HOTĂRÂRE nr. 5 din 28 februarie 2023pentru modificarea și completarea Regulamentului de organizare și funcționare al Camerei Consultanților Fiscali, aprobat prin Hotărârea Consiliului superior al Camerei Consultanților Fiscali nr. 3/2022
Publicat în
MONITORUL OFICIAL nr. 201 din 10 martie 2023
În baza prevederilor art. 10 din Ordonanța Guvernului nr. 71/2001 privind organizarea și exercitarea activității de consultanță fiscală, aprobată cu modificări prin Legea nr. 198/2002, cu modificările și completările ulterioare,Consiliul superior al Camerei Consultanților Fiscali, întrunit în ședința din 28 februarie 2023, hotărăște: + Articolul IRegulamentul de organizare și funcționare al Camerei Consultanților Fiscali, aprobat prin Hotărârea Consiliului superior al Camerei Consultanților Fiscali nr. 3/2022, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 184 din 24 februarie 2022, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:1. La articolul 43, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: + Articolul 43(1) Consiliul superior al Camerei poate decide înființarea unor comitete de lucru în domenii specifice, cum ar fi Comitetul fiscal sau Comitetul pentru probleme profesionale.2. La articolul 43, alineatul (3) se modifică și va avea următorul cuprins:(3) Comitetele de lucru sunt formate din consultanți fiscali cu experiență sau alți specialiști care nu sunt membrii ai Camerei, precum și din reprezentanți ai ministerelor sau ai altor instituții ori organizații care activează în domenii relevante pentru obiectul de activitate al comitetului, cu acordul conducătorilor acestora.3. La articolul 43, alineatul (4) se modifică și va avea următorul cuprins:(4) Membrii fiecărui comitet de lucru și președintele acestuia sunt stabiliți sau înlocuiți, după caz, prin decizie a Consiliului superior.4. La articolul 43, alineatul (5) se modifică și va avea următorul cuprins:(5) Pentru realizarea unor lucrări sau activități de specialitate necesare Camerei, dar care depășesc competența și capacitatea aparatului propriu al acesteia, la nivelul comitetelor de lucru se pot înființa structuri operative, prin decizie a Consiliului superior, care vor fi coordonate de președintele fiecărui comitet.5. La articolul 43, după alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (5^1), cu următorul cuprins:(5^1) În cazul în care, la nivelul structurii operative, anumite lucrări cu nivel ridicat de complexitate sau specializare nu pot fi realizate în cadrul activității curente a acesteia, definite în regulamentul propriu de organizare și funcționare, coordonatorul structurii poate propune Biroului permanent al Camerei contractarea unor servicii în acest scop. Contractarea acestor servicii se poate face cu persoane din cadrul structurii operative, comitetului de lucru și/sau cu specialiști din afara acestora, după caz, în conformitate cu prevederile regulamentului propriu de organizare și funcționare.6. La articolul 43, alineatul (6) se modifică și va avea următorul cuprins:(6) Comunicarea dintre comitetele de lucru și Consiliul superior sau Biroul permanent, după caz, se realizează prin intermediul compartimentului Secretariatul Consiliului superior, sub coordonarea directorului executiv al Camerei.7. Articolul 44 se modifică și va avea următorul cuprins: + Articolul 44Pentru activitatea desfășurată de persoanele prevăzute la art. 41-43, Consiliul superior poate stabili, prin decizie, un nivel brut (maxim) al indemnizațiilor sau tarifelor serviciilor contractate, după caz.8. Articolul 58 se modifică și va avea următorul cuprins: + Articolul 58Direcția juridică, etică profesională, monitorizare și control poate propune conducerii executive a Camerei realizarea unor acțiuni de control, dacă acestea sunt necesare pentru definitivarea cercetării disciplinare. + Articolul IIPrezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, și intră în vigoare la data publicării.
Președintele Camerei Consultanților Fiscali,
Dan ManolescuBucurești, 28 februarie 2023.Nr. 5.-----
EMITENT |
În baza prevederilor art. 10 din Ordonanța Guvernului nr. 71/2001 privind organizarea și exercitarea activității de consultanță fiscală, aprobată cu modificări prin Legea nr. 198/2002, cu modificările și completările ulterioare,Consiliul superior al Camerei Consultanților Fiscali, întrunit în ședința din 28 februarie 2023, hotărăște: + Articolul IRegulamentul de organizare și funcționare al Camerei Consultanților Fiscali, aprobat prin Hotărârea Consiliului superior al Camerei Consultanților Fiscali nr. 3/2022, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 184 din 24 februarie 2022, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:1. La articolul 43, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: + Articolul 43(1) Consiliul superior al Camerei poate decide înființarea unor comitete de lucru în domenii specifice, cum ar fi Comitetul fiscal sau Comitetul pentru probleme profesionale.2. La articolul 43, alineatul (3) se modifică și va avea următorul cuprins:(3) Comitetele de lucru sunt formate din consultanți fiscali cu experiență sau alți specialiști care nu sunt membrii ai Camerei, precum și din reprezentanți ai ministerelor sau ai altor instituții ori organizații care activează în domenii relevante pentru obiectul de activitate al comitetului, cu acordul conducătorilor acestora.3. La articolul 43, alineatul (4) se modifică și va avea următorul cuprins:(4) Membrii fiecărui comitet de lucru și președintele acestuia sunt stabiliți sau înlocuiți, după caz, prin decizie a Consiliului superior.4. La articolul 43, alineatul (5) se modifică și va avea următorul cuprins:(5) Pentru realizarea unor lucrări sau activități de specialitate necesare Camerei, dar care depășesc competența și capacitatea aparatului propriu al acesteia, la nivelul comitetelor de lucru se pot înființa structuri operative, prin decizie a Consiliului superior, care vor fi coordonate de președintele fiecărui comitet.5. La articolul 43, după alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (5^1), cu următorul cuprins:(5^1) În cazul în care, la nivelul structurii operative, anumite lucrări cu nivel ridicat de complexitate sau specializare nu pot fi realizate în cadrul activității curente a acesteia, definite în regulamentul propriu de organizare și funcționare, coordonatorul structurii poate propune Biroului permanent al Camerei contractarea unor servicii în acest scop. Contractarea acestor servicii se poate face cu persoane din cadrul structurii operative, comitetului de lucru și/sau cu specialiști din afara acestora, după caz, în conformitate cu prevederile regulamentului propriu de organizare și funcționare.6. La articolul 43, alineatul (6) se modifică și va avea următorul cuprins:(6) Comunicarea dintre comitetele de lucru și Consiliul superior sau Biroul permanent, după caz, se realizează prin intermediul compartimentului Secretariatul Consiliului superior, sub coordonarea directorului executiv al Camerei.7. Articolul 44 se modifică și va avea următorul cuprins: + Articolul 44Pentru activitatea desfășurată de persoanele prevăzute la art. 41-43, Consiliul superior poate stabili, prin decizie, un nivel brut (maxim) al indemnizațiilor sau tarifelor serviciilor contractate, după caz.8. Articolul 58 se modifică și va avea următorul cuprins: + Articolul 58Direcția juridică, etică profesională, monitorizare și control poate propune conducerii executive a Camerei realizarea unor acțiuni de control, dacă acestea sunt necesare pentru definitivarea cercetării disciplinare. + Articolul IIPrezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, și intră în vigoare la data publicării.
Președintele Camerei Consultanților Fiscali,
Dan ManolescuBucurești, 28 februarie 2023.Nr. 5.-----