HOTĂRÂRE nr. 1.076 din 2 noiembrie 2023pentru modificarea și completarea Hotărârii Guvernului nr. 9/2007 privind constituirea, componența și funcționarea Comisiei de autorizare a împrumuturilor locale
EMITENT
  • GUVERNUL ROMÂNIEI
  • Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 1022 din 9 noiembrie 2023



    În temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.  +  Articolul IHotărârea Guvernului nr. 9/2007 privind constituirea, componența și funcționarea Comisiei de autorizare a împrumuturilor locale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 71 din 30 ianuarie 2007, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:1. La articolul 2 alineatul (1), litera a) se modifică și va avea următorul cuprins:a) 7 reprezentanți ai Ministerului Finanțelor, inclusiv președintele și vicepreședintele Comisiei;2. La articolul 2, alineatul (2^1) se modifică și va avea următorul cuprins:(2^1) În lipsa președintelui, convocarea și conducerea Comisiei, precum și semnarea hotărârilor și a răspunsurilor la notificări sunt asigurate de vicepreședinte.3. La articolul 4, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alin. (3), cu următorul cuprins:(3) În cazul solicitărilor privind autorizarea garantării de finanțări rambursabile de către unitățile/subdiviziunile administrativ-teritoriale, acestea pot iniția în prealabil consultări cu Consiliul Concurenței, în conformitate cu prevederile art. 8 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naționale în domeniul ajutorului de stat, precum și pentru modificarea și completarea Legii concurenței nr. 21/1996, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările și completările ulterioare.4. La anexa nr. 1, la articolul 1, alineatul (6) se modifică și va avea următorul cuprins:(6) Cererea pentru autorizarea contractării/garantării unei finanțări rambursabile și documentele care o însoțesc se depun în format electronic la adresa registratura@mfinante.gov.ro, fiecare document fiind un fișier distinct. Dacă documentul are o dimensiune mai mare de 10 MB, acesta va fi divizat în mai multe fișiere cu dimensiune mai mică de 10 MB. În cazul în care după înregistrarea dosarului la secretariatul Comisiei este necesar a fi depuse completări la unul sau mai multe documente, acestea se redepun în forma refăcută.5. La anexa nr. 1, la articolul 1, după alineatul (6) se introduce un nou alineat, alin. (6^1), cu următorul cuprins:(6^1) Limita de 10 MB poate fi modificată, prin ordin al ministrului finanțelor, în funcție de evoluția capacităților tehnice în domeniul informatic.6. La anexa nr. 1, la articolul 1, alineatul (7) se modifică și va avea următorul cuprins:(7) Cererea pentru autorizarea contractării/garantării unei finanțări rambursabile și documentele prevăzute la alin. (5) lit. c), d), f), g), i), j), k) și l) sunt redactate de solicitant în format electronic, apoi se aplică semnătura electronică pe fișierul de tip .pdf în vederea asumării conținutului acestora. Documentele prevăzute la alin. (5) lit. a), d) și e) se obțin prin scanarea la o rezoluție de minimum 200 dpi, în format .pdf, a documentelor originale și se aplică semnătura electronică în vederea confirmării autenticității. Avizul unității teritoriale a Trezoreriei Statului se acordă electronic pe documentele prevăzute la alin. (5) lit. d) și j), ulterior semnării acestora de către solicitant. Pentru orice alte documente solicitate de Comisie în vederea analizării cererii de autorizare a contractării/garantării finanțării rambursabile, prevăzute la alin. (5) lit. h), se va menționa forma în care trebuie prezentate și semnate fișierele respective. Pentru orice alte documente depuse din inițiativa solicitantului, prevăzute la alin. (5) lit. h), se va utiliza semnătura electronică pentru asumarea conținutului sau confirmarea autenticității, după caz.7. La anexa nr. 1, la articolul 1, alineatele (8) și (9) se abrogă.8. La anexa nr. 1, la articolul 1, alineatul (10) se modifică și va avea următorul cuprins:(10) Dosarele care au stat la baza adoptării hotărârilor privind autorizarea contractării sau garantării de finanțări rambursabile interne ori externe se arhivează, în condițiile legii, la Ministerul Finanțelor.9. La anexa nr. 1, la articolul 1, după alineatul (11) se introduc două noi alineate, alin. (12) și (13), cu următorul cuprins:(12) Documentele semnate electronic vor respecta prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 38/2020 privind utilizarea înscrisurilor în formă electronică la nivelul autorităților și instituțiilor publice.(13) În cazul suspendării, în conformitate cu prevederile art. 3 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare, a hotărârii autorității deliberative a administrației publice locale, prevăzute la alin. (5) lit. a), ordonatorul principal de credite are obligația de a înștiința de îndată Comisia.10. La anexa nr. 1, la articolul 2, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alin. (3), cu următorul cuprins:(3) Forma de prezentare a documentelor este cea prevăzută la art. 1 alin. (7).11. La anexa nr. 1, la articolul 3, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alin. (2^1), cu următorul cuprins:(2^1) Registrul datoriei publice locale, registrul garanțiilor locale, precum și orice alte documente și informații se publică, potrivit prevederilor art. 76^1 din Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare, coroborate cu cele ale art. 1 alin. (2) lit. e) din anexa nr. 1 la Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, în monitorul oficial local la subeticheta «DOCUMENTE ȘI INFORMAȚII FINANCIARE». În hotărârea autorității deliberative se menționează adresa de internet unde se asigură publicarea acestor documente și informații.12. La anexa nr. 1, la articolul 3, alineatul (3) se modifică și va avea următorul cuprins:(3) Beneficiarii de finanțări rambursabile care constituie datorie publică locală, inclusiv unitățile/subdiviziunile administrativ-teritoriale garante, vor raporta, în format electronic, sub semnătura ordonatorului principal de credite sau a persoanei căreia i-au fost delegate aceste atribuții, potrivit legii, până la data de 15 inclusiv a fiecărei luni, informații privind finanțările rambursabile pentru luna anterioară, în structura stabilită prin normele elaborate de Ministerul Finanțelor.13. La anexa nr. 1, la articolul 3, după alineatul (4^4) se introduce un nou alineat, alin. (4^5), cu următorul cuprins:(4^5) Cererile care se întocmesc potrivit anexei nr. 1.7 și notificările prevăzute la art. 3 alin. (4) sunt redactate de solicitant în format electronic, apoi se aplică semnătura electronică pe fișierul de tip .pdf în vederea asumării conținutului acestora. Documentele atașate cererilor sau notificărilor se obțin prin scanarea la o rezoluție de minimum 200 dpi, în format .pdf, a documentelor originale și se aplică semnătura electronică în vederea confirmării autenticității.14. La anexa nr. 1, la articolul 3 alineatul (6), litera a) se modifică și va avea următorul cuprins:a) www.mfinante.gov.ro, în cazul Ministerului Finanțelor;15. La anexa nr. 1, la articolul 3, alineatul (7) se modifică și va avea următorul cuprins:(7) Adresa de poștă electronică a solicitantului, prin intermediul căreia se depun documentele menționate la art. 1 alin. (7) și/sau se fac comunicări operative între secretariatul Comisiei și solicitantul respectiv, se menționează în cererile care se întocmesc potrivit anexelor nr. 1.1 și 1.7 și în notificările prevăzute la art. 3 alin. (4).16. La anexa nr. 2, la articolul 4, alineatele (1) și (4) se modifică și vor avea următorul cuprins:  +  Articolul 4(1) Cererile pentru autorizare, însoțite de adresele de înaintare către Comisie și de documentația prevăzută la art. 1 alin. (5) din anexa nr. 1, se transmit prin poșta electronică la adresa registratura@mfinante.gov.ro, în formatul prevăzut la art. 1 alin. (7) din anexa nr. 1. Secretariatul Comisiei verifică primirea corespunzătoare a documentelor prevăzute la art. 1 alin. (5) din anexa nr. 1. La constatarea lipsei unuia sau mai multor documente i se va cere solicitantului să completeze sau să refacă documentația depusă în susținerea cererii pentru autorizare...............................(4) Pentru analizarea cererilor și a documentațiilor aferente primite de la unitățile/subdiviziunile administrativ-teritoriale, prin care se solicită autorizarea contractării sau garantării de finanțări rambursabile interne sau externe, pe termen scurt, mediu ori lung, Comisia se întrunește în ședințe ordinare, lunar. Comisia se poate întruni și în ședințe extraordinare, la cererea președintelui sau a vicepreședintelui, iar convocarea se face prin intermediul poștei electronice sau telefonic, de regulă, cu cel puțin 3 zile lucrătoare înainte de ședința respectivă.17. La anexa nr. 2, la articolul 4, alineatul (3) se abrogă.18. La anexa nr. 2, la articolul 5, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins:(2) Consultarea dosarelor depuse de solicitanți de către membrii Comisiei se face la sediul Ministerului Finanțelor sau electronic, la solicitarea acestora.19. La anexa nr. 2, articolul 7 se modifică și va avea următorul cuprins:  +  Articolul 7(1) Deliberările Comisiei se consemnează în proces-verbal. Procesul-verbal se întocmește prin grija secretariatului Comisiei și se semnează electronic de membrii acesteia, prezenți la ședința respectivă. Se consideră prezenți la ședință și membrii care participă prin utilizarea oricăror mijloace electronice audio-video de comunicare de la distanță.(2) În procesul-verbal se consemnează votul «pentru» sau «împotrivă» al fiecărui membru prezent la fiecare punct de pe ordinea de zi. Orice membru poate să solicite consemnarea în procesul-verbal a unor precizări care motivează votul acordat. În dreptul membrilor absenți se menționează acest fapt.(3) Hotărârile Comisiei se emit pe baza procesului-verbal semnat electronic de către membrii prezenți și se semnează doar de către președinte sau, în lipsa acestuia, de către vicepreședinte pentru învestirea cu formulă de autoritate.20. La anexa nr. 2, la articolul 8, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins:  +  Articolul 8(1) Hotărârea Comisiei se comunică solicitantului, în termen de cel mult 3 zile lucrătoare de la data adoptării sale, prin poșta electronică, la adresa precizată de acesta în cererile întocmite potrivit anexelor nr. 1.1 și 1.7 sau în notificările prevăzute la art. 3 alin. (4) din anexa nr. 1. În cazul unui aviz nefavorabil, hotărârea va conține motivarea respingerii autorizării de contractare sau de garantare a împrumutului.21. La anexa nr. 2, după articolul 8 se introduce un nou articol, art. 9, cu următorul cuprins:  +  Articolul 9(1) În cazul înștiințării Comisiei cu privire la suspendarea, în conformitate cu prevederile art. 3 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare, a hotărârii autorității deliberative a administrației publice locale, prevăzută la art. 1 alin. (5) lit. a) din anexa nr. 1, și nu a fost aprobată hotărârea pentru autorizarea contractării sau garantării finanțării rambursabile, secretariatul Comisiei restituie documentația unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale solicitante.(2) Dacă înștiințarea prevăzută la alin. (1) este ulterioară aprobării de către Comisie a hotărârii pentru autorizarea contractării sau garantării finanțării rambursabile, această hotărâre se suspendă până la soluționarea în instanța de contencios administrativ a acțiunii introduse de prefect. Comisia înștiințează în acest sens ordonatorul principal de credite al unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale și finanțatorul care a emis documentul prevăzut la art. 1 alin. (5) lit. e) din anexa nr. 1, care a fost inclus în documentația care a stat la baza autorizării.(3) În situația în care, la data de 30 septembrie a fiecărui an, hotărârea autorității deliberative a administrației publice locale, prevăzută la art. 1 alin. (5) lit. a) din anexa nr. 1, inclusă în documentația care a stat la baza autorizării, este suspendată, Comisia anulează tragerile autorizate pentru anul în curs și le reautorizează pentru anii următori, în condițiile legii.(4) În cazul anulării în instanța de contencios administrativ a hotărârii autorității deliberative a administrației publice locale, prevăzută la art. 1 alin. (5) lit. a) din anexa nr. 1, inclusă în documentația care a stat la baza autorizării, printr-o hotărâre judecătorească definitivă, și al comunicării acesteia către Comisie de către prefect sau de către ordonatorul principal de credite, Comisia anulează hotărârea pentru autorizarea contractării sau garantării finanțării rambursabile.22. Anexele nr. 1.1 și 1.2 la norme și proceduri se modifică și se înlocuiesc cu anexele nr. 1 și 2 la prezenta hotărâre.  +  Articolul IIÎn aplicarea prevederilor art. V din Ordonanța Guvernului nr. 17/2015 privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare și modificarea și completarea unor acte normative, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 316/2015, cu modificările și completările ulterioare, unitățile/subdiviziunile administrativ-teritoriale nu au obligația de a aplica ștampila pe documentele prevăzute la art. 1 alin. (5), art. 2, art. 3 alin. (3), (4) și (4^2) din anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 9/2007 privind constituirea, componența și funcționarea Comisiei de autorizare a împrumuturilor locale, cu modificările și completările ulterioare.  +  Articolul IIIPrevederile prezentei hotărâri intră în vigoare de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, cu excepția prevederilor art. I pct. 4-8, 11, 13 și 14, care intră în vigoare în termen de 45 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri. Toate documentațiile primite înainte de intrarea în vigoare a modificărilor rămân valabile și se soluționează de către Comisia de autorizare a împrumuturilor locale conform normelor în vigoare la momentul introducerii solicitării adresate Comisiei.
    PRIM-MINISTRU
    ION-MARCEL CIOLACU
    Contrasemnează:
    Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice și administrației,
    Adrian-Ioan Veștea
    Ministrul finanțelor,
    Marcel-Ioan Boloș
    București, 2 noiembrie 2023.Nr. 1.076.  +  Anexa nr. 1(Anexa nr. 1.1 la norme și proceduri)
    CEREREA
    pentru autorizarea contractării/garantării unei finanțări
    rambursabile interne/externe în valoare de ........ lei/valuta de contract
    Subsemnatul(a), ...........................*4), în calitate de primar/președinte al .............*2) ...................*3), județul ..............*1), vă depun prezenta cerere în vederea autorizării contractării/garantării unei finanțări rambursabile interne/externe în valoare de ......... lei/valuta de contract (cu menționarea cursului de schimb)*6), având ca titular ...............*2)..............*3), identificat/ă prin codul de înregistrare fiscală ..................*5).Prin prezenta mă oblig să duc la îndeplinire prevederile Hotărârii Consiliului Local/Județean nr. ............... din ........ 20.... privind aprobarea contractării/garantării unei finanțări rambursabile interne/externe în valoare de ...... lei/valuta de contract, precum și ale oricăror alte reglementări conexe.De asemenea, declar pe propria răspundere, cunoscând că falsul în declarații este pedepsit de legea penală, că documentația anexată, ca parte integrantă a prezentei cereri, este conformă cu realitatea și că unitatea/subdiviziunea administrativ-teritorială pe care o reprezint nu are alte obligații financiare interne și externe necuprinse în calculul gradului de îndatorare.Condițiile finanțării rambursabile pentru a cărei contractare/garantare se solicită autorizarea:
    Destinația finanțării rambursabileDenumirea finanțatoruluiValoarea finanțării rambursabile(valuta de contract)Durata finanțării rambursabile*7)Rata anuală a dobânzii*7)Comisioane și alte costuri aferente*7)
    Perioada de grațiePerioada de rambursare
    Atașez prezentei cereri:..............................................................
    Ordonator principal de credite
    ................*2)..............*3),
    ...............................
    ...............................
    (prenumele și numele)
    LEGENDĂ:*1) Se înscrie denumirea județului.*2) Se înscrie categoria unității administrativ-teritoriale solicitante.*3) Se înscrie denumirea unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale solicitante.*4) Se înscriu prenumele și numele reprezentatului legal.*5) Se înscrie codul de înregistrare fiscală a unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale.*6) Cursul de schimb comunicat de Banca Națională a României la data efectuării calculului de transformare a valutei de contract a finanțării rambursabile în echivalent lei.*7) Se înscriu perioada de grație, perioada de rambursare, rata anuală a dobânzii, respectiv comisioanele și alte costuri din proiectul contractului finanțării rambursabile emis de finanțatorul selectat sau din termenii financiari indicativi transmiși de acesta.*8) Se enumeră documentele atașate la cerere, prevăzute la art. 1 alin. (5) din anexa nr. 1 la hotărâre.NOTĂ:Prezentul model-cadru se adaptează în mod corespunzător, potrivit dinamicii legislative, precum și situațiilor specifice fiecărei unități/subdiviziuni administrativ-teritoriale.
     +  Anexa nr. 2(Anexa nr. 1.2 la norme și proceduri)*1) Se înscrie denumirea județului.*2) Se înscrie categoria unității administrativ-teritoriale solicitante.*3) Se înscrie denumirea unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale solicitante.*4) Se înscrie codul de înregistrare fiscală a unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale.
    HOTĂRÂREA
    nr. ........ din ....... 20....
    privind aprobarea contractării/garantării unei
    finanțări rambursabile interne/externe în valoare de ........ lei*5)
    Având în vedere temeiurile juridice, respectiv prevederile:a) art. 1 alin. (5), art. 120 și art. 121 alin. (1) și (2) din Constituția României, republicată;b) art. 9 paragraful 8 din Carta europeană a autonomiei locale, adoptată la Strasbourg la 15 octombrie 1985, ratificată prin Legea nr. 199/1997;c) art. 7 alin. (2), precum și art. 1166 și următoarele din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările și completările ulterioare, referitoare la contracte;d) art. 129 alin. (1), alin. (2) lit. b) și alin. (4) lit. b) și art. 155 alin. (1) lit. c) și alin. (4) lit. d) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;e) art. 13 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publică, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 109/2008, cu modificările și completările ulterioare;f) art. 61-66 și art. 76^1 din Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare;g) art. 2 lit. c), k), p), art. 5 alin. (1), art. 6, 9 și 10 din Ordonanța Guvernului nr. 119/1999 privind controlul intern/managerial și controlul financiar preventiv, republicată, cu modificările și completările ulterioare;h) Hotărârii Guvernului nr. 9/2007 privind constituirea, componența și funcționarea Comisiei de autorizare a împrumuturilor locale, cu modificările și completările ulterioare,ținând seama de prevederile art. 43 alin. (4) din Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, republicată, cu modificările și completările ulterioare, se menționează următoarele avize, prevăzute de lege:...................................Luând act de:a) referatul de aprobare prezentat de către primarul ............*2), în calitatea sa de inițiator, înregistrat cu nr. ...../....... 20......;*2) Se înscrie categoria unității administrativ-teritoriale solicitante.b) raportul compartimentului de resort din cadrul aparatului de specialitate al primarului, înregistrat cu nr. ......../....... 20....;c) viza de control financiar preventiv propriu acordată asupra acestui proiect de operațiune;d) avizul comisiei de specialitate a Consiliului Local ............,constatând necesitatea de a asigura resursele financiare pentru realizarea investițiilor publice de interes local sau pentru refinanțarea datoriei publice locale, după caz, a căror documentație tehnico-economică/notă de fundamentare a fost aprobată prin Hotărârea Consiliului Local nr. ..../20...... privind ..............,în temeiul prevederilor art. 139 alin. (1) și alin. (3) lit. b), coroborate cu cele ale art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,Consiliul Local al ..................*2) ...................*3) adoptă prezenta hotărâre.*2) Se înscrie categoria unității administrativ-teritoriale solicitante.*3) Se înscrie denumirea unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale solicitante.  +  Articolul 1Se aprobă contractarea/garantarea unei finanțări rambursabile interne/externe, în valoare de .............. lei*5), cu o maturitate de ......... ani.*5) În cazul în care finanțarea rambursabilă se face într-o altă unitate monetară decât moneda națională a României, se menționează unitatea monetară respectivă.  +  Articolul 2Contractarea/Garantarea finanțării rambursabile prevăzută la art. 1 se face pentru realizarea investițiilor publice de interes local sau pentru refinanțarea datoriei publice locale, după caz, prevăzute în anexa la prezenta hotărâre.  +  Articolul 3Din bugetul local al ................*2) .................*3) se asigură integral plata sau garantarea plății, după caz, a:*2) Se înscrie categoria unității administrativ-teritoriale solicitante.*3) Se înscrie denumirea unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale solicitante.a) serviciului anual al datoriei publice locale aferent finanțării rambursabile menționate la art. 1;b) oricăror impozite și taxe aferente realizării obiectivelor de investiții publice de interes local;c) oricăror altor cheltuieli neeligibile ale finanțării rambursabile menționate la art. 1.  +  Articolul 4(1) Pe întreaga durată a serviciului datoriei publice locale, ordonatorul principal de credite are obligația să publice pe pagina de internet a ..............*2) .................*3) următoarele date:a) hotărârea Comisiei de autorizare a împrumuturilor locale, precum și orice modificări și/sau completări ale acesteia;b) valoarea finanțării rambursabile contractate/garantate în valuta de contract;c) gradul de îndatorare a ............*2) .......................*3);d) durata serviciului datoriei publice locale, cu precizarea perioadei de grație și a perioadei de rambursare a finanțării rambursabile;e) dobânzile, comisioanele și orice alte costuri aferente fiecărei finanțări rambursabile;f) plățile efectuate din fiecare finanțare rambursabilă;g) documentele și informațiile prevăzute la art. 76^1 alin. (1) din Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare.*2) Se înscrie categoria unității administrativ-teritoriale solicitante.*3) Se înscrie denumirea unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale solicitante.(2) Ordonatorul principal de credite are obligația de a transmite, în format electronic la adresa http://uat.mdrap.ro/, informațiile prevăzute la art. 76^1 alin. (1) din Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare.(3) Datele prevăzute la alin. (1) se actualizează în prima decadă a fiecărui trimestru pentru trimestrul expirat, sub sancțiunile prevăzute de lege.  +  Articolul 5Ducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se asigură de către primarul .................*2) ....................*3).*2) Se înscrie categoria unității administrativ-teritoriale solicitante.*3) Se înscrie denumirea unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale solicitante.  +  Articolul 6Prezenta hotărâre se comunică, prin intermediul secretarului general ............*2), în termenul prevăzut de lege, primarului ..................*2) și prefectului județului ..................*1) și se aduce la cunoștință publică în monitorul oficial local la adresa www............*6).*1) Se înscrie denumirea județului.*2) Se înscrie categoria unității administrativ-teritoriale solicitante.*6) Se înscrie adresa subetichetei „HOTĂRÂRILE AUTORITĂȚII DELIBERATIVE“ din structura monitorului oficial local al unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale.
    Președintele de ședință,
    ....................................
    ....................................
    (prenumele și numele)
    Contrasemnează:
    Secretarul general al ..................*2)
    ....................................
    ....................................
    (prenumele și numele)
    *2) Se înscrie categoria unității administrativ-teritoriale solicitante.NOTĂ:Prezentul model orientativ se adaptează în mod corespunzător, potrivit evenimentelor legislative, precum și situației specifice fiecărei unități/subdiviziuni administrativ-teritoriale solicitante.
    CARTUȘ NECESAR DE INSERAT PE ORICE HOTĂRÂRE A CONSILIULUI LOCAL, DUPĂ ATESTAREA AUTENTICITĂȚII ACESTEIA
    PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII, ulterioare adoptării Hotărârii Consiliului Local nr. …..…/20……..
    Nr. crt.OPERAȚIUNILE EFECTUATEData ZZ/LL/ANSemnătura persoanei responsabile să efectueze procedura
    0123
    1Adoptarea hotărârii*1)…../…../20…..
    2Comunicarea către primarul comunei*2)..…/..…/20…..
    3Comunicarea către prefectul județului*3)..…/…../20…..
    4Aducerea la cunoștință publică*4+5)..…/..…/20…..
    5Comunicarea, numai în cazul celei cu caracter individual*4+5)..…/…../20…..
    6Hotărârea devine obligatorie*6) sau produce efecte juridice*7), după caz…../…../20…..
    Extrase din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare: *1) art. 139 alin. (1): „În exercitarea atribuțiilor ce îi revin, consiliul local adoptă hotărâri, cu majoritate absolută sau simplă, după caz.“ *2) art. 197 alin. (2): „Hotărârile consiliului local se comunică primarului.“ *3) art. 197 alin. (1), adaptat: Secretarul general al unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale comunică hotărârile consiliului local …........... prefectului în cel mult 10 zile lucrătoare de la data adoptării... *4) art. 197 alin. (4): „Hotărârile …….. se aduc la cunoștința publică și se comunică, în condițiile legii, prin grija secretarului general al...“ *5) art. 199 alin. (1): „Comunicarea hotărârilor ……... cu caracter individual către persoanele cărora li se adresează se face în cel mult 5 zile de la data comunicării oficiale către prefect.“ *6) art. 198 alin. (1): „Hotărârile …… cu caracter normativ devin obligatorii de la data aducerii lor la cunoștință publică.“ *7) art. 199 alin. (2): „Hotărârile …….. cu caracter individual produc efecte juridice de la data comunicării către persoanele cărora li se adresează.“ IMPORTANT: Potrivit prevederilor art. 197 alin. (5) din Codul administrativ, coroborate cu cele ale art. 5 alin. (2) din anexa nr. 1 la Codul administrativ, începând cu data de 1 ianuarie 2020, hotărârile, atât cele cu caracter normativ, cât și cele cu caracter individual, se publică, pentru informare, în format electronic și în monitorul oficial local, în format „pdf“ editabil, pentru a se păstra intacte macheta și aspectul documentului, astfel încât acesta să arate exact așa cum a fost realizat și să poată fi tipărit corect de oricine și de oriunde, fără să cuprindă semnăturile olografe ale persoanelor, asigurându-se respectarea reglementărilor în materia protecției datelor personale.
    -------