DECIZIE nr. 336 din 15 mai 2013 privind mijloacele și modalitatea de transmitere de către furnizori a unor documente, date sau informații către Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații**)
EMITENT
  • AUTORITATEA NAȚIONALĂ PENTRU ADMINISTRARE ȘI REGLEMENTARE ÎN COMUNICAȚII
  • Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 287 din 21 mai 2013



    Notă
    **) Titlul deciziei a fost modificat de pct. 1 al art. I din DECIZIA nr. 1.079 din 23 noiembrie 2015 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 891 din 27 noiembrie 2015.
    În temeiul prevederilor art. 11 alin. (1) și art. 12 alin. (1), (3) și (4) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 22/2009 privind înființarea Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații, aprobată prin Legea nr. 113/2010, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale art. 120 alin. (1), (3), (4) și (6) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 111/2011 privind comunicațiile electronice, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 140/2012, respectiv ale art. 4 alin. (2) din Decizia președintelui Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații nr. 1.167/2011 privind raportarea unor date statistice de către furnizorii de rețele sau de servicii de comunicații electronice destinate publicului și ale pct. 3.15.3 din anexa nr. 1 la Decizia președintelui Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații nr. 987/2012 privind regimul de autorizare generală pentru furnizarea rețelelor și a serviciilor de comunicații electronice,președintele Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații emite prezenta decizie.  +  Capitolul I Obiectul deciziei  +  Articolul 1(1) Prezenta decizie stabilește mijloacele și modalitatea prin care furnizorii de rețele publice de comunicații electronice sau de servicii de comunicații electronice destinate publicului, furnizorii de servicii poștale, precum și furnizorii de servicii de găzduire electronică cu resurse IP, denumiți în continuare furnizorii, transmit Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații, denumită în continuare ANCOM, anumite documente, date sau informații solicitate de către aceasta în exercitarea atribuțiilor legale ori care trebuie raportate acesteia, în mod periodic, în conformitate cu dispozițiile legislației primare sau secundare din domeniul comunicațiilor electronice și al serviciilor poștale. (la 13-06-2023, Alineatul (1) din Articolul 1 , Capitolul I a fost modificat de Punctul 1, Articolul 13 din DECIZIA nr. 423 din 13 iunie 2023, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 524 din 13 iunie 2023 ) (2) Se transmit exclusiv, în conformitate cu dispozițiile prezentei decizii, următoarele categorii de documente, date sau informații:a) informațiile privind utilizarea resurselor de numerotație care trebuie raportate, în mod periodic, potrivit prevederilor legale în vigoare;b) informațiile care trebuie raportate, în mod periodic, potrivit prevederilor art. 4 alin. (6) din Decizia președintelui Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații nr. 653/2010*) privind obligațiile impuse operatorului cu putere semnificativă pe piața serviciilor de acces la elemente de infrastructură; Notă
    *) Decizia președintelui Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații nr. 653/2010 nu a fost publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    c) informațiile care trebuie raportate, în mod periodic, potrivit prevederilor art. 6 alin. (3) din Decizia președintelui Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații nr. 7/2011 privind implementarea serviciului universal în sectorul comunicațiilor electronice;d) informațiile care trebuie raportate, în mod periodic, potrivit prevederilor art. 4 alin. (6) din Decizia președintelui Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații nr. 15/2011**) privind obligațiile impuse operatorului cu putere semnificativă pe piața serviciilor de linii închiriate-segmente terminale cu capacitatea de transmisie de până la și inclusiv 2 Mbps; Notă
    **) Decizia președintelui Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații nr. 15/2011 nu a fost publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    e) informațiile care trebuie raportate, în mod periodic, potrivit prevederilor legale în vigoare privind raportarea unor date statistice de către furnizorii de rețele publice de comunicații electronice sau de servicii de comunicații electronice destinate publicului;f) informațiile și documentele care trebuie raportate ori transmise către ANCOM, potrivit art. 22 alin. (1) și art. 24 alin. (1) lit. c)-e) din Decizia Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații nr. 70/2023 privind regimul de autorizare generală pentru furnizarea rețelelor și a serviciilor de comunicații electronice; (la 13-06-2023, Litera f) din Alineatul (2) , Articolul 1 , Capitolul I a fost modificată de Punctul 2, Articolul 13 din DECIZIA nr. 423 din 13 iunie 2023, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 524 din 13 iunie 2023 ) g) notificările privind activarea resurselor de numerotație și a resurselor tehnice, potrivit prevederilor legale în vigoare;h) abrogată; (la 13-06-2023, Litera h) din Alineatul (2) , Articolul 1 , Capitolul I a fost abrogată de Punctul 3, Articolul 13 din DECIZIA nr. 423 din 13 iunie 2023, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 524 din 13 iunie 2023 ) i) copiile de pe cererile de interconectare, respectiv de modificare, completare sau retragere a acestora, în cazul furnizorilor cărora le-a fost impusă această obligație;j) abrogată; (la 13-06-2023, Litera j) din Alineatul (2) , Articolul 1 , Capitolul I a fost abrogată de Punctul 3, Articolul 13 din DECIZIA nr. 423 din 13 iunie 2023, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 524 din 13 iunie 2023 ) k) informațiile care trebuie raportate, periodic, potrivit prevederilor legale în vigoare privind raportarea unor date statistice de către furnizorii de servicii poștale;----------Lit. k) a alin. (2) al art. 1 a fost intrdusă de pct. 3 al art. I din DECIZIA nr. 1.079 din 23 noiembrie 2015 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 891 din 27 noiembrie 2015.l) documentația necesară în vederea eliberării avizului prevăzut la art. 10 alin. (2) pct. 31 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 22/2009 privind înființarea Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații, aprobată prin Legea nr. 113/2010, cu modificările și completările ulterioare.----------Lit. l) a alin. (2) al art. 1 a fost intrdusă de pct. 3 al art. I din DECIZIA nr. 1.079 din 23 noiembrie 2015 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 891 din 27 noiembrie 2015.m) abrogată. (la 06-12-2022, Litera m) din Alineatul (2) , Articolul 1 , Capitolul I a fost abrogată de Articolul III din DECIZIA nr. 786 din 22 noiembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1166 din 06 decembrie 2022 ) n) informațiile privind dezvoltarea și localizarea geografică a rețelelor publice de comunicații electronice și a elementelor de infrastructură fizică asociate acestora ce trebuie transmise potrivit prevederilor Deciziei președintelui Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații nr. 134/2022 pentru stabilirea formatului și a modalității de transmitere a informațiilor privind dezvoltarea și localizarea geografică a rețelelor publice de comunicații electronice și a elementelor de infrastructură fizică asociate acestora, cu modificările și completările ulterioare. (la 10-05-2023, Alineatul (2) din Articolul 1 , Capitolul I a fost completat de Articolul II din DECIZIA nr. 247 din 4 mai 2023, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 400 din 10 mai 2023 ) o) informațiile și documentele care trebuie transmise ANCOM de furnizorii de servicii de găzduire electronică cu resurse IP potrivit prevederilor deciziei Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații privind obligațiile ce le revin anumitor furnizori de servicii de găzduire electronică cu resurse IP. (la 13-06-2023, Alineatul (2) din Articolul 1 , Capitolul I a fost completat de Punctul 4, Articolul 13 din DECIZIA nr. 423 din 13 iunie 2023, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 524 din 13 iunie 2023 )
    (3) Se transmit, în conformitate cu dispozițiile prezentei decizii, documentele, datele sau informațiile solicitate de ANCOM în temeiul art. 120 alin. (1), (2) ori (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 111/2011, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 140/2012, cu modificările și completările ulterioare, respectiv în temeiul art. 50 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 13/2013 privind serviciile poștale, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 187/2013, dacă în cuprinsul solicitării nu a fost indicată expres o altă modalitate sau alte mijloace de transmitere. (la 02-12-2015, Alin. (3) al art. 1 a fost modificat de pct. 2 al art. I din DECIZIA nr. 1.079 din 23 noiembrie 2015 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 891 din 27 noiembrie 2015. ) (4) Prevederile alin. (3) nu aduc atingere posibilității ANCOM de a determina modalități ori mijloace alternative de transmitere a documentelor, datelor sau informațiilor solicitate.(5) Furnizorii au obligația de a transmite ANCOM documente, date și informații corecte, complete și în termenul indicat de către aceasta sau de către dispozițiile legale relevante aplicabile.
     +  Articolul 2În înțelesul prezentei decizii, prin reprezentant legal al furnizorului se înțelege persoana fizică autorizată, întreprinzătorul persoană fizică titular al întreprinderii individuale, reprezentantul întreprinderii familiale sau orice persoană fizică ori juridică având, în conformitate cu dispozițiile legale în vigoare, puterea de a asigura reprezentarea legală a unui furnizor.
     +  Capitolul II Obligația de a semna electronic și de a transmite documente, date sau informații către ANCOM  +  Articolul 3Modalitatea prin care furnizorii au obligația de a transmite ANCOM documente, date sau informații este cea a înscrisului în formă electronică, căruia i s-a încorporat, atașat ori i s-a asociat logic o semnătură electronică extinsă, bazată pe un certificat calificat nesuspendat sau nerevocat la data transmiterii și generată cu ajutorul unui dispozitiv securizat de creare a semnăturii electronice, prin utilizarea mijloacelor electronice de transmitere la distanță.  +  Articolul 4(1) Semnarea înscrisului în formă electronică prevăzut la art. 3 se realizează prin utilizarea unui certificat calificat eliberat de către un furnizor de servicii de certificare cu domiciliul sau sediul în România, acreditat în condițiile Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică, ori a unui certificat calificat eliberat de către un furnizor de servicii de certificare cu domiciliul sau sediul în alt stat, în măsura în care, în condițiile aceluiași act normativ, este recunoscut ca fiind echivalent din punct de vedere al efectelor juridice cu certificatul calificat eliberat de un furnizor de servicii de certificare cu domiciliul sau sediul în România.(2) Titularul certificatului calificat poate fi orice persoană fizică, română ori străină, reprezentant legal al furnizorului sau împuternicit de către acesta, în condițiile în care a fost în prealabil înregistrat la ANCOM potrivit prevederilor art. 7.(3) Furnizorii, prin reprezentanții lor legali, asigură înregistrarea la ANCOM a tuturor titularilor de certificate calificate care au dreptul de a semna înscrisurile în formă electronică transmise de aceștia către ANCOM.  +  Articolul 5(1) Furnizorii transmit ANCOM documente, date sau informații prin intermediul accesării unei aplicații special destinate acestui scop, disponibilă pe pagina de internet a ANCOM.(2) Accesarea aplicației prevăzute la alin. (1) se realizează de către reprezentantul legal al furnizorului, prin intermediul unui nume de utilizator și al unei parole unice comunicate de către ANCOM. (la 13-06-2023, Alineatul (2) din Articolul 5 , Capitolul II a fost modificat de Punctul 5, Articolul 13 din DECIZIA nr. 423 din 13 iunie 2023, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 524 din 13 iunie 2023 ) (3) ANCOM ia toate măsurile necesare pentru a transmite furnizorilor parola unică prevăzută la alin. (2), în termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la data dobândirii inițiale a dreptului de a furniza orice tip de rețea publică de comunicații electronice, de serviciu de comunicații electronice destinat publicului, de serviciu poștal, respectiv de la data transmiterii informării inițiale de către furnizorul de servicii de găzduire electronică cu resurse IP potrivit prevederilor deciziei Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații privind obligațiile ce le revin anumitor furnizori de servicii de găzduire electronică cu resurse IP. (la 13-06-2023, Alineatul (3) din Articolul 5 , Capitolul II a fost modificat de Punctul 6, Articolul 13 din DECIZIA nr. 423 din 13 iunie 2023, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 524 din 13 iunie 2023 ) (3^1) ANCOM va transmite parola unică prin mijloace electronice către adresa de poștă electronică de contact din partea furnizorului precizată în tabelul 3 - Persoana de contact și datele sale de contact din anexa nr. 1 la Decizia Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații nr. 70/2023 și la art. 4 lit. c) din Decizia Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații nr. 423/2023. În cazul furnizorilor de servicii poștale, ANCOM va transmite parola unică către adresa fizică de corespondență în relația cu ANCOM. (la 13-06-2023, Articolul 5 din Capitolul II a fost completat de Punctul 7, Articolul 13 din DECIZIA nr. 423 din 13 iunie 2023, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 524 din 13 iunie 2023 ) (4) Numele de utilizator prevăzut la alin. (2) corespunde, după caz, codului unic de înregistrare sau codului de înregistrare fiscală al furnizorilor.(5) Accesarea aplicației prevăzute la alin. (1) de către persoanele împuternicite în condițiile prezentei decizii se realizează prin autentificare, cu certificatele calificate ai căror titulari sunt.(6) Reprezentantul legal al furnizorului poate acorda, modifica sau revoca, în orice moment, posibilitatea unei persoane de a accesa, în tot sau în parte, aplicația prevăzută la alin. (1) prin intermediul unei parole distincte de a sa. (la 13-06-2023, Alineatul (6) din Articolul 5 , Capitolul II a fost modificat de Punctul 6, Articolul 13 din DECIZIA nr. 423 din 13 iunie 2023, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 524 din 13 iunie 2023 )  +  Articolul 6(1) La prima accesare a aplicației prevăzute la art. 5 alin. (1), reprezentantul legal al furnizorului indică o adresă de poștă electronică (denumită «e-mail principal»), unde, în eventualitatea pierderii parolei unice de acces, primește o nouă parolă unică generată de către ANCOM, precum și cel puțin o adresă de poștă electronică denumită «e-mail secundar». De asemenea, la prima accesare a aplicației prevăzute la art. 5 alin. (1), reprezentantul legal al furnizorului modifică parola unică de acces comunicată de către ANCOM.(2) În cazul necesității de a genera o nouă parolă unică (recuperare parolă), aceasta poate fi generată automat în aplicație, prin completarea de către furnizor a e-mailului principal și a datei emiterii celui mai recent certificat-tip primit de la ANCOM. În cazul furnizorilor de servicii de găzduire electronică cu resurse IP, aceștia vor completa e-mailul principal și data informării inițiale transmise către ANCOM.(3) ANCOM asigură transmiterea unor informări de interes pentru furnizori la adresele de poștă electronică indicate potrivit prevederilor alin. (1).(4) Adresele de poștă electronică indicate potrivit prevederilor alin. (1) pot fi selectate ca mijloc de comunicare de către ANCOM a unor acte și documente pentru care dispozițiile legale în vigoare permit alegerea unei asemenea modalități de transmitere. Lipsa confirmării primirii actelor și documentelor transmise de ANCOM la adresele de poștă electronică indicate potrivit prevederilor alin. (1) echivalează cu renunțarea pentru viitor la utilizarea acestui mijloc de comunicare de către ANCOM.(5) În situația pierderii parolei unice de acces la aplicația prevăzută la art. 5 alin. (1) și a imposibilității accesării adresei de e-mail principal indicate potrivit prevederilor alin. (1), reprezentantul legal al furnizorului solicită ANCOM emiterea unei noi parole unice prin transmiterea cererii-tip prevăzute în anexă.(6) Transmiterea către ANCOM a cererii-tip prevăzute în anexă se efectuează în unul dintre următoarele moduri:a) prin depunere la sediul central al ANCOM, personal sau de către un reprezentant al furnizorului, sub luare de semnătură;b) printr-un serviciu poștal cu confirmare de primire, către sediul central al ANCOM;c) electronic, la adresa de poștă electronică helpap@ancom.ro, în condițiile art. 3 și ale art. 4.(7) Este considerată dată a transmiterii, după caz, data înscrierii în registrul general de intrare-ieșire a corespondenței al ANCOM, data confirmării primirii documentului la sediul central al ANCOM printr-un serviciu poștal cu confirmare de primire sau data confirmării de către ANCOM a primirii înscrisului în formă electronică.(8) În termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la transmiterea cererii-tip prevăzute în anexă, ANCOM ia toate măsurile necesare pentru a comunica furnizorului o nouă parolă unică de acces, în condițiile art. 5 alin. (3^1). Prevederile alin. (1) sunt aplicabile în mod corespunzător.(9) Reprezentantul legal al furnizorului are obligația de a actualiza adresele de poștă electronică indicate potrivit prevederilor alin. (1) oricând survine o modificare a acestora. (la 13-06-2023, Articolul 6 din Capitolul II a fost modificat de Punctul 8, Articolul 13 din DECIZIA nr. 423 din 13 iunie 2023, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 524 din 13 iunie 2023 )  +  Capitolul III Înregistrarea la ANCOM a titularilor de certificate calificate  +  Articolul 7(1) Înregistrarea la ANCOM a titularilor de certificate calificate care au dreptul de a semna înscrisurile în formă electronică transmise de către furnizori se realizează numai de către reprezentanții legali ai acestora prin trimiterea unei cereri-tip disponibile în cadrul aplicației prevăzute la art. 5 alin. (1), la care se atașează următoarele:a) actele de identitate ale titularilor de certificate calificate, în copie;b) colecția de date corespunzătoare cheilor publice aferente certificatelor calificate ale titularilor indicați în cererea-tip.(2) În cererea-tip prevăzută la alin. (1) se completează, în mod obligatoriu, corect și complet, datele de identificare ale furnizorului și ale reprezentantului legal al acestuia, respectiv datele de identificare ale titularilor de certificate calificate care au dreptul de a semna înscrisurile în formă electronică transmise de către furnizori.(3) Cererea-tip prevăzută la alin. (1) va fi semnată de către reprezentantul legal olograf sau ca înscris în formă electronică, căruia i s-a încorporat, atașat sau i s-a asociat logic o semnătură electronică extinsă, bazată pe un certificat calificat nesuspendat sau nerevocat la momentul respectiv și generată cu ajutorul unui dispozitiv securizat de creare a semnăturii electronice. (la 13-06-2023, Alineatul (3) din Articolul 7 , Capitolul III a fost modificat de Punctul 9, Articolul 13 din DECIZIA nr. 423 din 13 iunie 2023, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 524 din 13 iunie 2023 ) (4) Transmiterea cererii-tip prevăzute la alin. (1), însoțită de documentele atașate acesteia, se efectuează prin intermediul aplicației prevăzute la art. 5 alin. (1), dispozițiile art. 11 fiind în mod corespunzător aplicabile.(5) Transmiterea cererii-tip prevăzute la alin. (1) este condiționată de completarea datelor obligatorii din cuprinsul acesteia, respectiv a celor indicate la alin. (1) lit. b).  +  Articolul 8(1) După transmiterea cererii-tip, ANCOM verifică respectarea condițiilor prevăzute la art. 7 și:a) în cazul în care acestea au fost îndeplinite, validează înregistrarea titularilor de certificate calificate, prin intermediul aplicației prevăzute la art. 5 alin. (1);b) în cazul în care acestea nu au fost îndeplinite, comunică furnizorului, la adresa de e-mail principal prevăzută la art. 6 alin. (1), faptul că înregistrarea titularilor de certificate calificate nu a fost validată. (la 13-06-2023, Litera b) din Alineatul (1) , Articolul 8 , Capitolul III a fost modificată de Punctul 10, Articolul 13 din DECIZIA nr. 423 din 13 iunie 2023, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 524 din 13 iunie 2023 ) (2) De la momentul validării înregistrării titularilor de certificate calificate, toate înscrisurile în formă electronică semnate de către aceștia produc depline consecințe juridice pentru furnizorii în cauză.(3) Constatarea de către ANCOM, ulterior validării înregistrării potrivit alin. (1) lit. a), a faptului că nu au fost respectate prevederile art. 7 determină lipsirea de efecte juridice a înscrisurilor în formă electronică semnate de către respectivii titulari de certificate calificate, sub rezerva acoperirii de către furnizori a viciilor constatate, în conformitate cu prevederile alin. (4).(4) ANCOM poate solicita furnizorilor, în orice moment, îndreptarea unor erori constatate sau completarea informațiilor lipsă.(5) Dacă este necesar, ANCOM poate solicita furnizorilor documente din care să rezulte calitatea de reprezentant legal a persoanei care a semnat cererea-tip prevăzută la art. 7 alin. (1).  +  Articolul 9(1) Titularul unui certificat calificat poate fi împuternicit să semneze pentru unul sau mai mulți furnizori.(2) Un furnizor poate împuternici unul sau mai mulți titulari de certificate calificate să semneze pentru acesta.  +  Articolul 10Reprezentanții legali au posibilitatea de a alege ca titularii de certificate calificate înregistrați să semneze toate înscrisurile în formă electronică transmise de către furnizori sau numai o parte a acestora.  +  Articolul 11(1) Este considerată dată a transmiterii înscrisului în formă electronică data confirmării primirii acestuia de către ANCOM.(2) ANCOM asigură fără întârziere și în mod automat confirmarea primirii unui înscris în formă electronică transmis prin intermediul aplicației prevăzute la art. 5 alin. (1).(3) În situația în care confirmarea primirii unui înscris în formă electronică nu s-a realizat în condițiile alin. (2), este considerată dată a transmiterii data la care înscrisul în formă electronică a fost trimis, în măsura în care această dată poate fi determinată cu certitudine.  +  Articolul 12Nu este permisă semnarea unui înscris în formă electronică de către titularul unui certificat calificat neînregistrat la ANCOM în condițiile art. 7.  +  Capitolul IV Intervenții asupra înregistrărilor la ANCOM ale titularilor de certificate calificate  +  Articolul 13(1) Furnizorii au posibilitatea, în orice moment, de a interveni asupra datelor privind titularii de certificate calificate care au dreptul de a semna înscrisurile în formă electronică transmise de către aceștia, prin înregistrarea unor noi titulari de certificate calificate, modificarea datelor comunicate potrivit art. 7 sau revocarea înregistrării unor titulari de certificate calificate împuterniciți să semneze pentru aceștia.(2) Revocarea înregistrării titularului unui certificat calificat împuternicit să semneze înscrisuri în formă electronică pentru un furnizor se realizează numai de către reprezentanții legali ai acestuia, prin transmiterea unei cereri-tip, disponibile în cadrul aplicației prevăzute la art. 5 alin. (1).(3) În cererea-tip prevăzută la alin. (2) se completează, în mod obligatoriu, corect și complet, datele de identificare ale furnizorului și ale reprezentantului legal al acestuia, respectiv datele de identificare ale titularilor de certificate calificate al căror drept de a semna înscrisurile în formă electronică transmise de către furnizori este retras, dispozițiile art. 7 alin. (3)-(5), respectiv ale art. 8 alin. (5) fiind în mod corespunzător aplicabile.(4) Revocarea înregistrării titularului unui certificat calificat împuternicit să semneze înscrisuri în formă electronică pentru un furnizor produce efecte pentru ANCOM de la data transmiterii cererii-tip prevăzute la alin. (2), determinată în conformitate cu prevederile art. 11.(5) Înscrisurilor în formă electronică semnate de către titularul unui certificat calificat a cărui înregistrare a fost revocată le sunt aplicabile dispozițiile art. 8 alin. (3).(6) Pentru celelalte categorii de titulari de certificate calificate înregistrați la ANCOM, furnizorii transmit informări cu privire la situația acestora, revocarea înregistrării producând efecte de la data încetării dreptului de a semna pentru furnizori.  +  Capitolul V Dispoziții finale  +  Articolul 14(1) În situația în care, din motive de ordin tehnic, ANCOM nu va putea asigura primirea înscrisurilor în formă electronică prin intermediul aplicației prevăzute la art. 5 alin. (1) mai mult de 20 de zile consecutive, va indica, prin publicarea unei informări pe pagina de internet a instituției, mijloace și/sau modalități alternative de transmitere, aplicabile până la remedierea problemelor tehnice existente.(2) În cazul prevăzut la alin. (1), ANCOM determină în mod corespunzător și data transmiterii documentelor, datelor sau informațiilor.  +  Articolul 15În termen de 10 zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a prezentei decizii, ANCOM ia toate măsurile necesare pentru a transmite fiecărui furnizor parola unică pentru accesarea aplicației prevăzute la art. 5 alin. (1).  +  Articolul 16Decizia președintelui Autorității Naționale pentru Comunicații nr. 77/2009 privind obligațiile de informare a utilizatorilor finali de către furnizorii de servicii de comunicații electronice destinate publicului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 88 din 13 februarie 2009, se modifică după cum urmează:1. La articolul 12 alineatul (1), litera a) va avea următorul cuprins:a) să transmită ANCOM, în mod complet și corect, ofertele lor comerciale care să conțină cel puțin elementele prevăzute în anexa nr. 1, în modalitatea prevăzută la art. 13, în formatul aferent fiecărei categorii de servicii (telefonie fixă, telefonie mobilă și acces la internet în bandă largă), stabilit de ANCOM;2. Articolul 13 va avea următorul cuprins:  +  Articolul 13Modalitatea în care informațiile prevăzute la art. 12 se transmit ANCOM este cea a înscrisului în formă electronică, căruia i s-a încorporat, atașat ori i s-a asociat logic o semnătură electronică extinsă, bazată pe un certificat calificat nesuspendat sau nerevocat la data transmiterii și generată cu ajutorul unui dispozitiv securizat de creare a semnăturii electronice.  +  Articolul 17(1) Dispozițiile pct. 3.15.3 din anexa nr. 1 la Decizia președintelui Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații nr. 987/2012 privind regimul de autorizare generală pentru furnizarea rețelelor și a serviciilor de comunicații electronice, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 853 din 18 decembrie 2012, intră în vigoare la data de 1 iulie 2013.(2) Se realizează în condițiile prezentei decizii:a) începând cu 1 iulie 2013, transmiterea documentelor, datelor sau informațiilor prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. b)-f), h) și i) și alin. (3);b) începând cu 1 ianuarie 2014, transmiterea documentelor, datelor sau informațiilor prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. a), g) și j).c) începând cu 1 ianuarie 2016, transmiterea datelor sau informațiilor prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. k) și l). (la 02-12-2015, Lit. c) a alin. (2) al art. 17 a fost introdusă de pct. 6 al art. I din DECIZIA nr. 1.079 din 23 noiembrie 2015 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 891 din 27 noiembrie 2015. ) (3) Fără a aduce atingere prevederilor alin. (2) lit. c), ANCOM poate stabili ca furnizorii de servicii poștale care au justificat motive temeinice să transmită informațiile prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. k) pentru care obligația de raportare expiră la data de 15 martie 2016, în alte condiții decât cele cuprinse în prezenta decizie. (la 02-12-2015, Alin. (3) al art. 17 a fost introdus de pct. 7 al art. I din DECIZIA nr. 1.079 din 23 noiembrie 2015 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 891 din 27 noiembrie 2015. )  +  Articolul 18(1) Anexa face parte integrantă din prezenta decizie.(2) Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, și intră în vigoare la 10 zile de la publicare.(3) La data de 1 ianuarie 2014 se abrogă orice dispoziții contrare privind modalitățile ori mijloacele de transmitere de către furnizorii de rețele publice de comunicații electronice sau de servicii de comunicații electronice destinate publicului a documentelor, datelor sau informațiilor prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. a), g) și j).
    Președintele Autorității Naționale
    pentru Administrare și
    Reglementare în Comunicații,
    Marius Cătălin Marinescu
    București, 15 mai 2013.Nr. 336.  +  AnexăCătre Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în ComunicațiiCEREREde emitere a unei noi parole de acces la aplicațiapentru transmiterea electronică a documentelor,datelor sau informațiilorFurnizorul ................................................................................, cu sediul/domiciliul în .........................(Se va menționa, în mod corect și complet, adresa furnizorului.)cod unic de înregistrare/cod de înregistrare fiscală ...........................................................................,reprezentat legal de către ........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................(În cazul în care reprezentarea legală este asigurată de către o persoană fizică, se vor menționa datele de identificare ale acestei persoane; în cazul în care reprezentarea legală este asigurată de către o persoană juridică, se vor menționa datele de identificare ale persoanei juridice, respectiv ale persoanei fizice care semnează cererea.)solicită Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații emiterea unei noi parole de acces la aplicația pentru transmiterea electronică a documentelor, datelor sau informațiilor, întrucât aceasta a fost pierdută, iar accesarea adresei de poștă electronică indicată nu este posibilă.Declar pe propria răspundere, cunoscând prevederile art. 326 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările și completările ulterioare, privind infracțiunea de fals în declarații, că am calitatea de reprezentant legal al furnizorului și că datele înscrise în cuprinsul prezentei cereri sunt corecte și complete.Semnătura reprezentantului legal al furnizorului.............................................................. (la 02-12-2015, Partea finală a anexei a fost modificată de pct. 8 al art. I din DECIZIA nr. 1.079 din 23 noiembrie 2015 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 891 din 27 noiembrie 2015. )