funcționare a acestor comisii
EMITENT
  • MINISTERUL SĂNĂTĂȚII
  • Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 85 din 30 ianuarie 2024



    Văzând Referatul de aprobare nr. AR 1.099/2024 al Direcției generale de asistență medicală din cadrul Ministrului Sănătății,având în vedere prevederile art. 13 lit. e) și art. 22 din Ordonanța Guvernului nr. 1/2000 privind organizarea activității și funcționarea instituțiilor de medicină legală, republicată, cu modificările ulterioare,în temeiul art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Sănătății, cu modificările și completările ulterioare,ministrul sănătății emite următorul ordin:  +  Articolul IAnexele nr. 1-4 la Ordinul ministrului sănătății nr. 1.196/2013 pentru aprobarea componenței nominale a Comisiei superioare medico-legale, a Comisiei de avizare și control al actelor medico-legale din cadrul Institutului Național de Medicină Legală „Mina Minovici“ București, a componențelor nominale ale comisiilor de avizare și control al actelor medico-legale din cadrul institutelor de medicină legală din centrele medicale universitare Cluj-Napoca, Iași, Timișoara, Târgu Mureș și Craiova, precum și a modului de funcționare a acestor comisii, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 654 din 24 octombrie 2013, cu modificările ulterioare, se modifică după cum urmează:1. Anexa nr. 1 se modifică și se înlocuiește cu anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezentul ordin.2. Anexa nr. 2 se modifică și se înlocuiește cu anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezentul ordin.3. În anexa nr. 3, punctul 2 se modifică și va avea următorul cuprins:2. Ședința de lucru se poate desfășura numai în prezența a cel puțin jumătate plus unu din membrii permanenți ai Comisiei superioare medico-legale.Ședința de lucru se poate desfășura fizic sau online, pe o platformă video securizată.Lucrările ședinței de lucru se consemnează într-un proces-verbal, semnat de către toți membrii Comisiei superioare medico-legale prezenți.4. În anexa nr. 3, punctul 6 se modifică și va avea următorul cuprins:6. Comisia superioară medico-legală se poate pronunța prin aviz asupra tuturor actelor medico-legale întocmite de medicii legiști, indiferent de tipul acestora și de modul de desfășurare a activității.5. În anexa nr. 3, punctele 7 și 9 se abrogă.6. În anexa nr. 3, punctul 11 se modifică și va avea următorul cuprins:11. În situațiile în care există puncte de vedere diferite asupra unui caz analizat, membrii Comisiei superioare medico-legale care au opinia minoritară pot formula opinie separată, semnată și parafată în cadrul aceluiași aviz, care este tehnoredactată sub opinia majoritară.7. În anexa nr. 3, punctul 12 se modifică și va avea următorul cuprins:12. (1) Avizul Comisiei superioare medico-legale trebuie eliberat în cel mai scurt timp de la data solicitării. Trimiterea acestuia la organul judiciar care l-a solicitat se realizează în cel mult 40 de zile de la finalizarea avizului.(2) Atunci când ședințele Comisiei superioare medico-legale se desfășoară online, pentru celeritate și doar la solicitarea expresă a organului judiciar, se poate emite o copie a avizului semnată și parafată doar de către președintele comisiei, din care să reiasă conținutul avizului și membrii care au participat la analiza cazului.(3) În situația prevăzută la alin. (2), după ce avizul este semnat și parafat de către toți membrii care au participat la analiza cazului respectiv, acesta va fi eliberat în original organului judiciar care a dispus efectuarea avizului.8. În anexa nr. 4, punctul 1 se modifică și va avea următorul cuprins:1. (1) În cadrul fiecărui institut de medicină legală funcționează câte o comisie de avizare și control al actelor medico-legale.(2) Ședințele de lucru se pot desfășura fizic sau online, pe o platformă video securizată.(3) Înainte de începerea fiecărei ședințe se realizează un proces-verbal de prezență, semnat de către președintele Comisiei de avizare și control al actelor medico-legale.9. În anexa nr. 4, punctul 2 se modifică și va avea următorul cuprins:2. Comisia de avizare și control al actelor medico-legale, denumită în continuare Comisie de avizare și control, evaluează din punct de vedere științific, cu respectarea competenței teritoriale și la solicitarea organelor judiciare, documentele întocmite în cadrul institutului respectiv de medicină legală și al județelor arondate teritorial.10. În anexa nr. 4, punctul 5 se modifică și va avea următorul cuprins:5. Comisia de avizare și control se poate pronunța prin aviz asupra tuturor actelor medico-legale emise de instituțiile medico-legale, cu excepția avizelor Comisiei superioare medico-legale.11. În anexa nr. 4, punctele 7 și 8 se abrogă.12. În anexa nr. 4, punctul 10 se modifică și va avea următorul cuprins:10. În situațiile în care există puncte de vedere diferite asupra unui caz analizat, membrii Comisiei de avizare și control care au opinia minoritară vor formula opinie separată, semnată și parafată în cadrul aceluiași aviz, care este tehnoredactată sub opinia majoritară.13. În anexa nr. 4, punctul 11 se modifică și va avea următorul cuprins:11. (1) Avizul Comisiei de avizare și control trebuie eliberat în cel mai scurt timp de la data solicitării. Trimiterea acestuia la organul judiciar care l-a solicitat se realizează în cel mult 10 zile de la finalizarea avizului.(2) Atunci când ședințele Comisiei de avizare și control se desfășoară online, pentru celeritate, și doar la solicitarea expresă a organului judiciar, se poate emite o copie a avizului semnată și parafată doar de către președintele Comisiei de avizare și control, din care să reiasă conținutul avizului și membrii care au participat la analiza cazului.(3) Atunci când ședințele Comisiei de avizare și control se desfășoară online, după ce avizul este semnat și parafat de către toți membrii care au participat la analiza cazului respectiv, acesta va fi eliberat în original organului judiciar care a dispus efectuarea avizului.  +  Articolul IIDirecția generală de asistență medicală din cadrul Ministerului Sănătății, Institutul Național de Medicină Legală „Mina Minovici“ București și institutele de medicină legală din Cluj-Napoca, Iași, Timișoara, Târgu Mureș și Craiova vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.  +  Articolul IIIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    p. Ministrul sănătății,
    Alexandru-Florin Rogobete,
    secretar de stat
    București, 23 ianuarie 2024.Nr. 280.  +  Anexa nr. 1(Anexa nr. 1 la Ordinul nr. 1.196/2013)
    COMPONENȚA NOMINALĂ
    a Comisiei superioare medico-legale
    Membri permanenți:1. directorul general al Institutului Național de Medicină Legală „Mina Minovici“ București, prof. univ. dr. Curcă George Cristian;2. directorul general adjunct al Institutului Național de Medicină Legală „Mina Minovici“ București, prof. univ. dr. Hostiuc Iulian Sorin;3. directorii institutelor de medicină legală din centrele medicale universitare:3.1. prof. univ. dr. Alexandra Enache, Institutul de Medicină Legală Timișoara;3.2. prof. univ. dr. Roxana Eugenia Zăvoi, Institutul de Medicină Legală Craiova;3.3. prof. univ. dr. Diana Bulgaru-Iliescu, Institutul de Medicină Legală Iași;3.4. conf. univ. dr. Carmen Corina Radu, Institutul de Medicină Legală Târgu Mureș;3.5. conf. univ. dr. Costel-Vasile Siserman, Institutul de Medicină Legală Cluj-Napoca;4. șefii disciplinelor de profil (medicină legală) coordonatori de activitate didactică din facultățile acreditate din cadrul centrelor medicale universitare:4.1. prof. univ. dr. Beatrice Gabriela Ioan, șef disciplină/ coordonator activitate Universitatea de Medicină și Farmacie „Grigore T. Popa“ Iași;4.2. prof. univ. dr. Camelia Liana Buhaș, șef disciplină/ coordonator activitate Facultatea de Medicină și Farmacie din cadrul Universității Oradea;4.3. prof. univ. dr. Silviu Morar, șef disciplină/coordonator activitate Facultatea de Medicină din cadrul Universității „Lucian Blaga“ din Sibiu;4.4. prof. univ. dr. Iuliu Fulga, șef disciplină/coordonator activitate Facultatea de Medicină din cadrul Universității „Dunărea de Jos“ din Galați;4.5. prof. univ. dr. Marius Popa, șef disciplină/coordonator activitate Facultatea de Medicină din cadrul Universității „Ovidius“ din Constanța;5. șeful disciplinei/coordonator de activitate didactică de morfopatologie Universitatea de Medicină și Farmacie „Carol Davila“ București:5.1. prof. univ. dr. Mariana Costache, Facultatea de Medicină;5.2. prof. univ. dr. Sabina Andrada Zurac, Facultatea de Stomatologie;6. patru medici primari cu experiență în specialitatea de medicină legală, desemnați la propunerea directorului general al Institutului Național de Medicină Legală „Mina Minovici“ București:6.1. dr. Adriana Francisc, doctor în științe medicale, Institutul Național de Medicină Legală „Mina Minovici“ București;6.2. dr. Corneliu Octavian Căpățînă, doctor în științe medicale, Institutul Național de Medicină Legală „Mina Minovici“ București;6.3. prof. univ. dr. Cătălin Scripcaru, Institutul de Medicină Legală Iași;6.4. dr. Lucian Pintea, Serviciul Județean de Medicină Legală Bistrița-Năsăud.
     +  Anexa nr. 2(Anexa nr. 2 la Ordinul nr. 1.196/2013)
    COMPONENȚA NOMINALĂ
    a comisiilor de avizare și control al actelor medico-legale din cadrul
    Institutului Național de Medicină Legală „Mina Minovici“ București
    și din cadrul institutelor de medicină legală din centrele medicale
    universitare Cluj-Napoca, Iași, Timișoara, Târgu Mureș și Craiova
    I. Comisia de avizare și control al actelor medico-legale din cadrul Institutului Național de Medicină Legală „Mina Minovici“ București:1. prof. univ. dr. George Cristian Curcă, directorul general al Institutului Național de Medicină Legală „Mina Minovici“ București;2. dr. Ștefan Gabriel Dumitriu, medic primar medicină legală, Institutul Național de Medicină Legală „Mina Minovici“ București;3. șef lucrări dr. Virgil Filip Perde, medic primar medicină legală, Institutul Național de Medicină Legală „Mina Minovici“ București;4. conf. univ. dr. Marius Florentin Popa, medic primar medicină legală, Serviciul Județean de Medicină Legală Constanța;5. dr. Radu Streulea, medic primar medicină legală, Serviciul Județean de Medicină Legală Argeș.II. Comisia de avizare și control al actelor medico-legale din cadrul Institutului de Medicină Legală Cluj-Napoca:1. conf. univ. dr. Costel Vasile Siserman, medic primar medicină legală, directorul Institutului de Medicină Legală Cluj-Napoca;2. prof. univ. dr. Silviu Morar, medic primar medicină legală, Serviciul Județean de Medicină Legală Sibiu;3. șef lucrări dr. Ștefan Mihai Anițian, medic primar medicină legală, Institutul de Medicină Legală Cluj-Napoca;4. șef lucrări dr. Cristian Puiu Gherman, medic primar medicină legală, Institutul de Medicină Legală Cluj-Napoca;5. dr. Lucian Vasile Pintea, medic primar medicină legală, Serviciul Județean de Medicină Legală Bistrița-Năsăud.III. Comisia de avizare și control al actelor medico-legale din cadrul Institutului de Medicină Legală Iași:1. prof. univ. dr. Diana Bulgaru-Iliescu, medic primar medicină legală, directorul Institutului de Medicină Legală Iași;2. prof. univ. dr. Beatrice Gabriela Ioan, medic primar medicină legală, Institutul de Medicină Legală din Iași;3. conf. univ. dr. Anton Knieling, medic primar medicină legală, Institutul de Medicină Legală din Iași;4. dr. Carmen Marcu, medic primar medicină legală, Serviciul Județean de Medicină Legală Botoșani;5. dr. Nory Weisselberg, medic primar medicină legală, Serviciul Județean de Medicină Legală Bacău.IV. Comisia de avizare și control al actelor medico-legale din cadrul Institutului de Medicină Legală Timișoara:1. prof. univ. dr. Alexandra Enache, medic primar medicină legală, directorul Institutului de Medicină Legală Timișoara;2. prof. univ. dr. Camelia Liana Buhaș, medic primar medicină, Serviciul Județean de Medicină Legală Bihor;3. conf. univ. dr. Cris Virgiliu Precup, medic primar medicină legală, Serviciul Județean de Medicină Legală Arad;4. conf. univ. dr. Camelia Oana Mureșan, medic primar medicină legală, Institutul de Medicină Legală Timișoara;5. șef lucrări dr. Veronica Ciocan, medic primar medicină legală, Institutul de Medicină Legală Timișoara.V. Comisia de avizare și control al actelor medico-legale din cadrul Institutului de Medicină Legală Târgu Mureș:1. conf. univ. dr. Radu Carmen Corina, medic primar medicină legală, directorul Institutului de Medicină Legală Târgu Mureș;2. dr. Harald Jung, medic primar medicină legală, Institutul de Medicină Legală Târgu Mureș;3. dr. Lucian Croitorescu, medic primar medicină legală, Institutul de Medicină Legală Târgu Mureș;4. dr. Carmen Marcela Barbu, medic primar medicină legală, Serviciul Județean de Medicină Legală Covasna;5. dr. Janos Sinko, medic primar medicină legală, Serviciul Județean de Medicină Legală Harghita.VI. Comisia de avizare și control al actelor medico-legale din cadrul Institutului de Medicină Legală Craiova:1. prof. univ. dr. Roxana Zăvoi, medic primar medicină legală, directorul Institutului de Medicină Legală Craiova;2. șef lucrări dr. Liliana Stanca, medic primar medicină legală, Institutul de Medicină Legală Craiova;3. dr. Mihail Ștefănescu, medic primar medicină legală, Institutul de Medicină Legală Craiova;4. dr. Liviu Radu, medic primar medicină legală, Serviciul Județean de Medicină Legală Olt;5. dr. Florin Daniel Dijmărescu, medic primar medicină legală, Serviciul Județean de Medicină Legală Gorj.
    -----