ORDIN nr. 1.992 din 14 iunie 2023pentru aprobarea Normelor metodologice privind înființarea, autorizarea, dotarea, funcționarea și înregistrarea cabinetelor de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical, precum și pentru stabilirea documentelor necesare pentru eliberarea autorizațiilor de liberă practică pentru personalul care desfășoară servicii publice conexe actului medical
Publicat în
MONITORUL OFICIAL nr. 574 din 26 iunie 2023
Văzând Referatul de aprobare al Direcției generale de asistență medicală din cadrul Ministerului Sănătății nr. AR 10.542 din 14.06.2023,având în vedere prevederile art. 1 alin. (3) și (7), art. 11 alin. (3), art. 12 alin. (1) și art. 13 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 83/2000 privind organizarea și funcționarea cabinetelor de liberă practică pentru servicii publice conexe actului medical, aprobată cu modificări prin Legea nr. 598/2001, cu modificările și completările ulterioare,în temeiul prevederilor art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Sănătății, cu modificările și completările ulterioare,ministrul sănătății emite următorul ordin: + Articolul 1Se aprobă Normele metodologice privind înființarea, funcționarea și înregistrarea cabinetelor de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical, prevăzute în anexa nr. 1. + Articolul 2(1) Se aprobă condițiile de autorizare sanitară și de dotare minimă obligatorie a cabinetelor de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical, prevăzute în anexa nr. 2.(2) Autorizațiile sanitare de funcționare pentru cabinetele de liberă practică conexe actului medical emise în baza prevederilor Ordinului ministrului sănătății nr. 1.030/2009 privind aprobarea procedurilor de reglementare sanitară pentru proiectele de amplasare, amenajare, construire și pentru funcționarea obiectivelor ce desfășoară activități cu risc pentru starea de sănătate a populației, cu modificările și completările ulterioare, emise anterior intrării în vigoare a prezentului ordin, își mențin valabilitatea până la modificarea condițiilor care au stat la baza emiterii acestora, dar nu mai mult de 3 ani. + Articolul 3Se aprobă lista documentelor necesare pentru eliberarea autorizațiilor de liberă practică pentru personalul autorizat de Ministerul Sănătății, altul decât medicii și asistenții medicali, să exercite în mod independent servicii publice conexe actului medical, prevăzută în anexa nr. 3. + Articolul 4Se aprobă modelul autorizațiilor de liberă practică pentru personalul care desfășoară servicii publice conexe actului medical, prevăzut în anexa nr. 4. + Articolul 5Se aprobă modelul cererii pentru solicitarea autorizației de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical, prevăzut în anexa nr. 5. + Articolul 6Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezentul ordin. + Articolul 7Direcțiile de specialitate din cadrul Ministerului Sănătății, precum și direcțiile de sănătate publică județene și a municipiului București vor duce la îndeplinire dispozițiile prezentului ordin. + Articolul 8Începând cu data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă:a) Ordinul ministrului sănătății nr. 646/2019 privind aprobarea documentației pentru înființarea și înregistrarea cabinetelor de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 358 din 8 mai 2019, cu completările ulterioare;b) Ordinul ministrului sănătății nr. 979/2004 privind eliberarea autorizației de liberă practică, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 724 din 11 august 2004;c) Ordinul ministrului sănătății nr. 527/1999 pentru stabilirea activităților conexe serviciilor medicale, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 383 din 12 august 1999, cu modificările și completările ulterioare;d) Poziția 3250, Fabricarea de dispozitive, aparate și instrumente medicale stomatologice, din anexa nr. 2, Lista activităților care se autorizează în baza declarației pe propria răspundere (coduri CAEN), la Ordinul ministrului sănătății nr. 1.030/2009 privind aprobarea procedurilor de reglementare sanitară pentru proiectele de amplasare, amenajare, construire și pentru funcționarea obiectivelor ce desfășoară activități cu risc pentru starea de sănătate a populației, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 603 din 1 septembrie 2009, cu modificările și completările ulterioare. + Articolul 9Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul sănătății,
Alexandru RafilaBucurești, 14 iunie 2023.Nr. 1.992. + Anexa nr. 1NORME METODOLOGICEprivind înființarea, funcționarea și înregistrarea cabinetelor de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical + Anexa nr. 2CONDIȚIIde autorizare sanitară și de dotare minimă obligatorie a cabinetelor de liberă practicăpentru serviciile publice conexe actului medical + Anexa nr. 3LISTAdocumentelor necesare pentru eliberarea autorizațiilor de liberă practică pentru personalul autorizat de Ministerul Sănătății, altul decât medicii și asistenții medicali, să exercite în mod independent servicii publice conexe actului medical + Anexa nr. 4
Modelul autorizațiilor de liberă practică pentru
personalul care desfășoară servicii publice conexe actului medicalA. BIOCHIMIST, BIOLOG ȘI CHIMIST ÎN SISTEMUL SANITAR DIN ROMÂNIAMINISTERUL SĂNĂTĂȚIIDIRECȚIA DE SĂNĂTATE PUBLICĂ ................Nr. ................ data ................
AUTORIZAȚIE DE LIBERĂ PRACTICĂ
Nr. ................Ministerul Sănătății autorizează pe domnul/doamna ......................................, CNP ....................., absolvent/absolventă a ....................., promoția .............., seria și nr. documentului de studii .................., specialitatea absolvită .........................., profesia solicitantului ...................................., să practice profesia/activitatea de ......................... ........... în unități autorizate de Ministerul Sănătății, conform pregătirii profesionale, în conformitate cu Legea nr. 460/2003 privind exercitarea profesiilor de biochimist, biolog și chimist, înființarea, organizarea și funcționarea Ordinului Biochimiștilor, Biologilor și Chimiștilor în sistemul sanitar din România, cu modificările ulterioare.Activitățile autorizate se pot desfășura cu îndeplinirea condițiilor de spațiu și dotare minimă, conform Ordinului ministrului sănătății publice nr. 1.301/2007 pentru aprobarea Normelor privind funcționarea laboratoarelor de analize medicale, cu modificările și completările ulterioare.Orice dispozitiv medical utilizat la desfășurarea activităților autorizate trebuie avizat de Agenția Națională a Medicamentului și a Dispozitivelor Medicale din România, conform Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
Director executiv,Prezenta autorizație se avizează anual.B. OPTICIAN-OPTOMETRIST/TEHNICIAN DE PROTEZE ȘI ORTEZE/TEHNICIAN DE PROTEZE AUDITIVE/AUDIOLOG/TERAPEUT VOCAL (după caz)/FIZICIAN MEDICAL/SOCIOLOG MEDICALMINISTERUL SĂNĂTĂȚIIDIRECȚIA DE SĂNĂTATE PUBLICĂ ................Nr. ................ data ................
AUTORIZAȚIE DE LIBERĂ PRACTICĂ
Nr. ................Ministerul Sănătății autorizează pe domnul/doamna .............................., CNP ................., absolvent/absolventă a .........................., promoția ................, seria și nr. documentului de studii ...................., specialitatea absolvită .........................., profesia solicitantului ....................................., să practice profesia/activitatea de ......................... în unități autorizate de Ministerul Sănătății, conform pregătirii profesionale, în conformitate cu Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 83/2000 privind organizarea și funcționarea cabinetelor de liberă practică pentru servicii publice conexe actului medical, aprobată cu modificări prin Legea nr. 598/2001, cu modificările și completările ulterioare.Orice dispozitiv medical utilizat la desfășurarea activităților autorizate trebuie avizat de Agenția Națională a Medicamentului și a Dispozitivelor Medicale din România, conform Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
Director executiv,Prezenta autorizație se avizează anual. + Anexa nr. 5
Modelul cererii pentru solicitarea autorizației
de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medicalA. Modelul de cerere pentru: biolog, biochimist, chimist în sistemul sanitarDoamnă/Domnule Director,Subsemnatul(a), ............................, născut(ă) la data de ..................., CNP ........................, cu domiciliul stabil în localitatea ........................., str. ....................... nr. ....., bl. ....., sc. ...., et. ...., ap. ...., sectorul/județul ............., tel. ........................, absolvent(ă) al/a .........................., cu diploma ............. seria ........ nr. ....................., membru(ă) ................................, având specialitatea ....................................., confirmat(ă) specialist/principal prin Ordinul ministrului sănătății nr. ........../.........., angajat(ă)/pensionar(ă) la .................. de la data de .................., vă rog a-mi elibera autorizația de liberă practică în specialitatea ........................... .Anexez următoarele acte:– document de studii eliberat de o instituție de învățământ superior acreditată care atestă formarea în profesie (diplomă de licență sau adeverință de absolvire a studiilor), în copie certificată cu originalul;– certificat de cazier judiciar, în original, în termen;– certificat de sănătate fizică și psihică tip A5, în termen, care include viza medicului psihiatru și viza medicului de medicina muncii, în original;– act de identitate, în copie certificată cu originalul, în termen;– dovada de schimbare a numelui, în cazul în care numele înscris pe documentul de studii nu mai coincide cu cel din actul de identitate, în copie certificată cu originalul;– avizul Ordinului Biochimiștilor, Biologilor și Chimiștilor din Sistemul Sanitar din România;– adeverință de salariat emisă de o unitate sanitară autorizată.Data .......................Semnătura ....................B. Modelul de cerere pentru optician-optometristDoamnă/Domnule Director,Subsemnatul(a), ........................, născut(ă) la data de ............., CNP ..................., cu domiciliul stabil în localitatea ....................., str. ................... nr. ....., bl. ....., sc. ....., et. ...., ap. ...., sectorul/județul .................., tel. .................., absolvent(ă) al/a ......................., cu diploma ....................., având specialitatea ........................................., Certificat de competență/Certificat de perfecționare nr. ........./........., perioada ............., cu un nr. total de ore de pregătire ................., angajat(ă) la ..........................., vă rog a-mi elibera autorizația de liberă practică în specialitatea ................... .Anexez următoarele acte:– document de studii eliberat de o instituție de învățământ superior acreditată care atestă formarea în profesie (diplomă de licență sau adeverință de absolvire a studiilor), în copie certificată cu originalul;– certificat de cazier judiciar, în original, în termen;– certificat de sănătate fizică și psihică tip A5, valabil 3 luni, care să includă viza medicului psihiatru și viza medicului de medicina muncii, în original;– copie certificată cu originalul a actului de identitate, în termen;– dovada de schimbare a numelui, în cazul în care numele înscris pe documentul de studii nu mai coincide cu cel din actul de identitate, în copie certificată cu originalul;– adeverință de salariat emisă de o unitate sanitară autorizată.Data ......................Semnătura ...................C. Modelul de cerere pentru tehnician protezare și ortezareDoamnă/Domnule Director,Subsemnatul(a), ......................, născut(ă) la data de ................, CNP ..............., cu domiciliul stabil în localitatea ......................., str. ...................... nr. ......, bl. ......, sc. ....., et. ....., ap. ...., sectorul/județul ..............., tel. ......................, absolvent(ă) al/a ........................, cu diploma ....................., având specialitatea ................,Certificat de competență/Certificat de perfecționare nr. ......../........, perioada ...................., cu un nr. total de ore de pregătire ................., angajat(ă) la ................................, vă rog a-mi elibera autorizația de liberă practică în specialitatea ....................................... .Anexez următoarele acte:– document de studii eliberat de o instituție de învățământ superior acreditată care atestă formarea în profesie (diplomă de licență sau adeverință de absolvire a studiilor superioare de inginer/bioinginer protezist ortezist), în copie certificată cu originalul;– certificat de cazier judiciar, în original, în termen;– certificat de sănătate fizică și psihică tip A5, valabil 3 luni, care să includă viza medicului psihiatru și viza medicului de medicina muncii, în original;– copie certificată cu originalul a actului de identitate, în termen;– dovada de schimbare a numelui, în cazul în care numele înscris pe documentul de studii nu mai coincide cu cel din actul de identitate, în copie certificată cu originalul;– dovada obținerii în ultimii 3 ani a cel puțin unui certificat de competență în protezare ortopedică/certificat de perfecționare în protezare ortopedică, cu excepția personalului care a absolvit o unitate de învățământ superior medical în ultimii 3 ani;– adeverință de salariat emisă de o unitate sanitară autorizată.Data .....................Semnătura .................D. Modelul de cerere pentru tehnician protezare auditivă/audiolog/terapeut vocal (după caz)Doamnă/Domnule Director,Subsemnatul(a), ......................, născut(ă) la data de ..............., CNP ................., cu domiciliul stabil în localitatea ........................, str. .......................... nr. ....., bl. ......, sc. ....., et. ...., ap. ....., sectorul/județul .............., tel. .........................., absolvent(ă) al/a ...................................., cu diploma ....................., având specialitatea .............................., Certificat de competență/Certificat de perfecționare nr. ......../........, perioada ......................., cu un nr. total de ore de pregătire .................., angajat(ă) la ................................, vă rog a-mi elibera autorizația de liberă practică în specialitatea ................... .Anexez următoarele acte:– document de studii eliberat de o instituție de învățământ superior acreditată care atestă formarea în profesie (diplomă de licență sau adeverință de absolvire a studiilor superioare/colegiale de inginer/bioinginer/audiolog/protezist/pedagogie muzicală, canto), în copie certificată cu originalul;– certificat de cazier judiciar, în original, în termen;– certificat de sănătate fizică și psihică tip A5, valabil 3 luni, care să includă viza medicului psihiatru și viza medicului de medicina muncii, în original;– copie certificată cu originalul a actului de identitate, în termen;– dovada de schimbare a numelui, în cazul în care numele înscris pe documentul de studii nu mai coincide cu cel din actul de identitate, în copie certificată cu originalul;– dovada obținerii în ultimii 3 ani a cel puțin unui certificat de competență în protezare auditivă/certificat de perfecționare în protezare auditivă, cu excepția persoanelor care au absolvit o unitate de învățământ superior în domeniul ingineriei medicale în ultimii 3 ani;– adeverință de salariat emisă de o unitate sanitară autorizată.E. Modelul de cerere pentru fizician medical/sociolog medicalDoamnă/Domnule Director,Subsemnatul(a), ......................., născut(ă) la data de .............., CNP ...................., cu domiciliul stabil în localitatea ........................, str. ........................ nr. ......, bl. ...., sc. ....., et. ...., ap. ....., sectorul/județul ............, tel. .................., absolvent(ă) al/a ................, cu diploma .................., având specialitatea ...................................., Certificat de competență/Certificat de perfecționare nr. ......../......, perioada ..................., cu un nr. total de ore de pregătire ..............., angajat(ă) la ....................., vă rog a-mi elibera autorizația de liberă practică în specialitatea ................... .Anexez următoarele acte:– document de studii eliberat de o instituție de învățământ superior acreditată care atestă formarea în profesie (diplomă de licență sau adeverință de absolvire a studiilor), în copie certificată cu originalul;– certificat de cazier judiciar, în original, în termen;– certificat de sănătate fizică și psihică tip A5, valabil 3 luni, care să includă viza medicului psihiatru și viza medicului de medicina muncii, în original;– copie certificată cu originalul a actului de identitate, în termen;– dovada de schimbare a numelui, în cazul în care numele înscris pe documentul de studii nu mai coincide cu cel din actul de identitate, în copie certificată cu originalul;– dovada obținerii în ultimii 3 ani a cel puțin unui certificat de competență în profesie/certificat de perfecționare, cu excepția persoanelor care au absolvit o unitate de învățământ superior de profil în ultimii 3 ani;– adeverință de salariat emisă de o unitate sanitară autorizată.
EMITENT |
Văzând Referatul de aprobare al Direcției generale de asistență medicală din cadrul Ministerului Sănătății nr. AR 10.542 din 14.06.2023,având în vedere prevederile art. 1 alin. (3) și (7), art. 11 alin. (3), art. 12 alin. (1) și art. 13 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 83/2000 privind organizarea și funcționarea cabinetelor de liberă practică pentru servicii publice conexe actului medical, aprobată cu modificări prin Legea nr. 598/2001, cu modificările și completările ulterioare,în temeiul prevederilor art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Sănătății, cu modificările și completările ulterioare,ministrul sănătății emite următorul ordin: + Articolul 1Se aprobă Normele metodologice privind înființarea, funcționarea și înregistrarea cabinetelor de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical, prevăzute în anexa nr. 1. + Articolul 2(1) Se aprobă condițiile de autorizare sanitară și de dotare minimă obligatorie a cabinetelor de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical, prevăzute în anexa nr. 2.(2) Autorizațiile sanitare de funcționare pentru cabinetele de liberă practică conexe actului medical emise în baza prevederilor Ordinului ministrului sănătății nr. 1.030/2009 privind aprobarea procedurilor de reglementare sanitară pentru proiectele de amplasare, amenajare, construire și pentru funcționarea obiectivelor ce desfășoară activități cu risc pentru starea de sănătate a populației, cu modificările și completările ulterioare, emise anterior intrării în vigoare a prezentului ordin, își mențin valabilitatea până la modificarea condițiilor care au stat la baza emiterii acestora, dar nu mai mult de 3 ani. + Articolul 3Se aprobă lista documentelor necesare pentru eliberarea autorizațiilor de liberă practică pentru personalul autorizat de Ministerul Sănătății, altul decât medicii și asistenții medicali, să exercite în mod independent servicii publice conexe actului medical, prevăzută în anexa nr. 3. + Articolul 4Se aprobă modelul autorizațiilor de liberă practică pentru personalul care desfășoară servicii publice conexe actului medical, prevăzut în anexa nr. 4. + Articolul 5Se aprobă modelul cererii pentru solicitarea autorizației de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical, prevăzut în anexa nr. 5. + Articolul 6Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezentul ordin. + Articolul 7Direcțiile de specialitate din cadrul Ministerului Sănătății, precum și direcțiile de sănătate publică județene și a municipiului București vor duce la îndeplinire dispozițiile prezentului ordin. + Articolul 8Începând cu data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă:a) Ordinul ministrului sănătății nr. 646/2019 privind aprobarea documentației pentru înființarea și înregistrarea cabinetelor de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 358 din 8 mai 2019, cu completările ulterioare;b) Ordinul ministrului sănătății nr. 979/2004 privind eliberarea autorizației de liberă practică, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 724 din 11 august 2004;c) Ordinul ministrului sănătății nr. 527/1999 pentru stabilirea activităților conexe serviciilor medicale, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 383 din 12 august 1999, cu modificările și completările ulterioare;d) Poziția 3250, Fabricarea de dispozitive, aparate și instrumente medicale stomatologice, din anexa nr. 2, Lista activităților care se autorizează în baza declarației pe propria răspundere (coduri CAEN), la Ordinul ministrului sănătății nr. 1.030/2009 privind aprobarea procedurilor de reglementare sanitară pentru proiectele de amplasare, amenajare, construire și pentru funcționarea obiectivelor ce desfășoară activități cu risc pentru starea de sănătate a populației, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 603 din 1 septembrie 2009, cu modificările și completările ulterioare. + Articolul 9Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul sănătății,
Alexandru RafilaBucurești, 14 iunie 2023.Nr. 1.992. + Anexa nr. 1NORME METODOLOGICEprivind înființarea, funcționarea și înregistrarea cabinetelor de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical + Anexa nr. 2CONDIȚIIde autorizare sanitară și de dotare minimă obligatorie a cabinetelor de liberă practicăpentru serviciile publice conexe actului medical + Anexa nr. 3LISTAdocumentelor necesare pentru eliberarea autorizațiilor de liberă practică pentru personalul autorizat de Ministerul Sănătății, altul decât medicii și asistenții medicali, să exercite în mod independent servicii publice conexe actului medical + Anexa nr. 4
Modelul autorizațiilor de liberă practică pentru
personalul care desfășoară servicii publice conexe actului medicalA. BIOCHIMIST, BIOLOG ȘI CHIMIST ÎN SISTEMUL SANITAR DIN ROMÂNIAMINISTERUL SĂNĂTĂȚIIDIRECȚIA DE SĂNĂTATE PUBLICĂ ................Nr. ................ data ................
AUTORIZAȚIE DE LIBERĂ PRACTICĂ
Nr. ................Ministerul Sănătății autorizează pe domnul/doamna ......................................, CNP ....................., absolvent/absolventă a ....................., promoția .............., seria și nr. documentului de studii .................., specialitatea absolvită .........................., profesia solicitantului ...................................., să practice profesia/activitatea de ......................... ........... în unități autorizate de Ministerul Sănătății, conform pregătirii profesionale, în conformitate cu Legea nr. 460/2003 privind exercitarea profesiilor de biochimist, biolog și chimist, înființarea, organizarea și funcționarea Ordinului Biochimiștilor, Biologilor și Chimiștilor în sistemul sanitar din România, cu modificările ulterioare.Activitățile autorizate se pot desfășura cu îndeplinirea condițiilor de spațiu și dotare minimă, conform Ordinului ministrului sănătății publice nr. 1.301/2007 pentru aprobarea Normelor privind funcționarea laboratoarelor de analize medicale, cu modificările și completările ulterioare.Orice dispozitiv medical utilizat la desfășurarea activităților autorizate trebuie avizat de Agenția Națională a Medicamentului și a Dispozitivelor Medicale din România, conform Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
Director executiv,Prezenta autorizație se avizează anual.B. OPTICIAN-OPTOMETRIST/TEHNICIAN DE PROTEZE ȘI ORTEZE/TEHNICIAN DE PROTEZE AUDITIVE/AUDIOLOG/TERAPEUT VOCAL (după caz)/FIZICIAN MEDICAL/SOCIOLOG MEDICALMINISTERUL SĂNĂTĂȚIIDIRECȚIA DE SĂNĂTATE PUBLICĂ ................Nr. ................ data ................
AUTORIZAȚIE DE LIBERĂ PRACTICĂ
Nr. ................Ministerul Sănătății autorizează pe domnul/doamna .............................., CNP ................., absolvent/absolventă a .........................., promoția ................, seria și nr. documentului de studii ...................., specialitatea absolvită .........................., profesia solicitantului ....................................., să practice profesia/activitatea de ......................... în unități autorizate de Ministerul Sănătății, conform pregătirii profesionale, în conformitate cu Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 83/2000 privind organizarea și funcționarea cabinetelor de liberă practică pentru servicii publice conexe actului medical, aprobată cu modificări prin Legea nr. 598/2001, cu modificările și completările ulterioare.Orice dispozitiv medical utilizat la desfășurarea activităților autorizate trebuie avizat de Agenția Națională a Medicamentului și a Dispozitivelor Medicale din România, conform Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
Director executiv,Prezenta autorizație se avizează anual. + Anexa nr. 5
Modelul cererii pentru solicitarea autorizației
de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medicalA. Modelul de cerere pentru: biolog, biochimist, chimist în sistemul sanitarDoamnă/Domnule Director,Subsemnatul(a), ............................, născut(ă) la data de ..................., CNP ........................, cu domiciliul stabil în localitatea ........................., str. ....................... nr. ....., bl. ....., sc. ...., et. ...., ap. ...., sectorul/județul ............., tel. ........................, absolvent(ă) al/a .........................., cu diploma ............. seria ........ nr. ....................., membru(ă) ................................, având specialitatea ....................................., confirmat(ă) specialist/principal prin Ordinul ministrului sănătății nr. ........../.........., angajat(ă)/pensionar(ă) la .................. de la data de .................., vă rog a-mi elibera autorizația de liberă practică în specialitatea ........................... .Anexez următoarele acte:– document de studii eliberat de o instituție de învățământ superior acreditată care atestă formarea în profesie (diplomă de licență sau adeverință de absolvire a studiilor), în copie certificată cu originalul;– certificat de cazier judiciar, în original, în termen;– certificat de sănătate fizică și psihică tip A5, în termen, care include viza medicului psihiatru și viza medicului de medicina muncii, în original;– act de identitate, în copie certificată cu originalul, în termen;– dovada de schimbare a numelui, în cazul în care numele înscris pe documentul de studii nu mai coincide cu cel din actul de identitate, în copie certificată cu originalul;– avizul Ordinului Biochimiștilor, Biologilor și Chimiștilor din Sistemul Sanitar din România;– adeverință de salariat emisă de o unitate sanitară autorizată.Data .......................Semnătura ....................B. Modelul de cerere pentru optician-optometristDoamnă/Domnule Director,Subsemnatul(a), ........................, născut(ă) la data de ............., CNP ..................., cu domiciliul stabil în localitatea ....................., str. ................... nr. ....., bl. ....., sc. ....., et. ...., ap. ...., sectorul/județul .................., tel. .................., absolvent(ă) al/a ......................., cu diploma ....................., având specialitatea ........................................., Certificat de competență/Certificat de perfecționare nr. ........./........., perioada ............., cu un nr. total de ore de pregătire ................., angajat(ă) la ..........................., vă rog a-mi elibera autorizația de liberă practică în specialitatea ................... .Anexez următoarele acte:– document de studii eliberat de o instituție de învățământ superior acreditată care atestă formarea în profesie (diplomă de licență sau adeverință de absolvire a studiilor), în copie certificată cu originalul;– certificat de cazier judiciar, în original, în termen;– certificat de sănătate fizică și psihică tip A5, valabil 3 luni, care să includă viza medicului psihiatru și viza medicului de medicina muncii, în original;– copie certificată cu originalul a actului de identitate, în termen;– dovada de schimbare a numelui, în cazul în care numele înscris pe documentul de studii nu mai coincide cu cel din actul de identitate, în copie certificată cu originalul;– adeverință de salariat emisă de o unitate sanitară autorizată.Data ......................Semnătura ...................C. Modelul de cerere pentru tehnician protezare și ortezareDoamnă/Domnule Director,Subsemnatul(a), ......................, născut(ă) la data de ................, CNP ..............., cu domiciliul stabil în localitatea ......................., str. ...................... nr. ......, bl. ......, sc. ....., et. ....., ap. ...., sectorul/județul ..............., tel. ......................, absolvent(ă) al/a ........................, cu diploma ....................., având specialitatea ................,Certificat de competență/Certificat de perfecționare nr. ......../........, perioada ...................., cu un nr. total de ore de pregătire ................., angajat(ă) la ................................, vă rog a-mi elibera autorizația de liberă practică în specialitatea ....................................... .Anexez următoarele acte:– document de studii eliberat de o instituție de învățământ superior acreditată care atestă formarea în profesie (diplomă de licență sau adeverință de absolvire a studiilor superioare de inginer/bioinginer protezist ortezist), în copie certificată cu originalul;– certificat de cazier judiciar, în original, în termen;– certificat de sănătate fizică și psihică tip A5, valabil 3 luni, care să includă viza medicului psihiatru și viza medicului de medicina muncii, în original;– copie certificată cu originalul a actului de identitate, în termen;– dovada de schimbare a numelui, în cazul în care numele înscris pe documentul de studii nu mai coincide cu cel din actul de identitate, în copie certificată cu originalul;– dovada obținerii în ultimii 3 ani a cel puțin unui certificat de competență în protezare ortopedică/certificat de perfecționare în protezare ortopedică, cu excepția personalului care a absolvit o unitate de învățământ superior medical în ultimii 3 ani;– adeverință de salariat emisă de o unitate sanitară autorizată.Data .....................Semnătura .................D. Modelul de cerere pentru tehnician protezare auditivă/audiolog/terapeut vocal (după caz)Doamnă/Domnule Director,Subsemnatul(a), ......................, născut(ă) la data de ..............., CNP ................., cu domiciliul stabil în localitatea ........................, str. .......................... nr. ....., bl. ......, sc. ....., et. ...., ap. ....., sectorul/județul .............., tel. .........................., absolvent(ă) al/a ...................................., cu diploma ....................., având specialitatea .............................., Certificat de competență/Certificat de perfecționare nr. ......../........, perioada ......................., cu un nr. total de ore de pregătire .................., angajat(ă) la ................................, vă rog a-mi elibera autorizația de liberă practică în specialitatea ................... .Anexez următoarele acte:– document de studii eliberat de o instituție de învățământ superior acreditată care atestă formarea în profesie (diplomă de licență sau adeverință de absolvire a studiilor superioare/colegiale de inginer/bioinginer/audiolog/protezist/pedagogie muzicală, canto), în copie certificată cu originalul;– certificat de cazier judiciar, în original, în termen;– certificat de sănătate fizică și psihică tip A5, valabil 3 luni, care să includă viza medicului psihiatru și viza medicului de medicina muncii, în original;– copie certificată cu originalul a actului de identitate, în termen;– dovada de schimbare a numelui, în cazul în care numele înscris pe documentul de studii nu mai coincide cu cel din actul de identitate, în copie certificată cu originalul;– dovada obținerii în ultimii 3 ani a cel puțin unui certificat de competență în protezare auditivă/certificat de perfecționare în protezare auditivă, cu excepția persoanelor care au absolvit o unitate de învățământ superior în domeniul ingineriei medicale în ultimii 3 ani;– adeverință de salariat emisă de o unitate sanitară autorizată.E. Modelul de cerere pentru fizician medical/sociolog medicalDoamnă/Domnule Director,Subsemnatul(a), ......................., născut(ă) la data de .............., CNP ...................., cu domiciliul stabil în localitatea ........................, str. ........................ nr. ......, bl. ...., sc. ....., et. ...., ap. ....., sectorul/județul ............, tel. .................., absolvent(ă) al/a ................, cu diploma .................., având specialitatea ...................................., Certificat de competență/Certificat de perfecționare nr. ......../......, perioada ..................., cu un nr. total de ore de pregătire ..............., angajat(ă) la ....................., vă rog a-mi elibera autorizația de liberă practică în specialitatea ................... .Anexez următoarele acte:– document de studii eliberat de o instituție de învățământ superior acreditată care atestă formarea în profesie (diplomă de licență sau adeverință de absolvire a studiilor), în copie certificată cu originalul;– certificat de cazier judiciar, în original, în termen;– certificat de sănătate fizică și psihică tip A5, valabil 3 luni, care să includă viza medicului psihiatru și viza medicului de medicina muncii, în original;– copie certificată cu originalul a actului de identitate, în termen;– dovada de schimbare a numelui, în cazul în care numele înscris pe documentul de studii nu mai coincide cu cel din actul de identitate, în copie certificată cu originalul;– dovada obținerii în ultimii 3 ani a cel puțin unui certificat de competență în profesie/certificat de perfecționare, cu excepția persoanelor care au absolvit o unitate de învățământ superior de profil în ultimii 3 ani;– adeverință de salariat emisă de o unitate sanitară autorizată.