HOTĂRÎRE nr. 482 din 24 august 1992privind organizarea şi funcţionarea Oficiului pentru Protecţia Consumatorilor
Publicat în
MONITORUL OFICIAL nr. 212 din 28 august 1992
Guvernul României hotărăşte: + Articolul 1Oficiul pentru Protecţia Consumatorilor funcţionează ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, în subordinea Guvernului, şi acţionează pentru realizarea strategiei, politicii şi obiectivelor guvernamentale în domeniul protecţiei vieţii, sănătăţii şi securităţii cumpărătorilor, precum şi a intereselor legitime ale acestora.Oficiul pentru Protecţia Consumatorilor este persoana juridică, cu sediul în municipiul Bucureşti, şi are calitatea de ordonator principal de credite bugetare, în condiţiile legii. + Articolul 2Atribuţiile Oficiului pentru Protecţia Consumatorilor sînt: a) elaborează strategii pe termen scurt, mediu şi lung, cu privire la politica Guvernului în domeniul protecţiei consumatorilor şi le supune spre aprobare Guvernului; b) elaborează şi supune aprobării Guvernului reglementări specifice în domeniul protecţiei consumatorilor, cu privire la conservarea, ambalarea, etichetarea, transportul, depozitarea şi comercializarea produselor, precum şi la prestarea serviciilor, astfel încît acestea sa nu afecteze drepturile şi interesele legitime ale consumatorilor sau sa nu pună în pericol viaţa, sănătatea sau securitatea acestora; c) întocmeşte, în colaborare cu ministerele şi organele de specialitate ale administraţiei publice competente sau interesate, liste ale substanţelor (aditivi, coloranţi, conservanţi şi altele asemenea), considerate în mod oficial toxice sau periculoase, ce sînt permise a fi folosite, în totalitate sau în anumite proporţii, la fabricarea produselor şi prestarea serviciilor, pe care le supune spre aprobare Guvernului; d) elaborează, împreună cu alte organe specializate ale administraţiei publice, proceduri privind obiectivele, condiţiile şi modul de colaborare în desfăşurarea activităţii de protecţie a consumatorilor şi le supune aprobării Guvernului; e) supraveghează pe piaţa, prin efectuarea de inspecţii periodice şi inopinate, respectarea dispoziţiilor legale privind protecţia consumatorilor referitoare la ambalarea, conservarea, etichetarea, transportul, depozitarea şi comercializarea produselor, precum şi cele referitoare la prestarea serviciilor.Atunci cînd se constata încălcări grave ale dispoziţiilor legale privind protecţia consumatorilor, dispune sau propune, potrivit competentelor şi în baza procedurilor aprobate de către Guvern, măsuri de limitare a consecinţelor acestor fapte, care, după caz, pot fi: oprirea temporară a importului, a fabricaţiei produsului sau a prestării serviciului respectiv, oprirea temporară a comercializării sau retragerea de pe piaţa ori de la consumatori a produsului respectiv; f) supraveghează, în unităţile vamale şi pe piaţa, calitatea produselor din import care pot afecta viaţa, sănătatea sau securitatea consumatorilor, cu excepţia acelora care sînt în competenta altor organe de specialitate ale administraţiei publice, verificind în acest sens, documentele de însoţire ("declaraţie de conformitate", "buletin de analiza", "buletin de încercări" şi altele asemenea), si, după caz, prelevind eşantioane pentru încercări în laboratoare autorizate sau acreditate; g) în condiţiile legii şi pe baza procedurilor aprobate de câte Guvern, atunci cînd a fost sesizat de existenta pe piaţa a unor produse sau servicii care pot afecta viaţa, sănătatea sau securitatea consumatorilor, poate pătrunde în locurile în care se afla produsele sau se prestează serviciile, pentru a preleva eşantioane şi a efectua verificările ce se impun; h) efectuează analizele şi încercările de laborator pentru probele prelevate în urma verificărilor sau dispune efectuarea acestora de către laboratoare autorizate sau acreditate, conform legii; i) anunţa cu operativitate, în baza procedurilor stabilite, Fondul Proprietăţii de Stat, ministerele de resort, precum si, după caz, autorităţile administraţiei publice locale pe a căror raza teritorială se afla unităţile respective, în legătura cu propunerile făcute sau măsurile luate în baza art. 2 lit. e), arătînd, totodată, cauzele care le-au determinat; j) verifica, în condiţiile legii şi în baza procedurilor aprobate de către Guvern, respectarea de către agenţii economici a standardelor obligatorii privind protecţia vieţii, sănătăţii sau securităţii consumatorilor, precum şi a drepturilor şi intereselor legitime ale acestora; k) primeşte informări periodice cu privire la respectarea drepturilor şi intereselor legitime ale consumatorilor, în baza procedurilor stabilite, de la celelalte organe ale administraţiei publice specializate în supravegherea calităţii produselor şi serviciilor si, în baza acestora, precum şi a constatărilor proprii, prezintă rapoarte Guvernului sau sesizează Fondul Proprietăţii de Stat, ministerele de resort, organele de specialitate ale administraţiei publice ori, după caz, autorităţile administraţiei publice locale, pentru luarea măsurilor legale ce se impun; l) primeşte şi rezolva sau, după caz, transmite spre rezolvare celor în drept, potrivit competentelor, sesizările asociaţiilor pentru protecţia consumatorilor, precum şi cele ale persoanelor fizice; m) sprijină asociaţiile pentru protecţia consumatorilor şi participa împreună cu acestea la informarea şi educarea consumatorilor; n) asigura activitatea de secretariat a consiliilor consultative pentru protecţia consumatorilor; o) organizează pregătirea specialiştilor în domeniul protecţiei consumatorilor; p) efectuează studii comparative sau încheie contracte de colaborare pentru elaborarea acestora, cu privire la produsele şi serviciile oferite consumatorilor şi care pot prezenta pericole pentru viaţa, sănătatea sau securitatea acestora, precum şi cu privire la practici comerciale de natura a afecta drepturile şi interesele legitime ale consumatorilor; r) efectuează studii în legătura cu cauzele care au generat sau favorizat încălcările dispoziţiilor legale privind protecţia consumatorilor, pe care le aduce la cunoştinţa publicului prin publicaţii proprii sau prin mass-media; s) în condiţiile legii, constata contravenţiile, aplica amenzi şi sesizează organele de urmărire penală, ori de cîte ori constata încălcări ale legii penale;ş) stabileşte şi după caz, percepe tarife, conform legii, pentru efectuarea de încercări în laboratoarele subordonate sau proprii; t) exercita orice alte atribuţii ce decurg din actele normative care sînt legate de obiectul sau de activitate; u) reprezintă interesele României în organismele internaţionale şi regionale de protecţie a consumatorilor. + Articolul 3Personalul Oficiului pentru Protecţia Consumatorilor, împuternicit sa efectueze verificări şi inspecţii, răspunde de păstrarea secretului profesional în legătura cu aspectele tehnologice, economice şi comerciale de care ia cunoştinţa în exercitarea atribuţiilor de serviciu. + Articolul 4Contravaloare mărfurilor şi a eşantioanelor prelevate în cadrul acţiunilor de verificare şi inspecţie efectuate potrivit dispoziţiilor prezentei hotărîri, a cheltuielilor ocazionate de încercarea şi verificarea produselor şi serviciilor în laboratoare se suporta de către Oficiul pentru Protecţia Consumatorilor, dacă nu se constata vinovăţia agentului economic. În caz contrar, cheltuielile vor fi suportate de către agentul economic implicat. + Articolul 5Oficiul pentru Protecţia Consumatorilor este condus de un director general, numit prin decizie a primului-ministru, ajutat de un director general adjunct.Directorul general reprezintă Oficiul pentru Protecţia Consumatorilor în raporturilor cu alte organe ale administraţiei publice, precum şi cu organizaţii din ţara şi din străinătate.În acest scop, directorul general poate da împuternicire de reprezentare şi altor persoane din cadrul oficiului.Pe lîngă directorul general funcţionează Colegiul de conducere al Oficiului pentru Protecţia Consumatorilor, organ cu caracter consultativ; directorul general este preşedintele colegiului de conducere. + Articolul 6Oficiul pentru Protecţia Consumatorilor îşi desfăşoară activitatea în baza regulamentului de organizare şi funcţionare, aprobat de către directorul general, prin care se stabilesc drepturile şi obligaţiile personalului, atribuţiile şi normele de funcţionare ale direcţiilor şi celorlalte compartimente din structura organizatorică. + Articolul 7În subordinea Oficiului pentru Protecţia Consumatorilor funcţionează, ca unităţi cu personalitate juridică, oficii judeţene pentru protecţia consumatorilor, care vor avea filiale în municipii şi oraşe din judeţ, precum şi un oficiu al municipiului Bucureşti, prin reorganizarea inspectiilor judeţene şi cea a municipiului Bucureşti prin calitatea produselor, care îşi încetează activitatea. Structura organizatorică şi statul de funcţiuni ale acestora se aproba de către directorul general al Oficiului pentru Protecţia Consumatorilor. + Articolul 8Oficiile judeţene şi cel al municipiului Bucureşti pentru protecţia consumatorilor realizează, la nivel local, atribuţiile prevăzute la art. 2 lit. e), f), g), h), i), j), k), l), m), n), s), s,) şi t). + Articolul 9Autorităţile administraţiei publice locale vor asigura condiţii corespunzătoare pentru desfăşurarea activităţii organelor teritoriale ale Oficiului pentru Protecţia Consumatorilor, precum şi spaţiile de lucru necesare. + Articolul 10Pe lîngă Oficiul pentru Protecţia Consumatorilor si, respectiv, pe lîngă oficiul municipiului Bucureşti şi oficiile judeţene şi filialele acestora funcţionează consilii consultative pentru protecţia consumatorilor.Consiliile consultative vor funcţiona potrivit regulamentului aprobat de Guvern, prin care se vor stabili componenta, atribuţiile şi modul de lucru ale acestora. + Articolul 11Finanţarea Oficiului pentru Protecţia Consumatorilor, cît şi a oficiilor judeţene şi cel al municipiului Bucureşti pentru protecţia consumatorilor este asigurata integral de la bugetul de stat.Sumele provenite din tarifele încasate, precum şi amenzile aplicate de către Oficiul pentru Protecţia Consumatorilor se fac venit la bugetul de stat. + Articolul 12Oficiul pentru Protecţia Consumatorilor poate accepta oferte de donaţie şi contribuţii, în condiţiile legii. + Articolul 13Oficiul pentru Protecţia Consumatorilor si, respectiv, oficiile judeţene şi cel al municipiului Bucureşti se dotează prin preluarea patrimoniului propriu al fostelor inspecţii judeţene şi a municipiului Bucureşti pentru calitatea produselor, precum şi cu cota-parte de 1/3 din patrimoniul preluat de la fosta Comisie Naţionala pentru Standarde, Metrologie şi Calitate şi unităţile sale teritoriale, pe baza de protocol încheiat cu Înstitutul Roman de Standardizare şi Biroul Roman de Metrologie Legală, în termen de 15 zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărîri, tinindu-se seama de inventarul faptic înregistrat la zi. + Articolul 14În vederea desfăşurării activităţii, Oficiul pentru Protecţia Consumatorilor utilizează un parc auto, stabilit potrivit dispoziţiilor legale. + Articolul 15Numărul maxim de posturi al aparatului propriu al Oficiului pentru Protecţia Consumatorilor este de 80, iar cel al oficiilor judeţene şi al municipiului Bucureşti pentru protecţia consumatorilor este de 710, conform anexei la prezenta hotărîre. + Articolul 16Salarizarea personalului propriu al Oficiului pentru Protecţia Consumatorilor se face conform anexei nr. 8 la Legea nr. 40/1991.Salarizarea personalului din oficiile judeţene şi al municipiului Bucureşti pentru protecţia consumatorilor se face conform anexei nr. 9 la Legea nr. 40/1991. + Articolul 17Ministerul Economiei şi Finanţelor va lua măsuri pentru introducerea modificărilor corespunzătoare, care decurg din aplicarea prezentei hotărîri, în indicatorii financiari pe anul 1992. + Articolul 18În termen de 60 de zile, Oficiul pentru Protecţia Consumatorilor va elabora şi va supune aprobării Guvernului proceduri de aplicare a prevederilor art. 2 lit. e), f), i), k), l) şi m), procedurile prevăzute la art. 2 lit. d) şi g), precum şi regulamentul prevăzut la art. 10 alin. 2. + Articolul 19Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărîri, Centrul Naţional pentru Încercarea şi Expertizarea Produselor "Larex" trece din subordinea fostei Comisii Naţionale pentru Standarde, Metrologie şi Calitate în subordinea Oficiului pentru Protecţia Consumatorilor.Pe aceeaşi data, Oficiul pentru Controlul Calităţii Vinului şi Băuturilor Alcoolice trece în componenta Oficiului pentru Protecţia Consumatorilor, cu finanţare de la bugetul de stat. + Articolul 20În termen de 15 zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărîri, Oficiul pentru Protecţia Consumatorilor va supune aprobării Guvernului atribuţiile, precum şi modul de organizare şi funcţionare ale Oficiului pentru Controlul Calităţii Vinului şi Băuturilor Alcoolice. + Articolul 21Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărîri, Hotărîrea Guvernului nr. 143/1990 privind structura organizatorică a Comisiei Naţionale pentru Standarde, Metrologie şi Calitate, art. 3 din Hotărîrea Guvernului nr. 163/1991 privind înfiinţarea Oficiului pentru Controlul Calităţii Vinului şi Băuturilor Alcoolice, regulamentul de organizare şi funcţionare al acestui oficiu aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr. 602/1991, precum şi orice alta prevedere contrară se abroga.PRIM-MINISTRUTHEODOR STOLOJANContrasemnează:---------------Ministrul economiei şi finanţelor,George DanielescuMinistrul bugetului, veniturilorstatului şi controlului financiar,Florian BerceaMinistrul muncii şi protecţiei sociale,Dan Mircea PopescuSecretar de stat în Departamentul pentruStrategia Reformei şi Întegrare Economică,Bujor-Bogdan TeodoriuBucureşti, 24 august 1992.Nr. 482. + Anexa OFICIUL PENTRU PROTECŢIA CONSUMATORILOR*Font 9* ┌────────────────┐ │DIRECTOR GENERAL│ └───────┬────────┘ ┌───────────────────────┐ ┌──────────────────────┼────────────┤Serviciul de contencios│ ┌─────────────┴─────────────┐ │ └───────────────────────┘ │ Director general adjunct │ │ └──────────────┬────────────┘ └─────────────────┬───────┬─────────────┐ ┌──────────────┼────────────────┬──────────────┐ │ │ │┌────┴─────┐ ┌──────┴──────┐ ┌───────┴──────┐ ┌─────┴─────┐ │ ┌─────┴──────┐ ┌────┴────┐│ │ │ │ │ Direcţia │ │ │ │ │ │ │ ││ Direcţia │ │ Direcţia │ │ dezvoltarea │ │ Direcţia │ │ │ Direcţia │ │ ││ sinteză, │ │ informare │ │ asociaţiilor │ │dezvoltarea│ │ │teritoriu şi│ │Direcţia ││strategie,│ │şi consiliere│ │ pentru │ │resurselor │ │ │supraveghere│ │economică││legislaţie│ │ consumatori │ │ protecţia │ │ umane │ │ │ pe piată │ │ ││ │ │ │ │consumatorilor│ │ │ │ │ │ │ │└──────────┘ └─────────────┘ └──────────────┘ └───────────┘ │ └────────────┘ └─────────┘ ┌──────────────────────────────┬─────────────────┴────────────┐┌──────────┴─────────────┐ ┌──────────────┴──────────────┐ ┌─────────────┴─────────────┐│Oficiul pentru Controlul│ │ Oficii Judeţene şi al │ │ Centrul Naţional pentru ││Calităţii Vinurilor şi a│ │municipiului Bucureşti pentru│ │Încercarea şi Expertizarea ││ Băuturilor Alcoolice │ │ protecţia consumatorilor │ │ Produselor "Larex" ││ │ │ │ │ (Extrabugetar) │└────────────────────────┘ └─────────────────────────────┘ └───────────────────────────┘-------
EMITENT |
Guvernul României hotărăşte: + Articolul 1Oficiul pentru Protecţia Consumatorilor funcţionează ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, în subordinea Guvernului, şi acţionează pentru realizarea strategiei, politicii şi obiectivelor guvernamentale în domeniul protecţiei vieţii, sănătăţii şi securităţii cumpărătorilor, precum şi a intereselor legitime ale acestora.Oficiul pentru Protecţia Consumatorilor este persoana juridică, cu sediul în municipiul Bucureşti, şi are calitatea de ordonator principal de credite bugetare, în condiţiile legii. + Articolul 2Atribuţiile Oficiului pentru Protecţia Consumatorilor sînt: a) elaborează strategii pe termen scurt, mediu şi lung, cu privire la politica Guvernului în domeniul protecţiei consumatorilor şi le supune spre aprobare Guvernului; b) elaborează şi supune aprobării Guvernului reglementări specifice în domeniul protecţiei consumatorilor, cu privire la conservarea, ambalarea, etichetarea, transportul, depozitarea şi comercializarea produselor, precum şi la prestarea serviciilor, astfel încît acestea sa nu afecteze drepturile şi interesele legitime ale consumatorilor sau sa nu pună în pericol viaţa, sănătatea sau securitatea acestora; c) întocmeşte, în colaborare cu ministerele şi organele de specialitate ale administraţiei publice competente sau interesate, liste ale substanţelor (aditivi, coloranţi, conservanţi şi altele asemenea), considerate în mod oficial toxice sau periculoase, ce sînt permise a fi folosite, în totalitate sau în anumite proporţii, la fabricarea produselor şi prestarea serviciilor, pe care le supune spre aprobare Guvernului; d) elaborează, împreună cu alte organe specializate ale administraţiei publice, proceduri privind obiectivele, condiţiile şi modul de colaborare în desfăşurarea activităţii de protecţie a consumatorilor şi le supune aprobării Guvernului; e) supraveghează pe piaţa, prin efectuarea de inspecţii periodice şi inopinate, respectarea dispoziţiilor legale privind protecţia consumatorilor referitoare la ambalarea, conservarea, etichetarea, transportul, depozitarea şi comercializarea produselor, precum şi cele referitoare la prestarea serviciilor.Atunci cînd se constata încălcări grave ale dispoziţiilor legale privind protecţia consumatorilor, dispune sau propune, potrivit competentelor şi în baza procedurilor aprobate de către Guvern, măsuri de limitare a consecinţelor acestor fapte, care, după caz, pot fi: oprirea temporară a importului, a fabricaţiei produsului sau a prestării serviciului respectiv, oprirea temporară a comercializării sau retragerea de pe piaţa ori de la consumatori a produsului respectiv; f) supraveghează, în unităţile vamale şi pe piaţa, calitatea produselor din import care pot afecta viaţa, sănătatea sau securitatea consumatorilor, cu excepţia acelora care sînt în competenta altor organe de specialitate ale administraţiei publice, verificind în acest sens, documentele de însoţire ("declaraţie de conformitate", "buletin de analiza", "buletin de încercări" şi altele asemenea), si, după caz, prelevind eşantioane pentru încercări în laboratoare autorizate sau acreditate; g) în condiţiile legii şi pe baza procedurilor aprobate de câte Guvern, atunci cînd a fost sesizat de existenta pe piaţa a unor produse sau servicii care pot afecta viaţa, sănătatea sau securitatea consumatorilor, poate pătrunde în locurile în care se afla produsele sau se prestează serviciile, pentru a preleva eşantioane şi a efectua verificările ce se impun; h) efectuează analizele şi încercările de laborator pentru probele prelevate în urma verificărilor sau dispune efectuarea acestora de către laboratoare autorizate sau acreditate, conform legii; i) anunţa cu operativitate, în baza procedurilor stabilite, Fondul Proprietăţii de Stat, ministerele de resort, precum si, după caz, autorităţile administraţiei publice locale pe a căror raza teritorială se afla unităţile respective, în legătura cu propunerile făcute sau măsurile luate în baza art. 2 lit. e), arătînd, totodată, cauzele care le-au determinat; j) verifica, în condiţiile legii şi în baza procedurilor aprobate de către Guvern, respectarea de către agenţii economici a standardelor obligatorii privind protecţia vieţii, sănătăţii sau securităţii consumatorilor, precum şi a drepturilor şi intereselor legitime ale acestora; k) primeşte informări periodice cu privire la respectarea drepturilor şi intereselor legitime ale consumatorilor, în baza procedurilor stabilite, de la celelalte organe ale administraţiei publice specializate în supravegherea calităţii produselor şi serviciilor si, în baza acestora, precum şi a constatărilor proprii, prezintă rapoarte Guvernului sau sesizează Fondul Proprietăţii de Stat, ministerele de resort, organele de specialitate ale administraţiei publice ori, după caz, autorităţile administraţiei publice locale, pentru luarea măsurilor legale ce se impun; l) primeşte şi rezolva sau, după caz, transmite spre rezolvare celor în drept, potrivit competentelor, sesizările asociaţiilor pentru protecţia consumatorilor, precum şi cele ale persoanelor fizice; m) sprijină asociaţiile pentru protecţia consumatorilor şi participa împreună cu acestea la informarea şi educarea consumatorilor; n) asigura activitatea de secretariat a consiliilor consultative pentru protecţia consumatorilor; o) organizează pregătirea specialiştilor în domeniul protecţiei consumatorilor; p) efectuează studii comparative sau încheie contracte de colaborare pentru elaborarea acestora, cu privire la produsele şi serviciile oferite consumatorilor şi care pot prezenta pericole pentru viaţa, sănătatea sau securitatea acestora, precum şi cu privire la practici comerciale de natura a afecta drepturile şi interesele legitime ale consumatorilor; r) efectuează studii în legătura cu cauzele care au generat sau favorizat încălcările dispoziţiilor legale privind protecţia consumatorilor, pe care le aduce la cunoştinţa publicului prin publicaţii proprii sau prin mass-media; s) în condiţiile legii, constata contravenţiile, aplica amenzi şi sesizează organele de urmărire penală, ori de cîte ori constata încălcări ale legii penale;ş) stabileşte şi după caz, percepe tarife, conform legii, pentru efectuarea de încercări în laboratoarele subordonate sau proprii; t) exercita orice alte atribuţii ce decurg din actele normative care sînt legate de obiectul sau de activitate; u) reprezintă interesele României în organismele internaţionale şi regionale de protecţie a consumatorilor. + Articolul 3Personalul Oficiului pentru Protecţia Consumatorilor, împuternicit sa efectueze verificări şi inspecţii, răspunde de păstrarea secretului profesional în legătura cu aspectele tehnologice, economice şi comerciale de care ia cunoştinţa în exercitarea atribuţiilor de serviciu. + Articolul 4Contravaloare mărfurilor şi a eşantioanelor prelevate în cadrul acţiunilor de verificare şi inspecţie efectuate potrivit dispoziţiilor prezentei hotărîri, a cheltuielilor ocazionate de încercarea şi verificarea produselor şi serviciilor în laboratoare se suporta de către Oficiul pentru Protecţia Consumatorilor, dacă nu se constata vinovăţia agentului economic. În caz contrar, cheltuielile vor fi suportate de către agentul economic implicat. + Articolul 5Oficiul pentru Protecţia Consumatorilor este condus de un director general, numit prin decizie a primului-ministru, ajutat de un director general adjunct.Directorul general reprezintă Oficiul pentru Protecţia Consumatorilor în raporturilor cu alte organe ale administraţiei publice, precum şi cu organizaţii din ţara şi din străinătate.În acest scop, directorul general poate da împuternicire de reprezentare şi altor persoane din cadrul oficiului.Pe lîngă directorul general funcţionează Colegiul de conducere al Oficiului pentru Protecţia Consumatorilor, organ cu caracter consultativ; directorul general este preşedintele colegiului de conducere. + Articolul 6Oficiul pentru Protecţia Consumatorilor îşi desfăşoară activitatea în baza regulamentului de organizare şi funcţionare, aprobat de către directorul general, prin care se stabilesc drepturile şi obligaţiile personalului, atribuţiile şi normele de funcţionare ale direcţiilor şi celorlalte compartimente din structura organizatorică. + Articolul 7În subordinea Oficiului pentru Protecţia Consumatorilor funcţionează, ca unităţi cu personalitate juridică, oficii judeţene pentru protecţia consumatorilor, care vor avea filiale în municipii şi oraşe din judeţ, precum şi un oficiu al municipiului Bucureşti, prin reorganizarea inspectiilor judeţene şi cea a municipiului Bucureşti prin calitatea produselor, care îşi încetează activitatea. Structura organizatorică şi statul de funcţiuni ale acestora se aproba de către directorul general al Oficiului pentru Protecţia Consumatorilor. + Articolul 8Oficiile judeţene şi cel al municipiului Bucureşti pentru protecţia consumatorilor realizează, la nivel local, atribuţiile prevăzute la art. 2 lit. e), f), g), h), i), j), k), l), m), n), s), s,) şi t). + Articolul 9Autorităţile administraţiei publice locale vor asigura condiţii corespunzătoare pentru desfăşurarea activităţii organelor teritoriale ale Oficiului pentru Protecţia Consumatorilor, precum şi spaţiile de lucru necesare. + Articolul 10Pe lîngă Oficiul pentru Protecţia Consumatorilor si, respectiv, pe lîngă oficiul municipiului Bucureşti şi oficiile judeţene şi filialele acestora funcţionează consilii consultative pentru protecţia consumatorilor.Consiliile consultative vor funcţiona potrivit regulamentului aprobat de Guvern, prin care se vor stabili componenta, atribuţiile şi modul de lucru ale acestora. + Articolul 11Finanţarea Oficiului pentru Protecţia Consumatorilor, cît şi a oficiilor judeţene şi cel al municipiului Bucureşti pentru protecţia consumatorilor este asigurata integral de la bugetul de stat.Sumele provenite din tarifele încasate, precum şi amenzile aplicate de către Oficiul pentru Protecţia Consumatorilor se fac venit la bugetul de stat. + Articolul 12Oficiul pentru Protecţia Consumatorilor poate accepta oferte de donaţie şi contribuţii, în condiţiile legii. + Articolul 13Oficiul pentru Protecţia Consumatorilor si, respectiv, oficiile judeţene şi cel al municipiului Bucureşti se dotează prin preluarea patrimoniului propriu al fostelor inspecţii judeţene şi a municipiului Bucureşti pentru calitatea produselor, precum şi cu cota-parte de 1/3 din patrimoniul preluat de la fosta Comisie Naţionala pentru Standarde, Metrologie şi Calitate şi unităţile sale teritoriale, pe baza de protocol încheiat cu Înstitutul Roman de Standardizare şi Biroul Roman de Metrologie Legală, în termen de 15 zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărîri, tinindu-se seama de inventarul faptic înregistrat la zi. + Articolul 14În vederea desfăşurării activităţii, Oficiul pentru Protecţia Consumatorilor utilizează un parc auto, stabilit potrivit dispoziţiilor legale. + Articolul 15Numărul maxim de posturi al aparatului propriu al Oficiului pentru Protecţia Consumatorilor este de 80, iar cel al oficiilor judeţene şi al municipiului Bucureşti pentru protecţia consumatorilor este de 710, conform anexei la prezenta hotărîre. + Articolul 16Salarizarea personalului propriu al Oficiului pentru Protecţia Consumatorilor se face conform anexei nr. 8 la Legea nr. 40/1991.Salarizarea personalului din oficiile judeţene şi al municipiului Bucureşti pentru protecţia consumatorilor se face conform anexei nr. 9 la Legea nr. 40/1991. + Articolul 17Ministerul Economiei şi Finanţelor va lua măsuri pentru introducerea modificărilor corespunzătoare, care decurg din aplicarea prezentei hotărîri, în indicatorii financiari pe anul 1992. + Articolul 18În termen de 60 de zile, Oficiul pentru Protecţia Consumatorilor va elabora şi va supune aprobării Guvernului proceduri de aplicare a prevederilor art. 2 lit. e), f), i), k), l) şi m), procedurile prevăzute la art. 2 lit. d) şi g), precum şi regulamentul prevăzut la art. 10 alin. 2. + Articolul 19Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărîri, Centrul Naţional pentru Încercarea şi Expertizarea Produselor "Larex" trece din subordinea fostei Comisii Naţionale pentru Standarde, Metrologie şi Calitate în subordinea Oficiului pentru Protecţia Consumatorilor.Pe aceeaşi data, Oficiul pentru Controlul Calităţii Vinului şi Băuturilor Alcoolice trece în componenta Oficiului pentru Protecţia Consumatorilor, cu finanţare de la bugetul de stat. + Articolul 20În termen de 15 zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărîri, Oficiul pentru Protecţia Consumatorilor va supune aprobării Guvernului atribuţiile, precum şi modul de organizare şi funcţionare ale Oficiului pentru Controlul Calităţii Vinului şi Băuturilor Alcoolice. + Articolul 21Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărîri, Hotărîrea Guvernului nr. 143/1990 privind structura organizatorică a Comisiei Naţionale pentru Standarde, Metrologie şi Calitate, art. 3 din Hotărîrea Guvernului nr. 163/1991 privind înfiinţarea Oficiului pentru Controlul Calităţii Vinului şi Băuturilor Alcoolice, regulamentul de organizare şi funcţionare al acestui oficiu aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr. 602/1991, precum şi orice alta prevedere contrară se abroga.PRIM-MINISTRUTHEODOR STOLOJANContrasemnează:---------------Ministrul economiei şi finanţelor,George DanielescuMinistrul bugetului, veniturilorstatului şi controlului financiar,Florian BerceaMinistrul muncii şi protecţiei sociale,Dan Mircea PopescuSecretar de stat în Departamentul pentruStrategia Reformei şi Întegrare Economică,Bujor-Bogdan TeodoriuBucureşti, 24 august 1992.Nr. 482. + Anexa OFICIUL PENTRU PROTECŢIA CONSUMATORILOR*Font 9* ┌────────────────┐ │DIRECTOR GENERAL│ └───────┬────────┘ ┌───────────────────────┐ ┌──────────────────────┼────────────┤Serviciul de contencios│ ┌─────────────┴─────────────┐ │ └───────────────────────┘ │ Director general adjunct │ │ └──────────────┬────────────┘ └─────────────────┬───────┬─────────────┐ ┌──────────────┼────────────────┬──────────────┐ │ │ │┌────┴─────┐ ┌──────┴──────┐ ┌───────┴──────┐ ┌─────┴─────┐ │ ┌─────┴──────┐ ┌────┴────┐│ │ │ │ │ Direcţia │ │ │ │ │ │ │ ││ Direcţia │ │ Direcţia │ │ dezvoltarea │ │ Direcţia │ │ │ Direcţia │ │ ││ sinteză, │ │ informare │ │ asociaţiilor │ │dezvoltarea│ │ │teritoriu şi│ │Direcţia ││strategie,│ │şi consiliere│ │ pentru │ │resurselor │ │ │supraveghere│ │economică││legislaţie│ │ consumatori │ │ protecţia │ │ umane │ │ │ pe piată │ │ ││ │ │ │ │consumatorilor│ │ │ │ │ │ │ │└──────────┘ └─────────────┘ └──────────────┘ └───────────┘ │ └────────────┘ └─────────┘ ┌──────────────────────────────┬─────────────────┴────────────┐┌──────────┴─────────────┐ ┌──────────────┴──────────────┐ ┌─────────────┴─────────────┐│Oficiul pentru Controlul│ │ Oficii Judeţene şi al │ │ Centrul Naţional pentru ││Calităţii Vinurilor şi a│ │municipiului Bucureşti pentru│ │Încercarea şi Expertizarea ││ Băuturilor Alcoolice │ │ protecţia consumatorilor │ │ Produselor "Larex" ││ │ │ │ │ (Extrabugetar) │└────────────────────────┘ └─────────────────────────────┘ └───────────────────────────┘-------